• 34.

    הבל מוחלט. הערבים חוגגים את ראש השנה האזרחי

    , 12/01/14 03:32

    בכל מדינותיהם

    IP: 81.199.120.188דווח על תגובה זו

  • 33.

    גם הערבים חוגגים סילבסטר

    , 02/01/14 07:46

    כן הסילבסטר הוא חג בין לאומי וכבר מזמן לא חג דתי
    וכל הקשר לאמונה באלוהים פשוט אין קשר כי כל נושא האלוהים הוא פשוט רמייה ודרך לניצול בני אדם
    אלוהים לא היה מעולם והוא המצאה אנושית שמטרתה להשפיל בני אדם
    כשבשמומנרצחים רוב בני האדם שנרצחים בעולמינו

    IP: 95.35.51.62דווח על תגובה זו

  • 32.

    כתבה נכונה וצודקת,סוף סוף מישהו אומר את זה.....

    ניגר ג'מל, 16/02/13 11:49

    היהודים הם עם שמי,חלק ממשפחת העמים השמיים שכוללים גם את הערבים,האתיופים המלטזים הדרוזים ועוד.לכן ברור שמבחינה תרבותית אנו הרבה יותר דומים להם מאשר לנוצרים ולעמים ההודו אירופים.הנסיון הפטתי של הישראלים לנסות כל הזמן להדמות לאמריקה ולחקות כל מה שיש שם פשוט דוחה.וזה נכון גם שתמיד דיכאו את המוזיקה הים תיכונית כי האשכנזים אמרו שזו מוזיקה ערבית והם לא רצו שנהיה דומים למדינות ערב. נמאס כבר מהאמריקניזציה שיש בישראל.

    IP: 46.120.166.196דווח על תגובה זו

  • 31.

    שטויות, אירופה זו נצרות ונצרות זה ישו וישוע היה יהודי טוב.

    מתנגד ליהודו-איסלמיסטים, 22/12/12 20:30

    לא הייתה צניעות איסלמית ביהדות המקןרית ראו דבורה השופטת, הכת החרדית למדה מהאיסלם. והרוב כאן דוחה את האיסלם שהוא דת ג'הדיסטית ו ואולי אולי לכאורה פרימיטיבית וחשוכה.

    IP: 94.159.136.49דווח על תגובה זו

  • 30.

    נו באמת...

    אביזו, 20/12/12 23:06

    נו באמת...
    הערבי הממוצע ימכור את אמא שלו בשמחה כדי לברוח ממדינות ערב - ולהגר לארה"ב.

    מנגד אני לא רואה תורים גדולים בשגרירויות עיראק מצרים ותימן של אנשים מערביים המבקשים להגר לאותן מדינות.

    התרבות היהודית בהחלט דומה לברודווי ולהוליווד - כי יהודים הם אלו שיצרו את ברודווי ואת הוליווד.
    ניו יורק היא גם מרכז העולם המערבי וגם העיר עם הכי הרבה יהודים והשפעה יהודית בעולם!

    הרבי מלובביץ' זה ניו יורק (ופריס)!
    והרבי מסאטמר זה ניו יורק!
    ושוטנשטיין זה ניו יורק!

    התרבות היהודית אינה התרבות הערבית וטוב שכך!

    IP: 93.172.102.178דווח על תגובה זו

  • 29.

    הקביעות שלך תמוהות והן שלך בלבד, (ל''ת)

    אלון, 20/12/12 15:48


    IP: 62.219.198.6דווח על תגובה זו

  • 28.

    אף פעם יהודים לא דמו למוסלמים. (ל''ת)

    שלומית, 20/12/12 14:12


    IP: 77.126.19.211דווח על תגובה זו

  • 27.

    הרבה פחות מפריע לי שחוגגים את הסילבסטר...

    אגממנון, 20/12/12 12:05

    ... מאשר שלא חוגגים את יום השנה לניצחון על הנאציזם (ה-9 למאי). זה אמור להיות חג לזכר הישועה הגדולה ביותר שנושעה האנושות בכלל והעם היהודי בפרט.

