• 110.

    הד״ר הרפורמי בני לאו (ל''ת)

    יהודי, 30/12/13 19:44


    IP: 46.19.86.187דווח על תגובה זו

  • 109.

    The best thing is to forbid religious wedding in Israel

    yael, 16/11/13 20:53

    Enough with rabbanut and all their weird proposition

    IP: 90.24.234.92דווח על תגובה זו

    • מדוע? כי התחתנת עם גוי?? לעם היהודי יש הלכה אחת, בזכותה הוא שרד (ל''ת)

      ליעלי, 30/12/13 15:35


      IP: 23.242.163.13 דווח על תגובה זו

  • 108.

    רציתי להגיב אבל.....חבל על הזמן כנגד בורות כזו (ל''ת)

    ש, 11/11/13 15:15


    IP: 46.19.80.36דווח על תגובה זו

  • 107.

    למה רב עם דעות רפורמיות במובהק מסתנן לקהילה האורטודוקסית? (ל''ת)

    לך אל בני מינך ראביי לאו, 07/11/13 23:21


    IP: 109.66.55.143דווח על תגובה זו

    • איפה מצאת בדבריו משהו מנוגד להלכה?

      hah, 10/11/13 16:45

      הוא בסך הכל הציע לתקן תקנה (והוא אפילו לא מתיימר לתקן אותה בעצמו) של חכמי הדור שמאפשרת לאישה לקדש את האיש- ולאסור עליו את כל הנשים האחרות.
      זה בהחלט דבר שחכמי הדור יכולים לעשות.
      חרם דרבנו גרשום היה בכיוון הזה, וגם הוא היה חידוש.
      כיום יש צורך בהמשך התקנה, וזה יכול להקל על צעירים רבים.
      אם זה היה מנוגד להלכה הוא אפילו לא היה מעלה את הרעיון..
      אני שאלתי אותו פעם שאלה בהלכה- הוא היה נחמד והכל, אבל למרות הקושי הגדול שהיה לי באותו הזמן הוא לא וויתר על ההלכה, והקל רק במה שהיה אפשר. היה לי קשה עם זה מאד בזמנו, אבל הוא כמובן צדק.
      רפורמי הוא ממש לא.

      IP: 192.114.91.228 דווח על תגובה זו

  • 106.

    למה חוקים אם לא כפופים אליהם.מהיום כח המשיכה יהיה כלפי מעלה (ל''ת)

    כח משיכה, 06/11/13 00:39


    IP: 164.138.123.131דווח על תגובה זו

  • 105.

    צודק ב100%. פמיניזם-פובים, תנשמו עמוק ותתחילו להתרגל לרעיון שהשוויון (ל''ת)

    המלא קרוב. בא''ה אמ''ה שהחיינו וקיימנו והגיענו..., 01/11/13 12:00


    IP: 46.116.116.198דווח על תגובה זו

  • 104.

    תגובה מס' 64 נוק אאוט לאיש הזה לאו שמו - נבל שמו (ל''ת)

    בנימין ימיני בנימינה, 01/11/13 09:20


    IP: 83.101.70.213דווח על תגובה זו

  • 103.

    ניכר שלא למדת קודם שכתבת הלכה זו

    יניב, 30/10/13 21:15

    איני מבין כיצד תוכל להקרא בתואר רב אחר שאתה חולק על גמרא מפורשת במסכת קידושין ה: ובשולחן ערוך אבן העזר כז-ו' ואפילו אם אמר לה הריני אישך לא מועיל תמהני אם אינך חשוד כרפורמי.....
    אולי גם תציע לעשות ברית מילה לאשה כדי שתהיה יותר גברית?????!!!!

    IP: 89.139.11.117דווח על תגובה זו

  • 102.

    השוויון שלכם זו רמייה מארץ הגרמנים,אשה זה עולם בפני עצמו,גבר זה עולם

    ., 30/10/13 18:57

    בפני עצמו.
    לא שייך עניין של שוויון,בין 2 עולמות משלימים.

    IP: 77.126.183.149דווח על תגובה זו

  • 101.

    איך חכמים יקבעו דבר הפוך מהמציאות? זה רק אצל אנשים מבולבלים יכול לקרות

    שי, 30/10/13 18:54

    גבר מקדש אישה כי זהו סדר הדברים,כמו שישראל מקדשים את הזמנים.

    IP: 77.126.183.149דווח על תגובה זו

  • 100.

    הרב?!?

    הרב, 30/10/13 15:05

    למה כל אחד מקבל את התואר הזה בלי שום מקדמה?
    אישה יכולה לקדש גבר??? תגיד לי מה נפל עליך? מה שתית?
    אתה מכיר את ההלכה או שאתה מקריץ?

    IP: 213.151.59.190דווח על תגובה זו

  • 99.

    מפחדים לפרסם אמת

    המוכיח, 30/10/13 14:16

    כמה פעמים כתבתי תגובה על דברי הרב בני לאו ולא פרסמתם. לעומת זה אתם מפרסמים ניבול פה נגד הרב בני לאו וכופר בהלכה. לפי התנהגותכם אני משער שגם מחאתי לא תפרסמו.

    IP: 79.180.225.87דווח על תגובה זו

  • 98.

    למה שמקורות סמכות לא יצאו מחדר המיטות של האזרחים? לבטל ומהר. (ל''ת)

    אבי, 30/10/13 12:59


    IP: 87.69.228.59דווח על תגובה זו

  • 97.

    ומי גוי גדול אשר לו חוקים ומשפטים צדיקים ככל התורה הזאת

    משה, 29/10/13 22:21

    במידה ובעל בוגד באישתו אזי הולד אינו ממגר במידה והאישה פנויה ולא מאיסורי כריתות אזי זהות האב והאם ידועה
    אבל אם האם בגדה מיהו האבא????
    מה כל כך קשה להבין לא בכל דבר צריך שיווין לכל דבר יש את הנתונים שלו!!!
    "ומי גוי גדול אשר לו חוקים ומשפטים צדיקים" (פרשת ואתחנן שני)
    עלינו החובה לקיים את חוקי התורה הקדושה שקיבלנו במתנה בהר סיני!!!

    IP: 109.66.5.48דווח על תגובה זו

  • 96.

    למה הרב לאו, צריך להקים עליו את כל הממסד הרבני????

    בעל שם, 29/10/13 12:37

    סברות שיכולות להאמר בבית המדרש, מקומם שם!
    זה ראלי?
    מה , הרבנים החרדל"ים, יסכימו לזה?! ?!

    איזו נאיביות....

    כשם שמצווה לומר דבר הנשמע, כך אין להגיד דברים איזוטרים.

    מדוע הרב לאו, צריך להוציא את עצמו מהכלל , בדברים המקדימים את זמנם??????????

    IP: 89.139.183.153דווח על תגובה זו

  • 95.

    ככה מקרבים ליהדות?עם גימיקים -לאוו עושה מהיהדות בדיחה

    עינת, 29/10/13 04:46

    יותר ויותר כשאני שומעת אותו אני חשה שהוא שייך לרפורמים , עוד שטות ועוד גימיק ועוד בדיחה - היהדות זה לא הנצרות שזה מועדון חברים שכול יום חידשו ושינו -פעם היה יום שבת מקודש בנצרות אחר כך יום ראשון..פעם ישו היה נביא ואחר כך בן האל זה ככה בדת שמנסה להתאים עצמה לרוחות ושגעונות הזמן...היהדות היא ,נצח ישראל לא ישקר" ודי לטימטום מבית מדרשו של לאו די מספיק אתה הופך עצמך לבדיחה מהלכת

    IP: 94.159.214.38דווח על תגובה זו

  • 94.

