• 77.

    הרב ברדא לא מדבר על אחרים .....

    משה, 28/12/08 21:42

    שלום
    בתקופה האחרונה הקשבתי לרב ברדא יצחק שמשדר מידי שבוע שיעור בכתובת www.harav-barda.co.il
    ביום א בשעה 20:10+- מעולם לא שמעתי אותו מדבר לא יפה על אנשים צעירים ומבוגרים . מוזר שדווקה הרב עובדיה מדבר עליו- אברך צעיר - כאילו אנחנו במשטר דיקטטורי אלוהי רוחני .בעצם זה מחזק את הקשר המיוחד והמחשבה שלי על הרב ברדא כאדם ישר ועניו ופועל לטובת הכלל בגובה העיניים ובמיוחד '' ואהבתה לרעך כמוך..'' אני ממליץ להקשיב ולהחליט לבד. מאחל רק טוב ..

    הגב לתגובה זו

  • 76.

    מחלוקת

    שמואל, 31/05/08 23:16

    אני מסכים עם רפי

    הגב לתגובה זו

  • 75.

    אסור להכניס ראשנו בין המחלוקת

    בעילום שם..., 29/07/07 19:46

    אל לנו להתערב ולפצות פינו בעינינים אלו, כל אחד ינהג כרבותיו ומנהיגיו, וחלילה לדבר......

    הגב לתגובה זו

  • 74.

    אבישי, אמינותך המקצועית נשחקת!

    זימי, 07/02/07 11:00

    אתה לא יודע לקרוא נתונים?
    אתה באמת לא מבין מה קורה בשטח?
    אתה באמת מרגיש שכל יום הוא יוצא במתקפה חריפה על מישהו אחר?

    למה, למה אתה משחיר את פניו של הרב, בדברים שהוא אפילו לא מעלה על דעתו?

    הזהרו בגחלתן!

    הגב לתגובה זו

  • 73.

    ר עובדיה

    נשר, 26/01/07 17:23

    אני מאוד מכבד את ר עובדיה אבל ליפעמים הוא לא יודע אך לשמור על הלשון שלו וחבל בגלל שהוא נועד רק לתורה וכמו שהוא דיבר קצת נגד הרבי מילובביטש ז''ל והבבא סאלי ז''ל אמר שהוא כמו זבוב נגד נשר שכנפיו פורשות בשמים וכ''ו ובסיום דבריי אני אברך את ר עובדיה שה'' יתן לו גם דעת לא לידבר ליבזות רבנים גדולים וכ''ו

    הגב לתגובה זו

  • 72.

    מי דואג לכתוב כאלה דברים ולמה?

    אמיר, 07/01/07 16:52

    כל מי שעושה משהו גדול מתחת לרב עובדיה דואגים להכפיש אותו, כשהרב אלבז פתח כשרות אז גם הכפישו אותו הוא הוריד את הכשרות והכל בא על מקומו בשלום, כל מי שפותח כשרות דואגים להכפיש את תורותו, אז כנראה בגלל שהרב ברדא פתח בד''ץ שמתחרה בבד''ץ בית יוסף אז דאגו להכפיש את פסיקותיו כדי להוריד אותו מלפסוק הלכות, הרי כולם יודעים שסביב הרב עובדיה הכל קשור בפוליטיקה וכסף. ואני בטוח שהרב עובדיה לא כתב את המילים האלה. פעם שמעתי ראשי תיבות על ש''ס ש '' ס שרייך סוררים ואני מוסיף וחברי גנבים.

    הגב לתגובה זו

    • ר עובדיה

      נשר, 26/01/07 17:25

      אמת לאמיתו

      הגב לתגובה זו

  • 71.

    איש את רעהו חיים בלעו (ל''ת)

    ברוני, 04/01/07 12:39

    הגב לתגובה זו

  • 70.

    המ' ש''ך סובר כהרבי מילובביץ בענין זה

    שניאור, 04/01/07 09:48

    יש לציין, כי הרבי דן בשאלה זו, וכנראה דעתו אכן נוטה שבמקרה זה ידליק בלילה השני שתי נרות בשיחה של שנת ה'תשל''ט (ליקוטי שיחות חלק כ' עמוד 207) - http://www.col.org.il/show_news.asp?26144

    הגב לתגובה זו

    • למה אתה שם לינק לאתר של שונאי חב''ד???(כנס):

      גלעד, 04/01/07 16:30

      בס''ד
      רק שתדע, שאני אישית קבלתי הוראה חד משמעית מהמשפיע לא להיכנס בשום אופן לאתר C.O.L בכדי לשמור על העיניים!!! זהו אתר שמפרסם דברי נאצה איומים נגד כל הוראותיו הק' של הרבי שליט''א מלך המשיח, וגרוע בעניין הזה כמעט כמו ''יתד נאמן'' ימ''ש. מי שרוצה להיות מקושר לרבי שליט''א מלך המשיח- שיקרא את ספריו של הרב שלום דובער וולפא שהוא גאון עולם, ועלינו להוקיע מקרבנו גורמים עוינים כמו אתר C.O.L, אירגון צח''א(צעירי חסידות אהרונוב), ואת כל שאר אלה ''אשר חרפו עקבות משיחך''.
      יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד.

      הגב לתגובה זו

      • יתד-נאמן ימ''ש????ואצלכם נמצא הגואל? (ל''ת)

        גועל-נפש, 04/01/07 23:02

        הגב לתגובה זו

        • מי בכלל דיבר אליך?? ההערה שלי הייתה מיועדת לשניאור, לא לך! (ל''ת)

          גלעד, 05/01/07 02:48

          הגב לתגובה זו

      • לא שונאים תינוקות שנישבו (ל''ת)

        בידי המתחסדים, 05/01/07 07:52

        הגב לתגובה זו

  • 69.

    האשכנזים מקנאים שאין להם את הרב

    מירי, 03/01/07 23:53

    עובדיה. במה מלאים כל הספריות של בני תורה? לפי איזה ספרים הולכים? כל הספריות מלאות בספרים שנכתבו ע''י רבנים ספרדים: הבן איש חי. הרמב''ם.הרמב''ן הרב עובדיה וכו'. האשכנזים יודעים זאת מצוין אך לעולם לא יודו בזה הרב עובדיה הרב הכי פעיל שיורד לעם נותן שיעורים כותב ספרים פוסק ועומד בראש מפלגה הוא צלול וחכם גדול .הרבנים האשכנזים מנותקים לגמרי מהעם. גם בישיבות הבחורים המצוינים ביותר הם הספרדים

    הגב לתגובה זו

  • 68.

    מקסימום פיגור במינימום מוח!!!

    יוסי, 03/01/07 17:09

    כולם יצחקו עליך אחרי הכתבה שאני מבשל עליך

    הגב לתגובה זו

    • זה תקליט חדש, מתי איפה? (ל''ת)

      מחכה בקוצר רוח, 03/01/07 18:26

      הגב לתגובה זו

  • 67.

    כעורך עיתון אני מכין עליכם עכשיו כתבה

    יוסי, 03/01/07 17:08

    שאבישי בן חיים יצא א פ ס כמו שהוא באמת

    הגב לתגובה זו

    • לעורך העיתון המדומה

      אלי, 23/01/07 09:12

      אבישי בן חיים עושה עבודה נאמנה ותדעו קצת את האמת המוסתרת בכם שכל איזה בחורצ'יק צעיר מחבר דפים עם כריכה וקורא לעצמו פויסק,..

      הגב לתגובה זו

  • 66.

    ידעתי שלא תפרסם את התגובה שלי פ ח ד ן (ל''ת)

    יוסי, 03/01/07 17:07

    הגב לתגובה זו

  • 65.

