• 45.

    הרב ביר צודק 100%

    כפיר גץ, 24/12/12 15:52

    בתור נכד לנצול שואה הפולנים המושחתים לא פחות שיתפו פעולה עם הנאצים אנא למד הסטוריה לפני שאתה כותב דברי הבל...

    IP: 213.151.54.72דווח על תגובה זו

  • 44.

    צודק. עדיף להשקיע בחינוך בארץ בלי העלות של הגולה. (ל''ת)

    ישראל, 24/12/12 13:21


    IP: 132.68.82.138דווח על תגובה זו

  • 43.

    סליחה, אבל אתה מדבר שטויות

    עידן, 24/12/12 13:19

    המסעות הם לפולין, לא לגרמניה - אז אם כבר הפרנסה היא לפולין. להזכירך במלחמה ההיא פולין נכבשה, וגם אם יש אמת בכך שחלק מהתושבים סייעו לנאצים, לא ניתן לשפוט אותם על כך.
    בנוסף - פולין של היום תומכת בתיעוד והנצחת השואה, אז אין שום סיבה לריב איתם.

    לגבי הנוער - ככל שאנחנו מתרחקים מהשואה חשוב יותר שהנוער שכבר מרגיש מרוחק יותר יטולטל וירגיש את העניין מקרוב. חלק גדול מהנוער של היום כבר לא שומע ממקור ראשון (אפילו סבתי ניצולת השואה כבר כמה שנים לא יכולה לספר בראש צלול על שהתרחש שם), ולכן חשוב שילך ויראה ויזדעדע.
    לגבי הבחירה מי כן ומי לא - זו הרי תמיד שאלה קשה, אבל לדעתי - מי שצריך ללכת בדרך כלל לא הולך ומי שהולך לא תמיד צריך ללכת - ולכן ההיפך הוא הנכון: צריך לחייב את כולם ללכת! במימון המדינה!

    IP: 109.160.129.22דווח על תגובה זו

  • 42.

    בא נראה איך לרב נראה למחוק את חברון מהתנך?

    משה כהן, 24/12/12 12:50

    זאת בדיוק הבעיה עם הדתיים - הם אינם ציונים גם אם לא עברו את השואה ואינם יודעים כלל מה גרם להקמת מדינת ישראל שממנה הם יונקים את הדבש (הכסף) של מי שבנה אותה.

    IP: 84.94.101.172דווח על תגובה זו

  • 41.

    אם לא יסעו, המזרחיים לא יידעו איך לבנות מחנות לאפריקאים! (ל''ת)

    סיור לימודי, 24/12/12 12:39


    IP: 80.179.198.213דווח על תגובה זו

  • 40.

    אוקראינה, פולין, הונגריה וכל החורים האלה (ל''ת)

    גרועים לאין שיעור מהגרמנים, 24/12/12 11:32


    IP: 109.64.19.114דווח על תגובה זו

  • 39.

    מסכים עם הרב לחלוטין וטוען זאת כבר הרבה שנים . (ל''ת)

    עמירם, 24/12/12 10:11


    IP: 79.179.64.31דווח על תגובה זו

  • 38.

    צודק במאה אחוז (ל''ת)

    צודק, 24/12/12 09:45


    IP: 62.219.231.21דווח על תגובה זו

  • 37.

    מהי השאלה שעליה הרב אינו עונה?

    החשדן, 24/12/12 09:44

    היתכן שדעתו של הרב המכובד אינה נוחה מהמסעות לאתרי ההריגה כי היא עלולה לעורר שאלות בקשר למקומה ותפקידה של ההשגחה העליונה בזמן השואה?
    לא מצאנו הרבה התייחסויות דתיות למה שאירע.
    כבוד הרב מנסה לכנס את אירוע השואה בתוך אירוע בעל משמעות דתית וכך תיטמע השאלה ותהפוך ל''עוד אירוע'' בתולדות עמנו.

    IP: 81.218.70.243דווח על תגובה זו

  • 36.

