• 120.

    דרך ארץ

    גבריאל, 02/09/13 09:35

    אניני יודע מי הכותב אבל מה עם דרך ארץ כך מדברים על רב ואל רב ?! זו לא דרכנו גם אם לא מסכימים
    מספיק עם ההתעסקות עם סיסמאות חיצוניות הגיע הזמן לדון על תכנים ואם בתכנים עסקינן הרי העולם החרדי צריך ללמוד עוד הרבה שניים כדי להגיע להבין את כתבי הרב קוק הם רחוקים מהבנת תורה כשנות אור
    לכן העיקר אחדות תורה גאולת ישראל ותפסיקו כבר עם סיסמאות וסטיגמות חיצוניות פשוט נמאס

    IP: 31.44.132.82דווח על תגובה זו

  • 119.

    אם רוטמן מתפוצץ סימן מובהק שאבינר צודק (ל''ת)

    1, 01/09/13 18:18


    IP: 89.139.162.24דווח על תגובה זו

  • 118.

    שקר וכזב דבריו הוצאו לגמרי מהקשרם (ל''ת)

    גל, 01/09/13 18:01


    IP: 84.228.0.164דווח על תגובה זו

  • 117.

    שמעתי אחרת לגמרי מהרב טאו....

    ניסים, 30/08/13 08:16

    יש מצב שגברים פה יצאו מעט מהקשרם

    IP: 185.3.146.201דווח על תגובה זו

  • 116.

    תלמידי חכמים

    המצליף תגיבו, 27/08/13 13:14

    הרב צודק ולמה כי איפה בציונות הדתית יש כמו מרן שליטא הרב שטימן והרב ווזאניר שליטא ועוד ועוד כן ירבו כמותם בישראל אמן מי כתב ופסק הלכות כמו מרן שליטא מי החזיר בתשובה יותר יהודים והקים עולה של תורה כמו החרדים יש לי שאלה למגיבים ותענו הילכתית איזה ירא שמים מסוגל לחבור לרשעים נגדנ עולם התורה זה הרי מי שנגד עולם התורה הרי הוא נגד בורא עולם שנה טובה חוץ מאשר לממשלת הזדון שתעבור מין הארץ אמן

    IP: 193.254.206.6דווח על תגובה זו

  • 115.

    בחברה הציונית דתית מכבדים יותר צה"ל השכלה וכסף מאשר עבודת ה' (ל''ת)

    החלום של דתי לאומי זה להיות נפתלי בנט, 27/08/13 09:49


    IP: 77.109.139.26דווח על תגובה זו

    • בחברה החרדית מכבדים יותר רבנים גדולים (ל''ת)

      החלום של חרדי זה להיות רב גדול, 27/08/13 09:51


      IP: 31.172.30.2 דווח על תגובה זו

      • ברור ששאיפה להיות רב גדול יותר קרובה לרוחניות מאשר היי-טק (ל''ת)

        אבל גם כשרוצים להיות רב - רואים כוח שליטה וכבוד, 27/08/13 09:52


        IP: 31.172.30.2 דווח על תגובה זו

  • 114.

    אני חושב שהחלוקה עם הארץ -- מול תלמידי חכמים יותר נכונה (ל''ת)

    מהחלוקה חרדים מול ציונים דתיים, 27/08/13 09:43


    IP: 77.109.139.26דווח על תגובה זו

  • 113.

    מי שיודע את כל התנ"ך המשנה והתלמוד נקרא חמור נושא ספרים (ל''ת)

    מהי ההגדרה של תלמיד חכם?, 27/08/13 09:40


    IP: 204.124.83.134דווח על תגובה זו

  • 112.

    ראיתי בני עלייה והן מועטין -- גדולים באמת בעבודת ה' לא ברור אם נשארו. (ל''ת)

    חזקים בנגלה ... ובעבודת ה' לא ברור אם נשארו בכלל, 26/08/13 19:43


    IP: 109.163.230.91דווח על תגובה זו

    • השלמים במקרא נקראים בצים, השלמים במשנה נקראים אפרוחים (ל''ת)

      השלמים בקבלה נקראים בנים, 26/08/13 19:46


      IP: 109.163.230.91 דווח על תגובה זו

      • וכל אלו תלמידי חכמים ממש - אצלנו זה עם הארץ - המכונים חציר (ל''ת)

        כי הם יבשים ממעינות התורה, 26/08/13 19:48


        IP: 109.163.230.91 דווח על תגובה זו

        • עובד ה' כל הזמן מתרוקן ונשאר ריק מכל השגה ושכל - ומתמלא כשתיקן מדריגה (ל''ת)

          חדשה .. זה תהליך תמידי עד לגמר התיקון שלו, 26/08/13 19:51


          IP: 109.163.230.91 דווח על תגובה זו

          • אדם כזה לא יכול להרגיש גאווה כי כשהוא מקבל מדריגה חדשה הוא ריק מכל (ל''ת)

            ואלו שלא זזים מרגישים שמתמלאים בעוד מצוות לאוסף, 26/08/13 19:53


            IP: 128.117.43.92 דווח על תגובה זו

            • הכותב מלא כוחנות וגאווה ... אין לו שום הבנה וקשר לעבודת ה' כנראה (ל''ת)

              ורוב עסקני הדת פוליטיקאים ולא עובדי ה', 26/08/13 19:55


              IP: 128.117.43.92 דווח על תגובה זו

              • אנשים מפרשים עולם התורה המפואר בכלים של פופוליטיקה (ל''ת)

                ריאליטי וכוכב נולד .. אבל זה לא מתחבר .., 26/08/13 19:57


                IP: 128.117.43.92 דווח על תגובה זו

  • 111.

    אלוהים הפנה לנו גב, לכולם

    יהודי וישראלי, 23/08/13 23:42

    לחרדים
    לסרוגים
    ולחילונים
    כלומר
    צריך לחיות בלעדיו.

    IP: 84.94.160.87דווח על תגובה זו

  • 110.

    הכותב יש לך תפיסה של בור מצטט משניות בדיוק כמו שילד בן 4 מצטט

    רפאל, 21/08/13 23:32

    אולי אני עושה טעות שאני מגיב אבל אם אתה יודע ללמוד אז אתה יודע שאי אפשר לעשות שיטה ממילה אחת. יש ברשת באבינרפדיה הסבר ארוך יותר על עניין זה, אני בטוח שאם הייתה מבין מה הרב אבינר מתכוון לא הייתה כך מדבר ,בגדלותו שצריך ענווה גדולה בשביל להבין גדול דור, אני מתפלל שימים בבה"ד יעשו את תפקידם ותורה לא תהיה לך סם המוות."הקב"ה מוחל על כבודו ולא מוחל על כבודם של ת"ח"

    IP: 95.86.78.46דווח על תגובה זו

  • 109.

    הרב אבינר...

    סיימון, 21/08/13 23:10

    הרב אבינר צודק ב-100% זאת עובדה

    IP: 93.172.78.122דווח על תגובה זו

  • 108.

    אובססיביות התמדה ונחישות אינם חד הם!

    שאפיק, 21/08/13 10:08

    ללמוד זה חובה, רפורמה גם היא חובה והתמדה ונחישות בלעדיהם נישאר כולנו במאה ה-16 ואף מתחת לזה.
    פרופורציה ופרספקטיבה הם כלים שבלעדיהם לא נוכל להתמודד עם היום ומחר.
    יואילו החרדים להתעורר, לפקח עיניהם ולאפשר למעט קומנסנס לחדור מבעד לקרקפתם "העבה" והבלתי חדירה(אטומה).
    ואולי זה כבר מאוחר מדי???????????????

    IP: 212.116.176.66דווח על תגובה זו

  • 107.

    הרמבן.אבן עזרא.ויצחק אבינו.היו דתיים לאומים.למה העיות ההסטורי? (ל''ת)

    , 20/08/13 14:21


    IP: 62.0.1.226דווח על תגובה זו

  • 106.

    זיבי, רוב החרדים הם מוצצי זיינים (ל''ת)

    תקוה המוצצת ואורה שמקבלת מאחורה, 20/08/13 10:52


    IP: 87.68.213.28דווח על תגובה זו

  • 105.

    גם יש יותר גנבים חרדיים מדתיים (ל''ת)

    משה, 19/08/13 18:25


    IP: 192.118.92.3דווח על תגובה זו

  • 104.

    הרב טועה ומטעה

    , 19/08/13 15:41

    אין בעם ישראל פלג שנקרא "חרדים". החרדים הם המצאה אשכנזית בגלות אירופה שהצמיחה כנפיים במדינת ישראל. נבצר מהרב להבחין בהבדל התהומי בין היהדות הציונית ובין- להבדיל אלף הבדלות- הדת החדשה של "החרדים". שהאל שלהם זה האדמ"ור והתורה זה הלבוש.

    IP: 79.183.224.122דווח על תגובה זו

  • 103.

    הכותב שכח לצטט את כל המשנה

    והמבין יבין, 19/08/13 13:31

    שבעה דברים בגולם, ושבעה בחכם: חכם אינו מדבר לפני מי שהוא גדול ממנו בחכמה, ואינו נכנס לתוך דברי חברו, ואינו נבהל להשיב, שואל כהלכה ומשיב כעניין, ואומר על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון, ועל מה שלא שמע אומר לא שמעתי, ומודה על האמת; וחילופיהן בגולם.
    ולמי שעדיין לא הבין לגולם קוראים רוטמן.

    IP: 109.64.113.148דווח על תגובה זו

    • אכלת לי את הראש, יא דרעק (ל''ת)

      ששון, 20/08/13 10:54


      IP: 87.68.213.28 דווח על תגובה זו

  • 102.

    חבל שהכותב הנ"ל לא מאד חכם

    יוני, 18/08/13 01:12

    כל מי שמכיר קצת את הרב אבינר ואת תורתו מבין שהוא רומז לכך, שהזרם הדתי לאומי קשור לתחיית האומה שהחלה רק לפני 100 שנה (והחרדים לתודעה הפשוטה יותר שהתעצבה בגלות).
    מילא שהכותב לא מבין את זה, אבל בגלל חוסר ההבנה שלו לכתוב טור שלם ומשמיץ זה קצת עצוב.
    בנוסף, כנראה שיש אצל החרדים יותר תלמידי חכמים מהסיבה הפשוטה ששם יש כנראה יותר כבוד לתלמידי חכמים ולרבנים בכלל..

    IP: 95.86.103.200דווח על תגובה זו

  • 101.

    הרב אבינר הינו רב חרדי שחדר לציונות הדתית (ל''ת)

    , 14/08/13 12:25


    IP: 212.25.70.130דווח על תגובה זו

  • 100.

    האתגר שמציב הרב אבינר, חשוב. יישר כוחו.

    דתי לאומי, 11/08/13 08:35

    האתגר התורני שמציע הציבור החרדי, חשוב מעין כמוהו לטיפוח זהות דתי לאומית עמוקה ובריאה.
    הרב אבינר נוהג בחכמה כשהוא מאתגר את הנוער הדתי עם משימת העיסוק הרציני בתורה שחרדים ליטאים רבים מחזיקים בו.
    הפזילה לכיוון הזה רק תועיל לבניית יהודי שלם וכלל לא תזיק.

    IP: 213.151.45.39דווח על תגובה זו

  • 99.

    כולכם חוצפנים

    , 09/08/13 16:19

    שמחה רוטמן אתה עפר לרגלי הרב אבינר. תלמד לדבר בצורה מכובדת לאדם גדול ממך בשנים ועוד יותר בחכמה. דעתך היא של תלמיד וכך הטון שאתה צריך לכתוב.
    לשאר הכותבים החוצפנים תורידו ת'אף שלכם. כולכם חובבנים והרב אבינר אינו צריך את דעתכם.

    IP: 192.116.76.195דווח על תגובה זו

  • 98.

    גדולים יותר בתורה -?ודאי לא. אולי בגמרא, גם לא בטוח, אבל

    רונית, 09/08/13 13:12

    בפי החרדים הכל נקרא תורה

    IP: 85.250.68.140דווח על תגובה זו

  • 97.

    כנסו

    , 09/08/13 07:32

    אני לא מכיר את הרב אבינר אבל ביהדות יש המון זרמים והרב אבינר נראה מהזרם היותר פשטני ולא מהמעמיק ולפי זה גם מובן התשובה שלו הוא התכוון שהזרם הדתי לאומי הוא רק 100 שנה וזהו על פניו זה בהחלט לא נשמע טוב...

    IP: 80.246.133.114דווח על תגובה זו

  • 96.

