• 17.

    אצל קלדרון לומדים תורה כחיסון שחס ושלום לא יקיימו איזו מצווב בלי לדעת (ל''ת)

    נראה לי, 06/06/14 13:56


    IP: 31.172.30.3דווח על תגובה זו

    • חילוני בלי דעת עשוי לשמור מצוות ה' בלי לדעת שכך הוא עושה (ל''ת)

      בבית מדרשה של קלדרון זה לא יקרה, 06/06/14 13:57


      IP: 31.172.30.3 דווח על תגובה זו

      • בבית מדרשה של קלדרון לומדים כל מצווה כיצד לא לקיימה חס ושלום (ל''ת)

        כי אחרת פוגעים בחילוניות הטהורה של בית מדרשה, 06/06/14 13:59


        IP: 31.172.30.3 דווח על תגובה זו

        • הלומד תורה אצל קלדרון מובטח לו כי יוכל להשמר מתרי"ג מצוות (ל''ת)

          בלי חשש להכשל בכן שיקיים אחת מהן, 06/06/14 14:00


          IP: 109.163.234.5 דווח על תגובה זו

  • 16.

    Nice said (ל''ת)

    EML, 06/06/14 05:21


    IP: 108.171.119.87דווח על תגובה זו

  • 15.

    אין עבודת ה' וקיום המצוות, זולת לשמה, שפירושו: לעשות נחת רוח ליוצרו. (ל''ת)

    לדעת, 05/06/14 07:36


    IP: 96.47.226.21דווח על תגובה זו

    • חז"ל:עסוק בתורה ובמצוות אפילו שלא לשמה, מטעם- שמתוך שלא לשמה יבוא לשמה (ל''ת)

      , 05/06/14 07:37


      IP: 96.47.226.21 דווח על תגובה זו

      • אומר אני: שהמצווה הראשונה והיחידה, שתהיה בטוחה יותר לשאיפה לבא ל"לשמה"

        , 05/06/14 07:39

        אומר אני (הרב אשלג בעל הסולם לספר הזהר): שהמצווה הראשונה והיחידה, שתהיה בטוחה יותר לשאיפה לבא ל"לשמה", היא, לקבל על עצמו שלא לעבוד לצורכו, אלא במידת ההכרחיות לעבוד בהם, כלומר, בדיוק עד לידי סיפוק קיומו בלבד. ובשאר הזמן, יעבוד למען הציבור, להושיע נדכאים, ולכל בריה בעולם הצריכה ישועה והטבה.

        IP: 96.47.226.21 דווח על תגובה זו

        • הרב אשלג אומר: יכול אדם להגיע לעסק בתורה לשמה אפילו על ידי מצווה אחת! (ל''ת)

          , 05/06/14 07:40


          IP: 37.130.227.133 דווח על תגובה זו

          • אבל אחרי שזכה לשמה מחוייב לעסוק בתרי"ג מצוות לבניית רוחניותו (ל''ת)

            , 05/06/14 07:41


            IP: 37.130.227.133 דווח על תגובה זו

            • אשלג: הקומוניזים נכשל בגלל שלא נעשה מתוקף עבודת ה' ורצון להנותו (ל''ת)

              אבל אם יעשו את זה כמצווה דתית - יהיה חומר דלק, 05/06/14 07:44


              IP: 37.130.227.133 דווח על תגובה זו

  • 14.

    עסק בתורה: זכה נעשתה לו סם החיים, לא זכה נעשית לו סם המות (ל''ת)

    לדעת, 05/06/14 07:25


    IP: 109.163.234.5דווח על תגובה זו

    • ושואלים, סם החיים וסם המות כלפי מה? מהם החיים והמות המדוברים כאן? (ל''ת)

      , 05/06/14 07:28


      IP: 96.47.226.20 דווח על תגובה זו

      • כיצד המאור שבתורה, חלק מחזיר למוטב וחלק ממית? מעניין לא? (ל''ת)

        , 05/06/14 07:29


        IP: 96.47.226.21 דווח על תגובה זו

  • 13.

    רות קלדרון ושאר הגמדים ביש עתיד עובדים בעיקר את יאיר לפיד (ל''ת)

    , 04/06/14 22:45


    IP: 82.80.25.26דווח על תגובה זו

  • 12.

    צודק במאה אחוז (ל''ת)

    שי, 04/06/14 22:39


    IP: 85.64.83.204דווח על תגובה זו

  • 11.

