• 125.

    על איזה עטרה מדברים

    הרבנית אביגיל, 24/11/13 17:56

    שום עטרה לא היתה בש"ס ,ההפך ש"ס והמרן
    השניאו את הדת גם לאלה שהיו מאמינים
    וכיבדו את הדת, אבל כאשר הפוליטיקה הגיעה
    לבית המרן, ועסקי הממון פרחו, וכל בני ביתו
    קיבלו משרות בכירות כי עניי ביתך קודם
    וכסף מעוור עיני חכמים, לכן אין מה להחזיר
    עטרה ליושנה ההפך רוצים לשכוח את תקופת
    המרן שהכשיר גנבים קמו דרעי ,כמובן כי כסף
    מעוור עיני חכמים וחכם דרעי ניצל זאת
    והמרן אמר להם גונב מגנב פתור, תמיד מצא תשובה כדי לטהר את הנבלות בש"ס

    IP: 79.182.116.72דווח על תגובה זו

  • 124.

    אל דאגה . מחלוקות בישראל מפרות את הדעת כך היה וכך יהיה . (ל''ת)

    יוסף פרץ, 14/11/13 08:23


    IP: 84.109.178.254דווח על תגובה זו

  • 123.

    רק הכסף מענין אותנו. (ל''ת)

    בד''צ בית יוסף (עובדיה), 12/10/13 09:21


    IP: 79.180.249.230דווח על תגובה זו

  • 122.

    אם תוחזר עטרה ליושנה כבימי הגאונים-ימחק חצי שו"ע

    וכולם יתפלאו שהסידור הספרדי יתרוקן מפיוטים, 10/10/13 13:14

    החרדים יעבדו רובם ככולם,רוב הבדצי"ם ימחקו שהרי 80% מהכשרות זה חומרות,השבת והנישואין יהיו יותר נורמליים{פחות 60% מהאיסורים} והמציאות תחזור לשפיות

    IP: 85.65.119.219דווח על תגובה זו

    • הדת תחזור להיות דת, לא עבודת אלילים ולא עסק כלכלי (ל''ת)

      רונית, 11/10/13 08:02


      IP: 46.116.17.205 דווח על תגובה זו

  • 121.

    תמיכה באלבוים

    עודדה, 09/10/13 09:30

    מר דב אלבוים צודק בהחלט במאמרו זה. היהדות עברה שינויים גדולים במשך כל הדורות והרב יוסף ודומיו שאפו להקפיא אותה ולהפוך אותה למשהו ארכאי ואפילו מפחיד. אולי עכשיו יחזרו להשתמש במוח במקום בכוח ובאיומים, יחזרו לדרכם הנאורה של הרב קוק והרב עוזיאל ואנשים - כמו הילדים שלי - שהדת דוחה אותם מכל וכל - יחזרו ללמוד ולהבין כמה נאורה יכולה להיות דת ישראל. תודה מר אלבוים!

    IP: 109.186.130.66דווח על תגובה זו

  • 120.

    תוחזר העורלה ליושנה! (ל''ת)

    מזרחי, 09/10/13 08:59


    IP: 77.125.87.19דווח על תגובה זו

  • 119.

    ל-98: בדיקות גנטיות הוכיחו שהגנים של היהודים האשכנזים-

    חנה, 09/10/13 08:33

    זהים לגנים של הפלסטינאים, מה שמוכיח שהם צאצאי תושבי הארץ שהוגלו ממנה. כולם צאצאי יהדות ספרד שנפוצה באירופה לאחר גירוש ספרד. וזאת-בניגוד לגנים של יהדות צפון אפריקה ותימן, שדומים להרכב הגנטי של תושבי אותן ארצות!

    IP: 94.159.173.131דווח על תגובה זו

    • מה, לא ידעת שיהודי המאגרב הם תוצאה של אונס המוני? (ל''ת)

      פרופ' שלמה זנד, 09/10/13 08:44


      IP: 85.65.131.227 דווח על תגובה זו

    • זה הקשקוש ההזוי ביותר ששמעתי מימי

      ארז, 14/11/13 21:38

      הפלסטינאים מנסים כל הזמן לקשור את עצמם עם הכנענים הקדומים ובלי שום הצלחה כי תכלס,אחרי הרומים, אחרי הצלבנים, צלאח-אדין וכל הכיבושים וההגליות שעברו על האיזור, הפלסטינאים הם נוודים שהתיישבו פה.

      IP: 89.233.178.50 דווח על תגובה זו

  • 118.

    נמאס כבר מהפסטיבל הזה (ל''ת)

    אני, 09/10/13 07:57


    IP: 95.35.60.188דווח על תגובה זו

  • 117.

    חכם , נכון וצודק (ל''ת)

    עו''ש, 09/10/13 07:46


    IP: 79.177.102.106דווח על תגובה זו

  • 116.

    אולי עובדיה "השמש" יוסף מת כי לא בדק את המזוזות בביתו? (ל''ת)

    לשיטתו, 09/10/13 07:31


    IP: 46.19.81.129דווח על תגובה זו

  • 115.

    ווז קיקצידו ? (ל''ת)

    מיסתערב אשכנזי.., 09/10/13 07:22


    IP: 212.235.59.245דווח על תגובה זו

  • 114.

    אוהב את דב . נגעתי פה פ]עם בשוק . והוא נבהל .ולא הבין . אל - בויים (ל''ת)

    יעקב ישוע, 09/10/13 06:45


    IP: 85.65.178.124דווח על תגובה זו

  • 113.

    תגובה

    צנחן, 09/10/13 04:06

    שלום קוראים לי דב אלבוים ואני סופר, עורך, מגיש, סלב, חכם, גאון, חוזר בשאלה, שמאלן מצוי מהזן הנכחד, חכם גדול בקהילתי, והכי חשוב לא ממש סגור על עצמי ומנסה להתפרנס מעובדה זו.

    IP: 89.139.73.243דווח על תגובה זו

    • שלום אני שקמיסט שמתחזה לצנחן אבל אל תסברו לאשתי (ל''ת)

      צנחן, 09/10/13 23:30


      IP: 213.57.254.231 דווח על תגובה זו

  • 112.

    דוב, ביושר כתבת

    דודו, 09/10/13 02:32

    דב, שמחתי לקרוא את הכתבה המלומדת, אך בעיקר שמחתי שבחרת להתבטא ביושר אינטלקטואלי ולצאת נגד הקונסנסוס של אנשים, רובם לובשי שחורים (אגב כך לא התלבשו יהודי בבל, היכן שנולד מרן) שאינם מסוגלים למחשבה עצמאית כי חינכו אותם שמועצת גדולי מחליטה עבורם.
    כמה בוז חשתי כלפי דרעי בשומעי את זעקותיו (אגב לתחושתי זו הצגה כמו הצגת "הוא זכאי"). ילדיו של מרן מבקשים בשבעה מראש הממשלה לבטל את גיוס החרדים כדי שרק חילונים ישאו בעול.

    אני לא חש כל צער על הסתלקותו של זקן (במובן הרע) עילג שהקים מפלגה שהוציאה כל כך של גנבים ולקחי שוחד (אילו לפחות ידעו לא להיתפס כמו אחיהם האשכנזים).
    ואני מקווה שגם תתבטא ברשת הכשרות שהקימו כי ליהודי ספרדי כמוני מספיקה חוטמת של הרבנות הראשית.

    IP: 5.29.1.9דווח על תגובה זו

  • 111.

    אוליביום בחיאת ראבק הגזמת

    zigi, 09/10/13 02:07

    אתה חכם –לא כל כך יפה אבל אם יש לך איזה עינינים בלתי גמורים עם העבר שלך אז ביקור קצר אצל הפסיכולוג וזה עובר – לא יפה באמת מאדם כמוך להוציא חרטה שכזו

    IP: 24.193.232.34דווח על תגובה זו

    • למה הגזים ?

      אוליביה ניוטון, 09/10/13 02:09

      גזום הגזמת גוזם .

      IP: 94.159.154.81 דווח על תגובה זו

      • כי הוא צריך להצדיק את עצמו

        גון טרבולטה, 11/10/13 14:12

        מדוע הוא עזב את הדת וזה מחלחל באופן קבוע לכל נושאי דיבורו

        IP: 24.193.232.34 דווח על תגובה זו

  • 110.

    תמשיך לאכול חזיר ותסתום רשע (ל''ת)

    א, 09/10/13 01:37


    IP: 93.172.157.4דווח על תגובה זו

  • 109.

    "ריבוי מסורות"? "פלורליזם של רעיונות"? כלומר

    דרך בטוחה לאבדן צביון יהודי התבוללות!, 09/10/13 01:13

    לטעמי אלבוים הינו שמאלני "נאור ומתקדם" הסובל גם מקורטוב של "פלצנות"
    ראו כיצד הוא מציג עצמו בפני הקוראים: "סופר, עורך, עיתונאי, מנחה טלוויזיה ומרצה לפילוסופיה יהודית"
    לאיזו דעה ציפיתם מ"סופר,עיתונאי,ומנחה טלויזיה"?
    שיהיה ברור ...אני חילוני בכל רמ"ח אברי!
    ואני חושב כי מאמר מלוקק חנפן ומתרפס מסוג זה מיועד לאוזניהם של החונטה השמאלנית השלטת בתקשורת וגם ליושבי בתי הארוח של "קפה ומאפה ב50 שקלים" של צפון ת"א!
    נשאלת השאלה מדוע כתב אלבוים מאמר כה "נאור ומתקדם" האם זוהי דעתו האמיתית או שמא רצונו להתערות בחונטה הנערצת עליו...{לדעתי} לאלבוים הפתרון!

    IP: 84.229.22.189דווח על תגובה זו

    • נו באמת .

      גאולה מהר גירון שבשומרון, 09/10/13 01:28

      שוב פעם אתה מכניס פוליטיקה " ושמאלנות " זה בדיוק כמו להגיד שיש קשר בין שמאלמלת לחמרמרת .הסר דאגה מליבך אם עד היום העם היהודי עם כל מה שעבר קיים אז הוא ימשיך להתקיים לנצח .

      IP: 94.159.154.81 דווח על תגובה זו

      • גאולה היקרה! שמאלנות היא גם שם נרדף ל"נאורות"

        אל תהיי תמימה! אדם המעיד על עצמו כי הוא ''סופר'', 09/10/13 01:41

        רוב הסיכויים שהוא גם איש שמאל!
        ואם תשימי לב לעמדות "הנאורות והמתקדמות" אותן הוא משמיע המציאות תטפח על פנייך.
        כמו כן עלי לבשר לך כי אחוז המתבוללים הולך וגדל בהתמדה ואם ברצוננו לשמור על גחלת יהודית לוחשת עלינו לשמור על זהותנו היהודית!
        אני מדגיש כי הנני חילוני לחלוטין!

        IP: 84.229.22.189 דווח על תגובה זו

        • אתמהה .

          גאולה מהר גירון שבשומרון., 09/10/13 01:59

          לא הבנתי איך בדיוק חילוני שומר על זהותו היהודית אם הוא מצהיר שהוא חילוני ? נשמע הזוי וחולני .אתמהה.

          IP: 94.159.154.81 דווח על תגובה זו

          • למרות היותי חילוני איני מתכחש למקורותיי

            גאה בדת אבותיו ומחנך את ילדי לשמירת, 09/10/13 06:12

            זהות יהודית. הולך לבית כנסת/קידוש ביום שישי/שומר כשרות ומתחיל זאת לילדי בגאווה גדולה. לידיעתך בעולם החילוני ההולך ונשבה בקסמי נ"נאורות" ....מתבולל/מוקיע ומבזה את דת אבותיו תחת כל עץ רענן/ מביט עליך בתמיהה כשאתה מנשק מזוזה....זהו אינו דבר של מה בכך. צריך להכיר את המציאות התל אביבית בכדי להבין.

            IP: 46.19.80.223 דווח על תגובה זו

    • אין

      יודע, 09/10/13 06:39

      אין אלוהים

      IP: 79.183.150.171 דווח על תגובה זו

  • 108.

    ההלכה שלו היא הלכה ישראלית

    גרי, 09/10/13 00:36

    רבי יוסף קארו ישב בארץ ישראל וכך גם הרב עובדיה. לכן תמך הרב בספרדיות אחת, ירושלמית-חלבית. גם בנוסח התפילות והפיוטים. היו לו מתנגדים בהכלת תרבות זו: בראשם העירקים-הבבלים. וכמובן התימנים שבהלכותיהם ותרבותם רחוקים מהספרדיות של הרב עובדיה.
    על פי הרב עובדיה ישנה ספרדיות אחת והשאר הם פולקלור גלותי. לא מרוקאים, לא טורקים, לא פרסים וכל השאר נחשבו מסורות שלא ששווה להתעכב עליהן.

    IP: 87.68.84.47דווח על תגובה זו

    • הסיפא שלך

      ., 09/10/13 01:14

      יתכן שנכונה אבל הרישא ? מה שייך ענין שמיטה להר סיני ....?

      IP: 94.159.154.81 דווח על תגובה זו

  • 107.

    יפה אלבוים . אהבתי את החשיבה .