    בני לאו מנסה להיתיפיף לחילונים ומעוות את היהדות

    אריק גרבר, 29/10/13 04:31

    עוד רבאי שמרוב פלספנות ורצון להיתיפיף לפריץ החילוני והמפלצת הפמיניסטית מעוות את היהדות וכמו אברום בורג שהיה יותר פלספן מדתי כיום הוא עם כיפה וכופר במציאות האל כך בני לאו עושה צחוק מעצמו ודרכו להפוך לרפורמי מאד קצרה ...השטויות שיוצאות מפיו כבר לא מזעזעות הם שפוט הוכחה לאמונתו שקודם תהיה ישראלי הומאניסטי פמיניסטי ורק אחר כך ההלכה והיהדות...כמו בורג...

    IP: 94.159.214.38דווח על תגובה זו

    • ההלכה התאימה עצמה תמיד למציאות וכך צריך להיות היום

      מטי, 31/10/13 10:56

      למה הטפה לשוויון זכויות נחשב בעיני הדובר לעיוות היהדות. אני רואה בדבריו של הרב בני לאוי אומץ לב, הגינות והוגנות והליכה אחר הכלל שההלכה היא פרי הפרשנות של הרבנים בהתאם למציאות של חייהם. וכאן באמת אפשר להיאחז בחרם דרבנו גרשום - כפי שלא העלילו עליו שהוא מעוות את ההלכה היהודית שקבע את תקנתו, כך הרב לאו לא מעוות את ההלכה אלא מאפשר לחיות לאורה.

      IP: 79.183.112.69 דווח על תגובה זו

  • 93.

    שבני לאו, יפתח דת, ושם יקבע מה שהוא רוצה !!! (ל''ת)

    חגי, 28/10/13 14:31


    IP: 87.68.154.119דווח על תגובה זו

  • 92.

    גברים ונשים הם שווים. מה הפחד שאוחז כל מיני אנשים כשהנושא עולה?

    ישראלי 1, 28/10/13 09:49

    הפער בין גברים לנשים בהלכה היהודית נבע מכללי החברה שהיו מקובלים בזמנים עברו.
    הזמן עבר, השתנו הכללים בחברה והגיע הזמן שישתנו גם הכללים המפלים בהלכה היהודית.

    IP: 91.64.109.25דווח על תגובה זו

  • 91.

    הוא באמת דפוק. כנסו!

    ש, 27/10/13 13:03

    עצם האפשרות שגבר יכול להתחתן עם כמה נשים (יום זה לא נפוץ אך אפשרי) מבטל את הרעיון שלו שגבר יהיה "מקודש" רק לה, אשה אחת.
    או שהוא יהיה "מקודש" לכמה נשים?

    בני לאו בור ועם הארץ. שמעתי שהוא היה בן בית אצל הרב עובדיה?

    IP: 207.232.27.5דווח על תגובה זו

  • 90.

    עושה רושם שהוא מתקרב לקונסרבטיבים. אבל בהמצאות מצוצות מהאצבע הם חזקים

    שלמה, 27/10/13 10:52

    יותר ממנו. לפחות עדיין.

    IP: 46.120.30.59דווח על תגובה זו

    • 100% (ל''ת)

      ש, 27/10/13 13:00


      IP: 207.232.27.5 דווח על תגובה זו

    • הקונסרבטיבים הם זרם שנעלם בקצב רצחני, כל שנה מתכווץ

      , 27/10/13 17:33

      על פי סקר מכון פיו - הקונסרבטיבים שמנו לפני עשרים שנה יותר מ30 אחוז מיהדות ארה"ב מונים היום כ 18 אחוז. אם כן- אין שום צורך להצטרף אליהם ותהליך שינוי ההלכה הבלתי מבוקר שלהם- נישואין חד מינים מלפני 5 שנים צריך להזהיר את האורתודוקסים המתונים מאד.

      IP: 37.60.43.12 דווח על תגובה זו

  • 89.

    אתה רוצה להיות באמת נועז? קרא לשוויון בין נשים לגברים במזונות ומשמורת

    ??, 27/10/13 10:07

    אתה כ"כ קנאי לצדק חברתי? מה החוכמה לפעול תמיד לכיוון של הנשים- זה הכי קל! כולם יריעו לך. אבל בוא נראה אותך קורא לרפורמה במזונות קטינים כך שיוחל באמת הדין הדתי ולא כפי שזה היום - אתה גם יודע שאפשר לקרוא לבטול תקנת הרבנות הראשית מתש"ד 1944 שהעלתה את גיל מקבלי המזונות הרבה מעבר לחובה הכתובה בתורה- קרא לשוויון בין הגבר והאשה בגידול ילדים (משמורת) ובתשלומי מזונות- נראה אותך מדבר על שוויון נגד הכח העצום של ארגוני הנשים. להרשות למישהי להתעטף בטלית זה יפה אבל קל מאד. לתורה יש הרבה מה להגיד בנושא זה - תתחיל להתענין אצל מומחים אזרחיים הבקיאים גם במשפט העברי כמו פרופ' קורינאלדי או עו"ד (שופט?) אבישי גריידי ועוד שורה של דיינים חשובים שאתה בוודאי מכיר יותר טוב ממני.

    IP: 95.86.71.210דווח על תגובה זו

  • 88.

    לא רב. ראביי. (ל''ת)

    , 27/10/13 09:32


    IP: 95.86.79.184דווח על תגובה זו

  • 87.

    המשנה בקידושין א, "האשה נקנית בשלש דרכים",,,,ולא האיש נקנה

    אימרו לאפיקורס, ובהמשך למס' 30, 27/10/13 08:38

    וראו כל 4 הודעותיי הראשונות במספר 30 למטה, הבאתי הרבה מקורות מהתורה, והמשנה,
    ומ"תורה תמימה" שמוכיח למה האיש לוקח האישה, ולא להיפך.....
    אצל הלאו הזה הכל.....הפוך

    IP: 76.170.133.4דווח על תגובה זו

    • אצל האפיקורס הזה לאו ---- הכל........הפוך (ל''ת)

      והמבין יבין, 27/10/13 08:58


      IP: 76.170.133.4 דווח על תגובה זו

  • 86.

    רוב המנהיגות של העולם הפמיניסטי רוצות להפטר ממוסד המשפחה בכלל

    , 27/10/13 08:38

    וזה בדוק- רק מוסווה הרבה פעמים אבל צריך לקרוא ולשמוע מה שהן כותבות.

    IP: 37.60.43.12דווח על תגובה זו

  • 85.

    שנאת הנשים היא מחלה עמוקה שקיימת גם בקרב הליברלים.

    , 27/10/13 08:37

    לכן הפתרון של שינוי הטקס הוא פשוט. בעולם הליבלרי אין יותר ערך לזוגיות של איש ואשה כי גברים לא מוכנים לקבל את השוני של האישה מן האיש ונשים באליטה משתפות פעולה עם העיוות הזה. כמובן במחיר של שעבוד נשים עניות אחרות כמנקות, פונדקאיות, ביביסיטריות, עובדות צהרון ועוד ועוד

    IP: 212.76.110.177דווח על תגובה זו

  • 84.

