• 100.

    רוב בעלי הדירות אשכנזים למה?

    בן, 20/04/13 14:38

    והשוכרים פרנקים ......כי אין מיסוי

    IP: 68.199.228.93דווח על תגובה זו

  • 99.

    יהודה כהן המפורסם הוא המצוטט???

    סע להאט!, 24/02/13 21:34

    (-;

    IP: 85.250.14.176דווח על תגובה זו

  • 98.

    אשכנזים המעונינים להכיר את שורשיהם מוזמנים להזמין בדיקה גנטית (ל''ת)

    23andme.com, 15/02/13 06:25


    IP: 79.179.128.87דווח על תגובה זו

  • 97.

    אשכנזים המעונינים לבכיר את שורשיהם מוזמנים להזמין בדיקה גנטית (ל''ת)

    23andme.com, 15/02/13 06:25


    IP: 79.179.128.87דווח על תגובה זו

  • 96.

    תבדוק איפה אתה חי, ותפסיק להכפיש

    אני, 14/02/13 10:32

    אין לי מושג באיזה חברה דתית אתה חי, אבל בחברה שלי, שכוללת משפחה רחבה של כיפות סרוגות (מכל הסוגים), חברים וקולגות, המילה הזו, דומותיה, שכנותיה וחברותיה אינם בנמצא... בדוק איפה אתה חי, ואל תכפיש ציבור שלם, כי החילוניים אוהבים את זה.
    לזה אני קוראת צביעות, לקקנות וכו'... אולי יאיר יקח אותך לרשימה בפעם הבאה, הוא אוהב דתיים מהסוג שלך...

    נ.ב- ) יקי - התמונה שלך מזעזעת, מה זה אמור להיות?! אין לך תמונה יותר נורמלית

    IP: 193.43.246.250

    • מציאות נושכת

      יקי, 14/02/13 13:48

      ככה אני נראה, מתנצל.

      IP: 2.55.129.99 דווח על תגובה זו

  • 95.

    נראה שצריך לחכות שגם הדור הזה ימות לפני שאפשר

    אלי, 14/02/13 00:26

    יהיה לקבור את השד העדתי סופית

    מתי הוא התעורר בכלל? חשבתי שהוא הורדם והונשם

    IP: 69.108.138.214

  • 94.

    לחיות עם שכנים ערסים+ילדים זה לא נעים

    ראשלצ, 14/02/13 00:08

    אגואיסטים וחיים+נראים כמו ערבים

    IP: 46.117.127.241

  • 93.

    אצל דתיים לאומיים רק אם אתה משתכנז אתה מתקבל אצל חרדים גם זה לא. (ל''ת)

    פרענק, 13/02/13 23:43


    IP: 213.151.50.162דווח על תגובה זו

  • 92.

    נכון,מדובר בדוברי צרפתית

    איציק שהרבני, 13/02/13 22:50

    עדות צפון אפריקה וספרדים נקראו פראענקים-דוברי צרפתית בגרמנית. עם הזמן זה הפך משום מה ביטוי נלעג כנגד עדות במזרח,ביטוי נלעג שאינו שונה מה"ווזווז" או "מאשכנזיפתים" ששמעתי לא פעם מגזענים מזרחיים.

    IP: 217.132.134.98דווח על תגובה זו

  • 91.

    אני פועל רבות להחזרת השימוש במילה פרענק לחברה החילונית (ל''ת)

    ASDF, 13/02/13 22:27


    IP: 109.186.33.205דווח על תגובה זו

  • 90.

    עדיף שהכינוי יישאר כל עוד קיימת האפליה. הסתרת הכינוי מטשטשת את האפליה (ל''ת)

    פרענקית, 13/02/13 19:46


    IP: 46.116.3.112דווח על תגובה זו

  • 89.

    מעתה כל אחד צריך לשנות שבו לפרנקל כך יסלל דרכו ולא יכונה בשמות גנאי (ל''ת)

    מורשתם גלותית= הוריהם מהגולה החשוכה למדו מהגויים, 13/02/13 14:05


    IP: 85.250.149.160דווח על תגובה זו

  • 88.

    ישראטין

    מדינה אחת לשלושה עמים, 13/02/13 13:36

    ליהודים האורגינליים
    ליהודים החדשים
    וליהודים שהתאסלמו

    IP: 79.179.128.87דווח על תגובה זו

    • ומה איתך כוזאר (ל''ת)

      יוסי, 14/02/13 00:03


      IP: 77.170.248.143 דווח על תגובה זו

  • 87.

    האשכנזים הם הבנים של אלדוף ואווה בראון (ל''ת)

    ידוע, 13/02/13 12:48


    IP: 37.142.22.209

  • 86.

    דוגמניות אשכנזיות עם גויים חסרי מוסר חסרי כבוד (ל''ת)

    האמת המרה, 13/02/13 12:48


    IP: 93.173.240.204דווח על תגובה זו

  • 85.

    יש לי שם משפחה פולני מובהק והורי מצפון אפריקה. אני זוכה לשמוע הכל.

    גם אני, 13/02/13 12:41

    השם בא מהבעל ולכן אני שומעת כל כך הרבה הערות גזעניות שזה מרתיח. אני לא מתקנת איש, אבל אצלי הוא מחוק מיד. הכל בא מהבית. וכשאני לפעמים מציינת את מוצאי, אומרים לי ''את לא נראית....''

    IP: 85.250.108.132דווח על תגובה זו

    • אבל הבנות שלהם עם גויים כאן נראות

      האמת המרה, 13/02/13 12:46

      כול האשכנזים חסרי מוסר

      IP: 93.173.240.204 דווח על תגובה זו

      • נו אז למה גזענות? פרענק!

        לבנה, 13/02/13 20:45

        התשובה בגוף התגובה שלך,ואני אמשיך לזלזל בכם.

        IP: 93.173.150.81 דווח על תגובה זו

    • למה לקחת פולני? לקבל הכרה? (ל''ת)

      גזענות קשה להגדרה,אבל הורגת?, 15/02/13 06:09


      IP: 79.179.128.87 דווח על תגובה זו

  • 84.

    יש בכתבה הרבה מהאמת! אולי קשה להאמין

    נ, 13/02/13 12:20

    אבל בקרב הדתיים לאומיים יש די קונצנזוס שה'אשכנזיות' היא עדיפה ומתורבתת יותר מה'מזרחיות'. גם אם זה לא מתבטא דווקא במילה 'פרנק' אבל זה מתבטא בדברים אחרים כמו בבדיחות, בשירים וכמובן בתכנים שמועברים.
    פעמים רבות היחס כלפי המזרחים הוא מזלזל ומצאתי את עצמי הרבה פעמים 'בולעת' את הרוק וצוחקת עם כולם (ולא אני לא זקנה, אני בת 21)

    לפני שאתם ישר שוללים את הנכתב פה, אולי תקדישו כמה דקות מחשבה...

    IP: 109.64.174.215דווח על תגובה זו

    • האשכנזים הם חבורת לקקנים של הגויים באירופה ותככנים בלי מוסר

      האמת המרה, 13/02/13 12:45

      הרבה הרבה בנות אשכנזיות הלכו עם גויים גם היום תראו את הדוגמניות מבלות יופי עם גויים בכלי עורלה הם יודעות מהי עורלה יפה מאוד מאוד אשכנזים הם רק כסף כסף גנבים חסרי כבוד וחסרי מוסר

      IP: 93.173.240.204 דווח על תגובה זו

      • דפוק לעייפה אתה (ל''ת)

        נחושת, 13/02/13 14:07


        IP: 132.64.36.172 דווח על תגובה זו

      • חחחח.. (ל''ת)

        מצחיק, 14/02/13 04:14


        IP: 109.186.102.210 דווח על תגובה זו

  • 83.

    שאלה דוגרית למזרחיים. את מי הייתם מעדפים כחתן לביתכם אשכנזי או מזרחי? (ל''ת)

    שאלה, 13/02/13 11:29


    IP: 84.108.218.230דווח על תגובה זו

  • 82.

    ממתי מרוקאי או טוניסאי ותימני ופרסי הם ספרדים?

    למרבה האירוניה, 13/02/13 11:26

    המרוקאים הם מרוקאים לכול דבר כצת עצבנים וחמומי מוח. והטונסאים דומים למרוקאים וטוניאי ממצע הוא מרוקאי לא מפותח כמו שהטריפולטני הוא מרוקי דפוק . הפרסים קמצנים והתימנים נחשים וקמצנים . אלה ושאר עדות המזרח הם בכללותם לא ממוצא ספרדי לא בסגנון ולא בהתנהגות .

