• 122.

    "עילוי"? פחחחחחח.....

    בוגר הסדר, 15/06/13 22:16

    עילוי? מה זה עילוי?
    אתה מדבר במושגים חרדיים שלא רלבנטיים יותר לעולם שלנו ולדור שלנו.
    אין יותר "גדוילים" ו"עילויים" , יש עם יהודי שאוהב ללמוד ולקיים תורה ואוהב גם לעבוד ולהתפרנס וללכת לים ולסוע לחו"ל , ולא רואה בזה שום בעייה.
    אני מסכים איתך שיש אחוז מסוים מהחבר'ה בישיבות שלא לומדים, ובאמת מן הראוי היה להחזיר אותם לצבא.

    IP: 195.27.154.84דווח על תגובה זו

  • 121.

    הבעיה קיימת ומצריכה טיפול, ההכללה מוגזמת ומרושעת (ל''ת)

    מעצבייניש, 06/06/13 22:01


    IP: 164.138.120.152דווח על תגובה זו

  • 120.

    מה לעשות זה נכון

    דוד, 30/05/13 12:20

    לא יעזור כלום בחלק מהישיבות זה פשוט נכון
    צריך להודות על האמת
    חלק מחברי הודו שבחרו לחזור לישיבה לאחר השירות (למרות התוכנית המקורית לפרוש מהמסלול בתום שנתיים) מטעמי נוחות
    ובניגוד לצו מצפונם
    חלק (אומנם קטן) רבץ בחדר כל היום
    חלק פשוט מרחו את הזמן בדיבורים ,בשנה האחרונה כבר הייתה ניכרת נוכחות דלה בבית המדרש , רק חלק קטן למדו בהתמדה שמצדיקה שירות מקוצר
    כמות הישיבות גדלה לאין ערוך 10 השנים האחרונות , כל קהילה רוצה בסביבה ישיבת הסדר כל ר"מ וותיק רוצה להיות ראש ישיבה אך מה לעשות כמות הקליינטים לא משתנה לכן צריך לצאת במסעות שיווק בישיבות תיכוניות ,לשכנע כמה שיותר תלמידים לבחור במסלול כבר אי אפשר לבדוק בציציות , כל ישיבה נושאת גם באחריות לפרנסתן של משפחות הסגל אפשר להאשים אותם שהם רוצים להתפרנס ?

    IP: 93.173.176.67דווח על תגובה זו

  • 119.

    שטויות

    אא, 30/05/13 01:17

    בחור דתי-לאומי ממוצע ניצב בגיל 18 בפני כמה משימות שעליו להספיק במספר שנים קצוב: עיצוב אישיות תורנית, שירות צבאי, רכישת מקצוע והקמת משפחה. כל המשימות חשובות ואחת באה בהכרח על חשבון השנייה מבחינת זמן ומשאבים נפשיים. חלום הנעורים להיות שילוב של רמטכ"ל, רב ראשי, אקזיטיסט, זוכה פרס נובל לפיסיקה ומשורר בשעות הפנאי – הוא חלום ילדותי. הרצון לשלב באופן מלא בין העולמות – איננו משימה אישית של כל אחד ואחד אלא משימה ציבורית שלכל אחד יש בה תפקיד שונה. מכיוון שכך, קיימים כיום בציבור הדתי-לאומי מגוון מסלולים המאפשרים שילוב במינון זה או אחר של המרכיבים הללו. מסלול ישיבה גבוהה מאפשר התמסרות לתורה אולם בא על חשבון השירות הצבאי; במסלול מכינה היחס הוא הפוך; ובמסלול ההסדר מצוי איזון שונה. הדרישה מבני ישיבות ההסדר להאריך את שירותם הצבאי מגיעה במהותה מזלזול באחד המרכיבים של האיזון, ושלא במפתיע הוא המרכיב התורני. המספר 16 (וכעת 17) חודשי שירות צבאי במסלול ההסדר, אינו מספר שרירותי, אלא זהו פרק הזמן הנדרש על מנת לסיים הכשרה צבאית מלאה (בנוסף של עוד כמה חודשי שירות); מה שמאפשר הכנה למצב מלחמה ושירות מילואים פעיל למשך שנים ארוכות; כל יום נוסף של שירות צבאי בא על חשבון הזמן שבו הבחור אמור ללמוד תורה ולעצב את אישיותו התורנית (ואגב, בניגוד להשמצות הנשמעות מידי פעם, רוב בחורי הישיבות יושבים ולומדים כפי שנדרש מהם ואף יותר מכך. ישנם כמובן שוליים שמנצלים את המסלול בצורה בוטה; אולם שוליים קיימים בכל מערכת ויש צורך לטפל בהן באופן נפרד). לסיכום, מסלול ההסדר הינו מסלול המאפשר לשלב באופן מכובד בין הצדדים השונים ואסור לפגוע באיזון העדין שהוא יוצר.

    IP: 95.86.103.5דווח על תגובה זו

  • 118.

    לדעתי מי שהתורה חשובה לו יכול לחזור אליה גם אחרי 3 שנים

    יונתן אלדובי, 30/05/13 00:07

    לדעתי אין צידוק אמיתי להסדר, זה פתרון ארעי לחולשה של החיים הדתיים בימינו שלא מחזיקים את עצמם ללא הנשמה, אין סיבה שכלל הציבור ישלם על חולשה זו כדי שיצמחו עוד כמה בעלי בתים בינוניים. הגדולים האמיתיים יכולים לשרת כמו כולם ולחזור לישיבה בלי נקיפות מצפון.

    IP: 79.176.172.29דווח על תגובה זו

    • צודק לגמרי. הבעיה היא שמי שמרשים לו לנצל לכאורה בחסות הוק, מנצל עד תום (ל''ת)

      ואנחנו משלמים, 30/05/13 00:33


      IP: 93.172.170.65 דווח על תגובה זו

  • 117.

    רודף פרסום משתמט שרוכב על הגל

    רונן, 29/05/13 17:00

    אנשים לומדים תורה יומם ולילה בישיבות ובגלל המשתמט שרץ לספר לחבר'ה נסגור הכל

    IP: 62.219.54.250דווח על תגובה זו

  • 116.

    חטא התאווה??? לא מרויחים כלום ורוצים כמה ג'ובות, זה הכל

    מהרסיך ומחרביך, 29/05/13 14:11

    שכחת לציין שבישיבה אין להם משכורת ואין להם שום מקור הכנסה! ממה אתה רוצה שהם ייקנו ספר, מאיפה אתה רוצה שהם יממנו נסיעות - הכל על ההורים!!! ואם יש הורים שקשה להם - אז מה יעשה הילד?

    IP: 80.179.5.168דווח על תגובה זו

    • רחמנות (ל''ת)

      אוי, 20/06/13 15:34


      IP: 147.236.138.213 דווח על תגובה זו

  • 115.

    זו לא לשון הרע - זאת ממש הוצאת שם רע והכללה נוראית ושטחית

    איציק, 29/05/13 14:01

    לקבל "שבושים" - זה לא חלק מחיי הישיבה - מישהו צריך לעשות את זה.
    לערוך עלון לחיילים זו לא חובת יושבי בית המדרש?
    מה יותר גדול מאתר אינטרנט להפצת שיעורי תורה???
    ואלו שהם לא "עילויים" לא צריכים ללמוד תורה, לא צריך שיספג בהם אוירה תורנית? האם זה לא משפיע על החיים שלהם אחר כך, האם זה לא משנה את החיים שלהם לתמיד? במגורים, בנישואים ובכל דבר שיבחרו לעשות תהיה השפעה של הישיבה עליהם.
    קיצור זמן הישיבה יהפוך את ה "לא עילויים" לחברהשבאו לעשות סיבוב בישיבה , במקום שיספגו את כל הנ"ל.

    דבר שני - האם הכותב יודע מה ערכם של החברה האלה בצבא? מה האיכות שלהם במהלך השרות ומה האיכות שלהם אחר השרות? במילואים למשל - לך היום לגדודי מילואים תראה מי ממלא אותם!!! מי נעלם לחו"ל ומי נשאר פה ועושה מילואים 20 שנה!!!

    IP: 80.179.5.168דווח על תגובה זו

  • 114.

    היו איתי בינישים בפלוגה

    דור, 29/05/13 11:38

    לא יודע מה החבר'ה האלה עשו בישיבה אבל הם סחבו איתם קדימה את כל הפלוגה, הציבו רף מקצועי, ובמסעות עזרו גם למחלקות האחרות עם האלונקות.
    לא יודע על מי הוא מדבר אבל מבחינתי החבר'ה שהכרתי הצדיקו את המסלול.

    IP: 213.151.50.48דווח על תגובה זו

  • 113.

    עד היום, המדינה הפיקה הרבה מקיומו של מסלול ההסדר.

    גם אם יש מקום לביקורת ושינויים, כדאי לזכור, 29/05/13 01:42

    בשנת 77 התראיין לעיתון "במחנה" הרמטכ"ל דאז, מוטה גור ז"ל. ואמר שהצבא מגוייס לפעילות שהיא גם לא צבאית והביא דוגמאות וביניהן את ישיבות ההסדר.

    ישיבות ההסדר הן סוג של פרוייקט לאומי, כמו הנח"ל כמו מורות חיילות/מורים חיילים כמו נערי רפול ועוד.
    בזכות ישיבות ההסדר נוצרה עתודה חינוכית ונוצר קאדר של מורי יהדות בחינוך הממלכתי.
    בזכות ישיבות ההסדר נוצרה אווירה של שירות צבאי קרבי בציונות הדתית שבזכותה אחוז הכיפות הסרוגות ביחידות קרביות ובקצונה הוא גדול מאוד.
    בןגרי ישיבות ההסדר הם שמקימים את הגרעינים התורניים שתורמים תרומה חברתית גבוהה. יוצאים מישיבות ההסדר אנשים רבים שמעוניינים לתרום חברתית באחוזים גבוהים ביחס למקובל בחברה.
    בזכות ישיבות ההסדר עולם הרבנות כולל אנשים ששרתו בצבא ביחידות קרביות ועשו מילואים כמו הרב סתיו והרב אריאל שהם מועמדים לתפקיד רב ראשי.

    נזכיר: גם את ההתייצבות המאסיבית למשירות המילואים
    וגם שאנשים נכנסים למסגרת ההסדר שאין בה כמעט תועלת אישית / חומרית לתקופה של 4 וחצי-חמש שנים במקום לסגור עניין בשלש שנים.
    גם נזכיר שבתקופת השל"ת הם תחת שליטת הצבא שיכול להקפיץ אותם בכל רגע

    IP: 95.86.103.244דווח על תגובה זו

  • 112.

    צריך ליצור שני מסלולים בהסדר

    יש מקום לשינויים, 29/05/13 01:08

    מסלול לעילויים עם זמני שירות כמו היום. מסלול "בעלי בתים" שהחלוקה תהיה שנתיים שירות פעיל, שנתיים של"ת ובמסגרת השל"ת תהיה גם פעילות למען החברה וגם למידה.

    IP: 95.86.103.244דווח על תגובה זו

  • 111.

