• 76.

    האם הרבנית מתכוונת להחיל אותו דין על סרבניות גט? (ל''ת)

    תמר, 11/07/13 10:48


    IP: 94.159.240.3דווח על תגובה זו

  • 75.

    בתי המשפט מתפקדים טוב יותר ????

    חרדי, 10/07/13 21:03

    אני לא שומע שום טענה קונקרטית, רק יבבות.
    למה שלא תרשמי סעיפים א.ב.ג. ומה צריך לשפר. זה נראה שאת באה במלחמה על כל המערכת מא' עד ת' בצורה לא הוגנת

    IP: 2.55.134.69דווח על תגובה זו

  • 74.

    הגברת רוצה הלכה חדשה ידידותית לא ברור למה אפשר ולמה צריך לקרא לזה הלכה (ל''ת)

    סתם, 09/07/13 21:47


    IP: 77.127.99.251דווח על תגובה זו

  • 73.

    הדרך צריכה להיות פשוטה מאד

    James, 09/07/13 09:39

    הפרדה מוחלטת במקרה של פרידה בין נתינת הגט לבין הדיון על הממון !

    הדיון על הממון בבית משפט לא אמור לעקב את הגט !

    כך האישה חופשיה להנשא והסכסוך בבית משפט ככל סכסוך!!

    דבר שני הכתובה צריכה להיות כפופה לחוזה ממוני
    והקידושין צריכים להיות כפופים אף הם להסכם כינון יחסים

    כך תפתח הדרך לביטול קידושין !! כיוון שהיום בית הדין לא יכול לבטל קידושין אלא במקרים נדירים מאד.

    פה ברגע שיש חוזה כינון יחסים הולכים לחוזה ורואים האם מראש היתה כנות או לא.

    IP: 46.116.117.177דווח על תגובה זו

  • 72.

    אפשר להבין שדת משה וישראל לא דתך אז תתכבדי ותינשאי בחוקי דת אחרת. (ל''ת)

    סויסה, 09/07/13 01:42


    IP: 37.142.116.35דווח על תגובה זו

    • סויסה

      James, 09/07/13 09:35

      מדובר באחת הלמדניות הגדולות ביותר בדור הזה!!
      רבנים מתיעצים איתה בשאלות הלכתיות (אבל בגלל אנשים כמוך הם לא מפרסמים זאת)

      ואם לגופו של ענין סויסה, מסכת כתובות למדת? לפי דעתי כנראה שלא ואם למדת אז לא הבנת !!
      שב תלמד ואחר כך תקרא שוב בעיון את דבריה של הרבנית פיוטרקובסקי!!

      אגב אם הרב עובדיה היה אומר את זה הית מוריד את הראש כמו טטלה!!

      IP: 46.116.117.177 דווח על תגובה זו

      • כל דבריך וחוכמתך ריקנים, ברגע שדיברת על גדול הדור בליגלוג.

        לג'יימס המלומד, 10/07/13 15:56

        צא ולמד....

        IP: 147.237.70.108 דווח על תגובה זו

  • 71.

    נישואין אזרחיים - זה הפתרון האמיתי. די לכפיה דתית (ל''ת)

    די לכפיה דתית פושעת בחסות גברים פסיכים. די כבר!!!, 07/07/13 14:13


    IP: 85.64.64.53דווח על תגובה זו

    • תתחתן נישואים אזרחים. אין לי בעיה עם זה. אך מה אתה רוצה ממני? (ל''ת)

      אייל, 10/07/13 15:57


      IP: 147.237.70.108 דווח על תגובה זו

  • 70.

    בארה"ב למשל, אם אי אפשר למצוא את הבעל במשך שנתיים או יותר עושים ביטול (ל''ת)

    של הנישואים ללא נוכחותו. כך צריך להיות גם פה, 07/07/13 14:11


    IP: 85.64.64.53דווח על תגובה זו

  • 69.

    כצלמת - הפנים שלה באמת יפהפיות. טובות, אינטיליגנטיות ואמיצות

    צלמת חובבת, 07/07/13 10:06

    אני צלמת חובבת, ובעיניי הפנים שלה באמת יפהפיות, הרבה יותר מבר רפאלי.
    לרפאלי יש הבעה לא פתוחה, חיוך שמגיע לשיניים אבל לא לעיניים, ומה שנקרא pout חמוץ כאילו מישהו חייב לה משהו. בדיוק התלונה הקלאסית שלכם הגברים: "למה הישראליות סנוביות וחמוצות".
    לעומת זה כשאני מסתכלת על הגברת שבתמונה, אני רואה פנים טובות, אינטיליגנציה בעיניים, ומבט שלא מפחד מכלום . כבוד לצלם יוסי אלוני שתפס את זה.
    הייתי רואה בה משהו מיוחד, גם אלמלא קראתי את דבריה - דברים של לביאה שנלחמת נגד המסוכמות החברתיות שעליהן גדלה.
    יכולתי לצלם אותה הרבה פעמים ובכל פעם למצוא סיפור אחר בפניה. אמא, חוקרת, לוחמת...

    אגב עם איפור ופאה טבעית - היא תצא יפה גם בקנה המידה שלך, של פרסומות וסדרות טלויזיה (אומנם לתפקידים של אשה, אמא או מנהלת חזקה - לא של תיכוניסטית).

    IP: 199.203.197.196דווח על תגובה זו

  • 68.

    איך היא לא מתביישת בשם משפחה הקוזאקי הזה ?? כוזרית אהבלה (ל''ת)

    שי, 04/07/13 00:25


    IP: 31.2.38.48דווח על תגובה זו

  • 67.

    מה עם נשים שמסרבות גט????? (ל''ת)

    מסורב גט 4.5 שנים, 03/07/13 20:57


    IP: 85.65.105.100דווח על תגובה זו

  • 66.

    תנאי שבעל לא ייסע לחו"ל אם אשתו לא מסכימה.

    ס., 03/07/13 09:23

    הרג אותי
    אז למה יא יהוסיף חוזה שמגביל גם חופש תנוע של אישה .

    IP: 109.67.163.10דווח על תגובה זו

  • 65.

    יפה יותר מבר רפאלי

    מיכה, 02/07/13 16:52

    היא בטח דוגמנית .
    כמה יופי וחן ביצור אחד .
    פשוט יפיפיה הרבנית הזאת .
    לראות ולהקיא .

    IP: 79.183.9.124דווח על תגובה זו

  • 64.

    איזו מן רבנית זו, אפילו אין לה זקן! (ל''ת)

    יוסי, 01/07/13 13:48


    IP: 109.65.226.186דווח על תגובה זו

    • אתה טועה .

      יוסי, 02/07/13 16:48

      תסתכל עוד פעם .

      IP: 79.183.9.124 דווח על תגובה זו

  • 63.

    המון רגש ודמגוגיה. מלכה, ככה לא בונים חומה (ל''ת)

    זאב זאב, 26/06/13 14:08


    IP: 213.151.43.46דווח על תגובה זו

  • 62.

    למה אף לא שומעים ממך מילה טובה? רק קיטרוג והסתה? (ל''ת)

    לוי, 26/06/13 14:04


    IP: 213.151.43.46דווח על תגובה זו

    • ואולי באמת "אין בו מתום"? (ל''ת)

      רמתגני, 01/07/13 09:15


      IP: 132.70.228.211 דווח על תגובה זו

  • 61.

    שיוויון גם לגברים מסורבי - גט

    , 26/06/13 00:17

    מדוע יש התייחסות רק כשהגבר סרבן, ואילו כאשר האשה מסרבת לקבל גט, אי- אפשר כיום לחייב אותה לקבל, רק לאחר שתקבל הון ותרושש את הגבר, אז אולי תתרצה ! איפה השיוויון ? בוודאי שלא בבתי הדין הרבניים !

    IP: 109.193.171.126דווח על תגובה זו

  • 60.

    שישובו לנצרות זה המקום האידיאלי בעבורם (ל''ת)

    הפכו להיות לקובעי מבנה הרבנות ומי יהיה רב ראשי, 24/06/13 08:51


    IP: 109.64.133.64דווח על תגובה זו

    • סוף סוף מישהוא כותב דברי טעם על החרדים (ל''ת)

      רמתגני, 01/07/13 09:13


      IP: 132.70.228.211 דווח על תגובה זו

  • 59.

    היא כוזרית כפי שכתב ארתור קסטלר (ל''ת)

    שועל הכפר, 24/06/13 08:49


    IP: 109.64.133.64דווח על תגובה זו

    • מאימתי נציג הערב רב קובע מיהוא יהודי ומי כוזרי? (ל''ת)

      רמתגני, 01/07/13 09:16


      IP: 132.70.228.211 דווח על תגובה זו

  • 58.

    עוד כופרת בשם המטפחת ומחללת שם שמים (ל''ת)

    ישורון, 24/06/13 08:48


    IP: 109.64.133.64דווח על תגובה זו

    • עיגון האשה עד שתסכים לגזל כספה הוא קידוש שם שמים גדול (ל''ת)

      רמתגני, 01/07/13 09:14


      IP: 132.70.228.211 דווח על תגובה זו

  • 57.

    דת= שנאת נשים!!!! שוויון לשנים לעולם לא יהיה במסגרת דתית!!

    משה, 24/06/13 08:01

    תפקיד האישה לספק את הגבר.
    מה הרמב"ם אומר על נשים:
    1. נשים מטומטמות ללימודים
    2. לגבר מותר להרביץ לאשתו

    IP: 132.66.247.91דווח על תגובה זו

  • 56.

    גויים דוברי עברית השתלטו על מדינת היהודים (ל''ת)

    יוני הבית''רי, 23/06/13 13:08


    IP: 79.177.177.126דווח על תגובה זו

  • 55.

    יש כאן משהו אחר לגמרי שקורה בפעם הראשונה בהיסטוריה

    חרדי ברשת, 23/06/13 11:24

    אשה הקוראת לעצמה רבנית אורטודוקסית טוענת שההלכה "ההיסטורית" איננה מתאימה להיום.
    ההלכה לא מוצאת חן בעיניך? רוצה לבצע בה מקצה שיפורים? לכי לרפורמים ועיזבי אותנו. ועוד לא דברנו על עזות המצח של מישהי שהידע ההילכתי שלה בינוני והיא מבקרת רבנים שלמדו כבר בגיל 18 מה שהיא עדיין לא יודעת.

