• 88.

    ללא כישורי חיים וחינוך מגיל קטן לעבודה ויזמות אין טעם לחוזר בשאלה (ל''ת)

    עדיף שישאר בשטיטלעך המפגר שלו, 02/02/14 23:02


    IP: 89.139.164.146דווח על תגובה זו

    • כישורי חיים

      פלניא, 03/02/14 07:41

      ואם כישורי חיים וחינוך לעובדה אין שום צורך לחזור בשאלה.

      IP: 87.69.11.103 דווח על תגובה זו

  • 87.

    הפרקטיקה של היעדר האמונה לא משנה- האמת היא זאת שמשנה

    יגאל, 30/01/14 15:47

    ברגע שהאדם מבין שהוא חי בשקר, באופן טבעי הוא נוטה לעשות משהו בנידון. עם כל החסרונות של ''החיים החילוניים'', הם עדיפים על חיי שקר דתיים.

    כמו כן, טיעונים דומים על מגרעות החילוניות מוצגים על ידי אנשי כל הדתות. אני בטוח שיש גם נוצרים-חוזרים בשאלה שמתאבדים. אז האם הנצרות נכונה?

    כל שינוי מהסוג הזה הוא קשה. לא פשוט להכיר בכך שנולדת לחברה שקרית.

    IP: 109.65.38.106דווח על תגובה זו

  • 86.

    עולם הרוח של הפיסלוסופיה המערבית והמדע עשיר מהיהדות (ל''ת)

    , 30/01/14 11:59


    IP: 109.67.137.172דווח על תגובה זו

    • עשיר מהיהודות ?

      פלניא, 03/02/14 07:40

      מיהדות המוצגת בטלוויזיה - כן
      מיהדות של הרמב''ם ורש''ר הירש - לא ולא

      IP: 87.69.11.103 דווח על תגובה זו

  • 85.

    אנשים יוצאים בשאלה כי הם הפסיקו להאמין באיש הקסם בשמיים

    אלי, 29/01/14 18:52

    לא בגלל שהבטיחו להם הרים וגבעות.

    IP: 212.235.26.125דווח על תגובה זו

  • 84.

    מילה אחת

    יוסי, 27/01/14 14:18

    לכל אותם מגיבים טפשים עזבו! אתם יודעים ת' אמת. כתבה יפה ואמיתית!
    אין עליך יאיר!!!

    IP: 82.102.141.213דווח על תגובה זו

  • 83.

    בוקרא פול משמיש, רוב המתאבדים באו עם בעיות נפשיות לעולם החילוני כי לא

    משה, 19/01/14 23:28

    טיפלו בהם בציבור החרדי, אם אתה מחפש אשמים תבדקו בציציותיכם בקהילה החרדית. וד''ל

    IP: 93.173.24.93דווח על תגובה זו

  • 82.

    קשקוש מתאבדים בגלל שלא הכינו אותם לחיים אמיתים של עבודה בלי שום כישורי (ל''ת)

    טוני, 15/01/14 11:04


    IP: 82.166.162.73דווח על תגובה זו

  • 81.

    החברה החילונית

    , 14/01/14 23:22

    החילוני הממוצע הוא בור ועם הארץ העברית שלו משבשת וגסה
    צורת החשיבה שלו רדודה שטחית
    הוא קורא עיתון מטופש ורדוד ודומה הוא בעיניו לפלוסוף
    מהבוקר ועד הלילה הוא שקוע במרוץ חומרי ואינסופי
    הזהות היהודית שלו מערפלת
    השקפתו המוסרית בנויה על כל מיני סיסמאות שמפיצה התקשורת
    בקצור הדבר היחידי שטוב בחילוניות הוא שאפשר לחזור בתשובה
    לדרך ישראל סבא

    IP: 189.245.131.204דווח על תגובה זו

    • I like !!!!!! (ל''ת)

      , 22/01/14 22:39


      IP: 69.112.100.77 דווח על תגובה זו

  • 80.

    תגובות 71-78: של אותו בנאדם או ארגון. וזה מהצצה חטופה בלבד (ל''ת)

    , 14/01/14 21:49


    IP: 2.54.214.36דווח על תגובה זו

  • 79.

    חזק! יישר כח! (ל''ת)

    , 14/01/14 21:45


    IP: 2.54.214.36דווח על תגובה זו

  • 78.

    ההורים והאחים יושבים עליהם שבעה מה הפלא??????????? (ל''ת)

    סנדרה, 14/01/14 15:25


    IP: 82.80.216.12דווח על תגובה זו

  • 77.

    תהיו נאמנים לאמת שלכם ולכו בגבורה נתמוך בכם ככל האפשר (ל''ת)

    דב, 14/01/14 15:24


    IP: 82.80.216.12דווח על תגובה זו

  • 76.

    חייבים המון שייצא מהדת לדרך האמת-צבא עבודה וחופש (ל''ת)

    אורנה, 14/01/14 15:23


    IP: 82.80.216.12דווח על תגובה זו

  • 75.

    להפיץ בבתי הספר את העולם הנאור-זוהי הדרך האמיתית (ל''ת)

    ישראל, 14/01/14 15:22


    IP: 82.80.216.12דווח על תגובה זו

    • שכחת מרכאות, בוא אגיה לך: ''הנאור''. (ל''ת)

      , 14/01/14 21:51


      IP: 2.54.214.36 דווח על תגובה זו

  • 74.

    פתחנו ארגונים להחזרה מהדת-נסייע ונתמוך (ל''ת)

    נאור, 14/01/14 15:22


    IP: 82.80.216.12דווח על תגובה זו

  • 73.

    עכשיו שאנחנו נעזור להם בלימודים וקליטה ההתאבדויות ייפסקו (ל''ת)

    סימה, 14/01/14 15:21


    IP: 82.80.216.12דווח על תגובה זו

  • 72.

    ההתאבדויות הם תוצאה של הבדידות .כאשר הורים יושבים

    רחל, 14/01/14 15:20

    שבעה על ילדיהם

    IP: 82.80.216.12דווח על תגובה זו

  • 71.

    חייבים לעזור להם , זה כמו תינוק שצריך ללמוד ללכת (ל''ת)

    סיגלית, 14/01/14 15:18


    IP: 82.80.216.12דווח על תגובה זו

  • 70.

    ללא השכלה ללא שפה ללא כישורים-עצב גדול

    ירון, 14/01/14 15:17

    הרבנים רוצים אתכם כאלו על מנת שתהיו תלויים

    IP: 82.80.216.12דווח על תגובה זו

  • 69.

    כתינוק שיוצא לעולם ואינו מכיר דבר,ואבא ואמא מנדים

    אליהו, 14/01/14 15:17

    תחושת הבדידות והפחד גורמות להתאבדויות

    IP: 82.80.216.12דווח על תגובה זו

  • 68.

    בעולם החילוני שפע של בחירה - האור מהחושך (ל''ת)

    ריקי, 14/01/14 15:16


    IP: 82.80.216.12דווח על תגובה זו

  • 67.

    הם מתאבדים כי משפחותיהם נוטשות אותם (ל''ת)

    רינה, 14/01/14 15:15


    IP: 82.80.216.12דווח על תגובה זו

  • 66.

