• 74.

    ערכי המסורת בתשעה באב

    בתיה יהב, 18/07/13 17:57

    האלוהים חבוי בפרטים הקטנים כמו בגדולים. תיקון העולם מתבצע בהפנמת ערכי היהדות המקרינים על הזולת
    בתיה

    IP: 85.64.216.15דווח על תגובה זו

  • 73.

    בקיצור. אתה צם כי אתה יהודי.

    נפש יהודי הומיה, 17/07/13 09:48

    ויהודי הוא כל אותם עניינים שמנית בסיפא.
    קצת מזה וקצת מזה.

    IP: 46.116.118.90דווח על תגובה זו

  • 72.

    תודה רבה דב, נהניתי לקרוא את המאמר! (ל''ת)

    עודד, 17/07/13 09:08


    IP: 79.182.194.7דווח על תגובה זו

  • 71.

    עברתי ברפרוף על פני הטוקבקים ונדהמתי איזו שנאה כלפי דוב אלבאום סתם שנא

    משה בודק, 17/07/13 08:24

    שנאת חינם בושו והכלמו

    IP: 81.218.77.163דווח על תגובה זו

  • 70.

    לדב היקר ישר כוח גדול דברים כדרבנות (ל''ת)

    משה בודק, 17/07/13 08:22


    IP: 84.111.198.9דווח על תגובה זו

  • 69.

    התפרקות ההגדרות המוכרות

    ניר, 17/07/13 07:57

    אנחנו בדור שישנה התפרקות מוחלטת של המון הגדרות כמו נישואין, דתי - לא דתי, עצמאי - שכיר וכן הלאה. כל אחד מוצא לו את המקום שמתאים לו. המקום המיוחד שלו. במידה והרבנים של היום לא ישכילו ללכת אחרי השינויים החברה הדתית לא תחזיק מעמד ותתפרק מצורתה הנוכחית.
    וחבל כי יש דברים נפלאים בדת שלנו.

    IP: 109.67.135.180דווח על תגובה זו

  • 68.

    אין אלוהים! תשקיעו את הזמן בדברים חיוביים במקום שנאת חילונים (ל''ת)

    אינ, 17/07/13 06:42


    IP: 37.142.20.112דווח על תגובה זו

  • 67.

    ארה"ב ואירופה רוצות לעשות חורבן ישראל/יהודה שלישי

    ארה''ב ואירופה העלו את חומייני לשלטון ב1979, 17/07/13 01:57

    האילומינטי -ראשי הבנקאים הבינלאומיים -מושכים בחוטי השלטונות בארה"ב ואירופה כדי:
    לגרום לאירן לפתוח במלחמת השמדה-תמכו בהפלת השאה החילוני והידידותי למערב לידי שיעים איסלמונאאצים שמתכוננים למלחמת השמדה גרעינית...
    סוריה - רוצים להוציא את הרוסים מנמל טרטוס ולא אכפת להם שישראל תיכנס לקלחת ולמלחמת האזרחים בסוריה,
    ישראל-הפלסתינאים - מעוררי תהליכי שלום ויוזמות למיניהן כדי להמשיך את הקונפליקט ולהחליש את ישראל ,
    לכונן מדינת משטרה עולמית - מעקב אחרי שיחות טלפון, פקס, הודעות, דוא"ל, מצלמות,לווינים, ת.ז ביומטרית, רוצים לבטל את המזומן, שבב זיהוי - בישראל עושים זאת כבר לחיות מחמד... בנוסף האילומינטי מעוררי מלחמות והפיכות - ע"ע האביב הערבי - טוניס, לוב, מצרים,
    מצרים: אובמה בובת אילומינטי רוצה להעלות את מוחמד אל ברדעי סוכן אילומינטי ואירן לשלטון במצרים

    IP: 109.64.255.42דווח על תגובה זו

  • 66.

    חורבן המקדש הוא ניתוק הקשר בין הגויים לאלוהים, הרגנו להם אותו.

    תחשוב גם על אחרים, אגואיסט., 17/07/13 00:42

    כן דב אלבוים, לך יש קשר ישיר עם אלוהים כי הוא אבא שלך, אתה יהודי.
    לגויים אין. רק בית המקדש הוא החיבור שלהם אליו, שמעת בטח בחייך על 70 הפרים.
    עם החורבן נותק הקשר בינם לבינו, בגללינו, הרגנו להם את האלוהים- כך הם טוענים, ובצדק.
    כשתפסיק לחשוב רק על עצמך, וקבל שיש שונים ממך, תתחיל להתאבל על החורבן

    IP: 31.44.138.114דווח על תגובה זו

  • 65.

    אתה צמת מסיבה אחת בלבד- כי אתה חייב. להיפטר דחוף מכמה ק"ג עודפים (ל''ת)

    לרדת בגדול, 16/07/13 23:02


    IP: 77.125.162.158דווח על תגובה זו

  • 64.

    הכל טוב ויפה-

    באורגינל, 16/07/13 21:26

    הרצון שלך לחזק את הסובלנות הוא יפה וראוי אבל עדיין לא הצלחתי להבין מה הטעם בצום ומה הטעם לציין ביום מיוחד גישה שאמורה להיות יומיומית?
    -נו טוב, כנראה שאי אפשר להבין או להזדהות עם הכל אבל ברוח הסובלנות, כל זמן שאתה לא מכריח אפאחד לחשוב ולהתנהג כמוך הכל טוב ויפה.

    IP: 79.182.123.224דווח על תגובה זו

  • 63.

    אתה צריך להיות רב ראשי

    , 16/07/13 20:31

    בתור רב אורתודוכסי הייתי ממליץ עליך בשמחה כרב ראשי.
    אתה אולי יותר טוב ממני מסוגל להסביר לי את מה שאני מחפש לומר

    IP: 24.193.232.34דווח על תגובה זו

  • 62.

