• 61.

    הפספוס החמור של הציונות: העלאת ''יהודי'' צפ' אפריקה. (ל''ת)

    ע.אלילים קץ היהדות, 20/12/12 11:59

  • 60.

    ביבי יביא למצב של רק יהודים בירושלים

    בחור, 20/12/12 11:35

    הוא יסלק את הערבים החוצה לעבר ירדן

  • 59.

    בבית המקדש יקריבו קרבנות.

    נאפו, 20/12/12 11:07

    תקראו בתפילות של שבת. עד אז לא הגענו אל המנוחה והנחלה.

    אל אקצא צריך להעלם.

  • 58.

    המעמד של אל אקצה בעולם המוסלמי כמקום מרכזי - לא היתה קימת כלל ב-67

    אכן פספוס הסטורי, 20/12/12 10:44

    הם נכנעו ויכולנו להוריד את המוסלמים מההר ורק לתת להם חופש פולחן ברמה כלשהי כשהשלטון הריבוני ובעיקר המעשי בידינו.

    הר הבית הוא לבו של העם היהודי וכשאנחנו לא שם אי אפשר להוכיח את זה כי זה כאילו אנחנו מצהירים ''זה לא שלנו''

  • 57.

    רצינו שזה ישאר חלום ... משהפך למציאות אין

    אני, 20/12/12 09:36

    אנו יודעים כיצד לנהוג.

  • 56.

    זה אראל סגל או ארנון סגל?

    כפירם, 20/12/12 09:32

    NRG, תחליטו. בתמונה למעלה כתוב ארנון סגל ובכותרת המשנה אראל סגל. מאופי הדברים ומסגנון הכתיבה אני יכול להמר בוודאות שזה ארנון. נא לתקן.

    • את המדור עורך ארנון סגל ואת הטור כתב אראל סגל (ל''ת)

      אישו, 20/12/12 10:42

  • 55.

    המצב כיום בהר הבית

    שמעון, 20/12/12 08:19

    המדינה פשטה את הרגל בעניין הר הבית
    אם זה הר הבית אז שיהיה כמו בית עם בעל בית.
    אם המלך יפול היימשיך להישאר הר הבית בידי ? החמאס ?
    או בידי בעלי הבית.
    צריך פעם אחת ולתמיד לחזור ולהיות אנחנו אז אם הוא הבית שלנו שלא יהיה של אחרים.
    ראו מה קורה בארצות ערב מצפצפים על כל העולם.
    ואנחנו עם הספר מוותרים על המקור שלנו איך זה יכול להיות?
    איזו מדינה אני מאמין שבסוף הבעייה תפתר ויבוא גואל לישראל והר הבית יהיה הבית האמיתי.

  • 54.

    מאמר הזוי לחלוטין.

    אלכס, 20/12/12 07:59

    בית מקדש? אתה מבין על איזה חומר נפץ יושבת המדינה הזו?באיזה סרט אתה חי???

  • 53.

    הפיספוס הכי גדול במלחמת ששת הימים דווקא היתה ההצלחה הגדולה..

    ...ותודה ליצחק רבין..., 20/12/12 07:20

    היא מפרנסת דורות של משיחיסטים.

  • 52.

    38: מסגד בהר הבית=הכרה בכיבוש המוסלמי, התאבדות מדעת של הציונות (ל''ת)

    שהביאו עלינו מתייוונים נאורים - ואני יהודי חילוני, 20/12/12 06:16

  • 51.

    אתה צריך להתאשפז אתה וכל החברים שלך (ל''ת)

    ניר, 20/12/12 06:02

  • 50.

    בזמן שקראתי את הכתבה, עליתי למעלה לראות מי הוא הכותב. אשריך מר סגל. (ל''ת)

    הופתעתי ומאד לטובה., 20/12/12 05:22

  • 49.