    ידעתי שלא תפרסם את התגובה שלי פ ח ד ן (ל''ת)

    יוסי, 03/01/07 17:07

    הגב לתגובה זו

  • 64.

    ידעתי שלא תפרסם את התגובה שלי פ ח ד ן (ל''ת)

    יוסי, 03/01/07 17:07

    הגב לתגובה זו

  • 63.

    ידעתי שלא תפרסם את התגובה שלי פ ח ד ן (ל''ת)

    יוסי, 03/01/07 17:06

    הגב לתגובה זו

  • 62.

    ידעתי שלא תפרסם את התגובה שלי פ ח ד ן (ל''ת)

    יוסי, 03/01/07 17:06

    הגב לתגובה זו

  • 61.

    שאלת חילוני

    חילוני, 03/01/07 15:01

    בתור חילוני אני מסתכל מהצד ולא ממש מבין את הסוגיא.
    האם הכוונה היא כפשוטו - כלומר, באמת מנסים לענות לשאלה כמה נרות להדליק, או שמדובר באיזו שפה (קוד) פנימי שאני כחליוני לא מכיר ומדובר בעצם על סוגיה מוסרית חשובה?
    אם מדובר באמת על נרות - האם על זה ראוי שחכמים (ולא בסגי נהור - ממש חכמים) יטריחו עצמם בשטות זו?
    אשמח לתשובה עניינית.

    הגב לתגובה זו

    • כן! מפני שאין להם משהו (ל''ת)

      שמועיל לעשות, 03/01/07 15:50

      הגב לתגובה זו

      • ביקשתי תגובה עניינית

        חילוני, 03/01/07 18:04

        אני לא ציני
        אנא תשובות ענייניות מדתיים כמובן

        הגב לתגובה זו

        • מדובר במחלוקת הלכתית עקרונית

          חיים, 03/01/07 19:41

          כידוע רב עוסק גם בשאלות הלכתיות מעשיות וזו אחת מהם. ודאי שרבנים מתעסקים בעוד אין ספור דברים שנוגעים לכל תחומי החיים. אך פה זה רק ביטוי של מחלוקת עקרוני בענין פסיקת ההלכה שמובא בענין נקודתי. והמחלוקת העקרוני בין הרה''ג עובדיה יוף שליט''א לבין הרב אליעזר שך זצ''ל הוא מסורת הפסיקתית ולחימה על מסורת הספרדית. הרי עד רב עובדיה מסורת אשכנזית די השתלטה על הספרדים ונגד זה נלחם הרב עובדיה.
          אני יכול להרחיב יותר אם תרצה. אך מצפה להבנה שלא מדובר על שטויות, אלא על משהו עקרוני בעולם ההלכה, שכידוע תופס מקום מרכזי בחיי אדם דתי.
          כל טוב.

          הגב לתגובה זו

    • כמה נרות להדליק יותר חשוב מכל מה שחילוני מתעסק.

      יאיר, 04/01/07 19:39

      כיון שמחלוקת חכמים נוגעת לציווי חז''ל להדליק נר חנוכה, והתורה מחייבת אותנו להישמע לחז''ל כמו שכתוב ''ועשית ככל אשר יורוך''. ומי שמדקדק לשמוע להם מקבל שכרו מאת בורא עולם נותן התורה. אני מקווה שכעת הבנת. ואידך זיל גמור.

      הגב לתגובה זו

    • תשובה ל''חילוני'' הסקרן

      דתל''ש, 04/01/07 22:10

      לעולם סוגיה הילכתית אינה יכולה להיות ''שטות''. ע''פ היהדות הקשר שלנו עם ה' הוא אך ורק באמצעות תורה ומצוות. לכן, בניגוד להשקפות בעולם המערבי, האומרות שה' רוצה מחשבות ודיבורים גבוהים (צדק, אהבה שלום וכו') תמצא שההלכה היא קטנונית משום ע''י המעשים ה' נוכח בחיינו ומחנך אותנו. אם נגדיר את המוסר כאוסף הכללים שעל פיהם מתנהלים חיים תקינים - הרי שמס' הנרות שיש להדליק בימי חנוכה הוא סוגיה מוסרית מאין כמותה.
      בתקווה שעניתי לך לעניין.

      הגב לתגובה זו

  • 60.

    כותב הכתבה הוא מחרחר ריב ומחלוקת

    רפי34, 03/01/07 12:14

    אבישי בן חיים מוכיח בכתבה הזאת שהוא עם הארץ ולא מבין כלום בתורה.

    א. הרב עובדיה כתב את הציטוט מרב אחר שכתב על הסברא הזאת שהיא סברא כרס.
    ב. על הרב ברדא, בטח הוא כתב לפני הרבה שנים ולא עכשו

    הגב לתגובה זו

  • 59.

    להזהר מאוד

    משה, 03/01/07 10:41

    לכל המגיבים.
    נא להזהר מאוד בתגובותיכם על גדולי עולם . אין לזלזל בת''ח כלל וכלל. אף אחד מהמגיבים לא מגיע לקרסול של צדיקי עולם אלו. לתשומת ליבכם !!!!!!!!!!!!

    הגב לתגובה זו

    • זאת דעתך וזכותך לנהוג כפי שאתה מבין, אבל אין לך שום זכות להגיד לאחר (ל''ת)

      מה לעשות, מובן?, 03/01/07 15:34

      הגב לתגובה זו

    • מחלוקת

      נשר, 26/01/07 17:29

      אמת

      הגב לתגובה זו

  • 58.

    אבישי בן חיים חוצפן

    יהודי, 03/01/07 09:09

    אני מוחה על הכתבה השפלה ומעוותת.
    איך אתה מעז לעוות וליצר סיכסוכים בין גדולי עולם.
    מוטב לך לשתוק ולשבת בפינה.
    גרמת גם ללשון הרע של ''מקורבים'' למינהם, ועל זה נאמר ''מחטיאי הרבים - אין מספיקין בידם לעשות תשובה''.
    בוש והיכלם לך.

    הגב לתגובה זו

    • תפסיקו לאיים עם ציטוטים זה לא משפיע על אף אחד (ל''ת)

      ולא מפחיד בכלל, 03/01/07 15:31

      הגב לתגובה זו

  • 57.

    לא כל מחלוקת הלכתית היא מריבה אישית (ל''ת)

    YB, 03/01/07 08:59

    הגב לתגובה זו

  • 56.

    לא כל מחלוקת הלכתית היא מריבה אישית (ל''ת)

    YB, 03/01/07 08:59

    הגב לתגובה זו

  • 55.

    לא להתרגש שניהם נביאים גדולים

    אברהם בן שבת, 03/01/07 08:07

    אנו העם הנבחר ואלו נביאנו עם ישראל חי חי וקיים

    הגב לתגובה זו

  • 54.

    ל32 אתה ענק

    חפץ חיים, 03/01/07 07:17

    רק לרבנים מותר לחלוק ולהתווכח זה בזה
    אל לנו להתערב בעיניין

    שכל אחד יעשה את משה רבותיו ואבותיו נהגו
    וחלילה לנו לגנות ולבזות אחד את השני בשביל כך

    מי האיש החפץ חיים אוהב ימים לראות טוב

    הגב לתגובה זו

  • 53.

    בושה וזלזול לפרסם את 34 (ל''ת)

    D, 03/01/07 06:37

    הגב לתגובה זו

  • 52.