    IP: 84.108.218.230דווח על תגובה זו

    • האשכנזים הכי נחשים טמבל ראה מה קרה להם קצת הסטוריה לא תזיק לך (ל''ת)

      ארוניה, 13/02/13 11:40


      IP: 93.173.240.204 דווח על תגובה זו

    • הם אולי לא ספרדים אבל לצערנו הם תמיד נקראו פרענקים (ל''ת)

      וזה עדיין קיים, 13/02/13 11:57


      IP: 79.182.98.141 דווח על תגובה זו

    • אחרי גירוש ספרד חלק מהיהודים עברו לצפון אפריקה ולחלק לאירופה

      הסטוריון, 13/02/13 12:00

      אחרי גירוש ספרד חלק מהיהודים עברו לצפון אפריקה ולחלק לאירופה וחיו עם קהילות יהודיות עתיקות עוד מתקופת האימפריה היוונית והרומאית

      IP: 79.176.14.137 דווח על תגובה זו

      • איך פתאום צצו,18,000,000 יהודים במזרח אירופה? (ל''ת)

        לחקור את מוצא האשכנזים!, 13/02/13 13:32


        IP: 79.179.128.87 דווח על תגובה זו

        • חקר המוצא האשכנזי במזרח אירופה !!!

          שמואל ב', 13/02/13 21:22

          יעקב אבינו עליו השלום ירד עם ילדיו למעט יוסף מצרימה , שבעים נפש . ישב בארץ גושן ועשה חיל . בנו יוסף ישב במצרים כ-90 שנה הלך לעולמו ואז בא מלך שלא ידע את יוסף . עד כאן ספר בראשית וחלק משמות .ישבו , ישבו ואז שועבדו כ-430 שנה בתוספת 90 שנה הווה אומר 520 שנה במצרים . יציאת מצרים מלמדת אותנו על יציאת 600.000 עברים גברים ללא ילדים נשים וזקנים . כל גבר אם 3-4 נשים זה בערך 1.300.000 נשים . כל אשה עם 4-5 ילדים גם זה בערך 6.000.000 ילדים זקנים וזקנות כ- 600.000 וזה מביא אותנו ל- 8.000.000 מיליון בני ישראל ללא הערב רב שחלק מהם אף הוא יהודים על פי ההלכה היהודית .ועכשיו לשאלתך עיר חמוד . היום חיים בארץ כמעט 6.000.000 יהודים והמקום צר עד להחריד . ומה על 8.000.000 נווו הם עברו לאסיה הקטנה ואף למזרח אירופה . למרוקו וטוניס ? אני מסופק מאחר ואתם לא ממש אטרקציה ולו לא התרחשה גלות ספרד פורטוגל לא היו יהודים במגרב למעט עיירים שכמוך !לסיום ידוע לנו שיהודים הגיעו עוד בחורבן בית ראשון למגרב .יהודי ספרד לא ממש השתלבו עם יהודי "שלוך" לא אז ולא היום . אם יש לך עוד נעירה , אשתדל לתקן ולהשכיל אותך !

          IP: 87.68.17.154 דווח על תגובה זו

          • יהודי בית שני התפזרו אחרי החורבן באגן הים התיכון!

            מרוב השמצות לא הבנתי, 15/02/13 06:16

            לא ידוע לנו על הגירה מארצות החום לארצות הקור
            ולכן הופעתו של עם יהודי חדש במאה השנים עשר במזרח אירופה תמוה
            כרומוזם הנשי מוכיח חד משמעי שכל האשכנזיות הן שיקסע ולגבי הגברים עדיין מוצאם לוט בערפל

            IP: 79.179.128.87 דווח על תגובה זו

    • We saw how much the german loved you hhhh (ל''ת)

      albatros, 13/02/13 17:24


      IP: 109.64.144.19 דווח על תגובה זו

  • 81.

    הכי מצחיק שיש סטיגמטיות בתוך ע"מ עצמם : -))

    סטגמטמן, 13/02/13 11:12

    קצת עקום, אני חושב, להגדיר את עצמך לפי שונותך מהאחר..

    IP: 84.229.246.110דווח על תגובה זו

  • 80.

    כל כינוי של אדם שמתייחס למוצאו הוא פסול ומעורר גועל (ל''ת)

    ', 13/02/13 10:53


    IP: 192.117.143.174דווח על תגובה זו

  • 79.

    אני מרוקאי נשוי לרומניה. ואף פעם לא קראו פאענק. ובכלל אני מאמין שהמשיח (ל''ת)

    יהיה חצי מרוקאי וחצי רומני, 13/02/13 10:50


    IP: 132.77.4.43דווח על תגובה זו

  • 78.

    יקי, חמותי הקיבוצניקית וחילונית גמורה, אמרה עלי "פראענקית" (ל''ת)

    טבוע עמוק אצל ותיקי ההתיישבות האשכנזים. עצוב., 13/02/13 10:35


    IP: 84.229.44.148דווח על תגובה זו

  • 77.

    היום הספרדים הדתיים גזענים ותוקפים אשכנזים, ראה הרב עובדיה (ל''ת)

    ככה התעורר מחדש המושג פרנקים, 13/02/13 10:32


    IP: 212.25.70.130דווח על תגובה זו

  • 76.

    הטענה לא נכונה

    בת חנה, 13/02/13 10:17

    אני בת למגזר המדובר. לא רק שבמגזרנו הנישואים המעורבים ותיקים בהרבה מ-15 שנה, אלא שכבר מזמן שכחנו לעשות מזה עניין. אם תיקח את משפחתי לדוגמה: אני ממוצא אירופי, בעלי - לו אני נשואה הרבה למעלה מ-30 שנה - הוא ממוצא בוכרי, אחי נשוי לאשה ממוצא טורקי. ילדיי נשואים בכל עדה אפשרית, יש לי בן דוד שאמור להיות היום בן שמונים ומעלה שנשוי לאישה ממוצא עירקי ואחר הנשוי לאשה ממוצא חלבי.אני מכירה סיפורים כאלה בכל משפחה כמעט. את המילה פרענקים לא שמעתי שנים. נחמד מצדך שהזכרת לי את קיומה. חבל שהרגישות האישית שלך מתורגמת להכללה גורפת. הפצת דעות מכלילות סטריאופיטיות נגד מגזר לא פחות מעליבה מדעות קדומות נגד מוצא.

    IP: 192.114.7.2דווח על תגובה זו

    • אני טקסט פוליטי

      יקי, 13/02/13 11:08

      הי בת חנה,

      אומנם זה לא בפאסון של כותבים לענות לטוקבקים שלהםאו בכלל להגיד שהם לא עלינו קוראים את הטוקבקים של הכתבות שלהם אבל אף פעם לא האמנתי בפאסון אז זה בסדר וגם הדיון בעיני הוא חלק מהסיבה שאני בכלל כותב... אז קודם תודה רבה רבה על התגובה שלך. אני מסכים איתך לגמרי בחברה הדתית ובמיוחד בחלקים אמוניים ואידיאליסטים ההעניין הגזעני הולך ונעלם כמעט לחלוטין אך לצערי הרב בחברה הבורגנית דתית שהיא הרוב המספרי של הכיפה הסרוגה הביטוי הנ"ל עדיין לא נעלם ובכך אני מנסה להלחם - יכול להיות שהייתי צריך יותר להדגיש את החלוקה הזו, אם נפגעת אני מתנצל.

      IP: 85.250.46.185 דווח על תגובה זו

  • 75.

    עכשיו אני מבין מדוע נתנו לו להיות רב ראשי - כי הוא בעל רגשי נחיתות

    וחסר אידאולוגיה דתית - ראו גם תגובה 68, 13/02/13 09:28

    פרץ הוא אדם שנלחם להוכיח את זה שהוא שווה - כשיש בו כתם לא מחיק (אצלו במוח) של "חצי פרענק"

    הממנים שלו זיהו אדם חלש, חסר כל אידאולוגיה ועמידה דתית, שיעשה הכול להצליח בתפקיד בלי קשר לאילו קורבנות דתיים יוקרבו ...

    זה הדתי ה"מתון" שבעצן אין לו דיעה דתית אין לו כושר עמידה על עקרונות והוא רץ לרצות הממונים ... מנטאליות של פרענק

    ומכיוון שהוא מתבייש בחצי הזה שלו הוא מתקיף ...

    IP: 77.247.181.164דווח על תגובה זו

  • 74.

    כתבת נכון ומדויק! כל הכבוד! (ל''ת)

    יוסי בוזגלו, 13/02/13 09:12


    IP: 109.66.130.137דווח על תגובה זו

  • 73.

    שאלה: כיצד מסבירים שמ 160 חתני פרס נובל היהודים יש אולי 1-2 פרענקים?

    אני שאלה, 13/02/13 09:06

    יש הסבר?
    אני כולי אוזן ...