    צריך להכריז על ה-9 למאי כעל חג לאומי ולארגן חגיגות גדולות כמו של יום העצמאות - אילולא 11 מיליון גיבורים סובייטיים (ופחות ממיליון גיבורים בריטים ואמריקניים) הקריבו את חייהם למען הניצחון על היטלר ימ''ש, לא היינו כאן.

    IP: 77.126.131.54דווח על תגובה זו

  • 26.

    בגרמניה ובאוסטריה אומרים סילבסטר. זה שהאמריקאים מטומטמים, זה לא אומר..

    אשכנזי, 20/12/12 02:20

    זה שהאמריקאים קוראים לחג "New Year's Eve" לא אומר שהם יודעים משום מה הם חוגגים. הגרמנים דווקא יודעים יפה לציין את החג שלהם בשם "סילבסטר". בשביל האמריקאים "סילבסטר" הוא שחקן ששיחק בסדרת סרטי האגרוף "רוקי". אבל האמריקאים צרי האופקים הופכים חגים דתיים לחגים חילוניים. אל לנו ללכת בדרכי האמריקאים, שהרי לנו יש את המסורת היהודית שלנו והתודעה ההיסטורית של העם היהודי מכירה את המקור הקדום של אמונתנו הדתית ושל חגינו ומועדינו.

    IP: 212.235.85.189דווח על תגובה זו

    • תגיד, אתה אמיתי?

      מיליו, 20/12/12 15:41

      האמריקאים מעוותים? המדינות היחידות שמציינות את הסילבסטר זה הגרמנים והישראלים, בכל שאר העולם מדובר בראש השנה האזרחי, ראש שנה שחגגו ברומא הרבה לפני שהנצרות קמה בכלל. הנצרות קמה, אימצה את לוח השנה הרומי ובמקרה ה- 1 לינואר הוא יומו של ''קדוש'' בשם סילבסטר (הרי כל יום בשנה מוקדם לקדוש זה או אחר).
      צרות האופקים היא שלך ולא של האמריקאיים כי מעולם זה לא היה חג דתי

      IP: 194.114.146.227 דווח על תגובה זו

      • והרי המתייוון החוגג את חגיגות האימפריה הרומית נלחם להגיד את דברו!

        אשכנזי, 20/12/12 18:23

        הנה דוגמה מצוינת לתהליך ההתייוונות של המגיב מיליו המציין ש"חגגו ברומא הרבה לפני שהנצרות קמה" ובנשימה אחת טוען ש"מעולם זה לא היה חג דתי". אז מה חגגו באימפריה הרומית אם לא חג דתי? חגיגות ינואר (על שם "יאנוס") הן חגיגות שנחגגו לכבוד אל הדלתות והשערים הרומי. לפני כן חגגו את חודש מרס, על שם אל המלחמה הרומי, כחודש הראשון. כמתייוון מקצועי אתה וודאי יודע שהלוח הגרגוריאני התבסס על הלוח היוליאני (על שם הקיסר שלך יוליוס) ואתה גם בוודאי יודע שהאימפריה הרומית אימצה את הנצרות כדת הרשמית שלה, ושהאימפריה הרומית הקדושה החליפה את הלוח היוליאני בלוח הגרגוריאני שלפיו אתה חוגג את הסילבסטר. אבל כמתייוון מקצועי מסתבר שאינך חוגג את הסילבסטר בלבד, אלא אתה מגדיל לעשות וחוגג גם את החגים ההלניסטיים הקדומים לאלים הרומיים מרס ויאנוס. את חורבן בית המקדש בידי הקיסר הרומי שלך אתה גם חוגג, או שזה אינו חג מבחינתך שהרי היהדות אינה דתך ולכן אין טעם לציין ולחגוג את מפלתה?

