 |
89.
חלאס עם השטויות
אני,
17/04/06 12:00
|
לא כל הדתיים קמצנים! רובם לא. ואם הם לא רוצים למשל להוציא את כל הכסף שלהם ביציאה לקולנוע זה זכותם. אם הם לא חושבים שעל דברים כמו יציאה למעדה הם צריכים לבזבז כסף מיותר זה גם זכותם. זה לא הופך אותם לקמצנים. סתם הכללה מעצבנת
הגב לתגובה זו
|
|
 |
88.
קורעת
חנה,
ירושלים,
06/07/05 12:31
|
|
 |
87.
רויטל המצחיקה
נעמונת,
גשר הירקון,
31/05/05 10:33
|
|
 |
86.
(קצת באיחור) אבל גדול
ל"ת
קורנליוס,
ת''א,
23/05/05 16:19
|
|
 |
85.
ככה אפשר לתת לילדים דירות
דני,
23/05/05 14:10
|
|
 |
84.
רויטל ויטלזון-יעקבס
הראל,
23/05/05 09:25
|
בשורות האחרונות את מתייחסת לגרמנים. הסיבה שהתיחסת אליהם היא כמובן בגלל הזיכרון המר, הנורא והכואב שיש לנו מגרמניה הנאצית!!! לא מגרמניה של היום!
אם אפשר לשנות את זה, כי לי זה צורם. יש לי כמה ידידים גרמנים ואני נעלב בשמם...
נהנתי כמובן לקרוא את דעתך, ואני מסכים איתך ב 100 אחוזים, פחות שורה אחת. אם תוכלי לשנות זאת ולהתיחס לנאצים(!!!) כי הם אויבי העם היהודי והאנושות בכלל, ולא גרמניה של היום ובטח שלא הגרמנים של היום.... יש הבדל עמוק בין נאצי לבין גרמני.
תודה. הראל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
צודק חלקית
כהנא,
חיפה,
10/07/05 17:58
|
אתה צודק בכך שלא כל הגרמנים כיום נאצים, אך גרמניה היא לא מקום טהור מנאציזם- בבחירות האחרונות בגרמניה זכתה אן פה דה (המפלגה הניאו נאצית) ב12% מקולות הבוחרים. לא כאלה צדיקים
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יאללה יאללה
משה,
נתניה,
11/06/05 23:44
|
|
 |
83.
אז הגויים צדקו?
עמי,
ירושלים,
23/05/05 09:15
|
זה בדיוק מה שהגויים אמרו על היהודים כל השנים: מה שמניע את היהודי זה כסף, כסף ועוד כסף ובמילה אחרת, קמצנים בני קמצנים (אחת התכונות המכוערות ביותר). כנראה שהם צדקו בנקודה זו. אגב, סצנת המסעדה, שמתחילים לחשב מי אכל מה עד לרמת השקל היא המכוערת מכולם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
82.
ענקת יישר כח
ל"ת
יאיר,
תא,
23/05/05 01:56
|
|
 |
81.
חלוקה בשלוש (או-כמה שזה נכון)
ורד,
22/05/05 14:27
|
כמה כסף לחינוך ילדים מוציא דתי (אשכנזי) רווק ???? כלום, זה ממש לא תירוץ, ואם אין לך כסף ואתה רוצה לחסוך אל תלך למסעדה, וכן, צריך לתת תשר למלצרים בחתונות גם אם זה לא מופיע בסעיף 3 בחוקה. מניסיון, זה נורא, הייתה לי שותפה בדירה שכל מה שקנתה, גם אם הוא עלה 3 ש''ח היא חלקה ב 3 (מספר השותפות דאז), גם כשראתה שכשאני קונה אני לא מעזה לעשות זאת, עדיין -היא בשלה, קנתה פח אשפה, חילקה בשלוש, קנתה שמן, חילקה בשלוש, והרשימה, הרשימה הארורה... שגם אותה היא חילקה בשלוש.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
80.
בתכריכים אין כיסים
ל"ת
אל תשכחו את זה,
20/05/05 09:56
|
|
 |
79.
Money is time!
איציק,
פריז,
20/05/05 01:20
|
כסף זה אמצעי זה נכון ובדיוק לכן צריך לנצל אותו רק לדברים חיונים בהחלט ותרשי לי להביע את גועלי מהתדמית שהדבקת לצבור החרדי ... חבל להמשיך...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
78.