    IP: 198.96.155.3דווח על תגובה זו

    • משה רבינו, רמבם, אבן עזרא וכו וכו לזה יש לך הסבר? (ל''ת)

      נלסון מנדלה, 13/02/13 09:33


      IP: 85.64.175.0 דווח על תגובה זו

      • חכמי ישראל יש להם שכל אלקי .. זה לא נחשב אני מדבר רק על בני אדם רגילים (ל''ת)

        הסבר, 13/02/13 10:02


        IP: 96.47.226.19 דווח על תגובה זו

    • לך לישון באמבטיה קרה סרג'יו (ל''ת)

      אשכנזי, 13/02/13 11:41


      IP: 93.173.240.204 דווח על תגובה זו

    • אתה צודק וגם המגיבים צודקים

      מה שנכון נכון, 13/02/13 14:06

      הרמב"ם והריף ועוד רבים היו ספרדים, אבל ב-500 שנה האחרונות עם השינויים ביחסי התרבות בין אירופה לארצות ערב ברור שהשינוי חל גם אצל היהודים משני המקומות הללו.
      אין מה להתכחש לזה.
      במיוחד שהיהודים אוהבים להגיד (בשקט או בגלוי) ששליש מחתני פרס נובל הם יהודים, ולא רואים באמירה זו גזענות, אין מה להסתיר שלמעלה מ-90% מהיהודים הנ"ל הם אשכנזים.
      מה שנכון נכון

      IP: 164.138.119.62 דווח על תגובה זו

    • לא כולם רודפי שררה, תארים וכבוד כמו האשכנזים (ל''ת)

      יש כאלה שנהנים מהחיים הפשוטים, 13/02/13 21:31


      IP: 94.159.152.87 דווח על תגובה זו

  • 72.

    מולנר ורוזנשטיין הם חצי פרנקים אמא של רוזנשטיין עירקית,ומולנר מרוקאית. (ל''ת)

    בן יהודה, 13/02/13 08:57


    IP: 84.229.67.241דווח על תגובה זו

  • 71.

    פרנקים

    דני, 13/02/13 08:26

    קודם תתחיל אצלך במשפחה....

    IP: 84.108.30.153דווח על תגובה זו

  • 70.

    רק אנשים קטנים עדיין מדברים על אשכנזים וספרדים

    תל אביבי שונא גזענים, 13/02/13 07:42

    כולנו יהודים והיגיע הזמן לגנות בכל הכח את האנשים הקטנים העלובים שעדיין מדברים בגזענות כלפי האחים היהודים שלנו

    IP: 82.81.78.44דווח על תגובה זו

  • 69.

    במחשבה שנייה! כן יש גזענות בכול הארץ . המזרחיים ברובם הם גזעניים

    ישראלי מצוי, 13/02/13 07:21

    שווה בדיקה.

    IP: 84.108.218.230דווח על תגובה זו

  • 68.

    דתיים יקרים, תשכחו מה'פרענקים' גשו ליוטיוב הרצל והציונות ותבינו אשכנזי

    פרנקו, 13/02/13 05:57

    מהו ומאיזה חומר רע הוקרצו

    IP: 24.193.178.238דווח על תגובה זו

    • בטח! הם "פרידמנים מתים" לא? (ל''ת)

      חודיידה, 13/02/13 07:14


      IP: 109.186.160.87 דווח על תגובה זו

  • 67.

    כבר מזמן לא פגשתי גזענות

    אוריאל. דתי לאומי, 13/02/13 04:15

    למרות ששמעתי הרבה "שששכנזי" שהכוונה לצהוב הגייני ומלוקק. ו"פרענק" הכוונה לאדם עם רגשי נחיתות שכל הזמן בוכה על אפליה למרות שהיא נגמרה מזמן. מעניין לעניין באותו עניין הגיע הזמן שיפסיקו עם זה שנשים מייצגות נשים ספרדים מייצגים ספרדים וכו' הפרטיות האגואיסטית הזאת שאיש לא יכול לדאוג לצרכי האישה ושכנזי לא יכול לדאוג לספרדים הוא ביזיון!! הגיע הזמן שמפלגות יפסיקו להשוויץ בכמות נשים וכמות ספרדים שיש להם, זה גורם לעדתיות

    IP: 213.151.53.245דווח על תגובה זו

    • חבל שהכיפה שלך

      קובי, 13/02/13 06:18

      נופלת על העיניים ונותנת לך תירוץ להגיד שהגזענות כבר לא קיימת ושהאפליה לא נמצאת בכל מקום
      כמה אפללו בניסטי וטובול אתה מכיר בעמדות מפתח? התחחלתי עבודה חדשה לפני כמה ימים ואמרו לי שמרוקאי עוד לא היה להם ושמפתיע שבלי רוסית התקבלתי
      אני רופא אבל את הלימודים והתואר בהצטיינות הבאתי איתי מחו"ל שם היה קל יותר לפרנק
      דתי לאומי-צביעות חוגגת

      IP: 109.67.111.175 דווח על תגובה זו

  • 66.

    התעסקות עם הנושא של עדתיות היא תסמין מבהק לבעיה חברתית

    דודי, 13/02/13 02:02

    תבדקו. מי שהוא חבר'מן ופתוח ומוקף בחברים - השטויות האלו לא מעניינות אותי.
    מי שמתוסבך עם עצמו ועם העולם, מתעסק בנושא הזה.

    IP: 37.60.47.221דווח על תגובה זו

  • 65.

    ל 54 אתה גזען , בור ועם הארץ. אין דבר כזה חרדים ספרדיים בגלות.

    נס, 13/02/13 01:51

    הדת בגלות ספרד היית חלק מהווי החיים. לא היו סממנים מיוחדים שמאפיינים חרדים.
    התחרדות של ספרדיים זה דווקה שהתכנזות.

    IP: 166.137.119.40דווח על תגובה זו

  • 64.

    חלק מהמרוקאים הגיעו מהרי הברבארים... (ל''ת)

    ברבור, 13/02/13 01:14


    IP: 46.116.98.231

  • 63.

    כרגיל מנסים לנכס את הגזענות לחרדים האשכנזים

    בורקי, 12/02/13 23:18

    בשעה שהגזענים הכי גדולים הם האשכנזים החילונים.

    IP: 79.180.182.145דווח על תגובה זו

    • אני מאשר זאת (ל''ת)

      מכלוף בן גוריון, 13/02/13 01:14


      IP: 46.116.98.231 דווח על תגובה זו

    • הגזענים שאני נתקלתי בהם היו תמיד מזרחים, מייד אין אפריקה, לא תימנים.

      לילי, 13/02/13 05:41

      שם שוררת גזענות חזקה, מושרשת, לא ניתנת לפיצוח, משהו שהולך דורות רבים. האשכנזים החילוניים הם הכי לייט והכי מקבלים וזורמים. האשכנזים החרדים - אסון מכל הבחינות.

      IP: 93.173.24.51 דווח על תגובה זו

      • התרגלת לפריבילגיות של האשכנזים בחברה הישאלית (ל''ת)

        אין שד עדתי,יש שד אשכנזי, 15/02/13 06:20


        IP: 79.179.128.87 דווח על תגובה זו

    • אשכנזים שוכחים את ההסטוריה (ל''ת)

      נחום, 13/02/13 11:42


      IP: 93.173.240.204 דווח על תגובה זו

  • 62.

    מסכימה האתך לגמרי. (ל''ת)

    מילה לא מקובלת שיש למחוק מהשיח, 12/02/13 22:59


    IP: 79.183.13.175דווח על תגובה זו

  • 61.

    אל תזלזלו בפרענקים. אם לא הם הליכוד לא היה מצליח להגיע לאחוז החסימה

    תחשבו על זה., 12/02/13 22:11

    וגם ש"ס לא הייתה קיימת

    IP: 84.108.218.230דווח על תגובה זו

    • To No. 59 - You absolutly correct (ל''ת)

      Rubinstein, 12/02/13 22:36


      IP: 173.15.88.9 דווח על תגובה זו

  • 60.

    לא סובל את החרדים מהאגודה . אבל הש"סניקים מגעילים אותי (ל''ת)

    הבנתם ?, 12/02/13 21:36


    IP: 84.108.218.230דווח על תגובה זו

  • 59.

    מוזר, גם Negro היא מילה לגיטימית

    אבי, 12/02/13 21:07

    Negro היא מילה תקנית בספרדית/פורטוגזית (ואולי גם לטינית) למילה שחור.
    אבל, אף אחד מהמגיבים האשכנזים המתנשאים שמגיבים כאן לא היה מעיז להשתמש בה כלפי אפרו-אמריקאי (נניח אובמה...).

    צבועים. מעניין אם אתם משתמשים ב"ערבוש" כאשר מדברים עם ערבי.

