• 113.

    Dear Naftaly

    Bob Ush, 22/02/13 11:00

    Honourable Rabbi, are you encouraging your students that your regular tests show that they are not studying properly when they are not in the army, to leave your yeshiva? If you don't do that you're not doing your duty and shouldn't criticize others that have decided to do something about such fraudulent management.

    IP: 46.116.188.140דווח על תגובה זו

  • 112.

    כבודו ראש ישיבה או פוליטיקאי?!

    סלטינה, 21/02/13 17:13

    אם כבודו ראש ישיבה,
    יתכבד ויפתור קודם את הבעיות בישיבה שלו.

    IP: 109.64.30.210דווח על תגובה זו

  • 111.

    נפתלי בנט עושה את טעות חייו-את קולי הוא לא יקבל יותר

    רחל, 21/02/13 07:48

    התלבטתי בינו לבין ביבי. רציתי אותו חזק מימין לביבי. זאת גם היתה הבטחתו.
    בבחירות הבאות הוא לא יקבל את קולי

    IP: 212.76.125.214דווח על תגובה זו

    • גם את שלי לא. קולנו כבר אינו משנה לו. את קולו של לפיד הוא מבקש. (ל''ת)

      אדווה, 21/02/13 16:07


      IP: 109.64.221.65 דווח על תגובה זו

  • 110.

    שכחתם שאמרתם שהבית היהודי זה בית של גויים אתם צבועים (ל''ת)

    ת.צ, 21/02/13 06:37


    IP: 79.179.48.161דווח על תגובה זו

  • 109.

    אפי איתם, כיו"ר המפד"ל, עשה לפני עשר שנים את אותה הטעות וכרת ברית עם מ

    אפי איתם, כיו''ר המפד''ל, עשה לפני עשר שנים את אותה, 21/02/13 06:23

    אפי איתם, כיו"ר המפד"ל, עשה לפני עשר שנים את אותה הטעות וכרת ברית עם מפלגת 'שינוי' נגד החרדים. התוצאה הייתה ביטול משרד הדתות ופינוי גוש קטיף.

    IP: 109.67.133.207דווח על תגובה זו

    • לאחוזרים על בדיחה פעמיים... (ל''ת)

      על טפשות ,כל שכן,,, 21/02/13 21:36


      IP: 93.173.76.43 דווח על תגובה זו

    • תוצאה מבורכת! (ל''ת)

      אסף, 22/02/13 05:13


      IP: 99.235.146.90 דווח על תגובה זו

  • 108.

    רוב מצביעי בנט הם חילונים ומאמינים בדרך שהוא עושה כעת! (ל''ת)

    ישר כוח!, 21/02/13 05:21


    IP: 193.239.108.4דווח על תגובה זו

  • 107.

    החרדים הם כת פונדמנטליסטית שאיבדה קשר ליהדות המקורית (ל''ת)

    לפיד קרוב יותר ליהדות מהחרדים, 21/02/13 01:05


    IP: 85.65.57.76דווח על תגובה זו

    • תגובה הזויה בעליל. (ל''ת)

      רחלי, 21/02/13 16:09


      IP: 109.64.221.65 דווח על תגובה זו

  • 106.

    מי שאינו לומד תורה יומם ולילה והוא בריא (רוב החרדים!) שילך לצבא! (ל''ת)

    אלכס טוקבק, 21/02/13 00:07


    IP: 109.67.19.70דווח על תגובה זו

  • 105.

    החרדים אחים רחוקים מאוד, לצערי, הם לא הקרבה הטבעית לנו.

    יואל רז, 21/02/13 00:03

    הרב ברום היקר. לצערי המחלוקת שלנו עם אחנו החרדים הרבה יותר עמוקה מאשר עם אחנו החילונים.
    החרדים אינם רואים בנו אלא כבשים טועות במקרה הטוב, ואני רואה איתם עין בעין בעניין זה.
    תורה אשר מביאה לומדיה למסקנה כי הם חסינים מפני מלחמת מצווה, איננה תורה, לפחות לא כפי שלימדונו רבותנו.
    תורה המביאה לומדיה לנסות להנות כמה שיותר מהסביבה "הנחותה" אשר איננה אוחזת בדפי הגמרא, איננה תורה, לפחות לא כפי שלימדונו רבותינו.
    במילים גסות, החרדים לא סופרים אותנו, הציבור הציוני דתי, ולכן הם אינם קרובים לנו, וצודק בנט שהפסיק את ההתרפסות הדתית לאומית בפני החרדים כפי שהיה עשרות שנים.
    גאה אני בבנט שערכיו מתווים דרכיו ולא הנאותיו
    אני איתו

    IP: 164.138.127.60דווח על תגובה זו

    • עופר שלח, יעל גרמן, יעקב פרי קרובים אליך יותר מהחרדים???

      אדם, 21/02/13 16:11

      די להתרפסות של בנט בפני לפיד.

      IP: 109.64.221.65 דווח על תגובה זו

  • 104.

    גיוס לצה"ל זו מצווה !!לא גזרה כבוד הרב

    בני מהצפון הרחוק, 20/02/13 23:45

    עניך דומעות על שוויון בנטל? למה עיניךָ לא דומעות על חיילים שנהרגים ונפצעים להגן על הבית שלך והישיבה שלך והתלמידים שלך ?

    בלי צבא לא תשבו לבטח בישיבות שלכם שמממונת על ידי אזרחים עובדים ומשלמי מיסים שמשרתים בצבא והולכין למילואים

    קודם כל תוותר על כל התקציבים שלכם !!! ואחר כך נדבר על גזירות ומצוות

    IP: 216.227.117.152דווח על תגובה זו

    • השם ימלוך לעום ועד

      LET GOD ARISE, 21/02/13 00:01

      היגיע הזמן לשדרג את האמונה ולהרים את קרנו של השם היגיע הזמן לגיוס המוני המונים של אנשי אמונה. היגיע הזמן ללחום את מילחמות השם היגיע הזמן לא רק לדבר בשמו אלא גם לעשות בשמו היגיע הזמן להאיר את אלוקי ישראל באלפי אורות היגיע הזמן לטיבעו של השם יתברך ולא רק לקליפתו.היגיע זמן אלוקים השם צבאות מלך ישראל גואל ישראל, חי וקיים לעולמים ועדי עד.

      IP: 37.19.121.233 דווח על תגובה זו

    • נכון !! ממתי גיוס לצבא זו גזירה?? דודה מלך גייס צבא (ל''ת)

      אחד העם, 22/02/13 01:28


      IP: 71.197.153.224 דווח על תגובה זו

  • 103.

    צודק הרב ועוד איך

    משהלה, 20/02/13 23:04

    זה מתקבל עלי כחבר הבית היהודי. שמכל הבעיות העומדים לפנינו באמת, אנחנו מתעסקים בהסתה נגד אחינו החרדים.(למרות חילוקי הדעות) עדיין הם השותפים הטבעיים, חבל לגרום להם לניתוק מאיתנו, אני עוקב אחריהם כבר המון זמן והם תמכו באינטרסים שלנו כל הזמן, לא בטוח שזה יקרה שוב ולכן עלינו להעמיד את בנט ואת שקד החילונית, על טעותם והלואי ואתבדה, אבל ברור שאם נסבול בהמשך \\ מ"החכמה" של מנהיגנו , נזכור בדיוק , מי הביא את הברוך עלינו

    IP: 109.65.96.127דווח על תגובה זו

    • עם קשה עורף

      אבולוציה, 21/02/13 00:12

      על מה אתה מגן חשבת פעם.על האנוכי הסגירותי האינטרסנטי על הפחדני האנטי מודולרי על היממסדי גלותי כמותי.על מה אתה מגן.אין פה ענין הסתה אלא ויכוח תודעתי מובנה בלתי נימנע על אמיתות דבריו של האל.האם האל באמת ככה חושב.האם אלה באמת דבריו או מחשבותיו.חשבת ביכלל פעם על כך.אינטרפטציות יש המון האם זהו האל התנכי.במסע אליו אתה דורך על ים של גופות ודרכך אכזרית ואטומה.צדק צדק תירדוף עשו מישפט הגנו על יתום ואלמנה.מימסדיות דתית יכולה לפעמים להיות מחסה לכל הרע שבעולם.אתה סך הכל שבלוני דוגמטי שמחפש את הנוחיות ומנסה ללחוץ.

      IP: 37.19.121.233 דווח על תגובה זו

  • 102.

    בנט מצליח לפרק את הברית ליכוד-בית יהודי-חרדים..איזה גאון.....

    איל, 20/02/13 22:26

    מה שבנט עושה הוא חמור יותר:

    מה שמחזיק את ההתישבות בארץ ישראל, ובפרט ביהודה ושומרון, זו קואליציה שאותה מכנה ראש-הממשלה, נתניהו "השותפים הטבעיים של ה"ליכוד". מה שכל פרשן פוליטי מתחיל מכיר בתור
    גוש הימין-חרדים, שקיבל בבחירות הללו 61 מנדטים. בבחירות הקודמות קיבל כ-66 מנדטים.
    על גוש זה נשען ראש-הממשלה במאבקיו בארץ ובעיקר מול העולם על אחיזתנו בארץ-ישראל.
    בגוש זה שמרו אמונים זה לזה, ה"ליכוד" , החרדים, הציונות הדתית, העולים מרוסיה ועוד.

    מה שבנט עושה בחוסר אחריות מוחלט הוא פירוק הברית הזו, תוך מאבק בחרדים, ב"ליעוד" ובראש-הממשלה, הנלחם כאריה מזה שנים בעולם להגנת ההתיישבות ביו"ש.

    ועל מי בונה בנט: על לפיד, יעל גרמן, עופר שלח, יעקב פרי ועוד.

    עצוב, טפשי, מאכזב, לא אמין ובעיקר - חסר אחריות מוחלטת של מנהיג ציבור.

    IP: 46.121.205.13דווח על תגובה זו

    • תגובה

      אני, 21/02/13 00:24

      במה אי הליכה לצבא תומכת במיתנחלים איך אפשר להעז ולהגיד השם אמר כך מה לו ולזה.אין הבדל בין גרמן לישי גפני או יוסף.אתה סך הכל מצלם אספקלריה עצמית קולקטיבית תודעתית.מה להשם ולאי עבודה. מבחינתך אתה ממוקם בכיוון מסוים ועליו אתה רוצה להגן,מה לזה ולאמונה באלוקים.אתה סך הכל מגן על הדעות שלך כי נוח לך איתם.להישתנות זה קשה וכואב ולפעמים זה בא עם שבר גדול.לשבור כלים ופרות קדושות לא קל במיוחד כשאתה חי את הפרה הקדושה אבל השם יצר כלים שבורים ושום דבר לא קדוש בעיניו רק השם יתברך בילבד קדוש אך ורק הוא.פרשנות דתית יש למכביר.

      IP: 37.19.121.233 דווח על תגובה זו

  • 101.

    גם לי יש חרדות!

    מישמיש, 20/02/13 21:27

    אני לא מוצא עבודה ויש לי כבר יומיים שלשול מדמם! אני יכול גם לכתוב על זה יעני מכתב ולפרסם אותו פה?? פלייייייייזזזזז!!!!

    IP: 85.64.18.207

  • 100.

    ראש ישיבת ההסדר שילה ומוסדותיה - ה"נכבד"

    דברי הבל, 20/02/13 21:17

    אני קורא את המכתב הזה שכולו גוזמא והגזמה - "אני ... כאשר כל רבני ישראל בוכים ומתפללים יומם ולילה לביטול הגזרה ואילו אתה נמנה על מוביליה. ...החיבור הזה ולא לעשות חיבורים עם מפלגות שלא רואות בתורה את תכלית חייהם".הרבה רעל יש בדברים-מובילים לעמות ולא לפתרון וזה עוד מפיו של "ראש ישיבת ההסדר שילה ומוסדותיה " שבמקרה ואולי צריכים הגדלה בתקציב?

    IP: 85.64.204.221דווח על תגובה זו

  • 99.

    אפי איתם, כיו"ר המפד"ל, עשה לפני עשר שנים את אותה הטעות וכרת ברית עם מ

    לא רב אם אף אחד, 20/02/13 20:57

    רב ומחנך בישראל ? עובדה היסטורית משכילה? זאת פאר ההשכלה היהודית? שנאמר אחד ועוד אחד זה אחד עשרה.
    זאת תמצית הבורות .שחור על גבי לבן .בורתם אומנותם.עצוב שיש כאלה שבולעים כל מילה של רב בכיר כזה .