עובדות...יש!
רפי המדריך טיול,
פראג,
20/05/05 00:51
|
מנסיוני ב-5 שנים בהדרכת יהודים בפראג - במיוחד ברובע היהודי- אני מוצא שדווקא יהודים ממוצא מסוים, שבו דנה הכתבה(ובכלל ישראלים), הם הקהל הכי קשה! לך תנסה למכור להם טיול, ועוד ברובע היהודי... כולנו חכמים, כולנו נבונים, כולנו יודעים את התורה- עם המפרשים!!! .0 מה, אנחנו לא יהודים?!...) יש שנוהגים כגומלי חסדים ומגלים עולם ומלואו בהדרכה מלומדת ''וואלה לא ידעתי, אפילו לא חשבתי שיש מקום לשאול'' בעיניינים של דת, חברה והתפתחות מסורת...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
77.
גדול! פשוט טור מצויין!
פושדהבוטן,
20/05/05 00:26
|
|
 |
76.
הערה בקשר לסרטים
דנה,
פ''ת,
19/05/05 23:37
|
רויטל יקירתי! בד''כ אני ממש מצדיקה וצוחקת מהכתבות שלך, אך הפעם יש לי הערה קטנה. אני מבינה שכרגע אין לך ילדים, אבל אי''ה שיהיו לך, אשמח לשמוע כיצד תנהגי כאשר יגיעו החופשות ואת אמא לשניים שלושה ילדים, כרטיס לקולנוע עולה בערך 35 ש''ח ואם אני מוסיפה פןפקורן ושתיה שזה כידוע עולה ה-מ-ו-ן כסף בבית קולנוע , פעילות קטנה זו יכולה להגיע לסכום של 150 ש''ח וזו פעילות לשעתיים מתוך חופשה בת לפחות שבוע. לכן יקירתי סדר עדיפויות הוא משהו חשוב ביותר כאשר יש לך ילדים. נקודה למחשבה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
75.
זה לא רק בקטנות
אמא,
19/05/05 20:19
|
בכל מקום שאפשר לקחת (להרים) משהו אם זה נייר טואלט בגרוש וחצי או מגבות נייר הדיברות נשכחות משום מה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
74.
in usa
n,
usa,
19/05/05 17:42
|
in the us , togive money for wedding is an insult and bad atiquette. If you plan a wedding, you have to figure out how to pay for it.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
73.
מילא לבעול שפן
תמהוני,
19/05/05 17:27
|
מי שנהנה שיבושם לו ושיכתוב אם זה הצליח לו ומה אמר השפן. אבל ממתי אוכלים נידות??? זה לא נשמע לי כל כך טעים.
שהכותבת תלמד קודם כל פתגמים הסטוריים ומשמעותם ורק אחר כך תכתוב אותם. ואתם רבאק לא עושים הגהה??
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מישהו פה באמת תמהוני...
ל"ת
המגיה,
בית הדפוס,
23/05/05 09:55
|
|
 |
זה היה בציניות, כאילו דא!?!
ל"ת
שרון,
פתח תקוה,
20/05/05 12:02
|
|
 |
נו באמת
רן,
ב''ש,
20/05/05 10:55
|
באמת חשבת שהיא התכוונה ברצינות?
סתם משחק מילים חביב ולא יותר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
72.
מה רע בתשכ''ד???
דוס,
19/05/05 17:20
|
|
 |
71.
דתיים לאומים = פולנים...
נשואה לפולני,
גבעת שמואל,
19/05/05 14:41
|
וזה ההסבר היחיד לתופעה... בחתונה שלנו את הכסף קיבלנו מה''ספרדים'' (כן כולל דתיים לאומיים) ומהחילונים (שלא עסוקים באובססיביות בפולניות שלהם).
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נדיבות במתנות חתונה
אפרת,
רמת גן,
24/07/05 14:45
|
אני חושבת שאנשים מבוגרים שיש להם עבודה או עסק שנותנים ים כסף כמתנה בחתונות זה סבבה, אבל צעירים שנותנים סכומים גדולים אע''פ שאין להם - זה לדעתי טיפשי. ככה נוצר מעגל של התחייבות לתת לאנשים כמו שקיבלת מהם לחתונה שלך למרות שאתה זוג צעיר ואין לך!!! מצידי שחברים שלי יבואו לחתונה שלי ויביאו רק את עצמם, זה הרי העיקר, לא??