    צביקה, כול הכבוד,ויצאת רחמן....

    חניך בדימוס, 28/05/13 23:13

    אגב כול מי שקופץ כאן כמו משוגע(ויוצא אישית על הכתב) מבין שיש הרבה אמת בדברים ויותר מידי אנשים(וגם מהציונות הדתית )מבינים שהמצב לא יכול להימשך ככה,ואולי מכאן הפחד..יש בישיבות חברה מאוד רצינים אבל ה"סוג" שמדובר עלו בכתבה תופס נתח גדול מאד וחבל שהרבנים בעצמם נותנים להם להכפיש את שאר התלמידים שלהם,וואלה הוא עוד יצא רחמן עליהם,עוד לא התחלנו לדבר על חברה שהתחתנו בשיעור ד' ושכחו איפה בכלל נמצאת הישיבה...

    IP: 79.182.10.69דווח על תגובה זו

  • 110.

    לא מסכים ולא בהכרח נכון

    גיל פרידמן, 28/05/13 22:33

    הכותב היקר חווה על בשרו סוג של חוויה מסוים ומכאן משליך על אחרים.
    לשמחתי בפה מלא אני יכול להגיד שאני לא חויתי כך את הישיבה שלי.
    הלימוד היה רציני תמיד נשף בעורפי ההבנה שעלי להתאמץ בלימוד ולהשקיע לא פחות מחייל מגוייס. זה היה המסר בבית המדרש והוא די חילחל לכולם. כמובן שבקצוות היו מגוון של אנשים אך האוירה הכללית היתה של רצינות השקעה ומחויבות.

    אני מברך על הפתיחות והכנות של צביקה אבל לא רואה לנכון להציג כך את מגוון תלמידי הישיבות.

    IP: 46.116.121.115דווח על תגובה זו

  • 109.

    דתי משרת במבצעית6חודשים ומקבל שכר גדול פי20מחילוני שמשרת כלוחם36 חודש (ל''ת)

    לא צריך את כל מיני הטפילים ם אחד או ל ה פ ר ד. ., 28/05/13 20:49


    IP: 79.183.136.36דווח על תגובה זו

    • אז למה יש כל כך הרבה כיפות סרוגות בקורס קציני חי"ר ? (ל''ת)

      העובדות לא מעניינות יצורים מסוגך., 29/05/13 01:01


      IP: 95.86.103.244 דווח על תגובה זו

  • 108.

    ניכר שאתה מתוסבך, התאמצת לכתוב שלילי

    עמי, 28/05/13 20:18

    "שינת הצהריים" אוי וואי, נחים בצהריים שעה וחצי.
    בקיתור, זה שאתה היית בטלן מיקצועי, לא מוכיח דבר. ובאמת בחורים שכמוך מן הראוי לזרוק מהישיבה, לשרות צבאי רגיל ומלא.
    אז באיו ישיבה למדת?? סליחה, היית רשום??

    IP: 95.86.80.127דווח על תגובה זו

  • 107.

    והפעם עם הקישור לחוזר בתשובה השני

    צוציק, 28/05/13 18:56

    http://mida.org.il/?p=11165

    IP: 46.19.81.116דווח על תגובה זו

  • 106.

    מה קורה לבינישים? מאמר וידוי דומה הופיע באתר "מידה"

    צוציק, 28/05/13 18:52

    בשבוע שעבר. מה נסגר איתכם לירוק לבאר שממנה שתיתם

    IP: 46.19.81.116דווח על תגובה זו

  • 105.

    הדתיים מנצלים כל הזדמנות לנצל את החילונים ומנפנפים ב-ה' אלוהינו (ל''ת)

    הנורמה היא ניצול החילונים, 28/05/13 17:25


    IP: 93.172.79.41דווח על תגובה זו

    • החילאונים מנצלים כל הזדמנות להכפיש והעובדות לא ממש מעניינות. (ל''ת)

      מכבד חילונים, מתעב חילאונים, 29/05/13 01:03


      IP: 95.86.103.244 דווח על תגובה זו

  • 104.

    כל ההסדרניקים זה סך הכל 400 - 500 איש בשנה (ל''ת)

    מתעסקים בשטויות, 28/05/13 17:20


    IP: 79.179.54.44דווח על תגובה זו

  • 103.

    כמעט כל מי שפותח דף גמרא אחרי השירות הצבאי היה בהסדר

    מכיניסטים ואחרים לא לומדים יותר תורה אחרי הצבא, 28/05/13 17:18

    ואני מכליל ואני מצטער אם פגעתי באלו שכן לומדים תורה ואני מכיר כמה כאלו והם אחלה אנשים אבל אם אני שהייתי מאגיסט ונגביסט מצויין לא הייתי חוזר לישיבה לא הייתי כנראה לומד יותר גמרא ואני רואה את זה על חברים טובים שלי שלא יודעים לפתוח דף גמרא למרות שהם למדו שנתיים במכינות לפני הצבא

    IP: 79.179.54.44דווח על תגובה זו

  • 102.

    לכותב הטור חסר הדעת

    ניר, 28/05/13 17:14

    דעות כמו שלך - רק מסייעות להוכיח כמה צודקים החרדים בהתבצרותם והסתגרותם מפחד "המדרון החלקלק".

    ישיבות ההסדר שונות באופן מהותי בתפקידן מהישיבות בעולם החרדי.

    בעוד שאלו האחרונות מבקשות לוודא כי הלומד בהן נותר סגור ומסוגר בתוכן כלפי העולם החילוני, ישיבות ההסדר אינן מונעות חשיפה והתחככות זו. המטרה העיקרית של ישיבות ההסדר היא לצייד בכלים המתאימים את תלמידיהן טרם יציאתם והתמודדותם הלא פשוטה במסגרת שירותם הצבאי.

    אינך נדרש להיות עילוי בכדי להיות תלמיד ישיבת הסדר - כל שנדרש ממך הוא רצון בסיסי שלא להעמיד בסכנת הדרדרות את עולמך הרוחני שכאדם דתי אמור להיות חשוב לך לשמור עליו מכל משמר...

    IP: 147.237.70.62דווח על תגובה זו

  • 101.

    אתה מדבר על אולי 20% של אנשים

    בייניש, 28/05/13 17:05

    ועושה הכללה על 80% אנשים רציניים שלומדים
    כל אחד לפי רמתו.
    זה פשוט לשון הרע! לא מספיק שכותב המאמר סמרטוט,
    הוא גם חושב שכולם סמרטוטים כמוהו.
    תלמידי ישיבות ההסדר עושים מהפך בלימוד התורה
    בכם ישראל, עם מעל 80% גיוס לקרבי.
    דבר אחד עשה טוב מר צביקה קליין- לפחות הוא בחר עיתוי טוב, פרשת המרגלים שהוציאו דיבה.

    IP: 95.35.135.146דווח על תגובה זו

  • 100.

    ישיבת הסדר לעילויים בלבד

    מירשה, 28/05/13 16:50

    כל הכבוד אני מסכימה איתך ב=100 אחוז

    IP: 31.44.134.91דווח על תגובה זו

  • 99.

    צריך גם לבטל את השלמת הבגרויות ו 12 שנות לימוד שזה 9 חודשים

    כמעט אף אחד בצהל לא עושה שירת קרבי 3 שנים, 28/05/13 16:03

    לבטל את מסגרת הגרעינים בנח"ל עושים רק שנה וחצי,
    לא לאפשר לחיילים לנסוע למחנות הסוכנות בחו"ל ל4 חודשים - לא שיוויוני,

    בקיצור הצבא הזה חרטא צריך לבנות צבא אמיתי

    IP: 79.179.54.44דווח על תגובה זו

    • למה השתמטות ממילואים לא נחשבת השתמטות??????????? (ל''ת)

      מילואימניק - רוב המדינה משתמטים, 28/05/13 16:05


      IP: 79.179.54.44 דווח על תגובה זו

  • 98.

    צביקה מאמר אמיץ!

    עדיקי, 28/05/13 15:21

    כל הכבוד שלא היססת לכתוב את מה שבאמת על ליבך,
    לא קל ״לירוק לבאר ממנה שתית״, אבל היות והבאר הזאת גם ככה לא מי יודע מה נקיה, זה פשוט הופך את האקט לאמיץ, כנה ומעורר השארה.
    כל הכבוד!

    IP: 46.19.80.207דווח על תגובה זו

    • "כל המייצר לישראל נעשה ראש" שום אומץ (ל''ת)

      רון, 28/05/13 17:06


      IP: 81.218.149.197 דווח על תגובה זו

  • 97.

    טוב שבכנות אתה פותח לנו צוהר למה שבאמת קורה שם

    אלי, 28/05/13 14:25

    כספי המיסים שאנו משלמים הולכים למימון הטבות לציבורים שלמים כחלק מאתנן פוליטי של מערכת חולה.
    כותב המאמר מדבר על ה"ציונות הדתית". אני לא יכול לדמיין כמה שחיתות ובזבוז כספי ציבור יש במגזרים החרדים.

    IP: 67.246.95.71דווח על תגובה זו

    • פתח צהר לעולם מנותק והזוי - רוצה לדעת באמת - לך תראה (ל''ת)

      נמיר, 29/05/13 14:15


      IP: 80.179.5.168 דווח על תגובה זו

  • 96.

    ועד רבני ישיבות ההסדר הוא הבעיה

    אסף, 28/05/13 14:22

    במסגרת עבודתי נפגש לא לפני הרבה זמן עם רב ישיבת הסדר ידועה מאד. אין לו מטרה להכשיר עילויים או את ההנהגה הרוחנית הבאה של הציונות הדתית, הוא רוצה לספק חווית לימוד ויהדות וכלים רוחניים לבוגרים שלו. לפיכך, הוא יקבל כל אחד לישיבה שלו.

    כמדומני זו לא המטרה של ישיבות ההסדר, הישיבות הללו אמורות לפחות בתודעה לייצר עילית רוחנית, ולכן הוא חוטא לתפקידו ופועל בניגוד לרוח הפטור שהוענק לתלמידיו.

    IP: 84.229.218.84דווח על תגובה זו

  • 95.

    אז הוא אמר (ל''ת)

    ע, 28/05/13 14:10


    IP: 147.234.58.38דווח על תגובה זו

  • 94.

    אצלנו בישיבת הגולן היתה רצינות יותר אבל אז היו מעט ישיבות- אבל תבורך

    הסדרניק מתחילת שנות ה-80, 28/05/13 13:35

    כל הכבוד לך כבר מזמן שמעתי מהורים בני גילי שההסדר היום הוא לא מה שהיה פעם. לא שאצלנו לא היו התופעות המדוברות. היו גם היו אם כי בצורה קצת אחרת אבל זה לא ממש משנה כי זה אותו עיקרון. היום הבעיה היא שיש ה-מ-ו-ן ישיבות הסדר ובאמת אין צורך בכולן . אפשר לאחד כמה מהן לכדי ישיבה אחת גדולה ולהחמיר את הקריטריונים לקבלה למוסד. הפיתויים היום גדולים הרבה יותר התחבורה רבה ויעילה פי כמה ממה שהיתה תשתיות הכבישים פרחו- יש ישיבות לא רק בקצוות הארץ אלא גם בערים והתוצאות בהתאם בכל מקרה כל הכבוד על האומץ.

