 |
34.
הרב המלומד
סתם אחד,
אי שם,
15/05/06 19:16
|
הרב המלומד כותב המאמר הכניס עצמו לשדה מוקשים.אין מה לעשות ומקורו של ל''ג בעומר איננו ידוע בבירור וזה המצב.כמו כן על מלחמת בר כוכבא ידוע מעט וזאת אפילו כיום לאחר שנתגלו במדבר יהודה עשרות מסמכים מתקופה זו ולאחר שנתגלו בסקרים ארכיאולוגיים מאות אתרים הקשורים למלחמה.לכן לקחת יום כזה שלא יודעים עליו כמעט כלום ולנסות לקשר אותו למלחמה שגם עליה לא יודעים כמעט כלום - זה נותן מה שאחינו בני עדות מזרח אירופה אומרים ''גורנישט מיט גורנישט מיט פערטל'' ומזמין טוקבקים עויינים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
33.
מי זה הרב העם הארץ הזה
שי,
לוי,
15/05/06 12:49
|
מי זה הרב העם הארץ הזה שכותב שתלמידי רבי עקיבא שמתו היו חיילי בר כוכבא.
תלמידי ר עקיבא מתו במגיפה בתקופה הנ''ל והם היו תלמידי חכמים לא חיקניקים
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כל לוחמי בבר כוכבא שנהרגו זכו להמנות כתלמידי ר' עקיבא ?
רשב''י בר-כוכבא,
מול הר מירון,
15/05/06 18:10
|
על פי ההגיון הבריא לא יתכן שלרבי עקיבא היו 240000 תלמידים בו זמנית שמתו בזה אחר זה במגפה מסתורית - פשוט אין אולם ישיבה שיכול להכיל כמות כזאת של תלמידים אפילו בימינו!!! המרד של בר-כוכבא בהחלט לא היה לרוחם של רבני התקופה שהיו מציאותיים והבינו שאין למרד כזה שום סיכוי מול רומא העצומה כך שהחילים שבכל זאת הצטרפו ליחידת קומנדו עילית עשו זאת לפי פסק ההלכה של דעת המיעוט- ר עקיבא ולכן הם ראויים לשאת בתואר תלמידיו!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
טיפש
רן,
אשקלון,
15/05/06 16:11
|
המקור לכך היא אגרת רב שרירא גאון, בטח לא שמעת עליה עם הארץ אחד
הגב לתגובה זו
|
|
 |
צריך לדייק
הנטפל לקטנות,
בכל מקום,
15/05/06 19:09
|
רש''ג כותב באיגרתו ''והוה שמדא על תלמידי רבי עקיבא'' ומכאן שלדעתו הם מתו מידי הרומאים.הדבר עומד בניגוד לדברי רב נחמן ביבמות לפיהם תלמידי ר''ע מתו מ''אסכרא'' דהיינו ממגיפה.ההיסטוריון גדליהו אלון ז''ל (שמישהו מהטוקבקיסטים הקודמים הטיל בו שיקוצים בחינם) היציע שלפני רש''ג עמדה גירסה אחרת של הגמרא שלא כללה את דברי רב נחמן.הצעה אחרת (לצערי אינני זוכר מה מקורה) היא לפרש אסכרא מלשון עסכרי=צבא בערבית דהיינו שתלמידי ר''ע מתו או עקב שירות בצבא או מה שיותר מתאים לנוסח המילולי - בגלל הצבא הרומאי. פירוש זה מתיישב גם עם גירסת רש''ג. עדיין אין בכך הוכחה שתלמידי ר''ע נלחמו בשורות בר כוכבא משום שאפשר לפרש זאת שהם נהרגו לאחר דיכוי המרד בגלל שעברו על גזירות השמד שגזרו הרומאים על היהודים (כפי שר''ע עצמו מת)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
32.
''אמת היא תורת בר כוכבא גם בנפול בית''ר'' (אצ''ג)
ל"ת
עתיה זר,
הר ברכה,
10/05/06 12:24
|
|
 |
31.
1900 שנה ולא למדנו כלום!
ש.,
08/05/06 15:27
|
מה זה משנה ה''עובדות'' ההיסטוריות? מה זה משנה אם חזל אמרו מחלה והחוקרים מלחמה? מה משנה 24 אלף או 2 מיליון? את חזל עניינה ההיסטוריה כקליפת השום. כל מה שעניין אותם זה ללמד את תלמידיהם וצאצאיהם עד ימינו את השלכותיה הנוראיות של שנאת חינם, ושל חוסר כבוד שנהגו איש ברעהו.
באים היום ''חילוני'' כדי לזלזל ול''הוכיח'' שהכל לקוח ממנהגי רומי, ו''דתי'' שמזדעזע מהשערה מחקרית. ושניהם טועים כי זה פשוט לא רלבנטי למסר העיקרי, שאותו ממש אבל ממש לא הפנמנו!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
30.
מירון - ל''ג בעומר
שלמה המלך,
30/05/05 08:45
|
הייתי בטעות פעם אחת במירון בל''ג בעומר, אבל בחיים שלי לא אתקרב למקום יותר בתאריך זה. הסיבות הן הדחייה שמקום זה עושה, לכלוך , טינופת, זבובים, שחיטת בהמות, סירחון, צפיפות, ומה לא. רק מי שחושב שלמקום זה ישנה השראה בחג מגיע למקום. אני בכל אופן לא אתקרב למקום אפילו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
29.
איפה מאיר פ''ת ????
ל"ת
גולי,
י-ם,
29/05/05 18:52
|
|
 |
28.
מי המשיח?
תוהה,
29/05/05 18:14
|
אז בר כוכבא היה המשיח? לא הרבי מלובביץ'? מה זה כבר משנה, לא זה ולא זה הביאו את הגאולה... לפחות ישו ייסד דת שכבשה את העולם - וגם הוא לא ממש מתאים להיות משיח, כי לא נראה לי ש''משיח'' צריך לסיים את חייו ממוסמר על עמוד עץ (ןוגם לא מחובר לקטטר, כמו הלובביצ'ר).
הגב לתגובה זו
|
|
 |
27.
עוד כתבה שמסבירה יפה
רונן,
29/05/05 15:21
|
|
 |
26.
התגובות כאן הן הוכחה ל...
ציון הלא תשאלי,
29/05/05 11:29
|
....מערכת חינוך לקויה ועלובה.
מבוכה, בילבול ומבולקה בהכרת ההיסוריה של העם היהודי. וזה כולל את כולם: דתיים וחילוניים כאחד.
האינטרסנטים והולכי רכיל, הם תמיד יודעים הכי טוב לספר ולבאר מה קרה וכמובן מה יקרה.
מי שלא יודע מאין הוא בא , נידמה לו שהוא יודע לאן הוא הולך.
וכך ניראת מדינת ישראל כיום - מבוכה, בילבול מבולקה , והולכי רכיל נוהגים בה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
25.
שאלה לבקיאים
מתעניין,
29/05/05 11:13
|
בשיר הילדים המפורסם על בר כוכבא מסופר על נפילתו בשבי של בר כוכבא ומלחמתו בזירה עם אריה. האם יש לשיר ביסוס הסטורי כלשהוא או שמדובר רק בדמיונו של המשורר ?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בעיניין שיר הילדים
אחד העם,
ארץ ישראל,
15/05/06 18:59
|
הסיפור על בר כוכבא והאריה מקורו במאה ה 19 .לא זוכר מי המחבר.אין לו שום בסיס במקורות הקדומים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
וודאי!!! חלק מתרבות הפנאי של הרומאים היו קרבות אדם-חיה באיצטדיון
הקיסרית הרומאית,
אמפיתאטרונטו,
15/05/06 18:29
|
התרבות המפותחת של הרומאים כללה הרבה שעשועים להמונים. הם לא סתם בנו בכל מקום אמפי' עם אלפי מקומות ישיבה ואולמות תאטרות ענקיים... ההצגה הכי טובה בעיר כללה מאבק בשידור חי של חית טרף מורעבת (כמו אריה) נגד בני-אדם (לרב שבויי מלחמה חסונים עם שרירי גוף עירומים....) לכן אין ספק - התיאור בשיר הילדים תואם בדיוק את המופע הרומאי הטיפוסי - מכניסים לזירה שבוי כריזמטי כמו בר-כוכבא ומשחררים מולו חיית טרף מורעבת ואלימה... אך, הוא מצליח להפנט את החיה הרעה ולדהור על גבה קל כנשר אל עבר החופש והדרור - בדיוק כפי שמצופה מסמל ללוחם חירות ישראל שקורא תיגר על כל האימפריה הרומאית העצומה...ואף רושם הצלחה מרשימה עם סייעתא דשמייה (מעט עזרה אלוקית) בקרבות מרים ביחסי כוחות בלתי שקולים מכל בחינה...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
24.