    המשך ל78- 82 ול84לכן הטקס לא משנה כלל זו קליפה חיצונית יפה

    , 27/10/13 08:32

    העיקר האם גבר ואשה יודעים לחיות ביחד באהבה, בכבוד הדדי, בהקשבה הדדית מתוך רצון לקיים בית משותף שיש בו סבלנות וסלחנות, צמיחה משותפת, למידה משותפת והעמדת הבית היהודי ולא הקריירה בחוץ- באשר היא- במרכז לאשה ולגבר.

    IP: 37.60.43.12דווח על תגובה זו

  • 83.

    נוח יותר להביא לעולם ילד עם בנק זרע. אבא הפך למצרך מיותר (ל''ת)

    , 27/10/13 08:29


    IP: 37.60.43.12דווח על תגובה זו

  • 82.

    עם הארץ (ל''ת)

    , 27/10/13 08:28


    IP: 194.114.146.227דווח על תגובה זו

  • 81.

    הבעיה אינה האי שוויונות בטקס אלא חוסר ידע איך לנהל חיי נישואין (ל''ת)

    , 27/10/13 08:28


    IP: 37.60.43.12דווח על תגובה זו

  • 80.

    בעיה נוספת - בררנות יתר וסנוביות של נשים ביחס לגברים. מפספסות רבים (ל''ת)

    , 27/10/13 08:28


    IP: 37.60.43.12דווח על תגובה זו

  • 79.

    הכאב הגדול הוא הרווקות הנפוצה בין נשות ישראל, גברים לא רוצים להתחייב (ל''ת)

    , 27/10/13 08:27


    IP: 37.60.43.12דווח על תגובה זו

  • 78.

    הבעיה העיקרית בימינו שגברים ונשים לא יודעים לחיות ביחד (ל''ת)

    , 27/10/13 08:26


    IP: 37.60.43.12דווח על תגובה זו

  • 77.

    לרב לאו כוונות טובות, ואולם, הנסיון של חתונות שוויוניות הוכיח שלא משנה (ל''ת)

    , 27/10/13 08:25


    IP: 37.60.43.12דווח על תגובה זו

  • 76.

    מפוקח (ל''ת)

    , 27/10/13 08:00


    IP: 95.86.79.184דווח על תגובה זו

  • 75.

    ואיך היא תקדש אותו, כדת ההחרקים והצפרדעים? (ל''ת)

    הגוי.., 27/10/13 07:48


    IP: 213.57.102.44דווח על תגובה זו

  • 74.

    אומרים שהקב"ה קידש עמו ישראל .. מדוע שעם ישראל לא יקדש הקב"ה ? (ל''ת)

    מישום שאין התחתון יכול לקדש העליון, 27/10/13 07:11


    IP: 78.108.63.44דווח על תגובה זו

    • מכל האלילים בחר עם ישראל דווקא בקב"ה לקדש אותו (ל''ת)

      קידוש - בחירה והבדלה ..., 27/10/13 07:24


      IP: 96.47.226.21 דווח על תגובה זו

  • 73.

    יא חתיכת שמנדריק מיסטר לאו!!! חסר לדתיים שונאים ושנאה (ל''ת)

    ואתה מויף שמן למדורה. מה הנביחות האלו?, 27/10/13 05:28


    IP: 83.101.70.213דווח על תגובה זו

    • אתה מדבר על שנאת חינם?! טול קורה מבין עיניך! (ל''ת)

      באלבד מאישם, 27/10/13 11:06


      IP: 132.73.198.96 דווח על תגובה זו

  • 72.

    תוריד מעליך עול תורה ואל תשנה את תורתנו (ל''ת)

    יוחנן, 27/10/13 04:17


    IP: 93.172.120.207דווח על תגובה זו

  • 71.

    לרב בני לאו.

    ניר, 27/10/13 00:37

    אני רואה שאתה קורא את התגובות...
    אלפי שנים אין כל חידושים בנושאי הקידושין. דווקא העם היהודי הצליח לשמר את זהותו באופן לא רע.
    לעומת זאת בשנים האחרונות עם הנהגת רפורמות שונות נוצר כרסום בשלמות הבית היהודי וגם אליו החלו לחדור תחלואי העת החדשה.
    למרות הכאב על כל אישה הסובלת מכבלי נישואיה עדיין עיקר העם שלנו ובעיקר זה השמרני התופעה הזאת שולית...
    למרות שלא התכוונת לשנות את ההלכה עדייו רבים עלולים לטעות ולתרגם אחרת את דבריך.
    ניר.

    IP: 109.66.123.224דווח על תגובה זו

  • 70.

    יש שמועות שבני קצת עליז - אני מציע שמי שגילה שהוא עליז (ל''ת)

    יעזוב את הדת ויחיה כחילוני בת''א גיי-סיטי, 27/10/13 00:06


    IP: 212.83.151.15דווח על תגובה זו

    • בני אם אתה לא בקטע של משיכה לגברים ומגלה הבנות לצרכי ההלט"ב (ל''ת)

      אז אני מבקש סליחה ..., 27/10/13 00:07


      IP: 212.83.151.15 דווח על תגובה זו

  • 69.

    "המנהג המתוק" עם הטלית הוא מנהג חדש וחסר משמעות והרב מעוות את המקור

    ?, 26/10/13 23:28

    יש היום כל מיני דתיים לאומיים שמברכים את ברכת שהחיינו על הטלית כפי שדורשת ההלכה ואז עוטפים את עצמם ואת נשותיהם. זה לא נלמד מיצחק ולא משום דבר!! החובה ההלכתית היא לברך שהחיינו על משהו- זה יכול להיות גם על תפוז- האם יצחק כיסה את רבקה בתפוז? מה הקשקוש הזה? מי שרוצה לנהוג כך שינהג- אבל להתחיל להמציא לכך מקורות מהתורה זה קשקוש אוילי שעד כה לא נשמע.

    IP: 95.86.71.210דווח על תגובה זו

  • 68.

    הכיפות הסרוגות לא הוציאו "גדול דור" 1 מאז קום המדינה (ל''ת)

    אולי ''רב'' מוטק'ה אלון הוא גדול ב......, 26/10/13 23:26


    IP: 46.19.80.75דווח על תגובה זו

  • 67.

    יישר כוח מעריב

    , 26/10/13 22:57

    כתבה מדויקת. ציטוט של הסטטוס המלא. מעריב ללא ספק עשו את העבודה

    IP: 37.26.147.228דווח על תגובה זו

  • 66.