    IP: 164.138.114.146דווח על תגובה זו

  • 93.

    אפשר לחשוב שבצבא אין רגע אחד של בטלה...

    תלמיד הסדר לשעבר, 28/05/13 13:34

    כאחד ששירת בצנחנים, אני יכול להעיד שרובו הגדול של הזמן הוא בטלה אחת גדולה. למה לא שמרנו על אתרי מורשת שבוע לפני טקס? - ממש חיוני!!! למה לא ישבנו שעות בשמש ללא מעש? תאמין לי שבממוצע הבטלה בישיבות, הוא הרבה פחות מאשר בצבא. נכון, יש אנשים זרקנים בישיבות שמקומם לא שם (בדיוק כמו בצבא), אבל בגלל אותם יחידים לא שייך לפגוע במערכת שלימה.

    אצל הדתיים הציונים. בניגוד לחרדים, מי שלא רוצה ללמוד, בד"כ לא ילך לישיבה, וזו הסיבה שדווקא בישיבות חרדיות המצב בעייתי במיוחד, ודווקא שם היה צריך לשנות את המערכת...

    IP: 85.250.24.172דווח על תגובה זו

    • ההבדל בינינו הוא

      שי, 28/05/13 13:58

      שלי כחילוני לא ניתנה הזכות לבחור איפה "להתבטל". שירתי שלוש שנים מלאות (ועוד שנתיים בקבע). אין להצדיק בטלה מרצון על ידי התייחסות לבטלה כפויה.

      IP: 212.143.119.125 דווח על תגובה זו

      • הייתה לך את האפשרות, פשוט איש לא טרח ליידע אותך. (ל''ת)

        התנאי לקבלה למסלול ההסדר הוא בגרות 5 יח''ל בתלמוד., 28/05/13 14:20


        IP: 192.117.158.19 דווח על תגובה זו

      • יכולת ללכת לנח"ל לגרעינים ולעשות אותה מסגרת כמו הסדר רק קצר

        נחלאווי, 28/05/13 15:55

        יותר

        IP: 79.179.54.44 דווח על תגובה זו

  • 92.

    לצביקא אתה מכפיש ובעיקר משליך השלכות לא הוגנות

    יצחק, 28/05/13 13:27

    1. ברור שיש חברה שמנצלים את ההסדר, אז בגלל זה סוגרים?

    יצא לי להיות כחודש במחנה ורד בבאר שבע (בשל בירוקרטיה צבאית, לא עשיתי שם כלום.
    בהמתנתי לשיבוץ, יצא לי לשמוע לא מעט חיילים חילוניים, מטכסים עיצה כיצד לקבל פטורים, כיצד להיות משוגעים אצל הקב"ן וכדומה. אז זהו נסגור את הצבא, כי חילונים הם ....
    2. רוב חיילי ההסדר רוצים לשרת, מכינים אותם לכך, ובנוסף, חלקם באמת ממשיכים בקצונה ומוותרים על ההסדר, חלקם חוזר ולומד.
    3. צריך לתקן, אבל לא צריך להגזים וללכלך

    IP: 212.143.76.148דווח על תגובה זו

    • זהו

      זקנה כהן, 28/05/13 14:02

      למה עד ימינו אלה אין הרבה בני ישיבות בקצונה הקרבית וברמת אלופים אם משווים את הקיבוצים של פעם לגיוס ישיבות הסדר נידמה לי ההבדל הוא ענק ענק.הרבנים של המיתנחלים עשו הסכמים לא מוסריים עם המדינה והצבא והיגיע הזמן לפתוח אותם.האוריינטציה של רבנים אלה היא מאוד פרו חרדית מהללת ונושאת עיניה בהערצה לאי הליכה לצבא ולאובססית הלימוד וליסוד הגטואי החזק של המודל החרדי .אז מה הפלא שהתוצאות בימינו הם כה מאכזבות.אפשר אפילו להשליך פה סיבת אי רצונם של החרדים להיתגייס לצבא.הפידבק שהם מקבלים ממכם שהם יכולים להמשיך בשלהם.עיני העגל מלאות ההערצה אומרות להם שהכל אצלהם בסדר והם מושא קינאה.

      IP: 37.19.120.21 דווח על תגובה זו

      • ההשואה לקיבוצים היא בשירות הקרבי של הציונות הדתית בעיקר בוגרי מכינות

        חוששתני זקנה, שלא דייקת, 29/05/13 01:14

        ולא בהסדר שזה לא ייעודו.

        לדעתי התשתית לשינוי שהביא למצב הטוב הזה נוצרה בזכות ישיבות ההסדר. אבל לא בטוח שיסכימו איתי.

        IP: 95.86.103.244 דווח על תגובה זו

  • 91.

    אבל בתור חייל היית שיא המופת צהל לא יכל בלעדיך

    עמוס, 28/05/13 13:20

    בתור אחד שאם היה ממשיך בצבא היה לו 3 שנות ניסיון בתכנות. ההסדר זה לא בדיוק כיף חיים .אנשים כמוך גם בצבא ובעבודה לא מסוגלים בדיוק לבצע דברים כמו שצריך

    IP: 192.115.123.210דווח על תגובה זו

  • 90.

    בוגרי ישיבות ההסדר חיילים אכזרים אבל עלובים כאבות אבותיהם בימי התנ'ך (ל''ת)

    הדוסים הפכו את צהל לצבא פשלן,כשלן,פחדן וחסר מעוף, 28/05/13 13:19


    IP: 79.181.53.252דווח על תגובה זו

    • הטקטיקה של מילחמות דוד יהושע...הם שם דבר

      תנוכה דידקציה, 28/05/13 14:12

      הלוואי שהם היו כמו בתנך.אין כמו היצירתיות של דוד המלך שהמציא את המושג דווד וגולית אין כמו התיחכום של התנך שהביא את בתחבולות תעשי לך מילחמה.הלוואי שהם היו כמו התנך למרבה הצער זה לא כך

      IP: 37.19.120.21 דווח על תגובה זו

  • 89.

    בקיצור ,חילונים אתם ממשיכים להדפק מכל הכיוונים (ל''ת)

    אלכס, 28/05/13 13:18


    IP: 87.68.49.150דווח על תגובה זו

  • 88.

    בישיבה חרדית רובם רובם לומדים רוב היום (ל''ת)

    חרדי\ההבדל, 28/05/13 13:15


    IP: 79.179.52.195דווח על תגובה זו

    • אני למדתי בישיבה חרדית אפשר להגיד 80 אחוז לומדים רוב היום (ל''ת)

      המסתובבים הם מיעוט, 28/05/13 13:16


      IP: 79.179.52.195 דווח על תגובה זו

  • 87.

    בשורה התחתונה: איזה אחוז מהדת"לים משרת בהסדר?

    רון הכחול, 28/05/13 13:08

    וכמה זה לעומת אחוז החילונים במסגרות חצי צבאיות כמו הנח"ל?

    IP: 110.174.76.85דווח על תגובה זו

    • מספרים

      י.מ., 30/05/13 19:28

      אני ראיתי פעם בעיתון (לפני כשנתיים) שממנו מסתכם שיש משהו כמו 2000-2200 חיילי הסדר בכל שנתון. שמעתי לאחרונה השערות שמספר הבחורים החרדים בשתנון גיוס הוא 8000. אם נניח מספר דומה או קצת יותר גבוה לציבור הדת"ל, (לא בטוח אם זה נכון, אבל אני חושב שזה אותו סדר גודל) יוצא שבין 20-30% מהבחורים הדת"לים משרתים בהסדר.

      IP: 192.114.105.254 דווח על תגובה זו

  • 86.

    המתנחבלים המילטנטים עושים קייטנה 16 חודש וצועקים כמו שימשון דר גיבר

    את הבן שלי לא אשלח לצבא, 28/05/13 13:05

    הבן הרביעי שלי כבר לא יעשה צבא. עוד לא החלטתי איך, אבל החלטתי שלא יעשה.

    נמאס שהמיליטנטים שעומדים בלב המאפליה שנקראת הכיבוש (זו זכותם הדמוקרטית- ואין לי בעיה עקרונית) אבל כשזה מגיע לצבא- הבנות שלהן עושות כלום והבנים קיטנה של 16 חודש.

    בשביל שיעשו 16 חודש עלובים הם מקבלים את ישיבות ההסדר- מוסדות לימוד יוקרתיים במימון המדינה עם תקציבים והטבות שחילוני יכול רק לחלום עליהם.

    שתבינו- בת16 חודש לא עושים לוחם- בקיצור זמני ההכשרה הבסיסים והמתקדמים מה שנשאר זה גורנישט, מה שכן מקבלים- זה ידע צבאי שמשרת אותם נגד צהל בגבעות.

    בקיצור נמאס שהחילוניים הם הפראיירים הנצחיים- ולא סתם המוטיבציה לשירות קרבית יורדת- מי רוצה להיות הסבל של החבר'ה ?

    אז עד שלא יהיה שוויון מלא- קרי - כולם מתגייסים באותו גיל, לאותה מערכת, באותם תנאים, באותו תשלום, ותחת אותם סנקציות פליליות וחוקיות שידחפו זרת.

    בני הרביעי לא יעשה צבא- וזה גם מה שאמליץ לכל חבריי- צאו מהמקלטים ותפסיקו להיות פראיירים, אם עשרת אלפים חילונים יסרבו להתגייס עד שלא יהיה שוויון מוחלט מה יעשו? יבנו מכלאות לחילונים? ישימו חרדים בשנת שירות לשמור עליהם? ישכנו אותם בעיר המסתננים הריקה בקציעות? יסרסו כל בכור חילוני? מה יעשו?

    חי

    IP: 87.69.251.72דווח על תגובה זו

  • 85.

    דתיים משיחיסטיים = פשיזם ואת זה מגדלים בישיבות ההסדר.

    משה, 28/05/13 13:01

    שיבות ההסדר מגדלים דור של משיחיסטים כוחניים
    שבכל בוקר מקבלים פקס מה' האומר להם מה לעשות.

    IP: 132.66.247.91דווח על תגובה זו

  • 84.

    למה הבן שלי שירת 36 חודש והפטריוטים הדגולים רק 16 חודש ? (ל''ת)

    משה, 28/05/13 12:59


    IP: 132.66.247.91דווח על תגובה זו

    • בגלל שלך יש רק 3 ילדים ולי יש 15 ולכן הכל מגיע לי ואתה יכול לנשק לי (ל''ת)

      אבטליון הבטלן,התנחלות ''גבעת בירכת ההשרצה'', 28/05/13 13:15


      IP: 79.181.53.252 דווח על תגובה זו

  • 83.

    איזו הכפשה! היה ממש קשה לקרוא. זו אינה המציאות מהכרות אישית

    רות, 28/05/13 12:54

    אישית עם הרבה הרבה הסדרניקים נפלאים מישיבות שונות (משפחה , חברים וחברים של הילדים).רובם העצום- זן מובחר של אנשים!