קראתי את התגובות והכתבה
חוסר ידע,
27/05/05 11:10
|
בר כוככבא היה גדול מצביאי ישראל אולם היה לו ליקוי אחד ( ידוע למקובלים בלבד ) .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הליקוי שלו היה שהוא הפסיד והביא לחורבן הארץ
ל"ת
נהרות של דם,
15/05/06 15:41
|
|
 |
לא התכוונתי לכתבה המשובחת .
ל"ת
תיקון,
27/05/05 11:18
|
|
 |
23.
כתוב שמתו מאסכרה
שואל ולא מבין,
27/05/05 10:59
|
כך מפורש בגמרא ביבמות בס:
ואסכרה היא מחלה אז למה אתה מעדיף את דעת החוקרים על דעת חז''ל.
לפחות זה לא מה שהיינו מצפים מרב
הגב לתגובה זו
|
|
 |
22.
אני נדהם מלקרוא את התגובות
vulcan,
26/05/05 23:15
|
כול אחד כותב ומנמק למה הכותב\עורך, צדק או טעה במה שהוא רשם....מדהים גם שרוב התגובות לא קשורות באופן ישיר במאמר אלה באישיות הכותב או באישיות הקורא לאותה תגובה...אני נפעם יותר לקרוא את התגובות מאת המאמר עצמו. אבל עם כול הכבוד, למה לפגוע בכותב המאמר ? גם אם הוא רב, וגם אם הוא דתי, זה לא נותן לאף אחד זכות להעליב. ניתן לא להסכים אבל לקרוא בשמות....מכאן מתחילה שינאת אחים ומכאן מתחיל הסוף. וחבל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
21.
שימו לב ל 20
ל"ת
יוגב,
26/05/05 20:01
|
|
 |
20.
ומה אנחנו יכולים ללמוד מזה?
לא למדנו כלום?,
26/05/05 19:03
|
המדרש מביא שתלמידי רבי עקיבא מתו בגלל שלא נהגו כבוד זה בזה. שימו לב, מדובר על ''סיירת מטכ''ל'' של העולם התורני באותו דור, הטובים שבטובים. ואנחנו, מה איתנו פה היום? תראו בעצמכם את התגובות המתלהמות למאמר הזה, את הבוז והזלזול בכותב ובמגיבים, את היוהרה והפסקנות. אולי מנהגי האבלות זה לא על מה שהיינו אז אלא מה שלא הפסקנו להיות מאז?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
חזק וברוך
ל"ת
המחזק,
02/06/05 17:06
|
|
 |
19.
בר כוזבה הוא מלכא משיחא
רמי,
26/05/05 18:33
|
בתלמוד רואים בברור שרבי עקיבא היה מתומכיו הראשיים של בר-כוכבא. בתלמוד ירושלמי [תענית כ''ד ע''א] : תני רבי שמעון בן-יוחאי: עקיבה רבי היה דורש: ''דרך כוכב מיעקב'' דרך כוזבא ממערב רבי עקיבה, כד הוה חמי [כשהיה רואה את] בר כוזבה הוה אמר [היה אומר] דין הוא מלכא משיחא [זהו המלך המשיח]. אמר ליה [לו] רבי יוחנן בן תורתא, ''עקיבה, יעלו עשבים בלחייך ועדיין בן דוד לא יבא!'' וישנה את אגרת ר' שרירא גאון שאומרת שתלמידי רבי עקיבא מתו בשמד. אין הסבר הגיוני מספיק כדי לקבוע הלכה חמורה כל כך של מנהגי אבלות שכוללים איסור נישואין בזמן הזה רק בגלל שמתו תלמידי חכמים במגפה. לכן ההסבר היותר מתקבל הוא שהם אכן מתו בשמד כלוחמי בר כוכבא שרבי עקיבא כתומכו העיקרי בוודאי עודד את תלמידיו להצתרף אליו. וכאשר יש נפילה כזו של איבוד התקווה לחיים עצמאיים בארץ ישראל הגיוני הוא לקבוע הלכה חמורה כזו של אבלות על הכלל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יכולת להוסיף את דיברי הרמב''ם
ל"ת
ירון,
חיפה,
26/05/05 20:55
|
|
 |
18.
עובדות מעוותות
א.ג.,
26/05/05 17:33
|
אדריאנוס לא התכוון להקים עיר אלילית בירושלים. העיר האלילית הוקמה (לא רק בתכנון אלא גם במעשה) הרבה קודם לכן ונקראה ''איליה קפיטולינה''.
רבי עקיבא היה פנאט דתי בסגנון האיסלאם הקיצוני. במקום לחכות בסבלנות לסוף ימיה של האימפריה הרומאית ולשמור על היישוב היהודי, הקיצונים האלה התעקשו לגרור את עם ישראל למרד ולחורבן (ורק שיהיה ברור שרומי היתה אז המעצמה הגדולה בעולם. מרד נגד רומי באותה תקופה היה חכם כמו היום הכרזת מלחמה של ישראל על ארצות הברית).
בגללם הגענו ל 2000 שנות גלות, כולל השואה ושאר הסבל, ואת המחיר אנחנו משלמים עד היום בכך שרוב העם היהודי יושב בגולה, והפלשתינים שבינתיים היתיישבו באדמות שעזבנו לא רוצים לעזוב אותן. אני לא מבים מה השמחה הגדולה של ל''ג בעומר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הבנתך את רבי עקיבא
לא קיימת!,
27/05/05 11:34
|
המרחק בין מוח הציפור שלך לרבי עקיבא הוא שמים וארץ ולכן לפני שאתה מפרש את רבי עקיבא (מעשרה הרוגי מלכות ושר התורה) עדיף שתבדוק בתועבותיך ותאוותיך הקטנות. ושערי תשובה לא ננעלו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
קישקוש בגרוש! למדת היסטוריה?