    כתיבה מקסימה ומאוזנת (וחבל שלא כל הטוקבקיסטים העריכו זאת)

    חילונית, 14/01/14 08:24

    כתבה יפהפיה. למרות שאין לי שום תוכניות להצטרף ל''חיק החם'' של הדת ושל ה''אב הרחמן''...
    אבל אני מסוגלת להעריך עצה יפה לחיים, כזו שנכונה לכל יצור אנושי - דתי או חילוני. כל אדם שבורח מבעיות בלי לחשוב *לאן*. בלי לסדר לעצמו את הראש ולחשוב ''מה אני רוצה בחיים'' (הרי רק כך תדע לאיזה כיוון לברוח, וכמה להרחיק). כך רואים אדם זרוק באשראם בהודו, וזה לא שהגיע לשם אחרי מחקר וחשבון נפש, אלא ''סתם כי היה לי רע בישראל, הייתי חייב לברוח''. בסדר לברוח, אבל אולי היה מתאים לך יותר לברוח למושב בדרום? ללימודי אומנות בבצלאל? להקים צימר? בקיצור ה''לאן'' ממש חשוב.

    בנוסף זו כתבה שמזכירה את הצורך בציפיות מציאותיות. פנייה נבונה לחוזרים בתשובה שבטוחים ששמירת שבת תרגיע את כל השדים שיש להם בראש... לחוזרים בשאלה שמצפים לבלונדיניות אינספור... ליהודי אמריקאי צעיר שנשר מקולג' פוטר ממקדונלדס ועולה ארצה בציפיה למצוא חלב ודבש זורמים ברחובות... וכמובן היורדים בכיוון הפוך...

    IP: 62.219.165.179

    • חילונית, את פנויה? (ל''ת)

      , 14/01/14 22:38


      IP: 2.54.214.36 דווח על תגובה זו

    • אכן דברי טעם. גאה בך חילונית וגם בדתיים שיכולים להסתכל בצורה דומה

      דתי, 20/01/14 22:12

      לשלך על הצד ההפוך. יפה לראות שיש עוד טוקבקיסטים שיכולים לקרוא כתבה של כותב שדעתו שונה מהם ולהתייחס בצורה אובייקטיבית ולהפריד במה את כן מסכימה ובמה לא ושזו תופעה שלא ייחודית לצד אחד אלא לשני הצדדים, לפני ששולפים את המקלדת בזעם ומטילים בליסטראות שלא תורמות לדיון חיובי.

      IP: 37.46.38.196 דווח על תגובה זו

    • מדהים

      פלניא, 03/02/14 08:02

      כל מילה בסלה !

      IP: 87.69.11.103 דווח על תגובה זו

  • 65.

    רק מבחו (ל''ת)

    דתי לשעבר, 13/01/14 07:17


    IP: 89.139.176.195דווח על תגובה זו

  • 64.

    דת זה סוג של אמונה טפלה משולבת בשטיפת מוח (ל''ת)

    , 13/01/14 07:14


    IP: 89.139.176.195דווח על תגובה זו

  • 63.

    חבל שהמדינה לא מחבקת ותומכת בהם נפשית וכלכליש (ל''ת)

    ומה עם אלפי חוזרים בתשובה שהפכו לאפסים, 11/01/14 11:58


    IP: 95.35.56.198דווח על תגובה זו

  • 62.

    הם מתאבדים גם כי המשפחות החרדיות שלהם.....

    יפעה, 11/01/14 01:28

    נידו אותם בגסות, באטימות, כמו שרק החרדים יודעים לעשות.
    איזו פגיעה נוראה זו לילד שהמשפחה מנדה אותו כי הוא בוחר לחיות את חייו וללכת אחרי צו ליבו.
    הצעירים החוזרים בשאלה אמיצים ונאורים. זו הסיבה שהיה להם את עוצמות הנפש לעשות את הצעד האמיץ הזה.
    שלא כמו שהכותב מציג, יותר מזה שהם בהלם מ''העולם הריקני'' אליו עברו, הם בטראומה מהנידוי המשפחתי, מחוסר התמיכה, מה שיותר מכל מראה איזה חברה פרימיטיבית הם עזבו מאחריהם.
    הכותב הוא דמגוג, חד צדדי, צר אופק. מייצג בהחל את החברה אליה הוא שייך.
    ולצעירים החוזרים בשאלה, אני גאה בכם, שמחה על תהליך ההתפכחות שלכם, שמחה שהצלתם את עצמכם מחיי כת שיקרית, מפוחדת (חרדית), פרימיטיבית.

    IP: 46.121.54.178

  • 61.

    לחזור בשאלה זה צעד אמיץ. להיות נאמן לעצמך.

    אלי, 09/01/14 10:45

    לא כל אחד יכול לעשות את זה, גם בעולם החילוני. להיות נאמן לעצמך ולמה שחשוב לך בחיים זו דרך חיים שיכולה לעלות במחיר כלכלי וחברתי.

    מכאן, אני רק יכול לחזק את האנשים האמיצים האלה שבחרו ללכת בדרך אחרת. זכרו שלא הוכשרתם לחיים בעולם החילוני. יש לכם הרבה מה ללמוד, ובעיקר הרבה עבודה לעשות כדי לסמוך על עצמיכם. עשו לכם עוול (גם אם לא בזדון) כשגידלו אתכם בחממה המזוייפת של הדת. את הנכות הזאת לא פשוט לעקור מהנפש. מאחל לכם הרבה הרבה הצלחה!

    IP: 79.181.27.199דווח על תגובה זו

  • 60.

    לדעתי זהו מאמר מגננה

    t, 09/01/14 00:55

    הכותב מוצא את הקש האחרון להיתלות בו.

    אחרי שהשכל כבר דוחה בשתי ידיים את אוסף הטענות הדוגמאטיות של הדת, נותרת טענה אחת, קטנה, עלובה, מבוססת על שקרים ודעות קדומות, של ''הנה תראו. הם יצאו והתאבדו. סימן שאני צודק''.

    זה עלוב, וזה רק מראה את חולשתו של הכותב, וחוסר ביטחונו בצדקת דרכו.

    IP: 79.176.132.179דווח על תגובה זו

  • 59.

    החוזרים בשאלה רק עכשיו מגלים את החיים. (ל''ת)

    הדתיים לא מפותחים בעליל., 08/01/14 19:47


    IP: 5.22.130.138דווח על תגובה זו

  • 58.

    ''מלאות רוחנית'' לא שייכת רק למגזר החרדי-

    , 08/01/14 18:51

    כל אדם באשר הוא שתהיה לו אשליה לגבי מהות האושר וינסה להגיע למשהו מוחשי- הדבר הזה יפוג מתישהו ואז ינחל אכזבה.
    יש מספיק חילונים, מסורתיים ודתיים לאומיים שחיים עם הקונספט הזה של אושר- משהו מוחשי שחותרים אליו (''אם יהיה לי...אז אהיה מאושר'')
    ומצד שני, יש מספיק חילונים, מסורתיים, ודתיים לאומיים, (פרטתי על היהודים כי מדובר בחרדי או לא, אבל זה תקף לכל הלאומים).
    שחיים חיי רוח. שמסתפקים במה שיש. שחיים מנתינה- ולא חייב להיות חרדי בשביל זה...

    אנשים שחזרו בשאלה והתאבדו, אלה אנשים שהיה להם ריק בתור עצמם- גם בתור חרדים וגם בתור חילונים. הם פשוט גילו שהחילוניות לא ממלאת את זה. המסקנה של כותב המאמר ממש לא נכונה בעיניי. זה לא שבחרדיות היה להם טוב...זה תלוי בבנאדם.

    IP: 5.102.216.17דווח על תגובה זו

  • 57.

    החלוצים הראשונים ואלה שהלכו לשמאל הלא ציוני עזבו חברה פגומה

    כוזרי, 08/01/14 17:28

    חברה שאולי היתה בה צדקה אבל היתה רחוק המצדק חברתי אמיתי.

