• 48.

    יהדות היא לא בושה, גלותיות כן

    ישי, 21/01/14 00:31

    הם שמרו על היידיש כשפת אם וצעדו בראש מורם לתאי הגזים. האין ידיש פשרה בין שפת בני עבר והגרמנית? הקשקשנות אגב, ניכרת כבר בכותרת. אם חפצת לשמר את שפתך, למה השימוש המעצבן והנמוך בפועל הכלבויניק ''לשים''? כשיהודים היו יהודים, הם חבשו כובעים. לפני דור בערך הם התחילו ללבוש כל דבר, מכובע ועד גרב. זה צרם, אבל לפחות היה איכשהו פעל מתמחה ללבוש. היום כולם ''שמים'' ואח''כ ''מורידים''. אני רק מנחש שידיש לא שפה יותר עניה משפת הרחוב שלך.
    בדלנות לשם בדלנות לא משמרת אותך, רק הופכת אותך לחיית קרקס. נראה אותך כותב מחדש טור על טהרת הלשון העברית, בלי ''ג'וניור'', בלי ''ביזנס-מן'' ובלי יידיש ישראלית מזויפת. עוד אגב, ''שון'' היא גרסה גאלית ליוחנן, בדיוק כמו ש''יענקלה'' היא גרסה אידית ליעקב. האם היידיש יותר יהודית מהאירית? אולי, עבורי כיהודי החרד לתרבותו, שתיהן מאוסות.

    IP: 134.134.137.73דווח על תגובה זו

  • 47.

    תנועת החסידות שהקים הבעש"ט חרגה מהיהדות המקורית

    אני מתנגד, 06/01/14 20:02

    והובילה להקמת ההשכלה. יהודי אמיתי אין לו אדמו"ר, יהודי אמיתי מתנגד לחסידות

    IP: 79.179.102.66דווח על תגובה זו

  • 46.

    Und was macht Israel von Toea fashion,und Homo (ל''ת)

    Thinker, 01/01/14 17:29


    IP: 77.78.117.2דווח על תגובה זו

  • 45.

    מדובר בלבוש שהיה נהוג באירופה לפני 200 שנה

    אלון, 30/12/13 23:43

    היהודים אימצו את הלבוש האירופאי.

    היידיש הוא בסה"כ ניב של גרמנית ושילוב של שפות אירופאיות נוספות עם קצת עברית.

    והשמות? אותם דווקא הנוצרים אימצו מהיהדות.

    בסה"כ היהודים באירופה כן שינו את מלבושם ושפתם, ובמידה פחותה את שמותיהם.

    גם בארצות ערב היהודים שינו הרבה דברים.

    IP: 77.127.65.205דווח על תגובה זו

  • 44.

    כתבה מקוממת נובעת מבורות מוחלטת

    דוד, 29/12/13 23:32

    לצערי יהודים לא ניצלו בשואה למרות הפיאות והשטריימל.
    לחשוב שסממנים חיצוניים אלו הם מקור הישועה
    זל לגלות בורות מוחלטת בהבנת מאמר חזל ו...הכרת המציאות.

    IP: 98.233.143.112דווח על תגובה זו

  • 43.

    אתם מפרסמים דברי...

    המוכיח, 29/12/13 14:45

    כסילים וניבול פה. ומדברי אמת מתעלמים. כגון: רק יהודי תימן שמרו לשונם ומלבושם של קדמונים. ובעיקר היגוי נכון של העברית.

    IP: 79.177.9.156דווח על תגובה זו

  • 42.

    אתה טועה בנוגע לתנועת ההשכלה.

    אזרח-1, 29/12/13 10:57

    אם היא אינה קיימת, כטענתך - אז מי הם כל היהודים שאינם דתיים?

    IP: 109.67.107.13דווח על תגובה זו

    • חילונים אינם ''תמועת ההשכלה''. זו התבוללה מזמן.

      , 12/01/14 14:37

      החילונים של היום זה כתוצאה מנטישת הדת בעקבות הלאומיות של תחילת המאה ה-20, לא ההשכלה שקדמה לה במערב אירופה, והתנגדה ללאומיות היהודית לכשזו התעוררה.

      IP: 79.177.174.22 דווח על תגובה זו

  • 41.

    הכובעים האלו שייכים לקוז'קים לטטארים ולמונגולים. (ל''ת)

    למה כובע?, 29/12/13 10:33


    IP: 62.90.10.73דווח על תגובה זו

  • 40.