ירון,
חיפה,
26/05/05 21:32
|
מאיפה קיבלת שיעורי היסטוריה? אתה מבין כמה שנים יש בין המרד הגדול למרד בר כוכבא? אדיראנוס דוקא רצה להרשות לבקשת ר' אליעזר (הר' שמבוגרים מר' עקיבא) לבנות את בית המקדש, אך לאחר לחצים שונים שהופעלו על אדריאנוס (גם ע''י הנוצרים בארץ שהיו אז בחיתוליהם, והמצאותיהם היו רק חלקיים באותו זמן, ועוד לא ''פותחו'') הפך הלה את עורו וגרר את המרד להחזרת השלטון (המלוכה) היהודי בארצו ובניית המרכז בירושלים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מרד בר כוכבא לא הוביל לגלות
יהודי,
ישראל,
26/05/05 20:30
|
מרד בר כוכבא היה טעות נוראית - להכריז מלחמה על האימפריה הרומאית היה שטות חסרת סיכוי, והתוצאות היו קשות מאוד - מוות, עבדות וגלות. אבל היהודים לא גלו לחלוטין מהארץ ואחרי המרד הייתה התאוששות של היישוב היהודי בארץ. אמנם היהודים לא היו רוב אבל הם היו גורם משמעותי והיו קהילות יהודיות בכל הארץ. האסון של היישוב היהודי בארץ הגיע עם עליית הנצרות במזרח הים התיכון, ובהמשך לאחר השתלטות הנוצרים על האימפריה הרומית. הנוצרים לא יכלו להשלים עם נוכחות של יהודים בארץ מולדתו של ישו וגירשו אותם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מרד בר-כוכבא הגלה את היהודים מיהודה והם עברו לגליל
ל"ת
סוג של גלות גם,
בימינו,
15/05/06 15:43
|
|
 |
הנוצרים ''רק'' גירשו אותנו? טבחו
ירון,
חיפה,
26/05/05 22:13
|
רצחו אנסו וכל התיאורים הכי מגעילים שהגיעו עם מסעי הצלב עוד לפני האינקווזיציה... נחזור לתקופה המדוברת. לאחר שהתרצו הרומאים לאפשר לרבני ישראל להוביל את בניית המקדש מחדש, פעלו שונאי ישראל ובתוכם הנוצרים (שעוד היו אז בחיתוליהם) לסכל כל פעולה בנושא ולהרבות שנאה עלינו עד שהרומאים הודיעו ההפך והטילו גזירות... ובכך לא היה מנוס לעם ישראל מלקום ולהשיג חזרה את השילטון על כל הארץ (ורק כסיל יחשוב שלא נלחמו על ירושלים). ר' עקיבא סימן את האופטימיות במיטבה בתוך כל רבני ישראל של התקופה שכולם תמכו בפועל במרד, ור' עקיבא נהיה נושא כיליו של בר כוכבא (בין אם זה במעש ובין במשל, שהרי ר' עקיבא רק התחיל ללמוד תורה בגיל 40...).
הנוצרים (עד היום) אינם יכולים להשלים עם נוכחות יהודית בכלל ומלכות (שילטון) ישראל בפרט, בארץ הקודש, בגלל שזה סותר את שקריהם במפורש, על עזיבת ה' אותנו ובחירה בהם, שינוי הדת לאונברסליות ומוסריות נוצרית (מזוייפת) וכו' וכו'. הקמת מדינת ישראל בארץ ישראל הינה הסטירת לחי הכי מצלצלת שיכלו לקבל, ולכן הכתות הנוצריות ה'מודרניות' היו צריכים להמציא למאמיניהם שהיהודים חוזרים לארצם בשביל למות במלחמת גוג ומגוג הנוראה ואז לראות ברגע האחרון איך יש''ו בן האלילים שלהם חוזר לחיים ומציל את העולם. כאילו האל משאיר אותנו היהודים בחיים בשביל שנוכח ב''אמת'' שלהם ונודה בו. מכאן כל תיאורית (הקונספירציה) של המלחמה האחרונה במגידו (ארמגדן)... תכניסו טוב טוב לראש, האמונה הנוצרית מאמינה שהם הנבחרים ע''י ה' ואנחנו האשמים במות בן האלוהים שלהם נגזר על דמינו להשפך ברחובות לעד... עד שיש''ו יחזור ויגאל את העולם בלה בלה בלה. תזהרו מאוד מהנוצרים, שמרוצים מזה שדם יהודי ממשיך להשפך כהפקר ברחובות, כי זה ממשיך להסתדר עם האמונה השקרית שלהם (כי אחרת סימן שהקב''ה לא עזב אותנו והמציא דת חדשה פתאום, ואז אנחנו צודקים ולא הם... ולכן הקמת מדינת ישראל היא סתירה לדרכם וכו').
הגב לתגובה זו
|
|
 |
סלט היסטורי
אדי,
26/05/05 22:57
|
מרד בר כוכבא פרץ בעקבות כוונתו של אדריאנוס לשקם את ירושלים ולהקים מקדש אלילי על חורבות בית המקדש. אדריאנוס היה מגלומן ששיקם את אתונה והאקרופוליס, ושאף לשקם ערים נוספות כדי לפאר את שמו. יחסי הכוחות לא הותירו לבר כוכבא שום סיכוי, והרומאים פגעו פגיעה קשה בישוב היהודי בישראל. לאחר כשלון המרד הוקמה על חורבות ירושלים איליה קפיטולינה, ונאסר על יהודים להכנס אליה. רבי עקיבא נהרג על ידי הרומאים כשלוש שנים לאחר המרד משום שנתפס מלמד תורה למרות האיסור של אדריאנוס לעשות זאת. הוא היה בן 120 בערך במותו. למרות התוצאות הקשות של המרד הייתה תקופה קצרה של פריחה בימיו של רבי יהודה הנשיא שהעלה את התורה שבע''פ על הכתב בשנת 220 לספירה. לאחר מכן הישוב היהודי הלך והתנוון.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
17.
רב בור, היתכן?קצת עובדות הכנסו
רב היסטוריון,
מרכז,
26/05/05 16:49
|
רוב הדברים המתוארים בכתבה אינם מופיעים בספרים הרציניים שמתארים את התקופה, הניסיון ליצור ליום הזה אוירה של חג צבאי בבורות יסודו.
הקשר היחיד שאפשרי למרד בר כוכבא זה שבאותו יום אספו יהודי קיסריה כסף קטן בקופה ושלחו לנציב הרומי כבוז לגזירותיו.
בשום מקום לא מוזכר שתלמידי רבי עקיבא מתו בשדה הקרב. בכלל ישנם שאומרים שפסקו למות בשבועות, ולכן יש כאלה שנוהגים את מנהגי האבלות עד ערב שבועות.
מנהג המשחק בקשת מוזכר בגלל שבימיו של רבי שמעון לא נראתה הקשת.
ברוח הימים האלה השאל בכבוד הראוי, האם אלו כל רבנייך, צהר?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אקדמאים חולמניים
דור חוצפה ישגה,
08/06/05 01:20
|
ראשית - ''ידעותיך'' אינן ודאיות. שנית - שקידתך על פרטים כגון איסוף כסף קטן חסרה את העיקר הלימודי, את המהות, החכמה, הלב, מחשבת ישראל. לו היתה לך הבנה בסיסית היית יודע שצריכה להיות סיבה עקרונית עמוקה כדי להשבית עבודת השם בשמחה ואהבה. חבל שיותר מידי אקדמאים לומדים ומלמדים טפל ולעניות דעתי בשחצנות שאין לה גבול.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ילמדנו רבנו
הרבה רב מעט הסט,
וריה,
30/05/05 08:31
|
על אלו ספרים 'רציניים' אתה מסתמך? בגלל שזה מה שכתוב במדרש שחובר מאות שנים אחרי המאורע, בתקופה שבה יש חשש גדול מהרומאים ומיורשיהם ויש נסיון להצניע כל איזכור למרד, הדבר הופך להיסטוריה 'אמיתית'?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
איש חצוף! תתבייש לך.
ל"ת
נטע,
27/05/05 18:44
|
|
 |
16.
לא מזכיר לכם את מלחמת הכוכבים?
ל"ת
sheM,
26/05/05 15:34
|
|
 |
15.
ל''ג בעומר
היסטוריון,
דרום,
26/05/05 15:26
|
קשה להאמין שרב אינטלגנטי כמו הרב גרוס כותב טקסט שאין בו ולו מעט היגיון.אם ל''ג בעומר הוא לציון הפסקת המגפה שהביאה למותם של תלמידי ר' עקיבא, מדוע לא עושים כל יום חגיגת ענק לסיום מלחמת העולם ועצירת השואה?אם אין לנו מקור של ממש על מרד בר-כוכבא(למעט דיו קסיוס) מנין הרעיון על נצחון גדול ביום זה.? התשובות הנכונות אינן במאמר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אכן תגובה אידיוטית להפליא
ל"ת
מצטרפת ל''וואו'',
07/06/05 05:57
|
|
 |
וואו
דן15,
26/05/05 16:16
|
|
 |
הבנת הנקרא
יואב,
מרכז,
26/05/05 16:10
|
עצם זה שפסקו מלמות פשוט מבטל את עניין האבילות ומשיב את היום ליום שמחה כפי שהיה במקור
והמדורות והשמחה העודפת הם בעקבות ההילולא של רשב''י
לא בגלל שפסקו מלמות עושים את השמחה היתרה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה מבין חילוני בתורת ישראל????