הגב לתגובה זו
|
|
 |
70.
שבורא עולם יסלח לך
אני,
19/05/05 14:23
|
כל מהדורת היהדות נועדה במגמה להשמיץ את הדתיים אישה אישה מנסה לכתוב כתבות מענינות אבל דעי לך שאת הולכת נגד צו מצפונך ואת עוד תווכחי לכך
הגב לתגובה זו
|
|
 |
69.
הכל מתחיל בתרבות הטרמפים
ניסו,
צפון,
18/05/05 23:37
|
אוח, דתיים לאומיים ותרבות הטרמפים... להתיבש בתחנות שעות על גבי שעות עם תיקי הגב והנעלים היקרות שעולות 500-800 ש''ח אך להתמקח עם נהג המונית על 3 ש''ח ולהתיבש עוד שעה בתחנה בצומת צמח בקיץ.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
68.
מתי יש מסיבת ראש חודש בכולל?
ל"ת
תלמיד כולל,
18/05/05 21:20
|
|
 |
67.
היכן את גרה? איפה קיימים כאלה
גלעד,
18/05/05 17:03
|
|
 |
מה את עושה פה?
אשרי המאמין,
10/07/05 21:40
|
כן, ספרי לנו....... לי אישית בתור אחת מ''המגזר'' לא ברור מה בדיוק את עושה בכתבות האלה,חוץ מלתת הערות מושפלות על כל מה שקורה אצלנו...... כאשר הרוב,פרי דמיונך.!!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
66.
אשכנזים= קמצנות
עין לציון,
טרה סנטה,
18/05/05 16:55
|
התארחתי לא פעם אצל אשכנזים זכיתי רק למים וגם זה במסורה - בכוס ולא בקנקן- ברור שהאשכנזים חיים עם תסביך שטייטל עמוק ופחד משוד מהגרף חמלניצקי. רבותיי אשכנזים יקרים קצת רוחב לב לא יזיק, במו עיני ישבנו ספרדים ואשכנזים ואשכנזי אחד הוציא מ-ח-ש-ב-ו-ן על מנת לחשב את גובה הטיפ הרלוונטי. הייתי המום , נתתי טיפ סתם בהערכה כללית והלז עוד מוציא מחשב ונותן טיפ כמי שכפאו שד, השם ירחם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
דווקא הבחור הכי קמצן שהכרתי
אשכנזיה,
24/05/05 13:38
|
|
 |
65.
יש ויש
יואב,
מרכז,
18/05/05 14:53
|
הכתבה צודקת ולא צודקת זה לפחות מה שהרוב חושבים או מודים.. בת'כלס לבוא ולהגיב כאן זה נכון זה לא כל אחד יכול אבל השאלה מה אפשר להבין מזה, האם עד כדי כך אנחנו מגיעים למצב שבשביל 3 שקל יותר אנחנו נתחיל להתמקח?? הרי יוצאים קבוצה של חברים לבית קפה אוכלים, נהנים יש להם מלצר שעושה הכל כדי שיקבלו הכל בזמן ועל הצד הטוב ביותר וכשמגיע החשבון פתאום כל אחד מתחיל לקחת את הקבלה ונהיה ד''ר למתמטיקה! זה אכל ככה וככה אז הוא משלם X ש''ח וזה פחות וההוא יותר, ואני שואל למה?? למה לא יותר הגיוני לחלק הכל שווה בשווה ובמקום 10% להוציא עוד 5-6 ש''ח בשביל המלצרים! הם ממש מסכנים עם המשכורת שלהם שם, זה לא חיים בכלל! תחשבו על זה, אולי יתחילו לדבר על הישראלים בתור עם נדיב ולא קמצן..
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מלצרים
יוני,
מרכז,
19/05/05 01:30
|
די לרחם על המלצרים, זאת העבודה שלהם! וחוץ מזה יש ויש. יש שבאמת עושים מכל הלב, ויש שעושים לך טובה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
64.