    IP: 85.64.204.221דווח על תגובה זו

    • תגובה מטופשת.....

      sush, 20/02/13 22:40

      חוץ מלהשמיץ וללכלך על ראש ישיבה ומחנך דגול הזועק מקירות לבו בכאב יהודי אמיתי .. לא אמרת שום מילה לענין... חבל!!

      IP: 93.173.162.166 דווח על תגובה זו

      • בורותם אומנותם

        יוני, 21/02/13 17:03

        שום מילה לעניין? במקום לקרב זה לזה אחים עם דעות מנוגדות. כבודו ממציא עובדות ומעוות את ההיסטוריה [ או שמא זאת ההיסטוריה שלו] -תחת הכיסוי של "ראש ישיבה ומחנך דגול"...ואני שואל למה? לאהבת ישראל? האם צריך לשתוק מול מילים יפות המכסות על רעל וגזענות טוב היה עם שלח לו בצורה אישית אבל כאן מול כולם אסור לשתוק על תרעלה שכזו

        IP: 62.0.1.82 דווח על תגובה זו

  • 98.

    רב מיכאל כל עם ישראל אחים זה לזה ולא כל "האחים" הם עם ישראל (ל''ת)

    יונתן שכבר לא כל כך קטן, 20/02/13 20:47


    IP: 85.64.204.221דווח על תגובה זו

  • 97.

    האם?

    משיב הרוח, 20/02/13 19:53

    המנהיגות הפוליטית של "לומדי התורה" אינם אוהבים את מדינת ישראל ועם ישראל, אלא רק את הסקטור שלהם.הם יעשו הכל כדי לנצל, לסחוט ולהשיג תנאים לעצמם ולסקטור שלהם, בעוד שיאיר לפיד ומפלגתו רוצים בטובת המדינה וכלל הציבור.
    לא הכל נמדד רק באהבת התורה. יש, וראוי שיהיו גם ערכים נוספים לעם ישראל ולמדינת ישראל.

    IP: 79.176.166.214דווח על תגובה זו

  • 96.

    שמעתי שבנט ולפיד מתכונים לגרש נשותיהם ולהתגורר יחד. (ל''ת)

    משה, 20/02/13 19:45


    IP: 37.60.44.113דווח על תגובה זו

  • 95.

    ההטייה בשם "ישיבות ההסדר"

    ב.ח., 20/02/13 18:38

    גם המשרתים בישיבות ההסדר לא נוטלים בשרות המדינה במידב שווה. אומנם הם משרתים יותר ממי שלא משרת בכלל אך איך אפשר להשוות שרות של 36 חודשים לתקופה של כ-16 חודשים בלבד שמשרתים בחורים במסגרת ישיבות ההסדר.
    אם יותר בחורים ישרתו שרות מלא תהיה אפשרות להוריד את גיל השחרור מהמילואים. תהיה אפילו אפשרות לקצר את משך השרות מ-36 חודשים אולי ל-24 אולי אפילו לפחות. (הרי בחורים במסלול ישיבות ההסדר משרתים רק כ-16 חודשים בחילות קרביים כולל תקופת ההכשרה.והם נחשבים כחיילים מקצועיים.)

    IP: 195.244.23.42דווח על תגובה זו

  • 94.

    ידידי הרב ברום : אני חבריך מימי כרם ביבנה נדהם להווכח

    בן צבי, 20/02/13 17:56

    כמה החולשה והבלבול שלנו, תלמידי הישיבה לשעבר, כלפי העולם החרדי,היתה אז ועודנה היום בעוצמה שלא תאמן.
    אתה מדגיש את הברית ה"טבעית" שלנו עם החרדים ומוסיף : " אני מרגיש אי נוחות גדולה כאשר כל רבני ישראל בוכים ומתפללים יומם ולילה ואנחנו...".
    אם הברית ה"טבעית" אכן כ"כ משמעותית ופועלת ויש להמשיך לקיימה, היכן היתה הברית ה"טבעית" הזאת כאשר אנחנו היינו במצוקה נוראה בימי הפינוי מגוש קטיף ?! גם אנחנו בכינו והתפללנו !!!
    עלינו לומר את האמת כמות שהיא : יש לנו מכנה משותף עם העולם החרדי והיא התורה. אלא שהצורה שהם מתנהלים בחיי היומיום ע"פ התורה שונה ,ולא פעם הפוכה, מהדרך שהציונות הדתית תורנית מחנכת ומתנהלת בפועל ,בעיקר במרחב הציבורי.
    על זה כרגע המאבק והנסיון לשנות !!!
    נמיכות הקומה וההתבטלות הגורפת שלנו כלפי החרדים , הגיע הזמן שתחלוף מן העולם.
    יחס של כבוד לרבניהם והערכה ללומדי התורה שביניהם - כן, אבל הם במפורש אינם בעלי ברית. הן בגלל יחסם המבטל והמתנשא (כולל הפניית עורף!)כלפינו והן בגלל שדרכם בתרגום התורה לחיי המעשה, ובפרט בחיים הציבוריים שונה בתכלית מדרכינו.

    IP: 199.203.56.230דווח על תגובה זו

    • אני מצדיעה לך אדוני, כל הכבוד לך (ל''ת)

      ברוריה מקרית חיים, 21/02/13 06:08


      IP: 109.66.80.206 דווח על תגובה זו

  • 93.

    הרב ברום אנא קרא את זה - מתלמידך לשעבר

    אהבתי את הרב מאוד שהייתי בישיבה, 20/02/13 16:56

    הרב, בוא תסתובב בבני ברק ב2:00 בלילה, תראה את כולם מסתובבים. תבוא לכוללים בביקורת ישיבות ותראה מה המצב. כולם עובדים היום בשחור. רק לא להיות חלק "משלטון הכויפרים". רק לגנוב מהמדינה - זו מצווה, כי אין "דינא דמלכותא דינא במלכות רשע" (ציטוט מחברים חרדים שכאלה שקיבלו פסק הלכה מהרב שלהם). יש להם פורומים שמחליפים סרטים בדיסקים שהם ממש לא נקיים וכו' ואחרי זה אומרים שהם לא רוצים ללכת לצבא כדי לא להתלכלך תורנית. בוא תראה את העובדות החרדיות במשרדים. תראה את הלבוש שלהם. עזוב, הם ממש לא מה שאתה חושב...

    זה לא כמו התלמידים שלך שלא רק שלומדים ממש, אלה גם הולכים לצבא ונוטעים בית בארץ ישראל, משלמים מיסים, מגדלים ילדים על ערכים. והחבר'ה בישיבה שלא מצליחים ללמוד הולכים ליחידות מיוחדות בהמלצתך...אז מה קרה לך????

    חבל הרב, אתה מבזה את עצמך במכתב זה. אנשים לא מכירים איזה איש עם ישראל אתה.
    כדאי הרב שקודם תבדוק מה המצב בשטח. לצערי, המצב ממש לא כפי שאתה כותב בישיבות ובכוללים החרדים...הציבור החרדי ברובו, ממש ממש לא חרד לדבר ה'...

    IP: 212.199.236.254דווח על תגובה זו

    • תפסיק לבלבל במוח, ב2 בלילה הרחובות שוממים כמו בכל מקום (ל''ת)

      אליעד, 20/02/13 17:15


      IP: 212.76.124.33 דווח על תגובה זו

      • עזוב (ל''ת)

        גרתי בבני ברק, 21/02/13 15:41


        IP: 212.199.236.254 דווח על תגובה זו

      • עזוב, ע'לנה? אנחנו מכירים את הציבור החרדי. הפאות שלכם והשמלות. די נו (ל''ת)

        גדלתי כחרדי ואז הלכתי לשילה, 21/02/13 15:44


        IP: 212.199.236.254 דווח על תגובה זו

  • 92.

    שאלות לכבוד הרב

    ליאור, 20/02/13 16:25

    א. איפה היו החרדים כשהיה גירוש גוש קטיף ?
    ב. למה אתה רואה קרבה רבה יותר לאחינו החרדים מאשר לאחינו החילונים שרוצים לשמור על הגחלת היהודית ואינם קוראים לנו בית של גויים?
    ג. מי משניא את הדת על החילונים האם אנחנו או החרדים ?

    ד. השאלה העקרונית מה יקרה אם בחורי ישיבות ילכו להסדר למשל האם עולם התורה יקרוס ?

    IP: 147.237.248.2דווח על תגובה זו

  • 91.

    כבוד הרב, חוששני שכן, השנאה של המזרחניקים הקלסיים גדולה לעין שיעור על

    אברך, 20/02/13 16:17

    על שינאת לפ]יד ללומדי התורה , נכון בעיקר לחרדים, הסיבה מאד פשוטה, רבי עקיבא סיפר כמה היה שונא תלמידי חכמים עד כדי שאמר תן לי ת"ח ואשכנו כערוד, הסיבה היא משום שהעמי הארץ מרגישים לא שלמים עם אוראח חייהם, והם חושבים שמי שלומד תורה מתנשא עליהם, נקודה נוספת שהם מרגישים שהחרדי יותר "צדיקיםן " מהם, המזרחניקים מעדיפים להיות יותר קרובים לחילונים משום שהם מרגישים לידם "צדיקים יותר"

    IP: 85.250.187.235דווח על תגובה זו

  • 90.

    רב מנותק

    ארדי, 20/02/13 16:12

    אתה מדבר אל בנט כאילו הוא אתה. אתה מדבר מהרהורי ליבך ולא מחובר למציאות. אם היית עוקב אחרי הדעות שבנט השמיע במהלך הקמפיין היית שם לב שהוא מחזיק בדעות קצת שונות ממך. עם כל הכבוד שהוא רוחש ללומדי התורה הוא דיבר גם על הורדת מחירי הדיור, ועל מלחמה בטייקונים ובוועדים הגדולים ועל עוד דברים שכנראה ממרום מושבך התורני, שכחת מהם. יסלח לי כבודו אבל בנט לקח את תורתך המונחת בקרן זווית והפך אותה לתורת חיים הדנה בהכל. מבקש ממך לכבד את זה ואולי גם להגדיל ראש ולתמוך.

    IP: 79.181.16.54דווח על תגובה זו

  • 89.

    מקווה שנתניהו יעיף קיבינימאט את בנט ללפיד שיתייבשו ויתאדו באופוזיציה! (ל''ת)

    עדיף לבני ויחימוביץ' על 2 הליצנים לפיד ובנט!, 20/02/13 15:43


    IP: 95.86.89.133

  • 88.

    כבוד הרב מכאל ברום

    פטריק סויסה, 20/02/13 15:28

    אם תשאל את כל חברי הטובים הם יגדירו אותי כרחוק אלף שנות אור מכל מה שקשור ביהדות אני אוכל שקצים טרפות חזיר ועוד לא צם ביום כיפור אבל הולך לביית כנסת עם אבי ומורי רק כדיי לגרום לו אושר כל תורת ישראל מבוססת על קבלת האחר ועל מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך ואהבת לרעך כמוך אני בחרתי בבית הינודי רק משום שאני מתגעגע לערכים של הרב קוק תורה ועבודה אהבת הארץ כיבוד אב ואם שיוון בנטל זה להוא ולומר אני חלק מהעם הזה גם אני שותף למאמץ על שמירת הארץ אנא ממך תהייה אמיץ תחזיר את אהבת התורה ותמוך במהלכים שלו

    IP: 95.35.63.235דווח על תגובה זו

  • 87.

    אין קירבה בין הלאומיים לחרדים, נהפוכו

    זיו ריצקין, 20/02/13 15:26

    אלה ציונים ואלה אנטי-ציונים (אנטי אנטי, חבר הכנסת אלי ישי, אנטי, חרף הכחשותיך. לך לבני-ברק ותבקש חשבונית מס תשמע מה דעתם על המדינה).
    אלה אנשי עבודה חרוצים ואלה ספחות החיים על תרומות מתוך בחירה. אלה בונים את הארץ על כל גבעה חשופה ואלה מתנקזים לשכונות גטו סגורות ככל הניתן, איפה שניתן. אלה לוחמים גיבורים ואלה מסתופפים אצל הספרים.
    אצל אלה לימוד תורה הוא אמצעי לחיים יהדיים נכונים ואצל אלה לימוד תורה הוא המטרה לא האמצעי.
    אין רחוקים משני המגזרים האלה.

    IP: 62.90.179.134דווח על תגובה זו

  • 86.

    המבחן האמיתי הוא : האם אתה בן אדם " ? ולא אם אתה יהודי.

