• 48.

    כל רעה חולה מגיעה מארה"ב -

    חנה אייזנמן, 26/04/13 10:58

    מגויים ומ"יהודים"! אמור לי חבריך ואומר לך מי אתה. וכאן, הדברים ברורים לחלוטין!! אובמה, בידן, שונאות ישראל בכנסת. כל מה שהוא רע ליהדים, למרות שזה מוצג פה מתקתק ונורא, נורא יהודי.
    והמרצע לא מאחר לצאת מן השק - צ י ו נ ו ת!!!

    IP: 87.68.161.112 דווח על תגובה זו

  • 47.

    לא להתרגש הרפורמים והקונסרבטיבים הם הערב רב שמתבולל כי הוא לא שייך

    אליקו, 22/04/13 07:29

    מה כל ההתרגשות ? הם לא שייכים לבני ישראל הם ערב רב שנדבק לבני ישראל , המהלך הזה הוא טוב הם נפרדים בדרך זו מאתנו .
    מי שלא הולך על פי ההלכה סופו להיפרד מבני ישראל , ההלכה יכולה להכיל בה הרבה הקלות אבל מי שפועל או פועלת כנגדה סופו להיפלט מתוך העם היהודי ...
    זה דבר טוב ממש חזון אחרית הימים ...

    IP: 79.183.180.44 דווח על תגובה זו

    • לא יודע, תמיד שאני מסתכל על הש"סניקים ששמים את עצמם בתור

      ארזיקו, 09/05/13 20:02

      "עפר ואפר לרגלי גדוליהם" ואני מדגיש שמדובר בגדוליהם, לא הגדולים שלי, אני חושב לעצמי שלא יכול להיות שמעם הספר, שהיה ידוע כעם אינטלגנטי משך 2000 שנה, ששם לעצמו את החשיבה היצירתית, הביקורתית כערך ממשי, יצאה כזו אסופה פרימיטיבית ואינפטילית וחייב להיות שהם הערב רב שדבק בעם היהודי.

      IP: 99.175.101.84 דווח על תגובה זו

  • 46.

    היא כל כך יפה שאני מוכן אפילו לשמוע ממנה שיעורים בתורה (ל''ת)

    אתאיסט מאוהב, 21/04/13 17:29


    IP: 62.90.18.189 דווח על תגובה זו

  • 45.

    הכל עניין של כסף.

    מתעניין, 21/04/13 15:01

    איימו על שרנסקי רוב התורמים לסוכנות היהודית ולישראל - שהם כל הרפורמים והקנסרבטיבים בארצות הברית.
    ותראו, פתאום כולם מנסים לעזור להם להתפלל בכתל.
    האמינו לי.
    אם זה לא היה עניין של כסף, היו זורקים אותם לכל הרוחות.
    רק האותודוקסיה שמרה על היהדות , כל השאר כבר מזמן הלכו לאיבוד בנבכי ההסיטריה.
    וכל מי שמשתף איתם פעולה, טועה ומטעה.

    IP: 212.179.159.253 דווח על תגובה זו

    • נכון האורתודוקסיה שמרה על היהדות. שמרה, לשון עבר

      רועי קונסרבטיבי, 21/04/13 19:08

      והיום הם משניאים את היהדות, מקובעים בעבר, איפה הם ואיפה הלל (שהיה היום בטח נקרא רפרומי)? טוב לפחות שבניגוד לשרנסקי (על פיך) האורתודוקסיה נקייה משיקולים של כסף (למשל ש"ס, ויהדות התורה).

      IP: 92.21.165.3 דווח על תגובה זו

  • 44.

    רוב הרפורמים והקונסרבטיבים מתבוללים בארה"ב ומתחתנים עם גויים. (ל''ת)

    קורא, 21/04/13 14:55


    IP: 212.179.159.253 דווח על תגובה זו

  • 43.

    הזרם הזה איבד שליש מחבריו מאז שהסמיכו נשים לרבנות!

