• 32.

    מה אתם כבר מצפים שהוא יגיד?

    חיים, 04/06/13 09:47

    האמת הפשוטה היא שאפשר להתחתן בנישואים אזרחיים בכל מקום. קפריסין, למשל.
    לרבנות ולמדינה אין ברירה אלא להכיר בכך.
    הילדים שווי זכויות.
    אפשרות הגרושין קלה יותר.
    הרב העלים (בכוונה?) את האפשרות שהתחתנתם אזרחית, ונפרדתם אזרחית.
    מכל בחינה זה יותר קל, ונראה שאין סיכוי שהאישה תשאר עגונה. אישה עגונה - רק לאחר נישואים רבניים.

    חיים

    IP: 46.11.91.214דווח על תגובה זו

  • 31.

    אולי שיהיו נישואים אזרחיים שלא דרך הרבנות ולא עם רב??

    זה פשוט להתגרש!, 29/05/13 17:53

    בלי רב, רבנות או כל מוסד דתי אחר. ילדים יהודים כשרים שיוכלו להתחתן אחר כך בכל דרך שיבחרו. גירושים ללא עגינות. חלוקת רכוש וילדים לא על פי הדת וכן הלאה. אז תהייה מדינת ישראל קצת יותר אנושית כלפי האוכלוסיה שלה.

    IP: 184.175.26.68דווח על תגובה זו

  • 30.

    ולמה הטיעון הפשוט של "גם לרשום מישהו במשרד

    מני, 29/05/13 12:16

    הפנים זה לא חוויה מתקנת" או לתת קבלה ולפתוח תיק במס הכנסה לעוסק זעיר זה ממש לא נחמד ולא זול.

    זה החוק, מי שלא רוצה שיעשה בלי, בלי לחפש מעקפים

    IP: 195.200.205.133דווח על תגובה זו

  • 29.

    הרבנות היא גוף מיותר ,אוכלי חינם על חשבוננו

    לא חשוב בכלל, 20/05/13 04:39

    הסיבה שלמענה שלחנו את לפיד ובנט לכנסת היא לעשות סדר בברדק

    IP: 95.35.54.189דווח על תגובה זו

  • 28.

    אישה שמתחתנת ברבנות חושפת עצמה למצב שתהיה מסורבת גט (ל''ת)

    עמוס חכם, 18/05/13 14:40


    IP: 95.35.54.83דווח על תגובה זו

    • חברה שלי נאלצה לשלם $100,000 לבעלה כדי שייתן לה גט (ל''ת)

      ניצה כהן, 18/05/13 14:47


      IP: 95.35.54.83 דווח על תגובה זו

  • 27.

    הרב, האם לחתן בני זוג ללא הסכם למניעת סרבנות גט, זו לא הכשלה?!

    א.א., 17/05/13 19:20

    כאשר סיכוי לאן קטן שאחד/ת מהם ירצה להתגרש ואז השני יוכל לסרב לו?

    IP: 93.172.153.111דווח על תגובה זו

  • 26.

    חתונה איננה רצויה ! (ל''ת)

    בחור, 17/05/13 15:29


    IP: 77.125.81.255דווח על תגובה זו

  • 25.

    אני לא מעוניין בשום קשר עם הרבנות

    תום, 15/05/13 11:16

    גם אני ואשתי היום התחתנו בנשואים אזרחיים (למרות ששנינו יהודים ללא צורך הוכחה) פשוט לא רצינו שום קשר לרבנות ואנחנו לא מצטערים לרגע! אני ממליץ לכולם להתחתן בקפריסין (עד אשר זה יסודר בארץ) - 12 שעות - והכול מסודר.

    דרך אגב אנחנו גם לא מעוניינים לעשות ברית מילה (אני לא נותן לדתי ללא הכשרה להתקרב לבן שלי ואולי שיעביר לו מחלות). כשיגדל אם ממש ירצה לעבור ברית מילה יעשה את זה בעצמו באמצעות ניתוח.