    ., 09/10/13 00:31

    גם אני רוצה להחזיר עטרה ליושנה . ובמה דברים אמורים אתן לך דוגמא שהרבה טועים בה בחשיבה . נניח הקידוש של ערב שבת ושבת מי שמקדש עומד כולל השאר . נכון ? אצלנו מקדשים מיושב . מדוע ? כי זה יותר מכובד . הכיצד ? ראית אדם שמכבד את שולחן השבת באכילה בעמידה ? ברור שלא . יין תירוש או יין מפוסטר [שבישלו אותו ]אין מברכים עליו בורא פרי הגפן כלל .ויש עוד המון דוגמאות . גם בתפילה של ערב שבת לפני לכה דודי הרבה אומרים אל נא קבל תשועת מצפיך והרי אל נא היא מילת תחינה .הרמב'ם פוסק שאין מתחננין בשבת . ויש עוד הרבה כמו אמירת "יום השישי" בקידוש ובתפילת ערב שבת לפני "ויכולו השמיםוכל צבאם " הרי יום שישי הסתיים כבר ואלו שני פסוקים נפרדים בתורה למה מחברים אותם ועוד כהנה וכהנה . יש המון רק צריך צריך לחשוב .ולא להיות כמו שכל תוקי מהופנט נקודה .

    IP: 87.69.248.100דווח על תגובה זו

  • 106.

    צדיקים גם במיתתם מקדשים את בורא העולם. מיליוני איש נתנו כבוד לתורה (ל''ת)

    לחילונים אין מושג בכל התעלות זו, 08/10/13 23:36


    IP: 83.101.70.213דווח על תגובה זו

    • אין צורך בשום התעלות , יש צורך להיות אדם ישר ומוסרי (ל''ת)

      חילוני מוחלט, 08/10/13 23:54


      IP: 213.57.254.231 דווח על תגובה זו

  • 105.

    מאז בריאת העולם לא היתה לווייה כזו. כבוד התורה התעלה לעין כל (ל''ת)

    ד''ר אילן רום חוזר בתשובה, 08/10/13 23:31


    IP: 83.101.70.213דווח על תגובה זו

    • אז זו התשובה של מר דוקטור לבעיה האחורית שלי? (ל''ת)

      מוכה טחורים, 09/10/13 08:47


      IP: 85.65.131.227 דווח על תגובה זו

  • 104.

    אלבאום איך העזת לצנזר את קפלן איך לא רעדה לך היד? (ל''ת)

    נחמיה המשיח האחרון - ''משיח זה לא מילה גסה'', 08/10/13 23:18


    IP: 79.176.196.217דווח על תגובה זו

    • וכזה תירגום מוצלח איך תסביר לי איך?מה נפלה טעות בדפוס? (ל''ת)

      נחמיה המשיח האחרון - ''משיח זה לא מילה גסה'', 08/10/13 23:19


      IP: 79.176.196.217 דווח על תגובה זו

  • 103.

    טעות חמורה לדעתי

    שלומי, 08/10/13 23:17

    הרב עובדיה זצ"ל לא היה אבן נגף בריבוי המסורות. ההקצנות בחלקי המגזרים השונים הם שמובילים קו נוקשה ואולי גם זה מוביל את המתונים לבסס תהליך של ריבוי מסורות - התהליך קורה ומתפתח . הרב אולי לא היה שותף ליוזמה ובטח לא תמך בה אבל הוא ביסס את עמוד השידרה ההלכתי ע"מ שנוכל לרבות מסורות ולמצא את ההיתרים ההלכתיים בפי שהוא עשה . יוצא מכל אלה שהוא אבן התשתית לכל הציבעוניות שלנו היום - גם אם הוא לא היה כזה.

    IP: 85.64.52.161דווח על תגובה זו

  • 102.

    אלבאום, בחור אמיץ!

    ליה, 08/10/13 22:40

    לא פשוט להביע דעה הפוכה לקונצנזוס

    IP: 132.68.247.64דווח על תגובה זו

  • 101.

    מר"ן - אחד הגדולים בדורות האחרונים

    תלמיד מר''ן, 08/10/13 22:36

    אני נדהם מחלק מהתגובות בו שמזלזלות במר"ן זצ"ל, תתנו קצת כבוד לתלמידי חכמים, הרמב"ם פוסק שמי מזלזל בתלמידי חכמים אין לו חלק לעולם הבא כי " דבר ה' בזה"

    IP: 79.181.106.174דווח על תגובה זו

    • אני שם ז*ין על הרמב"ם ועל מר"ן ופסיקותיהם (ל''ת)

      מטיל מימיו, 09/10/13 08:48


      IP: 85.65.131.227 דווח על תגובה זו

  • 100.

    דור בא ודור הולך והא...

    , 08/10/13 20:59

    אני לא דתי, אבל יודע שבתורה הרי כתוב לא תעשה לך פסל ותמונה ....
    כל הדבורים אחרי מות הרב עובדיה בעיני הם לעשות פסל ולסגוד לאדם שחשוב ומוכשר ככל שיהיה, עדין הוא בן תמותה.
    הבריאה והאלהים היו לפניו ויהיו אחריו.
    דור בא ודור הולך ככה זה עובד כבר הרבה זמן וכנראה כך גם ימשיך.

    IP: 46.116.253.244דווח על תגובה זו

  • 99.

    בקטנה , דמיון מרן לרבי עקיבה

    מורדוך הגדול, 08/10/13 20:37

    1. שניהם לא היו בנים לרבנים
    2. שניהם קבעו פסיקות רבות
    3. שניהם נקברו בהלוויות ענק, ונחשבים לענקי הדור.
    4. שניהם לא היו פוליטיקאים טובים.

    IP: 79.183.105.114דווח על תגובה זו

  • 98.

    למה זה כזה טוב שיהיו ריבוי מסורות? חסר לנו מחלוקות?

    גד, 08/10/13 20:08

    מה טוב במנהג שהוא מצווה מובחרת לעדה אחת ועברה נוראית לעדה אחרת? נו באמת. לגבי הרב יוסף קארו: מדובר באישות הילכתית כבירה, הוא אבן הפינה של הפסיקה ההלכתית בארץ ישראל ולכן ראוי להתיישר לפיו.

    IP: 79.182.220.197דווח על תגובה זו

  • 97.

    הצער על לכתו של הרב כה גדול ממש כפי שמתארת התורה על הסתלקות יעקב אבינו

    אמיתי, 08/10/13 19:49

    הצער על לכתו של הרב כה גדול ממש כפי שמתארת התורה על הסתלקות יעקב אבינו, מותו של יוסף הצדיק, אהרון הכהן ומשה רבינו.

    IP: 46.19.80.106דווח על תגובה זו

    • הלוואי ורבים מכם יתאבדו מרוב צער (ל''ת)

      שעיר צעיר, 09/10/13 08:49


      IP: 85.65.131.227 דווח על תגובה זו

  • 96.

    אלבום, יא אהבל...

    עמרם, 08/10/13 19:48

    גם ללא הרב עובדיה, לא היה נשאר כלום ממורשת שאר העדות, כי החילוניות הישראלית הייתה מפוררת אותן.

    אמנם, זה מה שהייתה רוצה שיקרה.
    אבל הרב עובדיה ניצח, ודרכך נכשלה.

    אתה מלא כעס, וזה מובן.
    אאחל לך שתמשיך להיות תמיד מלא כעס, שיאכל את עצמותיך.

    IP: 213.151.54.191דווח על תגובה זו

    • שב אלבוים אהבל...פחחחח.... על זה נאמר - המריח הוא המסריח, קקי קטן (ל''ת)

      , 08/10/13 22:12


      IP: 94.159.211.147 דווח על תגובה זו

  • 95.

    אז אולי סוף סוף נודה שלא כולם "ספרדים"

    נונה, 08/10/13 19:18

    קהילות בבל (יוצאי עירק), פרס, תימן, סוריה, מרוקו, לוב, תוניסיה, בוכרה, כורדיסטן, אתיופיה וכל השאר, הן כל אחת ואחת קהילות בעלות מורשת מפוארת, ייחודית ושונה!
    וסוף סוף "יוצאי ספרד" יחזרו להיות מי שאבותיהם גורשו מספרד וצאצאי האנוסים שיצאו מפורטוגל, שהוריהם ואולי אף הם דיברו ספרדית-יהודית ושתרבותם היא ספרדית.
    ואז אדע שזהותי הספרדית חזרה אליי, ואחרים אינם מתקשטים בה לשווא.

    IP: 82.166.53.68דווח על תגובה זו

    • "ספרדיות" ו"אשכנזיות" קשורה למנהגים ולסידור התפילה ולא כל כך למוצא! (ל''ת)

      יגאל מיכאל, 08/10/13 22:35


      IP: 46.117.139.189 דווח על תגובה זו

  • 94.

    פטירת הרב עובדיה יוסף

    רפי מלכא, 08/10/13 18:35

    מסכים לתוכן המאמר.השאלה מי יהיה היורש,וכמה זמן יידרש לשינוי המתבקש.

    IP: 79.176.250.225דווח על תגובה זו

  • 93.

    לא יודע אם יזכר ככה

    צעצועי מר''ן, 08/10/13 18:12

    אבל ללא ספק תרומתו להקמת דור, או שניים, חדשים של עובדי כפיים נסמכי סעד - תזכר אצל כמה וכמה. כמה זמן הסוטול של "החזרת עטרה ליושנה" יחזיק? הרי מתחת למטפחות הצבעוניות, החצאיות הארוכות והכל כך צמודות, הגנדרנות שחור-לבן ושאר סממני הערסים המבצבצים תחת אספסוף ה"צדיקות" ו"אנשי תורה" בכל פינה מציץ העולם הפרחי שממנו באו אותם דמויי חרדים אבל לא חרדים בלירה. העטרה ויושנה מחזיקים בקושי. פעם באתי לבצע עבודה בבית"ר עילית ובחלק שבו גרו משפחות שס"ניקים הוצדו לי 2-3 גברים שעקבו אחרי מרחוק. חבר שלי, תושב המקום, סיפר לי אחרי זה בסוד שזה בגלל שחצי מהבנות של הש"סניקים שם משתרללות עם שבבניקים, מאבטחים של צה"ל, נהגי תנובה ואפילו פועלים מחוסאן.כנ"ל בכל מקום בו אספסוף זה נמצא-ביזוי מוחלט של המסורת היהודית והשמתה לצחוק. חיקוי נלעג של הפיגור המוסלמי. אני כלל לא יודע האם המר"ן היה מודע לתעשיית השקרים והבצע שסביב הילתו. היה פוסק ענק ואיש רוח הגדול בדורו. נקווה שהשאר לא ידבק בזכרו.

    IP: 192.116.187.30דווח על תגובה זו

  • 92.

    בדיקות גנטיות יגלו כי האשכנזים הם צאצאי הכוזרים (ל''ת)

    כך תחזור עטרה ליושנה !, 08/10/13 17:46


    IP: 109.67.66.234דווח על תגובה זו

    • הזהר בבדיקות אלו...

      השו''ת, 08/10/13 18:00

      שלא עוד יתברר שאיזה דודו ביטון הוא צאצא של איזה עבדללה עבד אל מאלכ... בסוף ישלחו אותך לחיות עם אל קעידה ומפלגת הבעת'. עאסים צעצוע כמוכם הערבים יאכלו לארוחת בוקר.

      השו"ת מלאים בשאלות מארצות ערב על גיור שפחות.

      IP: 192.116.187.30 דווח על תגובה זו

      • חצי מעם ישראל הם קרימציקים,סבוטניקים וצאצאי כוזרים (ל''ת)

        ישראטין, 08/10/13 20:34


        IP: 109.67.66.234 דווח על תגובה זו

        • והחצי השני מורכב מקוקסינלים כמוך שתמיד ירגישו דפוקים.... (ל''ת)

          בוחצבסקי, 08/10/13 22:16


          IP: 79.180.218.92 דווח על תגובה זו

        • הסובוטניקים נאחזו בארץ בכל כוחם ,לחמו עבורה ושלמו מחיר כבד (ל''ת)

          ואתה מה אדון יהודי ''אותנטי'', 09/10/13 00:00


          IP: 213.57.254.231 דווח על תגובה זו

    • הלוואי אין לי שום רצון לחלוק אותו מטען גנטי עם צאצאי הונדלים מצפון אפר (ל''ת)

      הכוזרי האחרון, 08/10/13 23:58


      IP: 213.57.254.231 דווח על תגובה זו

  • 91.

    חבל על הצדיקים

    פורטונה מזל, 08/10/13 17:25

    אם היה מרן רואה את המהומה והבריונות שחלה בהלוויתו היה מתבייש. מראות כאלו רואים בכיכר תחריר ובפאתי ביירות בלוויות של טרוריסטים. דחיפות, אלימות, אי משמעת וחוסר כבוד למת הצדיק.

    IP: 85.65.60.106דווח על תגובה זו

  • 90.

    אמת ואומץ ראוי לציון

    מיכאל, 08/10/13 17:21

    עם כל הצער על פטירתו של אדם, יקר למשפחתו ולמעריציו נרבים, טוב שיש מי שמציף את האמת אל פני השטח וצועק "המלך עירום" ללא פחד ולא מצטרף למקהלת המבכים את שאין לבכות. להוציא ספק- אני מצטרף למנחמים וחבל על דאבדין. אבל למורשת ישראל, על זרמיה השונים, אולי באמת תהיה עתה פריחה.

    IP: 216.80.63.2דווח על תגובה זו

  • 89.