        IP: 212.235.85.189 דווח על תגובה זו

        • ואתה אשכנזי חוגג את שמחת בית השואבה, חג פאגני/ יווני - בכחוסי (ל''ת)

          מה לך כי תלין על מיליו, 22/12/12 20:36


          IP: 94.159.136.49 דווח על תגובה זו

    • אין ולא היתה מעולם סיבה דתית לחגוג לסילבסטר, שלא היה אלא...

      בנימין מאי, 20/12/12 22:10

      ארכיהגמון אפור של רומא בזמן
      שמרכז הנצרות היה בכלל בביזנטיון.

      נכון שהיום האחרון בשנה
      מוקדש לסילבסטר, כמו שהרבה
      ימים אחרים מוקדשים לראשי
      נצרות אחרים, אלא שכל העולם
      חוגג את היום הבא אחריו
      (ולכן שיא החגיגה ב 24:00)
      שהוא ראש ראש השנה האזרחית
      החדשה - יום מילתו של ישוע
      הנוצרי...... (שנולד כיהודי
      ונשאר כך עד יום צליבתו).

      ה -1 בינואר היה ראש השנה
      ברומא (בחלק מהזמן) ונקרא
      כך על שמו של אל רומי בשם
      יאנוס.
      (השימוש השם "סילבסטר"
      בגרמניה לחגיגות עצמן
      נועד כנראה לוודא שהחוגגים
      אינם ממשיכים בפולחן יאנוס..).

      אם צריך לצאת נגד החגיגות
      האלה הרי שצריך לצאת פולחן
      יאנוס הפגאני במובהק -
      ולא נגד "חגיגת הסילבסטר"
      שכיום מציינת רק את ראש
      השנה האזרחי על פיו נוהג
      כל העולם.

      IP: 212.199.176.161 דווח על תגובה זו

  • 25.

    התעלמתם מהקטע (הנכון) כל כך שעם ישראל שרד אלפי שנים (ל''ת)

    כי הם לא התבוללו. הסילבסטר לא שלנו, 20/12/12 01:48


    IP: 96.234.185.13דווח על תגובה זו

  • 24.

    ''האופי השמי''

    סילבסטר החתול, 19/12/12 21:44

    המושג ''אופי שמי'' הוא פיקציה שמעסיקה חובבי תיאוריות גזע, ניאו-נאצים ואת כותב המאמר הזה.

    אדם שיש מספיק שכל בקודקודו מאמין בטענות בדוקות. מי שחשיבה מרובה מדי מעייפת אותו, מקבל מיתולוגיות מהעבר.

    בכל מקרה, שנה טובה לכל עם ישראל, כולל לכותב המאמר.

    IP: 46.116.133.99דווח על תגובה זו

    • בבקשה אל תאחל לי שנה טובה לכבוד הסילבסטר.. (ל''ת)

      שלומית (חילונית), 20/12/12 14:10


      IP: 77.126.19.211 דווח על תגובה זו

    • יפה כתבת חתול, זה לא אופי שמי אלא קבלת גוונים של האיסלם

      עי הכת החרדית, 22/12/12 20:42

      אין בחומש ובתורה כולה צווי לצניעות.

      IP: 94.159.136.49 דווח על תגובה זו

  • 23.

    נצרות

    משה, 19/12/12 21:00

    השמאל הישראלי או האשכנזים החילונים דומים לתחילת הנצרות בעולם ככה היה לפני 2000 שנה וככה זה היום ולא יעזור כלום.

    IP: 62.195.99.107דווח על תגובה זו

    • לא נכון, ישו שמר על חוקי היהדות של אז למרות שהיו כמה זרמים

      בפרושים ניו הרפורמטורים אז ונצחו, 22/12/12 20:45

      החילונים של ימינו הם הרפורמטורים החדשים.

      IP: 94.159.136.49 דווח על תגובה זו

  • 22.

    יהודים לא דומים לא למוסלמים ולא לנוצרים

    אלון פלג, 19/12/12 20:36

    לפי היהדות היהודים הם עם בחירה ולכן
    מצופה מהם יותר כלומר ''חובות יתר''.