    לכשיבנה ביהמ'ק השלישי ניתן לאלבוים להקריב ק.שגגה (ל''ת)

    בס'ד, 16/07/13 17:36


    IP: 87.69.28.12דווח על תגובה זו

  • 61.

    דובל'ה, מי כמוך יודע למה באמת עזבת.......

    ת, 16/07/13 17:29

    מחכים לך!

    IP: 79.180.139.197דווח על תגובה זו

  • 60.

    האבלותך היא על ההווה

    קרא בבקשה, 16/07/13 17:24

    "האבלות של תשעה באב איננה אבלות על העבר אלא עניינה תשובה שיהודי מתאבל על רוב פשעיו שהוא רחוק כל כך מהש' ית' שאין ביהמ"ק יכול להיבנות בימיו" האדמו"ר מסלונים, נתיבות שלום.

    IP: 212.76.122.203דווח על תגובה זו

  • 59.

    מי שרוצה להבין מהי שנאת חינם, שיקרא טוקבקיסטים (ל''ת)

    שרון, 16/07/13 17:17


    IP: 93.173.69.217

  • 58.

    אלבוים חוגג ביום הזה כי סוף סוף התחיל דיאטה . (ל''ת)

    רצ-יו -נא-לי, 16/07/13 17:08


    IP: 109.160.185.1דווח על תגובה זו

  • 57.

    כמו רוב החוזרים בשאלה

    א., 16/07/13 16:29

    החוזרים בשאלה, בניגוד גמור לחוזרים בתשובה,אינם חילוניים. דב אלבים צם בתשעה באב, כמו יוכי ברנדס שכל עולמה הוא התנ"ך, במו ישראל סגל ז"ל ואדם ברוך ז"ל, שהקפידו לעסוק בפרשות השבוע- המכנה המשותף לכולם הוא לחיות בין 2 העולמות : הדתי והחילוני.

    IP: 84.229.155.166דווח על תגובה זו

  • 56.

    ט' באב מאז ועד מתי?

    ניסן, 16/07/13 16:27

    סליחה אבל כנראה רובכם אינם מבינים באמת את המהות של האבל. זה לא על הבית הפיזי שנהרס. קרי האבנים השערים המזבח וכו'. אלא על הבית שבתוך הנפש ובתוך הנשמה היהודית. שהם נהרסו והתעכרו.השנאה התהומית, ולב ערל, חוסר התחשבות בזולת ואין רחמים. זה מה שקרה. זה העונש האמיתי.תפנימו שהעם הזה הוא לא העם שהיה.ולכן כל אחד יעשה מה שהוא רואה לנכון.אחד יבכה אחר יצהל.אחד יתאבל אחר יחגוג. עד שיבוא משיח בן דוד ויגאל אותנו מכול הגיהנום הזה.

    IP: 188.120.144.1דווח על תגובה זו

  • 55.

    לא מבינה את הסיבה לחגוג? (ל''ת)

    רבקה, 16/07/13 16:20


    IP: 93.173.0.178דווח על תגובה זו

  • 54.

    צום יציל ממוות?

    א ה, 16/07/13 16:17

    ובכן שום דבר לא מתקיים לנצח, שום תרבות אינה ניצחית ושום עם אינו נצחי (גם אם הוא משתמש ורואה עצמו כצאצא של עם שמוזכר בתנ"ך או בברית החדשה או בספר היסטוריה כלשהו. גם אם לא תהיה שנאת חינם (דרך אגב זה עלול לשמש את ממשלת ישראל. מה פתאום מחלקים משהו בחינם? צריך לתמחר ולגבות מיסים גם על שנאה) וכולם כאן יפלו זה על צוור רעהו באהבה.
    גם אנחנוכמו כל התרבויות שלפנינו ויהיו אחרינו נעלם מעל פני המפה

    IP: 93.173.133.215דווח על תגובה זו

    • אחי, משבצת הנביא כבר תפוסה (ל''ת)

      ירמיהו, 16/07/13 16:27


      IP: 85.65.131.227 דווח על תגובה זו

    • נו , באמת ? (ל''ת)

      מרדכי ., 16/07/13 16:37


      IP: 109.160.185.1 דווח על תגובה זו

  • 53.

    בית המקדש נחרב בגלל הכיבוש הרומאי/אירופאי ובגלל שריפת מחסני המזון ע"י (ל''ת)

    כנופיות ומריבות על תפקידי כהונה וכו', 16/07/13 15:59


    IP: 109.64.255.42דווח על תגובה זו

    • אלמלא שריפת מחסני המזון על ידי הביריונים=הציונים דאז לא היו הרומאים (ל''ת)

      מנצחים, 16/07/13 19:40


      IP: 2.55.130.84 דווח על תגובה זו

    • גם עם מחסני מזון הרומים היו כובשים את ים'.. וגם ללא שנאת חינם (ל''ת)

      ךתח, 17/07/13 06:44


      IP: 37.142.20.112 דווח על תגובה זו

  • 52.

    לא הבנתי..אתה מלא סתירות

    דן, 16/07/13 15:59

    אני שומע אותך..ולא מבין אתה חיי בסתירות פנמיות עמוקות אתה זקוק לפסיכולוג או ברכה מרב.

    IP: 77.125.11.191דווח על תגובה זו

  • 51.

    ית המקדש נחרב בגלל הכיבוש הרומאי/אירופאי ובגלל שריפת מחסני המזון ע"י (ל''ת)

    כנופיות של יהודים טיפפשים, 16/07/13 15:58


    IP: 79.180.32.228דווח על תגובה זו

  • 50.