החברים שלך הם לא כולם
גיל,
ירושלים,
18/05/05 14:07
|
זה היה משעשע, אבל ממש לא נכון. החברים שלי לארג'ים במידה. אולי המידה שלי לא זהה לשלך. ואנחנו ממש לא מוציאים מחשבון בסוף ארוחה במסעדה. אולי כדאי שצחליפי את החברים שלך?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
63.
באופו כלל את צודקת
jak,
18/05/05 13:46
|
גם אני שמתי לב לזה זה הבדל תרבותי וזה לא בהכרח דבר רע כשזה מגיע להתחשבנות על דברים קטנים זה ממש מעצבן אבל עצם העובדה שדתיים מוציאים פחות בבתי קפה ופאבים זה דבר חיובי כי אני לא מוצא סיבה למה קוקטייל יעלה 35 שקל לדוגמה
כנראה שיש להם דברים אחרים לעשות עם הכסף
אבל בשורה התחתונה להיות קמצן זה לא טוב
הגב לתגובה זו
|
|
 |
62.
כתבה גם צודקת וגם מצחיקה! ( :
ל"ת
שרי,
ר''ג,
18/05/05 13:18
|
|
 |
61.
זה לא ממש מדוייק
ישראל,
יש''ע,
18/05/05 13:16
|
הדתיים יותר חסכניים כי יש להם משפחות יותר גדלות וכל הילדים שלהם לומדים בחינוך הפרטי. משפחה ממוצעת חילונית עם ארבעה ילדים בגילאי א-יב מוציאה בערך 1000-1500 ש''ח בחודש על כלל החינוך, לעומת זאת משפחה דתית עם שישה ילדים באותם גילאים עלולה להוציא למעלה מ5000 ש''ח רק כדי לממן את החינוך הבסיסי של ילדהם ללא תוספות כגון שיעורים פרטיים ועזרים לימודיים. זאת הסיבה שאנחנו חסכניים-קמצנים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
גם זה לא כ''כ צודק
יואב,
מרכז,
18/05/05 14:47
|
בכל זאת, יש צדק בדברים שפתאום מוציאים מחשבון ומתחילים לחשב ב-ד-י-ו-ק כמה כל אחד חייב, למה לא יכול איזה בן אדם קליל שיודע דוגמה שהוא צריך להשים 34 ש''ח כולל טיפ להשים 40 ש''ח ולצאת מכל התסבוכת של ה''כסף הקטן'' ובכלל שיצא קצת יותר מ10/12% למלצר/ית? הוא ימות אם הוא יוסיף עוד 6 שקלים? אפשר עדיין להיות פחות כבדים בקטעים האלה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
60.
אין לך דברים טובים לומר?
מיכל,
דרום,
18/05/05 12:54
|
ראשית,יש קמצנים בכל מגזר ואין צורך להכנס להכללות. שנית, אין לך קצת דברים טובים לטומר על הדתיים? ואולי שאוכלי השפנים (כהגדרתך) ילמדו קצת מאיתנו בהרבה נושאים אחהחיים זה לא רק כסף אלא ערכים חשובים יותר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
59.
דתי,לא חשוב
אריה,
קריות,
18/05/05 11:01
|
זה פשוט לא נכון. לא לגבי הטיפים בחתונות ולא שאר השטויות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
58.
לדוסים אין גם חיות מחמד
דגלי,
18/05/05 10:53
|
רק למיעוט שבמיעוט. החילונים השאירו את הגולה מאחוריהם, הדתיים עדיין בגטו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שקר גס
מיכל;,
אפרת,
20/05/05 16:43
|
יש לי חתולה פרסית לבנה בשם שילגי. ולהרבה תושבים באפרת כלבים וחתולים (גם צבים, אוגרים ושפנים).
הגב לתגובה זו
|
|
 |
57.
מה שכתבת זה מה שאת עושה !
יפתח,
נגב,
18/05/05 10:45
|
מאמר בדיחה למען הפרסום, קיבלת ! על מעשר כספים - שמעת ? על איסור השחתה - שמעת ? לציונות הדתית וכמובן לחרדים אין ! מסורת של ישיבה במסעדות ופבים. אין להם זמן לזה ! את החילוניים אינך מכירה וכמובן לא כותבת עליהם. כל קבוצה במדינה עם יתרונותיה וחסרונותיה - את כנראה רוצה ל''זכות'' / זכית בחסרונות של כולם .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
56.
