• 35.

    דרך אגב

    אביחי, 28/01/14 23:19

    האים תסכימו איתי שהאדם בא מהחרקים דווקא? ולא מהקופים כמו שנהוג לחשוב? יש מנהג יהודי, שנוהגים להביט בציפורניים בזמן הבדלה. מנהג זה בא להזכיר שאדם הראשון היה כולו ציפורן (כמו חרק) והוא היה מושלם. מבנה גופו היה קל וחזק ואחרי החטא קיבל גוף רופס. וגם בא להזכיר שבאלף השישי יחזור גוף האדם להיות כזה. כמובן שאין זה מובא בפשט אבל גם זה שבאנו מהדגים והתולעים נשמע מופרך לחלוטין. אני בוחר שלא להאמין באוולוציה של דרווין וכן להאמין באוולוציה של הבורא.

    IP: 213.57.113.190דווח על תגובה זו

  • 34.

    אינני מסכים עם הרבה מן הדברים

    אביחי, 28/01/14 23:06

    בענייני פיסיקה אין אני יכול לחלוק על הפרופסור. אבל אני חולק על החיבור שנעשה בין תורת האבולוציה לבריאה. בוא נלך אחורה אל ראשית העולם. איך נוצר החיידק? ולפני כן, איך נוצרה האנרגיה? ולפני כן, איך נוצר מה שיצר את האנרגיה? ובכן לא הכל אנחנו יודעים. אולי יותר נכון לאמר טיפה בים אנחנו יודעים...

    IP: 213.57.113.190דווח על תגובה זו

  • 33.

    העובדה הפשוטה היא

    שנטידווה, 28/01/14 16:07

    שברוב המוחלט של בתי הספר היהודים-אותודוקסיים פשוט לא מלמדים כמעט דבר חוץ מתורה ותושב''ע, וזאת בדיוק מאותה סיבה שהבריאתנים הנוצרים מנסים ולפעמים גם מצליחים להוציא מבתי הספר את שיעורי האבולוציה.

    בקיצור, סיבתו של המאמר הזה שלך פרופ' אביעזר מלכתחילה אינה נכונה.

    IP: 77.126.3.73

  • 32.

    מאמר מעניין, אך לא מסיק את הצעד הבא וחבל

    פיסיקאי, ירושלים, 28/01/14 15:59

    נהניתי מאוד מהלוגיקה של המאמר, אך לקראת הסוף משום מה הכותב מבצע סטייה משמעותית מהדרך אותה הוא עצמו מראה לנו. הכותב מציין מספר הבדלים מנטליים משמעותיים מאוד בינינו לבין השימפנזה, ומסיק שכאן, דווקא כאן, יושב אלוהים ומייחד אותנו. אולם, בוחר להתעלם משוני פיסי מרכזי בינינו - המוח. נפח המוח שלנו גדול משמעותית מזה של השימפנזה ועולה עליו בהרבה במורכבותו. ההבנה של פעילות המוח אמנם בתחילת דרכה, אבל אבל ההמשך הישיר של הכתבה הזו הוא ההבנה שההבדלים אותם ציין הכותב בין השימפנזה והאדם הם פשוט עקב המוחות השונים. שוב, ידע שלא היה קיים הביא ליצירת אמונות שונות ומשונות לגבי תופעות מסויימות, כמו למשל התכונות ה''רוחניות'' של האדם. לא רחוק היום והאמונה כי יש באדם משהו שהוא מעבר לתכונות הפיסיות שלו, ובפרט של מוחו, תושם על אותו מדף עם האמונה שכדור הארץ הוא מרכז היקום.

    IP: 84.110.178.145דווח על תגובה זו

  • 31.

    הכתבה הזאת שייכת למדור פוליטי או כלכלה אבל אין לו שום קשר ליהדות (ל''ת)

    לפיד אחד, 27/01/14 00:27


    IP: 87.64.127.105דווח על תגובה זו

  • 30.