    מידע נוסף על הזרם הקונסרבטיבי- כבר לא הגדול ביותר, 21/04/13 09:01

    ברוב ארצות הברית הקהילות הקונסרבטיביות מתאחדות עם הרפורמיות. הגיל הממוצע אצל הקונסרבטיבים הוא 60- זו תנועה שהולכת ומזדקנת. לפני חמש שנים התחילו להנהיג בזרם חתונות חד- מיניות ולהסמיך הומוסקסואלים מוצהרים. הרבנים בזרם הזה נוסעים בשבת. ויש להניח שגם הרבה הזו האם היא גם עורכת נישואין בין יהודים ולא יהודים? מעניין שהעיתונאים לא שאלו את השאלות החשובות. אם היא קונסרבטיבית למה הקהילה שלה לא קונסרבטיבית? משום שנערכות בה חתונות בין יהודים ולא יהודים?
    לידיעת הציבור 70 אחוז מיהודי קליפורניה מתחתנים עם לא יהודים. בקרוב גם יסמיכו בזרמים הללו רבנים שאינם נשואים ליהודים. כבר היום בתנועה הרפורמית הקרובה לתנועה הקונסרבטיבית מסמיכים רבנים שאמא שלהם אינה יהודיה. אז לאן הולכת היהדות הליברלית?

    IP: 37.60.45.228 דווח על תגובה זו

    • לא הבנתי את השאלה - לאן הולכת?

      דתיה, 21/04/13 14:22

      לאן שהחיים והמציאות הולכים, אבל היא מנסה לעשות זאת באופן נכון וטוב ככל האפשר. מה לא ברור?

      IP: 198.30.183.10 דווח על תגובה זו

      • היהדות הליברלית הולכת לאבדון משום שלא מוכנה לשים גבולות (ל''ת)

        תשובה, 21/04/13 15:20


        IP: 37.60.45.228 דווח על תגובה זו

    • אתה מה זה בור ועם הארץ. אתה ממש מתבלבל בין רפורמים לקונסרבטיבים

      רועי קונסרבטיבי, 21/04/13 19:05

      לפני שאתה מוציא לשון הרע תבדוק. התנועה הקונסרבטיבית מחוייבת להלכה. מה אתה מכניס לפה את הרפורמים? מדברים על עגבניות ואתה מביא מלפפונים. לוגיקה היא לא התחום החזק שלך...

      IP: 92.21.165.3 דווח על תגובה זו

  • 42.

    עכשיו אתם מבינים את הפרובוקציה והמימון של מחבלות הכותל (ל''ת)

    יש להלחם בהם בכל האמצעים, 21/04/13 08:00


    IP: 93.172.68.161 דווח על תגובה זו

  • 41.

    השמומדים הריפורמים מבצעים השמדה רוחנית של העם היהודי (ל''ת)

    אל תבליגו יותר -עת לפעול, 21/04/13 07:59


    IP: 93.172.68.161 דווח על תגובה זו

  • 40.

    With all due respect..

    רבה?, 21/04/13 07:55

    לא קראתי את כל הכתבה. נעצרתי בקטע שבו הרבה הנכבדה 'מלמדת' את נשיא ארה"ב קטע מהמדרש. הבורות מדהימה. אז ככה:
    בירה - בלשון חז"ל היא ארמון, לא עיר בירה.
    הבירה "דולקת" - דהיינו מוארת, לא בוערת.
    במדרש מסופר שאברהם ראה את העולם מתנהל והבין שחייב להיות מנהיג, כשם שברור שהארמון שבמשל לא הואר בעצמו. לא 'תיקון עולם' ולא כיבוי שריפות. אז עם כל הכבוד לרצון למצוא מסר אוניברסלי, הרבה פשוט הוציאה מדרש מהקשרו לקצב הנהוני הראש הנלהבים של הנשיא שקיבל את מנת הפולקלור היהודי השטחי ישר לוריד.

    מעלה הרהורים נוגים בנוגע למהותה של היהדות הקרויה מתקדמת. הימור שלי - בעוד עשור לא ישאר מהגברת קראוס ומקהילה יותר מאפיזודה חולפת. בחירתה ע"י הניוזוויק היא בבחינת משאלת לב על העתיד, יותר מאשר מעידה על העבר, כעין נתינת פרס נובל לשלום לנשיא אובמה.

    IP: 67.84.222.211 דווח על תגובה זו

    • חוסיין אובמה יישמל האדיר כל אלמנט וכת שיזנבו ביהודים (ל''ת)

      מזרעם של ישמעאל ועשיו יחד, 21/04/13 07:58


      IP: 93.172.68.161 דווח על תגובה זו

    • טלי קורה מבין עיניך לפני שאת מטיפה בנושא בורות

      חוקרת, 21/04/13 11:32

      1. בירה, בניגוד לרוב הפירושים המאוחרים, פירושה בלשון חז"ל מגדל, ולכן לפי הפשט מדובר במבצר או מגדל דולק.
      2. 'דולק' בלשון חז"ל פירושו בדרך כלל בוער. בקיאות מינימלית בלשון המשנה ועיון בפרשני המדרש היה מגלה לך שמדובר בפרשנות סופר-לגיטימית. הפירוש 'מוארת' לא מתאים לידוע לנו על השימוש בשורש דל"ק בתקופה זו.
      לסיכום: פרשנותה של הרבה בהחלט טובה, ואם יש בה סטיה קלה מן הפירוש המדעי ל'בירה', הרי היא עולה בקנה אחד עם הפרשנות המקובלת בעולם הרבני.