    IP: 31.44.142.162דווח על תגובה זו

    • כל כך מובחר שעושה חצי מהבן הלא מובחר אך החילוני שלי?

      נמאס שהמדינה מחליטה מי מובחר ומי סתם פראייר, 28/05/13 13:09

      ואיפה הבג''ץ שקרא לשוויון?

      מה לא מובן במילה שווה?

      שוויון זה: כולם באותו הגיל, לאותה התקופה, באותם התנאים, ותחת אותו החוק והסנקציות.

      עד אז זו מדינה מפלה וגזענית על בסיס אמונה (דתיים נגד חילונים)

      איפה השמיניסטים שלנו שיתארגנו בפייסבור לסירוב המוני לשירות בתנאי אפלייה ?

      IP: 87.69.251.72 דווח על תגובה זו

  • 82.

    לשון הרע גמור

    איציק, 28/05/13 12:52

    בהנפת קולמוס, הוצאת לעז ושם רע על ראשי ישיבות ותלמידים רבים.
    הבעיה שהזכרת הינה משנית וקיצונית ואינה משקפת את מה שעושים רוב התלמידים בהסדר. בכל חברה יש קצוות.
    צריך לחשוב הרבה פעמים לפני שכותבים כזאת כתבה.
    בוש והיכלם!!!

    IP: 212.235.98.161דווח על תגובה זו

  • 81.

    דברים חמורים, מנופחים ואף שקריים!

    לכבוד מר בציקה, 28/05/13 12:50

    בחורי ישיבות ההסדר הינם חוד החנית של צה"ל בחובה ובמילואים ושל החברה הישראלית בכל תחום שהוא.
    הכל בזכות העוצמה הגדולה שהישיבות נותנות.
    בוגי יעלון מבין זאת היטב ולכן הוא נלחם לשמר את הדבר כפי שהוא.
    כל העוצמה הרוחנית שלך היא בזכות ישיבת ההסדר וחבל שלא השכלת ללמוד יותר!

    IP: 94.159.143.236דווח על תגובה זו

  • 80.

    אחוז הנופלים בקרב חיילי ההסדר הגבוה ביותר. (ל''ת)

    אבי,התנחלות רמת אביב ג'יי, 28/05/13 12:38


    IP: 85.64.187.108דווח על תגובה זו

    • ואתה הכפשת את זיכרם. (ל''ת)

      אבי,התנחלות רמת אביב ג'יי, 28/05/13 12:39


      IP: 85.64.187.108 דווח על תגובה זו

      • הכוונה שכותב הכתבה הכפיש את זיכרם של חללי ההסדר (ל''ת)

        אבי,התנחלות רמת אביב ג'יי, 28/05/13 12:41


        IP: 85.64.187.108 דווח על תגובה זו

  • 79.

    וידויו של זרקן

    אביעד, 28/05/13 12:21

    מר צביקה קליין,
    היה ראוי יותר שתכה על חטא בצורה קצת יותר מפורשת. אתה בא בטענה לציבור שלהם, אך בעצם מה שעשית כן הוא וידוי על חטאים גדולים שלך- כלפי שמיא, כלפי הציבור הדתי שאפשר את המסגרת הזו, וכלפי ציבור משלם המיסים כולו.
    אם לא די בכך, היה גם חשוב לך כעת לפרסם את הדברים הללו ולהגרר לחילול השם נוראי. הרי אם היית באמת רוצה לשנות היית בוחר להפגש עם ראש הישיבה שלך, עם ועד ישיבות ההסדר או עם גורם אחר שבאמת יכול לשנות דברים. אתה בחרת לחלל את שם ה'.
    תתביייש לך!!

    IP: 192.118.36.53דווח על תגובה זו

  • 78.

    כל הכבוד על האומץ ועל היושר. (ל''ת)

    איזה יושר !, 28/05/13 12:19


    IP: 82.236.224.90דווח על תגובה זו

  • 77.

    אז למה כל כך הרבה שנים לא ידענו?

    LOOIIO, 28/05/13 12:14

    גם דתיים לאומיים נגועים בשחיתות הזו? תעזבו אותי באמא שלכם, נמאס לי מהדתיים האלה.......ממתי כיפה הפכה להיות סמל להשתמטות?

    IP: 147.237.70.62דווח על תגובה זו

    • נמאס מהדתיים ומהחרדים

      משה, 28/05/13 12:59

      ישיבות ההסדר מגדלים דור של משיחיסטים כוחניים
      שבכל בוקר מקבלים פקס מה' האומר להם מה לעשות.

      IP: 132.66.247.91 דווח על תגובה זו

  • 76.

    אתה מציג תמונה שרחוקה מלהיות מדויקת ולגבי דבר אחד פשוט משקר במצח נחושה

    ''ע''ח משלם המיסים''???, 28/05/13 12:14

    תלמידים בישיבת הסדר (או ליתר דיוק הוריהם) משלמים עשרות אלפי שקלים שכר לימוד.
    אף אחד שם לא "ישן בצהריים ע"ח משלם המיסים"

    IP: 192.117.158.19דווח על תגובה זו

    • כמה תמימות

      טל, 28/05/13 12:27

      כי ה15000₪ שההורים של הבינישים משלמין מכסים לחלוטין את הוצאות הישיבה לשנה.. התמימות.. המדיינה מוסיפה על זה לפחות 60000 בשנה כדי שהביני"ש החמוד יוכל לשנו"צ...

      IP: 93.186.23.81 דווח על תגובה זו

  • 75.

    זה שכמה אחוזים מהחילונים משתמטים אנחנו אומרים שכולם משתמטים?!?!

    ביינישש, 28/05/13 12:07

    שטויות הכל שטויות

    IP: 176.13.139.48דווח על תגובה זו

  • 74.

    באמת שזה שטויות..

    דוד אהרון, 28/05/13 12:03

    אתה נשמע מאד ממורמר בגלל שאתה כנראה לך הצלחת..אבל להגיד את השטויות שאמרת..הייתי בכמה ישיבות הסדר בשבושים ובכולם הרוב הגדול והמוחלט קם לתפילות נמצא בשלשה סדרים אז על מה אתה מדבר בדיוק? ואפחד מהשיעור שלי ומהחשיכה בכלל לא עבדו..

    IP: 2.55.125.58דווח על תגובה זו

  • 73.

    "משנאייך ומהרסייך ממך יצאו..." (ל''ת)

    אנחנו עדיין מחכים אשתה ושכמוך תצאו לכל הרוחות, 28/05/13 12:02


    IP: 31.44.128.33דווח על תגובה זו

  • 72.

    צריך להחיל מבחני שליטה בחומר על תלמידי ישיבות ומי שלא עובר, סוגר עניין

    אייל, תל אביב-יפו, 28/05/13 12:02

    אין שום צידוק בעולם לצ'פר אדם חרדי בלאפשר לו ללמוד על חשבון משלם המיסים ולהשתמט מחובותיו כלפי המדינה, אם הוא לא מסוגל להוכיח שאכן ניצל את הזמן שניתן לו, על מנת באמת ללמוד. מי שלא מסוגל לעבור בהצלחה בחינה על החומר שהוא למד בישיבה, אין לו מה לחפש שם. מאוד קל ליישם מבחנים כאלו, ואין דרך לרמות.

    IP: 132.66.11.212דווח על תגובה זו

    • רעיון גדול (ל''ת)

      א, 28/05/13 12:08


      IP: 147.234.58.38 דווח על תגובה זו

  • 71.

    צביקוש תרגיע ומהר! (ל''ת)

    ירושלמית, 28/05/13 11:59


    IP: 77.125.141.208דווח על תגובה זו

  • 70.

    ישר כוח עצום!

    יותם אדרי, 28/05/13 11:58

    הגיע הזמן שמשהו ירים את הכפפה, הביינישים מוכרחים לשרת יותר! בשאיפה לשירות מלא כמו כולם. העובדה שהם חיילים ואזרחים טובים לא אמורה להפחית את חובתם לשירות מלא, זה מתבקש מכל חייל ואזרח. מציבור מוביל דורשים יותר, ובמקרה דנן, דורשים לפחות כמו כולם.

    IP: 84.108.92.179דווח על תגובה זו

    • ברבו

      לייק, 28/05/13 14:16

      אחלה כל הכבוד

      IP: 37.19.120.21 דווח על תגובה זו

  • 69.

    בגלל שאתה היית "דפוק" אז כולם חייבים לסבול?

    לא הבנו, 28/05/13 11:52

    לבעיות מהסוג הזה יש רופא הנקרא פסיכיאטר ויכול לתת כדורים שדי עוזרים....
    אבל מכאן ועד קביעה שככה "כולם" זה די רחוק מן האמת

    IP: 213.151.52.219דווח על תגובה זו

    • ציטוט מהכתבה: "אמנם לא כולם כאלה..." לא שמת לב? (ל''ת)

      רחל, 28/05/13 12:00


      IP: 79.179.66.38 דווח על תגובה זו

  • 68.

    למה ללכלך? (ל''ת)

    צהבהב, 28/05/13 11:47


    IP: 192.118.35.248דווח על תגובה זו

  • 67.

    יש עורך לעיתון מחנה ויש עורך לעיתון הישיבה

    א, 28/05/13 11:46

    עיתון הישיבה מלא דברי תורה, השמיניסטים באו ללמוד תורה, והקשר בין החיילים לישיבה גם הוא חשוב. גם אם לא עסקת בפועל בלימוד, היית חלק מההווי התורני של הישיבה, וחבל שאתה כל כך מזלזל בעצמך.

    IP: 147.234.58.38דווח על תגובה זו

  • 66.

    מי קובע מיהו עילוי? למה לא שמענו עליהם עד היום אם הם עילוי? (ל''ת)

    איפה הנובל?, 28/05/13 11:39


    IP: 80.179.198.213דווח על תגובה זו

  • 65.

    כל הכבוד לך על הכתבה הכנה והחשובה הזו. עדות אמיתית מבפנים. (ל''ת)

    קיטו, 28/05/13 11:39


    IP: 212.179.159.253דווח על תגובה זו

  • 64.

    עפר לפיך פושק שפתיים שכמותך, אם אמנם דבריך נכוחים כיצד תסביר את העובדה

    משה בודק, 28/05/13 11:34

    על החללים הרבים בבני ישיבות ההסדר במלחמות ישראל האחרונות

    IP: 109.67.145.33דווח על תגובה זו

    • מה זה קשור לחללים ? (ל''ת)

      אופיר, 28/05/13 12:47


      IP: 84.108.185.50 דווח על תגובה זו

  • 63.

    ישיבות ההסדר- רפורמים.

    הכל עניין של נוחות וכסף., 28/05/13 11:26

    התארחתי פעם בבית של מסרוחניקים, והאב לא הפסיק להתגאות בבנו שגם משרת וגם "לומד תורה".

    בסיום הארוחה הבן המהולל אפילו לא ברך ברכת המזון= מצווה מן התורה ואכמ"ל.

