• 83.

    לכל המגיבים המוסתים-איזה "שויון" יש באלפי העתודאים-שהולכים לצבא לעבוד

    ולהתקדם בקריירה! על חשבון משלם המיסים, 30/05/13 10:57

    ואלה שעושים שבוע שבוע, או תצפיתנים שעושים כמה ימים ואח"כ שבוע בבית.

    IP: 84.94.180.207דווח על תגובה זו

  • 82.

    אפולוגטיקה עלובה במיוחד (ל''ת)

    פתח תקווה לא קיימת, 30/05/13 07:30


    IP: 46.117.65.245דווח על תגובה זו

  • 81.

    ההסדר רק אמור לתת פרנסה לרבנים

    שי המקורי, 30/05/13 04:30

    כל השאר זה מילים יפות שמכסות את הפריווילגיה של ההסדרניקים לשרת כמעט חצי מבחור שלא הסדרניק.

    אח שלי היה הסדרניק ועשה תואר בהנדסאות תעשיה וניהול בזמן ההסדר

    IP: 79.177.161.42דווח על תגובה זו

    • ללמוד הנדסה תו"כ של"ת זה אסור (ל''ת)

      איזו פרנסה?, 30/05/13 05:28


      IP: 109.226.28.149 דווח על תגובה זו

  • 80.

    יש חוק שירות חובה במדינה ואתם מתחמקים ממנו בכל צורה ודרך (ל''ת)

    זה כל הסיפור וכל השאר זיבולי שכל חצופים, 30/05/13 04:02


    IP: 24.184.199.61דווח על תגובה זו

  • 79.

    שישרתו שרות מלא ונקצר את השירות לכולם, (ל''ת)

    חופשי פראייר, שחושב שיש לקצר השרות הצבאי לכולם., 30/05/13 03:24


    IP: 85.250.128.57דווח על תגובה זו

  • 78.

    parazitim-titbaishu-torem lamdeina??ha ha ha (ל''ת)

    haim, 30/05/13 02:37


    IP: 118.172.138.215דווח על תגובה זו

  • 77.

    למגיב 65, ולכל הטוענים כי המדינה מתקיימת בזכות החרדים...

    זלמנוביץ ישראל, 30/05/13 00:37

    רוב הנספים בשואה היו מלאי מצוות כרימון, והדבר הזה לא עזר להם במאומה...

    דווקא היהודים המשכילים והחרדים ה"מתנגדים"(שגם הם היו משכילים), שהתנגדו בתוקף למנהיגות קהילתית חשוכה - בלא כל ביקורת עצמית, שהיו בקיאים גם בחוכמת הגויים, הבינו מה שהולך לקרות - ורובם ברחו בזמן - והם ניצלו !

    ואז כמו היום, החרדים שהולכים בעיניים עצומות אחרי מנהיגים הסגורים בתוך עצמם, לא מסוגלים לראות את השואה הגדולה שהם הולכים להמיט על צאן מרעיתם:

    בעוד פחות מדור מספר החרדים יכול להגיע למחצית מתושבי המדינה - ומי יישאר כאן, לבנות להם בתים, להרחיב תשתיות של חשמל מים, שרותי בריאות, חינוך -ואף מי ייתן להם אוכל לאכול ובגד ללבוש ?

    מפליא באיזה מהירות לקח השואה נשכח - דווקא לבני האודים המוצלים מאש שחזרו מהתופת...

    IP: 109.186.99.21דווח על תגובה זו

  • 76.

    יש אישור של רב: האורך לא קובע (ל''ת)

    ד''ר דוד גלעד, 29/05/13 23:34


    IP: 79.181.161.150דווח על תגובה זו

  • 75.

    מה אנו בצפון קוראה

    אסף, 29/05/13 22:51

    ישראל מחנכת את האזרחים, מיגיל 6 לפחות .כך שהשרות בצבא אמור להיות ענין רציונלי מיקצועי.ולא מוסד לחינוך מחדש בסגנון צפון קוראה

    IP: 188.64.204.77דווח על תגובה זו

  • 74.

    חיילים במצוות הרבי ......תורמים לעצמם ולא לכל החברה .....נצלנים מפונקי (ל''ת)

    הרבי אמר ........., 29/05/13 22:41


    IP: 79.183.14.117דווח על תגובה זו

  • 73.

    כל חייל בהסדר הוא חייל ארבע שנים מלאות!

    חבל שלא שירתי בהסדר, 29/05/13 22:29

    העובדה שהוא משרת שירות פעיל רק שנה וחצי לא יכולה לבטל את העובדה שהוא חייל עוד שנתיים וחצי, אינו יכול לעבוד. לא מקבל משכורת צבאית. לאחר הכשרה צבאית. זמין לשירות בכל רגע של מתיחות ביטחונית.
    השירות הזה בהם חיילי ההסדר זמינים לצה"ל ארבע שנים הוא תרומה אדירה ורבה בהרבה מכל חייל אחר בצה"ל שמשרת רק שלוש שנים, בוודאי בהשוואה לחיילים לא קרביים. חיילי ההסדר הם קרביים ארבע שנים.

    IP: 77.125.153.126דווח על תגובה זו

    • המיתנחלים משלמים במובן מסוים צחיר על סגירותם והנחותיהם

      התגייסו כמו הקיבוצים, 30/05/13 07:21

      ההסכמה הזו מסתירה מאחוריה כל מיני הטבות והנחות שונות ומשונות ועוד יותר מזה מסתירה מאחוריה הנהגה רבנית חרדית סמויה .הנהגה שחושבת בדומה למימסד החרדי שלא רוצה ללכת לצבא קרי הנהגה שרואה בגיוס דבר שולי משני דבר חסר חשיבות שצריך לשים אותו אחורה ברמת החשיבות.יש המון המון קווי דמיון בין אליטת המיתנחלים לאליטה החרדית גם בגישה לצבא.אם המיתנחלים היו מישתווים לקיבוצים של פעם ברמת היסתכלות על צהל מיזמן הם היו מיתגייסים כמוהם ואז באמת היינו מקבלים מלא קצינים מההיתישבות.המיתנחלים מעריצים את החרדים רואים בהם יותר טובים מהם יותר דתיים מהם ומודל חיקוי ענק.פה קבור הכלב

      IP: 37.19.120.21 דווח על תגובה זו

  • 72.

    ה כ ו ס של האמא שלך גם תורם למדינה, אבל מה זה קשור לשוויון ??" (ל''ת)

    דתילוני מאוס, אל תתנשא עלינו !, 29/05/13 22:23


    IP: 84.228.139.236

  • 71.

    עוד פינוק ששוה הרבה מאד כסף לבני המתנחלים (ל''ת)

    עדי, 29/05/13 22:16


    IP: 79.182.60.42דווח על תגובה זו

  • 70.

    נוסף לשירות המקוצר יש להם הטבה כספית עצומה לעומת חיילים אחרים שמשרתים (ל''ת)

    עדי, 29/05/13 22:16


    IP: 79.182.60.42דווח על תגובה זו

  • 69.

    פרסמו כמה מתוך אלו שאמורים להתגייס באמת התגייסו (ל''ת)

    שוש, 29/05/13 22:14


    IP: 79.182.60.42דווח על תגובה זו

  • 68.

    פרסמו את מספר חיילי ישיבות ההסדר בחמש השנים האחרונות (ל''ת)

    שוש, 29/05/13 22:14


    IP: 79.182.60.42דווח על תגובה זו

  • 67.

    הרמאות הדתית הלאומית -האם חיילי גולני, גבעתי, סיירות וכו' אינם תורמיםי (ל''ת)

    שוש, 29/05/13 22:13


    IP: 79.182.60.42דווח על תגובה זו

  • 66.