    החורבן בא בגלל גבהות לב מנהיגיה

    , 16/07/13 15:57

    שני מנהיגים נלחמו זה בזה על שליטה מוחלטת בירושלים: יוחנן מגוש חלב ושמעון בר גיורא. אלה הרגו באלה ותושבי ירושלים נקלעו בתווך כבני ערובה. קמצא בר קמצא ומרעיו זה רק אלגוריה,סיפורים להסביר ולטאטא מתחת לשטיח את האמת האמתית.הרומן ההיסטורי "כחומה בצורה" מספר על אותה תקופה של חורבן וגלות. שבויה יהודייה, שאביה נרצח ואימה מתה, מובלת לרומא ונרכשת על ידי רופא רומאי. בביתו היא פוגשת בעוד עבדים יהודים, להם היא מגישה עזרה ונחמה. הקליקו בגוגל "כחומה בצורה פרק 1" לקריאה חינמית של הפרק הראשון.

    IP: 77.125.74.214דווח על תגובה זו

    • החורבן בא בגלל המפרסמים הסמויים... (ל''ת)

      ברגמן, 16/07/13 16:11


      IP: 212.199.123.178 דווח על תגובה זו

    • הספר כחומה בצורה דמיוני לחלוטין וחלקים ממנו מצוצים מהאצבע (ל''ת)

      ז'ול ורן, 16/07/13 16:28


      IP: 85.65.131.227 דווח על תגובה זו

  • 49.

    ג'ון קרי וחוסיין אובמה אנטישמים מנסים לחסל את ישראל/יהודה בפעם השלישית

    ארה''ב תומכת באירן מ1979 ומעוררת מלחמות והפיכות, 16/07/13 15:55

    האילומינטי -ראשי הבנקאים הבינלאומיים -מושכים בחוטי השלטונות בארה"ב ואירופה כדי:
    לגרום לאירן לפתוח במלחמת השמדה-תמכו בהפלת השאה החילוני והידידותי למערב לידי שיעים איסלמונאאצים שמתכוננים למלחמת השמדה גרעינית...
    סוריה - רוצים להוציא את הרוסים מנמל טרטוס ולא אכפת להם שישראל תיכנס לקלחת ולמלחמת האזרחים בסוריה,
    ישראל-הפלסתינאים - מעוררי תהליכי שלום ויוזמות למיניהן כדי להמשיך את הקונפליקט ולהחליש את ישראל ,
    לכונן מדינת משטרה עולמית - מעקב אחרי שיחות טלפון, פקס, הודעות, דוא"ל, מצלמות,לווינים, ת.ז ביומטרית, רוצים לבטל את המזומן, שבב זיהוי - בישראל עושים זאת כבר לחיות מחמד... בנוסף האילומינטי מעוררי מלחמות והפיכות - ע"ע האביב הערבי - טוניס, לוב, מצרים,
    מצרים: אובמה בובת אילומינטי ר

    IP: 62.219.110.27דווח על תגובה זו

  • 48.

    כשבית המקדש השלישי יבנה . גם תחגוג ? או תתאבל? (ל''ת)

    הרמוניה עד הסוף ., 16/07/13 15:40


    IP: 109.160.185.1דווח על תגובה זו

  • 47.

    "בגלל קמצא ובר קמצא חרב בית המקדש"! האומנם?

    , 16/07/13 15:35

    בגלל בעל המסיבה אולי, ששמו בכלל לא מוזכר?
    בגלל החכמים ששתקו?
    בגלל הכהן שלא הקריב את הקרבן של הקיסר?
    בגלל השליח שעה מלאכתו ברשלנות והתבלבל. בטח נתנו לו כתובת.?

    מה אשם קמצא שבכלל פספס את המסיבה(לא הוזמן)?

    ומה אשם בר קמצא? היה כל כך נחוש להתפייס"?

    למה כל הסיפור על שמם של שני המסכנים האלה?
    איזו אחריות דווקא עליהם?

    בסיפור הזה יש הרבה מעבר.

    רמז: יש האומרים כי בר קמצא היה כפשוטו- הבן של קמצא. (כיבוד אב ואם .?..., כבוד אבוד ובלתי מתפשר?.......,)

    בשורה התחתונה: אכן , לעניות דעתי, אני מאמץ את האבל והצום על חוסר סובלנות (או מנגד דווקנות יתר וייקוב הדין את ההר), ועל חשבון נפש לסובלנות ודגש על "בין אדם לחברו" ("דרך ארץ קדמה לתורה", " ואהבת לרעך כמוך" וכו').

    חורבן בית המקדש=הסתלקות השכינה=גלות ישראל=דחיית שלום עולמי=דחיית ימות משיח=דחיית "ומלאה הארץ דעה"!!!!!

    זה לא סיבה מספיק ליום צום ותיקון?

    IP: 79.183.122.100דווח על תגובה זו

  • 46.

    מה זה בית מקדש? מה נחרב כאן? האם מדובר על בניין? (ל''ת)

    מהי התורה שבע''פ - מדוע כתבו אותה רק לאחר החורבן?, 16/07/13 15:29


    IP: 96.47.226.20דווח על תגובה זו

    • מה שנחרב זו רוחניות עם ישראל - ורוחניות כל העולם בעקבותיה (ל''ת)

      היו אלפים או רבבות מעם ישראל שהיו בהארה רוחנית, 16/07/13 15:30


      IP: 96.47.226.20 דווח על תגובה זו

      • עם שלם עסק בפעילות רוחנית במדריגות שאיננו מבינים כלל היום (ל''ת)

        עשרות או מאות אלפי אנשים מקובלים במדריגות הגבוהות, 16/07/13 15:31


        IP: 96.47.226.20 דווח על תגובה זו

        • אנשים שרואים קדימה ואחורה בזמן ומכירים כל מיני ענייני רוח (ל''ת)

          אנשים שחיו חצי בעולם הזה וחצי בעולם הנצחי, 16/07/13 15:32


          IP: 96.47.226.20 דווח על תגובה זו

          • פתאום - בום - כל חכמת ישראל נסתתמה - ונשארנו עם מערת מתה (ל''ת)