      IP: 79.182.208.208 דווח על תגובה זו

      • תודה לך!

        עוד חוקרת, 21/04/13 14:24

        ברור גם שחלק נכבד מה"טעויות" מוקרן אצל המראיין שתרגם לעברית, ובקיאותו בחומר מוטלת בספק...

        IP: 198.30.183.10 דווח על תגובה זו

      • אקבל את שתי הנקודות הראשונות..

        המגיב המקורי, 21/04/13 21:55

        אם כי לא הבנתי מה הועלת במשמעות "מגדל" הקרובה בהחלט ל"ארמון" או ל"בית", מאשר לפירוש עיר בירה (שמקורו כמובן בעברית המודרנית), אם נקבל את התגובה שמתחתי - ייתכן שבעניין זה הטעות היא של המראיין.

        בנוגע לבירה דולקת במשמעות "בוערת", על אף שבמובן המילולי הפירוש הוא לגיטימי, עיון קל במדרש יראה שהנושא הוא היות בעל בית לארמון, בנמשל לבורא לעולם. במובן הזה הפירוש של "מוארת" מתקבל יותר. אין שום זכר לפירוש של הרבה לפיו המדרש עוסק ברצונו של אברהם ל'תקן את העולם' (אני מניח שהרבה סברה כי הרעיון האוניברסלי של Tikkun Olam יקסום לנשיא האמריקאי הליברלי יותר מאשר האמונה הנושנה באל אחד). מכיוון שלא חלקת על דבריי אלה, אני מניח שגם את מקבלת את אותם. עיון בהודעתי הקודמת יראה שעל כך (שימוש במדרש מחוץ להקשרו והפולקלורליזם ו'ההשטחה' של היהדות) יצא עיקר קצפי.
        [אצטט כאן את לשון המדרש, והקורא ישפוט:"משל לאחד שהיה עובר ממקום למקום, וראה בירה אחת דולקת אמר תאמר שהבירה זו בלא מנהיג, הציץ עליו בעל הבירה, אמר לו אני הוא בעל הבירה, כך לפי שהיה אבינו אברהם אומר תאמר שהעולם הזה בלי מנהיג, הציץ עליו הקב"ה ואמר לו אני הוא

        IP: 24.187.168.97 דווח על תגובה זו

    • כלומר, הרבֵּה בראוס התעלתה על אברהם אבינו.

      עם כל הכבוד..., 21/04/13 22:04

      ֵֵאתה אומר שבניגוד לרבה שרון בראוס שהציגה מדרש עם משמעות רלוונטית לזמננו, אברהם אבינו בעצם נכשל בכשל המפורסם של הטיעון הטלאולוגי לקיום האל - מביטים על תופעה שידוע שבני אדם קשורים בקיומה (למשל, שעון, ציור או מגדל מואר) ומכיוון שאנו בטוחים שבני אדם גרמו לתופעה, מסיקים שתופעות אחרות שאין לנו ידע קודם שבני אדם קשורים בקיומן (למשל, יצורים חיים, הכוכבים ביקום, או הכל ביחד), חייבים היו להיווצר ע"י מעין "איש" גדול בלתי נראה. אבל כמובן שאין שום הצדקה לעשות את האנלוגיה הזו, וההשלכה של מושג התכנון או התבוניות על תופעות טבע הוא משאלת לב בלבד.

      על האמונה של אברהם אבינו אבד הכלח.

      IP: 85.250.105.10 דווח על תגובה זו

      • זו סטייה מהנושא, אבל בכל אופן-

        המגיב המקורי, 21/04/13 22:27

        הוויכוח היה על משמעותו של המדרש, תוך שימוש בהגיון ביסיסי ובידע פילולוגי מינימלי. גם אם רבי יצחק במדרש האמין בטיעון הטלאולוגי ושם אותו בפיו של אברהם, התפלפלויות בענין הרלוונטיות של הדת אינן מן הנושא. (במאמר המוסגר אציין ששגית בהבנת הנקרא. המדרש לא משתמש בטיעון כדי להוכיח את קיומו של האל הוכחה מוחלטת, אלא כדי לבסס סבירות גבוהה לקיומו. אברהם בניגוד לדורו, לכל הפחות חש ספק ("תאמר שאין מנהיג"), והשלב הבא היה "הציץ עליו בעל הבירה" - דהיינו הוא קיבל הוכחה עובדתית לקיומו של האל. הטיעון הטלאולוגי אינו נדרש יותר.)