    לכל המקטרגים נגד חב''ד- כמה דברים שמומלץ לכם לקרוא:

    גלעד, 03/01/07 06:30

    בעז''ה
    קישור לפס''ד החתום ע''י מאות רבנים, שקובע שעפ''י דין תורתנו הקדושה, הרבי מיליובאוויטש הוא מלך המשיח, ועלינו לקבל את מלכותו ולתבוע את התגלותו תיכף ומיד ממש:
    http://psakdin.net/

    ושני קישורים, ובהם תשובות לכל השאלות שבטח אי פעם שאלתם, לגבי אמונתנו שהרבי חי וקיים בגוף גשמי, למרות שאיננו רואים אותו כרגע:
    http://www.chabad.fm/265/1/
    http://www.chabad.fm/265/2/

    הגב לתגובה זו

    • אתה והקישורים שלך + הרב הלובביץ' משיח השק ר= בושה ליהדות (ל''ת)

      אברהם, 03/01/07 09:54

      הגב לתגובה זו

  • 51.

    חב''ד = עבודה זרה, פולחן אישיות כופר בעיקר של הרבי המגוחך מלובביץ' (ל''ת)

    חיים משה, 03/01/07 06:00

    הגב לתגובה זו

  • 50.

    הרב עובדיה עובד אלילים שעסוק בזוטות ושטויות

    חיים משה, 03/01/07 05:59

    כמה נרות להדליק אם יש לך רק שתי...בחייכם, זו יהדות? זו חוכמה?
    זו עבודה זרה, כפירה בעיקר, טרחנות ובזבוז זמן.

    הגב לתגובה זו

    • למספר 50

      אלי, 23/01/07 09:10

      רואים שאין לך שכל בקודקוד,עדיף מלהתעסק כל היום בסכינים ורציחות...תחשוב קצת יעמא

      הגב לתגובה זו

  • 49.

    לאבישי

    מישה, 03/01/07 00:54

    אתה חושב שהכל אתה יודע והכל אתה מבין. ולכן אתה יוצר את הפרופילים המעוותים האלה כהרגלך תמיד.
    בדרך כלל אתה מחטיא את המטרה ולא פוגע במקום הנכון. בדרך כלל אתה מפרש את כל הנאמר אצל חרדים במוח של חילוני.[
    תדמין לך ספירה בערבית למרות שהשיחה בעברית.

    ולכן אין מקום לא להדגשים שלך לא להבנות שלך ולא לדיוקים שלך.

    ראה למשל את סגנונו של הרב עובדיה בהקשר של שפת ההתבטאות שלו שלפעמים נראית כלקוחה משוק הכרמל ובכל זאת המבין והמדיק בדבריו יודע את כונותיו. אז מי כמוך יודע שבמקרה הזה לא היה מצידו של הרב עובדיה שום כונה להתנגח ברב שח אלא לשים את הדברים במקומם ההלכתי.
    מצד שני מי שלמד קצת מספריו של הרב שח , או לחילופין שמע ממנו שיעורים בישיבה או לחילופין דיבר איתו בהתיעצות יודע שהרב שח דיבר את דבריו לא בשביל לפסוק הלכות ובמיוחד לא נגד החפץ חיים . זו שטות גמורה לחשוב כך.

    הרב שח הסביר את סברתו ודרכו בדרך ההבנה של נושא ההידור ומה זה קשור להלכה . ההלכה תישאר במתכונתה בדיוק כמו שהחפץ חיים קבע אותה ואף אחד לא ישנה אותה ומאידך הסברא סברא היא וקשה מאד לחלוק על הרב שח בסברתו וכל דבריו הם דברי טעם עמוקים ויסודיים מאד.

    נחזור לענין הראשי : לא לך מר אבישי חיים לדבר על דברים שאתה לא מבין ואם בכל זאת חשקה נפשך לעסוק בענין קנה לך רב שיסביר לך מעט מן המעט ואז תראה לבד שאין מקומך במקום הזה

    לילה טוב

    הגב לתגובה זו

    • מעניין שהרב עובדיה יוסף לא הבין כפי שאתה הבנת את הדברים (ל''ת)

      ובכל אופן חולק, 03/01/07 01:50

      הגב לתגובה זו

  • 48.

    הרב עובדיה מלך

    אורן, 02/01/07 23:51

    תנסו להפיל אותו בסברא ובמה שתרצו בלי לדבר יותר מידי באויר האשכנזים מקנאים שמעולם לא היה להם רב גאון כל-כך.

    הגב לתגובה זו

    • האשכנזים מקנאים? קח את הרב שלך וסע לעיראק, לשמה אתם שווים (ל''ת)

      חיים משה, 03/01/07 06:34

      הגב לתגובה זו

  • 47.

    הרב עובדיה בסה''כ מצטט את פוסקים אשכנזים-מה מיוחד בדבריו??? (ל''ת)

    יהודי, 02/01/07 23:47

    הגב לתגובה זו

  • 46.

    מחלוקת קשה

    האדמור מלעלוב, 02/01/07 22:35

    לאחרונה נתגלעה מחלוקת קשה ביני לבין האדמור מקרלין, אני טוען שהרב עובדיה נבלה ושהרב ש''ך חלאה והאדמור מקרלין טוען להיפך

    הגב לתגובה זו

    • אני מתבייש להגיב! (ל''ת)

      אוריק, 26/01/07 00:20

      הגב לתגובה זו

    • תגובה ל46

      עילום שם..., 29/07/07 19:55

      תתבייש לך, אין לך מושג כמה חמור מה שכתבת, אני ממליץ לך לכתוב תגובה חדשה עם התנצלות וסליחה , אל תשחק באש ''אשר לחישתם לחישת שרף וכל דבריהם כגחלי אש'', ועיין בגמרא סנהדרין בדף צב ע''א...

      הגב לתגובה זו

  • 45.

    שיחתם של תלמידי חכמים לפני 65 שנים

    חדש, 02/01/07 22:29

    לומדי הדף היומי נפגשו לאחרונה עם סוגיה במסכת ר''ה דף כ' ע''ב ממנה מסיק בעל המאור (הרז''ה) לגבי מיקומו של קו התאריך לפי ההלכה.
    בעקבות מלחמת העולם השניה, גלו יהודים רבים וחצו את יבשת אסיה אל עבר יפן והתעוררה אז השאלה האם חצו במסעם את קו התאריך מ''היום'' ל''אתמול''. וכך נשלחה השאלה אל החכמים היושבים בירושלים (ובבני ברק).
    עיקר המחלוקת היה בין החזון איש (שפסק כדעת הרז''ה -ראה קונטרס י''ח שעות) לבין הרב טיקונציסקי ומובאת בספר היומם מאת הרב טיקוצינסקי.
    ושם ניתן לראות וללמוד שיח בין תלמידי חכמים ציטוט קצר מדברי הרב טיקוצינסקי הנוגע לעניין, ימחיש זאת : ''... צר לי מאד שמוטל עלי בהזדמנות זו להתאבק עם ה'ארי שבחבורה', מיחידי הדור, אבל כיון שהדבר הנוגע להלכה ולמעשה מוצא אני הכרח (וכך היא דרכה של תורה) לומר שדעתי רחוקה מדעת הגאון הנז''ל ....'' .

    יש לדאוג כי המחלקות יעשו מתוך דרכה של תורה, לשם שמים וללא כל אינטרס זר.

    הגב לתגובה זו

  • 44.

    chabad=CHAMOR BLI DAAT (ל''ת)

    HAMEDAYEK, 02/01/07 19:06

    הגב לתגובה זו

    • חחחחח חמורים בלי דעת?!?!

      מושקי, 03/01/07 23:10

      עדיף להיות חמור כלשונך מאשר עב''מ (עצם בלתי מזוהה)!