    Poland

    michal, 24/12/12 09:06

    what happened didn't you get enough money from our government for doing nothing !!!!!!

    IP: 77.252.114.178דווח על תגובה זו

  • 35.

    what an idiot

    just a guy, 24/12/12 09:02

    god, how stupid can one be??

    IP: 112.200.10.211דווח על תגובה זו

    • he is a rabi, therefore endless (ל''ת)

      א, 24/12/12 10:48


      IP: 91.227.71.250 דווח על תגובה זו

  • 34.

    צודק הרב ביר יחד עם זאת..

    מיקי, 24/12/12 08:58

    האלטרנטיבה צריכה להיות מעמיקה ורצינית משהוא כמו מסע בתוך הארץ בנושא השואה .

    IP: 79.177.16.251דווח על תגובה זו

  • 33.

    צודק הרב אורי ביר יחד עם זאת ... (ל''ת)

    מיקי, 24/12/12 08:57


    IP: 79.177.16.251דווח על תגובה זו

  • 32.

    לא מסכים עם הנאמר בכתבה.

    חגי, 24/12/12 08:41

    בתור נער נסעתי וזה עז לי לעצב את עצמי ולהבין מקרוב את ההיסטוריה של העם היהודי. ומי שנוסע לפרוק עול, להיכנס בו.

    IP: 85.65.140.45דווח על תגובה זו

  • 31.

    כמה דורות צריכים לשאת באשמה, אדוני הרב?33?

    א, 24/12/12 08:34

    אין שום אלטרנטיבה אחרת לנסיעה לפולין. שום מסע ושום הסברים וסרטים. נכון, הז יקר ולא כולם יכולים.
    נכון הרבה פולנים השתתפו ברצח יהודים. והיו כמה שהחביוא יהודים תוך סיכון עצמי. אבל כמה דורות צריכים לשאת אשמה?בנים, נכדים, נינים? מה הם עשו לך?

    IP: 91.227.71.250דווח על תגובה זו

  • 30.

    דעה מאוזנת

    Jack, 24/12/12 08:29

    לדעתי לישראליים יש פחות מה לחפש שם-רק בגלל שאנחנו ממילא מקבלים מנות גדושות של השואה כל שנה. אני, בן לפליטת-שואה מוורשה, שגדל כאן, טוען שבאמת לנוער שלנו זה פחות נחוץ.

    הבנתי (וכן אימי הבינה אחרי שהיתה נגד שנים רבות, כמו הרב המלומד) שאחרים מהעולם וכן מהתפוצות מקבלים המון מהנסיעה לשם.

    יחד עם זאת אולי ניתן לצמצם את תופעות הוצאות הכספים שם למינימום - כמובן בעניין השתייה וה SHOPPING .... אני מסכים שצריך לצמצם את הנסיעות מישראל
    שאין בהן צורך.

    IP: 84.229.122.162דווח על תגובה זו

  • 29.

    איזה קשקוש באיצטלה של רב

    עמי, 24/12/12 08:19

    אפשר להתווכח האם נסיעות אלה חיוניות או לא, האם כל אחד מבני הנוער בשל דיו לעבור את החוויה המטלטלת של התעמתות עם השואה, אבל לטעון כי אין לפרנס את הרוצחים, זו כבר טענה עלובה. הרוצחים היו הנאצים הגרמנים. הם היו אלה שהגו וביצעו את השואה. כל האחרים היו לכל היותר משתפי פעולה (אוקראינים, ליטאים ולטבים), מתבוננים מן הצד (בגלל הכיבוש הנאצי) או חסידי אומות העולם (הכי הרבה היו דווקא פולנים). גם הטענה כי בני הנוער משתכרים היא בזויה ונטפלת לקומץ אפסי, ופוגעת בכלל.

    IP: 212.25.84.200דווח על תגובה זו

  • 28.

    צודק.די למסעות בילויים מזה ואפליה מזה (ל''ת)

    ח.מני, 24/12/12 08:18


    IP: 62.90.235.77דווח על תגובה זו

  • 27.