הרוצה להחכים,
ידרים!,
26/05/05 15:50
|
הרי במגיפה הפסיקו ללמוד את תורת ישראל...בעולם כולו .. פתח ספרים נבער ..הבערות אם כל חטאת...לא לומדים כלום ושואלים שאלות.....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
14.
qodesh haqodashim
Duvshani,
Paris,
26/05/05 15:21
|
Lag baomer is the 5th day of the 5th week which corresponds doubly to Aharon Hakohen. He was the man of the Holy of Holies in the real Temple and Rashbi is the man of the Holy of Holies of the interiority of the Torah. That's the real and only relation between Rashbi and Lag baomer.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
note
ירון,
חיפה,
26/05/05 22:19
|
Aharon Hakohen worked in the Mishkan not in Beit Hamikdash as he & Moshe did not enter Eretz Yisrael unfortunatly...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
Temple
Duvshani Benjam,
Paris,
27/05/05 07:28
|
I used Temple to design the holy shrine, Mishkan or Miqdash. Aharon is the prototype of all Kohanim Gdolim.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
13.
זהו שלא. אימוץ מסורות מהסביבה.
סופוקלס,
אירופה,
26/05/05 14:14
|
נורא נחמד לשמוע דברים כאלה, ואכן יש להם מקום בתיאור של המסורות היהודיות על הסיבות לל''ג בעומר ולאבילות, אבל לנסות להציג אותן כהסטוריה זה לא רציני. ''אלף ערים באזורי יהודה ושומרון'' ? ללא ספק. אלא אם לעיר נחשב גם מקום שמישהו בטעות שכח את המעדר שלו פעם. לא היו מספיק תושבים כדי ליצור 1000 מאהלים בדואיים, אז ערים ? חוץ מזה, לנושא האבילות: חודש מאי היה בתרבות הרומית חודש של מזל רע, חודש שבו נמנעים מאירועים משמעותיים כגון חתונות. זהו. לא צריך להוסיף. זה חדר לתרבות היהודית, כמו הרבה דברים אחרים. לגיטימי. תרבויות מיעוט מאמצות מנהגי רוב. ההסברים שניתנו אחר כך כמובן נחמדים. האם הם הסיבה המקורית לדיני ''האבלות'' ? ממש לא. כנ''ל לגבי המנהגים לשימוש בחץ וקשת, עשיית מדורות, ןשאר מנהגי ''מחנאות'', שמצויים בתרבויות אירופיות שונות, וקשורים לתקופת האביב ותחילת הקיץ (מדורות גם קשורות לשיא החורף. זה דווקא יהודים לא אימצו, אלא אם נחשיב את חנוכה).
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בעיר ביתר חיו כ2 מיליון יהודים
ירון,
חיפה,
26/05/05 14:58
|
רק אחרי מרד בר כוכבא יורד הישוב היהודי בישראל להיות מיעוט של שמינית התושבים בארץ.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ברומא בשיאה לא היו שני מליון תושבים, אל תגזים
ל"ת
היסטוריון,
15/05/06 15:47
|
|
 |
והעיקר, לא להגזים כלל...
יאללה,
ביתר,
30/05/05 08:35
|
מה לעשות, וחורבותיה של ביתר ידועים לנו כיום (מעל הכפר בתיר שלי מסילת הרכבת לירושלים). אין שם מקום לשני מליון איש, גם אם יבנו שם מגדלים יותר גבוהים מהתאומים ז''ל... כדאי לא לסמוך על כל מספר שמופיע בחז''ל, כשם שחז''ל בעצמם לא תמיד סומכים על מספרים אלו...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מספרים מצוצים מהאצבע
אדי,
26/05/05 22:31
|
מרד בר כוכבא פרץ 60 שנה לאחר מלחמת החורבן (שבה חרב בית שני), וספק רב אם היו שני מליון יהודים בכל ארץ ישראל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כמה היו לפני המרד הגדול?
ירון,
חיפה,
26/05/05 23:01
|
כמה חזרו ב60 שנה? כמה גדלו? כמה תלמידים היו לר' עקיבא? כמה לרבן גמליאל? כמה לוקח לבנות מצודות בכל הארץ? כמה שנים של חירות מהרומאים מתחילת המרד? רק אחרי מרד בר כוכבא הרומאים דואגים שלא יהיה שוב מרד כאן... המיעוט היהודי יורד לשמינית (גם בגלל העברת גויים לכאן כמנהג הרומאים) וסובל רדיפות נוראיות (עשרת הרוגי מלכות, בריחת רשב''י ובנו למערה...) ורדיפות דת ותרבות (איסור לימוד תורה ואיסור על כל מצווה כמעט) וגזרות כלכליות קשות (מה חדש?). מישהו פה כבר הזכיר את איליה קפיטולינה...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
קשקשן.
אורי,
26/05/05 14:29
|
|
 |
הי זה רב....
ל"ת
שלום,
26/05/05 16:52
|
|
 |
12.
חג אוילי מכמה סיבות
רמי,
26/05/05 14:09
|
מה בדיוק חוגגים כאן ? 1) מרד של קנאי טיפש שגרם לאימפריה הרומית להחריב את בית שני.
2) שורפים עצים !! - אחרי שחוגגים יום הולדת לאילנות שורפים אותם. וזה לא חשוב אם זה פיגומים של בניה, ארון ישן וכו', שריפת עץ ישן מגבירה כריתת עצים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
קנאי טיפש?
דן15,
26/05/05 16:14
|
אני רואה כאן שנאה עצמית? פחדנות? אתה לא היית נלחם עבור חירות?!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא הייתי נלחם אם ההפסד היה וודאי
ל"ת
עדיף לחיות,
15/05/06 17:17
|
|
 |
חוסר הבנה בסיסי
ירון,
חיפה,
26/05/05 14:59
|
|
 |
בית המקדש
יענקל,
26/05/05 14:26
|
|
 |
11.
לא מתאים בורות למי שמכונה רב
יצחק,
י-ם,
26/05/05 14:08
|
לא מתאים למי שצכנה עצמו רק לכתוב כאלו דברי בורות.
ראשית אין שום ביסוס שתלמידי ר''ע קשורים למרד בר כוכבא. לא ביסוס במקורות ולא ביסוס היסטורי. גדליה אלון למשל שולל את התיאוריה הזאת. כיום גם ברור שבר כוכבא לא כבש את ירושלים. אין שום מקור לניצחון כלשהו בל''ג בעומר. בקיצור כל מה שנכתב כן הבל הבלים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שקר וכזב!
ירון,
חיפה,
26/05/05 15:00
|
יש גם ביסוס במקורות ויש בבירור ביסוס היסטורי, ארכיאולוגי וכו'
יש דברים שאי אפשר לעוות, גם כל בעלי השנאה העצמית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תביא הוכחות
יצחק,
י-ם,
26/05/05 20:52
|
ההוכחות הארכיאולוגיות חד משמעיות שהוא לא כבש את י-ם. וזה ברור כי תפרוסת המטבעות שלו לא כולל את איזור י-ם.
כל השאר הוא רק תיאוריה שכמובן על הכותב להוכיח. אני ציינתי היסטריון די חשוב שדוחה את זה, אבל לא עלי ההוכחה. מי שמביא תיאוריה שיוכיח קודם ואחרי זה נדון.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ילדון אתה רציני? הבאת סמרטוט!
ירון,
חיפה,
26/05/05 21:38
|
יגאל ידין בעצמו סתר את דבריך במציאותיו. חבל שאתה נופל לפח של הרמאי הסמרטוט אותו אתה עוד מעריך כ''היסטוריון'' למרות שכל הקהילה האקדמית יודעת את טיבו (שאינו יורד מטיבו של ד''ר פפה מאונ' חיפה ושנאתו העצמית, אך ההשוואה אינה כאן בפורום זה).