    IP: 147.236.238.39דווח על תגובה זו

    • 100% (ל''ת)

      שלמה, 23/06/13 13:33


      IP: 207.232.27.5 דווח על תגובה זו

    • חרדי ברשת אך כסיל במציאות

      שאול א., 30/06/13 13:36

      תגובתך כה אופיינית לציבור ממנו אתה בא. כל מי שחושב אחרת הוא רפורמי במקרה הטוב וכופר במקרה הפחות טוב. על האפשרות שאתה הוא זה שטועה אינך חושב כלל.
      מכרו לך בישיבה ובבית שהתורה היא תורת חיים ולכן היא מתאימה לכולם בכל זמן נתון.
      העובדה היא שאין זה נכון. חז"ל ביטלו כליל את מצוות יבום. הלל תיקן תקנות שאפשרו ריבית וכיו"ב. לא מעט מצוות וחיובים בתורה אינם מתקיימים בפועל ונוצרו "תרגילים" כדי לעקוף אותן (מכירת חמץ היתר מכירה וכיו"ב)
      המשמעות המצטברת של הדברים היא שאין אדם רציני הסבור שהתורה נכונה לכל תקופה ואינה מחייבת שינויים.
      הטרגדיה היא שאנשים בציבור שלך, שאין להם דיעה עצמאית וכל עולמם צר כעולמו של האדמו"ר או הרבי ישנו את דעתם ברגע שהאדמו"ר יעשה זאת.
      במילים אחרות - האמונה שלך היא זו שמוכתבת לך על ידי הרבי. אנו חיים בעולם שדעתו של הרבי אינה תורה משמים וגם הוא עלול לטעות או לשקול שיקולים פסולים כגון הימנעות משינוי חיוני בהלכה מחשש לפרימת המארג השלם של עולם ההלכה, גם אם רבנים במשך הדורות עשו את אשר מצאו לנכון כהכרחי מבלי לחשוש יתר על המידה מהתוצאות. עובדה היא שתיקונים נכנסו להלכה היהודית.

      IP: 84.108.120.52 דווח על תגובה זו

  • 54.

    נו נו, עוד 'מאן דאמר'... (ל''ת)

    'האמורא' מלכה פיוטרקובסקי, 23/06/13 10:45


    IP: 194.114.146.227דווח על תגובה זו

  • 53.

    מרוב שהיא 'רבנית' היא לא יודעת שכך בדיוק נראית כתובה ספרדית (ל''ת)

    לא רבנית, אבל יודעת משהו, 23/06/13 10:10


    IP: 46.116.222.212דווח על תגובה זו

  • 52.

    עוד פמיניסטית ליבראלית שגם את ראשה אינה מכסה כראוי כרבנית

    עינת צוובנר, 21/06/13 16:12

    כול הקבוצה הזו הליבראלית פמיניסטית כוחנית שבעד הרב סתיו מעידה על עצמה כרבנית הייתי מצפה שתכסה ראשה כראוי בצניעות וזה כבר מראה עליה ועל אהדתה לרב סתיו אמור לי מי חברך אומר לך מי אתה ...

    IP: 94.159.239.226דווח על תגובה זו

  • 51.

    הצעות הזויות, כל מי שלמד משפט עברי יודע שאין קידושין על תנאי

    רב אחר, 19/06/13 17:04

    כלומר לא ניתן לקדש את האישה עם תנאי ש...לא יבגוד, כן יתן גט וכו' כי במצב כזה הקידושין לא תופסים, כלומר מבחינת ההלכה הפורמלית החוזה-כתובה, לא תופסת, ולא היה בכל מעשה קידושין, הם עדיין רווקים שחיים יחד ולא נשואים.

    לכן הפתרון היחיד מצד המשפט העברי, זה פשוט לא להכנס ליחסי חוזה של כתובה (כן כן, זהו חוזה של ממש) אלא פשוט לחיות כשהאשה בדין פילגש כלפי בעלה.

    מעמד הפילגש בהלכה פחות חמור, ומשאיר לאישה את האפשרות לבגוד בבן הזוג ללא השלכות מצד הפרקטיקה ההלכתית הפורמלית. כך למשל אישה בגדר פילגש, הבית דין הרבני לא יכול להטיל עליה שום סנקציות מעשיות במקרה שהיא בוגדת.

    ומצד שני, הילדים מיחסים כאלה לא נפגעים מבחינת הלכה (הם מיוחסים אחרי האב הביולוגי - כהונה לויה וכו'), ולמעשה אם האישה רוצה, היא יכולה להיות נאמנה לבעל, ובכך לשמור על בית יהודי כשר מכל הבחינות.

    ההבדל בין אשת איש נשואה לבין פילגש הוא בהיבט הפורמלי והממוני בלבד ולכן מאפשר לאישה גמישות יתר בניתוק הקשר או התחלת קשר עם גבר חדש.

    IP: 195.27.154.84דווח על תגובה זו

  • 50.

    היהדות בלי שינוי פמיניסטי היא עוד ואריאציה טליבנית (ל''ת)

    הפחד המובנה מהאישה, 19/06/13 10:28


    IP: 212.199.202.47דווח על תגובה זו

  • 49.

    אם את רבנית מדוע את גלוית ראש (ל''ת)

    dk, 18/06/13 21:56


    IP: 212.199.202.47דווח על תגובה זו

    • בשנות ה50/60 כל אישה דתית שאינה חרדית נראתה כמוה (ל''ת)

      בלי פאה וציציות מעופפות העגלה ריקה?, 19/06/13 10:33


      IP: 212.199.202.33 דווח על תגובה זו

  • 48.

    כן היא בכלא . איננה יכולה להינשא וללדת ילדים (ל''ת)

    כלא בלי קירות, 18/06/13 11:05


    IP: 195.27.154.98דווח על תגובה זו

  • 47.

    האישה הזאת היא אפירקוסית. וכלל לא רבנית

    אלי, 17/06/13 22:54

    מהדברים שלה רואים את הרשעות שלה. ואת זה שהיא שונאת גברים.
    מה לעשות שמבחנתי בתור יהודי שלמד שנים בישיבה ומבחינת כל הרבנים ולומדי התורה. דעתה של אישה לא נחשבת כלל בקביעת הלכה.
    את זה האל קבע.
    דבר שני- הדברים שהיא אומרת מלמדים טוב מאוד למה האל צדק שאסור שאישה תקבע כלום בענייני הלכה- רוב הנשים אינטרסנטיות רק לצד שלהם .
    יש רק סנקציות נגד גברים, ושום סנקציות נגד נשים נשואות

    IP: 195.27.154.98דווח על תגובה זו

  • 46.

    שיוויון? לא אצלינו גברת! (ל''ת)

    י.ר., 17/06/13 21:20


    IP: 195.27.154.98דווח על תגובה זו

  • 45.

    הגבר אשכרה יושב בכלא אם הוא סרבן גט. האם אישה ישבה אי פעם בכלא?

    גד, 17/06/13 01:02

    על הרקע הזה כמובן? האם אלפי המקרים בהם נשים מעלילות על בעליהם שהכו/אנסו אותם/את ילדיהם, ובכך גורמות להריסת החיים שלהם, לפתיחת תיקים פליליים, לפיטורין ועוד- זוכים לאיזה מענה? מישהי פעם נענשה בגלל עלילה כזו?

    הא??

    IP: 46.33.75.111דווח על תגובה זו

  • 44.

    גופי תורה? מנין צץ הביטוי הזה? מצווה מדאוריתא? הלכה, , צו, איסור..." (ל''ת)

    ''גוף תורה'' מנין?, 16/06/13 21:43


    IP: 46.33.75.111דווח על תגובה זו

  • 43.

    דברייך יפים לנשים חזקות! כ"כ הרבה חלשות שרק רוצות להינשא בכל מחיר!

    29 מבקש להוסיף לאחר מחשבות על הכתבה ש???, 16/06/13 19:09

    רוב הנשים הינן חלשות באופיין ואין להתווכח עם אלוהים גם אם אני חילוני בדמי ובנפשי הרי מישהו הקים את זה ושוב כאבא לבנות מודע לכל הנושא והפאמניסטיות המהוללות לא עושות טוב לנשים החלשות שהרי העובדה שלצערנו הכל נשאר אותו הדבר.
    אז נשים חזקות לא צריכות את העצות שלך גבירתי הרבנית כי הן הסדירו הכל דרך עו"ד.
    החלשות שהמשפחה לוחצת לראות חופה וקידושין אין להן ברירה ואם יתחילו הרב יברח להן באמצע וכבר שמענו על סקנדלים בחתונות.
    כך שעצותייך בכתבה ממש לא מסתדרות לי כבר יומיים שאני קורא היטב.
    ובאשר ליציאה לחו"ל למשל לצרכי עבודה או לטיפול רפואי או למשל להלוויה כפי שקרה לי את הרי שמה מלכודת לעיני עיוור ולמעשה ממש פתח לסחטנות נוראה!!!
    נזכר שנזקקתי לנסוע להלוויה בחו"ל ליומיים והלכתי לבית המשפט עם כרטיס יקר מאד וקיבלתי צו שמאשר לי לנסוע ובנתב"ג התקשרו לשופט שרגז עליהם מה פתאום עושים בעיות עם צו טרי?!?
    אני מאמין שתקראי את התגובות אך להציג רק את הנשים מסכנות חרף שיש המון בעיות זה קצת מוגזם מדי לאורך שנים רבות וזה נוצל לרעה בהרבה מאד מקרים!
    לפני מעל 20 שנה מת מר כהן ז"ל במעצר בגלל 200 ₪ מזונות והיה סרט - נו באמת!!!

    IP: 46.33.75.148דווח על תגובה זו

  • 42.

    זכר ונקבה בראם!!!ויברך אותם ,ויקרא את שמם אדם ,ביום הבראם!!!! (ל''ת)

    אבנר אברהם, 16/06/13 15:44


    IP: 46.33.75.148דווח על תגובה זו

  • 41.

    פגיעה בנשים - איסור תורה

    רונית, חיפה, 16/06/13 14:19

    צודקת ואמיצה, כתמיד.

    IP: 195.27.154.98דווח על תגובה זו

  • 40.