    ARMY

    Dani, 29/12/13 09:48

    Read in DAAT:
    http://www.daat.ac.il/mishpat-ivri/skirot/74-2.htm

    IP: 108.20.176.207דווח על תגובה זו

  • 39.

    השטריימל והמעיל השחור לא מתאימים לאקלים המקומי

    רוניח, 29/12/13 09:21

    ( חם ומזיעים).בארצות ערב התלבשו בהתאם לאקלים וכך צריך לנהוג בישראל. במיוחד מגוחך לראות את יהודי המזרח מתלבשים כמו בפולין ובהונגריה במאות שעברו

    IP: 85.250.119.163דווח על תגובה זו

    • גם מדי צבא נעליים גבוהות וכובע קסדה לא מתאים לאקלים המקומי (ל''ת)

      נראה מגוחך, 29/12/13 09:25


      IP: 109.66.11.41 דווח על תגובה זו

      • גם אתה (ל''ת)

        , 29/12/13 09:27


        IP: 85.250.119.163 דווח על תגובה זו

  • 38.

    לספח את כל יהודה ושומרון. הערבים יצביעו לאוטונומיה ולא יקבלו בט"ל

    מכל מקום שישראל נסוגה יש טרור:סיני,עזה,לבנון..., 29/12/13 09:15

    לספח את כל יהודה ושומרון. הערבים יצביעו לאוטונומיה ולא יקבלו בט"ל.מכל מקום שישראל נסוגה יש טרור:סיני,עזה,לבנון
    לבנות 200,000 דירות ביהודה ושומרון,מעלה אדומים,אי1,ירושלים ליהודים ב400 אלף ש"ח לדירת 5 חדרים ורכבות מהירות ע"י סינים.
    ועידת סן רמו ב1920 קבעה את גבולות ישראל והם כוללים את יהודה ושומרון ואת עבר הירדן מ1920 !

    מאז המערב רק חיסל יהודים ומנע הצלתם אפילו לא לארץ ישראל המובטחת ע"י הקב"ה ואף ע"י המערב עצמו מ1920 !

    המהלך של ג'ון קרי ובארק חוסיין אובמה לא יביא לשלום אלא לטרור ומלחמות וזה מה שהמערב הצליח לעשות במזרח התיכון, דרום אמריקה,אפריקה ודרום ומזרח אסיה.

    הניסיונות של ג'ון קרי ואובמה לחידוש "תהליך השלום" הם כדי לגרום לטרור ומלחמות שוב ולא לטפל באירן המתחמשת והמתגרענת בתמיכת ארה"ב ואירופה מ1979 שהדיחו את השאה ועלו את חומייני ששמרו עליו באירופה והטיסו אותו לאירן !!

    IP: 109.67.104.38דווח על תגובה זו

  • 37.

    התגובה שלי כנסו

    , 29/12/13 09:03

    חחחחחחחחחחחחחחחחחח

    IP: 62.90.235.218דווח על תגובה זו

  • 36.

    ראה נא המזרחים בלי סטריימל , ואיןלהם שם יענקל , ןאף על פי כן מסורתיים (ל''ת)

    יוסף פרץ, 29/12/13 08:00


    IP: 84.109.178.254דווח על תגובה זו

    • ז'וז'ו, ז'קלין, בבר, ז'וזט, ז'אקי, מורדו כולם שמות תנכיים (ל''ת)

      ואלה שמות, 16/01/14 14:39


      IP: 213.57.254.231 דווח על תגובה זו

      • ההבדל דוקא ברור

        ישי, 21/01/14 00:35

        שלא תמצא ז'וז'ו שיכתוב טור חצוף שכזה, ואני בספק אם תמצא ז'וז'ו בכלל, בטח שלא בת''ת של ילדים מזרחיים שהוריהם מקבלים עליהם את הקו של מר טיילור. עבורם ,איכשהו, ''מנדל'' יותר יהודי מ''מואיז''.

        IP: 192.55.55.39 דווח על תגובה זו

  • 35.

    לא רוצים להישאר יהודים לא רוצים להיות רמאים (ל''ת)

    אזרחים, 29/12/13 07:53


    IP: 46.117.156.23דווח על תגובה זו

  • 34.

    נכון. גם במצריים דברו יידיש ולבשו פרוות שועל

    לולה, 29/12/13 06:33

    ואכלו רגל קרושה ובלילת דג מגעיל בג׳לי.
    רק ככה שימרו בני ישראל את לשונם ודתם ואת העיניים הכחולות של הקוזקים השיכורים איתם התערבבו

    IP: 188.222.95.3דווח על תגובה זו

    • טעות במצרים קראו לילדים בבר ז'וז'ו, מקס, ז'קלין ז'ורזט (ל''ת)

      איש מצרי, 31/12/13 21:46


      IP: 213.57.254.231 דווח על תגובה זו

  • 33.