    הסבר מאוד מרתק

    אדם דתי, 26/01/14 17:40

    יהודי שלומד חסידות יודע ומבין שההסברים שלך מאוד אפשריים והגיוניים, הבעיה היחידה בהסברים שלך היא, שלפי התורה, העולם, ז״א היקום בכללותו, לא קיים יותר מ5774 שנים. בדיוק כמו שאתה מביא בהסבר שלך, שביום החמישי היצורים נבראו ואח״כ ׳נעשו׳. ז״א בהפרש של ימים ולא מיליוני שנים. לדעתי אפשר להסביר את זה ביכולת של אלוקים לעשות ׳פעילות׳ של מיליוני שנים בימים בודדים, וע״י ניתן לקבל את הרושם האבולוציוני.

    IP: 46.120.96.248דווח על תגובה זו

  • 29.

    מאמר יפה ומנומק, אבל...

    hah, 26/01/14 09:41

    מעל לכל האמירות החכמות הללו, מרחפת תמיד הבטחתו הנצחית של אמנון יצחק: ''אם החילונים חושבים שהם קופים, אני מוכן לספק להם בננות''.

    וברצינות- האבולוציה היא עובדה. יש כל כך הרבה הוכחות שכבר אין טעם לדבר.
    כאדם מאמין, אני לא רואה סיבה שלא לחשוב שהעולם נברא כעולם שלם, עם עבר, הווה ועתיד.
    בעולם שנברא כבר היו מאובנים של דינוזאורים, כבר היו יונקים רבים, וכבר היו שבטים של בני אדם. פשוט כי זה היה עולם שנברא עם חוקים, ובחוקי העולם שלנו כל דבר מגיע מדבר אחר- צאצאים מהורים, צמחים מזרעים, והדומם מאירוע אחר (נגיד המפץ הגדול, אבל הוא לא עובדה). כל זה נברא, גם הזמן- שמאפשר תנועה ושינוי.
    בתוך כל זה, אלוקים בחר אדם אחד- אדם הראשון, נתן לו שם, והעביר דרכו את העניין האלוקי- שעבר מדור לדור עד אברהם אבינו.

    IP: 85.64.123.230דווח על תגובה זו

  • 28.

    במקום הגבול שבו הגיע הידע שלנו שם האדם הציב את הבורא

    מחשבות, 26/01/14 09:33

    אני מתחיל בהערכה לידע ולסגנון המדעי של המאמר,
    במיוחד נכון הזיהוי של הסיבות שבהם אנשי דת דוחים את תאורית האבלוציה,
    אבל גם במאמר זה יש דפוס שחוזר עליו בהמון פרסומים מדעים כולל של מכחישי האבולוציה והוא שמגיעים לאיזה גבול של הידע
    הנוכחי האנושי ושם שמים את ההתערבות של הבורא או את הנחיצות שלו,
    מערך שזור מדעי ופתאום בקצה מגיעים למעין מסקנה בסוף גבולות
    הידע הנוכחיות ששם יושב הבורא, קצת מוזר מה גם שהגבולות
    האלו נדחקים יום ביומו עד שכמעט לא נשאר מקום לבורא לברוא,
    עוד נקודה שהיתי מוסיף שלאדם לא רק יש תכונות חשיבה
    אלה גם מספר תכונות פיזיות שהם בראש ממלכת החיי,
    אחד מהם הוא ריצה שאנו נוטים לבטל את האדם,
    האדם בנוי לריצה לטווח רחוק ויש קבוצות אנשים באפריקה שעוד משתמשות בשיטת צייד הזה, גם בראיה בתחומים שונים האדם
    הוא בעל יכולות מעולות, אם זה בממלכת החיי יש חיות שיש להם
    יתרונות פיזים עלינו וסביר להניח שנמצא גם בתחומים צרים של יכולות
    מוחיות נמצא יתרונות בממלכת החיי,
    אולי גם גם בתכונות צרות של הרגש גם שם יתכן ואצל חלק מבעלי
    החיים העילים נמצא תחום שהוא יותר מפותח מהאדם,

    IP: 147.235.185.74דווח על תגובה זו

  • 27.