    באיסלאם המוסלמים הם הבנים המועדפים
    על אלוהים ולכן יש להם ''זכויות יתר''
    הם רשאים לגבות דמי חסות מיהודים ונוצרים
    ומצווה עליהם לכבוש את העולם.

    IP: 79.176.24.84דווח על תגובה זו

  • 21.

    לא חוגגים את סילבסטר. חוגגים את הגעת השנה האזרחית החדשה.

    שמואל, 19/12/12 20:23

    הראשון לינואר אינו קשור בנצרות או בכל דת אחרת. הראשון לינואר נקבע כתאריך תחילת השנה על ידי הרומאים, כאשר הוסיפו שני חודשים ללוח השנה, חודש על שם הקיסר יוליוס קיסר (חודש יולי) וחדש על שם הקיסר אוגוסטוס (חודש אוגוסט), והזהיזו את תחילת השנה מחודש מרץ לחודש ינואר.
    אני מניח שרוב אזרחי העולם אינם יודעים אפילו מי זה סילבסטר, אך הכל מקבלים את השנה האזרחית החדשה בחצות שבין שלושים ואחד לדצמבר לבין ראשון לינואר, ללא הבדל אמונה או דת, כולל סינים, יפנים, ערבים, הודים ועוד, כי הכל חיים לפי הלוח האזרחי הזה.
    אם אסף גולן לא חי לפי הלוח האזרחי, לא חי בדצמבר 2012, לא רושם את התאריך האזרחי על מכתביו, ביומנו ועוד, דווקא הוא בבעיה קשה ולא הציבור האזרחי השפוי הנורמלי שמצטרף לשבעה מיליארד אנשים שחיים על פני כדור הארץ ואינם מרחפים בערפיליה החשוכים של הקנאות הדתית

    IP: 79.180.205.140דווח על תגובה זו

    • אז למה לקרוא לזה "סילבסטר"?

      שמואל ב', 19/12/12 23:26

      הבעיה איננה בציון היום הזה כיום שמח ושווה מסיבות. אדרבא, סיום שנה אזרחית אחת ותחילתה של שנה אזרחית חדשה זו אכן סיבה למסיבה. הבעיה היא שכאן, בארץ, אנשים מספיק מטומטמים כדי להדביק למסיבות האלה שת שמו של איזה אפיפיור נוצרי אנטישמי. אגב, בין הגויים החוגגים רק מטי-מעט מכנים ככה את החג הזה. הרוב המוחלט קורא ליום בשמו, NEW YEAR, נובי-גוד וכיו"ב. אז את הכינוי הישראלי הנלוז צריך לעקור ולא את המסיבות.
      שתהיה לכולנו שנה אזרחית חדשה מוצלחת ובריאה

      IP: 87.68.42.172 דווח על תגובה זו

    • הסילבסטר זה לא הראשון לינואר אלא ה 25 לדצממבר (ל''ת)

      y7y5rey, 20/12/12 10:25


      IP: 109.64.192.224 דווח על תגובה זו

  • 20.

    פשוט מרתק- מסע אנתרופולוגי הזוי (ל''ת)

    מעריב החדש, 19/12/12 20:19


    IP: 79.176.57.52דווח על תגובה זו

  • 19.

    צודקת

    נמרוד, 19/12/12 20:00

    אפשר לראות מכל התגובות כאן שהכתבה הזאת צודקת.

    IP: 129.98.212.163דווח על תגובה זו

  • 18.

    היהדות - הדת הגזענית ביותר

    מיכל, 19/12/12 20:00

    אני יהודיה גאה, חוגגת סילבסטר וגם חג מולד. אילו היהודים היו קצת פחות גזענים וקצת פחות שחצנים, לא היתה אנטישמיות בעולם.