    לאחר המלחמה עם איראן ממשלת ישראל תפרק אל מסגד אל-אקצא

    לחיי בית המקדש השלישי, 20/12/12 01:04

    בזמן המלחמה עם איראן (המתחמשת בנשק גרעיני כדי לתקוף את מדינת ישראל), תהיה שעת כושר לממשלת ישראל להרוס עד היסוד את מסגד אל-אקצא מעל הר הבית, ועם ישראל יוכל להכשיר את המקום לבניית בית המקדש השלישי. איראן היא היום המעצמה המוסלמית החזקה ביותר מבחינה צבאית, ויש בידינו מספיק ראיות (אין צורך בהיסקים לוגיים מסובכים, שהרי מנהיגה של איראן אחמדינז'אד אומר זאת בריש גלי) שבכוונתה של איראן לפתוח במתקפה צבאית על ישראל כדי לנסות להשמידנו. מלחמה בלתי נמנעת כזו עם איראן תהיה לפיכך הזדמנות פז לקחת שליטה על הר הבית, ולהרוס את המבנה המוסלמי על ההר. (הדמיון למסופר במקורות על מלחמת "גוג ומגוג" לא חמק מדעתי, ובין אם נדרשת אמונה כדי להגשים זאת או בין אם זו תהיה התוצאה הבלתי-נמנעת של ההיסטוריה, הרי שניתן לשער (או "לנבא" אם להשתמש בלשון המקורות) שמלחמה בלתי נמנעת כזו תביא איתה תוצאות מבורכות מבחינת ההיסטוריה של העם היהודי). אני כותב את הדברים בעיקר כדי שבמידה ותפרוץ בעתיד הקרוב מלחמה אזורית שכזו, שאנו לא נשכח את התועלת ההיסטורית-מדינית-דתית-אמונית היכולה לצמוח לנו מאירוע קשה ומכאיב כזה, שבוודאי יהיה כרוך בכאב.

  • 48.

    ב67 היה אפשרות לסגור הר הבית לתפילה מוסלמית ו משה דיין התנגד,בנוסף היה

    דרומי, 20/12/12 00:10

    אז להבריח את הערבים מה גדה לירדן,בלי שום בעיה וגם משה דיין התנגד.היה אכלוסיה מדולדלת,לכן ההיסטוריה ניתן ללמוד ו לא לתקן אותה.

  • 47.

    הר הבית נחשב למקום קדוש בגלל החבר הדימיוני שיש לדתיים בשמים, אבל...

    אתאיסט ימני, 19/12/12 22:45

    הר הבית נחשב למקום קדוש בגלל החבר הדימיוני שיש לדתיים בשמים, אבל גם ללא אלוהים להר הבית יש חשיבות היסטורית, פוליטית ודתית למי שמאמין - "וקדושתו" נובעת לא מגורם מדעי אוביקטיבי אלא ממה שיש למאמינים בראש. הדתיים הלאומיים מכו גם החרדים, מבינים בעומקי נשמתם שבית מקדש אינו באמת פיתרון לבעיות שלנו, וגם אם יבנה ויוקרבו בו קורבנות - שום דבר לא באמת ישתנה מהומית. המפלגות הדתיות יריבו על מינוי הכהן הגדול, בדיוק כמו שהיה בימי בית שני, הכהונה תקנה בכסף או בהשפעה פולטית - ואז בתכלס, גם אם אתה דתי מי צריך את כאב הראש הזה. ולכן, דווקא מהבחינה הדתית אולי באמת כדאי לחכות לביאת המשיח שיסדר קודם כל את החברה, ואחר כך יבנה את בית המקדש.
    נ.ב. כל האמור לעיל אינו משנה את הביזיון האוסר על יהודים מאמינים להתפלל בהר.

  • 46.

    אסור לעלות להר הבית.זו ההלכה.

    רון וייס, 19/12/12 22:42

    כל גדולי הדור הדתיים אוסרים עלייה להר הבית.גם מועצת הרבנות הראשית קבלה החלטה השוללת עלייה להר הבית.מדוע אראל סגל מתעלם
    מדעת ההלכה?

  • 45.

    הדתיים חרדים ושסניקים היו שותפים שוליים להקמת המדינה ואפילו לא היתה (ל''ת)

    ואין להם חלק ממשי בתחזוקה שלה הם בסך הכל טפילים., 19/12/12 22:30

  • 44.

    סג"ל, כתבה מיותר וחסרת אחריות (ל''ת)

    יודק'ה, 19/12/12 22:18

  • 43.