    מאמר מעולה

    אני, 26/01/14 09:08

    מצויין ומעניין

    IP: 2.55.120.165דווח על תגובה זו

  • 26.

    כמה טיבעי שהליברל ''הפשוט'' יכנה מי שלא חושב כמוהו

    מאיה ישראלי, 26/01/14 09:00

    חולה רוח

    IP: 109.163.234.8דווח על תגובה זו

  • 25.

    פרס נובל

    חגית לוי, 26/01/14 08:54

    כתבה טובה ורצינית, מענין היה לשמוע את ישראל אומן שהוא מדען ודתי-בכמה מילים הסביר למה אין סתירה בין שני הדברים, (איני מוסמך ליצגו)-אך אמר שאלו שני סטים של מחשבות או רעיונות שאין למעשה סיבה לעמת בינהן ואפשר ללא בעיה לאמץ ולקבל את שניהן (למי שרוצה), הרי יש גם תאוריות מדעיות שונות המתארות אותה תופעה והמדע מאמץ את שניהן (חלקיקים וגלים למשל)

    IP: 173.254.216.68דווח על תגובה זו

  • 24.

    אין בכלל אלוהים

    אודי אריאל, 26/01/14 08:51

    וכל ההתפתלויות וההסברים של הכותב דומים לאותן התפתלויות של ראשי הכנסיה שחיפשו הסבר מניח את הדעת לקיומו של מרכז ארצי ביקום.
    הכלל שהוא מחיל עליהם בטענתו כי הם לוקים בקושי פסיכולוגי הוא נכון, רק שאין הוא רואה את הכשל בנסיונו לקבל את עובדת קיומו של אלוהים. שים לב כותב יקר כי סיפור הבריאה מתיימר לענות על שאלה פשוטה. מהו מקור החיים על פני האדמה. הסבר זה, למרות יופיו הספרותי, פשטני ולוקה בחסר. הוא מנסה לתת סיבות הגיוניות להווצרות היקום והחי על פני האדמה בהתאם לידע החסר באותה עת. לא לחינם קיימים מספר רב של סיפורי בריאה,
    התנך נכתב בידי בני אדם חסרי ידע מדעי, הם פשוט עשו כמיטב יכולתם לתאר עולם הגיוני.
    כבוד עצום להם ולמורשתם, אבל אין אלו דברי אלוהים חיים. למדנו מאז, התקדמנו מעט ונדע עוד יותר בעתיד. לא חייבים את אלוהים כדי לקבל עולם כפי שאנו חיים בו.
    ולשאלת המוסר- הרי שזו תלויה בנו ולא בציווי עליון. הכל בסדר חברים, אפשר להמשיך לחיות כרגיל....

    IP: 109.64.1.106דווח על תגובה זו

  • 23.

    הערות למאמר המצויין

    גל, 26/01/14 08:49

    שלום פרופ' אביעזר. אתחיל בגילוי נאות - אני אדם חילוני על גבול האתאיזם, ולמרות זאת סוקרנתי ממאמרך, המצויין והמנומק. אני מעריך מאוד את פתיחותך לעולם המדע, ומכבד עד מאוד את יכולתך לגשר בין עולם המדע לעולם האמונה, שבמובנים רבים סותרים זה את זה מעצם מהותם (לא ניתן ''להאמין'' במדע, ולא ניתן ''לדעת'' שיש אלוהים. ידיעה סותרת אמונה).
    עם זאת, אבקש לשאול מנקודת ההשקפה החילונית שלי שאלה שייתכן שאסור לאדם דתי להעלות על בדל שפתיו - מדוע יש אלוהים, או בניסוח אחר- מדוע ישנו צורך באלוהים או באמונה בו? שהרי כלל הטיעונים שאתה מעלה, בדיוק כמו הטיעונים שמעלים האוונגליסטים, מנסים לפתור את הסתירות או הפערים בין התפישה המדעית לתפישה האמונית - מי ע''י שלילת המדע ומי ע''י אימוץ פרשנות מקלה, ''בית היללית'', לטקסטים המקראיים.

    IP: 109.64.1.106דווח על תגובה זו

  • 22.