    IP: 77.125.119.114דווח על תגובה זו

    • בור ועם הארץ - או בורה ועמת הארץ

      דור, 19/12/12 20:46

      יש יהודים שחצנים וגזענים כמו שיש מוסלמים כאלו וגם קתולים פרוטסטנטים וצ'רקסים.
      אנטישמיות לא היתה אם לא היו אנטישמים!!!!!
      כן וכמובן, לא תהיה אנטישמיות אם לא יהיו יהודים (ניסו כבר ולשמחתנו לא עבד).

      תמשיכי לחגוג הכל ובכיף ותיהי גאה. יישנאו אותך גם כך וגם כך.

      IP: 46.116.164.183 דווח על תגובה זו

    • יקירתי

      יובל, 19/12/12 21:05

      תלמדי היסטוריה! האנטישמים שונאים יהודים דתיים, חרדים, חילונים, מתבוללים, מתבדלים, עניים, עשירים. האנטישמים לא גזענים הם שונאים את כל היהודים באותה מידה, ללא הבדל של גזע, צבע ומין.
      בסרט ''רשימת שינדלר'' יש סצנה עוצמתית על יהודי מתבולל שצועק על חיל נאצי שהוא כבר לא יהודי. החיל מוציא אקדח ויורה לו בראש.

      IP: 212.199.205.68 דווח על תגובה זו

    • גויה מפגרת!.על מי את מנסה לעבוד?! עאלק יהודיה! (ל''ת)

      ''מיכל'' ז דייני לנו מהארץ! ומהר!!, 31/12/13 09:32


      IP: 95.35.61.20 דווח על תגובה זו

  • 17.

    בואנה אתה ממש בור

    רועי, 19/12/12 19:40

    קודם כל אתה יכול לקרוא לזה סילבסטר, או מה שבא לך, אבל זו תחילת השנה האזרחית, וזו השנה שעל פיה החיים האזרחיים סובבים. יש לי מספר ראשי שנה, ראש השנה הדתי, ראש השנה לאילנות, ראש השנה ללימודים, ראש השנה האישי (יום הולדת), וראש שנה אזרחי. אה, אם הנוצרים חוגגים, אז לי אסור? אני מצטער, אבל אני משתמש בראש שלי, ואם משהו שלבוש בגדי אכרים פולניים מהמאה ה 18 רוצה לבקר אותי אני אומר לו ליטול קורה מביו עיניו.
    הבעיה היא לא ראש השנה האזרחי, הבעיה היא שהחילוניים הפכו בורים בענייני דת והשאירו את הזירה לחרדים שקובעים מה לעשות, בזמן שהחילוני אומר אמן.

    IP: 129.67.15.135דווח על תגובה זו

  • 16.

    בארה''ב לא יודעים מה זה סילבסטר. יש רק New Year's Eve!!

    כמה שטויות אפשר לכתוב בכתבה קצרה כל כך, 19/12/12 19:32

    וכאן אפילו את חג המולד גם לא נוצרים חוגגים. לא חסרים הודים וסינים שמקשטים את הבתים וחלקם אפילו ישימו עץ למרות שהם לא נוצריים. סתם כי זה קישוט יפה.

    אבל את ה New Year's Eve כולם חוגגים וזה לא משהו דתי אלא סתם חגיגה של שנה חדשה.

    IP: 67.164.87.17דווח על תגובה זו

  • 15.

    אחגוג מה שארצה - מי אתה שתאמר לי מה לחגוג? (ל''ת)

    ..., 19/12/12 19:11


    IP: 84.111.92.244דווח על תגובה זו

  • 14.

    מאחל לכולנו 2013 עם קצת פחות פאנטים ובורים (ל''ת)

    אחשלו, 19/12/12 18:47


    IP: 82.81.31.26דווח על תגובה זו

  • 13.

    אל תלמדו כלום מהערבים!!!תקשיבו לי ולא לאדון הכתב! (ל''ת)

    עומר.תא,שינקין., 19/12/12 18:23


    IP: 90.178.197.95דווח על תגובה זו

  • 12.

