• 109.

    מאשו אומר לכון

    אסי, 05/06/13 19:25

    כל אנשיים שנמנצים אם הרבנות הם משרתים הם לא יכלים לדבר על אצמאם אל קכילה שלהם רב שרון הוא אמיצ מאוד זה אמית לא לפחד לדבר את האימת אני גאה בו

    IP: 37.142.44.99דווח על תגובה זו

  • 108.

    המושיע

    יוני, 26/05/13 01:06

    חכיתי שלושה עשורים לאדם כמוך -יישר כוח, גאווה לי ולמאות אלפים בני העדה.
    נוסף לכך, אשמח לקנות את הספר-איפה אפשר להשיג? שנית לפי הכתבה הבנתי שיש לו שימוע יתכן ינסו לפסול אותו מלחתן אפילו לקחת ממנו את התואר רב לכן במידה וינסו זה מבחן אמיתי לנו בעיקר בני העדה כלומר כל אחד שהוא גאה להיות יהודי - אתיופי יעמוד מאחורי הרב שלום

    IP: 80.246.133.99דווח על תגובה זו

  • 107.

    אתיופים יהודים מקוריים

    שלמה, 21/05/13 22:20

    חבל שיהודי אתיופיה ששמרו על המסורות המקורית עוד מימי בית ראשון נוהרים כצאן עיוור אחרי מנהיגי החרדים והציונות הדתית .

    IP: 46.120.97.130דווח על תגובה זו

  • 106.

    תודה לאל על סיני וחבש

    שחילצנו מהצפון, 21/05/13 13:30

    ומעריצות ההלכה הקפואה של יושבי אירופה, תודה לאל ששוב שם אותנו במקומנו, באמצע בין אפריקה ואירופה, ושיחם ליבנו לאמת.

    IP: 87.68.86.118דווח על תגובה זו

  • 105.

    כל הכבוד לו - מי אמר שהמסור שלהם טובה משלו?

    רוני, 21/05/13 09:03

    אשתי ואני אשכנזים.
    כשהתחתנתי לקחתי רב ספרדי מפני שאשתי לא רצתה להסתובב שבעה סיבובים סביבי (חשה שזה משפיל אותה).
    הרב הסביר לנו שהיא חייבת כי זה "מנהג אבותינו".

    בא כאן רב ומתנגד לכפיה על הציבור שלו במנהגים זרים להם ורוצה להתנהג כ"מנהג אבותיו" ותוקפים אותו. למה? מפני שהוא עוצר את ההשתלטות החרדית על הציבור שלו.

    האם אותם חרדים ישיאו את בניהם/בנותיהם לאחיהם בני העדה האתיופית? לעולם לא.
    החרדים מצתתים 'במקום שבעלי תשובה עומדים, אין צדיקים גמורים יכולים לעמוד בו' אך לעולם יעדיפו בעל ייחוס חרדי על בעל תשובה.

    IP: 62.90.151.5דווח על תגובה זו

  • 104.

    לחיצת יד

    יפה, 21/05/13 01:21

    אם היתי לוחצת יד היתי סמרטוט. אח"כ זה מתגלגל לכיוונים לא רצויים

    IP: 37.46.46.37דווח על תגובה זו

    • את גבר פחדן (ל''ת)

      נקי, 21/05/13 13:25


      IP: 87.68.86.118 דווח על תגובה זו

  • 103.

    הרב שרון.............................

    שמוליק, 20/05/13 21:32

    מי אתה שתרים יד בתורת משה אין שום רב אמיתי ופוסק שמתיר דברים כאלו אין בימינו ואין כל הדורות מי מתן תורה ועד ימינו וניראה שאתה מחפס צומי שלילי וזה חבל ושתדע שעל חילול ה מקבלים עונש הכי חמור

    IP: 212.76.115.91דווח על תגובה זו

    • תשומי

      יפה, 21/05/13 01:24

      זה אל הענין.אבל ככה זה לא הולך.

      IP: 37.46.46.37 דווח על תגובה זו

    • שמוליק

      ניב, 21/05/13 07:52

      מי אתה שתבוא ותחלוק על דרך חיים של 2000 שנה.
      היכן כתוב בתורת ישראל שאסור ללחוץ ידיים לבחורה שאינה בנידה.

      IP: 192.115.248.2 דווח על תגובה זו

  • 102.

    נשמע בן אדם לעניין

    מרקו, 20/05/13 01:25

    אדם משכמו ומעלה.
    אנשים חייבים להכיר את המסורת שלהם. גם אם היא שונה מהמקובל. חייבים להכיר כדי שיהיו מסוגלים להחליט בעצמם כיצד הם מתייחסים ליתר עדות ישראל.

    זו בכלל חוצפה היחס של רוב הרבנים כלפי האתיופים, לאורך שנים רבות!!

    IP: 87.68.148.71דווח על תגובה זו

  • 101.

    איזה איש מקסים ואמיץ, ועמוק - צריך להיות מועמד לפרס ישראל

    ענת, 19/05/13 22:54

    כאילו לא למדו כלום מהטעויות האיומות של קליטת עלייה בשנים הראשונות - את כל הטעויות חזרו ועשו גם לאתיופים.

    בטוח שגם בקרב היהדות האתיופית יש זרמים שונים, וברור שיש מצדדים ומתנגדים.
    אבל כולם צריכים להסכים שצריך לקום מוסד רציני (בתקצוב מדינה) לשימור ופיתוח מסורת הדת וההלכה האתיופית.

    מה זה האיום הזה: תהיו כת נבדלת? מי שמכם? יש תפוצות ומסורות שונות בעם היהודי. ההשפלה והאילוץ להעביר אותם על דתם ולחייב אותם "להיות יהודים" כמו שהממסד האשכנזי רוצה, זה לא פחות מאינקוויזיציה.

    מי שדת ומסורת חשובה לו חייב לעודד שימור מסורת יהודי אתיופיה, כי בלי אנשים כאלה היא עוד מעט תיעלם מן העולם, ולא תהיה דרך לשחזר אותה.

    IP: 77.127.123.102דווח על תגובה זו

    • שטויות במיץ. ואם היו אוכלים חזיר גם זה היה לגיטימי בשם הפלורליזם? (ל''ת)

      המסורת האתיופית דומה לקראית, מחייבת גיור והתאמה, 20/05/13 00:21


      IP: 95.86.112.129 דווח על תגובה זו

      • קראים

        אסממו, 21/05/13 07:58

        לפני שאתה מביא את דוגמת החזיר תבדוק ותראה שבתנך שלפיו המסורת היהודית כתובה אסור.
        האם כול העדות בארץ הולכים לפי דרך אחת?
        כול עדה הולכת לפי מנהגי אבות אבותם.
        הספרדים אוכלים קטניות בפסח ,מה זה אומר שדרכם לא נכונה.

        IP: 192.115.248.2 דווח על תגובה זו

      • הדברים שלך הם שטויות במיץ

        אחת שטרחה ולמדה, 23/10/13 20:20

        זו תגובה של בן אדם שלא מביו בהלכה ובמסורת ישראל

        IP: 62.219.13.180 דווח על תגובה זו

  • 100.

    שמרו נגיעה באתיופה!!!! והוא כל כך כל כך מחרטט!!! (ל''ת)

    אתיופית, 19/05/13 02:26


    IP: 81.218.198.253דווח על תגובה זו

    • נגיע

      ניב, 21/05/13 08:03

      לפני שאת מעליבה אדם כול שהוא דבר שהוא בררי היטב למה.
      נכון ששמרו על נגיע באתיופיה אך זה היה בין נשים שהיו בנידה,או אחרי לידה.
      האישה היתה מספיק אמיתית לבוא ולהגיד שהיא בנידה כך הגבר היה נמנע מלגעת בה.
      בארץ הכול מותר וכך גם הנשים אינן אומרות ואף מחטיאות בידיעה וכתוצאה מכך נוצר איסור הנגיע.

      IP: 192.115.248.2 דווח על תגובה זו

  • 99.

    אם משה היה מגיע הוא היה צריך לבור גיור

    יואב, 18/05/13 09:39

    הדת היהודית יצאה את גבולות ארץ ישראל כ700-750 שנה לפני חורבן בית שני וגלות טיטוס,
    אלה שגלו בגלות טיטוס יצאו כעבדים והם היו מתי מעט יחסית לאחרים שישבו מחוץ לישראל בגלויות שונות ולראיה, פחות מחמישים שנה אחרי חורבן הבית בידי טיטוס, פרץ מרד שנקרא מ" מרד התפוצות " והמרד לא פרץ על ידי עבדים משוחררים או עבדים לשעבר אלה על ידי יהודים שישבו במקומותיהם מקדמת דנא.
    היות והקהילות הללו ישבו במרוחק מישראל ובטח במרוחק מבבל , הן שימרו לעצמן את מסורותיהן תוך שהן מטמיעות את התלמוד הבבלי והירושלמי.
    המזיגה בין מסורות מקומיות וספר חוקים חיצוני שלא תמיד מתאים לארץ בו הוא מוטמע , יצר את הצורך בעריכת הלכות שיהיו מותאמות לזמן, למקום , לספרי החוקים ולשינויים החברתיים החוץ קהילתיים.

    לדוגמא, עד למאה ה העשירית לא חבשו היהודים כיסוי ראש וציווי שכזה לא מופיע בתלמודים , לא הירושלמי ולא הבבלי ואפילו ברמז,
    חבישת הכיפה איפה, אינה מצווה ואין לה עדות מהמקורות וסיבתה היא שהיהודים הוצרכו לחבוש כיסוי ראש בכדי שיהיה אפשר להבחין בין יהודי לשאינו יהודי- סביר גם להניח שהגויים הם אלה שכםו על היהודים את סימן ההבדל הזה ש

    IP: 79.176.209.126

    • תלמד לפני שאתה מדבר...

      דוד, 19/05/13 22:12

      ב"ה

      כיסוי הראש מופיע מספר פעמים בתלמוד שלהזכירך נכתב לפני למעלה מ2000 שנה

      IP: 186.188.137.28 דווח על תגובה זו

    • כבר כתוב במדרש שה' הראה למשה את רבי עקיבא דורש על תורתו וחלשה דעתו (ל''ת)

      עד שענה ר' עקיבא לתלמידיו ''הלכה למשה מסיני'' ונרגע, 20/05/13 00:23


      IP: 95.86.112.129 דווח על תגובה זו

  • 98.

    לבטל את הרבנות הראשית המתנכלת לאנשים ופוגעת בחופש הביטוי

    א, 17/05/13 13:19

    זכותו של רב לפסוק על פי שיקול דעתו, וכל אדם דתי יילך אחרי מי שהוא מעוניין בו. אפשר לחשוב שאין מחלוקות הלכתיות אחרות. אפילו הגדולים במבקרים מודים שכך נהגו האתיופים בטרם עלייתם, באיזו זכות אתם מעזים "להוציא אותם מכלל ישראל", כלשונכם, על ידי טענה שזו כפירה? מי מינה אתכם לשופטי מידת הדתיות? יש זרמים שונים ביהדות, וכל אחד ינהג על פי רצונו. לכן יש חופש דת בישראל.

    IP: 79.176.105.41דווח על תגובה זו

  • 97.

    טהוניה בטח מבסוטה (ל''ת)

    עידן, 14/05/13 12:42


    IP: 93.173.58.122דווח על תגובה זו

  • 96.

    שאלה: איפה הכסף ?תשובה : אצל סטנלי פישר הוא קונה בכסף דולרים ! ! ! (ל''ת)

    יהודי וישראלי להעביר ברשת, 13/05/13 17:11


    IP: 87.69.138.196דווח על תגובה זו

  • 95.

    רפאל

    הרב שלום הרחקת לכת..., 13/05/13 14:48

    עליתם לארץ ישראל ואתם צריכים לקבל את מנהגי ארץ ישראל. הרב עובדיה גם ביטל מספר מנהגים שהיו נהוגים בחו"ל.גם רבינא התענה 40 תעניות כאשר עלה מבבל בכדי לשכוח את התורה שלמד שם בכדי שיוכל ללמוד את תורת א"י.

    אנא חזור בך.