            הרוחניות איננה זורמת יותר לאדם והיא מתרחקת, 16/07/13 15:33


            IP: 212.232.24.57 דווח על תגובה זו

            • כל התורה שבע"פ שהייתה משהו שחיו לפיו ועסקו בו - לא מסוגלים להתחבר אליו (ל''ת)

              זו קטסטרופה אדירה - מחיקה של תרבות שלימה מהעולם!, 16/07/13 15:35


              IP: 212.232.24.57 דווח על תגובה זו

              • היום אף אחד לא יודע כיצד להפעיל הרוחניות - כיצד להתחבר (ל''ת)

                תרבות עם ישראל נכחדה בפועל, 16/07/13 15:36


                IP: 212.232.24.57 דווח על תגובה זו

                • היהדות היום זה גוויה מתה -- זה פעילות שאין מאחריה שום דבר רוחני (ל''ת)

                  וכל הנסיונות להחיות את נשמת ישראל לא צלחו עד היום, 16/07/13 15:37


                  IP: 212.232.24.57 דווח על תגובה זו

                  • לראות את עם ישראל במצב של גופה ללא כל רוח חיים בתוכו (ל''ת)

                    על זה מתאבלים ב ט' באב -- על המות הרוחני לעמנו, 16/07/13 15:38


                    IP: 212.232.24.57 דווח על תגובה זו

                    • בית המקדש היה המקום שריכז הפעילות הרוחנית של עם ישראל (ל''ת)

                      לבנות היום בית מקדש - כשעם ישראל גוויה מתה רוחנית., 16/07/13 15:39


                      IP: 212.232.24.57 דווח על תגובה זו

                      • בקיצור היום כל כך אין רוחניות עד שלא מבינים בכלל מה נעלם כשנחרב המקדש (ל''ת)

                        ואין על מה להתאבל - כי המת נשכך מהלב .. ככה זה, 16/07/13 15:40


                        IP: 212.232.24.57 דווח על תגובה זו

                        • והיום כותבים בשגיאות כתיב (ל''ת)

                          כי גם המורה שלך נשכח, 16/07/13 17:01


                          IP: 71.184.194.94 דווח על תגובה זו

    • אתה מצפה לתשובות מושכלות במסגרת טוקבקית ? (ל''ת)

      לשאלות רציניות ישנן כתובות אחרות, 16/07/13 19:43


      IP: 2.55.130.84 דווח על תגובה זו

  • 45.

    שינאת חינם: להסית אירופה להפעיל על אחיך חרם כלכלי עד שיוכרח (ל''ת)

    לפעול לפי דעתך, 16/07/13 15:26


    IP: 96.47.226.20דווח על תגובה זו

    • שינאת חינם זה הנכונות לפגוע בישראלי אחר בגופו כספו או נפשו (ל''ת)

      בכדי לאנוס אותו לנהוג כרצונך, 16/07/13 15:27


      IP: 96.47.226.20 דווח על תגובה זו

  • 44.

    דב אלבוים בחור טוב שלא מצא עוד את דרכו ביהדות

    זה לא משנה מה אתה חילוני מסורתי דתי חרדי, 16/07/13 15:07

    העיקר שתשדר אהבה ולא שינאה
    וזה מה שדב אלבוים עושה

    IP: 109.65.226.172דווח על תגובה זו

  • 43.

    מר אלבוים המריר עד שלא תשוב לתורת סבך

    יהודי, 16/07/13 15:07

    לא יעזוב אותך הכאב הזה העיצבי בצד השמאלי או ימני של הראש

    IP: 85.130.173.96דווח על תגובה זו

  • 42.

    מר אלבוים המריר (ל''ת)

    יהודי, 16/07/13 15:05


    IP: 84.111.55.220דווח על תגובה זו

  • 41.

    נ.ב: אלבוים? תתחפש לעני לשבוע אחד, אתה תגלה שישראל זה סדום (ל''ת)

    ואז אני גם אחגוג, 16/07/13 14:56


    IP: 79.177.16.150

  • 40.

    חורבן בית ראשון ושני היו כשואה לעם ישראל מבחינה רוחנית ודתית כאחד

    פקק תנועה, 16/07/13 14:55

    וריבונית בכל האזור אילמלא מעשי החורבן הללו אפשר רק לחלום על מה היה קורה ואך היתה ניראת כיום ישראל אילמלא כל האסונות הלו שקרו לעם ישראל לאורך תקופה של 7575 שנה לערך ןאיבוד הרצף והנוכחות הזו של עם ישראל באזור

    IP: 62.0.41.2דווח על תגובה זו

    • ואילמלי מעשי החורבן הללו ורצח עם ישראל לא היה צריך כיום בימי צום אלו

      פקק תנועה, 16/07/13 14:58

      ושכאלו

      IP: 132.68.4.115 דווח על תגובה זו

  • 39.

    אני מחכה ליום שתרגישו את העוני והאבטלה ושתגלו שזה לא מזיז לאף אחד (ל''ת)

    ואז אני גם אחגוג, 16/07/13 14:52


    IP: 134.191.232.69דווח על תגובה זו

    • נ.ב: אלבוים? תתחפש לעני לשבוע אחד, אתה תגלה שישראל זה סדום (ל''ת)

      ואז אני גם אחגוג, 16/07/13 14:57


      IP: 79.177.16.150 דווח על תגובה זו

  • 38.

    הכלה - רק לדעות הנושאות את ערך הסובלנות , הסבלנות ואי האלימות.

    סיזיפוס, 16/07/13 14:49

    הגדרת יום תשעה באב של דב אלבוים מהווה תשתית משותפת לכל הציבור היהודי. להוציא את הקבוצות הקיצוניות , האלימות. אין הבנה לחוסר סבלנות ולשנאת האחר!

    IP: 94.159.222.216דווח על תגובה זו

  • 37.

    וע"כ אמר המלאך לכוזרי בחלום: כוונתך רצויה אבל מעשיך אינם רצויים (ל''ת)

    מ.א, 16/07/13 14:39


    IP: 87.69.11.13דווח על תגובה זו

  • 36.