    החרדים לא מייצגים את היהדות

    ב.ח., 07/08/13 19:55

    החרדים לא מייצגים את היהדות אלא את ההמצאות של עצמם. לכן יש להיזהר באם הפסיקה של רב חרדי מסתמכת בתורה או בהמצאה. היות לרוב מה שמוצג כאילו תורה מסיני זה המצאה של חרדים, לא הייתי סומך על רב חרדי ולכן לא על רב ציוני שרוצה להידמות לרב חרדי.

    IP: 195.244.23.42דווח על תגובה זו

    • מה לך וליהדות?!

      מסעוד דנינו, 08/08/13 17:52

      תעזוב את ארץ ישראל מיידית
      ויפה שעה אחת קודם

      IP: 93.172.50.192 דווח על תגובה זו

  • 95.

    עם תחיית המתים יבואו סנהדרין אל אבינר ויגידו שאיננו כלל יהודי (ל''ת)

    משועשע, 07/08/13 19:49


    IP: 212.179.226.119דווח על תגובה זו

    • מזועזע

      רפאל, 21/08/13 23:38

      איזה חוצפה אני לא רוצה לכתוב מה כתוב בפרי הארץ על מי שמיטבתה כמו שכתבתה כי אני בטוח שאתה יהודי טוב

      IP: 95.86.78.46 דווח על תגובה זו

  • 94.

    דתיים לאומיים היו בכל הדורות. ואבינר הוא אהבל גם בהלכה. (ל''ת)

    חרדי, 07/08/13 17:21


    IP: 5.29.157.15דווח על תגובה זו

  • 93.

    חסרה כאן קצת צניעות

    עקיבא, 07/08/13 13:06

    כלפי הרב אבינר שמשקיע שעות רבות בעם ישראל.
    אם כל זאת גם אני לא מבין את תשובת הרב אבינר.

    IP: 193.34.57.101דווח על תגובה זו

  • 92.

    ובאירן יש מומחים גדולים יותר לקוראן מבמצרים...ממש מפתיע אתכם? (ל''ת)

    האם הוא אחד מהעילויים שהשתחררו מהצבא הגאון הזה?, 07/08/13 11:09


    IP: 86.26.150.3דווח על תגובה זו

  • 91.

    בחלם כולם מומחים בסיפורי חלם! ממש מפתיע? (ל''ת)

    חיים באגדות של הבל, 07/08/13 11:05


    IP: 86.26.150.3דווח על תגובה זו

  • 90.

    עובדיה המקלל בלשונו או אלון המלקק בלשונו? אילו ואילו לשונות רבנים! (ל''ת)

    ומה עדיף?, 07/08/13 11:04


    IP: 86.26.150.3דווח על תגובה זו

  • 89.

    מחר הוא יגלה לנו שהאנגלים דוברי אנגלית טובה משל הישראלים הגאון הזה. (ל''ת)

    פתגם ערבי לך ללמוד רבי, מי ששותל בצל גודל לו בצל, 07/08/13 10:55


    IP: 86.26.150.3דווח על תגובה זו

  • 88.

    חובבי ציון, אנשי העליה הראשונה שעלו לארץ- מוגדרים כחרדים. (ל''ת)

    לכותב המאמר - אתה השדר ריגשי נחיתות - בתגובתך.., 06/08/13 15:28


    IP: 79.177.124.24דווח על תגובה זו

    • צודק

      יאיר, 06/08/13 16:26

      אני מסכים איתך לחלוטין

      IP: 212.143.214.179 דווח על תגובה זו

  • 87.

    יא חרדי אתה לא מבין שאתם חיים בפיגור של 200 שנה

    שוקי, 06/08/13 12:46

    בעבר היהודים בזכות לימוד התורה היו חכמים מהעולם הפרימטיבי שמסביבם ולכן יכלו לנהל את המסחר הכלכלה וכדו. בינתיים העולם התפתח השכיל והתקדם ואילו החרדים נשארו מאחור כאשר אינם מבינים שהעולם השתנה והיום כדי להצליח צריך ללמוד ולהשכיל. בלי השכלה לא יהיו רופאים ,לא יהיו מהנדסים ,וכו. יא חרדי תכניס את זה לראש שלך שבימינו חברה שלומדת רק לימודי קודש בלי השכלה היא חברה פרימטיבית ומפגרת.

    IP: 85.250.110.17דווח על תגובה זו

  • 86.

    אי, כמה כואב לשמוע את האמת...

    שי...., 06/08/13 12:04

    מה כ"כ כואב לכם ?!

    האם אתם באמת חשים כ"כ לכבוד התורה וכבוד החכמים ? הרי גאוותכם היא על יוצאי יחידות קרביות והתעשייה האוירית.

    תפסיקו לפסוח על שני הסעיפים ולשחק אותה גדולים מכולם בכל התחומים.

    אתם חיים כמו חילונים רק עם כיפה על הראש ומעט מצוות טקסיות. זה הכל !!!

    IP: 212.143.133.159דווח על תגובה זו

    • שס זה גנבים עם מעיל וכובע שמתחזים ליראי שמים (ל''ת)

      א, 06/08/13 12:50


      IP: 147.234.56.21 דווח על תגובה זו

  • 85.

    דברי הבל של הרב אבינר החרדלניק

    יהושע, 06/08/13 11:04

    החרדים אינם ממשיכים של תלמידי החכמים ב 2000 השנה האחרונות. תלמידי החכמים התמודדו עם המציאות ותיקנו תקנות שהתאימו את התורה למציאות החל מהפירוש שעין תחת עין אין הכוונה לעין ממש אלא לממון ,הפרוזבול תקנה שבלעדיה עולם הכלכלה היה מתמוטט והמשך בהיתר עיסקה שאיפשר לקיים חיי מסחר שבלי אפשרות ללוות היו מתמוטטים ועוד. להיפך, הרבנים החרדים נשארו תקועים אחורה בלי לזוז מילימטר והם אינם מייצגים את עולם התורה אלא עולם מנוון ופרימטיבי.

    IP: 93.172.184.19דווח על תגובה זו

    • מי שטוען שהרבנים המציאו עין תחת עין ממון - איננו דתי (ל''ת)

      א, 06/08/13 12:51


      IP: 147.234.56.21 דווח על תגובה זו

  • 84.

    רקן מספר מילים של הרב חיים מוולוז'ין שכל עולם הישיבות היום הול

    ברוך, 06/08/13 09:50

    ב"נפש החיים" שער ד' פרק י"א :
    והאמת בלא שום ספק כלל שאם העולם כולו ,מקצה עד קצה, היה פנוי חס ושלום אף רגע אחד ממש ,העסק והתבוננות שלנו בתורה , כרגע היו נחרבים כל העולמות ,עליונים ותחתונים ,והיו לאפס ותוהו חס ושלום ".
    מי שמקבל את זה -
    הוא הולך בדרכו של ר' חיים -
    ומחזיק את העולם .
    לא משנה מהי הכיפה שלו .
    אם הסכמת עם הדברים -הסתכל מסביבך -האם החברים שלך חושבים כמוך ועוזרים לך להמשיך ולהחזיק את העולם .
    סימן שאתה במקום טוב .

    IP: 85.65.133.134דווח על תגובה זו

  • 83.

    מספיק עם התבוסתנות מי שלא טוב לא שיחליף כיפה ויפסיק לילל

    אבי, 05/08/13 22:25

    טוב חי איך שאני אני עובד את בורא עולם לפי מה שאני מאמין שהיא הדרך הנכונה ולא לפי דרכם של כל מיני קבוצות שכמו שראימנו בהסטוריה נעלמות או יוצרות דתות חדשות שסונן לרדוף את היהדות

    IP: 84.108.232.37דווח על תגובה זו

  • 82.

    אליבא דהרב אבינר :חכם הוא גם מי שליצנותו אמנותו(כ"ס=עמלק) (ל''ת)

    איזהו חכם?, 05/08/13 18:08


    IP: 85.65.181.43דווח על תגובה זו

  • 81.

    מאמר חלש

    שמואל, 05/08/13 15:57

    איננו רפורמים חלילה. לכל היותר מכירים במציאות שהשתנתה, ומנסים ללמוד מה יש לתורה לומר על מציאות זו.. דברים אלו לוקחים זמן לימוד רב.

    מעבר לכך, התקיפות של הכותב אינה במקומה לענ"ד.

    IP: 62.90.5.214דווח על תגובה זו

  • 80.

    אך כמותם ואיכותם הולכת וגדלה בצורה עצומה (ל''ת)

    את העיקר לא קראתם, 05/08/13 15:55


    IP: 31.44.138.46דווח על תגובה זו

    • הייתי מצפה שיאמר: כמותם אמנם קטנה אך איכותם גדולה יותר

      י, 06/08/13 12:53

      הוא כאילו "מודה" שהחרדים יותר איכותיים

      IP: 147.234.56.21 דווח על תגובה זו

  • 79.

    טועים לחשוב שתלמיד חכם הוא....כנסו

    גבריאל, 05/08/13 14:15

    אחד שלומד הרבה ויודע את הש"ס והפוסקים בע"פ וכמה שיותר יותר טוב נכון?חחחחחחח אז האמת היא שתלמיד חכם הוא תלמיד של החכם...ומי יכול להיות יותר חכם מהנחל נובע מקור חכמה...?אין חרדים ואין חילונים אין גדולים ואין קטנים כולנו חברים ויהודים...מתי מתי נבין את זה...?

    IP: 85.130.171.156דווח על תגובה זו

    • סוף סוף תגובה לעניין, כולנו אחים, כולנו יהודים.

      יאללה בית''ר, 22/08/13 16:32

      דומה לקרן שמש שפוגעת בטיפת מיים ומתפצלת לצבעי הקשת.
      כולנו, כל הצבעים השונים הם חלק מאותו מקור.
      אהבת חינם!!

      IP: 193.106.206.10 דווח על תגובה זו

  • 78.

    שנינו: אחד המרבה ואחד הממעיט' ובלבד שיכוון לבו לשמים (ל''ת)

    t, 05/08/13 13:36


    IP: 147.234.56.21דווח על תגובה זו

  • 77.

    טור שלם שרדוד הרבה יותר מתשובת ה-SMS הקצרה

    , 05/08/13 13:10

    כל מה שהרב אבינר כתב הוא שבניגוד לחרדיות הגלותית - שהחלה לפני כ-2,000 שנה עם חורבן הבית ועליית קרנה של התורה שבעל פה ולימודה - הציונות הדתית החלה לפני כ- 100 שנה בלבד.

    IP: 147.237.70.62דווח על תגובה זו

  • 76.

    And the haredim haven't published even one (ONE!) significant book (ל''ת)

    Adam, 05/08/13 11:34


    IP: 122.107.235.58דווח על תגובה זו

  • 75.

    למען היושר וההגינות החרדים יותר חכמים בתורה

    אבל מבחינה שכלית וידע הכיפה הסרוגה לא רואים ממטר, 05/08/13 11:19

    את כל החרדים
    ותפסיקו לבקש נדבות מהעמלקים!!!!!!!
    אם אנחנו עמלקים לכו תבקשו עזרה מאחיכם
    האשכנזים במאה שערים ונטורי קרטא

    IP: 79.180.101.98דווח על תגובה זו

    • נדבות ? מתי תרמת שקל בודד לעני יא' קמצן (ל''ת)

      שונאת קמצנים, 05/08/13 17:40


      IP: 2.55.119.219 דווח על תגובה זו

      • החרדים חזקים בלשנוא (ל''ת)

        א, 06/08/13 12:54


        IP: 147.234.56.21 דווח על תגובה זו

        • נו, ומתי תרמת? (ל''ת)

          ב, 08/08/13 17:54


          IP: 93.172.50.192 דווח על תגובה זו

          • במקום שמסים שאני משלם יהיו למען פיתוח חברתי חלק מהכסף מועבר לטפילים (ל''ת)

            משה החילוני, 12/08/13 12:33


            IP: 132.66.247.91 דווח על תגובה זו

  • 74.

    יחסית למספר חסר התקדים של לומדי התורה החרדים, ההישגים התורניים מאכזבים (ל''ת)

    א, 05/08/13 10:40


    IP: 147.234.56.21דווח על תגובה זו

  • 73.