    מתלבשים כמו גויים מדברים בשפת גויים שמות של גויים וקוראים לעצמם יהוד (ל''ת)

    ב.ל, 29/12/13 02:31


    IP: 84.229.185.249דווח על תגובה זו

  • 32.

    בליל שטויות. ומה עם יהודי ספרד שלא דיברו יידיש ולא חבשו שטריימל? (ל''ת)

    שומר נפשו, 29/12/13 00:15


    IP: 93.172.95.2דווח על תגובה זו

  • 31.

    לפולנים האלה אין שום קשר ליהדות

    אבי, 29/12/13 00:07

    משה רבנו ולא רבינוביץ'

    IP: 78.251.63.37דווח על תגובה זו

  • 30.

    מעריב - לא צריך לתת במה לכל מפגן של בורות, גם כשהכותב מגדיר עמו "אברך" (ל''ת)

    אם היית פחות בור היית לומד תורה במקום לכתוב שטויות, 28/12/13 23:30


    IP: 134.191.232.70דווח על תגובה זו

  • 29.

    אין שום קשר בין לבוש זה ללבוש של בני ישראל במצרים! (ל''ת)

    אלכס טוקבק, 28/12/13 23:28


    IP: 79.181.188.129דווח על תגובה זו

  • 28.

    מה דעתך להתחיל בקריאת התנ"ך ולחפש בו סימוכין ליענקלה ולשטרימל (ל''ת)

    או שגם התנ''ך לא מספיק יהודי לשיטתך?, 28/12/13 23:25


    IP: 134.191.232.71דווח על תגובה זו

    • אופס טעיתי, התנ"ך לא כתוב באידיש, בעצם גם התלמוד לא (ל''ת)

      כך שגם הם לא שייכים ליהדות, מה?, 28/12/13 23:27


      IP: 134.191.232.71 דווח על תגובה זו

  • 27.

    ומה לגבי ליטאים (מתנגדים) או ספרדים או יהודי תימן - הם לא יהודים? (ל''ת)

    שטחיות זה מאד ***לא*** יהודי, 28/12/13 23:24


    IP: 134.191.232.70דווח על תגובה זו

    • יהודי תימן הם המקור השמי האותנטי שנשאר, בתקופת הגאונים, כול יהודי

      , 29/12/13 00:27

      האבא של רס''ג, שחי בפיומא בתימן, הגיע מאזור תימן, עם קבוצות שהיו חוזרות ממצרים לתימן ולעירק, לפני הכיבושים של האירופאים, הטורקים והמונגולים במזרח, המוואלים דא''ג הם עירוב של מוזיקה מזרח תיכונית עם מוזיקה טורקו מונגולית

      IP: 79.183.48.115 דווח על תגובה זו

      • שטויות! רס''ג יליד מצריים עילית ללא שום קשר לתימן (ל''ת)

        , 18/01/14 20:41


        IP: 46.116.200.97 דווח על תגובה זו

  • 26.

    רוצה להישאר יהודי?

    כבר לא ציוני, 28/12/13 21:00

    בס"ד

    רוצה להישאר יהודי? אל תעלה בחומה. הציונות היא שבתאות מדינית וכפירה בעיקר המביאה לשמד חו"ח.

    IP: 84.228.198.199דווח על תגובה זו

    • אז למה אתה כותב בעברית? תכתוב את זה באידיש.

      the doodahman, 29/12/13 10:52

      אגב, תראה לי איפה כתוב שבמצרים, או בתקופת הבית הראשון / השני התלבשו כמו שאתה ושכמותך מתלבשים היום (פרוות שועל, חליפה שחורה וחולצה לבנה מכופתרת.

      אני ממתין. תראה לי איפה זה כתוב.

      IP: 46.120.142.27 דווח על תגובה זו

    • מה קרה, "כבר לא ציוני", בלעת את הלשון? אני ממתיו לתשובתך המלומדת

      the doodahman, 29/12/13 16:57

      ללא כל ס"ד.

      IP: 46.120.142.27 דווח על תגובה זו

  • 25.

    ממתי שטריימל זה יהודי? רוצה להיות גוי שים שטריימל (ל''ת)

    שטרימלוביץ', 28/12/13 19:40


    IP: 84.108.106.151דווח על תגובה זו

  • 24.