אל תשכח שמציאות רבות מאוד בידנו מימי בר כוכבא והממלכה שהוקמה בכל הארץ (מגמלא ועד מצדה, בכולם יש ממצאים, ראה יגאל ידין, ראה את הספריה באונ' בר אילן בנידון ויכוונו אותך, ואז אין ספק שתקרע את דברי הסמרטוט, שאינו בוחל לשקר בכל נושא שקשור אפילו בקצה חוט דק להיסטוריה הדתית-אמונית, כאילו זה יחייב אותו...).
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה יודע מיהו גדליה אלון? התבלבלת
ש.,
08/05/06 15:17
|
נראה לי שהתבלבלת קשות. אני מניח שלא התכוונת לקרוא לגדליה אלון המנוח רמאי וסמרטוט (דרך התבטאות אומללה וילדותית בכל מקרה). אלון הוא אחד מההיסטוריונים החשובים של התקופה, ואתה מבלבל אותו עם איזה היסטוריון פוסט-ציוני.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא מדוייק
יצחק,
י-ם,
28/05/05 21:32
|
ראשית אין שום ממצאים של מרד בר כוכבא בגליל או בגולן וגם לא במצדה.
הקשר המוצע בין תלמידי ר''ע ומרד בר כוכבא הוא תיאוריה ועדיןן אין שום הוכחה לכך לא ארכיאולוגית ולא מהמקורות. הבאתי גם היסטוריון ששולל את זה, למרות שאני לא תמיד מסכים עם דיעותיו.
שורה תחתונה: אם יש למישהו הוכחה כלשהו שמקשרת בין סיפור מות תלמידי ר''ע ומרד בר כוכבא, שיקום!!!!!! בינתיים אף אחד לא קם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ירון, מאמין לך, אבל....
דן15,
26/05/05 16:12
|
|
 |
מקורות והוכחות מהתורה או מהמדע
ירון,
חיפה,
26/05/05 21:49
|
? מה חסר? את אוסף המטבעות מהתקופה שבמוזיאון הארץ (רמת אביב) עליהם כתוב במפורש ירושלים? את הגמרא שאומרת דברים אלו במפורש? הרי מי החכם שיכול לחשוב שהמלוכה היהודית (בר כוכבא) מסדרים מצודה בגמלא, בשומרון, בביתר - אך לא בירושלים? אתם יודעים מה המרחק מביתר לירושלים? פחות ממהלך יום. אתם יודעים מה היה הגודל של העיר ביתר? דחילק, כל רבני התקופה עמדו מאחורי בר כוכבא. רבן גמליאל זצ''ל מעיד מתוך העיר ביתר שילדי ביתר בבי''ס היו אומרים שיבואו האויבים ואז הם יכניסו את העטים שלהם בעיני האויב. אתם מבינים איזה אחדות לאומית ומסירות (חריפות) היה באותה תקופה? מלחמת השחרור (העצמאות) זה דוגמית. ישנה מגילת כתב בידינו מהתקופה בה מזמין בר כוכבא מהיישוב היהודי בעין גדי (אז זה לא היה הקיבוץ של היום) כמות גדולה של לולבים לסוכות ומדגיש להם בדין המלוכה (השליט) שבל יעיזו לא להפריש תרומות ומעשרות (אצל אדם כמו בר כוכבא, לא לעשות זאת היה גורר עונש מוות).
לסיכום מעמדו של בר כוכבא ניתן להכווין לדברי הרמב''ם בדיני המלוכה - המשיח, ליחס לבר כוכבא (פרק י''א).
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הרבה מלל אבל שום הוכחה
יצחק,
י-ם,
28/05/05 21:28
|
יש מטבעות שכתוב עליהם ירושלים יפה. מה זה אומר? שהוא כבש את י-ם או אולי התעתד לכבוש את י-ם? יש תפרוסת מטבעות ועל פי זה אפשר למפות בסבירות גבוהה את השטחים שהיו תחת חסותו ואת אלו שלא היו תחת חסותו. נכון בביתר יש הרבה מטבעות שלו ובירושלים אין! כי בירושלים הוא לא שלט. ולא לשכוח שהלגיון העשירי הרומי ישב אז בי-ם. לפני שהתמונה הארכיאולוגית היתה ברורה חשבו הרבה שהשם י-ם על המטבעות מלמדת שהוא כבש את העיר. היום אני יודעים שהם טעו, והמשמעות היא אחרת. בר כוכבא נהג בחזקה כמו מלך וכו, ועל זה אין חולק, אבל אין כל עדות שר''ע השתתף אקטיבית במרד ושלח את תלמידיו להלחם. מניתוח היסטורי של חיי ר''ע סיפור מות תלמידיו התרחש לפני מרד בר כוכבא.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
גם אם כן כבש את ירושלים ואת כל הארץ
בר כוזיבא,
15/05/06 17:20
|
הרי ה''ממלכה'' שלו החזיקה מעמד רק 3 או ארבע שנים. ברגע שהרומאים החישו תגבורות המרד דוכא באכזריות. שום הישג לא היה כאן, אפילו שלט בר-כוכבא בירושלים למשך זמן קצר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
10.
10 דורות אחורה, כולם היו דתיים
יורם,
השרון,
26/05/05 14:01
|
אם נלך קצת אחורה 10 דורות ואפילו פחות, נראה שגם האפיקורסים של היום הם צאצאי רבנים ובחלקם גדולי תורה. אחרת כבר היו מתבוללים מספר פעמים ומאבדים כל קשר ליהדות. ''התפכחות, קידמה'' ושאר מילים יפות ומודרניות מרחיקות את העם ממורשתו וכמו שאמר מרקוס גרווי: עם ללא ידע על מקורותיו, ההיסטוריה שלו ומנהגיו , הוא כמו עץ ללא שורשים. A people without the knowledge of there Past History, Origin and Culture is like tree without roots כל יהודי היום חייב את זהותו למשפחתו ששמרה על המסורת מאות ואלפי שנים. לנו היהודים ישנה דת עם מנהגים שונים , חלקם ברורים יותר ואחרים פחות. אנו אוהבים את החגים הצבעוניים כמו: סוכות,חנוכה, ט''ו בשבט ופורים החגים השמחים וכן את פסח וראש השנה החגים המשפחתיים וגם ישנם חגים פחות נעימים עם צום ומנהגים ישנים ולא אקטואליים. אם נעגל פינות בזיכרון והחגים , עם השנים נאבד את הצבע שבדתנו. ישנם המסכימים וישנם לא, אך כולם מחויבים למדינה ולחוקיה. מה החזיק אותנו למרות עשרות גזירות השמד בכל העולם? נכון, הדת. תמיד היינו נבדלים מהגויים ביכולותינו וכישורינו. לא תמיד ובד''כ שנאו אותנו אך שרדנו ואחרים נכחדו. כל טוב
הגב לתגובה זו
|
|
 |
Look who's talking...
Josh,
usa,
26/05/05 17:31
|
You are mentioning the right reason for the death of the students - they didn't show respect to one another. But what do you call your own response??!?!?!? by calling it KISHKUSH aren't you doing the exact same thing and not respecting Rabbi Gross?!?!?1
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ה יברך את עמו בשלום
בנימין בן שלמה,
26/05/05 16:16
|
להלן יפורטו 4 טעויות נפוצות בנוגע ליהדות.
1) ''היהדות היא או הכל או לא-כלום''.
לשמור את כל המצוות האלה? אתה לא רציני!
אנשים רבים חושבים שאם אינם מסוגלים לקבל על עצמם את כל ''עסקת החבילה'', אז אין טעם להתחיל בכלום.
אך האם זה באמת נכון? האם היהדות המסורתית היא תוכנית של הכל או לא-כלום?
תאר לעצמך שאתה מגיע במקרה למכרה זהב. האם תוותר על הזהב משום שאתה יודע שלעולם לא תצליח להוציא את כל הזהב שבתוכו? הרי מה שתוציא מן המכרה הבודד הזה יעשיר אותך עד סוף חייך!
כל מצווה היא מכרה זהב. גם אם אנו מקיימים רק חלק מהמצווה, חיינו מועשרים לצמיתות.