    פישלזון, 20/02/13 15:24

    מעדיף ערבי שהוא בן אדם על חרד שחושב שנגזר עלי משמים לכלכל אותו בזמו לימודיו ושלא נחשב בעיני כבן אדם בכלל.
    אני שוב אומר לכל עם ישראל - לא רוצה לגייס חרדים אני פשוט רוצה לסגור להם את ברז הכסף, לייבש אותם והם כבר ירוצו אחרי החילונים שיתנו להם עבודה על מנת שיוכלו להביא אוכל לילדיהם.

    IP: 80.179.6.136דווח על תגובה זו

    • גם אחשורוש רצה לייבש אותנו תמורת עשרת אלפים שקל כסף, ומאז אנו חוגגים (ל''ת)

      פורים כל שנה., 20/02/13 16:57


      IP: 2.55.140.59 דווח על תגובה זו

  • 85.

    אם הקרבה שלנו לחרדים כל כך טבעית ...

    יצחק, 20/02/13 15:20

    איך זה שבמהלך השנים כל פעם שהיינו צריכים אותם הם הפנו לנו עורף.

    הקרבה אליהם אולי טבעית לנו - אבל לא להם.

    IP: 81.218.198.147דווח על תגובה זו

  • 84.

    קיום התורה - כן. לימוד התורה כמקצוע = לא לא לא.

    זיו ריצקין, 20/02/13 15:12

    זה הרבה מעבר למאבק מגזרי בין חרדים לחילוניים. יש כאן קרב אמיתי על אופיה של היהדות בארץ-ישראל. האמונה כי לימוד תורה מבוקר עד ערב משרת את עם ישראל אינה אקסיומה אלא פרשנות שנוצרה בימי הגלות באירופה, כשליהודים לא היה עוד הרבה מה לעשות. פרשנות זאת הכתה שורשים בארץ ישראל ומאז היא מעמיקה אותם ואף מתרחבת וגדלה על שלל עיוותיה. מדובר בפרשנות שגויה וממיתה. ממיתה. אין מקום לכך ביהדות - והגית בו יומם ולילה = וחשבת עליו ושמת אותו לנגד עיניך (מבחינה רוחנית) וחיית לפיו ולאורו.
    המצאת הפרוש המשני למושג להגות בספרים נוצר מטעם.לא הייתה שום כוונה שהתורה שניתנה לנו כדי שנחיה לאורה תהפוך לעיסוק יומיומי ותערום תילי תילים של התפלפלויות בארמית שיעסיקו מאות אלפי אברכים יום ביומו, מבוקר עד ליל, מצאת החמה עד צאת הנשמה.
    בנט מבין זאת רק שלא נעים לו לומר בצורה מפורשת לרבותיו - לא עוד. לימוד בישיבה על תיכונית, כשלב מכין לחיים יהודיים זה עוד ניחא, אבל מכאן ועד להאמין באמת שעצם העובדה שיושבים ררבות אנשים ומתנדנדים בארמית מצויה תורמים לביטחונה ש ישראל...
    בנט ממש רחוק מהתפיסה הזאת, רק ייקח לו עוד קצת זמן עד שהוא יצהיר

    IP: 62.90.179.134דווח על תגובה זו

    • " לא ימוש ספר התורה הזה מפיך..והגית בו יומם ולילה"

      עפ''ל, 20/02/13 17:00

      כאשר בורים שאינם בקיאים במקראות מפורשות, באים ללמד רבנים מוסמכים תורה.. בדיחה.

      IP: 2.55.140.59 דווח על תגובה זו

    • יישר כח עצום, זיו!

      אריאל, 20/02/13 17:23

      אתה מבטא היטב את דרך היהדות האמיתית לעומת דרך היהדות השקרית - החרדית.

      IP: 109.65.118.137 דווח על תגובה זו

  • 83.

    לומדי התורה על חשבון תקציבי החולים והמסכנים (ל''ת)

    שי, 20/02/13 15:05


    IP: 84.108.174.140דווח על תגובה זו

  • 82.

    אסור לבנט לבגוד בבוחרים שלו, לא רוצים את לפיד (ל''ת)

    מזרחי, 20/02/13 14:45


    IP: 212.76.124.33דווח על תגובה זו

  • 81.

    כבוד הרב..מדובר אך ורק בתיקים. בנט רוצה את תיקי ש"ס (ל''ת)

    תתפטר, 20/02/13 14:35


    IP: 85.250.189.230דווח על תגובה זו

  • 80.

    ברוך ה' צורי המלמד ידי לקרב אצבעותיי למלחמה

    דוד המלך, 20/02/13 14:28

    כנראה שגם דו המלך לא היה מקבל עליך כבוד ראש הישיבה, במקום שיש חילול ה' אין עושים כבוד לרב, אי גיוס חרדים לצבא הוא חילול ה' הכי גדול שיש כאן, לך כבוד הרב ללמוד את דרשת חז"ל על הפסוק " מי בז ליום קטנות" חבל שבמקום מאמר דעה לא בחרת לדון בהלכה, האם יש חובת גיוס לצה"ל או לא, אבל למה שזה יעניין אותך...
    הכי חשוב כנראה לדעתך הוא שהחרדים לא יחזיקו מאיתנו "כפיפניקים", תפסיקו כבר לפחד מהצל של עצמכם. איך אתה יכול לשלוח תלמידים לצבא עם תגובה כזו? איזו נמיכות קומה.

    IP: 192.116.232.69דווח על תגובה זו

    • "ולא יראה בך ערוות דבר ושב מאחריך" כנראה שהצו הזה בתורה לא ממש חשוב לך

      בוחן משוואות, 20/02/13 14:58

      ההשוואה לצבא דוד המלך מטומטמת, במקרה הטוב..

      האם בצבא דוד המלך חילקו גלולות נגד הריון למתגייסות ?

      האם המתגייסות בצבא דוד המלך קיבלו מימון להפסקת הריון ?

      כאמור, השוואה מטומטמת.

      IP: 2.55.140.59 דווח על תגובה זו

      • אתה סתם שתוף מוח במקרה הטוב ושטוף זימה במקרה הגרוע

        דוד המלך, 20/02/13 15:11

        אז תבואו לצבא ותשנו, אל תשב על הטריבונה ותזרוק עלבונות ותצעק זה לא בסדר.
        השאלה היא נורא בסיסית: האם יש חובה הלכתית להתגייס - ע"פ כל הראשונים כנראה שכן.
        אל תצפה מרבנים שמקבלים כסף להחליט בזה, לך תלמד את הסוגיה לבד.
        אבל כמו כל חרדי למה למה לבדוק מה כתוב בתורה עדיף לראות מה קורה בבנק.
        חוץ מזה איך אתה יודע מה עושים בצבא, היית שם..? אין בנות בנחל חרדי אתם פשוט...משתמטים

        IP: 212.143.173.198 דווח על תגובה זו

        • לא אני גייסתי בנות לצה"ל-דבר שלא קיים בכל מדינה מתוקנת כדי שישמשו..

          קשוט עצמך, 20/02/13 15:35

          אני מצפה מאדם בעל הגיון סביר, שלא ישווה בין דברים שהדמיון ביניהם אפילו אינו מקרי, זה יותר מדאי ?

          IP: 2.55.140.59 דווח על תגובה זו

          • למה אתה מתחמק מהשאלה

            דוד, 20/02/13 16:47

            דיון הלכתי אתה מסול לקיים?. גם ברחוב יש בנות. אולי תישאר מסוגר ביתך? או שחלילה אתה לא מצליח להתמודד...

            IP: 95.35.63.46 דווח על תגובה זו

            • מתחמק מהשאלה הוא מי שחושב שפגיעה אישית בי תביא לו נצחון..

              לגופו של ענין-ולא לגופו של המגיב, 20/02/13 17:04

              לא אני הנושא העומד לדיון.

              רוצה דיון הלכתי ? קבל.

              הרמב"ם -סמכות הלכתית בשבילך ?- פוסק כי אסור והמצא בחברת פורקי עול תורה ומצוות, כי טבעו של אדם להמשך אחר החברה, ולכן עדיף לברוח למדבריות מאשר להמצא בחברת אנשים כאלה..

              IP: 2.55.140.59 דווח על תגובה זו

              • הפוסל במומו פוסל

                ל, 20/02/13 17:27

                הרמב"ם ממש לא נמנע מחברת המוסלמים במצרים. הוא גם קבע שאין לחלוץ אלא יש לייבם.
                באשר להשוואות שאין להן מקום, אתה לא מוכן להשוות בין צבא דוד וצה"ל ואני לא מוכן להשוות בין חיקוי עילג של פולני לעם ישראל. אם עליה לארץ היא עליה בחומה, אז מה אתם עושים פה? תשאירו לנו את ארץ הקודש ותחכו בחוץ למשיח. אזרחי ישראל כפופים לחוק שירות הביטחון והקומבינה שלכם נמאסה באופן עקרוני.
                מבחינת ההלכה, אסור לשלוח מוגי לב אל מול פני המלחמה, אז אולי עדיף שתמשיכו להתחבא מאחרוני הסינר של הרבנית.

                IP: 212.179.46.21 דווח על תגובה זו

              • דוגמא לא טובה

                דוד, 20/02/13 17:56

                1. זה כתוב בשמונה פרקים פרק רביעי- זה פשוט הסבר לפסוק בירמיה

                2. השאלה הבסיסית - האם אנחנו במלחמה? (כן)
                3. האם ההגדרה ההילכתית היא מלחמת מצווה? (כן. עיין רמב"ם הלכות מלכים - ספר הלכה)
                4. האם בנחל החרדי, בפלוגות של ישיבות ההסדר יש מספיק צניעות כדי גם לקיים את המצווה הזו וגם לצאת ידי חובת ההלכה? (כן)
                5. האם אדם שמעולם לא היה בצבא יכול להוציא עליו לעז/ לשון הרע/ שקרים ולהחשב דתי/ נציג של עולם התורה? (לא)

                בקיצור, תפסיק לבלבל את המוח צא מNRG מעריב שהוא בטח לא יותר "כשר" מהצבא ותתגייס - זה לא יכאב, אולי אפילו תגדיל שם שמים שם

                IP: 192.114.177.190 דווח על תגובה זו

  • 79.

    צודק 100 אחוז נפתלי איך אתה הולך עם לפיד שלא רוצה חרדים?

    יאיר, 20/02/13 14:26

    הרי אנחנו דתיים הוא לפיד בעד חלוקת הארץ , איך אתה יכול ללכת איתו ? תצטרף כר לליכוד אחי

    IP: 109.160.176.66דווח על תגובה זו

    • לפיד ובנט יודעים שהפלסטינים רחוקים מלקבל שלום מכל סוג (ל''ת)

      המציאות פשוטה הפלסטינים ילכו למשא ומתן סתמי, 20/02/13 14:31


      IP: 89.139.168.54 דווח על תגובה זו

    • האם לא לעבוד זה לשמור על התורה? זה להתרחק מהיהדות יותר מלפיד (ל''ת)

      ש''ס מפלגה יהודית פחות מיש עתיד. נקודה, 20/02/13 15:01


      IP: 109.64.213.20 דווח על תגובה זו

      • בסיס היהדות הוא לימוד התורה וקיום מצוותיה ברגע שלפיד יסכים על זה יהיה (ל''ת)

        על מה לדבר, 20/02/13 15:05


        IP: 2.55.140.59 דווח על תגובה זו

  • 78.

    רק בנט ציוני אמיתי שדוגל בעבודה והגנה על המדינה (ל''ת)

    למה הכותב מתעלם מהציונות הדתית שבה הוא מלמד, 20/02/13 14:25


    IP: 89.139.168.54דווח על תגובה זו

    • 'שיוויון בנטל" מתחיל מהערבים תושבי מדינת ישראל הסוחטים מתקציב המדינה (ל''ת)

      סך 11 מיליארד ש''ח, 20/02/13 15:03


      IP: 2.55.140.59 דווח על תגובה זו

  • 77.

    יש זכות לדרוש שירות חרדים בצה"ל - אין זכות להסית נגדם בסגנון גרמני

    כמו יאיר ממשיך דרכו של טומי, 20/02/13 14:24

    יאיר מהפלגה שכולה שנאת חרדים והסתה כנגדם

    חוץ מזה אין כלום במפלגה זו וזהו הדבק שמדביק אותה ואת חלקים מהציבור אליה

    זו הבעיה עם יש עתיד .. השימוש בהסתה מגזרית!