    יברך השם את הרבנית מלכה פיוטרקובסקי- אור באפלה! (ל''ת)

    מנשה בית הלחמי, 16/06/13 13:45


    IP: 195.27.154.98דווח על תגובה זו

    • שיופיע כבר ויברך אנשים כמותה (ל''ת)

      רונית, 16/06/13 14:30


      IP: 195.27.154.84 דווח על תגובה זו

  • 39.

    'הסדר פילגש' מי שמבין את המונח ההלכתי יודע שזה הפתרון לבעיית הכתובה/גט

    יחזקאל, 16/06/13 06:18

    הרמב"ן קובע במכתב תשובה כי הסדר פילגש מותר מהתורה. הרב יעקב עמדן קרה לרבנים להודיע ברבים כי זה הסדר מותר.
    מדובר באישה וגבר המייעדים עצמם זה לזו וזו לזה בלבד האישה שומרת נידה. בפירוד ממתינה האישה 3 חודשים. הגמרא אומרת על ההסדר ' הוא לא יורש אותה ולה אין כתובה ואינה חיבת בגט.
    הנה הפתרון לכולנו ומה שיכול להגנה על הזוגות זה המשפט הישראלי וחסל העיוות של בד"ר.

    IP: 195.27.154.98דווח על תגובה זו

    • קרה=קרא (ל''ת)

      יחזקאל, 16/06/13 06:19


      IP: 195.27.154.84 דווח על תגובה זו

    • מה לגבי אשה אחת לשני גברים? (ל''ת)

      בנימין דרורי, 16/06/13 13:47


      IP: 195.27.154.84 דווח על תגובה זו

  • 38.

    הנשים אונסות את הגברים בתלונות שוא...הגורם לגט מעושה.

    אבי, 16/06/13 04:05

    קודם כל אין סיכוי שהחילונים שבוגדים כל היום יתמכו בתזה שלך.
    ב. כוחם של הנשים רב ועצום משל הגברים
    ויעידו על כך עשרות גרושים שהורקחו מביתם ע"י המשטרה ונעצרו למעצר בגלל תלונות שוא
    אולי המצב היום נורא שיש גט מעושה בהרבה מן המקרים...אז כדאי שתשאירי לרבנים את הבית דין מאשר לרבניות פמיניזיות.
    סוריי...הנשים היום אונסות את הגברים פשוטו כמשמעו

    IP: 46.33.75.148דווח על תגובה זו

  • 37.

    טענה שמסורבת גט אינה יכולה להעלות בבית הדין

    עמוס, 16/06/13 01:01

    בעיכוב גט עובר בית הדין על "לפני עיור לא תתן מכשול".

    IP: 46.33.75.111דווח על תגובה זו

  • 36.

    ביהדות אין "רבניות"

    שאול, 15/06/13 23:41

    רבנית היא אשתו של רב ותו לא, כולל רבנית "הפה הגדול" פיוטרקובסקי.

    IP: 195.27.154.84דווח על תגובה זו

    • הפסדת הזדמנות פז

      לשאול, 16/06/13 20:09

      לשתןק
      רבותינו אמרו
      "גם אוויל מחריש לחכם ייחשב "
      ואתה לא החרשת

      IP: 212.199.202.47 דווח על תגובה זו

  • 35.

    כיסוי ראש

    טוהר, 15/06/13 23:36

    הוסמכה לרבנות? למה רואים לה את השיער

    IP: 195.27.154.84דווח על תגובה זו

    • שטויות (ל''ת)

      לטוהר נציגת הטליבאן, 16/06/13 20:10


      IP: 212.199.202.33 דווח על תגובה זו

  • 34.

    את הדת המציאו גברים וכן היא משרתת אותם. עזבו את הדת המטופשת הזאת (ל''ת)

    מתי כבר תבינו, 15/06/13 18:47


    IP: 46.33.75.148דווח על תגובה זו

    • צודק בטריליון אחוז (ל''ת)

      זאוס הסקסי, 15/06/13 21:08


      IP: 46.33.75.111 דווח על תגובה זו

    • הדת היהודית ניתנה על ידי אלוהים בורא העולם במעמד הר סיני לעם ישראל

      יצאת חומוס, 15/06/13 22:47

      בפני 600.000 גברים בגילאי 20-60+נשים זקנים וטף.

      עם ישראל הכריז 'נעשה ונשמע' ובכך הפך לעם סגולה.

      IP: 212.199.202.47 דווח על תגובה זו

      • העם היהודי הוא בעצם עם דפוק שמתחפש לעם הנבחר (ל''ת)

        משה ישראלי, 16/06/13 13:50


        IP: 195.27.154.84 דווח על תגובה זו

        • מדויק להפליא! אי אפשר לבטא את זה בצורה מדויקת יותר ממה שכתבת (ל''ת)

          לא סתם היהודים זה העם הכי שנוא - מתנשא, תחמן ועוד, 07/07/13 14:06


          IP: 85.64.64.53 דווח על תגובה זו

      • חרטה ברטה על חשבון משלם המסים הפראייר! אני לא נתתי תורה מחורבנת כזו (ל''ת)

        אלוהים, 16/06/13 13:51


        IP: 195.27.154.84 דווח על תגובה זו

      • הדת היא האופיום של ההמונים הנבערים! (ל''ת)

        מכלוף דרעי, 16/06/13 13:52


        IP: 195.27.154.98 דווח על תגובה זו

        • הדת הרבה יותר יקרה מהאופיום! (ל''ת)

          אהרון כהן, 16/06/13 13:53


          IP: 195.27.154.84 דווח על תגובה זו

        • כל מי שאין לו מספיק שכל להבין פיזיקה עוסק במטפיסיקה, קבלה, וכו' (ל''ת)

          אריה נשר, 16/06/13 13:56


          IP: 195.27.154.84 דווח על תגובה זו

    • הדת היהודית שאולי היתה מתקדמת בעבר היא כיום דת מטומטמת מעוררת גועל נפש (ל''ת)

      ראובן בן יעקב, 16/06/13 13:48


      IP: 195.27.154.84 דווח על תגובה זו

      • נכון מאוד. (ל''ת)

        נכון מאוד, 07/07/13 14:07


        IP: 85.64.64.53 דווח על תגובה זו

  • 33.

    אמיצה ומרשימה ביותר! חזקי ואמצי! (ל''ת)

    הילה, 15/06/13 08:22


    IP: 195.27.154.84דווח על תגובה זו

  • 32.

    אשתו של פיוטרקובסקי חזרה בתשובה?

    מדהים מה אנשים עושים בשביל כסף, 15/06/13 03:10

    הכל הולך בימינו. הכל

    IP: 198.144.127.150דווח על תגובה זו

  • 31.

    גופי תורה

    Yehuda, 14/06/13 22:52

    הגברת משתמשת במושג תלמודי שנקרא "גופי תורה" וכמובן ללא התאמה למקור. אין לי ספק שהתנהגות מספר מהדיינים היא חילול השם, אבל רבותי, את הרבנות הראשית יצרה המדינה לא ההלכה!
    דןגמא: לפי ההלכה אין מקום כלל לבי"ד לערעורים!
    החרדים באמת בקושי יסמכו על הרבנות הראשית בדברים פשוטים, הייתי באמת מעוניין לבדוק את מספר ההכשרים שלהם עם כיסוי.
    בנוגע לגיטין המצב הוא רע אבל גברים סובלים לא פחות--מכיר עשרות מקרים של "סחיבה" בגלל האשה במשך שנים, ובכתובה אין כלום כנגד זה. הנה לפי ההלכה היהודית גבר שאינו רוצה לתת גט לאשתו "מלקים אותו עד שיתן או שימות"! נראה גבר שמוכן לקבל מכות במקום לתת גט! אלא מה? המדינה הזאת היא שעטנז-פתאום הם נהיו "רחמנים ומתקדמים" לא מכים וכתוצאה נשים סובלות.
    בטלו את הרבנות הראשית, החרדים יכתבו ספרי יחוס ושאר העם יעשה מה שירצה, יתחתן אזרחית או עם רב לפי השקפתו וכו' רק הציונות הדתי שמאמינה בקדושת המדינה רוצה לשמר את הנגע הזה. תחליטו: אם לשם לשם ואם לבעל לכו לבעל, "עד מתי תפסחו על שני הסעפים"!!

    IP: 195.27.154.98דווח על תגובה זו

  • 30.

    Mamzer, terrible label

    Moshe, 14/06/13 21:57

    Mamzer, terrible label, and whey the child will be guilty for his/her father’s sexual promiscuity? Rabah, if you speak about the Halacha that was turned into an abuse tool the Hok hamamzerim is the ultimate abuse. The Hok hamamzerim must be abolished. The only thing that must be enforced is that a man or a women will support their children regardless of the marital situation.

    IP: 63.151.118.173דווח על תגובה זו

  • 29.

    דברייך יפים אך תלושים מהמציאות שהרי משפחה זה דינמי מאד! וגם:

    אני פרוד שנים ולא מקבל גט ולא יכול יותר לזה, 14/06/13 18:10

    רצונך להכריז על ילד שנולד לגבר מאישה אחרת לא נשואה כ"ממזר" זה כמו להפוך את העולם ואת זה נדמה לי שניסה ארכימדס אבל לא מצא נקודת משען והתצפיתן בכוכבים שכחתי שמו הועלה באש ע"י הכנסייה.
    ההי מעט במציאות מפאת שאנו מוקפים במזרח התיכון במדינות רבות שרואים בנו גם כך צרה צרורה עם הקביעות של ביהמ"ש העליון שלדעתם נוגדות את הקוראן ואת הברית החדשה והם מוכנים לצאת למלחמת קודש נגדנו בכל רגע!
    נתפסנו לאיזו מגלומניה בישראל גבירתי וחבל שאת רואה רק את מקצועך ולא סביבך חרף שרצונך נפלא וכאבא לבנות אני מודאג מאד!
    לסיום במתיקה ראיתי קליפ של שייך משתגע במסגד במדינה רחוקה ומכיר אותו צעיר והשגתי אותו והוא זעק לאוזני: "השתגעתם לגמרי ואתם עוברים על התורה ועל הכל ונהייתם סדום ועמורה ואני משתגע..."
    יש כ"כ הרבה נשים מול מעט גברים לצערנו ויש המון נשים שנישאות רק להגיד "נישאתי" ויוצאות במניפולציות מחרידות והורסות לגברים את החיים לאחר צבא ומילואים!!!
    תכנסי למציאות גבירתי!!!
    שבת שלום גבירתי.