    אנחנו מרשים לך להמשיך לחלום

    מוסלמי אדוק, 19/12/12 21:52

    הר הבית תקבל באחרית הימים כיהוה יקבץ אותכם.

  • 42.

    הערבים ב הר הבית ובכלל ביו''ש

    ח.ל.רמת גן, 19/12/12 21:25

    אחרי מות קדושים אמור.
    הלא לא רק פרשות בספר שמות----חלק גדול יש
    ל משה דיין.
    כשהערבים רצו לברוח מפחד ולעזוב את יו'' ש הוא בתור שר הביטחון מנע את זה
    רצה שהם ----גשר לשלום.
    אם היו בורחים,כול הבעיה,לא היתה קיימת.
    ערביי חברון פחדו פחד מוות מנקמה,אבל דיין
    הרגיע אותם.
    איך ש התחלתי:הוא נפטר הערבים נשארו אתנו.

  • 41.

    לא המשנה ולא הגמרה מגרדות את התורה וזה מחילוני!

    דוק, 19/12/12 19:44

    מי שעיוות חטא לאמת. את ההזדמנויות החמצנו במלחמת השחרור ואחרי כן במלחמת ששת הימים. היינו יכולים לחיות שנים בשקט ובלי הבעייה הפלסטינית!

  • 40.

    שיחקת אותה (ל''ת)

    נדב, 19/12/12 19:24

  • 39.

    אראל היקר !!

    שלומי, 19/12/12 17:51

    האמת שלאחרונה "גיליתי" אותך ואני חייב לומר שאני מופתע לטובה ועוקב אחריך ונהנה יש לומר, חשוב שתדע הכוצל ביית המקדש ירושלים כל אלה הם דברים נחמדים עם הרבה משמעות כמו שכתבת אך כל חשיבותם נוסעת מהבסיס המנחה אותנו וזאת התורה וכמובן מה שכתוב בה אחרת עצים ואבנים לא שווים כלום וזה ברור, לכן לכל אלה חייב להיות תוכן שינחה ויראה את הדרך וכיצד צריך לנהוג, אחת מההוראות היא האיסור לעלות על הר הבית בימינו (אני מתיחחס לפסיקת גדולי הדור בכל אופן) היהדות היא נחלת הכלל וודאי גם של החילונים (אם יש מושג גרות טול ק"ו) אך אי אפשר להזיז ו/או לשנות בה דבר כל כוחנו הוא מההקפדה של קלה כבחמורה רק ככה הצלחנו לשמור על מה שיש בתנאים האמן לי הרבה יותר קשים, הרבה יותר.
    למעשה כמו שאומרים הדרך הכי טובה לפי דעתי בה אתה יכול לעזור לעם היא לומר את האמת בצורה בה תרבה האחדות.
    עלה והצלח !!

  • 38.

    אתה חש מושפל, סגל? אולי בגלל שאתה יהודי גלותי וכך תשאר

    איתן, 19/12/12 17:29

    מדינה ריבונית ועצמאית לא יכולה לחוש מושפלת אם על הר שכבשה יש מסגד ולא בית כנסת. זה קשקוש גלותי וחסר פשר של מי שלא הבין מה היה מהות הציונות. הציונות לא נולדה כדי להביא לך את האופק המשיחי/דתי. אתה טרמפיסט על הציונות. עלוקה שיש להסירה מעל התנועה המופלאה הזו שמטרתה הקמת בית יהודי בארץ ישראל. ולא הקמת בית כנסת על חורבות מסגד שנבנה על ההר לפני מאות בשנים. הבוז לך.

    • איתן אתה צודק. אבל מצד שני

      שלום, 19/12/12 19:45

      כמו שכתבת מטרתה של הציונות היתה ואני מדגיש היתה להקים בית יהודי. דהיינו מדינה שבה לא יגרשו יהודים מביתם. אני לא דתי, לא משיחי ואינני מתנחל אלא מושבניק פשוט מהנגב המערבי ואני חושב שפינו היהודים מימית ומחבל עזה הוא בזיון וחורבן הציונות. ייתכן וזאת היתה טעות להתיישב שם, אבל אם כבר יישבו לא יעלה על הדעת לגרשם משם ולהגלותם.

