• 25.

    נוהל חניבעל שייך לגדר הלכות מלכים = המטרה לנצח במלחמה

    יושי, 22/08/14 12:42

    באופן רגיל צבא עושה פעילות עם סבירות להצלחה ומינימום נפגעים. כיום רואים שהחמאס נוהג לכאורה באופן לא רציונלי ומוכן לסכן את לוחמיו באופן קיצוני בשביל להשיג שבוי או אפילו גופה. למה הוא עושה זאת? כי הוא למד שזה הכי כואב לנו ומחליש אותנו - והביא עד היום להשיגים הגדולים ביותר. נוהל חניבעל אם ימשך יחד עם אי הסכמה לשחרור מאות מחבלים - יפסיק את הטירוף הזה ובסוף החשבון יציל חיים של חיילנו.

    IP: 95.86.121.151דווח על תגובה זו

  • 24.

    נוהל חניבעל לא מוסרי

    , 20/08/14 14:32

    כול מה שמוסרי הוא דבר שעומד במקום ולא משתנה לפי המצב המשתנה וחייב לשינוי מתאים למצב חדש, לכן הוא לא מתאים ולא חייבים לאחז בו.

    IP: 79.181.162.214דווח על תגובה זו

  • 23.

    מציע תיקון לנוהל חניבעל: להחליף שבוי, חי או מת, בעשרה משפטנים שלמים . (ל''ת)

    , 20/08/14 11:11


    IP: 209.88.198.1דווח על תגובה זו

  • 22.

    מי שכותב שטות כזאת לא מכיר את הנוהל

    חייל לשעבר, 19/08/14 16:56

    הנוהל אומר שמותר לעשות הכל לשחרר ולהציל את החייל ומאשר לכוחות לפעול במהירות בלי לחכות לתהליכי אישור פתיחה באש וכ"ד.
    אין שום נוהל להרוג את החטוף ביחד עם החוטפים , זה ספין עיתונאי שיקרי.

    IP: 194.90.192.10דווח על תגובה זו

  • 21.

    "לשחרר" חייל חטוף עם פצצות של טון מגלה את שקר המילים (ל''ת)

    , 19/08/14 11:01


    IP: 109.186.137.113דווח על תגובה זו

  • 20.

    לעשות הכול אבל הכול כולל נוהל חנבעלשחייל לא יפול בשבי (ל''ת)

    צד, 17/08/14 13:22


    IP: 80.179.16.82דווח על תגובה זו

  • 19.

    קשקוש הלכתי חסר פשר...

    זיו, 17/08/14 09:38

    הרי לא נאמר שצריך לחסל את החייל החטוף.
    כל שנאמר הוא לנקוט בפעולות, ככל שיידרש, על מנת למנוע חטיפתו, וזאת ללא שיקול פגיעותו של החייל.
    אין כאן קריאה לחיסולו או הריגתו.
    יש כאן קריאה לפעולה, ללא פשרות, שמטרתה להביא לסיכול החטיפה, בכל מחיר.
    ההבדל, ההלכתי והמוסרי, הוא עצום.
    עדיף להתייחס לדברים כמות שהם ולא לנסות להמציא פקודות, הלכות וערכי מוסר, שלא היו ולא נבראו.

    IP: 77.125.252.72דווח על תגובה זו

  • 18.

    חשוב לקרא את הקוד האתי בנושא לפני מוציאים פסקי הלכה

    , 14/08/14 12:24

    לקרא את הכתבה ולהתפלץ כמה דיו דפים ואנרגיה חשיבתית מושקעים על לא כלום.
    טוב היה לו היו קוראים את לשון הקוד האתי אשר נכתב על ידי פרופסור אסא כשר ושם מתואר קוד חניבעל אשר בפירוש אומר שאין לסכן חייל אשר נופל בשבי ומטרת הפעלת הקוד היא לעכב עד לעצור את תהליך החטיפה כאשר בבסיס שיקול הדעת להפעלת הקוד עומד בטחונו של החיל.
    אבל אנחנו כבר התרגלנו בשבועות האחרונים לטילי מומחים ומנתחים ושכחנו שהמומחים הינם מומחים לאירועים שקרו ולא לאלו שיתרחשו

    IP: 80.230.4.15דווח על תגובה זו

  • 17.