היהדות היא תהליך, היא מסע בו כל צעד חשוב. היהדות היא תהליך, היא מסע בו כל צעד חשוב.
היא בהחלט לא ''הכל או לא-כלום''.
כל דבר שנעשה בדרך לצמיחה והתעלות הוא נהדר.
העיקר שנעשה זאת.
צעד אחר צעד.
2) ''ישנם יהודים שהם טובים יותר מאחרים''.
האם פגשת אי פעם יהודי שבז לכל מי שפחות דתי ממנו? סביר להניח שהוא מתנשא, ביקורתי וגורם לאחרים לסלוד מהיהדות.
אך לפי התורה, האם ביכולתינו לדעת מיהו ''יהודי טוב''?
אם טרוריסט יתפוס רב חשוב ביותר, ויכריח אותו לבחור מבין השניים: או להרוג גנב או להירצח. הדין הוא שאסור לרב להורות להרוג את הגנב, אפילו בכדי להציל את חייו. מדוע? האם חייו של הרב אינם חשובים יותר בעיני הקב''ה מאשר חייו של איזה פושע?
התלמוד אומר במסכת סנהדרין: אף אחד לא יודע למי יש דם אדום יותר. אף אחד לא יכול לשפוט את ערכו של אדם אחר, משום שאף אחד אינו יודע היכן ממוקם האדם בסולם החיים - היכן הוא התחיל ועל כמה שלבים כבר טיפס. יתכן שנסיבות החיים של הגנב גרמו לו להתמודד עם החלטות קשות ועצומות הרבה יותר מאשר החלטותיו של הרב.
המדיניות הטובה ביותר היא שכולנו נפסיק לשפוט זה את זה, ובמקום זאת, נתחיל לכבד איש את רעהו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
קשקוש!!!
דוד,
חיפה,
26/05/05 13:16
|
24 אלף תלמידי ר' עקיבא מתו מפני שלא נהגו כבוד זה בזה,מהיכן המצאת את סיפור בר כוכבא? חבל.... במקום ללמד את מי שלא זכו ללמוד על המקורות אתה מבלבל אותם בקשקושים חסרי בסיס.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זו הסיבה אך, לא הדרך.
רינת,
26/05/05 14:36
|
משערים שהם מתו במרד. אם היו נוהגים כבוד זה בזה ייתכן והיו ניצולים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תלמד היסטוריה
יוני,
ירושלים,
26/05/05 14:35
|
|
 |
לא סותר
יענקל,
26/05/05 14:27
|
לא נהגו כבוד זה בזה ומתו. או שמתו ממחלה, או שהיה בהם נגף בשעת הקרב.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
כולו חג פאגני
ראובן,
השרון,
26/05/05 13:12
|
כלנו יודעים, חג פאגני שהיהדות לא הצליחה להשיל מעצמה. גם הנוצרים חוגגים במדורות, באותה תקופה, את סנט פטוס וסנט פאולוס.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בלי אבל
בנימין בן שלמה,
26/05/05 16:18
|
להלן יפורטו 4 טעויות נפוצות בנוגע ליהדות.
1) ''היהדות היא או הכל או לא-כלום''.
לשמור את כל המצוות האלה? אתה לא רציני!
אנשים רבים חושבים שאם אינם מסוגלים לקבל על עצמם את כל ''עסקת החבילה'', אז אין טעם להתחיל בכלום.
אך האם זה באמת נכון? האם היהדות המסורתית היא תוכנית של הכל או לא-כלום?
תאר לעצמך שאתה מגיע במקרה למכרה זהב. האם תוותר על הזהב משום שאתה יודע שלעולם לא תצליח להוציא את כל הזהב שבתוכו? הרי מה שתוציא מן המכרה הבודד הזה יעשיר אותך עד סוף חייך!
כל מצווה היא מכרה זהב. גם אם אנו מקיימים רק חלק מהמצווה, חיינו מועשרים לצמיתות.
היהדות היא תהליך, היא מסע בו כל צעד חשוב. היהדות היא תהליך, היא מסע בו כל צעד חשוב.
היא בהחלט לא ''הכל או לא-כלום''.
כל דבר שנעשה בדרך לצמיחה והתעלות הוא נהדר.
העיקר שנעשה זאת.
צעד אחר צעד.
2) ''ישנם יהודים שהם טובים יותר מאחרים''.
האם פגשת אי פעם יהודי שבז לכל מי שפחות דתי ממנו? סביר להניח שהוא מתנשא, ביקורתי וגורם לאחרים לסלוד מהיהדות.
אך לפי התורה, האם ביכולתינו לדעת מיהו ''יהודי טוב''?
אם טרוריסט יתפוס רב חשוב ביותר, ויכריח אותו לבחור מבין השניים: או להרוג גנב או להירצח. הדין הוא שאסור לרב להורות להרוג את הגנב, אפילו בכדי להציל את חייו. מדוע? האם חייו של הרב אינם חשובים יותר בעיני הקב''ה מאשר חייו של איזה פושע?
התלמוד אומר במסכת סנהדרין: אף אחד לא יודע למי יש דם אדום יותר. אף אחד לא יכול לשפוט את ערכו של אדם אחר, משום שאף אחד אינו יודע היכן ממוקם האדם בסולם החיים - היכן הוא התחיל ועל כמה שלבים כבר טיפס. יתכן שנסיבות החיים של הגנב גרמו לו להתמודד עם החלטות קשות ועצומות הרבה יותר מאשר החלטותיו של הרב.
המדיניות הטובה ביותר היא שכולנו נפסיק לשפוט זה את זה, ובמקום זאת, נתחיל לכבד איש את רעהו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יישר כוח, מילים כדורבנות
ל"ת
יהודי,
26/05/05 18:19
|
|
 |
הנצרות עוד היתה בחיתולים
ירון,
חיפה,
26/05/05 15:12
|
של פאולוס באותה תקופה בה מדובר. אל תשכחו שהנצרות התחילה מהיהדות אז אין פלא שגנבו לנו הרבה מהמורשת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כולו חג סמלי
יוני,
ירושלים,
26/05/05 14:39
|
טעות הוא לייחס לכל דבר ביהדות כח מיסטי, אם תלמד קצת על החג ומשמעותו תוכל אולי לייחס לאקטים ה''פגאניים'' האלה קצת משמעות סמלית וחינוכית כשהמטרה היא התקרבות לה' יתברך
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
מתו בגלל שנאת חינם
איציק,
ירושלים,
26/05/05 13:00
|
תלמידי רבי עקיבא מתו במגפה בגלל שלא נהגו כבוד זה בזה והיתה שינאת חינם! לא בגלל מגפה. מתוך 24 אלף תלמידים שהיו לו מתו כולם בתקופה שבין פסח ללג בעומר שאז פסקה המגפה ונשארו רק חמישה תלמידים. שאחד מהם היה רשב''י - רבי שמעון בר יוחאי
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
אני לא מבין
הצופה,
26/05/05 12:59
|
חז''ל אומרים שמתו ממחלה ואתה אומר אחרת?
זו לא פעם ראשונה חגי. לפחות תביא את דברי חז''ל תתיחס ותסביר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אסכרה וחוסר כבוד זה בזה
ירון,
חיפה,
26/05/05 15:02
|
|
 |
כתוב שמתו
איציק,
26/05/05 14:29
|
מגיפה זה מקורות מאוחרים יותר. מגיפה מלשון נגף. בימינו זה במשמעות מחלה, אבל יתכן שהמקורות שכתבו מגיפה התכוונו לנגף ואז גם מלחמה מתאימה. לא מחייב כמובן, אך גם לא סותר
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
תודה, תמיד אני קורא אתכם מהר
נתי,
26/05/05 12:46
|
|
 |
4.
מרתק ומלמד מאוד
שי,
חיפה,
26/05/05 12:34
|
|
 |
3.
מאיפה הבאת את השטות הזאתי?
