• 42.

    כל כך נכון!!

    יהודי, 28/11/13 13:46

    אני מאוד מזדהה איתך. אתה צודק כל כך!!!

    על הציונות הדתית להתחיל ללמוד וללמד את כתבי מרן הראשון לציון הרב בן-ציון מאיר חי עוזיאל שהיה מגדולי התורה, המחשבה, המעשה בדור האחרון וציוני.

    גם את כתבי הרב יהודה אלקלעי ממבשרי הציונות,הראשון לציון הרב יעקב מאיר, הראשון לציון הרב יצחק ניסים, הראשון לציון הרב מרדכי אליהו, הרב משה כלפון הכהן, הרב חיים דוד הלוי,הרב יהודה ליאון אשכנזי, הרב יצחק אביחצירא,הרב שלום משאש, הרב יוסף קאפח.

    ועוד המון המון רבנים ספרדיים ציוניים!!

    IP: 5.28.175.40דווח על תגובה זו

  • 41.

    נהניתי מאוד לקרוא!

    עמית זגורי, 24/10/13 12:45

    כחוזר בתשובה הבא מבית דתילוני (קידוש ואז חדשות שישי בטלוויזיה...) חצי ספרדי וחצי אשכנזי, נהניתי מאוד לקרוא את המאמר שלך. אני נע כרגע בין הדתיות של לייבוביץ' לבין המסורתיות של מאיר בוזגלו ומצאתי נקודות הזדהות רבות עם דבריך. כתבת מילותייך בנועם וניסחת דבריך באהבה.

    תודה רבה!

    IP: 84.229.7.199דווח על תגובה זו

  • 40.

    מקופחים, נמאסתם

    שי, 23/10/13 18:19

    לא טוב לכם? תקימו ישיבות משלכם על טהרת המסורת הספרדית. אופס, משום מה אתם לא מצליחילם להקים מוסדות משלכם, ע"ע מעיין החינוך התורני. אבל אתם אלופים בלהתבכיין.

    IP: 109.67.5.79דווח על תגובה זו

  • 39.

    ככה הופכים הבבונים את הבבונים לבבונים (ל''ת)

    לוכד הבבונים., 23/10/13 17:20


    IP: 5.28.178.172דווח על תגובה זו

  • 38.

    )))(((( השתגעתם? כל העניין של רבנים כוללים ישיבות בחורי ישיבה אולפנות (ל''ת)

    כוללים וכו׳= עבודה בעניים כתות מסוכנות לעם ולמדינה, 23/10/13 11:25


    IP: 109.66.165.137דווח על תגובה זו

  • 37.

    הכותב מצביע לש"ס ורוצה להפוך את הבית-היהודי לש"ס. אבל פה יש שוויון (ל''ת)

    גם הפלסטינים רוצים את 2 המדינות לעצמם, 21/10/13 15:58


    IP: 147.234.56.21דווח על תגובה זו

  • 36.

    דוקא האשכנזים ויתרו: על ההגייה האשכנזית, לטובת ההגייה הספרדית (ל''ת)

    א, 21/10/13 15:55


    IP: 147.234.56.21דווח על תגובה זו

  • 35.

    החרדים הם היחידים שיש להם את האינטרס

    אנה, 14/10/13 14:15

    לשמר את הפילוג.
    לאורך כל חיי, בתיכון, בצבא, באוניברסיטה, תמיד היו בדיחות עדתיות, אבל כולם היו ביחד.
    רק אצל החרדים דואגים לשמר את ההפרדה.

    IP: 80.179.5.132דווח על תגובה זו

  • 34.

    לא נכון. גם אנשי ש"ס מאד משוכנזים.

    , 14/10/13 13:11

    לא נכון להגיד שרק תלמידי הישיבות במגזר שלנו משוכנזים.
    אני מכיר הרבה ש"סניקים, וכולם משוכנזים כמעט לחלוטין.
    פעם הייתי בהקפות שניות בישיבת "פורת יוסף" ה"ספרדית", לרגע חשבתי שנקלעתי לישיבת פונוביז'...
    לצערנו הרבה ספרדים משתכנזים, בכל המגזרים, לא רק בציבור הדתי לאומי.

