 |
35.
שקט נפשי
ממ,
צפון,
14/06/05 14:01
|
כל המדרשה הזאת היא בשביל שתרגישו בסדר עם עצמכם שאתם הולכות לצבא , כאילו אני הולכת לעשות חטא ,אז לפני זה אני יעשה מצוות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ילדה קטנה
ארז,
14/06/05 18:05
|
את עוד ילדה קטנה.... תעשי מה שאת רוצה אבל אל תבכי אחר כך... חוץ מזה, הקדוש ברוך הוא, לא צריך את מה שאת קוראת ''קידוש ה ,'' כי את עוברת על כל המצוות... ה ישמור...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
34.
בנות טובות ורציניות אבל...
מכיר את הבנות..,
ירושלים,
14/06/05 11:50
|
|
 |
33.
כן ירבו כאלו בנות כל הכבוד לכן
בנימין,
גבעת שמואל,
14/06/05 09:02
|
|
 |
32.
בבר-אילן רוב הדתיות במכנסיים
ל"ת
בוגר בר-אילן,
12/06/05 10:10
|
|
 |
יש לך פטיש לבנות במכנסיים?!
ל"ת
אבי,
14/06/05 08:58
|
|
 |
חבל, אבל מה אתה רוצה לומר בזה?
ל"ת
יוני,
12/06/05 11:57
|
|
 |
הקדוש ברוך הוא יעזור להם
ל"ת
זיב,
מגדל העמק,
12/06/05 14:50
|
|
 |
31.
נגד סרבנות? אתם דתיים?!
דתייה,
על אמת,
11/06/05 21:28
|
אתם מבינים? לא מסרבות פקודה ולובשות מכנסיים ''בשביל הצניעות'' אז במה בדיוק תורמת לכם התורה שאתן לומדות? בשביל ליפות את היציאה לצבא? התורה שלכן לא שווה כלום אם אתן לא מיישמות אותה במציאות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
דתיים ועוד איך!
דתיה שחושבת...,
13/06/05 23:48
|
עם כל הכבוד. האמירה הרבנית הלכתית היא לא חדה וחלקה. לא ברור שמבחינה הלכתית צריך לסרב. הנושא הוא מאוד מאוד מורכב. אז תסתכלי על המציאות כמו שהיא באמת, על כל גווניה, ולא כמו שהיא נראית לך. מהמקום האישי והפרטי שלך. דבר שני, מושג הצניעות הוא מושג רחב. ווהגדרות עליו באות כדי לתחום אותו עד כמה שאפשר. אבל לא בהכרח שחצאית היא דבר צנוע לכל מצב. כשאתה נמצא בפעילות בצבא. כלומר רץ, מתאמן, מתוזז, עם נשק, שמעמיד אותך בסיטואציות מסומות, צנוע יותר שבת תלבש חצאית. אז גם במחשבה הזאת אל תזלזלי. החיים הם לא שחור על גבי לבן. צריך להסתכל טיפה מעבר
הגב לתגובה זו
|
|
 |
את לא מבינה כלום
משה,
נתניה,
12/06/05 00:03
|
אני בצבא ונתקלתי בהרבה דתיות מצוינות. הן מקדשות שם שמים ממש. ודרך אגב, האם מכנסיים לבנות היא העבירה הכי חמורה בתורה?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
30.
שרות לאומי או צבא?
חגי,
בית שמש,
10/06/05 18:08
|
שני הכיוונים הללו הוכיחו את יעילותם בקילקול הבנות (כמו גם לא פעם את הבנים...). הבעיה היא שמקום כמו ברוריה לא מכוון בגישתו ללימוד וליהדות בכלל דווקא לגידול יהודי נאמן וצנוע בדעה והתנהגות כמו לגידול אינטליגנציה תורנית בסגנון אינטלקטואלי ביקורתי שנותן לרבות מהתלמידות לחשוב שהן יודעות מספיק כדי להחליט לבד איך נכון להתנהג ואיך לא... הצניעות מהן והלאה גם אם ילכו בחצאית ואפילו עם כיסוי ראש ושרוולים ארוכים...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אדון חגי...