    IP: 37.19.116.249דווח על תגובה זו

    • לא תתנו שיחתכו לו את הז

      רב ראשי, 20/05/13 04:44

      תקבלו את כל ה ז

      IP: 95.35.54.189 דווח על תגובה זו

  • 24.

    יש פתרון גם לחוסר הרישום שאתה מתאר

    נורית, 13/05/13 16:04

    לרב שלום,

    אפשר להינשא בטקס דתי ולבצע רישום של כבוד במסגרת הסכם קדם נישואין, המחייב במקרה הצורך ובתקווה שלא יהיה צורך- גירושין כדת משה וישראל.
    לאחר שפגשתי את מוסד הרבנות משני הכיוונים (נישואין וגירושין לצערי) נכוויתי כל כך עד שאיני מתכוונת לדרוך בו שוב.
    אני חושבת שכולנו צריכים להצביע ברגליים ולעקר את המוסד הנורא הזה מתוכן, עד שלא תהיה לו ברירה אלא לשנות את התנהלותו ולהפוך יותר ידידותי למשתמש.
    אני לא חושבת שהמפגש עם הממסד הרבני צריך להיות חוויה רוחנית, אך מצד שני הוא גם לא צריך להיות חוויה משפילה וחסרת כבוד, שרומסת את האדם ברגעיו המאושרים ורומסת אותו גם ברגעי השפל בהם הוא פגיע וזקוק לתמיכה.

    IP: 77.127.98.147דווח על תגובה זו

  • 23.

    אלורנטיבה ראויה למי שלא מעוניין ברבנות- כמונו

    אני, 13/05/13 10:17

    שנינו, אני ובן זוגי מתחתנים בטקס אזרחי , בלי לערב את הרבנות.
    שנינו יהודים, אין לנו צורך להוכיח את יהדותינו אפילו כמו להרבה אחרים, אך החלטנו שאנחנו לא משתפים פעולה עם הגוף הזה.
    שנינו שירתנו בצבא, משלמים מיסים, בן זוגי עושה מילואים, ועדיין לא יכולים להתחתן במדינה שלנו לפי אמונתנו.
    חבל. אנחנו מצביעים ברגליים.

    IP: 80.179.5.132דווח על תגובה זו

  • 22.

    שגיאה: זוג יהודים שנישא אזרחית מחויב להתגרש ברבנות

    יוסי, 11/05/13 07:51

    מבחינת החוק הישראלי זוג שנישא אזרחית מחויב להתגרש בבית הדין הדתי, אלא אם כן בני הזוג אינם בני דת אחת.

    IP: 37.46.42.38דווח על תגובה זו

  • 21.

    שאלה לכבוד הרב

    דתייה, 06/05/13 22:49

    הרב רפי,לאחר קריאת הכתבה הייתי שמחה לשמוע מהו הפיתרון שלך? מה הפיתרון להמון זוגות שאת אחד הימים המשמעותיים בחייהם חייבים לקיים בשיתוף פעולה עם מסגרת בה אינם מאמינים (במקרה הטוב) או מתעבים (במקרה הרע)? הסטריאוטיפים אולי לא נכונים (נניח), אך מעבר לכך שלא מדובר ב"חוויה רומנטית", מדובר בגוף שבעיני רבים לא מהווה את הגוף הכי ראוי במדינה, ובעיקר, מה אנחנו מצפים מציבור שאיננו חי חיים דתיים, ואיננו מרגיש מחוייב לשמירת המצוות, שאת יום השמחה הגדול יכפיף למערכת שהוא איננו חלק ממנה? היית מוכן ביום כריתת הברית עם אשתך לבצע טקס שאתה לא מתחבר אליו ומייצג בעיניך ערכים פסולים, שאותו ינחה אדם שאתה לא מרגיש קירבה אליו ואל מה שהוא מייצג? אולי על זה צריך לעבוד. על קירוב היהדות אל העם (ולא כדי להחזירם בתשובה. פשוט כי היא גם שלהם).ולא על לנסות לשכנע מדוע נכון להתחתן דרך הרבנות.

