• 34.

    מחמירים בקלה ועוברים בריש גלי על חמורה

    רון הכחול, 24/06/13 16:50

    אוי כמה שאתה צודק.
    אני מכיר יותר מדי אנשים שאוכלים רק גלאט כשר, ועוברים על איסור גזל או הלנת שכר מבלי להניד עפעף.

    IP: 110.174.76.85דווח על תגובה זו

  • 33.

    mediant harta (ל''ת)

    ephi, 02/06/13 22:44


    IP: 77.7.241.79דווח על תגובה זו

  • 32.

    הבעיה עם הרבה דתיים היא רופפות המוסר האנושי הפשוט

    מאיר, 02/06/13 16:01

    עושים לו לקודשא בריך הוא כל מיני טובות (שמירת נגיעה, מגורים בשטחי הכיבוש, שנאת ערבים וכדומה) ולוקחים לעצמם תחושה נעלה למרות שהם בעצם אנשים נמוכים ורעים.

    IP: 78.146.108.238דווח על תגובה זו

  • 31.

    עיכוב שכר לעובדים הצעירים, זו כבר בעיה לאומית שדורשת טיפול

    אבנר, 02/06/13 11:11

    לדעתי צריך לטפל בנושא באופן לאומי, הבעיה היא, של ניצול תמימותם של צעירים חסרי ניסיון, ועיכוב כרוני של תשלומי שכר, אני מציע לפחות שיעלו גינגלים כאלה של מידע לציבור, להעלות את המודעות לבעיה הזאת אצל הצעירים, ולשכנע כל צעיר או צעירה, שיחתימו את המעסיקים שלהם על שטר התחייבות, לפני שהם נותנים שירות כלשהו, ואז הצעיר יכול להגיש מיד את הטופס החתום להוצאה לפועל, אם לא קיבל את שכרו בזמן !

    IP: 84.229.22.20דווח על תגובה זו

  • 30.

    דתיים לאומיים = גליציאנים = גנבים אפילו יותר משאר האוסטיודן. (ל''ת)

    ספרדי טהור דם, 31/05/13 17:44


    IP: 109.65.13.5דווח על תגובה זו

  • 29.

    מתי תבינו שכל הדת זה כסף. הכשר בית יוסף, ועוד הכשר בד"צ

    אלוהים, 24/05/13 09:07

    והפריירים מממנים את "שרותי הדת "

    IP: 84.94.185.66דווח על תגובה זו

  • 28.

    צודק וחלק ממוסדות החינך התורניים -הגרועים ביותר -כל אחד ישאל איש חינוך (ל''ת)

    יהודי, 16/05/13 09:01


    IP: 77.125.142.250דווח על תגובה זו

  • 27.

    לצערנו זה ממש לא מאפיין רק את הציבור הדתי אלא את כולם פה כמעט

    דתיה, 14/05/13 07:42

    התחלתי לעבוד בעירייה חזקה ויציבה,
    וכבר התקשרו לומר לי שלא אקבל משכורת החודש.
    הבנתי מעובדים אחרים שבהתחלה עיכבו לחלקם את המשכורת בכמה חודשים טובים ובסוף עשו להם טובה ששילמו להם "מפרעה".

    עצוב שגם במגזר הדתי יש מוסדות שמשתתפים בחגיגת הלנת השכר.

    IP: 93.172.121.146דווח על תגובה זו

  • 26.

    גם לי זה קרה

    עובד שחור, 13/05/13 13:28

    עבדתי לפני שנים בחברת מתנפחים - כמה הייתי צריך לרדוף בשביל לקבל את המשכורת - עד שלא נסעתי אליו הביתה לא ראיתי שקל.
    http://www.psakdin.co.il/fileprint.asp?filename=/nezikin/private/ver_tnoe.htm

    גם מעבודות שעבדתי אצל ו' הידוע לא ראיתי ברכה בעמלי

    IP: 132.76.50.5דווח על תגובה זו

  • 25.

    אני דתיה ודתיים לאומים הכי גרועים בלשלם ובזמן (ל''ת)

    כמה נכון, 12/05/13 16:55


    IP: 109.226.46.130דווח על תגובה זו

  • 24.

    נראה אם תפרסמו את זה

    יוסי, 12/05/13 02:55

    גם במעריב שהבעלים שלו דתי נוהגים באותה תכונה דתית ידועה של הקב"ה ישלם שכרם
    מדי חודש גונבים עוד כמה ימים ולא משלמים בזמן

    IP: 85.250.71.131דווח על תגובה זו

  • 23.