    IP: 212.76.123.215דווח על תגובה זו

    • בקשר למשתכנזים

      יצחק, 30/10/15 11:18

      אולי כל מה שהאשכנזים עושים הן בלימוד ובכל הדברים כל כך נכון הדרך שלהם שכולם רואים את זה ורוצים להיות כמותם ולהשתכנז

      IP: 176.12.141.190 דווח על תגובה זו

  • 33.

    כל מילה בסלע (ל''ת)

    אבי, 11/10/13 13:20


    IP: 93.172.16.214דווח על תגובה זו

  • 32.

    אין אלוהים ספרדי או אשכנזי. אז מספיק אם השטיות האלו (ל''ת)

    יואב, 10/10/13 07:25


    IP: 108.184.251.254דווח על תגובה זו

    • להפסיק להפריד בין יהודים- למה בכלל צריך ישיבה לפי עדה? (ל''ת)

      נכון!, 10/10/13 10:20


      IP: 81.218.74.20 דווח על תגובה זו

  • 31.

    בושה

    אבי, 07/10/13 22:31

    נוער ספרדי תתביישו לכם אתם טובים יותר מכל השאר אז למה אתם משפילים את עצמכם מולם?

    IP: 84.228.137.205דווח על תגובה זו

  • 30.

    לא משנה מה. הטוב הוא דתי לאומי רק לא ש'ס. (ל''ת)

    העיקר רק לא ש'ס, 07/10/13 15:56


    IP: 79.181.197.1דווח על תגובה זו

  • 29.

    שוב מחלוקת

    ג, 05/10/13 21:38

    מה רוצים מחלוקת
    שיתחילו ללמוד את כל ספרות חזל והכל בסדר

    IP: 37.60.45.149דווח על תגובה זו

  • 28.

    אין עניין של ספרדי אשכנזי-מי שהחליט שדרך הרב קוק נכונה

    אורי, 02/10/13 17:22

    הולך לפי הרב קוק,
    תיכף יגידו שגם הברסלבים משתכנזים,הכתב לא מבין שכל אחד בוחר את דרכו ואת רבותיו -אין קשר לספרדי אשכנזי-ולא צריך לצור מהומה על לא מהומה

    IP: 79.180.183.188דווח על תגובה זו

  • 27.

    נו נו

    אשכנזי, 02/10/13 15:30

    יש הרבה רבנים אשכנזים שפועלם משתווה לרמתם של הרבנים הספרדים המוזכרים בכתבה, והם פחות ייזכרו מהספרדים לא כי היו פחות טובים, אלא כי הספרדים הובלטו עוד - עקב ספרדיותם.

    IP: 213.8.98.21דווח על תגובה זו

  • 26.

    סליחה ממי שירגיש נפגע, אבל זו האמת

    למדתי והתפללת אצל אשכנזים ספרדים חסידים ליטאים וכו, 02/10/13 15:21

    אני מכיר היטב את כל הזרמים. ולמדתי שנים בישיבה דתית לאומית מאוד מפורסמת.
    הכתבה, כמו רבים אחרים, דנה בנושא חשוב אך מתעלמת מהנקודה העיקרית:
    יש הבדל עצום בין הסגנון האשכנזי לספרדי במאות השנים האחרונות, ובמחילה מהספרדים - ההבדל בסגנון המחשבה מאוד לטובת האשכנזים.
    הסגנון האשכנזי יצירתי ביקורתי ומקורי יותר. מאותה סיבה גם ההשכלה החילוניות הסוציאליזם הקומוניזם והציונות המעשית נולדו באירופה ולא בארצות ערב, כמו גם פרסי נובל ואוניברסיטאות וכל המהפכה התעשייתית.
    היו צדיקים וגדולים כמובן אצל הספרדים, ויש לקהילות הספרדיות גם יתרונות, אבל בכל סגנון המחשבה - אין מה להשוות.
    אין אצל הספרדים מישהו בסגנון הלמדנות כמו ר' חיים מבריסק ר' שמעון שקאפ, הגרנ"ט, ר' אלחנן וסרמן ור' שמואל רוזובסקי.
    אין אל הספרדים מישהו כמו הרב קוק הרב צבי יהודה והרב סולובייציק.
    כמו שבשביל להקים אוניברסיטה טובה צריך להקים אותה בסגנון אירופאי ולא ערבי, כך ישיבה טובה (מבחינת רמת הלימוד, לא דיברתי על נושאים אחרים וחשובים שבהם הספרדים מוצלחים יותר) היא בסגנון אשכנזי ולא ספרדי.