    מעניין מאוד! תודה. (ל''ת)

    eli, 26/01/14 08:39


    IP: 95.35.54.228דווח על תגובה זו

  • 21.

    קשקושים של בריאתן במסווה

    , 26/01/14 08:30

    ״לנוכח הזהות הרבה של המאפיינים הפיסיים של האדם והשימפנזה, עולה מאליה השאלה מדוע קיים פער כה עצום בין תכונותיהם הרוחניות? אולי התשובה היא, שעל האדם שורה רוח אלוקים. ״
    פה הפסקתי לקרוא.
    הסקת מסקנות היא לא הצד החזק שלך, הא?

    IP: 138.134.102.15דווח על תגובה זו

  • 20.

    יש לי בעיה קטנה

    אתאיסט, 26/01/14 08:16

    זה לא צריך להיות כתבה ב:
    NRG ראשי » חדשות » מדע » מדעי החיים והחברה
    זה צריך להיות טור דעה בכיכר השבת.
    זה הכול..
    עורו אחים עורו

    IP: 79.183.53.134דווח על תגובה זו

  • 19.

    טעות בתירגום

    , 26/01/14 07:51

    אם אני לא טועה, המושג creationists מתייחס לבריאתנים. המושג פונדמנטליסטים, מכיל בתוכו קבוצות שמתייחסים לאמונתם בקיצוניות.

    IP: 212.143.156.117דווח על תגובה זו

  • 18.

    אין גבול להזיות

    אסף, 26/01/14 07:51

    משעשע בהחלט לקרוא את ההתפתלויות של ככל הנראה איש משכיל שמנסה להרכיב פאזל שלא ניתן להרכבה.
    ההתפתלויות הבולטות והחוסר עיקביות אכן בולטים.

    IP: 93.172.182.160דווח על תגובה זו

  • 17.

    אין בעיות

    אריקו, 26/01/14 07:50

    אין כאן כל בעייה.
    ראה פרופ לייבוביץ ז''ל.
    היה בעל ידע רב במדעי הטבע והיה שומר מצוות.
    אין קשר בין הגיון ואמונה דתית.
    אין כל ספק בקשר למוצא האדם.
    אמונה דתית, כל דת, זה דבר העומד בפני עצמו.
    אין כל קשר בינה ובין המציאות.
    אדם באמונתו יחיה!!

    IP: 85.250.125.103דווח על תגובה זו

  • 16.

    Creationists=בריאתנים (מלשון מאמינים בבריאה) לא פונדמנטליסטים .

    השפוי, 26/01/14 07:37

    דת=שקר.
    כל הדתות הן המצאה. ולא לאחת מהן הוכחה אחת לדבר מקביעותיהם. מה עובדיה יוסף זל, פאט רובינסון ומושא חלילי מבינים באסטרונומיה?
    כל הבריאתנים (המאמינים) משתמשים בחשמל. מקבלים את פצצת האטום, וטסים במטוס....כל אלה הם כפירה לפי הדתות המונותאיסטיות. למרות שהכפירה הכי גדולה היא הדת שמשתמשים בה רק להרג ולשמד, וחלוקה לקבוצות ולשליטה פוליטית .

    IP: 84.108.76.67דווח על תגובה זו

  • 15.

    השערת האבולוציה היא תיאוריה פרימיטיבית ושגוייה על איך מתפתחים המינים

    אקראיות שמשאירה החזק ומכחידה החלש - פרימיטיבי, 26/01/14 07:29

    אבל מה שכנראה נכון הוא שהמינים מתפתחים אחד מהשני ..
    אבל לא ממש ברור כיצד

    לגבי בריאת האדם שמתוארכת לפני 9000 שנה ע''י חוקרים ישראלים
    מספיק שהייתה להם טעות לגבי תוכלת החיים והפריון בתקופות הקדומות ואנו ב כ 6000 שנה לאדם הראשון ..
    בעצם המדע מתכנס לתורה ... מצחיק לא האמנתי שזה יקרה

    IP: 138.134.102.15דווח על תגובה זו

    • כל היופי באבולוציה זה הפשטות שלה מצד אחד-והמורכבות שהיא מסבירה מצד שני (ל''ת)

      מוטציות שיוצרו יתרון = שורדות. מה יותר נכון מזה ?, 26/01/14 20:18


      IP: 84.229.21.7 דווח על תגובה זו

    • למדת על אבולוציה משמועות, בסביבת לימודים דתית.