    הרב שלמה אבינר שליט"א יודע לפחות את האמת להבדיל מהרפורמים בעלי חצי שקל

    איסמעיל בנט, 05/08/13 09:05

    על הראש

    IP: 93.172.50.192דווח על תגובה זו

    • כי אצל חרדים המדד הכי קובע לצדיקות זה קוטר הכובע (ל''ת)

      א, 05/08/13 10:30


      IP: 147.234.56.21 דווח על תגובה זו

      • כי כיפה קטנטונת מוסתרת מאחורי הקרחת כדי להדמות לחילונים (ל''ת)

        ולהיות 'אין'..., 05/08/13 17:42


        IP: 2.55.119.219 דווח על תגובה זו

        • כובע ומעיל זה תחפושת ירא שמיים שמנסה להסתיר שאתה גונב ונואף (ל''ת)

          א, 06/08/13 12:59


          IP: 147.234.56.21 דווח על תגובה זו

          • אל תגזים, לא כולם כמוך (ל''ת)

            ב, 08/08/13 17:55


            IP: 93.172.50.192 דווח על תגובה זו

  • 72.

    כב' הרב, גם רוב תלמידי החכמים הם חילוניים

    ע, 05/08/13 08:29

    השאלה היא חכמים במה?

    זה שאותו חרדי לכם בתורה אין הוא עולה בחוכמתו מזה החילוני שחכם ברפואה שמצילה חיי אדם.

    חוכמתו של מי חשובה יותר?

    או אולי אין חשובה יותר או חשובה פחות.

    IP: 82.81.29.105דווח על תגובה זו

    • תלמיד חכם להבדיל מד"ר הוא אדם הלומד תורה בטהרה מתוך הדחק (ל''ת)

      איבחון משמעויות, 05/08/13 17:45


      IP: 2.55.119.219 דווח על תגובה זו

      • ומה לומד החרדי ?

        משה החילוני, 12/08/13 12:41

        דוגמאות:
        1. השמש זורחת במזרח ע"י ירידה מתחת לרקיעה ונעלמת במערב כאשר היא עולה מעל לרקיעה ואז היא חוזרת למזרח ושוב יורדת מתחת לרקיעה.
        2. האם ניתן לקדש אישה בצואת שור
        3. מותר להרביץ לאישה .
        4. אישה היא טמבלית ולכן אינה יכולה ללמוד.
        5. יהודי שאונס ילדה שאינה יהודיה וגילה בת 3+ צריך להרוג אותה.
        ויש עוד עשרות דוגמאות לשטויות שאתם לומדים .

        IP: 132.66.247.91 דווח על תגובה זו

  • 71.

    נהדר !! פשוט נהדר !!

    יואל שמלה, 05/08/13 08:27

    ההתבטלות מעולם לא גרמה למתבטל, להפוך לגדול. לדתיים הלאומיים - לא רק שאין במה להתבייש אל מול התפיסה החרדית, אלא שכמכלול, התפיסה הד"ל עולה על זו החרדית עשרת מונים.אכן, לא לחינם נאמר שמי שאין לו אלא תורה, אין בידיו כלום. העולם לא בנוי ואינו יכול להיבנות רק מתורה. וכי החרדים אינם נצרכים לרופא? וכי אינם פונים למהנדס? לפסיכולוג? לנגר? העולם הוא מכלול, ואת זה, כאמור, מבינים הד"ל. ייקח עוד כמה שנים, וגם החרדים יבינו את זה. חבל רק שזה בלית ברירה, ורק לאחר שהם כל כך השניאו את עצמם ואת התורה על ציבורים כל כך רחבים

    IP: 5.29.27.186דווח על תגובה זו

  • 70.

    הכל כרגיל : אבינר - ליצן . החרדים - בורים שכותבים עם המון שגיאות (ל''ת)

    , 05/08/13 08:26


    IP: 79.177.108.242דווח על תגובה זו

    • וואלה, מה אתה אומר (ל''ת)

      הטיעונים שלך ממש שכנעו אותי, 05/08/13 09:21


      IP: 93.172.50.192 דווח על תגובה זו

    • הרב אבינר שליט"א שאני לא מסכים איתו בד"כ קלע הפעם למטרה (ל''ת)

      קצר וקולע, 05/08/13 17:47


      IP: 2.55.119.219 דווח על תגובה זו

  • 69.

    יישר כח לכותב

    פזואלו, 05/08/13 07:31

    כתבה מעולה. תודה!

    IP: 79.179.222.67דווח על תגובה זו

  • 68.

    הכותה המאמר הזה הוא חצוף!

    , 05/08/13 07:10

    תסמוך על הרב אבינר שחיבר למעלה מ120 ספרים ואלפי שיעורים וראש ישיבה ומהנדס אלקטרוניקה ורב ישוב ואיש צבא וסוכם לשעבר...(איך אפשר להספיק?)תאמין לי שהוא יודע יותר טוב ממך מה שקורא בעולם..

    IP: 82.191.232.138דווח על תגובה זו

    • אני יודע יותר מהרב אבינר. סמוך עלי. (ל''ת)

      איינשטיין אלברט, 05/08/13 09:45


      IP: 87.69.78.112 דווח על תגובה זו

    • גם אני יודע יותר מהרב אבינר. סמוך עלי (ל''ת)

      ישעיהו ליבוביץ', 05/08/13 09:46


      IP: 87.69.78.112 דווח על תגובה זו

  • 67.

    רוטמן מוכיח שהוא בור ועמהארץ . איך הוא מעיז לערבב בין חרדים לחסידים ? (ל''ת)

    וכן הרמבם חושב שמזרוניק זה פושע ישראל וגם ירב רב, 05/08/13 05:52


    IP: 74.90.116.22דווח על תגובה זו

    • מישהו צריך הוכחות ? (ל''ת)

      מה חדש ?, 05/08/13 17:49


      IP: 2.55.119.219 דווח על תגובה זו

  • 66.

    אח אחד חרדי, אח שני דתי לאומי, אח שלישי חילוני... (ל''ת)

    לקחת דוגמא מהרמב''ם: רופא ותלמיד חכם !, 05/08/13 04:15


    IP: 109.67.133.218דווח על תגובה זו

  • 65.

    זה כמו לגלות שתלמידים באמריקה דוברים אנגלית יותר טובה מהישראלים (ל''ת)

    איזה גאון זה חבל על סבתה שלי, 05/08/13 02:42


    IP: 86.26.150.3דווח על תגובה זו

  • 64.

    לעניות דעתי כותב המאמר לא הבין את תשובת הרב אבינר

    אלי, 05/08/13 02:02

    בס"ד הרב אומר שיש לתלמידי החכמים של תורת ארץ ישראל נדבך נוסף של לימוד שהם צריכים ללמוד. ראה ארון ספרים של בית מדרש חרדי לעומת ארון ספרים של בית המדרש הדתי לאומי. במילים אחרות הרב אבינר אומר שספר התלמוד של התלמיד חכם החרדי של דורינו הוא חסר,הדבר דומה לכרך גמרא שהוצאו ממנו חלק מהתנאים והאמוראים, האם היו למדים ממנו ?
    הרב אבינר הוא מגדולי מפיצי התורה בימנו ובודאי מגדולי התורה השלמה יותר -תורת ארץ ישראל. אני ממליץ לכותב המאמר להתנצל ולתקן את דבריו במקום זה ובפני הרב.
    תודה

    IP: 95.86.81.139דווח על תגובה זו

  • 63.

    שמחה רוטמן תנסה לפתוח שות סמס ונראה אם תהיה שאלה אחת לשנה

    מיכה, 05/08/13 02:00

    של נעליך ... קודם שהגעת לקרסוליו של איש תורה זה ושכמותו

    IP: 95.35.59.11דווח על תגובה זו

  • 62.

    עוד הוכחה שהדת מפרידה והיא מקור הצרות שלנו. (ל''ת)

    יואב, 05/08/13 00:37


    IP: 108.184.251.254דווח על תגובה זו

    • על הרצח החילוני היומי כבר קראת ? (ל''ת)

      עבור לעמוד הפלילים, 05/08/13 17:51


      IP: 2.55.119.219 דווח על תגובה זו

  • 61.

    הכל בין לפיד אבינר והכותב

    יוספ, 05/08/13 00:15

    אנני כותב למשוכנעים ! אך אם הינך פתוח לשמוע ולהבין ואז לשפוט ולקבוע- איליך הקורא אני כותב- זוכר אני הייטב את הכתבות הראשונות של לפיד שבהם דיבר בהיגיין בריא שאננו כעם יכולם להרשות לעצמינו מצב של חלק גדל והולך של האזרחים אינם עובדים-אך כידוע הסיבה שהגענו לצצב הזה היא כי נתנו לרגשות קנאה של למה אני אלך לצבא והחרדי לא -ובה הייתה הפטרון ? שהחרדי שבוחר לא ללכת לצבא שגם לא יוכל להתפרנס- זאת ורק זאת היא הסיבה שהחרדים לא עובדים- אך ודאי כשכופים על ציבור מצב גם אם זה מצב קשה מאוד - הציבור לא ישפיל את ראשו ויאמר דפוק אני אלא יהפוך את העניין לשיטה והשקפת עולם- אך לעולם לא נוכל להכחיש את העובדה שבכל העולם החרדים כן עובדים- אנא ממכם תבינו את עולמם ולא נגיע למצב יותר גרוע- דבר ראשון צריך להבין שהחרדים לעולם לא יילכו לצבא תחת מרות חילוני-לא יקרה- אם חכמים אנחנו גם נבין את זה- ולכן צריך למצוא דרך שהחרדי יתרום את חלקו ע"י שרות לאומי במצב שיוכל לחיות עם זה וכך יוכל להשתלב בשןק העבובדה ככל חביריו החרדים בארה"ב ואירופא וכמו שהיה נהוג בכל ההיסטוריה-

    IP: 99.226.120.54דווח על תגובה זו

    • למה צריך להסכים לעיוותים שהכניסו החרדים בעולם היהודי ?

      שלמה, 05/08/13 00:23

      איפה: "שנה את הרבנות ואהוב את המלאכה" ?

      איפה: חייב אדם ללמד את בנו אומנות " ולכולי עלמה נפסק כי באמת חייב כי אין סומכים על הנס.

      איפה: "אל תעשה תורתך כקרדום לחפור בו"

      איפה: "תורה בלי מלאכה סופה בטלה"

      וכו'

      IP: 46.116.144.89 דווח על תגובה זו

      • למה אתה עונה בלי לקרוא

        יוסף, 05/08/13 00:37

        החרדים רוצים לעבוד ואכן עובדים בכל העולם

        IP: 99.226.120.54 דווח על תגובה זו

        • כי אתה כותב משפטים אינסופיים בלי פסיקים ובלי נקודות באמצע

          שלמה, 05/08/13 10:50

          אף אחד לא רוצה לעבוד, כל אחד עובד רק אם הוא חייב

          IP: 147.234.56.21 דווח על תגובה זו

          • אם כותבים מחו"ל קשה לעשות פסיקים ונקודות (ל''ת)

            יוסף, 05/08/13 16:18


            IP: 99.226.120.54 דווח על תגובה זו

    • החרדים מתנגדים גם לשרות לאומי, ואל תחכה שהם יסכימו (ל''ת)

      ר, 05/08/13 08:47


      IP: 147.234.56.21 דווח על תגובה זו

  • 60.

    מי את/ה שמחה רוטמן?

    , 05/08/13 00:03

    האם יצרת קשר עם הרב אבינר לשאול למה בדיוק הוא התכוון? אתה מעיז להציג באור שלילי תלמיד חכם עצום כזה?שהוא ציוני וכל כולו הפצת תורה מבית מדרשו של הרב קוק והרב מניטו...כמה שטויות כתבת..פשוט בושה לאינטיליגנציה..

    IP: 212.76.99.153דווח על תגובה זו

  • 59.

    הכל בין לפיד אבינר והכותב (ל''ת)

    יוסף, 04/08/13 23:58


    IP: 99.226.120.54דווח על תגובה זו

  • 58.

    אינך נוגע בשורש (ל''ת)

    Joe, 04/08/13 23:54


    IP: 99.226.120.54דווח על תגובה זו

  • 57.

    הדתיים הלאומים הם הפיזודה חולפת עוד מעט הם יעלמו כמו כל הכתות (ל''ת)

    שהיו בעם ישראל כגון הצדוקים הביתוסים וכ''ו, 04/08/13 23:40


    IP: 95.86.123.206דווח על תגובה זו

    • מצטער אבל יש לך טעות, העולם ה"חרדי" הוא אפיזודה חולפת...

      מבין עניין..., 04/08/13 23:53

      עולם של נתמכים, עובדים בשחור, עניים או גזלנים... זה העם הנבחר האמור לייצג את הקב"ה בפני אומות העולם (כנאמר בפרשת ואתחנן פרק ד' פסוקים ה-ט).

      עולם שנעצר לפני 250 שנה המביא בושה לעם ישראל ?