        אני לא אומר שאילו הן דעותיה, אבל אם זהו הטיעון שאתה שם בפיה: זכותה של הרבה לסבור שעל אמונתו של אברהם אבד הכלח. זכותה גם לייסד דת חדשה בשם קראוסיזם. להניח שלכל פרשנות יש מקום במסגרת כתבי הדת, ושלכל הגשמה מעשית של עיקרי היהדות יש מקום במסגרת חוקיה, זו הגכחה של עצם המושג דת.

        IP: 24.187.168.97 דווח על תגובה זו

  • 39.

    הייתי שם וזו לא יהדות זו כת ...

    עינת גיטלר, 21/04/13 07:48

    באו זוג הוא יהודי והיא נוצריה עם צלב רוצים להתחתן...הרבנית אומרת להם שהיא תכין להם גיור מהיר תוך שעתיים הם ישבו בטקס שבו היא הנוצריה אמרה שהיא אוהבת את העם היהודי וישראל וקבלה עליה לאפשר לבעלה לחגוג את פסטיבלים היהודים ובכך היא גם נהכה ליהודיה ותוך שבועיים הם התחתנו ...הקונסרבטיביים של היום הם הרפורמים שליפני 60 שנה ובקצב הזה הם יגידו שאובמה יהודי בגלל שביקר בארץ ומדונה יהודיה בגלל שלומדת קבלה זו כת מצחיקה ולא יהדות ...נכון מיכל בת שאול הניחה תפילין אבל שמרה על כול המצוות ואלו רק מחפשות סמלים חיצוניים כמו טלית ותפילין אבל בשאר הם כת משונה שרחוקה מיהדות ואני חילוניה גמורה אבל שונאת שעטנז וזיופים אם יהדות אז דרך הרב לאו והרב גרוסמן ממגדל העמק ולא כתות מצחיקות כמו הרפורמים והקונסרבטיביים

    IP: 94.159.243.229 דווח על תגובה זו

  • 38.

    הרבה הראשונה הינה: לין יהודיה תושבת פיטסבורג...

    גל, 21/04/13 05:58

    ילידת 1950.

    IP: 84.229.161.75 דווח על תגובה זו

  • 37.

    אם אובמה מזמין אותה שתברך אותו לכהונתו השניה מה זה אומר לכם על אובמה?

    סודני, 21/04/13 05:03

    אם אובמה מזמין אותה שתברך אותו לכהונתו השניה מה זה אומר לכם על אובמה? מוסלמי מקניה

    IP: 75.45.67.2 דווח על תגובה זו

  • 36.

    רוצה לעשות ילד איתה

    תינוק מפגר, 21/04/13 04:53

    רוצה לעשות ילד איתה

    IP: 75.45.67.2 דווח על תגובה זו

  • 35.

    זה מחלי אותי לראות נשים על הבימה או כרבניות, כשהפופ ומהיג המוסלמים יה

    עולם חדש, 21/04/13 03:40

    זה מחלי אותי לראות נשים על הבימה או כרבניות, כשהפופ ומהיג המוסלמים יהיה מסוג נקבה אז אני אסכים שרבי יכול להיות נקבה, בעוד בטח 1000 שנה שיהיה יישו חדש,

    IP: 75.45.67.2 דווח על תגובה זו

  • 34.

    עובדת עבודה זרה - כניסיה נוצרית (ל''ת)

    אורית, 21/04/13 00:16


    IP: 164.138.115.235 דווח על תגובה זו

  • 33.

    Why is she the leading US Rabbi?

    Yossi from Ra'anana, 20/04/13 23:55

    I'm curious how many people actually show up to this Rabba's Shabbat services? Sure, she claims to have a lot of members - most likely show up twice a year at best. I can't see how she is the leading US rabbi

    IP: 93.173.156.255 דווח על תגובה זו

    • Wishful thinking

      IA from NY, 21/04/13 22:07

      The magazine was making a statement by naming her, rather than providing an objective rating.

      IP: 24.187.168.97 דווח על תגובה זו

    • A proud member of the Ikar community

      Irene, 24/04/13 07:01

      Actually, hundreds not only show up each week for services, but are actively involved in the community's social justice projects and other sorts of programming. High holiday services are filled to capacity at well over 1000 attendees, and, even more importantly, these services are at once spiritually moving and intellectually rigorous. So there's your answer, if the question was not merely rhetorical.