    אני מתקלח וחזיר תאווה לגויים כמוך חובש שטריימל וקפוטה

    אפי, 28/12/13 19:31

    במצוות הפריץ הפולני

    IP: 77.7.219.77דווח על תגובה זו

  • 23.

    לבשו שטריימל? חהחהחהחהחהחההחהחהח

    , 28/12/13 18:44

    הם לא זרקו טיטולים וצערו שייבס -__

    IP: 109.65.129.242דווח על תגובה זו

  • 22.

    צודק. יהודים דיברו יידיש מאז מעמד הר סיני

    דובי הכתום, 28/12/13 18:25

    גם הביגוד השחור הוא ביגוד יהודי המוזכר כבר במקורות. אמנם הוא מוזכר כבגדיו של זה שאינו שולט ביצרו, אבל אין ספק שלובשי השחורים הם הם היהודים האותנטים...

    IP: 173.63.178.86דווח על תגובה זו

  • 21.

    שטריימל זה לבוש פולני, יידיש זה לא עברית שפת הקודש ויענקי זה לא יעקב

    כסיל, 28/12/13 18:03

    הוכחת הפוך ממה שרצית לומר. כמה איוולות. כמה גלותיות!

    IP: 109.64.28.18דווח על תגובה זו

    • שטריימל הוא לבוש חסידי

      מלי, 28/12/13 23:43

      כל החסידויות מכל ארצות הגולה נהגו ועדיין נוהגים לחובשו.
      דווקא החסידויות הפולניות נהגו ועדיין ללכת עם ספודיק. כמו גור

      IP: 79.176.228.254 דווח על תגובה זו

  • 20.

    עדיף להתבולל מאשר להיות משויכים איתכם (ל''ת)

    ., 28/12/13 13:29


    IP: 77.127.87.92דווח על תגובה זו

    • לך על זה (ל''ת)

      , 28/12/13 13:58


      IP: 109.67.111.184 דווח על תגובה זו

    • אבל אתה מוסלמי (ל''ת)

      אחד שיודע, 28/12/13 15:31


      IP: 77.127.75.197 דווח על תגובה זו

    • כמוסלמי מציעה לך לא להתבולל ולחזור לירדן ארצך! (ל''ת)

      ישראלית גאה בארצה, 28/12/13 15:36


      IP: 77.127.75.197 דווח על תגובה זו

      • אנחנו ישראלים, ילידי הארץ! אחרי שירות צבאי! מתביישים בישראל (ל''ת)

        , 29/12/13 07:54


        IP: 46.117.156.23 דווח על תגובה זו

    • אתה לא שייך לעם ישראל הנבחר!אתה בכלל ערבי עלוב=האביב הערבי חחחח (ל''ת)

      אחת מהעם, 28/12/13 15:38


      IP: 77.127.75.197 דווח על תגובה זו

    • הם התבוללו והתבלבלו עים השטריימל ובעיקר בלעדיו! (ל''ת)

      , 28/12/13 19:41


      IP: 79.180.134.58 דווח על תגובה זו

  • 19.

    למה nrg מפרסמת שטויות במיץ עגבניות? אין כבר נושאים אחרים?

    איציק, 28/12/13 10:07

    יידיש היא מין ערבוב של גרמנית מימי הביניים ועברית. ברור שיהודים בתפוצות אחרות מחוץ למזרחי אירופה לא דיברו יידיש, לא חבשו שטריימל ולא לבשו שחורים. והשם שלך, טיילור, גם הוא עברי קדמוני?

    IP: 93.173.55.63דווח על תגובה זו

  • 18.

    זה בכלל לא יהודי . היהודים בארץ יהודה לא התלבשו כך . (ל''ת)

    ===========אלה אירופאים . ערב רב . כלל לא יהודים, 28/12/13 10:01


    IP: 79.181.20.99דווח על תגובה זו

  • 17.

    צר לי אך הרמב"ם לא ממש דיבר אידיש

    אשכנזייה אחת, 28/12/13 05:32

    עם כל הכבוד ויש כבוד, גם אבות אבותיי שדיברו אידיש, אבותיהם דיברו דווקא לדינו ואחרים דיברו בבלית ומצרית. את זה אפשר לדעת מגודל הגולגולת שלך וגנטיקה (כמו דודה שלי שאלרגית לפול והיא בכלל פולנייה).

    אז אידיש ושרטיימל לא יעשו אותך יהודי. אלו רק סממנים חיצוניים ולא יותר.

    IP: 198.0.211.193דווח על תגובה זו

    • הרמב"ם דיבר אידיש בדיאלקט ליטאי (ל''ת)

      , 31/12/13 21:48


      IP: 213.57.254.231 דווח על תגובה זו

  • 16.