    IP: 213.57.254.231דווח על תגובה זו

  • 56.

    כל המתאבדים חברים בהלל

    הייתי שם, 08/01/14 13:28

    הנסיון לצייר כאילו מדובר בתופעה מוגברת אצל היוצאים בשאלה, הוא טשטוש של המציאות האמיתית.
    האמת היא שכל המתאבדים בקרב הדתלשי''ם היו קשורים בצורה זו או אחרת לעמותת הלל, שמלבד הסיוע הכלכלי ליוצאים, היא סוגרת אותם במן קומונה תחת פיקוח, מטיפה להם בצורה נסתרת להתעמת עם בני משפחותיהם, ולבסוף משאירה אותם בודדים במאבק הקיום היומיומי.

    IP: 46.117.122.191דווח על תגובה זו

    • שקרן

      , 08/01/14 16:50

      מתוך 7 המקרים שהיו בשנה האחרונה רק שניים היו קשורים לארגון ה.ל.ל
      ללא קשר, ה.ל.ל לא מטיף לכלום ולא היית באף מקום. כתוב בתורה שלך שאסור לשקר, לא?! או שבעצם אם זה לטובתך זה מותר. בדיוק כמו שמותר לחרדים לגנוב ולאנוס.

      IP: 82.102.141.196 דווח על תגובה זו

    • שקרים נוספים

      מישהי בה.ל.ל, 09/01/14 17:41

      ה.ל. ל לא סוגרת אף אדם בתוך שום קומונה ובוודאי שאינה מסייעת כלכלית..
      ה.ל.ל מסייעת בעיקר במתן עצות, תמיכה נפשית וחברה שהיא לפעמים תחילף למשפחה..
      ה.ל.ל אינה מעודדת עימות או ניתוק מהמשפחה - ההפך הוא הנכון!! ה.ל.ל מעודדת ככל האפשר שמירה על קשר עם המשפחה באם ניתן..
      ה.ל.ל גם אינה עוסקת בנושאים תיאולוגים כאלה ואחרים.. היא אינה מעודדת חזרה בשאלה..היא בסך הכל תומכת באלה שגמרו בליבם ועשו את הצעד הזה, להשתלב בחיים האחרים..
      מספיק עם השקרים ועם השקרנים - שניכם נמאסתם!!

      IP: 132.64.217.57 דווח על תגובה זו

    • צודק! הלל מסוכנת מן החרדים. כת נתעבת (ל''ת)

      , 11/01/14 02:34


      IP: 89.139.26.158 דווח על תגובה זו

    • נכון.. הם גומרים כמו ישראל סגל הנתעב, במקרה. הטוב (ל''ת)

      , 14/01/14 23:44


      IP: 2.54.213.112 דווח על תגובה זו

  • 55.

    כמה שזה צודק

    מומו, 08/01/14 12:11

    העולם החומרי הוא עולם מוגבל בסוף תמיד ממצים את אותם הדברים וכשזה נגמר . זהו.
    העולם הרוחני עולם הפנימיות הוא אין סופי ולכן החברה האלו מתאבדים כי הם מגלים שבסוף הכול מוגבל ואז או שמתאבדים כי זה נגמר או שמתאבדים בשביל לפרוץ את גבולות הגוף ולהשליכו ולשוטט בנשמה באין סוף.
    מה שצריך להסביר להם שבדיוק זו מטרת הבריה דווקא את העולם החומרי והמוגבל לחבר לעולם גבוה ורוחני שאינו מוגבל בזמן מקום וגוף.
    ואז גם השמים לא הגבול.

    IP: 212.179.28.66דווח על תגובה זו

    • הדמיון אינו מוגבל

      , 08/01/14 16:51

      אך חשוב לזכור, הוא רק דמיון.
      צא לחיים האמיתיים ותבין שאלוהים הוא המצאה של בני אדם.

      IP: 82.102.141.196 דווח על תגובה זו

  • 54.

    ימי הביניים חושך יהדות גוססת ומתנוונת (ל''ת)

    שיר, 08/01/14 10:28


    IP: 79.181.39.45דווח על תגובה זו

  • 53.

    ה (ל''ת)

    , 08/01/14 08:58


    IP: 147.234.56.21דווח על תגובה זו

  • 52.

    כתבה מצוינת (ל''ת)

    מיכל, 08/01/14 07:12


    IP: 109.67.0.155דווח על תגובה זו

  • 51.

    כל החוזרים בשאלה בלי יוצא מהכלל, חסר להם בורג (ל''ת)

    אחד שעוסק בנושא 30 שנה, 08/01/14 06:51


    IP: 83.101.70.213דווח על תגובה זו

    • כל המאמינים מדומיינים

      , 08/01/14 16:55

      אחד שחי במאה ה21

      IP: 82.102.141.196 דווח על תגובה זו

    • לחרדים חסר 100

      חיים, 09/01/14 03:06

      חרדים נולדים עם פטיש מעל הראש ועל כל תנועה מקבלים מכה ואם הם זועקים הם מקבים עשרה,
      החכמים והאמיצים שבהם כבר לא יראים מן הפטיש אלא מבחינים בערמת הברגים שנערמת מסביבם ועושים מעשה, תופסים את עצמם ובורחים.

      IP: 5.28.154.243 דווח על תגובה זו

  • 50.

    כל מה שאמרת -

    פרדי בן-זאב, 08/01/14 06:10

    זה שאורח חיים חילוני איננו תרופת פלאים שפותרת הכל, ובכל שינוי משמעותי בחיים יש קשיים וצריך להיות מוכן להם. אבל הניתוח של החזרה בשאלה על ידי הכותב הוא מעוות לחלוטין על ידי אמונתו ועל ידי ההנחה המוטעית שהחיים החילוניים הם ''עגלה ריקה'' והערכים כולם שייכים לעולם הדתי.

    IP: 99.96.19.22דווח על תגובה זו

    • מסכימה איתך לחלוטין. (ל''ת)

      , 08/01/14 18:52


      IP: 5.102.216.17 דווח על תגובה זו

  • 49.

    כרגיל אצל החרדים פשטנות מבהילה ורדודה

    עצוב, 08/01/14 02:01

    רמת המודעות הפסיכולוגית של כותבים חרדיים כמו של טוקבק בן 7. למה אנשים מתאבדים? כי הם חשבו שאצל החילונים יהיה סבבה וזה לא קרה. אבל אצלנו החרדים יש הגשמה וסיפוק אז כולם כל הזמן מסתובבים עם חיוך.


    יש תהליכים וסיבות מורכבות שמובילות להתאבדויות. חלקן קשורות לדיכאון קליני - תופעה שקיימת בכל המגזרים גם במגזר החרדי, חלקן נובעות מסיבות נפשיות כבדות משקל אחרות.

    הנה קרא כאן ותשכיל - זה עוסק בעיקר בדכאון לאחר לידה אבל הדברים יפים לכל בעיות הנפש:

    https://www.makorrishon.co.il/nrg/online/1/ART2/518/109.html

    IP: 92.20.242.48דווח על תגובה זו

  • 48.

    מי שלא עושה לא טועה

    , 08/01/14 00:43

    החרדים לא מסוגלים אפילו לעבוד למחיתם, אבל הם מסוגלים להעביר ביקורת על כל העולם.

    אתם קוראים את התלמוד שנים ועדין לא הצלחתם להבין ''פשוט נבילתא בשוקא ושקל אגרא, ולא תימא כהנא אנא וגברא רבא אנא''. (''פשוט נבלה בשוק ואל תאמר: כוהן אני, אדם גדול אני''.)