    רק מדינה שאיבדה את דרכה יכולה להמציא "נוהל" כזה ולחיות עם זה בשלום

    בין אם אתה דתי או חילוני גמור, 13/08/14 22:13

    מדינה הורגת חייל שלה בעצמה כדי לא להתמודד עם מצב של שבי? לאן הגענו? מחר יתחילו לירות בחיילים שנפגעים כדי להימנע מטיפול רפואי יקר למדינה???

    IP: 46.120.123.64דווח על תגובה זו

    • אבל אין נוהל שאומר להרוג את החטוף או לסכן אותו. (ל''ת)

      בורות גובלת בטימטום, 19/08/14 16:57


      IP: 194.90.192.10 דווח על תגובה זו

  • 16.

    פיטפוטים חסרי תוחלת. כל ההילכה למחלמה היא סיכון חיים.

    גד, 13/08/14 21:37

    וכמו שהמדינה יודעת לשלוח חיילים לההרג למען האינטרסים שלך, וזה כן דתי ומוסרי, כך היא תמנע מהם ליפול בשבי- גם למען האינטרסים שלה. פשוט מאוד

    IP: 109.65.1.11דווח על תגובה זו

  • 15.

    לא מוסרי? אכן, אך במלחמה יש שיקולים מעבר למוסר

    פטפטת מיותרת, 13/08/14 17:51

    לא היה צריך להגיע לידיעת הציבור וגם לא לעיתונאים וגם לא לידיעת זוטרים,החלטת מפקד בקרב תמיד היתה ותמיד תהיה כרוכה בסיכון רב של חיי אדם.
    עד היום צהל(למיטב ידיעתי)לאשלח כח למשימה שניתן היה בוודאות גדולה להעריך שהיא משימת התאבדות מוחלטת לכח. אך כן יש משימות ושלבים במלחמה ובקרב שהם ברמת סיכון גבוהה ביותר.
    צבא ומלחמה אינם חברת ביטוח וכל בר דעת יודע זאת.חניבעל הוא אחד מהנוהלים ולא היחיד שיש בו סיכון רב עד למאד.

    IP: 77.126.89.150דווח על תגובה זו

    • ומה בדיוק מוסרי במלחמה???

      זיו, 17/08/14 09:42

      מלחמה, בעצם הגדרתה, אינה לדבר מוסרי.
      לצה"ל, בניגוד לאוייבינו, יש קוד מוסרי, אשר הוא פועל על פיו, גם במקרה של נוהל חניבעל.
      אז טלו קורה מבין עיניכם!!!

      IP: 77.125.252.72 דווח על תגובה זו

  • 14.

    המדינה מסכנת את עצמה בכניעה לחוטפים ומשתמשת בכניעה המבישה כתירוץ להרג (ל''ת)

    חייליה, 13/08/14 14:59


    IP: 2.54.128.33דווח על תגובה זו

  • 13.

    "החייל החטוף אינו מסכן את ביטחון המדינה בשל המחיר שהמדינה תשלם עבור.."

    אני, 13/08/14 11:20

    אתם רצינייים??
    ונראה לי שפספסו את מה שעומד מאחורי הנוהל הזה.
    המטרה לא להרוג את החייל השבוי, אלא למנוע מצב של חטיפה בכל מחיר. גם אם אכן הפגיעה צריכה להיות בחייל עצמו.
    ולא יודעת מה איתכם, אבל זה בהחלט מחיר שהייתי מוכנה לשלם כדי לא לחזור על מחדל גלעד שליט.
    יש לכם כרגע חוטפים שיודעים שאפילו בשביל דיסקית או פיסת עור של חייל, הממשלה מוכנה לשלם והרבה.לכן, הופעל הנוהל הנ"ל.
    אין קשר להלכה וכבוד הדדי זה גם לדעת שהחברים שלך או אתה מוכנים לעשות גם את הדברים הקשים ביותר.