    לכל המתלהמים : אתם עדין קיימים כי אנחנו התפללנו עבורכם . (ל''ת)

    עדד, 29/05/13 21:46


    IP: 79.182.103.57דווח על תגובה זו

    • עודד אתה צודק בלי התפילות שלכם הצבא לא היה מחזיק מעמד

      אלוהים, 29/05/13 22:59

      אם כל אזרחי המדינה יתחילו ללמוד בישיבות מצאת החמה ועד חצות הליל .....
      אני אגרום לכך של הצבאות בעולם יתפרקו וימסו בדרכם לתקוף את עם ישראל הלומד תורה כל היום ....
      וגם אני אוריד לכם אוכל מהשמיים בדיוק כמו המן במדבר במשך 40 שנה .
      עודד אתה צודק תמשיך להתפלל אתה מציל את עם ישראל ואת חיילי צה"ל שחושבים שהם מצילים אותך .
      רק תעשה לי טובה אחת עודד הצדיק תגיד לעם ישראל שלא יגיעו בשבת בבוקר לפתיחת ההיכל אם הם מבצעים הלבנת פני אדם ברבים ,על זה אני לא מוכן למחול ולסלוח .....
      ותמשיכו להתפלל באמונה שלמה ובלב נקי...
      "מי יעלה בהר אדוני נקי כפיים ובר לבב "

      IP: 79.176.222.19 דווח על תגובה זו

      • אני עבדך הנאמן! (ל''ת)

        דל רש ואביון, 30/05/13 06:17


        IP: 62.90.174.111 דווח על תגובה זו

  • 65.

    שרות הסרוגים

    דניאלי יגאל, 29/05/13 21:42

    מספיק עם ההסברי קש עושים פחות מחצי שרות -- ההסדרניקים -- והרב המכובד מסביר לנו שזה בעצם השרות הכבד ביותר כל זה יפה כל עוד החמור הממלא את מלא השרות שותק וממשיך את משקר רב "מכובד" ושקרן מצוי

    IP: 109.65.148.72דווח על תגובה זו

  • 64.

    ר' שיוולד צודק וכפעל יוצא : אם נקצר עוד את שרותם, אכות תרומתם תתעצם. (ל''ת)

    עדד, 29/05/13 21:41


    IP: 79.182.103.57דווח על תגובה זו

  • 63.

    twelve tribes, 3 different army service paths (ל''ת)

    Toledo, 29/05/13 21:18


    IP: 85.64.43.23דווח על תגובה זו

  • 62.

    האמת על ישיבות ההסדר

    אלמוני, 29/05/13 21:16

    יש טענה שחלק גדול מהקצונה בצה"ל בא מהם-לא אמת.לפי דברי אדם שהכיר את המערכת מבפנים רוב הקצינים הדתיים לא באו מישיבות ההסדר אלא מהמכינות הקדם צבאיות.ועכשולעיקר: במה תורמים תלמידי הישיבות בזמן שמעבר ל-16 חדשי השרות,בלימוד ותפילות?? אז במה הם שונים מהחרדים,אותם כן רוצים לגייס לפחות לשנתיים? האם לימודיהם מגנים על המדינה יותר מאשר אלו של תלמידי החרדים?? מי שטוען שלימודים הם אינטרס של המדינה מסייע לנימוקים של רבני החרדים שטוענים אותו הדבר.ואם רוצים לגייס את החרדים לשנתיים-אז בבקשה-גם את המיוחסים שבנט תומך בהם,אנשי ההסדר.

    IP: 84.110.115.37דווח על תגובה זו

  • 61.

    מדינה מפלסטיק לכל מגזר חוק שרות אחר. במקום עם אחד חוק אחד. (ל''ת)

    מסמר חלוד, 29/05/13 21:08


    IP: 2.55.125.26דווח על תגובה זו

    • אהבתי מאוד את התגובה שלך ...מדינה מפורקת לרסיסים .... (ל''ת)

      ביתרי וותיק, 29/05/13 22:51


      IP: 79.176.222.19 דווח על תגובה זו

  • 60.

    האמת על ישיבות ההסדר

    גיא מתל אביב, 29/05/13 20:49

    ישיבות ההסדר הוקמו מכיוון שאחוז החיילים הדתיים שמוריד את הכיפה מקרב אלו שמשרתים ביחידות המעורבות גבוה מאד. מה עשו - יצרו מסלול לדתיים בלבד וקיצרו את השירות שלהם. כל השאר בבל"ת. הם לא חיילים טובים יותר, לא מתנדבים יותר ולא כלום. איתי במילואים יש לא מעט ביניש"ים, ביניהם יש חבר'ה מצוינים, אבל גם לא מעט נצנצים רציניים וחיילים דמיקולו. כמו כולם. לא יותר ולא פחות.

    IP: 85.250.50.68דווח על תגובה זו

  • 59.

    בבתי הספר ברמת אביב וצפון תל אביב רק 50% מהתלמידים מתגיסים לצה"ל (ל''ת)

    יש לפעול מייד בנושא, 29/05/13 20:36


    IP: 90.184.201.220דווח על תגובה זו

    • הכיפה שלך חוסמת לך את השכל .... (ל''ת)

      אתם נצלנים עלובים, 29/05/13 22:43


      IP: 79.183.14.117 דווח על תגובה זו

  • 58.

    הרב ב.תחת שלי. כל דו.ס - אידיו.ט. (ל''ת)

    אורן האתאיסט, 29/05/13 20:25


    IP: 86.20.159.17דווח על תגובה זו

  • 57.

    רפי רפאלי ! ראיתי השבוע עורב לבן[זקן בן 60 עם שערות שיבה],יש אי שם (ל''ת)

    תימני אחד טוב!,,,,,אורי תמרקין, 29/05/13 19:47


    IP: 109.186.114.66דווח על תגובה זו

  • 56.

    ההגדרה לבוגדים היא אנשים שמאמינים שהדת ופסקי ההלכה של הרבנים נמצאים

    בוגדים במדינה בשם האלהים והדת, 29/05/13 19:37

    מעל המדינה,חוקיה ופקודות צה"ל ומפקדיו.

    IP: 79.180.195.196דווח על תגובה זו

  • 55.

    הסדר- בגילגול הבא שמישהוא ישכב לכם על הגדר תדרכו ותעברו ,אין צורך (ל''ת)

    לחזור אליו ולהשתין עליו!,,,אורי תמרקין, 29/05/13 19:22


    IP: 109.186.114.66דווח על תגובה זו

    • מענין תוך כמה חודשים,השערוריה היתה נחשפת אם יגאל היה אשכנזי ולא תימני (ל''ת)

      אורי תמרקין, 29/05/13 19:28


      IP: 109.186.114.66 דווח על תגובה זו

      • שנבגד על ידי תימנים שבוגדים בכל דבר תימני שזז (ל''ת)

        ע משולם, 29/05/13 19:29


        IP: 109.186.114.66 דווח על תגובה זו

    • אני מאשים!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (ל''ת)

      אמיל י זולה בת זולה, 29/05/13 19:32


      IP: 109.186.114.66 דווח על תגובה זו

  • 54.

    כשרואים דתי או חרדי עם כיפה וזקן מבינים מיד שיש עסק עם מי שיש (ל''ת)

    לו הנחות פרוטקציה ושקרים עם גלגול עניים לשמים., 29/05/13 19:20


    IP: 79.177.99.168דווח על תגובה זו

    • אתה מחזק את הטוענים שלא כדאי להיות בקשר עם חילונים, כי רובם רשעים. (ל''ת)

      נירה, 30/05/13 14:58


      IP: 95.86.115.13 דווח על תגובה זו

  • 53.

    אם הם כל כך תורמים, אז אדרבא - ילכו מחיל אל חיל ל-3 שנים כמו כולם. (ל''ת)

    אבא לחייל, 29/05/13 19:19


    IP: 132.68.245.191דווח על תגובה זו

  • 52.