      חיים, 02/02/14 01:27

      ואינך מבין דבר בנושא.
      קרא את התשובות לתגובה מספר 1

      IP: 78.129.156.209 דווח על תגובה זו

  • 14.

    אין סתירה בין היהדות למדע או לטכנולוגיה (ל''ת)

    משה בן מיימון, רב ורופא, 26/01/14 07:28


    IP: 79.181.16.16דווח על תגובה זו

  • 13.

    דיסוננס קוגנטיבי? זה קורה גם לפרופסורים חכמים?

    יהודיה מניו יורק, 26/01/14 07:27

    פרופסור יקר, קראתי את מאמרך המרתק.
    אבל אתה מצטט פסוק בו כתוב מפורשות שאלוקים יוצר את האדם מעפר, ואז אומר שהוא נוצר מהקוף?
    עקרון ההוצאה מהכוח אל הפועל נכון לגבי כל פרט בבריאה, אבל הדברים - על פי התורה שהנך מצטט - עדיין נוצרו במאמר פיו של אלוקים ולא בהתפתחות טבעית כדבר מתוך דבר. לפי המלבים עצמו, הוא מתאר שסדר התפתחות הבריאה היא שבימים מתקדמים נוצרו יצורים מתקדמים, עדיין אין לך שום מובאה לכך שהם נוצרו זה מזה אלא דווקא להפך, ''וייצר ה' אלוקים את האדם עפר מן האדמה'' מן האדמה ולא מן הקוף ולא מן הדינוזאור ולא מן החיידק, ומייד ''וייפח באפיו נשמת חיים'', מהאדמה אל נשמת החיים.
    לכן, עם כל הכבוד למאמר המרתק - בלי ציניות - אתה מתעלם מן המסקנות שאתה עצמך הבאת אליהן: בכל הנוגע ליצירה, התורה אומרת לנו שדברים נוצרו על ידי בורא עולם, ולא בהתפחות זה מזה.
    ביחס לשאר המאמר - נהניתי מאד מאד.

    IP: 24.47.179.90דווח על תגובה זו

  • 12.

    זו זכותם הלגיטימית להחזיק בדיעה אחרת

    אחד שרוצה לדעת, 26/01/14 07:25

    כמי שמאמין שתורת האבולוציה מציגה דרך חשיבה נכונה והיא בסיס להבנת עולם החי, אני מקבל את זכותם של אחרים לחשוב שהיא פגומה מאוד או אפילו שגויה.

    מדוע ? כי מדע מנסה לפחות תאורטית לא להתבסס על אמונות אלא על בדיקה אמפירית, וברי לכל שהתאוריה הזו קשה להפרכה \\ הוכחה ( אין ספק שמוטציות יוצרות שונות שמתבטאת ביכולת שונה לשרוד מצבים חדשים , אבל האם זה יוצר מינים חדשים ? ).

    ואל תשכחו שאת התשובה של ראשית החיים התאוריה לא מספקת.

    IP: 192.116.222.223

    • ראשית החיים זו שאלה לא רלוונטית. מי שמאמין שאת אלוהים אף אחד לא יצר, (ל''ת)

      לא יכול לפסול את הטוענים שאת היקום אף אחד לא יצר, 26/01/14 20:27


      IP: 84.229.21.7 דווח על תגובה זו

    • עזוב ראשית החיים. יש הרבה חורים בדרך

      גם רוצה לדעת, 28/01/14 15:57

      כמו כל מיליוני צורות הביניים שאנחנו אמורים לראות בדרך להיווצרות מין חדש, כי זה הרי קרה באיטיות על פני מיליוני שנים! הצורות הללו מעולם לא נמצאו כמאובנים.