    ממש מעניין איך אנשים שעברו את השואה או שמשפחתם עברה את השואה הפכו לחבורת אנשים גזענית.

    IP: 213.57.234.63דווח על תגובה זו

    • אנחנו משתמשים בכינוי שהצרפתים מכנים אותם Pied noir

      שיכנוזי, 13/02/13 07:17

      "רגליים שחורות" ולא ממש מתביישים.

      IP: 109.186.160.87 דווח על תגובה זו

  • 58.

    אני לא קורא לזה גזענות

    אשכנזי דתי לאומי מישיבה דתית לאומית מאוד מפורסמת, 12/02/13 20:30

    אצלנו בישיבה יש את המילה פרענק, והיא מבטאת זלזול, אך לא גזענות. למה?
    כי אין שום זלזול כלפי ספרדים, אך יש זלזול כלפי סוג מאוד מסוים של ספרדים, שהם מכונים פרענקים, שמנסים "להחזיר עטרה ליושנה" ולהדגיש את ספרדיותם ולאו דווקא בכיוונים החיוביים.
    עד שכמה ש"ס הספרדים הדתיים לאומיים היו מאה אחוז. ש"ס לקחה חלק גדול מהם והכניסה להם לראש רעיונות חרדים-ספרדיים-גלותיים, סגנון שמנסה להשתלט על כל מקום שהוא מגיע, בין אם זה הרבנות בין אם זה משרדי ממשלה ובין אם זה בית כנסת או ישיבה.
    סגנון שגאה בפרימיטיביות וחושב שזו עטרה ליושנה.
    סגנון שאצלו התקדמות היא מילה גסה כי היא "אשכנזיות".
    אז אני מתנגד לתופעת הפרענקים, אבל אינני גזען.

    IP: 164.138.112.89דווח על תגובה זו

    • זה בסדר, תמשיכו ללקק ללפיד ונראה איך זה יגמר...

      בורקי, 12/02/13 23:16

      אתם עוד תתגעגעו לש"ס...

      IP: 79.180.182.145 דווח על תגובה זו

  • 57.

    מאיפה הפלצת את הדבר הזה עכשיו, מה נגמרו הנושאים?

    ל, 12/02/13 20:25

    אולי הבא שלך פעם אמר לאימא שלך "פרענקית" כששוב הכינה לו חריימה במקום גפילטע

    מעריב מתדרדר ונהיה במה לכל הכותבים השוליים הכאילו-מתחכמים של מקור ראשון האיזוטרי (2% חשיפה)

    בסוף גם לאתר הזה לא יישארו קליינטים בקצב הזה

    IP: 82.80.187.158דווח על תגובה זו

    • סופסופ במה לכותבים אמיתיים ומבריקים (ל''ת)

      גושן, 12/02/13 23:32


      IP: 2.55.121.52 דווח על תגובה זו

  • 56.

    הבל הבלים עם רגשות נחיתות

    רפול, 12/02/13 19:53

    אני אשכנזי חובש כיפה סרוגה ואיני זוכר מתי בפעם האחרונה שמעתי את המושג הזה בסביבה הקרובה לי ובוודאי לא בקונוטציה גזענית .יחד עם זה אני שומע כל הזמן בסביבה שלי את הכנוי "שכנזים" בקונוטציה לא נעימה וגם זה לא מזיז לאף אחד.במשפחתי ובכל משפחות חברי ישנם נשואים בין עדתיים וזה אפילו לא אישיו כל שהוא ומתקבל בטבעיות גמורה.
    להזכירך בבני עקיבא היו מז"כלים מעדות שונות וישנן מרכזות סניפים שאף אחד אינו יודע את מוצאן העדתי וזה גם לא מענין אף אחד.בראש המפד"ל היו וישנם מנהיגים מעדות שונות ואין עם זה בעיה.
    המסקנה:נשארו עדיין כמה בכיינים כמו הכותב שמעלים את הנושא וגם הם הולכים ונעלמים מהאופק .
    ואני מאמין שגם אנשים כמו הכותב יעלמו במהירות מהאופק התקשורתי ונוכל להתעסק באמת בנושאים החשובים

    IP: 93.173.29.29דווח על תגובה זו

  • 55.

    הנושא הזה פרענק פארך או מזרחי שחור ושאר הגינויים זה רק בקרב החרדים

    בנצי א, 12/02/13 19:50

    אצל החרדים לא היה ולא קיים נישואים מזרחי לאשכנזיה ולהפך. בקהליה האשכנזית יש הפרדה מוחלטת ובאופן רשמי ומחייב הדרת המזרחיים . מיותר לציין את בתי הספר ובתי המדרש והישיבות של אשכנזים לחוד ופרענקים לחוד . בתכלס' אם קיים הפליה על רקע עדתי זה אך ורק בקרב החרדים בלבד. אצל החילוניים הסיפור המביש הזה כמעט ולא קיים אם ואולי זה היה בעבר זה נגמר כבר מזמן.

    IP: 84.108.218.230דווח על תגובה זו

    • נ ב. אצל החרדים הגזענות זה נורמה מקובלת וחוק מחייב . (ל''ת)

      בנצי א, 12/02/13 19:52


      IP: 84.108.218.230 דווח על תגובה זו

  • 54.

    עם שעבר שואה (ל''ת)

    קורא את התגובות, נדהם מחדש, 12/02/13 19:48


    IP: 85.130.132.69דווח על תגובה זו

    • בית ראשון-לא הפנמנו;בית שני-לא הפנמו;אינקויזיציה,שואה-לא הפנמו. מה עוד

      שנאת חינם! הלואי והשנאה היתה עולה כסף מלא!, 12/02/13 20:34

      צריך שהעם שדומה יותר למיסטר ג'ייקל ומיסטר הייד ידבר בלשון אחת, אחד כלפי השני עם אותה יראת כבוד שהיה רוצה לעצמו.
      לכל המלעיזים, לכל המסיתים, לכל השונאים, לכל הגזענים מדוע צריך מלחמה כוללת עלינו כדי להבין מיהם אחיי ומיהם אוייבי.
      מדוע היהודים במדינה הקטנטונת ומוקפת אוייבים הזו יש להם את הלוקסוס של לשנוא אחד את השני, זה פשוט לא הגיוני..
      כל מי ששגה משניי צידי המתרס, חייב להכיר בזאת, ולאחר שהכיר בזאת יפנים שהשינוי מתחיל אצלו וללא תנאי, פשוט אין דרך אחרת..
      מכיון ששנאת חינם וצביעות אינה משולה לנמר, בהחלט ניתן להסיר את ה"חבורברות" הללו..
      יש לזה מחיר, כי זה יזכיר לך מי אתה מדי יום עד לנקודה בה תחזור להיות אתה, וזו הנקודה שאם כולנו נשאף אליה ונגיע אליה, תיצור רצף של אור ששום "לווין" לא יוכל לפספס.
      אנחנו בשפל חסר תקדים, אפילו שלום, בוקר טוב הפכו ללא רלוונטים, וברוב המקרים כשכן מברכים די קשה לקנות את הסחורה..(אינני מדבר על מכרים ואהובים)
      הדרך ארוכה אבל השינוי תלוי ומתחיל בך, בי, בנו.

      IP: 85.130.132.69 דווח על תגובה זו

  • 53.

    הם גם משנים את שמות המשפחה שלהם !

    בגזענות הזו יש לטפל!, 12/02/13 19:41

    הספרדים שלומדים בישיבות האשכנזיות מאלצים אותם לשנות את שם המשפחה שלהם!

    IP: 84.111.106.89דווח על תגובה זו

  • 52.

    אין לי מושג מי כתב אותה אך כבר נאמר שחיים והמוות בידי הלשון.

    כתבה שיש בה הרבה לשון הרע, 12/02/13 18:37

    ודי לחכימא ברמיזא.

    IP: 79.180.170.81דווח על תגובה זו

    • זה איום? (ל''ת)

      השוטר, 12/02/13 20:30


      IP: 85.64.175.0 דווח על תגובה זו

    • שלמה המלך יא פרענק. (ל''ת)

      בחברות..., 13/02/13 06:42


      IP: 84.111.133.114 דווח על תגובה זו

  • 51.

    דיי כבר להתבכיינות המטופשת הזאת. קח את גורלך בידך ותפסיק להתקרבן (ל''ת)

    אכלו לי שתו לי, 12/02/13 18:31


    IP: 94.245.127.19דווח על תגובה זו

  • 50.

    סחתיין יקי כתבה עניינית

    שלומי ויצמן, 12/02/13 18:23

    מקווה שזוהי תחילתה של סדרת כתבות יש אורוות רבות לנקות, לכל הטוקבקיסטים החשוכים לפחות תפרסמו בשם אם אתם באמת עומדים מאחוריי הדעות החשוכות שלכם.