    כל העניין של דתיים חרדים ושסניקים יצרו כאן תעשיה שמפרנסת היטב המוני (ל''ת)

    טפילים בישיבות כשרויות כוללים אולפנות עמותות ועוד, 29/05/13 19:16


    IP: 79.177.99.168דווח על תגובה זו

    • אם אנחנו עם אחד אז צבא אחד.את זה מבין היטב האלוף אלעזר שטרן (ל''ת)

      ודעתו ידועה וגם נכונה כי יש גבול להתעלקות., 29/05/13 19:17


      IP: 79.177.99.168 דווח על תגובה זו

  • 51.

    נפתלי אני נוצרי מאתמול[סאגת אילת שקד ושנאתה לנשים] (ל''ת)

    אורי תמרקין, 29/05/13 18:44


    IP: 109.186.114.66דווח על תגובה זו

    • כָרַתִּי אֶת־בֵּית יִשְׂרָאֵל וְאֶת־בֵּית יְהוּדָה בְּרִית חֲדָשָׁה (ל''ת)

      אורי תמרקין, 29/05/13 18:44


      IP: 109.186.114.66 דווח על תגובה זו

      • אֲשֶׁר־הֵמָּה הֵפֵרוּ אֶת־בְּרִיתִי וְאָנֹכִי בָּחַלְתִּי בָם, נְאֻם־יהוה (ל''ת)

        אורי תמרקין, 29/05/13 18:45


        IP: 109.186.114.66 דווח על תגובה זו

      • לֹא יְלַמְּדוּ עוֹד אִישׁ אֶת־רֵעֵהוּ וְאִישׁ אֶת־אָחִיוּ לֵאמֹר, דְּעוּ אֶת יהוה; כִּי כוּלָּם יֵדְעוּ (ל''ת)

        אורי תמרקין, 29/05/13 18:45


        IP: 109.186.114.66 דווח על תגובה זו

        • אכן

          כן כן כן, 30/05/13 07:31

          נכון אמן

          IP: 37.19.120.21 דווח על תגובה זו

    • שמש בגבעון דום!!! וירח ראשו של בוגי יעלון (ל''ת)

      אורי תמרקין, 29/05/13 19:08


      IP: 109.186.114.66 דווח על תגובה זו

      • [take it as acompliment bugi [yes sir i can bugi (ל''ת)

        t, 29/05/13 19:10


        IP: 109.186.114.66 דווח על תגובה זו

  • 50.

    השרות של ישיבות ההסדר תורם למדינה הפסדים גדולים. .תורה לא מנצחת מילחמה (ל''ת)

    ישראל ישראלי, 29/05/13 18:27


    IP: 46.117.118.182דווח על תגובה זו

    • תיזהר! הקנאה והתאווה והכבוד מוציאים את האדם מן העולם (ל''ת)

      יוסי, 30/05/13 15:00


      IP: 95.86.115.13 דווח על תגובה זו

  • 49.

    אם שוויון אז עד הסוף, איך יכול להיות שאני שירתתי 3 שנים + 20 שנה מילוא

    אלי, 29/05/13 18:18

    והטבח בבסיס שלי שירת רק שנה וחצי (שבוע-שבוע) ולא עשה בכלל מילואים?

    איך זה יכול להיות שאני רצתי על ג'בלאות, שכבתי בבוץ במארבים ואילו יאיר לפיד שתה בשירות שלו מקיאטו בתל אביב ולא עשה מילואים?

    בסה"כ לכל אחד יש תרומה בסדר גודל שונה.
    עכשיו אפשר לדבר על כמה כל קבוצה תורמת.

    בוא וניקח ששירת בשירות קרבי, חייל כזה נתן 3 שנים של שירות אמיתי, כנראה שיתן חודש בשנה במשך 20 שנה. חייל 10.

    מולו יש את המשתמט, הוציא איזה פטור או אישור מהרופא, חייל 0.

    באמצע יש אנשים כמו יאיר לפיד, ג'ובניקים שהעבירו את השירות שלהם באיזי, חייל 4.
    יש אנשים שעשו יותר כמובן, נניח אנשים טכניים שעושים מילואים, חיילים 7.

    חיילי ההסדר עושים שירות סדיר קצר יותר אבל רובם קרביים ומשרתים במילואים. בלי ספק הם לא חיילים 10 אבל הם גם עושים הרבה יותר מחייל 4-6.

    אז לפני שנחפש את השוויון הטוטאלי כדאי להבין שאין כזה דבר. יש מי שתורם יותר, מי שפחות וחיילי ההסדר תורמים יותר מהחייל הממוצע.

    IP: 213.57.118.246דווח על תגובה זו

    • ואם הוא הסדרניק ג'ובניק?

      ציקי, 29/05/13 18:51

      מספיק עם התירוצים!
      כל אחד שיעמוד לגורלו בלשכת הגיוס, מי לגולני ומי לגל"ץ, מי לטייס ומי למטבח.

      IP: 37.142.236.109 דווח על תגובה זו

    • מה זה השטויות האלו ...הם משרתים רק 17 חודש כי הם נצלנים ....

      עני מרוד, 29/05/13 22:31

      לידיעתך הרבה
      שרות של 36 חודשים של נהג ושל טבח ושל אפסנאי
      ושל חייל בקריה ושל איש חיל הקשר
      שווה בדיוק לשרות של לוחם ביחידה המובחרת ביותר שמשרת 36 חודשים בצה"ל .
      מה זה ההמצאות האלו .....
      אתה רוצה לתקן ????
      תגייס את כולם ל36 חודשים מלאים ....
      ואת המשכורת שמשולמת לחייל תשלם לפי המקצוע הצבאי והתרומה של אותו חייל לצבא ....
      לדוגמא לוחם ביחידה מובחרת 3000 שח בחודש
      חשמלאי מטוסים 1500 שח
      טכנאי שחוזר כל יום הביתה 500 שח
      פקיד בקריה 400 שח .....
      ואל תספר לי מעשיות על התרומה של בחורי ישיבות ההסדר ....כל ההסדר הזה זה תעלול להתחמק משרות צבאי מלא .....
      אם בני העניים יכולים לשרת 36 חודשים מלאים
      רק הדתיים חייבים לשרת 36 חודשים מלאים ואפילו יותר ......

      IP: 79.176.222.19 דווח על תגובה זו

    • תהיו כמונו וזה אומר לפחות שלוש שנים כמו כולם

      הסכמים זה שחיתות אחת גדולה.למה הקיבוצים לא עשו הסכ, 30/05/13 07:45

      מה אתה מקשקש יש המון אי דיוק בדבריך.טבח לא עושה מילואים?קישקוש.אח שלי היה משגיח כשרות וכמי שחייתי איתו לא קיבל שום הנחה היה בכל המילחמות בחזית בכל מקום עמד בסכנות היה בביירות ועבר מלא מלא סכנות טילים מעל לראש ומה לא במשך השנים מיררו לו את החיים בלי סוף סיסמאות וקריאה להיתיצבות כמה פעמים בשנה קריאה למילואים ומה לא אינסוף היתעללויות.אני אישה הייתי עושה תורנויות בלילות בחגים בחיל הקשר מישמרות ומה לא וזה אומר יותר שעות ושעות חריגות אז נותנים קצת יותר שעות חופש.גם מילואים וסיסמאות עברתי כל שנה.ככה זה כשאתה חי בחברה הרגילה לנו לא היו הזכויות של המיתישבים והחרדים לא הסכמים ולא הנחות ולא כלום .לנו לא היה לובי ולא סידורי עבודה.ככה כולם צריכים להיתגייס שיחושו על בשרם מה שאנחנו חשנו ואז יבינו.

      IP: 37.19.120.21 דווח על תגובה זו

  • 48.