    ברור שחרדים צריכים לעבוד ולשרת זו לא השאלה
    השאלה היא האם מותר להסית בשיטה של הנאצ.. במדינת ישראל

    האם טקטיקות של ההון-שלטון-עיתון שזהות לשיטת התעמולה הנאצ... לגיטימיות בשיווק מפלגה בישראל

    IP: 74.120.15.150

    • החרדים מסיתים נגד החילונים ראה רבבודיה

      צינות חוצה מחנות חרדים הם אנטי ציונים, 20/02/13 14:28

      מי הסית נגד החרדים
      רק עובדות נאמרו רק עובדות
      מי שמשמיץ זה עובדיה שקורא לחילונים אוכלי שפנים לא אכלתי שפן מעולם
      וזה לא הזמן להשתפן מול ביבי והחרדים

      IP: 89.139.168.54 דווח על תגובה זו

      • העובדות אינו אלו שהתקשורת מלעיטה אותך בהן

        תרגיל בעובדות, 20/02/13 15:09

        כמה מקבל הציבור החרדי המונה כ-30% מהתלמידים

        מעוגת תקציב החינוך ?

        תשובה: 5%.

        זו אחת העובדות שלא תקרא עליהן בתקשורת.

        IP: 2.55.140.59 דווח על תגובה זו

  • 76.

    לפיד יותר קרוב אלינו מהחרדים. זו המציאות

    לפיד מכבד תורה, 20/02/13 14:24

    ולפיד מכבד תורה, ואם זה תלוי בו הוא יעודד לימוד פחות שטחי של תורה בבתי ספר (וכבר אמר בפירוש שלדעתו יש להכיר משנה וגמרא לתלמידים חילונים)
    הרבה חילונים צעירים מתלוננים שהם מופלים לרעה מבחינת לימוד תורה בבית הספר!
    לא מלמדים אותם כתב רש"י (!) ואפס משניות, אפילו לא מסכת אבות. הלימוד מאוד שטחי ושמעתי על תלמידים בתיכון שיצאו משיעורי תנ"ך בגלל שהרגישו שהרמה לא מתאימה לגילם.
    בנט עושה מצווה גדולה של קירוב לבבות ומושך את כלל ישראל והחילונים להיפתח יותר לתורה.
    יש לו זכות לתקן הרבה קלקולים שנעשו וגורמים לשנאת אחים.

    IP: 82.80.19.88דווח על תגובה זו

    • מה זה להכיר משנה וגמרא

      יעקב, 20/02/13 15:28

      תורה נועדה ללמוד ולקיים, זה היה נכון אז היום ומחר. ושראש הישיבה אומר את דבריו מדם ליבו יש לקרא דבריו ובעיון . גם אני הצבעתי לבנט ואני -בניגוד לרב -מצטער על זה צער רב.

      IP: 77.126.236.44 דווח על תגובה זו

      • ואיך יקיימו אם לא יכירו?

        משה, 21/02/13 03:01

        וכשהחרדים כציבור גורמים לתורה להיראות משהו כל כך מנותק ואגואיסטי?

        IP: 213.8.59.241 דווח על תגובה זו

    • אם לפיד קרוב אליך מהחרדים-כנראה שאתה דתי בקושי.. (ל''ת)

      דתומטר, 20/02/13 15:38


      IP: 2.55.140.59 דווח על תגובה זו

      • בימינו אין יותר פרות קדושות

        אני, 21/02/13 00:31

        ןאולי זה אומר שהדת ואלה שמדברים בשמה במיוחד המימסד החרדי טועים ובגדול ולא רואים את האמת לאמיתה על המערכת שלהם.רק מימסדים יכולים לייצר את הסאוב הגדול ביותר. כשהם מיסתאבים המונים מיסתאבים.

        IP: 37.19.121.233 דווח על תגובה זו

  • 75.

    כב' הרב ברום. אתה טועה. בנט בכל הזדמנות מדבר על חשיבות לומדי התורה (ל''ת)

    בנט עושה: סור מרע ואח''כ עשה טוב., 20/02/13 14:23


    IP: 89.139.5.61דווח על תגובה זו

  • 74.

    מסכים ב-100% עם הכותב. הצבענו לבנט וקיבלנו בחבילה אחת איתו את לפיד

    ערן, 20/02/13 13:28

    שונא החרדים ( שגם לא ממש מת על הדתיים, רק שכרגע נוח לו להסתיר את זה). זכותו של בנט להאבק על עיקרון השוויון בנטל, אך לא מתוך ברית הזויה עם לפיד.

    IP: 84.228.151.65דווח על תגובה זו

    • הצבענוו בנט בזכות קיום החזון הציוני ולא החרדי (ל''ת)

      בנט אנחנו אתך, 20/02/13 14:32


      IP: 89.139.168.54 דווח על תגובה זו

  • 73.

    הרב צודק-בחרנו בנט קיבלנו לפיד (ל''ת)

    ישראל, 20/02/13 13:21


    IP: 192.117.141.98דווח על תגובה זו

  • 72.

    רב שמעדיף את הלומדים תורה עם דזל והשתמטות, אינו רב

    אלון, 20/02/13 13:16

    מר ברום,

    כן, אינך רב בעיניי שכן אתה מעדיף את אלו המשתמטים ומחללים שם שמיים בגזילתם את ממונינו ודעתנו. אלו שלכאורה המיצגים את היהדות -- מרחיקים אחרים ממנה.
    הרי גם בעיני החרדים אתה בגדר "מר" ברום ותו לא.
    עם ישראל אינו זקוק ללימוד תורה שבה עם גזל והשתמטות.


    אלון.

    IP: 213.57.83.117דווח על תגובה זו

    • אז מי כן מייצג את דמות הרב בעיניך ואת עולם התורה - לפיד!?...

      ניר, 20/02/13 14:21

      גם אם תתקבל טענתך האווילית והלא מבוססת ואכן עם החרדים קיימת תופעה של לימוד תורה עם גזל והשתמטות -

      עם לפיד לא יהיה לימוד תורה כלל - מה עדיף...?...

      יש ליקויים בהתנהלות הציבור החרדי כפי שיש ליקויים רבים אחרים במדינה (למשל מנופאי בנמל שמקבל משכורת של 50,000 ש"ח - שם זה גזל אמיתי האמן לי) - צריך לפתור אותם בלי התלהמות מיותרת אלא מתוך הסכמה והבנה.

      יהיר לפיד ומר בנט לא נראים ככאלה המוכנים לפשרות בנושא.

      הם מוכנים לשבת עם שלי יחימוביץ' למרות שהתפיסות הכלכליות שלהם רחוקים כרחוק מזרח ומערב בנט מוכן אף לשבת עם ציפי ליבני שעמדותיה המדיניות לא בדיוק עולות בקנה אחד עם האני מאמין של הבית היהודי.

      עם כולם מוכנים לשבת ולהתפשר חוץ מהחרדים...

      אם רב הוא רב אמיתי והדת היא אכן מרכז חייו הרי שלא רק שהוא צריך - הוא חייב להזדעק ולצאת כנגד תופעה מבישה שכזו.

      IP: 147.237.70.62 דווח על תגובה זו

  • 71.

    הרב מיכאל ברום - "משהוא חדש מתחיל" מפסיקים לממן משתמטים ובטלנים

    שי, 20/02/13 13:04

    המדינה אמורה לדאוג למי שלומד מתגייס ועובד

    ולא לאלו שעושים בלימוד תורה קרדום לחפור בו.

    ולא לאלו שעשו מהדת מקצוע.

    הקיצבאות שאנחנו מממנים יוצרות דור פלשטינאי וחרדי נוסף שחי על צווארינו.


    אנחנו לא מתכוונים לממן אותם יותר.

    IP: 193.46.64.93דווח על תגובה זו

    • מה שהיה הוא שיהיה וצמד החמד לפיד-בנט ילכו למדבר האופוזיציוני ל-4 שנים. (ל''ת)

      מנתח פוליטי, 20/02/13 13:35


      IP: 2.55.140.59 דווח על תגובה זו

      • מר מנתח פלסטי, אתה טועה. ילכו לאופוזיציה לחודשיים. (ל''ת)

        בחירות בקרוב., 20/02/13 15:17


        IP: 84.111.45.33 דווח על תגובה זו

        • בחירות בקרוב שיעלו לי עוד 500.000.000 שקל, והכל באשמת בנט.

          העם לא יסלח לו.., 20/02/13 15:42

          'כסף קטן' שהיה יכול להציל חיים על ידי מימון תרופות למסכנים ועניים, אבל מה זה חשוב, העיקר שבנט ולפיד ימריאו בחלומות..

          IP: 2.55.140.59 דווח על תגובה זו

  • 70.

    המפד"ל בחוץ=פינוי ישובים!

    איציק, 20/02/13 11:44

    לכן על בנט וחבריו להזדרז לפני שביבי יעשה
    מהלכים נוספים ויצרף גם את יחימוביץ וקדימה לקואליציה .
    ביבי לחוץ בגלל אובמה , והוא רוצה להציג קואליציה מתונה שמוכנה לויתורים .
    בנט צריך להכנס לקואליציה יחד עם ש"ס ובלי אגודה , כדי להפוך את הממשלה לימנית יותר !
    קורים פה דברים עם פוטנציאל עצום של סיכון להתיישבות ולמדינה בכלל !
    בנט , התעשת !!

    IP: 81.218.0.246דווח על תגובה זו

    • בנט כרת ברית לא קדושה עם לפיד והחשבון יוגש בבחירות הבאות.. (ל''ת)

      בוחר מאוכזב, 20/02/13 13:37


      IP: 2.55.140.59 דווח על תגובה זו

  • 69.

    למינים ולמלשינים אל תהי תקווה וכול הזדים במהרה יאבדו (ל''ת)

    יהושפט, 20/02/13 11:36


    IP: 87.68.252.119דווח על תגובה זו

  • 68.

    בנט יצא ניקק ניקק

    ציפי, 20/02/13 11:27

    יש עתיד זה מרץ החדשה

    IP: 87.68.252.119דווח על תגובה זו

  • 67.

    תגובה 29 חובה לקרוא!!!!!! (ל''ת)

    מצטרף, 20/02/13 11:19


    IP: 46.117.183.53דווח על תגובה זו

  • 66.

    לפיד ובנט זה רוב הציבור ביבי תתעשט ותקים קואליציה לפי בקשת

    יהודית, 20/02/13 11:04

    הציבור בלי ש"ס כי הם רק מגדילים את הגרעון במדינה משנה לשנה כי הם מתרבים ולא נותנים כלום למדינה מה הדבק הזה בש"ס אוכלי חינם רודפי בצע עלוקות על העם. ביבי למי אתה שומע ל10% מהעם או ל90% מהעם תדע ביבי שהעם לא יסלח וישכח אם תכניסם לממשלה ואז בחירות הבאות תגיע ל4 מנדטים זו ההזדמנות להחליפם בבית היהודי תנועה אמיתית שדואגת לעם ולתושביה בשיוויון ואין לה שום אינטרסים כספיים

    IP: 213.57.159.195דווח על תגובה זו

    • ממשלה ליכוד ביתנו. התנועה. יש עתיד. הבית היהודי. ומופז זו

      נכון לעמיתה, 20/02/13 11:10

      הממשלה שרוב העם רוצה מה קשה בזה ביבי? תנסה ותראה שזה ישתלם לך ותצא גדול ואולי בעוד 4 שנים יבחרו בך שוב

      IP: 213.57.159.195 דווח על תגובה זו

      • לא צריך את לפיד החתרן. החרדים+ הבית היהודי+ לבני - זה מספיק. אפשר לצרף

        ערן, 20/02/13 13:36

        גם את העבודה, שתוכל להשפיע על המדיניות הכלכלית.

        IP: 84.228.151.65 דווח על תגובה זו

        • מדינת ישראל צריכה ממשלה ל-4 שנים ולא לשנה וחצי כמו שלפיד מתכנן (ל''ת)

          עמ''י, 20/02/13 13:45


          IP: 2.55.140.59 דווח על תגובה זו

    • 31 מנדטים אינם רוב הציבור-מספיק עם השקר הזה. (ל''ת)

      מ, 20/02/13 13:41


      IP: 2.55.140.59 דווח על תגובה זו

  • 65.

    בפוליטיקה התנהג כפוליטיקאי

    אביעד, 20/02/13 10:57

    לנפתליבנט ראיה ארוכת טווח, והוא יודע בדיוק מה הוא עושה בברית עם לפיד

    IP: 147.237.70.107דווח על תגובה זו

    • בנט יתייבש באופוזיציה ארבע שנים לצד לפיד אהובו- ויהרוס את המפלגה החדשה

      תחזית ריאלית, 20/02/13 13:48

      ע"ע ציפי ליבני והפוליטיקה הנקיה...