      IP: 46.116.144.89 דווח על תגובה זו

      • הצחקת אותי (ל''ת)

        יעקב, 04/08/13 23:54


        IP: 95.86.123.206 דווח על תגובה זו

        • כשלא יודעים לענות - גם זו תיקרא תשובה... (ל''ת)

          מבין עניין..., 05/08/13 00:01


          IP: 46.116.144.89 דווח על תגובה זו

      • אכן, העולם החרדי חולף כבר 3800 שנה ברציפות... (ל''ת)

        גדי, 05/08/13 01:23


        IP: 212.76.113.29 דווח על תגובה זו

        • חלומו של בן גוריון ואבות הציונות על העולם החרדי החולף מתברר כחלום שוא (ל''ת)

          פותר חלומות, 05/08/13 17:55


          IP: 2.55.119.219 דווח על תגובה זו

    • אתה ציודק .אבל יחד עם ישראל .כניראה אנחנו

      קובי, 05/08/13 01:36

      לא מסוגלים לחיות ביחד אם חרדים דתים חילונים .רגלים לגולה לעשות כסף ללא שייכות לאומית .ישראל היא חלום .אם דתי לחכות למשיח .אם חילוני ללא דת ובמזרח התיכון .אומנם עם קשה עורף .

      IP: 190.218.5.18 דווח על תגובה זו

  • 56.

    עם התוכן אני מסכים, אך ההשתלחות ברב אבינר- טעות ביסודה.

    , 04/08/13 23:38

    אכן אני מסכים עם האמירה כי הציבור החרדי- הוא 'החדשן' ב100 שנים האחרונות. עם זאת, יש להודות כי גדולי הדורות ב100 שנים הללו- השתייכו גם כן לציבור זה, ונתון זה הינו תימה גדולה עלינו, הציבור הדתי לאומי.
    אך כמובן, אין כאן המקום להרחיב על כך.

    לעומת- זאת, להשתלח ברב אבינר על שו"ת SMS הינו מעשה שפל. ומדוע? משום שהרב אבינר כותב מאות תשובות ב-י-ו-ם. ואין לו עוזרים.
    המעשה נכבד ביותר, כמות התורה המופצת ע"י כך גדולה(יש חולקים על המעשה עצמו, אך גם זה לא העניין. משום שכולם מודים כי המעשה מפיץ תורה) ולפעמים התשובות לא הכי מוצלחות. קורה לטובים ביותר(ד"א, אני קורא את השו"תים- ולרוב מדהים אותי הרב אבינר בתשובות של שניות מספר- שהן עמוקות מאוד).
    אין להשתלח ברב אבינר על כך, ולעניות דעתי, זה נראה כי כיום אוהבים להשתלח ב'מפורסמים'- רק כדי להתפרסם.
    ומעניין הדבר- כי על כמה מילים של הרב אבינר, כתב כאן מר שמחה רוטמן מגילה.

    IP: 212.76.108.251דווח על תגובה זו

  • 55.

    אם הם כל כך חכמים, איפה ההישגים? רק שנאה וגזענות.. (ל''ת)

    , 04/08/13 23:09


    IP: 80.246.133.89דווח על תגובה זו

  • 54.

    איך אתה מדבר ל"גדול הדור"!?

    שלמה, 04/08/13 23:08

    אתה לא מתבייש לפתוח את הפה שלך לאחד התלמידי חכמים הכי גדולים שיש לנו בדור קצת ענוה לא תזיק לך.
    פעם הבאה שאתה מדבר בצורה כזאת חריפה תבדוק את עצמך טוב מאוד, תראה שדבריו של הרב אבינר שליט"א הם קודש קודשים...!!!!

    IP: 37.60.42.220דווח על תגובה זו

  • 53.

    דמגוגיה (ל''ת)

    aviwalla.com, 04/08/13 23:04


    IP: 85.250.108.32דווח על תגובה זו

  • 52.

    דעותיו של הרב אבינר בשטות הנקראת "שו"ת סמס" כבר מזמן עברו את הטעם הטוב

    איש, 04/08/13 22:50

    זכורות תשובותיו ה"הלכתיות" עאלק בנושא רפלקסולוגיה (כתוב ברמב"ם מפורש שרפלקסולוגיה זו שטות), ונימוקיו ה"תורניים" לגבי הומיאופטיה (פשט בריף שזה המצאה) וכהנה וכהנה דברי הבל...

    IP: 79.179.207.66דווח על תגובה זו

  • 51.

    מי זה שמחה רוטמן החצוף הזה!!

    תלמיד הרב, 04/08/13 22:44

    איך אדם שלא מבין כלום מהחיים שלו בעולם התורה יחסית לרב שלמד עשרות שנים מעז לפתוח את הפה שלו בצורה כזאת בוטה!! לא ייאמן!!

    IP: 164.138.122.140דווח על תגובה זו

  • 50.

    במקום לומר שהרב אבינר לא חושש לומר את האמת אז תוקפים אותו

    חרדל, 04/08/13 22:40

    הכותב מראה על בורות ואי הבנת הנקרא מדברי הרב אבינר וכן על אי ידיעת ההיסטוריה שידוע לכל שהציונות דתית צמחה לפני 100 שנה בלבד ולפני כן כולם היו חרדים

    IP: 164.138.124.148דווח על תגובה זו

  • 49.

    ומה עם האנטישמיות של הליטאים ? אנו זוכרים אותה עוד מתקופת השואה (ל''ת)

    , 04/08/13 22:35


    IP: 46.19.81.235דווח על תגובה זו

  • 48.

    כיפה של 5 שקל לא תצמיח תלמיד חכם (ל''ת)

    נקודה, 04/08/13 22:30


    IP: 94.188.247.243דווח על תגובה זו

    • אצל החרדים המדד הכי קובע לצדיקות זה קוטר הכובע (ל''ת)

      ר, 05/08/13 08:49


      IP: 147.234.56.21 דווח על תגובה זו

      • לא, זה ההלכה המפורשת בשו"ע לגבי החובה לכסות רוב ראשו (ל''ת)

        איסמעיל בנט, 05/08/13 09:07


        IP: 93.172.50.192 דווח על תגובה זו

        • אין הלכה כזו. כל יסוד חבישת הכיפה מבוסס על מנהג חסידות. (ל''ת)

          ר, 05/08/13 10:33


          IP: 147.234.56.21 דווח על תגובה זו

          • כנראה נעלמה מ"כבודו" ההלכה בשו"ע או"ח סימן ב, הלכה ו' (ל''ת)

            הבורות שלכם מביכה, מה יהיה אתכם מסרוחניקים?!, 08/08/13 17:59


            IP: 93.172.50.192 דווח על תגובה זו

            • כסוי ראש לגבר זו הלכה שיסודה במנהג חסידות. הבורות של החרדים באמת מביכה (ל''ת)

              ר, 15/08/13 15:07


              IP: 147.234.56.21 דווח על תגובה זו

      • הכובע לא קובע..אבל הנחיתות הדוחפת לחבוש כיפת חצי גרוש כדי להדמות (ל''ת)

        לחילונים...אומרת ה-כל, 05/08/13 17:57


        IP: 2.55.119.219 דווח על תגובה זו

        • הנחיתות דוחפת להתלבש כמו ירא שמיים כדי להסתיר שאתה רק גנב נואף (ל''ת)

          ר, 06/08/13 12:57


          IP: 147.234.56.21 דווח על תגובה זו

          • אל תגזים, לא כולם כמוך (ל''ת)

            ת, 08/08/13 18:00


            IP: 93.172.50.192 דווח על תגובה זו

  • 47.

    אני תמה איך פספסו את אדמור רוטמן בועדת האיתור של הרבנים הראשיים (ל''ת)

    אלון, 04/08/13 22:29


    IP: 84.108.144.98דווח על תגובה זו

  • 46.

    פסול לבוא בקהל

    אברהם גולדשלג, 04/08/13 22:26

    הרב אבינר מנסה להחניף לחרדים משום שגדולים וטובים פסלו אותו להורות בענייני "כתמים" לאחר שנתפס שוב ושוב כמי שמאשר לעבור על עונש כריתות באופן הכי ברור. שמו לו בכוונה כתמי נידה והשרלטן הזה טען שאין בעייה. הוא התחייב שלא להורות בכתמים ובכל זאת ממשיך. בידוע שהוא דוחף עצמו לכל העלונים ולא נעים מפניו ואישים בולטים בציונות הדתית מכנים אותו "הקליפה" והוא כנראה מהערב רב החמור ביותר שנמצא כיום במחוזותנו. הוא פרובוקטור ידוע שינוצל על ידי המשטרה והשב"כ גם בנסיגות הבאות. יש להתרחק ממנו מידית.

    IP: 93.173.188.254דווח על תגובה זו

    • הרב אבינר "הקליפה"? "ראוי לנדותו"? רשמית הפכתם ל...חרדים (ל''ת)

      יוני הבית''רי, 04/08/13 22:37


      IP: 79.179.188.234 דווח על תגובה זו

    • ועל זה אומר הכתוב (ל''ת)

      גולדשלג- התחרפנת, 04/08/13 22:41


      IP: 109.160.180.37 דווח על תגובה זו

    • שמו לו מכשלה בכוונה? אז מי הצדיק ומי הרשע? (ל''ת)

      ר, 05/08/13 08:50


      IP: 147.234.56.21 דווח על תגובה זו

  • 45.

    רמב"ם פשוט

    שמעון דוד, 04/08/13 22:25

    תכלס שורה תחתונה מאוד
    משיח יקום מהציבור של הלוחמים את מלחמות ישראל
    ואל תתחכמו לי את מלחמתה של תורה
    זה פשיטה
    אז אל תחליפו כיפה אבל קצת בושה לא תזיק

    IP: 84.108.132.103דווח על תגובה זו

  • 44.

    תשובה יפה וממצה. בלי ספק תגרור את האספסוף החרדי להתלהמות. (ל''ת)

    מראה מראה שעל הקיר, 04/08/13 22:22


    IP: 93.172.144.233דווח על תגובה זו

  • 43.

    Simcha Rothman; Gadlut in Torah is not for you.....

    Maxwell, 04/08/13 22:20

    What the writer displays here is "total ignorance of what it means to be Gadol Batorah" Perhaps Harav Avineri hit the Nail on the Head and is 100% correct. Yes not every Jew is cut-out to be a Gadol-Batorah. The fact is that A Dati-Leumi who grows in Torah ends up a Chareidi, even if he is a Tzioni, like it or not, Simcha you are out of your league without a truly open mind to the truth. I for one am one of the great admirer of the Datyim Leumim who spend more and more time learning Torah and becoming "Chachamim Be`ohala shel Tora". Go ask them and they will tell where the true Gdoley Hatorah of our Generations are. That is how it was, that is how it is, and that is how it will be. The backbone of the spiritual survival of Judaism is corner-stoned in the Chareidi world, Yes there are issues that needs to be addressed in Chareidi world but the fact is that they are carrying the largest torch of Yahadut.

    IP: 67.82.87.5דווח על תגובה זו

    • הגדולים בתורה הם קטנים מאוד באמונה. בחרו בגרגר אבק ונטשו את היהלום. (ל''ת)

      מורה נבוכים, 04/08/13 22:24


      IP: 93.172.144.233 דווח על תגובה זו

      • ואתה קובע מה האבק ומה היהלום כמומחה ל...? (ל''ת)

        תוהה, 05/08/13 17:59


        IP: 2.55.119.219 דווח על תגובה זו

  • 42.

    שמחה רוטמן כותב- אני בור ועם הארץ,ומבין מה שאני רוצה ולא מה שהרב אומר! (ל''ת)

    ידידיה, 04/08/13 22:15


    IP: 95.86.68.38דווח על תגובה זו

    • דבר אחד בטוח ידידיה: כשמך לא כן אתה. אתה לא ידיד יה. (ל''ת)

      ראןי היה לכנותך נגדיה, 04/08/13 22:25


      IP: 93.172.144.233 דווח על תגובה זו

      • מה עם -יריביה ,אויביה, צריה או קלגסיה?

        שמעתי ש'עמלק' הולך די חזק לאחרונה, 05/08/13 03:57

        אז אולי עמלקיה?

        IP: 79.180.154.76 דווח על תגובה זו

  • 41.

    חכמים בלילה

    yuval, 04/08/13 22:05

    אנשים שכל חייהם לומדים משהו שלא שייך יותר לעולם שבו אנחנו חיים, לא תורמים כלום לעולם רק שואבים ממנו כמו חור שחור בחלל, במה בדיוק הם חכמים, יש בינהם רופאים?מדענים? איטקיסטים? שומרי סביבה? כלום!!!
    חיים בסרט ובעולם מדומיין ובטוחים שיש להם מושג בכלל על הדבר הבלתי נתפס הזה שנקרא "העולם"

    IP: 84.95.45.75דווח על תגובה זו

    • לא בדקת.