    ואני קורא לא ללכת לעבודה יותר

    סתם אחד., 24/12/12 07:57

    ולהפסיק לפרנס את הבטלנים שיושבים בישיבות על היום ונותנים לנו עצות מה לעשות.
    אגב - לא לימדו אותך בישיבה שהרוצחים היו הגרמנים? באמת, תבדוק את זה ותראה. את השואה ביצעו הגרמנים, לא הפולנים.

    IP: 89.72.68.198דווח על תגובה זו

    • לדעתי בשעורי היסטוירה לא ממש הקשבת.. (ל''ת)

      בולכמ, 24/12/12 12:48


      IP: 192.115.177.220 דווח על תגובה זו

  • 26.

    הסיבה האמיתית בגללה שולחים תלמידים לפולין

    רון הכחול, 24/12/12 07:12

    זהו אמצעי ציני לעקוף את האיסור של משרד החינוך על טיולי בית ספר לחו''ל.

    IP: 110.174.76.85דווח על תגובה זו

  • 25.

    אתה מתכוון ליגאל עמיר יימח שמו וזיכרו? (ל''ת)

    מוטי, 24/12/12 06:45


    IP: 84.110.102.15דווח על תגובה זו

  • 24.

    את מי מפרנסים?

    הרב זבינגנייב וורשבסקי, 24/12/12 06:44

    גם אני איני סבור שהמסעות ההמוניים והשמאלציים לפולין צריכים להתקיים במתכונת של נסיעת כף אבל מדוע לטפול אשם על פולנים שכלל לא קשורים לשואה? האם 'פוקד עוון אבות על בנים,? האיוולת הזאת מתאימה לנתניהו ושות. הרואים בכל מי שאינו נושא הצהרות מתלהמות בעד השטחים, אויב ישראל.

    IP: 87.68.255.96דווח על תגובה זו

  • 23.

    משפחתי בוורשה נרצחה ע''י גרמנים לא פולנים.

    ש אול ששון, 24/12/12 06:04

    3 מיליון יהודים הושמדו בפולין. גם אם אחרי המלחמה היו כמה פוגרומים, אין להטיל אשמת השואה על הרמנים. ושנאת זרים אינה מתכון לחינוך.

    IP: 217.132.222.178דווח על תגובה זו

  • 22.

    מסכים

    גדי, 24/12/12 05:32

    אין צורך בנסיעה לאושוויץ כדי להבין מה קרה שם. לדעתי, תלמידינו מחללים את שם הנרצחים כשהם מתברדקים ומספרים בדיחות כשהם מבקרים במחנות הריכוז.

    IP: 76.168.197.87דווח על תגובה זו

  • 21.

    צריך לבקר לפני שמותחים ביקורת

    איל, 24/12/12 03:39

    צריך להסתכל על המסע הזה מנקודת מבטנו, כלומר מה אנחנו היהודים/ישראלים מרוויחים מזה ולא מה הפולנים מרוויחים. לחוויה של הליכה בדרכי המובאים להשמדה אין ולא יהיה תחליף.
    כמו שכבר נכתב, כלכול פולין הוא המחיר אנחנו צריכים לשלם עבור הנצחה ייחודית זו. לפני שאתה שופט ומעביר את הביקורת על הנייר, הייתי מציע לך לבקר באושוויץ ואז להחליט אם הדבר ראוי.

    מה שכן, לדעתי ולמרות שלמסע הייתה השפעה עמוקה עליי, הדור הצעיר של היום לוקח את הדברים בצורה שונה ולכן הייתי ממליץ שאדם יעבור את המסע לפולין בגיל מאוחר ובוגר יותר - כך נמנע את המסיבות בבתי המלון ואת הקושי שיש לכל אחד שם להפריד בין יום עצוב במחנה לעומת ערב עם אלכוהול במלון

    IP: 85.250.143.220דווח על תגובה זו

  • 20.