    IP: 195.27.154.98דווח על תגובה זו

  • 28.

    שאודליה כרמון ואורלי רביבו ועמנואל רוזן ואהוד אולמרט וכל ראשי הערים

    הגיע הזמן, 14/06/13 17:12

    שגנבו ואנסו ישבו במאסר עולם מידי

    IP: 195.27.154.84דווח על תגובה זו

  • 27.

    גברת לפי מה שאת כותבת נראה לי שאת די לא בקיאה ומבינה בנושאים

    מי זאת בכלל?, 14/06/13 16:14

    או במילים אחרות את בורה ועם הארץ!
    לדוגמא: הצעת שהילד שיוולד לאב הבוגד הוא יקרה ממזר , תגידי את נורמלית?! את רוצה שהילד יסבול כממזר? מה עשית בכך?
    אם אשתו של הבעל לא מסכימה אז הוא לא יכול לצאת לחו"ל?! את ממש פסיכית , את עם התקנות האדיוטיות האלה תהרסי בתים בישראל יצר הפרסום שלך העביר אותך על דעתך ועל דעת קונך.... אין גבול לתאוות הפירסום של האדיוטים והאדיוטיות

    IP: 46.33.75.148דווח על תגובה זו

    • רגע...מה היא מציעה ? שהגבר יתחייב כי הילד שיוולד מחוץ לנישואין יהיה מ.

      הזויה, 14/06/13 19:07

      ממזר מדרבנן ???,

      אולי היא מוכנה להסתפק בכתם של חלוצה מדרבנן ???

      IP: 212.199.202.47 דווח על תגובה זו

  • 26.

    ריפורמית (ל''ת)

    איקס, 14/06/13 15:05


    IP: 195.27.154.84דווח על תגובה זו

  • 25.

    אפסית

    דני, 14/06/13 14:52

    מציע לרפורמית הזאת שתלך ללמוד קודם לפני שהיא פותחת את הפה . יש גבול כמה שטויות אפשר לדבר . היא אינה רבנית ולא הוסמכה לכך הידע שלה ביהדות דל מאוד אינה מבחינה בין עיקר לטפל ומעוותת את ההלכה

    IP: 195.27.154.84דווח על תגובה זו

    • אומר לו - טול קיסם מבין שיניך, אומר לו טול קורה מבין עיניך..

      אני, 14/06/13 16:21

      יש לה ידע עצום בהלכה- ת״ח אמיתית
      והמון שנות ניסיון בנושאים האלו
      רוצה לספר לנו קצת על הידע ה׳מעמיק׳ שלך בהלכה ובנושא סרבנות הגט?

      IP: 212.199.202.33 דווח על תגובה זו

  • 24.

    הרבנית מאד סקסית בעיני (ל''ת)

    הצועד בנעליו, 14/06/13 14:41


    IP: 212.199.202.47דווח על תגובה זו

    • לא נורמלי ?! (ל''ת)

      מאי, 03/07/13 00:17


      IP: 37.26.147.229 דווח על תגובה זו

  • 23.

    כל הכבוד על האומץ לומר את הדברים

    צודקת ב- 100%;, 14/06/13 14:13

    והיא לגמרי אורטודוקסית למי שלא מכיר אותה

    IP: 95.100.96.165דווח על תגובה זו

  • 22.

    רפורמית (ל''ת)

    m, 14/06/13 12:25


    IP: 195.27.154.84דווח על תגובה זו

    • אדיוט. (ל''ת)

      אני, 14/06/13 12:40


      IP: 212.199.202.21 דווח על תגובה זו

  • 21.

    מלכה - את מלכה!!

    מעריצה, 14/06/13 09:56

    אין עלייך, וחבל שאין כמוך, נשים וגברים, שיש להם אומץ לומר דברים כל כך נכונים ופשוטים. איך הדת הסתבכה לנו במדינה היהודית שלנו...

    IP: 195.27.154.98דווח על תגובה זו

  • 20.

    פחחח את מגוחכת....

    גרמלנית, 14/06/13 09:20

    גבר נשוי ש"הולך" עם אשה אחרת שאינה נשואה כלומר פנויה,ונולד להם ילד משותף, יחשב ממזר???? תגידי מאיזה מדע בדיוני נחתת?

    זאת התורה,יקירתי.
    רבנו גרשום תיקן חרמות מאוד חשובים,אך כאן זה גם מסתיים.
    אי אפשר לשנות את התורה,חמודלה.

    IP: 195.27.154.98דווח על תגובה זו

    • והיא מגוחכת...

      אני, 14/06/13 09:41

      לטעון טיענים מבורות אף פעם לא היתה מצווה ביהדות.

      אי אפשר לשנות את התורה? רציני? ׳עין תחת עין ממון׳- מוכר לך? פרוזבול מוכר לך?
      אי אפשר לשנות ת הכתוב, אבל הפרשנות? משתנה כל הזמן.

      באמת מכל הלב, מירבהאיחולים שלא תגיעי לנעליהן של אותן נשים המסורבות גט, ושאת ובן זוגך תחי באושר לנצח- אבל לסרב להבין שמצב כזה קיים וצריך למצוא לו פתרונות ולהעליב ת״ח ( ואין ספק שהיא ת״ח, גם אם דעותיה לא מקובלות עלייך) זה כבר מעבר לילדותי.

      IP: 212.199.202.47 דווח על תגובה זו

  • 19.

    לא שמענו אותך בנושא חזקת הגיל הרך או מזונות על הגבר בלבד

    צביעות לשמה, 14/06/13 09:01

    אז יש נושאים שבהם כן "צריך לכפות את ההלכה ההיסטורית"?
    תלונות שווא שהפכו למכת מדינה הם כם "ואהבת לרעך כמוך"?

    IP: 212.199.202.47דווח על תגובה זו

    • כי עם כל הכבוד

      אני, 14/06/13 09:27

      עד כמה שחזקת הגיל הרך ו/או מזונות הם ענין לא נעים ( שצריך לתקן אותו מבחינה חוקית) אף ילד לא יהפוך להיות ממזר בגללן ואנשים לא יכלו את שנות הפריון שלהם,שבויים בגללן.

      בכלל, כל הרעיון של ׳אם חשוב לכם X , למה שלא תתעסקו גם בY ׳ הוא מטופש. בהינתן הנושא של משאבים מוגבלים- כל אחד בוחר את המלחמות שלו.
      יתרה מזו- אם קיים מצב מעוות, לא נתמוך בתיקון שלו, עד שיתקנו את כל המצבים המעוותים האחרים? מה ההיגיון בזה?

      IP: 212.199.202.47 דווח על תגובה זו

      • תודה על תגובתך - אבל

        צביעות לשמה, 14/06/13 10:49

        חזקת הגיל הרך אינה "ענין לא נעים". זכותו של ילד לקשר עם שני הוריו (זכותו שמעוגנת באמנת האו"ם לזכויות הילד) לא נופלת מזכותה המוצדקת לחלוטין של אשה (או גבר) לגט.
        בשל חזקת הגיל מנותקים בישראל אלפי ילדים מהוריהם. יתמות של ילד (גם אם מאב חי) קלה ממזרות?
        אני אומר בפה מלא - סרבנות גט היא דבר מתועב ומגונה!דוקא מתוך זה שאני מחזיק בעמדה הזאת אני יכול לתבוע את תיקום העוולות האחרות.
        לדבר במכון רקמן , שבהוא מוסד שמפיץ שנאה מגדרית והתנגדות לביטול חזקת הגיל הרך היא בולא לצאת חוצץ כנגד העוולה הנוראית אינה "התעלמות" ו"התמקדות" בעוולה אחת, נוראית ככל שתהיה.

        IP: 212.199.202.47 דווח על תגובה זו

        • ושוב- כל אחד בוחר את המלחמות שלו.

          אני, 14/06/13 11:05

          חזקת הגיל הרך לא אומרת שלאב אין זכות לראות את ילדיו, אלא שהאם תהיה המשמורן העיקרי.
          זה מצב שגורם עוול גם לגברים, גם לנשים וגם לילדים- והוא מצריך תיקון-
          אבל באמת. לדעתי לפחות, הוא בכלל לא בר השוואה לאשה בוגרת, שבוחרת לסיים חיי נישואים (ממגוון סיבות) ולא יכולה להתחיל חיים אחרים כי לבעלה לא מתחשק לשחרר אותה. כמו שלא היית מצפה מהעמותה לשחרור גלעד שליט לפעול למען מסורבות גט ( שבי זה שבי זה שבי- מי קובע שגלעד שליט סבל יותר מהאשה שבית הדין לא חושב שראויה לקבל גט כי בעלה התעלל מינית בילדה שלה?) ככה אין מה לבוא בטענות לכל מקום אחר, שבוחר בכל מלחמה אחרת.
          משהו בוער בך? אתה רוצה לשנות? תצטרף למאבק ותשמיע קול. אל תבטל מאבקים אחרים.

          IP: 212.199.202.33 דווח על תגובה זו

          • אני מעריך את כנותך ומקנא בחוסר הידיעה שלך

            צביעות לשמה, 14/06/13 12:21

            אלפי ילדים בישראל מנותקים מאבותם בעקבות חזקת הגיל הרך. מרכז רקמן בעצמו הביא "מומחית" מאוסטרליה שטוענת (בניגוד לכל המחקר הפסיכולוגי המודרני) שמבחינה ביולגית אבות לא יכולים להיות הורים ולכן אין בהם צורך עבור התפתחות הילד. לצערינו (גם בעזרת מרכז רקמן) זוהי תפיסה רווחת בקרב פקידות הסעד. חיפוש קטן באינטרנט יניב לך את שלל המקרים והעובדות שקצרה היריעה מלפרטן. אשרייך שאת לא מכירה את המקרים האלו ומאחל לך לא להכיר גם בעתיד.

            IP: 212.199.202.21 דווח על תגובה זו

            • אבל באמת - מה הקשר?

              אני, 14/06/13 12:50

              ואם מרכז רקמן מתנגד למשהו שבעיני נראה נכון, זה כבר אומר שכל הפעילות שלו פסולה?
              אם מחר מרכז שקר כלשהוא היה מבצע צעדיםמשמעותיים לשחרור פולארד(במהרה בימינו אמן) אבל מכריז באותה נשימה שהוא מתנגד לתפילת נשות הכותל ומסתמך על רבנים ונימוקים אחרים
              האם זה היה הופך את המאבק שלהם לשחרור פולארד לפסול?