    IP: 192.117.141.98דווח על תגובה זו

    • תורת א"י

      יהודי, 19/05/13 13:57

      הרב עובדיה יוסף הוא אחד מגדולי הדור ובזכותו ההלכה מאוד קרובה לעם
      אבל האם אתה בטוח שתורתו היא תורת ארץ ישראל

      או שתורתו היא שילוב של תורת בבל ותורת ליטא

      ש"ס ידועה ולא מסתירה זאת כקרובה לתרבות החרדית

      IP: 193.108.195.249 דווח על תגובה זו

    • רפאל

      ניב, 21/05/13 08:08

      עלינו לארץ אבותינו ולא לבית שלך.
      ובעיניין תורת ישראל ,דבר אתנו מתי שתהיה תורה אחת ולא כול זרם או קבוצה ממציאה לה דרך זו או אחרת על סמך פירושים של רב זה או אחר.

      IP: 192.115.248.2 דווח על תגובה זו

  • 94.

    כל הכבוד

    אילה, 12/05/13 15:43

    כל הכבוד לרב שלום! המשך כך.

    IP: 192.115.132.53דווח על תגובה זו

  • 93.

    שומר נפשו ירחק מאדם זה (ל''ת)

    אילן, 12/05/13 09:34


    IP: 109.65.147.75דווח על תגובה זו

  • 92.

    אתיופים לא יהודים ולכן מותר להם כגויים כל דבר

    אפי, 12/05/13 09:10

    האתיופים לא יהודים לא הפלשמורה ולא כל השאר סתם כושים מאפריקה .. מה להם ולחוקי הנגיעה. מה להם ול"רב"
    הם יכולים להצטרף לאנשי "צוהר" ..

    IP: 79.181.199.130דווח על תגובה זו

    • מום

      ניב, 21/05/13 08:10

      אדם השאומר על אדם אחר דבר כול שהוא לטובה או לרעה ,זה אומר שזה מצוי אצלו.
      מציע לך לבדוק את השורשים שלך.

      IP: 192.115.248.2 דווח על תגובה זו

  • 91.

    איזה שנאת ישראל! מה זה משנה אתיופי/ אשכנזי/ ספרדי כולנו יהודים וכולנו (ל''ת)

    אחים!! למה להפוך עדה נפלאה לשנואה בגלל אדם אחד!!!, 10/05/13 00:30


    IP: 80.246.133.250

    • אם לא טוב להם שיחזרו לאפריקהויקחו איתם את השחורים הסודנים

      fico, 10/05/13 07:15

      שם יקבלו מכל טוב

      IP: 79.182.115.91 דווח על תגובה זו

  • 90.

    הרב (עם כולם) עובדיה יוסף שיכנע את כולם שהאתיופים יהודים?

    חחהה, 09/05/13 13:12

    הוא צדק הם יהודים אבל פעל מסיבה אחרת לגמרי,
    הוא רצה יהודים יותר שחורים ממנו.

    IP: 212.235.98.153דווח על תגובה זו

  • 89.

    הרב שלום טועה בטזה שלו, כאשר סבו נהג כפי שנהג באתיופיה.....

    אבי, 08/05/13 23:52

    זה הידע שנשאר להם ודבקו במסורת שלהם, אף על פי שיש סתירה להלכה ולחז"ל עבודת ד' בתמימות שהייתה להם חשוב לפני הקב"ה, בדיוק כמו כל שאר קהילות ישראל, ולצדיקים יחשבו, אבל לאחר שהגיעו ארצה והדברים התבררו שלא רק ההלכה של הפוסקים הגדולים כ"הרמב"ם" ו"הבית יוסף" אלא גם חז"ל כותבים אחרת בנושאים שהר' כותב בספרו, הרי הוא מרים יד בתורת משה שניתנה לו גם תורה שבעל פה, וברור שקהילה שתקבל פסקיו לרפורמית תחשב

    IP: 212.179.87.179דווח על תגובה זו

    • היהדות הרבנית נכשלה - תנו לקסים להנהיג

      יאיר, 17/05/13 17:25

      תראו מה גרמו ההלכות המעוותות של היהדות הרבנית
      רוב העם עזב את דרכם והעדיף להיות חילוני
      אז הייתי מצפה מהרבנים קצת צניעות במקום היהירות בצדקתם המוחלטת
      היהדות של הקסים יותר תואמת לתורה ולנביאים ויותר מושכלת ומקובלת על העם זו עובדה

      IP: 79.180.26.35 דווח על תגובה זו

      • יאיר

        ניב, 21/05/13 08:12

        זה מה שקורה לעדה הנוטשת את דרכי אבות אבותם.

        IP: 192.115.248.2 דווח על תגובה זו

    • המסורת הזו קדומה עוד יותר מחז"ל

      מרקו, 20/05/13 01:29

      משמע קרובה יותר לתורה שקיבלנו בסיני, הכתובה וזו שבע"פ.
      בהרבה מקרים חז"ל התאימו את המצוות לזמנם שלהם.
      באתיופיה לא תמיד היה צורך כזה, ונשמרו מצוות מקוריות. אז... קצת כבוד!!

      IP: 87.68.148.71 דווח על תגובה זו

  • 88.

    רק חבל שהכתב לא ציין שלפי הספר שלו פיקוח נפש *לא* דוחה שבת

    ויש עוד המון חידושים שלא צויינו, 08/05/13 21:04

    שזה דבר פי כמה יותר חמור מהשינוי של איסור נגיעה .

    IP: 94.230.85.207

    • הרב כתב בפרוש שפיקוח נפש דוחה שבת!!!!

      עינת, 10/05/13 09:49

      אתה טועה ומטעה!
      הרב ציין שאכן באתיופיה פיקוח נפש לא דחה שום מצווה, אך ציין בפירוש שאסור לנהוג כך, ויש לחלל שבת לשם פיקוח נפש!

      IP: 46.116.80.14 דווח על תגובה זו

  • 87.

    הספרדים לא אוכלים קטניות בפסח??

    סוקרטס, 07/05/13 13:24

    האשכנזים הם אלו שלא אוכלים קטניות בפסח.
    זה אומר שהם לא יהודים????

    IP: 132.64.44.60דווח על תגובה זו

    • חלק גדול מהאשכנזים התגורר במרוקו והביא הלכות אלה לשם, בכלל המקור היהוד

      של המגרבים שונה מהמזרחים, יש להם קשר יותר לברברים, 08/05/13 21:59

      שהתגיירו לפני אלפי שנים, זה שבטים שבאו מאזור אוסטריה כיום וכבשו את הילידים של המגרב ויצרו עם חדש שנקרא הברברים, אחרי הפלישה הייתה להם קרקע נוחה לקליטת דת/פילוסופיה חדשה

      http://upload.wikimedia.org/wikipedia/he/c/c6/Invasions_of_the_Roman_Empire_heb.jpg

      IP: 79.181.177.166 דווח על תגובה זו

  • 86.

    רב מוערך ביותר. חד מחשבה, תלמיד חכם. תמשיך בפועלך. אשריך!! (ל''ת)

    פרנג'ית, 07/05/13 01:37


    IP: 93.173.144.1דווח על תגובה זו

  • 85.

    הרב שלום , כל הכבוד !

    מסורת בת אלפפי שנים, 06/05/13 23:00

    ראויה לתיעוד והתיחסות

    IP: 37.19.124.158דווח על תגובה זו

  • 84.

    יאללה האתיופי הזה בא ללמד אותנו מה זה תורה.. הוא כופר..

    אלי, 06/05/13 22:05

    קח את היהדות שלך ולך תחזור עם העדה שלך לאתיופיה. לא היה לכם חשמל שם..
    ריחמו עליכם והביאו אתכם לפה למרות שהיהדות שלכם בספק. ואתם באים עוד ועושים בעיות...
    מי הוא בכלל שיפר דברי חכמים..

    IP: 37.19.124.129דווח על תגובה זו

    • יש לו מנהג קדום מזקנים, זה נחשב בהלכה כספק של זקן ממרא, אבל זה גבולי

      הוא בודד רוב יהודי אתיופיה כבר נוהגים לפי חז''ל ..., 08/05/13 21:57

      נכון זה הלכות חז"ל קדומות יותר, אבל עדיין אפשר לקשור את זה למנהגי חז"ל, יהודי אתיופיה יותר ותיקים מיהודי אשכנז לפי היסטוריונים, אז חדש לא יכול לפסול ישן יותר

      IP: 79.181.177.166 דווח על תגובה זו

    • אלי אתה אדם רדוד (ל''ת)

      yo, 09/05/13 13:13


      IP: 89.139.65.147 דווח על תגובה זו

    • מה הבעיה שלך, תגיד? מה אתה מכליל מאדם אחד על עדה שלמה?? (ל''ת)

      חתיכת גזען!! ספק אם אתה יהודי בכלל!!, 10/05/13 00:21


      IP: 80.246.133.83 דווח על תגובה זו

    • מה קשור חשמל?

      מרקו, 20/05/13 01:31

      ולפני 2000 שנה היה חשמל?! ולפני 200 שנה הסבתא רבתא-רבתא-רבתא הפולנייה שלי עוד ישבה בחושך!!
      לא רחמים ולא נעליים. הם יהודים וזהו.

      IP: 87.68.148.71 דווח על תגובה זו

    • אלי אתה צודק

      ניב, 21/05/13 08:15

      צודק במאה אחוז,במקום להאחז במסורת שלנו אנו רודפים אחרי מנהגים ומסורת של עדות אחרים.
      הארץ הזו לך שלך,ככתוב "אם בחוקותי תלכו..."

      IP: 192.115.248.2 דווח על תגובה זו

  • 83.

    יש שישיה חברי-כנסת ממוצא אתיופי מתוכם שני יושבי ראש הכנסתמולה ותמנו

    לכל הגזענים תתביישו, 06/05/13 17:11

    ויהיה שר וראש ממשלה אתיופית יש מלכת יופי טיטי איינאו וציגה באח הגדול שגרירה באתיופיה בלליניש זבדיה הטייס אורי קבדה מספר רפאים כמו ד"ר אבי יצחק ועוד היד נטויה זו העדה הכיטובה של עם ישראל עם כהיר הרבה לוחמים ואנשים טובים ומנומסים תשאלו את כתב גלי-צה"ל לשעבר העיתונאי עטור הפרסים דני אדינו אבבה שאהוב על נתן זהבי שראיתי בשיינקין ודיברתי איתו בשיור ובפלאפון

    IP: 85.65.34.156דווח על תגובה זו

    • בשידור (ל''ת)

      דיברתי עם נתן זהבי, 06/05/13 17:11


      IP: 85.65.34.156 דווח על תגובה זו

  • 82.

    משפט אחד בלבד הרגיז אותי בכל הכתבה

    כנניהו המיסר, 05/05/13 13:47

    כשהרב רבינוביץ מביא דוגמא לאבסורד הוא אומר: "אם הספרדים לא אוכלים קטניות בפסח, זה אומר שהם לא יהודים?"

    אם כבר, היה צריך לומר:
    "אם האשכנזים לא אוכלים קטניות בפסח, זה אומר שהם לא יהודים?"

    לצערי, התשובה לשאלה האחרונה קרוביה להיות חיובית מאשר שלילית...

    IP: 77.125.103.63דווח על תגובה זו

    • אוי ליימך, תחשוב שוב על העניין...אולי תבין כמה טעית בדבריו. (ל''ת)

      אופטימי זהיר, 06/05/13 04:27


      IP: 174.63.29.23 דווח על תגובה זו

  • 81.

    הוא מרחיק את האתיופים משאר הישראלים

    הדס, 05/05/13 09:42

    בתור מרוקאית שאני חושבת שלקחו הרבה מהתרבות של אימי ופשוט זרקו לפח בזלזול, אני בהחלט מבינה את כוונת הרב ואת רצונו בגואאת יחידה, מה שנקרא.

    עם זאת, אני חושבת שהוא צריך לחשוב לא רק מבחינה הלכתית, שאין לי מושג אם הוא צודק, אלא על טובת הציבור שהוא מוביל.

    כתוצאה מהפסיקה הזאת, מה שיקרה זה שהרבה אנשים לא ילכו יד ביד עם הקהילה שלו - כי אף אחד לא רוצה להיות נבדל.

    כל אתיופי מעכשיו יצטרך להוכיח שהוא יהודי ושהוא שומר הלכה כמו ששאר הדתיים, וזה חבל. גם ככה קשה להם.

    IP: 194.114.146.227דווח על תגובה זו

    • בונה ומשמר

      ניב, 21/05/13 09:09

      כיום הצעירים מהעדה אינם יודעים מימינם ומשמאלם כוון שאין להם עבר.
      ומה שעושה רב זה פשוט נותן מענה לי ולהמון צעירים מי, ומה ,ואך התנהגו אבות אבותהם.
      אם כול הכבוד מזה כשלושים שנה העדה האיתיופית בארץ ישראל מנסה להתקרב לציבור הישראלי וכול פעם דוחים אותנו.
      אני חושב שהגיע הזמן שיהיה לנו משלנו.