    IP: 84.228.139.236דווח על תגובה זו

    • וחרדים אף פעם לא עושים עברות פחחחח (ל''ת)

      א, 28/05/13 11:41


      IP: 147.234.58.38 דווח על תגובה זו

    • מסתמא לא אכל כדי שיעור ברכה, או שהיה פת הבאה בכיסנין (ל''ת)

      ר, 28/05/13 11:51


      IP: 147.234.58.38 דווח על תגובה זו

    • יש להם השקפה עקומה בתורה (ל''ת)

      אליהו, 28/05/13 11:55


      IP: 85.65.252.214 דווח על תגובה זו

  • 62.

    כתבה שקרית (ל''ת)

    דוד, 28/05/13 11:18


    IP: 212.199.205.68דווח על תגובה זו

  • 61.

    אל תאמינו לכתבה

    הסדרניק לשעבר, 28/05/13 11:11

    אני יכול להעיד על רבים וטובים שבזכות ההסדר גם שירתו יפה בצבא במסגרת של חבר'ה דתיים וגם אח"כ טחנו מילואים וגם למדו תורה בשעות רבות בלילה וביום וגם זכו להקים בית עם ערכי תורה ושירות צבאי אגב מי שלא לומד בישיבה בדרך כלל נשבר ונשאר בצבא

    IP: 147.237.248.2דווח על תגובה זו

  • 60.

    הבית היהודי הלך עם לפיד זאת התוצאה

    מני, 28/05/13 11:08

    חכו זה עוד לא הסוף הוא עוד יגרש אותכם מהבתים שלכם

    IP: 85.65.252.214דווח על תגובה זו

    • עד עכשיו חשבתי שאתה משוגע, עכשיו אני רואה שצדקתי (ל''ת)

      א, 28/05/13 11:18


      IP: 147.234.58.38 דווח על תגובה זו

  • 59.

    טוב שלא לקחת כמה בודדים מסכנים והפכת אותם לנחלת הכלל... (ל''ת)

    עדי, 28/05/13 10:58


    IP: 213.151.38.226דווח על תגובה זו

  • 58.

    חצוף, אם אתה היית כזה - אל תלכלך על אחרים (שאולי יותר צדיקים ממך) (ל''ת)

    זאב, 28/05/13 10:52


    IP: 80.179.6.62דווח על תגובה זו

  • 57.

    ומה מכשיר אותך להיות עורך ערוץ יהדות? חוסר החיבור שלך ללימוד תורה? (ל''ת)

    לא ברור למה לא זרקו אותך מהישיבה, ביזיונר, 28/05/13 10:51


    IP: 31.44.128.33דווח על תגובה זו

  • 56.

    האם זה פורסם במקרה בשבוע של פרשת 'שלח' ??

    דני, 28/05/13 10:48

    "ויוציאו את דיברת הארץ ..."

    נכון שאכן יש דברים שצריך לתקן/לשנות במסלול ההסדר, הן ברמת בני"שים ספציפיים, הן ברמת ישיבות ספציפיות, והן ברמת ההסדר בככללותו (אורך השירות, מי/כמה יכולים להתקבל, וכו').

    אבל מכאן ועד להשמצות הפרועות והמוגזמות בעליל ע"י ההסדרניק הסורר לשעבר, המרחק רב.

    מאמר זה מעיד הרבה יותר על עצמך (וכנראה גם על ישיבתך, שמשום מה דווקא על כבודה חסת ולא ציינת את שמה) מאשר על מסלול ההסדר ועל ההסדרניקים בכלל.

    IP: 192.118.78.57דווח על תגובה זו

  • 55.

    מי שמשתמט שישלם לצהל.שיממן אחזקת חייל קרבי שמגן עליו. (ל''ת)

    אם, 28/05/13 10:47


    IP: 79.180.10.63דווח על תגובה זו

  • 54.

    וכמה חיילים קרביים שורפים זמן בבטלה בשירות שלהם? המון המון המון (ל''ת)

    פתחיה, 28/05/13 10:44


    IP: 192.117.2.66דווח על תגובה זו

  • 53.

    איזה אפס (ל''ת)

    ח, 28/05/13 10:40


    IP: 147.234.58.38דווח על תגובה זו

  • 52.

    הגעת למסלול שלא מתאים לך. לא סיבה להכתים את השאר

    יוניו, 28/05/13 10:38

    אני, כמו רבים מחברי לישיבת ההסדר, השקענו לילות כימים בבית המדרש. הספקנו ללמוד כמות לימוד אדירה שהלימוד שבאוניברסיטה בתארים שעשינו לא מתקרב אליה. מצטער לאכזב אותך, אבל אצלי הטעות היתה אחרת: מרוב לימוד ומאמץ פיזי לקלוט המון מידע, מידות, הלכות, גמרא, וכו' - עד היום יש לי מיגרנות כשאני לומד יותר מדי ברציפות. הרעיון של לא להוציא את העיניים מחוץ לספר למשך שעתיים ומעלה + המון מוטיבציה - יכולה להזיק לבריאות. לחבר אחר היו כאבים בעיניים מרוב לימוד ולחבר שלישי היו כאבי ראש.
    נכון שישנתי בהפסקת צהריים (לא כמו שישנתי בתור חובש צבאי כמובן, שהייתי ישן גם בבוקר) על מנת שאוכל ללמוד עד שעה יותר מאוחרת בלילה, ואכן - להחזיק ראש עד 11-12 בלילה, תוך ריכוז והבנה אמיתית, עם חזרות מרובות על החומר הנלמד היתה אחת החוויות הקשות והמשמעותיות ביותר בחיי, שסחטו את הגוף ואת הנפש. אלו שנים מדהימות שלא אשכח, שנתנו לי המון, והיום בחיי אני מאמין שאני אדם הרבה יותר טוב וירא שמים - בזכות לימוד זה.
    בלי קשר, לא עשיתי פסיכומטרי בישיבה או משהו כזה.
    כשהתגייסתי ראיתי שהצבא הרבה יותר מהישיבה. זה האמת.

    IP: 212.143.172.19דווח על תגובה זו

    • צריך לשחרר את העילויים את אלה שבאמת לומדים כמה שטויות

      אשליות פטאליות, 28/05/13 11:06

      בגלל שאתה למדת אתה מאמין יותר מה קשור.כל אובססית הלמידה קשורה לאיזה סוג שיגעון גדלות.אגו גדול וסוג של יוהרה.כי קרוב אליך הדבר לא בשמים היא.נכון והגית בו יומם ולילה.תהגה בו בעבודה בצבא במישפחה....כשאתה יוצר סביבה אזרחית אמונית אתה מגשים מושג זה אין פה הכוונה שתילמד מהבוקר עד הלילה.כשאני צופה רואה עושה תודעתי יודעת שחוויה זו היא דתית.המבט תמיד בכל דבר מופנה מעלה מעלה ומישם יורד מטה ,על כל דבר בחיים .זו הכוונה לאמונה תמידית.ולא מה שמיתפרש.בעיני הכל אלוקים ההיסטוריה שלו הקידמה שלו הידע שלו הכל נוגע בשם יתברך. הכל מכל בכל.להפך השם רוצה יותר מכל שתחיה רגיל .במיוחד שכולנו יהודים .השם רוצה שתשפיע על כולם ובכל מקום.מה שווה לו שאתה כל הזמן בישיבה.מה שווה לו שאתה שומר שבת ושאחיך שאתה אמור להיות ערב לו לא. במיוחד שזה ,ממן את לימודיך וחייך.האוכלוסיה החרדית שבויה בידי עסקנים מכוערים שמאכילים אותה בהמון שקרים משחקים לה במוח ולא מבגרים אותה.עצוב וחבל.

      IP: 37.19.120.21 דווח על תגובה זו

  • 51.

    פשוט הוצאת שם רע על אלפים. איך חוזרים בתשובה על דבר כזה ?

    קופיקו, 28/05/13 10:37

    נהגי קו לא עושים שבוע שבוע ?
    טבחים ? ש.ג ?

    מה ההבדל ?

    IP: 213.8.159.71דווח על תגובה זו

  • 50.

    הכותב מנסה לכפר על חטאיו בהטלת דופי בציבור שלם. קיימות גם ישיבות שתלמי

    שלמה, 28/05/13 10:36

    שתלמידיהן משרתים שנתיים או יותר, ובנוסף חלק ניכר הולכים לקורס קצינים, ומשרתים את מלוא השרות.

    IP: 87.69.152.17דווח על תגובה זו

  • 49.

    שכנעת אותי שאתה צריך להשלים את השירות הצבאי

    הסדרניק לשעבר, 28/05/13 10:35

    מי שלא לומד באמת צריך לשרת 3 שנים.
    כיוון שאתה טוען שבאמת לא למדת - למה אתה לא מחזיר את החוב למדינה. תתגייס ותשלים את החודשים שלא שירתת.
    (או שהכתבה היתה רק כדי להשמיץ)

    IP: 147.237.70.62דווח על תגובה זו

    • המודלים הקיימים מיזמן לא מה שהם טוענים או חושבים

      פשיטת רגל, 28/05/13 10:51

      כל המושג מי שלא לומד... אין לו מקום במדינה ,שכבר 65 חיה על חרבה .מה הקשר בין אמונה לעשית חובך למדינה.למה מחייבים אחד ואת השני לא ועוד ברוב חוצפה בשם אמונה באלוקים..מה אנשי ישיבות ההסדר ,או ישיבות חרדיות מביאות תועלת.יש פה סליחה מודלים אשכנזים שמיזמן פשטו את הרגל ואינם מוכנים להודות בכך.זה כמו הקיבוץ מפנקים אליטות על חשבונו של עם ישראל הופכים אותם לפרות קדושות מזרימים מיליארדים מכספי המדינה ואין בדק בית.עד עכשיו אני לא מבינה למה בגלל שאתה מאמין באלוקים צריך לתת לך שיחרור קיצור זכויות.מי אמר שאדם דתי צריך ללמוד מהבקר עד הערב .יש פה באיזה שהוא מקום זיוף של התורה ואי אמירת אמת.מה לאלוקים ולזה.זה יבוא זר ומוזר שאינו מתאים לארץ ישראל העיברית המיזרח תיכונית התנכית.זה מעגל גלותי שמתאים לזמנו ,אבל לא לזמננו.כמו שכל אדם הולך לצבא שלוש שנים ככה האליטות האלה צריכות לעשות .על אחת כמה וכמה שהם טוענות לבעלות על האמונה דווקא אחד כזה מצופה ממנו שיתגייס יותר מכולם וישמש מופת לאדם הרגיל.

      IP: 37.19.120.21 דווח על תגובה זו

  • 48.

    כמה אפשר להיות גועלי

    אשקלוני, 28/05/13 10:34

    כמה עיתונאי יכול להיות גועלי גם אם למד בישיבת הסדר.
    גם בצבא יש חיילים שלא עושים כלום חוץ, ויותר טוב שישארו בבית.
    בכל מקרה - רוב רובם של תלמידי ישיביות ההסדר לומדים ומשקיעים ממרצם וזמנם ללימוד התורה, ולפעילות חסד בעיר שבה הישיבה.
    להוציא שם רע על ציבור שלם מטובי בנינו - לא נראה לי ...
    גם אם יש עשבים שוטים לא צריך לכתוב כל דבר רק כדי לקבל רייטינג.
    מגעיל, כבר אמרתי?