    ביום השנה לרבין - אני עושה על האש , חוגג ושורף את תמונתו (ל''ת)

    נסו ותיהנו - זה מה זה כיף, 16/07/13 14:35


    IP: 79.183.147.248דווח על תגובה זו

  • 35.

    ממתי כוזרי גלוח ראש ממוצא גרמני אבל בט' באב- זהו יום נצחונו (ל''ת)

    אבל , חכה חכה...ליום רבין, 16/07/13 14:33


    IP: 213.8.96.178דווח על תגובה זו

  • 34.

    מאותה סיבה שאני שמח וחוגג את יום השנה לחיסול רבין (ל''ת)

    ישוחרר אסיר ציון יגאל עמיר, 16/07/13 14:31


    IP: 79.181.114.236דווח על תגובה זו

    • אחי, מכל השקרנים אתה נשמע כאן הכי אמיתי! (ל''ת)

      אוהב אותך!, 16/07/13 23:49


      IP: 213.151.61.15 דווח על תגובה זו

  • 33.

    פלספן בגרוש

    שקול, 16/07/13 14:20

    תשעה באב מסמל שבר כבד בעם ישראל ולא רק את חורבן המקדש והעיר ירושלים.שבר לאומי בסדר גודל כזה,ראוי לזכור ולהתאבל עליו,בלי קשר למשמעות הדתית שלו.
    בכל דור קמים כמה עמי ארצות שמחפשים להיות מקוריים בכל מחיר.אלבוים הוא בין העלובים שבהם.

    IP: 193.43.245.250דווח על תגובה זו

  • 32.

    ככה זה שאת נולד בבית חרדי בשכונת סנהדריה בירושלים

    , 16/07/13 14:19

    ומנסה ללכת לכיון השני .לא יעזור לך כלום. עד שלא תחזור הביתה הניגודיות תציד תתפוס חלק מחייך

    IP: 95.35.51.170דווח על תגובה זו

  • 31.

    מצד אחד אתה מטיף לסובלנות,שזה יפה..מצד שני

    חיים, 16/07/13 14:18

    נראה שאין ביכולתך להכיל את אלה הכמהים לבניית בית המקדש והקרבת הקורבנות בו...

    IP: 31.44.131.62דווח על תגובה זו

    • כל כך נכון

      אבי, 16/07/13 17:08

      לא יאומן איך אדם מדבר גבוהה גבוהה על ערך הסובלנןת ובאותו מאמר ממש בלי משים מראה שהוא לא כזה בעצמו.

      IP: 83.130.119.251 דווח על תגובה זו

      • נכון, הוא לא מבין ולא מזדהה עם הכמיהה הזאת

        מה הבעיה?, 16/07/13 21:49

        -הוא לא כתב שצריך להוציא את הכמהים לבניית בית המקדש מחוץ לחוק או להדירם מהציבור או לסתום להם את הפה או לאשפזם בבתי חולים לחולי נפש וזאת למרות שהכמיהה הזאת (כפי הנראה)מעוררת בו דחייה גדולה.
        -זו הסובלנות בשיאה.

        IP: 79.182.123.224 דווח על תגובה זו

        • הסבר

          אבי, 17/07/13 08:51

          מציע שתקרא שוב את הסברו של אלבוים למונח סובלנות כפי שכתב בסןף המאמר. זה משהו הרבה יותר רציני מאשר להסכים שלא לאשפז את מי שאינך מסכים איתו במוסד לחולי נפש. אם תבין את מה שהוא כתב תיווכח גם שהוא עצמו אינו מסוגל להכיל דעות אחרות כמו שהוא מטיף.

          IP: 83.130.119.251 דווח על תגובה זו

  • 30.

    אני תוהה,מתי השמאלנים הנאורים יבצעו הקט של החלפת היהדות באיסלם. (ל''ת)

    לא כול טמא הוא שמאלן,אלה כול השמאלנים טמאים., 16/07/13 14:17


    IP: 109.226.29.189דווח על תגובה זו

  • 29.

    דב אלבוים איש רוח אמיתי ומצפוני

    , 16/07/13 14:11

    עונג גדול הוא לי לקרוא את מאמריו, שתמיד שופעים דעת וידיעה רחבה.

    ידוע לי כי הוא חוזר בשאלה, אך מקריאה עולה כי כבוד רב לו לדתו ולשורשיו, כמו גם שאף פעם לא עלב במחנה האחר.

    בקצרה, הומאניסט מזן אחר, ועל כך תבוא עליו הברכה.
    חזק וברוך!

    IP: 46.116.194.231דווח על תגובה זו

    • ? (ל''ת)

      ?, 16/07/13 15:30


      IP: 81.56.102.147 דווח על תגובה זו

  • 28.

    החורבן בא בגלל תאוות בצע ורהבתנות

    , 16/07/13 14:07

    שני מנהיגים נלחמו זה בזה על שליטה מוחלטת בירושלים: יוחנן מגוש חלב ושמעון בר גיורא. אלה הרגו באלה ותושבי ירושלים נקלעו בתווך כבני ערובה. קמצא בר קמצא ומרעיו זה רק אלגוריה,סיפורים להסביר ולטאטא מתחת לשטיח את האמת האמתית.הרומן ההיסטורי "כחומה בצורה" מספר על אותה תקופה של חורבן וגלות. שבויה יהודייה, שאביה נרצח ואימה מתה, מובלת לרומא ונרכשת על ידי רופא רומאי. בביתו היא פוגשת בעוד עבדים יהודים, להם היא מגישה עזרה ונחמה. הקליקו בגוגל "כחומה בצורה פרק 1" לקריאה חינמית של הפרק הראשון.

    IP: 94.159.141.198דווח על תגובה זו

  • 27.

    אינך צם בט' באב כיוון שאינך מזרע עם ישראל אלא כוזרי מצוי.