    IP: 213.151.53.191דווח על תגובה זו

    • צריך לקחת טוב מכל עולם ולהפסיק את ההפרדה בין יהודים (ל''ת)

      לא משנה מה הזרם, 10/10/13 10:21


      IP: 81.218.74.20 דווח על תגובה זו

    • או שאין לך ידע, או שאתה פשוט אשכנזי גאוותן

      , 14/10/13 13:13

      יש הרבה גאונים ספרדים שסגנון החשיבה והכתיבה שלהם לא נופלים בכלל מהרבנים האשכנזים.
      קצת כבוד.

      IP: 212.76.123.215 דווח על תגובה זו

  • 25.

    בישיבת ההסדר בה למדתי היו בקשות בערב שבת,ותפילה מעורבת בימים נוראים

    , 01/10/13 22:25

    ואפילו תלמידים ורבנים אשכנזים השתתפו בה , לא כל הישיבות כמתואר בכתבה

    IP: 85.130.223.25דווח על תגובה זו

  • 24.

    צודק כל כך!!!

    יהודי, 30/09/13 13:30

    אני מסכים עם כל מילה. זה הפסד שלנו... אני תמיד הרגשתי ככה. התעלמות מוחלטת מחכמי ספרד וכך נהיים ש"סניקים!

    IP: 80.246.133.69דווח על תגובה זו

  • 23.

    ניתן לציין את הרב אורי שרקי

    גדי ישראלי, 30/09/13 09:36

    שעושה את מלאכתו נאמנה בחינוך לספרדיות.

    IP: 213.151.59.50דווח על תגובה זו

  • 22.

    הכותב פרסם בעבר על הרוח השורשית הספרדית - יהדות בגובה העיניים-המאמר

    matan, 30/09/13 09:08

    http://www.news1.co.il/Archive/003-D-49597-00.html

    IP: 93.173.52.124דווח על תגובה זו

  • 21.

    כבוגר ישיבה תיכונית וישיבת הסדר גם אני "השתכנזתי" לגמרי - אבל חזרתי

    תימני, 30/09/13 08:47

    רק לאחר גיל 30 נוכחתי לדעת שאני בועט במסורת מפוארת של תורה לימוד פילוסופיה והשקפה תורנית ענפה ומוצקה ועוד... היום שיניתי הכל בעוד ילדי קטנים, ומעתה אני מתפלל בנוסח תימן בלבד, ובבית כנסת תימני בלאדי- בביתי אפילו ברכת המזון וברכות נטילת ידיים (ויתר הברכות כמובן) הכל נעשה בהגיה התימנית הצחה. לכל חברי התימנים אומר- זה אפשרי צריך רק להקפיד על כך במאור פנים ולא בטרוניות ולאט לאט הכל חוזר. הילדים מקבלים את הדברים באופן טבעי והבנים אפילו ירצו לעלות לשישי ואח"כ גם לתרגם.
    וכיום לאחר כ5 שנים אני מרגיש כאסיר משוחרר שכבודו הושב לו.

    IP: 95.86.85.178דווח על תגובה זו

    • חזק וברוך! (ולא ישר כח..חחח) , תודה לאל שהאסימון נופל לכולם :)

      ניר, 02/10/13 00:28

      ממשנתו של הרב זיני: שכל אחד ינהג כמנהג אבותיו, ונזכה כולנו להפריה הדדית ולשמירת מסורת אבותינו.

      IP: 83.130.122.121 דווח על תגובה זו

    • לא לוותר על מסורת שלך אבל הכתבה סתם מעודדת פילוג

      כולנו יהודים, 10/10/13 10:23

      די לשנאה בין יהודים כולנו מפסידים

      IP: 81.218.74.20 דווח על תגובה זו

  • 20.