    מה חמור מבין בסלט פרות

    יצחק, 08/10/13 17:07

    מרן הבית יוסף הוא האחרון היחידי שהוסמך במסורת ממשה רבנו ועד אליו ולא עוד ש100 רבנים סמכו עליו את ידם באותו דור ואפילו הרמ"א מקרקוב שהיה בן דורו וגם חיבר שולחן ערוך התבטל בפניו וביקש לשנות את ספרו שולחן ערוך לספר מפה לשולחן שרק יוסיף על דברי מרן הבית יוסף ומאז מרן זה רק אדם שהסמיכו אותו 100 רבנים ועל כן כל העולם היהודי קיבל את פסקיו למעט שינוים קלים שנבעו מצרכים טכנים באותו אזור ובאותו תקופה שהיו הכרחים לשמר את עיקר היהדות כגון שבמדינות שהיו משתמשים באותם שקים לאורז וקמח הגבילו לא לאכול אורז בפסח לעומת מדינות שהיו משתמשים בשקים נפרדים כן התירו לאכול מי שרוצה לדעת יותר שילך לבית המדרש של היהודים כדאי לכם זה לא רק של הדתיים אבל דעו לכם אם אתם אוכלים אוכל טרף לא תבינו נכון את מה שמסבירים שם והדברים מובאים באריכות בזוהר הקדוש

    IP: 192.116.187.30דווח על תגובה זו

    • נודניק חפרן

      גואטה, 08/10/13 17:15

      בכל פעם שלחוזרים בתשובה אין משהו חכם להגיד (בקיצור... בכל פעם שהם צריכים לענות על שאלה קשה) אתם מפציצים במלל אינסופי, ללא מקורות או הוכחות, בלי פסיקים או נקודות ועם המון הפניות והסמתכויות על פה ועל שם. בקיצר שום כלום בריבוע. הנה אני אענה לך בשפה שלך: מה האתון מבינה באורז מאודה? חוזרים בתשובה הם האחרונים שיכולים לדבר משמע גדולי הדור וגם הגני"ש מבגדד שהיה ועדיין מקובל על כל מרן ורבנן ומאז ימי הסמוכים והמקונאים לא קם גדול כמוהו בהלכות החירטוט כולם הסכימו ואמרו ואף חתמו בחותם השיש המקודש פי עבודתו של רבי אלעזר הסתת שחוזרים בתשובה אינם מבינים כלום מן החיים שלהם ורק ממלמלים בלי הפסקה משפטים שהם לא מבינים או לחילופין קוראים תהילים באוטובוס בשביל לא להרים ראש ולהתפתות לכל מה שהם ממש מתגעגעים אליו. ומעבר לזה הכל כתוב וחתום בספר. רק תלך ותקרא! בור כוזרי שיעוף עם כף הקלע וזולל טמבלוויזות.

      IP: 192.116.187.30 דווח על תגובה זו

      • שמע זה קטע חזק

        אופס, 08/10/13 19:55

        באמת אין להם נקודות ופסיקים. הם גם מדברים בלי נקודות ופסיקים. פשוט בלוקים של מידע לא מעובד.

        IP: 109.65.196.134 דווח על תגובה זו

    • כשרות בית יוסף עושקת את חסידיה (ל''ת)

      הדת האמיתית של המרן, 09/10/13 00:02


      IP: 213.57.254.231 דווח על תגובה זו

  • 88.

    אם הית נשאר בישיבה הית אולי גם פוסק (ל''ת)

    אלבוים, 08/10/13 16:58


    IP: 213.8.22.240דווח על תגובה זו

  • 87.

    זו נקודה חשובה, אבל אף אחד לא מקשיב, המרוקאים כבר שכחו.

    איפה המרוקאים?, 08/10/13 16:22

    הנזק שגרמה ש"ס על חליפותיה ומיגבעותיה למסורת צפון אפריקה היא בלתי הפיכה. המסורת בה עילויים (כמו הרב עובדיה באופן אירוני) נשלחים לישיבות בשעה שהקהילה תומכת בהן בעבודה.
    ראיתי את התמונות אתמול (חרדים בשחורים, גברים בלבד), ככה לא נראו מרוקאים.
    תנו לי עשרה עובדיה יוסף אני עדיין אלך אחרי הרב משאש ז"ל. וכן, לכבוד סבי עליו השלום, אמשיך לשבת בקדיש של מעריב, לא אכפת מה כתוב בילקוט יוסף. וקבלת שבת צריכה להתחיל עם שיר השירים ולא "בואי בשלום...". לא תטוש תורת אמך!

    IP: 79.176.136.1דווח על תגובה זו

    • עובדיה לא היה מחובבי המרוקאים...

      ברקין, א', 08/10/13 16:39

      ולמיטב זכרוני יותר מפעם אחת התייחס בביטול אל המסורות של יוצאי מרוקו ואף לעג להם מספר פעמים.

      בכל מקרה... תם, נשלם ונסגר. פיתויי העולם החומרי, האייפונים ותאוות הבצע יהפכו את ש"ס לתואמת הכנסיה הקתולית בזמנו של בורג'יה. כבר היום דרעי אריה מתנהג כמו איזה בן עשירים מפונק שמונה לקרדינל בשביל לעשות כסף. בלי סבא עובדיה הכל יתפזר ויתפורר. תנו לסוגדי הרב להתרגז, להתעצבן ולשנוא. הבוקר הזה הוא היום הראשון של שקיעתם.

      IP: 192.116.187.30 דווח על תגובה זו

    • ולא רק למרוקאים

      הנה 1 מהם., 08/10/13 19:19

      גם לעיראקים לפי הבן איש חי...עוד...
      חלק מהמרוקאים הם כאלה שחזרו אחרי נתוק של 20 או 30 שנה מבית כנסת, והם חושבים שזו מסורת מרוקו, כי בבתי הכנסת שלנו יש סדורים מזרחיים בהסכמת מרן. חלק אחר הם חוזרים בתשובה לפי שיטת שס. אז ככה זה.
      הדור הקודם של המרוקאים נפטר.
      אם כי חלק עדיין מקיימים באדיקות לפי הרב משאש, לפי סדורים: "אבותינו", "וזרח השמש" ועוד...

      יחד עם כל זה בארץ יש 100 גלויות וטבעי שדברים יזלגו מקהילה לקהילה - זהו תהליך טבעי, כל עדה ועדה יהי לה קשה לשמר את המסורות על ציר הזמן.

      IP: 132.68.247.64 דווח על תגובה זו

  • 86.

    ועל על פי כן

    נועה, 08/10/13 16:12

    יום ללא עישון ויום ללא חרדים ודוסים יכול להיות נחמד

    IP: 93.172.113.130דווח על תגובה זו

  • 85.

    על אפם וחמתם של השמאל המסוממים. משנתו של הרב עובדיה תמשיך להנהיגינו (ל''ת)

    תתפוצצו. מיליון איש היו בהלווייה!!!!!!!!!!!!!!!, 08/10/13 15:58


    IP: 83.101.70.213דווח על תגובה זו

    • רק למשה רבינו היתה לווייה כזו ואולי גם ליהושע בן נון (ל''ת)

      אבל בהלוויית פרס יבואו רק אלו המוכרחים, 08/10/13 16:01


      IP: 83.101.70.213 דווח על תגובה זו

      • משה רבינו מת לבד, על הר נבו

        אביהו, 08/10/13 16:04

        כנ"ל אליהו הנביא - שעלה בסערה השמיימה.

        IP: 192.116.187.30 דווח על תגובה זו

        • אבל הספידו אותו במעמד מיליוני איש ככתוב בתורה (ל''ת)

          תתפוצצו, 08/10/13 23:33


          IP: 83.101.70.213 דווח על תגובה זו

          • מההצגה המגוכחת (ל''ת)

            התפוצצתי מצחוק, 09/10/13 00:06


            IP: 213.57.254.231 דווח על תגובה זו

          • סיכמנו שבלוויה של משה רבינו לא היו מליון איש

            אביהו, 09/10/13 12:40

            ושיצא שקרן מי שאמר שרק למשה הייתה לוויה כזו. השאר לא מעניין.

            IP: 192.116.187.30 דווח על תגובה זו

      • ההלוויה היתה הצגה גרוטסקית ואפלה

        אבי, 08/10/13 16:35

        הדת היהודית לא ראינו שם. מה שראינו היה פולחן פרימיטיבי של עובדי אלילים.

        IP: 62.0.34.93 דווח על תגובה זו

        • מי שמדבר על עובדי אלילים... על פסטיבלי רבין שמעת ??? (ל''ת)

          עמרם, 08/10/13 19:43


          IP: 213.151.48.142 דווח על תגובה זו

          • גם זה נכון וגם זה נכון. אין הצדקה לפולחן אישיות בין דתית לבין חילונית

            יוסף, 08/10/13 22:06

            כולם נבראו בצלם אלוהים וחלק קיללו או סטרו וחלק שתו

            IP: 96.231.103.169 דווח על תגובה זו

          • את מי מעניין פסטיבל רבין ,פסטיבל מרן או כל באבא אחר (ל''ת)

            בקונין, 09/10/13 00:07


            IP: 213.57.254.231 דווח על תגובה זו

      • לחומייני היתה הלוייה יותר גדולה. (ל''ת)

        השפוי משפיה., 08/10/13 17:21


        IP: 91.193.49.24 דווח על תגובה זו

    • אנחנו לא נתפוצץ, אנחנו נרחם עליכם על כסילותכם. כמו בסיפור עגל הזהב. (ל''ת)

      יהודי, ציוני, מאמין, ימני, 08/10/13 16:04


      IP: 192.117.13.78 דווח על תגובה זו

    • כמה אירוני, ואכזרי כלפי מצביעי ש"ס

      ברקין, א', 08/10/13 16:08

      שאחד ממהלכיו האחרונים של עובדיה יוסף היה התזת ראשו של אלי ישי הנאמן והחרוץ והמלכתו של הנוכל השמאלני אריה דרעי...

      IP: 192.116.187.30 דווח על תגובה זו

    • איזה מורשת ואיזה "עמיעת"... מה שנשאר הם הקללות והשפה הגסה... (ל''ת)

      חיים, 08/10/13 16:09


      IP: 46.116.36.7 דווח על תגובה זו

      • תראה כמה שאתה בור חבל (ל''ת)

        יצחק, 08/10/13 16:58


        IP: 213.8.22.240 דווח על תגובה זו

    • והשוואה הרב עובדיה יוסף ז"ל אליהם היא פאתטית

      משה נפטר לבד וכך גם יהושע בן נון, 08/10/13 16:15

      הוא לא ברמתם ובטח לא בתבונתם הנהיג את הציבור החרדי ספרדי להתבדלות, פאנטיות, אנטי ציונות, אי השתלבות והכי גרוע זה בד"ץ בית יוסף שמבטל את כל שאר הכשרויות כאילו מדובר במכשיר הלאומי, שזה בעצם לא יותר מאשר כסף רב לכיסה של משפחתו.

      IP: 89.139.43.154 דווח על תגובה זו

  • 84.

    הרב עובדיה יוסף לא מנע מאף אחד לעסוק בתרבות. הוא היה פוסק הלכה (ל''ת)

    דימה, 08/10/13 15:45


    IP: 91.199.69.254דווח על תגובה זו

    • פוסק הלכות ? זה היה בצעירותו, ב30 השנים האחרונות הוא היה בעיקר מנהיג

      חיים, 08/10/13 15:55

      פוליטי של תנועת "השבת העטרה ליושנה"- דהיינו להחזיר את היהודים המזרחיים 500 שנה אחורנית...

      IP: 46.116.36.7 דווח על תגובה זו

      • חיים, הרב הוציא 50 ספרים. האחרון - לפני כחודשיים

        צפור דרור, 08/10/13 17:35

        וזה מה שהוא עשה בעיקר. כל היום. ישב ולמד תורה וכתב פסקי הלכה. העניינים הציבוריים תפסו חלקיק מהזמן שלו. והתגובה שלך מוכיחה כמה אתה - והרבה מאוד אנשים אחרים - בכלל לא הכירו אותו.

        IP: 82.166.153.66 דווח על תגובה זו

  • 83.

    גם לפני כ- 300 שנה הצליח מנהיג כריזמטי למשוך אחריו מעל למליון יהודים.

    שלמה, 08/10/13 15:41

    שבתי צבי (שהחשיב את עצמו למשיח) היה מאוד בוטה בהתנהגותו - התכונה העיקרית הנדרשת לסחוב אחריו את כל השכבות הרדודות (שמחשבות מעמיקות הן מהם והלאה...) - והוא גרם מפח נפש נוראי למאמיניו אחרי שהוא התאסלם !

    ומי יפרנס עכשיו את כל הבורים ועמי הארצות שהלכו אחרי משנתו של הרב עובדיה ?

    IP: 82.80.165.64דווח על תגובה זו

    • תתבייש!!!!

      בית הלחמי, 08/10/13 15:52

      אתה משווה את מרן פוסק הדור זי"ע לכופר המשומד הזה, היזהרו בגחלתן של צדיקים!!!
      תבקש סליחה על כך לפני יום כיפור

      IP: 62.219.162.229 דווח על תגובה זו

      • הנה דוגמה של "יהודי רדוד"... ה 850 אלף הם הוכחה כי לרב עובדיה היה

        שלמה, 08/10/13 16:02

        כישרון כריזמתי (ולא רציתי להזכיר עוד מנהיגים כאלה מההיסטוריה שהוליכו את עמם לאבדון...)

        אבל בין כשרונו המיוחד לבין תוצאות מעשיו ? (הוא הקים דור שלם של בורים ועמי ארצות ששמעם הגיע עד למרחבי בתי הסוהר...)

        IP: 46.116.36.7 דווח על תגובה זו

      • לא יעזור לך מר הלחמי. הוא צודק לחלוטין. הרבובדיה היה סוג של אייטולה. (ל''ת)

        מורה נבוכים, 08/10/13 16:06


        IP: 192.117.13.78 דווח על תגובה זו

      • הוא, המרן, צריך לבקש סליחה מכל אילו שנפגעו מקללותיו.