    וזאת בניגוד לחילונים אחרים שמעולם לא למדו תורה והם, 16/07/13 14:06

    בגדר תינוקות שנשבו.

    IP: 194.1.145.253דווח על תגובה זו

  • 26.

    תודה דב (ל''ת)

    ורד, 16/07/13 14:02


    IP: 212.199.49.187דווח על תגובה זו

  • 25.

    כחילוני בדיעה צלולה ומפוקחת - 4 הערות !

    ראובן גרפיט, 16/07/13 14:00

    1. החורבן ה2, גם על פי המשך המדרש נבע מהסרוב של אותו כוהן קנאי עד מאד להקריב את העגל/פרה שהוטל בה מום ,כך שיחק לידי הרומאים ובר קמצא . כן הוא ידע מה ההשלכות של קנאותו. אך יעני - אינו סומך על בורא עולם.
    2. ישעיהו ולא רק הוא היו נגד הקרבת הקורבנות ולמעשה נגד המקדש.
    מקדש הבית ה1 טומא ונשדד עי ידי המצרים, הבבלים ,האשורים וכן עי כוהנים מטעם. ובני ישראל לא הפנימו את המשמעות שבורא עולם מאפשר זאת. בית שני שנבנה עי שבי בבל ושהורחב עי החשמונאים, שהיו בני חסות היוונים והקריבו בהם חזירים וחיות טמאות והכהונה נרכשה בכסף . אחר הורחבה ושופצה ולמעשה נבנתה מחדש עי משמיד בית החשמונאים הורדוס. בית המקדש שימש בפועל מקור פרנסה ומקום שררה ממש כמו הרבנות הראשית.
    3. שריפת המקדש ואוצורתיו נעשו עי יהודים קנאים.
    4. ההסטוריה מוכיחה ש אלוהים נגעל מהבית שבנינו לו ומאותת על כך פעם אחר פעם שקצה נפשו במקדש ובקורבנות, אזי הרס המקדש כנבואת הנביאים הינה מקור שמחה קבלה והשלמה ולא אבל לאומי שהינה התגרות ברצון האל.
    עלינו לקבל בשמחה ובששון את רצון האל שהכל נעשה כרצונו למעט חלוקת משרת הרב הראשי.

    IP: 62.0.34.137דווח על תגובה זו

    • והאו - מענה מתוחכם וחריף המעורר מחשבה (ל''ת)

      הלוי, 16/07/13 14:04


      IP: 62.0.34.137 דווח על תגובה זו

    • קצת עובדות לא יזיקו לך....

      יהודי מאמין, 16/07/13 17:15

      בהתאם להערותיך:
      1. הסיפור שציינת מהווה סמל לרוח של חוסר סבלנות וקצרות רואי. הסיבה האמיתית הינה שנאת החינם שאתה בהמשך משתדל להפגין ולעשות מניפולציה בנושא הרבנות הראשית.
      2. ישעיה לא היה נגד המקדש והקרבנות כמובן, הוא היה נגד עבודת ה' עם שחיתות מוסרית. אולם בחלק הנחמה שבו, אחר החורבו:
      ישעיה נ"ו,ז: וַהֲבִיאוֹתִים אֶל-הַר קָדְשִׁי, וְשִׂמַּחְתִּים בְּבֵית תְּפִלָּתִי--עוֹלֹתֵיהֶם וְזִבְחֵיהֶם לְרָצוֹן, עַל-מִזְבְּחִי: כִּי בֵיתִי, בֵּית-תְּפִלָּה יִקָּרֵא לְכָל-הָעַמִּים
      3.המקדש נשרף ע"י הרומאים, שבזזו אגב את אוצרותיו לרומא. על שער טיטוס שמעת?
      4. כמו 1. כאשר תהיה שלמיות רוחנית-מוסרית, נחזור לפי הנביא ישעיה ואחרים גם לקורבנות.
      בתור חילוני, שלא ממש מכיר את ההסטוריה ואת המקורות, אל תדבר בשם האל מה רצונו....

      IP: 46.116.63.91 דווח על תגובה זו

      • תגובה יפה של 'יהודי מאמין'. (ל''ת)

        לייק, 16/07/13 19:46


        IP: 2.55.130.84 דווח על תגובה זו

        • אהבתי! (ל''ת)

          ת''א עיר הקודש, 16/07/13 23:53


          IP: 213.151.61.15 דווח על תגובה זו

  • 24.

    חייה ותן לחיות

    יוסי, 16/07/13 13:55

    שמחתי לקרוא את דבריך
    אני מאמין שיש עוד כאלה
    אלא שלא שומעים אותם
    חייה ותן לחיות - זה המוטו שלי
    בתקוה שלא נגיע למה שקרה לפני 2000 שנה

    IP: 192.115.248.2דווח על תגובה זו

    • עד כדי כך אתה לא מסוגל להבין דבר מתוך דבר? האינך מודאג מהסובב אותנו? (ל''ת)

      ראיית התפתחות והשתלשלות לפי הכתובים...?, 16/07/13 23:54


      IP: 213.151.61.15 דווח על תגובה זו

  • 23.

    התגובות כאן לא ראויות. המאמר נפלא בעיני (ל''ת)

    1212, 16/07/13 13:41


    IP: 195.200.205.37דווח על תגובה זו

    • הן דווקא מדגימות יפה את מה שאמר

      אחד אחר, 16/07/13 13:52

      על אף שרובן תגובות אוטומטיות שיופיעו באותה הלשון גם בכתבה המתארת את עונת הנדידה באגם החולה.

      IP: 120.128.6.113 דווח על תגובה זו

  • 22.

    כשאתה נולד לבית דתי אתה תקוע, ולא יעזור לך כמה תנסה להתחמק מזה (ל''ת)

    , 16/07/13 13:37


    IP: 93.172.64.255דווח על תגובה זו

  • 21.

