• 25.

    זה הרב המאונן? (ל''ת)

    עכשיו רוצה אולפנה, 15/01/13 22:22


    IP: 176.13.213.67דווח על תגובה זו

  • 24.

    תראו מה מצאתי, במקרה....

    שלומית, 15/01/13 22:06

    http://www.youtube.com/watch?v=40IDcmfvKSM

    IP: 109.67.192.51דווח על תגובה זו

  • 23.

    גם מי שאין לו אשה, ראוי שישמור את עצמו... (ל''ת)

    נפש יהודי, 15/01/13 14:19


    IP: 213.151.57.173דווח על תגובה זו

  • 22.

    פילפול רבני קלאסי ריק מאמירת אמת

    יואב, 15/01/13 14:08

    אתה אומר ''הפתרון אינו 'בואו נפריד', אלא בואו נלמד לחיות יחד עם גבולות''.
    האם אתה מוכן לשלב מורות בישיבות ולחיות איתם ביחד?
    האם אתה שולח את ילדך לבית ספר מעורב/ תנועת נוער מעורבת?

    IP: 80.179.54.68דווח על תגובה זו

  • 21.

    מה עם המלאכים שזי... את שרה איפה היו הקווים האדומים? (ל''ת)

    הבודק בציציות, 15/01/13 13:05


    IP: 46.116.213.151דווח על תגובה זו

  • 20.

    לסרס את כל הדתיים אז היצר לא יפריע לכם (ל''ת)

    סרסורי, 15/01/13 12:58


    IP: 46.116.213.151דווח על תגובה זו

  • 19.

    מסכימה עם כל מילה, אבל

    אולפניסטית לשעבר, 15/01/13 08:51

    קראתי את הטוקבקיסטים ויש תרעומת על כך שראשי הישיבות הם ברובם גברים- דורש תיקון.

    לגבי מורים ממין זכר- איני מסכימה עם הביקורת כיוון שמורים נפלאים יש משני המינים ועודף הפרדה אינה בריאה.

    החינוך הדתי לאומי לא צריך להפוך לחרדי מבחינה זו.

    IP: 81.218.116.129דווח על תגובה זו

  • 18.

    ניסחת יפה ,מסכימה עם רב הדברים .אבל-

    איילת, 15/01/13 08:33

    רק אוסיף , כי ניתן לקיים פה ושם שיחות אישיות עם מורות/מורים מהמין השני ,וכן תלמידים/ות - ועדיין לשמור על גבולות.זה קשור לאופי האדם ,ולאינטלגנציה הרגשית שלו - לדעת מתי שיחה גולשת למקומות אינטימיים מדי ומתי מדובר בהתעניניות חברית סבירה (נניח אם ישבן משפחה חולה , או משהו כגון זה שמחייב התיחסות..)

    IP: 82.80.217.70דווח על תגובה זו

  • 17.

    מאמר חשוב, אבל כשלעצמו. אינו קשור לנושא.

    ריבקי, 15/01/13 06:18

    אמת ויציב קובע הרב שמוטב ללמוד להתנהג ולהתאפק במקום להימנע מראש ולהפריד. כך בנושא גברים נשים, כך בנושא טלביזיה בבית ( אין צורך להוציא טלביזיה. מוטב ללמוד להתאפק ולהגביל את הצפייה) כך לגבי ממתקים וכו.
    אבל כל זה לא קשור לתרנגול זכר בלול תרנגולות. מה לגבר לנהל פנימיית בנות?! נו, כאשר הנשים לא זכו להשכלה ולא נמצאה האשה המתאימה, נו ניחא. אבל היום?! אין סיבה. הנשים הראויות מצויות בשפע ורק צריך לבחור, תודה לאל.

    IP: 93.172.190.234דווח על תגובה זו

  • 16.

    מאחר ועלול להתעורר היצר גם בין גברים לגברים ובין נשים לנשים

    מופרעאל כופרניק/ישיבת ''מפרידי שפיות'', 15/01/13 00:23

    בעזרת השם יתברך בלי נדר סלע,יש לשאוף לעתיד בו כל אדם יופרד באופן מוחלט מכל חברה אנושית ויורשה לתקשר רק עם הרבנים, הצדיקים הקבורים, הבאבות ומוכרי הקמעות, ולפעמים (ואך ורק לפי אישור רבני מיוחד)- יורשה המאמין לפנות ליהוה.