זאת בדיוק הסיבה שהפסקתי
עמי,
ירושלים,
18/05/05 09:59
|
לצאת עם חברים לבתי קפה ומסעדות. עם חברים דתיים רק לחיק הטבע (ורצוי בשמורה שלא צריך לשלם או שאפשר להתפלח)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
55.
קודם כל- כתוב מצויין! וגם נכון
שרון,
פתח תקוה,
18/05/05 03:32
|
קודם כל - ישר כח על הכתיבה - כיף לקרוא! מה שכתבת נכון מאד על הדתיים, (וכמובן שכבר כתבו קודמים לי, הם שומרים את הכסף לתרומות וכד'...), נדיר לראות דתי אורח בחתונה משאיר טיפ למלצר... וגם הקטע עם איסוף כסף במנגל המשותף, ואפילו החסכנות במסעדה - לשתות מים ולא לבזבז על כוס שתיה יקרה... אבל אין לי מושג איך זה אצל החילוניים - כי אף פעם לא הייתי כזאת, אשמח אם חילוניים יגיבו פה ויספרו מה קורא אצלם - האם זה שונה או לא???
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אצל החילונים שאני מכיר זה שונה
הנתנייתי,
19/05/05 00:32
|
גם אם יוצאים ביחד עושים לכל היותר חשבון גס, אם בכלל, בד''כ מעדיפים אם צריך להתחשבן כללית, אחד קונה את הרטיסים לסרט שני משלם באוכל (אם זה לא יקר במיוחד), גם במסעדה מתחלקים כללית וכן - תמיד משאירים טיפים למלצרים בין היתר לאור העובדה שרבים רבים עבדו בשלב כזה או אחר של חייהם במלצרות למחייתם/קיומם וזוכרים איך ההרגשה לא לעבוד בשכר מינ' ולא לקבל טיפ. (ואגב תוכלו להסביר לי איך בדיוק משפחות דתיות מוציאות לפי מה שכתוב כאן 5000 ש''ח בחודש על חינוך - כמה משתכרים במגזר ????? לא שאצלנו מקבלים משהוא בזול אין הנחות אין סובסידיות אין תמיכות והכל בכסף מלא רק שלא שולחים לבתי ספר פרטיים ,מה שהכי יקר יחסית אלה הגנים)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לגבי החינוך
שרון,
פתח תקוה,
20/05/05 12:07
|
אני לא ממש יודעת את תחשיב מחירי החינוך, כי המחירים היקרים הם בעיקר בגילאי התיכון וילדי עדיין קטנים, אבל זה שמסיימים יום לימודים בישיבה תיכונית בשש או בשמונה בערב, ובאולפנות ב-3-4-5, זה לא בדיוק ממומן מהמדינה... וזה מדובר כשהישיבה / אולפנא ליד הבית, אם אין בי''ס בסוג שאתה רוצה ליד הבית, אז שולחים לישיבה / אולפנא עם פנימיה ואז המחיר קופץ לשמים...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
54.
טיפ למלצרים? למה?
hk,
18/05/05 00:14
|
בחתונה חילונית הולכים לזלול. ''תביא עוד בשר'' ''תביא כמה בירות'' . . . הדתיים באים לשמח וגם אוכלים משהו. אז למה הטיפ?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה הוכחה לצדקת דבריה
נכד של דוס,
18/05/05 10:51
|
|
 |
אומר לך למה טיפ
צפון 1,
צפון,
18/05/05 10:50
|
בישראל 05 יש אדונים ויש עבדים, המלצרים משתיכים לאחרונים. הם מנוצלים ברשעות ע''י בעלי האולמות עד כדי גזל ומקבלים ''שכר'' השווה לעשרה ש''ח לשעה. מדובר במלצרים שהם סטודנטים, חיילים, תיכוניסטים ונוער איכותי שלא רוצה ליפול נטל על הוריו. הטיפ ממתיק גלולה מרה, במקרה הטוב.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מי שעובד בשביל פחות משכר
אלי,
רמת גן,
18/05/05 21:39
|
|
 |
ואח''כ מספרים שהכסף הולך לצדקה
חא חא חא-מצחיק,
20/05/05 09:50
|
לא מוכנים לרחם על מלצרים עניים ומנוצלים ואח''כ מסבירים שהם חוסכים עבור צדקה. מזכיר את המערכון של שייקה אופיר ז''ל ויבל''א הרב הצדיק אורי זוהר שאספו תרומות למשפחות נצרכות = המשפחות שלהם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
53.