      ודווקא המגיב לך צודק: לטוענים שהעולם קדמון (כלומר תמיד היה קיים) אין תשובה, כי אי אפשר להפריך את זה תיאורטית ולכן זה דומה לטענה שבורא עולם קדמון.
      אלא שזה היה נכון בימי היוונים, לא בימינו. היום, כשהתצפיות שלנו בצירוף המשוואות מובילים אותנו אל נקודת תחילת היקום לפני 13.7 מיליארד שנה, גם הטיעון הזה כבר לא תופס.

      IP: 85.250.149.89 דווח על תגובה זו

  • 11.

    מזלכם הגדול הוא התנגדות הכנסיה

    פרופ' יקר, 26/01/14 07:24

    אלמלא התנגדות הכנסיה מי היה מתייחס בכלל לתאוריה הזויה הטוענת שהמעבר ממורכבות נחותה למורכבות גבוהה היא תוצאה של אירוע מקרי?
    הגילוי הגדול והכואב מכולם שהגיע עם חלק זה של תאוריית דרווין הוא כי בני באדם אינם יכולים לחיות עם אי הידיעה וכי הבחירה באמונה כמזור, גם אם מדובר באמונה בתאוריית דרווין, היא גם נחלת המדענים.
    אנחנו לא יודעים אם נוצרו החיים וכיצד התפתחו לרמתם הנוכחית!! וזהו!
    כל השאר קישקוש.
    ועוד דבר קטן - האמונה הדרווינסטית היא המטופשת שבאמונות, והאכזרית שבכנסיות.

    IP: 80.230.53.183דווח על תגובה זו

  • 10.

    ההיסטוריה האנודשית

    לא חשוב, 26/01/14 03:33

    ההיסטוריה האנודשית רובה בנויה על שקרים וחצאי אמיתות, אני לא נכנס להאם יש בורא עולם או לא, אבל דבר אחד בטוח שדת ולא משנה איזו, זה בלוף אחד גדול שנועד לנטוע פחד ולאפשר שליטה באנשים.על ידי מגלומנים שחושבים שהם אלוהים.

    IP: 93.172.56.143דווח על תגובה זו

  • 9.

    God did not invented people, it is people who invented god

    Jackk, 26/01/14 03:21

    As we get smarter we realize how life cycle and how we so insignificant to the over all universe. God is on a borrowed time, a few thousand years from now god will be absolute, if not sooner

    IP: 98.249.236.228דווח על תגובה זו

  • 8.

    מעניין מאוד! (ל''ת)

    א, 26/01/14 01:23


    IP: 71.225.225.23דווח על תגובה זו

  • 7.

    מה לאנשי האמונה ולאמת?!-

    ישו כהן, 26/01/14 00:50

    הרי אדם שבוחר להאמין באלוהים לא עושה זאת בשל ראיות ועובדות חד משמעיויות אלא בעיקר משום שבזכות האמונה הוא יכול להתעלם מעובדות וראיות חד משמעיות.
    אבל השאלה שמעסיקה אותי לאחרונה היא; אם אלוהים באמת חושב שהעולם שהוא ברא כל כך מושלם ובני האדם הם נזר השלמות מדוע הוא לא בא להתגורר פה בעצמו?
    למה הדבר דומה-
    אם מישהו בא ומציע לי לטעום רגל קרושה ומנסה לשכנע אותי כמה שזה מעדן ערב לחך יש לי רק תשובה אחת בשבילו-אם אתה אוהב את זה תאכל את זה בעצמך ועזוב אותי בשקט!
    אבל מה שבאמת נחמד זה שהאלוהים הנוצרי דווקא כן ניסה לחיות בקירבנו, וכולנו יודעים איך זה נגמר...
    נו טוף, כנראה שאלוהים צריך לבדוק מחדש את הסטנדרטים שלו וכדאי מאוד שיבדוק גם את הדוברים שלו אצלנו,הוא יכול להתחיל ברבנות הראשית למשל.