    IP: 199.233.58.11דווח על תגובה זו

  • 47.

    איש אומלל, על ''חירות'' שמעת? (ל''ת)

    רני, 07/01/14 19:39


    IP: 79.179.163.112דווח על תגובה זו

  • 46.

    כן כן. הם רק רצו חיים נוצצים בחוץ.. מאמר רדוד (ל''ת)

    , 07/01/14 19:14


    IP: 46.19.80.210דווח על תגובה זו

  • 45.

    טיפשות מוחלטת

    , 07/01/14 19:07

    שלום יאיר אני רוני יוצא בשאלה גאה למדתי בישיבות כל חיי לצערי הרב ועזבתי אם מות האלוהים . צר לי שאנשים צריכים לקרוא את השקרים שכתבת ואעשה סדר נכון יש יוצא בשאלה שהתאבד חבר יקר אבל אתה לא יודע למה אתה לא משם אני יודע שיש מאות יוצאים בשאלה שמאושרים מכול רגע וגאים בעצמם בחורים בגיל 20 שבאומץ לב בלתי יתואר עזבו את כול המוכר לטובת חיפוש וקושי בשונה מהתפיסה הרדודה שלך שהם הלכו בגלל וירא כי טוב ההפך לגמרי הם עזבו חיים של עילויים בישיבות ומעמד בחברה ויכלו לקבל שידוך מעולה ודירה וכסף ובחרו להתחיל הכול מאפס ולבנות חיים עם משמעות עבודה משפחה חברים התנדבות ומה לא בלי מעמד בלי משפחה שזרקה אותם כאילו היו זרים והכןל בשם האלוהים ובשונה ממך ושכמוך שסדר יומם כתוב מאלף עד ת ואם יש בעיה הולכים לרב שמכתיב את הדרך הם אני אנחנו קמים בבוקר ומחפשים משמעות יוצרים משמעות בשתי הידים עם קושי וחיוך ולא קוברים את עצמנו בחיים של עוני ובורות ללא שנאת השונה ללא הדרת נשים מטורפת ללא ציות עיוור וחסר כל הגיון לאנשים לבני אדם שהפכתם אותם ליותר מאלוהים אני מאחל לך שתהיה שלם ומאושר כמונו ותצליח להגיע להשגים מטורפים כמונו

    IP: 46.19.80.210דווח על תגובה זו

  • 44.

    עוד אחד שחושב שהתנשאות צבועה היא תחליף לתמיכה נפשית

    יהודי, 07/01/14 18:54

    הנה כמה מיתוסים שהכותב מסתמך עליהם:
    אין התאבדות בחברה הדתית ובטח שלא אצל החרדים
    אנשים מאמינים הם יותר מאושרים
    חרדים לא מקבלים הנחות והטבות מהמדינה (כן בטח)
    יציאה בשאלה היא גורם להתאבדות

    צא מהבועה שלך, אתה רוצה להאמין באלילי שוא אז תאמין בהם, אבל בבקשה צא מהחיים של אלה שאין להם דמיון מפותח כמו שלך.

    IP: 80.215.199.108דווח על תגובה זו

  • 43.

    בתור חוזר בשאלה

    איציק, 07/01/14 18:32

    שרבים מחבריי הם כאלו - עצוב כמה שזה רדוד. זבל אורגני ממוחזר

    IP: 80.246.133.63דווח על תגובה זו

  • 42.

    מצטרף ל17

    , 07/01/14 18:23

    מחזק את דבריו

    IP: 5.22.130.142דווח על תגובה זו

  • 41.

    יש את זה בפחות פופוליסטי ודמגוגי? (ל''ת)

    עומר, 07/01/14 17:18


    IP: 62.219.115.215דווח על תגובה זו

  • 40.

    הפחדות הפחדות הפחדות - ריטואל דתי

    שרה, 07/01/14 17:00

    חרדי יקר, אני עצמי הייתי חרדית עד גיל 20 , חרדית מבחירה? לא! כי האמנתי ורציתי? לא!
    חרדית כי שטפו לי את המח, כי בלבלו לי את השכל בפסוקים ושטויות שחזרו על עצמם , אתם חושבים שאתם חיים באמת? פעם בדקת בכלל מה הדרך החילונית מציעה? או שאתה ניזון מדורי דורות של מפחידים?
    הכתבה הזאת כל כך שקרית ופחדנית ! אתה מביע פחד בכל אות ומילה שאתה כותב!
    אין לך שום דבר לחדש לי בעניין . אבל לי יש משהו לומר לך - תרשה לי לציין שבתור יוצאת לשאלה שמסתובבת הרבה עם יוצאים, רוב מקרי ההתאבדות קורים לילדים ( כמו שאתה קורא להם) שהמשפחות מתכחשות אליהם וזורקת אותם לכלבים , לעזאזל , המצב הזה מעמיק את המשבר שלהם, זה לא קל לצאת בשאלה, זה צעד מדהים ואמיץ שצריך לעבור אותו עם סביבה חמה ותומכת, ובתקופה כזו כשהמשפחה מתנכרת , יש הרבה יותר סיכוי להתאבדות, ככה, כי אנחנו בני אדם !!

    IP: 95.35.54.150דווח על תגובה זו

  • 39.

    צהובון

    נצ, 07/01/14 16:39

    כל כך שטחי, אטום ומטומטם.
    אפילו הפרט הרכילותי על מקולי קאלקין מוטעה. הכותב כנראה נהנה לעיין במגזינים צהבהבים, וכך גם נראית הכתיבה שלו.

    IP: 50.160.141.57דווח על תגובה זו

  • 38.

    מדור יהדות - אלוהים שישמור.

    טל, 07/01/14 16:20

    מאז שבטעות שמתי לב למדור הזה, כל פעם מחדש אני מוצא את עצמי נפעם מהכתבות שיש כאן.

    אני לא מאמין שקיים בן אדם שבאמת מסוגל להאמין במה שנכתב בכתבה הזאת. כמה שטויות! כמה שקרים! כמה סילוף עובדות! מדהים איך החינוך הדתי מעוות את המוח ומכניס רעיונות כל כך רעים!

    האם כל חילוני הוא ללא ערכים? האם כולנו מחפשים את הבלונדינית, היאכטה והכסף בארנק?! האם יכול להיות מישהו, שהוא חלילה לא מאמין באלוהים, אבל מאמין בערכים אוניברסליים אמיתיים כמו חירות ומוסר?

    הכתבה הזאת היא פשע. היא עוד חלק בפאזל ההסתה של העולם הדתי כנגד העולם החילוני. הסתה שגורמת לילדים תמימים, שכל חטאם היה להיוולד למשפחה חרדית, להיות מחונכים לשנאה כלפי אנשים שכל פשעם היה שהם לא חושבים כמו שההורים שלהם חושבים. הסתה שגורמת ל להרגיש עליונות מהשאר.

    ממליץ לכולכם:
    תשאלו פעם אדם דתי (ואני לא מדבר על החרדים רק! אפילו כיפה סרוגה וכו׳), מהם חוקי הכשרות ביחס לגויים.
    אחרי שהתאוששתם מהאבסורד, תחליפו גוי ביהודי ויהודי בגוי. האם יש משהו יותר גזעני וחשוך אל מזה...........?

    שיהיה לנו בהצלחה............