    IP: 109.67.109.246דווח על תגובה זו

  • 15.

    כמורה אני רוצה שהבת תראה בי, כאישה דוגמא

    מורה באולפנה, 14/01/13 23:59

    ואת זה אתה לא יכול לתת לה!!!
    החינוך הממעותי והעמוק ביותר קורה ע"י מתן דוגמא אישית. אתה לא יכול להיות דוגמא בשבילה. יתרה מזאת, אם את האולפנה מנהל גבר ולא אשה, המסר החינוכי העמוק שהיא מקבלת, הוא מסר מפלה, בבחינת -"תוכלי להיות מורה, אבל לתפקידים הבכירים באמת, צריך רב" לא רוצה לחנך כך לא את בנותיי ולא את תלמידותיי

    דבר נוסף- ענין הצניעות. ככלשתשתדל לנהוג בצניעות, לעולם לא תוכל לחנך לצניעות- בצניעות.- תחשוב על המשפט הזה...

    ואחרון- תוכל להתכחש לזה ככל שתרצה אבל למטה יש תגובה- "הרב רפי מלך" "בנות נווה חנה" - אין מה לעשות, תשים תרנגול בלול תרנגולות יהיו המון קרקוקים, ופנטזיות.. ומחשבות.. גם אם תהיה הכי זהיר. זה גיל סוער, מבולבל. גיל של חיפוש והורמונים. לא הגיוני שדווקא כאן אתה מחפש את המעורב

    IP: 109.160.241.18דווח על תגובה זו

    • אני מריח פמניזם...

      ירון, 15/01/13 12:06

      זהירות, זו מחלה מידבקת שיש להתרחק ממנה.

      IP: 82.81.84.139 דווח על תגובה זו

    • תגובה מעולה!! (ל''ת)

      ממליצה, 15/01/13 12:33


      IP: 109.160.241.18 דווח על תגובה זו

  • 14.

    חבל לי שכך אתה רואה את תפקיד המורה

    שלומית, 14/01/13 23:09

    בעיניי מורה טוב, לא כל שכן רב, דווקא צריך להכיר את התלמידים לעומק וללוות אותם בצמתים בחייהם, ולעיתים- גם בשיחות נפש.
    אולי לפני עשרים-ארבעים שנה לא היו יותר מדי אופציות למורות בעלות ידע תורני רחב מספיק בכדי ללמד את התלמידות ולהוות דמות רוחנית-תורנית, ברוך השם, המצב השתנה, ואפשר בקלות למצוא מורות בעלות שיעור קומה תורני המסוגלות לנהל תקשורת ישירה ופתוחה עם התלמידות.
    לגבי סוגיית ההנהלה- מסכימה עם קודמותיי שיש בכך מסר פגום ואף, אם יורשה לי,שטותי ורע- שנשים לא מסוגלות לנהל מוסד לימודי.

    IP: 79.182.214.167דווח על תגובה זו

  • 13.

    כמורה (אישה) באולפנא אענה לך

    שירה, 14/01/13 21:33

    אני חושבת שזה מצב מעוות שב99% מהאולפנות, עומד בראשן דווקא איש, גבר.
    הרי חדרי המורים הם ברובם הגדול נשיים, אז מה, בקרב חדר המורות בלתי ניתן למצוא אף לא אישה אחת מספיק מוכשרת, מספיק ראויה, לעמוד בראש האולפנא? לא נמצאת אף לא מורה מוכשרת אחת שביכולתה להוביל ולהנהיג?
    עכשו קח את זה ותכפיל בעשרות אולפנות.
    מקומם, מדכא, ומעביר מסר מאוד לא חינוכי לבנות.

    IP: 82.81.145.212דווח על תגובה זו

  • 12.

    אל תהיה צבוע. האם אתה מסכים אם כן להפוך את החינוך הדתי למעורב? (ל''ת)

    לא חשבתי ככה..., 14/01/13 21:19


    IP: 79.181.104.70דווח על תגובה זו

  • 11.