    IP: 212.179.140.132דווח על תגובה זו

    • חייל המוכן שצה"ל יהרוג אותו למניעת נפילה בשבי שיצהיר על כך לפני הקרב (ל''ת)

      כל עוד החייל לא הצהיר אסור לצה''ל לסכן את חייו, 13/08/14 15:02


      IP: 2.54.128.33 דווח על תגובה זו

      • בעצם העובדה שהוא חייל, הוא מודע לסיכון לחייו... (ל''ת)

        זיו, 17/08/14 09:39


        IP: 77.125.252.72 דווח על תגובה זו

  • 12.

    "החייל החטוף אינו מסכן את ביטחון המדינה בשל המחיר שהמדינה תשלם עבור... (ל''ת)

    אני, 13/08/14 11:15


    IP: 212.179.140.132דווח על תגובה זו

  • 11.

    "”החייל החטוף אינו מסכן את ביטחון המדינה בשל המחיר שהמדינה תשלם עבור ה (ל''ת)

    אני, 13/08/14 11:15


    IP: 212.179.140.132דווח על תגובה זו

  • 10.

    לפי הכתבה לא ברור מה הלכתי בחיבור

    הנוהל הוא פגיעה במחבלים, 13/08/14 10:45

    בכל מצב גם אם זה יפגע בחבר\\חייל
    זה צריך להיות הנוהל. ואם כבר אז צריך לצעוק על כך שהוא לא מיושם כשיש ליד המחבל לא חייל אלא סתם ילד או חף מפשע אחר.

    IP: 134.191.232.71דווח על תגובה זו

    • הלכתי בזה שהחיבור גורס ככה... זה לא חייב להיות אמיתי... (ל''ת)

      , 17/08/14 09:40


      IP: 77.125.252.72 דווח על תגובה זו

  • 9.

    כל זמן שפוגעים בישיבות הקדושות תסבול המדינה מחאמאס ועוד (ל''ת)

    לא יעזור שום דבר. גם מצרים תסובב את ישראל, 13/08/14 07:42


    IP: 83.101.70.213דווח על תגובה זו

    • לייק-צודק לגמרי (ל''ת)

      מ, 13/08/14 15:04


      IP: 2.54.128.33 דווח על תגובה זו

  • 8.

    מה למשתמט מצה"ל ולעיון בסוגיות

    גדעון, 12/08/14 23:13

    ערכיות, מוסר, ובצה"ל?

    כלום הבטלן אוריך התגייס לשרות חובה למשך 3 שנים בהגיעו לגיל 18, או שמא, התגייס לקהל רפי השכל הממיתים עצמם באהלה של תורה?

    שיפטרו אותנו המשתמטים מעולם ומאבן הריחיים שהם תולים על צווארינו.

    IP: 93.172.18.232דווח על תגובה זו

    • רק התורה קובעת אמות מידה מוסריות הראויות להיות נהלים בצבא היהודי היחיד (ל''ת)

      בעולם, 13/08/14 15:07


      IP: 2.54.128.33 דווח על תגובה זו

  • 7.

    "כנסו דחוף לקרוא על הסכם הכניעה שנתניהו מכין לנו מול החמאס""

    1, 12/08/14 23:09

    מה החמאס מקבל
    1-אי מיקוש הגבול
    2-כסף למשכורות
    3-הרחבת איזור הדייג
    4-הסרת המצור
    5-כניסה חופשית למלט וברזל לבונקרים
    6-שיחרור מחבלי החמאס שנעצרו לאחר רצח הנערים
    7-המחבל אבו מאזן יפקח אם מכניסים טילים לעזה
    מה אנחנו מקבלים
    1-גינוי ואנטישמיות מכל העולם והאשמה של ישראל כפושעת מלחמה
    2-ילדים עם טראומה לכל החיים מהטילים
    3-פגיעה חמורה בכושר ההרתעה הישראלי
    החמאס ניצח,נתניהו הובס
    רק 3 גברים בליכוד יצאו נגד
    דנון
    פייגלין
    אלקין

    IP: 79.181.198.61דווח על תגובה זו

    • ביבי לא מנהיג. (ל''ת)

      איציק., 13/08/14 00:12


      IP: 79.183.63.195 דווח על תגובה זו

    • פייגעל'ה מגיע תתכופף (ל''ת)

      פייגעל'ה, 13/08/14 07:34


      IP: 87.68.246.6 דווח על תגובה זו

  • 6.