    מענין,את תרומתו הגדולה של גנראל איזנהאואר לשימור מאורעות השואה העלמנו

    אבי גיל, 24/12/12 02:45

    הרב אורי ביר צודק!
    האפשרות היחידה עבורי לבקר במחנה אושביץ הוא נסיעה הלוך ושוב מארץ שכנה לפולין וביקור קצר בשרידי מחנה ההשמדה,כך שלא אשאיר שם כל רוח.

    ושאלה אחת לרב ביר:מדוע אין אף איזכור בישראל לפקודת–היום של גנראל איזנהאואר שהורה לתעד את מוראות השואה עבור הדורות הבאים ולמניעת אפשרות להכחיש קיומה!תאר לך,הרב ביר,אין אפילו עץ לזכרו ב’יד ושם'...

    מצניעים את מעשיו של הנשיא רוזבלט שסרב לאשר ולהורות על הפצצת מסילות הברזל עליהן הובילו יהודים לטבח,טרומן שעשה אמברגו על נשק לישראל הוכר כידיד ישראל...אבל,גנראל איזנהאואר שהוכיח את ראית הנולד (הכחשת השואה) ממנו בחרו ישראל ו,יד ושם’ ומוזיאוני –שואה להתעלם.

    המתחיל במצוה אומרים לו:גמור...יצרת בויכוח זה הזדמנות–פז לתיקון כפיות–התודה של כולנו.

    IP: 75.10.143.193דווח על תגובה זו

  • 19.

    כמה טמטום.

    חושרמוקטיס, 24/12/12 02:23

    האם לנצח תאשים את הפולנים/גרמנים רק כי אבותיהם היו רוצחים ברצח עם שלם?
    אולי חאלאס?

    IP: 93.172.66.204דווח על תגובה זו

  • 18.

    מילים כדורבנות! (ל''ת)

    הבן שלי לא נסע, 24/12/12 01:15


    IP: 120.148.213.187דווח על תגובה זו

  • 17.

    אבות אכלו בוסר ושיני בנים תקהינה??? (ל''ת)

    מישהו, 24/12/12 01:08


    IP: 92.224.108.86דווח על תגובה זו

  • 16.

    בלי עבר אין עתיד וידיעת היסטוריה היא ערובה להישרדות (ל''ת)

    לילית, 24/12/12 00:32


    IP: 109.186.45.66דווח על תגובה זו

  • 15.

    צריך להפסיק עם הנסיעות האלו בגלל סיבות אחרות

    צחי, 24/12/12 00:30

    הפולנים הם גם קורבנות של הנאצים ואת זה אסור לשכוח ....ורשה היא אחת מהערים באירופה שהוחרבו כליל ע''י הנאצים ... זה לא קרה לרומא או פאריס.
    המסעות האלו אמורים גם להנציח וגם לחבר בין העמים! היות וזה לא עובד ככה ממניעים לא ברורים, עדיף שיבוטלו בכלל.

    IP: 109.67.206.33דווח על תגובה זו

  • 14.

    ישראל מייבא מגרמניה מאות אלפי מוצרי חשמל מדי שנה

    יוני הבית''רי, 23/12/12 23:53

    הכותב אומר: ''די לפרנס את הרוצחים''. הוא חשב אולי שישראל מייבא מגרמניה מאות אלפי מוצרי חשמל מדי שנה? למה על זה הוא לא מלין? ולעצם העניין, לדעתי, כשעומדות מולינו שתי הברירות, אני בוחר להנציח את זכר השואה לנוער שלנו ולעולם, לעד! תוך כדי פירנוס הרוצחים, כי עדיף לנו ככה, מאשר לא לשלוח משלחות לפולין ובכך לפגוע בהנצחת השואה, כי רק מי שחווה באמת את המחנות עצמם והולך בדרכי שיירות המוות ההם, מבין באמת ובצורה מוחשית מה עברו היהודים בשואה, זה לא דומה לסתם סיור ביד ושם ושמיעת סיפורים או צפייה בסרטים.