    העם העברי, ששבט יהודה היה חלק ממנו, היה עם נווד, לוחם בראשיתו

    ועשה מעשים שהיום יראו בעיניים מודרניות, כאגרסיביים, 28/12/13 04:11

    או אפילו מעבר לכך, וזה לא כולל הסתגרות בדלת אמות והתבוססות אובססיבית, בהא ודה, מאשר בעיקר, היהדות היא סדר חוקתי לוגי, רחוק מענייני החסידות הרוחניים

    IP: 79.181.116.60דווח על תגובה זו

  • 15.

    דווקא חסידים, אלה שייכים לכת ביהדות, ואינם יהודים, כי יהדות

    זה אתנוס שבטי, עם מנטליות מזרחית, ולא בועתית, 28/12/13 04:08

    כמובן באשמת רדיפות, אף אחד לא מאשים אותם, אבל הירידה מפילוסופיה, לדיבור ברמות של דליית כינים בשבת היא יותר אובססיבית כיתתית, מאשר אורח חיים של עם, תרבות או שבט אתני בריא

    IP: 79.179.10.17דווח על תגובה זו

  • 14.

    סטטיסטית אשכנזים אינם יהודים (ל''ת)

    ., 28/12/13 00:43


    IP: 109.67.111.184דווח על תגובה זו

    • מה זה המילה הזו סטטיסטית? אוכלים את זה כמו ארטישוק? (ל''ת)

      , 28/12/13 05:50


      IP: 85.65.131.227 דווח על תגובה זו

      • לא. זה תרופה נגד טימטום. חבל ש-14 לא לקח קצת סטטיסטית. (ל''ת)

        דוקטור שקשוקה, 28/12/13 21:30


        IP: 46.116.254.35 דווח על תגובה זו

    • תודה לאל! (ל''ת)

      , 31/12/13 21:49


      IP: 213.57.254.231 דווח על תגובה זו

  • 13.

    חחח..הזוי הבנאדם! שטריימל זה יהודי, כוזרי מצחין משומן אווזים, גוי מתחז (ל''ת)

    יהווה, 27/12/13 23:45


    IP: 85.250.176.251דווח על תגובה זו

  • 12.

    לא ידעתי שמשה רבנו חבש שטריימל ודבר יידיש

    אפי, 27/12/13 21:45

    תחזרו לאחוזתו של הפריץ הפולני שוטו כלביו וקוזקים מחכים לכם כמו אושויץ טרבלינקה מאיידנק

    IP: 77.7.202.47דווח על תגובה זו

    • אוף כמה סירחון נודף ממך...

      , 28/12/13 05:24

      לך תתקלח חזיר!

      IP: 198.0.211.193 דווח על תגובה זו

      • יופי, הוכחת שאפי צודק. ואגב, בדרך כלל יהודים היו חכמים. (ל''ת)

        !!!, 28/12/13 10:09


        IP: 93.173.55.63 דווח על תגובה זו

  • 11.

    תגובות של מזרחים מקופחים וחסרי השכלה בעוד 1... 2... 3... (ל''ת)

    , 27/12/13 20:02


    IP: 93.172.0.255דווח על תגובה זו

    • התכוונת למזרחיים ממזרח אירופה? (ל''ת)

      , 29/12/13 10:31


      IP: 62.90.10.73 דווח על תגובה זו

  • 10.

    ואלו שמות: השמות המצרים שבמצרים

    יניב ברטון, 27/12/13 19:54

    משה- שם מצרי, אהרון- שם מצרי, מרים - שם מצרי, יוכבד - שם מצרי, מנשה - שם מצרי,
    אפרים - שם מצרי, שפרה ופועה - שמות מצרים,
    קהת, מררי, מחלי , מושי, קרח, נפג, נחשון, פינחס,
    בקיצור זלמן קקוסוביץ שמכנה עצמו יאיר טילור
    מקשקש פרוש חז"ל שמביא רש"י ושאינו נכון עובדתית.
    השטריימל הקפוטה הם דת של עבודה זרה והחירידים הם עובדי אלילים שחיים על ניסים של מכשפים ונביאי שקר ומפירים את התורה וממציאים תורה שאיה תורת משה.

    IP: 89.139.168.102דווח על תגובה זו

  • 9.

    אין קשר בין הכותרת הצהובה לתוכן הכתבה - האם זו עבודת העורך?