    IP: 79.180.0.58דווח על תגובה זו

    • תגובה לדתייה

      רפי, 07/05/13 17:53

      תודה לתגובה המאד נעימה שלך.אני מסכים לקושי שאת כתבת. המאמר שלי עסק בנושא של נישואין ללא "רישום" ברבנות. זה הכל. אני חושב שיש בזה מכשלה גדולה, בעיקר לבני הזוג. לכן, קראתי לא להסכים לנישואין הלכתיים ללא רישום ברבנות.לבעיה שאת התייחסת אליה צריך לתת פתרון. אולי בבחירות הנוכחיות לרבנות הראשית תהיה פתרון. הלוואי. מצד שני, מי שבוחר רבנים מחמירים למישרות של רבנים ודיינים הם הובחרים הפוליטיים החיולניים, שאחרי זה מלינים על רבנות חשוכה. הגיע זמן לשנות את השיטה, לא לבטל את הרבנות.

      IP: 95.86.89.138 דווח על תגובה זו

      • תגובה לתגובה

        דתייה, 28/05/13 19:16

        הבעיה היא שהרשות הרושמת המוסמכת היחידה היא הרבנות, שמחייבת טקס מאד ספציפי. זאת הבעיה. במידה ולגופים נוספים תינתן האפשרות לרשום לנישואין, כגון וועד הרבנים הרפורמיים לדוג' (שאינני מאמינה בדרכם באופן אישי אך מכירה בכך שארחרים כן), אז יותר אנשים יוכלו למצוא את עצמם נרשמים באופן רשמי, גם אם כיום הפיתרון היחידי הוא גירושין של כל אותם זוגות שנרשמים דרך הרבנות הראשית האורתודוכסית, עד שיימצא פיתרון עדיף.

        IP: 192.114.91.245 דווח על תגובה זו

  • 20.

    רק סרוב המוני להתחתן ברבנות יוכל לגרום לשינוי אמיתי

    יאיר, 06/05/13 14:03

    הרב רפי, אני מניח שגם אתה, כמו כל אדם מוסרי, בעד שינוי ברישום הנישאים. ואין ברירה, רק אם המוני בית ישראל יצביעו ברגליים יש סיכוי שיהיה שינוי משמעותי. שיהיו מס' גופים שרושמים את הנישואים ושהרבנות רק תפקח על התהליך. לצערנו עד שהשינוי יקרה יש חשש אמיתי לממזרות, אבל אין לנו ברירה אלא להדיר את רגלינו ואת רגלי תלמידנו מהרבנות. חשש הממזרות הוא חלק מהמחיר של ביצוע המהפכה (להזכירך- גם להתישבות בארץ היה מחיר...)

    IP: 80.179.9.7דווח על תגובה זו

    • תגובה ליאיר

      רפי, 07/05/13 17:56

      אני סבור שהשינוי בידינו. אם רק נצליח להוציא את הפוליטיקה מבחירות הרבנות הראשית ולבחור את האדם הנכון. הרבנות צריכה להיות בראש ובראשונה רבנות של הציבור הכללי במדינה. אם זו תהיה מבטם, אני בטוח שאפשר לתקן הרבה. בלי כפייה או החזרה בתשובה. סתם יהדות שלי ושל כל אחד.

      IP: 95.86.89.138 דווח על תגובה זו

  • 19.

    נשואים אזרחיים חובה גם לדוסים !!! (ל''ת)

    XXX, 01/05/13 06:34


    IP: 46.120.82.198דווח על תגובה זו

  • 18.

    רב נכבד - חילונים צריכים להינשא אזרחית בלבד.

    ירושלמי, 01/05/13 01:28

    הרי הנשים שם בוגדות חופשי בבעליהן, ולפי ההלכה חצי מהחילונים ממזרים.

    בעצם במחשבה שנייה, שיעשו החילונים מה בא להם, הרי ממילא עוד דור שניים הם יתנתקו מהעם היהודי.

    מה לנו ולהם ?