    יימח שמו של האפיפיור האנטישמי סילבסטר. אפילו גויים לא קוראים לחג ככה. (ל''ת)

    דודו, 19/12/12 18:05


    IP: 85.64.123.230דווח על תגובה זו

    • אין שום הוכחה שהיה אנטישמי, סתם המצאה של אנשים שמתנגדים לחגיגת התאריך (ל''ת)

      וזה סוף השנה הלועזית, זה הכל, 19/12/12 18:54


      IP: 79.177.212.106 דווח על תגובה זו

    • ימח שמו של יגעל עמיר החרדים המטורפים של מאה שערים (ל''ת)

      הילה, 20/12/12 00:59


      IP: 93.172.43.248 דווח על תגובה זו

  • 11.

    הטבעיות הרוחנית שלה ערבים? שמע- אתה הזוי (ל''ת)

    ציוני, 19/12/12 18:04


    IP: 46.116.110.207דווח על תגובה זו

  • 10.

    עוד אחד שקורא לחגיגת שנה חדשה סילבסטר

    אוקראיני, 19/12/12 17:45

    לא מבין כלום מהחיים שלו ...
    ועוד רוצה שיהודים ילמדו מערבים :)

    IP: 84.94.42.90דווח על תגובה זו

    • אתה יודע מי עוד קורא להן סילבסטר? 80 מיליון דוברי גרמנית

      דודי, 19/12/12 18:23

      השם הגיע לשפה העברית מהגרמנית, דרך יוצאי מרכז אירופה.

      אתה יכול לקרוא לזה ''נובי גוד'' אם בא לך, אבל בגרמניה, אוסטריה, ישראל ועוד החג מכונה סילבסטר.

      IP: 80.179.176.202 דווח על תגובה זו

  • 9.

    חבל שגם בכותב לא יודע על ה הוא כותב

    רון, 19/12/12 17:38

    אם אמריקה אז נא לדייק. בארה''ב קנדה ושאר ארצות המערב הלילה בין 31/12 וה 1/1 ניקראה NEW YARS EVE או בתרגום ערב השנה החדשה. לא סילווסטר. באמריקה הסילבסטר היחיד שאנשים מכירים זה החתול מהסרטים המצוירים. רק בישראל מיתעקשים לשמר את חג סילבסטר הקדוש ובסוף גם לקטר עליו.
    אז נא לשנן ליפני סוף שנת 2013 ולא לחזור על אותה טעות.
    כל השאר סתם.

    IP: 82.102.145.194דווח על תגובה זו

    • צודק (ל''ת)

      מולי, 19/12/12 18:02


      IP: 62.90.113.67 דווח על תגובה זו

  • 8.

    באמת למה להדמות לעולם הנאור... עדיף להדמות לערבים

    הם פשוט הרבה יותר רוחניים!, 19/12/12 17:34

    מי קוקו?

    IP: 194.31.58.8דווח על תגובה זו

    • הנה עוד אחד שחושב שדת = פרימיטיביות. (אגב זו גישה פרימיטיבית).

      ניר, 19/12/12 17:58

      אני לא דתי - אבל נמאס כבר מכאלה שחושבים ש"עולם נאור" זה עולם חילוני ו"עולם קדום" זה עולם דתי.
      3 זוכי פרס נובל שלנו הם דתיים לגמרי מא' ועד תו.

      IP: 84.109.53.80 דווח על תגובה זו

    • צודק ,מי קוקו (ל''ת)

      מאה אחוז, 22/12/12 20:50


      IP: 94.159.136.49 דווח על תגובה זו

  • 7.

    תאריך הכתבה הוא 19/12/2012 ולא ו' בטבת

    צ'ארלס, 19/12/12 17:23

    רוב החילונים לא יודעים מה התאריך העברי היום ובשבלנו השנה היא 2012 ולא 5773 ולכן נחגוג את סיומה בלי קשר לכעס או ניכור

    IP: 212.179.71.70דווח על תגובה זו

    • שאפו על התגובה הענינית ושתהיה לכולנו(גם לדוסים) שנת 2013 שמחה (ל''ת)

      קוקולוקו, 19/12/12 18:44


      IP: 82.81.31.26 דווח על תגובה זו

  • 6.