מישהי,
13/06/05 23:52
|
היית בברוריה? דיברת עם בנות שם? או שהתבססת על סטיגמות בלבד? ברוריה מוסד שמחנך לאמת נטו. כשבת מחליטה ללכת עם שרוולים קצרים/בלי כיסוי ראש, מודעת להלכה ומודעת להחלטתה. בתור בוגרת, עוד לא ניתקלתי בתירוצים לא אמיתיים מצד בנות, נתקלתי בוויתור עצמי, כן, אבל מתוך מודעות, ונתקלתי בלימוד תורה לשמה. שלא נגמר אחרי שנה אלא ממשיך כל החיים.. תבדוק קצת עובדות...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
29.
דברו תכל'ס!
א,
10/06/05 17:20
|
הבנות הולכות לשם כדי ''להכשיר'' את שרותן בצבא. תאמינו לי שממה שראיתי, הן לא כאלה מיוחדות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
28.
האם יש סיכוי לנהל דיון ענייני?
בני''ש,
10/06/05 16:51
|
אני באמת משתוקק לדעת אם יש פוסק מוכר שמתיר את שירות הבנות בצבא לכתחילה, ולא רק כ''אם כבר הן הולכות, עדיף שזה יהיה במסגרת תורנית''. אם מישהי מהסנגוריות של לינדבאום שמגיבות פה יודעת, אשמח להתעדכן. אם התשובה היא ''אין, אבל אני יודעת להחליט לבד מה מותר לי ומה אסור לי'', אז תסלחו לי, אבל באמת..
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יש תמיכה רבנית
מברוריה,
13/06/05 23:56
|
אני לא יודעת עם הרב ריסקין הוא דמות מספקת בשבילך. דבר נוסף, רב אברום גם כן קרוב של הרב אוהד ראש התוכנית הישראלית ומשיחה איתו גם הוא תומך, הוא לא מצהיר זאת בתקשורת כי אמירה כזאת לא מתאימה לקהל אותו הוא מייצג....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זה תלוי מה זה ''פוסק מוכר''
נו באמת,
12/06/05 18:36
|
אם זה פוסק אמיתי- אז כן יש הרבה, אם הכוונה זה פוסק שיסכים איתך- אז הן כופרות ודינן גהינום. לא צריך לפחד מבנות חושבות....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הרבנות פסקה יהרג ואל יעבור
אודי,
14/06/05 17:10
|
|
 |
27.
הבחורה החמודה בתמונה
ל"ת
צרי קשר,
לזיווג הגון!,
10/06/05 12:42
|
|
 |
26.
התכנית לכשעצמה מצויינת
בני''ש,
אזור י-ם,
10/06/05 10:53
|
אבל בפועל, זה יוצר אצל הבנות הרגשה והתנהגות אליטיסטית ומתנשאת כלפי מי שלא בכיוון שלהם. גם בעניין ה''שידוך'': בוודאי שהן נחשקות, אבל בגלל שהן רואות את עצמן כתלמידות-חכם/לוחמות, זה יוצר הרגשה אליטיסטית שדוחה את מי שמנסה ליצור קשר עימן - ומנסה דווקא בשל הרמה הגבוהה של הבנות הללו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
25.
מה קרה אז ילכו ללא חצאית וכיסו
ל"ת
איתן,
י-ם,
10/06/05 10:43
|
|
 |
24.
ראינו איפה הבוגרות שלהם היום..
עמיחי,
10/06/05 10:25
|
יש הרבה בוגרות שבקושי דתיות היום !! האחרות -הולכות עם מכנסיים, הנשואות שבהם בקושי כיסוי ראש.
תעשו טובה- תתיעצו עם רבנים שקצת מבינים עניין לפני שאתם פותחים כאלה ''מוסדות''.
אצלנו בישיבה אף אחד לא היה מוכן לצאת עם מישהי מברוריה...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אני דתי-ולא הייתי רוצה שאישתי
נתי,
14/06/05 09:00
|
תהיה עם כיסוי ראש-אני מעדיף אתת הבנות שהיו בצבא על פני אלו שהיו בש''ל-יש להן ראש יותר פתוח ודעה עצמאית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אז אתה לא דתי...
עמיחי,
14/06/05 13:07
|
זה שזה נוח לך שקוראים לך דתי, לא אומר שאתה דתי. כדי להיקרא דתי- צריך לעמוד בכללים!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אז הבוגרות שלהם פה...
נועה,
10/06/05 13:34
|
אז הישיבה שלך מלאה באנשים שוביניסטים... מה? אישה קצת מתחילה ללמוד ולדעת, ואתה לא יכול להגיד לה יותר מה מותר ומה אסור... פוגע באגו הגברי הנפול ממילא שלך?! תנחומיי הכנים...