      IP: 2.55.140.59 דווח על תגובה זו

  • 64.

    אם בנט לא יקיים את הבטחתו לבוחר שמי שרוצה להמשיך ללמוד יוכל להמשיך

    אליעד, 20/02/13 10:57

    בנט אמר את זה מספר פעמים שלא תהיה פגיעה בלומדי התורה, אם הוא לא עומד במילתו אז צריך להחליף אותו, אין לו מקום בבית היהודי

    IP: 212.76.124.33דווח על תגובה זו

  • 63.

    לפטר מיד את הפוליטיקאי ברום

    שקול, 20/02/13 10:50

    רבנים לרבנות ולא לפוליטיקה.
    ראש ישיבה שמקבלת את תקציבה מהמדינה צריך להתרחק מפוליטיקה כמו מאש,במקום זאת הוא שולח מכתבים לתקשורת.
    ברור לכל כי לנפתלי בנט לא מחכה תקופה קלה עם החרד"לים ,שהתרגלו שהפוליטיקאים של המפד"ל סרים למרותם המוחלטת.
    נפתלי,תהיה חזק.עכשו תורם של הדתיים הלאומיים הנורמליים

    IP: 84.228.104.60דווח על תגובה זו

    • אי אפשר לגנוב קולות תמימים על ידי המלצת הרבנים ואחר כך להתעלם מהם

      בוחר מאוכזב, 20/02/13 13:54

      מי שלכד בוחרים תמימים בהבטחה כי הוא ישמור על עולם התורה, לא יכול לדבוק בלפיד שהבטיח שיוויון בנטל=הרס עולם התורה המשגשג.

      IP: 2.55.140.59 דווח על תגובה זו

  • 62.

    נפתלי תהיה חזק העם איתך (ל''ת)

    ולרי נקש, 20/02/13 10:48


    IP: 94.230.85.233דווח על תגובה זו

  • 61.

    שהמפד"ל/בית היהודי יתפצלו -שוויון בנטל אמרנו? (ל''ת)

    ידידיה מהצרי הלוי, 20/02/13 10:45


    IP: 85.64.170.121דווח על תגובה זו

  • 60.

    נשיאה בנטל

    הרב חיים, 20/02/13 10:26

    נפתלי אינו נגד לומדי התורה. הוא מתנגד לכך שציבור שלם מטיל את עצמו לעול על הציבור ואף אחד מילדיו אינו מתאים בעיניו למסור את גופו ונפשו על הגנת האומה מפני אויביה הרבים ובכך הוא גורם לרפיון ולחוסר מוטיבציה אצל החלקים האחרים בציבור. גם לחברה החרדית עצמה הדבר גורם לעוני משווע לבורות ולהקצנה דתית מתמדת כאשר הכוח הוא למקצינים.

    IP: 82.80.196.44דווח על תגובה זו

    • תגובתך רצופה באי- דיוקים ובשקרים, כנראה שאתה 'ערב רב'. (ל''ת)

      מאבחן, 20/02/13 13:59


      IP: 2.55.140.59 דווח על תגובה זו

  • 59.

    התיקווה לשינוי מתפוגגת. אני פוחד שהרבה צעירים ירדו מהארץ מתוך ייאוש. (ל''ת)

    לביבי רק הכיסא חשוב., 20/02/13 10:20


    IP: 79.183.66.191דווח על תגובה זו

  • 58.

    מסכים (ל''ת)

    מסכים, 20/02/13 10:00


    IP: 84.109.166.196דווח על תגובה זו

  • 57.

    כמי שהצביע בנט אני מזדהה עם הדברים,רק הערה אחת:

    יהודי, 20/02/13 09:58

    הסגנון פייסני מדי לדעתי ביחס לגודל הטעות שעשה בנט.
    מה גם שהרב כותב ובצדק שכנראה לא מדובר רק בטעות טקטית אלא במשהו יותר עמוק שרקוב מבפנים.
    אם זה המצב אז בנט פשוט לא מתאים לתפקיד שמוטל עליו...

    IP: 192.115.116.24דווח על תגובה זו

  • 56.

    שמאלנים וימניים - נלחמים עבורכם, ומממנים את ההזיות הנדלניות לאומיות

    בטח שהחרדים יותר קרובים, 20/02/13 09:46

    בשביל לחם חינם , פטור מחובות, ורשות להמשיך לשנוא לנאץ לקלקל את החלום הציוני הם גם ישירו איתכם עוצו עיצה ותופר
    כך שמחד אתם קרובים- הם ואתם מוצצים לשד דם וזיעה מהחילוניים שאמנם לא מאמינים באל נקמות אך בהחלט נאמנים לדמוקרטיה ולהכרעות המוזרות שהיא מקבלת,


    מצד שני בשביל אותם דברים בדיוק בתוספת כעך ממשלתי לכל דוס שנולד, ימכרו אתכם ברגע לשלי טיבי וזיבי. וזה מה שהולך לקרות.

    IP: 87.69.248.221דווח על תגובה זו

    • הציבור כבר לא קונה את השקרים שהתקשורת מלעיטה בהם אותך ואת חבריך

      משלם מיסים עשוק, 20/02/13 14:04

      'הסחטנים' אינם אלו המקבלים 5% מתקציב החינוך, כאשר הם כשלושים אחוז ממערכת החינוך..

      איפה הכסף ?

      IP: 2.55.140.59 דווח על תגובה זו

  • 55.

    תתחילו להבין שלא כל הדתיים רוצים לסור למרותכם

    דתי-לאומי, 20/02/13 09:42

    בתור דתי לאומי, אני רואה בכם מגזר שדוגלת בבדלנות מעם ישראל, בז לערכי המדינה ומנסה בגל כוחו להלחם באינטגרציה או באחדות. לא משרתים את המדינה, לא עומדים בצפירה, לא מגלים סובלנות לדתיים ממגזרים אחרים. הפכתם את הבד"ץ, חברה קדישא והרבנות למוסדות פרטיים שלכם ע"מ למנות מקורבים ולגייס כספים, עם סחבת בלתי נגמרת.
    תתחילו להבין שאתם לא מלאכי השרת כמו שנדמה לכם ואם אתם מרגישים פגועים מבנט או הממסד הסתי-לאומי אתם יכולים לבוא בטענות אל עצמכם בלבד.

    IP: 46.65.26.45דווח על תגובה זו

    • תמיד אמרתי שהמפד"ל היא מפלגה חילונית עם כיפה קטנטנה להסתרת הערווה (ל''ת)

      כנראה שצדקתי, 20/02/13 14:05


      IP: 2.55.140.59 דווח על תגובה זו

      • מי שמסתיר ומסתיר את כוונותיהם תחת כובע שחור וגדול אלו החרדים (ל''ת)

        בנט אמונת אמת בליבו וציונות שאינה מתפשרת חזק ואמץ, 20/02/13 14:36


        IP: 89.139.168.54 דווח על תגובה זו

        • החרדים מצהירים בגלוי על כוונותיהם ומטרותיהם, מי שגנב קולות בתמיכת (ל''ת)

          הרבנים ופועל כעת נגדם, אינם החרדים, 20/02/13 15:44


          IP: 2.55.140.59 דווח על תגובה זו

    • בלי ציניות ריגשת אותי (ל''ת)

      חילוני ימני למהדרין, 20/02/13 14:34


      IP: 89.139.168.54 דווח על תגובה זו

  • 54.

    למה אי אפשר להלחם וגם ללמוד תורה?? הרי שליש מהקרביים כבר עושים זאת !!

    צנחן לשעבר, 20/02/13 09:40

    חבל שבמקום לאחד את עם ישראל, מפלגים החרדים אותנו וכל זאת בשל בצע כסף- פחות כסף אליהם ולעמותות שלהם וככה פחות כוח והשפעה שיהיה בידיהם. זה לא מגיע לעם ישראל!

    IP: 218.81.158.178דווח על תגובה זו

  • 53.

    פניה לרב ברום

    ליאור, 20/02/13 09:39

    שלום רב לרב,
    ברצוני לציין כי הגיע הזמן שמפלגה כבית היהודי תביע את עמדותיה בנוגע לחברה בישראל, עמדה שלא נשמעה שנים רבות.
    אל לנו לדאוג ללומדי התודה כאג'נדה בראש סדר העדיפויות, כאלו יש רבים ברוך השם וישנם כאלו שדואגים להם, מה גם שלומדי התודה החרדים משקלם בחברה שונה לאין ערוך לעומת משקלם של בני ישיבות ההסדר שמשרתים ביחידות קרביות והולכים לעבוד.
    חיבור הציבור החרדי לציבור החילוני חיוני לחברה הישראלית, כי המירמור החילוני יתחיל אט אט להתפשט לציבור הדתי לאומי (בפועל הוא כבר שם).
    הבית היהודי צריכה לעמוד על נושא א"י (כפי שעשתה כל השנים) אבל לא פחות מזה לדאוג לציבור מחוסרי הדיור, חיילים משוחררים, סטודנטים, גמלאים, חולים וסתם אנשים שהמדינה לא תומכת בהם (כי הם לא חרדים/עשירים/מקורבים למנעמי השלטון).
    דיור ציבורי חשוב לא פחות מקראוון במעלה עמיאל (או כל נ.צ אחר)וטוב שהבית היהודי מניפה דגל זה אחרי שנים רבות.

    IP: 82.166.34.86דווח על תגובה זו

  • 52.

    הרב טועה

    מאיר שרמן, 20/02/13 09:35

    הרב טועה בכך שהבין שמפלגת הבית היהודי קמה כדי "להרים את דגל לומדי התורה מעלה מעלה". זוהי ש"ס שהכריזה על כך. וש"ס היא המפלגה שתומכת בהסדר מדיני שיכלול החזרת שטחים ופינוי התנחלויות. כן. החרדים שאתה כל כך חרד להם שיהיו בממשלה הם הם הראשונים לתמוך בפינוי יישובים.

    IP: 89.139.205.84דווח על תגובה זו

    • זה מה שאמרו לכבוד הרב- אם 'הבית היהודי' הטעה אותו זה חמור מאוד (ל''ת)

      כנראה שמר''ן לא לגמרי טעה, 20/02/13 14:08


      IP: 2.55.140.59 דווח על תגובה זו

  • 51.

    שירבו כמותך בישראל

    משה, 20/02/13 09:22

    שירבו כמותך בישראל

    IP: 212.179.64.162דווח על תגובה זו

  • 50.

    בעיני החרדים אתה כמו הרב דרוקמן בכלל לא רבנים (ל''ת)

    מחרימי הרב קוק, 20/02/13 09:17


    IP: 109.64.16.171דווח על תגובה זו

    • פתאום חשוב לך מה בעיני החרדים ?!

      מ, 20/02/13 14:11

      תמשיך לסכסך במלל דמגוגי ללא הצלחה.

      IP: 2.55.140.59 דווח על תגובה זו

  • 49.

    אני מקווה מאוד

    מתבונן, 20/02/13 09:05

    שהרב מכאל ברום הוא דעת מיעוט קיצונית, ושרוב הציבור הדתי לאומי מבין בדיוק כמו החילונים עד כמה החרדים הם גורם בעייתי, אנטי דמוקרטי, וחשוך במדינתנו.
    הרב ברום - אתה איש עלוב מאוד...

    IP: 212.143.231.151דווח על תגובה זו

    • לאחר הפינויים/הגירושים/הורדת הישובים/ הדת"ל חוזרים הביתה לשותפים החרדי (ל''ת)

      התפקחות מאוחרת עדיפה על המשך הטעות, 20/02/13 14:14


      IP: 2.55.140.59 דווח על תגובה זו

  • 48.

    אתה לא הצבעת בנט-כי הצבעת ש"ס או ג'

    אל תדחפו את ש''ס בבנט, 20/02/13 08:35

    מי שהצביע בנט רוצה את החרדים בצבא,אל תבלבל תמוח.

    IP: 93.172.139.90דווח על תגובה זו

    • מצביעי בנט האמינו בתום-לב שהוא בא לחזק את הימין ולא הולך לברית בלתי

      קדושה עם לפיד, 20/02/13 14:19

      ומה מתברר, במקום לחזק את הימין, בנט תוקע מקלות בממשלת הימין, וגורם להפלת שלטון הימין בישראל בניגוד לרצון העם, ובניגוד להצהרות ערב הבחירות.