    תגובת הרב בני לאו

    הרב, 26/10/13 22:56

    מוצאי שבת. לפני שלשים שעות פרסמתי את ה"ממתק לשבת" ובו כאבתי את הפער בין מעמדה של האשה המתקדשת לאיש לבין מעמדו של האיש בחתונה. כתבתי שהפתרון מצוי בידי חכמים בדומה ל"חרם דרבינו גרשום". לא פרטתי איך חכמים מתקנים את התקנה ואיך היא פועלת - כי לא עסקתי בברור הלכתי. דברי לא נכתבו כפסיקת הלכה אלא כקריאת כאב המחייבת לעורר את פוסקי ההלכה, שהם החכמים המופקדים על תקנות.
    איני מתיימר להיות בשורת הפוסקים ואני יודע היטב את מקומי וגבולות כוחי. אני כן חושב שבעבודה מאומצת של פוסקים ניתן למזער מאד את כאב הפער הזה בין גברים לנשים.
    אך מכאן התגלגלו הדברים לאתר כיפה תחת הכותרת "הרב בני לאו בחידוש הלכתי: גם אשה יכולה לקדש גבר".
    התגובות ממהרות לבוא. הרב חיים נבון הי"ו משתתף איתי בכאב אך מתריע שהפעם הפרזתי על מדותי ושבהצעתי יש חיקוי של הטכס הנוצרי בהחלפת טבעות בין האיש והאשה.
    חבל. לא העיתונאי מ"כיפה" ולא הרב נבון חשבו שראוי לברר ולשוחח איתי. דבריהם אינם קשורים לדברי. שיחה אחת הייתה מנמיכה להבה ששורפת במקום לחמם.

    IP: 109.160.231.129דווח על תגובה זו

    • הכיפות הסרוגות רק מזיקים תורה ולדת. אתם מתעסקים בענייני נשים כל הזמן (ל''ת)

      רוטב חולי המין הם רביני הכיפות הסרוגות, 26/10/13 23:24


      IP: 83.101.70.213 דווח על תגובה זו

    • רב צריך להיות זהיר בדבריו- ולא נזהרת- חוץ מזה הצעתך הופכת לטקס נוצרי (ל''ת)

      ??, 27/10/13 00:01


      IP: 95.86.71.210 דווח על תגובה זו

    • בורות

      עם הארץ, 27/10/13 01:14

      יאשים את כולם ולא יאשים את עצמו, לא כותבים כזאת מין בורות בלי לברר קודם.

      IP: 186.204.202.162 דווח על תגובה זו

  • 65.

    מה נרוויח מזה שגם גבר יכול להיות עגון? לא פתרון. (ל''ת)

    שרה, 26/10/13 22:36


    IP: 84.228.188.106דווח על תגובה זו

  • 64.

    "הרב" [?] צודק. אני גם בעד שהגבר יכנס להריון לא רק אשה (ל''ת)

    שמעתי ש''הרב'' רוצה לעשות שיוני מין?? למה?, 26/10/13 22:26


    IP: 93.232.89.245דווח על תגובה זו

  • 63.

    כל הכבוד

    ליאור טל, 26/10/13 21:39

    הגיע הזמן...

    IP: 93.173.167.169דווח על תגובה זו

  • 62.

    זה מתחיל ב"תקנות", נמשך בקונסרבטיב,מידרדר לרפורמי ונגמר ב90% התבוללות (ל''ת)

    המצב בארה''ב מעיד כאלף עדים, 26/10/13 20:14


    IP: 109.226.44.70דווח על תגובה זו

  • 61.

    פרסום רייטינג שררה פרסום רייטינג שררה פרסום רייטינג שררה פרסום רייטינג

    פרסום רייטינג שררה פרסום רייטינג שררה פרסום רייטינ, 26/10/13 20:11

    פרסום רייטינג שררה פרסום רייטינג שררה פרסום רייטינג שררה פרסום רייטינג שררה פרסום רייטינג שררה פרסום רייטינג שררה פרסום רייטינג שררה פרסום רייטינג שררה פרסום רייטינג שררה פרסום רייטינג שררה פרסום רייטינג שררה פרסום רייטינג שררה פרסום רייטינג שררה פרסום רייטינג שררה

    IP: 109.65.126.147דווח על תגובה זו

  • 60.

    ההלכה דורשת מהחתן לתת מתנה לכלה החלפת טבעןת פוגעת בנתינה

    אוהב הלכה, 26/10/13 20:09

    התורה מעלה על נס את הנתינה בחיים בכלל ובזוגיות בפרט.

    ההלכה קובעת שהחתן יתן מתנה לכלה בזמן הקידושין.

    הכלה יכולה לתת לחתן טבעת כל החיים אך לא להחליף איתו טבעות בזמן הקידושין!

    ההחלפה יוצרת מצב בו טבעת הגבר הכבדה יותר בזהב שווה יותר מהטבעת של האישה ואז למעשה האישה נתנה לאיש ולא להיפך.

    הבולמוס לחדש ולשנות מנהגים מעניק אמנם רייטינג גבוה ופרסום אך הוא פוגע במסורת ולעיתים גם בהלכה.

    תקנות חדשות יכולים להציע גדולי הרבנים בזהירות ובאחריות בצניעות ובענווה אם רבים יקבלו התקנה תתקבל, ולא צעירים חסרי ידע ואחריות.

    IP: 109.64.254.15דווח על תגובה זו

  • 59.

    מדוע דרך רשעים צלחה שלו כל בגדי בגד (ירמיהו יב') (ל''ת)

    אזרחית בירושלים, 26/10/13 20:03


    IP: 79.179.254.235דווח על תגובה זו

  • 58.

    יש כבר תקנה על משומדים ומומרים כמוך להוציא מקהל ישראל (ל''ת)

    ועדיף גם לארוז ולהעביר אל אחיך בעזה, 26/10/13 20:02


    IP: 212.235.64.86דווח על תגובה זו

  • 57.

    זיבולי שכל

    מת מצחוק, 26/10/13 20:01

    אין הגדרה אחרת לכתבה זו

    IP: 79.181.133.136דווח על תגובה זו

  • 56.

    נוגד את התורה

    יש''ו על זה שבדה את החרטה, 26/10/13 19:51

    אני חושב שכדאי שהרפורמים יעשו כבר את הצעד ויעברו לנצרות עד הסוף

    IP: 79.182.4.196דווח על תגובה זו

  • 55.

    אין שום קשר בין הכותרת לבין מה שהרב בני לאו כתב

    אליעד, 26/10/13 19:46

    הוא לא כתב שאשה תקדש גבר, הוא כתב שבחוגים שאינם פועלים על פי ההלכה זה מה שעושים, והוא לא המליץ לעשות כך

    IP: 95.86.106.199דווח על תגובה זו

    • צודק. ישקרו ויסלפו הכל בשביל רייטינג. (ל''ת)

      העיתונות מצליחה לעוות את האמת לשקר מוחלט., 27/10/13 00:30


      IP: 77.125.0.113 דווח על תגובה זו

  • 54.

    השוויון יגיע כשאשה תהיה מחוייבת למזונות כמו הבעל

    עידן, 26/10/13 19:44

    השיויון הוא גם נטילת חובות.
    אין בעיה בקידושין ההמשך יהיה בחובות לפרנס את המשפחה והילדים.

    IP: 46.116.149.76דווח על תגובה זו

  • 53.

    בן דודך הרב דוד לאו הוא הרב הראשי לישראל, למה שלא תציע לו רעיון זה (ל''ת)

    מעיין מה יחשוב על זה דודך הרב הגדול רבי ישראל מאיר, 26/10/13 19:31


    IP: 84.111.72.235דווח על תגובה זו

  • 52.

    למה לא מוציאים תקנה שמאפשרת נהיגה בשבת? זה יפתור יותר בעיות (ל''ת)

    הרב טוסטוס, 26/10/13 17:53


    IP: 93.172.31.184דווח על תגובה זו

  • 51.