ודי להתעסקות עם מכנסיים... ממתי המראה החיצוני הוא זה שיקבע את האמונה שלי ואת קיום המצוות שלי?!
אני בוגרת צבא, למדתי במדרשה אחרי השירות, אני נשואה (עם כיסוי ראש ומכנסיים), אמא לילדה מקסימה וסטודנטית. הוריי ודאי צריכים לקרוע קריעה על בתם הכופרת...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
רגע,ממתי הכיסוי ראש מעיד על
מקפידה על קלה,
כבחמורה,
16/06/05 00:27
|
אמונתך וקיום המצוות?? לידעתך יש תרי''ג מצוות.... תתעדכני...!ותתפלאי... גם צניעות ו''לא תלבש'' היא מצווה כמו כל מצווה אחרת..!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אין היתר הילכתי ללבוש מכנסיים
ל"ת
קובי,
14/06/05 17:14
|
|
 |
ממש לא שובניזם!
עמיחי,
14/06/05 13:11
|
קיימות 2 גישות של בנות ללימוד תורה. סוג אחד של בנות רוצה ללמוד תורה כדי ללמוד תורה לשמה ! ואם זה אין לי בעייה! סוג שני זה הבנות של ברוריה, אלו בנות שרוצות ללמוד תורה כי גם בנות יכולות ללמוד תורה. וכשזו המגמה- כולם רואים לאן זה מוביל. לא תורה ולא צבא.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לימוד תורה לשמו
בת ברוריה,
15/06/05 11:24
|
זה בכלל לא נכון! אני פה רק בגלל שאני רוצה ללמוד תורה. אם אישה דתית רוצה היום לעשות דווקא יש מקומות הרבה יותר מתאימים לזה מברוריה. וכל מי ששופט אותנו- שיבוא לפה ויראה בעצמו איך זה!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
איפה אתה לומד..?
ל"ת
ח.ח,
א,
10/06/05 12:10
|
|
 |
23.
מכנסיים זו הבעיה הקטנה בסיפור
ת,
10/06/05 09:57
|
מכנסיים זו לא הבעיה הכי גדולה בכל הסיפור הזה. מה עם טירונות, ריצה עם בנים, נגיעות, ועוד עניינים דומים??? איך אפשר להתיר דבר כזה? ובאמת, בשביל מה??
הגב לתגובה זו
|
|
 |
גם אני שירתתי בצבא ולא נגעתי
אורן,
14/06/05 09:01
|
|
 |
לת' היקר.
נ,
14/06/05 00:00
|
אני כקגע בעיצומו של הקורס אחרי טירונות 02. אין בנים בגיוס גרעינים. את הטירונות אנחנו עוברות קבוצה של בנות בלבד. הבנים מצטרפים אחרי הטירונות ולא מצטרפים אלינו לאימונים גופניים כל שהם. גם לא לפק''ל כוח. בתור מפקדות אסור ולא רק בגלל ביותי דתיה אלא בגלל היותי מפקדת לגעת בחיילים בכל צורה שהיא...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
על קידוש ה' שמעת?
ל"ת
משה,
נתניה,
12/06/05 00:05
|
|
 |
זה חילול ה !!!! ה ישמור...
ל"ת
ארז,
ת''א,
12/06/05 15:03
|
|
 |
22.
איפה מלמדים לגבר להכנס להריון?
ל"ת
sandalin,
10/06/05 09:50
|
|
 |
21.
כדי להגיש קפה למפקד וגם לספק
בשביל מה,
בנות לצבא ?,
10/06/05 04:16
|
את יצריו האפלים כשיבוא לו לתקוע לה ?בשביל זה לשלוח את הבת שלי ??? בחלומות הרטובים שלכם זאבי ערבות המחכים לשלל חדש בכל מחזור של גיוס.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה צודק לחלוטין !!!
ל"ת
כובי,
ת''א,
12/06/05 14:44
|
|
 |
מזמן לא היית בצבא
ל"ת
משה,
נתניה,
12/06/05 00:06
|
|
 |
20.
אותו רב שהתיר לכם את המכנסים
יהודי,
10/06/05 03:54
|
חוטא ומחטיא את הרבים , וזה ברור לעין כל , מפני שאין חכמה ואין עצה ואין תבונה נגד ה'.
והוא שולח אתכם לצבא בידיעה כי תלכו עם מכנסים ??? ה' ירחם על שכלו המצומצם . סכל שבסכלים
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יהודי יקר
ת,
14/06/05 00:03
|
אתה סכל שבסכלים שיש לך את האומץ לדבר ככה על רבנים בישראל...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מכנסיים?!