      אם בנט יגרום להליכה לבחירות עכשיו, הוא ירסק את המפלגה.

      IP: 2.55.140.59 דווח על תגובה זו

  • 47.

    הצבעתי לבנט כדי שתהיה סוף סוף חלוקה שווה בנטל

    דרוזי, 20/02/13 08:29

    חזק ואמץ.

    IP: 84.108.32.46דווח על תגובה זו

  • 46.

    ומה עם אלהשמכנים אות ך כבוד הרב -נמצא בבית של גויים? (ל''ת)

    אילנה, 20/02/13 08:24


    IP: 147.237.248.2דווח על תגובה זו

  • 45.

    בנט חזק ואמץ - סוף נתניהו להתקפל.... (ל''ת)

    רוצים רבנים סרוגים, 20/02/13 08:21


    IP: 212.150.78.2דווח על תגובה זו

  • 44.

    כן בוודאי

    מאיר חיים, 20/02/13 08:02

    הוא קרוב אלינו מלומדי תורה שאינם מקיימים אותה להלכה שהרי ידוע תלמוד תורה שאין עימו עבודה סופה בטלה וגוררת עוון.כבודו חי טוב עם תורה כזו? אנחנו לא?
    ואם יורשה לי רצוי שכבודו לא יתהדר בתואר לו לא כבודו לא ראש ישיבת שילה שכבר לא קיימת .נא לדייק!!

    IP: 213.151.47.202דווח על תגובה זו

  • 43.

    או שאתה רב או שאתה פוליטקאי

    אחד שיודע צפרדע, 20/02/13 07:58

    או שאתה רב ופוליטיקאי וזה באמת כבר מקשה על צחות האוויר

    IP: 79.179.101.150דווח על תגובה זו

  • 42.

    ירבו כמוך בישראל כול מילה אמת ישר כוח (ל''ת)

    אני, 20/02/13 07:47


    IP: 147.237.70.106דווח על תגובה זו

  • 41.

    התשובה היא כן. חרדים ,לכו לעבוד ולצבא ואז נדבר (ל''ת)

    נטע ספיר, 20/02/13 07:45


    IP: 85.250.143.132דווח על תגובה זו

    • החרדים לא ילכו לצבא-מספיק עם סיסמאות הבחירות

      כבוד הרב צודק, 20/02/13 14:27

      כל אדם שעיניו בראשו יודע כי החרדים לא יתגייסו,גיוסם יעלה לתקציב הבטחון עשרות מיליארדים שיוטלו על מעמד הביניים ללא תועלת.

      כדי לשלב חרדים בעבודה חייבים לאפשר להם לעבוד ללא תלות בגיוסם הצבאי.

      IP: 2.55.140.59 דווח על תגובה זו

  • 40.

    עוד אוכל חינם שלא עשה צבא, אני הצבעתי בנט כדי שילך עם לפיד

    מקס, 20/02/13 07:36

    הבנת , חתיכת דרעק

    IP: 77.126.183.236דווח על תגובה זו

    • אתה הצבעת בנט כמו שאני הצבעתי מר"צ

      קבל, 20/02/13 14:28

      שמאלני מחורבן.

      IP: 2.55.140.59 דווח על תגובה זו

  • 39.

    לא ברור לי איך רב נהיה בוחן מרחקים כולם ישראל כולם אחינו

    כלל ישראל, 20/02/13 07:35

    לי אין מדד מרחק אלא הכלה כוללת . בחלק מן ההתיישבות נוצר בידול חרדלי שאין בו אהבת ישראל אלא שנאה פחד וחשדנות . אינך שונה מלפיד הרוצה לעקור תורה יחסךלכלל ישראל פוליטי. הדור הזה כמאמר הראי"ה צריך להיות נאהב לדורות מלפיד ועד אייכלר. אין בך אמונה או השקפה הכל פוליטיקה .

    IP: 84.228.109.249דווח על תגובה זו

  • 38.

    טמבל שלא מבין שכן! יש עתיד קרובה בהרבה לבית היהודי מאשר ש"ס (ל''ת)

    יונתן, 20/02/13 02:54


    IP: 37.19.125.19דווח על תגובה זו

  • 37.

    לכבוד הרב אין מושג על מה הוא סח.

    אריאל, 20/02/13 02:52

    שנים של התרפסות בפני החרדים גרמו לו לפתח תסמונת שטוקהולם כלפי החרדים הרשעים, בוזי התורה, מפלגי העם ומחללי השם.

    כבוד הרב המלומד, צא ולמד מהי דרך ארץ! "האחיכם יבואו למלחמה ואתם תשבו פה ??" השכחת את דברי משה רבינו ?! אינך ראוי לתואר רב כלל וכלל, עם דברי הבל ורעות רוח שכאלו.

    למדת מדעותיהם החשוכות והאנטי יהודיות של החרדים, העושים התורה קרדום לחפור בה, להילחם בה, ללסטם את הציבור עמה, לחלל שם שמים איתה, להבאיש את ריח התורה בפני כל.

    בושה וכלימה, אדם המתיימר להיות רב, ועוד כביכול דתי לאומי. אלו דיבורים של חרדי חשוך, בור ועם הארץ בתורה, חסר כל דרך ארץ, בדלן משתמט המחלל את השם תדיר.

    IP: 109.65.118.137דווח על תגובה זו

    • מי שחושב שהתורה לא חלק מיהדות ........... (ל''ת)

      אני, 20/02/13 07:48


      IP: 147.237.70.106 דווח על תגובה זו

      • התורה לא חלק מהיהדות??????והקשר הוא?

        ??, 20/02/13 10:27

        אל תלמד את הציבור שלנו מה היא התורה. תודה

        IP: 46.117.183.53 דווח על תגובה זו

        • לא די שהציבור שלכם לא יודע מהי תורה,הוא מעיז להתחצף אל רב בישראל (ל''ת)

          חוצצפה, 20/02/13 14:31


          IP: 2.55.140.59 דווח על תגובה זו

          • הוא רב כמו שאני אסטרונאוט.

            הרב בטטה, 20/02/13 15:22

            בעצם, הוא יותר אסטרונאוט מאשר רב.

            IP: 84.111.45.33 דווח על תגובה זו

  • 36.

    כשהרבנים בוכים זה סימן שמשהו טוב קורה

    יהוה/צבא שמים, 19/02/13 23:51

    -סתם שתדעו,(כי שכחתי לציין את זה בספר)-הרבנים הם המכשול לביאת המשיח.

    IP: 109.66.5.121

  • 35.

    ואתה בטח הצבעת עוצמה לישראל (ל''ת)

    אני, 19/02/13 23:35


    IP: 37.46.42.251דווח על תגובה זו

  • 34.

    לך תזדיין!!!!

    המאמין, 19/02/13 23:19

    ותביא אישור חתיכת אפס,אם אתה לא רוצה שמי שלא לומד תורה יתגייס,אתה סירחון,רב של כלום וכלום של רב!!

    IP: 46.121.244.123

  • 33.

    חוסר הבנה אומלל בפוליטיקה. עצוב. (ל''ת)

    יוני, 19/02/13 23:13


    IP: 77.126.185.56דווח על תגובה זו

  • 32.

    בושה, אתה רב יהודי?

    משה, 19/02/13 22:52

    מה זה יותר קרובים מאחרים? כל יהודי זהה ליהודי אחר. אין כל הבדל, אותה ברית מילה, אותה בר מצווה ואותה חתונה. כל היתר הם שטויות. יאיר לפיד קרוב לבנט באותה מידה שאברך חרדי קרוב אליו.
    תגיד לי, בתקופת התנ"ך לא היו צריכים להלחם ולהגן על הארץ? אז מי נלחם אז?
    לידיעתך, במלחמת השחרור גם החרדים בצפת נלחמו. לא היתה להם ברירה. אז גם עכשיו כדאי שיתחילו לעזור בהגנת המולדת.

    IP: 93.173.155.112

  • 31.

    כבוד הרב, בנט מקיים את מה שהבטיח בבחירות........

    בנט חזק ואמץ!!!!, 19/02/13 22:42

    הבטיח להיות מפלגה לא סקטוריאלית שדואגת רק לדתיים, אלא לכל עם ישראל. ללפיד ולבנט מכנה משותף רחב בתחום הכלכלי חברתי והם ביחד יכולים להוביל שינויים גדולים.
    הוא הבטיח שינוי בתחום של הדת במדינה. כולם יודעים שברבנות יש הרבה מאוד בעיות ומחברי החילונים שמעתי המון סיפורים על מה שעברו ברבנות (נישואים, קבורה ועוד). אם היה חובר לחרדים, איך היה משנה את התחום הדתי??? עם ש"ס? עם יהדות התורה? הסיפור שהכי ממחיש את זה, זה הספור של ח"כ הרב בן דהן. הוא הועף מבתי הדין הרבניים בשביל מקורב של ח"כ מש"ס, למרות שהיה מצוין בתפקידו.כולנו יודעים כמה דיינים של הציונות הדתית מתמנים וכמה לא מתקדמים רק בגלל שאין להם את הכיפה הנכונה (והבקשה שיחליפו לכיפה שחורה כדי להתקדם..), והסיפור על הרב דרוקמן והזילזול הגדול בו. קראו לנו בית של גויים (ואין לי תלונה על הרב יוסף, רק על העסקנים ששיקרו), אח"כ הוסיפו חטא על פשע וליכלכו בצורה מכוערת מאוד בעיתון שלהם. נוסף על זה הניסיון להוביל לבחירת רב ציוני דתי לא תיצלח עם החרדים (ויעידו הקמפיינים והפשקווילים נגד הרב סתיו). בעיתונים שלהם הרבנים שלנו נטולי תארים. בקיצור, הציבור שלנו אולי מרגיש משהו משותף עם החרדים, אבל הם לא. אם באמת רוצים לשנות את פני הדת במדינה, להראות לעם שלנו שהיהדות היא דת יפה ולא מושחתת ומכוערת, יש צורך בשינוי עמוק ויסודי.
    בנט הבטיח שמירה על ארץ ישראל. וכאן שוב נכנס לפיד. ביבי לא רצה את בנט בממשלה. יעיד הקמפיין המכוער שניהל נגד הכיפות הסרוגות, תעיד החבירה לליבני (שכנראה היתה עוד לפני הבחירות )ויעידו ההתעלמויות ממנו והזילזול הרב. הוא בנה על ממשלת לפיד- מופז-לבני –חרדים. מי שמנע את ממשלת השמאל הזאת זה דווקא לפיד שרצה את בנט בממשלה. על ביבי אי אפשר לסמוך שישמור על א"י, שאר חברי המפלגה האומללים שלו כבולים אחריו ולכן המהלך הזה יצר מציאות שאין לביבי ממשלת שמאל שתוכל לעשות ויתורים בלי שתהיה לו אופוזיציה לכך.
    ולגבי השיוויון בנטל- חוק טל התבטל והממשלה הזאת חייבת למצוא פיתרון חדש. חלק מהעניין של דאגה לכל הנושאים ולא רק א"י, עוברת כאן. בנט לא רוצה לכפות על החרדים גיוס,מי שהקשיב לו לפני הבחירות, יודע את עמדתו. החבירה ללפיד לדעתי דווקא תאזן אותו (וצוותים שלהם נפגשים כל הזמן).דווקא הוא יכול להגיע לנוסח שלא יהיה כפייתי ועויין. יעיד הביקור שלו אתמול בישיבות החרדיות. בערוץ חדשות שמעתי משהי תמהה- מה הוא עושה שם? הרי נגמרו הבחירות...והתשובה טמונה כנראה במה שאמר תוך כדי הביקור- "באתי ללמוד"..

    IP: 46.117.183.53דווח על תגובה זו

    • לתגובה 27

      כפר סבאי, 20/02/13 10:03

      תקון קל: בנט וחלפיד (יחד) חזקו ואמצו!!! ותפילה - מי יתן ותבוא הצלה מפני שקרניהו התככן!!!

      IP: 79.179.97.207 דווח על תגובה זו

    • חיבוק לפיד-נבט נותן כוח ללפיד והורס את מפלגת בנט הנוהג כטירון פוליטי (ל''ת)

      רואה נכוחה, 20/02/13 14:33


      IP: 2.55.140.59 דווח על תגובה זו

  • 30.