      הגב לתגובה זו

  • 43.

    מה לנו הציבור החילוני הנאור,המתקדם,המוסרי והרציונלי למדון של באבות

    מחלוקות בציבור, 02/01/07 19:04

    הבניים.זה מזכיר לי מחלוקות דומות בעולם המוסלמי שם הלבוש דומה,השריעה=הלכה דומה רק להם קוראים המופתי או האייטלולה זה וזה.

    הגב לתגובה זו

    • לאדון הנאור

      Shabby, 02/01/07 22:07

      תתבייש לך כשאתה מתבטא כך על אחיך היהודים!
      ממש בושה על ההתגאות!

      הגב לתגובה זו

    • אוף, נמאסת כבר. שב בשקט (ל''ת)

      דוס, 03/01/07 01:18

      הגב לתגובה זו

  • 42.

    מחלוקת הלכתית! אף אחד לא תוקף אף אחד (ל''ת)

    משה, 02/01/07 17:55

    הגב לתגובה זו

  • 41.

    זה צודק וזה צודק ושניהם טועים ומטעים. (ל''ת)

    ניסנביום, 02/01/07 17:53

    הגב לתגובה זו

  • 40.

    הרבי מלובביץ פוסק כמו הרב שך (ל''ת)

    בעניין הזה, 02/01/07 17:22

    הגב לתגובה זו

  • 39.

    שך עוד קרקטורה

    יוני, 02/01/07 17:18

    שך עוד קרקטורה!
    ולעולם לא יגיע לקצות כפיו של הרב עובדיה צדיק הדור...
    כל השאר מיותר

    הגב לתגובה זו

  • 38.

    מי בכלל לומד אבי עזרי?

    יחזקאל, 02/01/07 17:12

    התלמיד הגדול של הרב שך ידע היטב שאין בסיס לאמירתו. את ספרי הרב עובדיה לומדים בכל מקום ללא הבדל בין חוג ועדה, ואילו את האבי עזרי חוץ מקומץ ''חסידים'' לא מסתכל בהם אף למדן. צאו לבני ברק ויגידו לכם!

    הגב לתגובה זו

  • 37.

    שנאת חינם במיטבה כל השרשור . איך אתם רוצים גאולה ? ? ? (ל''ת)

    יוסף, 02/01/07 16:59

    הגב לתגובה זו

  • 36.

    נביא בדורותו

    זאב, 02/01/07 16:48

    איפה כתוב שאיש דת חיב להיות מיליונר ולהנות מחיי שפע..מעשה באשה שהקב''ה ניגלה אליה ואמר בן יולד לך .האשה שאלה ומה יהיה מיקצועו נביא יהיה בנך ענה לה ומה יהיה שכרו שאלה האשה. אבנים יהיה שכרו ענה לה הקב''ה או אמרה האשה לא כםף ולא זהב כי אם אבנים . אבנים יקרות.לא ענה לה הקב?ה אבני נחל יהיה שכרו כי נביא הוא

    הגב לתגובה זו

    • זאב אתה כותב דעות מוזרות של זאב בודד (ל''ת)

      יוסף, 03/01/07 00:11

      הגב לתגובה זו

  • 35.

    מה הבעיה לשבור את הנר לחלקים??? (ל''ת)

    אאא, 02/01/07 16:42

    הגב לתגובה זו

    • הקושיה היפוטתית

      אריאל, 02/01/07 18:12

      הרעיון שלך-מוציא את הקושיא מהדיון.

      חשוב על מצב בו אי אפשר להדליק אלא 2 נרות.

      לדוגמא,
      חיתוך נר לשניים יקטין את שיעור זמן ההדלקה.

      או..אין שמן כדי הדלקת 3 נרות

      או..
      אין 3 פתילות אלא רק 2.

      הגב לתגובה זו

  • 34.

    הרב וולפא ענק!!! מהבודדים שהולך תמיד עם האמת עד הסוף ללא חשש!!!!!

    חב''דניק, 02/01/07 16:20

    ופועל במסירות נפש כדי לפרסם את דעותיו הק' של הרבי שליט''א מלך המשיח בכל העניינים: שלימות הארץ, הספר שפירסם לפני שנה בדבר האסון שגורמים כל אלו שרח''ל רואים במדינה את ''ראשית צמיחת גאולתנו''(שם הספר ''בין אור לחושך''), ועוד ועיקר- הוראתו של הרבי שליט''א משיחת ש''פ שופטים תשנ''א לפרסם לכל אנשי הדור שהרבי הוא מלך המשיח ועומד לגאול את עם ישראל והעולם כולו בקרוב ממ''ש!

    הגב לתגובה זו

    • חב''ד - הכי קרוב ליהדות

      שי, 02/01/07 17:49

      ממש דת חדשה.
      אוכלים לפני התפילה
      ישנים לאורך כל התפילה ומתעוררים ויחי המלך המשיח.
      לא שולטים כלל במקרא ובמדרש ורק בלקוטי שיחות (חו''ח אני לא מזלזל)
      מציבים את הרבי כאלוקות בפני עצמה

      מפחיד ביותר

      הגב לתגובה זו

      • חב''ד - הכת הקרובה ביותר ליהדות (ל''ת)

        אסף, 02/01/07 19:52

        הגב לתגובה זו

        • צודקים, הכי קורבים ליהודות, השאר יותר קרובים לנצרות והאיסלם. (ל''ת)

          מענדי, 02/01/07 21:48

          הגב לתגובה זו

          • מענדיייייי צודק ב 1000000% (ל''ת)

            מושקי, 03/01/07 23:04

            הגב לתגובה זו

        • חבד

          ישראלי, 02/01/07 23:43

          למרות שאני מתפלל קבוע בחבד יש לי ספקות לכפי הכת הזו קודם כל אינני מאמין אפילו לשמיעת הסלוגן שהרבי הוא המשיח.זה לא עושה אותנו שונים מהנוצרות.שנית חבד לא מכיר בעולי אתיופיה כיהודים..לגבי אם מישהו יאמר לי שהוא יהודי אכבדהו אם הוא יהודי הוא לא..יתכן שגופו הוא לא יהודי אבל נשמתו כן

          הגב לתגובה זו

          • כבוד הרב הישראלי, מפלורידה.

            משה, 03/01/07 05:36

            היה כדאי שתדע שזה מחלוקת גודלי ישראל, וחב''ד נוהגים כהדיעה המקלה שמצירכה רק גיור לחומרא, שזה קולא בכמה וכמה ענינים,

            בקשר לנשמה, אין לי הבנה בנשמות,

            הגב לתגובה זו

        • אני חולק על הרב שח ע''ה חבדצקרים קרובים יותר (ל''ת)

          לנצרות שמחכים, 03/01/07 01:54

          הגב לתגובה זו

          • תן תשם שלך בבקשה שאתפלל עליך לרפואת הנפש...!

            מושקי, 03/01/07 23:07

            על עובדות לא מתווכחים!!!
            הרבי מליובאוויטש מלך המשיח חי וקיים!!!

            זה שאתה לא מאמין לעובדות...זה מראה שחסר לך משהו! ותתבייש לומר זאת שלא יגידו שאתה.....

            הגב לתגובה זו

            • אני עובדות מקבל, איפה הוא?

              קבור באוהל??, 04/01/07 01:04

              מאמין לך? לא!
              מאמין שאתה והרבי המת שקרן? בהחלט!
              תוכיח שאתם לא שקרנים הוזים וחולי נפש, וכלנו נאמין לך.