      IP: 108.250.37.9 דווח על תגובה זו

  • 32.

    טחנתם את השכל עם הרפורמים האלו.... צאו לנו מהוריד! (ל''ת)

    איש יהודי, 20/04/13 23:11


    IP: 95.86.90.99 דווח על תגובה זו

  • 31.

    היהודי זיס/בן צבי מקדם את ריסוק היהדות ע"י הריפורמים המשומדים (ל''ת)

    כיסוי מלא למשומדים, 20/04/13 21:41


    IP: 93.172.68.161 דווח על תגובה זו

  • 30.

    עוד נוצריה מזובלת שהגויים ירוממו בגלל שזיהו פוטנציאל פגיעה ביהודים (ל''ת)

    שתישאר שם באמריקה, הילדים כבר ייתבוללו דור אחרון, 20/04/13 21:40


    IP: 93.172.68.161 דווח על תגובה זו

  • 29.

    הקנאים אוכלים את הלב (ל''ת)

    כ, 20/04/13 19:04


    IP: 79.180.122.46 דווח על תגובה זו

  • 28.

    כמה אופייני ל"אוסטיודן" - יהודים מזרחיים מרוסיה ומזרח אירופה

    איציק, 20/04/13 18:54

    שתמיד שאפו להדמות לנוצרים אם בהתבוללות, חילוניות או רפורמיות..

    IP: 84.32.116.93 דווח על תגובה זו

    • איציק תרגע. תלעס גת. מה כואב לך ? לך לטיפול (ל''ת)

      ר, 20/04/13 19:02


      IP: 79.180.122.46 דווח על תגובה זו

      • רק משוגעים מחבלי שמאל משומדים מעידים על שפיותם (ל''ת)

        פסיכיאטר מחוזי, 21/04/13 08:03


        IP: 93.172.68.161 דווח על תגובה זו

  • 27.

    כל הכבוד! (ל''ת)

    ירושלמי, 20/04/13 18:21


    IP: 109.226.49.255 דווח על תגובה זו

  • 26.

    אבל הרבה עובדיה גם יכלה להבחר

    משיח משיח משיח, 20/04/13 15:15

    יש לו שמלה והרבה יותר מעריצים

    IP: 74.88.19.222 דווח על תגובה זו

  • 25.

    Although it's true that women tend to be spiritual more times than men

    I'm 100% secular but this RABA satuff is bizarre, 20/04/13 10:32

    I'm not sure I explained it correctly in my title and from, but here goes anyway.

    Even though I am 110% secular Hiloni or whatever you want to call it & even though I must admit that overall through my life I have noticed that more women tend to be spiritual & more spiritual than men too overall.

    Seeing a woman Rabai to the point where the boys & girls in their congragation don't even know that a man can even be a Rabai is a bit too much for me

    I once was invited to a Hollywood crowd Bar-Mitva on Shabbat and the woman Raba (this was the first time I had been introduced to the concept, was reading from a Special Reform version of the Torah which included lines about Martin Luther King & Gandi and lot's of other stuff that although I admit that I am pretty illiterate when it comes to the Jewish religion I'm pretty sure that those parts are not in the original version.

    IP: 76.169.231.66 דווח על תגובה זו

    • I almost forgot: & they played electric guitar & piano as part of the

      service, 20/04/13 10:38

      Now even I know that you are not supposed to play an electric guitar in Synagogue on Shabbat

      Besides that the whole thing looked and felt a lot I mean A LOT MORE like a Christian church service than a Jewish one.

      Now it's non of my business, if people want to convert, but it's just sad when people teach kids that this is Jewdaism

      It honestly felt to me that these people want to be like the Christians friends and / or co-workers etc and instead of converting they take the Jewish religion and convert it.

      I don't get it? Why must they believe in and practice in religion? They can just do as I do and not practice

      IP: 76.169.231.66 דווח על תגובה זו

      • וואללה - נראה כמו טקס נוצרי?

        תמר, 21/04/13 14:26

        מה בדיוק הרגיש לך נוצרי - הקריאה בתורה? ברכות השבת? הטליתות? התפילין? הקידוש? התפילה בעברית?
        (ובקיצור - אויש, תנוח).

        IP: 198.30.183.10 דווח על תגובה זו

  • 24.