    לא אצום עכשיו ולא ביום כיפור כי

    חיים, 16/07/13 13:35

    הימין הישראלי מוביל את ישראל לאבדון ואובדן......

    IP: 87.68.70.220דווח על תגובה זו

  • 20.

    דב בחור אומלל ומתוסכל שקשה להאמין שאי פעם למד תורה. (ל''ת)

    רפואה שלמה., 16/07/13 13:34


    IP: 2.55.114.220דווח על תגובה זו

    • אני מוכן להמר שאתה זה עם הבעיות

      אחד שיודע, 16/07/13 14:29

      אתה המתוסכל ואתה בטוח לא מתקדם או מבין בתורה במיוחד. הדבר שמפריע לך בדבריו של דב הוא מה שעלייך לפתור אצלך.

      IP: 79.183.5.196 דווח על תגובה זו

  • 19.

    אויש תנוח

    מה הקשר?, 16/07/13 13:30

    סתם חירטוט כדי להראות לנו כמה אתה סובלני אלק

    IP: 84.94.74.12דווח על תגובה זו

    • אתה צודק, אבל למה אנו טרחנו לקרוא את החרטוט הזה? (ל''ת)

      , 16/07/13 13:36


      IP: 93.172.64.255 דווח על תגובה זו

  • 18.

    קשקוש מתיפיף (ל''ת)

    גדליה, 16/07/13 13:24


    IP: 79.176.20.135דווח על תגובה זו

    • נכון (ל''ת)

      נכון, 16/07/13 13:28


      IP: 94.159.229.212 דווח על תגובה זו

    • יותר מזה: קשקוש עלוב (ל''ת)

      , 16/07/13 13:34


      IP: 93.172.64.255 דווח על תגובה זו

  • 17.

    אין חובה לגוי לצום ב ט' באב אלבוים אתה סתם מבזבז אנרגיות על פארש (ל''ת)

    מסכנות וצביעות הן מחלות מסוכנות, 16/07/13 13:23


    IP: 89.139.75.118דווח על תגובה זו

  • 16.

    אתה מרשים בחוסר הידע התורני שלך רק ישראלים טפשים (ל''ת)

    והם נתנו לו מסך, 16/07/13 13:22


    IP: 93.172.214.0דווח על תגובה זו

  • 15.

    תוכן ראוי וחשוב. טרמינולוגיה גרועה

    דבורה, 16/07/13 13:11

    לפי תוכן הכתבה אין כאן כוונה להתרסה. ואפילו להפך. אך התרסה ורצון להרגיז משתמעים מהכותרת וממספר מונחים בכתבה. חבל ומיותר.

    IP: 132.64.34.75דווח על תגובה זו

  • 14.

    מתי תתבגר אהבל ישראלי מדוע בדווקא הילדותי הזה (ל''ת)

    אתה כבר לא ילד בן 5, 16/07/13 13:05


    IP: 10.10.10.175דווח על תגובה זו

  • 13.

    מה אכפת לי שהיתה שואה? זה פעם?

    אברהמס השני, 16/07/13 13:01

    אנשים מציירים את חורבן ירושלים כנק' קטנה בהיסטוריה היהודית - והתמונה שיש להם בראש היא בית המקדש עולה בלהבות.

    הבעיה עם התמונה הזו היא שחורבן בית המקדש לא היה בואקום מדיני וחברתי.
    במלחמות של הזמן העתיק המפסידים הוגלו והושפלו, רצחו ילדים זקנים וזקנות, בזזו רכוש ואנסו נשים, הנכבשים היו עבדים ושפחות מין (או סתם שפחות) ולמעשה עשו הכובשים כרצונם בנכבשים.

    השואה של יהדות אירופה אינה אלא שואה אחת מיני רבות שעברה האומה היהודית באלפי שנות קיומה. אמנם בזו האחרונה יש מקום גדול יותר לצער שכן מדובר בעולם המודרני וליהודים לא היה צד באיזושהי מלחמה (והרגו אותם רק בגלל שהם יהודים), בזו האחרונה יש יותר תיעוד ויזואלי (וגם מעדות ישירה) אבל מבחינת המימדים-הזוועה והפסד הריבונות למשך 2000 שנה היא מה שהופכת את ט' באב לרלוונטי גם היום.

    אתן לך תרגיל מחשבתי, אם השואה היתה מתרחשת לפני 2000 שנה ולא לפני 70 האם אז היה אפשר להפוך את זה למסיבה? האם לא היה חשוב להפנים לקחים שעדיין לא הופנמו מאז ?
    מרבית האנשים חושבים שלא הופנו עדיין כל הלקחים מחורבן הבית משנאת חינם ועד חוסר הבנה של המציאות המדינית סביבנו.

    IP: 95.35.60.195דווח על תגובה זו

    • אין באמור קשר ישיר לכתבה אלא לאותם שאינם מציינים את היום הזה (ל''ת)

      אברהמס השני, 16/07/13 13:04


      IP: 46.117.117.77 דווח על תגובה זו

      • יש קשר מובהק לכתבה

        מנחם, 16/07/13 16:33

        יש יהודים שלא מרגישים קרבה ליום הזה ולא ממש מבינים את משמעות המונח "שנאת חינם" .שנאת חינם היא תוצר של פילוג אמוני. ברגע שיש מקום לכל כך הרבה זרמים ביהדות, שנאת חינם נוצרת בהכרח.
        פלורליזם מערבי מודרני חילוני אנטי דתי ואנטי יהודי היא לא התרופה לשנאת החינם שהיהדות מדברת אליה אלא היא הגורם למחלה.ההכלה וההפנמה של כולם לא משנה מה הוא חטאם ולא משנה מה היא השקפת עולמם (גם אם היא נוגדת את היהדות ומכילה סלידה לאורח החיים המסורתי) היא תוצר של תרבות קלוקלת וזרה ליהדות.
        על מנת למנוע את שנאת החינם, היהדות חייבת להתאחד. אילולא עם ישראל היה מאוחד, הרומאים לא היו מביסים אותנו. רעיון ההכלה והפלורליזם המודרני מפלגים בינינו בהכרח. ההקצנה בזרמים החרדיים היא תוצר של "עבודה זרה" אגרסיבית מאוד בארץ ישראל. אם רוב היהודים היו חוזרים לשמור מסורת בדרגות מסוימות, כך גם ההקצנה החרדית הייתה נמנעת וכך גם הפילוג.
        זה הוא המסר של היום הזה ולא המסר השטחי שהשמאלנים מנסים לסחוט ממנו על מנת שישרת את צרכי התעמולה שלהם.