    Amazing true (ל''ת)

    lior k, 30/09/13 08:47


    IP: 96.242.240.186דווח על תגובה זו

  • 19.

    דברים חשובים עם הערה אחת

    איתי, 30/09/13 06:44

    אכן הדברים שנאמרו כאן חשובים מאוד וראויים להתייחסות כבדת משקל, מאידך כשציינתי זאת בפני רב ציוני דתי ספרדי ציין הוא באזני דברים שחשוב שיאמרו- אין בליבו טרוניה על כך מכיוון שממשיכי דרכם של הרב קוק והרב סולוביצ'יק שהגיעו מארצות אשכנז, המשיכו במסורת אבותיהם ואימותיהם ומי שרצה להצטרף(כמו שהוא מעיד על עצמו) בחר להיות תחת תפיסת העולם הזו. ע"פ מה שהוא אמר לי, אכן(ואני יודע שאכן כך הוא פועל) היום הוא מוביל יחד עם רבים את קו השינוי מכיוון שב"ה הציבור גדל ומורכב מעדות שונות החוסות תחת צילם של ענקים אלו ויונקות מדרכם אך כמובן לא בכל דבר ובכל אמירה(כאן נכנס עניין התפילות, מנהגים, הוגי דעות, פוסקי הלכה וכו' וכו' ובכלל כמתווי דרך בחיים) אלא כדרך חיים כללית.

    IP: 79.180.210.169דווח על תגובה זו

  • 18.

    במקום לקטר - ראה איזו פרימיטיביות צמחה מש"ס .... (ל''ת)

    , 30/09/13 00:34


    IP: 109.64.96.54דווח על תגובה זו

  • 17.

    הכותב בור ועם הארץ בשולשלת הרבנים האדירה של יהדות ספרד, מצטט טיבה בים

    אברהם, 29/09/13 22:29

    מאותם גאונים וסובר שזהו! אז במקום לתקן לצעירי ספרד, נמצאת מחריב בסוברם שאכן אין מהם גאוני עולם שלאורם ילכו.מלבד המעט שהזכיר,הרי(בלי לדקדק בסדר הדורות)כל הגאונים רב האי גאון, רב סעדיה גאון, רב עמרם גאון וכו', הרי"ף, דונש הלוי בן לברט, מהר"י מיגש, מנחם בן סרוק, רבי יצחק איבן גיאת, הרשב"א, הריטב"א, הרא"ה, רבנו בחיי, הר"ן, רבנו יונה, רבי חיסדאי אבן שפרוט, רבנו אברהם אבן עזרא, לרבי יהודה הלוי, המאירי, הרז"ה רבי זרחיה הלוי, שרשרת הרבנים אבן טיבון, רבנו יוסף קארו, רבי ישראל נאג'ארא, הרמח"ל, הר"ע מברטנורא, הרמ"ע מפאנו, רבי משה בן חביב, רבי שלומה אבן גבירול, רבי יצחק אברבנאל, שמואל די מודינא מהרשד"ם, רבי שלמה אלקבץ, הרב יום טוב אלגזי, מהר"י בן לב, רבי יצחק אבוהב בעל מנורת המאור, רבנו בחיי בן יוסף אבן פקודה בעל חובת הלבבות, רבנו יוסף חיים הבן איש חי, למאות ולאלפים ותקצר היריעה מלהזכיר, כולם בעלי נכסי צאן ברזל בספרות התורנית האדירה. על כן,בן ספרד שאינו גא במורשתו הינו בכלל עם הארץ ובור במורשתו. ועוד,כשם שהתלמוד הבבלי אינה מורשת יהודי בבל כי אם נחלת כלל ישראל כך רבני אשכנז אינם נחלת בני אשכנז בלבד

    IP: 77.125.72.246דווח על תגובה זו

    • כל כך הרבה בבונים. אין מילים בפי. (ל''ת)

      Zאביק השועל, 29/09/13 23:09


      IP: 85.250.156.92 דווח על תגובה זו

      • טעיתי בחתימה. צריך להיות : Zאביק הבואש . (ל''ת)

        , 30/09/13 00:33


        IP: 109.64.96.54 דווח על תגובה זו

      • זאביק לך לעזאזל !!!