      חברש'ך, 04/08/13 22:22

      יש לך דיעה מוטעה גם אני הייתי שם
      יש בגמרה דברים שהמדע גילה הרבה אחריה ןזה דבר בדוק ומוכח
      יש גם דברים שהמדע עדיין לא גילה.

      IP: 109.67.48.217 דווח על תגובה זו

      • אתה מוזמן לגלות מה שהמדע לא גילה.

        אוליבר טוויסט, 04/08/13 22:28

        אנא פנה לחוקר במכון ויצמן, ותן לו טיפ קטן שיפתור לו כמה בעיות שהוא נתקל בהן במחקר האחרון. אולי תוכל להיות שותף איתו בפרס הנובל שיחולק בשנה הבאה.

        IP: 79.177.8.161 דווח על תגובה זו

        • אין שום סתירה

          מקבל את ההזמנה, 04/08/13 22:44

          ישר כח לאותו מדען אין שום סתירה
          יש הרבה דרכים להגיע לאותה נקודה
          מדען יכול להתמודד רק עם מה שהוא בוחר כפרויקט
          התורה משיבה על כלל הבחינות במציאות
          אפשר לומר שהתורה מתחילה איפה שהמדע נגמר
          תרבות הספק היא כלי לשלוט בהמון
          ממש כמו התורה
          רק שהתורה אמתית ונותנת תחושת וודאות לאוחזים בה ובמהות שלה יש דבר אחד שעולה על הכל
          ואהבת לרעך כמוך וזה אף מדען לא יוכיח לי

          IP: 109.67.48.217 דווח על תגובה זו

      • תביא דוגמאות במקום לקשקש באוויר (ל''ת)

        W, 05/08/13 09:54


        IP: 79.181.213.195 דווח על תגובה זו

        • למה אתה תשתכנע..?

          קשקשתא, 05/08/13 12:57

          הרי זה ויכוח עקר
          אבל בשביל הספורט הרב זמיר כהן http://www.youtube.com/watch?v=mFTQTWWvY88

          חוץ מזה אני לא מקשיב לדברים האלה
          אני רואה את החזרה ההזויה של עם ישראל לארץ ישראל דבר שאין לו שום תקדים בהיסטוריה העלובה של האנושות
          ורואה נבואות בתנ"ך - משווה
          וזה הכל.

          IP: 79.179.197.91 דווח על תגובה זו

  • 40.

    שום משפט לא פוסל אף אחד משום דבר

    ישעיהו, 04/08/13 22:01

    הכותב תוקף וחותך ופוסק מי ראוי ומי לא, מי שייך ומי צריך להיות בחוץ.
    זה נשמע כאילו הכותב הוא פנאט חרדי.

    IP: 109.160.246.183דווח על תגובה זו

  • 39.

    כתב בור

    פצפץ, 04/08/13 21:56

    עניין שלוש השבועות אוסר עלייה המונית לארץ לצורך הקמתה אבל כל יהודי רשאי לעלות לארץ באופן עצמאי.
    דוד המלך לא היה צריך לקרוע את בגדיו בגלל הגיוס של שאול שהרי היה זה על פי התורה והצבא היה מונהג על ידי תלמידי חכמים ולא הייתה סכנה רוחנית לחיילים.

    IP: 208.54.90.255דווח על תגובה זו

    • בצבאו של שאול לא שרו חיילות באזני החיילים הקדושים והטהורים (ל''ת)

      וזה רק קצה הקרחון, 05/08/13 18:02


      IP: 2.55.119.219 דווח על תגובה זו

  • 38.

    כדאי שהכותב יעבוד על הבנת הנקרא

    אבישי, 04/08/13 21:54

    בעיון ראשוני בשאלה ובתשובה נראה כי כותב הכתבה לא ניתח נכון את דברי הרב אבינר שהדגיש כי היום איכות תלמידי החכמים בציבור שלנו (הדתי לאומי) רק גדלה. הסטורית העובדות ידועות הפוסקים בעבר היו חרדים עד לפני כמאה עשרים שנה.

    IP: 83.130.116.51דווח על תגובה זו

  • 37.

    לא חרדים ולא לאומיים הם תלמדים חכמים

    דעות ואמונות מסתירות אמת, 04/08/13 21:50

    לצערי לחרדים והלאומיים אין את האומץ והחוכמה להתאים את ההלכה היהודית למציאות המשתנה כפי שעשו חכמי היהדות בתקופה שלאחר חורבן הבית השני .
    מכאן שהם היום לא יותר מברוקרטים של הלכות ולא חכמי הרוח היהודית

    IP: 194.208.138.43דווח על תגובה זו

    • זהב אתה יודע מה זה..?

      שמעון, 04/08/13 22:33

      ממש כמו שברור לך שאתה חייב לנשום
      ואתה לא חושב על זה בכלל
      וכמו שזה דבר בלתי משתנה לגביך
      וכמו שאתה יודע שיש עכשיו ירח
      אותו דבר תורת ישראל
      היא חלק מחוקות הטבע
      ואם עד עכשיו 2000 שנות גלות היא ניצחה
      אז עכשיו היא תיכנע?
      בטבע החזק שורד אתה מסכים ..
      אז אם התורה שורדת היא החזקה
      אז למה היא חזקה
      תגיד לי אולי אתה..

      IP: 109.67.48.217 דווח על תגובה זו

      • סבלנות יש לך? (ל''ת)

        תגיד לי אתה?, 05/08/13 04:13


        IP: 79.180.154.76 דווח על תגובה זו

        • יפה..

          שמעון, 05/08/13 14:21

          תפסת אותי בדיבורי סרק
          אבל באמת יש לנו רק ועשית ככל אשר יורוך

          IP: 79.179.197.91 דווח על תגובה זו

  • 36.

    נראה לי שלא הבנת

    מישהו, 04/08/13 21:50

    2000 שנה יש לימוד תורה גלותי ורק ב100 שנים האחרונות חוזרים לתורת א"י

    IP: 109.64.218.9דווח על תגובה זו

  • 35.

    נצור לשונך

    פויה, 04/08/13 21:44

    כמה שנאת חינם יוצאת מהפה של הכותב
    בושה
    הרב אבינר הפעם אמר אמת פשוטה
    אולי זה מה שכל כך כואב לו

    IP: 109.67.48.217דווח על תגובה זו

  • 34.

    תאמר והרבה תגובות נלעגות לצרך הדיון "חרדי" מי שנותן לתורה בלעדיות

    אזרח, 04/08/13 21:42

    ר' משולם ראט היה חרדי למרות שיחס למדינה ערך גדול, הוא סבר שזאת מסקנה מהתורה .
    יש מתחזה ריפורמי שטוען שהחרדיות רק 100 השנה. זנ הבל מכל בחינה.
    הבל משעשע כתב מי שטען לגדלות סרוגים על פי כנס תנ"ך להמונים ששמע.
    איני רוצה לכתוב יותר בגלל רבנים סרוגים מפורסמים שאני אוהבם, ויש הרוציפ לטעון שהם מגדולי הדור.
    ראוי לי לאהוב יראי שמים גם אם אינם גדולי הדור, וגם אם השקפתם הפוליטי. אינה מקובלת עלי.

    IP: 77.125.142.165דווח על תגובה זו

  • 33.

    חוכמה ללא אהבת הזולת,ללא ענווה,ללא צניעות,ללא פתיחות אינה חוכמה! (ל''ת)

    אלא פנטיות שאיבדה את הדרך ואת השורשים העבריים, 04/08/13 21:35


    IP: 85.250.183.197דווח על תגובה זו

  • 32.

    עד כאן דברי יצר הרע. הרב אבינר ענה לשואל ולא ענה על האידאולגיה

    שימי, 04/08/13 21:34

    של הציונות הדתית . תבדוק טוב מאיזה מניעים אתה קופץ עליו.

    תדע אחד הדברים הקלים בעולם זה לקחת כמה מילים ממי שלא יהיה ולצאת נגדם.חשוב לזכור שתמיד קטע קטן הוא מעוות ביחס לתמונה היותר רחבה. ופה קשלת מר עיתונאי. אז עשית כותרת אבל מאיפה אתה בא? ולאן זה הולך?

    מובן שלא משלמים משכורת על כתבות מתוקות אבל אץ זה לא סיבה " להרעיל את הסביבה" וגם עם מעט יותר חכמה תוכל גם לדבר בשבח גם להעביר ביקורת בונה וגם להרויח כמה שקלים.

    IP: 95.86.109.151דווח על תגובה זו

  • 31.

    Herr -Rotmann .Tora ist kein fashion.bitte achtung (ל''ת)

    thinker, 04/08/13 21:34


    IP: 78.45.99.8דווח על תגובה זו

  • 30.

    בגלל האמת אני אוהב את הרב אבינר...

    דן, 04/08/13 21:20

    אני לא חרדי .
    מה לעשות רוב תלמידי חכמים נמצאים במגזרים
    החרדים.

    IP: 5.28.186.226דווח על תגובה זו

    • הרב אבינרי אמר דבר אמת והרגיז את המפדלני"ק פחוס המוח (ל''ת)

      מ, 05/08/13 18:05


      IP: 2.55.119.219 דווח על תגובה זו

  • 29.

    מוחקים תגובות נגד חרד"לים

    שקול, 04/08/13 21:07

    כנראה שיש הנחיה למחוק תגובות המתייחסות לבני החרד"ל מאז שהעיתון עבר לשליטת המו"ל החדש.בושה וחרפה.

    IP: 84.229.10.193דווח על תגובה זו

    • מוחקים רק תגובות מסיתות מכלילות גסות ולא מכבדות (ל''ת)

      א, 05/08/13 08:53


      IP: 147.234.56.21 דווח על תגובה זו

  • 28.

    כי אצל החרדים לא מקצצים בנטיעות הולכים לפי ההלכה

    לא כמו המזרחי שהפכו אותה לרפורמית, 04/08/13 21:00

    מרפורמים לא יוצא רבנים וגדולי ישראל

    IP: 46.117.150.59דווח על תגובה זו

  • 27.

    אכן הוכחת שוב ששו"ת ס.מ.ס הוא בעייתי

    צביקה, 04/08/13 20:59

    כי לא הבנת כלום מדברי הרב אבינר, אבל כמובן לא יכולת לנסות להבין את העניין אלא ישר פרשת כל מילה משתי המשפטים האלו לפי הבנתך השטחית וישר רצת לכתוב

    IP: 46.120.194.255דווח על תגובה זו

  • 26.

    חכמים? במה הם חכמים?

    @, 04/08/13 20:46

    הם נבערים, בורי עם, חוטבי עצים ושואבי מים.
    חכם זה אחד שהולך לאוניברסיטה וממציא המצאה שמכניסה לו כסף

    IP: 84.228.110.242דווח על תגובה זו

    • תמשיך לחיות את העולם הזה ואנו את העולם הבא (ל''ת)

      הכי טוב זה מהתורה, 04/08/13 21:01


      IP: 85.65.252.214 דווח על תגובה זו

      • תהנה בעולם הבא שלך

        @, 05/08/13 09:55

        עם האוכל הכשר, אני אהנה עם סטייק חזיר, בירה ובחורות

        IP: 79.181.213.195 דווח על תגובה זו

    • מה גוי דובר עיברית מבין במרק ירקות? הנח לעניין ת"ח ועסוק בשטויות שך (ל''ת)

      יוני, 04/08/13 22:38


      IP: 79.179.188.234 דווח על תגובה זו

      • מעדיף להיות גוי מאשר חרדי. (ל''ת)

        @, 05/08/13 09:55


        IP: 79.181.213.195 דווח על תגובה זו

        • אתה כבר גוי, זה בסדר (ל''ת)

          מסרוחניק עצבני, 08/08/13 18:01


          IP: 93.172.50.192 דווח על תגובה זו

    • כל חרדי מצוי למד והשכיל עשרות בשנים הרבה שעות ביום-בזה הם יותר חכמים (ל''ת)

      כה פשוט, 05/08/13 18:06


      IP: 2.55.119.219 דווח על תגובה זו

  • 25.

    כאילו יש רק דרך אחת "אמיתית" או רצינית

    שמוליק, 04/08/13 20:37

    כאילו יש רק דרך אחת "אמיתית" או רצינית

    IP: 94.159.142.121דווח על תגובה זו

  • 24.