    יש מין קטע כזה אצל כל הדתיים

    קרית שמונה, 09/05/13 20:36

    שבגלל שכולנו דתיים אז כולנו אחוקים
    ובגלל שאנחנו אחוקים אז תעשה לי הנחה של 30%
    ואם אני חייב לך כסף אשלם בשוטף+3000 כי הרי אנחנו דתיים אחוקים ומה אתה עושה עניין

    ובכלל מעגלים פינות. מהעוסק הקטן עד הגדול במוסדות.
    ופתאום הלנת שכר היא לא כזה אישיו.

    אני דתי לאומי ובגלל העובדה הזו הרבה מהלקוחות שלי שהם דתיים לאומיים חושבים שיעשו עליי סיבוב עם "הנחת דוסים"

    IP: 82.81.110.170דווח על תגובה זו

  • 22.

    רוצה להזכיר לטובה את אדיר זיק ז"ל שהיה משלם תמיד בו ביום! (ל''ת)

    כנראה היה יוצא דופן, 08/05/13 13:54


    IP: 164.138.125.42דווח על תגובה זו

  • 21.

    רוצה להזכיר לטובה את אדיר זיק ז"ל שהיה משלם תמיד בו ביום! (ל''ת)

    כנראה היה יוצא דופן, 08/05/13 13:54


    IP: 164.138.125.42

  • 20.

    אם היה לך מקצוע, ועבודה מסודרת אולי היה יותר פשוט

    גידי, 08/05/13 10:53

    במקום לחלטר כל הזמן

    IP: 89.139.166.208דווח על תגובה זו

    • אין לך מושג כמה אתה צודק. גם אני הייתי ככה פעם - מורה... (ל''ת)

      מהנדס חשמל, 08/05/13 16:34


      IP: 164.138.124.241 דווח על תגובה זו

    • אחד שמכיר

      איתן, 16/05/13 20:59

      אחי היקר, הרשה לי להחכים אותך ולבשר לך שמתן סטודנט שמפרנס את משפחתו בצורה מקורית ומכובדת. תבדוק את הנתונים לפני שאתה מוציא לעז על אחרים. שבת שלום גבר.

      IP: 79.177.166.140 דווח על תגובה זו

    • Don't be stupid. When you are promised to get

      Motti, 21/05/13 22:06

      paid, you should get paid. It's idiots like you that become bosses and show disrespect to people that might not have the same education.

      You are a big part of this disease

      IP: 70.80.65.71 דווח על תגובה זו

  • 19.

    כתבה מצוינת !!!!

    שכן שלך, 08/05/13 08:57

    אין לך מושג עד כמה אתה צודק. שני גורמים עיקריים לכך :
    א. "תחושת" שליחות.
    ב. חוסר פרקטיקה ומעשיות.

    IP: 164.138.124.241דווח על תגובה זו

  • 18.

    הפתרון . לקחת תשלום מראש

    אחד שמזדהה, 07/05/13 14:12

    אני נוהג לקרוא בתורה במספר מקומות בשבתות כדי להשלים הכנסה.העבודה בד"כ לא קשה והכסף בסדר, אבל תאמינו לי שאני לא נהנה מזה. הייתי מעדיף להשתכר בעבודה שלי כמו בן אדם לא לחזר אחר גבאי בתי הכנסת כדי שיקחו אותילקריאה ושוב כדי שישלמו לי. עם כמה גבאים כבר קרה לי שלא שילמו או שעיכבו את התשלום שבועות רבים (ושוב, אני עובד בזה כי אני זקוק מאוד לכסף באופן שוטף). עם כמה גבאים כבר למדתי שצריך להתנות תשלום במזומן ומראש - אחרת אני לא מתייצב בבית הכנסת

    IP: 79.253.57.96דווח על תגובה זו

  • 17.

    יפה - קדושים תהיו זה לא רק מילים והלנת שכר זה אסור מהתורה

    ארבינקא, 07/05/13 12:56

    בתורה נכתב : "ביומו תתן שכרו" מכירים חבר'ה?

    IP: 164.138.118.67דווח על תגובה זו

  • 16.

    תגיד מתן, אתה עבדת אצל חילונים שאתה עושה מזה עניין מגזרי? (ל''ת)

    אצל חילונים אפילו לא תוכל ללכת לרב. לך תתבע אותם, 07/05/13 12:38


    IP: 164.138.118.99דווח על תגובה זו

  • 15.

    וואוו. הוא דיבר על זה.

    רות לובין, 07/05/13 09:01

    מחכה לענין השוטף פלוס. בעיקר לכותבים. והאומץ הזה יביא אליך הרבה טוב. והגנה בעיקר. אעקוב. ישר כוחך והלואי ואהיה חלק מן הצעקה הזו. תודה

    IP: 217.132.191.97דווח על תגובה זו

    • אני ממש מזדהה עם הואו שלךץ כי זה כל כך היה אסור לדבר על זה. (ל''ת)

      שי, 08/05/13 09:03


      IP: 164.138.124.241 דווח על תגובה זו

  • 14.