  • 37.

    זו אחת הסיבות שאין לי אמונה במוסדות המדינה שלנו

    רוניק, 19/12/12 16:42

    וגם לא במוסדות הדת, ולא באף ''רב'' ולא ''אברך''. העם הזה שלנו, יודע רק לעוות ולסלף עד אינסוף.
    בדיעבד יוצא שמעולם לא רצינו בהר הבית. אחרת כבר היינו שם. אני משוכנע שלעולם לא יקום בית מקדש. אנו הרי לפני ''עת הצרה'', לפני עת הגיהינום עלי אדמות. רק בסופה יבוא משיחנו, הוא ''עתיק הימים''.
    בינתיים פנינו אל ''עת הצרה'' בה יתגשם ( בין היתר ) חזון השיקוץ המשומם. ואני לא מדבר על מסגדי הר הבית, אלא על דבר אחר שהוזהרנו מפניו לפני יותר 2500 שנה.
    כן צוין ש''תנופץ ידו של עם קודש''. וכל אחד רשאי לפרש מיהו אותו עם קודש.

  • 36.

    בואו נתחיל מזה שיהודים יוכלו להתפלל בהר הבית ללא אפליה (ל''ת)

    אמיר ש, 19/12/12 13:32

  • 35.

    הבעיה היא מות היהדות הרציונלית ..ופריחת היהדות ההזויה של קברים ובית מק (ל''ת)

    גדי, 19/12/12 13:05

  • 34.

    בשביל בית מקדש צריך מנהיגות אחרת, ובשביל מנהיגות אחרת צריך שינוי

    אליה הנביא, 19/12/12 12:42

    בנורמות החברתיות.
    זה עיקר מה ששייך ורלוונטי לעסוק בו עכשיו.

  • 33.

    זה אבי כל הפספוסים שעשינו בזמן המלחמה, היום הייתה נחסכת מאיתנו המלחמה

    חילונית, 19/12/12 12:10

    עם הוואקף, שמסית וחופר ללא לאות, וקובע בעלות על מורשת ישראל.

    • סילוק כל סממן מוסלמי היה פותר את השנאה של הערבים כלפינו? (ל''ת)

      חולה על ''חילוניות'', 19/12/12 16:29

      • לא, זה רק היה מקל על ההתמודדות איתה...

        ארז, 19/12/12 17:51

        ומבטיח את קיומה של מדינת ישראל.
        לא מספיק?

  • 32.

    הפספוס של ששת הימים שהיו צריכים עוד 66 יום לגרש את הערבים מכאן (ל''ת)

    מלחמה שניצחנו בה אבל החטאנו את המטרה העיקרית, 19/12/12 12:01

  • 31.

    הערצת הדתיים את המשנה-תלמוד וחכמיהם מגוחכת בעיני החילוניים. צאו מזה (ל''ת)

    סגל'קה, 19/12/12 11:23

  • 30.

    מזלו שלא בנו שם בי"כ. הכותל הוא גם של חילוניים. (ל''ת)

    מזל גדול, 19/12/12 11:22

  • 29.

    חרפה לישראל שהכותל מחולק לנשים-גברים. הכותל לא רק של דתיים (ל''ת)

    נגה, 19/12/12 11:21

    • מי אמר שהוא רק של דתיים?

      נ., 19/12/12 20:06

      הוא מחולק (בצדק) לעזרת גברים ולעזרת נשים משום צניעות, אבל הוא פתוח לדתיים ולחילוניים כאחת.

  • 28.

    אולי אין צורך להקים את בית המקדש

    ארז, 19/12/12 10:40

    אבל בהחלט יש צורך להחיל סוף-סוף את ריבונותנו על הר הבית ולהקים במקום בית כנסת.
    להזכירכם, זה המקום היחידי במדינת ישראל שבו ישנה אפליה מסודרת וממוסדת נגד יהודים ונגד זכותם הבסיסית לקיים את מצוות דתם.

    • בית כנסת אורתודוכסי?? רפורמי?? ספרדי ?? אשכנזי?? אולי סלפי וזהו.. (ל''ת)

      ג, 19/12/12 21:46

  • 27.