              הגב לתגובה זו

            • וחוץ מזה התפילות שלך מועילות (ל''ת)

              כמו כוסות רוח, 04/01/07 02:45

              הגב לתגובה זו

            • התפילות שלי מתקבלות יותר משלך זה בטוח!!!

              מושקי, 04/01/07 16:58

              אני לומדת חסידות לפני התפילה...אתה לא!!!
              אני מתפללת באריכות ובחיות....אתה לא!!!

              הרבי מלך המשיח שליט''א נמצא ב 770 בקראון הייטס...אבל כרגע אנו לא רואים אותו כי הוא נסתר מעיננו...!
              ואני לא יתחיל להוכיח לך שאני שפויה ולא חולת נפש כי מצידי תחשוב ככה...אני תאמת כבר יודעת! לך כנראה יקח עוד כמה שנים טובות לדעת תאמת...רחמנות עליך!!!

              הגב לתגובה זו

            • חסידות זאת עבודה זרה שגוירה

              ע''י משה דליאון, 04/01/07 19:18

              הוא נסתר מעיניכם מפני שהוא קבור עמוק באדמה.
              אני לא חושב שאת לא שפויה וחולת נפש, אני בטוח שאת לא שפויה וחולת נפש, אני את השקרן מלובויטש ראיתי אישית, ואת האמת עליו הכרתי ממיזמן, כנראה כמו הנוצרים אתם גם עוד 2000 שנה תחכו לו, אבל כמו ישו הוא נישאר מת, ושוב לא יהיה!

              הגב לתגובה זו

            • חבל לך לדבר ככה על הרבי מליובאוויטש מלך המשיח!

              מושקי, 04/01/07 19:36

              עם צדיקים לא מתעסקים ובמיוחד לא עם המשיח...!

              הרב שלכם שחמט [היהודי ש''ך לאלו שלא הבינו] לא שווה בכלל שידברו עליו..במקרה שלו הפתגם ''השתיקה שווה זהב'' מומלץ ביותר!!!

              הגב לתגובה זו

            • ממש לא מפחיד אותי (ל''ת)

              ממש, 04/01/07 19:51

              הגב לתגובה זו

            • חצוף שכמוך- בוא ואתן לך משהו חשוב לקרוא:

              גלעד, 05/01/07 02:42

              עשה לי טובה- תקרא ורק אח''כ תגיב!
              http://www.chabad.fm/265/1/
              http://www.chabad.fm/265/2/

              הגב לתגובה זו

            • שטויות על גבי שטויות, אין עובדות, אין הוכחות

              רק דעות דמיונות, 05/01/07 03:58

              חוצפה שאתם מעיזים לקרוא לשטויות האילו עובדות, העובדה היחידה שמצאתי בכל הבורות הזאת זה שאתם כת של שטופי מוח, ואינני חושב שניתן לעזור לכם, גם עוד 100 שנה לא ישנה לכם, אתם תמשיכו להמציא תרוצים פילפולים והסברים חסרי שחר והגיון, רק לא להודות שטעיתם, רק לא להיתמודד עם העובדה שזה הכל שקר וכזב, כמנהג אבותיכם הרשעים.

              הגב לתגובה זו

            • אחרי שחיזקיהו נהרג לא יהיה שוב משיח לישראל! (ל''ת)

              הילל הזקן!, 07/01/07 01:52

              הגב לתגובה זו

            • ומכאן נסיק שזו לא עובדה. (ל''ת)

              אוריק, 26/01/07 00:16

              הגב לתגובה זו

    • מנחם מענדל שקרן ממ''ש (ל''ת)

      מלך משיח שקר, 03/01/07 00:10

      הגב לתגובה זו

  • 33.

    קודם כל ה''גאונים'' הגדולים האילו צריכים להוכיח שבכלל היה (ל''ת)

    נס פח השמן, 02/01/07 16:16

    הגב לתגובה זו

  • 32.

    אני קורא חלק מהתגובות ומרגיש נבוך

    קול התוף, 02/01/07 16:08

    זה תוקף את הרב שך ,
    זה תוקף את הרב עובדיה,
    וזה תוקף את שניהם.

    כל אחד מנסה להגן על תורתו וכבודו של רבו ע''י תקיפת רב אחר.

    זה מה שלמדם מרבותכם?

    אם תורתם של הרב שך או הרב עובדיה (או כל רב אחר) בוערת בקירבך, כדאי לחזור שוב למקורות וללמוד שוב על הלכות לשון הרע, הגרועה יותר משפיכות דמים, עבודה זרה וגילוי עריות. שהם יהרג ובל יעבור.

    וכאן כל אחד עובר על לשון הרע, בהינף מקלדת, ''בשם התורה''.




    אני מתייחס, מן הסתם, אל התוקפים בשם הגנה על רבם ולא בשם שינאה עיוורת לדת.

    הגב לתגובה זו

    • רק לתקן אותך: ש''ך הוא בכלל לא רב, והרבי מלך המשיח אמר במפורש:(כנס)

      גלעד, 02/01/07 17:17

      בס''ד
      הרבי מיליובאוויטש מלך המשיח שליט''א אמר עליו במפורש, שאפילו שהוא למד תורה זה כלל לא הופך אותו לרב, מפני שהאיש הזה מעולם לא למד תורה לשמה, וכל התורה שש''ך למד בחייו הייתה עבורו רק אמצעי כדי לחרחר ריבים ומחלוקות, ולשבור שיאים חדשים בשינאת ישראל!!! לעומתו, הרב עובדיה יוסף שליט''א, אפילו שיש לנו איתו חילוקי דיעות בהרבה מאד נושאים(שלימות הארץ, פיאה נוכרית ועוד), אנו יודעים כמובן להיזהר מאד בכבודו, בשל היותו תלמיד חכם מהמעלה הראשונה, ואדרבה: בנו הרה''ג יעקב יוסף שליט''א נמנה על אותם מאות הרבנים שחתומים על הפסק דין שהרבי הוא מלך המשיח עפ''י תורה, כפי הקריטריונים שפסק הרמב''ם בהלכות מלכים, והוא וגם בנו יונתן יוסף שיח'(נכדו של הרב עובדיה) הולכים לחלוטין בדרך של חב''ד בכל נושא שלימות הארץ- כן ירבו כמותם בעם ישראל!!!

      הגב לתגובה זו

      • אני חולק על הרמב''ם והרבי לא עונה לקריטריונים (ל''ת)

        ריטב''א, 03/01/07 00:16

        הגב לתגובה זו

    • הוצאת לי המילים מהפה (ל''ת)

      חזק אתה, 02/01/07 23:00

      הגב לתגובה זו

  • 31.

    קטע מדברים שהרב שלום דובער וולפא מחב''ד כתב בזמנו על ש''ך:

    גלעד, 02/01/07 15:49

    בעז''ה
    אני בטוח שה''לימוד זכות'' שהמלצתי בעד מר טומי לפיד, לא תערב לחיכם של חלק מהקוראים. שהרי איך קראו לו בעיתונות החרדית: ''לפיד השנאה''!

    אבל תאמינו לי, שאצל הקב''ה יקר יותר לפיד השנאה הזה, שהוא בסך הכל תינוק שנשבה, מאשר ''לפיד השנאה'' האמיתי שהצית מייסד ה''יתד'', שבמדריגות השנאה ליהודים הוא אכן גדול הדור.

    לפיד שנאה נגד רבני בריסק. לפיד שנאה נגד משפחת קוטלר. לפיד שנאה של אש כנגד הגאון ר' חיים גריינימן (אחיינו של ה''חזון איש''), לפיד שנאה של להבה נוראה כנגד הגאון ר' דוד פוברסקי (להבה שהשביתה את הלימודים בישיבת פונוביז' ואשר לא כבתה עד היום הזה). והשנאה הזו, של שתלטנות ''בשם התורה וההשקפה'' על כל מי שלא נכנע לדעתו המשובשת, היא הגרועה והמסוכנת ביותר.