:),
10/06/05 08:30
|
מכנסיים?! אוי אוי אוי, רחמונס על עם ישראל!!! אתה צוחק? כולה מכנסיים... וזה ממש לא נותן לך את הזכות להחליט כמה דתיה אני, כי אם פספסת אני לא עומדת מולך, אלא מול אחד שנמצא שם ובכל מקום... ואת הדין אני אתן אך ורק בפני הקב''ה...
אז אני גם אתגייס וגם אלך עם מכנסיים, אני לא רואה בכך פריצות או חוסר צניעות... ואתה יודע מה בעיקר לא? מה שקיים כל כך הרבה אצל בנות השירות הצדיקות- לשון הרע... אל תפתחו עיניים, אנחנו מספיק גדולות להחליט, ואף אחד מכם הוא לא הפוסק שלי...
:)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ברור, כשזה נוח יש את כל הסיבות
SMV,
10/06/05 10:02
|
כל הכבוד שאין לך לשון הרע, חבל שאין אצלך את המושג חוסר צניעות (תבדקי למה אוסרים מכנסיים ותביני)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כן, מכנסיים..
:),
10/06/05 13:30
|
אני יודעת למה אוסרים מכנסיים... ואני יודעת גם למה מתירים... אז אל תעשה לי חשבונות ואני לא אעשה לך... ו- וואלה?! יש לך מושג מה כוללים ערכיה הדתיים יהודיים שורשיים של בת שירות ממוצעת מול חיילת? תן לי לשתף אותך, אחרי לימוד במדרשה אפילו כמה חודשים זה נותן את היכולת ללמוד, כן גם לבד בצבא, גם עם אנשים חילונים לגמרי, קצת להפתח לעולם שהוא לא ''שלנו'', אז אני רואה בכך שאני חיילת קידוש ה' גדול מאוד...
:)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
את עוד ילדה קטנה...
ארז,
ת''א,
12/06/05 14:06
|
את עוד ילדה קטנה.... תעשי מה שאת רוצה אבל אל תבכי אחר כך... חוץ מזה, הקדוש ברוך הוא, לא צריך את מה שאת קוראת ''קידוש ה ,'' כי את עוברת על כל המצוות... ה ישמור...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כאב גדול
דוד,
ירןשלים,
10/06/05 18:33
|
מאד כואב לראות איך את חושבת... מתחילים כך ומסיימים עם ילד לפני החתונה...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ליקי...
המתרגמת,
14/06/05 11:48
|
במגע בלתי אמצעי הכוונה ליצירת קשר עם הצד השני (חילונים לצורך הענייין) לא ע''י סיסמאות או שיעורים, לא ע''י איזה שהוא גורם הכופה את הקשר כמו מפגש דתיים חילונים אלא בקשר טבעי ויומיומי...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ממש לא נסחפת דוד...
נ,
14/06/05 00:06
|
ילד. לא פחות ולא יותר? קצת פרופורציות. אם תבין את מהות התפקיד, תבין שהעם צריך אותנו. ואז תגיד לי איפה המכנסיים עומדים בכל סולם הערכים הזה...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נחמדה
יקי,
הרצליה,
12/06/05 12:18
|
|
 |
צר לי שכואב לך...
:),
12/06/05 02:10
|
לא אני לא אגמור עם ילד לפני החתונה... ואני גם לא מפחדת ללמוד עם אדם חילוני... הוא יהודי בדיוק כמוני וכמוך וכל עוד אנחנו בגישה של הוא המסכן התינוק שנשבה, לא נגיע לשום מקום אלא ע''י מגע בלתי אמצעי עם הצד השני.. שהו אפילו לא צד שני אלא ההמשך הישיר שלנו... כמו שאנחנו ההמשך הישיר שלהם.. אני באמת מאמינה באמונה שלמה שקשר עם חילוני הוא לא דבר רע... ומי שקצת מפחד שייקח רגע לעצמו. גם אני לא העזתי ככה סתם לשבת ולדבר עם חילונים על כל נושא שבעולם, וכן יש נושאים שעד היום אני לא אדבר איתם, פשוט כי לי זה לא מתאים... עבדתי הרבה עלעצמי ועל אמונתי לפני שלקחת על עצמי את הזכות הגדולה ללמד עוד אנשים יהדות.. כי זו הדת הכי יפה ומקבלת ופלורליסטית בעולם, למה אנחנו מנסים לצאת כל כך מהיופי לשנו המיוחד?!