    IP: 85.65.203.197דווח על תגובה זו

  • 49.

    זה שאתה חצי פרענק לא עושה אותך חצי אשכנזי!

    שלוימלה מיריחו, 12/02/13 18:14

    מה הקשקשת הזו?
    כאילו אין יותר פרענקים!
    וכאילו רק בעדה החרדית קיימת ההבחנה!
    למה אתה חושב שהחילונים אוהבים פרענקים?

    מה שכן, בצעירותי נעשתה הבחנה ברורה בין פרענק (רגיל) לפרענק פרך (מבוטא פארעך). כיום גם פרענק פרך נחשב לפרענק. ולפי דעתי זה מראה כמה אנו האשכנזים לא גזענים.

    ודרך אגב, בנישואי תערובת לא עובר המגזר כפי שחישבת באחוזים.יש זוגות בהם הילדים יוצאים אשכנזים לכל דבר, ויש גם כאלה בהם הילדים הנם פרענקים.
    הכל תלוי בחינוך ואם הצד הלא אשכנזי השכיל ללמוד את מנהגי המקום.

    IP: 77.24.55.25דווח על תגובה זו

    • אכן מושג זה כמעט נשכח, אך גם בימינו פוגשים אותם פה ושם. (ל''ת)

      הבחנה ראויה!, 13/02/13 04:57


      IP: 91.47.114.155 דווח על תגובה זו

  • 48.

    אני חילוני גמור וחושב שהצד הפרענקי שלך דפק והפך אותך לגזעני (ל''ת)

    שקד,ירושלים, 12/02/13 18:12


    IP: 85.65.88.16דווח על תגובה זו

  • 47.

    הגזענות קיימת חזק מאוד בציבור הדתי לאומי. ממש מודל אירופאי ישן (ל''ת)

    נאפו, 12/02/13 18:07


    IP: 62.90.95.180דווח על תגובה זו

    • נאפו,למעט השרצים אני חילוני כמוך אך אנא בחן את תגובתך ותראה מי הגיזעני (ל''ת)

      שקד,ירושלים, 12/02/13 18:14


      IP: 85.65.88.16 דווח על תגובה זו

  • 46.

    כאילו הם גזענים ואתה בית"רי חחחח שתית משהו או שאתה מסתלבט? (ל''ת)

    שווינשטייגר - לאלף את החזירים, 12/02/13 18:03


    IP: 81.218.26.138דווח על תגובה זו

  • 45.

    מה חדש? הדתיים/חרדים היו ונשארו גזענים

    יוני הבית''רי, 12/02/13 17:55

    רק שם יש הבדלים כל הזמן בין העדות, ורק אצלם לא רוצים להתערבב ולהתחתן ביחד, רק שם מכנים מזרחים בשמות גנאי, ובקיצור גזענים

    IP: 109.67.220.49דווח על תגובה זו

  • 44.

    יקי, תודה. כתיבה מעולה. (ל''ת)

    רחל, 12/02/13 17:49


    IP: 209.6.135.137דווח על תגובה זו

  • 43.

    הדתיים של גבעת שמואל רעננה ופתח תקוה הכי מזכירים לי את הגזע האירופאי (ל''ת)

    jay-z, 12/02/13 17:39


    IP: 85.65.73.183דווח על תגובה זו

    • נכון באמת הרוב שם אשכנזים

      פפפפפפ, 12/02/13 20:27

      גם הדתיים של חדרה באר שבע וטבריה מזכירים לי את הגזע הערבי.
      הם גם נראים אותו דבר ומתנהגים אותו דבר, וכמוהם, פסגת השאיפות זה להיות כדורגלן ולבכות שהלבנים דפקו אותך.

      IP: 82.80.187.158 דווח על תגובה זו

  • 42.

    נכון, רק לספרדים מותר לדבר על 'האשכנזים'. (ל''ת)

    דב''ש, ירושלים, 12/02/13 17:37


    IP: 188.64.201.17דווח על תגובה זו

    • זה כמו עם הערבים,משמיצים מקללים מלכלכים ואיך שאתה פותח פה,אתה גזען (ל''ת)

      שקד,ירושלים, 12/02/13 18:17


      IP: 85.65.88.16 דווח על תגובה זו

  • 41.

    מי הקשקשן המחרחר ריב השקרן הזה? הרי בחברה הדתית ציונית

    סא''ל מיל. דתי, 12/02/13 17:37

    יש את הפתיחות הכי גדולה לכל המגזרים, כולל אתיופים, רוסים, עדות המזרח ואפילו אשכנזים ר"ל. דווקא בבני עקיבא תמצא את האחדות הכי גדולה. סתם קשקשן!

    IP: 94.159.182.31דווח על תגובה זו

    • בטח!! הרי המוני בני עקיבא חוטפים ממש את אחיותינו האתיופיות (ל''ת)

      תת-טוראי חילוני, 12/02/13 18:03


      IP: 109.186.160.87 דווח על תגובה זו

  • 40.

    מי ישמע מי אלה אותם אשכנזים...

    עידן, 12/02/13 17:27

    ברחו מהכפרים של פולין... במרקש היה יותר קלאס תהיו בטוחים... צאו מהסרט, כולנו ערבים

    IP: 82.80.218.76דווח על תגובה זו

    • זה שהסבתא שלך ערבייה זה לא בעיה שלי (ל''ת)

      באבא, 12/02/13 18:51


      IP: 212.179.221.7 דווח על תגובה זו

  • 39.

    האשכנזים הדתיים

    עידן, 12/02/13 17:25

    הם הכי גזענים והכי קמצנים. תופעה ידועה...

    IP: 82.80.218.76דווח על תגובה זו

  • 38.

    נכון. החילונים רק קוראים להם צ'חצ'ח שחור נמוכי מצח שאלו את טומי לפיד (ל''ת)

    אחד, 12/02/13 17:21


    IP: 85.64.123.230דווח על תגובה זו

  • 37.

    עדיין יש פערים גדולים בין אשכנזים למזרחים (ל''ת)

    ערן, 12/02/13 17:06


    IP: 212.199.63.158דווח על תגובה זו

  • 36.

    אז למה החרדים בשס מתחפשים בבגדים שלבשו בשטעטעל (ל''ת)

    בפולין????ממתי לבשו שטריימל בתימן ובעירק?, 12/02/13 17:05


    IP: 46.117.204.186דווח על תגובה זו

    • מאותה הסיבה שהפרענקיות צובעות לבלונד (ל''ת)

      שקד,ירושלים, 12/02/13 18:27


      IP: 85.65.88.16 דווח על תגובה זו

  • 35.

    הגזענות נעלמת ונעלמת אבל הבכיינות נשארת ונשארת.כבר נמאס

    אבי, 12/02/13 17:01

    עוד 20 שנה ניהיה כל כך מעורבבים ואולי סוף סוף האנשים הממורמרים יוכלו להעביר ביקורת על עצמם ולא יעבירו את האחריות לחברה.
    בכלל אני חושב שהגזענות היא לא כלפי מוצא או צבע עור או מראה.מי שערס סולדים ממנו ומי שלא ערס מתקבל ללא בעיות בכל מקום

    IP: 93.173.173.137דווח על תגובה זו

  • 34.

    והמזרחים החרדים עם ה״ תחפושת״ שלבשו בשטעטעל בפולין (ל''ת)

    יותר טוב? שטריימל??? פרווה?, 12/02/13 17:01


    IP: 46.117.204.186דווח על תגובה זו

  • 33.

    תחליף את פרענק בצ'חצ'ח וסגור עניין. (ל''ת)

    רון, 12/02/13 16:54


    IP: 192.114.1.131דווח על תגובה זו

  • 32.

    והמזרחים עדיין קוראים ל''רוסים'' לחזור הביתה

    ויק, 12/02/13 16:52

    תקראו טוקבקים של כל כתבה שעוסקת ביליד ברה''מ לשעבר.

    IP: 212.199.113.11דווח על תגובה זו

  • 31.

    לא לחינם יש האמרה

    גדעון, 12/02/13 16:41

    הפרענק איז החייע ,הפרנקנע המחייע והאשכנזים הבינו את זה לפני 80 שנה וראה פלא שום דבר לא השתנה3 מתוך 100 מכרי מזרחים וכך גם הסטטיסטיקה של 6 ילדיי

    IP: 85.65.173.77דווח על תגובה זו

    • אז אתה פרענק? (ל''ת)

      לא הבנו, 12/02/13 17:06


      IP: 46.117.204.186 דווח על תגובה זו

  • 30.