    מי שבושה לקרוא את ספריו, ושכל קטע (באחריות!) מוכיח שלא ידע כלל את דברי הראשונים בסוגיא, וששכח גמרות מפורשות. מי שכאשר רואים את מה שכתב בפרק ראשון מיסודי התורה (בעניני אחדות ה') או במכתביו בעניני השקפה, נעשה חושך בעינים. הוא זה אשר החליט ללבוש את גלימת שר התורה, וש''השלחן ערוך החמישי'' (המצאה של בני ברק) שוכנת כבוד בדור זה בקרבו. ובמילא שכל מי שלא הולך בתלם המעוות שלו, אחת דתו להיות נרדף על ידי שתלטנותו.

    - והאם לו וללבלריו יש להם זכות לדבר נגד ''לפיד השנאה''?

    מי הוא האחראי הישיר על ההתבוללות הנוראה הקיימת היום בארץ הקודש, אם לא מי שבלהט השנאה בחב''ד, מנע בכח את תיקון חוק ''מיהו יהודי''?!

    מי הוא האחראי הישיר על שפיכות הדמים הנוראה המשתוללת כאן בשנים האחרונות, אם לא מי שבאש הקנאה בנשיא הדור, צחק בנאומיו העלגים ב''ירחי כלה'' מה''שטחים'', ועודד את ממשלת בגין ואת הממשלות שאחריה, לחתום על הסכמים מדיניים עם הערבים?!!

    הגב לתגובה זו

    • השינאה של כל הדתיים לכל מי שלא נכנע לדעתם המעוותת והמשובשת (ל''ת)

      מסוכנת ביותר, 02/01/07 16:11

      הגב לתגובה זו

      • איפה אתה כאן רואה שנאה?? חוץ משלך ליהדות? (ל''ת)

        Yo, 03/01/07 22:54

        הגב לתגובה זו

        • שנאת השקרים של אנשים מלומדה לא (ל''ת)

          שנאה ליהדות, 04/01/07 01:07

          הגב לתגובה זו

    • יש בך ממ''ש אהבת ישאל................. (ל''ת)

      שלמה, 04/01/07 20:46

      הגב לתגובה זו

    • בשביל דברים כאלה הומצא המושג ''קשקוש'' (ל''ת)

      אוריק, 26/01/07 00:14

      הגב לתגובה זו

  • 30.

    מה הרעש ? מחלוקת לגיטימית מתוך אלפים (ל''ת)

    סתם ליבוי אש, 02/01/07 15:47

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    Rabbi Obadia has also to deal with th rabanut corruption (ל''ת)

    jerry_spring1, 02/01/07 15:37

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    שס היא מפלגה

    קובי, 02/01/07 15:27

    פוליטית לכל דבר ואנינטרסנטית .אני לא יודע אם המצפון של הרב עובדיה מציק לא על האשמות שהרב שך בזמנו הטיח נגדו.אבל ללא ספק הרב שך זכרונו לברכה צדק .שס מפלגה שחוברת לכסף.שס בהסכמי אוסלו נמנעו בהצבעה ועל זה קיבלו כסף .שס היא לא מפלגה ציונית .שס חברה למרץ במקום להדיח אותה .שס מפלגה שהשמאל תמיד קנה אותה בכסף .שס יש לה חלק באשמה שהשמאל שהוא מיעוט הגיע לממדי כוח אדירים כאלה .הם לא תרמו לכלום .מלבד אוכל לעניים .והתחנפות לעשירים בחול וקבלת תרומות .עניים יש להכשיר לעבודה .מלבד בניית ישיבות .שס קיימת בזכות השמאל והעניים שבוחרים בהם .ובקשר לנרות .תדליקו ותכבו .שיהיה ליום המחר .לא יקרה כלום .תעסקו בסוגיות חברתיות יותר חשובות .ותלמדו על החשמונאים והמכבים .שהם ההיפוך שלכם .הם נלחמו ולמדו תורה .אתם פוחדים ללמד את האמת .

    הגב לתגובה זו

    • נו.. (ל''ת)

      אוריק, 26/01/07 00:12

      הגב לתגובה זו

  • 27.

    כששני אריות רבים יישתקו נא העכברים (ל''ת)

    חרד לגורלכם, 02/01/07 15:13

    הגב לתגובה זו

    • חחחחחחח (ל''ת)

      נורא מפחדים, 02/01/07 15:39

      הגב לתגובה זו

    • עכברים - הייתי אומר עפר ואפר לעומתם (ל''ת)

      שי, 02/01/07 17:51

      הגב לתגובה זו

  • 26.

    ואני אומר ששניכם הדיוטות, נס פח השמן

    לא היה ולא נברא, 02/01/07 14:47

    עוד לימוד שרק מזיק ובכלל לר מועיל!

    הגב לתגובה זו

    • מדליק כל הנרות בכל יום

      כי זהו המנהג, 02/01/07 15:23

      המנהג כרובם סולף 560 שנה אחר המעשה כשרבנים המציאו את סיפור נס פח השמן, ואז באו שוטים ובנו על זה הלכות ומחלוקות, ושינאת חינם על חינם, שקר רק מוליד רע, לעולם לא יצא משקרים טוב, ולכן אל תקרא רבנים כי אם רע בנים

      הגב לתגובה זו

  • 25.

    ואני שואל כמה נרות נקסין לדחוף לתחת

    גוי גמור, 02/01/07 14:46

    אם בנר שלישי הכאב לא עובר...

    שאלות מיותרות שמעסיקות שועי ציבור ומחביאות ocd .

    בקשו רחמים עליכם

    הגב לתגובה זו

    • כל המרבה הרי (ל''ת)

      זה משובח, 02/01/07 15:25

      הגב לתגובה זו

  • 24.

    יופי של כתבה. השורה התחתונה: גם רבנים הם בני אדם, לטוב ולמוטב. (ל''ת)

    חציר יבש, 02/01/07 14:45

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    צדיק יסוד עולם

    דניאל, 02/01/07 14:40

    הרב עובדיה ענק הדור אבל אני אומר לך שוב אולי אני טועה הקינאה הגאווה והכבוד מוציאים את הבן אדם מהעולם בבקשה תעבוד על המידות השליליות האלה

    הגב לתגובה זו

    • מה אתה שח?! (ל''ת)

      אוריק, 26/01/07 00:10

      הגב לתגובה זו

  • 22.

    הרב שך אמר על העובדיה:

    ברוך השם, 02/01/07 14:37

    מזל שהמיזרחיים קוראים לרב חכם, אחרת ההינו חושבים שהוא מה שהוא אחר!

    הגב לתגובה זו

    • מתי? (ל''ת)

      אוריק, 26/01/07 00:10

      הגב לתגובה זו

  • 21.

    מה קשור איך אתם האיתונאים אוהבים ללבות את האש (ל''ת)

    הרצליני, 02/01/07 14:36

    הגב לתגובה זו

    • כותב-מגיב 21

      לשונאי, 02/01/07 16:21

      וודאי התכוונת לאתונאים?-אין כאן ענין למזל איש נבון.-חכם זה שם תואר.אמת- תורה היא תורה.אבל מן הסתם חסרה לך.

      הגב לתגובה זו

      • הלו איפה אתה עככשיו מגיב לתגובה שלו באותה המשבצת (ל''ת)

        יוסף, 03/01/07 09:45

        הגב לתגובה זו

  • 20.