    למה אתם מסננים תגובות מסוימות? (ל''ת)

    יוני, 19/02/13 22:19


    IP: 212.76.113.128דווח על תגובה זו

    • הסינון הוא אוטומטי - השתמשת במילים "אסורות" נסה שוב במילים אחרות (ל''ת)

      מי שמסננים לו כל הזמן, 20/02/13 07:43


      IP: 96.47.226.20 דווח על תגובה זו

  • 29.

    נפתלי אל תירא ואל תחת

    דתי ומתנחל, 19/02/13 22:04

    רוב רובם של בוחריך תומכים בך ובצעדיך לחלוטין. אתה ולפיד יחד זה הסיכוי היחיד להוביל את השינוי החברתי בישראל

    IP: 95.86.83.97דווח על תגובה זו

  • 28.

    רבנים נמעסתם תפסיקו לנסות כל הזמן לחבל.

    מוטי, 19/02/13 21:57

    אנחנו הצבענו לבית היהודי! ולא לבית החרדי. גם חילונים כמונו היו קהל היעד של בנט ואנחנו מאמינים באלוהים לא פחות ממך גם אם אתה חושב שהקידומת רב נותנת לך פרבילגיה. בנט המשך בדרכך היהודית העצמאית שאינה מתרפסת בפיני החרדים כמו רבני החרדיות הלאומית שאיבדו הדרך. חזק ואמץ!"!

    IP: 85.250.139.40דווח על תגובה זו

  • 27.

    גם יהדות התורה בעד להחזרת כל שטחי הכיבוש ולהעיף את בנט (ל''ת)

    שרעבי, 19/02/13 21:28


    IP: 31.210.182.230דווח על תגובה זו

  • 26.

    ישיבת הסדר זה לא אלו שמשרתים שנה וארבע וטופחים לעצמם על השכם

    כאילו ששירתו שמונה שנים ?, 19/02/13 21:09

    וכן,עשיתי 3 שנים במג"ח וממשיך לעשות כל שנה תעסוקות ואימונים במילואים

    IP: 217.132.246.182דווח על תגובה זו

  • 25.

    Broom - Use the phone

    Dave Solomon, 19/02/13 20:54

    Call Bennett if you need to

    Do not make it public

    A rabbi that does politics is no better than a religous prostitute

    IP: 81.149.72.80דווח על תגובה זו

  • 24.

    המלחמה תאחד את כולנו אני קונה ציוד

    נדיב שימחוני, 19/02/13 20:54

    ניפגש בדרך למקלטים....

    IP: 87.69.44.69דווח על תגובה זו

  • 23.

    לא למדת -בעיני החרדים אתה לא רב! וגם א"י לא מעניינת אותם (ל''ת)

    שונא צביעות, 19/02/13 20:39


    IP: 84.229.83.219דווח על תגובה זו

  • 22.

    הרב לא קולט :לא הגיוס הוא המנה העיקרית אלא הפסקת תיקצוב ישיבות

    שירזי, 19/02/13 20:15

    אברכים,רבני כסף וכבוד ועסקני ממון חרדים.
    מדינה לא מתערבת באמונתו ואורח חייו של האדם ומכאן שלא מתקצבת את העדפות האמונה שלו ואת אורח חייו.
    החפץ לשבת בישיבה ולא לפרנס את עצמו ומשפחתו יעשה זאת על חשבונו ומהמדינה לא יראה אגורה.
    כלומר לימוד תורה נטו לשם שמיים בלי כספי מדינה.

    IP: 85.64.43.23דווח על תגובה זו

    • לפני זה הפסקת מימון אוניברסיטאות וסטודנטים (הרבה מיליארדים) (ל''ת)

      רוצים ללמוד? תשלמו בעצמכם., 19/02/13 20:33


      IP: 164.138.120.210 דווח על תגובה זו

      • משלמים -תאמין לי משלמים!!! (ל''ת)

        ירושלמי, 19/02/13 20:40


        IP: 84.229.83.219 דווח על תגובה זו

        • משלמים ? המדינה משתתפת בתקציב האוניברסיטאות במיליארדים רבים

          אני משלם על זה, 20/02/13 14:38

          על חשבון משלם המיסים, וזאת המבלי שהאוניברסיטאות יגישו דוחות כספיים למדינה.

          לזה קוראים במחוזותינו "חופש אקדמי",

          החופש וההפקרות להצמד לעטיני המדינה, מבלי להגיש חשבון למישהו..

          IP: 2.55.140.59 דווח על תגובה זו

  • 21.

    מביך = יד דברים שמתאימים לשיחה פנים בפנים. (ל''ת)

    ישעיהו, 19/02/13 20:12


    IP: 164.138.113.8דווח על תגובה זו

  • 20.

    מביך - יש דברים שמתאי (ל''ת)

    ישעיהו, 19/02/13 20:10


    IP: 164.138.113.8דווח על תגובה זו

  • 19.

    לפי מבחן התוצאה בערבות מ.אירופה "לימוד התורה" שלכם כשל בענק

    טולדנו- דת לחוד--כסף של מדינה לחוד, 19/02/13 20:07

    אם יישמתם את אותה מנטליות והתנהגות כמו בציון ,אין פלא שמזרח אירופה הפכה לעמק הבכה. תורתכם היא חילול שמיים ועבודה זרה.
    -אגויזם
    -שינאת האחר
    -סחיטת כספי מדינה של משלמי המיסים העובדים משרתים ומשלמים מיסים.
    -פתיחת ההיכל בלי ברכה לחיילי צה"ל
    ועוד ועוד ועוד

    IP: 85.64.43.23דווח על תגובה זו

  • 18.

    רוב העם הנושא בנטל מאס לתקצב את תעשיית הדת והקומבינות החרדית (ל''ת)

    טובול-דתי על חשבוני בלי הקצבות וכספי מדינה וקומבי, 19/02/13 20:01


    IP: 85.64.43.23דווח על תגובה זו

    • אתה לא רוב העם, ואיש לא מינה אותך לדבר בשם רוב העם.. (ל''ת)

      רוב העם, 20/02/13 14:39


      IP: 2.55.140.59 דווח על תגובה זו

  • 17.

    כנראה הרב עובדיה צודק

    יהודי אמיתי, 19/02/13 19:37

    אלה לא יהודים מי שהולך נגד לומדי התורה הוא גוי ובנוסף להיתחבר עם לפיד שהןא גוי ידוע וכל זה נגד יהודים בואו נראה איך השמים יענישו אותנו אבוי לנו.

    IP: 5.144.63.158דווח על תגובה זו

    • אם אתה יהודי אמיתי אני צנצנת. הרב עובדיה הוא עובד אלילים (ל''ת)

      וכנראה גם אתה, 19/02/13 20:26


      IP: 93.172.172.209 דווח על תגובה זו

      • לצינצנת: הרב עובדיה הוא האיש שישאיר את חותמו על מדינת ישראל-וטוב שכך. (ל''ת)

        בניגוד לצנצנות עלובות, 20/02/13 14:41


        IP: 2.55.140.59 דווח על תגובה זו

      • לא יפה לקלל זקן סנילי ששכח ללבוש מכנסיים. (ל''ת)

        צנצנת ריבה, 20/02/13 15:33


        IP: 84.111.45.33 דווח על תגובה זו

  • 16.

    נא להתפלל

    שימי, 19/02/13 18:52

    נא להתפלל לבורא עולם- בחינם

    בשום מקום בעולם לא משלמים לקהל גדול כמו בישראל
    תקציבים שיפללו או ילמדו תורה

    מי שרוצה להתפלל או רק ללמוד תורה
    בבקשה שיעשה זאת בחינם

    הציבור לא חייב לממן תפילות

    IP: 79.182.122.190דווח על תגובה זו

    • זה גם מה שיהוה היה רוצה אבל החרדים רצחו וירשו אותו (ל''ת)

      ועכשיו הוא מתהפך בקיברו, 19/02/13 23:43


      IP: 109.66.5.121 דווח על תגובה זו

    • הציבור מממן לימוד תורה בדיוק כמו שהוא מממן סטודנטים למדעי הרוח

      קאפיש ?, 20/02/13 14:43

      בהבדל אחד, ציבור לומדי התורה מקבל שליש מסטודנט למדעי הרוח.

      IP: 2.55.140.59 דווח על תגובה זו

  • 15.

    החרדים מתבדלים וכבודו רוצה שנתבדל אתם ונחלל שם שמים. (ל''ת)

    יחד שבטי ישראל, 19/02/13 18:45


    IP: 87.68.73.239דווח על תגובה זו

  • 14.

    האם לפיד יותר קרוב? אממממ

    יניב, 19/02/13 18:43

    כן

    IP: 31.44.138.42דווח על תגובה זו

  • 13.

    הצבעתי לנפתלי כדי שיתן לחרדים בעיטה בישבן

    החילוני, 19/02/13 18:29

    כדי שהרבנות הראשית תהיה גוף ציוני שקרוב יותר לצהר מאשר למאה שערים.

    IP: 79.182.10.211דווח על תגובה זו

    • החרדים ישתתפו בהנהגת המדינה בארבע השנים הבאות לצערך-ולשמחתי.

      בעזרת ה'., 20/02/13 14:45

      מדינה יהודית, כבר אמרנו ?

      IP: 2.55.140.59 דווח על תגובה זו

  • 12.

    כן, בהחלט כן. החרדים איבדו את הצפון והם נושאים שם השם לשוא

    יהודי, ציוני, מאמין, 19/02/13 18:14

    האם תרצה לשתף פעולה עם פרזיטים שבשם הקב"ה מתעלקים על ציבורים שלמים, מפלים בין דם לדם, משקרים את עצמם ואת השכינה? כיצד טחו עינך מראות? הרי לא באמונה קדושה מדובר אלא בשקר גס. מי הוא המאמין האמיתי שייתן יד להונאה נוראה שכזו? החרדיות היא השקר הנורא ביותר שצמח בתוך היהדות במאות השנים האחרונות. אין בינה לבין מורשת האבות ומורשת הנביאים כמעט דבר וחצי דבר. מבחינה זו עדיף לפיד בהרבה שהרי אין הוא מתיימר לייצג בעמדותיו את התורה אלא את עצמו ואת ערכיו.

    IP: 192.117.13.78דווח על תגובה זו

    • נכון, בולסי החזירים, מחללי השבתות, ובועלי הנידות מייצגים את היהדות-כמו

      השפוי האחרון., 20/02/13 14:47

      כמוך.

      IP: 2.55.140.59 דווח על תגובה זו

      • עת לעשות כי כולם הפרו תורתך

        אני, 20/02/13 23:52

        הופעתם של אלה היא סמל להידרדרות של הכל בלי יוצא מהכלל.אדם ישיבתי שמיסתכל על מישפט זה נל, צריך לקום ולהיסתער להבין שהוא בעצמו לא יותר טוב מאלה שבמישפט שהוא רואה אספקלריה עצמית.הוא מצלם את ניפסדותו שלו עצמו כי בדרכו,הוא לא יותר טוב מבועלי נידות....אז מה עושים קמים ופועלים ולא ממשיגים ביוהרה האלטיסטית הגזענית המיתנשאת והניפסדת.

        IP: 37.19.121.233 דווח על תגובה זו

  • 11.

    החרד"לים הם חלאות המין האנושי (ל''ת)

    מרכז שפירא, 19/02/13 18:12


    IP: 62.219.180.180

    • למה שנאה? מדובר באנשים לא ב"חלאות"- זה נראה לך מכובד? (ל''ת)

      א., 19/02/13 21:42


      IP: 164.138.117.106 דווח על תגובה זו

      • כן (ל''ת)

        כן, 19/02/13 23:47


        IP: 98.70.236.213 דווח על תגובה זו

  • 10.

    הרב מיכאל ברום מבין עניין (בענייני תורה ויראת שמים). נפתלי טועה בניווט

    נאפו, 19/02/13 18:11

    החברים של שומרי תורה ומצוות הם שומרי תורה ומצוות ולא רשעים ( שבדרך כלל הם עשירים ויהירים).

    חבירת הבית היהודי לעשירים הרשעים טורפי עניים (כדוגמת מצביעי ש"ס), היא עוון גדול מאוד מאוד וסטייה עמוקה מדרך האמת של התורה, גם לגרסתם של רבנים המאמינים בערך הדתי של מדינת ישראל.

    המכנה המשותף של רוב מצביעי הבית היהודי ורוב מצביעי המפלגות בחרדיות גדול יותר עמוק יותר ויסודי יותר מהמכנה המשותף עם מצביעי יש עתיד ומר"צ. נפתלי התבלבל בניווט ומוביל את הבית היהודי לשטח השמדה. נתפלל להתפכחותו של הנפתלי המתפתל.