      IP: 192.115.248.2 דווח על תגובה זו

  • 80.

    גועל נפש של תגובות. גזענות ישראלית שחצנית כלפי יהודים מצבע עור שחור

    גל, 05/05/13 01:48

    אתם צריכים להתבייש בהתבטאויות שלכם.
    קם אדם וכתב על מסורות העדה שלו, כל הלא שחורים בישראל פתאום התעוררו וצועקים שהוא בכלל לא יהודי ועשיתם לו טובה שקיבלתם אותו למועדון.
    למה מי אתם בכלל? המנהגים שלכם שונים בתכלית מהיהדות של פעם. השיבושים שאתם הכנסתם לא יותר טובים מהשיבושים שנכנסו באתיופיה. אולי דווקא אצלם נשתמרה חכמה שבעדה שלכם שכחו מזמן?
    כעיראקי הייתי מעדיף אותו בתור הרב שלי כי יש בו אמונה ואהבת ישראל. בכם יש רק שנאה וגזענות לאחר.

    IP: 94.230.81.0דווח על תגובה זו

  • 79.

    אני מכבד מאוד את הרב שרון אבל יורשה לי לחלוק עליו

    שמוצניק, 05/05/13 01:23

    נחרצות בדעותיו בספר.
    בספר הוא כותב שבעקבות הבנה מהפרופסור שמנחה אותו שניתן לפסוק ישירות מהגמרא ולדל על הראשדונים קרי- לדלג על השוחלחן ערוך, רמב"ם ועוד...
    ועל זאת תמהני, אינני מכיר היום גדול דור או רב מפורסם וחשוב אחד שמעיז לדלג על הראשונים, האם זה לא יומרני מדי לעשות זאת??

    IP: 46.31.100.15דווח על תגובה זו

    • התורה והנביאים קדמו לשולחן ערוך

      יאיר, 17/05/13 17:30

      הדרך של יהדות אתיופיה היא דרך התורה והנביאים והם חשובים יותר מהשולחן ערוך והרמבם
      אז הגיע הזמן שתתנו כבוד לקסים ותלמדו מהם
      אני אישית למדתי מהם הרבה

      IP: 79.180.26.35 דווח על תגובה זו

  • 78.

    יחיד ורבים-הלכה כרבים במיוחד שאין פה רב רציני שתומך בו

    ליאור חרב, 04/05/13 21:31

    מי זה בכלל דוד סתיו? רפורמי שמריצים אנשים הזויים בשמאל הקיצוני

    בקצרה-אין אף אחד רציני שתומך באתיופי שרון שלום

    IP: 77.127.150.174דווח על תגובה זו

  • 77.

    מכתב תמיכה בעד דרכו של הרב שרון שלום !

    יאסו זללו ., 03/05/13 16:50

    בס"ד כ' באייר התשע"ג

    לכבוד :מורנו ורבנו הרב שלמה עמאר שליט"א
    שלום רב!

    הנדון:תמיכה מוחלטת ברב שרון שלום שליט"א
    אנו, צעירים וצעירות ,הורים ומשפחות קייסים ,רבנים, יוצאי העדה האתיופית פונים אלייך בעקבות מסע ההכפשות שמתנהל כנגד הרב שרון שלום שליט"א בעקבות ספרו המהפכני "מסיני לאתיופיה" .
    כפי הידוע לנו הן מתוך הכרותינו עם הקהילה והנפשות הפועלות בה והן מתוך הכתבה האחרונה שהתפרסמה בעיתון מעריב כי מיעוט של אנשים מהקהילה פנו אלייך בדרישה להתערבות דחופה בעניינו של הרב שלום ויותר מכך בקשו את עזרתך לשלול את סמכותו של הרב שלום בעקבות חילוקי הדעות וטענותיהם חסרות הבסיס כלפי הרב שלום וספרו.
    אנו רואים בכך צעד חמור ביותר ומהלך שיגרום לקרע ופיצול בעם ישראל ובקהילה האתיופית בפרט.
    הרב שלום הינו רב ותלמיד חכם שעמל ולמד רבות בכדי להיות ראוי ומקובל, הרב שלום מוכר בציבור בישראל ובעולם כולו ובקהילה האתיופית בפרט.
    הוא משמש דמות ומודל עבור צעירים רבים ומסב נחת לקייסיםומבוגרים בקהילה ידוע בחכמתו ובאהבת הציבור ,רגיש להפליא הן להלכה והן למסורת אבותיו הוא מתמרן בניהם בצורה מעוררת השתאות .
    אנו מודעים לכך שלכל ספר באש

    IP: 95.35.54.81דווח על תגובה זו

  • 76.

    גאווה אתיופית בבניה

    אליהו, 03/05/13 14:15

    אתה גאווה ענקית לכל הקהילה , וזאת פריצת דרך היסטורית ענקית לך כגאון ולנו כקהילה גאה במורשת ומנהגים שלה !!!
    והגיע הזמן שכל הקהילה תתגאה ברב ובאיש חינוך המדהים הזה !!

    IP: 80.246.133.108דווח על תגובה זו

    • הוא כושי ויקח את כל הכושים איתו חזרה לאפריקה (ל''ת)

      הכושי, 12/05/13 09:13


      IP: 79.181.199.130 דווח על תגובה זו

      • ואתה פוייה, איכסה, 💩 (ל''ת)

        אתיופית, 12/05/13 16:17


        IP: 80.246.130.252 דווח על תגובה זו

  • 75.

    הרבנות וההלכה המעוותת גורמים לפרוק העם היהודי (ל''ת)

    אורי, 02/05/13 21:12


    IP: 216.172.147.189דווח על תגובה זו

  • 74.

    כל הרבנות בארץ כבר לא רלוונטית

    משה, 02/05/13 15:36

    גוף מושחת שכולו מינויים פוליטים למקורבים, זאת הסיבה שנטשתי את הדת, ואין לי בעיה להתחתן אזרחית או עם גויה, כי יש גוים שיותר טובים ויותר נקיי לבב מאלו המקורבים שקיבלו תפקיד על פי קרבה ולא על פי יכולות,
    אז הרב שלום הוא משב רוח מרענן ליהדות ועוד יגיע רחוק ברבנות,
    התורה ניתנה לעם ישראל ולא וחרדים או לש"ס

    IP: 134.191.221.74דווח על תגובה זו

  • 73.

    תקים חצר וקהילה וכולנו איתך

    משה, 01/05/13 20:35

    נמאס מאלו שחושבים שהתורה שלהם זה הסיבה שיש המון חוזרים בשאלה

    IP: 109.160.194.229דווח על תגובה זו

    • כולנו איתך חזק ואמץ

      חיים, 01/05/13 20:38

      שהחרדים ואחרים ושסניקים שיאכלו את הכובע

      IP: 109.160.194.229 דווח על תגובה זו

  • 72.

    לפי דרך של הקייסים שרבנים בתימן ראו, נשים בנידה מורחקות לצריף

    ידועים מנהגיהם,אולי כבוד הרב רואה בזה פרימיטיביות?, 01/05/13 03:06

    הנשים רובם קיבלו מחזור באותו זמן, לפי סיפורים וישבו בצריף מבודד

    IP: 5.28.165.143דווח על תגובה זו

    • זה בעניין של יושבי אדיס אבבה שהייתה גם אז עיר לכול דבר כבר מאות שנים (ל''ת)

      בעניין הטיגרינים הם היו נוהגים כמזרחים במצרים, 08/05/13 21:50


      IP: 79.181.177.166 דווח על תגובה זו

    • תגובה

      מיטל בר נוי, 28/05/13 00:24

      הן לא ישבו בצריף מבודד לכל אישה הייתה בקתה ממש בקרבת הבית כדי שתוכל לשהות שם עד סיום ימי הנידה אחכ מתנקה וחוזרת לביתה
      תאמינו לי הם האתיופים פועלים לפי הספר הם יהודים טהורים ...

      IP: 109.67.234.45 דווח על תגובה זו

  • 71.

    קורס מזורז לתפקיד רב חרדי....

    אחת שאיכפת לה, 30/04/13 23:13

    מה בעניין "הרבנים"האתיופים החרדים רוב רובם חזרו בתשובה לא למדו כלל בישיבות גבוהות באופן רציף ומסודר,לכל היותר עברו קורס מזורז לעבודה עם הקהילה .לדעתי יש לבדוק את התנהלות הרבנות הראשית בעניין זה.

    IP: 188.64.201.12דווח על תגובה זו

  • 70.

    הרב שלום הוא אחד האנשים הגדולים שהכרתי. וגם רב משכמו ומעלה.

    רפי, 30/04/13 22:23

    אלו שתוקפים אותו דואגים למצוא חן בעיני המעסיקים שלהם משס, אבל לא דואגים כלל למה הנוער האתיופי מרגיש כלפי הדת. תשאלו בחור אתיופי מה הוא חושב על הגיור שעברו בעליה לארץ, מה הוא חושב על ההלכה היהודית שנכפתה עליהם. תבינו מאיפה המרד הגדול מגיע, למה הם פתאום מתוייגים כ'עבריינים' - בחורים ביישנים שכשהם עלו לא יכלו להסתכל למדריכים בעיניים מרוב כבוד.

    IP: 79.181.17.208דווח על תגובה זו

    • קשה...קשה לקרוא את הדברים. (ל''ת)

      יהודי עצוב, 06/05/13 04:40


      IP: 174.63.29.23 דווח על תגובה זו

  • 69.

    הלכה כתובה ספרו של הרב שרו

    הרב שגאו מקונן, 30/04/13 11:24

    חזק ואם אמץ על פועלך, לא להתרגש יותר מדי נכון ורצוי להתרגש מאמירות שכנגדך אך לא יותר מדי כי תמיד יהיו כאלה וטוב שכך הרי כל הלימוד שלנו בגמרה בנוי על מחלוקות מה שחשוב זה שיהיה לשם שמים, מחלוקות הן מקור להפריה וללמיד מעמק ורצני יותר. אני מברך וחזק את ידך על יכולתך לעשות מעשה נפלא שכתזה. אשרינו שיש אותך שהקהילה חשובה לו ועלה על הכתב את מנהגה ותרבותה.
    ברכת חזק ואמץ.
    שגאו מקונן

    IP: 62.90.146.62דווח על תגובה זו

  • 68.

    אל תחשבו שהאתיופים יותר נאורים בכך שיש כ"כ הרבה הקלות

    פיפה, 29/04/13 21:55

    בהלכות, באתיופיה היו מרחיקים את הנשים בנידה לצריף מרוחק ומבודד, הדברים הללו וההלכות המסולפות שהרב שרון (כבודו במקומו מונח) מביא הם תוצאה של חוסר קשר עם שאר הקהילות היהודיות במשך כל השנים עד היום, מה שאין כן בכל קהילות ישראל שהיו מקושרות ופסקי הלכה הועברו מאחד לשני והתנהלו חלופות מכתבים ארוכות בין רבנים מכל ארצות הגולה.

    IP: 85.130.206.6דווח על תגובה זו

  • 67.

    איך אתיופי ממשפחת תספאי הפך לשלום

    בלתה קולצ'י, 29/04/13 12:35

    אדון שלום יש דבר אחד אני לא מבינה איך אתה חושב שאתה באמת מבין את העדה האתיופית כשאתה בעצמך לאגאה להיות אתיופי שאתה מחליף את שם המשפחה להיות מקובל בבר אילן רק יש דבר אחד שמפריע שתהיה אשכנזי תקלף את צבע העור כמו הזמר מק'ייל ג,קסון ואז נוכל למחוק אותך מהעדה האיתיופית ומי הסמך אותך להיות גואל העדה לא חסר צרות בארץ כמוך .

    IP: 212.143.254.4דווח על תגובה זו

    • תלמד

      אבי, 29/04/13 19:30

      בוא אני אחדש לך משהו ואל תכתוב דברים שאתה לא יודע.טספאי זה שם של הסבא של אב שלו. שלום שם האבא בעברית בגלל שהוא מכבד ומעריך את את אבא שלו אז הוא שינה את משפחתו לשלום....