        הרב בריח, 09/10/13 00:15

        ואין כפרה על מעשיו של המרן אפי' ביום הכיפורים, דבר אחד יש אולי לזכותו, שהוא לא הבין ולא ידע מה הוא עושה מפני שכל מה שעשה, עשה בפקודת הסובבים אותו, וגם תמיכתו בעבריין דרעי וסילוקו של האיש הישר אלי ישי היה בהשפעתם של העבריינים מבית עטרו "מעשיהו"

        IP: 109.67.144.240 דווח על תגובה זו

    • חילונים??

      עמנואל, 08/10/13 19:10

      אחד הטרגדיות היחידות שחווה דב אלבוים בחזרתו בשאלה היא שהוא חשב שהחברה הישראלית תהיה מענה השכלתי למענה התורני הטובעני של העולם החרדי. לצערו הרב של אלבוים הוא גילה עולם חילוני בור בכל התחומים ובעיקר ביהדות דבר שפחות הפריע לו. התגובות לכתבה היא ההוכחה הניצחת לדברי. כמעט אף אחד מהמגיבים לא ענה עניינית לכתבה אלא תגובות בהמיות או סתם תגובות שלא הבינו את המאמר.

      IP: 95.86.84.161 דווח על תגובה זו

  • 82.

    היום יום ששון ושמחה לכולנו כי אנחנו יודעים שהוא מצוי 3 אמות

    יואליש, 08/10/13 15:20

    ולא יכול לצאת משם ולהסית ולהדיח המונים נבערים במסלול שמוביל לאובדנה של ישראל. רק תארו לכם כמה ריבואות פרימיטיבים בורים עם נטיה חמורה להתעלק על קופת הציבור הוא השאיר אחריו.

    IP: 85.250.113.27דווח על תגובה זו

    • שאתה תמות איזה יום זה יהיה? (ל''ת)

      בני, 08/10/13 15:46


      IP: 91.199.69.254 דווח על תגובה זו

      • ביום בו אמות ,השמש תזרח כרגיל, הרוח תנשוב כרגיל

        חילוני, 09/10/13 00:10

        והתולעים יעשו את מלאכתם

        IP: 213.57.254.231 דווח על תגובה זו

    • חוצפה!!

      אריאל, 08/10/13 15:53

      איך אתה מעיז לדבר בצורה כזו על גדול בישראל

      IP: 62.219.162.229 דווח על תגובה זו

      • מקטני ישראל. גדול הוא רק בקללות ובחרמות. (ל''ת)

        מי החביא דולרים בין דפי התנ''ך?, 08/10/13 16:07


        IP: 192.117.13.78 דווח על תגובה זו

  • 81.

    תקראו את תגובה 81!!!

    ברקין, א', 08/10/13 15:00

    ותלמדו משהו על איך מנפחים מיתוס.

    IP: 192.116.187.30דווח על תגובה זו

  • 80.

    העובדיה דכא כל מי שסבר אחרת לא רק בהלכה גם בכסף וכבוד. הרב סתיו כונה (ל''ת)

    רשע רק משום שאיים על המאפיה ''השגחת בית יוסף'' שלו, 08/10/13 14:51


    IP: 151.213.6.253דווח על תגובה זו

  • 79.

    אין שום מנהיג חילוני שיגרום למיליון איש להגיע להלוויתו (ל''ת)

    גם לא יצחק רבין,מניג כת השלום., 08/10/13 14:14


    IP: 84.95.60.188דווח על תגובה זו

    • זאת משום שאין שום מנהיג חילוני שנוהרים אחריו כל כך הרבה בורים ועמי ארץ (ל''ת)

      האמת הפשוטה, 08/10/13 16:08


      IP: 192.117.13.78 דווח על תגובה זו

    • החילונים רואים אדם כאדם

      אבי, 08/10/13 16:42

      לא סוגדים לו, לא משתחווים לו כמו לפסל, לא מנשקים לו את יד ולא נוהרים אחריו כמו צאן.

      IP: 62.0.34.93 דווח על תגובה זו

    • תודה לאל, אין לנו באבות (ל''ת)

      קרופוטקין, 09/10/13 00:13


      IP: 213.57.254.231 דווח על תגובה זו

    • החילוניים בעבודה

      ברקין, א', 09/10/13 12:41

      אין להם זמן להלוויות.

      IP: 192.116.187.30 דווח על תגובה זו

  • 78.

    דב, אתה שגרמת כל כך הרבה סבל ויגון לאביך ולאימך לא אצפה ממך למאומה (ל''ת)

    אחד, 08/10/13 14:12


    IP: 212.76.121.173דווח על תגובה זו

  • 77.

    תקראו את תגובה 79!!

    חיים, 08/10/13 13:59

    דב אלבוים היה חרדי בעבר!!

    IP: 62.219.162.229דווח על תגובה זו

  • 76.

    דוביל'ה תשאל את סבא שלך מה הוא חושב על פלורליזם (ל''ת)

    נוחה, 08/10/13 13:56


    IP: 109.186.110.189דווח על תגובה זו

  • 75.

    בושה!!!

    דודו, 08/10/13 13:54

    גדלת בבית חרדי ולמדת בישיבת איתרי, מילא לחזור בשאלה, אבל לדבר בצורה כזו על גדול הדור מרן זצ"ל שהקים במו ידיו את עולם התורה הספרדי, ונחשב בעיני רבים פוסק ההלכה החשוב ביותר מאז הבן איש חי זצ"ל
    תשוב בתשובה שלמה ואולי ייסלחו לך מן השמים.

    IP: 79.180.129.214דווח על תגובה זו

    • אוי דודו דוד, עד לאן תיקח אותך הפרימיטיביות האלילית? מה בינך לבין (ל''ת)

      יהדות של אמת?, 08/10/13 16:10


      IP: 192.117.13.78 דווח על תגובה זו

    • דוד: זה עתה קנית כרטיס לגיהנום. תמצא שם הרבה חברים חובשי מגבעות. (ל''ת)

      מרן צחקול''ל, 08/10/13 21:37


      IP: 132.74.151.33 דווח על תגובה זו

  • 74.

    רוב הציבור מסכים עים האמירות של מרן בגלל זה באו מיליון איש (ל''ת)

    חנה, 08/10/13 13:51


    IP: 84.229.49.94דווח על תגובה זו

    • צפון

      נעמי, 08/10/13 13:56

      אולי הם באו כדי להיות בטוחים?

      IP: 84.111.216.242 דווח על תגובה זו

    • שטויות-באו לוודא שאכן נקבר ..

      , 08/10/13 21:59

      סוף סוף איננו עימנו עוד

      IP: 84.94.76.203 דווח על תגובה זו

  • 73.

    הלוויה הקולוסאלית הזו הפחידה אותי.למרות שלדעתי רוב המשתתפים כלל לא (ל''ת)

    הבינו את משנתו אלא חשו הזדהות חברתית בעיקר, 08/10/13 13:43


    IP: 46.117.179.99דווח על תגובה זו

  • 72.

    כמה שטיות במאמר אחד איך נותנים לאחד כזה לכתוב והופיע בושה (ל''ת)

    שרה, 08/10/13 13:41


    IP: 212.117.143.250דווח על תגובה זו

  • 71.

    דעה אמיצה ויחודית.אם כי ריבוי תרבויות עלול לגרום לפיצול גדול מכפי (ל''ת)

    שקיים ובקרב הספרדים עצמם., 08/10/13 13:41


    IP: 80.74.121.18דווח על תגובה זו

  • 70.

    דרכה של ש"ס לא מתקרבת לדרכה של הכ"ס והחרדים. (ל''ת)

    עודד, 08/10/13 13:28


    IP: 212.199.63.158דווח על תגובה זו

  • 69.

    די, מספיק, תעשו תחיית מתים לרב ותבטלו את הקשקשת האינסופית הזו (ל''ת)

    ע.ד., 08/10/13 13:14


    IP: 62.219.242.228דווח על תגובה זו

  • 68.

    החרדים לפלורליזים (ל''ת)

    הבל ורעות רוח, 08/10/13 12:56


    IP: 164.138.117.1דווח על תגובה זו

  • 67.

    דיעה אמיצה, נכונה, מבט צלול, פרספקטיבה וידע - המשך לחוות דעתך (ל''ת)

    כל הכבוד, 08/10/13 12:46


    IP: 89.139.182.5דווח על תגובה זו

  • 66.

    ממשה עד משה לא קם כדב אלבוים (ל''ת)

    מ, 08/10/13 12:09


    IP: 81.218.48.37דווח על תגובה זו

  • 65.

    רב נותן תקווה וברכה לעניי עירו ולמבקשי תקווה

    שוקו, 08/10/13 11:54

    כולם כאן מתלפספים על מי ומה היה הרב עובדיה, אך בשורה התחתונה דלתו הייתה פתוחה לכולם וזאת.גדולתו ,גדולה אפילו מכל ספריו הרבים שכתב ופסקי ההלכה שפסק, זאת הסיבה שלא הגיעו רק מאה אלף מאצינים אלה כולם

    IP: 95.35.58.39דווח על תגובה זו

    • תיקון טעות

      עמית, 08/10/13 12:02

      דלתו היתה פתוחה רק לאלו שמצאו חן בעיני בנו וכלתו. רבים וטובים לא יכלו לדבר איתו בשום דרך אם זה לא היה לרוחם של אנשי החצר.

      IP: 85.65.242.247 דווח על תגובה זו

  • 64.

    מאמר חשוב, אמיץ ומעורר השראה.

    אינפיניטי, 08/10/13 11:52

    אלבוים שם את האצבע במקום המדוייק שבו נפרמת החרדיות הספרדית המלאכותית. הגיע הזמן לכונן יהדות ישראלית פלורליסטית, מקיפה, סובלנית ויחודית משלנו, שתינק מכול המעיינות כולם. שאפו, אלבוים!

    IP: 46.116.68.163דווח על תגובה זו

  • 63.

    האדרת הגולה

    מיקי, 08/10/13 11:44

    הסיבה לריבוי המסורות היא הנתק שנוצר בין הקהילות השונות בזמן הגלות.

    אין שום דבר חיובי בריבוי מסורות זה, בדיוק כמו שלא יהיה דבר חיובי במידה ובתי המשפט השונים יפסקו לפי מערכות חוקים שונות.

    מפעלו האדיר של הרב עובדיה זצ"ל להאחדת הפסיקה ההלכתית, היה ייחודי ופורץ דרך והיה המפעל היחיד שבאמת ראוי לתואר דתי-לאומי.

    IP: 212.143.255.246דווח על תגובה זו

  • 62.

    ראוי להקשבה (ל''ת)

    אלגרו, 08/10/13 11:41


    IP: 193.254.206.6דווח על תגובה זו

  • 61.

    לצערי אין סיכוי שזה יקרה המדינה עלתה על נציב שמוביל להתרסקות בכל

    מסמר חלוד, 08/10/13 11:36

    תחומי החיים במיוחד בתחום הדת. אם לא נעשה מעשה כגון הפרדת הדת מהמדינה לחוקק חוקה שתבטיח את החופש של כל פרט במדינה גורלנו נגזר.

    IP: 2.55.115.204דווח על תגובה זו

    • כבר התאוששת ממות קדאפי? (ל''ת)

      ר.בקצה, 08/10/13 12:35


      IP: 212.199.58.34 דווח על תגובה זו

  • 60.

    עפרא לפומא (ל''ת)

    אריה אלבוים, 08/10/13 11:32


    IP: 186.204.202.162דווח על תגובה זו

  • 59.

    מי אתם

    דתי, 08/10/13 11:28

    מי אתם שתדברו על ענק? אתם אפילו לא גרגיר מול סופת החול שהייתה מרן מורנו ורבנו עובדיה יוסף זצוק"ל.תתעסקו בעניינים הקטנים שמעסיקים את המוח הצר שלכם ואל תעיזו לדבר סרה.

    IP: 79.183.153.37דווח על תגובה זו

    • טוב, ביי (ל''ת)

      תלמד לקרוא קודם, 08/10/13 11:48


      IP: 62.219.224.206 דווח על תגובה זו

    • דתי, אבל ללא ספק כסיל. (ל''ת)

      יהודי, ציוני, מאמין, ימני, 08/10/13 16:11


      IP: 192.117.13.78 דווח על תגובה זו

    • השמש הפסיקה לזרוח מאז מותו של מרן והירח נבלע אי שם

      אלישע בן אבויה, 09/10/13 00:18

      90 אחוזים ממהולכים אחרי ארונו אינם אלא עובדי כוכבים ומזלות

      IP: 213.57.254.231 דווח על תגובה זו

      • גם בהלווית חומייני היו המונים מה זה אומר?

        פרסמו כבר בלי צנזורה, 09/10/13 01:29

        תדליקו נרות תשטתחו על קברים
        לכו לקוראות בתהילים ותשתו מיים
        שבירך אותם באבא עלוב כלשהו
        א ב ל בבקשה עיזבו אותנו
        אל תנסו לשכנע אותנו להיות בורים כמותכם

        IP: 62.140.137.69 דווח על תגובה זו

  • 58.

    תער

    מוריס, 08/10/13 11:12

    נראה לי על פניו תרתי משמע שאלבוים מתגלח עם תער תקנו אותי אם אני טועה.

    IP: 109.186.46.238דווח על תגובה זו

  • 57.

    שחור בעיניים.................... (ל''ת)

    , 08/10/13 11:11


    IP: 212.143.137.57דווח על תגובה זו

  • 56.