    אדון אפשטיין העילג-"POLITICALLY CORRECT -תקינות פוליטית בעברית (ל''ת)

    משה רבנו, 12/02/13 16:33


    IP: 46.210.123.230דווח על תגובה זו

    • בתגובה 22 היית אליעזר בן יהודה

      כהן, 12/02/13 16:55

      מה נסגר איתך
      לא שמת לב לכתובות ה IP
      וסליחה על התגובה המאונגלתת

      IP: 194.177.17.200 דווח על תגובה זו

  • 29.

    הייתי בקבע ,הייתי מורה,עם יד על הלב מעולם לא חוחתי גזענות. (ל''ת)

    ירמיהו, 12/02/13 16:32


    IP: 84.229.67.241דווח על תגובה זו

    • פחדו ממך ירמיהו, לא חווית? מזלך (ל''ת)

      טוב לשמוע, 12/02/13 17:08


      IP: 46.117.204.186 דווח על תגובה זו

  • 28.

    אברגיל.אלפרון ,דומרני .מור.ועד הלאה והלאה,ואוהדי ביתר ירושלים. (ל''ת)

    פרויד, 12/02/13 16:26


    IP: 84.229.67.241דווח על תגובה זו

    • בקיצור. האספסוף של הליכוד (ל''ת)

      הבנת?, 12/02/13 21:34


      IP: 84.108.218.230 דווח על תגובה זו

    • רוזנשטיין, מולנר, גאידמאק, גם מרוקאים?

      ישראל ישראלי, 13/02/13 07:43

      גזעים דוחים

      IP: 207.245.236.107 דווח על תגובה זו

  • 27.

    אז תפסיק ליילל ותקרא להם שיכנוזים בחזרה.... (ל''ת)

    ציוני, 12/02/13 16:24


    IP: 85.250.103.248דווח על תגובה זו

  • 26.

    אתה לא פרנק מר הפשטיין (יש הכותבים אפשטיין ). פרענק הוא יהודי (ל''ת)

    מוצי מולצומסק, 12/02/13 16:23


    IP: 77.125.132.235דווח על תגובה זו

    • המשך :פרענק יהודי שמוצאו מספרד או פורטוגל.

      מוצי מולצומסק, 12/02/13 16:31

      הגיע לרומניה ושם קבל את הכנוי : פרענק. יתר המזרחיים נקראו "ציגנער."בעוונותי, גם אני הייתי רשום כתלמיד בישיבה תיכונית. ולא זכיתי ליחס שונה,למרות, ששם המשפחה לא היה אשכנזי.

      IP: 77.125.132.235 דווח על תגובה זו

  • 25.

    זה לא משנה את העובדה שכולכם נמצאים בחלל עכשיו

    אנונימי, 12/02/13 16:23

    תגיד לי איש מתי שלחו אותך לחלל ?

    IP: 87.68.251.255דווח על תגובה זו

  • 24.

    גם אני ברקוביץ רוצה לעבוד במפעלי ים המלח,בנמל,בחברת חשמל.מקורות.רכבת. (ל''ת)

    יצחק התמים, 12/02/13 16:22


    IP: 84.229.67.241דווח על תגובה זו

  • 23.

    אני גר בקרית אתא,ולכל חברי המיזרחים אנ אומר שחבל שלא נולדתי מיזרחי. (ל''ת)

    וולוולה, 12/02/13 16:20


    IP: 84.229.67.241דווח על תגובה זו

    • חח אתה פרענק על בטוח (ל''ת)

      1234, 12/02/13 21:42


      IP: 85.250.93.251 דווח על תגובה זו

  • 22.

    שטויות!

    דתי, 12/02/13 16:15

    אתה פשוט כמו כל העיתונאים הדתיים שמחפשים איך להכות על החזה המגזרי.
    אני דתי, יש לי חברים דתיים וחילוניים, וכולם משתמשים במילה הזו כבדיחה בלבד וללא שום גזענות.
    יש לך תסביך? אל תאשים בו את כולנו!

    IP: 95.86.64.141דווח על תגובה זו

  • 21.

    חבל שהמאמר כתוב בעברית עילגת "מאונגלתת" (ל''ת)

    אליעזר בן יהודה, 12/02/13 16:13


    IP: 46.210.123.230דווח על תגובה זו

    • צודרעק! הפסקתי את המנוי על "מעריב" בגלל העברית העילגת של הפלצנים (ל''ת)

      מוישה זיכמיך ג'וניור, 12/02/13 16:24


      IP: 46.210.123.230 דווח על תגובה זו

  • 20.

    והחילונים משמשים בשם הקוד "ערסים"

    משה, 12/02/13 16:08

    כל מזרחי הוא "ערס" בשבילם..

    IP: 192.114.150.50דווח על תגובה זו

    • כל אדם מזרחי או אשכנזי שהוא נורמלי סולד מהערס.

      אבי, 12/02/13 17:06

      התנהגות הערס היא אחת מהמגעילות שקיימות אצל אנשים.האשכנזי לא סולד ממזרחי שאינו ערס זאת שטות גמורה.ויש גם ערסים אשכנזים-זה בדיוק אותו גועל נפש.

      IP: 93.173.173.137 דווח על תגובה זו

      • אבי, אתה לא צריך לספר לי מה זה ערס, אני יודע

        משה, 12/02/13 23:38

        גדלתי עם כאלה.
        הנקודה היא שהייצוג של מזרחי בתכניות סאטירה ובפרסומות הוא תמיד ייצוג של ערס ולהיפך, כלומר כל פעם שיציגו ערס, הוא יהיה מזרחי.
        וכן, אשכנזים שלא גדלו ליד מזרחיים וסופגים את הסטיגמות מהתקשורת, כשהם רואים מזרחי הם ישר חושבים "ערס".

        IP: 82.81.28.170 דווח על תגובה זו

    • רוב המזרחיים הם נאורים ומחונכים . הערסים והפריחות הם מצביעי ש"ס-ליכוד (ל''ת)

      הבנת?, 12/02/13 21:33


      IP: 84.108.218.230 דווח על תגובה זו

  • 19.

    לכל היהודים אשכנזים וספרדים מקור הגן שלהם הוא מצפון עירק (ל''ת)

    jhpth, 12/02/13 16:03


    IP: 213.57.245.162דווח על תגובה זו

    • גם אלה הגרים בחיפה ? (ל''ת)

      ., 12/02/13 16:13


      IP: 109.66.69.35 דווח על תגובה זו

      • חחח לייק (ל''ת)

        דב''ש, ירושלים, 12/02/13 17:39


        IP: 188.64.201.17 דווח על תגובה זו

    • צפון עירק=גן כורדו ארייתי המוצא של העמים הלבנים שאינו שמי (ל''ת)

      מחקר שהמטרה בו נורתה לפני שסומן העיגול, 13/02/13 15:12


      IP: 79.181.185.162 דווח על תגובה זו

  • 18.

    אלקנה הם הגזענים הכי גדולים.

    רועי, 12/02/13 16:00

    חושבים שהם משהו מיוחד אבל הילדים של רובם הם אפסים גמורים שחיים על חשבון ההורים.

    IP: 109.160.195.182דווח על תגובה זו

  • 17.

    דודו טופז אמר "צ'חצ'חים". תיקי דיין אמרה "אספסןף". יותר טוב? (ל''ת)

    דימה, 12/02/13 16:00


    IP: 91.199.69.254דווח על תגובה זו

    • דודו טופז ותיקי דיין אמרו את האמת בפנים והוכח מעל כל ספק שהם צדקו

      לא נעים. אבל זה האמת ., 12/02/13 21:31

      המושג צ'חצ'חים ואספסוף או פושקים. זה בדיוק מתאים לכלה שתיקי ודודו אמרו עליהם כי זה נכון למרות שזה צורם.

      IP: 84.108.218.230 דווח על תגובה זו

  • 16.

    אתם חיים מהקיפוח, יותר נכון "קיפוח".

    עמי, 12/02/13 15:56

    למה ממלאים בשאלונים ארץ מוצא, למה יש מלגות לפי מוצא. למדתם להתפרנס מהמוצא שלכם. אז לפחות לא להתלונן.

    IP: 109.66.24.231דווח על תגובה זו

  • 15.

    שטויות. החילונים פשוט לא מדברים אבל מי שקרוב אליהם יודע שגם הם גזענים (ל''ת)

    עוד נסיון פופוליסטי למשוך תשומת לב, 12/02/13 15:52


    IP: 85.64.161.120דווח על תגובה זו

  • 14.

    צודק.יש גזענות בחברה הדתית.במיוחד אצל אשכנזים שחושבים את עצמם

    מזרחי גאה, 12/02/13 15:52

    אך בעצם הם אנשים כ"כ קטנים ומסכנים.גבעת שמואל, כפר גנים ואלקנה.מאחוריכם..

    IP: 81.218.56.171דווח על תגובה זו

  • 13.