      IP: 46.19.81.19 דווח על תגובה זו

    • מסיני לאתיופיה

      אריה, 01/06/13 21:42

      אדון בלתה זה שהוא שינה את שמו יש לזה סיבות אבל אתה לא יכול לישלול את כל מה שהוא עשה למען העדה בגלל שמו תנסה להבין ואל תחפש שטויות יש פו ספר הלכה שנכתב לפי מקורות הקסים ואת זה תעריך שסוף סוף יש לנו משהו משלנו שהוא בעל משמעות תן כבוד לבןאדם

      IP: 46.116.129.56 דווח על תגובה זו

  • 66.

    הייתי בקורס שלו בבר אילן!אין חמוד ממנו!! (ל''ת)

    ליבי, 29/04/13 11:51


    IP: 84.94.70.103דווח על תגובה זו

    • גם מנדלסון היה חמוד

      טלפאי סלמו ן מקונן, 01/05/13 15:47

      אני מקונן על אחד כמוך שמסבך עוד יותר את העדה האתיופית לבהמה התל אביבית והסרחותיה כדי להרבות עוד נערות שיהיו שפחות...אצל בדווים

      IP: 84.229.31.89 דווח על תגובה זו

  • 65.

    מאז ומתמיד האישה התרחקה מהגבר בזמן הדימום.

    אין דבר כזה נידה, 29/04/13 08:32

    היחידים שהיו מנודים בזמן דימום הם הגברים. בזמן הווסת, חוש הריח של האישה מפותח יותר..והיא מריחה את סרחונם של הגברים חזק יותר ונרתעת. בנוסף, אין לה חשק לאנשים לרוב..והמגע כואב. הנשים הקדומות, בלי קשר לדתות..היו מתרחקות ואולי בתקופות מסויימות גם חגגו את הטבע עם אחרות. לא האישה היא הטמאה אלא כמובן שהגבר טמא ומטמא..או כך לפחות היה נתפס גופו אצל האישה (זיעתו, זקנו המאוד ארוך, ריחו הדומיננטי והחריף. היהודים הפכו את היוצרות והפכו מנהג נשי לאיסור גברי לכאורה..ותירצו זאת בעונש ה''חטא הראשון'' ..השפילי וביזו את האיש ה באלף ואחת דרכים. הרי במציאות גברים מתחננים לכל סוג של סקס גם מחזור.

    נשים אינן חלק מהדת היהודית. זו דת של גברים, למען גברים, עוסקת פולחן האב (והבן) ומגמדת נשים על הדרך בכל דרך אפשרית.

    IP: 2.55.119.216דווח על תגובה זו

    • משוגע

      משי, 30/04/13 21:33

      משוגע

      IP: 95.86.104.243 דווח על תגובה זו

  • 64.

    מאז ומתמיד האישה התרחקה מהסבר מזמן הדימום.

    אין דבר כזה נידה, 29/04/13 08:27

    היחידים שהיו מנודים בזמן דימום הם הגברים. בזמן הווסת, חוש הריח של האישה מפותח יותר..והיא מריחה את סרחונם של הגברים חזק יותר ונרתעת. בנוסף, אין לה חשק לאנשים לרוב..והמגע כואב. הנשים הקדומות, בלי קשר לדתות..היו מתרחקות ואולי בתקופות מסויימות גם חגגו את הטבע עם אחרות. לא האישה היא הטמאה אלא כמובן שהגבר טמא ומטמא..או כך לפחות היה נתפס גופו אצל האישה (זיעתו, זקנו המאוד ארוך, ריחו הדומיננטי והחריף. היהודים הפכו את היוצרות והפכו מנהג נשי לאיסור גברי לכאורה..ותירצו זאת בעונש ה"חטא הראשון" ..השפילי וביזו את האיש ה באלף ואחת דרכים. הרי במציאות גברים מתחננים לכל סוג של סקס גם מחזור.

    IP: 2.55.119.216דווח על תגובה זו

  • 63.

    הפסיקו להשתמש במילה ספרדים ,אלא יש לומר מזרחים(ערבים) (ל''ת)

    ספרדים זה רק דוברי ספרדית וילידי אותה ארץ, 28/04/13 17:55


    IP: 62.219.180.180דווח על תגובה זו

    • במקור הם היו מזרחיים במוצא שהתבוללו תרבותית ואח"כ נאנסו פיזית והפכו (ל''ת)

      לספרדים שכיסו את תרבותם, 01/05/13 02:50


      IP: 5.28.165.143 דווח על תגובה זו

  • 62.

    הרב שלום- מחזקים אותך (ל''ת)

    שלומית, 28/04/13 16:26


    IP: 81.218.56.65דווח על תגובה זו

  • 61.

    החרדים קיצונים

    עזרא, 28/04/13 15:30

    החרדים האתיופית שחזרו בתשובה יותר קיצונים בדעות ובמעשים כלפי המסורת שלהם מאשר חרדיים שעדיין מסרבים לקבל את יהודי אתיופיה.
    איך שאני מבין כמה שיראו קיצוניות והתנתקות מהמסורת כך יתקבלו יותר, וזה מצער.

    IP: 109.160.130.164דווח על תגובה זו

  • 60.

    אם היא לא נידה זה מותר,אבל הם אוהבים להתלהם!

    אור, 28/04/13 15:00

    בתורה כתוב ,"לא תקרב אל אישה נידה " או "ואל אישה בנידת טומאטה לא תיקרב" החרדים רוצים להחמיר שיחמירו על עצמם

    IP: 84.229.16.2דווח על תגובה זו

  • 59.

    מאוד מאוד מאכזב

    שושי, 28/04/13 14:52

    הרב שלום , אני רוצה להגיד לך
    לא למדת כלום אם אינך מוכן לקבל סמכות שהיא גדולה מימך .
    ''עשה לך רב''. דעות ומחשבות לחוד,
    וכל הקהילה לחוד.

    IP: 62.90.131.34דווח על תגובה זו

    • תלמד אתה

      משה, 29/04/13 19:35

      אם אתה אומר לרב שלום תלמד.אז אתה בטח מאותם חרדים שמתנגדים לרב שרון ....

      IP: 46.19.81.19 דווח על תגובה זו

    • עשה לך רב

      ניב, 21/05/13 09:18

      "בני שמע מוסר אביך ואל תיטוש תורת אימך"

      IP: 192.115.248.2 דווח על תגובה זו

  • 58.

    ביהדות יש יותר תוכן אמיתי מ"שמירת נגיעה" שמקבלת כותרות,

    ליאוני לחמיש, 28/04/13 14:38

    הרב שרון איש מבריק, עם הומור שנון ומדבק, שלא משאיר את ההגיון הבריא בצד ולו לרגע. אין הרבה שנותנים תקווה ונחמה לגבי העתיד כמו הרב שרון. היה לי הכבוד והעונג להיות עמיתו לעבודה חינוכית עם מנהיגי הקהילה העתידיים, הוא היה עילוי של תלמידי הישיבה הצעירים ובצדק. הרב שרון, אהבת ישראל ויראת שמיים ודאגה אמיתית ליהדות הן המעסיקות אותך ולא חרדה וחשש למקומך בפוליטיקה. תמשיך להיות רגיש, מחובר וחזק וה' איתך! ואיתך גם שאר האמיצים שמסתכלים קדימה מעבר למשרה שלהם ולענייניהם הפרטיים. בתקווה שעוד תהיה הרב הראשי / נשיא המדינה!

    IP: 94.159.239.154דווח על תגובה זו

  • 57.

    אתיופית גאה

    חן, 28/04/13 10:11

    לכל הלוקים בבורות ומטילים ספק באם בכלל האיתיופים יהודים ? אנחנו יהודים יותר מכל עדה שחושבת שהם הכי יהודים וטהורים אנחנו לא צריכים אף אישור מאף אדם, ממסד, או רב בשביל שיאשר את עצם היותינו יהודים, אנחנו לא משנים את הכתוב בתורה ומתאימים אותה לעידן של היום כגון כל השטות של מעלית שבת גויי של שבת העברה מאש לאש אתם משווצרים את הכתוב בתורה ומעוותים אותה בשביל שיהיה לכם נוח ועוד קוראים לנו לא יהודים??? אני מציעה לכם שאיש איש לפי אמונתו ותורתו יחיה ואל תבואו לשפוט אותי על תורת אמי שנשמרה במשך אלפיים שנה, אני בזה לכם ומכריזה בזאת זה לא משנה אם תאמינו/ תקבלו את עצם היותינו יהודים או לא, על אפכם וחמתכם אנחנו נמשיך לשמור על תורתינו כפי שאבות אבותינו נהגו!!!!

    IP: 80.246.133.24דווח על תגובה זו

    • לא לוקים בבורות רק מה ההבדל בינכם לבין השומרונים?

      גם הם שומרים על התורה בדרכם - ולא נחשבים יהודים, 28/04/13 10:22

      אני חושב שההבדל הוא שהשומרונים לא רוצים להיוטת יהודים

      ואילו לאתיופים היו קשיים באתיופיה אז לא היה איכפת להם לקבל את התואר יהודי בכדי להקל על עצמם

      אבל אם האתיופים היו חיים במדינת שפע לא בטוח שהם היו רואים עצמם כיהודים כלל כמו היהודים שחיים בישראל...

      כפי שאת אתיופית גאה ולא איכפת לך כיצד רואים אותך אחרים ... ייתכן ובמצב שאת היית ממדינה עשירה היית רואה עצמך לא שייכת ליהודים שחיים בארץ ישראל ... אלא למשהו אחר בפני עצמו ..

      זו בעצם שאלה מעניינת

      IP: 91.143.92.173 דווח על תגובה זו

      • היהודים האתיופים תמיד ראו בעצמם יהודים, והם מהציונים הכי גדולים

        קשקוש מקושקש, 19/05/13 23:11

        שהיו בהיסטוריה של עם ישראל.

        הם הלכו ברגל כדי לעלות לציון והכאפה שהם חטפו פה אפילו יותר גדולה מזו של הציונים הראשונים שבאו באוניות וחטפו כולירה.

        לו היו יהודי אתיופיה עולים בתקופה שה"ישוב הישן" נאבק בחלוצים, יש סיכוי שהיתה פה מדינה של יהודים ספרדים-דתיים-כהי עור.

        התימנים הגיעו עם העליות הראשונות, ואף אחד לא מפקפק ביהדות שלהם או במסורת שלהם, שהרי ברור לכולם שהיא יותר קדומה ואותנטית מאשר היהדות של גלויות אחרות.

        ב"יישוב הישן" וכך גם באירופה: יהודים "ספרדים" נחשבו הרבה יותר מיהודים אשכנזיים. רק בגלל הכוח של הציונות החילונית האשכנזית קיבלו הגמוניה מנהיגי הדת האשכנזיים.

        והספרדים נאלצו להרכין ראשם מפניהם. רק לצורך המשל סיפור אהבתו של איתמר בן אב"י ללאה אבושדיד, נכון שאבא שלו היה משוגע אבל ההתנגדות של המשפחה היתה בגלל שהוא היה אשכנזי, והם היו ספרדים, שהיו אז האצולה.

        IP: 77.127.123.102 דווח על תגובה זו

        • גם השומרונים ראו את עצמם כיהודים אוטנתטיים וכו'. לא ענית על השאלה (ל''ת)

          המסורת התימנית כמעט זהה לחלוטין לספרדית. צא ולמד, 20/05/13 00:15


          IP: 95.86.112.129 דווח על תגובה זו

      • זו שאלה מטופשת

        , 02/10/13 09:29

        א. כי אתה ממהר להניח הנחה שאין לך כרגע שום דרך אמפירית לחקור

        ב. כי היא כלל לא קשורה לאתיופים אלא לטבע האנושי

        ג. כי אם זה כך אז כל שאלת הדת והאמונה היא בכלל שאלה סוציולוגית ותו לא

        IP: 95.86.69.11 דווח על תגובה זו

  • 56.