    הפספוס הגדול הוא שמלחמת ששת הימים לא הסתיימה בשתי מדינות ל2 עמים,כלומר

    עמוס תא, 19/12/12 10:11

    כל הערבים היו צריכים לעבור לירדן וכל היהודים לישראל,ובזה היה נגמר כל הסיפור, על שלום כזה היינו צריכים לחתום.

  • 26.

    מורשת רבין היא גידול סרטני ממאיר וממית בגוף העם היהודי המתייסר. (ל''ת)

    תגובות השמאל ההזוי פה הן גרורות מסוכנות ודביליות., 19/12/12 10:02

  • 25.

    בששת הימים שחררנו את הר הבית ובמו ידנו ויתרנו עליו

    חילוני, 19/12/12 09:33

    פיספסנו הזדמנות שאולי תחזור עוד 2000 שנה
    חטאנו בחטא יהושע, ויתרנו על המקום החשוב ביותר לעם היהודי וזאת לאחר ציפייה והמתנה של 2000 שנה, הגענו ובעטנו בדלי,
    מאז הציונות ומדינת ישראל במדרון
    תראו לי שמאלני או ימני שיחלוק על דבריי
    לאחר שויתרנו על הר הבית קיבלנו יום כיפור ולבנון ומדינה פלסטינית ותעמולה אנטישמית בכל העולם
    אנחנו אשמים!

  • 24.

    מרפא חולים

    ברוך, 19/12/12 08:58

    רפואה שלמה סגל רפואה שלמה

  • 23.

    ארנון סגל או אראל סגל ?? (ל''ת)

    שאולי, 19/12/12 08:52

  • 22.

    משה דיין הארור מסר את המקום הקדוש ביותר ליהודים

    חילוני תל אביבי, 19/12/12 07:23

    כמה שעות לאחר שחרור ירושלים מהכובש הירדני מסר האידיוט הארור משה דיין השמאלני את מפתחות המקום הקדוש ביותר ליהודים לידי הוואקף המוסלמי ומאז נאסר על יהודים להתפלל שם בעוד המוסלמים חופרים מתחת להר הבית מוציאים ומשליכים לזבל פיסות ארכאולוגיה ועושים כרצונם במקום הקדוש ביותר בעולם

    • אין דברים כאלה

      אלוף אתה, 20/12/12 07:32

      אומץ הלב הנדיר שלך ניכר בכל מילה ומילה.
      אתה פשוט מדהים. גיבור ישראל.

  • 21.

    אם היו מקשיבים לבן גוריון, היו נחסכות הרבה צרות

    היסטוריון ואנאבי, 19/12/12 02:02

    בן גוריון אמר, בזמן שכל המדינה היתה באופוריה אחרי מלחמת ששת הימים, לסגת מכל השטחים שנכבשו ולהשאיר את ירושליים בידינו. כולם, כולל השמאל בראשות רובינשטיין שדרש לספח את הגדה, טענו שהוא זקן סנילי שלא יודע על מה הוא מדבר.

    • בן גוריון יכול היה גם לנקות את עזה בסוף מלחמת העצמאות והוא עצר מבצע (ל''ת)

      בדקה ה-90. היו שם עשרות אלפי ערבים בלבד. טבמל!!!!, 19/12/12 10:02

    • ואז מה?

      ארז, 19/12/12 10:38

      ואז מלחמת יום הכיפורים היתה פורצת מגבולות 67, ואז לא היינו פה היום...

  • 20.

    במלחמת ששת הימים הומצא העם הפלסטינאי

    שלומי, 19/12/12 00:40

    אם היינו ממנפים את הניצחון הגדול להישג מדיני ונפטרים מהשטחים שכבשנו לא היינו במצב שבו אנו היום.נכנענו ללחצים של גוש אמונים להתנחל באותם שטחים ארורים.

    • איזה עם בהיסטוריה האנושית...

      ארז, 19/12/12 10:38

      וויתר על שטחי מולדת שאותם שחרר במלחמה צודקת?