חג מתן תורה שמח!
:)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
וזאת בדיוק הסיבה שבגינה
יגאל,
תל אביב,
10/06/05 17:37
|
היי זאת בדיוק הסיבה, כל הלימודים שלך עם הלא דתיים בצבא, שיש סיכוי שאת כמו רבות אחרות תעזבו את הדת. ''אין אפוטרופוס לעריות'' מכירה? כאשר תלמדי עם חילוני לבד עם הדלת פתוחה, יש סיכוי שיקרה בדיוק מה שהדת מפחדת ממנו. יש לך כל כך ביטחון עצמי שזה לא יקרה?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
גול עצמי
איריס,
15/06/05 13:26
|
מה שהכי כואב זה שמתייחסים לבנות לא כאל אנשים בוגרים. לכן צריך לשאול האם סומכים עליהן או לא? אם לא- כל שיטת החינוך הדתית נכשלה. אחרת מה הרציונל שלה?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ילד לפני חתונה, עריות
ב,
15/06/05 00:12
|
טוב שלא נסחפת! בעבודה, במכולת, בקופת חולים, בשירות לאומי הטהור והתמים מקבלים חיסון מפני העריות? הלו, להתעורר שם! אנחנו חיים בחברה מעורבת, ואם לא נחיה בתוכה, כי אנחנו לא יודעים להתמודד איתה, נישאר לבד, בלי חלק גדול מהעם שלנו. לא חבל?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כששואלים אותך מהו פוסק
SMV,
10/06/05 16:46
|
מותר לי להניח שתשובתך לחילוני הממוצע תהיה ''יועץ שאפשר לבחור אם להקשיב לו או לא''? וכאשר תישאלי מדוע את פועלת בניגוד לפסיקה המקובלת שאסור לבנות ללכת לצבא?
נ.ב. לא שמעתי למה מתירים מכנסיים אולי
אגב, גם אני יודע לחייך- :-}
הגב לתגובה זו
|
|
 |
צא מהסרט
נ',
14/06/05 00:08
|
המכנסיים שבנות לובשות בצבא, אינן מבליטות שום חלק. מכנסיי ב' הם בגודל של אוהל... מנסיון...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
פשוט מאוד
SMV,
11/06/05 23:44
|
חצאית שמכסה את כל הרגל, צנועה הרבה יותר ממכנסיים שאינן מבליטות את הגוף.
החצאית שאת מכירה, צמודה וקצרה, אינה החצאית המדוברת ואף גרועה ממכנסיים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מישהו יכול להסביר לי
חילונית,
11/06/05 22:10
|
מה כל כך צנוע בחצאית? שהרי רואים יותר מהרגל ואם ח''ח מתכופפים....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
19.
מישהו מכיר פוסק אחד שמתיר
ל"ת
שירות צבאי,
לבנות?,
10/06/05 01:58
|
|
 |
הרב שאר ישוב כהן מספיק טוב?
ל"ת
הילה,
14/06/05 18:40
|
|
 |
18.
רחמנות
יונית,
10/06/05 00:14
|
מדרשה שמעודדת לכתחילה ללכת לצבא, נגד כל גדולי ישראל, נכנסת לגדר ''מחטיאי הרבים...''
הגב לתגובה זו
|
|
 |
גם הרב קוק עודד הקמה של מדינה
הילה,
14/06/05 18:42
|
יהודית בא''י נגד ''כל גדולי ישראל''. ומנגד - ''גדול הדור'' הרב אלישיב, עודד מינוי של גנב וסוטה מין על כס הרבנות הראשית. אז מי אמר ש''כל גדולי הדור'' הם באמת גדולים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
17.
לא רק בברוריה
מעיין,
עין הנציב,
09/06/05 23:55
|
גם במדרשת עין-הנציב של הקיבוץ הדתי יש מסלול שנקרא ''גרעין מעיין'' והוא משלב לימוד תורה עם שירות צבאי. תוכנית ''הדס'' (ברוריה) ותוכנית ''מעיין'' (עין הנציב) אף משתפות פעולה ביניהן, והן אף משרתות ביחד בבסיסי חיל החינוך. סתם חשבתי שמין הראוי לציין זאת...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
16.