    כמה כסף שילמו לך הרפורמים לכתבה הזאת (ל''ת)

    לפיד, 08/10/13 11:08


    IP: 212.76.122.41דווח על תגובה זו

    • חחחח חזק אתה (ל''ת)

      מוריס, 08/10/13 11:09


      IP: 85.65.52.71 דווח על תגובה זו

    • לפיד דתי התרגל לחשוב דרך הכיס. תתפלא,אפשר אחרת ! (ל''ת)

      , 08/10/13 11:13


      IP: 109.65.146.84 דווח על תגובה זו

    • קודם תגיד כמה משלמים אצלך ?

      ברקין, א', 08/10/13 12:29

      שמעתי שתמורת 20-30 אלף ש"ח "תרומה" (*) לישיבה אפשר לגייר קברי יהודים, אפילו אם יכתב על הגלוסקמא "פ"נ הצדיק משה רבינו"(**) ולעלות עליהם עם בולדוזרים. מה התעריף עבור זה שחילוני יכתוב תשבוחות על עובדיה יוסף ז"ל? יכול להיות שהרפורמים משלמים יותר?
      * אם השכונה חרדית אז יש "הנחת המפריח שממה" ואז לוקחים 10 אלף ש"ח תרומה.
      ** טוב הגזמתי... בשביל להרוס קבר של רב בטח רוצים מינימום 100 אלף "תרומה".

      IP: 192.116.187.30 דווח על תגובה זו

  • 55.

    תוספת

    מוריס, 08/10/13 11:07

    תם ונשלם הפרק הזה כעת חייבים לפרק את ש"ס לקנות להם בגדים נורמאליים ולשלוח אותם לעבוד בקטיף בשמש.
    אין שום משמעות למפלגה כזו מלבד הנצחת המסכנות ועליבות הנפש. צריך לעקור מן השורש את המושגים של קיפוח ורגשי נחיתות וצריך לשים קץ לבכי ולעבור למוד של שמחה.
    צריך ללמוד תורה מתוך שמחה ולא מתוך בכי וקיפוח.
    לאשכנזים לעומת זאת חייבים להרביץ מכות נמרצות להכות אותם בשוטים כדי שיחזרו למוטב כי הם הולכים בדרכי האמורי עם כל ה"פיאות" האלה וע"ז סביב הקברים.
    זו לא דרכה של תורה כל המנהגים האלה.
    גם צריך לעקור מהם את הגזענות המטורפת הזאת שלא מקבלים בנות מזרחיות לבית ספרם ומתחתנים רק עם עצמם הם חיים פה כמו גויים כאילו מתהלכים בינינו אבל לא שייכים.
    רואים רק את עצמם ועוד אחרי השואה...רק מכות רצח יספקו פיתרון סופי לבעייה החריפה הזו.

    IP: 199.203.176.50דווח על תגובה זו

  • 54.

    דברים כדורבנות. יש מצב שגם אגו היה קצת בתמונה? (ל''ת)

    שיחקת אותה דב, 08/10/13 11:02


    IP: 79.177.127.52דווח על תגובה זו

  • 53.

    שטויות במיץ עגבניות

    ליאור, 08/10/13 11:00

    הרב איחד וזו גדולתו את השיטות והמנהגים לאחידות יש יתרון רב על פני פילוגי פילוגים שמקורם אף אינו נזכר בהלכה או בש"ס ולכן האבידה כה קשה מי יחבר את הציבור הספרדי על כל עדותיו ומנהגיו מה גם שאין היום אדם שיוכל להוות דוגמא חיה לאיש אשכולות גדול כל כך ששלט והיה בקי בכל התורה

    IP: 212.235.115.211דווח על תגובה זו

  • 52.

    כולם צודקים

    מוריס, 08/10/13 10:57

    גם אוטומתפקר כמו אלבויים לעיתים צודק,מה לעשות צריך להיות אמיץ ולהודות על האמת.
    כוחה של היהדות היא בריבוי הדיעות שבה במחלוקות של חכמים ולא בדיכוי המחשבה ובחומניזים מקולקל.

    IP: 85.65.52.71דווח על תגובה זו

  • 51.

    איך אתה מעז? בן אדם שלא ראה בית כנסת מבפנים ולא למד גמרא יום אחד-תתביי (ל''ת)

    דניאל, 08/10/13 10:53


    IP: 132.66.231.13דווח על תגובה זו

    • ואת זה אתה אומר על דב אלבוים ? טפשון יצאת. לך בדוק מה בעברו. (ל''ת)

      משועשע, 08/10/13 13:59


      IP: 109.67.126.102 דווח על תגובה זו

    • הכותב הוא חרדי לשעבר (ל''ת)

      בני, 08/10/13 15:48


      IP: 91.199.69.254 דווח על תגובה זו

  • 50.

    לפני שנים האמינו שהשמש מסתובבת סביב לארץ. האמינו ששמש בגבעון דום. והכל (ל''ת)

    החל עם אדם וחוה ורק לפני 3500 שנה.הדת ירודה וממכרת, 08/10/13 10:51


    IP: 84.109.91.113דווח על תגובה זו

  • 49.

    מי זה בכלל האלבוים הזה שמותח ביקורת על הרב עובדיה?! (ל''ת)

    דוד, 08/10/13 10:44


    IP: 79.177.165.135דווח על תגובה זו

    • מי זה בכלל הדוד הזה שמותח ביקורת על דב אלבוים? (ל''ת)

      אלעד, 08/10/13 11:48


      IP: 62.219.224.206 דווח על תגובה זו

    • ומי זה הבאבא עובדיה ששמח באסון הטבע שהרג את משפחתי (ל''ת)

      כושי מניו אורליאנס, 09/10/13 00:22


      IP: 213.57.254.231 דווח על תגובה זו

  • 48.

    ש"ס ודרעי הם אסונם הגדול של בני עדות המזרח.

    אבי געזונט, 08/10/13 10:42

    ש"ס מנצלת בציניות את זיקתם ואהבתם של בני עדות המזרח לדת ולמסורת היהודית ובשם הססמא "החזרת עטרה ליושנה", דוחפת אותם לעבר הבערות והנחשלות.
    במקום לעודד אותם במקביל ללמודי הדת, לרכוש גם השכלה כללית, כדי שיצמחו מתוכם רופאים, מהנדסים ואנשי הייטק, הם דוחפים אותם לכוון החרדיות האשכנזית ליטאית דווקא והופכים אותם לדור הבא של חוטבי העצים ושואבי המים.
    החזרת עטרה ליושנה?! הרי כל גאוני ספרד והרמבם בראשם, היו בעלי השכלה כללית רחבה עבדו למחיתם והובילו בתחום מקצועם. הרמבם היה פילוסוף ומדען והתפרנס ממקצוע הרפואה.

    אחר כך יבוא הרב הצדיק דרעי לטלויזיה ויגלגל עיניו לשמים ויבכה מרה על אפליית המזרחיים.

    IP: 81.218.33.2דווח על תגובה זו

    • צודק לחלוטין

      לי-יה, 08/10/13 22:54

      והם יאלצו עכשיו ללמוד את התובנה הזו בדרך הקשה.

      IP: 185.3.146.153 דווח על תגובה זו

  • 47.

    דב אבותיך מתהפכים בקברם

    פשוט לא להאמין עליך, 08/10/13 10:37

    וזה רק כדי להראות יותר פלורליסט. כנראה ש-6000 שנה כולם מטומטמים, הגיע דב אלבוים וגילה את המציאות הפלורליסטית.

    IP: 77.127.65.26דווח על תגובה זו

    • לפני ששת אלפים שנה היו ישיבות וכשרות של בית יוסף ושל הבד"ץ

      אלישע בן אבויה, 09/10/13 00:24

      היו באבות ,אדמורים ,גדולי הדור ,ושאר מרעין בישין

      IP: 213.57.254.231 דווח על תגובה זו

  • 46.

    אכן דיעה אמיצה וצודקת , היהדות עפ"י עובדיה יוסף נעצרה במאה 16 , עם

    רפי, 08/10/13 10:26

    מחשבה ערבית נטו , שמעון פרס עודד את הבורות שלו , כדי שעדות המזרח לא יתפתחו ,

    IP: 212.143.166.245דווח על תגובה זו

    • שמעון פרס לא עודד ולא בטיח ,פרס סתם חנפן (ל''ת)

      יאצק, 09/10/13 00:26


      IP: 213.57.254.231 דווח על תגובה זו

  • 45.

    מי שיש בו דת,אין דעת!!האות עין חסרה,עיניים להם,ולא יראו,הרב אמר אחריו! (ל''ת)

    אבנר אברהם, 08/10/13 10:24


    IP: 82.80.98.138דווח על תגובה זו

    • אתה יכול להצטרף לרב שלום כהן. אותם משחקי לשון נבובים. (ל''ת)

      חן, 08/10/13 11:58


      IP: 85.65.242.247 דווח על תגובה זו

    • תגיד את זה לש"י עגנון וישראל האומן חתני פרס נובל דתיים (ל''ת)

      דימה, 08/10/13 15:49


      IP: 91.199.69.254 דווח על תגובה זו

  • 44.

    דעה אמיצה. (ל''ת)

    שדגכ, 08/10/13 10:15


    IP: 79.179.188.11דווח על תגובה זו

  • 43.

    ומי יחליף את מרן בתור העבד הנרצע של האשכנזים הליטאים ? (ל''ת)

    , 08/10/13 10:13


    IP: 37.46.43.172דווח על תגובה זו

  • 42.

    הרב עובדיה קיבע את מעמד הציבור המזרחי, כיהודים סוג ב'

    לא עטרה ולא בטיח, 08/10/13 10:06

    מהתקפלות בפני פסיקות הרבנים הליטאים המנוגדות משלו, דרך שליחת דור הבנים והנכדים לישיבות אשכנזיות המנהיגות מכסות לספרדים ועד רשת מעין החינוך התורני שלא מכשירה רופאים כמו הרמב"ם, אלא דור של בורים חסרי תעודת בגרות - מפעל חייו של הרב הביא לא לפריחה מחדש של היהדות הספרדית ששילבה תורה, עבודה ומדעים אלא לחיקוי נלעג של העיירה של טוביה החולב, שגם שם הם נחשבים לסוג ב'.
    עטרה ליושנה? ממש לא!

    IP: 62.90.120.135דווח על תגובה זו

    • צודק (ל''ת)

      יגאל, 08/10/13 16:12


      IP: 93.172.113.130 דווח על תגובה זו

  • 41.

    איזה גדול?

    שלמה, 08/10/13 10:06

    לא היה גדול בטח לא בחיים גדל כנראה קינא באשכנזים שגדלו דור בור ועם הארץ ע"ח המדינה כך גם הוא הדור הראשון של שס היה אזרח מהשורה גם שהתפלל לא שכח מתורה ועבודה ורובם הגדול שרת בצבא ה1999 שס זכו ה17 מנדטים 15 מתוכם שרתו בצבא גם ביחדות קרביות היום גודל דור שחוץ מללמוד תורה ולהשריץ ילדים חי כמו עמיתיהם העשכנזים אין פלא מ12 ילדיו רק אחד שרת בצבא ןכולם עוסקים בעניני דת

    IP: 85.65.134.64דווח על תגובה זו

  • 40.

    כופר להכעיס רוצה להיקרא מסורתי. ומה לעשות שהתנאי הראשון הוא תמים תהיה

    אחת, 08/10/13 10:00

    תמים תהיה עם ה' אלוקיך?

    IP: 77.127.169.197דווח על תגובה זו

    • את התמימים שבכם מסדרים גדולי הדור וחבר מרעיהם (ל''ת)

      אלישע בן אבויה, 09/10/13 00:28


      IP: 213.57.254.231 דווח על תגובה זו

  • 39.

    הצגת זווית מעוררת עניין (ל''ת)

    ת, 08/10/13 09:59


    IP: 87.69.225.235דווח על תגובה זו

  • 38.

    יש בזה משהו. לא סתם הוא ושמעון פרס היו חברים... חומר למחשבה (ל''ת)

    נאפו, 08/10/13 09:55


    IP: 95.35.32.5דווח על תגובה זו

  • 37.

    לא בכל יום אני יכול לאמר שאני מסכים עם אלבוים. היום הוא יום כזה. (ל''ת)

    יישר כוח!, 08/10/13 09:54


    IP: 192.117.13.78דווח על תגובה זו

  • 36.

    עגל הזהב. אלו מילות המפתח המתארות את ה"מרן". ומעריציו העוורים? אספסוף! (ל''ת)

    מורה נבוכים, 08/10/13 09:51


    IP: 87.69.225.202דווח על תגובה זו

  • 35.

    בתגובות-בורים משני הצדדים

    , 08/10/13 09:45

    אלבוים נוגע בעניין אמיתי על גישתו ההלכתית של הרב עובדיה, שמבטלת מסורות ארוכות בשנים בהלכה, ולכן יש עליה חולקים, וכמובן שבצדק מסוים. הוא נמנה על החולקים, אמנם ממניעיו הפלורליסטיים, כששאר החולקים עושים זאת מהכרה בקדושת המסורת והמנהגים. אך כמובן שהרמה בטוקבקים תכלול בורים דתיים וחילונים, אלו מצד אחד ישר ישללו את דבריו ויכנוהו כופר, אלו מצד שני יחשבו שאלבוים בא לפגוע אישית ברב ויחזקו את דבריו.

    IP: 95.35.57.200דווח על תגובה זו

  • 34.

    כל חייל שנופל - קדוש פי אלף ממרן וכל האספסוף שלו (ל''ת)

    , 08/10/13 09:39


    IP: 91.193.48.81דווח על תגובה זו

    • יאללה שתוק טבח 5 - 9 יומיות (ל''ת)

      בני, 08/10/13 15:51


      IP: 91.199.69.254 דווח על תגובה זו

  • 33.