    תירוצים וסיפורי מעשיות

    שלמה, 29/05/13 18:06

    אין שום סיבה לאפשר לאנשי המגזר הדתי לסוגיו (כולל חרדים) להשתמט משירות מלא ונשיאה שווה בעול.
    אל תתרמו, אל תעשו טובות, רק תעשו מה שכולם עושים - תשרתו שירות מלא!.
    השוויון הוא ערך עליון והוא הבסיס ללגיטימציה של שירות החובה. אם אין שוויון אז כל נער חילוני יכול להגיד שהוא לא מסכים להיות מקופח.
    ועוד לא דברנו על כך שבנות דתיות לא משרתות כלל...

    IP: 37.142.236.109דווח על תגובה זו

    • כל נער חילוני דווקא יכול ללכת לגרעין נח"ל ולעשות מסלול דומה מאוד (ל''ת)

      אבל זה כמובן פחות מענין, 29/05/13 20:27


      IP: 85.65.182.227 דווח על תגובה זו

  • 47.

    איזה יופי, עושים פחות משנה וחצי (ל''ת)

    ומרגישים כאילו עשו שמונה שנים, 29/05/13 18:03


    IP: 212.150.172.140דווח על תגובה זו

  • 46.

    אתם גדולי הבוגדים של עם ישראל עוד מימי מצדה,וכותב שורות אלו בעד (ל''ת)

    ארץ ישראל השלמה!!,,,,אורי תמרקין, 29/05/13 17:52


    IP: 109.186.114.66דווח על תגובה זו

    • אתם הדגה שאוכלת את הדגיג המובחר שהשריצה לארוחת בוקר!!כבר 3000 שנה (ל''ת)

      אורי תמרקין, 29/05/13 17:53


      IP: 109.186.114.66 דווח על תגובה זו

      • שבתאי צבי מלך ישראל (ל''ת)

        א, 29/05/13 17:54


        IP: 109.186.114.66 דווח על תגובה זו

    • אתם קונים רק מיהודים[המצאה של היטלר] וזאת הסיבה שאתם עולים לנו (ל''ת)

      כל כך הרבה, 29/05/13 18:12


      IP: 109.186.114.66 דווח על תגובה זו

      • אתם קנאים!! ולא לשם (ל''ת)

        אורי תמרקין, 29/05/13 18:13


        IP: 109.186.114.66 דווח על תגובה זו

        • אתם קונים בכורה בנזיד עדשים וגאים בזה (ל''ת)

          אורי תמרקין, 29/05/13 18:14


          IP: 109.186.114.66 דווח על תגובה זו

          • אי אפשר באמת לקנות בכורה,אפשר מקסימום למכור אותה (ל''ת)

            אורי תמרקין, 29/05/13 18:15


            IP: 109.186.114.66 דווח על תגובה זו

      • אוּלַי יְמֻשֵּׁנִי אָבִי, וְהָיִיתִי בְעֵינָיו כִּמְתַעְתֵּעַ; וְהֵבֵאתִי עָלַי קְלָלָה, וְלֹא בְרָכָה. (ל''ת)

        אורי תמרקין, 29/05/13 18:18


        IP: 109.186.114.66 דווח על תגובה זו

  • 45.

    בישראל כדאי להיות דתי. לחרדים אין שום חובות והאחרים משרתים רק 16 חודש. (ל''ת)

    רזי, 29/05/13 17:42


    IP: 79.182.66.60דווח על תגובה זו

  • 44.

    כרגיל הדתיים מנצלים את המדינהומבקשים פרס. חוצפנים (ל''ת)

    אלון מהתנחלות מגרון, 29/05/13 17:36


    IP: 79.177.128.163דווח על תגובה זו

  • 43.

    אתם תורמים ? בתפילות? החרדים מתנועעים יותר חזק!! בדוק!! (ל''ת)

    אורי תמרקין, 29/05/13 17:36


    IP: 109.186.114.66דווח על תגובה זו

  • 42.

    ובכל זאת לא עשו הנחה ושירתתי 3+ שנים (ל''ת)

    גם השרות שלי תרם המון, 29/05/13 17:12


    IP: 84.109.174.161דווח על תגובה זו

  • 41.

    אתה יכול לומר את זה על חיילי הנח"ל - לא על חיילי ההסדר (ל''ת)

    אבי, 29/05/13 16:47


    IP: 62.0.34.93דווח על תגובה זו

  • 40.

    ישיבות ההסדר

    אריה דר, 29/05/13 16:19

    גם אם תמשיכו עם השקר הזה לא נקבל זאת כאמת.
    אתם לא חלק מהעם בנושא השירות הצבאי.
    בנותיכם לא משרתות כלל.
    בניכם משרתים פחות מחצי שירות.
    למה??? האם שכינת אלוקים עליכם?
    די לצביעות.
    לא חייבים להגן על כל שחיתות הנובעת מלחצים פוליטיים.

    IP: 84.229.211.28דווח על תגובה זו

  • 39.

    חרטה.אם אנחנו עם אחד שיהיה צבא אחד ואין צדק.ישיבות ההסדר לא יותר (ל''ת)

    מסידור של קומבינה שמטיבה עם הכיפות ודופקת חילוניים, 29/05/13 16:17


    IP: 79.177.99.168דווח על תגובה זו

    • חייל הסדר משרת6חודשים במבצעית ומקבל שכר גדול פי20 מלוחם חילוני שמשרת (ל''ת)

      36חודשים ואחר כך גם מביא ערך למדינה=עובדות עצובות., 29/05/13 16:20


      IP: 79.177.99.168 דווח על תגובה זו

  • 38.

    מדינה הפוכה. מי שיותר מיליטנט קיצוני משרת פחות (ל''ת)

    חרד''לי מסודר לגמרי, 29/05/13 16:15


    IP: 212.199.176.161דווח על תגובה זו

    • אתה שמאלני קיצוני... (ל''ת)

      אבי, 29/05/13 16:25


      IP: 81.218.36.82 דווח על תגובה זו

  • 37.

    משרתים הרבה יותר משנה וחצי ותורמים רבות לאיכותו

    בוגר הסדר, 29/05/13 16:06

    כאדם בוגר הסדר אני רואה סביבי אנשים המשרתים הרבה יותר משנה וחצי בצבא הממשיכים לתפיקידי פיקוד וקצונה. בסך הכולל כל תלמידי ההסדר רשומים בצבא ותחת הצבא למשך 4 שנים רצופות על מנת ללמוד את ההסטוריה היהודית ואת הזכות הקיומית שלנו לשהות באץ הזאת- וזהו אינטרס לאומי כללי. מי שמבקש מהם לעשות עוד יותר זו חוצפה.
    צריך לגייס את החרדים ולהפחית את כמות המשתמטים,שאגב רובם חילונים, ובכך נגיע לכמות מספקת של חיילים שישרתו בצבא העם.
    עזבו את הביינישים בשקט!

    IP: 37.142.159.72דווח על תגובה זו

    • אתם העלית של התפארת של הקטורת המזוקקת של איכות שתורמת!! (ל''ת)

      שכחתי משהוא '' בוגר''?,,,,,אורי תמרקין, 29/05/13 17:38


      IP: 109.186.114.66 דווח על תגובה זו

      • הקיבוצניקים המנופחים של שנות ה70 80 כבר נראים צנועים לידכם (ל''ת)

        אורי תמרקין, 29/05/13 17:47


        IP: 109.186.114.66 דווח על תגובה זו

        • חברה תתבגרו ותענו לעניין

          בוגר הסדר, 29/05/13 22:29

          אנחנו לא מתיפיפים ומבקשים כבוד כי אנחנו מבצעים את מה שאנחנו עושים מתוך הבנה ואידיאלוגיה ולכן אט אט אנחנו הופכים לאליטה, בדיוק הפוך מהקיבוצניקים שחלקם מונעו מכבוד ולכן רואים שאין להם כל המשך.
          ושהחברה האיכותית יותר תנצח.