    IP: 213.57.43.67דווח על תגובה זו

    • אני מניח שהתכוונת ל''גיעול גויים''וכד',

      , 14/01/14 22:19

      המטרה להרחיק מתרבויות הגויים עובדי האלילים, שהם החשוכים האמיתיים - עסקו בקרבנות אדם, גילוי עריות וכו'. זה חשוך, הרחקה מהם זה קידמה ונאורות. ואם חשבת שזה נכון רק לזמן הקדום, תחשוב שוב: השואה נעשתה. בזמן המודרני ע''י האומה הנאורה באירופה, תעשיית הפורנו , תרבות הבגידות - ניאופים שהפכו לשם של חטיף - סטוץ ועוד. צא ולמד כמה. גאונים היו חז''ל שבידלו את היהודים - אותם ששומעים להם כמובן - מהתרבויות החשוכות הללו.

      IP: 2.54.214.36 דווח על תגובה זו

  • 37.

    תודה רבה, אם כי לחלוצי העליה השניה יש להודות על קיום המדינה (ל''ת)

    דיוק, 07/01/14 16:05


    IP: 95.86.124.135דווח על תגובה זו

  • 36.

    ליאיר טיילור

    אורן, 07/01/14 15:43

    אנשים יוצאים בשאלה כדי לא להשאר ולחיות יום יום בתת הרמה שלך.הכתיבה שלך מוכיחה כמה חשוב לצאת בשאלה רק כדי לא להשאר ברדידות המחשבתית שלך ושל המגזר העלוב שממנו באת.

    התורה מחנכת לשנאת זרים,להדרת נשים,לבזבוז זמן ולבטלנות.לחיים טפיליים על חשבון אנשים אחרים שעובדים ונלחמים וחיים בתוך המציאות ולא בתוך בועה של בורות ונחשלות.
    החוזרים בשאלה תודה לאל רחוקים מכל הזוועות האלה.יחד עם היציאה בשאלה הם מתחילים לחשוב באופן חופשי-דבר שאתה יכול רק לחלום עליו.

    IP: 109.67.57.162

    • העיקר להיות יהודים טובים

      אסתי, 08/01/14 09:04

      אני לא חושבת כמוך אני דתיה שעובדת במשרה מלאה בכבוד ובשמחה ולא חיה על חשבון אחרים כדבריך ובקשר להדרת נשים כדבריך-אני לא חיה במילים האלה אבל כן בעלי לא שומע קול אישה מלבד אותי אישתו כי חשובה לו הצניעות ואני לא רוצה שגבר אחר ישמע את קולי ואנחנו מאושרים בחיינו ברוך ה

      IP: 79.182.180.176 דווח על תגובה זו

    • חבל אורן שאין לך מושג על מה אתה מדבר, ורדידות מחשבתית נמצאת דווקא אצלך

      567E, 08/01/14 10:22

      שיכפול סיסמאות אינו מאפיין חשיבה נאורה וחופשית.

      IP: 132.64.73.254 דווח על תגובה זו

  • 35.

    ה''חברה'' החרדית חולה ורקובה

    חרדי פח, 07/01/14 15:34

    התאבדויות, רצח, אונס ופשעים חמורים מטוייחים במקצוענות. גופים מנוסים ומשומנים בכסף ותמיכה מטפלים במקרים שאמורים להיות מטופלים במשטרה בצורה שכל מטרתה להסתיר את מה שקרה. ילדות נאנסות מוגלות לחול כדי למנוע את ''בושה'' להן, ואת המעצר והטיפול כחוק בפושעים.
    אז תתבייש לך כל מה שרשמת הבל הבלים.

    IP: 37.26.146.201דווח על תגובה זו

  • 34.

    נכון. כי אצלכם לא מתאבדים. (ל''ת)

    נמאס מהצביעות, 07/01/14 15:30


    IP: 82.80.60.216דווח על תגובה זו

  • 33.

    אפשר לחזור בתשובה מן החרדיות המעוותת ולהיות יהודי שומר צורה ומצוות

    מאיר, 07/01/14 14:45

    וכן להיות מעורב בחיים. זהו האיזון הנכון.

    IP: 79.176.194.98דווח על תגובה זו

  • 32.

    צחוק מהעבודה

    אבישג בורנשטיין, 07/01/14 14:14

    בושה שנותנים לטור כזה רדוד להתפרס .

    IP: 132.70.228.211דווח על תגובה זו

  • 31.

    על החרדים לחזור בתשובה ולהפסיק להשתמט ולחיות על חשבוני. (ל''ת)

    קצין במיל., 07/01/14 13:37


    IP: 79.183.36.251דווח על תגובה זו

  • 30.

    הם כנראה כן האמינו שיש גן עדן מעבר לסבוב

    כי רובם לא חוזרים בשאלה שלמה, 07/01/14 13:01

    כי רובם לא חוזרים בשאלה שלמה.

    ואת אלה רואים דווקא במתריסים הגדולים שפנו לסמול ולאנטישמיות.

    IP: 77.126.75.101דווח על תגובה זו

  • 29.

    איזה בדיות שאנשים מספרים לעצמם.. (ל''ת)

    , 07/01/14 12:43


    IP: 147.234.56.21דווח על תגובה זו

  • 28.

    מדהים איזה בדיות חרדים מספרים לעצמם.. (ל''ת)

    , 07/01/14 12:43


    IP: 147.234.56.21דווח על תגובה זו

  • 27.

    חחח איזה דברים שהחרדים מספרים לעצמם (ל''ת)

    , 07/01/14 12:42


    IP: 147.234.56.21דווח על תגובה זו

  • 26.

    אני מצטרף ל - 15

    תינוק שנשבה, 07/01/14 10:51

    להכניס את המעטים מקרב עולי העליה ה - 2 ששמו קץ לחייהם נוכח הקשיים העצומים עימם התמודדו למשבצת של "יוצאים בשאלה שהתאבדו" זה רציני כמו כל המאמר הזה.גם היום - שני מקרים זה עדיין לא "תופעה", ואני מניח שהיו להם קשיים נוספים.
    ובסופו של דבר - הכותב גר במדינה שהקימו אותם עולים, בניגוד לעמדת ראשי המחנה אליו הוא משתייך, ונהנה מתקציביה שממנים את מפעל האוננות הגדול שהם מכנים "עולים התורה".

    IP: 147.237.248.2דווח על תגובה זו

    • בבית הקברות של כנרת היית פעם?

      , 07/01/14 14:11

      קרא על זה אפילו בויקי

      IP: 95.86.122.26 דווח על תגובה זו

  • 25.

    אין אלוהים! זה תרוץ לא לקחת אחריות על החיים שלכם. (ל''ת)

    אדם, 07/01/14 10:01


    IP: 195.234.39.220דווח על תגובה זו

    • אלוקים זה הטבע. לדעתך אין טבע? (ל''ת)

      , 07/01/14 12:44


      IP: 147.234.56.21 דווח על תגובה זו

      • פתאום הפכתם לסוגדי הטבע?

        מקס, 07/01/14 14:38

        לטבע יש גן עדן וגהינום? עם טבע עושים ברית דרך חיתוך איבר המין הזכרי? טבע אכפט לו אם אנו אוכלים בשר עם חלב ואם יש לנו מזוזה בכניסה לבית או מעלית שבת? רוצה להאמין בטבע תאמין - אבל אל תקרא לזה יהדות. מה זה להאמין בטבע? מה שכולל, אילו עקרונות? זה גם להאמין באבולוציה?