    בני לאו

    בני, 26/10/13 15:57

    משהו יודע מהו הטוויטר של הרב בני לאו ?????????

    IP: 190.77.103.63

    • מהו הטוויטר של הרב לאו ???? (ל''ת)

      בני, 26/10/13 15:59


      IP: 190.77.103.63 דווח על תגובה זו

  • 50.

    לא תודה ביי (ל''ת)

    חלאות, 26/10/13 15:07


    IP: 79.176.103.44דווח על תגובה זו

  • 49.

    לאיזו משרה הוא רוצה לרוץ

    zigi, 25/10/13 21:48

    בד"כ רק שרוצים לקבל משרה מדברים שטויות.
    אם הוא רב אז אני ניקי מינאז על סטרואידים

    IP: 24.193.232.34דווח על תגובה זו

  • 48.

    התגובות מצדיקות נשאים בקפריסין

    , 25/10/13 21:31

    הימין== סכנה לעם ישראל

    IP: 77.125.80.105דווח על תגובה זו

  • 47.

    כל הכבוד על ההתקדמות...עדיין טמטום אבל קצת פחות (ל''ת)

    חילוני, 25/10/13 20:32


    IP: 84.109.186.39דווח על תגובה זו

    • מצטער, אבל זה טמטום עוד יותר גדול-

      ויטורה פרסטו, 26/10/13 03:18

      זה כמו שאדם ידפוק לעצמו את הראש בקיר בשם איזושהי מסורת או אמונה דתית ואז אחרי תקופה מסויימת הוא יבין שהאקט הזה חסר היגיון, אז הוא ירפד את הקיר...
      אם יש משהו גרוע יותר מבעיה קשה זהו סוג של פתרון שלא מבין את הבעיה עצמה.

      -בתכלס, צריך להפריד את האהבה מהדת ואת הדת מהמדינה

      IP: 79.177.14.148 דווח על תגובה זו

  • 46.

    כשנפגו רב משה פשיינשטין ברב בני לאו יפגו...

    גבריאל, 25/10/13 18:32

    אני חושב שרב ביראר מסכים אם רב פיינשטין. שנייהם גרו בתקופות שונים, אבל הוא הסכים שיש בעיות בהלכה. הוא הציע בדיעבד אישה יכולה לקדש את האיש יחד אם הקידוש שלו. אבל, לחתחילה אי אשר, וסיבה אחת היא כדי שאחרים לא יראו את המעשה ועשו את זה להלכה. העצה של רבי לאו יעזור את רב פשיינשטין. אם חכמים שומים ושונים את ההלכה, אז הבעיה אם הקושין של האישה נאלמת. שניהם מסכימים שיש בעיה, אבל לפי רב פשיינשטין אישה רק יכולה לקדש יחד אם האיש. אני מסכים אם רב לאו, שאישה יכולה לקדש, ואני מקווה לעתיד, שהעצע שלו יתקבל ביהדות.

    IP: 24.114.72.131דווח על תגובה זו

  • 45.

    החולה הימני הכפייתי עבר לידיעה אחרת (ל''ת)

    ליכודניק זועם, 25/10/13 17:28


    IP: 94.159.149.168דווח על תגובה זו

  • 44.

    אישה לא מקדשת !! נ ק ו ד ה !!! (ל''ת)

    מרגלית חן, 25/10/13 17:22


    IP: 79.181.178.130דווח על תגובה זו

  • 43.

    מה פשר התגובות האיומות כאן?

    מזועזע, 25/10/13 16:45

    ממתי מעריב נהיה ביטאון הטליבאן? אולי תתלו את הרב על עמוד חשמל וזהו? חולי נפש.

    IP: 122.80.239.48דווח על תגובה זו

    • אין פה מסנני טוקבקים הכל הולך, זה האתר הכי מזוהם (ל''ת)

      תלונה לעורך מעריב, 25/10/13 17:29


      IP: 94.159.149.168 דווח על תגובה זו

  • 42.

    משפחה של מתהפכים (ל''ת)

    עמיחי, 25/10/13 16:25


    IP: 109.186.0.25דווח על תגובה זו

  • 41.

    The end of the World

    EK, 25/10/13 16:24

    Harav Moshe Feinstein wrote in Igrot Moshe, Even Haezer 3, Siman 18 that a would should not “mekadesh” a man, but if she did it is ok (should not lechatchila, but it is ok Bide-eved). I on the other hand, agree with, growing up in modern western society think that men and women should be equal in all aspects of jewish law (obviously including marriage), and that women should propose to their boyfriends even lechatchila.

    IP: 69.165.175.105דווח על תגובה זו

    • האם זו יעל מחברת SF ? מה זה, נהיית דתיה??

      איזו יעל בטורונטו?, 25/10/13 19:08

      רק דתיים ממש משתמשים במילה 'מלכתחילה',
      ורק אמריקאיים לומדים או מכירים את פיינשטיין מ-NY וספריו, אז ברור שזו יעל משכילה ודתיה, אומנם בראייה צרה, אבל מעניין אם זו אותה אחת, יש עוד פוסקים מלבדו, ויש כתבים בסיסיים

      IP: 76.170.133.4 דווח על תגובה זו

  • 40.

    the best opinion ever

    לי, 25/10/13 16:21

    אני מסכימה עם האידיאולוגיה הליברלית שלך, וחושבת שיהדות המודרנית צריכה עוד יותר חשיבה מודרנית כמו שלך.
    כבחורה יהודיה שגרה בטורונטו בתקופה של שוויון, אני בדרך כלל מוצאת את היהדות קצת מפריעה לי.
    אני מעריכה את הרעיון המעשי שלך על הנושא הזה, ומקווה שאתה תוכל לעשות תקנה להלכה.
    את אחד מהרעיונות המודרניים בנושא הזה אמר הרב משה פיינשטיין (אגרות משה,אבן העזר ג,יח)הוא היה קצת יותר מתקדם אבל בסוף הוא אומר שאשה לא תקדש גבר.

    IP: 98.118.212.138דווח על תגובה זו

  • 39.

    תגובה מקנדה

    יעל (קנדה), 25/10/13 16:21

    אני מסכימה עם הרב בני לאו מפני שהסיבה שכתובה בגמרא להלכה שהאיש צריך לקדש את האישה היא בגלל שהשינוי סטטוס היה קורה לאישה, ולא לאיש. האיש עדיין היה יכול להיות עם נשים אחרות. אבל עכשיו, אחרי חרם דרבינו גרשום, האיש לא יכול להתחתן עם יותר מאישה אחת, אז אין כבר סיבה להלבה זאת. אפילו אם הרב משה פיינשטין היה דוחה את התקנה החדשה הזאת, האמת היא שהיום אנחנו חיים בעולם שונה מהעולם שהיה לפני כמה שנים ובגלל זה אנחנו צריכים לעשות תקנות להלכות הגמרא. עבודה נהדרת, הרב בני לאו!

    IP: 24.114.72.131דווח על תגובה זו

    • ראי כל המידע וכל המקורות וההסברים שהבאתי למטה במס' 30 ותביני (ל''ת)

      את חסרת הבנה בחומר, 25/10/13 16:47


      IP: 76.170.133.4 דווח על תגובה זו

  • 38.

    הביזר הפורנוגרפי הקיצוני הוולגרי מקבל כותרות תשומת לב פרסום וגאווה (ל''ת)

    זו אינה דרכנו, 25/10/13 16:19


    IP: 109.65.175.1דווח על תגובה זו

  • 37.