          IP: 37.142.159.72 דווח על תגובה זו

    • אתה רחוק מאד מהאמת

      איתן, 29/05/13 18:29

      אנשי ישיבות הסדר המשרתים כקצינים אינם רלוונטיים. הם עוזבים את הישיבות ומשרתים שירות רגיל. לא עליהם מדובר ובכל מקרה הם המיעוט.
      הרישום למשך 4 שנים רצופות הוא, במקרה הטוב, רק עול כלכלי נוסף על המדינה שצריכה לפרנס עוד משתמטים מעבודה, ובמקרה הגרוע סתם פיקציה של אנשים שעובדים במקום ללמוד או לשרת בצבא.
      ללמוד את ההיסטוריה? ללמוד תנ"ך ותלמוד אינו לימוד היסטוריה. היסטוריה היא מדע, תנ"ך ותלמוד הם מסורת, ספרות, הגות יהודית. אינני מזלזל בהם, אך היסטוריה זה לא.
      הזכות הקיומית לשהות בארץ הזו - לא לשם לימוד תנ"ך ותלמוד אלא כדי להוות בית לאומי!!! לעם!!! היהודי ולא, לא ועוד פעם לא!!! לדת היהודית. את הארץ הקימו חילונים!!! אם אבותינו היו ממשיכים ללמוד לימודי קודש היינו עולים כולנו בעשן באושוויץ.
      ולא, לא ועוד פעם לא!!! רב המשתמטים הם החרדים ואנשי ישיבות ההסדר ולא!!! החילוניים והמסורתיים.
      שרות של 17 חודשים הוא בדיחה עצובה. אם טובת המדינה לנגד עיניכם, אל תעשו טובות, לכו לעבוד אחרי 17 החודשים הללו במקום להשתמט מעבודה בישיבה למשך כמעט שלש שנים נוספות.

      IP: 80.179.104.209 דווח על תגובה זו

  • 36.

    חוצפה

    היסטוריון, 29/05/13 15:55

    גם דוחפים את המדינה ימינה לכוון סכסוך ניצחי וגם משרתים חצי זמן.

    IP: 87.68.64.114דווח על תגובה זו

    • מיאטו

      וטאר, 30/05/13 07:55

      בסופו של דבר ההמון היהודי רובו משרת בצבא וחי בהוויה הרגילה בוודאי צריך לשנות את ההסכמים של החרדים והמיתיישבים אבל ההמון הזה שהולך לצבא רגיל לא מסכים לשום ויתורים ובצדק הוא לא מאמין בדרכו של השמאל הקיצוני הבגצי והתיקשורתי.אבל רוב העם דורש גיוס מגיל 18 ושיוויון בנטל.

      IP: 37.19.120.21 דווח על תגובה זו

  • 35.

    שכחת את המילואים מתיצבים תמיד ללא בעיות (ל''ת)

    דתילוני, 29/05/13 15:55


    IP: 192.117.141.98דווח על תגובה זו

  • 34.

    "לפריפריה ולאוכלוסיות המוחלשות באזורי מצוקה"

    TOLEDO, 29/05/13 15:46

    BILLIONS AND BILLIONS OF SHEKELS TO THE SETTLERS
    THATS WHY THE PERIPHERY IS A WASTELAND

    IP: 85.64.43.23דווח על תגובה זו

    • הכספים האלו הלכו להתיישבות בעיקר לצרכי בטחון

      אבי, 29/05/13 16:26

      שאתם בשמאל גרמתם להם עם ההסכמים המטומטמים שלכן עם הפלסטינים....
      פעם ל- לפני ההסכמים שלכם לא היה צריך להוציא כ"כ הרבה על בטחון

      IP: 81.218.36.82 דווח על תגובה זו

  • 33.

    תגובה לדברי הרב

    אורי, 29/05/13 15:46

    אני כלל לא מבין את דבריו של הרב שיינוולד:
    1. העלית שאלה אם הרושם שהוא מתאר אכן משקף את המצב כפי שהןא - על כך לא ענית. מה האחוז מכין התלמידים כי הם ממלאים את רוב רובן של שעות היום (12-14) בלימוד תורה?
    2. כל הדוגמאות שהבאת מוכיחות את ההיפך: עיקרון השיוויון הוא החשוב פה. נניח שאני חייל קרבי וערכי שמשקיע הכל. בזמני הפנוי אני אף לומד ציונות ואזרחות. האם עלי לקבל קיצור שירות בשל כך?
    3. מדוע הנשיאה ב"נטל התורני" הוא מדד כלשהו? אתה טוען פה שתלמידי ההסדר "מנצלים" את שנות ההסדר כדי לסדר לעצמם קריירה מוקדמת כמורה. האם חייל חילוני שהולך ללמוד הוראה זכאי לאותה הטבה?

    4.כמות סמגדים ומגדים אינה מעידה על כך שאנשים הדומים להם מבחינה חברתית ייזכו לקיצור שירות

    5. מוטיבציה לאומית וחוסן לאומי שהינך מזכיר הן סיסמאות נבובות. צכמה מבוגרי ההסדר הולכים לפריפריה? ואם כן, האם חייל חילוני זכאי לאותו קיצור שירות? ואם חייל הסדר לא הולך לפריפריה , האם הוא צריך להשלים את שירותו?

    בקיצור. לסיכום. אפשר גם ללמוד תורה, גם להיות ערכי וגם לשרת שלש שנים.

    זה נקרא שיוויון, והוא העיקרון ששעומד נגד עיני

    IP: 79.176.221.26דווח על תגובה זו

  • 32.

    האם אני יכול לשלם רק מחצית המיסים ???

    אחד העם, 29/05/13 15:44

    אני עצמאי [ ללא הנחה ] משלם 50% מס מההכנסה שלי , האם אני יכול לשלם רק מחצית מזה , ולאמר אני תורם מספיק למדינה ,??? , למה אני שירתתי 3 שנים , שלושה ילדים שלי שירתו מלא [ פרט לבני הבכור שלא הספיק לשרת את כל ה 3 שנים כי נהרג בגולני אחר 14 חודשי שירות . ויש לי עוד ילד בכיתה ט שישרת בבוא העת ללא הנחות , כי אני לא חרדי , ולא בני ישיבות הסדר , לנו אין לובי בכנסת , מה זה הסיפור הזה הם תורמים והם קרביים , מה עם רבבות ששירתו בגולני ובצנחנים , בשיריון ובתותחנים בכפיר ובגבעתי במשך 3 שנים תמימות ?? הם פחות טובים ?? הם פחות פטריוטים ?? או שפשןט לא זכו שיהיה להם לובי בכנסת .

    IP: 212.117.151.70דווח על תגובה זו

  • 31.

    אז צריך לראות את זה עם זקן וכיפה ואז זה מסתדר...ממבו ג'מבו ! (ל''ת)

    שמשון הגיבון, 29/05/13 15:25


    IP: 213.8.240.93דווח על תגובה זו

  • 30.

    האחרון לדבר

    אחד שמכיר, 29/05/13 15:22

    איך אתם נותנים במה לאדם הזה לדבר, לכו ותבדקו טוב טוב איך הוא משליט טרור ואימה במוסד שלו במודיעין ובכל הציבור דתי לאומי במודיעין בכלל.
    וזה רק קצה הקרחון.....

    IP: 68.58.56.25דווח על תגובה זו

  • 29.

    לא נורא,הסגל החילוני ימשיך לזווד לחמש ולהכין עבורכם

    שויון לא פחות, 29/05/13 15:12

    את הטנקים.
    ואתם תבואו רק לאימון כטייסים כפי שהיה נהוג בגדוד המילואים שלי שנים רבות

    IP: 87.68.244.234דווח על תגובה זו

    • מה הקשר לחילונים?? שמאלני משתמט...

      יונה, 29/05/13 16:27

      הרי 80 אחוז מהדתיים עושים שירות מלא ואף מעבר...
      רק כ20 % מהדתיים הולכים להסדר,

      IP: 81.218.36.82 דווח על תגובה זו

  • 28.