    IP: 62.90.95.180דווח על תגובה זו

    • הם (החרדים\\שסניקים) עניים מתועבים מבחירה , ןלא כגזרת גורל (ל''ת)

      בנדיקטוס שפינוזה אמסטרדם, 19/02/13 18:16


      IP: 62.219.180.180 דווח על תגובה זו

      • אז אתה מאמין בבחירה חופשית? מה קרה? ממתי? (ל''ת)

        נאפו, 19/02/13 18:25


        IP: 62.90.95.180 דווח על תגובה זו

    • לא ולא, אין עמקות בדבריך ואין בם אמת. החרדיות היא הונאה ובמובן זה

      יהודי, ציוני, מאמין, 19/02/13 18:17

      היא גרועה עד מאוד בהיותה מתבצעת, לכאורה, למען כבוד השם. ואין זה כך! החרדיות היא ביזוי השם, גם אם היא מתבצעת באצטלא של לימוד תורה.

      IP: 192.117.13.78 דווח על תגובה זו

      • החרדים של היום הם לא החרדים של לפני 20 שנה

        נאפו, 19/02/13 18:31

        החברה החרדית מודעת לזה שמה שהיה אחרי השואה כל עניין בניין ושיקום יהדות התורה ועולם הישיבות, זה לא מה שנדרש כעת.

        השתנו הנסיבות והזמנים ויש להתאים את החברה החרדית לתנאי מציאות חדשים. הם יודעים את זה אפילו יותר טוב מיאיר לפיד ולא צריכים אותו כדי להבין ולעשות את הדברים הנדרשים.

        לא בטוח שצה"ל רוצה את החרדים בטירונות 05, 03 או אפילו 02. לא בטוח שהחברה צריכה מסות של משרתי שירות לאומי (שיביאו לאבדן פרנסה של אנשים קשי יום המשתכרים שכר זעום).

        לא בטוח שיאיר לפיד ונושא כליו בנט, מבינים מה טוב למדינה ולאזרחיה. כנראה שהם צריכים עוד ללמוד הרבה כדי להבין מה צריך.

        IP: 62.90.95.180 דווח על תגובה זו

        • יאיר לפיד ובנט טירונים פוליטיים הרכבים על גל הצלחה זמני קצר-מועד

          מ, 20/02/13 14:50

          לאחר שביבי יושיב אותם באופוזיציה-4 שנים, הם יבינו טוב יותר..

          IP: 2.55.140.59 דווח על תגובה זו

        • תגובה

          בטח בטח, 21/02/13 00:48

          בטוח בטוח יקירי את מילחמות השם צריך לעשות ממרומי הטנק המטוס והרובה להזכירך השם ניקרא אולי אלפי פעמים בתנך אלוקי צבאות.מקדשים אותו בעשיה ולא בתאוריות דוד לא היה תאוריטיקן.אלא קידש את האל בכל דרך אפשרית דוד-בני בליעאל הקיפו אותו היתחבר לאויב מחוסר ברירה נאלץ לברוח אליו מה לא עבר איש אומלל זה אבל עבד את השם ב-ר-ג-ל-י-ם בכל דרך אפשרית.איפה בתנך מוזכרת המילה ישיבה?כולם כל סמלי המופת של התנך היו אנשים מגוידים מחוספסים אנשי המידבר יותר דומים לבדואים או לקאובואים.ואין זה מיקרה.רדוף אחר האמת שתהיה נר לרגליך לפי עולם המוסגים של דתיי היום דוד משה דבורה....בחיים לא היו עוברים את מבחני הקבלה ,אצלהם.שהרי צללים אפלים מלווים את אלה.אז מה זה אומר.

          IP: 37.19.121.233 דווח על תגובה זו

  • 9.

    הרב לא מבין

    ירון, 19/02/13 18:04

    שהסיבה שבבחירות האחרונות "הבית היהודי" הצליחה לקבל 12 מנדטים היא בגלל מצביעים חילוניים רבים שלא מעוניינים בדרך שהרב בלום מדבר עליה.

    כשהיא בחרה בגישה הדתית-לאומית המסורתית היא קיבלה 5 מנדטים לבד.

    נקודה למחשבה.

    IP: 199.203.9.159דווח על תגובה זו

  • 8.

    לימוד תורה לשם מה?

    אלון, 19/02/13 17:52

    החרדים טוענים כי לימוד התורה שלהם מגן על עם ישראל, אבל פניהם אינם מופנות לעם אלא רק פנימה - לחברה המסתגרת שלהם.

    IP: 82.81.4.176דווח על תגובה זו

  • 7.

    מי קרוב לעם היושב בציון

    צחי, 19/02/13 17:48

    ראשית ואל תסתיר זאת נתניהו אינו רוצה בבנט(אישית)בגלל סכסוך עימו ועם רעייתו.
    בנט הוא ישראלי שגם חובש כיפה ולא חובש כיפה שהוא במקרה ישראלי.
    הוא עשה מסול מטכ"ל שירת ביחידה מובחרת וביצע שירות לטובת עם ישראל במשך לפחות ארבע שנים,ולא 16 חודשים שמשרתים בישיבות ההסדר שאתה נמנה עליהם,ולא התחמקות מוחלטת כפי שעושים אנשי ש"ס ויהדות התורה.
    תן סיבה אחת רצינית ורציונאלית מדוע כל היתר ישאו בנטל ולא כולם יהיו שוים.
    ,אנו מתקרבים מאוד לנקודה שלא יהיו יותר נושאי אלונקה אלא טלאי על טלאי.
    אני חושב שפרט לנושא העקוני דת בנט קרוב ללפיד יותר מאשר לאלה שמניתי,הוא פשוט מבין לאן העגלה מדרדרת.
    לסכום בנט הצהיר אמונים לנתניהו שדחה את ידו המושטת ולא מפסיק לזלזל בו ובחבריו כי יש לו תומכים מסוגך.

    IP: 84.111.52.7דווח על תגובה זו

  • 6.

    אנחנו באמת יותר קרובים ללפיד מאשר לחרדים

    מאיר, 19/02/13 17:22

    וגם החרדים לא מרגישים קרובים אלינו.

    IP: 95.86.105.103דווח על תגובה זו

  • 5.

    לידיעת הרב ברום, כמעט שליש ממצביעי הבית היהודי, חילונים

    סתם אזרח, 19/02/13 17:19

    כולל כותב שורות אלה.

    בחרנו בבנט (ובראש ובראשונה בבנט) ובבית היהודי משום שארץ ישראל יקרה לנו ויקר לנו גם השיוויון בנטל.

    התנהלותו של בנט מקרבת אלפי ישראלים ליהדות כאשר החרדים מרחיקים אותם.

    אז מה יותר חשוב עשרות אלפי "לומדי תורה" (כביכול) וערבים שמשתמטים משרות צבאי ומחובות אזרח אחרות? או אלפי ישראלים שיחזרו להאמין בתורת כאשר יראו את אלפי הפרזיטים הולכים לשרת ולעבוד.

    וכן, גם אני חושב שצריך להקל על כמה מאות עילויים שימשיכו ללמוד תורה כמו שצריך להקל על ספורטים מצטיינים או גאונים במדע. קוראים לזה שיוויון בנטל!

    IP: 94.230.80.162

    • אני מרגיש ממש כך. כל הכבוד.. (ל''ת)

      נסים, 20/02/13 12:51


      IP: 192.118.100.254 דווח על תגובה זו

  • 4.

    תומך ב 100% בנפתלי בנט! ישר כוח

    יהודי, 19/02/13 17:12

    נפתלי,
    כמכר של אביך ג'ים בחיפה, אני שולח לך ברכת ישר כוח!
    המשך בדרך בה אתה הולך, ואל תתרשם מראשי רקע.
    יהודי מאמין

    IP: 93.173.167.222דווח על תגובה זו

  • 3.

    אדון ברום, צא מד' אמותיך ומצרות עיניך וראה מה קורה בארץ!

    ניב, 19/02/13 17:10

    על איזה תורה אתה מדבר? על לימוד תורה מתוך פיקוח חברתי הדוק ופחד משם רע?
    על איזה תורה אתה מדבר. על 30 % שלומדים תורה והשאר מתבטלים?
    על איזה שיתוף עמוק אתה מדבר? האם אתה לא רואה שהחרדים מתייחסים לך ולתורתך בזלזול?
    הרי תשמע כל ילד חרדי וכל רב איך הוא מדבר- עדיף חילונים ממזרוכניקים, לפחות החילונים לא יודעים, הדתיים יודעים ומחללים שם השם.
    הזו תורה? הזה שיתוף?
    שמאות אלפים לא לומדים מקצוע ולא עובדים, זה טוב בענייך?
    שמאות אלפים חיים על חשבון הציבור, זה טוב בענייך?
    שמאות אלפים מלאים שנאה ובוז לכל דבר שונה מהם, זה טוב בענייך?
    במקום לדבר שטויות, אולי תקרא קצת את המצע של "יש עתיד" ואחר כך תחזור לדברים שנכתבו לפני 1500 שנה בעירק..

    IP: 188.120.129.251דווח על תגובה זו

    • הרב ברום-בשבילך

      קצת כבוד לרב בישראל, 20/02/13 14:52

      מדבר על עשרות אלפי בחורי הישיבות הלומדים תורה בטהרה, דבר שפחוסי מוח כמוך לא מסוגלים להבין.

      IP: 2.55.140.59 דווח על תגובה זו

  • 2.

    הגיע הזמן להפריד את מוסדות הדת מהמדינה

    גיא, 19/02/13 16:40

    הגיע הזמן להפסיק לתמוך ולתקצב מוסדות ומגזרים אנטי-דמוקרטיים ואנטי-הומניסטיים.

    IP: 84.109.243.20דווח על תגובה זו

    • קשקוש. א"א להפריד דת ממדינה המוגדרת ע"פ דת אזרחיה- מדינה יהודית

      הפרדת דת ממדינת היהודים=דרישה בלתי הגיונית, 19/02/13 19:21

      מדינה שבשביל להגר אליה חייבים להיות בני הדת היהודית לא יכולה להפריד ממנה את הדת.
      מדינה שממוקמת במיקום בעייתי אך ורק משום שהובטחה ליושבים בה בהבטחה אלוקית בתורה לא יכולה להפריד ממנה את הדת.
      מדינה שקיימת אך ורק בגלל שבני הלאום שלה שמרו על דתם, אחרת היו נטמעים בשאר העמים, לא יכולה להפריד ממנה את הדת.

      IP: 82.80.89.41 דווח על תגובה זו

  • 1.

    כבוד הרב, אתה כנראה לא מכבד מספיק את הלימוד של התלמידים שלך

    מ., 19/02/13 16:16

    אם אין חשיבות עליונה לשירות הצבאי, אז למה הם יכולים להתפנות מהלימוד כדי שלרת בצבא?
    ואם השירות הצבאי אכן מספיק חשוב, כי היא מגינה על כולנו, אז מדוע הפסקת הלימוד נדרשת מהבחורים שלך ולא מכלל האוכלוסייה?

    ועוד לא דיברנו על נושאים כמו חילול השם שנובעת מההשתמטות. ועוד לא דיברנו על הצורך לשאת בנטל עם כלל עם ישראל. ועוד לא דיברנו על התמיכה של המפלגות החרדיות בהתנתקות בעבור חופן מאות מיליוני ש"ח, ועוד לא דיברנו על התמיכה באוסלו של דרעי וחבר מרעיו.

    ועוד לא דיברנו על "בית של גויים" ושלל אימרות שפר חכמות שיצאו תלמידי החכמים הגדולים ביותר(ונציגיהם), אלה שלא יהססו לתקוע בגבינו את הסכין הכי חדה ולסובב בהנאה הכי גדולה.

    IP: 81.218.70.243

    • כבוד הרב, אי אפשר לנתק את לימוד התורה החרדי מחילול השם ההמוני הכרוך

      דת''ל, בוגר ישיבה, ומעדיף את ''יש עתיד'' חד משמעית., 19/02/13 19:14

      בו. אתה מכיר טוב ממני את דברי הרמב"ם על זה שמשתמש כך בלימוד תורה ולבסוף מלסטם את הבריות, נבואה שהתגשמה במדויק, למרבה הצער. ןלשאלתך, כן, כאדם דתי לאומי אני מרגיש קרוב יותר למפלגתו של לפיד מאשר לחרדים. חד משמעית.

      IP: 79.183.209.101 דווח על תגובה זו