    IP: 84.229.16.44דווח על תגובה זו

    • בהצלחה לכם בלי החילונים

      אחד אחר, 01/05/13 07:55

      תקימו לכם מדינה כהניסטית לאומנית תיאוקרטית, ונראה מה יהיה הסוף. רמז: זה עלול להיות דומה לסופו של קדאפי.

      IP: 120.128.6.117 דווח על תגובה זו

      • חי חי חי, התקיימנו ללא החילונים כבר 2000 שנה, ואנחנו כאן,

        ישראל, 01/05/13 09:02

        ונמשיך ונהייה כאן גם אחריכם.
        עם מדינה או בלי מדינה.

        להזכירך, הצדוקים ששאבו את כוחם מהמדינה - הלכה המדינה, הלכו הצדוקים.

        IP: 84.229.16.44 דווח על תגובה זו

        • אה,אתה חרדי?

          אחד אחר, 01/05/13 11:11

          כנראה שאתה צודק.

          IP: 60.2.146.157 דווח על תגובה זו

    • "מה לנו ולהם"?

      בוטן, 01/05/13 17:58

      חוץ מזה שאנחנו מאכילים ומממנים אותך, ומגינים עליך בגופינו בזמן שאתה מגרבץ וכותב טוקבקים נלוזים שכאלה...לא הרבה..!



      אתה חמור.

      IP: 37.26.147.205 דווח על תגובה זו

      • סליחה , אתה יכול להפסיק לממן אותנו ולהגן עלינו.

        ירושלמי, 02/05/13 00:46

        אנחנו מסתדרים ונסתדר טוב מאוד.

        וחוץ מזה, אתה לא מממן אותי, אני עובד ומתפרנס טוב, ומממן אותך במיסים שלי.

        ועוד משהוא,
        אני מציע לך נישואין אזרחיים ללא כפיית הדת היהודית "המטופשת" מבחינתך, ואתה עוד מתלונן ?

        תבדוק מי חמור, ותופתע.

        IP: 84.229.16.44 דווח על תגובה זו

    • החרדים כבר התנתקו מהעם היהודי. הם רק ניכסו לעצמם את הלאום.

      חיים, 06/05/13 10:55

      אני לא רואה את החרדים כבני עמי. לא עוד.
      ילדי לא יתחתנו עם ילדיהם.
      דרכיהם אינה דרכי.
      הטפילות שלהם והסתמכותם על שולחני אינה לרוחי.
      התחמקותם התמידית משרות הלאום מעידה כי הם עם לצד עם ולא כיתה בתוך עם.

      מבחינתי הם עובדי אלילים. לא יהודים. גם אם לאליל הראשי שלהם הם קוראים יהוה. אך יש להם עוד אלילים: רבי נחמן מברסלב, רבי שמעון בר יוחאי, מערת המכפלה, הרבי מלובביץ'... ועוד ועוד.

      IP: 85.232.205.102 דווח על תגובה זו

    • People who live in glass houses shouldn't throw stones

      Paul Borash, 19/05/13 08:55

      In 1980 I spent the summer in Haifa. For two months a young orthodox Rav ’s wife service my needs. And I do not think I was the first or the last one.

      IP: 76.174.53.55 דווח על תגובה זו

  • 17.

    הגיע הזמן לשנות את החוקים של ימי הביניים שביסוד הדת המטופשת (ל''ת)

    ג, 30/04/13 23:00


    IP: 85.250.4.82דווח על תגובה זו

    • להזכירך, חוקי התרבות המערבית מיוסדות על הדת הנוצרית המטופשת. (ל''ת)

      ישראל, 01/05/13 08:58


      IP: 84.229.16.44 דווח על תגובה זו

  • 16.

    בשבוע הבא, טור מאת החתול שיסביר למה לא כדאי להחליף את השמירה על השמנת (ל''ת)

    מישל קירקוב, 30/04/13 22:04


    IP: 109.65.193.213דווח על תגובה זו

  • 15.

    ניסיתי את הרבנות, תודה

    עובר אורח, 30/04/13 21:39

    אישתי ממשפחה מסורתית, קיוותה שברבנות אראה את הצד היפה של הדת.
    חבר שלי (הגיע כעד) יצא מושפל, אימי הושפלה בטלפון כי לא דייקה באחד הפרטים בחקירה טלפונית. אישתי יצאה בוכיה ואני עם תובנות נוספות על הדת והדתיים.