    בעיני האורך כן קובע.. אולי בעיינך לא כי אתם משרתים פחות? (ל''ת)

    הנושא בנטל, 29/05/13 15:11


    IP: 87.69.94.217דווח על תגובה זו

  • 27.

    אני תל אביבי ובני שירת 3 שנים בצנחנים. למה דתי משרת 16 חודשים? (ל''ת)

    יהודה, 29/05/13 14:56


    IP: 79.182.66.60דווח על תגובה זו

    • צודק (ל''ת)

      צודק, 29/05/13 15:01


      IP: 212.199.176.25 דווח על תגובה זו

  • 26.

    ""המשתמטים השמאלנים מצפון תל אביב מתלוננים על ישיבות ההסדר"""" (ל''ת)

    תראו מאיפה הגיעו רוב ההרוגים במלחמה האחרונה, 29/05/13 14:51


    IP: 90.184.201.220דווח על תגובה זו

    • ואני חשבתי שה' שומר עליהם... פתי שכמותי... (ל''ת)

      ז, 29/05/13 15:12


      IP: 87.69.94.217 דווח על תגובה זו

      • לא רק המשתמטים מתלוננים...גם אלה שעשו צבא באופן די לא מפתיע. (ל''ת)

        תגובה לאוויל עם המקלדת, 29/05/13 15:26


        IP: 213.8.240.93 דווח על תגובה זו

  • 25.

    לא מבין למה עושים שרות קצר,חילוני כמוני נותן 3 שנים ואתם יעני ציונים (ל''ת)

    טוני, 29/05/13 14:27


    IP: 82.166.162.73דווח על תגובה זו

  • 24.

    ההתנהגות הנלוזה של ראשי ישיבות ההסדר שחושבים שהם מורמים מעם

    יהודי עני ומרוד, 29/05/13 14:16

    גורמת לאנשים לשנוא את כל הדתיים ...

    החרדים כבר נראים הגונים יותר וטובים יותר

    מחובשי הכיפות הסרוגות

    לא יכול להיות שמבית עני יישלחו ילדים ל 36

    חודשי שרות מלא והם ישרתו רק 17 חודשים

    IP: 79.176.222.19דווח על תגובה זו

  • 23.

    אחרי כל כך הרבה שניפ של נתינה ככה עושים לכם?!?!?

    מילואימניק, מעריץ של ביינישים., 29/05/13 14:11

    בושה וחרפה!
    נכנסים רק במי שאפשר בלי הבחנה.
    איפה כל השנים של העשייה של הביינישים?!?!?
    מה המדינה נזכרת פתאום?!?!?

    IP: 213.151.48.142דווח על תגובה זו

  • 22.

    בני מתכנת מחשבים וזה מאוד תורם לחברה הישראלית. מגיע לו שירות מקוצר?

    שדגכ, 29/05/13 14:09

    איפה נשמע דבר כזה שכל אחד יחליט איך הוא בדיוק יתרום לחברה הישראלית?
    אם נקבעת תקופת שירות, כולם צריכים לעמוד בה.

    IP: 109.64.161.151דווח על תגובה זו

    • האמת שכן (ל''ת)

      8200, שירות קליל והמון כסף בשחרור, 30/05/13 05:33


      IP: 109.226.28.149 דווח על תגובה זו

    • האמת שכן (ל''ת)

      הצבא יכול לשרת אותו ב8200, 30/05/13 05:34


      IP: 109.226.28.149 דווח על תגובה זו

  • 21.

    פרזיטים מחורבנים

    שירקעס, 29/05/13 14:03

    נמאסתם
    שרתו כמו כולם

    IP: 80.179.201.238דווח על תגובה זו

  • 20.

    אתם מחרחרים מלחמות אבל לא מוכנים לתרום תלכו לגיהינום (ל''ת)

    לא אח שלכם אלא שונא ומתעב אתכם, 29/05/13 13:55


    IP: 86.5.163.164דווח על תגובה זו

  • 19.

    גיוס אחד לכולם או צבא מקצועי (ל''ת)

    קרולינה למקה, עזה, 29/05/13 13:51


    IP: 212.179.64.162דווח על תגובה זו

    • בדיוק כך. (ל''ת)

      שדגכ, 29/05/13 14:14


      IP: 109.64.161.151 דווח על תגובה זו

  • 18.

    סליחה? והחילונים לא תורמים למדינת ישראל?

    עודד, 29/05/13 13:51

    מדוע הם צריכים לשרת יותר? גם הם רוצים ללמוד ולימודים משרתים את המדינה ע"י איכות אזרחים יותר גבוהה, מקצוענות יותר טובה וכו' וכו'
    כל סקטור לוקח לעצמו נתח ורק לחילונים לא נשאר
    אולי שנרד כולנו מהארץ וישארו רק אלה שחושבים שעושים להם טובות. נראה מה ישאר אז מהמדינה

    IP: 46.117.159.180דווח על תגובה זו

  • 17.

    שיוויון בנטל ?

    עודד, 29/05/13 13:48

    לוס מיט גאעין מיט דה בובקעס
    תעשה לי טובה, עדיין רוב הצבא מורכב מרוב חילוני, שמתייצב בהמוניו, נושא בנטל אה ומשרת שלוש שנים מלאות. תפסיקו להתבכיין ותתחילו לעשות שרות מלא.

    IP: 50.197.173.110דווח על תגובה זו

    • חיילי ישיבות ההסדר הם האנשים הכי ערכיים בצבא. (ל''ת)

      יוסי, 29/05/13 13:54


      IP: 95.86.115.13 דווח על תגובה זו

  • 16.

    עושה מעשה זמרי ומבקש שכר כפנחס

    דודו, 29/05/13 13:47

    מי שחובש כיפה מכריז שהוא מקבל עול תורה, גם אם הוא מסייג עצמו מתרי"ג מצוות הרי שאת עשרת הדברות עליו לקיים.
    הכיצד זה עסקנים ממולחים עוברים על דיבר חשוב במצח נחושה?

    וינה שירשה בעולם שני שקרים גדולים:
    1. היטלרר היה גרמני
    2. בטהובן היה וינאי.
    כך אתם, יוצרים יחצנות כאילו כל השדרה של הצבא הוא הקהל שלכם, אך אתם משרתים פחות מחצי ואפילו על הארכה בחודש הפכתם עולמות.
    תמשיכו ללמד על הנחש המדבר ועל כל החיות שבעולם שהצליחו להתכנס בתיבת נוח.

    IP: 5.29.1.9

    • תדבר לאחר שאחוז החילונים הקרביים בצבא ישתווה לחיילי ההסדר בהתאם ליחס

      נירה, 29/05/13 13:56

      המספרי שלהם באוכלוסיה.

      IP: 95.86.115.13 דווח על תגובה זו

      • הגיע הזמן נירה.. התעוררתם מאוחר וזה לא אומר שתשרתו פחות!! (ל''ת)

        ז, 29/05/13 15:14


        IP: 87.69.94.217 דווח על תגובה זו

        • מאז ומתמיד שירתנו...תתחילו אתם לשרת שם במדינת ת"א

          דנה, 29/05/13 16:28

          משתמטים

          IP: 81.218.36.82 דווח על תגובה זו

          • ואני בכלל מב"ש.. קצין במלואים.. סטודנט.. משלם מיסים ושמאלני! (ל''ת)

            ז, 29/05/13 18:58


            IP: 87.69.94.217 דווח על תגובה זו

  • 15.

    נגיע גם להסדרניקים

    judge DREAD, 29/05/13 13:35

    חלקם אכן עושים שירות משמעותי - כמו רוב החיילים החילוניים, אבל רובם המכריע של ההסדרניקים עושים שירות חרטא של שנה ושישה חודשים ובכלל לא מופיעים בישיבה

    IP: 193.239.108.4דווח על תגובה זו

    • בזכות הישיבה היתה לי מוטיבציה גבוהה לשרת בקרבי ולא להוריד פרופיל כמו

      אבי, 29/05/13 13:59

      הרבה חילונים, שמתגאים איך רימו את הצבא.