    ''תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם'' (ל''ת)

    ר' אלעזר, 02/01/07 14:21

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    שימו לב

    רב, 02/01/07 14:19

    קודם כל מחלוקות בהלכה זה יסוד ההלכה. לא הם המציאו את הגלגל.
    לעצם הדברים שני הרבנים נהגו כבוד זה בזה, ואל לתלמידים שלהם משני המחנות לחרחר מלחמה. מיותר ומזיק.
    צריך להרבות אהבה ולא שינאה
    ואם כבר בודקים את הנושא עצמו, ההגיון המושלם תמיד היה מנת חלקו של הרב עובדיה. גם במקרה הזה, ההגיון שלו מנצח.

    הגב לתגובה זו

    • סוף סוף דברי טעם (ל''ת)

      אוריק, 26/01/07 00:08

      הגב לתגובה זו

  • 18.

    עוד מחלוקת נורמלית בין פוסקים

    רמי, 02/01/07 14:14

    לא טוב אתה עושה מר בן-חיים בנסיון להפוך את זה למחלוקת קטנונית.
    חבל.

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    מרן הרב שך זצ''ל

    יאיר, 02/01/07 13:38

    כל המלעיגים, בושו לכם , עפר לפיכם איך מדברים סרה ברשכבה''ג קודש הקודשים רבינו הגרא''מ שך זיע''א, ברור שדבריו של מרן הרב יוסף שליט''א הם בגדר של מחלוקת לשם שמים, והוא בעצמו אמר לפני בערך15 שנים שהרב שך גאון גדול , שקוע בתורה כל הזמן ( שמעתי באוזני).
    כל אחד שמעיז לדבר כך על כל גדול בתורה ובמיוחד על רבינו הקדוש , מרן הרב שך , ישרפו עצמותיו בגיהנום.

    הגב לתגובה זו

    • שלום יאיר אמסילי

      אוריק, 26/01/07 00:07

      באמת אתה צודק אבל בגיהנום אין עצמות.

      הגב לתגובה זו

  • 16.

    אלו ואלו דברי אלוקים חיים (ל''ת)

    מרן מושיקו, 02/01/07 13:33

    הגב לתגובה זו

    • אילו ואילו דברי רבנים (ל''ת)

      עמי הארץ, 02/01/07 20:30

      הגב לתגובה זו

  • 15.

    ארבע מידות ביושבים לפני חכמים...

    אלי, 02/01/07 13:18

    ספוג ומשפך, משמרת ונפה.

    ספוג - שהוא סופג את הכל;
    משפך - שהוא מכניס בזו ומוציא בזו;
    משמרת - שהיא מוציאה את היין וקולטת את השמרים;
    ונפה - שהיא מוציאה את הקמח וקולטת את הסולת.

    לאיזה סוג, ידידיי, שייך אבישי בן חיים?

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    סוף סוף בדיחה חדשה כבר התחלתי לדעוג

    foxy, 02/01/07 13:15

    חובה להגיד אתם גדולים הדוסים תמיד מוצאים משהו ''חשוב מאוד '' איזה פיפס קטן שלא מזיז לאף אחד בשביל לפתוח במלחמה אחד נגד השני
    ואם תפסיקו החיים יהיו משעממים
    אז קדימה תמשיכו!!!!
    מקוה שתגגובתי לא תוסר על ידי המערכת

    הגב לתגובה זו

    • מה מבין חמור במרק ירקות?? (ל''ת)

      עם הארץ, 02/01/07 15:14

      הגב לתגובה זו

      • הוא רוצה קצת יש לך (ל''ת)

        יוסף, 03/01/07 00:28

        הגב לתגובה זו

  • 13.

    הערה מגעילה של ''אחד מהבולטים בתלמידיו הקרובים של הרב שך בעבר'' (ל''ת)

    ב, 02/01/07 12:54

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    שמזכירים את שך צריך להוסיף את המילים ''שם רשעים ירקב'' (ל''ת)

    שאול, 02/01/07 12:41

    הגב לתגובה זו

    • וגם שמזכירים את בנימין זהב הרצל ימח שמו (ל''ת)

      יולי, 02/01/07 14:48

      הגב לתגובה זו

      • וגם שמזכירים את משיח השקר המטורף!!

        770 נאו יחי נאו, 02/01/07 15:06

        הסרוח מסורבון

        הגב לתגובה זו

      • צמד חמד (ל''ת)

        חולי נפש, 02/01/07 15:27

        הגב לתגובה זו

    • חבל

      איציק, 02/01/07 15:32

      טיפש אתה מתעסק עם רבנים. אני אתפלל עליך שתחזור בתשובה

      הגב לתגובה זו

  • 11.

    כבר בזמנו הרבי מילובאויטש אמר שפסקיו של שח משוללות יסוד

    דוד'ל, 02/01/07 12:37

    שח היה חולה רוב ימיו ורוב פסקיו נאמרו תוך בלבול מוחלט כשאין בו את ההכרה להבחין בין ימין לשמאל .
    לא סתם גנזו תלמידיו את כתביו שיצאו לאור

    הגב לתגובה זו

    • טיפשוני...הרב שך זצ''ל מעולם לא פסק הלכות!! (ל''ת)

      בור ועם הארץ, 02/01/07 15:35

      הגב לתגובה זו

      • הרב ש''ך היה חולה? אם כך איך הוא חי עד גיל 107 ? (ל''ת)

        לדודל, 03/01/07 05:54

        הגב לתגובה זו

  • 10.

    תמיד לייזר שך יצא נגד כל הצדיקים והקדושים וטוב שהוא הלך הלטאה הזאת (ל''ת)

    שלמה, 02/01/07 12:37

    הגב לתגובה זו

    • וגם הרבי החמור המת (ל''ת)

      מלובוויטש, 02/01/07 15:30

      הגב לתגובה זו

  • 9.

    הרב ברדא צדיק יסוד עולם (ל''ת)

    מאיר, 02/01/07 12:37

    הגב לתגובה זו

    • בורא עולם בשמים

      בני כהן, 13/01/07 19:47

      מי שלא נזהר בכבודם של צדיקים כמו הרב ברדא יפסיד אולי לא בעולם הזה אבל מול בורא עולם מה יגיד

      הגב לתגובה זו

  • 8.

    כשם שלייזר שך יצא נגד כל היהודים וקילל וניבל את פיו כך

    שלמה, 02/01/07 12:35

    כך הוא גם יצא נגד כל הצדיקים והקדושים של הדורות הקודמים וטוב שהוא הלך

    הגב לתגובה זו

    • כנס יא חתיכת אפס

      יהודיה מאמינה, 02/01/07 14:22

      מי אתה שתכתוב כך על הרב שך??

      חזור בך טרם יתגמלו אותך משמיים בעונשים קשים ומשונים.

      הגב לתגובה זו

      • הרגעי! הוא מתחת ל-0,סתם חבדניק מצוי. (ל''ת)

        חיה פושקא, 02/01/07 15:16

        הגב לתגובה זו

      • הרבי שליט''א מלך המשיח אמר שש''ך הוא שליח הס''מ!!!!

        חב''דניק, 05/01/07 01:31

        בעז''ה
        ואם תעייני בספר ''תורת מנחם'' בכרך ד של שנת תש''ן בעמוד 325 תיראי באיזה מילים קשות הרבי שליט''א מלך המשיח מדבר על אותו מנוול מבני ברק ימח שמו וזיכרו, ושאסור כלל לכנותו בתואר ''רב'', מפני שלא למד תורה לשמה, אלא הכל על מנת לחרחר ריבים ולגרום לשנאת ישראל.