    IP: 79.177.201.190דווח על תגובה זו

    • אתה צודק

      אדם דתי, 26/01/14 17:46

      אם תלמד חסידות לעומק, ולא סתם תנסה להתנגח, תבין שאלוקים נמצא גם פה. התמונה שבה כביכול אלוקים נמצא למעלה היא שגויה ומטעה. אתה תבין שאלוקים נמצא בכל דבר, מאבן שאתה דורך עליה ועד המוח שאתה (מנסה😉) חושב בו.

      IP: 24.186.243.240 דווח על תגובה זו

  • 6.

    ארוך ובוודאי שלא קראתי אבל 3 הערות לפרופסור

    כנס-תחכים, 26/01/14 00:44

    1.לך תלמד אבולוציה - החורים ''בתורתו'' של דארווין הם בגודל חור שחור כך שנכון להיום, אין יתרון לתפישה המדעית.
    2. אין סתירה בין מדע לאמונה, להיפך, הם מחזקים ומפרים.
    3. כפי שידוע לך, בארה''ב מתנהלת מזה שני עשורים מלחמת דת ובשם הדמוקרטיה מנסים לחסל את האוונגליסטים:מנגחים אותם עם מדע זכויות גאים ופלורליזם תרבותי (כשהאמת היא שמדובר במאבק פוליטי על מוסדות שילטון) וזה דוחף אותם למלחמת הישרדות וממש לא פונדמנטליזם.
    אבל את כל זה, כאמריקאי, אתה כבר יודע....

    IP: 67.187.0.38דווח על תגובה זו

  • 5.

    הנוצרים בארה''ב לא מתנגדים

    מיותר, 26/01/14 00:34

    הם רק מסתכלים דרך הפריזמה של השגיאות שמצויות בתיאוריה, שגיאות מדעיות מובהקות חלקן אלו לדעת דארווין עצמו. למשל לגבי גיל היקום ושיטת קביעת הגיל השגויה. בכל אופן כתבה לעוסה לחלוטין שמיותר לגמרי.

    IP: 84.228.97.131דווח על תגובה זו

  • 4.

    ''מי שיגיד לך שמוצאו של האדם מהקוף - הוא קוף חכם מאוד!''

    אדם הובר, 26/01/14 00:28

    אמר לי רב זלמן
    ''מי שיגיד לך שמוצאו של האדם מהקוף - הוא קוף חכם מאוד!''

    במדרש מסופר כי בזמן דור הפלגה חלק מהאנשים הפכו לקופים.

    IP: 5.22.129.246דווח על תגובה זו

  • 3.

    אבולוציה מקרית או מכוונת

    מאיר, 26/01/14 00:24

    אני מתפלא על הפרופ' הנכבד שהתעלם מהבעיה המרכזית בתיאורית האבולוציה.

    האדם הדתי לא מפריע לו אם יטענו כי אבן הבנין של האדם נלקח מהבהמה ואלוקים צירף לו כח רוחני.

    הבעיה מתחילה כשחסידי האבולוציה טוענים כי האבולוציה התפתחה במשך מליוני שנה בצורה
    מקרית.
    האדם השפוי וההגיוני לא יכול לקבל בשום אופן שיצור מורכב כ''כ התפתח בצורה מקרית.

    ולכן גם האדם הדתי לא יתפתה אחר האבולוציה המתפחת ומשתכללת באופן מקרי.

    רק כשנוכל להתנתק מתיאורית האבולוציה המקרית, נוכל להשתכנע בתיאורית האבולוציה המכוונת.

    אם רואים הרבה רהיטים העשוים מעץ ודומים אחד לשני, אין זה אומר שרהיט אחד הוא צאצא של הרהיט השני, אבל זה אומר שאותו יצרן יצר אותם.
    זה שהאדם דומה לשימפנזה אין זה אומר שהאדם צאצא שלו, אלא שאותו יצרן יצר את השימפנזה והאדם ומאותם החומרים.

    IP: 212.76.102.77דווח על תגובה זו

    • אתה פשוט לא מבין מה זו האבולוציה - אין בה שום מקריות.