    קשקשן אשכנזי מוגבל בנפש ובגוף אתה ופרחח (ל''ת)

    גבריאל, 08/10/13 09:27


    IP: 85.64.86.157דווח על תגובה זו

    • גבריאל שברת איזה אייפון בימים האחרונים ,לא פלא שאתה עצבני (ל''ת)

      אלישע בן אבויה, 09/10/13 00:30


      IP: 213.57.254.231 דווח על תגובה זו

  • 32.

    שטייא שכמותך. בדיוק הפוך. אם מיליון איש באו להלווייה. סימן (ל''ת)

    שיידבקו בכל פסיקות רבינו בקנאות טהורה, 08/10/13 09:26


    IP: 83.101.70.213דווח על תגובה זו

    • מילארד איש האמינו לפני 500 שנה, שהשמש סובבת סביב כדור הארץ.... (ל''ת)

      לא תהיה אחר רבים להטות, 08/10/13 10:07


      IP: 46.116.233.164 דווח על תגובה זו

    • ומליון הנשים שהשאירו מאחוריהם - סימן שתסטינה? (ל''ת)

      אינפיניטי, 08/10/13 11:57


      IP: 93.173.161.222 דווח על תגובה זו

    • גם עם כל אנשי השמאל ימותו. יבואו להלווייתם רק כמה בודדים (ל''ת)

      תתפוצצו, 08/10/13 15:59


      IP: 83.101.70.213 דווח על תגובה זו

      • בלוויה של אלביס היו מליונים אז מה? (ל''ת)

        אלביס קוסטלו, 09/10/13 00:31


        IP: 213.57.254.231 דווח על תגובה זו

  • 31.

    הרב עובדיה היה המפלג הגדול בעם ישראל שנבנה מבערות המונים ובטלה מעבודה (ל''ת)

    המשקיף, 08/10/13 09:23


    IP: 79.180.15.54דווח על תגובה זו

  • 30.

    אתה לא מבין כלום בהלכה ולא ביהדות (ל''ת)

    סתום את הפה, 08/10/13 09:22


    IP: 87.68.33.80דווח על תגובה זו

    • ואתה פרימיטיבי? מה אתה מבין? (ל''ת)

      מורה נבוכים, 08/10/13 09:49


      IP: 192.117.13.78 דווח על תגובה זו

    • לא פלא שאתה עצבני, מן הסתם מצטער ששברת אייפון ככה סתם (ל''ת)

      כןפר בעיקר, 09/10/13 00:33


      IP: 213.57.254.231 דווח על תגובה זו

  • 29.

    למר אלבוים הכופר - יש בעיה אחת עם התיאוריה שלך:

    יהודי, 08/10/13 09:21

    שספרי ההלכה של הרב נמצאים בכל ישיבה ובית כנסת בישראל -ספרדי או אשכנזי...

    IP: 212.143.134.129דווח על תגובה זו

    • זו אינה ראיה

      , 08/10/13 09:49

      המוני העם הלכו אחריו מבלי לשים לב שהם זונחים את מסורת אבותיהם, ההיפך, מה שאתה אומר מוכיח שמכל העדות מינוהו כפוסק, למרות שלכל עדה מנהגים משלה

      IP: 176.13.180.158 דווח על תגובה זו

    • גם לעגל הזהב סגד כל העם. אתמול היינו בפרק ב' של הסיפור הזה. (ל''ת)

      מראה מראה שעל הקיר, 08/10/13 09:55


      IP: 192.117.13.78 דווח על תגובה זו

      • בדיוק ככה

        אילן, 08/10/13 11:35

        זו עבודת אלילים לשמה שום יהדות אין בה ושום קדושה או אלוהים

        IP: 95.35.55.42 דווח על תגובה זו

  • 28.

    דעה מענינת (ל''ת)

    צחי, 08/10/13 09:13


    IP: 147.237.70.106דווח על תגובה זו

  • 27.

    הרב עובדיה יוסף הייתה דמות משמעותית עבור חלק מסויים

    אביהו, 08/10/13 09:07

    מתושבי ישראל - עבור חלק נכבד מהם ("מסורתיים" נוהגים לכנות עצמם, ורובם אינם ממש כאלה) לא בצורה יותר מעמיקה ממה שמיקי ברקוביץ' היה עבור אוהדי מכבי, ובכלל ישראלים אוהבי כדורסל: הוא הביא נצחונות והוא משלנו, וזהו. בתוך מספר שנים זכר השפעתו יצתמצם לתחומי העולם התורני. גדולתו של הרב יוסף הייתה בגישתו ההלכתית. קטנותו נעוצה בפרוייקט ש"ס, שמלבד תור זהב אידאולוגי בזמן כהונתו של אלי ישי, מצתיירת כקוזה נוסטרה חרדית-פוליטית מתובלת קשות במנטליות העארסית שיובאה אליה עם המוני הערב רב שהחליפו ליפא מחומצנת בכיפה שחורה ענקית, צרור מפתחות וקופסאת מלבורו בסידור ומלמול קללות במלמול תפילות אותן הם לא מבינים. ש"ס עבור המזרחיים היא מה שהמאפיה האמריקאית היא עבור האמריקאים איטלקיים: מקור הכנסה וקידום עבור מעטים - מקור לקלון עבור הרוב. בכל מקרה: הזמן תמיד חזק מכל שאיפה רגעית ומבחינה פוליטית בעוד עשור נזכור את הרב עובדיה בדיוק כפי שזוכרים את הרב כדורי. מבחינה הלכתית זכותו תעמוד לשנים ארוכות, אלא שרק עבור הדתיים באמת. לא דתיי הטרנד שצמים בכיפור בכדי לכפר על כך שהם חוטאים בשאר השנה.

    IP: 46.121.98.135דווח על תגובה זו

    • בהרבה מובנים אתה ,כמובן, צודק, רק חבל שאחרי

      צילה18, 08/10/13 09:25

      66 שנות מדינת ישראל עדיין אנו בקטע מצער שכזה. מעניין מתי אמנון לוי יעשה עוד כתבה "מעודדת ומרוממת" על ש'ס....חחהה !

      IP: 79.180.138.212 דווח על תגובה זו

      • הקטע המצער הוא עבור מי שלכוד בעדתיות

        אביהו, 08/10/13 09:39

        ולא מקבל אותה כעוד היבט אחד, מני רבים, של החיים שצריך לקחת בפרופורציה. ישנם אנשים שהעדתיות היא עבורם מכשלה מאוד רצינית ויום יומית, אבל הם מעטים. השאר עושים היסטריה מיותרת שמזיקה לעצמם. כשסיפרתי פעם, לפני כשלוש שנים בערך, שש"ס של אלי ישי היא בעיני בהחלט אופציה מעניית להצבעה מאחר ולאלי ישי היה קו אידאולוגי יהודי, ציוני במשתמע, ברור - שותפים לשיחה שהיו "מסורתיים" אמרו שיצביעו ש"ס רק עם אריה דרעי יחזור... הם לא רצו ש"ס אידאולוגית: הם רצו ש"ס שבראשה "מלך השכונה": מין שיקוף חרדי של הדמות שאותה משחק זאב רווח בסרטי הבורקס. הממזר עם חוכמת הרחוב שמראה לפרידמנים מה זה... במציאות היומיומית שאני מכיר רוב המזרחיים הם אינדבידואלים שבסופו של יום רוצים למצוא את מקומם בחיים בלי העול השלילי של העדתיות. אני מזרחי למחצה אבל בגלל שנראה אשכנזי המזרחיים העדתיים מתייחסים אלי כאל אשכנזי, למרות שאני גנן וגר בפתח תקווה. אחי נראה מזרחי מאוד, רופא שיניים שגר בגבעתיים ויש לו אלרגיה לכל מה שמשדבר "ים תיכוניות"-צריך לראות איזה כבוד עושים לו ה"עדתיים". סיפור קטן (שאנו צוחקים עליו המון) שדי ממצא את המקום של העדתיות...

        IP: 192.116.187.30 דווח על תגובה זו

        • בתור גנן אתה אחלה בן אדם !....חחהה ! וכעת ברצינות ?

          צילה18, 08/10/13 10:06

          אני מתיחסת לכל אדם כערכו ועד שהוא פותח את פיו ומתחיל לשפוך "מרגליות"...אגב ? יש לי נכדים חצי עירקים והם הילדים שכל אם תתגאה בהם ! ...בלי עין הרע !

          IP: 79.180.138.212 דווח על תגובה זו

          • חו"ח לא המעטתי בערכי

            אביהו, 08/10/13 10:15

            והאמת שאני הנדסאי חשמל שנסיבות החיים הובילו אותו למקום אחר. אני לא מדבר ל"אנשים כמוך" אלא להמון ששופטים אנשים לפי הרושם המהיר, הראשוני (אין לי בעיה אתם, אגב). אמרו לי שאני נראה כמו "עורך דין "שכנזי שרוף בשמש" - ובעולמינו כשמתייחסים ל"'שכנזים" בשלילה זה אמור להיות לטיפוס העושה כסף מעבודת ניהול-יענו מרווי על הגב של העמלים בשמש... "למד" על חשבון הרנטות מגרמניה של סבתא ושאר שטויות. וחוצמזה, ביננו? עיראקים זה 'שכנזים צלויים קלות מבחוץ. מהבפנוכו הם 'שכנזים לגמרי. תלכי לכיכר אורדע ברמת גן ותסתכלי על חבורות קשישים ובחיים לא תדעי אם זה 6 רומנים קשישישם או 6 עיראקים ;)

            IP: 192.116.187.30 דווח על תגובה זו

            • אביהו, גם אם תצבע את כל העירקים בלבן הם תמיד יהיו עירקים

              מכסחת דשא, 08/10/13 18:57

              משעשע אותי לשמוע מזרחי או חצי מזרחי שמוציא את עצמו מהכלל, מתבטל בפני אשכנזים, ומוכיח באותות ובמופתים שהוא בעצם לא כל כך שייך לקבוצה שאותם האשכנזים מתעבים,שהוא בעצם יותר דומה לאשכנזים רק עם בעיה אחת קטנה, השיזוף.
              עצם העיסוק שלך בנושא ("בחיים לא תדעי אם זה 6 רומנים או 6 עירקים") מראה שזה שאתה חצי מזרחי ממש מעיקה עליך, ושהיית מאד שמח אם האשכנזי, שבפניו אתה מתבטל, יאשר את העובדה שאתה לא שייך לאותם "בזויים".
              צא מהסרט שאתה נמצא בו, תהיה שמח במה שאתה, מזרחי או אשכנזי, לבן או שזוף, גבוהה או נמוך.
              מהתבטלות ונחמדות כלפי מי שאתה מחשיב כ"גזע עליון" ,על ידי הטלת רפש באחרים, רק תגרום לך נזק תדמיתי, גם בעיני אלה שאתה מתבטל בפניהם.

              IP: 144.15.223.8 דווח על תגובה זו

              • כל אחד ומה שמשעשע אותו

                אביהו, 08/10/13 20:58

                אותי משעשע הפער בין המציאות שאני מכיר ובין מה שמנסים למכור מתסיסים מקצועיים, נרגנים ואנשים שמחלקים את העולם לשחור ולבן. אולי אני טועה אבל אני מזהה את הטיפוס, מכסחת: אלו שמדברים על קיפוח ועל זה שמזרחיים (חצי) כמוני הם "מאןשכנזים" אבל אז הם חוקרים אותך על למה אמא שלך "הסכימה " להתחתן על מזרחי, כאילו מנסים לגלות מה מקולקל בה שעשתה את זה. תמיד עם עלבונות על תימניות "שמעדיפות אשכנזים" וחקירות בדבר האם הבנות שלי יתחתנו רק עם אשכנזים (כאילו שברור שזה מעסיק אותי כשהן בנות פחות מעשר). לשימחתי אני ממש משועשע מהם. נושא מצחיק לדבר עם אבא שלי ...

                IP: 80.246.133.148 דווח על תגובה זו

                • אביהו, אתה מתעקש להמשיך לחיות בסרט

                  מכסחת דשא, 09/10/13 00:05

                  לא דיברתי על אלה שאוהבים לדבר על קיפוח, גם לא על מאושכנזים. אני מדבר על סוג אחר של אנשים, אנשים חסרי עמוד שידרה וחסרי זהות שמתרפסים כדי לצבור נקודות אצל אלה ש"נחשבים", ובתגובה אחת שלך אפשר מיד לראות שאתה אחד כזה.
                  אמירה כמו "האמת שאני הנדסאי חשמל שנסיבות החיים הובילו אותו למקום אחר" מעידה על חוסר בטחון עצמי במה שאתה. אני בכלל לא מבין למה אתה צריך להתנצל על זה שאתה גנן. כמו שציינתי בתגובתי הקודמת, תהיה שמח במה שאתה ואל תיתן לאף אחד לסווג אותך כנחות.
                  אמירה כמו "אמרו לי שאני ניראה כמו עו"ד שכנזי שרוף בשמש" מעידה על הדיסוננס שבו אתה נימצא, מצד אחד ניראה שכנזי וגם חצי אשכנזי ומצד שני רק גנן. שוב, צא מזה, זה לא חשוב באמת הצבע שלך, המקצוע שלך או הגובה שלך, חשוב יותר שתאהב את מי שאתה ושתתעלם מאחרים שמנסים לסווג אותך כאדם נחות יותר.
                  נ.ב. כל האמירות שלך על פלוני שאמר כך וכך ועל אלמוני שאמר כך וכך, עדיין לא מעידות דבר וחצי דבר על אוכלוסיה שלמה שבאה מאותו רקע. אנשים רעים אתה יכול למצוא בכל עדה, עם, גזע, מין או דת.