    זה ההיפך מדברי רבו- הרב צבי יהודה קוק

    , 04/08/13 20:23

    הרב צבי יהודה עשה שמיניות באויר להוכי שרוב רובם של גדולי ישראל לא התנגדו לציונות. להוכיח שמרכז הרב ביא ההמשך הטבעי של ישיבות ליטא ווולוז'ין בראשם.

    התשובה של הרב אבינר מציירת את הצה"ד כרפורמה כפי שמנסים לטעון החרדים.

    IP: 85.130.214.108דווח על תגובה זו

    • הציונות קיימת פחות ממאתיים שנה, איך לא התנגדו?

      שפינוזה, 04/08/13 21:05

      כל מה שהרב אומר זה שדתיות לאומית זאת המצאה חדשה, והוא צודק. למה בכלל צריך דתיות וציונות כשהיהדות מכילה את הכל כבר בתוכה?

      IP: 85.65.34.102 דווח על תגובה זו

      • היהדות הייתה לפני הציונות ותהיה אחרי הציונית (ל''ת)

        היהדות היא האמת, 04/08/13 21:55


        IP: 85.65.252.214 דווח על תגובה זו

        • גם החרדיות זו המצאה חדשה

          אוליבר טוויסט, 04/08/13 22:31

          אגודת ישראל, והחרדיות המסתגרת, חוסמת כל נסיון של חדשנות, נולדה כתגובה לתנועת ההשכלה. כך שזו המצאה די חדשה.

          IP: 79.177.8.161 דווח על תגובה זו

  • 23.

    הגזמת קצת מר שמחה רוטמן

    ש, 04/08/13 19:11

    אילו יהודים ואילו יהודים ,לא צריך להתלהם.
    יש גדולי תורה עצומים בין חובשי הכיפות הסרוגות, אבל אל תתבלבל, גדולי הדור כולם חרדים למהדרין, גם כאילו שהחלו דרכם ככיפות סרוגות, הגיעו לבסוף לחרדיות.

    IP: 85.130.254.4דווח על תגובה זו

  • 22.

    חוץ מהסגנון

    אבי טל, 04/08/13 19:08

    אני לא סובל את סגנון ההתקפה על הרב אבינר.
    מלבד זאת: השתתפתי לאחרונה בימי העיון של מכללת הרצוג. זוהי חוויה שלא אשכח לעולם. נפגשתיי, אני וחברי לבית ספרי, גם אישית עם מספר מהמורים. הם גדולי תורה ובעלי מידות נפלאים, שכמובן לא צריכים אשור ממני.
    המסקנה אליה הגעתי היא שאין היהדות הלאומית צריכה להסתכל מעבר לכתף על מה יאמרו או מה יחשבו החרדים. להם יש את השרך שלהם, ולנו את השרך שלנו, בלמוד ובהשקפה ובכל דבר. יחליט כל אחד לאיזה מחנה הוא רוצה להשתייך. לכן גם הרב אבינר וגם המגיב טועים בהתיחסותם בכלל לצבור החרדי. שיעשו ויחשבו מה שהם רוצים. יש לנו מספיק תלמידי חכמים ואנשים נפלאים. שילכו בדרכם ואנו בדרכנו. למי אכפת מה המספרים וכל השטויות האלו.

    IP: 47.16.242.83דווח על תגובה זו

  • 21.

    של נעליך מעל רגליך

    הרב כהן, 04/08/13 19:03

    בטרם תביע דעה על הרב שלמה אבינר .
    עוד עיתונאי קטן...

    IP: 84.228.249.20דווח על תגובה זו

    • פגני, לך תקפוץ ממגדל שלום. אולי אלוהים יציל אותך (ואולי לא). (ל''ת)

      נעל משולשלת, 04/08/13 20:12


      IP: 37.142.150.221 דווח על תגובה זו

    • ואתה עוד רב(רבן) קטנטן (ל''ת)

      רמח''ל, 04/08/13 22:29


      IP: 93.172.144.233 דווח על תגובה זו

    • מי שלא מכבד רבנים שלא יתפלא שמגזרו אינו מגדל רבנים בעלי שיעור קומה (ל''ת)

      תוצאה הכרחית, 05/08/13 18:09


      IP: 2.55.119.219 דווח על תגובה זו

  • 20.

    אתה מתעלם מהמציאות?

    מגיב מגניב, 04/08/13 17:57

    צריך להיות אטום כדי לחשוב שהשקעה עצומה כפי שמשקיע הצבור החרדי לא תישא שום פרי ולא יהיו גדולי תורה חרדים בכמות גדולה בהרבה מסרוגים.אתה יכול לומר שלא צריך גדולי תורה אבל להתקשט בכנס בנין שלם וימי עיון בתנך זו בדיחה. אדרבה, תגדלו תלמידי חכמים, אני אשמח

    IP: 213.8.67.103דווח על תגובה זו

    • לא יכול לצמוח....

      חלי, 04/08/13 18:27

      תורת ישראל היא שכלית ונבדלת
      ולא יתכן לגדול בה ללא ניתוק מחומר
      זה לא רק השקעה טוטאלית זה גם פרישות

      למד מהר"ל נתיב התורה פרקים ג' וד'

      לכן עם נותנים ערך מוסף לרב הנוהג טנק
      צומחים רבנים מצחיקים

      IP: 79.176.141.84 דווח על תגובה זו

      • רבנים ששייכים למפלגה ולא לכלל ישראל - לא יכולים להנהיג אלא את מפלגתם

        ר, 04/08/13 18:51

        לא נלמד ממשפחת הרב עובדיה והמאפיה של ש"ס מהי פרישות

        IP: 147.234.56.21 דווח על תגובה זו

        • אף רב לא שייך למפלגה -אבל

          ש, 04/08/13 19:45

          כל הרבנים מזדהים עם מפלגה כזו או אחרת.
          יש רבנים שמנהיגים מפלגה.

          IP: 93.173.13.5 דווח על תגובה זו

          • אם רב מנהיג מפלגה - הוא רב של המפלגה, לא שלי (ל''ת)

            ג, 04/08/13 19:47


            IP: 89.138.28.56 דווח על תגובה זו

            • וואלה, מה אתה אומר (ל''ת)

              פשש, 05/08/13 09:27


              IP: 93.172.50.192 דווח על תגובה זו

        • המפלגה שייכת לרב המנהיג אותה=הרב לא שייך למפלגה (ל''ת)

          התבלבלת, 05/08/13 18:12


          IP: 2.55.119.219 דווח על תגובה זו

      • יפה אמרת, מי שנותן ערך מוסף לרב הנוהג בטנק לא מצמיח גדולי תורה (ל''ת)

        לייק, 05/08/13 18:11


        IP: 2.55.119.219 דווח על תגובה זו

  • 19.

    נו... איך יצמח חפץ-חיים בסביבה של דתילונים חפיפניקים?! (ל''ת)

    הרב פיינשטיין, 04/08/13 16:57


    IP: 212.143.234.247דווח על תגובה זו

    • המכנה שם לחברו - אין לו חלק לעולם הבא (ל''ת)

      בבא מציעא (דף נח:), 04/08/13 17:08


      IP: 147.234.56.21 דווח על תגובה זו

      • משלי פרק יז מַצְדִּיק רָשָׁע וּמַרְשִׁיעַ צַדִּיק תּוֹעֲבַת יְקֹוָק גַּם שְׁנֵיהֶם:

        חלי, 04/08/13 17:30

        משלי פרק יז

        מַצְדִּיק רָשָׁע את החילונות

        וּמַרְשִׁיעַ צַדִּיק את החרדים

        תּוֹעֲבַת יְקֹוָק גַּם שְׁנֵיהֶם:


        זו מהות הדלי"ם

        IP: 79.182.115.217 דווח על תגובה זו

        • מצדיק רשע - זה מי שמינה את דרעי. ומרשיע צדיק - זה מי שקרא לרב סתיו רשע (ל''ת)

          ר, 04/08/13 17:42


          IP: 147.234.56.21 דווח על תגובה זו

          • רשע

            הרב קוק, 04/08/13 17:55

            רב היושב עם אשתו בבית קולנוע הוא רשע

            IP: 79.182.115.217 דווח על תגובה זו

            • איפה כתוב שאסור לשבת בבית קולנוע חוץ מהזיות חרדיות שאסרו גם רדיו כשיצא (ל''ת)

              ר, 04/08/13 18:16


              IP: 147.234.56.21 דווח על תגובה זו

              • יש הבדל בין רב לבין עם הארץ (ל''ת)

                ש, 04/08/13 19:05


                IP: 93.173.13.5 דווח על תגובה זו

            • רב הפוסק כי מותר לשבת בקולנוע ולעצום עיניים כאשר מופיעה תמונה חשופה (ל''ת)

              על המרקע... הוא 'רב מחמד' לחילונים הצוחקים ממנו, 05/08/13 18:15


              IP: 2.55.119.219 דווח על תגובה זו

              • הרבנים החרדים אסרו אינטרנט שהחסידים לא יגלו את השחיתויות בחצרות הרבנים (ל''ת)

                ר, 15/08/13 15:10


                IP: 147.234.56.21 דווח על תגובה זו

  • 18.

    שו"ת לא יכול להתנהל בהודעות SMS

    נח, 04/08/13 16:39

    ברור שהתשובה של הרב אבינר היתה
    הרבה יותר מורכבת אם זה לא היה במדיום
    הבלתי אפשרי של מיסרון.
    יותר ראוי לדון בשאלה הרבה יותר מענינת-
    למה למרות שהחרדים מקדישים את כל
    זמנם ללמוד תורה כמעט ואין גדולי תורה משמעותיים בדורות האחרונים לא בכמות ולא באיכות של הדורות הקודמים.
    יש הרבה לומדים זה נכון אבל גדולי תורה
    שראוים להנהיג את הדור אין בנמצא.
    לי זה די ברור למה המצב הוא כזה.
    הסוד של הגדולה בתורה היא יכולת החידוש .
    אבל מי כשהמוטו הוא שחדש אסור מהתורה
    לא מחדשים כלום-חוזרים על מה שהיה ותו לא.הגדולים האמיתיים העיזו וחידשו.
    במובן הזה דווקא הציונות הדתית שמנסה
    להתמודד עם העולם ולא בורחת מהתמודדות איתו היא בסופו של דבר התשובה כי אין מנוס מכך.

    IP: 87.68.21.45דווח על תגובה זו

  • 17.

    תרצה או לא תרצה

    מאיר, 04/08/13 16:26

    אדם בסדר גודל של החזון איש, הסטייפלר או הרב אלישיב, פשו לא קיים בציונות הדתית. גם אם מר שמחה רוטמן הנכבד יכתוב אלף מאמרים אנטישמיים נגד כל אחד שלא חושב כמוהו, עדיין לא יהיה גדול דור בסדר גודל כזה, בציונות הדתית.
    עם עובדות לא מתווכחים!

    IP: 213.151.45.71דווח על תגובה זו

    • פשוט מאוד, כי כל אחד שלא חושב כמוך - אינו "גדול" בעיניך (ל''ת)

      א, 04/08/13 16:27


      IP: 147.234.56.21 דווח על תגובה זו

      • בוא תפגוש את הרב קנייבסקי

        דתי לאומי, 04/08/13 16:45

        ותראה מה זה גדול דור! אנחנו כציבור מרשים לעצמנו להתפשר בלימוד תורה- אז בואו לא נתפלא אח"כ שהחרדים טובים יותר מאיתנו!

        IP: 213.151.45.71 דווח על תגובה זו

        • רב שייך לכלל ישראל, לא למגזר מסויים

          א, 04/08/13 16:48

          אחרת אינו רב אלא ידען

          IP: 147.234.56.21 דווח על תגובה זו

          • הוא שייך לכלל ישראל רק כיוון שגדל במגזר מסויים

            רמי, 04/08/13 16:55

            הרב קנייבסקי שלא הסיח דעתו מתורה מאז היותו בר-מצווה יכול לגדול רק במגזר המסויים ובבית מסויים

            IP: 79.182.115.217 דווח על תגובה זו

            • עם כל הכבוד לו, זו לא דרך לרבים. להתנתק מחומריות זו תורת הנוצרים.