    עדו רכניץ ואלעזר גולדשטיין הם סוכני הקרן "לישראל חדשה" (ל''ת)

    יהודי זועם))))(((, 12/08/14 23:08


    IP: 37.120.34.245דווח על תגובה זו

  • 5.

    צהל

    איתן, 12/08/14 21:55

    כדי להמשיך דרך זו יש לפעול מיד
    בהתאם לשמור לכוחותינו בשלום וחסל
    הרקטות נמצא ליד מתחם בית הספר
    בעזה להשמיד את המנהרה

    IP: 81.218.146.139דווח על תגובה זו

  • 4.

    נוהל משובח וראוי ללוחמים

    לא נעים להודות, 12/08/14 21:39

    אחלה נוהל. כבר כתב רודיארד קיפלינג לפני מאה שנה, בשירו "החייל הבריטי הצעיר":

    "כאשר אתה נותר פצוע בעמקים של אפגניסטן,
    והנשים יוצאות אליך כדי לחתוך את שייריך, התגלגל לרובה שלך, פוצץ לעצמך את המוח והצטרף לאלוהיך כחייל",


    When you're wounded and left on Afghanistan's plains,
    And the women come out to cut up what remains,
    Jest roll to your rifle and blow out your brains
    An' go to your Gawd like a soldier.

    IP: 87.68.246.6דווח על תגובה זו

  • 3.

    מדובר כנראה בשני שמאלנים עוטי כיפה.

    עו''ד בכיר, 12/08/14 21:36

    אני מכיר כמה כאלה... לא מאמין שהציבור היהודי דתי בישראל חושב כך.

    IP: 79.176.19.11דווח על תגובה זו

    • הם ממש לא שמאלנים

      , 12/08/14 21:47

      שים לב שהם לא אמרו שעדיף לשחרר מחבלים כדי שהחייל יחיה, אלא שאסור להרוג אותו בידיים רק כדי שלא להכניס את המדינה לדילמה.
      עדיף שהחייל ייפול בשבי מאשר שחברו יהרוג אותו. זה לא אומר שאח"כ המדינה צריכה גם לשחרר עבורו מחבלים.

      IP: 31.44.130.158 דווח על תגובה זו

      • הכותרת מביאה למחשבה שה"לא מוסרי" נוגע להפגזה מסביב

        עוד מגיב, 12/08/14 21:49

        כמו שהיה ברפיח... אולי לכן הגיב המגיב מה שהגיב.
        אבל אתה צודק.

        IP: 85.250.129.86 דווח על תגובה זו

      • אבל זה לא מה שאומר הנוהל..

        אני, 12/08/14 22:05

        הנוהל לא אומר להרוג את החייל כדי שלא ילקח בשבי, אלא לירות לעבר המחבלים גם במחיר סיכון חיי החייל.

        IP: 109.67.81.82 דווח על תגובה זו

    • מה שבטוח, פוסקי הלכה הם לא

      צפור דרור, 12/08/14 21:47

      אז עשו חיבור שכלל מקורות תורניים, ביג דיל.

      זה לא הופך אותם ל"פוסקים". בדיוק כמו שאם אני אכתוב מאמר בנושא משפטי זה לא יהפוך אותי לשופט.

      IP: 85.250.129.86 דווח על תגובה זו

  • 2.

    זו לא עמדת המוסר היהודי זו עמדת רכניץ וגולדשטיין. כתבה זולה. (ל''ת)

    ., 12/08/14 18:36


    IP: 212.235.113.158דווח על תגובה זו

  • 1.

    רק בישראל קוראים לרצח חייל ואזרחים רבים " נוהל". (ל''ת)

    EXTRA-שמאל, 12/08/14 18:20


    IP: 213.205.234.133דווח על תגובה זו

    • נזכור את זה אם יחטפו אותך, לא נגיב. (ל''ת)

      אני, 12/08/14 22:04


      IP: 109.67.81.82 דווח על תגובה זו