    איך ניתן לקיים תורה בלי לעשות את מצוות התורה גברת רות חרדלון (ל''ת)

    שוקי שיווקי, 04/06/14 20:52


    IP: 109.65.27.16דווח על תגובה זו

  • 10.

    מי שמך לתחום יהדות לתרי"ג מצוות

    , 04/06/14 18:14

    מי שמך לתחום יהדות לתרי"ג מצוות או לאמירה פילוסופית (כלומר חשיבה "יוונית") לפיה עיקר היהדות בהתבטלות בפני האל ? אין עיקר יהדות ואין תמצית לה. מחקרים מראים באופן ברור שהילל בדמות לא היה והומצא מאוחר הרבה יותר כדי למלא "חסר". יותר מזאת: "עבודת העצמי" וזרתוסתרא הם ניגזרות מן היהדות והעולם המערבי לא היה נמצא היכן שהוא ללא יהדות, שבסיסה המחשבתי דווקא בתנ"ך ולא מאוחר יותר, חשיבה מסובכת ומעמיקב על האדם מול אין סופיות האל (הוא העולם ומלואו)

    IP: 90.83.36.53דווח על תגובה זו

  • 9.

    Religion is the opium of the masses. (ל''ת)

    Yaniv, 04/06/14 15:28


    IP: 79.179.160.190דווח על תגובה זו

    • אמר סטאלין (ל''ת)

      מורה נבובים, 04/06/14 20:00


      IP: 93.173.167.89 דווח על תגובה זו

  • 8.

    אין לימוד תורה חילוני, מי שעושה זאת מרצונו הוא חולה נפש כשאר הדוסים. (ל''ת)

    THE SIXTH GATE, 04/06/14 13:05


    IP: 2.54.248.181

  • 7.

    אפשר קיום מעשי של המצוות מתוך בחירת רק חלק מהמצוות

    צבי מירושלים, 04/06/14 12:11

    זה לא בחירה של או הכל או לא כלום. היהדות הריפורמית אומרת שיש לאדם אוטונומיה על עצמו והוא רשאי לקבל חלק ולדחות חלק אחר. יש להתייחס לכל היהדות אבל לא בצורה עיוורת. בבית הכנסת הקונסרבטיבי שהתפללתי בו היום (שבועות) הרב היא אשה ("רבה") והיא קראה בתורה, ואשה אחרת שימשה כחזנית של תפילת מוסף. זה לא קורה אצל אורתותוכסים, וזכותם. אבל שלא יכתיבו לי במה להאמין ולקבל.

    IP: 5.29.89.129דווח על תגובה זו

  • 6.

    מאמר יפה, אך לוקה בעיוורון

    בן אדם, 04/06/14 06:17

    נקודת המבט הדתית הטוטאלות מביאה אנשים דתיים לעתים קרובות לצייר תמונה מסויימת של האדם החילוני - ובכך לעשות לעצמם את החיים קלים. זה מה שנקרא טיעון ״איש הקש״.

    אז בואו נחשוב לרגע, האם כל מי שלא עובד את אלוהים בהכרח עובד את עצמו? אולי, למשל, יש סוג של אנשים שלא ״מתבטלים בפני אלוהים״ (ולא מתבטלים באופן כללי) אבל חיים במסירות נפש על פי ערכים של צדק אוניברסלי - צדק השם לפניו את האדם, אינו רואה בני דת אחת יצורים בעלי ״נשמה נעלה״ יותר מבעלי אמונות אחרות או מבני דתות אחרות, ערכים של שוויון, חירות, דמוקרטיה וזכויות אדם?

    באותה מידה של קנטרנות אפשר היה לטעון שמי ש״מתבטל בפני אלוהים״ בעצם משרת את האגו של עצמו, משקר לעצמו, ומנסה לראות בעצמו אדם נעלה יותר, תוך כדי שהוא מנתק את חוש הביקורת שלו ומאפשר לאחרים להכתיב לו את חייו על פי האינטרסים שלהם. וזה אכן המצב לגבי חלק מהדתיים. חלק אחר שקוע בעבודה פנימית אמיתית - החוכמה היא לא להכליל ולא לשפוט את מה שאינך מכיר ואינך מבין.