שמעון,
י-ם,
26/05/05 09:56
|
לא מוזכר בשום מקום שתלמידי רבי עקיבא נהרגו במרד כל זה המצאה ציונית דתית על מנת לחייב את החרדים לשרת בצבא .הם לקחו מה שכתוב באיגרת רב שרירא גאון שהם נהרגו בשמד ובנו מגדלים ופירושים חדשים שלא נשמעו מעולם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
השתמטות החרדים
אדי,
26/05/05 22:15
|
השתמטות החרדים והתנתקותם מעולם החומר זו המצאה חדשה שהחלה בסוף המאה ה-19 בעקבות עליית הציונות. הסיבה לכך היא פחד של הרבנים מפני עריקה של תלמידי חכמים אל העולם החילוני. הציונות מציעה זהות ליהודי מבלי שיהיה דתי, והרבנים מוכנים לעשות מעשה איוולת (ניתוק מעולם החומר) כדי למנוע מתלמידיהם יכולת לפרוש מעולם התורה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה לא צודק
יוני,
חיפה,
26/05/05 12:15
|
אמנם לא ידוע לי על מקור בחז''ל המפרש כך את מותם של תלמידי רבי עקיבא. אך בהחלט ניתן לומר שיש סבירות שזו היא הדרך בה נהרגו, וזאת משום שקשה לתאר כיצד מתו ממגפה עשרים וארבעה אלף, ודוקא הצעירים...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
סביר להניח?ככה לומדים גמרא?
שמעון,
י-ם,
26/05/05 19:25
|
גמרא לומדים משמועה. איך זה יכול להיות שאף אחד מהגאונים ולא מהראשונים ולא מהאחרונים לא קיבל שמועה כזאת ולא כתב זאת בפירוש שידוע שאפילו אמורא צריך לפרש דבריו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא חסר מקורות לחייב שירות צבאי
ירון,
חיפה,
26/05/05 22:33
|
אין מקורות שפוטרים משירות צבאי!!! אפילו הרבנים החרדים הודו בדבר בדיון שלפני עשר שנים, אך בסוף תירצו שהבעיה הינה ''שיש בנות בצבא''. לאחר מספר שנים ללא קשר ישיר לדיון הנ''ל, התחיל מסלול הנח''ל החרדי, שכיום מונה מעל לכמות הגדוד. האמת חייבת להאמר שאין שום היתר ופטור לא מתורה שבכתב ולא מתורה שבעל פה, לחלק שלם בישראל לקום ולומר ''אני פטור משירות צבאי'' לפטור עצמו מלקיחת חלק בחומת העיר. הראש הקטן האנטי ציוני איננו יכול לדחות ולדחוק את האמת לנצח (שלא לדבר על החילול ה' הגדול שעשה ע''י זה והסלידה מה''דת'' שנוצרה).
בתקופת דוד המלך כ-ו-ל-ם עשו טירונות ואימונים, אך מתוך צדקותם וידיעתם, לא כולם יצאו בכל פעם לקרב ולמבצע הספציפי במלחמה (רשות) וידעו בכמה לוחמים יספיק, וכמה יכולים להשאר במשק הכולל כמובן את ספסלי בתי המדרש בין השאר (מל''ח - משק לשעת חירום).
מעולם לא היה כת מסתגרת בעם ישראל שפטר עצמו מהכל והשליך את עצמו על כולם (בהכללה כמובן), בדיוק כמו שאין יששכר יכול להכריח עצמו על זבולון, ואין שבט שפטר עצמו מאימונים ומוכנות (דברי הימים).
אסיים באיזכור קטן להכווין אתכם אל שירת דבורה ואיך היא התיחסה לכל השבטים שלא באו לעזרת אחיהם, שבטי הצפון, במלחמה מול מרכבות צבא סיסרא...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
קשקשן, על שבט לוי שמעת?
רב היסטוריון,
מרכז,
26/05/05 23:43
|
מה הלהיטות שלך לומר שלא היו בעם חלקים שלא נלחמו? מצד אחד אתה משתדל להפגין בקיאות מצד שני אתה מעלים את העובדה הבסיסית שהיסטורית.כשכל העם היה שומר מצוות,שבט לוי היו שומרי משמרת הקודש ולא היו נלחמים. גם בתקופת דוד!!!
החרדים מחזיקים עצמם היום לשומרי משמרת הקודש ולממשיכי דרכם של שבט לוי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ואיפה המצאת את זה?
ירון,
חיפה,
27/05/05 10:15
|
שבט לוי נלחם פעמים רבות, למרות שעשה תקופות מילואים (כמו הכהנים) בבית המקדש, ומעולם לא קיבל ''פטור''. הלווים היו לוחמים ידועים (דיברי הימים א' וב') במסגרות השבטים בהם ישבו - לא היה להם מעולם פטור גורף, ובטוח לא כשאין בית המקדש (עובדה בסיסית היסטורית), בדיוק כמו שלא היה פטור לשבט יששכר הלמדן והמלמד (שוב ראה שירת דבורה). להיטות? היש ספק בדבר? מאיפה ההיגיון והכתוב שהתורה פוטרת משירות בצבא העם, ואפילו באימון בסיסי לשעת חירום? אין היגיון ואין כתוב ואין פטור במיוחד לא בתקופת מלחמות דוד המלך (למרות שלא נזקקו להם במלחמת הרשות הצפונית, בטוח היו חלק ממערך המילואים והאימונים לשעת חירום ולא נפטרו ממלחמות מצווה - הצר הבא עלינו). ההמצאה של ה''מסתגרים'' היום לראיה מתקופת דוד המלך אינה במקומה, מכיוון שרבים שונים לא נשלחו לקרב, כי אז הצדיקים ידעו לכמה זקוקים בקרב וכמה לא - ורבים לא נשלחו כולל חלק מהלויים (למרות שעוד לא נבנה בית המקדש, כי אם דוד היה בונה אותו, הוא לא היה נחרב, ואז העם היה חוטף בעוונותיו במקום האבנים והבנין...). ההפך גם נכון כדוגמת כיבוש הארץ ע''י יהושע (מלחמת מצווה לכל דבר) שאז ה' מוכיחם על שלא למדו תורה בלילה, למרות הלחימה ביום - שיש לדאוג להמשך של כל המערכות לפי היכולת. לא הוכחו על ''מדוע לא פטרתם אנשים שיהיו ''משמרת הקודש'' וישבו בישיבה 4 שעות ביום ויעבדו בשחור בשאר הזמן (לקיים את המשפחה)... ובטוח לא מדובר באימון בסיסי ומערך המל''ח (משק לשעת חירום), שלזה אין ספק שאין פטור לאף אחד בעם ישראל.
החרדים אינם מחזיקים עצמם לשומרי משמרת הקודש בשביל כל עם ישראל וממשיכי דרכם של שבט לוי (שדוקא היו ידועים ב''ציבוריותם'' והאחריות לכלל ישראל), ובטוח לא קיבלו את המינוי על דעת הכלל. בטוח שכבר הוכח שניתן להיות ''משמרת הקודש'' בדרך אחרת שאינה כוללת הסתגרות אנוכית, שהרי אין יהודי יכול להעיד שדמו כחול יותר, ואין הבדל בין יד ראובן לידו של שמעון - במיוחד למלחמת מצווה (ולמלחמת מצווה יש קודם להיות מוכן לפחות באימון בסיסי, שאין היגיון לתפוס בנשק פעם ראשונה כשמאוחר מדי...). ההפך הנכון שדוקא אלו המחזיקים בתורה צריכים להיות בראש הכח הלוחם, והיה מחנך קדוש! המצב היום הוא הפוך ואין ספק שזהו חילול ה'.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
רש''ג כותב שמדובר בשמד.
יוני,
חיפה,
26/05/05 20:55
|
בטור כתוב שניתנה רשות לקוברם רק לאחר שקיעת החמה, מה שמרמז על נפילתם בקרב. ודרך אגב, ההסבר הזה נמצא גם אצל הרב מימון זצ''ל, וגם אצל הרב קוק
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ברור שזה לא מוזכר
לוי,
יהודה,
26/05/05 11:44
|
בשום מקום. הפחדנות החרדית היתה קיימת כבר אז, אצל קדמונינו בגלות שהפכו כל גבורה יהודית לסוד שמסתירים בארון כמו טלוויזיה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זה דוקא כן מוזכר
ירון,
חיפה,
26/05/05 15:03
|
|
 |
2.