    ראש השנה האזרחית, זה הכל.

    אבי, 19/12/12 17:22

    אני לא מכיר שום מקום בעולם שבו החג נקרא סילבסטר, זאת המצאה של דתיים כ
    זה לא חג הולדת ישו, לא חג לכבוד קדוש כזה או אחר-זה ראש השנה האזרחית, ואין שום בעיה שיהודים יחגגו חגים אזרחיים (האמת לא ברור לי גם מה ההתנגדות להשתתף בשמחתם של בני דתות אחרות בחגייהן, הרי לא יעלה על הדעת שמישהו בחו''ל יכריז על איסור של נוצרים להשתתף במסיבות חנוכה למשל) אבל במקרה של חגים אזרחיים-ההתנגדות מציגה את המתנגדים באור הזוי מאוד.

    IP: 207.232.28.17דווח על תגובה זו

  • 5.

    מספיק לקרוא לזה סילבסטר

    A, 19/12/12 17:20

    סילבסטר הוא חתול עלוב שרודף אחרי קנרית נחמדה (ממין זכר) בשם טיווטי או שחקן קולנוע די עלוב.
    ליום הזה קוראים בכל העולם ''New year eve''

    IP: 79.182.218.58דווח על תגובה זו

  • 4.

    you are right that the builder of Israel run away from their heritage

    and the next generations paying the price, 19/12/12 17:14

    You have a major error - the Christianity is BASED on Judaism .. just twisted it ..

    form cultural point - we are the ORIGINAL religion ... which the rest of them are built on ...

    IP: 24.146.251.5דווח על תגובה זו

  • 3.

    אין ולא צריך להיות קשר תרבותי בינו לבין תרבות ארצות ערב

    הציוני, 19/12/12 17:12

    מה מהות הכמיה הזאת לתרבות הערבית. תרבות פטריאכלית של עוני, בערות, אלימות, מחלות ואורך חיים קצר. התרבות הערבית נמצאת כבר 500 שנה בשקיעה,(מאז הממלוכים). למה שלא תנסה לעבור לגור בכפר ערבי ותראה אם טוב לגדל ילדים בתרבות הזו. יתרה מזאת, כל מהות הציונות קשורה ברעיון המערבי של לאום.

    IP: 95.35.21.145דווח על תגובה זו

  • 2.

    אנחנו לא רוצים להיות ערבים!!

    אורית, 19/12/12 16:41

    ותסלח לי אם זה לא מתאים לך! ההורים שלי ממרוקו ולמרות שהם מספרים גם דברים טובים על מרוקו הם תמיד אומרים,מנסיון,''אין אמונה בערבים''.מה שממשיך להוכיח את עצמו גם בימנו...ואנחנו כבר לא רוצים להיות ערבים,לכולנו ברור שיותר נחמד להיות ''אירופאי'' או פשוט להשתדל לא להיות בבון שמתקשר רק בצעקות ושכל מה שמעניין אותו זה ה''כבוד''...

    IP: 84.228.178.219דווח על תגובה זו

  • 1.

    למה לחגוג את הולדת יישו

    רבקה, 19/12/12 16:30

    לכל ''המתיוונים המודרניים''- זיכרו שהולדתו של ישו אינה חגנו. להפך ישו הפך להיות קשור לשנאה חסרת מעצורים במשך כל ההיסטוריה של העם היהודי. לכו וראו את סרטו ''הנאור'' של מל גיבסון (אנטישמי מוצהר) על יישו. היהודים מוצגים שם כחיות רעות שצמאות לדמו של הקדוש יישו. אכן היו אלו הרומאים שהוציאוהו להורג-אך היהודים מואשמים במסירתו לשלטונות הרומאים עקב שנאתם לו.זה לא חגנו ולא זמן שמחתנו.