    טל, 27/12/13 17:15

    הכתבה עוסקת בחשיבות השמירה על הזהות היהודית והעצמית, ואי חיקוי מנהגי הגויים, אבל בשום מקום הכותב לא טען שכדי להיות יהודי צריך לשים שטריימל ולדבר ביידיש.

    למעשה הוא אפילו מביא כדוגמה את הדרך שבה היהודים במצריים הצליחו לשרוד, ע"י שמירת הזהות שלהם, וברור שבמקרה שלהם זה לא כלל שטריימל ויידיש.

    ולכן אני שואל מי כתב את הכותרת? האם זו עבודה של העורך שחיפש כותרת צהובה שאולי תעורר יותר עניין אך בעיקר תעורר תגובות רדודות, מתלהמות ודיון שאין לו קשר לתוכן הכתבה עצמה?

    IP: 87.86.252.131דווח על תגובה זו

  • 8.

    תגובות רדודות

    Joe, 27/12/13 16:52

    הכותב השתמש בשטריימל כמשל
    הנקודה שרצה להביא זו שמציאות היותינו שונים מהתרבות שקיימת בעולם בסביב היא זו ששמרה עלינו לאוך כל הדורות
    וכפי שראינו כמה זה עזר ממש לא מזן לאלו מיהדות גרמניה בפרט וכלל אירופה בכלל
    שקם עלינו נאור שחיפש אותו ופתח שיטה שגם אם היינו רק מעורבים מאחד מאבותינו עם דם יהודי
    די היה בכך להכחידנו במיתות משונות על אף היותינו נהורים ולובשים ומדברים ונקראים ממש כמו הטובים שבגרמנים !
    ולתגובות של אם שטריימל זה יהודי או לא
    או אם אנחנו משבט יהודה או בנימין או כמובן כל קשר לנאמר בכתבה
    אך זהו דרכם של אלו שהאמת עומדת נגד מה שנח להם
    להזיז את הנושא לאפיק לא ענייני ולשות לחבל בלגיטמיות של הכותב
    אנא מכם יהודים יקרים
    תתמודדו עם האמת יחיו לפי זה
    כי חוסר הרצון לראות את האמת לא ישנה ממנה מאומה

    IP: 99.225.164.234דווח על תגובה זו

  • 7.

    הפוך גוטה, הפוך

    Zאביק השועל, 27/12/13 16:03

    היהדות האובססיבית שלכם, עם הדיאטות ההזויות, המלבושים המשונים, העמדות האתנוצנטריות והמצוות חסרות הערך וההגיון, היא מבישה ומאוסה.

    IP: 89.139.161.84דווח על תגובה זו

  • 6.

    מדובר במקרה אבוד - שבוי בתפיסות הזויות

    גיל, 27/12/13 15:59

    קשה לדעת מאיפה להתחיל להסביר לכותב מאמר כזה כמה גישתו לחיים שגויה מיסודה. אז אסתפק בדבר אחד: אני כחילוני בעל כבוד ופתיחות לכל אמונה, לבוש ומנהגים, כולל אלה של מר טיילור. טיילור לא רק שבז ומתנשא על אומות העולם, הוא גם בז ומתנשא על כל מי שלא חושב ומתלבש בדיוק כמוהו. החייט הוא עירום..

    IP: 194.90.37.78דווח על תגובה זו

  • 5.

    תגובה

    ל''ת, 27/12/13 15:32

    אוי ואבוי אם אתה חושב שאת היהדות ניתן לצמצם לתחפושת -שטריימל ויידיש.

    IP: 37.19.117.93דווח על תגובה זו

  • 4.

    ווז קיקסיי דו ? (ל''ת)

    כוזרי., 27/12/13 15:05


    IP: 87.68.154.126דווח על תגובה זו

  • 3.

    אין ספק ש"היהודים" במצרים דברו אידיש וחבשו שטריימל!!

    הדודה קלרה, 27/12/13 14:28

    הארכיאולוגים גילו את זה בפירמידות-לא????????????

    IP: 79.181.24.28דווח על תגובה זו

    • אתה מתכוונת ליהודים בימי הביניים נכון? כי לפני כן לא היו שם יהודים!

      דודה קלרה קצת סתומה, 28/12/13 05:25

      בפירמידות לא גילו כלום מלבד מומיות של הפרעונים. אבל גילו המון קברים של מי שבנו את הפירמידות ואף אחד מהם לא קראו לו משה או יצחק. הם פשוט לא היו יהודים.

      לא הייתה קריעת ים סוף דודל'ה את פשוט סתומה מאוד.