    כנראה שמדינת היהודים היא ארצות הברית

    חרדה למדינה, 20/04/13 09:37

    אחרי שנים של רדיפת יהודים בשל אמונתם, המקום שהיום הכי בטוח ליהודים ויהודיות לקיים מצוות לפי תפיסתם הוא ארה"ב ולא ישראל.

    IP: 212.150.65.108 דווח על תגובה זו

    • נכון מאוד את צודקת

      אני, 20/04/13 14:01

      בתור אחת שחיה שם הרגשתי מאוד בטוחה שאי אפשר אפילו להסביר את זה לאנשים פה. הם פשוט לא מאמינים. מעולם לא הרגשתי בטחון כמו כשחייתי בארה"ב.

      IP: 85.64.64.53 דווח על תגובה זו

      • תלך עם כיפה בהרלם או שכונת עוני שחורה אחרת ונראה אם תצא חי (ל''ת)

        חופש דת ?, 21/04/13 08:03


        IP: 93.172.68.161 דווח על תגובה זו

  • 23.

    Well, not to worry intermarriage in the US will take care of this (ל''ת)

    JJJ, 20/04/13 09:14


    IP: 108.23.118.134 דווח על תגובה זו

  • 22.

    כל החומיניסטים מגיחים מהמערה...מה נצפה מאלו שמתגרים מינית מתינוקות? (ל''ת)

    משב רבנו הלך עם קפוטה!!!, 20/04/13 08:49


    IP: 87.69.248.221 דווח על תגובה זו

  • 21.

    עשו לה גם ברית מילה? (ל''ת)

    משה, 20/04/13 08:27


    IP: 89.139.25.16 דווח על תגובה זו

    • LIKE!!!! (ל''ת)

      מלך הקוזקים, 20/04/13 23:12


      IP: 95.86.90.99 דווח על תגובה זו

  • 20.

    אז למה יש התבוללות בארה"ב? (ל''ת)

    משה, 20/04/13 08:25


    IP: 89.139.25.16 דווח על תגובה זו

  • 19.

    יפה פיצוץ! יש כבר תמונות שלה? (ל''ת)

    דני, 20/04/13 07:12


    IP: 81.218.206.85 דווח על תגובה זו

  • 18.

    לא אומרים - רבנית? מה זה רבה?? (ל''ת)

    בן, 20/04/13 06:52


    IP: 81.218.2.70 דווח על תגובה זו

    • רבנית זו אשתו של הרב, רבה זו אישה שהיא רב (ל''ת)

      מרים, 20/04/13 08:36


      IP: 72.197.196.114 דווח על תגובה זו

  • 17.

    עאלק אתם כאן במעריה יודעים מתי לשים כתבות כאלה ששי שבת הכי מתאים (ל''ת)

    Zig-Zag, 20/04/13 05:26


    IP: 123.243.58.235 דווח על תגובה זו

  • 16.

    היא מדהימה

    עלינה, 20/04/13 00:48

    ...

    IP: 89.139.161.2 דווח על תגובה זו

  • 15.

    אחת היפות אגב. (ל''ת)

    ml, 19/04/13 21:04


    IP: 109.65.204.163 דווח על תגובה זו

  • 14.

    יש להעריך את קהילות היהודים בארה״ב- עבודתן קודש!!!

    אושרת, 19/04/13 20:59

    חבל שהישראלי הממוצע אינו מכיר את ההשקעה, התמדה, המסירות והאהבה של הקהילות הרפורמיות בארה״ב כלפי היהדות וכלפי ישראל. הרבה מאוד יהודים ובני יהודים היו אובדים לעד בלעדיהן. לו רק ידעו תושבי הארץ כמה כספים נתרמים למוסדות ישראלים על ידי הרפורמים. יהודי הוא לא רק מי שחובש כיפה או כיסוי ראש. יש מקום לפתוח את העניים וללמוד יותר על תנועות היהדות המתקדמת.

    IP: 80.179.6.106 דווח על תגובה זו

  • 13.

    יופי יופי יופי. ולכל המתלהמים - חפשו לעצמכם חיים. אין לאיש זכות לקבוע (ל''ת)

    ליהודי מהי היהדות בעבורו. אתם העבר, פנינו לעתיד., 19/04/13 20:58


    IP: 24.184.199.61 דווח על תגובה זו

  • 12.

    איזה תגובות מטורפות פה...

    אני, 19/04/13 19:32

    היא מדהימה וכך גם הרבה מאוד קהילות יהודיות בארצות הברית ובעולם כולו. רק בישראל מגעילים חסרי כבוד לדעתו של אחר, מתנשאים וחושבים שהם יודעים הכי טוב שזה בעצם ממש ממש לא התנהגות ברוח היהדות. דוקא יהדות העולם הרבה יותר קרובה לעבריים המקוריים מיהדות ישראל החולה.