              א, 04/08/13 17:06

              ביהדות יש עוד מצוות חוץ מלימוד תורה: יישוב הארץ, עזרת ישראל מיד צר, עשיית מלאכה, לימוד הבריאה (מדעים), ועוד. החרדים לא יותר צדיקים מאחרים. אם כבר להפך

              IP: 147.234.56.21 דווח על תגובה זו

              • כצפוי המרצע יוצא מן השק

                רחי, 04/08/13 17:26

                דעות כוזבות וקרירות
                --ותלמוד תורה כנגד כולם
                ישוב הארץ
                מי שבונה את הארץ אלו תלמידי חכמים!!
                וזו מטרת ישוב ארץ ישראל
                המקיאה עוברי עבירה.
                עזרת ישראל מיד צר
                מי שהצית את הצר עם הכיבוש
                שיועיל בטובו לשאת בתוצאות
                עשיית מלאכה
                חיפשתי בתרי"ג ולא מצאתי מצוות מלאכה
                {מאחורי הארגונים האדירים שהחרדים הקימו
                עומדים גדולי ישראל שלהם. מאחורי יד שרה
                עמד הרב אליישיב זו עשיה!!!
                לימוד הבריאה {מדעים}
                חפשתי מצווה כזו ולא מצאתי

                היהדות מחייבת לקדש חומר
                ולא להכתיר את החומר כקדוש
                כמו שהדלי"ם מקדשים ומעריצים חילונות

                IP: 79.182.115.217 דווח על תגובה זו

                • זה שלא מצאת חובת עשיית מלאכה ולימוד מדעים, זה כי לא למדת ולא שנית

                  א, 04/08/13 17:32

                  אכן יצא המרצע מן השק:
                  אינך אלא בור ועם הארץ בכסות של צדקן קיצוני.
                  כל חכמי ישראל עסקו במלאכה. כל חכמי ישראל למדו מדעים. רבא אמר: "נהירין לי שבילי הרקיע כשבילי נהרדעא", הרמב"ם, הגר"א, הרבי מלובביץ - למדו פיזיקה ואסטרונומיה. "ששת ימים תיעשה מלאכה" ואף אדם הראשון לא טעם כלום קודם שעשה מלאכה ולא כאן המקום להאריך. תחזור לישיבה ותתחיל ללמוד

                  IP: 147.234.56.21 דווח על תגובה זו

                  • מה?

                    רחי, 04/08/13 18:04

                    כל חכמי ישראל עבדו?
                    לא!
                    עיין באינציקלופדיה של חכמי התלמוד מאתהד"ר מרגלית
                    גם מי שכתוב ממה התפרנס לא אומר שהוןא עצמו עבד!

                    הרב קנייבסקי כמו גם החזון איש כתבו ספרים אדירים על קידוש החודש ויודעים יותר מ-98% מאכלוסית ישראל על שבילי הרקיע.
                    וכך עושה כל חרדי שרוצה ללמוד בכייף הספרים פתוחים לפניו
                    הגר"א לא למד פיזיקה לשם פיזיקה אלא מה שתרם ללימוד תורה.

                    מעניין איזה מלאכה עשה הרב קוק
                    ואיזה מלאכה עושה הרב אבינר
                    ומדוע סופר הכותב זיבלון כיס וחי מכך הוא עושה מלאכה
                    והרקב קנייבסקי שחי מספריו הוא אינו עושה מלאכה
                    ומניין הבערות שמלאכה זה עבודה?!
                    חינוך ילדים זו מלאכה ואל עבודה
                    לא כאן המקום להאריך
                    חזור לישיבת הבית היהודי בראשות מרן הרב בנט
                    עם הכיפה וסקוץ ותתחיל ללמוד

                    IP: 79.182.115.217 דווח על תגובה זו

                    • לרחי

                      למה לייצר עוני?, 04/08/13 22:01

                      רוב הארגונים נפתחו בגלל אנשים עניים. אין צורך לייצר עוני וכך גם לייצר חסד. הקב"ה לא רוצה את זה. זה לא בריא!

                      IP: 213.151.45.71 דווח על תגובה זו

                • באמת חכמה להאשים את הציונים ש"עיצבנו" את היטלר, וללכת כצאן לטבח (ל''ת)

                  א, 04/08/13 17:38


                  IP: 147.234.56.21 דווח על תגובה זו

                  • כמו נטורי קרתא שהולכים לנשק את אחמדינג'אד (ל''ת)

                    ג, 04/08/13 17:50


                    IP: 147.234.56.21 דווח על תגובה זו

                • ואיך הרב אלישיב הקים את יד שרה אם הוא לא הפסיק להגות בתורה מהבר מצוה? (ל''ת)

                  א, 04/08/13 17:39


                  IP: 147.234.56.21 דווח על תגובה זו

                  • כי יד שרה זה חסד וחסד כלול בתורה

                    זה למה, 04/08/13 18:56

                    לא הקים אלא פתר בעיות והיה הרב של יד שרה

                    IP: 79.176.141.84 דווח על תגובה זו

                    • אז רב צריך גם לעסוק בחסד? אמרת שרב צריך כל הזמן להזות בתורה (ל''ת)

                      ג, 04/08/13 18:59


                      IP: 147.234.56.21 דווח על תגובה זו

                      • ואם רב צריך לעסוק גם בחסד, מה לגבי שאר מצוות ושאר מקצועות התורה? (ל''ת)

                        ג, 04/08/13 19:38


                        IP: 89.138.28.56 דווח על תגובה זו

            • למען השם

              דוד, 04/08/13 23:24

              מה כל כך גדול בכל "שלא הסיח את דעתו מתורה"? בעיני זו הקטנות הכי גדולה שיש. מה אנחנו נוצרים? נזירות זו תופעה שמעולם לא נתפסה בחיוב ביהדות והנה אנחנו מחקים את הנוצרים

              IP: 93.173.23.76 דווח על תגובה זו

              • לא הסיח דעתו מהתורה זו פיסגת הענקים וחלומו של כל תלמיד חכם אמיתי (ל''ת)

                ''שויתי ה' לנגדי תמיד'', 05/08/13 18:17


                IP: 2.55.119.219 דווח על תגובה זו

            • פיתגורס

              אלון, 05/08/13 03:45

              החרדים לא מחוברים לחיים, חוסר חיבור לחיים פוגע גם בתורה !
              דוגמא: רשב"ם ותוספות בב"ב קא: - קב. טועים בחישוב מתמטי של אלכסון ד' על ו' אמות.
              למי שחושב שאני לא מבין:
              א. אתם מוזמנים לבדוק עם סרגל בעצמכם.
              ב. מכיוון שאורך אלכסון הוא מספר מסוים, הרי שברור שאם רשב"ם ותוספות חולקים, הרי מישהו טועה, לא נאמר ששבעים פנים לשאלה כמה זה 2 + 2

              IP: 109.67.172.191 דווח על תגובה זו

    • "עובדות לא מתווכחים"

      דוד, 04/08/13 23:21

      אדרבא- אני מתווכח עם ה"עובדות" שלך שאין להם איזשהו ביסוס.
      אני לא מוצא במה הרב אליישיב והחזון איש עדיפים על הרב סולובייצ'יק ועל הרב קוק. על החפץ חיים אני מוכן עוד להסכים שהיה אדם גדול כי מלבד החיבור המיותר שלו "משנה ברורה" הוא לפחות כתב את הלכות לשון הרע, משהו שבאמת יש בו תועלת ולא חפירה הלכתית אין סופית

      IP: 93.173.23.76 דווח על תגובה זו

  • 16.

    לכל המזרחניקים שאלה שאף אחד עוד לא ענה עליה

    אברך, 04/08/13 16:16

    איך יכול להיות שהגאולה שלנו תתחיל עם אנשים כמו הרצל שר"י, שהרי התנצר, בן גוריון, שרדף דת , הוריד פאות לילדי תימן, חייב אנשים לחלל שבת, וכו', איך זה תחית הגאולה? לא לימדו אותכם לחשוב? ומה קרה שהרב אבינר, אמר כמה עובדות לא נעימות לכם, אז הוא כבר לא רב?
    איפה היושרה שלכם, אתם תמיד טוענים שאתם לא כמו החרדים אתם ישרים בלי קומבינות, נו באמת ראינו איך הפודל של לפיד מכשכש בזנבו כל אימת שאימת יהיר עליו, איך למען השם זו תחילת הגאולה? יש לכם קטארקט על העיניים?

    IP: 85.250.144.248דווח על תגובה זו

    • גם כשעזרא הסופר בנה את בית המקדש היו עובדי ע"ז ונשואים לנוכריות

      י, 04/08/13 16:25

      ועזרא החזירם בתשובה.

      IP: 147.234.56.21 דווח על תגובה זו

      • אההה הבנתי

        כ, 04/08/13 16:29

        כלומר, המקביל של עזרא הסופר הוא בן גוריון ולכן "תורתו" ושכמותו יחזירו את עם ישראל בתשובה?

        IP: 79.182.115.217 דווח על תגובה זו

        • בן גוריון כמו הערב-רב החרדי הם חלק מהשיבוש שקרה לעם ישראל בגלות (ל''ת)

          י, 04/08/13 16:41


          IP: 147.234.56.21 דווח על תגובה זו

    • תפתח את הרב קוק ותסתכל!

      אברך מפגר, 04/08/13 22:02

      לא מתחילים ויכוח לפני שמבינים את העמדה של הצד השני!

      IP: 213.151.45.71 דווח על תגובה זו

    • ודוד המלך, עם בת שבע? ואברהם, שנתן את אשתו מתנה? ויעקב, שהתחתן עם שתי

      חצי אברך, 05/08/13 08:32

      אחיות? ויצחק, שהעדיף את בנו האחר, זה שיודע להכין אוכל טוב? ושלמה, שהנשים העבירו אותו על דתו ועל דעתו? מאלה תצא הגאולה??? כמה שטויות יכול בן אדם אחד לחשוב ולומר?? הרי דוד, לפי ה"הלכה" המטומטמת שלך, כלל לא יהודי, וכנראה כך גם אתה !!!

      IP: 5.29.27.186 דווח על תגובה זו

      • דוד המלך לא יהודי ?! ואתה חצי אברך... (ל''ת)

        או רבע עוף, 05/08/13 22:51


        IP: 2.55.113.154 דווח על תגובה זו

  • 15.

    רציני

    שמואל, 04/08/13 16:15

    אתה כאילו עונה בחכמה אבל ניכר שמבן אצבעותיך אינך מבין מה התכוון הרב ושאינך יודע פרט בענייני למוד תורה. גם הרב אבינר יודע מה שכתבתה . הרב מדבר על אורך חיים שעובר מאב לבן וכמות עצומה של אנשים המחנכים לכך. בצורה כזו יגיעו גם תלמידי חכמים עצומים כיוון שכל כוחות נפשם מוקדשים לתורה

    IP: 213.151.37.194דווח על תגובה זו

    • ההסבר שלך הוא שלך, אבל הרב כתב להפך: שכמותם ואיכותם הולכת ועולה (ל''ת)

      ר, 04/08/13 16:55


      IP: 147.234.56.21 דווח על תגובה זו

  • 14.

    סובל מרגשי נחיתות ?

    יחי, 04/08/13 16:00

    תקח לשון של צבוע תרתיח אותו בזנב שועל ואת האדים תשאף ואת החומר המוצק שנשאר תשים תחת הכרית תנצל מרגשי הנחיתות

    IP: 193.106.206.10דווח על תגובה זו

  • 13.

    2000 שנה אכן הייתה חרדיות - תורת גלות (ל''ת)

    אלי, 04/08/13 15:48


    IP: 147.237.70.62דווח על תגובה זו

  • 12.

    טעות גם לרב וגם לכותב. החירידיות קיימת קצת יותר מ220 שנים מהחתם סופר.

    יחזקאל, 04/08/13 15:30

    החרדיות קמה כתגובה לתנועת ההשכלה והמוביל משה סופר בעל החתם סופר (חדש אסור מהתורה) והמשכה בהתנגדות הנואלת לציונות.

    IP: 46.116.223.54דווח על תגובה זו

  • 11.

    אף אני נדהמתי, בדיוק מאותה סיבה, מהתשובה התמוהה של הרב אבינר. בושה. (ל''ת)

    , 04/08/13 14:25


    IP: 212.179.148.59דווח על תגובה זו

    • גם אני נדהמתי ברגע הראשון, אך לאחר שהתעמקתי - הבנתי את המסר

      ר, 04/08/13 14:40

      הגלותיות כבר זקנה - בת 2000, ואילו הגאולה עוד צעירה - רק בת 100

      IP: 147.234.56.21 דווח על תגובה זו

  • 10.