עלראש הגנב בוער הכובע
מרון,
לוד,
17/05/05 21:42
|
לידיעתך מה שחובשי הכפות תורמים בחודש החילוניאים ושכמותך לא מבזבזים על עצמם במשך חודשיים
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נכון מאוד! על מעשר כספים שמעת?
ל"ת
אחת,
19/05/05 10:04
|
|
 |
52.
לגבי הפסקה האחרונה - פוגרומים+
קרן,
דרום הארץ,
17/05/05 21:15
|
הכל נכון. אנחנו קמצנים, משתמטים, צרי עין וכו'. אבל עובדת היותנו נתונים תחת שלטון הפריץ, שמאיים בכל רגע נתון להחיל עלינו פוגרום נורא -- הרי זו המציאות שבה אנו חיים! איזה עוד ציבור הולך להיפרד בעל כורחו מכל רכושו בעולם, ולקבל על זה פיצוי רק בגובה של 54 אחוזים??? (60 אחוז ''פינוי-פיצוי, שעליהם צריך לשלם 10 אחוז מס!). הפוגרום כבר עבר בחוק, ועוד פחות ממאה יום הוא יוצא אל הפועל! הכסף הוא כל מה שנותר לנו, כי הרכוש כבר לא שלנו!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה הקשר- הרי ברור שיהיה פצוי
הנתנייתי,
19/05/05 00:34
|
והפיצוי יהיה יפה - הרבה יותר ממה שהיה לרבות מהמשפחות מבחינה כלכלית טרם הפנוי. ואגב מה לגבי אלה בגוש שגרים בגוש למעשה בחצי חינם ומשכירים את הדירות הקודמות שלהן בערים בסביבה ? (לא שאני חושב שזה מהלך קל ולא שאיני חש אמפטיה לקושי להעקר)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נמאסתם
שרון,
שרון,
18/05/05 17:43
|
לכל מקום תדחפו את ההנתקות? אתם לא מבינים שאתם רק מפסידים אהדה?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה הקשר?????????
ל"ת
עמי,
ירושלים,
18/05/05 10:01
|
|
 |
51.
רק אהבה מביאה אהבה
ל"ת
שנטי בנטי,
17/05/05 19:45
|
|
 |
50.
די נמאס
בינו,
17/05/05 18:44
|
נמאס מההלקאה העצמית המטופשת הזאת זה שקר מהרסייך ומחריביך ממך יצאו
הגב לתגובה זו
|
|
 |
49.
כמה עולה שכר לימוד בכולל??
דוסקה,
17/05/05 18:41
|
זו חלק מהתשובה. דתיים רגילים למילגות על כל דבר. ולא ללמוד חינם - אלא אך ורק לקבל תשלום על היותך תלמיד (ישיבה, כולל וכו'). אם אני מכבד את המסעדה בנוכחותי למה שלא ישלמו לי על זה??
הגב לתגובה זו
|
|
 |
48.
מאמר מצוין. אמיץ ונכון.
אז למה בכל זאת?,
17/05/05 17:37
|
זה נכון שיש הרבה דתיים קמצנים. הסיבה אינה רק קמצנות ככזו. לדעתי אחת הסיבות היא מין רצון דתי כזה (רצון דוסי) לא להתפס כפזרן וכסוג של התנהדגות מוחצנת ומופקרת עם כסף. זה כמובן עלה תאנה לתופעות של קמצנות קשה, יחס שלילי לחברים ואפילו עד כדי אבק גזל או גזל גמור, במקרים רבים, שחלקם מתוארים בהומור במאמר. מאמר ענק. לא פחות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
47.
חילונים חסרי ערכים, בועלי ה...
אפרת,
חיפה,
17/05/05 17:09
|
בתור חילונית ''חסרת ערכים'', לקרוא את הכתבה היה ביזבוז זמן משווע, עדיף היה שהייתי בועלת איזה שפן במקום!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אני שפן!!!!!!