      IP: 198.0.211.193 דווח על תגובה זו

    • המתכון הראשון לרגל קרושה נכתב בכתב החרטומים, ולצדו המתכון באידיש (ל''ת)

      תות אנך אמון, 31/12/13 21:55


      IP: 213.57.254.231 דווח על תגובה זו

  • 2.

    הנסיונות לשמור על הלבוש הכוזרי הזה יכשלו (ל''ת)

    אבי, 27/12/13 12:33


    IP: 46.121.108.80דווח על תגובה זו

    • מאיפה אתה יודע מה לבש עם שמעולם לא התקיים? (ל''ת)

      , 27/12/13 16:32


      IP: 85.65.131.227 דווח על תגובה זו

    • הלבוש בא מהאיכרים של ליטא ופולין, לא מהכוזרים. (ל''ת)

      , 27/12/13 16:38


      IP: 77.126.194.215 דווח על תגובה זו

      • איכרים לא לבשו חליפות!

        , 28/12/13 05:26

        אלא דווקא אלו מהעיר.

        IP: 198.0.211.193 דווח על תגובה זו

  • 1.

    אז זהו אין קשר בין שבטים ממרכז אסיה שהגיעו למ.אירופה ואימצו היהדות

    היהדות נולדה במזרח נקודהההההההההההההה, 27/12/13 12:29

    במתכונתה הסמי-פגנית. תשאל את גפני ופורוש וגזרת הגיוס והאבת הממון הציוני.

    IP: 85.250.19.98דווח על תגובה זו

    • האשכנזים אינם צאצאיהם של הכוזרים

      בני, 27/12/13 14:22

      כני יודע שאתה חולה נפש שלא ממש אכפת לו מעובדות אבל אני כותב לקוראים האחרים.
      כל המחקרים הגנטיים הוכיחו שהאשכנזים הם צאצאים של היהודים העתיקים בשילוב עם אירופאים מדרום אירופה שהתגיירו בתקופת האימפריה הרומית. הם מאוד קרובים לספרדים. אין שום טיפה של דם כוזרי.

      IP: 88.173.86.200 דווח על תגובה זו

      • יכול להיות שאתה צודק אבל השטריימל והלבוש כוזריים (לבוש האצולה הפולנית) (ל''ת)

        ברברי (ב סגולה), 27/12/13 14:37


        IP: 79.176.19.28 דווח על תגובה זו

        • מה הקשר בין העם הכוזרי לאצולה הפולנית?

          עמית, 27/12/13 17:22

          הכוזרים חיו באזור הים הכספי - אלפי קילומטרים מפולין. גם השפה והתרבות שלהם היו שונים לגמרי מאלה של הפולנים וכך גם לבושם.

          IP: 46.117.113.137 דווח על תגובה זו

        • אהבל, כוזרים זה דובר שפה ממשפחה טורקית שמדינתו הייתה

          אחחח, 28/12/13 23:11

          באזור דגסטן של היום. רק אליטה בשלב מסוים התגיירה, לקראת סוף של המדינה שלהם - אליטה התאסלמה.

          איפה כאן קשר לפולין???????

          אשכנזים כעדה נולדו באזור נהר ריין (גרמניה) שם נולדה שפה יידיש, משם הגיעו לפולין

          IP: 94.159.134.5 דווח על תגובה זו

      • התגלה אפילו קשר בין יהדות אשכנז לפלישתינאים...

        נסים, 27/12/13 16:40

        מסתבר כי המון פלישתינאים הם צאצאים של יהודים מהארץ, ויש להם קשר גנטי מאד חזק ליהדות אשכנז:

        http://www.youtube.com/watch?v=uuCPCUe2RiQ

        IP: 77.126.194.215 דווח על תגובה זו

      • הקרבה הגנטית הקרובה ביותר היא בין יהודי בבל ליהודי פולין

        יחזקאל -רמת גן, 27/12/13 18:58

        אגב האנתרופולוג שקבע זאת על סמך מחקר היה ממוצע בבלי.

        IP: 89.139.168.102 דווח על תגובה זו

        • נכון מאוד, יש על זה ספר מאוד מעניין

          , 28/12/13 05:35

          אפשר לבדוק על פי צורת הגולגולת, מבנה פנים, גנטיקה.