      IP: 95.86.115.13 דווח על תגובה זו

      • ממש צדיק. כל הכבוד. המשאית עם המדליות בדרך (ל''ת)

        אלון מהתנחלות מגרון, 29/05/13 17:38


        IP: 79.177.128.163 דווח על תגובה זו

  • 14.

    כבר הכותרת מתנצלת "למרות..."

    סתם אחד, 29/05/13 13:27

    אסור להתנצל

    IP: 82.80.198.164דווח על תגובה זו

  • 13.

    הטעות שלכם היא שהלכתם עם החמור לפיד וזה עונשכם (ל''ת)

    אנשי ההסדר אתם קדושים, 29/05/13 13:25


    IP: 109.67.172.91דווח על תגובה זו

  • 12.

    אורך השירות בישיבת מודיעין

    מתן, 29/05/13 13:15

    אם אין בעיה בהסדר, מדוע בישיבת ההסדר במודיעין, שהרב שינוולד הוא מייסדה ועומד בראשה אורך השירות הוא שנה ועשרה חודשים ואורך המסלול כולו הוא שש שנים?

    בברכה,

    IP: 128.139.251.8דווח על תגובה זו

  • 11.

    ועוד משהו...

    HK, 29/05/13 13:14

    חיילי ההסדר נמצאים בכוננות מיידית להקפצה חמש שנים.
    גם בשנים שהם בישיבה הם כח העתודה הראשון שיגיע לקו, אחרי הסדירים ולפני שאר המילואימניקים.
    פשוט, הם נמצאים כולם במקום אחד.
    לא באילת. לא בהודו.
    וכבר היו תרגילים שבהם הוקפצו ישיבות ההסדר במסוקים מהישיבה ישר לגדודים.

    IP: 212.235.119.103דווח על תגובה זו

    • לא הבנתי

      ., 29/05/13 13:37

      אתה מנסה להגיד ששנה וחצי נוספת של שירות סדיר
      שווה לחמש שנים שבהם יש סיכוי שתוקפצו?

      וקצת צניעות- לפחות בתקופה הראשונה שאר בני גילך אינם ב'אילת ובהודו' אלא ממשיכים לשרת בשירות סדיר..

      IP: 79.177.8.245 דווח על תגובה זו

  • 10.

    התיקון קובע כלהלן;

    אחד העם אחד, 29/05/13 12:45

    התיקון קובע כלהלן;


    חובת גיוס חלה על כלל תושבי מדינת ישראל נושאי תעודת זהות
    כחולה מגיל 21-18 או לצבא או לשירות לאומי על פי צורכי המדינה,
    (נשים אותו כנ"ל רק שנתיים), החובה היא כמובן גם לכלל החרדים.

    שירות לאומי 3 שנים כלהלן;

    1. פקחים במשרד התמ"ת.
    2. פקחים ברשות הטבע והגנים.
    3. עזרה בבתי אבות.
    4. עזרה בבתי חולים.
    5. עזרה בכוח שיטור עירוני.
    6. אגף הפיקוח של מינהל מקרקעי ישראל.
    6. גינון ושמירה על גינות ציבוריות.
    7. ועוד על פי צורך ציבורי.

    ועוד;
    1. לימוד תורה ככל לימוד אקדמאי רק על פי מפתח ארצי
    מצומצם מאוד הנותן תמיכה לכל לימוד אקדמאי באשר הוא‪,‬
    ובתרגום לעברית 'אם הריבון תומך אזי הוא תומך בכולם'.

    2. הדת תופרד מהמדינה.

    3. תהיה תחבורה ציבורית 7/24 למעט יום כיפורים ולמעט
    באיזורים מיושבים בהם יש ריכוז מובחן של ציבור חרדי.

    4. המפלגות יבוטלו (הן ישארו לחיות רק בשיחות סלון).

    5. שיטת הבחירות תשתנה באופן מוחלט.

    IP: 109.67.199.217דווח על תגובה זו

    • וגם, כל תושב יקבע את אזרחותו, הכפיפות המדינית של אזור לפי רצון תושביו (ל''ת)

      מוהד ברגותי, 29/05/13 13:00


      IP: 77.127.193.35 דווח על תגובה זו

      • לא רלבנטי (ל''ת)

        אחד העם אחד, 30/05/13 09:20


        IP: 109.67.199.217 דווח על תגובה זו

    • תמשיך לחלום אוויל. (ל''ת)

      משה, 29/05/13 13:48


      IP: 213.8.59.241 דווח על תגובה זו

      • אמשיך ... (ל''ת)

        אחד העם אחד, 30/05/13 09:21


        IP: 109.67.199.217 דווח על תגובה זו

  • 9.

    הסדר לקוי

    קשקשן, 29/05/13 12:37

    כבודו אתה מתבלבל ומבלבל את המוח. גם אני רוצה שבני ישרתו ביחידה הומוגנית של חבריהם בלבד תקופה מקוצרת להפליא. תפסיק עם הקשקוש והאגדות של יחידות עילית - הם לא: משך האימון אינו מספיק והתועלת לצבא שולית, שלא לדבר על העלויות הכספיות והמחיר הכבד שאנו משלמים על יצירת חממות הנותנות לרבנים קיצוניים בית. ההשוואה לאוניברסיטה מעליבה - הסטודנטים משרתים כאחד האדם ולא כמורמים מעם בעלי זכויות יתר
    יש לסגור הדבר הזה מיידית

    IP: 109.226.44.134דווח על תגובה זו

    • אתה מעדיף מקום קרבי שיש סיכוי גבוה למות עם חברים מאשר גובניק? (ל''ת)

      עמוס, 29/05/13 13:07


      IP: 192.115.123.210 דווח על תגובה זו

  • 8.

    כמובן שיש משמעות לכמות ה'שוליים'

    נעמי, 29/05/13 12:17

    אמנם יש בוגרי הסדר שהפכו לרבנים ומחנכים,
    אך יש גם בוגרי מכינות ובוגרי ישבות גבוהות ששירתו שירות מלא והפכו לרבנים, מחנכים וכו'.

    עניין ה'שוליים' שהרב נתייחס אליהם,
    הוא בעצם השאלה- מה אחוז ההסדרניקים שלא פועלים לפי אידיאל ההסדר? מי שלומד לפסיכומטרי או עובד בשנה ד-ה של ההסדר- הרבנים צריכים להוציאו מהתכנית.
    כל ההסדרניקים שלא לומדים תורה ע"ח אוניברסיט, עבודה וכו'- מדוע זה חייב לבוא דוקא ע"ח צבא?

    ובכלל, מדוע הסדרניקים לא יכולים לעשות 3 שנים צבא ובנוסף ללמוד שנה וחצי לפני ושנה אחרי? (5.5 שנים במקום 5. מה הסיפור?)

    IP: 79.177.8.245דווח על תגובה זו

  • 7.

    יצירת בלגן בסד"כ הגדודים

    שמואל הנביא, 29/05/13 11:48

    את שרותי הצבאי עשיתי בגדוד תותחנים, ולאחר פציעה עברתי לשלישות הגדוד והתעסקתי רבות בסד"כים. שמונה חודשים אחרי שהתגייסתי הגיע לגדוד מחזור גדול של בני ישיבות הסדר. מחזור זה השתחרר לאחר שנה וארבעה חודשים כמקובל במסלול, יחד עם אחד המחזורים ה"רגילים" היותר גדולים שהגיעו לגדוד בתקופתי. כל זה קרה כארבעה חודשים לפני מבצע עופרת יצוקה, וכתוצאה מכך הגדוד פעל במהלך המבצע תוך התמודדות עם מחסור קשה בסד"כ לוחם.