    ההתקפות נגד היהדות זה לקבל מזומנים מהקרן החדשה להשמדת ישראל (ל''ת)

    תרגיל ידוע כבר של האבא שלו סוחר השואה, 25/10/13 16:19


    IP: 46.117.207.118דווח על תגובה זו

  • 36.

    במחילה מהאחוריים, אבל הפנים של ה"רב" הזה מזכירים לי אותם.. (ל''ת)

    לדתילונים אין חלק לעולם הבא., 25/10/13 16:18


    IP: 84.94.164.121דווח על תגובה זו

  • 35.

    Finally

    CA, 25/10/13 16:16

    Thank you, rabbi, for finally providing a modern approach to Halacha. As a young woman, I often feel Judaism ostracizes and undervalues women in society. Why shouldn't kiddushin be an equal process! Since Rabbeinu Gershom's takkanah, it is now both the man and the woman who's status are being changed in the act of kiddushin (the man cannot marry another woman, so his status is different - he's now taken). Therefore one can no longer argue that the man is changing his wife's status, and is therefore responsible for kiddushin. They are both responsible.

    IP: 24.114.72.131דווח על תגובה זו

  • 34.

    ימח שמם וזכרם של המסרוחניקים והראבייס שלהם !

    כל מעשיהם להכעיס, וגדולי ישראל בדורות הקודמים, 25/10/13 16:12

    טענו כי הם גרועים בהרבה מהחילונים שהתחנכו על כפירה.

    IP: 84.228.151.224דווח על תגובה זו

  • 33.

    שטויות במיץ אוכמניות (ל''ת)

    מה עוד, 25/10/13 16:10


    IP: 95.35.57.40דווח על תגובה זו

  • 32.

    זה לא הלאו ששרף את בית הכנסת שלו כדי להתפרסם ? (ל''ת)

    אז פרסקי יבוא לחפוף אותו, 25/10/13 16:04


    IP: 85.250.7.23דווח על תגובה זו

  • 31.

    ואני מציע לבעוט אותו לכל הרוחות (ל''ת)

    דחוף, 25/10/13 16:01


    IP: 85.65.23.228דווח על תגובה זו

  • 30.

    הרי כתוב בתורה במפורש: ה"גבר" הוא שלוקח ומקדש האשה

    הבנאדם חולה נפש //1, 25/10/13 15:58

    הבנאדם חולה נפש, כופר בתורה, וכופר ביהדות האורתודוקסית....
    הרי כתוב בתורה במפורש: ה"גבר" הוא שלוקח ומקדש האשה


    ראו בכתבה קודמת על האיש ומעשיו
    www.nrg.co.il/online/1/ART2/515/670.html
    וכל התגובות בכתבה קודמת הזו,
    ותחת תגובתי מס'9, ראו 4 תגובותיי הראשונות
    הרי ניבאתי שם בדיוק את זה,
    שהוא יבוא עם עוד המצאות ו"חידושים" וכפירות בתורה,
    והנה מה שניבאתי ---ממש מתקיים,
    אבל חכו חכו, זה עוד כלום ותיראו עוד מה יביא...........


    אז לגבי קידושין, ברור שרק האיש יכול לקדש האישה,
    כי חלק עיקרי זה הקידושין בביאה, ומי יכול לבוא על מי??
    הרי רק האיש בא על האישה,

    אבל אצל הגולם הזה, כדי להצדיק את מעשי אחיו הפושע,
    הרי בא הגולם הזה ומנסה לשנות את הדת רק כדי שאחיו ייצא צודק


    לגבי קידושין, ראו מה כתוב במקורותינו, בעיקר בתורה
    ומביא לכם 2 לינקים ראשיים למקורות, ראו תחת דברים פרק כד'

    •בראשית: פרק ב', פסוק כב'
    ויבאה אל האדם

    •בראשית ב כג
    לזאת יקרא אשה כי מאיש לקחה זאת

    •ויקרא כא יג
    והוא אשה בבתוליה יקח

    •דברים כ ז
    ומי האיש אשר ארש אשה

    •דברים כב יג
    כי יקח איש אשה.....

    •דברים כד א
    כי יקח איש אשה ובעלה .

    IP: 76.170.133.4דווח על תגובה זו

    • והנה כל הפסוקים בתורה לגבי עניין מי מקדש את מי...

      והמשך/2, 25/10/13 15:59

      לגבי קידושין, ראו מה כתוב במקורותינו, בעיקר בתורה
      ומביא לכם 2 לינקים ראשיים למקורות, ראו תחת דברים פרק כד'

      •בראשית: פרק ב', פסוק כב'
      ויבאה אל האדם

      •בראשית ב כג
      לזאת יקרא אשה כי מאיש לקחה זאת

      •ויקרא כא יג
      והוא אשה בבתוליה יקח

      •דברים כ ז
      ומי האיש אשר ארש אשה

      •דברים כב יג
      כי יקח איש אשה.....

      •דברים כד א
      כי יקח איש אשה ובעלה ........ וכתב לה ספר כריתת ונתן בידה....
      http://kodesh.snunit.k12.il/i/tr/t0524.htm
      http://www.chabad.org/library/bible_cdo/aid/9988#showrashi=true

      ובפירוש 'תורה תמימה' כתוב: כי יקח איש אשה---תניא, רבי שמעון אומר,
      מפני מה אמרה תורה כי יקח איש אשה ולא כי תלקח אשה לאיש, מפני שדרכו של איש לחזר על אשה ואין דרכה של אשה לחזר על איש
      וגם בתלמוד בבלי, מסכת קידושין דף ב עמוד ב
      ..........משל לאדם שאבדה לו אבידה, מי חוזר על מי? בעל האבידה מחזר על אבידתו..........


      •דברים כד ה
      כי יקח איש אשה חדשה

      •דברים כח ל
      אשה תארש ואיש אחר....



      ----------------------------------------------------------
      ולגבי השקץ:

      IP: 76.170.133.4 דווח על תגובה זו

      • ולגבי השקץ, אחיו ההפוך שגורם לו להתהפך גם כן, הנה מה כתוב בתורה

        והמשך //3, 25/10/13 16:18

        ----------------------------------------------------------
        ולגבי השקץ:

        ולגבי אחיו העליז שמתעסק עם גברים, וכיוצ"ב,
        מה שנקרא ביהדות פורים כ-"שלום על ישראל",
        ושהוא בני לאו בעצמו הודה בזה, בכתבה להלן:
        https://www.makorrishon.co.il/nrg/online/11/ART2/489/624.html


        אז הנה מה כתוב בתורה:

        •ויקרא יח כב
        כב: וְאֶת-זָכָר לֹא תִשְׁכַּב מִשְׁכְּבֵי אִשָּׁה תּוֹעֵבָה הִוא

        •ויקרא כ יג
        יג: וְאִישׁ אֲשֶׁר יִשְׁכַּב אֶת-זָכָר מִשְׁכְּבֵי אִשָּׁה תּוֹעֵבָה עָשׂוּ שְׁנֵיהֶם מוֹת יוּמָתוּ דְּמֵיהֶם בָּם

        •דברים כב ה
        ה: לֹא-יִהְיֶה כְלִי-גֶבֶר עַל-אִשָּׁה וְלֹא-יִלְבַּשׁ גֶּבֶר שִׂמְלַת אִשָּׁה כִּי תוֹעֲבַת יְהוָה אֱלֹהֶיךָ כָּל-עֹשֵׂה אֵלֶּה


        http://kodesh.snunit.k12.il/i/tr/t0318.htm
        http://kodesh.snunit.k12.il/i/tr/t0320.htm
        http://kodesh.snunit.k12.il/i/tr/t0522.htm

        IP: 76.170.133.4 דווח על תגובה זו

        • והנה מה אומרת המשנה בקידושין א, "האשה נקנית בשלש דרכים"

          והמשך//4....ראו פרטים בפנים, 25/10/13 16:43

          •משנה, מסכת קידושין פרק א, משנה א:
          האשה נקנית בשלש דרכים וקונה את עצמה בשתי דרכים נקנית בכסף בשטר ובביאה.....
          ......וקונה את עצמה בגט ובמיתת הבעל היבמה......