        IP: 192.115.67.2 דווח על תגובה זו

        • אבולוציה זה לא אמונה אלא תיאוריה על התפתחות המינים שאינה בסתירה לאמונה (ל''ת)

          א, 08/01/14 08:52


          IP: 147.234.56.21 דווח על תגובה זו

        • אבולוציה זה תאוריה שאינה עומדת בסתירה לאמונת הבריאה (ל''ת)

          , 08/01/14 08:54


          IP: 147.234.56.21 דווח על תגובה זו

        • אבולוציה זה תאוריה שאינה סותרת את אמונת הבריאה (ל''ת)

          , 08/01/14 08:55


          IP: 147.234.56.21 דווח על תגובה זו

        • אבולוציה זה תאוריה שאינה סותרת את א מ ו נ ת הבריאה (ל''ת)

          , 08/01/14 08:56


          IP: 147.234.56.21 דווח על תגובה זו

        • א ב ו ל ו צ י ה זה ת י א ו ר י ה, שאינה סותרת את אמונת הבריאה (ל''ת)

          , 08/01/14 08:56


          IP: 147.234.56.21 דווח על תגובה זו

        • אבולוציה זה ת י א ו ר י ה, שאינה סותרת את אמונת הבריאה (ל''ת)

          , 08/01/14 08:57


          IP: 147.234.56.21 דווח על תגובה זו

        • אבולוציה זה רק תאוריה, שאינה ס ו ת ר ת את א מ ו נ ת ה ב ר י א ה (ל''ת)

          , 08/01/14 08:57


          IP: 147.234.56.21 דווח על תגובה זו

        • אבולוציה זה תאוריה, שאינה סותרת את אמונת הבריאה (ל''ת)

          , 08/01/14 08:58


          IP: 147.234.56.21 דווח על תגובה זו

        • א ב ו ל ו צ י ה ז ה ת א ו ר י ה ש א י נ ה ס ו ת ר ת א ת א מונת הבריאה (ל''ת)

          , 08/01/14 08:58


          IP: 147.234.56.21 דווח על תגובה זו

  • 24.

    איזה קישקוש לגבי מתאבדי העליה השניה! רובם באו מבתים חילוניים

    וההתאבדות הייתה בגלל מגוון בעיות, 07/01/14 09:50

    היו להם מגוון סיבות -
    ילדים בני 18 שעזבו מדינה, שפה ומשפחה,
    מעבר לפלשתינה הפרמיטיבית, התמודדות עם חוליים קשים וחברים שמתים (קדחת, שחפת), התמודדות עם חיי חברה תובעניים ביותר בקיבוצים של פעם, הרבה אהבות נכזבות.

    ועדיין - מיעוט בטל בשישים התאבד, ואילו היתר הצליחו לבנות פה מדינה!!!

    IP: 79.183.187.136דווח על תגובה זו

  • 23.

    ציפיות ריאליות זה תמיד מועיל להרגשה

    גלית, 07/01/14 09:38

    אבל זה נכון לכל אדם, וכלל לא רלבנטי לחזרה בשאלה.

    IP: 194.114.146.227דווח על תגובה זו

  • 22.

    יש המון המון ''שם בחוץ'', יש חופש, יש חיים, יש חשיבה, יש אמת

    עופר, 07/01/14 09:24

    אבל כשהמשפחה מתנכרת בשם הדת,
    העומס קשה מאוד.

    ודא''ג בחוץ יש גם המון אמונה, למי שרוצה
    אמונה באל חכם ומכיל ולא קטנוני וילדותי כמו שמחנכים חרדים.

    מילת המפתח היא בחירה !

    IP: 134.191.232.70דווח על תגובה זו

  • 21.

    חזרתי בשאלה ואני מאושר כבר 30 שנה, ולא מצטער לרגע (ל''ת)

    , 07/01/14 08:38


    IP: 108.184.251.254דווח על תגובה זו

    • להזכיר לכם גם חזרתי בתשוקה אז טוב לי תשוקתי מאלפיי זהב וכסף (ל''ת)

      יואב, 07/01/14 08:42


      IP: 108.184.251.254 דווח על תגובה זו

  • 20.

    אולי תסביר לנו שומרי המצוות עדיין כיצד עמד בורא העלם מנגד כאשר טבחו רצ

    משה בודק, 07/01/14 08:33

    רצחו ושרפו נער וזקן טפ ונשים ? כיצד אפשר להאמין כעת בלב שלם למשפט 'אהבת עולם אהבתנו חמלה גדולה ויתרה חמלת עלינו ..

    IP: 79.179.181.210דווח על תגובה זו

    • אין חיה כזאת אלוהים זה המצאה של אנשים אומללים שרצו להפחיד את הקהל (ל''ת)

      , 07/01/14 08:43


      IP: 108.184.251.254 דווח על תגובה זו

    • למה, נראה לך שאלוקים עובד אצלך? (ל''ת)

      , 07/01/14 10:28


      IP: 95.86.122.26 דווח על תגובה זו

    • עם אתה מבין את התפילות ושם לב מה שכתוב אז תקבל את התשובה

      חניתה, 07/01/14 13:49

      ויש דבר מאוד חשוב עם ישראל ערב זה לזה ולא חשוב עם אתה חילוני או דתי למשל בליטא שחטו את היהודים בגלל הקומוניסטים שקיבלו את הרוסים שכבשו את ליטא העצמאית בשנות העשרים במאה 20

      IP: 109.186.24.9 דווח על תגובה זו

    • באמת אי אפשר להאמין באלוהים אחרי מה שהוא עשה לנו בשואה (ל''ת)

      לא מאשים את הגרמנים, מאשים את אלוהים, 07/01/14 21:23


      IP: 95.86.89.128 דווח על תגובה זו

    • מכיוון שילך שכל אנושי מוגבל. ואורך חיים מוגבל. איך תבין את בוראך ?

      , 17/01/14 05:50

      ברצינות. איפה ההגיון שאלוקים נתן לך. ?,

      IP: 69.118.132.188 דווח על תגובה זו

    • מכיוון שילך שכל אנושי מוגבל. ואורך חיים מוגבל. איך תבין את בוראך ?

      , 17/01/14 05:50

      ברצינות. איפה ההגיון שאלוקים נתן לך. ?,

      IP: 69.118.132.188 דווח על תגובה זו

  • 19.

    אלו ששרו לבלבו אגס וגם תפוח הקימו את המדינה.

    החרדים לא עשו זאת, והיום כולנו אוכלים את התוצאות, 07/01/14 08:16

    אם החרדים היו מקימים את המדינה הכל היה טוב.
    לא היו מלחמות,
    מזג האויר היה נהדר,
    לא היה עוני,
    לא היה קיפוח,
    היו המון תקציבים לישיבות,
    לא היה צריך צבא ולא הייתה גזירת הגיוס,
    לומדי התורה היו העשירון העליון,
    ולא היה יאיר לפיד.

    אבל בגלל שלא הייתה לחרדים מסירות הנפש להקים את המדינה (מסירות נפש ממש - לא כמו ''מסירות הנפש'' של החרדים היום)- כולנו סובלים.

    שאף חרדי לא יעיז למתוח ביקורת על המדינה כי הוא מותח ביקורת על גדוילי ישרואל - שלא הקימו את המדינה -ובגללם יש את גזירת הגיוס.

    IP: 95.86.99.64דווח על תגובה זו

  • 18.

    מה צריך לעשות חרדי שמבין שהדת זה בלוף אחד גדול ?