למה הרב טהר-לב מתחמק מלפרט כמה
ירדו רוחנית,
במקום לעלות?,
09/06/05 22:51
|
כאשר הרב טהר-לב נשאל האם יש כשלונות הוא מספר על בנות שלא חוזרות להשלים את חדשי המדרשה, ועל אחת שהתחרדה, אך הוא לא מוכן לפרט כמה מתוך אותן שלא חזרו עזבו את הדת לחלוטין או נפלו קשות. תמהני.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא ירדנו רוחנית!!1
נ,
14/06/05 00:12
|
כשהרב אוהד אומר שלא כולם חוזרות למדרשה הוא לא מתכוון שהם חזרו בשאלה. הוא אומר שכן חלקן נסחפו למערכת הצבאית, לחלקן קשה להפסיק קורס עם חיילים באמצע, לחלקן קשה לחזור לישיבה במדרשה אחרי תקופה אינטנסיבית ביותר. ועוד ועוד ועוד. יש גם נפילות דתיות, והוא הזכיר את הבודדת שהתחרדה כי אכן זה לא תהליך טיבעי. תסתכל על הבנים סביבך... אני הייתי בשבועות בברוירה וראיתי את כמות הבנות שמגיעות. יש לברוריה אחוזי הצלחה. ותפסיקו עם הלשונות הרעות....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נו באמת
איתי,
10/06/05 11:38
|
אפשר לחשוב! בכל ישיבה, גם הכי ''רצינית'', יש אנשים שעוזבים את הדת אז אל תתמה כל כך!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה צודק , כמובן, ובכל זאת..
בני''ש,
11/06/05 22:12
|
כמובן שגם בישיבת ההסדר בה למדתי למדו במהלך השנים כאלה שזרקו אחר כך, אבל הם באמת קומץ - אני לא זוכר אף אחד כזה בזמני, וגם אם בכל שיעור היו כאלו שנשארו בשירות צבאי ולא חזרו לישיבה, זה כמובן לא אומר שהם זרקו את הכיפה או אפילו שהם הידרדרו בצבא. הנקודה היא שהרב טהר-לב נשאל על כך במפורש בראיון, והוא לא אומר ''מתוך 300 בנות שעברו אצלנו, אני יודע על פחות מעשר שעזבו את הדת או שנפלו קשות והצטערו על היום שהתגייסו'', אלא מתחמק מתשובה ישירה ומדבר רק על זה שהיו שלא חזרו להשלמת חדשי הלימוד אחרי השירות - כביכול זה הכישלון הכי חמור של לינדבאום (כמובן חוץ מאחת שהתחרדה, לא עלינו).
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אני מכירה כמעט את כל הבנות
בוגרת התוכנית,
15/06/05 00:00
|
שעברו במסלול הזה(סה''כ כ-6 מחזורים שסיימו).מתוך כ150 בנות, מקסימום 2 עזבו את הדת. די להכפיש ולגדף!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
15.
הבנות הכי טובות שיש
גלי,
09/06/05 21:16
|
וטוב שנמצא עבורן מענה רוחני. חבל שזה לא היה קיים כשאני התגייסתי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
14.
לגדעון- 7
רוני,
09/06/05 21:16
|
הפעם הליצן הוא אתה!!!! אינך מבחין בגוונים שונים ? וכי אצל החרדים הכל חלק?! ואני לא מדבר על השוליים אלא על המרכז . פקח עיניך !!!!!!!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
13.
ל 1 הצחקתני!!!!!!!!
ל"ת
רוני,
09/06/05 21:13
|
|
 |
12.
כל הכבוד לכם
דוד,
תל אביב,
09/06/05 19:38
|
יישר כח. מבנות כמוכם תבוא הישועה. כל הכבוד על המוטיבציה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
11.
חבל שלא הזכירו עובדות חשובות
SMV,
09/06/05 19:28
|
הרב אוהד טהרלב אמר לבת כיתתי ש''אין לו בעייה שבנות ילבשו מכנסיים''. ישפטו הקוראים האם מדובר בדעה הלכתית או בתפיסה דתית אישית של הרב. שנית, כשנשאל מדוע הבנות לובשות חצאיות במדרשה, ענה כי זה ''בשביל שהתורמים יסכימו לתרום''.
האם זו אכן מדרשה רצינית?