    הרומנים הם הפרענקים של האשכנזים את אתה פרענק (ל''ת)

    פארעך, 12/02/13 14:40


    IP: 79.183.117.111דווח על תגובה זו

  • 12.

    זכותי לבחור את הפרצוף של אישתי

    אשכנזי, 12/02/13 12:38

    אם אני מעדיף פרצוף אשכנזי - ככה יהיה

    IP: 87.68.251.255דווח על תגובה זו

    • ואני מקווה שזה מה שבחרת

      שמחה, 12/02/13 17:08

      זה העונש שלך

      IP: 93.173.186.178 דווח על תגובה זו

  • 11.

    מקור הכינוי החל באשכנזים שהיגרו ממזרח אירופה לאזור גרמניה.

    תרבות אשכנז מבוססת כולה על גזענות,התנשאות,וצביעות., 12/02/13 11:54

    כאשר רצו האשכנזים מגרמניה להוכיח את ''עליונותם'' על אלה שהיגרו ממזרח אירופה, הם השתמשו בכינוי זה.
    רק בארץ הושאל הכינוי והוצמד למזרחיים.

    אין לי דבר כנגד הגזע האשכנזי, אלא כנגד התרבות הצבועה והאכזרית בעולם (ששיא התגלמותה היה בגרמניה= המדינה הנאורה בתרבות אשכנז).

    ולגבי היהודים האשכנזים- הם מהווים מיעוט מקרב כלל האשכנזים, כל השאר אינם מזרע ישראל.
    יהודי אמיתי (מזרחי או אשכנזי) איננו מבחין בין מוצאו של יהודי אחר, שכן כל היהודים בני איש אחד.

    IP: 77.126.216.185דווח על תגובה זו

    • אין לך מושג על מה אתה מדבר בכלל, גיבוב של שטויות (ל''ת)

      גזע אשכנזי?! מזה?, 12/02/13 12:56


      IP: 5.28.189.208 דווח על תגובה זו

    • מזל שהביאו לכאן מיזרחים מארצות ערב שהביאו לכאן סובלנות! (ל''ת)

      אריק, 12/02/13 16:07


      IP: 85.65.157.225 דווח על תגובה זו

  • 10.

    כולנו מיזרחים

    קדם קדמוניות קדום, 12/02/13 11:17

    כמי שחיתה רוב חייה במרכז תל אביב מוקפת מכל העברים באשכנזים חילונים היתי צריכה לחקות אותם ולהצביע שמאל אבל לא לא ולא.אני גאה במיזרחיות שלי לקחתי מהם המון דברים טובים ועם זאת לא כמוהם .כולם אצלי ימין עם זיקה למסורת ממש ההפך מהסביבה.ולמה? כי לאדם מיזרחי אין מה להיתביש.ארצו מיזרחית שורשיו מיזרחים ההיסטוריה שלו מיזרחית אלוקיו מיזרחי והעתיד שלו הכי מיזרחי.אכן כן.פה לא אשכנז ולא ארצות הברית.בסופו של דבר הזמן ישחק לטובת המיזרחים ובגדול.באנו מאברהם המיזרחי ואנחנו חוזרים לאברהם משה דוד דבורה יעל יהודית....המיזרחים.הזמן יעשה את שלו וכל הזיוף שקיים כיום יעלם,והאמת המיזרחית המיסטית להדהים תיתגלה במלוא הדרה ויופיה.

    IP: 37.19.121.233דווח על תגובה זו

    • אבל זה לא מפריע למזרחיות לנסות לההתחפש לבלונדיות\\שחורדיניות (ל''ת)

      המזרחי הוא שלב נחות בהתפחות הנאדרטלית, 12/02/13 15:52


      IP: 62.219.180.180 דווח על תגובה זו

      • אדון IP: 62.219.180.180

        כהן, 12/02/13 16:57

        אתה גזען
        ואמא שלך , טוב כולם יודעים מה אמא שלך

        IP: 194.177.17.200 דווח על תגובה זו

  • 9.

    כולם בני אדם

    זושקה, 12/02/13 11:05

    אם הבת שלי מתחתנת עם מרוקאי\\קווקזי\\אתיופי\\ערבי אני מתאבדת!!!

    IP: 84.228.255.247דווח על תגובה זו

  • 8.

    למדתי בנתיב-מאיר וכשחדר המחשבים בפנימיה היה מלא

    חמשוש, 12/02/13 11:01

    השמיניסטים היו מעיפים קודם כל את הפרענקים.

    זו היתה נורמה
    (לפני 14 שנה)

    IP: 132.68.1.134דווח על תגובה זו

  • 7.

    צודק במאה אחוז

    שימי, 12/02/13 10:58

    ודווקא אלו שמשתמשים במילה הכי הרבה הם אלו שמגיבים בתמימות הכי גדולה

    IP: 132.68.1.134דווח על תגובה זו

  • 6.

    מקום טוב להתחיל בו את הטיפול שורש (:

    אביגיל, 12/02/13 10:51

    אין ספק שהתנהגותו והתנהלותו של הדובר היא הראי של המילים שיוצאות מפיו...
    יקי הפשטיין- קבל "לייק"

    IP: 46.19.81.225דווח על תגובה זו

  • 5.

    אתה בסך הכל מבקש להסתיר סממן חיצוני ומתעלם מהגזענות עצמה-זה לא פיתרון!

    מזרחי, 12/02/13 10:02

    המילה פרענק כשלעצמה, לא ממש מעניינת. הבעיה שהיא מסתירה גזענות תהומית שמעולם לא חלפה מהעולם. היא גילוי קטן לשנאה, סלידה, והתנשאות אשכנזית, שהביאה לדיכוי ומחיקה של מזרחים. כשמישהו אומר פרענק, קל לי להתמודד אתו. הוא חשף את פרצופו הגזעני האמיתי. הבעיה היא ההסתרה. האשכנזים יכולים להסתובב היום במחשבה שאין אפליה, שהם לא מדכאים אוכלוסיות שלמות, גם בעזרת אותה מכבסת מילים שמכונת "פוליטקלי קורקט". בעזרת זה הם אומרים שזה עבר וחלף ושהמזרחים יפסיקו להתבכיין. אז אני מעדיף שכבר ידברו גלוי. שיגידו פרענק. שכולם ידעו שהגזענות חיה נושמת בועטת ומדכאת. שיתחיל סוף סוף דיון אמיתי. שהמזרחים יפסיקו לאכול את הלוקש המשווק היטב ועטוף בצלופן שאין גזענות. הרי הבעיה שלנו היא שנפלנו קורבן לתעמולה לפיה אנו לא חווים דיכוי יומיומי בגלל מוצאנו שאינו אירופה.

    IP: 213.57.78.218דווח על תגובה זו

    • תגבותך על "האשכנזים" היא גזענית עצמה. ראי של רגשי הנחיתות התהומיים שלך (ל''ת)

      בן הארץ, 12/02/13 10:32


      IP: 94.159.148.170 דווח על תגובה זו

    • ועדיין יש רק מפלגה אחת שחרטה את הגזענות על דיגלה. נחשו מי?? (ל''ת)

      מורדכוביץ (אולי כן ואולי לא), 12/02/13 16:31


      IP: 212.235.98.153 דווח על תגובה זו

      • יש עתיד-מפלגת השבט הלבן?

        יאיר לפיד, 13/02/13 12:22

        זו שאין בה זועביז, חרדים ומזרחים? או שבדלנות אשכנזית אינה גזענות?

        IP: 82.102.169.113 דווח על תגובה זו

  • 4.

    פרענקים

    כפר סבאי, 12/02/13 09:32

    צר לי מאד, אבל יוצאי מקורו הם "מזרחיים" יוצאי ארצות המזרח התיכון ולא "פרענקים" המונח פרענקים מתיחס ליוצאי ספרד והם אירופאים.

    IP: 79.179.97.207דווח על תגובה זו

  • 3.

    לפחות תכיר את ההיסטוריה!

    כוזרוציונות, 12/02/13 09:01

    מוצאם של רוב האירופאים הוא מאירופה,פשוט מדובר באירופאים שקיבלו על עצמם את היהדות,
    אבותיהם הקדמונים של יהודי אירופה לא עזבו את אירופה בחמשת אלפים השנים האחרונות.
    הפרנקים הם היהודים האורגינלים אשר התפזרו באזור אגן הים התיכון אחרי חורבן בית שני.
    הפלסטינים הם צאצאי יהודי בית שני אשר נאחזו בקרקע,לא עזבו את ארץ ישראל,והמירו דתם לאיסלאם

    IP: 79.179.128.87דווח על תגובה זו

    • ציונות זה מזרח

      דוד, 12/02/13 09:19

      תפסיקו עם השטויות על כוזרים וציונות, הציונים המדיניים כמו הרב אלקלעי והרב ביבאס היו תלמידיו של אור החיים הקדוש ממרוקו שעלה לארץ ישראל. קשקושים כאלה ובורות כזו בסגנון שסניקי מובהק היא זו שהשפילה הכי הרבה את יהדות ספרד בדור האחרון

      IP: 95.35.62.239 דווח על תגובה זו

      • רוב האשכנזים בוחרים לחיות בהכחשה!