    תימנים זה לא נחשב. תחמנים, גנבים ושקרנים - עם\\בלי כיפה (ל''ת)

    נכוותי מתימנים, ומתרחק כמו מאש.., 07/05/13 00:27


    IP: 109.65.145.115

    • תימני זה מקצוע ולא עדה (ל''ת)

      שוקי, 10/05/13 09:54


      IP: 79.176.203.49 דווח על תגובה זו

      • אין לכם בושה? בחיי, אתם גזענים מתקופת ימי הביניים. (ל''ת)

        שונאת גזענים, 14/05/13 07:43


        IP: 93.172.121.146 דווח על תגובה זו

  • 13.

    מעניין, אני לא רואה גנבים דתיים, המוסר שלהם גבוה ללא השוואה.

    מספיק עם ההלקאה העצמית., 06/05/13 23:33

    כמו הפתי שהולך לבבא מוזר וטוען שכל הדתיים רמאים.
    בצבא, בעבודה, תמיד הדתי הוא ה"בוק" שלא יגנוב. הוא לא הישראלי שמציירים תמיד שגונב מגבות במלון. תכירו בעובדות.

    IP: 212.179.87.181דווח על תגובה זו

    • you are blind

      jo, 08/05/13 07:10

      dati employers are the worst of the worse, bar none. not only their cuckoo ADHD, but they just don't pay what they owe, and will screw you over without blinking. disgusting.

      IP: 69.3.33.89 דווח על תגובה זו

  • 12.

    מפליא איך כ"כ הרבה דתיים לא קולטים שהם מבצעים חטאים ללא מחילה משמיים.

    אייל, תל אביב-יפו, 06/05/13 20:10

    מהי היא התורה על רגל אחת: מה ששנוא עליך, לא תעשה לחברך. כל בר-דעת שמבין משהו במסורת, יודע שלקראת יום כיפור אמורים להסתובב ולבקש סליחה באופן אישי מאלו שפגענו בהם, כי רק כך ניתן לקוות למחילה.

    ובכל זאת, דתיים רבים מאוד פשוט חיים להם באיזו אשלייה נאיבית שאם ישמרו את השבת, יאכלו כשר, ישמרו על צניעות, יתפללו וילמדו תורה, הם איכשהו מנכסים לעצמם מקום טוב בעולם הבא, ולעזאזל הם ההתנהגות הבין-אישית ביום-יום.

    אני הפסקתי לצום ביום כיפור עוד כשהייתי בשנות העשרה, וגם הפסקתי לגמרי ללכת באותו יום לבית הכנסת. הסיבה: כי פשוט מגעיל אותי להיות מוקף בצבועים מתבכיינים שמתחננים בפני הקב"ה שירשום אותם בספר החיים, ואז יוצאים למחרת אל העולם כדי לעשוק, לרמות, לנשל ולמרר לזולת את החיים למען הפרנסה המסריחה שלהם.

    עלי נפלה ההבנה הזו כבר לפני 40 שנה, והנה כתבה "עכשיווית" בנושא. בעיני, צדיקות קודם כל נמדדת, לאורך כל החיים, באיך (או לא) מתנהל אדם בין אחרים בצורה הוגנת ומתחשבת. התפילות, הכשרות, השבת וכל היתר, הם סתם קישוט לעיקר הזה, אלה שדתיים מקפידים על כל הסממנים החיצוניים, מתעלמים מהעיקר ומשלים את עצמם שהם צדיקים.

    IP: 132.66.11.212דווח על תגובה זו

    • תגובה מצויינת!

      שיראל חלומי, 07/05/13 09:10

      אתה צודק לחלוטין.

      IP: 83.212.248.199 דווח על תגובה זו

    • אבל אתה הבנת משהו שהם לא הבינו, לכן אתה לא מקיים לא את זה ולא את זה (ל''ת)

      ''הפרנסה המסריחה'' כדבריך מעידה על שאתה פוסל במומך, 07/05/13 12:36


      IP: 164.138.118.99 דווח על תגובה זו

  • 11.

    לקח חשוב

    כמה שזה נכון, 06/05/13 15:07

    אם אני בא לעבוד עם דתיים, דבר ראשון חתימת חוזה בו כתוב ה כ ל: שעות עבודה, הגדרת תפקיד בדיוק, הגדרת תשלום על שעות נוספות, תנאים סוציאליים, חופשות, במידה ויידרשו דברים נוספים בכמה יעלה השכר, יום התשלום בחודש, וכו'.
    מנסיון שעלה בדמים.

    IP: 147.237.70.61דווח על תגובה זו

  • 10.

    ראה גם נושא תשלומי הורים לשעות למוד

    אבא לילדים בחמ''ד, 06/05/13 15:04

    שחלק ניכר מהכספים עובר למשכורות לבעלי תפקידים (לא משנה שהכסף נגבה עבור שעות תל"ן תורני).