    IP: 109.186.255.176דווח על תגובה זו

    • יפה אמרת. יש המון חילונים שמקיימים "ואהבת" יותר מדתיים

      יעל, 04/06/14 07:22

      כולם משקרים לעצמם, כולם מוצאים רווח אישי אגואיסטי משמירה או אי שמירת מצוות והלכות. אנחנו לא שונים, וכל אחד, אבל כל אחד- עושה בסופו של דבר מה שמתאים לו אישית אגואיסטית. וזה גם כל היופי. רק שלא נתייהר אחד על השני, אמן! חג שמח

      IP: 79.182.16.233 דווח על תגובה זו

    • תגובה יפה אבל גם היא לוקה בעיוורון

      מראה מראה שעל הקיר, 04/06/14 20:12

      ערכים של צדק אוניברסלי אינם קיימים אלא במסגרת של אמת אוניברסלית, ואמת כזו קמה עד היום רק "בפרדיגמה" אחת: אלהים. כל סוג של צדק אחר הוא תלוי תרבות על כל המשתמע מכך. נסה למכור דמוקרטיה לערבים של סוריה או שוויון לפשטונים של אפגניסטן. זאת ועוד, כל אדם ואדם יוצק תוכן אחר למילים כמו חרות ושוויון.

      לא הייתי ממהר לבטל דעותיו של אדם בטיעון כמו "לשפוט את מה שאינך מכיר ואינך מבין". טול קורה מבין עיניך, לפני שתמהר להסיר הקיסם מעיני אחיך.

      IP: 93.173.167.89 דווח על תגובה זו

  • 5.

    תלמוד ומעשה

    רות קלדרון, 04/06/14 00:23

    שניאור יקר. לימוד התורה שלי ושל הציבור החילוני אליו אני שייכת הוא לימוד על מנת לעשות. כל פן של חיי מושפע מן הלימוד ובזכותו אני לומדת להיות אמא ואדם וחברה ושליחת ציבור טובה יותר. מהו המעשה הראוי להעשות בעקבות לימוד התורה - התשובה על כך עברה שינויים גדולים ומהפכות רבות במהלך התפתחות העם היהודי. אברהם לא נהג כהילל ורב יוסף לא נהג כרמב״ם ואנחנו לא נוהגים . היהדות מתפתחת עם היהודים ועבורי היא שזורה בתרבות עברית ותרבות כללית ורעננה תמיד. לכבוד החג אני מברכת אותך שתזכה לשמחת התורה ותזקק פחות לשפוט אחרים. אך טוב וחסד. רות קלדרון

    IP: 84.228.54.63דווח על תגובה זו

    • תלמוד ומעשה

      כפר סבאי, 04/06/14 04:49

      לח"כ רות קלדרון, ישר כחך! האם יש אתר בו אפשר לקרא וללמוד יותר על משנתך ביהדות?

      IP: 79.180.18.108 דווח על תגובה זו

    • תשובה כלבבי (ל''ת)

      , 04/06/14 12:24


      IP: 79.176.35.244 דווח על תגובה זו

    • יהדות מתפתחת זה אומר פריקת עול תורה ומצוות מעצמך ? (ל''ת)

      חייב להבין משהו, 04/06/14 22:40


      IP: 85.64.83.204 דווח על תגובה זו

    • מניפולטיביות סטנדרתית המתאימה לאנשי הרוח החילוניים

      שי, 05/06/14 01:53

      היהדות מוסיפה נדבך וקומה חדשה בכל דור על מנת להתאים את המציאות הקיימת ההווית הזמנית והמשתנה אל דבר אלו-הים הקיים הנצחי והמוחלט המתגלה אלינו דרך התורה ותלמידי החכמים, ולא משנה את התורה או מפרשת אותה כרצונה הרגיע והזמן להתאים את הנצח אל מאורעות התקופה.
      והנה דוגמא למניפולציות על אנשים פשוטים: אברהם לא נהג כהילל שחי דורות רבים אחריו ורב יוסף לא נהג כמו הרמבם שחי למעלה מאלף שנה אחריו, אך הילל נהג בדרכיו וכתלמידו של אברהם וכן הרמבם ממשיך את דרכו של רב יוסף (כמובן הן בפן האמוני-מוסרי-חברתי והן בפן ההלכתי-מעשי) ולזאת הוא מוסיף נדבך (לעיתים זמני ולעיתים לדורות רבים) המתקן ומתאים את מציאות דורו אל נצחיות התורה (לדוגמא:הילל הזקן קורא במשנה המפורסמת להמשיך בדרכו המיוחדת לאהבת הבריות והשלום של אהרון הכהן שהיה נין נכדו של אברהם אבינו "הלל אומר: הווי מתלמידיו של אהרון: אוהב שלום ורודף שלום אוהב את הבריות ומקרבן לתורה" (אבות) אבל בשעת הצורך כשהוא רואה שהעם במדרגה מוסרית-חברתית נמוכה ונמנעים מלהלוות כספים איש לרעהו ולעניים הוא מתקן את "תקנת הפרוזבול" המאפשרת חיים חברתיים תקינים בדרכה של תורה גם בשמיטה.