    ניכר מהטור, הכותב אינו מבין את דברי הרב.

    ds, 04/08/13 14:20

    הרב טוען ובצדק, כי השיטה החרדית קיימת כבר 2000 שנה, ואכן - במזרח אירופה (בעיקר, אך גם במערבה) ישבו תלמידים ולמדו כל יום כל היום, למעט הזמן שהיה נדרש להם לפרנסתם. קרי - עשו (כמעט) כדעת רשב"י. ההיתר לכך היה כי מעת שחרב בית המקדש, אין לו לקב"ה בעולמו אלא 4 אמות של הלכה - ולכן חייבים כל הזמן ללמוד.
    לדעת החת"ס (אחד ההוגים העיקריים של החרדים) ישנה חשיבות לעצם העבודה בא"י, ובמיוחד לעבודת האדמה (מה שאין כן בחו"ל - שם המטרה של העבודה היא רק לצורך פרנסה).
    הנהגה זו של עבודה לשם העבודה, לא קנתה לה אחיזה נרחבת בעולם הדתי של עם ישראל (ולמצער, בחלק האשכנזי שלו), עד לשיבה לארץ, לפני כ-100 שנה.

    IP: 82.80.98.138דווח על תגובה זו

    • כל הפירושים מיותרים, התבטאות אומללה ולא נכונה. להבא שיזהר בדבריו

      יחזקאל, 04/08/13 15:13

      הוא מהלל כת שרבניה עוותו את התורה וההלכה .
      הרב והאדמור לא טועים כאילו החליפו את אלוהים. "לא תעשו לכם אלוהים אחרים על פניי". לא חייב פסל יכול להיות גם אדם.
      שקר רבני הקהילות גרם למות מליונים בשואה אין על מה להאדירם.
      קראו את "אם הבנים שמחה" לרב שלמה טייכטל שנרצח בידי ימ"ש בהונגריה.

      IP: 46.116.223.54 דווח על תגובה זו

    • אה,נכון.הרב אף פעם לא טועה.אנחנו הטמבלים.

      שקול, 04/08/13 15:19

      גם את הקללות והגידופים של הרב עובדיה לא הבינו.
      הרב הרי לא טועה.הוא מלאך.רק אנחנו טמבלים

      IP: 87.68.147.1 דווח על תגובה זו

      • זה שהרב עובדיה טועה זה לא הוכחה שהרב אבינר טועה. כל דבר לגופו (ל''ת)

        א, 04/08/13 16:14


        IP: 147.234.56.21 דווח על תגובה זו

        • מרן לא חבר שלך, חצוף מחוצף. דינך מיתה משונה (ל''ת)

          גזר דין, 05/08/13 09:29


          IP: 93.172.50.192 דווח על תגובה זו

          • ומי אתה? מלאך המות של שס? (ל''ת)

            א, 05/08/13 10:36


            IP: 147.234.56.21 דווח על תגובה זו

            • אל תענה לי, דינך נקבע (ל''ת)

              גזר דין, 08/08/13 18:04


              IP: 93.172.50.192 דווח על תגובה זו

              • שס היא מאפיה שמבוססת על אלימות והפחדה. אנחנו מפחדים רק מה' (ל''ת)

                א, 15/08/13 15:13


                IP: 147.234.56.21 דווח על תגובה זו

  • 9.

    אני מאוד מעריך אנשים שמודים באמת. כל הכבוד. (ל''ת)

    צ'וקו, 04/08/13 14:19


    IP: 82.80.14.189דווח על תגובה זו

  • 8.

    בא אספר לך

    דניאל, 04/08/13 13:41

    הרב ליכטנשטיין, הרב רבינוביץ, הרב אריאל ועוד רבים אגב, רב אבינר לא נמנה על שורה ראשונה של גדולי התורה בציונות הדתית.

    IP: 212.179.159.253דווח על תגובה זו

    • חחח.. אתה מדרג את גדולי התורה ממש כמו חרדי (ל''ת)

      א, 04/08/13 13:49


      IP: 147.234.56.21 דווח על תגובה זו

  • 7.

    הבנת הנקרא: הרב טען שהחרדים גלותיים (תוצר של 2000 שנות גלות)

    י, 04/08/13 13:35

    ואילו תהליך הגאולה נמצא רק בתחילתו (כ-100 שנה).

    IP: 147.234.56.21דווח על תגובה זו

  • 6.

    קבל תיקון: שואל כעניין ומשיב כהלכה (ל''ת)

    י, 04/08/13 13:29


    IP: 82.102.141.247דווח על תגובה זו

    • עיין בנוסח המשנה המדויק

      שמחה רוטמן, 04/08/13 22:13

      אתה יכול להסתכל למשל באתר של מכון ממרא, שעובד על פי נוסח המשנה של הרמב"ם, ונוסחים מדויקים אחרים.

      IP: 79.176.3.141 דווח על תגובה זו

      • חכם אינו מדבר לפני מי שהוא גדול ממנו בחכמה (ל''ת)

        ר, 05/08/13 12:14


        IP: 147.234.56.21 דווח על תגובה זו

        • הוא גם מודה על האמת

          שמחה רוטמן, 06/08/13 11:08

          וגם רואה את הנולד וגם לומד מכל אדם.

          יש עוד מימרות חז"ל בנוגע לחכם שבכוונתך לצטט?

          IP: 109.186.4.158 דווח על תגובה זו

  • 5.

    מי זה שמחה רוטמן? (ל''ת)

    אחד העם, 04/08/13 12:45


    IP: 147.237.73.201דווח על תגובה זו

  • 4.

    החרדיות היא תופעה בת של המאות האחרונות ואילו תורת א"י קיימת אלפי שנים! (ל''ת)

    מ., 04/08/13 12:24


    IP: 81.218.70.243דווח על תגובה זו

  • 3.

    החרדיות היא תופעה חדשה יחסית - תגובה לתנועת ההשכלה

    עמית, 04/08/13 12:18

    לימוד התורה בישיבות של הציונות הדתית מתנהל לפי אותה מסורת בת 2000 שנה ואין שום מקום לרגשי נחיתות. ההבדל היחיד הוא שאצל החרדים נוצרה בעשורים האחרונים "חברת הלומדים", תופעה חדשה שאין לה תקדים בכל ההיסטוריה של העם היהודי. דווקא הציונות הדתית היא שומרת המסורת היהודית של שילוב תורה ועבודה בלי לברוח מהבעיות ע"י הסתגרות ובדלנות.

    IP: 46.117.113.137דווח על תגובה זו

    • ודאי!! 2000 שנה יש תנועות נוער מעורבות כמו בני עקיבא.

      חלי, 04/08/13 14:20

      טרוף הבערות

      IP: 109.65.116.70 דווח על תגובה זו

      • תנועת בני עקיבא מעורבת ע"פ היתר מגדולי ישראל (שרידי-אש ועוד)

        ר, 04/08/13 18:22

        https://sites.google.com/site/meorevet/maamarim/shutim1/sh1

        IP: 147.234.56.21 דווח על תגובה זו

        • קשקוש

          ח, 04/08/13 18:42

          השרידי אש כותב שלפי ההלכה זה אסור
          והתוצאות הרי ידועות לכל
          אלא שבאשכנז בתקופה מסויימת התירו כדי להציל
          את מי רוצים להציל הדתילונים?

          IP: 79.176.141.84 דווח על תגובה זו

          • אתה חושב שאם אתה מכנה יהודים בשמות גנאי זה עושה אותך יותר צדיק?

            ר, 04/08/13 18:57

            אז לא. וכך כתב הרב שרידי אש: ולכן הוריתי למנהיגי הארגון "ישורון" שיכולים לסמוך על גדולי אשכנז, שהיו בקיאים בחכמת החינוך וידעו רוח בנות הדור שהתחנכו בבתי ספר ולמדו לשונות ומדעים, שיש להן רגש של כבוד עצמאי והן רואות עלבון ודחיפה לחוץ למחנה באיסור שאוסרים עליהן להשתתף בזמירות קודש. ולכן התירו לנשים להשתתף בזמירות של שבת. ואנו רואים ויודעים כי גדולי אשכנז הצליחו בחינוך הבנות ונשים צעירות יותר מגדולי שאר הארצות. ובאשכנז ראינו נשים מלומדות ובעלות דרגת השכלה גבוהה, שהיו חרדות על דת ישראל ומקיימות את המצוות בהתלהבות. ומשום כך אין אני מרהיב לאסור מה שהתירו הם, ובכגון דא נאמר עת לעשות לה' הפרו תורתך. וכעין מה שכתב המרדכי: ובעונותינו שאנו מפוזרים בארצות שונות ועת לעשות לה' הפרו תורתך הלכך אין אנו נזהרים מללמוד בשמיעת שיר נשים ארמאיות, והובא במעיו"ט בברכות שם. ואף שיש לחלק בין הנושאים, מ"מ הטעם אחד הוא, שבארצות כמו אשכנז וצרפת הנשים מרגישות עלבון ופגיעה בזכויותיהן אם נאסור עליהן להשתתף בעונג שבת ע"י זמירות קודש. ודבר זה מובן למי שמכיר טבע הנשים במדינות הללו. והאיסור יוכל לגרום לריחוק הנשים מן הדת

            IP: 147.234.56.21 דווח על תגובה זו

            • וודאי יותר צדיק

              חלי, 04/08/13 19:09

              ממך ומרבותיך

              עוד נסיון!!
              ארגון ישורון בצרפת כמו גם חכמי אשכנז בגרמניה בשיא החורבן טרם השואה ניסו להציל ולכן התירו:
              וכמו שמסיים הרב וינברג:

              ______ודבר זה מובן למי שמכיר טבע הנשים במדינות הללו. והאיסור יוכל לגרום לריחוק הנשים מן הדת ___

              בדיוק כמו שהרב הירש העמיד את בימת בית הכנסת כמו הרפורמים והכל כדי להציל באותה תקופה.

              זה אומר שלכתחילה מותר בארץ ישראל להקים מסגרות מעורבות ללא שום סיבה מלבד פשרנות וקרירות דתילונית.? ההלכה נמחקה בגלל הוראת שעה באשכנז?
              כשהצדיק אצלכם הוא זה השומר נגיעה

              יאאלה נמאס ממכם
              ביי

              IP: 79.176.141.84 דווח על תגובה זו

              • אז זהו, שלא (ל''ת)

                ר, 04/08/13 19:36


                IP: 89.138.28.56 דווח על תגובה זו

            • בתשובה בגוף בציטוט

              שי, 04/08/13 23:49

              בנות ישראל מקיימות תורה בהתלהבות

              נו נו
              בני עקיבא זו הדוגמא !!!???

              IP: 212.76.96.62 דווח על תגובה זו

              • ועוד איך !!! (ל''ת)

                ר, 05/08/13 08:55


                IP: 147.234.56.21 דווח על תגובה זו

                • ר, יצאת אפס. חלי - כל הכבוד על התגובה שענית לאפיקורוס ר' הרשע (ל''ת)

                  דע מה שתשיב, 05/08/13 09:17


                  IP: 93.172.50.192 דווח על תגובה זו

                • בני ובנות עקיבא מקיימים מצוות ביחד בהתלהבות (ל''ת)

                  -), 05/08/13 22:53


                  IP: 2.55.113.154 דווח על תגובה זו

      • מה הקשר ללימוד בישיבה? ממתי יש הפרדה כמו היום? במדרכות, באוטובוסים... (ל''ת)

        טרוף הצניעות, 04/08/13 21:05


        IP: 46.117.113.137 דווח על תגובה זו

  • 2.

    קשה לשמוע את האמת אפי' שהיא נאמרת מרב שלכם (ל''ת)

    מאבחן, 04/08/13 11:45


    IP: 79.180.126.144דווח על תגובה זו

    • מה באמת קשה? יש יותר רבנים חרדים, אבל גם יש יותר אנאלפבתים חרדים (ל''ת)

      , 04/08/13 12:09


      IP: 109.64.215.111 דווח על תגובה זו

      • כבר 200 שנה שאין אנאלפבייתים חרדים (ויהודים בכלל)

        אלי, 04/08/13 15:50

        בכל השנים לא היו אנאלפבייתים יהודים (גברים) כי הייתה חובת לימוד תורה. לרוב גם הנשים ידעו לקרוא.

        IP: 147.237.70.62 דווח על תגובה זו

        • מי שלא לומד בימינו אנגלית מתמטיקה ומדעים - הוא אנאלפאבית (ל''ת)

          ,, 04/08/13 19:45


          IP: 89.138.28.56 דווח על תגובה זו

          • מי שלא לומד חקלאות בימינו הוא אנאלפבית (ל''ת)

            מוש השור, 04/08/13 21:03


            IP: 109.64.2.129 דווח על תגובה זו

          • ומי שלא הוציא תעודת בגרות יכול להיות שר האוצר במדינת ישראל (ל''ת)

            בושהה, 05/08/13 22:55


            IP: 2.55.113.154 דווח על תגובה זו

  • 1.

    הרב אבינר צודק לגמרי (ל''ת)

    ., 04/08/13 11:40


    IP: 172.27.16.30דווח על תגובה זו