    קשה לי להבין מדוע השומרונים לא נחשבים ליהודים והפלשמורה כן (ל''ת)

    לא הבנתי ההחלטה והפסיקה הרבנית, 28/04/13 09:43


    IP: 92.243.30.55דווח על תגובה זו

    • החשד שלי שהמר"ן הביא אותם לחזק את שכבת הדפוקים שהם מצביעי ש"ס (ל''ת)

      והוא היחידי שהסכים שהם יהודים, 28/04/13 09:58


      IP: 109.232.224.208 דווח על תגובה זו

      • ואכן האתיופים הם שכבת הדפוקים החדשה שמחליפה המזרחיים (ל''ת)

        פערי תרבות השכלה מוטיבציה, 28/04/13 09:59


        IP: 109.232.224.208 דווח על תגובה זו

        • מר"ן הביא אותם לפי כמה כללים, דבר ראשון, נמצא הקשר שלהם לשני גלויות

          מצרים ותימן, הלכות שלהם קדומות כתובת בספר האורית.., 08/05/13 21:49

          אל תזלזל ברב עובדיה יוסף, היו לו את הכלים לבדוק, מכיוון שישב במצרים ויש לו ידע גם על הלכות תימן ואב בית הדין שמר רשומות של "ביתא ישראל" וההבדל בינהם ובין הטיגרינים בהלכה, שהם יותר ספרדים, הרב שאתם רואים הוא טיגריני בכלל, ביתא ישראל הולך לפי רוב על פי הלכות חז"ל שניתן להם במסורה מאבותיהם שישבו בצנעא, בזמן שהאימפריה החבשית הייתה קיימת, מי שלא מבין בהיסטוריה או הלכות שלא ידבר סתם ויטיל רפש על הרב עובדיה או על ההיסטוריונים, דא"ג ליהודי רוסיה המתבוללים אין בכלל קשר הלכתי לעם, הם דווקא אלה שגוירו בכוח והועלאו כנגד ילידי המזרח, נבדק לפי מחקרים שאינם שמים כלל אלא אירופאים מעורבים במונגולים, אצל האתיופים יש גרעין שמי חזק, J1C3 וכול החישוב נכלל, ככה שאף רב אשכנזי לא יכל לערער על הרב עובדיה ולא מחה, אלא פשוט הסכים לא להסכים

          IP: 79.181.177.166 דווח על תגובה זו

    • השומרונים התערבבו עם דרום אירופאים ומואבים ויצאו מהעם בתקופה שבה אסור (ל''ת)

      היה להתערבב עם שבטי יפת, אח''כ בבית 2 ההלינזם ניצח, 08/05/13 21:51


      IP: 79.181.177.166 דווח על תגובה זו

    • לשומרונים לא היה את ספר האורית "אורייתא" בארמית שכלל הלכות חז"ל קדומות

      ואף לפני שאלה היו בעיה בגדר ''זקן ממרא'' שהביא הלכה, 08/05/13 21:54

      אבל זה נפתר בכול מקרה, מכיוון שביתא ישראל קיבלו כאב בית דין את הרב שישב בצנעא, מכיוון שהם יצאו ממנה לפני מאות שנים, לכן חלקם קיים הלכות קדומות ואלה לגמרי בטלו לאחר הסכמתם לא לנהוג בהם, השומרונים הם בכלל יהודים שלא קיבלו לגמרי את חז"ל ואין להם מסורת של מנהגי חז"ל כלל וכלל, של זקנים קדומים כן, אבל אלה יצאו ונלחמו ממש בחז"ל ויצאו מעם ישראל

      IP: 79.181.177.166 דווח על תגובה זו

  • 55.

    כמה גזענות ושנאה יש בעם הזה. עם סגולה עאלק

    גג, 28/04/13 09:23

    רשעים שבטוחים שמקיימים את תורת ה'

    IP: 37.142.107.25דווח על תגובה זו

    • שתוק אחמד (או בן אחמד). זה באמת עם סגולה למרות השנאה שלך (ל''ת)

      ה, 28/04/13 09:42


      IP: 95.86.127.133 דווח על תגובה זו

      • העם המתועב והמשוקץ בעולם יותר מ2000 שנה ,סכנה לשלום העולם (ל''ת)

        איתמר בן גביר, 28/04/13 18:05


        IP: 62.219.180.180 דווח על תגובה זו

  • 54.

    מייד בתחילת הכתבה הכל מתבהר

    ארז, 28/04/13 07:37

    " רבנים אתיופים שהתקרבו לזרם החרדי "

    שזה אומר שהם מבטלים עצמם, את תרבותם ואת מסורותיהם. זה פשוט מבייש לראות לאיזה שפל הגיעו רבנים אתחופיים מסויימים.

    IP: 24.186.145.240דווח על תגובה זו

  • 53.

    השאלה מהי "נגיעה" והאם כל "נגיעה" היא אירוטית- גם קיימת אצלנו!

    על מה הסערה? הרצי''ה ''נגע'' בנשים- לחץ את ידן, אז מה, 28/04/13 07:12

    לא כל "נגיעה" היא נגיעה שמסכנת את הקדושה בין איש ואשה. החומרה שלא נוגעים בנשים בכלל היא חומרה חרדית, חדשה. גם בציונות הדתית עד לא מזמן לא עשו עניין מ"נגיעה" לצורך לחיצת יד, ריקודי עם במעגל, בין בנים ובנות. זה לא אומר שיש כאן היתר למשהו מעבר לכך. הקיצוניות בחשיבה שלנו, הציונים הדתיים גם מוגזמת ודורשת ביקורת עצמית.
    אצל האתיופים אומרים שלום על ידי מספר נשיקות קלות על הלחי. אין בכך שום אירוטיקה. זה מנהג של אבות ואמהות. אז מה הבעיה עם העובדה שהרב כתב זאת? ומה הבעיה לשמור את זה גם כיום וגם למי ששומר מצוות? אולי גם אנחנו צריכים לכתוב את ספר המנהגים של האבות והאמהות שלנו כדי שנתחיל לקבל יוצאי גלויות שונים שבינינו שחירפו נפשם למען יהדותם וכאן מזלזלים באותו חירוף נפש ובאותה יהדות. יישר כח לרב רבינוביץ' על האומץ שלו.

    IP: 95.86.109.20דווח על תגובה זו

    • "אין שום בעיה בנשיקות על הלחי", אבל יש בעית רצח נשים על רקע קנאה (ל''ת)

      המעבר מלא-אירוטי לאירוטי הוא קל ורצחני. כדאי לותר., 28/04/13 09:40


      IP: 95.86.127.133 דווח על תגובה זו

  • 52.

    האמת, זה מעניין כמו ההבדל בין הקיבוץ המאוחד ואיחוד הקיבוצים

    אלי, 28/04/13 05:57

    אנשים, אתם מתעסקים בשטויות. מה זה משנה איך אלוהים לא אמר כלום?

    IP: 79.181.189.176דווח על תגובה זו

  • 51.

    הרבנים האתיופים שמתנכרים למסורת שלהם=משת"פים של הממסד

    שבוגדים בערכים כדי לשמור על מעמדם.בושה!!, 28/04/13 02:12

    הרבנים האתיופים שמתנכרים למסורת שלהם=משת"פים של הממסד שבוגדים בערכים קהילתיים תרבותיים שהיו כ1000 שנה כדי לשמור עלהתפקיד שלהם.בושה!! חסרי אישיות!
    הרב הזה אמיץ ומביא כבוד לקהילה

    IP: 87.69.178.8דווח על תגובה זו

  • 50.

    השאלה האם עולי אתיופיה יהודים הייתה ונותרה במחלוקת פוסקים

    אייל הכהן, 28/04/13 01:43

    זוהי הקהילה היחידה שלא נותר בקרבה ולו ספר תורה כשר אחד. מה הראיות להיות עולי אתיופיה יהודים? דווקא המסורות שמביא מחבר הספר עלולים לחזק את הטוענים שמדובר במסורות לא יהודיות, וייתכן וזה הדבר שגורם לחשובי העדה לצאת בחריפות נגדו.

    IP: 79.181.211.68דווח על תגובה זו

    • היה להם רק תנ"ך של תרגום ה-70!

      צודק, 28/04/13 03:47

      זו סיבה טובה לחשוד שהם בכלל קהילה מקומית שקיבלה על עצמה את מנהגי היהודים כשהגיע אליהם תרגום ה-70.
      כמובן, זוהי רק השערה, אבל השערה לא פחות טובה מהטענה שהם פשוט התנתקו מהיהדות אבל בעבר היו יהודים.

      IP: 46.116.200.81 דווח על תגובה זו

      • ספר

        עדי, 29/04/13 19:37

        תקרא את הספר אם לא קראת ואם כן תקרא שוב עד שתבין

        IP: 46.19.81.19 דווח על תגובה זו

      • יש להם את ספר האורית שזו אורייתא בארמית או תורה, אב בית דין שישב בתימן

        דאג להם לספרי תורה וחוקי משניות שקיימו, 01/05/13 02:52

        אל תשמיץ סתם

        IP: 5.28.165.143 דווח על תגובה זו

        • אריה

          אריה, 01/06/13 22:45

          מה אתה מבלבל תמוח עם השטויות שלך שום אב בית דין מתימן לא דאג לנו זה היה קיים אצלנו תפנימו שאנו היינו יהודים ושמרנו על היהדות לפני הרבה שנים ואולי גם בתימן היו יהודים

          IP: 46.116.129.56 דווח על תגובה זו

    • יא אדיוט. יהודים יותר ממך. (ל''ת)

      יוסי, 28/04/13 07:27


      IP: 84.228.152.147 דווח על תגובה זו

    • אריה

      אריה, 01/06/13 22:48

      השאלה שלי היא איך אתה יודע שאתה יהודי עם ההלכות שלכם סותרות אחד את השני מה אתה יודע על המסורת שלנו

      IP: 46.116.129.56 דווח על תגובה זו

  • 49.

    לדעתי צריך למנות אותו לרב של מפלגת יש עתיד שיסגור דייל עם יאיר (ל''ת)

    הנושרת מפתוחי חותם תל אביב, 28/04/13 01:31


    IP: 109.160.251.237דווח על תגובה זו

  • 48.

    יישר כח לרב שרון שלום ולספרו

    תמיכה גורפת בספר ,של צעירי העדה, 28/04/13 01:28

    אחחחחח כמה שמצחיק הדבר .....איך ייתכן שמסלפים את כוונת הכתוב ולוקחים את מה שכתוב בספר ומסלפים את כוונת הרב שרון שלום,המתנגדים של הספר הינם רק קומץ קטן של אנשים קטנים ,שלצערי הרב בקיאותם בהלכה בתורה ובמצוות תלויה בספק, אנשים שהפכו עורם ,עד לפני מס ' שנים נהלו אורח חיים חילוני לחלוטין בזמן שהרב שלום ישב בישיבה ולמד תורה והפך לרב בישראל.הרב שרון מדבר על הדור הראשון שהם הורינו והסבים שלנו ולא חלילה הדור השני שגדל והתחנך בארץ,הרב שרון נותן את הדעת לבעיה קשה שהורינו חווים כשהם נאלצים להסתגל למציאות דתית שונה ממה שנהגנו באתיופיה .הרב שרון מסב גאווה גדולה ליהודי אתיופיה גאווה במורשת הנפלאה ששימרנו וששימרו גם ההורים והסבים של מתנגדי הספר. חבל שלא שומעים את אותם המתנגדים במקרים קשים אחרים של גזענות כלפי אתיופים במגזר החרדי בבתי ספר בתלמוד תורה ועוד.......
    אני שמחה שיש יותר ויותר תמיכה בספר המדהים מסיני לאתיופיה.

    IP: 188.64.201.12דווח על תגובה זו

  • 47.

    הרב שרון שלום

    אלעד עמוסי, 28/04/13 01:22

    הרב שרון שלום הוא אדם משכמו ומעלה עם גדלות נדירה .

    IP: 93.172.47.166דווח על תגובה זו

  • 46.