    IP: 62.90.18.189דווח על תגובה זו

  • 47.

    נכון. אמת (ל''ת)

    יהושע גרינברג, 28/05/13 10:33


    IP: 132.64.208.119דווח על תגובה זו

  • 46.

    מעריב תתביישו לכם לפרסם כתבה של נפל ולהטיל דופי בציבור ההסדרינקים (ל''ת)

    אמא של חיילים, 28/05/13 10:28


    IP: 79.179.125.192דווח על תגובה זו

    • אה... אז הבן שלך לא משרת חצי מהבן שלי ומקבל תנאים ותקציבים פי 10

      סליחה, תמשיכו לנצל, זו זכותכם המולדת, כמו הכיבוש, 28/05/13 13:12

      רק כשכל הנוער החילוני יסרב לגיוסז תפסיק האפליה- זו המחאה האמיתית שאנו מחכים לה

      IP: 87.69.251.72 דווח על תגובה זו

      • תלמיד לא מקבל שום תשלום בזמן השל"ת (ל''ת)

        סתם זורק מילים, 29/05/13 01:20


        IP: 95.86.103.244 דווח על תגובה זו

  • 45.

    צודק ויש לשקול, אבל: לא כולם כמוך

    אלעד, בייניש לשעבר, 28/05/13 10:26

    הדוגמאות שהבאת מעצמך ומישיבתך אינן משקפות. כתלמיד בישיבת הסדר אחרת אני לא מתיימר לטעון שאין בעיות אבל המצב טוב לאין ערוך ממה שתיארת בכתבה, ולהסתמך על אי-רצינותך בתקופת ההסדר כמושא להכללה על כל ישיבות ההסדר זהו חטא

    IP: 93.173.1.63דווח על תגובה זו

  • 44.

    הדבר היחיד שנכון בכתבה הזו - שחבל שלא זרקו אותך מהישיבה. (ל''ת)

    מוריה, 28/05/13 10:24


    IP: 91.135.102.169דווח על תגובה זו

  • 43.

    ומה עושים החיילים בצה"ל? משרתים או מתחילים עם החיילות? (ל''ת)

    כמה בזבוז יש שם?, 28/05/13 10:24


    IP: 95.86.126.225דווח על תגובה זו

  • 42.

    צביקה כל הכבוד על הכנות - מראה חשובה לראשי הישיבות המרובות (ל''ת)

    מצויין מצויין, 28/05/13 10:23


    IP: 213.151.38.6דווח על תגובה זו

  • 41.

    פרזיטים, כמו הדוסים בדיוק

    שירקעס, 28/05/13 10:23

    והכל על חשבוננו

    IP: 80.179.201.238דווח על תגובה זו

    • יש לך מושג כמה עולה לתלמיד ישיבת הסדר שנת לימוד בישיבה?

      suxhu,, 28/05/13 11:02

      זה לא על חשבונך, זה על חשבון ההורים שלו.

      IP: 212.235.88.46 דווח על תגובה זו

    • למה יש לי הרגשה שאתה בעצמך פראזיט ובטלן לא קטן ? (ל''ת)

      עוד חילאון שלא בודק עובדות ורץ להשמיץ, 29/05/13 01:46


      IP: 95.86.103.244 דווח על תגובה זו

  • 40.

    ה''יהדות האנטי-ציונית'' והמתנחבלת עולה לנו פי 3 מהחרדים (ל''ת)

    14 ח' שירות זה צבא דמיקולו זה למה נסרללה ניצח!, 28/05/13 10:18


    IP: 79.181.53.252דווח על תגובה זו

    • נו באמת???

      רייל, 28/05/13 11:15

      רוצה רק לציין שהמחלקת בינייש שלי סיימו את 05 ו07 במקום הראשון בכל הבא"ח (כפיר) וזה כולל את העובדה שהיינו יותר מקצועים ויותר בכושר מעוקץ!!!

      IP: 79.176.104.206 דווח על תגובה זו

  • 39.

    שימו לב לדגלי ישראל בתמונה של הישיבה

    קובי, 28/05/13 10:15

    הקווים של הכוכב לא מקבילים לקווים הכחולים.
    הדגל פסול.

    IP: 109.64.223.164דווח על תגובה זו

    • בהכרזת המדינה הדגלים מאחור דב"ג היו כאלה בדיוק! (ל''ת)

      שים לב, 28/05/13 10:20


      IP: 84.94.96.80 דווח על תגובה זו

    • בטח קיבלו את הדגלים מבנק הפועלים (ל''ת)

      ds, 28/05/13 10:50


      IP: 82.80.98.138 דווח על תגובה זו

  • 38.

    זו השמצה הכתבה אינה משקפת את המצב

    גיורא, 28/05/13 10:14

    כבוגר ישיבת הסדר שהמשיך לאחר סיום מסלול ההסדר עוד שנה וחצי ומהיכרותי עם חברים בישיבה בה למדתי ובמעט ישיבות נוספות, התיאור של צביקה קלין הוא השמצה פרועה.
    אם התיאור משקף את הישיבה בה למד קליין, חבל ואם יש מקומות כאלה גם כיום, ממליץ לראשי הישיבה להעיף מהישיבה את כל הבטלנים ולדאוג שישרתו 3 שנים.
    ברמה העקרונית צודק כותב המאמר. האחריות על ראשי הישיבות והגישה צריכה להיות ציונית ולא חרדית. אסור לגונן על תלמידים שאינם לומדים מפני גיוס. הגיוס איננו עונש, ומסלול ההסדר אמנם איננו מתאים לכל אחד. מי שלא מסוגר ללמוד יומם ולילה (כמעט), שישרת שירות מלא.
    לגבי חופשות בין הזמנים הארוכות הן בישיבות ההסדר והן בישיבות גבוהות, ציוניות כמו גם חרדיות, צריך לקצר אותם, כאשר הלימוד בא ע"ח שירות מלא בצה"ל.

    IP: 81.218.168.246דווח על תגובה זו

  • 37.

    חצי מהצבא ג'ובניקים לא עושים כלום מבזבזים זמן של עצמם וכסף של המדינה

    יוסי, 28/05/13 10:13

    ןמה עם חיילים קרביים שאחרי שנתיים יושבים רגל על רגל בצבא, מה עם הומואים וחילונים שעושים את עצמם מפגרים ולא מתגייסים. איפה כל הכתבות האלה של מעריב. למה 40% מהחילונים לא מתגייסים?????????????????? צביעות צביעות צביעות!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    IP: 46.19.80.60דווח על תגובה זו

  • 36.

    צביקה, בחייך.

    בייניש, 28/05/13 10:13

    לא יודע באיזו ישיבה למדת, אבל מה שאתה מתאר זה היוצא מן הכלל שבכלל לא מעיד על הכלל. אגב, אצלנו בישיבה, הבוקר נראה מצוין והגם הצהריים. בכל ישיבה יש כמה כמון שעשו בישיבה דברים שלא ראוי לעשות, אבל הם מעטים, ולא בגללם צריך הרבב לדבוק בכל התלמידים.

    אצלנו, כשראש הישיבה מתוודע למישהו שבזמן הישיבה לומד לפסיכומטרי או עובד או כל מיני דברים כאלה, הוא בסכנת ביטול ההסדר שלו.

    הצאת שם רע על הרבים איננה דבר של מה בכך, ואני לא מבין איך אתה לא נזהר בזה יותר.

    IP: 46.117.96.241דווח על תגובה זו

  • 35.

    תודה על פתיחת הצוהר, גם המגיבים השונים מלמדים משהו בעניין. (ל''ת)

    יחזקאל -רמת גן, 28/05/13 10:13


    IP: 85.250.189.135דווח על תגובה זו

  • 34.

    שכחת את הלימודים עד 11 בלילה כחובה.

    רפי, 28/05/13 10:12

    אתה מוציא לאנשים את העיניים עם חופשות ארוכות, אבל חלק גדול מהן זה ממילא חגים.
    שכחת שלומדים כל יום מ7 עד 11 כסטנדרט - החזקים לומדים יותר. שכחת שלומדים גם יום שישי ונשארים שבתות.

    IP: 132.65.16.64דווח על תגובה זו

  • 33.

    רב ההסדרניקים לא כמוך ורב הדתיים עדיין משרתים שירות צבאי מלא

    ענת, 28/05/13 10:10

    כנראה שאתה והחברים שלך לא מייצגים

    IP: 85.250.64.27דווח על תגובה זו

  • 32.

    כל מה שקשור לדת זה ישראבלוף (ל''ת)

    ישראלי, 28/05/13 10:04


    IP: 46.120.82.150דווח על תגובה זו

  • 31.

    פשוט חוצפן! עבר על החוק לא קיים את מחויביות ועוד מתגאה בזה באינטרנט! (ל''ת)

    חוצפה, 28/05/13 10:02


    IP: 80.74.111.178דווח על תגובה זו

  • 30.

    "בני"שים עם נשק מלווים טיולים" - מאיפה בדיוק יש בשל"ת נשק?

    אפשר את הכתבה בתרגום לגרמנית?, 28/05/13 09:58

    בתקופת הלימודים בישיבה אין לחיילי השל"ת נשק, אז איך בדיוק הם מלווים טיולים עם הנשק?
    ומי בכלל החליט שישבה זה רק לעילויים? איפה כתוב שלימוד תורה מיועד לעילויים בלבד? "זכרו תורת משה עבדי אשר ציויתי אותו בחורב על כל ישראל חוקים ומשפטים".

    מציע לך להכנס לסיור בישיבות ההסדר ב- 23:00 בלילה ואז יעלמו השאלות על מנוחת הצהרים.

    ואם מישהו לומד 10 שעות ביממה במקום 18 שעות ביממה - והוא לא עילוי, אלא לומד כפי כוחו - גם אין לו מקום בישיבה?

    IP: 147.237.70.62דווח על תגובה זו

    • אני למדתי בישיבת הסדר - ראו בפנים את סדר היום שלי

      ds, 28/05/13 10:18

      אךף על פי שאיני 'עילוי', במשך רוב שנות לימודיי בהסדר זה היה סדר היום שלי (ואגב, נשארתי עוד שנה - שיעור ו', כמו כ-50% מהשיעור שלי):
      5:15 קימה
      5:30 יושב בבית המדרש עם טלית ותפילין ולומד גמרא
      6:30 תפילה
      7:30 סדר פרשת שבוע
      7:45 ארוחת בוקר
      8:15 שיעור אמונה / פרשת שבוע
      9:00 סדר בוקר
      11:45 שיעור גמרא עיון
      13:00 ארוחת צהריים
      13:30 חברותא בגמרא
      14:15 שנת צהריים
      15:15 מנחה
      15:30 סדר צהריים
      19:00 סדר מוסר
      19:30 ארוחת ערב
      20:00 ערבית
      20:15 סדר ערב
      23:45 סיום לו"ז

      סה"כ שעה מנוחה בצהריים ו-5:30 שעות בלילה.