        אני, 24/10/13 09:37

        אין לך משהו טוב לכתוב אז עדיף שתשתוק ! דרך אגב זאב זה ממשפחת הכלבים ; )

        IP: 87.68.31.130 דווח על תגובה זו

  • 16.

    והמשל

    הישיבה, 29/09/13 21:08

    "משל למה הדבר דומה"... זוהי דרך הלמידה והשיכנוע בישיבה...

    אלא שהמשלים טבעם לאחז עיניים. אפשר לדמות את "כל דבר" לזמיר, לנגן ויולה, וליצור מתווה של סמלים ודימויים. לכן אינני קונה את הדימוי. "עובד ה' הסטריאוטיפי – הוא אוטומאט של מחוות ריטואליות. אני מכיר אותו כי הוא איתי במניין כל בוקר, באותה חליפה ושרוול מופשל מטלטל ללא יד – כאילו הוא יוסף טרומפלדור – בגלל שאותה יד לבושה תפילין והוא נראה מגוחך וחבוש מגבעת כמובן שמתחתה מבצבצת כיפה והוא בודד כמוני ללא שותפות בחוויה רוחנית כי בעצם בשמונה וחצי מסיימים את מה שאמור היה להיות נגינת הטימפני שמעולם לא בוצעה.
    בסיום התפילה כולם מסירים את התפילין ותוחבים את היד לשרוול הריק ומסתלקים. לא מסתכלים בפני הזולת אפילו פעם אחת [כמו שאומרים בליל הסדר]. משלים ודת צריכים להפסיק ללכת שלובי ידיים כעיוור האוחז ביד הפיקח.

    IP: 46.19.81.196דווח על תגובה זו

  • 15.

    אנחנו לא "ציונות דתית" בעיניהם ומי שכן הוא משתכנז (ל''ת)

    ט., 29/09/13 20:00


    IP: 213.151.53.241

  • 14.

    מאמר יפה יישר כוח

    רן, עמק יזרעאל, 29/09/13 18:01

    אני אשכנזי ואכן יש משהו מחמיר יותר בצד האשכנזי. אמן שתהיה עוד מהפתיחות הספרדית ושנלמד גדולתם של רבנים כמו הרב עוזיאל, הבן איש חי(שאותו דווקא הרבה אשכנזים מרבים לצטט) ועוד.
    המסורת הספרדית חשובה, כפי שציין הכותב: טובים השניים מן האחד! ולא מדובר בחרדיות השסניקית שקרובה יותר להלך רוח ליטאי אשכנזי.

    IP: 87.68.34.145דווח על תגובה זו

  • 13.

    זה ממש מבורות דוקא במוסדות שס יש ליבה רק שזה לא העיקר גם שר החינוך מ

    , 29/09/13 17:45

    יש עתיד אומר זאת ואף מעבר לזה ומרן הרב עובדיה בדיוק עלזה עשה מהפכה כגון דיינים מורה הוראה ועוד בכל קהילות בארץ ובחול חוץ מהפן ההלכתי וכו וכו

    IP: 95.86.66.75דווח על תגובה זו

  • 12.

    מאמר מאלף ! גם לנו נתנו להתבייש במנהגים בבני עקיבא ובישיבה

    רמי, 29/09/13 17:13

    שרשרת של אירועים גרמו לי בנעורי בבני עקיבא ובישבה התיכונית להבין כי המהגים הספרדיים אינם לגטימיים".
    בבני עקיבא-הרוב המוחלט היה ספרדי, אבל אוי למי שניסה להחדיר מנגינות ספרדיות. כשלא היה מניין-הרחקנו לכת לבית כנסת אשכנזי ולא לבית הכנסת הספרדי הסמוך. גם בישיבה הונהגו המנהגים האשכנזיים בתפילה ולא היה זכר למנהג ספרדי.איזה מסר זה מעביר לנער ספרדי? שיתבייש במוצא שלו. בסוף הוא מוריד את הכיפה.

    IP: 85.250.58.184דווח על תגובה זו

  • 11.