    עצוב לומר, אך הציבור הדתי התרגל שמותר לגנוב כסף (אם לא רואים).

    IP: 147.237.70.61דווח על תגובה זו

  • 9.

    אם היו סוגרים כל ישיבה שמלינה שכר לא היו ישיבות

    אחד חווה את זה על בשרו, 06/05/13 15:01

    בטוח שחילול שבת לא יאפשרו בישיבה אבל הלנת שכר שזה איסור מהתורה - לא אכפת להם. ומדובר בהלנת שכר על בסיס קבוע לא רק בעת מצוקה.

    כשראיתי את זה הבנתי שבכל מקום שיש הלנת שכר זה אומר שהתורה היא מהשפה ולחוץ בלבד. דמיונות של תורה.

    IP: 147.237.70.61דווח על תגובה זו

    • בטח אלה שמלינים שכר לובשים ציצית פתיל תכלת, פאות באורך מטר ויותר (ל''ת)

      תמר, 06/05/13 22:02


      IP: 109.67.214.170 דווח על תגובה זו

  • 8.

    בעסק המעיר שלנו לא מעניין את הלקוחות שאנחנו

    חצי, 06/05/13 14:54

    כר לא צעירים זבי חוטם ובעלי שיער פלומתי של ברמצווה. הם עדיין לוקחים ת'זמן ולפעמים יכול לקחת להם כמעט שנה עד שההנהלה תאשר, והמועצה האזורית, והגזבר יחתום על הצ'ק ובלה בלה בלה, אז יום אחד כשזה קרה לי עם קיבוץ שדה אליהו החלטתי שזהו, נמאס. התקשרתי אליהם כל יום "להזכיר" להם את הצ'ק, ואחרי שבוע הוא כבר היה אצלי. מאז הלקוחות שלי יודעים שאצלינו הצ'קים אף פעם לא חוזרים... (או מתעכבים)

    IP: 95.86.67.17דווח על תגובה זו

  • 7.

    כותרת מגעילה

    אליקו, 06/05/13 14:49

    נכון זה קיים גם אצל הדתיים. כותרת גועל נפש..

    IP: 109.160.141.91דווח על תגובה זו

  • 6.

    למה ניצול? מישהו הכריח אותך לעבוד?

    סטודנט בטכניון, 06/05/13 14:38

    אתה לא היית חייב לעבוד. הציעו לך שכר מסוים, ואתה הסכמת לעבוד תמורתו. איפה בדיוק הניצול פה?
    בוא נשאל את זה אחרת: מה היית מעדיף, לעבוד בסכום שהציעו לך, או לא לעבוד בכלל, כי תמורת שכר יותר גבוה בעלי הבית היו מעדיפים לקחת מישהו יותר מבוגר?

    IP: 195.244.23.42דווח על תגובה זו

    • הניצול הוא שאת מה שהובטח לא נותנים. (ל''ת)

      בטכניון מלמדים לקרוא?, 06/05/13 18:22


      IP: 109.64.215.182 דווח על תגובה זו

  • 5.

    Arrogance

    zar, 06/05/13 14:31

    What makes you think that by wearing a skullcap you and your community are better than all others? Time to be a bit more humble. The jails keep extending their special sections for the observants (in itself a questionable practice or perk).

    IP: 68.174.73.236דווח על תגובה זו

  • 4.

    ירושלים

    ערן, 06/05/13 14:04

    סוגיה כאובה ונכונה.
    אני מסופק אם זו הבמה הנכונה להעלות אותה, אבל אולי עדיף מאשר בכלל לא.

    IP: 147.237.70.62דווח על תגובה זו

  • 3.

    צודק ב- 100% (ל''ת)

    מהמגזר, 06/05/13 13:05


    IP: 77.127.153.40דווח על תגובה זו

  • 2.

    מה שנכון - נכון! (ל''ת)

    י', 06/05/13 12:33


    IP: 195.60.232.147דווח על תגובה זו

  • 1.

    כנותן שרות לעסקים\\מוסדות דתיים אני

    מאיר חיים, 06/05/13 12:23

    רודף אחרי הכסף חודשים ושנים .ממש גועל נפש רוממות אל בגרונם וחרב פיפיות בידם !!איפה הרבנים?

    IP: 95.86.80.175דווח על תגובה זו

    • נו באמת הרבנים האלה לא עושים ת'עבודה שלהם! חחח...

      אריאל, 06/05/13 14:38

      הרבנים מחנכים ככל יכלתם. הם (ואנחנו) לא סופרמנים...

      מתקדמים לאט לאט! כתבה מצוינת נוגעת בנקודה נכונה.

      IP: 46.19.80.97 דווח על תגובה זו