    איך טיגרי יכול לכתוב על מנהגי הקהילה שרובה אמהרית? (ל''ת)

    שושי, 28/04/13 01:20


    IP: 84.109.110.234דווח על תגובה זו

    • אולי תסבירי מה ההבדלים כי אנשים לא מבינים (ל''ת)

      רוצה להבין, 28/04/13 03:48


      IP: 46.116.200.81 דווח על תגובה זו

      • טיגרנים אלה יהודים מאתיופיה שהקשר שלהם הוא ליהודי מצרים, הם כמו ספרדים

        חלק מאזור סודן, מדברים בח' וע' עם מנהגים שונים טיפ, 08/05/13 21:44

        האתיופים האמהרים, קשורים לעיר סנה, או צנעא מכיוון שלא מבטאים את הע', אב בית הדין של הביתא ישראל ישב בתימן, יש להם הלכות כלליות שהולכות בזרם הזה, עם טיפה שוני שנובע מספר האורית שלהם "אורייתא" שבו נכתבו מנהגים קדומים בתקופת חז"ל ואף לפני תקופת בית 1, אחרי כן יצאה ההלכה של "זקן ממרא" כלומר זקן שנותן הלכה לפי מסורת, לכן נפסלו חלק מהלכותיהם, עד שהסכימו לשנות אותם, כי מלכתחילה הייתה מחלוקת בתוכם ולא הייתה להם בעיה, ביתא ישראל בכללית שמרו על הלכות חז"ל והם הזרם הקובע מבינהם

        IP: 79.181.177.166 דווח על תגובה זו

        • אריה

          אריה, 01/06/13 22:35

          מה אתה מבלבל תמוח עם השטויות שאתה כותב

          IP: 46.116.129.56 דווח על תגובה זו

    • מה קשור? !?! אפשר למות מהנבערות שלך!!! טיגרים ואמהרים הם אתיופים! פשוט (ל''ת)

      מאזורים שונים באתיופיה!! המנהגים אותם מנהגים!, 10/05/13 00:01


      IP: 80.246.133.155 דווח על תגובה זו

    • אריה

      אריה, 01/06/13 22:38

      המנהגים של התיגרים והאמהרים אותו הדבר תפסיקי לכתוב שטויות

      IP: 46.116.129.56 דווח על תגובה זו

  • 45.

    אלק רב... סתם אחד פופוליסטי שרוצה תשומת לב... טמבל (ל''ת)

    חיים, 28/04/13 01:13


    IP: 164.138.116.55

  • 44.

    השילו נעליכם מעל רגליכם כשאתם מדברים על הרב שלום

    עודד .ו., 28/04/13 01:07

    מכיר את הרב באופן אישי ,חוץ מגודלו בתורה ,הוא איש מופת והלוואי וירבו כמותו בישראל ,מרבה אהבת תורה ואהבת הבריות בשלום ובנועם ,יישר כח -המשך בדרכך וסוף הכבוד לבוא

    IP: 79.177.178.58דווח על תגובה זו

    • כמו הרבה אנשי דת אחרים. קשה להשתלב בחברה

      גם אני מכיר אותו. הוא חתיכת אדיוט ואפס, 28/04/13 05:38

      המודרנית, קשה להשיג השכלה וכישורים ברמה גבוהה, קשה להתחרות בכלכלה המפותחת, אז הולכים ללמוד הלכות דת ומקשקשים מהבוקר עד הערב. כל אחד יכול לקשקש "הלכות" להמונים הנבערים מדעת. כן ללחוץ יד לא ללחוץ, כן לפתוח מטריה בשבת וכו', חתיכת אפס ואדיוט שמבזבז את האוויר שהוא נושם.

      IP: 119.42.119.215 דווח על תגובה זו

      • מסיני לאתיופיה

        אריה, 01/06/13 22:33

        מה אתה מבין חתיכת עלוב נפש עם אתה לא מודע לזה שיש בורא לעולם ויש את תורת משה אז אתה חסר מודעות המודרניזציה רק קילקלה והרסה הרבה דברים שאתה לא תהיה מודע להם עם תשכיל קצת אתה תדע שיש אמת וזה לא קשור להשכלה חתיכת אפס שמדבר

        IP: 46.116.129.56 דווח על תגובה זו

  • 43.

    ככה בעצם משכיכים עוד קצת את מאבק הקייסים לא?!

    מי הסמיך אותם?, 28/04/13 00:57

    אלו נציגים מהמסיון של ש"ס\\, וזה הרפורמי נציג הציונות הדתית. לעדה יש כוהנים שמנהיגים אותה והיא לא צריכה , לא אותו, ולא את המסיונרים מבית היוצר של ש"ס. נמאסתם תנו לקהילה לבחור את מנהיגי הדת שלה, ולא לנסות להפעיל מניפולציות וכול מיני שיטות מתוחכמות להשכיח ממנה את עברה

    IP: 46.117.34.230דווח על תגובה זו

    • תקרא

      שחר, 29/04/13 21:06

      הוא כתב את הספר לפי מה שהקייסים סיפרו רובם כבר לא בן החיים

      IP: 46.19.81.19 דווח על תגובה זו

  • 42.

    אתיופיה היא מדינת תת עולם שלישי מפגרת שיחזור לשם (ל''ת)

    קוף שרק ירד מהעצים מנסה ללמד מהי יהדות, 28/04/13 00:49


    IP: 119.42.119.215

    • וקוף מזרחי שכמוך לאן תחזור ? (ל''ת)

      יפני, 28/04/13 00:56


      IP: 85.64.59.52 דווח על תגובה זו

    • הוא לא מזרחי, אם כבר קוף ממערת שלג, בסיביר האלפים אררט או האטלס (ל''ת)

      לא משנה אחד מרכסי ההרים האלה, לא יליד אותנטי, 01/05/13 02:52


      IP: 5.28.165.143 דווח על תגובה זו

  • 41.

    הרב שלום הוא על זמני

    ומתקדם ומי שלא, 28/04/13 00:25

    מבין את זה יש לו בעיה כי הוא תקוע בחוקים פרימטיביים שניתנו לפני 3000 שנה... תתעוררו. אלוהים הוא אחד.

    IP: 99.231.44.84דווח על תגובה זו

  • 40.

    יהדות איתיופיה

    לאה, 28/04/13 00:13

    הרב שלום הביאי את המסורת של יהדות איתיופיה .הוא הביא לעם ישראל מה היו עושים יהודי איתיפיופיה במשך אלפיים שנה .הוא לא אמר לקהילה האיתיןפית תשמרו על המסורת שלכם.לכן כל אחד יכול לאמין במה שהוא רוצה .בגלל שהוא אדם חכם רוצים להפיל אותו .הלוואי שירבו אנשים כמותו מקהילה האיתיופית .אנשים תפרגנו .הקדוש ברוך הוא מסתכל על הקטנים ,אולי בעזרת ה' היושוע תבוא ממנו .

    IP: 87.69.251.217דווח על תגובה זו

    • אמן כן יהי רצון

      יאיר, 17/05/13 18:01

      באמת מעודד הרב הזה
      שהקב"ה יצליח דרכו

      IP: 79.180.26.35 דווח על תגובה זו

  • 39.

    עת הבנתי מה זה "ציונות דתית" וצוהר.

    יאיר, 28/04/13 00:10

    בעיניי הם מסמלים את ההיפך מאיך שהציהור היהודי המאמין באמת צריך להתנהג ולהאמין

    IP: 94.159.190.57דווח על תגובה זו

  • 38.

    לבטל שבעה נקיים"?????????????? איפה נשמע כדבר הזה ? הזוי (ל''ת)

    רב, 27/04/13 23:28


    IP: 79.176.104.180דווח על תגובה זו

    • מה הזוי בזה ? זה דבר חדש יחסית לכן הם לא הכירו באתיופיה (ל''ת)

      אייל, 28/04/13 05:19


      IP: 46.19.80.11 דווח על תגובה זו

  • 37.

    אדם יקר

    קרית גתי, 27/04/13 23:12

    מכיר אותו אישית בן אדם יקר

    IP: 77.127.156.108דווח על תגובה זו

  • 36.

    מי שראה קייסים אתיופים בתחילת העלייה חשב שלפניו כהני וודו . אז (ל''ת)

    עכשיו הם רבנים?! מה זה? הסמכת פקס?, 27/04/13 23:04


    IP: 79.177.56.183דווח על תגובה זו

    • כנראה פספסת את ההילולה במירון הערב לא לגמרי יהדות (ל''ת)

      א, 28/04/13 00:03


      IP: 77.127.95.191 דווח על תגובה זו

      • ההילולא נחגגת במירון מאות שנים.. אם זה לא יהדות כנראה שפספסת משהו גדול (ל''ת)

        מ, 28/04/13 00:16


        IP: 2.55.140.85 דווח על תגובה זו

  • 35.

    הכי גזענים בארץ הם החב"דניקים שהם גם משתמטים מתועבים משירות צבאי (ל''ת)

    החב''דניקים הגזענים, 27/04/13 22:55


    IP: 81.218.179.248דווח על תגובה זו

    • תרומתם של עולי אתיופיה למדינה עולה לאין שיעור מאשר חב''ד שלא שווה את

      חב''ד=גזענות כנגד עולי אתיופיה היקרים, 27/04/13 22:56

      סוליות סנדלי העולים.

      IP: 81.218.179.248 דווח על תגובה זו

  • 34.

    בשביל מליון דולר אני מוכן לשים על ראשי קוביות שחורות ורצועות מעור (ל''ת)

    ולהתעטף בשמיכה לבנה עם פסים שחורים., 27/04/13 22:54


    IP: 79.177.56.183דווח על תגובה זו

  • 33.

    ש"ס הביאה נוצרים גמורים כדי שישמשו כנגד לעלייה הרוסית. יש כמה (ל''ת)

    שהחשיבו עצמם למשה רבנו והביאו נוצרים אפריקאים לישר, 27/04/13 22:51


    IP: 79.177.56.183דווח על תגובה זו

    • זה בסדר גם מש"ס והמצביעים שלהם אנחנו לא מחזיקים יהודים (ל''ת)

      זאת האמת, 27/04/13 23:56


      IP: 77.127.95.191 דווח על תגובה זו

    • האתיופים נחשבים שמים חמים גם מבחינה אתנית לפי מדענים, הרוסים לא (ל''ת)

      אז מי יותר זר במזרח ? התשובה ברורה מאליה, 08/05/13 21:22


      IP: 79.181.177.166 דווח על תגובה זו

  • 32.

    האתיופים לא יהודים. היהודים בכל הגלויות שמרו על העברית והתנ"ך. לאתיופי (ל''ת)

    אין עברית, אין תנ''ך ואין תורה. זו האמת., 27/04/13 22:48


    IP: 79.177.56.183דווח על תגובה זו

    • בורות..

      ברי, 28/04/13 08:43

      לא יודע מה איתך..אבל הנוצרים שם חשבו בדיוק להפך רצחו גנבו אנסו התעללו ומה לא רק כי היינו יהודים..ובכללי אף אחד לא צריך את האישור שלך כדי להגיד מי אני ומה אני..וזו האמת!

      IP: 85.64.2.44 דווח על תגובה זו

    • הבעיה שהאתיופים שמרו על התורה כלשונה אורייתא, הגלויות האחרות השתמשו (ל''ת)

      בתלמוד כמורה דרך, שפיתח את חוקי התורה, 01/05/13 03:00


      IP: 5.28.165.143 דווח על תגובה זו

    • העברית אינה הוכחה דווקא לנכונות היהדות הרבנית

      יאיר, 17/05/13 17:43

      א' היו תקופות שהעם היהודי כלל לא ידע עברית - ככה התחיל תרגום אונקלוס
      ב'.נכונות הדת צריכה להקבע לפי נכונות התכנים נקודה, ולא לפי השפה שבה הם נאמרים
      מה זה משנה עברית או אמהרית, יותר חשוב התוכן
      יש פסוק שאומר - "שפת אמת תכון לעד" כלומר יש דבר כזה שנקרא אמת וזה מה שקובע
      התורה שכתובה בעברית מוכיחה שהאתיופים צודקים יותר מהיהדות ההלכתית שינתה לא מעט מהתורה ע"י הלכות ורעיונות שונים

      IP: 79.180.26.35 דווח על תגובה זו

  • 31.

    מה זה שמירת נגיעה ? (ל''ת)

    עמיחי, 27/04/13 22:47


    IP: 37.142.242.42דווח על תגובה זו

  • 30.

    כמה גזענות בתגובות - מה עם קצת אהבת חינם?

    maya, 27/04/13 22:37

    הספר והרב נשמעים מעניינים.
    ישר כח!

    IP: 84.108.181.127דווח על תגובה זו

  • 29.

    זה היה לפני שנים רבות בתקופת העליה הגדולה

    חוצה ישראל, 27/04/13 22:08

    קראו לזה מבצע שלמה או משהו דומה, שיכנו את האתיופים בקרוונים על ידינו, יום אחד קנו כבש והקייס שחט אותו עם סכין מטבח, ערבי שהיה בקרבת מקום צפה על הנעשה והיה המום אמר לי "אני לא אוכל בשר כזה" "זה שחיטה? או שהרג את הכבש?" אני לא עניתי לו, ושרון שלום קורא לזה מסורת?

    IP: 95.86.97.64דווח על תגובה זו

  • 28.

    אתיופים מחויבים לפסיקת מרן השולחן ערוך רבי יוסף קארו (ל''ת)

    אתיופי, 27/04/13 21:43


    IP: 46.116.213.248דווח על תגובה זו

  • 27.