    ותודה לרב ה"חמוד" שתרם לנו מזמנו היקר

    IP: 46.117.144.167דווח על תגובה זו

  • 14.

    ברוכים הבאים לשנת 2013! לא יאומן ... (ל''ת)

    אלעד ת''א, 30/04/13 21:29


    IP: 85.64.14.232דווח על תגובה זו

  • 13.

    יהיו ממזרים בשבילכם-- אבל מי רוצה להתחתן איתכם?????

    אותנו החילונים זה ממש לא מעניין, 30/04/13 18:26

    אני אתחתן עם בחורה שאוהב גם אם היא בעינך ממזרה, טמאה, בת נידה, ושאר הכנויים שאתם מנסים להפחיד אותנו !! זה לא עובד!! אתם תישארו עם החרמות שלכם ל ב ד

    IP: 84.97.218.202דווח על תגובה זו

  • 12.

    יש להדיר את הרבנות ולהתחתן לא דרכם, הם שרלטנים. (ל''ת)

    חילוני חרד, 30/04/13 18:19


    IP: 85.250.125.249דווח על תגובה זו

    • הם דואגים מי יממן להם את המקוואות. רק הכלות משלמות (ל''ת)

      כפייה שלא כדין, 30/04/13 18:27


      IP: 84.97.218.202 דווח על תגובה זו

  • 11.

    תקפוץ לי! לא רב, לא מקוה , לא ״ צדקה״ או איך שאתם קוראים לזה

    לא כפייה!!!! ק פ ר י ס י ן ! וכל החברה הגיעו!, 30/04/13 18:18

    היה כיף . משרד הפנים רשם שאנחנו נשואים! ואוי אוי אוי, לא נוכל להתחתן עימכם???מויחעל טויבעס , את זה אתה בטח מבין!!!(בתרגום חופשי - מוחלים על הטובה)

    IP: 84.97.218.202דווח על תגובה זו

  • 10.

    "מאורסים? חשוב שתתחתנו דרך הרבנות" ?

    @~@~@, 30/04/13 17:43

    כאילו שיש בארץ אפשרות אחרת שלא כוללת טיסה לקפריסין ודומיה

    IP: 109.67.174.103דווח על תגובה זו

  • 9.

    וואו, קראתי וצחקתי.

    טל, 30/04/13 16:28

    רק שהילדים לא יהיו "ממזרים, לא עלינו".
    וחופה ללא רישום ברבנות - היא "נגד החוק"?
    מה זה אוסף השטויות האלו? את מי הוא מנסה להפחיד?
    לא יאמן כמה קשקושים מאכילים אנשים ברבנות כדי להתחתן (הרבה עצמו, הבלנית, מדריכת הכלות וכו') והם עוד רוצים ציות (או שלפחות נשקר להם, כדי שחלילה הם לא ישאו את ה"חטא" שלנו), ועל כל זה עוד דורשים תשלום. אז למה שאנשים יתעללו בעצמם?

    IP: 79.182.201.200דווח על תגובה זו

  • 8.

    מה זה, אנחנו במשחקי הכס??

    לא הגיע הזמן שתרדו מהשטות הזאת של ממזרים??, 30/04/13 16:05

    אני התחתנתי שלא דרך הרבנות ואין מרוצה ממני! אמנם נרשמתי כנשואה במשרד הפנים ולכן לצערי אצטרך להתגרש דרך מוסד מוצצי הדם הזה, אך לפחות לא חוייבתי במתן שוחד למישהו שאין לי חובה שיהיה בחתונתי ויאמר לי מה ללבוש והאם מותר לי או אסור לי לקדש את בעלי בחזרה.
    בושה שהאנשים האלה טרם התקדמו מאז המאה ה18 (כולל באיך שהם מתלבשים עם חליפות ופאות שלמעשה הסתירו את יהדותם בפולין של פעם)

    IP: 68.83.235.82דווח על תגובה זו

  • 7.