              למה לשפוך את המים עם התינוק?
              ( ובאמת- הלוואי ומישהם ירימו את הכפפה וילחמו לשינוי חוק חזקת הגיל הרך. הוא חוק נוראי וארכאי - וזה שמרכז רקמן מתנגד לשינוי זו טעות איומה לדעתי, אבל זה לא פוגע בצדק שבטענות שלו בנושא מסורבות גט).

              IP: 212.199.202.21 דווח על תגובה זו

              • והנה היא הצביעות

                צביעות לשמה, 14/06/13 13:30

                ראשית - חס וחלילה אינני מתנגד למאבק בנושא סרבנות הגט, נהפוך הוא! כתבתי למעלה ואני כותב שוב בכל רם וצלול. אני מתגד נחרצות לזרבנות גט ואני אתן את קולי ותמיכתי בכל מאבק נגד התופעה הנוראית הזו.
                אני מניח שאם היה חוק בישראל שקובע שנשים יהודיות משלמות 100% מס הכנסה וגברים יהודים פטורים לחלוטין ממס הכנסה (שזה פחות או יותר המצב במזונות) אני הייתי הראשון לצאת לרחובות וכנ"ל לגבי חוק שהיה קורע באכזריות ילדים מאמהות ונותן לאבות.
                *בחיים* לא הייתי מצטרף למאבק של גוף שמלחם למען המטרה הצודקת ביותר בעולם אם הוא היה מקדם חוקים כמו החוקים שציינתי קודם ו/או מטיף נניח לסרבנות גט או לכך שנשים נחותות ביולוגית מגברים.
                אני חושד שגם את לא היית מצטרפת נניח למאבק של גופים ימניים שמטיפים לגזענות ולהדרת נשים כאשר הם באים "להגן" על "כבודן" של נשים יהודיות מפני תקיפות של בני מיעוטים למרות שבוודאי גם את וגם אני מזועזעים מכל תקיפה מינית באשר היא.

                IP: 212.199.202.33 דווח על תגובה זו

                • מזמן למדתי

                  אני, 14/06/13 16:17

                  שאת המאבקים שלי כדאי לעשות עם כל מי שמוכן להקשיב.

                  אם מחר תקום קב׳ שלדעתה צריך להקל על מסורבות גט רק כי לפי הראיה שלה זו דרך נוספת להשפיל נשים והיא תוכל לגרום לשינוי בתפיסת בית הדין הרבני ולהתיר מסורבות גט- באמת לא יהיה אכפת לי לשתף איתה פעולה. המטרה כן מקדשת( במקרה הזה) את האמצעים.
                  כל עוד הפעילות היא לא אלימה ו/או מתלהמת, אין שום בעיה עם שתופי פעולה שונים ( ומשונים).
                  לו היה לי את כל הכסף שבעולם, להשקיע כראות עיני- הייתי יכולה להרשות לעצמי בררנות-
                  במצב הקיים (הרבה נושאים לשיפור, משאבים מוגבלים) - קבצנים לא יכולים להיות בררנים. ונכון ש׳לא עליך המלאכה לגמור׳ אבל ׳ולא אתה בן חורין ליבטל ממנה׳.

                  בפרפרזה על אמירתו של רבין ז״ל - צריך להילחם נגד חזקת הגיל הרך כאילו אין הדרה ואפלית נשים בכ״כ הרבה תחומים, ולהילחם נגד אפליה והדרה של נשים בכ״כ הרבה תחומים כאילו לא קיימת חזקת הגיל הרך.
                  וכל אחד שיבחר את המאבקים הראויים בעיניו- ׳ונאמן הוא בעל מלאכתך שישלם לך שכר פעולתך׳.

                  IP: 212.199.202.33 דווח על תגובה זו

                  • בילבול

                    יורם, 16/06/13 10:26

                    אדם אינו יכול לתמוך בקבוצה המנסה לקדם נושא כאשר תוצאה ישירה של אותו נושא מגבירה את העיוות האחר בו נלחם.
                    אנו יודעים שכאשר רצון שני הצדדים אינו כופה דבר על הצד השני תפחת הבעיה של מסורבות גט. שהרי רוב הריבים הם על חיובים ואפליות הנופלים על האב, בו גם נלקחים ילדיו ובנוסף עליו לשלם על כך. אם המדינה תממן את רצון האישה להתגרש ורצון הבעל יהיה משמורת משותפת אשר יאושר ע"י בית המשפט. תפחת הבעיה ויוכלו להתמקד במצבים הקשים באמת.

                    IP: 212.199.202.33 דווח על תגובה זו

  • 18.

    זאת רבנית או רפורמית ?

    עו''ד דפנה מ., 14/06/13 08:47

    כל הפמניסטיות דורשות סנקציות נגד גברים שמנסים למצות את זכות הקיום המינימלית שלהם.
    בבתי הדין הרבניים פועלים כרגיל באובייקטיבייות ומתחשבים גם בזכות הגבר לחיות ולא נכנעים לדרשות האכזריות/סחטניות של נשים נגד גברים, שכרגיל בתי המשפט לעניני משפחה נוקטים בהם וע"י כעך גורמים לגט שניתן בשל כך להיות חסר תוקף הלכתי כלשהו והאשה נשארת בגדר אשת איש ע"פ ההלכה.
    וכי המטרוניתא פיוטרקובסקי תצדד בהטלת סנקציות נגד נשים סחטניות/אכזריות וכאלו שבגדו בבעליהן???
    נראה את פיוטרקובסקי דורשת ליישם דברים שכאלו בבתי הדין השרעיים או הדרוזיים.

    לא ניתן לדרוש סנקציות נגד צד אחד בלבד שינוצל לצרכי סחטנות.

    לשם גילוי נאות. הנני עוסקת כבר שנים רבות בתחום דיני משפחה ומכירה היטב את הדרישות הסחטניות נגד גברים שבעיקר נשים שבגדו דורשות אותן.

    IP: 195.27.154.85דווח על תגובה זו

    • זו רבנית. אין ספק בכלל.

      אני, 14/06/13 09:35

      אשה משכמה ומעלה.
      ובתור עו״ד, את בטח מכירה את נושא הממזרות (שלא קיים אצל גבר נשוי, כל עוד הוא לא שוכב עם מישהם מהעריות) ובטח מכירה את ׳היתר מאה רבנים׳.
      היא לא תלחם בדיני הגירושין המעוותים בבית הדין השרעי, כי עוד יש לנו עוד הרבה מה לתקן אצלנו- קשוט עצמך תחילה.
      איך את, בתור אשה שאם (ח״ו) תתגרש זה יהיה בביה״ד הרבני, לא מבינה את חוסר האונים של נשים שבגלל אוזלת יד של הרבנות מבזבזות את שנותיהן היפות ביותר על הרשע אתו הןהתחתנו שמסרב לשחרר אותן? תודה לאל שזה עוד לא קרה לך, אבל איך אפשר להסכים למצב מזעזע שכזה?
      יש הרבה מה לתקן בחוקי הגירושים, אבל העובדה שאפשר למנוע מאשה גירושים והתחלת חיים חדשים, רק כי לבעל ׳לא בא׳ לתת לה גט, היא נוראית ודורשת תיקון מיידי.

      IP: 212.199.202.47 דווח על תגובה זו

      • נקודת המוצא השזורה לאורך תגובתך היא כי נשים חייבות לדאוג לבנות מינן

        דרמפפא, 14/06/13 14:18

        ולכן, ומתוך נקודת מוצא שכזו, אין לך זכות לטעון נגד דיינים.

        ולגופו של עניין,מגוון העילות המצדיקות כפיית גט, מצומצם ביותר לפי ההלכה היהודית, כל כפיית גט מסיבות אחרות, גורר אחריו איסור אשת איש, וחשש ממזרות.

        IP: 212.199.202.33 דווח על תגובה זו

        • איפה בתגובה שלי משתמע שתפקיד הנשים לדאוג לבנות מינן?

          אני, 14/06/13 16:39

          וגם אם נניח נשים צריכות וכל זה - מה זה משנה? התורה היא תורת חיים. משמע- אפשר וצריך לחיות על פיה- אם נוצר מצב אנומלי, אפשר וצריך לפתור אותו- וברוח מסורת הפסיקה של רבני עדות המזרח- כשמדובר בדיני נפשות- כחא דהיתרא עדיף.

          וגם אם אי אפשר למצוא היתר לאלו המסורבות עכשיו(נניח), למה לא לנסות לדון ולמצוא פתרונות הלכתיים לאלו שנישאים מעכשיו והלאה? קצת אומץ הלכתי והרבה רגישות, זה כל מה שצריך.

          IP: 212.199.202.47 דווח על תגובה זו

          • בתגובתך לעו"ד דפנה-18 בקטע "איך את בתור אשה" וכו' (ל''ת)

            רואים...רואים, 15/06/13 22:22


            IP: 212.199.202.33 דווח על תגובה זו

            • העיקר שענית לטענות שלי...

              אני, 16/06/13 10:10

              אז הסבר, כי כנראה ש׳איך את בתור אשה׳, לא הובן. הכוונה שלי היתה אחרת-
              איך את בתור מישהי שאם חס וחלילה תרצי להתגרש מבעלך, תעברי באותה המערכת, מוכנה להסכים לאנומליה כזו?
              האם באמת מישהו חייב לחוות מצב על בשרו כדי להבין את המצוקה של מישהו אחר ולהזדהות איתה?

              זה קצת כמו תסמונת שטוקולהם, או כמו העבדים השחורים שאהבו את האדונים שלהם באמריקה (בסרט ג׳אנגו זה מודגם מצוין) - להאמין ש׳זה׳ קורה רק למי שמגיע לו- והרצון להאמין ש׳לי זה לא יקרה׳,
              חבל להתעורר מאוחר מדי.

              IP: 212.199.202.47 דווח על תגובה זו

  • 17.

    פעם בית הדין היה מלקה את הסרבן עד שיאמר "רוצה אני" היום "זכויות האדם"

    של הגבר גוברות על של האישה. צריך לחייב מלקות בחוק!, 14/06/13 08:43

    או לפחות שווה ערך של מלקות.
    בהיעדר פתרון אחר הסכמה מראש של בני הזוג להיעדר תוקף לנישואין במקרה עגינות יכולה להיות פתרון יצירתי.