ל"ת
לני קרביץ,
17/05/05 19:43
|
|
 |
46.
הדתיים כלל לא קמצנים
אלון,
17/05/05 17:06
|
גברת רויטל החליטה שאנו צריכיםלהוציא כסף על אותם דברים שהחילוניים מוציאים , כי אחרת יש לה רגשי נחיתות. אז רויטל דארלינג שימי לב: דתיים מוציאים על תרומות שונות וכספי מעשר מאות שקלים בחודש (ממש ככה) , לעומת החילוניים שאני אגזים אם הם תורמים 200 ש''ח בשנה. הדתיים הלאומיים מוציאים על חינוך אלפי שקלים בחודש (ממש כך) לעומת החילוניים שמוציאים כמה מאות בשנה . אז ב''ה אני גאה להיות דתי - כיפה סרוגה ,ולהתקמצן במסעדות וכו' אבל להיות אבא של הפזרנים בצדקה ובחינוך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כמוני כמוך,ראה תגובתי מס' 45
ל"ת
המגיבה,
17/05/05 19:40
|
|
 |
45.
זה קורה כאשר צריכים לשלם
המגיבה,
17/05/05 16:40
|
אלפי שקלים לכל האולפנות והישיבות הטובות באמת (אלה שמאד קשה להתקבל ולא מקבלים כל אחד).
כנראה שאח''כ כבר לא נשאר כסף.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
44.
כתבה יפה
אמיר,
מרכז,
17/05/05 15:54
|
|
 |
43.
זה כן חשוב מאיזו עדה
נתי,
17/05/05 15:38
|
קיבלת כוסות בחתונה כי המוזמנים שלך היו אשכנזיים ! וזה בדוק. בפעם הבאה תתחתני עם יוצא עדות מזרח ותבחיני בהבדל !
ול33 התגובה שלך מראה שתימנים חכמים גם אני לא היתי מזמין אותך לשום מקום ואפילו לא בחינם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
התחתנתי עם מרוקאי
קלייר,
רחובות,
18/05/05 10:39
|
או קיי. אני התחתנתי עם מרוקאי. ואכן הצד שלי הביא כוסות ושלו הביא צ'קים שמנים. אבל... כל סכום נמנה ונרשם, שידעו ההורים והאחים מה לשלם בחזרה למי בחתונות ובארועים הבאים. עניין המתנות בחתונות מרוקאיות יצא מפרופורציות. אנשים שאין להם כסף משלמים סכומים גבוהים בידיעה כי יקבלו חזרה באירוע שלהם, או לפעמים נשארים בבית כי אין להם ממה להביא. ולכל זה אין קשר עם קמצנות במסעדות ובחיים בכלל, שגם היא עניין של תרבות ומנהג. ואגב, הקמצן הגדול ביותר שאני מכירה הוא יוצא מקנס, עיר מרוקאית שתושביה קמצנים חולניים ידועים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא טענתי שהאשכנזים קמצנים
נתי,
18/05/05 11:31
|
הגברת התלוננה שהיא קבלה כוסות לחתונה וזו הראיה שדתיים קמצנים. היא קיבלה כוסות כי אמא שלה נתנה כוסות וסבתא שלה בגליציה נתנה כוסות. אז לפחות שלא תתלונן. ושלא תכפיש את כל הדתיים, חוץ מזה שלא תציג מנהגים של אשכנזים כאילו זה מנהגים של דתיים
הגב לתגובה זו
|
|
 |
42.
תלוי בבן אדם - לא בהיותו דתי
מירית,
חיפה,
17/05/05 15:24
|
אני דתייה ואני לא מתקמצנת על דברים שציינת אבל כמו שבכל חברה יש קמצנים גם אצלנו יש קמצנים גם אם תחיי עם חילונים תגלי שגם אצלם יש קמצנים זה תלוי באדם במוצא שלו בחינוך וכדו' ולא בזה שהוא דתי . נ.ב אם אין לך משהו נורמלי לכתוב עליו על תכתבי או תבקשי רעיונות מאיתנו הקוראים
הגב לתגובה זו
|
|
 |
41.