    אוויל מי שמתחתן דרך הרבנות, רק נשואים אזרחיים ימנעו התעללות בבני הזוג. (ל''ת)

    EXTRA-שמאל , 30/04/13 16:00


    IP: 46.120.82.198דווח על תגובה זו

    • ומי יממן להם את המקוואות? אם לא יכריחו את הכלות (ל''ת)

      באיומים לא חוקיים?, 30/04/13 18:28


      IP: 84.97.218.202 דווח על תגובה זו

  • 6.

    אתה טועה ומטעה

    שי, 30/04/13 15:51

    אין גירושין אזרחיים בארץ. כל נישואים חושפים את האישה לסרבנות גט, לא משנה היכן נערכו ובאיזו מתכונת.
    הפתרון היחיד הוא לא להתחתן. כך לא עוברים ברבנות, לא בכניסה ולא ביציאה, ואין חשש ממזרות.

    IP: 188.120.131.248דווח על תגובה זו

    • נכון מאוד

      טל בן ארי, 01/05/13 22:15

      כבוד הרב אוסטרוף כתבת כתבה רשלנית ביותר , אתה מזלזל בקהל הקוראים שלך.

      מן הראוי שתבדוק את החוק לפני שאתה מדבר בשמו.

      אין גירושין אזרחיים בישראל כמו שאין נישואין אזרחיים בישראל. אתה פשוט לא יודע על מה אתה מדבר.
      ומי שמתחתן לא דרך הרבנות אבל עדיין עם כל מרכיבי הטקס היהודי יחחשב כמי שנישא ברבנות לכל דבר ועניין.

      אני מתפלאת על מעריב שמפרסמים כתבה כל כך מטעה, או שבעצם אין מה להתפלא.

      IP: 89.139.58.156 דווח על תגובה זו

  • 5.

    ולהכשיל את הזוג בסירוב גט אתה מוכן?!

    הסכם קדם נישואין, 30/04/13 14:35

    אם אתה כל כך חרד לעתיגם, איך אתה מוכן להשיא אותם ללא הסכם קדם נישואין, שיבטיח היפרדות בכבוד לשליש מהזוגות שמתגרשים כיום.

    IP: 93.173.44.166דווח על תגובה זו

  • 4.

    גם כהלכה לא מספיק טוב להם

    רוצים רישום, שליטה, 30/04/13 14:24

    למה שישחררו?..

    IP: 77.126.78.223דווח על תגובה זו

  • 3.

    יש חוק שאומר לך איך ואיפה להתחתן?

    אלוקים קרדשיאן, 30/04/13 13:43

    ואם אתה לא מתחתן לפי החוק אז אתה עבריין?

    ואני חשבתי שהרב קריספי זה הרב עם ההזיות, מסתבר שטעיתי.

    IP: 84.228.207.218דווח על תגובה זו

    • מצטער להוריד לך, אבל כן.

      #, 30/04/13 17:44

      זה חוק עוד מימי הכיבוש התורכי שקבע שנישואים יערכו ע"י הרשות הדתית המתאימה

      IP: 109.67.174.103 דווח על תגובה זו

      • אז נהרוג טורקי וננוח (ל''ת)

        ימי הביניים, 30/04/13 18:29


        IP: 84.97.218.202 דווח על תגובה זו

  • 2.

    טקס אזרחי חילוני , ללא כל מוסדות הדת!

    ערכיי החילוניות, 30/04/13 13:39

    ככה אנוחנו נישאנו, אני מוכן להרשום ולתת דין בפני מוסדות אזרחיים של המדינה ולא בפני מוסדות דת ארכאיים ופגומים שאין להם כל נגיעה לחיי כאזרח המדינה.

    IP: 199.203.176.50דווח על תגובה זו

  • 1.

    הפרדת מוסדות הדת מהמדינה ועכשיו!

    עצומה, 30/04/13 13:30

    http://www.atzuma.co.il/religionstate

    IP: 84.109.243.20דווח על תגובה זו