    IP: 85.64.64.53 דווח על תגובה זו

  • 11.

    Newsweek

    Amir, 19/04/13 19:09

    A joke

    IP: 173.12.95.86 דווח על תגובה זו

    • After all, they did show Obama on the cover with "The 2nd coming" capt

      caption when he won re-election, 20/04/13 10:41

      So how can you not take seriously a "news magazine" That alludes that Obama is The second coming of Jesus?

      LOLOLOL

      What bafoons man

      IP: 76.169.231.66 דווח על תגובה זו

  • 10.

    הערבים עוד יכבשו אותנו בהליכה, רק שנמשיך ככה.. אימפריות גדולות מאיתנו

    גג, 19/04/13 18:34

    נפלו.

    IP: 24.60.58.81 דווח על תגובה זו

    • אימפריות נופלות כשהן מסרבות להתרענן ולהתחדש ומקדשות את הקיים

      ולכן דווקא אלה הם שיצילו את העם היהודי מהכחדה, 19/04/13 21:04

      אתה והחברים האורתודוקסים שלך פשוט לא מבינים שהפכתם את היהדות למוסד קפוא ומאובן.

      כל התלמוד והגמרא הם ויכוח, שינוי והתעוררות, ואתם לומדים את הטקסטים האלה כדבר קדוש שאסור לשנותו.

      אתם הורסי היהדות. אשרינו שיש אנשים אחרים, כמו הקהילה של הרבה הזאת ואחרים, שמצילים את היהדות מפני חשוכים כמוך.

      IP: 24.184.199.61 דווח על תגובה זו

      • מי שהציל את היהדות מהכחדה היו היהודים הלא מתחדשים (ל''ת)

        כל האימפריות ה''החדשות'' נפלו, 20/04/13 02:14


        IP: 99.237.85.201 דווח על תגובה זו

    • היהדות אינה מבקשת להיות אימפריה, וגם לא נבחרת לשמה

      האורתודוקסים- כפוסט ציונים- באמונתם יבדלו לחרדה, 20/04/13 21:18

      ה'נצרות' (שם מאוחר יותר) הקדומה היתה מאד צנועה, ודגלה בעיקרי היהדות. ישו היה יהודי. זה המימסד האורתודוכסי (שמלך בחסדי הרומים) שהפקיר את הרוב היהודי, 'העביר אותם' על דתם, ושמם, קנאות אינטרסנטית לשמה, שאכן הביאה (מהרסיך ומחריביך..) לשחיטת יהודים. גם היום חרדים מחונכים לקבלת החסות הרבנית, שאינה רומאית פגאנית אך נוקטת בקיפאון הילכתי המשמר סולם ערכים מבודד, ובכך כמו אז, נשכחת השליחות הבין לאומית של המונותיאיזם, נזנח תיקון עולם.

      IP: 77.125.12.63 דווח על תגובה זו

  • 9.

    זה נראה מוזר מאד (ל''ת)

    ליבי, 19/04/13 18:32


    IP: 212.76.107.180 דווח על תגובה זו

  • 8.

    גם ישו היה "רב" רפורמי. מאמיניו שחטו יהודים מאות שנים לארוחת בוקר

    ////, 19/04/13 18:30

    וכמובן האשימו את היהודים בכל הרע שבעולם.

    IP: 84.111.2.3 דווח על תגובה זו

    • זה שאתה לוקה בהבנת ההיסטוריה, ניחא, אבל יש לך משהו חיובי להציע?

      או רק עוד ועוד אלימות מכל הסוגים?, 19/04/13 21:01

      מרחם עליך. איש מסכן.

      IP: 24.184.199.61 דווח על תגובה זו

      • נא פרט

        אבימ, 19/04/13 22:09

        תרחם על עצמך...דמגוג שכמותך. טיעונים יש לך או לא. אם כן אז פרט. מה לא מדוייק הסטורית במה שהוא אמר. אתה שייך לקבוצת המתנשאים הפתולוגיים שסבורים שהם פטורים מהסברים...אפילו לעצמם. עם ישראל התגבר על תופעות הרבה יותר חמורות מהכופרים האלה. ניל"י

        IP: 93.121.231.7 דווח על תגובה זו

      • אתה לא מסכן , כי אתה לא מסוגל להבין כמה אתה דפקט

        ////, 20/04/13 09:14

        רחמנות על מי שטרח לבזבז זרע לבטלה כשעיבר את אמך המסכנה. אולי הוא נהנה למס' דקות אבל שניהם עמלו לבטלה כשהביאו לעולם יצור דפקטיבי כמוך .
        מומלץ לך להתאבד. תץעשה טובה לעצמך ולעולם .