        ש''ך היה אדם לא מיושב בדעתו, דבר שהתבטא בכל השטויות שדיבר בשפתו העילגת. ברור שאפילו לגיהנום הוא אינו ראוי, והוא סובל ייסורי תופת ב''כף הקלע''.

        הגב לתגובה זו

  • 7.

    של נעליך מעל רגליך ע ובדיה

    שומרון, 02/01/07 12:30

    כשאתה מזכיר את הרב שך.
    כאיין ו כאפס אתה לעומתו ואיתך כל אנשי עדתך חסרי החינוך וה''מקופחים''

    הגב לתגובה זו

    • הרב שך היה כופר גדול ותתרחק מרשעים (ל''ת)

      מאור, 02/01/07 12:38

      הגב לתגובה זו

      • כופר חחחח כי לא האמין במטורף מ-770 (ל''ת)

        ציצת נובל צבי, 02/01/07 15:08

        הגב לתגובה זו

        • ששפורטש אתה בן אדם עלוב (ל''ת)

          יוסי, 03/01/07 01:56

          הגב לתגובה זו

    • היזהרו בכבוד חכמים... זו מחלוקת בין אריות (ל''ת)

      !!!, 02/01/07 13:06

      הגב לתגובה זו

      • זו מחלוקת (ל''ת)

        בין עמי ארצות, 02/01/07 20:31

        הגב לתגובה זו

    • שוטה רשע וגס רוח

      יקיר, 26/01/07 00:03

      ראוי לבדוק אם בכותב תחילת דיון 7 יש שמץ פסול.
      רק עוור מושלם לא מכיר באורו הבהיר של הרב עובדיה יוסף שליט''א, וכידוע עוור לא מבין מהי השמש.

      הגב לתגובה זו

    • הרב שך

      דוד, 07/10/09 13:28

      עלוב נפש חסר חינוך

      הגב לתגובה זו

  • 6.

    מה באמת הסברה של הרב ש''ך?

    ת''ח, 02/01/07 12:18

    אם הידור זה בנר נוסף לכל יום אז שני נרות במקום שלושה זה לא הידור כלל. אין כאן חצי הידור כי הרואה סובר שהוא יום שני. (אלא אם זו בדיוק סברת התוספות ואילו הרב ש''ך נמשך לשיטת הרמב''ם לפיה הלכו האשכנזים)

    הגב לתגובה זו

    • הסברה

      ימימי, 02/01/07 14:22

      בתלמוד יש שתי סברות להסביר את דרך ב''ה מוסיף והולך. לפי סברת ימים היוצאים - צודק הרב עובדיה. אך לפי סברת מעלין בקדש ואין מורידין - אמנם להוסיף אין לאדם אך מי התיר לו לפחות ממה שהדליק אתמול?
      אמנם שאלה תהיה מה יהיה הדין ביום רביעי ויש לו רק שני נרות. האם היות וממילא הוא מפחית די בנר אחד או שמא כל מה שמוסיף בנרות יש בו משום גדרי הידור [כפי שעולה מלשון תוספות בסוגיה].

      הגב לתגובה זו

      • נהניתי לקרוא את הסברא ממש יפה (ל''ת)

        יוסף, 03/01/07 00:22

        הגב לתגובה זו

      • קודם כל זה מנהג ואם תקשה אז זה מצווה דרבנן

        ומאימתי מצוות, 03/01/07 05:08

        הידור?
        ואם אין חובה להדר במצוה, מה זה משנה בכמה מהדרים במצוה?
        ועוד שביום השני הידר בזה שהוסיף נר אחד וביום השלישי הידר בזה שהוסיף נר אחד, אין כאן בכלל עיוות בהידור המצוה, כפי שטען הרב שלזינגר, רק ביום הרביעי כפי שציינת תהווה בעייה של עיוות בהידור המצוה, ושוב אין שום חובה להדר במצוה והדין הוא כל המרבה הרי זה משובח אבל לא אמרינן חובה, ולכן גם אם הרבה במעט הרבה, ואם כן הרב שך ע''ה צדק שאם אפשר להרבות אפילו במעט למה תחשוב אותו לשלילה ולא לזכות?

        הגב לתגובה זו

        • מעימתי פסיק וכ''ו פסיק למה אתה מקשקש עד שיש סברא כזאת אתה מפריע (ל''ת)

          יוסף, 03/01/07 09:48

          הגב לתגובה זו

      • יפה אמרת, באמת סברה יפה, אבל את זה לא כתב הרב ש''ך! --

        אבי, 03/01/07 08:52

        דבריו של הרב עובדיה נאמרו בהקשר לדברי הרב ש''ך דווקא!
        אם הרב ש''ך היה כותב את הסברה הזו - זה היה עניין אחר.

        הגב לתגובה זו

        • העניין הלכתי

          אלי, 23/01/07 09:14

          אולי באמת במקום סתם להגיב תעיין בפסקים ובשנה ברורה ותראה.אין מה להסתי הכל כתוב שחור ע''ג לבן.תפסיקו לברוח ממה שכתוב.

          הגב לתגובה זו

    • ובלי הידור בכלל כל הרואה סובר שהוא יום (ל''ת)

      ראשון, 03/01/07 05:12

      הגב לתגובה זו

      • כן זה יותר טוב! כי האחד הזה נמשך כל החג הוא לא רק ליום אחד ! ---

        איציק, 03/01/07 08:49

        מה שאין כן השניים שהם רק ביום ה-2! תחשוב קצת!

        הגב לתגובה זו

        • תחשוב קצת, אם אתה יכול להדר בהדסים ולא בשאר המינים (ל''ת)

          עדיף לא להדר, 03/01/07 15:41

          הגב לתגובה זו

  • 5.

    מנהיג ''לשעבר''?

    אריה, 02/01/07 12:01

    כמו שרבין הוא ראש הממשלה לשעבר, ועזר ויצמן הוא הנשיא לשעבר?

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    א ה ב ת י הרב אמר על שך דברים נכונים (ל''ת)

    אור, 02/01/07 11:58

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    אם לייזר שך היה בזמן משה רבינו אז הוא היה נבלע באדמה ביחד עם קורח (ל''ת)

    רואה למרחקים, 02/01/07 11:56

    הגב לתגובה זו

    • קורח לא נבלע עשה תשובה (ל''ת)

      D, 03/01/07 06:30

      הגב לתגובה זו

      • הוא לא נבלע הוא רק שם (ל''ת)

        יוסף, 03/01/07 09:49

        הגב לתגובה זו

    • כנראה התכוונת למענדל'ה שניאורסון שהיה

      מורד במלכותו, 03/01/07 18:37

      הרב אליעזר שך זצ''ל לא שטען שהוא מלך או משיח, אבל מענדל'ה שניאורסון וחסידיו טענו שהוא מלך ומשיח השקרנים והרמאים בדיוק כקורח ועדתו!!!

      הגב לתגובה זו

      • להיזהר

        חיים, 26/01/07 17:33

        ימח שמך אכי''ר

        הגב לתגובה זו

  • 2.

    עכשיו אני מעריך את הרב עובדיה (ל''ת)

    דוד, 02/01/07 11:55

    הגב לתגובה זו

    • למה????מה הקשר??????????????????????

      יוסף, 03/01/07 09:49

      ?????????????????????????????????

      הגב לתגובה זו

  • 1.

    זה לא כולם

    אשר, 02/01/07 11:45

    לא להיבהל - תעיינו בפולמוסים בין בעל המאור והראב''ד והרמב''ן. אלו מחלוקות לשם שמיים ועתידים להתקיים

    הגב לתגובה זו