                  IP: 144.15.223.8 דווח על תגובה זו

        • ים תיכוני, אירופאי, מערבי ושאר ירקות

          מכסחת דשא, 09/10/13 01:57

          אני לא מבין את האמירה "לאחי יש אלרגיה לכל מה שמדבר ים תיכונית"? איפה, אתה ואחיך, חושבים שאנו חיים? בהולנד, בהוואי או במדגסקר? אנחנו חיים במזרח התיכון ואנחנו ים תיכוניים, וכל נסיון להטמיע פה את התרבות האירופית הם נסיונות שוא, לא בגלל רצון אגואיסטי לכפות תרבות זו או אחרת על אזרחי המדינה, פשוט בגלל שהמיקום הגיאוגרפי חזק יותר מכל נסיון מלאכותי לכפות תרבות מסוימת, ולא יעזרו גם מאה תחנות גלי צה"ל, התרבות שתיתן את אותותיה במדינה היא התרבות הים-תיכונית.
          כל נסיון להציג את התרבות הים-תיכונית או כל תרבות אחרת כנחותה הם תגובה של אנשים מפוחדים, שרואים כיצד המדינה תופסת כיוון ים תיכוני, ובאופן טבעי יש לאמר.
          כשאני כותב שורות אלא, אני כבר צופה את עדת המשמיצים, שיביאו כדוגמא זמר מזרחי זה או אחר כהוכחה לנחיתות של התרבות הים תיכונית. ובכן, מראש, אני אומר לכם שיש זמרים חסרי איכות בכל הסיגנונות. ומי שמתהדר במוסיקה המערבית ("מערבית" מילה ממש משכנעת להוכחת איכות) אזי אומר להם שהחיקוי שיוצרים מקומיים מנסים לחקות את המוסיקה המערבית הוא חיקוי עלוב. אני מעדיף את המקור.
          ואם מדברים על מקוריות בהקשר הים-תיכוני,

          IP: 144.15.223.8 דווח על תגובה זו

          • ים תיכוני, אירופאי, מערבי ושאר ירקות - המשך

            מכסחת דשא, 09/10/13 01:57

            ואם מדברים על מקוריות בהקשר הים-תיכוני, אפשר למנות הרבה פרויקטים ויוצרים מענינים כמו הברירה הטבעית, עמיר בניון, דודו טסה ובלוז תימני. זה הכוון, זה עתידנו במיקומנו הגיאוגרפי וכל נסיון לכפות תרבות אחרת הוא נסיון שוא שנועד לכשלון.
            סיכומו של דבר, התרבות מתפתחת בהתאם למיקומנו על הגלובוס, ואם המדינה היתה מוקמת באוגנדה אזי לא היה מקום לתרבות הים-תיכונית, אלא לתרבות כלאיים עם התרבות האפריקאית.

            IP: 144.15.223.8 דווח על תגובה זו

    • לא הייתי מצליח לנסח את זה יותר מדויק.

      עמי, 08/10/13 09:39

      כל כך נכון, ולכן כל כך עצוב.

      IP: 207.232.27.5 דווח על תגובה זו

  • 26.

    תתבייש לך שכך אתה מדבר פחות מ24 שעות שהרב נפטר

    אחת שמאמינה, 08/10/13 09:05

    איזו עזות מצח יש לך לדבר כך על הרב. אנחנו מאותו עם ומאותו דם והשנאה הזאת לא תוביל אותנו לשום מקום. למה אי אפשר לאהוב אחד את השני כל אחד באשר הוא. ובמקום זה לזרוע שנאה ודברי עזות על אדם גדול בתורה של העם היהודי. "אל תשכח מנין באת ולאן אתה הולך". חבל שרק בסוף ימיך תבין את זה, תתעורר עכשיו לפני שיהיה מאוחר מידי.
    הכותרת הזאת שכתבת אותה בכזו עזות מצח לא תביא לך יותר אוהדים וזכויות בשמים אולי רק עוד כמה פידבקים "טובים" מהעורך או עוד איזה כמה מצלצלים לעו"ש ותו לא!

    IP: 212.143.119.241דווח על תגובה זו

    • את האמת חייביל להגיד עובדיה יוסף בשנים האחרונות היה איש ריב ומדון

      , 08/10/13 09:14

      ניבולי הפה שלו לא היו נעימים לאוזן החילונית.את האמת צריך להגיד.

      IP: 81.218.127.221 דווח על תגובה זו

    • מאמיני ומפרשי המר"ן נהגו באופן קבוע

      אביהו, 08/10/13 09:22

      "לפרש" את דברי הביזוי והעלבון שלו במגזרים שיקרם לא חפץ כסוג של "ביקורת מאהבה שאותה אתם החילוניים/whatever לא מסוגלים להבין".

      ובכן? לצערי אני לא יכול להגיד בשם כל החילוניים שמה שהם אומרים בא "מאהבה" אבל קחי בחשבון שבעולם החילוני מקובל להעביר ביקורת על בני אדם ואין דבר כזה "קדוש" - לפחות לא קדוש שמקובל על כולם. מעריב הוא עיתון חילוני ואת קוראת עכשיו בעיתון חילוני. נכנסת למסעדה לא כשרה ובסוף הארוחה את נזכרת להתלונן על זה שהיה ציזבורגר?

      IP: 192.116.187.30 דווח על תגובה זו

      • אני לא באה לפרש ולנמק את דברי הרב

        אחת שמאמינה, 08/10/13 09:43

        ואני גם בעד ביקורת אך לא בכדי ל"הכעיס" ולא כשזה פוגע בציבור שלם המאמין בדרך זו. אולי בעיניך אין דבר כזה "קדוש" אך שוב, בעיני ציבור אחר הרב עובדיה נחשב קדוש וענק בתורה. תמיד בכל מה שנוגע לדברים פלורליסטים ושנשמעים יפה כולם מתבטאים בצורה מכובדת, מקבלת ואוהבת, כמו גזענות כלפי אתיופים, ההגירה של הסודנים, ניצולי השואה, אוכלוסיות שלמות שיש אליהם כבוד ואין מקום לבוטות והתבטאות לא מקובלת. אך כשזה נוגע לדתיים, או שתקרא לזה חרדים (ואני לא חרדית ולא ש"סניקית) כל האמצעים כשרים, אין כבוד למנהיג הציבור הזה והביקורת הופכת לדברי שיטנה ושנאה ללא מעצורים. וזה מה שכואב. וזה שמעריב הוא עיתון חילוני אין ספק אך הוא עיתון המיועד לכל יהודי ובכלל העם היהודי יש גם ציבור שמאמין בגדולתו של הרב עובדיה זצ"ל ולכן אני עדיין חושבת שגם בפלטפורמה כזו צריך לכבד. לא צריך ללכת יותר מידי רחוק בשביל לראות, אני אתמול ישבתי כמה שעות טובות מול הטלוויזיה ושמעתי את הסיקור הנרחב של הלוויה וכו' ואת הכבוד שהכתבים נתנו בכל מהלך היום לאירוע הקשה והכואב הזה. וזה בגלל שהם קודם כל יהודים ואח"כ חילונים. זה אבידה לעם היהודי בכללו.

        IP: 213.57.225.210 דווח על תגובה זו

        • על מה את מדברת?

          אביהו, 08/10/13 09:51

          כתבות על ניצולי שואה, אשכנזים ושאר הנושאים שהזכרת מלאות בטוקבקים מרושעים שכל מטרתם להכאיב. גם בין התגובות פה חסרות כאלה. בכלל טרנד בשנים האחרונות לעלוב באשכנזים (או יותר נכון לנסות ולעלוב-אני לא מכיר מישהו שנעלב ממש) על נושא השואה. תעברי על כמה כתבות ותראי... אני אישית חושב שאם לכתבה יש 30% טוקבקים מרושעים ומסיתים זה אומר שבערך 2-5 אחוז מהאנשים חושבים כך. סתם הערכה, אבל זו דעתי. עכשיו תבדקתי מה אחוז הטוקבקים לכתבה הנ"ל שהם מרושעים נגד אשכנזים/חילוניים ומה האחוז שמרושעים כנגד חרדים/מזרחיים.

          IP: 192.116.187.30 דווח על תגובה זו

          • אני מדברת על כתבות ולא על טוקבקים

            אחת שמאמינה, 08/10/13 10:02

            תמיד יהיו טוקבקים מרושעים וחיוביים אבל כתבות זה כבר משהו אחר. היום הטרנד זה כמה שיותר להתנגח, לזלזל, ללכלך, להשפיל ולגדף את החרדים והרי זה משובח. כי זה באופנה כמובן!

            IP: 213.57.225.210 דווח על תגובה זו

            • לא ראיתי איפה הכותב גידף את מר"ן, סילחי לי

              אביהו, 08/10/13 10:10

              הוא כותב לחילוניים וכותב ב"שפה" של חילוניים. מנסה להסביר (בצירוף דעתו) מה הייתה דרכו של מר"ן, מה היה ומה יהיה. מה את רוצה? שיכתוב בשפה וסגנון של עיתון חרדי לקורא חילוני? לפי התגובה שלך אפשר לחשוב שאלבויים כתב "האייטולה מת ומעכשיו העדר יתפזר לעיסוקיו". מה שאני קראתי זו דעה לגיטימית עבור מי שכותב בעולם החילוני. את לא יכולה לצפות מאדם חילוני שיפול לארץ בגין פטירתו של איש דת שהוא מראש לא קיבל עליו את סמכותו. עבור רבים, ובמצק, מר"ן היה "דמות חשובה עבור השכנים הנחמדים ממול".

              IP: 192.116.187.30 דווח על תגובה זו

              • כשהכותב בה ואומר

                אחת שמאמינה, 08/10/13 10:31

                "תרבות ישראל תוכל לחזור להיות מה שהייתה במשך דורות רבים..." זה זלזול בדרך שציבור שלם הלך בה ועכשיו לא יודע מי ירעה ויוביל אותו. זה סטירת לחי לאותם מאמינים שחושבים שעכשיו, עם אבידתו, הכל אבד. לבוא ולומר דבר כזה, זה מראה את רמת הרגישות של הכותב כלפי המאמינים וההולכים בדרכו. זה לצחוק על חשבונם ולהוציא להם לשון, "הנה לכם"- סוף סוף מה שהיה עם הרב שלכם נגמר ויתחיל עכשיו משהו חדש וטוב. זו בושה לעם היהודי שמישהו מתוך העם היהודי מפנה עורף לאדם כזה. ואני משתמשת בכוונה במילים קשות כדי להסביר לך עד כמה זה עלוב ולא במקום לומר דברים כאלו.

                IP: 213.57.225.210 דווח על תגובה זו

                • אני לא רואה זאת כך. מניח שנפרד ללא הסכמה. (ל''ת)

                  אביהו, 08/10/13 10:34


                  IP: 192.116.187.30 דווח על תגובה זו

                  • אתה צריך להבין שלפעמים נעים להתסתתר

                    אחת שמאמינה, 08/10/13 10:47

                    מאחורי מילים יפות כמו "ביקורת" או "חופש הביטוי", אך יש דברים שהשתיקה (הכבוד) יפה להם. כמו בכל דבר בחיים.
                    וגם אם אנחנו לא מסכימים ודעותינו שונות אנחנו עדיין אחים ועם אחד וצריך לשמור על אחדות. ואחדות דרך אגב, זה היה המוטו של הרב עובדיה יוסף זצ"ל. תמיד דאג לשלום ואחדות בעם, ועל זה אין עוררין.

                    IP: 213.57.225.210 דווח על תגובה זו

                    • אף אחד לא מסתתר ואני לבטח לא "צריך להבין"

                      אביהו, 08/10/13 12:20

                      אני מבין שישנם אנשים שחושבים אחרת ממני ואני מכבד אותם, אפילו בצורה שמקשה עלי - כשאני אורח בעולמם. מעריב הוא אתר עם אוריינטציה לא תורנית, לא חרדית, ומעבר לענייני דרך ארץ אין שום סיבה שקוראיו "יצתרכו להבין" שמעריצי מר"ן מקבלים אותו ככליל השלמות וככזה שאסור להטיל בו דופי. בשביל כתיבה כזו יש עיתונים כיתתיים: יש "הארץ" בשביל הבולשביקים החילוניים שאוהבים לשמוע את ההד של עצמם בלבד ויש מגוון עיתונות חרדית בשביל אלו שמעוניינים לקרוא את ההד של עצמם גם כן, רק בנוסח תורני.

                      IP: 192.116.187.30 דווח על תגובה זו

                    • גברתי,כל ענין ה"כבוד" אינו מכובד. זכותו של אדם לומר את דעתו. זהו! (ל''ת)

                      משועשע, 08/10/13 14:50


                      IP: 109.67.126.102 דווח על תגובה זו

                    • מרן תמיד דאג לאחדות בעם, רק לא עם "בית של גויים" (ל''ת)

                      איש יהודי, 08/10/13 23:40


                      IP: 89.139.5.212 דווח על תגובה זו

  • 25.

    אלבוים , הסתבכת עם אספסוף עצום ונבער מדעת .שמור על עצמך . (ל''ת)

    , 08/10/13 09:04


    IP: 79.176.132.254דווח על תגובה זו

  • 24.

    כל מה שאתה רוצה זה שכולם יתפקרו כמוך. ואני אינני מתומכי ש"ס (ל''ת)

    משה, 08/10/13 08:59


    IP: 80.179.222.206דווח על תגובה זו

  • 23.