          IP: 198.0.211.193 דווח על תגובה זו

          • מבנה גולגולת? אתה חולה נפש? אפילו מבין יהודי עירק יש

            הבדלי ענק, הין קבוצות יהודים, 28/12/13 18:49

            הבדלי ענק, הין קבוצות יהודים,
            אצלהם הגנום של הכהנים ולווים דומה ליהודי תימן וחבש, הגנום של תושבי בגדד דומה יותר ליהודי פרס וטורקיה, ממש לא אשכנז, וחלק בכלל דומה ליהודי מצרים וחלקית ליהודי תימן, יש קבוצה כורדו ארייתית שכן דומה לדרום אירופאים, אבל אל תבלבל, לא הזכרתי 12% שבכלל בעלי גנום מונגולי, לא מוסבר

            IP: 79.179.10.17 דווח על תגובה זו

            • יהודי פולין המקוריים, אינם אשכנזים. בהתבססות על מחקרים אנתרופולוגיים

              יניב ברטון, 18/01/14 20:32

              יהודי תימן שונים גנטית משאר קהילות היהודים. וכן יהודים מפולין קרובים מאוד ליהודים מבבל. יש לזכור שלבבל שלאחר התפשטות האסלאם הגיעו יהודים רבים מאיראן. המחקרים התבססו על בדיקת עצמות מקברים עתיקים ולא מרקמות של חיים של היום.

              IP: 46.116.200.97 דווח על תגובה זו

        • שלום דוד יחזקאל! (ל''ת)

          קוני למל מבצרה, 31/12/13 21:59


          IP: 213.57.254.231 דווח על תגובה זו

      • תגובה של כוזרי מצוי, כל כוזרי עונה אותו דבר... (ל''ת)

        , 27/12/13 22:35


        IP: 87.68.154.126 דווח על תגובה זו

    • שם הגנאי שהצמדתם לאשכנזים-"כוזרים"-פוגע רק בכם!!

      הדודה קלרה, 27/12/13 14:37

      א. מרכז אסיה זה במזרח! ב. מרוקו זה במערב!! אם היהדות היא "מזרחית" הרי שהאשכנזים הם יהודים והצפון אפריקאים-גויים!!! זה לפי דברי המגיב החביב.

      IP: 79.181.24.28 דווח על תגובה זו

      • תמיד יש בורות שלא מבדילה בין יהדות המזרח המקורית...

        נסים, 27/12/13 16:43

        לבין יהדות המגרב, שכנראה ממנה הגיעו המון יהודים לאירופה ושם הפכו לאשכנזים.

        זה גם ידוע כי יהדות המגרב תמיד ניסתה לרצות את יהדות אשכנז מבחינה הלכתית, זאת הסיבה שש"ס היום מתלבשים כמו ליטאים ושולחים את הילדים שלהם לישיבות אשכנזיות.

        ליהדות המזרח המקורית, עיראק סוריה מצרים פרס, מעולם לא היו רגשי נחיתות מול האשכזנים.

        IP: 77.126.194.215 דווח על תגובה זו

        • הכיבוש הערבי של בבל וסיבות אקלימיות הביאו הרס המרכז היהודי בבל לנטישת

          יחזקאל -רמת גן, 27/12/13 19:02

          בבל לטובת אירופה שהפכה להיות מרכס התורה.

          IP: 89.139.168.102 דווח על תגובה זו

          • תיקון, זה לא בדיוק כיבוש ערבי, יותר מוסלמי, ואח"כ כיבוש טורקו מונגולי

            שהרס את התרבות האנדמית בעירק, ויצר תרבות אחרת, 28/12/13 04:05

            וגם בחלקים מסוימים, אתנוס שונה

            IP: 79.179.10.17 דווח על תגובה זו

        • נסים אתה מקבל 0 בשיעורי הבית שלך.

          כתבת שטויות, 28/12/13 05:38

          יהדות אשכנז - מרביתם הגיעו מאיטליה, סיציליה וספרד. הם נדדו הלוך ושוב בין צרפת, בריטניה, הולנד, גרמניה וסבלו בגלל שגירשו אותם בכל פעם (לפחות מבריטניה, גרמניה וצרפת). אגב לאחר כל גירוש, המדינה המגרשת סבלה מכלכלה גרועה. מרבית יהודי פולין הגיעו דווקא מגירוש ספרד.

          כוזרים זה סיפור יפה אבל לא ממש קשור ליהודי אשכנז.

          IP: 198.0.211.193 דווח על תגובה זו

          • אין ה בסר שכמה אלפי מגורשים נהפכו למיליונים, זה לא אפשרי

            , 28/12/13 18:46

            וגם שלא קיבלו יהודים חדשים בכלל באירופה

            IP: 79.179.10.17 דווח על תגובה זו

            • כמו שמשפחות 12 בני יעקב נהיו לעם גדול תוך 400 שנה (ל''ת)

              12 השבטים, 29/12/13 11:27


              IP: 46.32.170.85 דווח על תגובה זו