    יש הבדל גדול בין מורה לראש אולפנא

    בצלאל, 14/01/13 18:59

    מורה צריך לנהוג כמוך, יישר כוח.
    מנהל או ראש אולפנא צריך לדעת גם דברים אישיים על התלמידות. כך דורש התפקיד. כמו שכל מנהל יודע פרטים אודות תלמידי בית ספרו, ולכן לא ראוי ולא רצוי שגבר ינהל אולפנא או בי"ס לבנות!
    וזו דעתי כבר הרבה שנים ללא קשר לאותו ראש אולפנא אומלל.

    IP: 95.86.125.32דווח על תגובה זו

  • 10.

    לא לפסול שום אפשרות

    יעקב רחובות, 14/01/13 17:57

    כל מקרה לגופו... יש מקומות מתוקצבים ובהם יש להכין מקומות עם קיר שקוף שבו יתקיימו שיחות אישיות אך אם אין תקציב אין לשלול מנהלת אולפנה ורב אולפנה / ראש אולפנה שינהל את המקום מבחינה רוחנית בלבד (שיחות,הלכות,שות ועוד)
    בנוסף לא צריך לחכות שיקרה מקרה מיותר אלא במקום שאפשר להפריד, כדאי. (בלי לפגוע בזכויות העבודה של המורים הקיימים...)

    IP: 37.26.146.146דווח על תגובה זו

  • 9.

    למה אישה בראש ישיבה זה כל כך מזעזע

    סתם תוהה, 14/01/13 15:44

    אותך?
    וראש אולפנה גבר לא?

    IP: 132.72.213.197דווח על תגובה זו

  • 8.

    מסכימה לחלוטין עם איסור הייחוד. כל השאר... בימינו אותו דבר בין גברים (ל''ת)

    צריך להימנע משיחות נפש 1 על 1 בכל מקרה, וזה מספיק, 14/01/13 15:44


    IP: 138.134.102.15דווח על תגובה זו

  • 7.

    מאמר מצוין. לדבר בצניעות על צניעות!

    מורה באולפנא, 14/01/13 15:35

    יש אולפנא שבה בחדר של ראש האולפנא יש קיר זכוכית, שכולם יכולים לראות מה קורה בפנים.
    במקום אחר ראש האולפנא מקפיד שהדלת תמיד תהיה פתוחה לרווחה.
    סיפור שהיה אצלינו: ראש האולפנא היה במקום נידח שבו אחת הבוגרו עשתה שירות לאומי. כשהוא עמד לצאת היא שאלה אותו לאן הוא מגיע, הוא התחמק בעדינות מתשובה והבחורה אמרה לו- אתה יודע, אתה ממש צודק שאתה לא לוקח תלמידות בטרמפ.
    במקרים של אנשים ש"עסקם עם נשים" יש מקום לזהירות גדולה יותר בהלכות ייחוד. בנעימות, בדרך ארץ, אבל בגבולות.

    IP: 212.76.125.208דווח על תגובה זו

  • 6.

    הסיבה היא לא הצניעות, אלא שוביניזם.

    יעל, 14/01/13 15:32

    פתאום כשמעלים רעיון שבבראש אולפנה תעמוד אשה אתה יוצא להלחם נגד הפרדה?

    IP: 46.120.99.140דווח על תגובה זו

  • 5.

    הרב רפי מלך (ל''ת)

    בנות נווה חנה, 14/01/13 14:59


    IP: 192.118.0.232דווח על תגובה זו

  • 4.

    הכותב- מלאך.

    יאיר, 14/01/13 14:22

    כותב הרשימה מלאך נטול יצרים.

    IP: 212.116.188.142דווח על תגובה זו

  • 3.

    מה עם הישיבות

    נעמה2, 14/01/13 13:55

    לפי תוכן דבריך אזפר באות המידה שיהיו מורות בנות בישיבות התיכוניות דבר שאיננו מקובל כל כך

    IP: 132.77.4.129דווח על תגובה זו

  • 2.

    עשו סייג

    יוני הבית''רי, 14/01/13 13:26

    זה כל העניין. כל זמן שתתערבבו תיכנסו למלכודת היצר

    IP: 109.66.24.68דווח על תגובה זו

  • 1.

    יישר כוח

    אבי, 14/01/13 13:14

    מילים כדורבנות

    IP: 217.194.196.136דווח על תגובה זו