    IP: 79.177.204.221דווח על תגובה זו

  • 13.

    בושה להאשים עם שלם, שהנאצים רצחו שלושה מיליונים ממנו, בסייענות לנאצים

    דני, 23/12/12 23:27

    ואני אומר את זה בתור בן לניצולי שואה פולנים. רק אנשי דת נבערים מסוגלים לעיוות שכזה.

    IP: 109.64.231.51דווח על תגובה זו

  • 12.

    יישר כוח

    אבא, 23/12/12 23:20

    ולא רק פולנים אלא גם ישראלים שלא קשורים למערכת החינוך מתפרנסים לא רע מהתעשיה הזו.

    אפשר ללמוד על השואה מספיק מקריאה וצפיה בעדויות הניצולים ואת זה לא עושים מספיק. הנסיעה המאורגנת לפולין היא רעיון חדש ותמוה.

    גם על גירוש ספרד לומדים (וצריך ללמוד יותר) בלי לנסוע לגרנדה וטולדו.

    IP: 134.191.232.68דווח על תגובה זו

  • 11.

    הכותב אינו בהכרח אדם מלומד

    ישראלי, 23/12/12 22:21

    נותנים כסף לנכדיהם של הרוצחים? כמה בורות וצביעות! אנחנו הרי סוחרים עם הגרמנים כבר שנים וגם לפולנים והאוקראינים סלחנו! התחזקות אנשי הדת מביאה איתה סגירות בדלנות ורצון להיפרדות מהעולם בכלל והמודרני בפרט, אני מקווה שהכותב אינו כזה.

    IP: 80.179.118.129דווח על תגובה זו

  • 10.

    הרב צודק במאה אחוז

    Laser, 23/12/12 21:31

    הרב אורי ביר מביא עובדות שכמעט אף אחד לא נתן את הדעת עליהן עד עתה. יש אפילו אוד היבט, וזה האיסור לצאת מארץ ישראל.
    אך הטיעונים של הרב משכנעים עוד יותר, ועל הרשויות לשקול אותם בכובד ראש ולפעול בהתאם.

    IP: 109.160.168.94דווח על תגובה זו

  • 9.

    אין כל סיכוי לביטול מסעות תלמידים לפולין

    מורה, המתנגדת למסעות לפולין. לחנך הילדים בישראל, 23/12/12 21:13

    הסיבות: בכירים במערכת החינוך מלווים מסעות אלו, הם לא משלמים אגורה מכיסם ונהנים מפנסיון מלא ומלינה במלונות טובים. גם פעילים בכירים מהסוכנות היהודית, מרבים להצטרף, בחינם למסעות אלו.
    הרבה מורים להסטוריה משמשים כמלווי קבוצות לפולין. מקבלים שם את שכרם: 5000 דולר, במזומן. לא מדווחים ע''כ ולא משלמים ע''כ מס הכנסה וביטוח לאומי. חלק מהמורים מלווים הקבוצות שלוש פעמים בשנה ויותר.
    כל אלו יתנגדו לביטול המסעות לפולין.

    IP: 46.120.47.214דווח על תגובה זו

  • 8.

    את סבי רצחו הפולנים ב 1922, כי נראה יהודי. הרוצחים לא היו נאצים גרמנים (ל''ת)

    יהודית ק., 23/12/12 21:06


    IP: 46.120.47.214דווח על תגובה זו

  • 7.

    אבי, יליד פולין, התנגד שנצטרף למסע תלמידים לפולין.הוא צדק (ל''ת)

    אידה, 23/12/12 21:04


    IP: 46.120.47.214דווח על תגובה זו

  • 6.

    מסכימה עם כל מילה

    מישהי, 23/12/12 20:51

    ולא רק בגלל העניין הכספי.
    בתור אחת שנסעה כבר לפני למעלה מ10 שנים, אני הרגשתי שהנסיעה היתה מתוך לחץ חברתי בלבד.
    מבחינת השפעה, אולי הרגשתי אווירה בשבוע שאחרי הטיסה אך מיד אח''כ זה יתפוגג.
    הדרכים האלטרנטיביות שכתבת נשמעות טובות מאוד ויותר מועילות במידה מסויימת.