          וכאן אנו למדים שאישה נקנית ב-3 אמצעים, וכתוב שהיא קונה את עצמה ב-2,
          אז אם כך, הרי היא אינה יכולה לקדש את גבר בתור בעל....... אלא יכולה רק להיפרד ממנו....

          הנה לינקים למקורות:
          http://kodesh.snunit.k12.il/b/f/f37.htm
          http://he.wikisource.org/wiki/%D7%9E%D7%A9%D7%A0%D7%94_%D7%A7%D7%99%D7%93%D7%95%D7%A9%D7%99%D7%9F_%D7%90_%D7%90

          IP: 76.170.133.4 דווח על תגובה זו

    • אפשר גם לעקוף את התורה אם רוצים- פרוזבול (ל''ת)

      הלל, 26/10/13 15:51


      IP: 70.49.195.108 דווח על תגובה זו

      • אפשר היה להתקין תקנה (כבר לא כל כך בידי חכמי דורנו) כשהיה צריך. (ל''ת)

        אבל פה אין סיבה אלה בשביל להכניס רעיון נוכרי להלכה, 26/10/13 19:38


        IP: 84.111.72.235 דווח על תגובה זו

      • פרוזבול לא עוקף את התורה אלא תיקון למצב שהתורה ביקשה למנוע (ל''ת)

        יצאת חומוס, 27/10/13 00:44


        IP: 2.55.140.109 דווח על תגובה זו

        • לאדון חומוס

          הלל, 27/10/13 02:14

          לפרוזבול היה קוראים בימינו קומבינה. הקב״ה רצה להיות יפה נפש, אבל מסתבר שהוא לא השכיל לחזות את המציאות המרה, לכן הלל נחלץ לעזרתו ותיקן את הפרוזבול

          IP: 70.49.195.108 דווח על תגובה זו

  • 29.

    למה בעצם לא

    יוסף המספר, 25/10/13 15:58

    די לשוביניזם ההלכתי למה שאישה לא תוכל לקדש את הגבר שלה ויבוא שיוויון

    IP: 213.8.84.101דווח על תגובה זו

  • 28.

    הדת הולכת להיעלם

    גבי, 25/10/13 15:48

    בקרוב... האנושות כבר מספיק מודעת בשביל להיפרד מהטמטום הזה שנקרא "דת".

    IP: 85.65.120.209דווח על תגובה זו

    • רק חילונים נבערים מסוגלים לחשוב כך . תעלם מדינת החילונים אלף פעם (ל''ת)

      ואות אחת מהתורה לא תזוז, 25/10/13 16:09


      IP: 70.215.83.142 דווח על תגובה זו

    • כל עוד החברה המערבית תהפוך נהנתנית יותר כך האידיאולוגיסטים המוסלמים (ל''ת)

      ילכו ויגברו, כבר ראוים זאת באירופה יש לחשוש מהבאות, 26/10/13 19:40


      IP: 84.111.72.235 דווח על תגובה זו

    • הדתות כולם ובעיקר הדת היהודית צוברות תאוצה חסרת תקדים ע"ע תנועת התשובה (ל''ת)

      ריאלי, 27/10/13 00:46


      IP: 2.55.140.109 דווח על תגובה זו

  • 27.

    50 מיליון שקל שילם קונראד מוריס על שטירמר מעריב שמקמפיין שנאת יהדות (ל''ת)

    בן צבי הלהטב מתמוגג, 25/10/13 15:40


    IP: 109.186.0.25

  • 26.

    בקרוב הוא ייצא מהארון ויהיה מנהיג הדת של הלהטבים (ל''ת)

    לאו אוהבים כסף מזומן, 25/10/13 15:38


    IP: 85.64.146.199דווח על תגובה זו

  • 25.

    גם גבר יכול לקדש גבר אחר אצלכם בקהילה המשומד לאו ? (ל''ת)

    או שכאן אתה כבר מפחד לאבד את הקצבה ?, 25/10/13 15:37


    IP: 46.116.86.214

  • 24.

    הו מו ולאו כנראה לא הולכים יחד בתגובה נגד המשומד לאו (ל''ת)

    שטירמר מעריב מקמפיין התבוללות, 25/10/13 15:36


    IP: 62.90.95.180

  • 23.

    רק חבל שכולם חולקים עליך

    , 25/10/13 15:36

    התורה המשנה הגמרא וכו'

    IP: 95.86.88.98דווח על תגובה זו

  • 22.

    ואני מציע להגיש נגדו תלונה במשטרה על התחזות לרב שמנסה לשמד יהודים (ל''ת)

    יש חוק נגד מיסיונרים שפועלים להמרת דתם של יהודים, 25/10/13 15:33


    IP: 5.29.156.48

  • 21.

    חבל שכל אידיו*ט משומד ומסורס קורא לעצמו רב (ל''ת)

    באמת מצער, 25/10/13 15:24


    IP: 84.109.128.181דווח על תגובה זו

  • 20.

    עוד קצת זינוב ביהודים והנאלח כבר יקבל תפקידי ייצוג אצל המשומדים (ל''ת)

    כמו האבא כך הבן עסקני דת ריפורמית, 25/10/13 15:14


    IP: 46.116.71.72

  • 19.

    ""עורך NRG השמאלני א לעד ט נא מצנזר את הטוקבק לכתבה על שופטי בג"ץ פה"" (ל''ת)

    תלונה לבעל מעריב בן צבי, 25/10/13 15:14


    IP: 80.71.135.80

  • 18.

    האב עסקן מושחת שסוחר בזכר השואה והבן המשומד לא יצא רחוק ממנו (ל''ת)

    ואתם שתקתם כצאן לטבח, 25/10/13 15:12


    IP: 46.116.123.77דווח על תגובה זו

  • 17.

    והעיר קטמון נבוכה (ל''ת)

    יובל, 25/10/13 15:02


    IP: 5.102.237.104דווח על תגובה זו

  • 16.

    חבל שלא הבנתם כלום

    אלי, 25/10/13 15:00

    קידושין משמעותם שהאישה מקודשת לגבר.
    מקודשת משמע מיוחדת, יחודית, אסור לה לקיים יחסים עם גבר אחר.

    ביהדות, טכנית, הקידושים אינם סימטריים.
    טכנית הגבר אינו מקודש לאישה, טכנית הוא יכול לכאורה להיות עם נשים אחרות.