      תיאוריית דארווין היא בדיוק ההיפך ממקריות, 26/01/14 20:12

      המוטציות בגנים מקריות, אבל מי מהן שורדת לעבור לדור הבא ולייצר במשך השנים יצור שונה - זה נקבע לפי האם אותה מוטציה עוזרת לשרידות או לא.


      אם היתה מוטציה לאב הקדמון של הטווס שיצרה כמה טווסים עם נוצות צבעוניות יותר - אז הם אלה שהנקבות העדיפו להזדווג איתם, ולדור הבא של הטווסים כבר היו יותר נוצות צבעוניות.

      עכשיו תן לתהליך הזה מיליוני שנים, ותבין איך ממוטציה של נוצה אחת צבעונית מקרית, אתה מגיע לזן חדש שבו כל הזכרים צבעוניים בצורה מדהימה.


      או האב הקדמון של הזיקית - אם היתה מוטציה מקרית שנתנה לבעל המוטציה לשון יותר ארוכה = הסיכויים שלו לצוד, לשרוד, ולהעביר את הגנים שלו לדור הבא גם גדלו.

      וכך במשך השנים הלשון של הזיקית היתה יותר ויותר ארוכה - כי הזיקיות שזכו להתרבות היו אלה שהיתה הן לשון יותר ארוכה באופן יחסי, שאפשרה ליותר מהן לצוד ולשרוד.

      לכן התיאוריה נקראת הברירה (צריך להיות ''הניפוי'') הטבעית - מוטציות בגנים שעוזרות להישרדות מועברות לדור הבא ונעשות יותר נפוצות ויותר דומיננטיות, ואלה שלא - מנופות במשך מיליוני שנות ההתרבות שאנחנו מתקשים לתפוס בגלל קנה המידה של הזמן שאנחנו חיים.

      IP: 84.229.21.7 דווח על תגובה זו

    • המוטציות מקריות. האבולוציה אינה מקרית !!

      חיים, 02/02/14 01:23

      בוא נשחק משחק שכזה:
      אתה מטיל קובייה. אם יצא מספר 6, רושמים זאת במחברת. אם לא יצא 6, אתה מטיל את הקובייה שוב.
      כמובן שלאחר יום עבודה המחברת מלאה מספרי 6. עובר לידנו עובר אורח, מציץ במחברת ומכריז בהתפעלות ''כל כך הרבה ששיות! לא ייתכן שזה במקרה. יד אלוהים בדבר''.

      תוצאת הקובייה היא אומנם מקרית, אך השימור אינו מקרי כלל ועיקר !
      המוטציות אמנם מקריות. אך השימור שלהם אינו מקרי. בטבע - רק המוכשרים שורדים. אלה שיש להם ציוד מתאים להחזיקם בחיים. אלה שנולדים עם מום (מוטציה רעה) - לא שורדים. הם לא הביאו את המספר 6.

      חיים.

      IP: 78.129.156.209 דווח על תגובה זו

  • 2.

    וגם אם נניח שצריך להתחיל לספור מהולדת האדם, נראה לך שעברו רק 6000 שנה? (ל''ת)

    א7, 26/01/14 00:18


    IP: 84.111.146.91דווח על תגובה זו

  • 1.

    מדהימים אותי בכל פעם מחדש הבריאתנים

    סטודנט, 26/01/14 00:15

    איך הם מתאימים את אמונתם ואת מה שכתוב בספרם ''הקדוש'' לממצאים שהמדע הביא. הרי לפני התפתחות המדע, באמת האמינו שהיקום נברא בתוך שבעה ימים וכדוה''א הוא מרכז היקום. אני בטוח שאם פרופ' אביעזר היה חי אז, הוא היה מאמין בדיוק בזה. הרי ברור שהם כ''כ מתקשים להאמין למה שהם קוראים בתנ''ך, שהם יעשו שמיניות באויר בשביל ליישב את מה שכתוב בו (לפחות החלקים העל-טבעיים שבו) עם הידע שהביא איתו המדע. פשוט פתטי ומגוחך.

    IP: 84.229.203.230דווח על תגובה זו