    IP: 195.27.154.98דווח על תגובה זו

    • בי"ד רשאי להפעיל סנקציות נגד גבר רק בסיטואציה אחת

      יהודי שסולד מזיוף ההלכה, 14/06/13 08:51

      כאשר נפסק כי הגבר חייב לגרש את אשתו, דבר שניתן לפסוק אך ורק כאשר האשה אסורה עליו עקב קיום יחסים עם גבר אחר בהיותה נשואה.
      בכל שאר המקרים אין לבי"ד סמכות כלשהי לכפות באמצעי כלשהו כולל מלקות וכיו"ב לתת גט לאשתו.

      IP: 195.27.154.85 דווח על תגובה זו

      • זה ממש לא מדויק

        אלי, 14/06/13 14:33

        יש חיוב גט ויש כפית גט דרגות שונות בסיטואציות שונות.

        IP: 195.27.154.84 דווח על תגובה זו

      • עמארצות (ל''ת)

        זלמן, 14/06/13 18:31


        IP: 195.27.154.84 דווח על תגובה זו

      • אתה לא יודע כלום. 'כופין אותו' קיים במקרים רבים (ל''ת)

        עוד אחד, 23/06/13 10:11


        IP: 46.116.222.212 דווח על תגובה זו

  • 16.

    היא בכלל לא יהודיה שתתקן הלכות פראבוסלאביות (ל''ת)

    מוני יקים אנטיציוני, 14/06/13 07:55


    IP: 46.33.75.148דווח על תגובה זו

    • ואתה לא כורדי אתה בכלל מרוקאי (ל''ת)

      פרבוסלב, 17/06/13 21:24


      IP: 195.27.154.98 דווח על תגובה זו

  • 15.

    What the heck?

    שלמה, 14/06/13 07:24

    מה זה הגיבוב הזה? אי אפשר להבין מה היא רוצה. האם זה בעיה עם הכתב או עם הרבנית החשובה- לא ברור.
    עכשיו מה זה רבנית בדיוק? בשיא הרצינות, התואר רב הוא לא לגמרי ברור, אז עכשיו תואר רבנית? מה היא כתבה, מה היא חידשה? ייתכן שהיא עולה על הרבה רבנים, אבל מי הוא המכתיר רבנים ורבניות? האם כל אחד יכול להיות רב או רבנית?

    IP: 23.3.13.150דווח על תגובה זו

  • 14.

    את כוזרית מה הקשר שלך ליהדות .?? בקושי התגיירה כבר אומרת מה לעשות (ל''ת)

    חוצפה של בוזבוזים, 14/06/13 06:58


    IP: 195.27.154.98דווח על תגובה זו

    • לצדיק הבוחן כליות ולב

      אני, 14/06/13 09:59

      גם שמעיה ואבטליון היו בני גרים, ולא מזכירים לגר את מוצאו- זו הלכה מפורשת ( גם אם היא באמת היתה גרה וזה לא היה סתם עוד פעם ערבוב של כל מיני טענות מגוחכות על מוצא היהודים האשכנזים).

      IP: 212.199.202.47 דווח על תגובה זו

  • 13.

    עוד רפרומית

    תורנית, 14/06/13 06:00

    אני מאמינה באמונה שלמה שזאת התורה לא תהא מוחלפת ולא תהא תורה אחרת מאת הבורא יתברך שמו - אפילו כל הרפורמיטים יעמדו על הראש

    IP: 165.254.44.164דווח על תגובה זו

    • ולי ברור

      אני, 14/06/13 09:52

      שהפרשנות של התורה השתנתה ומשתמה כל הזמן ולהתעקש על הפרשנות הספציפית הזו, דווקא בנושא כאוב כ״כ מלמדת על לא חות מרוע.

      IP: 212.199.202.33 דווח על תגובה זו

      • הצגת בצורה ברורה חוות דעת רפורמית בניגוד לי"ג עיקרי הדת להרמב"ם

        סעיף ט' מי''ג עיקרי האמונה, 14/06/13 14:26

        "אני מאמין באמו"ש שזאת התורה לא תהא מוחלפת"

        IP: 212.199.202.47 דווח על תגובה זו

        • ואותו רמב"ם עצמו

          אלי, 14/06/13 14:35

          השמיט הלכות רבות שמופיעות בגמרא ממשנה תורה.

          איך זה יתכן?

          IP: 195.27.154.98 דווח על תגובה זו

          • בשביל לדעת אם השמיט ולמה השמיט צריך לעיין באלפי הספרים שחיברו פרשני ..

            אי אפשר להתייחס לטענתך מכיון שלא הבאת דוגמה ספציפי, 14/06/13 15:33

            הרמב"ם.

            IP: 212.199.202.33 דווח על תגובה זו

        • התורה לא מוחלפת

          אני, 14/06/13 16:42

          אבל הפרשנות לתורה? משתנה ועוד איך.
          העובדה שיהדות אשכנז לא הצליחה להתמודד עם תנועת ההשכלה והחילון וקבעה את -חדש אסור מהתורה, עוד לא הופך את זה לאמת. כחא דהיתרא עדיף.

          IP: 212.199.202.33 דווח על תגובה זו

    • אני מנחש שעל פרוזבול לא שמעת

      אלי, 14/06/13 14:34

      וחמץ את לא מוכרת בפסח.

      IP: 195.27.154.84 דווח על תגובה זו

      • תקנת הלל אינה מבטלת את מצוות השמיטה

        בג''ץ 7120/07 השופט א' רובינשטיין, 15/06/13 22:19

        כי המוסר שטרותיו לבית דין שביעית אינה משמטתן (שביעית פרק י' משנה ב').הלל תיקן שהחובות ימסרו לבית דין והשביעית לא תשמטן כדי שעשירים לא ימנעו מלהלוות לעניים.

        IP: 212.199.202.33 דווח על תגובה זו

        • זה פלפול משפטי כדי להצדיק אי שמיטת כספים ע״מ לפתור מצב אנומלי.

          אני, 16/06/13 10:12

          ורבן יוחנן שהפסיק בדיקת סוטה במים מאררים? ועגלה ערופה שהופסקה משרבו הרצחנים?
          הכתוב בתורה נשאר כתוב, אבל הפרשנות והכח שיש לחכמים על הבנת מהות התורה הוא עצום.
          ( כמובן שמדובר ברבנים עם אומץ, מצרך נדיר בדורינו...)

          IP: 212.199.202.47 דווח על תגובה זו

    • יוסף קארו ורבים מרבני אשכנז כבר מזמן החליפו את התורה בתורה חדשה (ל''ת)

      יחזקאל, 16/06/13 06:06


      IP: 195.27.154.84 דווח על תגובה זו

  • 12.

    עוד בהמה רפורמית עם נגיעות אשכנזיות של כפירה. (ל''ת)

    חחחחחחחחחחחחחחח, 14/06/13 01:06


    IP: 212.199.202.33דווח על תגובה זו

    • של נעליך ושל פיך המזוהם

      מהרהר, 14/06/13 06:23

      מנאץ שכמוך. פה מזוהם.
      מחלל השם שכמוך.
      של נעליך וכל כולך.
      הכיצד תהין לנבל פיך כלפי אדם יהודי ירא שמיים, מלמד תורה ברבים, צנוע, חכם, משמח הבריות?
      עפר לרגליה של האשה החכמה, הטובה וההגונה הזו.
      ואם לא הבנת "של" מהו, לך לך ללמוד בגן ילדים. משם תתחיל הכל מההתחלה.

      IP: 46.33.75.148 דווח על תגובה זו

      • של נעליך ושל פיך המזוהם

        מהרהר, 14/06/13 06:23, 14/06/13 06:59

        מנאץ שכמוך. פה מזוהם.
        מחלל השם שכמוך.
        של נעליך וכל כולך.
        הכיצד תהין לנבל פיך כלפי אדם יהודי ירא שמיים, מלמד תורה ברבים, צנוע, חכם, משמח הבריות?
        עפר לרגליה של האשה החכמה, הטובה וההגונה הזו.
        ואם לא הבנת "של" מהו, לך לך ללמוד בגן ילדים. משם תתחיל הכל מההתחלה.

        IP: 195.27.154.84 דווח על תגובה זו

  • 11.

    יש הלכות ברורות מתי כופים את הגבר לגרש את אשתו ובתי הדין הרבנים מ...

    יודע ספר, 13/06/13 23:29

    מודעים להלכות אלו ופועלים לפיהן במסגרת האפשר.

    כל כפיה שאינה מעוגנת בהלכה חושפת את האשה ובעלה החדש לאיסור אשת איש, ואת ילדיה לפגם ממזרות.

    IP: 212.199.202.33דווח על תגובה זו

    • אם הם מודעים כיצד העגונות שנים על שנים (ל''ת)

      מרים, 14/06/13 03:29


      IP: 195.27.154.84 דווח על תגובה זו

      • ביה"ד אינו קופץ לדום כאשר האשה מבקשת להפוך את בעלה למסכן חסר כל (ל''ת)

        וטוב שכך, 14/06/13 14:34


        IP: 212.199.202.47 דווח על תגובה זו

  • 10.

    למה יש תמיד התייחסות למסורבות גט- ואין התייחסות למסורב גט ?

    אפליה, 13/06/13 23:21

    תמיד נשמעות הטענות נגד אפליית הנשים המסורבות גט. ומדוע כשגבר דורש שאשתו תקבל גט והיא מסרבת, כיון שהיא סוחטת כספים ממנו, הדיינים לצד האשה ?

    IP: 195.27.154.84דווח על תגובה זו

    • כי למסורב גט יש פתרונות.

      אני, 14/06/13 09:18

      הילדים שלו לא יהיו ממזרים גם אם הוא יחיה עם אשה אחרת.
      וב ׳היתר מאה רבנים׳, בכלל לא צריך שאשתו תדכים והוא יכול להינשא מחדש.
      אם היה בהלכה סוג של מנגנונים כאלו גם כלפי נשים והן לא היו שבויות של כל אדיוט שמחליט להרוס את שנות חייהן היפות ביותר- לא היית שומע מילת תלונה בענין.