    Unfortunately, it'sall wishful thinking. Look at all the ones at the (ל''ת)

    funeral, they don't want any change, 08/10/13 08:58


    IP: 67.82.222.145דווח על תגובה זו

  • 22.

    דב, אל תיבהל מאף אחד, כי אתמול אהבתי את הידיעה

    צילה18, 08/10/13 08:57

    בתיקשורת על כך שבביתו של המרן כיסו את ארונות הספרים בלוחות עץ כבדים, שמא איזה מנחם אבלים יחליט "לקחת" כמזכרת ספר נדיר מספריתו של המרן...ואתה הבנת את זה דב ? הוא ובני משפחתו ממש-ממש הכירו היטב את צאן מרעיתו...

    IP: 79.180.138.212דווח על תגובה זו

  • 21.

    עיוורון של חלק מהאנשים מנעו מעם ישראל את האפשרות לאחידות הלכתיתי (ל''ת)

    דתי לאומי, 08/10/13 08:53


    IP: 95.86.83.77דווח על תגובה זו

  • 20.

    כמליון איש חושבים אחרת!!!!

    דני, 08/10/13 08:48

    והראו זאת ברגליהם אתמול!!

    IP: 62.219.227.145דווח על תגובה זו

    • מליון איש גם סגדו לעגל הזהב. (ל''ת)

      אז מה?, 08/10/13 09:56


      IP: 192.117.13.78 דווח על תגובה זו

    • 10 מליון הלכו אחרי ארונו של אלביס ... (ל''ת)

      אלביס קוסטלו, 09/10/13 00:46


      IP: 213.57.254.231 דווח על תגובה זו

  • 19.

    דתי או לא, נשארת גזעני פונביצ'ר (ל''ת)

    ראם, 08/10/13 08:46


    IP: 212.143.119.241דווח על תגובה זו

  • 18.

    תגובה 11 ו-17 צודקים!!!

    אבי, 08/10/13 08:46

    היזהרו בגחלתן של צדיקים

    IP: 79.181.164.28דווח על תגובה זו

    • אולי, אבל תגובה 19 שגוייה לגמרי!!!!

      ההוא, 08/10/13 10:02

      רשעים וטוב להם.....

      IP: 212.29.203.226 דווח על תגובה זו

  • 17.

    אלבויים, אתה גם פפווץ וגם ששממוק (ל''ת)

    שם, 08/10/13 08:45


    IP: 62.178.2.191דווח על תגובה זו

    • שזה אותו דבר, פפפפווווץץץץ! (ל''ת)

      איציק, 08/10/13 12:15


      IP: 89.139.29.214 דווח על תגובה זו

  • 16.

    הזהרו בגחלתן של חכמים !

    תתבייש לך !!!!, 08/10/13 08:43

    בושה וחרפה, דעה אישית שגויה וחילונית !
    אין לך מושג מי היה מרן, נמשיך ללכת אחר הוראותיו, ופסקיו !

    IP: 84.94.125.160דווח על תגובה זו

  • 15.

    תקראו את תגובה 1 !!!!!! (ל''ת)

    וואלה וואלה, 08/10/13 08:42


    IP: 212.76.113.191דווח על תגובה זו

  • 14.

    מותר לחלום. זה בחינם. (ל''ת)

    תוחזר עורלה ליושנה, 08/10/13 08:36


    IP: 93.173.143.121דווח על תגובה זו

  • 13.

    להחזיר עטרה ליושנה כמו שלך ואבדנו

    , 08/10/13 08:33

    כולכם אחוזי קנאה במעמד הכבוד שהעם נתן למר״ן בדרכו האחרונה

    IP: 37.26.146.241דווח על תגובה זו

  • 12.

    אלבוים אופטימי. הרב יוסף העז לבסס הלכה מקילה (ל''ת)

    לא רואה מי יעז ויוכל להמשיך בכך, 08/10/13 08:32


    IP: 37.26.146.241דווח על תגובה זו

  • 11.

    ועיקר העיקרים הוא שיפרידו את הדת מהמדינה,

    צילה18, 08/10/13 08:30

    וכל אחד ,מצידי, יוכל ללכת לאיזה בבא שהוא חושק בו !! עם טורבן או בלעדיו....

    IP: 192.115.190.190דווח על תגובה זו

    • לא ראית מי הרוב השולט?

      תלמיד של מרן, 08/10/13 08:50

      תסתכלי שוב בתמונות, ותביני שזה רק חלק קטן מהאנשים, שהרי נשיהם וילדיהם נשארו בבית.

      IP: 213.151.52.229 דווח על תגובה זו

  • 10.

    תתבייש לך!!!

    יהודי, 08/10/13 08:28

    יום לאחר פטירת מרן זצ"ל, אתה יוצא נגד שיטתו, מי אתה שתדבר על גדול הדור בצורה שכזו, מי אתה ?!, וכי למדת מספיק תורה בשביל לחלוק על דרכו של מרן בפסיקת ההלכה וכי מה לאזוב אשר בקיר אצל הארז אשר בלבנון מליון יהודים ליוו אותו למנוחות אתמול, מליון איש!!! שהעריצו וכיבדו את דרכו.

    IP: 212.179.149.98דווח על תגובה זו

    • תפסיקו להלך אימים. עבריינים צעצוע (ל''ת)

      א, 08/10/13 09:00


      IP: 147.234.56.21 דווח על תגובה זו

    • אתה לא יהודי, אתה עובד אלילים. לא אלהים בחר ברבבודיה אלא האספסוף (ל''ת)

      ואתה חלק ממנו., 08/10/13 09:57


      IP: 192.117.13.78 דווח על תגובה זו

    • לשמוע דעות כדעתך ולהכנס ליאוש. איזה חושך.ועיוורון. (ל''ת)

      משועשע, 08/10/13 14:54


      IP: 109.67.126.102 דווח על תגובה זו

    • 15 מליון הלכו אחרי ארונו של ולנטינו ...

      רוברט ג'יימס פישר, 09/10/13 00:48

      ושבעה הלכו אחריי הארון שלי

      IP: 213.57.254.231 דווח על תגובה זו

  • 9.

    דברי פי חכם חן

    רענן, 08/10/13 08:19

    נכון במאת האחוזים.
    אמירה מרעננת ומדויקת בתוך שלל המלל.
    העובדה שהרב היה גאון פנומנאלי לא אמורה להאפיל על שאר תכונות אישיותו.
    לשיטתו של הרב יוסף "מיוסף עד יוסף לא קם כיוסף".

    IP: 82.166.165.42דווח על תגובה זו

  • 8.

    כתבה הזויה כמו האיש שכתב אותה (ל''ת)

    מני, 08/10/13 08:17


    IP: 109.186.62.221דווח על תגובה זו

    • בור ועם הארץ

      שגיא, 08/10/13 08:54

      בגדול,איש בור ועם הארץ .

      IP: 109.66.10.168 דווח על תגובה זו

  • 7.

    לבטל את יום השואה אשכנזים ארורים (ל''ת)

    תושבי דרום ת''א, 08/10/13 08:17


    IP: 79.176.228.149דווח על תגובה זו

    • אחי אני איתך

      בושמני, 08/10/13 08:40

      יחד נשמיד את הבוזבוזים הכוזרים

      IP: 95.35.51.61 דווח על תגובה זו

    • מצטרף לקריאה של 8 (ל''ת)

      , 08/10/13 09:12


      IP: 85.64.46.2 דווח על תגובה זו

    • לבטל את המימונה המזרחית ואת סידור התפילה הספרדי. לא כיף?? (ל''ת)

      י.ש., 08/10/13 09:27


      IP: 79.182.223.184 דווח על תגובה זו

    • תגובה מגעילה (ל''ת)

      יהודי, ציוני, מאמין, ימני, 08/10/13 09:59


      IP: 192.117.13.78 דווח על תגובה זו

    • מזרחים מטונפים תפוצצו אתם לא יהודים (ל''ת)

      מוסתערבים, 08/10/13 10:47


      IP: 87.68.16.178 דווח על תגובה זו

      • תגובה מגעילה (ל''ת)

        מראה מראה שעל הקיר, 08/10/13 16:13


        IP: 192.117.13.78 דווח על תגובה זו

  • 6.

    לא מסכים ןאני גם אגיד למה

    חגי, 08/10/13 08:16

    ראשית, אני חולק על העמדה שלך לפיה הרב יוסף הוא זה שנתפס לרבי יוסף קארו והוא זה שניסה להכפיף את כולם לשולחן ערוך. הרי זהו כל העולם היהודי שקיבל על עצמו את השולחן הערוך, ועד כדי כך הגיעו פני הדברים שכשהרמ"א רצה לכתוב חיבור הלכתי לבני אשכנז הוא התאמים אותו לא רק בתוכן, אלא אפילו בכותרת, לשולחן ערוך וכינה אותו (אתה המשנה ברורה) "המפה", מפה על השולחן הערוך.
    נמצא שהשו"ע הוא קונצנזוס, ולא כזה שהרב יוסף יצר.
    .
    שנית -קביעתך שהרב יוסף יצר חומרות ונוקשות שמחמירה על מה שהיה בעבר ביהדות ספרד היא מעניינת, אבל אני לא בטוח, ואתה לא נימקת דיו ולא הוכחת שאי פעם הייתה שם איזו קלות דעת (במובנה החיובי גם מבחינת ההלכה) ולא בטוח ששירת י הלוי, איבן גבירול וכו' שאולי אליהן כיוונת, הן אסמכתא בדווקא לקלות זאת.
    .
    יתר על כן - אני לא סובר שהואקום שהוא יותיר יוביל לגמישות, אבל עוד חזון למועד.
    .

    IP: 85.65.60.146דווח על תגובה זו

    • מיוסף עד יוסף .. קם כיוסף

      רענן, 08/10/13 08:24

      אתה טועה.
      אמנם הבית יוסף התקבל בכל תפוצות ישראל אולם עדות שונות לא קבלו כל תג ופסיק שנפסקו שם וראה בענין זה את כל ספרות ההלכה הענפה שנכתבה מאז. לכל קהלה בצפון אפריקה ובאירופה היו המנהגים שלה והפסיקות שלה בתחומים שונים.
      בא הרב יוסף וניסה להעמיד את כל התורה על קביעה אחת.
      כותב המאמר צודק בנקודה זו במאת האחוזים.

      IP: 85.250.160.178 דווח על תגובה זו

  • 5.

    בקיצור מר אלבוים , איש הישר בעיניו יעשה . הנני חילוני שלא

    מזכיר המדינה, 08/10/13 08:15

    חי מפיו של הרב עובדיה ולא מפי כל רב אחר .

    IP: 91.227.165.5דווח על תגובה זו

  • 4.

    צודק מאה אחוז. ש"ס הרסה ציבורים מועילים שלמים (ל''ת)

    עד ששס הגיעה, כל בני משפחתי ה''חרדית'' הלכו לצבא, 08/10/13 08:14


    IP: 212.25.85.230דווח על תגובה זו

  • 3.

    בושששה עדיף לכם להוריד את הכתבה הזאת מהאתר- פשוט מבייש אותכם (ל''ת)

    יוני, 08/10/13 08:07


    IP: 212.68.144.121דווח על תגובה זו

  • 2.

    קשקוש. ברור שמעולם לא למדת הלכה. (ל''ת)

    כתבה מצחיקה, 08/10/13 08:02


    IP: 82.166.81.221דווח על תגובה זו

    • מי רוצה בכלל ללמוד הלכה

      הפטריוט, 08/10/13 08:17

      כמו איראנים. ברגע שיתאפשר לכם אתם הופכים את המדינה למדינת הלכה.

      IP: 46.116.102.129 דווח על תגובה זו

      • עדיף מדינת ההלכה מאשר דיקטטורה המשפטית של ערב רב.

        שגיא, 08/10/13 08:52

        אילו היינו חיים במדינה הדמוקרטית באמת,הייתי חושש ממדינת ההלכה.אך כאשר מדינה שלמה מתנהלת על פי השקפת העולם של קבוצה קטנה,שאף אחד לא בחר בה והיא בוחרת את חבריה מתוך חבריה בחדרי חדרים,מתערבת בכל תחום ומקנה לעצמה סמכויות ,פוסלת חוקים של דמוקרטיה הייצוגית,אני מתחיל לחשוב פעמיים

        IP: 109.66.10.168 דווח על תגובה זו

      • ההלכה היא כשל האמונה. אם ללמוד אז נביאים ותהילים ואז גם היית מבין ש- (ל''ת)

        ההלכה היא כשל האמונה, 08/10/13 09:59


        IP: 192.117.13.78 דווח על תגובה זו

        • ומי החליט שתהילים זה חלק מהתנ"ך? אנשי הכנסת הגדולה (ל''ת)

          דימה, 08/10/13 15:53


          IP: 91.199.69.254 דווח על תגובה זו

          • זה בכלל לא משנה מי החליט. תהילים מבטא את המהות היהודית. מזמור לדוד (ל''ת)

            ההלכה היא כשל האמונה, 08/10/13 16:14


            IP: 192.117.13.78 דווח על תגובה זו

      • מגרד לי פה ומגרד לי שם

        רק צחקתי, 08/10/13 16:16

        הרגת אותי עכשיו הוצאת לי את המילים מהפה

        IP: 85.250.174.80 דווח על תגובה זו

  • 1.

    אין שכל אין דאגות

    חח, 08/10/13 08:01

    לעולם לא נחזור למה שהיה אז. כי אין לאף עידה ואף קבוצה רב מדריך שילך בראש מחנה.

    IP: 189.135.97.187דווח על תגובה זו