לימוד תורה לנשים הוא חשוב. השאלה היא האם במדרשת לינדנבאום עושים זאת כדי ''לעשות דווקא'' כמו שהתרשמו כמה בנות כיתתי. ולכן, המגיבות ש''לומדות/למדו שם'', זה לא משנה למה אתן באתם לשם. המדרשה אינה ''משלנו'', וחבל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
גם במדרשת הרובע יש בנות
הילה,
14/06/05 18:44
|
|
 |
עובדה
יהודיה,
ישראל,
11/06/05 21:41
|
יש רבנים שמתירים מכנסיים. זה שכל אחד פה חושב שאם הוא מחמיר יותר הוא גם דתי יותר וקורא לכל רב כזה רפורמי, לא הופך את הרב לרפורמי או את המכנסיים לפסולים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אל תיגררו לקלישאות
בוגרת התוכנית,
09/06/05 22:34
|
הרב טהרלב אינו פוסק הלכה, ואינו מתיימר להיות כזה.ההחלטות במדרשה מתקבלות ע''פ פסקי הלכה שפוסקים רבנים ידועים מ''שלנו''. אנא, אל תפגינו חוסר בגרות ובורות בהיגררות לקלישאות נוסח:''לעשות דווקא''. תנו קצת אמון בבנות צעירות, ציוניות, מאמינות - ומקיימות - שמרגישות שזו היא הדרך שלהן לעבוד את הקב''ה בעולמו, ומקבלות לכך גושפנקא הלכתית ורוחנית מרב. מאיפה האומץ לכתוב - ''זה לא משנה למה אתן באתן לשם''? את למדת שם? למדת תורה במקום אחר?את מרגישה שמהמקום בו את נמצאת בעולם את יכולה לחרוץ עולמות בהקשת כפתור? ענווה. לומדים על זה במדרשת לינדנבאום.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אני בן
SMV,
10/06/05 10:00
|
כן, רחמנא לצלן, אני לומד בבית ספר מעורב. (זה בסדר, לא בחרתי ללמוד בכזה.)
אני נותן בבנות אמון, אני לא נותן אמון במדרשה אשר מחנכת ל''פמיניזם הלכתי'', גם אם יש בה המון תורה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אני באמת רוצה לדעת ממי קיבלתן?
אחד שלא מפחד,
מבנות שלמדו.,
10/06/05 02:03
|
אשמח לשמוע מי הרבנים שנתנו לתכנית ''הדס'' גושפנקא הלכתית? (מתוך הנחה שאני מבין שאנו מסכימים עליה, שהרב טהר-לב אינו ''פוסק''.)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
10.
דבר מיותר ופסול
ישראל,
מרכז,
09/06/05 18:26
|
אני מייעץ למחנכי המדרשה לחזור בעוד כמה שנים ולפרסם כמה בנות נהיו חילוניות עם בגלל שהתקלקלו בצבא, ועם בגלל שמצאו איזה קצין חילוני שרמנטי שבהשפעתו נהיו חילוניות. ושלא לדבר על ההטרדות המיניות בצה''ל שנמצאות בעליה מתמדת. ושלא להוסיף שכל המימסד הרבני מתנגד לדבר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
כל הכבוד לבנות הללו-שלא מחפשות
עמרי,
09/06/05 16:06
|
חיים קלים שמעוניינות לתרום למדינה כמו כולם ולא להתחמק ע''י הסעיף הדתי,כמו הרוב.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
טפשון
נ,
09/06/05 19:28
|
מי שעושה שירות לאומי עם ילדים מפגרים או עניים, ומי שסועדת חולים - תורמת פחות מאיזו פקידה בבסיס תל השומר ?!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יש גם בנות שמשרתות במודיעין
ל"ת
לינדנבאום,
15/06/05 11:16
|
|
 |
מי דיבר על פקידות?
ב,
09/06/05 22:43
|
די עם הסיסמאות! הבנות שמשתתפות בתוכנית משרתות כמש''קיות הוראה, תפקיד חינוכי שנושא על כתפיו את כשלונות מערכת החינוך והקליטה בארץ, תפקיד קשה, עמוס וממצה. בלי השוואות. כולנו עושים למען המדינה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אני לא משתמטת
בת שירות גאה,
דירת שירות ב,
09/06/05 19:17
|
בנות השירות אינן משתמטות. אני בת שירות בפנימיה לילדים שהוצאו מהבית מכל מיני סיבות.(אב רוצח, התעללות מינית וכו') והדבר האחרון שאפשר לומר עלי זה שאני משתמטת . בצבא הייתי יכולה להיות מקסימום פקידה בקריה .ואילו פה אני מרגישה שאני תורמת באמת לעם ישראל. ודרך אגב אני מתנחלת ... אל תעקרו אותי מהבית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
מה הרבותא
שלומית,
ירושלים,
09/06/05 15:51
|
תוכנית הדס ותכנית מעיין קיימות כבר 6 שנים. חבל שזכרתם עכשיו. איפה הייתם בחזור הראשון שהיה צריך גיבוי?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
ליצנים, נמאסתם!