      • צרפת (ל''ת)

        אלזס ולוריין, 19/12/12 22:22

      • לצערנו בקצב הזה כבר לא תישאר לנו מולדת (ל''ת)

        שלומי, 20/12/12 00:04

  • 19.

    המוסלמים מבינים טוב יותר מהשמאל הישראלי את משמעות ירושלים לקיומנו כעם (ל''ת)

    Surfers Logic, 18/12/12 23:53

  • 18.

    אראל סגל מעולם לא הטיף לטרור

    אני חוזר בי מהתגובה הקודמת על מסיבת התה, 18/12/12 22:25

    אני מתנגד לדעה שלו בצורה נחרצת אבל התבלבלתי בינו ובין חגי סגל איש המחתרת היהודית בעברולמרבה הבושה עיתונאי מן המניין היום שלא באמת זנח את דרכו.

  • 17.

    אראל סגל יש לבנות את מה שאתה מבקש בחיריה- שם מקומך ומי שכמותך (ל''ת)

    טניה, 18/12/12 22:24

    • לטניה

      מוטקה, 20/12/12 09:27

      חיריה לא מתאים כי הוא מיועד להקמת בית

      קברות לייצורים מתועבים כמוך.

  • 16.

    ישראל נהפכת לסניף של מסיבת התה

    בפשטות, 18/12/12 22:19

    ולמרבה הבושה אדם שהורשע בחברות בארגון טרור ממשיך להטיף לטרור ועוד מקבל לזה את כל הבמה הנדרשת.אם ככה נראית הציונות היום כנראה שמשהו השתבש בדרך. אולי אפילו מההתחלה.

  • 15.

    אולי הטרוף הזה הנאמר במלים רכות והגיוניות, יזעזע העם.

    עמית, 18/12/12 21:51

    זהו אחד המאמרים המטורפים ביותר שנכתבו כאן. אולי הטרוף הזה יביא את הקץ המיוחל והמלחמה שתפרוץ בעקבותיו תכה שוק על ירך את כל מטורפי הלאומיות והדת היהודיים ותשכנע את הרוב לחזור לשפיות.

    • מטורפים

      דוד, 19/12/12 11:32

      צודק אנשים חיים בסרט!
      לא לשכוח בית המקדש השני נבנה ע״י גוי..

    • מייחל למלחמה? מייחל לנצחון ערבי?

      ארז, 19/12/12 15:10

      מייחל לנהרות של דם יהודי?
      כן, אתה ממש השפיות בהתגלמותה...

  • 14.

    SEGAL ADAM AMIZ KOL HAKAVOD

    reb, 18/12/12 21:42

    SHE YIBANE BEIT HAMIKDASH BEMEHERA BEYAMENU AMEN

  • 13.

    בן גוריון שנא את התורה. הוא דיבר רק נ''ך. בחידון התנ''ך שלו, מעולם, אבל (ל''ת)

    מעולם, לא נשאלה שאלה מהתורה! מ-ע-ו-ל-ם !!!!, 18/12/12 21:01

  • 12.

    לא פספוס אלא ויתור על ''בית לאומי ליהודים'' לטובת

    קומץ אליטות בחסות הפריץ $$$ מוושינגטון, 18/12/12 20:41

    א. כבר במלחמת העצמאות היו בקרבנו מסוממי דו קיום שקראו לערבים לא לברוח מכפריהם
    ב. משה דיין מסר את הר הבית לערבים שלא הספיקו להפנים את התבוסה של ששת הימים=הכרה בזכויות הכיבוש הערבי
    ג. מנחם בגין מסר את חצי האי סיני תמורת הונאת שלום זמני ובזה ויתר על הזדמנות של פעם ב 2000 שנה להקים מדינה אמיתית ליהודים עם עומק אסטרטגי ועם עתודות קרקע לעוד 1000 שנים
    ד. בנימין נתניהו הכיר ב ''שתי מדינות לשני עמים'' במקום להבהיר לערבים ולעולם שהמסגדים והכיבוש הערבי בעבר לא מקנים להם שום זכויות.

    ארץ ישראל שייכת לעם היהודי והשלמה מצידנו עם התנחלות ערבית במולדתנו היא מחווה הומניטרית מצידנו, גדלות נפש של עם שחזר מגלות של 2000 שנה
    ומותנית ברצוננו הטוב !