    משה החילוני, 07/01/14 07:38

    לפני חרדי שמבין שהדת היא קשקוש יש מספר אפשרויות?
    1. להמשיך בטקסים הפגניים , לנשק מזוזות ללכת עם תחפושת להתבטל בפני הרב, לשלוח את ילדיו למסגרת חינוכית שאייתה הוא לא מסכים ..... על מנת לשמור על החיבוק של הקהילה.
    2. לוותר על החיבוק של הקהילה שזהו אחד הדברים הקשים להיות בודד במערכה וללכת עם האמת שלו.
    לצערי לחרדי שמבין את האמת אין דרך שלישית ההתפכחות היא קשה וכואבת .
    וזהו המקום לחברה החילונית לעשות חשבון נפש איך מקבלים ומחבקים חרדים שעזבו את הדת ועובדי האלילים למען החופש.

    IP: 132.66.246.23דווח על תגובה זו

  • 17.

    החוזר בשאלה = שאלה אם הוא נורמלי. אני לא מכיר נורמלי 1 כזה (ל''ת)

    אמנם. החרדים שמחים שנפלט לא נורמלי מהם, 07/01/14 07:16


    IP: 83.101.70.213דווח על תגובה זו

  • 16.

    פתטי

    גשר בן דוד, 07/01/14 06:46

    אם נראה לחרדים שטיעון משכנע נגד יציאה בשאלה הוא שזה מוביל להתאבדות, אז לחילוניות אין מה לדאוג.

    IP: 93.172.70.85דווח על תגובה זו

  • 15.

    צביעות נוראית!! שההורים יפסיקו להתייחס לחרד"לית כאל זבל אנושי

    נתנאל, 07/01/14 05:40

    הקב"ה לא הפנה עורף לעם ישראל אחרי חטא העגל...
    כאב המרחם על בנים.
    אולי ההתאבדות מגיע ממצוקה נוראית בשל ההתנערות המוחלטת של הורים חלאות כאלה,
    הקורעים קרע ויושבים שבעה על בניהם ובנותיהם בעודם בחיים...
    כל חטאם היה שחזרו בשאלה???
    הקורע על בנו או ביתו, מנבא עליו נבואת מות..
    רק לאלוהים הפתרונים מי הצדיק ומי החוטא...
    לי נותר רק לנחש...

    תתביישו רק במעט,
    שכן הקב"ה אינו מוחל על עבירות שבין אדם לחבירו!

    IP: 93.172.37.200דווח על תגובה זו

  • 14.

    V871.COM (ל''ת)

    האדם מחפש משמעות...\פרנקל, 07/01/14 01:26


    IP: 109.67.104.38דווח על תגובה זו

  • 13.

    יאיר, מי שחי למען העולם הבא (ל''ת)

    מת בעולם הזה (גם אם לא באופן פיזי), 07/01/14 00:15


    IP: 79.176.165.22דווח על תגובה זו

  • 12.

    הכרתי עשרות "חוזרים בשאלה". וכולם עד אחרון שבהם היו מאוכזבים מהחיים (ל''ת)

    רחמנות על החוזרים בשאלה. חייהם אינם חיים, 06/01/14 23:56


    IP: 83.101.70.213דווח על תגובה זו

    • אני מכיר מאות חוזרים בשאלה שחזרו בתשוקה והם מאושרים כל יום (ל''ת)

      , 07/01/14 08:41


      IP: 108.184.251.254 דווח על תגובה זו

  • 11.

    חזרה בשאלה ובתשובה בהרבה מקרים נובעת ממצוקה גדולה

    עצוב, 06/01/14 23:53

    מצוקה שקשורה לעיתים לבעיות במשפחה, קשיים רגשיים, טראומות, התעללות וכד'. החוזרים הם לעיתים אלו המבקשים להם חיים אחרים, טובים יותר, אך מגלים שהצלקות מלוות אותם גם בחייהם החדשים. זאת, נוסף על הקשיים בגיבוש הזהות החדשה ותחושות של חוסר שייכות לשני המחנות. וכמובן כפי שציינו כאן לפני, חוסר קבלה של המשפחה, לפעמים עד כדי התנכרות ונידוי. כל אלו הם גורמי סיכון לאובדנות. ייטב אם הכותב יחפש דרך לחבק את אלו השרויים במצוקה ולסייע להם, תהה בחירתם אשר תהה, במקום להתבשם בצדקנותו.

    IP: 109.67.97.14דווח על תגובה זו

  • 10.

    סוציולוגיה בגרוש! הבעיות לא התחילו כשפגשו את העולם החילוני

    ?!, 06/01/14 23:47

    היום, בתכנית של יעל דן בגל''צ, סיפרה בחורה שיצאה מהעולם החרדי, שהבעיות שלה ושל החבר שלה, שהתאבד בשבוע שעבר, התחילו עוד כשהיו בעולם החרדי. בעיות שלא טופלו, וטוייחו בגלל הלחץ החברתי.

    IP: 85.130.200.59דווח על תגובה זו

  • 9.

    גם החיים עם כיפה לא כל כך נוצצים. החיים בטאטעל היהודי היו קשים

    , 06/01/14 23:06

    ורעים, במיוחד במאה ה19. 5000 יהודים מתו ברעב מדי שנה בכפרי פולין. משפחות של עשרה ועשרים נפשות הצטופפו בחדר קטן. על רקע העוני הנורא הזה צמחה מאפיית הסרסורים "צבי מגדל" ו"אשכנזים", שמכרה אלפי בנות יהודיות לזנות אכזרית ברחבי העולם. אז עשה לנו טובה, הדת שלך - הפרשנות שלכם ליהדות - היא לא הגאולה.

    IP: 59.41.140.155

    • זה סיפור אמיתי ועצוב על הזונות היהודיות. בעיקר בארגנטינה ופולין. מזעזע (ל''ת)

      יואב, 07/01/14 08:39


      IP: 108.184.251.254 דווח על תגובה זו

      • הזונות היהודיות שנמכרו ע''י בני גילן היהודים היו חילוניות. חיפשו אהבה (ל''ת)

        , 07/01/14 16:07


        IP: 212.76.104.158 דווח על תגובה זו

    • כל מה שאתה מוצא ביהודי פולין זאת המאפיה של הסרסורים? (ל''ת)

      פולני, 08/01/14 17:32


      IP: 213.57.254.231 דווח על תגובה זו

  • 8.

    אתה בדיחה גרועה... כתבה בשקל עשרים...

    יוצא בשאלה, 06/01/14 21:19

    בלונדינית ונוף פסטורלי? הצחקת אותי...
    תן לי להגיד לך מה אני חיפשתי. יותר נכון לומר מה מצאתי, כי למעשה לא חיפשתי כלום. פשוט פקחתי עיניים לנוכח הצביעות, הבורות, העליבות והפאטתיות שסבבו אותי בהיותי חרדי. אפילו כילד קטן אני זוכר ששאלתי את עצמי: ''הם רציניים עם הסיפורים האלו?, יכול להיות שזה הכל מתיחה?!'' ולצערי כשגיליתי שלא פשוט מצאתי את עצמי יום אחד מחלל שבת בלי שמץ מצפון או פחד.
    למזלי, אני שקול ועצמאי, על גבול האדישות. זה עזר לי מאוד בצבא כצלף, וגם לשרוד את היציאה בשאלה. אבל ראיתי כאלו שהיה להם הרבה יותר קשה, כי כשנותנים לכם החרדים להבין שהאמת שלכם היא בערבון מוגבל, אתם יודעים להוציא מעצמכם את מלוא הכיעור והרעל שקיימים במין האנושי. ולילדים מסויימים העלבון והבדידות הזו יכולים לגרום להתאבד. אז טול קורה מבין עיניך מר קשקשן בשקל עשרים ותחזור לסטנדר המתנדנד שלך ולוויכוחי סרק על רב פפא ובית הלל. דמגוגיה...