    IP: 60.241.140.49דווח על תגובה זו

    • וגם היום יש יהודים מטורפים

      אליהו, 19/12/12 17:10

      שיהרגו ''מתייונים''.
      כל מי שלא מסכים עם הדת הפרימיטיבית דינו מוות. בושה !!!!

      מה רע לחגוג שנה חדשה. הרי כל החיים מתנהלים לפי הלוח הנוצרי ופתאום כשיש סיבה לחגוג אנחנו נבהלים. חבורה של פרימיטבים שמרנים שהולכים אחורה.

      IP: 207.148.178.122 דווח על תגובה זו

    • הוא לא נולד ב-1.1

      Q, 19/12/12 17:20

      הוא נולד בחג המולד, ב-1.1 חתכו לו.
      בכל זאת הוא היה יהודי.

      IP: 79.182.218.58 דווח על תגובה זו

    • קצת אבל קצת הגיון וידע

      חופשי, 19/12/12 17:26

      ישו נולד ב25 לדצמבר ולא ב1 לינואר חוגגים את סוף השנה או אם את מבקשת פירוש דתי (שלא קיים באמת כי זהו חג חילוני) אז ה1 בא בדיוק 8 ימים אחרי ה25 ומה עושים יהודים אחרי 8 ימים כשתינוק נולד ?? ברית מילה , בעצם זה חג שבו ישו נכנס בברית אברהם , ועוד דבר אחד סילבסטר זה שם שהמציאו כן כן בארץ הרבנים הארטודקסים כדי לתת לחג משמעות נוצרית למרות שזה שוב זהו חג חילוני של העולם המערבי ומה רע בלחגוג חג בינלאומי שמטרתו להפגין אופטמיות ולא דיכאון כמו רוב החגים היהודים

      IP: 212.179.140.194 דווח על תגובה זו

      • לא לבלבל בין שנה אזרחית חדשה, סילבסטר וחג המולד!

        דני, 19/12/12 18:34

        חג המולד זה חג נוצרי, הולדת ישו ב 24.12.
        סילבסטר - סילבסטר הראשון, אפיפיור קתולי, מת ב 31.12.335 - לא יודע מי מציין את מותו. הכותב טועה בטענה שזה בא מתרבות אמריקאית כי האמריקאים הם ברובם פרוטסטנטים שלא כפופים לכנסייה הכתולית ולא כפופים לאפיפיור. אם אני מבין נכון, מותו אמור להיות יום אבל ולא חג, ויש לציין אותו ב 31.12 ולא בלילה בין 31.12 ל 1.1.
        שנה אזרחית חדשה - מעבר משנת 2012 ל2013 ב 00:00 בין 31.12 ל 1.1 - זה מה שהעולים מרוסיה חוגגים וזה חג חילוני שהיה מקובל אפילו בברה''מ שדיכאה כל דת. אני מקווה שמה שחוגגים בישראל זה שנה חדשה ולא מות אפיפיור קתולי.
        יש מישהו שחוגג\\מתאבל על סילבסטר? לא שמעתי על כאלה.

        IP: 37.142.122.187 דווח על תגובה זו

    • כל לידה היא סיבה לחגיגה

      אהרון, 19/12/12 18:02

      ישו נולד ב-25 ולא בראש השנה ה- 1 לינואר...הבורות היהודית או כל דת אחרת, עולה על כל דמיון. אין אלהים ואין יהוה...

      IP: 84.228.127.125 דווח על תגובה זו

    • כתבת המון.........אולם שטויות

      הבןבן , 19/12/12 18:47

      מה הקשר בין ראש השנה האזרחית לבין ישו? אתה יכול להסביר?
      ומה הקשר בין ישו לבין הנצרות? פרט לזה שהנוצרים אימצו את ישו, ישו לא ידע זאת ולא בהסכמתו.
      ישו היה יהודי, כך הוא נולד וכך הוא מת.

      IP: 84.78.180.88 דווח על תגובה זו