        23andme.com, 12/02/13 09:24

        בדיקה גנטית פשוטה יחסית,מוכיחה שאבותיהם של יהודי אשכנז חיו באירופה .
        הנרטיב הציוני הוא המצאה!

        IP: 79.179.128.87 דווח על תגובה זו

        • היהודי האשכנזי המפורסם ביותר, אלברט איינשטין, נושא גן HAPPLOTYPE E

          שמוצאו בצפון אפריקה, 12/02/13 10:57

          את המעשיות שלך תספר בכינוס בל"ד

          IP: 212.143.177.67 דווח על תגובה זו

          • מצנזרים את המחקר אל אחייק המוכיח כי מוצא האשכנזים (ל''ת)

            הוא מן הכוזרים, 15/02/13 06:22


            IP: 79.179.128.87 דווח על תגובה זו

    • נכון מאוד מגיב 3. יהודי המזרח אינם ספרדים כלל. הם ערבים יהודים.

      בן הארץ, 12/02/13 10:33

      יהודי אשכנז הם צאצאי כוזרים ברובם וערביי פלסטין הם עם הארץ היהודי שלא גלה אחרי חורבן בית שני והתאסלם. זו האמת.

      IP: 94.159.148.170 דווח על תגובה זו

      • גיבוב של שטויות הערבים בארץ

        יוסי, 12/02/13 18:17

        הגיעו בסוריה וחלק ממצרים וירדן לפי כל המחקרים הם בארץ רק כמה מאות שנים רוב הזמן הארץ היתה שממה ורקה כמעט מתושבים והדברים ידועים

        IP: 85.250.44.67 דווח על תגובה זו

    • מעשייה קומו-פלשתינית. היהודים באירופה הם יהודיים מזרחיים

      שלא הלכו מספיק לים, לבנים כמו בשאר אסאד, 12/02/13 10:55

      תסתכל על ההבדל בין גוי רוסי לבין יהודי פולני ותבין את ההבדל
      בנוסף, מחקרים מקיפים מוכיחים שגנטית יהודי מזרח אירופה קרובים יותר ליהודי עיראק מאשר המרוקאים קרובים ליהודי המזרח, אבל למה להפריע לך עם העובדות.

      IP: 81.218.12.67 דווח על תגובה זו

      • מחקר של אלחייק מוכיח אחרת (ל''ת)

        אוניברסיטת פרינסטון, 12/02/13 16:25


        IP: 79.179.128.87 דווח על תגובה זו

        • גם לא מדויק

          יוני, 12/02/13 16:37

          קודם כל בשלוש שנים האחרונות פורסמו מספר רב של מחקרים שהוכיחו בדיוק הפוך - יש פחות מאחוז של "דם" כוזרי אצל האשכנזים. יש דמיון של 50% ביו האשכנזים לספרדים.
          שנית, מחקרו של אחייק שנוי במחלוקת. הוא פרסם מאמר שהוא הכותב היחיד שלו (לא קיימים מחקרים רציניים שיש בהם כותב יחיד), בכתב עת בינוני ומטה, מאוניברסיטה בינונית. גם שם הוא לא מראה שהאשכנזים מוצאם מכוזר, לכל היותר הוא מנסה לטעון שיש להם דמיון רב לאירופאים אחרים (שהם כידוע מהמזרח).
          סתם כותרות מפוצצות של חוקר פרובקטור שרוצה שיכירו אותו ועיתונות פרובקטורית שרוצה לקדם נרטיביים אנטי ציוניים.

          IP: 132.64.167.128 דווח על תגובה זו

          • 23andme.com (ל''ת)

            מציע לך לקרוא את אודיסאה ואולי להזמין בדיקה גנטית, 12/02/13 17:38


            IP: 79.179.128.87 דווח על תגובה זו

    • כמה בורות אפשר להכניס בתגובה אחת

      ירון, 12/02/13 17:42

      בדיקות גנטיות מראות כי ערביי ישראל קרובים גנטית ליהודי אשכנז יותר מאשר ליהודי המזרח.
      גם כשבודקים את נוסח התפילה, מגלים כי זה האשכנזי מושפע יותר מנוסח התפילה הארץ ישראלי בעוד שהמזרחי, מושפע יותר מהבבלי.
      כל הסימנים מראים כי גלות אירופה מוצאה בישראל ודווקא גלויות המזרח מגיעות מגלות בבל.

      לא שזה ממש משנה. בשורה התחתונה, כולנו יהודים.

      IP: 84.229.218.15 דווח על תגובה זו

  • 2.

    יש דברים יותר חשובים מדגדוג בבטן

    יוסי, 12/02/13 08:46

    לחיות במדינה שבה אין כמעט שום שופט שהוריו עלו מארץ מזרחית (אני שונא את המילה 'מזרחי', כמו ששנאתי את המילה 'עדות מזרח'), זה לא מדגדג בבטן, זו גושפנקא לכך שהמוצא שלך 'לא מספיק טוב'.
    לדעת שלא היה מעולם ראש ממשלה מארץ מזרחית, שרוב מוחלט של החכ''ים בכנסת אינם ממוצא של המזרח, ואם כן אז הם מסומנים כמיש חייבים להיות 'חברתיים' עלק, זה לא מדגדג בבטן, זה משפיל.
    אפשר להמשיך עוד.
    רק דבר אחד יפיל את זה, נישואי התערובת. אז לא יוכלו יותר להתייחס לבני יוצאי המזרח באופן כזה.

    IP: 213.8.173.78דווח על תגובה זו

    • גזענות היא מושג חמקמק וקשה להגדרה,מה שברור גזענות הורגת! (ל''ת)

      גזענות הורגת, 12/02/13 09:05


      IP: 79.179.128.87 דווח על תגובה זו

    • אין שופטים? שטויות (ל''ת)

      טל, 12/02/13 13:00


      IP: 5.28.189.208 דווח על תגובה זו

  • 1.

    זה נשמע כמו איויויוי

    אשכנזי, 12/02/13 08:40

    שוב אותה הבכיינות.אכלו לי שתו לי הפלו אותי אני מסכן כולם אשמים חוץ ממני.
    זה לא בעיה שלי שאני שם את כל החסכונות המשפחתיים בבית כנסת חדש על שם הסבא שלי, ומוציא מאה אלף שקל על חתונה ושם לבת דודה צק של אלפיים שקל לברית.
    תרבות של שופוני,כוחנות,גסות ובורות והכי גרוע חוסר מוחלט של ביקורת עצמית.

    IP: 2.55.113.193דווח על תגובה זו

    • לפחות תקרא מה שם המשפחה של הכותב. גם זה לא ?

      ירון, 12/02/13 08:54

      מסכים שלא כולם מושלמים, משום מוצא, אבל ככה להכליל ?
      כבנימין נתניהו לא מוכן לפגוש ראש סיעה גדולה משום שזה פגע באישתו, אז זה בסדר, לא ? לא יאשימו אותו חלילה במשחקים של כבוד מזרחי כי הוא פשוט מהמוצא הלא מזרחי.
      כשאשכנזי קונה וילה בקיסריה, הוא לא מואשם בפזרנות והוללות, אבל למזרחי אסור. זה המסכן צריך לאכול פיתה בזעתר כל ימי חייו כי הוא מזרחי לא ?

      IP: 213.8.173.78 דווח על תגובה זו

      • ועוד ועוד, כן קשה לו לחשוב שגם הם יכולים ומותר להם בדיוק כמו ל"אחיהם" (ל''ת)

        אני, 12/02/13 10:40


        IP: 109.186.30.104 דווח על תגובה זו

    • צודק מגיב 1. תרבות של שתו לי. רגשי נחיתות,קנאה ושנאה. 0 ביקורת עצמית. (ל''ת)

      בן הארץ, 12/02/13 10:35


      IP: 94.159.148.170 דווח על תגובה זו

    • כנראה שאינך מכיר את המציאות

      רחל, 12/02/13 10:38

      וטוב ורצוי לבדוק ולברר לפני שמוציאים דברי להג

      IP: 109.186.30.104 דווח על תגובה זו

    • וואלה קלעת בומבה (ל''ת)

      חלפון, 12/02/13 11:03


      IP: 84.228.255.247 דווח על תגובה זו

    • צודק

      אבי, 15/02/13 13:49

      התגובה הכי צודקת מדויקת מכל התגובות פה

      IP: 93.173.31.228 דווח על תגובה זו