    אומר הרב שניתן לתקן תקנה, אילו היתה לנו סמכות, שגם האישה תקדש את בעלה רק לעצמה.

    IP: 79.183.214.91דווח על תגובה זו

    • חוקי מדינת ישראל מעודדים ניאוף ועומדים לצד האישה הנואפת.

      נאפו, 25/10/13 15:08

      אז איזה ערך תוקף ומשמעות יש לקידושי גבר, אם המדינה מעודדת אותה לנאוף תחת בעלה, ומגנה עליה מפניו?

      מדינת ישראל עושה צחוק מהתורה, וכנראה לא לעוד הרבה זמן...

      IP: 62.90.95.180 דווח על תגובה זו

    • הכי טוב נישואים פתוחים (ל''ת)

      אני, 27/10/13 11:09


      IP: 132.73.198.96 דווח על תגובה זו

  • 15.

    האם אישה שקינאה לבן זוגה יכולה לכפות עליו לשתות מי סוטה? (ל''ת)

    נאפו, 25/10/13 14:55


    IP: 85.64.130.6דווח על תגובה זו

    • האם גבר שמקנא לאשתו יכול?

      אלי, 25/10/13 15:01

      הרי גם בזמן שבית המקדש היה קיים משרבו המנאפות פסקו המים המאוררים.

      IP: 79.183.214.91 דווח על תגובה זו

      • לפי חוקי מדינת ישראל אישה יכולה לנאוף תחת בעלה ללא כל חשש

        נאפו, 25/10/13 15:10

        מדינת ישראל מבטלת את התורה, אך משתמשת בסמלי העם היהודי.

        IP: 62.90.95.180 דווח על תגובה זו

    • אשה שקנאה לבעלה חסרת עילה להשקותו מי סוטה

      כה פשוט, 27/10/13 00:50

      מי סוטה נועדו להתיר לבעל החשדן להמשיך בחיי נישואין עם אשתו שהתייחדה לאחר שקינא לה.

      IP: 2.55.140.109 דווח על תגובה זו

  • 14.

    הרב בני לאו מציע: לאפשר לאישה לקדש גבר

    כפר סבאי, 25/10/13 14:50

    כל הכבוד לרב בני לאו. אין כל נזק בחדושים, אשר אינם פוגעים במנהגים הקיימים, אלא מוסיפים להם.

    הזדמן לי להיות בחתונה שנערכה לפני שבוע והרב. לא רפורמי!!!, אכן הוסיף לטקס גם את נתינת הטבעת לגבר על ידי האשה!!!

    IP: 79.176.130.113דווח על תגובה זו

  • 13.

    הבנת הנקרא

    רבנות ישראל, 25/10/13 14:48

    הבנת הנקרא
    אם החכמים יקבעו, שוב חכמים
    כלומר רבנות ישראל

    IP: 189.134.41.64דווח על תגובה זו

  • 12.

    כל הטוקבקיסטים המתלהמים לא הבינו את דבריו (ל''ת)

    מתנגד אבל מבין, 25/10/13 14:42


    IP: 31.44.134.50דווח על תגובה זו

  • 11.

    לכן מאיתנו המזרחיסטים אף פעם לא יוצא גדול... (ל''ת)

    ישר מחפשים להיות רפורמים, 25/10/13 14:42


    IP: 79.181.4.246דווח על תגובה זו

    • הוא בכלל אשכנזי ולא מזרחי (ל''ת)

      אני, 27/10/13 13:59


      IP: 193.17.74.67 דווח על תגובה זו

  • 10.

    הבחור איבד שפיות בשביל להיות פופולארי בתקשורת החליף אל בעבודה זרה (ל''ת)

    עח, 25/10/13 14:42


    IP: 109.67.142.23דווח על תגובה זו

  • 9.

    מישהו אמר "דת חדשה" ? (ל''ת)

    מסורת זה מסורת, 25/10/13 14:40


    IP: 95.86.105.144דווח על תגובה זו

  • 8.

    בני-ניב לשוני אינו מכיר בחידושי הניבים שלך.תשאל עצמך:האם אתה יהודי??? (ל''ת)

    לאו-זה לאו דוקא מתקבל על הדעת., 25/10/13 14:34


    IP: 85.130.160.21דווח על תגובה זו

  • 7.

    תאהבו אותי אנשים נאורים (ל''ת)

    בני לאו, 25/10/13 14:32


    IP: 95.35.54.20דווח על תגובה זו

  • 6.

    כנראה אין לו רעיון חדש לספר. (ל''ת)

    אז הוא כל פעם מנסה משהו אחר., 25/10/13 14:24


    IP: 85.250.73.214דווח על תגובה זו

  • 5.

    גויים דוברי עברית השתלטו על מדינת היהודים

    יוני, 25/10/13 14:21

    בני לאו כמו שאר הסרוגים מהפלג הרפורמי (קולך, צוהר, בית הלל ושאר ממומני הקרן החדשה להשמדת ישראל הישנה) ממשיכים לנסות לקדם שטויות פמיניסטיות. צורה להם

    IP: 79.183.195.122דווח על תגובה זו

  • 4.

    הרמב"ן בכבודו ובעצמו קם ופרץ לבית הכנסת של הרב בני לאו והפך שולחנות

    נאפו, 25/10/13 14:21

    אין ספק שיחסי הכוחות בין גבר לאישה כפי שמשתקפים מחוקי המדינה מתאימים לכך שאישה במדינת ישראל תקדש גבר.

    לכן מדינה ישראל איננה יכולה להיחשב כמדינה יהודית על פי ההלכה.

    IP: 93.172.216.199דווח על תגובה זו

    • אם אני לא מכיר במדינת ישראל כמדינה יהודית, גם אש"ף לא צריך להכיר (ל''ת)

      נאפו, 25/10/13 14:24


      IP: 62.90.95.180 דווח על תגובה זו

  • 3.

    הוכיח סופית כי הוא רפורמי. הוכיח סופית כי הוא מבקש להיכנס להיסטוריה (ל''ת)

    ובשביל זה ינסה ויעשה הכל. בושה!, 25/10/13 14:20


    IP: 85.64.171.9דווח על תגובה זו

    • "הקנאה והתאווה והכבוד מוציאים את האדם מן העולם". (ל''ת)

      חז''ל הכירו אנשים כמוהו, 25/10/13 14:36


      IP: 46.120.60.198 דווח על תגובה זו

  • 2.

    ו גם שיהיה אפשרות לגרש אותו! ואנחנו בקדמת העולם! (ל''ת)

    Chaia, 25/10/13 14:20


    IP: 85.64.171.9דווח על תגובה זו

    • הוא גדול, תמשיך נגד השחור בלב! (ל''ת)

      Claire, 25/10/13 14:21


      IP: 85.64.171.9 דווח על תגובה זו

  • 1.

    האם זה נכון שהלאו הזה הוא דו מיני? צריך לבדוק (ל''ת)

    הלאו הזה כותב ומדבר רק על נשים מפדלני''ק, 25/10/13 14:12


    IP: 83.101.70.213

    • בן הזוג שלו יניב אסטור (ל''ת)

      תבדוק, 25/10/13 16:03


      IP: 109.186.0.25 דווח על תגובה זו

    • שכחת לקחת את הכדורים היום ? (ל''ת)

      דתל''ש, 26/10/13 18:08


      IP: 84.229.213.32 דווח על תגובה זו