    כולכם כופרים! כופרים נגד האנושות! (ל''ת)

    דניאל, 27/04/13 21:40


    IP: 109.64.127.206דווח על תגובה זו

    • אמת

      ברי, 28/04/13 08:45

      הדת היא כפירה נגד האנושות..ולא יעזור כלום!

      IP: 85.64.2.44 דווח על תגובה זו

  • 26.

    נו באמת כל דוקטור באונברסיטה חובש כיפה יכול להצטרף לצוהר (ל''ת)

    רב אלק, 27/04/13 21:39


    IP: 109.67.129.1דווח על תגובה זו

  • 25.

    דיני גיטין בחבש

    שאלה ל''רב'' שרון, 27/04/13 21:32

    איך התגרשו בחבש?אם הגט לא ע"פ שולחן ערוך.אתם כולכם בחזקת ממזרים!
    לך תתגייר כהלכה והסר מעצמך ספקות.
    כל שבט יהודי שהתנתק מהתלמוד ופוסקים ראשונים איבד את מקורותיו היהודים.ועל זה אמר רבי עקיבא שהיה דווקא מקל גדול "לא זזו משם עד שעשאום עובדי עבודה זרה" והוא דיבר על עשרת השבטים האבודים.האם אתם שונים מבני שבט המנשה ששבו ליהדות והתגיירו לחומרה???

    IP: 176.13.231.136דווח על תגובה זו

    • איך גיור מועיל לממזרות? (ל''ת)

      הוא הוסמך לרבנות וגם שימש כר''מ בישיבה גבוהה, 27/04/13 21:52


      IP: 5.22.128.133 דווח על תגובה זו

    • חתיכת טינופת

      שמוליק, 27/04/13 22:16

      אתה לא מכיר את הרב שרון, ולפני שאתה מוציא עליו לעז כדאי שתדע הוא עבר גיור לחומרה בהיותו בן שבע. את הדברים אומר אדם שלומד איתו חברותא קבוע מזה כמעט 4 שנים.

      אתה ודומיך מעילים אותי

      IP: 5.29.31.29 דווח על תגובה זו

      • אז חצי בעיה נפתרה

        צרלי וחצי, 27/04/13 22:30

        נשאר רק החצי השני שמה עושים עם בן הנידה.

        להזכירך"עז פנים או ממזר או בן הנידה"

        ולפני שאתה נגעל תשאל את אימך מה היה איתך לפני שנולדת.

        זכור שוב.עז פנים שמעיז פנים בהלכה בפרט הוא או ממזר או בן הנידה .או שניהם יחד ודוק.

        IP: 176.13.231.136 דווח על תגובה זו

    • שאלה חשובה

      יאיר, 17/05/13 18:03

      באמת מה התשובה לזה?

      IP: 79.180.26.35 דווח על תגובה זו

    • "איבד את מקורותיו היהודים" (ל''ת)

      מרקו, 20/05/13 01:15


      IP: 87.68.148.71 דווח על תגובה זו

      • (המשך)

        מרקו, 20/05/13 01:18

        איך אפשר "לאבד" את ה"מקורות" היהודיים אם הם מעולם לא היו חלק מהמסורת שלך? יהודי אתיופיה התפצלו מיתר עם ישראל עוד לפני שבכלל היה תלמוד!! שלא לדבר על דור החכמים והתנאים.

        אבל הם כן חלק מעם ישראל, הם קיבלו את התורה מסיני וייתכן שהם אף שמרו עליה טוב ממך וממני.

        אז מי אנחנו שנקבע שהם פחות יהודיים מאיתנו?!?!

        IP: 87.68.148.71 דווח על תגובה זו

  • 24.

    משה קיבל תורה מסיני ומסרה ליהושוע... אבל האיתיופים קיבלו תורה סודית

    פחחח, 27/04/13 21:29

    משה בא אמר לאברהם בוא בוא לצד אני יתן לך תורה סודית שתישאר רק אצל האתיופים
    מאיפה הוא ממציא לי הלכות זה? מאיפה הוא מביא אסמכתה ואיך הוא יכול לחלוק על פוסקים מדור הגאונים?

    IP: 79.179.184.185דווח על תגובה זו

    • דור הגאונים חחחחחח פכככככ חחח פחחחחח פככככ (ל''ת)

      חחחח גאונים חחחח, 27/04/13 23:57


      IP: 77.127.95.191 דווח על תגובה זו

  • 23.

    מבטל דינים שקבעו חז"ל הוא לא יכול לחלוק על דעת גדולי דורות קודמים

    פחחח, 27/04/13 21:27

    שורש נשמתם ערב רב קיצור שולחן ערוך לאיתיופים חחחח קיבלו גם תורה סודית שאנחנו לא קיבלנו קיצר נכון זה משה רבינו ירד מההר תפס את אברהם האתיופי אמר לו בוא לצד תקבל תורה סודית

    IP: 79.179.184.185דווח על תגובה זו

  • 22.

    עשו לו טובה שגיירו אותו, שישב בשקט!

    אבי, 27/04/13 21:06

    חוצפן!
    לפי רוב הפוסקים אתיופים הם לא יהודים.

    רק הרב עובדיה נלחם בשבילם, אז שיקבל את העמדה של היהדות המסרותית.
    אם הוא לא רוצה הוא יכול לחזור לאתיופיה, ולשאוב מים מהבאר.

    IP: 95.86.94.144דווח על תגובה זו

    • פחחחחחחחחחח איזה אלוף אתה (ל''ת)

      תגובה יפה, 28/04/13 05:28


      IP: 84.229.111.9 דווח על תגובה זו

    • ספר

      שי, 29/04/13 21:01

      נראה לא קראת את הספר ואל תרשום סתם.החרדים אומרים מה שרשמת

      IP: 46.19.81.19 דווח על תגובה זו

    • אל : אבי

      נותן בראש, 01/05/13 20:02

      חתיכת אפס מי אתה שתגיד דברים כאלה!!!

      IP: 31.210.181.53 דווח על תגובה זו

    • לפי התורה אין יהודים לבנים, אז מה? רוב העם נראה כמו בני יפת (ל''ת)

      לאיפתחו שם או אפילו חצי שמי כמו האתיופים, 08/05/13 21:26


      IP: 79.181.177.166 דווח על תגובה זו

  • 21.

    האם האתיופים הם יהודים???!!! נראה לי שלא (ל''ת)

    החושב, 27/04/13 20:52


    IP: 118.172.138.42דווח על תגובה זו

  • 20.

    ברןך השם ,גם זה יגמר בבינין בית מקדש. (ל''ת)

    נחמיה המשיח האחרון, 27/04/13 20:51


    IP: 79.183.222.86דווח על תגובה זו

  • 19.

    הלכה

    רותי, 27/04/13 20:47

    הלכה אחת לכולם כולנו יהודים
    למה גזענות עדות שחורים לבנים
    כולנו עם סגולה שבוע טוב לג"בעומר שמח לכל יהודי ישראל

    IP: 217.132.230.19דווח על תגובה זו

  • 18.

    אב בית דין של תימן פסק להודו ואתיופיה, הם דומים במסורת ליהודי חבש

    שדומים ליהודים תימן אבל שונים בחלק מהפסיקות ..., 27/04/13 20:16

    הם נסמכים, יהודי חבש, על התלמוד (שילוב של יהודי תימנים-אתיופים) לכן פסק הרב עובדיה שהם יהודים והפסיקות שלהם הם מיהודי חבש שחיו גם בתימן ואתיופיה ביחד, הטיגרנים או היהודים שקשורים יותר ליהודי מצרים שיפסקו כמו הספרדים

    IP: 109.64.211.60דווח על תגובה זו

    • חבש היא אתיופיה (ל''ת)

      אטלס, 27/04/13 23:59


      IP: 77.127.95.191 דווח על תגובה זו

      • גאורגרפית חבש הייתה ממלכה שחצתה את גבול אתיופיה צפונית מזרחית (ל''ת)

        תלמד גם היסטוריה, על אימפריית העאפרים הקדומה שמעת?, 01/05/13 02:54


        IP: 5.28.165.143 דווח על תגובה זו

      • יהודי חבש יצאו מיהודי תימן מהעיר סנא (כנראה צנעא) החלק השני יצא ממצרים (ל''ת)

        כלומר המקור של יהודי אתיופיה מ-2 גלוית תימן ומצרים, 01/05/13 02:56


        IP: 5.28.165.143 דווח על תגובה זו

  • 17.

    הטמטום המוסלמי מתחיל בפיגור היהודי :

    יש יהדות מתקדמת ויש יהדות מפגרת, 27/04/13 20:09

    חלאל = כשר
    שריעה = הלכה
    קאפיר = כופר
    קאדי = רב
    ג'יהאד = מלחמת קודש
    ג'יהאב = שיער באישה ערווה
    קטימת אפים לנשים יפות / חצופות = עונש מימי התלמוד
    סקילה באבנים = עונש מהתורה
    חומוס = חומוס

    IP: 119.42.119.215דווח על תגובה זו

    • זה מה שהמוסלמים הבינו מהיהודים. במקום ללמוד ולעבוד קשה

      לגדל זקן זה יותר קל מללמוד מדעים או הנדסה, 27/04/13 20:10

      - ללכת ללמוד פוליטיקה ואיך להשתלט על אלה שלומדים ועובדים קשה. למה ללמוד שנים באוניברסיטה ואולי להכשל כשאפשר לגדל זקן, לשים סמרטוט על הראש לקרוא לעצמך נציג האל עלי אדמות ולהחרים בשם האל את כל הקופה...זה מה שמניע צעירים כמו האחים צ'רנייב וכמו חוזרים בתשובה רבים - אפשרות לשפר את מעמדם החברתי והכלכלי במהירות, כמו שהרב אמנון יצחק, כמו רבנים מזויפים אחרים, ארגן לעצמו ג'וב מכניס ומעמד רק בזכות גידול זקן ושינון ססמאות דתיות.

      IP: 119.42.119.215 דווח על תגובה זו

      • טוב שאתה מגיב לעצמך-קשה להגיב בצורה מושכלת לבורות השחצנית שלך (ל''ת)

        חוק הבורות היודעת הכל, 27/04/13 21:40


        IP: 2.55.140.85 דווח על תגובה זו

  • 16.

    חהחה כל כך עלוב

    נוצרי, 27/04/13 20:03

    היהודים מתחרים בינהם מי יותר יהודי ומי בושה.
    כמובן שיהודי יותר זה שדוגל בפרימטביות ופחות פתיחות והמנודה שנהפך לגוי זה המפותח שמנסה לעשות רפורמות...

    IP: 85.64.59.52דווח על תגובה זו

    • מה את אומרת? (ל''ת)

      אני, 27/04/13 23:41


      IP: 87.69.55.201 דווח על תגובה זו

  • 15.

    אין רשעים ושונאי ישראל כמו הרבנים - עיינו tomlev.org (ל''ת)

    האל מאחד והדת מפלגת, 27/04/13 19:50


    IP: 94.116.164.198דווח על תגובה זו

  • 14.

    רבנות יקרה! קודם מזגו נא אשכנזים ספרדים תימנים וכדומה (ל''ת)

    את היהודי היקר עזבו ותתרכזו בעיקר, 27/04/13 19:32


    IP: 79.183.196.58דווח על תגובה זו

  • 13.

    (((כל העניין של דתיים חרדים שסניקים מסחרה של רבנים ועסקנים שעיקרה (ל''ת)

    (((שימור בורות שנשענת על טפילות רק כדי להמשיך., 26/04/13 21:26


    IP: 79.179.150.25דווח על תגובה זו

  • 12.

    בנושא לחיצת היד, בייחוד בין קרובי משפחה, אני לחלוטין עם הרב שלום

    תמיד חוזרות בתשובה מהמשפחה ביישו קרובים אחרים, 26/04/13 19:48

    אבא שלי בוייש בידי אחייניתו, כשבחתונה ניגש אליה.
    סבא שלי בוייש בידי נכדתו (אחרת מהנ"ל) כשניגש אליה.
    מדובר בפסיכוזה, ובמחשבה שכל לחיצת יד בין גבר לאישה כבר תוביל למחשבות על סקס. מי שחושב כך- יש לו בעיה בראש.