      IP: 95.35.52.124 דווח על תגובה זו

    • עד דורינו לא היה "לימוד תורה" שמנותק מהאלהים נותן התורה (ל''ת)

      לדעת שיש משגיח לעולם ולנסות להסתנכרן עם רצונו, 05/06/14 07:14


      IP: 89.207.132.76 דווח על תגובה זו

      • כל לימוד שאיננו כולל בניית יחס אישי ופנייה לאלוהות - איננו לימוד תורה (ל''ת)

        וגם, 05/06/14 07:18


        IP: 89.207.132.76 דווח על תגובה זו

        • בתורה מאור המחזיר האדם למוטב - אבל תוקף פעולתו כגודל האמונה בבורא (ל''ת)

          ולכן כנראה לימוד ללא נותן התורה בעל השפעה 0 לאדם, 05/06/14 07:20


          IP: 96.47.226.20 דווח על תגובה זו

          • אומרים: מאותו מקור שהחכם שואב חוכמתו שואב הכסיל כסילותו (ל''ת)

            לימוד תורה איננו עניין קל -לצערנו זה גם יכול לבלבל, 05/06/14 07:23


            IP: 96.47.226.20 דווח על תגובה זו

    • לחברת הכנסת רות קלדרון

      תהילה, 05/06/14 23:47

      אינני מבינה את דברייך: "אברהם לא נהג הילל ורב יוסף לא נהג כרמב"ם ואנחנו לא נוהגים"- אמת.פסיקת ההלכה התפתחה במהלך הדורות ולא בכל ענייני התורה נהגו אותו הדבר בכל דור,אך עדיין ישנו מכנה משותף בולט בין כל האנשים האלה: שמירת המצוות- אם זה אברהם שתקופתו לא הייתה תורה אך קיים את הדברים שצווה ע"י ה' (ולפי הכתוב במדרשים גם קיים את התורה) ואם זה גדולי ישראל מעת קבלת התורה והלאה שקיימו את התורה ואת מצוותיה. כלומר,הבסיס המשותף לכל הדורות על אף השינויים בפסיקה, הוא שמירת מצוות ה'. על כך אין עוררין. לפני קבלת התורה, בשמירת מצוות ה' היה כלול רק צו ה' שאמר לנביאיו ומעת קבלת התורה- שמירת המצוות על דקדוקיהן וכמו"כ שמיעה לקול הנביא. דברים אלו מוזכרים לרוב בתנ"ך, למשל: "עקב אשר שמע אברהם בקולי וישמר מצוותי חקותי ותורותי",הציווי:"ושמרתם מצותי ועשיתם אתם אני ה'","ושמרת את חקיו ואת מצותיו אשר אנכי מצוך היום אשר יטב לך ולבניך אחריך","מי יתן והיה לבבם זה להם ליראה אתי ולשמור את כל מצוותי כל הימים"(!),ובפרשת התשובה:"כי תשמע בקול ה' א-לקיך לשמר מצותיו וחקתיו הכתובה בספר התורה הזה כי תשוב אל ה' אלקיך..." ועוד.

      IP: 109.66.5.110 דווח על תגובה זו

  • 4.

    אני בעד ישיבות חילוניות, אבל כאלו שמטיפות לאהבת הארץ והמסורת היהודית. (ל''ת)

    דגש יש לשים על הרמב״ם, כמובן, עם תיקונים מודרניים, 03/06/14 23:51


    IP: 85.64.123.230דווח על תגובה זו

  • 3.

    מי רוצה להתחבר להדרת נשים ? (ל''ת)

    מעין, 03/06/14 21:36


    IP: 5.29.106.162דווח על תגובה זו

  • 2.

    קיבלת רשות לכתוב את הגבגבת הזאת מהבוס? (ל''ת)

    מביך, 03/06/14 21:00


    IP: 79.177.19.39דווח על תגובה זו

  • 1.

    להתנתק מה שיותר! להכיר א המסורת ולברוח ממנה! (ל''ת)

    , 03/06/14 16:32


    IP: 93.172.42.22דווח על תגובה זו