    הערבים הבינו שהיהודים לא באמת נחושים להקים מדינה, שנסתפק במה שיתנו לנו אם רק ימשיכו בנחישות הג'יהאדית שהפכה אותם תוך 1400 שנה מקומץ שבטים
    בערב הסעודית למועדון חברים בגודל של חמישית מהאנושות

  • 11.

    מסכים כחילוני. כל דת מבוססת (גם) על כיסופים, ולעיתים יש בהם יותר ערך

    חי פה, 18/12/12 20:36

    כל המהפך בציונות הדתית שהפך את יישוב הארץ למטרה דתית- והגאולה והגאולה והגאולה…
    ואם נגרש את הערבים, ונבנה על כל השטחים, ונקים מקדש חדש וענק, תבוא הגאולה? האמת שאני חושש שייחכה לגואלים ואקום נורא שיתפוצץ לכולנו בפנים ואני לא רוצה לחשוב למה זה יוביל אותם ואותנו.
    לסיכום, אני מסכים שהאדם צריך כיסופים, ולעיתים מוטב שלא יתגשמו, לא כי אני ״חילוני עוכר ישראל״ אלא כי אני מאמין שזהו טבע האדם

  • 10.

    אני זוכר שבן גוריון הכריז להרוס את חומו העיר העתיקה

    דוד, 18/12/12 19:54

    לידיעתכם מי שהורה להרוס בתים הסמוכים לכותל


    היה טדי קולק רק לחשוב אילולא צעד אמיץ זה

    בן גוריון שהכריז להרוס את החומות אגב

    הצעתו ניתקבלה במחיאות כפיים סוערות

    לדעתי צריך להרוס חלקים גדולים מסביב לחומה

    כדי שיראו את יופיה של בירת ישראל

  • 9.

    למה לדחוק בקום המקדש?

    יובל, 18/12/12 18:47

    המקדש יקום כשיבשילו התנאים. לא אנחנו נקבע אם המשיח מקיש בדלת.
    הפרושים אותם ציינת הבינו את זה, והגיעו להסדר עם הרומאים גם בלי המקדש מתוך אמונה שכשהשם ירצה בכך קום יוקם המקדש.

    הציונות הדתית קצת התלהבה יתר על המידה בעקבות מלחמת ששת הימים, והביאה לזרם של קנאות דתית שיותר דומה למשוגעים של בר כוכבא.
    כולנו יודעים איך זה נגמר...

    • קנאות דתית תמיד הביאה לאפקט ההפוך

      יהודית, 19/12/12 08:37

      במקום לבנות הרסה, כפישציינת על בר כוכבא שהביא הרס מוחלט על העם. בדיוק על התקופה הזו נכתב הרומן ההיסטורי ''כחומה בצורה''. שבויה יהודיה המובלת לרומא, נרכשת על ידי רופא רומאי. בביתו היא מוצאת עוד עבדים יהודים, ויחד איתם היא יוצאת למסע של תקומה מחודשת של חייה וחיי העבדים. הקליקו בגוגל ''כחומה בצורה פרק 1'' לקריאה חינמית של הפרק הראשון.

  • 8.

    ישראל כמו גבר מוכה פוחד להשתלט על הבית (ל''ת)

    כל הזמן פוחד פוחד, 18/12/12 18:32

  • 7.

    קדימה להקים בהר הבית את השיפודיה של ''מעורב ירושלמי'' (ל''ת)

    מחנה יהודה סושיאל קלאב, 18/12/12 18:27

  • 6.

    אראל סגל חפש מטפל ,אתה סובל מסינדרום ירושלים

    שימי, 18/12/12 18:08

    ודרך אגב קיים גם סינדרום הואתיקן וזה מראה שהכל בראש

  • 5.

    הסדר מדיני?

    יוסי, 18/12/12 17:39

    אם יהיה הסדר [שתי מדינות] והר הבית אזור ביינלאומינוכל לבנות במקום בית כנסת-בית מקדש

  • 4.

    אתה חולה נפש (ל''ת)

    אלוקים ישמור, 18/12/12 17:37

  • 3.