    IP: 79.181.199.132דווח על תגובה זו

    • מוזר,אין איסור נגיעה בין סב לנכדתו (ל''ת)

      ליבי, 29/04/13 12:07


      IP: 84.94.70.103 דווח על תגובה זו

    • צודק

      יאיר, 17/05/13 17:48

      כל מילה - בדיוק ככה אחי היקר!
      ההלכה הזאת של נגיעה שיגעה את האנשים והכניסה לאנשים שטויות לראש במקום להיות עם ראש נקי ובריא אז הם אומרים אין אפוטרופוס לעריות, כאילו כל מפגש עם אשה אתה חייב העלות את האופציה המינית - זה באמת מעוות
      אסור לחנך אנשים על התיסה הזו - ככה יוצאים סוטי מין דתיים כי שיגעו אותם

      IP: 79.180.26.35 דווח על תגובה זו

  • 11.

    בתימן לא היתה שמירת נגיעה!! לכן אין שמירת נגיעה ביהדות!! (ל''ת)

    זהב, 26/04/13 18:24


    IP: 79.179.50.32דווח על תגובה זו

    • נכון - איסור שמירת נגיעה זה תוצאה של מחדל חינוכי

      יאיר, 17/05/13 17:57

      היות וליהודים כיום יש באג בדת והם לא מצליחים להכניס לבי אדם ערכי עומק וטהרת הלב מעבר לאסור ומותר
      אז הם עושים לעצמם חיים קלים ואומרים אסור לנגוע
      ואת חינוך המחשבה ולימוד דעת ישרה הם מזניחים אז יוצא שאנשים לא נוגעים אבל חרמנים אז מה השגתם בזה? כלום - ממש כלום

      IP: 79.180.26.35 דווח על תגובה זו

  • 10.

    חשוב להבין את משמעות הנגיעה בבקשה לקרוא:

    נהוראי סיבוני, 26/04/13 17:16

    נגיעה בנשים אסורה מבחינת סכנת טומאת
    נידה, דבר נוסף ישנם איסורים של חיבה
    וקירוב שבסוף מביאים לידי מעשה
    לטעמי האדם הזה לא ראוי להיות רב
    רצוי שילמד קצת לפני שיפסוק הלכה משלו
    ודיי לבכיה השקרית הזו
    אחינו האשכנזים ואנחנו בני בבל וספרד
    נוהגים על פי השולחן ערוך
    ישנו איסור אפילו לאח ואחות
    דיי לפריצות, חכמים מאיתנו כתבו את התורה שבעל פה, עולי אתיופיה חיבים לקבל את חכמי הדור
    דרך אגב באתיופיה אישה נידה הייתה גרה במבנה שונה, והוא הבחור היה מתרחק ממנה
    אתיופי רפורמי משהו חדש
    בושה
    מגע רק שנשואים
    אישה ברשות השם ,ואם חטאת אתיופי יקר אתה וחברך בנטט וכל הפמליה אז תודו ותתבגרו.

    IP: 87.69.44.69דווח על תגובה זו

    • אח ואחות?!

      חושם החבשי, 26/04/13 17:27

      איסור?!,זאת אחותו!! בשר מיבשרו!!

      IP: 87.68.71.131 דווח על תגובה זו

    • נידה-שמידה. מתי תבין: אין אלוהים, אין תורת משה- הכול המצאת תאבי שלטון (ל''ת)

      ערמה של שטויות, 26/04/13 17:38


      IP: 85.250.36.101 דווח על תגובה זו

      • אתיאיזם=אוטיזם

        א, 27/04/13 21:43

        וכל מילה נוספת מיותרת

        IP: 2.55.140.85 דווח על תגובה זו

        • דתיזם=טמטומיזם

          אחרי השואה אפשר עוד להאמין באלוהים???, 28/04/13 02:16

          דתיזם=טמטומיזם
          אחרי השואה אפשר עוד להאמין באלוהים?????בחייכם...............

          IP: 87.69.178.8 דווח על תגובה זו

    • גרה בבית אחר- אבל איפה טבלה? (ל''ת)

      איסור נידה וטומאת נידה-שני דברים שונים, 27/04/13 21:55


      IP: 5.22.128.133 דווח על תגובה זו

    • אתה בושה לעדה

      זיו, 29/04/13 20:51

      עוד אתיופי חרדי שחזר בתשובה שמתנגד לך תלמד תורה

      IP: 46.19.81.19 דווח על תגובה זו

  • 9.

    אתה בושה לעדה

    אלי, 26/04/13 16:34

    בדיוק מה שעשה מנדלסון וחבריו במאה ה-18, בושה וחרפה, אולי גם תפסוק שלא צריך לשמור שבת ולשים כיפה.

    IP: 79.181.104.167דווח על תגובה זו

    • הלוואי שיפסוק נגד שטויות השבת ונגד חבישת כיפה- זה יוכיח שיש מוח בקדקדו (ל''ת)

      אלי, אתה בושה, 26/04/13 17:40


      IP: 85.250.36.101 דווח על תגובה זו

    • ה'רב' הזה בושה לעדה האתיופית -מי הסמיך את החצוף להתיר איסור נגיעה ? (ל''ת)

      מה שאסור אסור, נקודה., 27/04/13 21:45


      IP: 2.55.140.85 דווח על תגובה זו

      • אלי, אתה ודומייך בושה לאנושות ולא רק לעדה האתיופית.

        טטט, 27/04/13 23:32

        שכחת את מסורת אבותייך ועברת למוסרת של הכוזרים האשכנזים שהקשר שלהם לתורת משה הוא מקרי בהחלט.

        IP: 2.55.143.180 דווח על תגובה זו

        • אשכנזים,כוזרים, די לרגשי הנחיתות המזרחיים- תשתדל להגיב עניינית (ל''ת)

          לא בטוח שתצליח, אבל תשתדל.., 28/04/13 00:21


          IP: 2.55.140.85 דווח על תגובה זו

      • תלמד

        אלי, 29/04/13 20:44

        אתה בטח מאותם חרדים שמתנגדים מה אתה עושה באינטרנט זה מוקצה אלכם ..

        IP: 46.19.81.19 דווח על תגובה זו

    • חרדי

      שי, 29/04/13 20:46

      עוד אתיופי חרדי שמתנגד ..

      IP: 46.19.81.19 דווח על תגובה זו

    • מסיני לאתיופיה

      אריה, 01/06/13 22:10

      אלי מה אתה מבין הרבנים של היום שטפו לך תמוח וגרמו לך להאמין שמה שלמדת הוא נכון לפי התגובות שלך רואים שאתה חסר דעת הרב באה ללמד אותך מתורת משה שנשתמרה אצל הקייסים ששמרו עליה אלפי שנים ללא מחלוקות ואתה באה לקטלג ולהשוות אותה אתה מזלזל באבות אבותיך

      IP: 46.116.129.56 דווח על תגובה זו

  • 8.

    כל הכבוד לרב שרון

    יוסי, 26/04/13 16:17

    קראתי את כל הספר.
    מדובר ברב רגיש להפליא, הן להלכה והן למסורת אבותיו, והוא מתמרן ביניהן בצורה מעוררת השתאות.
    אחד הספרים החשובים שפורסמו בשנים האחרונות ביחס להלכה. הוא מעורר שאלות חשובות וטובות. אילו המתקיפים אותו היו דנים בשאלות אלו בכובד ראש במקום להתבצר בעמדתם הם היו מביאים בכך תועלת גדולה להלכה ולקהלם.
    ואני בכלל אשכנזי גאה.
    תחזקנה ידך, הרב שרון.
    יהי רצון שירבו כמותך בישראל.

    IP: 80.230.2.51דווח על תגובה זו

  • 7.

    קראנו להם יהודים גם שידוע שהם לא עכשיו מה מצפים מערב רב (ל''ת)

    ערב רב יש להם הלכותיהם, 26/04/13 15:04


    IP: 109.65.173.65דווח על תגובה זו

    • אכן,ערב רב של יהודים. (ל''ת)

      יחזקאל היימן, 26/04/13 17:03


      IP: 87.68.71.131 דווח על תגובה זו

    • מסיני לאתיופיה

      אריה, 01/06/13 21:56

      מי קרא לנו אנשים שחושבים כמוך שאנו לא יהודים מעניין לדעת מי החליט שאתם יהודים תבדוק קצת תהיסטוריה שלנו ושלכם ותגיע למסקנה חתיכת בור אתם קרובים לבני יפת ולבני עשו אנחנו האתיופים קרובים לבני יעקב

      IP: 46.116.129.56 דווח על תגובה זו

  • 6.

    אולי הפרופסור פרבר שהנחה אותו דרבן להיות "מקורי" במקום הלכתי? (ל''ת)

    אחד שמכיר, 26/04/13 14:16


    IP: 109.67.145.148דווח על תגובה זו

    • כנראה, כמו שהוא מאפשר לבת שלו להיות לסבית (ל''ת)

      שם, 28/04/13 03:46


      IP: 46.116.200.81 דווח על תגובה זו

  • 5.

    נורא עצוב לראות שבני אדם מתעסקים בשטויות כאלה.

    שדגכ, 26/04/13 12:24

    מתלבטים אם לגעת בידו של אדם אחר, אם לנשק אותו על הלחי. באמת, שטויות איומות.
    אם היה אלוהים בשמיים, הוא היה חושב שכל הפלפולים וההתחבטויות האלה הם כפירה בו ובטוהר הלב שצריך לנבוע מהאמונה בו.
    בעיני, בשורה התחתונה, (רוב) הדתיים של היום הם החוטאים הכי גדולים.

    IP: 79.179.219.190דווח על תגובה זו

    • לא רק שמתלבטים בשטויות אלא שגם רבים על זה ומתפלגים ומתנשאים וכד' (ל''ת)

      צודק ושוב צודק, 26/04/13 17:39


      IP: 85.250.36.101 דווח על תגובה זו

    • מי שלא חושב כמוך מתעסק בשטויות.... נאורות שכזו (ל''ת)

      .., 27/04/13 21:47


      IP: 2.55.140.85 דווח על תגובה זו

  • 4.

    חד וחלק חרדים אשכנזים וש"ס עבדיהם אינם יהודים. הדם הקוזקי מהאינוס (ל''ת)

    בפוגרומים הטריף אותם ברמת ה d.n.a, 26/04/13 12:20


    IP: 85.65.60.199דווח על תגובה זו

    • שכחת את הדם הברברי מאינוס המגרבים (ל''ת)

      א, 28/04/13 00:01


      IP: 77.127.95.191 דווח על תגובה זו

      • היהודים לפני בית 2 היו כולם כרובם חומים או כהי עור ממש, שמיים לא יפת

        הגלגל התהפך אחרי הגיור המסיבי בבית 2 של מערבים, 08/05/13 21:40

        שיצרו את התרבות ההלינסטית

        IP: 79.181.177.166 דווח על תגובה זו

  • 3.

    גויים דוברי עברית השתלטו על מדינת היהודים (ל''ת)

    הראל, 26/04/13 12:08


    IP: 79.182.191.76דווח על תגובה זו

    • נכון,גויי ישראל הישתלטו על מדינת היהודים. (ל''ת)

      גילעד הדני, 26/04/13 17:08


      IP: 87.68.71.131 דווח על תגובה זו

      • גוי=שבט,עם. (ל''ת)

        עיברולוג, 26/04/13 17:13


        IP: 87.68.71.131 דווח על תגובה זו

    • איזו זכות יש לגויים להקים מדינה יהודית בלב איזור ערבי מובהק ? (ל''ת)

      אימפריאליסטים, 27/04/13 21:51


      IP: 2.55.140.85 דווח על תגובה זו

    • גויים דוברי עברית= ישראלים, בניגוד ליהודונים אמוניים ניקלים (ל''ת)

      הראל חלאת המין האנושי, 28/04/13 18:01


      IP: 62.219.180.180 דווח על תגובה זו

  • 2.

    אתיופי לא צריך להקשיב לעדה אחרת ולא לצפות לאישור של עדה אחרת. (ל''ת)

    האתיופים עצמאים, 26/04/13 10:35


    IP: 85.250.36.101דווח על תגובה זו

  • 1.

    בנאדם, אתה לא צריך שרב יגיד לך מה כן ומה לא, אתה אוטונומי תחליט לבד (ל''ת)

    כשאדם לא זקוק לרב, הרב מתייתר, 26/04/13 10:34


    IP: 85.250.36.101דווח על תגובה זו

    • רק רבנים קובעים בתחומי ההלכה מי שלא נוהג כהלכה לא צריך גם את 'הרב' הזה (ל''ת)

      השפוי האחרון, 27/04/13 21:49


      IP: 2.55.140.85 דווח על תגובה זו