      הייתי סטנדרטי ביותר, וזה לא היה בישיבה הנחשבת 'מובילה'.
      מי שמחפש פגמים תמיד ימצא - ובדרך כלל הוא הפגום היחידי או העיקרי

      IP: 82.80.98.138 דווח על תגובה זו

  • 29.

    הסדרניק במיל'

    נכון בחלקו ותו לא, 28/05/13 09:53

    בוודאי שישנם חברה שלא מתאימים למסלול-אין בכך ספק,אך באיזה ארגון ישנם אנשים שמתאימים כולם אליו? רובם של ההסדרניקים רציניים אבל אני מודה שהבעיה קיימת-הפתרון שאני מציע הוא כזה:
    להקים כמין "גדוד מילואים של סדירניקים בינישים" שמספח אליו את כל החברה משיעורים ד-ה שכבר לא מרגישים שהם יכולים לשבת וללמוד ולשם לשלוח אותם לתקופות זמן קצובות של 4 חודשים,הגדוד הזה יכול לעשות תעסוקה מבצעית ביו"ש,צפון,דרום וכו'-הוא יתפקד יותר טוב מגדוד מילואים בינוני מבחינת איכות האנשים והארוגניות בינהם,כך החברה לא ישתעבדו לישיבה ומאידך לא יצטרכו חצי שנה לפני סיום המסלול לחתום וויתור ולחזור לעוד פרק זמן של שנה וחצי לצבא...
    זה גם יאווורר רבים ויחזרו ללמוד בישיבות ברצינות יתר.

    IP: 109.160.227.15דווח על תגובה זו

    • הצעה טובה בשלב ראשון, שלח את ההצעה לאכ"א (ל''ת)

      יחזקאל -רמת גן, 28/05/13 10:04


      IP: 85.250.189.135 דווח על תגובה זו

    • יפה !!! (ל''ת)

      ב, 29/05/13 01:51


      IP: 95.86.103.244 דווח על תגובה זו

  • 28.

    זו מש לא המציאות

    בייני''ש מקרני שומרון, 28/05/13 09:51

    צביקה היקר!
    נראה לי שלא עשית שום עבודת שטח ובאמת ביררת את הנתונים.כתבת סברות כרס מגמתיות שאינן נשענות של בדיקה מעמיקה.
    אני יודע שראשי הישיבות שלי החזירו לצבא כל מי שעבד/ לא למד כפי שצריך/ לא ניצל את הזמן.
    אצלי בישיבה לא הייתה שום הפסקת שנ"צ יזומה.

    IP: 194.114.146.227דווח על תגובה זו

  • 27.

    איפה לפיד שדורש שיויון בנטל? רק אצל החרדים???? (ל''ת)

    אבי מהמרכז, 28/05/13 09:50


    IP: 84.228.239.144דווח על תגובה זו

  • 26.

    כחילוני היום, בוגר ישיבה תיכונית ונמנה על אלו שלא הלך להסדר אלא התגייס

    עידו, 28/05/13 09:48

    מר קליין היקר,
    מה שאתה עושה זה פשוט בושה, אינני מכיר אותך אך זה לא ערכי מה שאתה עושה, מנסה להכתים ציבור שלם בכתם שיושב על ליבך.
    אני הייתי בישיבות הסדר כחלק מהבחינה האם אני רוצה ללכת לישיבות הסדר או לא (בכיתה י"א-י"ב בישיבה תיכונית הולכים ורואים ישיבות) וראיתי את האוירת לימודי התורה שהולכת שם.
    קינאתי באנשים האלו שהאמת שלהם דיי מוחלטת ויושבים ולומדים ימים שלמים, לי כמו לך לא היה כוח, לי כמו לך לא היה רצון.
    אך ההבדל הוא שאני בחרתי שלא ללכת לישיבה אלא להתגייס מיד.
    חבל שגם אתה לא בחרת את זה.
    הציבור הזה הוא ציבור חיובי וציבור מדהים, עדיין חלק מחבריי בוגרי ישיבות הסדר ואנשים מדהימים.
    באשר לצבא, הסידור הזה הוא סידור מצויין מבחינת הצבא, זה נכון שהם עושים רק שנה וחצי סדיר במקום 3 כמו הציבור החילוני, אך אנחנו שוכחים לציין מה קורה במילואים.
    במילואים לציבור החילוני יש אחוזי השתמטות מאות גבוהים, כ 40% לערך (מה שאני רואה). לעומת זאת אנשי ההסדר ממשיכים לשרת במילואים על אף הקושי במשפחות ילדים עבודה וכו.
    האנשים האלו את השנה וחצי שלקחו בסדיר מחזירים במילואים, כי הם לא מתבכיינים ולכן מגייסים אותם ראשונים.

    IP: 84.95.199.155דווח על תגובה זו

  • 25.

    הדתופוביה מעבירה אנשים על דעתם (ל''ת)

    נדב, 28/05/13 09:47


    IP: 95.35.56.65דווח על תגובה זו

  • 24.

    בנט טוען שמפלגתו ערבוב של דתיים וחילוניים

    אבי, 28/05/13 09:46

    אז למה הוא דופק את הנח"ל ומצ'פר את ההסדר?
    הכל צביעות אצלו

    IP: 62.0.34.93דווח על תגובה זו

  • 23.

    מניין לך שכל שאר הישיבות כאלו? סתם מסית ומדיח ללא הוכחה (ל''ת)

    אמיר ש, 28/05/13 09:44


    IP: 167.220.197.222דווח על תגובה זו

  • 22.

    אחי הגזמת!

    משה, 28/05/13 09:39

    אתה סתם מוציא שם רע, וחבל.
    זה שאתה התנהלת ככה לא אומר שאתה יכול להוציא כתבה מכלילה שכזו. בכל מקום, בלי קשר לעולם הישיבות, יהיו אנשים לא רציניים. נראה שבשביל להרגיש נוח עם עצמך על זה שלא למדת, אתה מספר לעצמך שכולם כמוך.

    אני למדתי בהסדר והרוב המוחלט של החברה היו רציניים, למדו והתפתחו. במקביל שרתו בצבא ותרמו את חלקם.

    ובקשר לזה שעבדת והרווחת - פשוט תתבייש לך!

    IP: 79.182.173.66דווח על תגובה זו

  • 21.

    מה שברור מהכתבה הוא שצביקה קליין היה מושחת

    בוגר הסדר, 28/05/13 09:33

    אכן צביקה קלין היה צריך במקום להתיפיפף להתגייס לשירות מלא.על פי תאורו הוא לא למד ולא קם בבוקר וכו'.
    כבוגר הסדר אני יכול לומר שאים קשר בין הצביקה קליינים להסדרניקים אמיתיים.
    כנראה שהבחור לא מסוגל לכתוב כתבה מוצלחת יותר

    IP: 46.116.141.93דווח על תגובה זו

    • אם לא הצלחת להבין כתבה בעברית קלה, מתפלא איך הבנת סוגיה רש"י ותוספות?

      יחזקאל -רמת גן, 28/05/13 10:02

      בכתבה הוא מציין כי לתפילה תמיד השכים ושאחרים לא הקפידו.
      בכתבה הוא לא מעיד שכל נהגו כולם אלא שזו תופעה קיימת הזוכה להעלמת עין.
      אני בהחלט חושב שאין סיבה שההסדר ילווה בשירות צבאי כה קצר כפי שהיום.
      מדוע אתה סבור שקיימת לך זכות לשירות צבאי חובה וסדיר קצר מאחרים?

      IP: 85.250.189.135 דווח על תגובה זו

      • מדוע תצפתנים עושים שבוע שבוע

        בוגר הסדר, 28/05/13 10:13

        בכתבה צביקה מעיד על תופעה.מצטער בישיבה שלמדתי לא היו תופעות כאלו, ואם מישהו לא התאים אז הוא נשר בשיעור א'.
        לגבי אורך השירות, לא שמעתי אותך נזעק ביחס לטבחים,סמבצ"ים ,תצפיתנים וכוד שמשרתים שבוע-שבוע כלומר רק חצי שירות אך מקבלים שכר ונחשבים בעינך כמשרתים 3 שנים.

        בכל מיקרה מהכתבה אני מבין שמר קליין הנכבד רימה את המדינה ולא שירת כראוי, חבל שהוא נזכר רק עכשיו.

        IP: 109.186.107.58 דווח על תגובה זו

        • כי הם עובדים (בתפקידם הצבאי) בצפיפות משמרוטת ובלחץ גדול

          לא בוגר, 28/05/13 10:23

          ואצל טבחים לרוב מדובר גם בעבודה קשה ושוחקת וגם בסידור הקשור (לעתים קרובות מאד)בעניני
          ת"ש המאפשרים לחייל לעבוד בזמן חופשת המשמרת שלו ולסייע בבית או כלכלית אם צריך אבל לעתים גם פיזית סיוע לבן משפחה חולה או נכה.
          אל תתחרה איתם.

          IP: 84.111.2.3 דווח על תגובה זו

          • בקיצור יש לך תירוצים עבור כולם (ל''ת)

            צביקל'ה המשתמט יכול להמשיך להשמיץ את ציבור ההסדר, 28/05/13 10:54


            IP: 31.44.128.33 דווח על תגובה זו

        • למה אתה משווה לתצפיתנים? תשווה לקרביים (חילונים ודתיים) שמשרתים 3 שנים

          קיטו, 28/05/13 11:37

          איזו הצדקה יש לך?

          IP: 212.179.159.253 דווח על תגובה זו

        • כי ככה הצבא החליט - ולא כי הם דתיים.

          שי, 28/05/13 14:08

          אם הצבא החליט שאני אשרת 10-4, 17-4, שבוע שבוע או יומיות אבצע זאת. אבל אני כחילוני לא יכול לקצר את זמן השירות שלי לצורך לימודי תואר, או אפילו לימודי יהדות לא בישיבה ואתה כן. למה ?

          IP: 212.143.119.125 דווח על תגובה זו

          • כי גם את זה קבע הצבא.

            אורי, 29/05/13 23:45

            ואם אתה מאמין שלימודים תורניים תורמים לעם החי במדינה אתה מוזמן לישיבה ללמוד איתי. הישיבה מחנכת לתרום למדינה דבר החסר במסגרות החילוניות, ומכאן נובע המשקל הגדול של בני הישיבות ביחידות הקרביות

            IP: 46.116.35.159 דווח על תגובה זו

  • 20.

    שקר וכזב, אני מכיר מאות הסדרניקים!!!

    חיים, 28/05/13 09:30

    לומדים יום ולילה ומשרתים בחרוף נפש. כתבה פופוליסטית מלאת שנאה. אם היה מדבר על הארכת השירות הייתי מבין, אבל להגיד שהם לא לומדים תורה ולא משרתים? תתבייש לך!!!

    IP: 109.67.30.48דווח על תגובה זו

  • 19.

    קליין תפסיק לבלבל ת'מוח

    אלון, 28/05/13 09:24

    קודם כל נתונים
    95% מבחורי ישיבות ההסדר מתגייסים ליחידות קרביות
    5% מהן שהם "פרופילניקים" משרתים בתפקידים מנהליים
    להשוות בין חרדים שאמורים לשרת רק 3 שנים (ואף אחד לא מבטיח ש-95% מהם ישרתו ביחידות קרביות) ולא לשרת במילואים כרגיל כמו כל בחורי ישיבות ההסדר ביח' קרבית
    קליין....מה קרה ??הורדת את הכיפה ???