גדעון,
09/06/05 15:29
|
הצבור הדתי לאומי תמיד נתפס כרפורמי ותקצר היריעה לפרט את הביטויים לכך. הנה עוד ביטוי למי שמעוניין.
מפליא שהצבור החרדי על כל גווניו ידע להתרחק מהקבוצה הזאת הנקראת דתיים לאומיים מתוך הרגשה ברורה שהצבור הזה אינו המשך של היהדות המקורית אלא משהו שונה בתכלית. מדי פעם אנו מקבלים אישושים לכך בצורת חידושים מוזרים שלבטח לא הנאמנות להלכה ולא עודף יראת השמיים ליצירתם והם משום מה תמיד באים דווקא מציבור זה שכאמור אינו ידוע בעודף יראת שמים או בנאמנות להלכה היהודית
אגב, בנוגע לגוש קטיף אין פלורליזם, אין מתינות ואין הבנה. שם נגמר הפרצוף המתיפיף ונחשף הפרצוף הקנאי שלא מוכן להתפשר. אמור לי מה מקפיץ אותך ואומר לך מי אתה...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
יישר כוח עצום
רונית,
ירושלים,
09/06/05 15:04
|
|
 |
5.
נהייתם רפורמים?
שמעון,
09/06/05 14:55
|
|
 |
בוקר טוב, הם תמיד היו כאלה
ל"ת
לשמעון,
09/06/05 15:30
|
|
 |
4.
ארגון אלומה לא הוזכר וחבל!!!
צה''ליסטית,
09/06/05 14:31
|
|
 |
אלומה לכלל המתגייסות הדתיות
קצינה בשריון,
אלקנה,
09/06/05 23:13
|
ארגון אלומה היושב בירושלים נותן מענה ותמיכה לכלל המתגייסות הדתיות. הנשים שם עושות עבודה מופלאה, לי הם עזרו מאוד: www.aluma.org.il
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
לאט לאט עוברים לשינוי
מוטי,
חיפה,
09/06/05 14:29
|
הדתיים הלאומיים והציוניים מתקלקלים ומקלקלים את הדת. עושים מה שבא להם ולא על פי תורה הולכים לפי שיטת הממשלה החילונית ההרסנית ובסוף הם דופקים אותם וזורקים אותם מגוש קטיף. אוי ליהדות כזאת. התדרדרות לתהום.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אני מוחה
כ,
09/06/05 14:45
|
קודם כל הם מיעוט. שנית - ראינו כבר את החרדים, טלית שכולה תכלת. מאבקי המחנות והשנאה אצלכם חמורים בשמיים יותר מכל הפרצות אצלינו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
בוקר טוב אליהו הצהוב
יאיר,
09/06/05 14:09
|
מדרשות כמו לינדבאום והמדרשה בעין הנציב בהם קיימים מסלולים המשלבים לימוד עם שירות צבאי קיימות כבר שנים רבות
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
פגיעה בשידוך? להיפך!!!
פרננדו רדונדו,
מילאנו,
09/06/05 14:08
|
כולם יודעים שאלה הבנות האינטליגנטיות ביותר שמצמיחה החברה הדתית, והתור לצאת איתן רק הולך ומתארך. אה כן, בחורי הישיבה הגבריים, המסוקסים, המודרניים והאינטליגנטיים רגשית של מרכז והר המור לא יצאו איתן (הי, הנה מצאנו משהו שהם מסכימים עליו) - אכן אבידה קשה, הבנות ייאלצו להסתפק בשאריות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
סתם מתוך סקרנות גרידא...
אבשלום קור,
חיפה,
13/06/05 22:13
|
האם אתה יודע מה פירוש המילה ''מסוקס''? אתה מזכיר את הכתבה בYNET שכתבו על מדבר סיני ה''פסטורלי''.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אכן קשה, קשה
הרציג,
המבורג,
10/06/05 19:19
|
הן יאלצו לוותר על טיולים בגן הורדים דיונים באורות הקודש וכפתורים רכוסים היטב.
הגב לתגובה זו
|
|