לבטל את האבלות
בר כוכבא,
ביתר עלית,
26/05/05 09:42
|
ימי האביב, ימי אייר, היו כפי שכתב הרב גרוס ימי פריחה, צמיחה ושמחה - עד ימי מרד בר כוכבא. אבל ימי האביב הם עדיין ימי פריחה וצמיחה, ואילו מרד בר כוכבא, ואפילו הגזירות באירופה ומסעות הצלב, כבר אינם פה. טבעי שקהילה יהודית גוזרת על עצמה להיות באבל שיעור גבוה מאוד של ימי השנה, כי היא חיה (ומתה) בתוך הצרות הללו. יותר מכך: חשוב שגם אנו נמשיך ונזכור זיכרון חי את סבלם של אבותינו. אלא שימי אייר, ימי צמיחה והבשלה כאמור, הפכו בשנות המדינה מימי יגון ואבל לימי שמחה: בהם קמה המדינה, ובהם שוחררה ירושלים. אבותינו הכבירו עלינו צומות לתפארת, שישה בשנה, וימי אבל ומספד - התופסים נתח נכבד דווקא מן האביב ומן הקיץ. לו היה דורנו כמותם, לו שמרנו על אותן פרופורציות, הרי שלאחר השואה היינו גוזרים עוד 10 חודשים בלי תספורת וחתונות, ועוד 10 ימי צום. אבל אנחנו לא שומרים על הפרופורציות הללו, כי קלות האצבע על הדק האבלות שנקטו אבותינו הפכה כבר ממילא את רוב ימינו לימי נהי. הגיע הזמן אפוא להחזיר את ספירת העומר לאופייה המקורי, השמח, ולבטל את מנהגי האבלות שבמילא אינם מדברים עוד לאיש.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ברגע שאכן נהיה ''השולטים'' בארץ
ירון,
חיפה,
26/05/05 15:06
|
ובחירות מלאה, לא כמו היום, אכן הצדק בדבריך להחזיר עטרה ליושנה ואת עיקר ימי העומר לגידול בקדושה מפסח לשבועות. לא בגלל ''ימי אביב'' וסלי ביכורים, אלא בגלל העליה בקדושה (בשלמות) מחירות (פסח) למתן תורה (שבועות) וכו'
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ההפך הוא הנכון
יוני,
ירושלים,
26/05/05 14:33
|
לפי מה שאתה אומר - לנהוג כבוד זה בזה זה כבר לא רלוונטי. הרי זה לא משנה אם הם (התלמידים) מתו במגפה או במלחמה, הם מתו בגלל שלא נהגו כבוד זה בזה. המציאות היום לא משדרת לי שאפשר לבטל את הימים האלה, להפך - אנחנו צריכים להכיל את מלוא משמעותם בחיינו. אולי ימים אלה אינם מדברים עוד לאיש, אבל זה לא כתוצאה ממצבנו הנפלא והמושלם אלא ההפך הגמור הוא הנכון, ואם לאורך כל ההיסטוריה כולה יש זמן שצריך שימים אלה ומשמועתם יוזכרו זה דווקא היום.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הזהר בדברך
frrf,
rf,
26/05/05 13:48
|
בדברך על חז''ל הקדושים ''שנשיכתם נשיכת עקרב... '' (לא זוכר בדיוק את המשנה) .אנו קטנים מכדי להבין כל דבר וק''ו שאסור לנו לדבר על חז''ל (וגם אם היינו כן גדולים בתורה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
שמו הפרטי של בר כוכבא?
ל"ת
דוד,
שמש,
26/05/05 09:39
|
|
 |
שמעון
אחד העם,
מרכז,
26/05/05 12:36
|
כמרומז במאמרץ ושמו המלא : שמעון בר כוזיבא. זהו ר' עקיבא שהחליף את שמו לבר כוכבא על שם הפסוק : ''דרך כוכב מיעקב''
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ר' עקיבא זה לא בר כוכבא
ירון,
חיפה,
26/05/05 15:11
|
ר' עקיבא רק התחיל ללמוד תורה בגיל 40, כך שאין סיכוי שהיה רמטכ''ל קרבי בראש הכוח. ר' עקיבא סבר שאפילו שבר כוכבא היה מעין ''חילוני'' במובננו היום (אומר לקב''ה לא להתערב בעינייני עולם, וחושב שהכל בזכותו וזרועו - כוחו), בגלל שהמטרה נכונה, קרי גאולת ישראל, יש ללכת אחריו ולחזקו. מדוע בסוף נפלה ביתר לאחר מצור כה ארוך? קראו בגמרא ותבינו יותר לעומק.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ביתר נפלה כי הרומאים מעכו אותה
יהודי,
ישראל,
26/05/05 20:32
|
|
 |
ביתר החזיקה מעמד במצור שנים
ירון,
חיפה,
26/05/05 22:46
|
וכמו הכל בעולם, רק הקב''ה קובע מי מציל ומי ''מועך''. הקב''ה החזיר לרומאים את גמולם ומעך אותם, והם אינם עוד בדיוק כמו המצרים של אז (היום ה''אימפריות'' האלה אינם מה שהיו פעם אפילו לא תרבותית, ודתם אמונתם האלילית נכחדה).
אל תשכח שהמכבים והחשמונאים שחררו את ארץ ישראל מהאויב ''האימפריה היוונית'' לשנים רבות רבות, עד לשלהי ימות המלך ינאי והמלכה שלומציון, שטעו בכוח הרב שנתנו להורדוס הרמטכ''ל הרצחן...
אל תשכח שמדינת ישראל קמה ועומדת ע''י קומץ יהודים שמרדו בכנופיות הערביות ומדינות ערב מגובות ע''י האנגלים, הקומוניסטים ושות' שרצו את דמנו ושחמדו ארצנו לעצמם וניסו לטבוח אותנו עד הסוף. אם תרצו אין זו אגדה - אמונה כנגד ההיגיון המספרי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בר כוכבא מרד גם בקב''ה
ירון,
חיפה,
26/05/05 15:08
|
הרי בר כוכבא אמר לקב''ה: ''אל תתערב, אל תעזור ואל תפריע'' ובכך התריס מול הקב''ה, ועל כן כל הנפילה, שהרי העמיד בכוח עצמו (ולא פלא שחייב כל גיבוריו לכרות את האצבע שלהם להראות גבורה - נגד הרבנים שיצעו בזעקה נגדו למה עושה ''אחוזי נכות'' בבחורי ישראל. ראו בגמרא הכל כתוב).
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הוא הכריח את חייליו
דן15,
26/05/05 16:04
|
|
 |
לקטוע אותה.
ירון,
חיפה,
26/05/05 22:38
|
שתבין איזה מן בן אדם ''כסח'' הוא היה. מנהיג קרבי מהסוג המסוכן ה''קילר'', שהיה לו יעדים נכונים, ולכן תמכו בו כמנהיג המרד כל המנהיגים הרוחניים (הרבנים), ור' עקיבא היה נושא כיליו. זה מסתדר בדימוי של היום כי ר' עקיבא היה קרח ללא שיער על הראש (ולכן לבנו קוראים ר' יהושע בן קרחה, על הצד הטוב, כי מאוד העריכו את ר' עקיבא שמסר נפשו על לימוד התורה ברבים במרכז כיכר העיר, עד שהרגוהו הרומאים במסרקות של ברזל להוריד את עורו מעליו. ר' עקיבא הינו אחד מעשרת הרוגי מלכות של אותה תקופה נוראה).
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כל-כך קילר היה שבגללו נטבחו כל היהודים ביהודה
ל"ת
ישמור ה',
15/05/06 17:23
|
|
 |
שמעון. כתוב. תקרא עוד פעם.
ל"ת
ד.,
26/05/05 11:12
|
|