    IP: 79.176.30.8דווח על תגובה זו

  • 18.

    אם הפופלריות שלך יורדת, תתחיל בהסתה נגד הדתיים (ל''ת)

    זה בדוק ומנוסה החל האינקוזיציה בספרד עד ימינו, 28/05/13 09:22


    IP: 109.67.100.165דווח על תגובה זו

  • 17.

    יש לבטל את ישיבות ההסדר-עוד מועדון הדואג רק לאינטרסים שלו (ל''ת)

    חומוס, 28/05/13 09:21


    IP: 84.228.94.244דווח על תגובה זו

  • 16.

    מה אתה מציע לסגור את כל הישיבות ???

    אבי, 28/05/13 09:18

    במידה ואתה צודק (ככל הנראה לי שאתה טועה) זה קיים בכל הישיבות שחורות וסרוגות.. אז מה לסגור הכל ? כי לא כולם מנצלים את כל הזמן ? אתה יודע שלא זו המטרה

    IP: 46.19.81.234דווח על תגובה זו

    • התשובה היא- כן! (ל''ת)

      ישראלי, 28/05/13 10:06


      IP: 46.120.82.150 דווח על תגובה זו

  • 15.

    נו נו... אם אפשר ללכלך אז למה לא...

    הגזמה פראית, 28/05/13 09:17

    אגב, על איזה ישיבת הסדר אתה מדבר? אה אין לה שם.. הבנתי.

    IP: 212.143.234.247דווח על תגובה זו

  • 14.

    לימוד תורה=תרומה למדינה

    נדב, 28/05/13 09:14

    אני מתחיל מנקודת פתיחה שאיש לא יכול לפצות
    עליה פה- הייתי בישיבה גבוהה ועשיתי שירות מלא של 3 שנים בצנחנים.
    ואני לא מסכים עם הלך המחשבה שצריך להפסיק את ענין השירות המקוצר של בני ישיבות ההסדר.
    א.יש לי נקודת מוצא שלא כולם יסכימו איתה שלימוד תורה=תרומה חשובה למדינה. ולכן בני ישיבות ההסדר תורמים מבחינתי לא פחות מאשר הבחור החילוני הממוצע שנותן 3 שנים.
    ב.רוב רובם של בני ישיבות ההסדר לא מנצל את מעמדם וכן לומד תורה במרבית שעות היום, ולא עושה דברים אחרים כגון פסיכומטרי וכו'..
    ג.חופשות בין הזמנים שהם בערך חודשים בשנה סבירות לגמרי.

    IP: 212.179.91.34דווח על תגובה זו

  • 13.

    תלוי באיזה ישיבה למדת, אכן יש ישיבות כאלה אבל רובם לא. (ל''ת)

    רון, 28/05/13 09:12


    IP: 81.218.149.197דווח על תגובה זו

  • 12.

    תופעות כאלה שכיחות בכל ענפי הצבא.לפיד השכים קום ?

    אבי,התנחלות רמת אביב ג'יי, 28/05/13 09:11

    כותב הכתבה מתמקד בחריגים מבני הישיבות (כמוהו),כדי להכפיש את ישיבות ההסדר.תופעות של "טוחני מים" קיימות
    מאז ומתמיד בצה'ל ובכלל בכל צבא.אינני יודע כמה פעמים בימי שרותו הצבאי ,שר האוצר הנוכחי השכים קום.המספרים מדברים בעד עצמם : ביחידות הקרביות אחוז המשרתים מקרב ישיבות ההסדר הוא מעל ומעבר לאחוזם בכלל האוכלוסיה.כך גם בקרב חללי הקרבות והמלחמות.

    IP: 85.64.187.108דווח על תגובה זו

  • 11.

    אתה מושחת, וכדי להרגיש טוב עם עצמך אתה מלכלך על כולם!

    חיפאי, 28/05/13 09:10

    ועל איסור לשון הרע והוצאת שם רע בוודאי לא למדת, כיון שהתבטלת בזמן לימודיך בישיבה.

    IP: 84.229.170.159דווח על תגובה זו

  • 10.

    קצת הגזמת - הכללת לרעה. ממש לא סטלבט!!

    הסדרניק - סא''ל מיל., 28/05/13 09:04

    אכן יש בעיות שצריכות שיפור אבל לדעתי הגזמת בגדול.

    עכישו לנסיון שלי (אכן עברו כמה וכמה שנים, אבל יש רבים רבים שעדיין בדיוק אותו דבר ויותר טובים)

    - לא עבדתי יום אחד בשכר בכל שנותי בישיבה
    - שנ"צ (שנת צהרים) - מי שלומד עד 11 או 12 בלילה (ברוב הימים) יכול לישון שעה+ בצהרים. אגב, גם חייל שעושה משמרות (נניח שמונה-שמונה או אפילו פחות) ישן בצהרים "על חשבון משלם המיסים" (מגוחך..!!)
    - טיולים - רק בבין הזמנים ("רגילה" קצת ארוכה) או בימי ששי בצהרים
    - שחרית - רוב מוחלט הופיעו בזמן

    אכן צריך להקפיד יותר על מיצוי הזמן בצורה נכונה *כל* שנות ההסדר (בעיקר שנה ה') אבל מכאן עד לתיאור הסטלבט שלך המרחק רב.

    IP: 212.179.62.21דווח על תגובה זו

    • אשליות מדומות

      מטריקס, 28/05/13 11:33

      מי שלא לומד עד 11 12 בלילה האמיתיים שלומדים מהבוקר עד הלילה בלא בלא בלא.מושגים אלה הם כלי מישחק מכוער בידי המימסדים הדתיים .לפתח חטאת רובץ.מייצרים מיצג של מושגים בונים שיטה מאכלסים אותה והנה לך מודל מרקסיסתי משעבד להמון השוטה,דוגמתי שבוי באמונות אשלתיות בטוח בכל מאודו שהוא מגשים את שיא האמונה מנותק בכוונה אפילו מניפולטיבית,מהוויה הקימת. שמה?שחס וחלילה לא תטמא אותו את דרכו?חרדי שילך ויפעל במרכז תל אביב יקים אוהל למשל וינסה לקרב עוברים ושבים למסורת הוא פי מיליון מאמין בעיני מכל עילויי הווארד פונוביץ.מה שווה לעם ישראל שאתה יושב בישיבה כל הזמן או לא מיתגייס שלוש שנים ,מה שווה.

      IP: 37.19.120.21 דווח על תגובה זו

      • מה הקישקוש של "אשליות מדומות" קשור לכאן??? כמה שטויות בתגובית אחת!!! (ל''ת)

        אותו אחד, 28/05/13 12:15


        IP: 212.179.62.21 דווח על תגובה זו

        • איפה הנרטיב התנכי האמיתי.יסוד השילוב

          חרותה נפש, 28/05/13 14:37

          הכוונה שעולם הישיבה מלא בהמון קונצפציות מוטעות באמונות מוטעות למינהן ומקרין חולשה אדירה.הוא.מודל סגור וגטואי כולו פוחד מהחיים מלהעמיד במיבחן החיים את מערך האמונה שלו מה הפלא שהרבנים היתנו את הגיוס בהסכמים והגבלות הוא למעשה לא שונה בהרבה מהמודל החרדי שכולו רועד מיפחד מהמדינה כולה.איזה מין אלוקים יצרתם כולו מקרין חולשה נתיניו חלשי אופי לא מסוגלים להיתמודד עם 3 שנים בצבא. תגידו אתם רצינים ,לא להאמין.ואתם רוצים להגיד שזהו האל של משה ודוד ודבורה וירמיה ומרים.לא ניראה

          IP: 37.19.120.21 דווח על תגובה זו

  • 9.

    אתה ממש צודק

    הנושרת מפתוחי חותם תל אביב, 28/05/13 09:04

    צריך לגייס אותם שלוש שנים רצופות לא לוותר להם

    IP: 109.160.250.52דווח על תגובה זו

  • 8.

    כ''הסדרניק'' לשעבר, אני חושב שאתה צודק.. (ל''ת)

    ניב, 28/05/13 08:59


    IP: 87.69.86.124דווח על תגובה זו

    • סליחה, התכוונתי לכתוב "שאתה לא צודק" (ל''ת)

      ניב, 28/05/13 09:28


      IP: 94.159.231.133 דווח על תגובה זו

      • אתה גאון (ל''ת)

        ט, 28/05/13 10:42


        IP: 147.234.58.38 דווח על תגובה זו

      • סליחה, התכוונתי שאתה אדיוט (ל''ת)

        ט, 28/05/13 10:42


        IP: 147.234.58.38 דווח על תגובה זו

  • 7.

    החטא הקדמון היה הקמת הנח"ל

    המתבונן, 28/05/13 08:58

    אבל הנח"ל סייע בהקמת ישובים ולא בהקמת ישיבות.

    IP: 82.81.177.198דווח על תגובה זו

    • זה נכון. הנח"ל היה למעשה כח סיוע צבאי לקיבוצים אזרחיים וגם הקים

      הסדרניק מתחילת שנות ה-80, 28/05/13 13:38

      וזה תפקיד צבאי?
      ההסדרניקים הראשונים בכלל היו נחלאי"ם. אפילו המושגים (עוד בזמני) היו נחלאיי"ם כמו של"ת וחל"ת

      IP: 164.138.114.146 דווח על תגובה זו

  • 6.

    הוגשה תלונה למשטרה ומס הכנסה (ל''ת)

    חייך אכלת אותה, 28/05/13 08:57


    IP: 212.179.71.70דווח על תגובה זו

    • יש התיישנות, יא אהבל (ל''ת)

      אלון, 28/05/13 09:58


      IP: 217.132.209.152 דווח על תגובה זו

  • 5.

    מתבייש שהבית היהודי שותף לתהליך ענישה פלילית לחרדים

    יואל, 28/05/13 08:54

    לא מאמין למה שהצבעתי בבחירות

    IP: 46.117.21.0דווח על תגובה זו

  • 4.

    רוצים רב ראשי ריפורמי רוצים את שי פירון (ל''ת)

    גלעד קריב, 28/05/13 08:54


    IP: 109.67.100.165דווח על תגובה זו

  • 3.

    מתווה לפיד לשיוין בנטל אחיזת עינים ישראבלוף (ל''ת)

    בכח אף דתי לא ישרת, ואחוז המתגייסים יפחת, 28/05/13 08:53


    IP: 109.67.100.165דווח על תגובה זו

  • 2.

    הסדר

    יצחק, 28/05/13 08:51

    לא משנה העיקר לדפוק את החרדים

    IP: 212.199.34.114דווח על תגובה זו

  • 1.

    מסכים עם הכוונה אבל הגזמתה בתיאור - אלה שלא בעניין יכולים גם להאמין (ל''ת)

    רובי, 28/05/13 08:46


    IP: 212.25.82.123דווח על תגובה זו