    המסלול הנ"ל יוצר כאוס ובלגן בתכנון הסד"כ בגדודים הלוחמים. רבים מבני הישיבות איתם שירתתי הגיעו בגישה שהם עושים טובה למישהו בעצם זה שהם התגייסו, והפגינו יהירות וזלזול בחבריהם לפלוגות שמשרתים שלוש שנים. כמובן שלא כולם ככה, אך בודאי שאין "יתרון איכותי" מכריע כל כך לטובת בני ישיבות ההסדר שמצדיק את שירותם הקצר - יש טובים יותר ופחות, בדיוק כמו בשאר האוכלוסייה.

    IP: 84.228.167.63דווח על תגובה זו

  • 6.

    משפט עם טוויסט...

    אחת, 29/05/13 11:10

    לא צריך לבחון את תרומת הישיבות על פי אי השירות הצבאי, אלא על פי תרומתם לחברה היהודית.

    IP: 212.143.234.228דווח על תגובה זו

    • חוצפה ! גם חילוניים משרתים שירות איכותי ו3 שנים !!!

      משפט עם חוצפה, 29/05/13 15:02

      למה הסדרניקים רשאים לשירות קצר גם לימודים גם מתקדמים בעבודה גם מקימים משפחה ...וחילוניים צרכים לעצור הכול ל3 שנים !!!!

      IP: 212.199.176.25 דווח על תגובה זו

      • ומהי התרומה לחברה ?

        משה, 30/05/13 10:32

        תרומתכם לחברה היא גזל של 100 מיליארד שקל על חשבון נכים, עובדי קבלן, נשים....
        חילוני מתגייס ל 3 שנים ולא מקבל מתנות.

        IP: 132.66.247.91 דווח על תגובה זו

  • 5.

    למה לא להגיד - הנח"ל משרת 18 חודש מזה 60 שנה, אבל הם חילונים (ל''ת)

    לחילונים מותר להשתמט או לשרת פחות, כי ככה וזהו, 29/05/13 10:26


    IP: 31.44.128.33דווח על תגובה זו

    • צודק! (ל''ת)

      ציפי, 29/05/13 14:01


      IP: 95.86.115.13 דווח על תגובה זו

  • 4.

    מה שאתה קורא תרומה הוא בעיני רבים נזק-אסון, ועוד על חשבוננו (ל''ת)

    הכותב הוא חצוף מעוות מילים, 29/05/13 09:28


    IP: 93.172.79.41דווח על תגובה זו

    • החילונים הם רק כ 40% מאוכלוסיית המדינה, הרוב חרדים, דתיים ומסורתיים (ל''ת)

      בעיני רבים כל אורח החיים שלך הוא נזק מוסרי וחברתי, 29/05/13 10:28


      IP: 31.44.128.33 דווח על תגובה זו

      • TAKE THE MIZRHAIM OUT AND YOU ARE LESS THAN 20

        TOLEDANO, 29/05/13 15:49

        %

        IP: 85.64.43.23 דווח על תגובה זו

  • 3.

    אתה לא יודע מה זה שוויון, תפתח מילון ותלמד - כל השאר לא רלוונטי לנושא (ל''ת)

    שוויון = שוויון, 29/05/13 09:26


    IP: 93.172.79.41דווח על תגובה זו

    • אין שיוויון כשרוב חיילי ההסדר קרביים ורוב החילונים לא! (ל''ת)

      חגי, 29/05/13 14:02


      IP: 95.86.115.13 דווח על תגובה זו

      • הגיע הזמן באמת.. אחרי 60 שנה בערך... (ל''ת)

        שששש, 29/05/13 19:00


        IP: 87.69.94.217 דווח על תגובה זו

      • שדרגו את ההסכם לשלוש שנים

        אני, 30/05/13 08:09

        חיילי ההסדר הם אליטה מיעוט שמקבל המון המון פינוקים הם דומים מהרבה בחינות לקיבוצים חוץ מעניין אחד וזה השרות בצבא .למה שלא יקחו את הקיבוצים כמודל.אצל אלה הצבא היה בראש סדר עדיפויות אצל בני הישיבה לא הצבא הוא מישני לא הכי חשוב. להיתגייס זה לא מי יודע מה.מזכיר להדהים את המודל החרדי שמקדש את לימוד הגמרא הישיבה על פני כל דבר אחר במדינה.היגיע זמן שינוי לשדרג.איך החרדים ישתנו אם אתם לא מישתנים איפה הדוגמא האישית להם.

        IP: 37.19.120.21 דווח על תגובה זו

  • 2.

    ביטחון מודדים רק בנכונות להיפצע ולמות - לא בתורה ולא ברבנות (ל''ת)

    דמגוגיה, 29/05/13 09:24


    IP: 93.172.79.41דווח על תגובה זו

    • בזכות התורה והישיבה יש נכונות להסתכן למען עם ישראל. (ל''ת)

      אפי, 29/05/13 14:03


      IP: 95.86.115.13 דווח על תגובה זו

      • הדם שלך לא יותר סמיך מכל חייל חילוני שיום יום מסתכן למען ארץ ישראל (ל''ת)

        אבי, 29/05/13 16:54


        IP: 62.0.34.93 דווח על תגובה זו

    • דמגוגיה מודדים לפי הקשר שלה למציאות.

      מבין בדמגוגיה., 29/05/13 15:14

      לפיד שרת שרות מלא בעיתון במחנה מה שלא מראה על נכונות להיפצע ולמות.
      לעומת זאת לצערנו רבים מחילי ההסדר נפצעו ונהרגו למען בטחון ישראל (נראה לי שיותר מחלקם היחסי בין חילי צה"ל).

      IP: 109.186.110.114 דווח על תגובה זו

  • 1.

    יסוד השיוויון בנטל הוא עצם השוויון. אם מדברים על תועלת החרדים פטורים

    אזרח, 29/05/13 09:16

    גיוס החרדים אינו אמור להביא תועלת.
    לא תהיה שום מוטיבציה למגויסים בכפיה, אפילו אם יצליחו להעבירם מהמעצר ליחידות משימתיות. החרדים סבורים שלימודתורה משוחרר הוא בעל ערך יותר מתרומה אפשרית לביטחון. אין מסמכותו של בג"צ לדון בנכונות טענה זו. לכן החליט גב"צ שעקרונית כלל השיוויון גובר על כל כלל אפשרי. וזה כולל גם שירות מלא לאנשי ההסדר.

    IP: 84.228.113.53דווח על תגובה זו

    • שוויון אינו לעשות לי נזק קטן ולך נזק גדול כדי שנשתווה

      ישראלי, 29/05/13 12:53

      מקבל את הטענה שבג"צ העלה את ערך השוויון מעל חשיבות התועלת.
      אבל נודף מהחלטה זו ריח שהיא נקבעה רק כדי להשליט בדרך עוקפת את יחסם של חברי הבג"צ אל החרדים.
      לכן עקרונית צודק שיינוואלד שראוי לתת את התנאים להסדר.
      בתרגיל החטיבתי האחרון בו השתתפתי לפני פרישה ממילואים היו קרוב למחצית הקרביים בפועל חובשי כיפה.

      IP: 77.127.193.35 דווח על תגובה זו

    • וזה בדיוק הטמטום שמוביל הפאשיזם מזה והקומוניזם מזה

      eli, 29/05/13 14:57

      הקביעה שהמדינה מעל הכול וכולם שווים בפניה למרות שזה גורם נזק, היא תפיסה מטופשת.
      כמובן ששוויון זה חשוב, אבל חשובה יותר התועלת שצומחת ממנו.
      אני אישית מעדיף בגלל זה צבא מקצועי, וגיוס חובה לכל אדם של 3 חודשים שיאפשר גיוס מילואים כללי במקרה מלחמה. יותר זול ויותר שוויוני לכולם.

      IP: 147.237.70.62 דווח על תגובה זו