        IP: 77.126.22.149 דווח על תגובה זו

  • 12.

    נראה לי שדב אלבויים התחרפן.

    , 16/07/13 12:57

    הגיגים הזויים לחלוטין.
    הסתבכויות פסיכולוגיות מיותרות. חבל.
    מה קורה לדב אלבוים?

    IP: 132.70.32.14דווח על תגובה זו

    • מי שלא חושב כמוך התחרפן?הזוי ?תבדוק את עצמך (ל''ת)

      למה, 17/07/13 05:11


      IP: 95.86.65.153 דווח על תגובה זו

  • 11.

    יפה אמרת. (לא בטוח שצריך לצום בשביל זה, אבל הדברים בהחלט יפים.) (ל''ת)

    שדגכ, 16/07/13 12:54


    IP: 109.64.161.69דווח על תגובה זו

  • 10.

    עזוב...ההסבר שלי לחגיגה שלך היום הוא קצר והגיוני יותר,אתה חוגג היום כ

    רותם, 16/07/13 12:50

    מכיוון שאם הית אבל כמו רבים לא יכולת להתבלט
    איזה סיכוי יש לגבר שמן לבן עם דיבור איטי וחזות דוחה להתבלט?
    עכשיו את בולט!

    IP: 2.54.228.18דווח על תגובה זו

    • התגובה שלך, היא שדוחה ומעוררת שאת נפש מאין כמוה (ל''ת)

      , 16/07/13 13:57


      IP: 77.125.74.214 דווח על תגובה זו

      • צודק, אבל שאת=שאט (ל''ת)

        אבשלום השני, 16/07/13 19:47


        IP: 2.55.130.84 דווח על תגובה זו

  • 9.

    דב'לה אתה מלך ישרואייל והגויים ! (ל''ת)

    , 16/07/13 12:48


    IP: 212.143.122.4דווח על תגובה זו

  • 8.

    תמוה בעיניי,איך דובי כחוזר בשאלה לא משתזף בחוף הים. (ל''ת)

    לא כול טמא הוא שמאלן,אלה כול השמאלנים טמאים., 16/07/13 12:47


    IP: 82.237.15.84

  • 7.

    דב עזוב, אתה חלק ממורשת רבין הממאירה שהפקירה את ארץ ישראל לאיסלם (ל''ת)

    ה.נ.א.צ.י. אתה בעד אוסלו. אתה נותן לאיסלם ''שטחים''., 16/07/13 12:44


    IP: 46.19.80.224

  • 6.

    אלבוים זאת יהדות אינסטנט לישראלים אהבלים שלא מסוגלים לפתוח ספר (ל''ת)

    אהבלים ישראלים לא מתים רק מתחלפים, 16/07/13 12:44


    IP: 212.143.122.4דווח על תגובה זו

  • 5.

    משדר בחושך .. ואי אפשר לשמוע מוקלט למי שעסוק בזמן . השידור . (ל''ת)

    HGECעיעקב ישועי, 16/07/13 12:43


    IP: 82.166.165.220דווח על תגובה זו

  • 4.

    רוצה צומי,

    רב בריח, 16/07/13 12:37

    ככה הוא חי,במיילא אף אחד לא מתעניין בעיתון
    גוסס,,ראה מרוז שרצה צומי,
    עוד מעט , לא נכיר אותם,אנונימים,
    לא רלוונטים,

    IP: 195.182.33.5דווח על תגובה זו

  • 3.

    כל הערבים בירושלים ממחישים החורבן והגלות (ל''ת)

    , 16/07/13 12:18


    IP: 46.19.80.235דווח על תגובה זו

  • 2.

    דב אלבוים ,איש מוערך,דוגמא ומופת ליהדות הערכית המודרנית

    בזכות תכניתו בערוץ 1 התחלתי להתחבר ליהדותי, 16/07/13 12:06

    מדהים לשמוע אותו מקיים דיאלוגים מעמיקים ברוח טובה שמשאירה לצופה להחליט מה לדעתו הצד הנכון ההגיוני ,המוסרי,היהודי

    IP: 46.116.123.176דווח על תגובה זו

    • תקרא שוב לא הבנת,האיש חוגג בתשעה באב.לא זה האיש ולא הוא הדמות אשר יש

      פלא יועץ, 16/07/13 12:30

      ללמוד ממנה אודות היהדות,האיש עושה סלט מעורב ירושלמי של חיבור הבלי עולם תמוהים ומביא אנשים אשר לא ראויים כלל לדבר אודות פרשת השבוע,מעוות ומקמט כל חלקה טובה בדת ישראל ועוד מגדיל לעשות בכדי להראות את כפירתו המתחסדת כאשר הוא קורא בתורה ללא כיסוי ראש דווקא להכעיס.לא זה האיש אשר כדאי ללמוד ממנו יהדות מהי.

      IP: 77.127.114.57 דווח על תגובה זו

      • גם לא מקיצוני כמוך, המטיף לפילוג (ל''ת)

        , 16/07/13 13:54


        IP: 77.125.74.214 דווח על תגובה זו

  • 1.

    מילים שראויות לפתוח את עמוד הבית של האתר, ולא את תחתיתו. (ל''ת)

    ביק, 16/07/13 10:44


    IP: 212.199.113.13דווח על תגובה זו