      והנה סקירה מאלפת של הבעיה- כתובה ע״י לא אחרת מאשר רבקה לוביץ - http://www.idi.org.il/ספרים-ומאמרים/מאמרים/נשים-בבית-הדין-הרבני-המאבק-לפתרון-בעייתן-של-מסורבות-הגט-–-הצלחות-ונסיגות/.

      IP: 212.199.202.47 דווח על תגובה זו

      • כמה "היתרי מאה רבנים" ניתנים בשנה? כמה מהם למסורבי גט? (ל''ת)

        די להטעות, 14/06/13 13:51


        IP: 212.199.202.33 דווח על תגובה זו

      • ה'פתרונות' בהצעתך אינם מתאימים לגברים מסורתיים/תדיים/חרדים שהם הרוב

        בישראל, 14/06/13 14:43

        לפי החוק הקיים גבר אינו יכול לשאת אשה כדת משה וישראל כאשר הוא נשוי לאשה אחרת.

        גם אם הילדים אינם ממזרים, ודאי שקיים בהם פגם מסויים.

        היתר מאה רבנים ניתן בקמצנות ורק לאחר שנים של עיגון מצד האשה.

        הסימוכין שהבאת מרבקה לוביץ הידועה כחד-צדדית קיצונית, אינם משכנעים..

        IP: 212.199.202.33 דווח על תגובה זו

        • תדיים=דתיים (ל''ת)

          תיקון, 14/06/13 14:44


          IP: 212.199.202.47 דווח על תגובה זו

        • התרי מאה רבנים אולי ניתנים בקמצנות

          אני, 14/06/13 16:49

          אבל הם לפחות ניתנים.
          אין שום מנגנון להתרת נשים משביין ע״י האדם המרושע לו נשאו. אפילו לא אחד.
          ואם באמת חורה לך מצב הגברים שומרי היהדות מסורבי הגט בישראל, אתה רק צריך להצטרף למאבק- בסופו של דבר, כל פיתרון הלכתי שיצליח להתיר סרבנות גט יופעל גם על נשים וגם על גברים.

          רבקה לוביץ הביאה עובדות. מצער שהמציאות לא מספיקה כדי לשכנע...

          IP: 212.199.202.47 דווח על תגובה זו

          • התרי מאה רבנים ניתנים כי בעיקרון אין בעיה לגבר לשאת כמה נשים...

            מוריד מסכות, 14/06/13 19:16

            הבעיה היא חוקית בלבד, והמחוקק השכיל לפתור אותה.

            אין שום היתר לאשה להנשא ליותר מגבר אחד בו-זמנית.

            היתר מאה רבנים ניתן לגבר לאחר שעבר (בממוצע) -5/7 שנות סבל.

            רבקה לוביץ מפנה את הרקורים לפינות בהן הנשים סובלות ומתעלמת מסבלן של אלפים רבים של גברים.

            IP: 212.199.202.21 דווח על תגובה זו

            • ואשה שכל חייה לא יכולה להינשא לגבר אחר?

              אני, 15/06/13 21:24

              ברור שרבקה לוביץ תצעק את צעקת הנשים- הגבר יסבול ( וסרבנות גט היא סבל גם לגברים וגם לנשים) אבל אחרי 10 שנים יוכל להינשא מחדש ולבנות את חייו. אין שום מנגנון זהה לנשים - ולנשים יש תקופת פריון מוגבלת בהרבה מאשר לגברים.

              לשם הדוג׳- בתורה ציוונו על שמיטת כספים. איתר הלל הזקן בעיה- קרבה שנת ה7 ואנשים לא מלוים יותר כספים היות שהם יודעים שהם לא יוחזרו להם. תיקן הלל את הפרוזבול ומאז אין שמית כספים בעמ״י.
              או לדוג׳ משרבו המנאפים, פסקו מים המרים בישראל, ורבן יוחנן בן זכאי הפסיקן- מצווה בתורה שמבוטלת(!) איך ידע הבעל עכשיו אם אשתו נאפה או לא? ואם היא הרה לזנונים? לכאורה הילד ממזר.

              אלא שכשיש אומץ ויש רצון, מוצאים גם פתרונות.
              כחא דהיתרא עדיף.

              IP: 212.199.202.33 דווח על תגובה זו

              • "פסקו המים המרים"כי כאשר האיש אינו מנוקה מעון אין המים בודקין את אשתו.

                ציטוט חצאי דברים לא משנה את האמת, 15/06/13 22:32

                כאשר רבו המנאפין (ומה על המנאפות?) רבו גברים שאינם מנוקות מעון ולכן אי אפשר להשתמש במים המרים.

                ב) הילד לא יהיה ממזר לאור הכלל 'רוב בעילות אחר הבעל'.

                IP: 212.199.202.47 דווח על תגובה זו

                • זו התורה לא תהיה מוחלפת

                  אני, 16/06/13 10:21

                  הוא לא עיקר אמונה עם תנאים- לבטל מצווה בתורה (בעיקר כשיש בתורה מצווה אחרת שאוסרת את זה- ואגב, לא רק סוטה, גם עגלה ערופה בוטלה באותה הזדמנות) מכל סיבה שהיא- זה משהו כ״ כ גדול, שהוא מלמד על הרבה אומץ.

                  לראיה- היום, למרות שיש מצב אנומלי, אין אחד עם מספיק אומץ ( ידע יש מספיק) ואחריות ובעיקר רגישות שינסה למצוא פתרונות, כאילו לא מדובר באחיות ובבנות שלנו, אלא על דמויות היפותטיות, שאת הסבל שלהן אנחנו לא מכירים...
                  ומילא לאלו שכבר מסורבות גט- מה עם אלו שטרם נישאו?

                  IP: 212.199.202.47 דווח על תגובה זו

    • כי הכסף הגדול נמצא אצל מסורבות הגט

      איפה הכסף, 14/06/13 13:50

      כל כך הרבה נשים מתפרנסות מזה.

      IP: 212.199.202.47 דווח על תגובה זו

  • 9.

    רפורמית

    דני, 13/06/13 23:19

    האישה הזאת לא יודעת כלום מתיימרת לרבנית למרןת שלא הוסמכה לרבנות אין גבול לחוצפתה לומר לבתי הדין מה לעשות . אם היא רוצה שיוויון צריך שהתנאי בכתובה יחול גם על האישה ואם רוצים שיויון צריך לבטל את הכתובה שבה רק רק הגבר מתחייב להיות הכספומט של האישה ההתחייבויות צריכות להיות הדדיות אני מציע לה שתפסיק להביע את רחשי ליבה ולומר אותם כביכול בשם היהדות ומציע לה גם להפסיק ליילל אחרי שדווקא הגבר מופלה לרעה בכל חוקי הנישואין והגירושין ותתחיל ללמוד את הנושאים בצורה רצינית ולא כמו רפורמית רדודה וחובבנית רק כדי לתפוס כותרות

    IP: 195.27.154.84דווח על תגובה זו

    • הי לא רפורמית, כי היא מנסה לפעל בתוך היהדות ההלכתית.

      אני, 14/06/13 10:03

      כמה רוע לב צריך להיות לאדם ש׳יקוב את הדין את ההר׳ מוכן להתעקש על קוצו של יוד מבחינה הלכתית, העיקר לא לאשר לאשה לקבל את החירות שלה- להינשא מחדש ולהביא ילדים כשרים- בעיקר שידוע שהתורה היא תורת חיים- אפשר וצריך לחיות על פיה.

      IP: 212.199.202.47 דווח על תגובה זו

      • היא מנסה לאלץ את בתי הדין לדפוק את הגבר המסכן לאחר שחברותיה עשו זאת ב.

        עצת אחיתופל במירעה, 14/06/13 14:52

        בבתי המשפט החילוניים.

        IP: 212.199.202.33 דווח על תגובה זו

        • היא מנסה למנוע תופעה של סרבנות גט

          אני, 14/06/13 16:59

          עד שזה (חלילה) לא יקרה למישהי שאתה מכיר, שתכלה את כל שנות הפריון שלה בהמתנה לרשע המרושע לו נשאה כדי שישחרר אותה- כנראה שלא תבין עד כמה זו בעיה נוראית.

          IP: 212.199.202.33 דווח על תגובה זו

          • היא מנסה למנוע סרבנות רק מצד הבעל היא לא מנסה למנוע סרבנות מצד האשה (ל''ת)

            היא מנסה 'לסנדל' את הבעל עוד לפני הנישואין.., 15/06/13 22:35


            IP: 212.199.202.33 דווח על תגובה זו

            • כי לסרבנות נשית יש פתרונות

              אני, 16/06/13 10:35

              גם זה מצב דוחה שצריך למגר, אבל הוא פתיר.
              אף ילד לא יהפוך ממזר בגללו וב׳היתר מאה רבנים׳, לגבר מותר להינשא מחדש.
              אין פתרון כזה לנשים ואין מי שישמיע את קולן - לכן מה שהיא עושה זו עבודת קודש.

              IP: 212.199.202.33 דווח על תגובה זו

          • קביעה מוטעת

            יוסי, 16/06/13 10:30

            את קבעת שהוא רשע מרושע יכול להיות שסתם נמאס לה והוא אינו מוכן לשאת בעול אותו היא מפילה עליו ובלקיחת ילדיו ממנו על לא עוול בכפו

            IP: 212.199.202.33 דווח על תגובה זו

            • אדם שמוכן לפגוע ככה

              אני, 16/06/13 10:44

              ברעייתו ובילדים שלו ( שכן, הרבה פעמים התנאים של הבעל זה ׳הורדה במזונות *הילדים*׳) הוא רשע מרושע.
              גם אשה ד״א, אם המצב היה הפוך.

              סרבנות היא לא הפיתרון בכל מקרה. זה כמו לרצוח מישהו בגלל שהוא לקח לך את העט. לא פרופרציונלי ולענ״ד צריך גם להיות לא חוקי.

              IP: 212.199.202.33 דווח על תגובה זו

    • מה זה סמיכה? מנהג מלפני 450 שנה מהעיר צפת. אז מי אמר שהסמכה קובעת?

      יחזקאל, 16/06/13 06:01

      גם כיסוי הראש הוא מאותה תקופה. מההלכה ומהתורה מותר לברך בלי כיסוי ראש. כיסוי הראש הוא השפעה מוסלמית. היא יותר מומחית מהרבה רבנים אלא שדעותיך מושפעות מהשוביניזם הזכרי.