        IP: 81.218.26.138 דווח על תגובה זו

  • 7.

    bulsh---t

    zigi, 19/04/13 18:27

    a pile of crap

    IP: 24.193.232.34 דווח על תגובה זו

  • 6.

    כל הכבוד לרבה המוכשרת (ל''ת)

    ירון, 19/04/13 18:15


    IP: 77.125.150.124 דווח על תגובה זו

  • 5.

    אולי הרב הכי YAFA בארה"ב - איזה שטויות

    MAX, 19/04/13 17:50

    שוויון יהיה כשגברים ילדו תינוקות גם

    IP: 109.160.199.141 דווח על תגובה זו

  • 4.

    יותר דבה מרבה... (ל''ת)

    עדיף שתתכסה בכמה טליתות, שתסתיר כמה שיותר, 19/04/13 17:45


    IP: 84.228.73.191 דווח על תגובה זו

    • איזה איש קטן אתה (ל''ת)

      גיא, 20/04/13 10:55


      IP: 109.65.17.90 דווח על תגובה זו

  • 3.

    והרבה בריבתה והרב את רובו (ל''ת)

    גילי, 19/04/13 17:35


    IP: 79.253.57.166 דווח על תגובה זו

  • 2.

    בדיחה גרועה.... (ל''ת)

    ציוני, 19/04/13 17:30


    IP: 109.186.56.255 דווח על תגובה זו

  • 1.

    הרבה לא הבינה את המדרש שהיא לימדה

    יעקב, 19/04/13 17:18

    או שיש לה גרסא אחרת.
    אם כי, הפרוש המעוות שלה משקף את לב הפער בין האורתודוקסים לרפורמים.
    במדרש מתואר שהוא ראה בירה (טירה) דולקת (שיש בה אור) ואמר ודאי שיש מנהיג לבירה, ואז כיוון שאברהם הכיר שיש בורה לעולם (בירה) "הציץ אליו בעל הבירה" כלומר אלוקים פנה ודיבר אליו.
    הגברת פירשה את זה שאברהם הוא בעל הבירה - כלומר האדם מחליף את האל - כה טיפוסי לרפורמים...

    IP: 164.138.120.39 דווח על תגובה זו

    • אתה טועה ומטעה!

      דניאל, 19/04/13 17:33

      במדרש רבי חכמיהו הצדיק אכן מתואר שאברהם ראה בירה, משקה אלכוהולי, כי אלוהים ידוע ידע שהאדם ימציא משקה כה נבזה כבירה ולכן הזהיר אותו מראש ע"י כך שהציג את אברהם כבעל הבירה!

      IP: 109.67.102.33 דווח על תגובה זו

    • בדיחה!

      דנה, 19/04/13 17:58

      המדרשים עינין לפירושים! ומי אמר שהפירוש ששטחת כאן לפנינו הוא הוא הנכון והמקובל?. ונכון הוא שהקונסרבטיבים והרפורמים מקרבים ליהדות והאורתודוכסים מרחיקים ומשניאים עצמם! לא ירחק היום והאורתודוכסים יהיו כת קנטרנית קטנה שאינה משפיעה!

      IP: 108.27.72.6 דווח על תגובה זו

    • התנשאות אופיינית לאורתודוקסים

      חיים, 19/04/13 18:33

      רק הם מבינים את התורה
      רק הם יודעים מהי הלכה
      רק פרשנותם היא הנכונה

      דרך אגב, לפני מלחמת העולם השניה, היהדות האורתודוקסית היתה במיעוט !
      כן. היהדות האורתודוקסית נחשבה לפלג קיצוני של היהדות.
      והחרדים - כמעט ולא היו. אחוזים ספורים.

      IP: 79.177.224.64 דווח על תגובה זו

      • נכוןיוני וכן, ועכשיו הם הזרם השולט, למה ? כי כל השאר התבוללו או התנצרו (ל''ת)

        יוני, 20/04/13 00:35


        IP: 85.64.138.209 דווח על תגובה זו

        • לא כי כל השאר הלכו לעבודה

          אכלו לי, 20/04/13 15:19

          וחוץ מזה ביהדות העולם הם לא הרוב

          IP: 74.88.19.222 דווח על תגובה זו