    IP: 77.126.235.153דווח על תגובה זו

  • 5.

    אין שום חוויה גדולה בפולין.''בחירתה של סופי''יותר מטלטל (ל''ת)

    הייתי בפולין ראיתי ת'סרט, 23/12/12 19:20


    IP: 84.94.100.53דווח על תגובה זו

  • 4.

    עלי הנסיעה השפיעה עמוקות

    יהודי טוב יותר, 23/12/12 17:42

    חזרתי משם עם תובנות עמוקות יותר על השואה ולדעתי נעשיתי יהודי יותר טוב.

    IP: 109.186.160.87דווח על תגובה זו

  • 3.

    מסכימה עם כל מילה. בנותי לא נסעו מכל הסיבות המוזכרות

    טליה, 23/12/12 16:49

    בכתבה. אני קוראת לבטל המסעות המיותרים ההלו.

    IP: 192.118.27.253דווח על תגובה זו

  • 2.

    הפולנים הם לא הרוצחים.

    יערה, 23/12/12 15:16

    אלא היו הגרמנים.

    IP: 132.66.227.63דווח על תגובה זו

    • סליחה: הם עבדו שעות נוספות בסיוע וגילו יזמה יתרה - ימח שמם (ל''ת)

      חימנז, 23/12/12 23:34


      IP: 217.132.136.39 דווח על תגובה זו

    • בלי עזרת האוכלוסיה המקומית, הגרמנים לא היו מצליחים

      אביבה לוין, 24/12/12 00:25

      הפולנים רצחו ורצחו ורצחו.
      גם הגרמנים רצחו.
      הגרמנים אירגנו את הזוועה, אך בלי הפולנים (והאוקראינים והלטביים והצרפתים וההונגרים וכו' וכו' וכו'), הגרמנים לא היו מצליחים להרוג מליונים רבים של יהודים.

      רוב מחנות ההשמדה היו בפולניה ולא בגרמניה, כי הגרמנים ידעו שהפולנים ישתפו פעולה עם ההשמדה בשמחה ובחפץ לב. הגרמנים עדיני הנפש עלולים להזדעזעה מהמראות...

      IP: 164.138.116.254 דווח על תגובה זו

    • אה, באמת? הם לא מסרו את יהודיהם בשמחה וטבחו אפילו באלו שהצליחו לשרוד (ל''ת)

      לכי תלמדי קצת היסטוריה!, 24/12/12 01:13


      IP: 120.148.213.187 דווח על תגובה זו

    • אל תעשי צחוק מעצמך--על הטבח הנורא בידוובנה שמעת?המקום היחיד

      מוקי, 24/12/12 02:04

      באירופה שהמשיכו לשחוט בו יהודים אחרי המלחמה היה בפולניה--ולא רק בקלצה---לכן גם תנועת הבריחה.הפולנים ברובם שיתפו פעולה עם הנאצים וארמיה קריובה שחטה יהודים למכביר--את רוצה עדים חיים לכך?לא היו חסרים בארץ ועדיין ישנם.רבים מיוצאי פולין אפילו נוסעים לגרמניה ולא לפולין ולא בכדי.אני עוד לא מדבר על גירוש היהודים מפולין ב-1956 וב-1968 תופעות כאלה לא היו בשום מקום אחר באירופה ובמזרחה הקומוניסטית.

      IP: 84.94.62.174 דווח על תגובה זו

    • מאותה סיבה:האם ארגוני הטרור אינם רוצחים,אלא מממניו?

      אבי גיל, 24/12/12 02:49

      לפי קנה המידה שלך...