    דוד בן גוריון חנק והרעיב למוות כל מה שלא נראה לו ראוי להתקיים

    נאפו, 29/09/13 16:37

    והוא יכל לעשות זאת כי הכסף היה בידיים שלו.


    הוא אפשר לספרדים לנשום רק דרך מוסדות המדינה שעוצבו באופן אשכנזי מובהק...

    IP: 109.186.69.90

    • מפא"י בראשות בן גוריון העלו את הבבונים מאפריקה - בכיה לדורות.

      הטעות של מפא''י בראשות בן גוריון, 25/10/13 14:48

      כבר למעלה מ-50 שנה שהבבונים האלה רק מצפים שיתנו להם ויתנו להם ומיללים על קיפוח ואפליה. לעומת זאת, השטחים בהם הם מובילים הם: פשע, בערות, אלימות, גסות, בטלנות, שביתות, אמונות תפלות, השתמטות, אמונות תפלות, סגידת קברים ובבאים, בכיינות, טמטום...

      IP: 37.142.150.221 דווח על תגובה זו

  • 10.

    אין לגיטימציה למנהיגות ספרדית בלי חותמת כשרות אשכנזית שבן גוריון אישר

    נאפו, 29/09/13 16:34

    הבולשביזם של אמונות ודעות שהנהיג בן גוריון עדיין מתקיים.

    רב ספרדי שלא מתלבש כמו אשכנזי (לרבות הרב עובדיה יוסף) לא יקבל לגיטימציה, לא יוכל למלא משרה רבנית ולא יוכל לתת שירותי דת שמוכרים ע"י המדינה.

    יש שני מודלים שמורשים להתקיים במרחב של מדינת ישראל: המודל השחור החרדי האשכנזי.
    המודל הציוני דתי האשכנזי.

    אין מודל ספרדי במדינת ישראל.

    כל בית יהודי מחזיק את החומש עם הפרשנים הספרדיים: רמב"ן, אבן עזרא, ספורנו, רש"י, אור החיים.

    כל בית יהודי מחזיק רמב"ם

    כל בית יהודי מחזיק שולחן ערוך.

    יסודות הדת ועקרי הרוח כולם, נמצאים בספרות של גאוני ספרד וצפון אפריקה. מנוסחים היטב ולא חסר בהם דבר.

    אין משהו שהחזון אי"ש או הרב קוק אמר, ולא נאמר ע"י חכמי ספרד בצורה כזו או אחרת. הם ניסחו דברים שאמרו לפניהם

    ההתעלמות מהמקורות סיבתה פוליטית ותאוות כוח ושליטה.

    IP: 109.186.69.90

    • למה הזרמים כל כך נימצאים בגטו

      איפה סיעור המוחין, 29/09/13 19:13

      למה ספרדים ספרדים למה לא מיזרח.ולכולם.הרי אנחנו במיזרח כל כך הרבה מדומה מישחקי לא אמיתי.אם אנשים היו יודעים משמעות מילה זו.כי מיזרח זה הכל במובן האמוני.זה צמרמורת זה מבשרי אחזה אלוקה.זה החוויה המיסטית הכי חזקה.המיזרח הרבה יותר עליון מהמערב.כיום לכאורה לא אבל זו האמת.מיזרח מהמילה זרח מי-זרח?השם זרח.זה אוצרות ניסתרים.אנחנו כולנו כה גלותיים לא מחוברים למורשת האמיתית שלנו.עליונותו של המיזרח הוא בחזונו העתידי הנישגב.העיר הנוצצת שעל הגיבעה שהכוונה לציון היא בוודאי מיזרח.והתנך כולו מיזרח אין בו אפילו טיפה מערב.ותורתו של אברהם אבינו ולולאתו היא בוודאי מיזרחית.כמובן כולנו צריכים להיות ראויים למילה אדירה זו שאוצרת בתוכה את העולם כולו.כל העולם כולו כלול בה

      IP: 5.22.129.96 דווח על תגובה זו

    • רש"י

      משה, 30/09/13 12:15

      הכותב טוען שרש"י הצדיק היה ספרדי....

      עד כמה שידיעתי מגעת-רש"י זצוק"ל בודאי איננו ספרדי....כל שכן-רש"י למד בגרמניה ולכן קרוב הרבה יותר לאשכנזים !!!