    מה הפספוס ?

    עמרי, 18/12/12 17:07

    שלא הרסו את אל אקצא ?
    שלא הוקם בית המקדש השלישי ?
    שלא גירשנו את ערביי ירושליים והקמנו במקומם שכונות יהודיות ?
    הפספוס במלחמת ששת הימים היה שלא הצלחנו למנף את הניצחון הגדול לשלום עם ירדן, מצרים וסוריה.
    אולי, אם ישראל היתה פחות באופוריה ושיכורת כח עם אלבומי הניצחון, היה ניתן להשיג שלום עם המדינות הנ''ל במחיר קטן יותר ובלי מלחמת יום הכיפורים בה נהרגו למעלה מ 2000 לוחמים יקרים שכה חסרים למשפחותיהם ולמדינה.

    • גירוש הערבים מיו''ש לירדן היה מביא שלום עם הפלשתינים

      היינו מתכבדים על כל התחשבות אישית ודתית, 18/12/12 19:24

      המוכנות היהודית להתחשב בכל אויב מנוצח, בכל מיעוט, לא הייתה מתקבלת כמובן מאליו.

      מי שלא היה מוכן לממש נצחונו במלחמה- וודאי שיסבול תסכול מן הקושי ליישב דברים מול אויב מתמיד ומוצהר.

    • תנשום. אתה לא נושם... (ל''ת)

      עמרי, 19/12/12 00:07

    • ומה עזר לנו השלום עם מצרים וירדן?

      סתם אחד, 19/12/12 00:35

      ואיך יעזור שלום עם סוריה?

      האם כל כך קשה להכיר במציאות, האם מסובך כל כך להבין שאין מה לעשות איתם שלום, לפחות לא בעשרות השנים הקרובות?

    • הפספוס במלחמת ששת הימים...

      ארז, 19/12/12 15:08

      הוא שלא השכלנו להשלים את מה שהתחלנו בו ב-1948, ולסלק את ערביי הארץ מכאן, וכך היינו מבטיחים את קיומה של מדינת ישראל.
      כמובן שהיינו צריכים להושיט יד לשלום אחרי המלחמה לשכנותינו, גם לאלה שתקפו אותנו וכפו עלינו את המלחמה, אבל להבהיר שהשלום אנחנו מציעים הוא תמורת שלום ולא תמורת שטח.
      חבל שלא ניצלנו את עמדת הכוח ההיא, בקיץ 1967, להשיג את ההישג הזה.

  • 2.

    אני היתי שם ואם היתי יודע שאלה הן התוצאות הייתי עורק.

    לייבלה וייספיש, 18/12/12 15:31

    והתוצאה היא השתלטות של קליקה דתית לאומנית על המדינה שלי. קליקה שמנווטת דרכנו לתיאוקרטיה ולשלטון עובדי אלילים בורים ועמי ארצות שמחזירים אותנו לימי הביניים. קליקה שסוחטת את המדינה הזו עד תום וגורמת לטובי בניה להגר לארצות הים.

    • אמת! (ל''ת)

      אמת אמת אמת, 18/12/12 18:05

    • אם הם מהגרים מכאן, אזי אינם טובי בניה. (ל''ת)

      שם, 19/12/12 17:40

    • אני מייחל לך שיגיע היום שתבין כמה טעית. (ל''ת)

      תלמד עוד קצת, 20/12/12 05:23

  • 1.

    הפספוס הגדול של מלחמת ששת הימים שלא גירשו את ערביי ארץ ישראל לירדן

    הסטוריון, 18/12/12 14:54

    הפספוס הגדול של מלחמת ששת הימים שלא גירשו את ערביי ארץ ישראל מזרחית לירדן

    • מסכים איתך מאה אחוז, לא יאמן כמה צרות זה היה חוסך!!! (ל''ת)

      אמיר, 18/12/12 16:29

      • ואיפה היית אוכל חומוס ועושה שופינג בשבת- בבני ברק?? (ל''ת)

        צבוע, 19/12/12 08:17

    • Very very true!!! We should have done that (ל''ת)

      Mark, 18/12/12 22:36