      IP: 195.27.154.84 דווח על תגובה זו

  • 8.

    לכבוד 'הרבנית' תליט"א ומה על הנשים המסרבות לקבל גט, אין לך מילה עליהם?

    קורא נכוחה, 13/06/13 22:57

    את יודעת טוב מאוד שבתי הדין הרבניים היו כופים גט בשוטים ו'כופין אותו עד שיאמר רוצה אני' מי שמונע זאת הוא בית המשפט החילוני...

    נשוא התלונה הוא בית המשפט החילוני ולא בית הדין הרבני.

    IP: 212.199.202.33דווח על תגובה זו

  • 7.

    אין תואר כזה "רבנית" אלא משום כבוד בעלה "הרב"

    חוצה ישראל, 13/06/13 20:51

    כשם שאשת דר' לא דוקטורית ואשת נגר לא נגרית כך אשת רב לא רבנית אלא משום כבוד קוראים לה "הרבנית" ועוד אשת חבר כחבר, אבל מכאן להכשיר אותה כרבנית פוסקת, הדרך ארוכה מאוד.

    IP: 195.27.154.98דווח על תגובה זו

    • בעלה לא רב (ל''ת)

      מאחד, 14/06/13 11:54


      IP: 195.27.154.84 דווח על תגובה זו

  • 6.

    הרבנית פיוטרקובסקי המתקדמת ביותר בעולם ההלכה המודרני ובעלת אינטלגציה

    שאול, 13/06/13 20:17

    הראשונה בין כל פוסקי ההלכה.אין עליה-היא גאון ובעלת ידע תורני עמוק ורחב.

    IP: 195.27.154.84דווח על תגובה זו

    • "עולם ההלכה המודרני" מאיפה הבאת את החיה המוזרה הזו ?

      תוהה, 13/06/13 23:16

      עולם ההלכה מבוסס על התורה שבכתב ובעל פה, דברי התנאים והאמוראים הראשונים והאחרונים עד לספרי השו"ת של פוסקי זמננו.

      אין בהלכה תהליך של מודרניזציה, אלא אם כן מדובר בכת הרפורמית.

      IP: 212.199.202.47 דווח על תגובה זו

      • זו בדיוק הבעייה: מאז ימי הביניים ההלכה הדתית קפאה והפסיקה להתקדם

        יודע, 14/06/13 08:45

        חרם דרבנו גרשום, למשל, היה חידוש ו"מודרניזציה" של ההלכה. לפניו ריבוי נשים היה מותר ביהדות, אפילו יותר מאשר באיסלם. בהלכה תמיד הייתה "מודרניזציה", ואין לזה שום קשר ליהדות הרפורמית.

        IP: 195.27.154.98 דווח על תגובה זו

        • בשבילך זו בעיה, ובשביל יהודי המאמין כי 'זאת התורה לא תהא מוחלפת' (ל''ת)

          זה עיקרון יסודי ביהדות, 14/06/13 14:55


          IP: 212.199.202.33 דווח על תגובה זו

          • אתה מאמין ברמנים במקום בה' ובתורה. הכת החרדית היא עכו"ם עבירות מדאורית (ל''ת)

            יחזקאל, 16/06/13 05:55


            IP: 195.27.154.98 דווח על תגובה זו

  • 5.

    אין לי הערכה לפחדנים. אם היא רפורמית- שתצא מהארון (ל''ת)

    מפוקח, 13/06/13 20:15


    IP: 195.27.154.84דווח על תגובה זו

    • היא רפורמית כמו הלל הזקן, שתקן את הפרוזבול

      אני, 14/06/13 09:48

      כשיש מצב אנומלי, והתורה שהיא תורת חיים הופכת לסם המוות, מבין כל אחד שיש לתקן.

      ההלכה ( אפילו עצם השם ׳הלכה׳ מלמד על משמועתה- הליכה, התקדמות) תמיד פירשהמצבים והתמודדה עם נושאים קשים- עד שבאה היהדות החרדית האשכנזית וקבעה ש׳חדש אסור מהתורה׳ ותקעה את רוב היהדות במאה ה19.

      לרבני עדות המזרח, אליהם לא הגיע החידוש הרפורמי הזה של ׳חדש אסור מהתורה׳ בנוגע לכל נושא הקשור לחיים, תמיד היו פסיקות ׳נועזות׳ ( די אם נזכיר את זכות הבחירה לנשים- הר׳ קוק נגד, הר׳ עוזיאל בעד) - מה שרק מראה שאם רוצים למצוא פצרונות הלכתיים לבעיות, זה אפשרי.

      IP: 212.199.202.33 דווח על תגובה זו

      • הלל הזקן תיקן פרוזבול למען העניים המסכנים והרעבים ולא למען נשים בוגדות

        וסחטניות, 14/06/13 15:04

        רבי יוסף קארו שחיבר את ה'שולחן ערוך' היה פאר רבני המזרח, והתנגד נמרצות לכפיית גט על הבעל, פרט למקרים בודדים המפורטים במשנה במסכת כתובות ע"ז.

        IP: 212.199.202.47 דווח על תגובה זו

        • זה משנה למה?

          אני, 14/06/13 16:53

          הרי- זו התורה לא תהיה מוחלפת הוא עיקר באמונה, לא?

          אלא שכשרוצים למצוא םיתרון - מצליחים. ואין פלא, התורה היא תורת חיים.

          IP: 212.199.202.47 דווח על תגובה זו

          • תקנת הלל לא סותרת את מצות שמיטת כספים שאינה חלה כאשר המלוה מוסר...

            מ, 15/06/13 22:42

            את חובותיו לבית דין.

            ההמצאה ה'גאונית' שהבעל יתחייב לפני הנישואין כי בנו הנולד מאשה אחרת יהיה 'ממזר מדרבנן' מעוררת גיחוך.

            IP: 212.199.202.47 דווח על תגובה זו

            • זה מעורר גיחוך וחרם דרבנו גרשום על נשיאת שתי נשים לא?

              יהודה, 16/06/13 09:36

              מה ההבדל בכלל?
              יש לחכמים כוח לתקן תקנות מחייבות לשם תיקון העולם. וזו תהיה אחת מהן. נכון. לא ניתן יהיה להפוך את מעמד הילדים לממזרים אבל כן יהיה ניתן להתייחס בחומרה לחייב בגט ובתשלמוי עתק לאשה הנבגדת.
              למותר לציין שלא מן הנמנע שההתייחסות לאשה בוגדת צריך להיות זהה.

              IP: 212.199.202.33 דווח על תגובה זו

        • יוסף קארו הוא תאונה הלכתית של החמרות בעיקר בהשפעת הרמב"ם.

          יחזקאל, 16/06/13 05:51

          הרמב"ם עצמו הושפע מהקנאות המוסלמית בתוכה שכן גם מאופייה וגם מעצם תוקפנותה ונטה מכך להחמרה ולהקצנה.

          IP: 195.27.154.84 דווח על תגובה זו

  • 4.

    היא לא

    דודי קריב, 13/06/13 19:54

    רבנית. בעלה עובד בהיי-טק והוא לא רב. בנוסף, אפשר בשיטה הזו לתפוס כותרות בעתונים, אבל אם היא תפנה במכתב מנומס לרב דיכובסקי מנכ"ל בתי הדין זה יתברר כהרבה יותר יעיל.

    IP: 212.199.202.33דווח על תגובה זו

    • כמה אתה טועה ומבזה את התורה.הרבנית צנועה שבצנועות,לא מתבלטת,לא כופה

      שמוליק, 13/06/13 20:26

      דעתה ולא מתפרסמת.היא לא זקוקה לרב דיכובסקי,היא עולה עליו בידע והבנה של מצבים קשים ומוצאת פתרונות הלכתיים אנושיים.

      IP: 195.27.154.98 דווח על תגובה זו

      • רבניות צנועות יושבות בביתן ולא מטיפות מוסר לבתי הדין כדי להמצא בכותרות (ל''ת)

        ''כל כבודה בת מלך...וכו''', 13/06/13 23:21


        IP: 212.199.202.33 דווח על תגובה זו

        • עת לעשות לה׳- הפרו תורתך... (ל''ת)

          אני, 14/06/13 09:53


          IP: 212.199.202.33 דווח על תגובה זו

          • זו בדיוק הבעיה....הפרו תורתך. (ל''ת)

            א, 14/06/13 15:05


            IP: 212.199.202.33 דווח על תגובה זו

            • שלחת כבר עדכון לר׳ יהודה הנשיא בענין? (ל''ת)

              אני, 14/06/13 16:54


              IP: 212.199.202.33 דווח על תגובה זו

  • 3.

    סליחה גברת כתבת אני התגרשתי ברבנות ועשו ממני קציצות והאישה קבלה הכל (ל''ת)

    ברבנות גברים נשחטים את לא יודעת כלום, 13/06/13 19:02


    IP: 195.27.154.98דווח על תגובה זו

    • 200 גברים במצבך מאבדים את חייהם כל שנה..והיא עוד מעזה לדבר על נשים במא (ל''ת)

      במאסר, 13/06/13 23:18


      IP: 212.199.202.47 דווח על תגובה זו

  • 2.

    חילול השם, לא חילול ה' (ל''ת)

    באבא, 13/06/13 18:29


    IP: 195.27.154.84דווח על תגובה זו

  • 1.

    להפריד מיד דת ממדינה (ל''ת)

    ראובן הירושלמי, 13/06/13 18:29


    IP: 212.199.202.33דווח על תגובה זו

    • אתה רוצה מדינה גזענית או שמאלן מטורף שלא רוצה מדינה יהודית (ל''ת)

      היהדות היא או דת או גזע, תחליט, 14/06/13 08:45


      IP: 195.27.154.98 דווח על תגובה זו

      • להפריד את המדינה מהדת...הדעת איננה סובלת כפיה חילונית על בתי הדין הדתי (ל''ת)

        הדתיים, 14/06/13 15:08


        IP: 212.199.202.47 דווח על תגובה זו

        • PFEW

          CHAZKALE BOY BOY, 16/06/13 05:01

          AT MAG'IILA.YAFA KMO HASHEMESH BEEMTZA HAYOM.ICHSA.

          IP: 165.254.44.132 דווח על תגובה זו