      IP: 84.110.89.211 דווח על תגובה זו

  • 9.

    הספרדים נמחקו ועברו שואה תרבותית ורובם מתרפסים ולא מבינים שבכל מקרה (ל''ת)

    ייחשבו סוג ב וז'- עורו המזרחיים!, 29/09/13 16:07


    IP: 212.143.85.199דווח על תגובה זו

    • מהפכה.ווי ניד רוולושין

      עם ישראל צריך מהפכות, 29/09/13 19:35

      המיזרחים לדעתי צריכים לחזור למסורת אבות.הם ברובם סך הכל די דומים בחשיבה.יש מושג למשל החזרה בתשובה תוכנו מאוד מזכיר את האשכנזיות החרדית.אורי זוהר ברסלב עד שס שהפנימה המון גם מזה מיתבישת במיזרחיותה מאוד.יש כמובן גלי החזרה בתשובה אם כל עדות המיזרח יחזרו למסורת שזה יותר מימיליון הם יסחפו את כל העם איתם. כי גלים אלה היו לכל היותר ברמה של מאות, אלפים.אצל עדות המיזרח אין את השינאה העצמית החילוניות הקיצונית

      IP: 5.22.129.96 דווח על תגובה זו

  • 8.

    מאמר מדהים! תרים את הכפפה לחיבור מקיף יותר

    הסדרניק ספרדי, 29/09/13 15:22

    עם מקורות ועם הלכות רלוונטיות לציבורים ובתי כנסת שנשבו ביד שס.

    IP: 37.142.173.110דווח על תגובה זו

  • 7.

    וואו. כתבת יפה מאוד..

    , 29/09/13 15:03

    מקווה שבאמת יחול שינוי.. לא בהפרדה של ישיבות לאשכנזיות וספרדיות אלא בפתיחות ללימוד ממגוון המפרשים וההוגים. מגוון מנגינות וכו. לדעתי כולנו רק נרוויח מזה..

    IP: 95.35.59.253דווח על תגובה זו

  • 6.

    נמאס מהבכיינות הלא נגמרת הזאת.

    אורן, 29/09/13 15:00

    קודם כל גילוי נאות - אני תימני.
    צריך להודות ביושר שכל מה שהושג כאן במאה השנים האחרונות זה (לרוב) בזכות אלה שמכונים האשכנזים.
    בזכות פועלם לפני ואחרי קום המדינה יש לספרדים מדינה, מוסדות חינוך, מקומות פרנסה וכו'.
    אם אתה ספרדי ולא משנה לאיזה מגזר אתה משויך: דתי לאומי, חרדית חילוני, ימני, שמאלני לעולם
    אתה צריך להיות אסיר תודה לאשכנזים שהובילו כאן את הכל במאה השנים האחרונות.
    גם אם אנו כספרדיים היינו שותפים לכל התהליך תמיד האשכנזים חשבו קדימה והובילו את התהליכים.
    סוף סוף צריך לומר את זה ביושר ובהכרת תודה ודווקא כמי שלא נחשב אשכנזי אני אומר את זה.
    לכן מה כל כך מפליא את כל הספרדיים הבכיינים (ולא כולם כאלה) שיש לאשכנזים עדיין שארית של הגמוניה בחלק מהישיבות התיכוניות?
    הלא הם ואבותיהם ייסדו אותן והביאו אותנו הספרדיים ללמוד בהן.
    בכיינות אף פעם לא הצמיחה דבר טוב.
    צאו מהפוזיציה הנרפית הזאת והתחילו לעשות משהוא עם עצמכם במקום להתבכיין.
    יש לכם בעיה לכו תקימו ישיבה תיכונית ספרדית ונראה מי ירשום את בניו לישיבה הזאת... (ניחוש - גם לא ספרדים)

    IP: 79.177.211.64

    • ממש לא בכיינות

      , 29/09/13 15:09

      להפך, הכתבה ממש לא נשמעת לי בכיינית. אני לא הייתי מודעת למצב כפי שהוא. וכאחת שאכפת לה מכלל ישראל היה חשוב לי לראות שינוי כזה מתבצע כדי שלא נאבד אנשים מצויינים.. (סלח לי על השימוש הקיצוני במילה 'נאבד')