    IP: 77.126.3.182דווח על תגובה זו

  • 7.

    אין לך מושג על מה שאתה מדבר!

    משה, 06/01/14 20:49

    החוזרים בשאלה לא מחפשים וילה, יאכטה ו"בלונדיניות". איזו שטחיות!!!
    החוזרים בשאלה מחפשים חירות מחשבתית (בלי צורך לפנות לרב כדי לשאול אם מותר לרוץ על הדשא בשבת), קבלת האחר,אינדיבידואליות, הגשמה עצמית.
    חלק מהחוזרים בתשובהמתאבדים (בניגוד לחוזרים בשאלה) כיון שמשפחותיהם מנדות אותם.

    IP: 79.176.146.86דווח על תגובה זו

    • בדיוק. (ל''ת)

      , 07/01/14 09:40


      IP: 194.114.146.227 דווח על תגובה זו

    • כחילונית, אני לא נהנית מפינוקים, וילה ובלונדיניות. אני חיה חיים רגילים

      שואפת לחיים רגילים, ולשליטה בחיים שלי, 07/01/14 09:52

      בלי איסורים שונים ומשונים, בלי ציוויים שאבד עליהם הכלח.
      חיי בחירה -בוחרת כמה ילדים יהיו לי, בוחרת את בן זוגי, בוחרת את המקצוע שלי.
      בוחרת מה לעשות בשבת, בוחרת שאף אחד לא ייכנס לי לתחתונים בנושאי הפרשה ומקווה.

      IP: 79.183.187.136 דווח על תגובה זו

      • אף אחד לא נכנס לך לתחתונים

        דסי, 07/01/14 14:14

        את פשוט משתמשת במערכת מצוות כדי למקסם ולשדרג את חווית החיים. גם את חווית המין. ותגיד לך את זה כל אשה וזוג ששומרים טהרת משפחה, זה איכות של חיי זוגיות בריאים, זה 12 חגים רומנטיים שנוספים לך בשנה.

        IP: 95.86.122.26 דווח על תגובה זו

        • דסי.מצוות ש''משדרגות לך את החיים'' זה ספורט. שמירת מצוות זה עבודת ה',

          , 14/01/14 22:32

          לא כדי להוסיף לך חגים לחיים.

          IP: 2.54.214.36 דווח על תגובה זו

    • מי שמאמין ורוצה חירות מחשבתית יכול להיות "דתי לאומי".

      א, 07/01/14 12:46

      אבל לדרוך על דשא בשבת צריך היתר מרב בכל מקרה

      IP: 147.234.56.21 דווח על תגובה זו

    • חירות מחשבתית נמצאת בדיוק בין כותלי הישיבות

      , 07/01/14 14:13

      של לא משננים טקסטים, שם מעמלים את המוח, שם מלמדים לחשוב באמת!

      IP: 95.86.122.26 דווח על תגובה זו

  • 6.

    היחס המתנכר כלפי היוצאים בשאלה שאין להם מושג או תמיכה לעבר

    אתה חוצפן, 06/01/14 18:48

    מה הם הולכים, מכניס אותם לדכאון.
    וזה הכל באשמתכם!
    הרבה משפחות משליכות אותם ויושבות עליהם שבעה כאילו מתו. אצל החילונים יש עמותה קטנה ולא מספקת שתומכת ביוצאים המבולבלים והעצובים.
    ליוצאים בשאלה קשה פי אלף, כי אין להם תמיכה חמימה כמו לחוזרים בתשובה (אינטרסנטית, כמובן), מה גם שהמשפחה המקורית לרוב לא מנדה אותם ושומרת איתם על קשר. לרוב אלו החוזרים בתשובה שמנתקים קשר. אל תתגאה כ"כ אנחנו יודעים טובים מאוד מה הדינמיקה שמחוללת את כל זה. אתם לא קדושים, והיוצאים בשאלה הם נשמות מעונות, ולא "מחפשי פינוק" כפי שברוב חוצפתך הגדרת אותם. אין דבר קשה יותר מחזרה בשאלה!

    IP: 79.181.24.234דווח על תגובה זו

    • דווקא העמותות שאתה מדבר עליהם הורסות נפשית את הצעירים האלו.

      הייתי שם, 08/01/14 13:32

      ישנם המון צעירים שיצאו בשאלה, שלא התחברו לעמותות הסיוע, והם חיים בצורה הרבה יותר בריאה מאלו שכן ''נהנו'' מהסיוע של העמותות.
      רבים מהם עדיין שומרים קשר עם בני משפחותיהם, ואף זוכים לסיוע כלכלי נכבד מהוריהם.
      הבעיה מתחילה דווקא כאשר נוצר הקשר עם העמותות, שמלבד הסיוע הכלכלי מטיפות לנערים להרבות בעימותים מול ההורים, והנוער בסופו של דבר יוצא קרח מכאן ומכאן.

      IP: 46.117.122.191 דווח על תגובה זו

  • 5.

    תמצתת את היהדות העכשוית - חסרת רחמים, חסרת ספקות.

    גרשון, 06/01/14 17:39

    ואת השמצות הציונות אתה עושה מעל סיר הבשר שסיפקה לך. לא הם התרחקו מהיהדות, אלא אתה.

    IP: 132.65.43.112דווח על תגובה זו

  • 4.

    אולי אתה צודק, אבל...

    , 06/01/14 17:05

    אתה משביז וקצת לוקה בחוסר אמפטיה.
    אתה לא מציג חלופה יהודית נעימה, ותחושה שיש אי שם בית יהודי חמים - שיקבל אותך איך שאתה.
    לדעתי הבעיה של 'היוצאים בשאלה' המתאבדים, אז והיום,לא היתה העזיבה של הדת אלא התחושה שאין להם לאן לחזור.
    וזה כבר נגד עקרונות היהדות.

    IP: 81.218.56.171דווח על תגובה זו

    • לא צריך לחזור לשום מקום, רק ל"מקום"... כשהאמונות נכונות, הנפש בריאה (ל''ת)

      מי שמחפש חום כדאי שיבדוק חסכים רגשיים, 06/01/14 17:37


      IP: 95.86.114.26 דווח על תגובה זו

  • 3.

    otd

    leah, 06/01/14 16:54

    You are making a false assumption here. we left the orthodox community, not in search of a better life, money, or hot blondes, but because it rests on false beliefs and indoctrinatios.

    IP: 2.54.250.147דווח על תגובה זו

  • 2.

    האם יש נתונים על התאבדות בחלוקה מיגזרית מהזמן האחרון? (ל''ת)

    לדעתי הנתונים חסויים בכוונה למנוע מהציבור לדעת, 06/01/14 16:39


    IP: 95.86.114.26דווח על תגובה זו

  • 1.

    אתה ממש לא מבין כלום!

    ענת, 06/01/14 16:12

    מי שחוזר בשאלה לא מחפש וילה, כסף ו''בלונדיניות''.
    כמה שאתה שטחי!!!
    החוזרים בשאלה מחפשים חירות מחשבתית, חופש מ''עונשים'' על כל צעד ושעל (מות תמות...), קבלת השונה ואי הצורך לשאול את הרב ''האם מותר לרוץ על הדשא בשבת''.
    חלק מהחוזרים בשאלה, בניגוד לחוזרים בתשובה, מתאבדים, כיון שמשפחותיהם מנדות אותם.

    IP: 79.176.146.86דווח על תגובה זו