      IP: 75.10.143.193 דווח על תגובה זו

    • חוסר ידע, תלמדי היסטוריה, חלק מהרדידות של הנוער שלא יודע מה היה (ל''ת)

      שגב, 24/12/12 03:29


      IP: 85.130.213.158 דווח על תגובה זו

    • טעות גדולה

      adaax , 24/12/12 05:56

      מתוך ידע אישי הפולנים והאוקראינים היו לא פחות גרועים מהגרמנים

      תקראי קצת היסטוריה, תבקרי ביד ושם ותביני את הזוועות שהם ביצעו .

      IP: 109.67.192.148 דווח על תגובה זו

    • יערה, לכי תלמדי היסטוריה, הפולנים מאוד שמחו לעזור להם בנושא הזה (ל''ת)

      אייל, 24/12/12 06:08


      IP: 84.94.23.86 דווח על תגובה זו

    • אין לך מושג מינימאלי על השואה - רוב הרוצחים היו פולנים ואוקראנים (ל''ת)

      יובל, 24/12/12 08:15


      IP: 109.65.136.100 דווח על תגובה זו

    • אל תעשי צחוק מעצמך-על ידוובנה כבר שמעת? אנשי הארמיה קריובה

      מוקי, 24/12/12 08:27

      עסקו ברצח יהודים--יהודים שברחו ליערות נרצחו שם וחזרו --במקרים רבים--לגטו בהנחה שסיכויי ההשרדות טובים יותר. המקום היחיד באירופה שבו נמשך רצח היהודים לאחר המלחמה היה בפולין. קלצה רק דוגמא לכך--היהודים הבינו שלהשאר בפולין זו סכנה ואורגנה תנועת הבריחה. לאחר מכן בשנים 1956 ו-1968 גורשו שרידי יהדות פולין--שוב תופעה שלא היה לה אח ורע באירופה. על היחס שבין פולנים ליהודים תוכלי לקרוא אצל חווי בן ששון-דרייפוסץ עדויות על רצחנותם של הפולנים לא חסרות ביד ושם.במרד הפולני באוגוסט 1944 נרצחו ע''י הפולנים 10% מהיהודים שנשארו במחבוא בוורשה. בפולין המשוחררת אין מקום ליהודים--זו היתה הסיסמא.

      IP: 84.94.62.174 דווח על תגובה זו

    • תלמדי היסטוריה

      גדעון, 24/12/12 08:46

      אלפי יהודים ששרדו את מנגנון ההשמדה ואשר ניסו לחזור לבתיהם בפולין הוכו, גורשו ונרצחו!!! ע''י הפולנים. מכורח הנסיבות קשה לאמוד את המספרים אך יש עדויות רבות על יהודים שנרקו מרכבות נוסעות בדרכם חזרה לביתם, ולאחרים שנרצחו או הוכו קשות ע''י שכניהם הפולנים.

      בפולין חיה הקהילה היהודית הגדולה בעולם שמנתה כשלושה מליון יהודים וגם לפולנים היתה יד במעל...

      היום היהודים (המתים) מהווים אוצר טבע בכלכלה הפולנית. והיהודון נוהר בהמוניו לצפות באוצרות הטבע - ערמות בגדים, משקפיים ואפר קורבנות יהודים. וכולם מזילים דימעה ומתרגשים נוכח המונומנטים בחסות משרד התיירות הפולני...

      אגב, הספקת לשבת לקפה בבית הקפה באשוויץ?

      IP: 81.218.164.125 דווח על תגובה זו

  • 1.

    תעשיית אושוויץ?

    רון, 23/12/12 14:59

    הכניסה למחנה ההשמדה היא בחינם.
    הנערים שנוסעים לנים במלונות זולים וגם מביאים איתם את רוב האוכל מהארץ.
    במחנות ההשמדה והריכוז השומרים ברובם לא היו פולנים אלה אוקריאנים.

    למה אתה לא מעלה טענות כנגד העליה לקבר של רבי נחמו מאומן שבאוקראינה, משם באו גדולי המרצחים שפרעו באבותינו.

    הנערים שנוסעים אכן פורקי עול, ולכך צריך לדאוג.

    IP: 213.57.164.244דווח על תגובה זו