      IP: 2.55.127.143 דווח על תגובה זו

    • דבר נוסף ששכחתי לציין: אני תימני שמאד מקפיד של שמירת מסורת תימן ומדבר (ל''ת)

      אורן, 29/09/13 15:51


      IP: 134.191.232.70 דווח על תגובה זו

    • דבר נוסף ששכחתי לציין:

      אורן, 29/09/13 15:59

      אני תימני ששומר באדיקות על מסורת תימן, מדבר בחית ועין, בין גילו של הכותב פחות או יותר, למדתי בישיבה תיכונית וישיבת הסדר עם רמי"ם וראשי ישיבות אשכנזים, ואף פעם לא הרגשתי חריג או הרגשתי שיש לי בעיה להיות מי שאני.
      הכל עניין של חינוך (ולא של בכיינות).
      אני מודה מכל ליבי לאלה שחינכו אותי בישיבות
      ומחנכים את בניי היום בישיבות התיכוניות והגבוהות (שוב רובם במוחלט אשכנזים למי ששואל...)

      IP: 134.191.232.71 דווח על תגובה זו

      • מה ההתבכיינות שבכתבה? למה אתה ממציא?

        רמי, 29/09/13 17:16

        אין כל בכיינות. ההפך, יש מתן קרדיט מחד, ורצון לשפר מאידך. אתה סתם מתיימר לדבר בשם תימני, או שאתה שטוף מוח שלמד להגיד "בכיינות".

        IP: 109.64.130.209 דווח על תגובה זו

        • אין התבכיינות? התחל בכותרת והמשך בגוף המאמר

          אורן, 29/09/13 22:20

          אין צורך ברמה גבוהה של הבנת הנקרא

          IP: 79.176.121.212 דווח על תגובה זו

      • תימני עלוב שחרר אותנו (ל''ת)

        יוסי, 10/10/13 06:09


        IP: 77.170.248.143 דווח על תגובה זו

    • א) לא נכון. ב) מה הקשר בין זה לכתוב?? (ל''ת)

      יפתח גורן, 29/09/13 17:44


      IP: 212.199.113.13 דווח על תגובה זו

    • תמנים הם יהודים? (ל''ת)

      אשכנזי, 11/10/13 13:22


      IP: 93.172.16.214 דווח על תגובה זו

      • יותר ממך זה בטוח !

        אני, 24/10/13 09:43

        מי שמעז לשאול את השאלה הזאת פוסל במומו פוסל !

        IP: 87.68.31.130 דווח על תגובה זו

  • 5.

    צודק בכל מילה. וכואב שזו המציאות

    עמית, 29/09/13 14:19

    גם אני למדתי בישיבה אשכנזית
    גם אני כואב את המצב
    חבל שהציונות הדתית לא מתעוררת

    IP: 172.17.5.142דווח על תגובה זו

  • 4.

    ידיעתך לבוש של חולצה לבנה מטרתה לטהור ו כדי שלא יהיה הבדל מעמדות בין ע

    דרומי, 29/09/13 14:19

    עשירים ו עניים,כך פסקו הגדולים לפני מאות שנים. הלבוש השחור העותק מי הכומרים.
    בעבר עם ישראל עד החורבן לבש לבן.

    IP: 84.110.215.182

  • 3.

    אמי האשכנזיה אמרה לי

    צודק, 29/09/13 12:51

    שלא אעיז להגיע עם חולצה שאינה לבנה אליהם הביתה או לבית הכנסת שלהם.

    הלוואי שהייתי ספרדי, שם החיים הם לא שחור או לבן.

    IP: 62.219.198.6דווח על תגובה זו

  • 2.

    עזוב את השטויות האלה (ל''ת)

    למד פיסיקה מתמטיקה ואנגלית, 29/09/13 12:46


    IP: 220.239.57.247דווח על תגובה זו

  • 1.

    גם מנהיגי ש"ס (ל''ת)

    שולחים את ביהם ללמוד במוסדות תורניים אשכנזים, 29/09/13 12:44


    IP: 220.239.57.247דווח על תגובה זו