אם זו לא הייתה אמת עצובה...
תל אביבית,
תל אביב,
17/05/05 15:09
|
כן, מה לעשות זה ככה (נכון שזו הכללה ואני מכירה יוצאים מהכלל אבל בגדול התיאור מדוייק)! אל תיתלו בזה שמדובר בג. שמואל זה קורה גם עם החברה מתל אביב ומירושלים לא צריכים לשלם על ה''מנגל'' כי הגיעו מאוחר (אבל אכלו ושתו מהכל), הם צמחוניים (ופיתות, סלטים, שתיה חריפה ושתיה קלה מה איתם?- להם אין עלות?), יוצאים למסעדה וטוב באמת שיש מחשב מדעי רק בו יש מספיק מקומות אחרי הנקודה בשביל החישובים המסובכים של תשלום וטיפ או יוצאים לפאב כמובן עדיף לשבת ולקטר כל הערב על המנצ'יז המעופשים שניתנים חינם במקום ''לקושש'' עוד 20-25 ש''ח במשותף מכל המשתתפים ולהזמין ''ליד שתיה'' נורמאליים יותר (בייגאלך וכד') - וכשאני משווה את זה ליציאה למסעדה/פאב עם חבר'ה חילוניים אין מה להשוות יוצאים מתוך הנחה שכולם הזמינו פחות היותר באותו סכום (5-15 ש''ח פלוס-מינוס) ואת הסה''כ מחלקים במספר המשתתפים ובזה נגמר הסיפור (ואיכשהו אף פעם לא חסר כסף לטיפ תמיד יש יותר מ- 10% הנהוגים)
לדתיים יש הרבה יותר ארועים זה נכון אבל אני מזמן הגעתי למסקנה שלא צריך ללכת לכל ארוע שמזמינים אותי (עשינו יחד שירות לאומי לפני כך וכך שנים ומאז לא היינו בקשר ולא ממש מובן לי למה הזומנתי ויש עוד הרבה דוגמאות)
ועלות החינוך הדתי... הנושא ראוי לטור נפרד ולא ממש מחמיא משל עצמו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
40.
צדיקים
ק,
17/05/05 14:49
|
אמרו חזל צדיקים ממונם חביב עליהם מגופם כין שהוא בידם נקי מן הגזל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
39.
פשוט גיבוב של שטויות
טלי,
דתיה מלידה,
17/05/05 14:38
|
בלשון המעטה, אין שם אמת בטור הזה, ואפילו הנסיון העלוב לשנינות כאן, פשוט מעורר חמלה. את פשוט קמצנית. למה את חושבת שכולנו ? כל הדתיים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
38.
היהודים בכל העולם ידועים
כנסו,
17/05/05 14:25
|
היהודים בכל העולם ידועים בקמצנותם, זאת עובדה. אבל מצד שני ידועים גם בעושרם, הרי אין בזבזן עשיר
הגב לתגובה זו
|
|
 |
37.
ארוחת בוקר וצהריים גם...
מדריך טיולים,
מרכז,
17/05/05 14:22
|
ניתן להוסיף את אילו שיורדים לארוחת בוקר בחדר אוכל במלון עם תרמיל ובתנועות מיומנות מסליקים סנדביצים, יוגורטים פירות ועוגות הכל עטוף במפיות ולפעמים מבקשים גם שקית ניילון מן המלצר וממלים את התרמוס במיץ, כאילו שבארץ אין איפה לאכול כשר במשך היום... לרחוב הירקון או תל ברוך הם בטח לוקחים כף נעליים, ''שילמנו אז עד הסוף...''
הגב לתגובה זו
|
|
 |
36.
בושה וחרפה. להוריד את הכתבה.
יואב,
ירושלים,
17/05/05 14:15
|
זוהי גזענות לשמה . וכותבת המאמר היא גזענית כמו אחרוני הגזענים. אחרי זה מתפלאים למה בחברה ההישראלית יש כל כך הרבה שסעים ומריבות.
ושלא יהיה לכם ספק : אני לא איש דתי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
35.
כמה מוציאים
מגיבה כפייתית,
מגזר דתי-לאו,
17/05/05 14:13
|
לחתונה אני נותנת בד''כ 180 ש''ח (לא יכולה יותר) ולאוטובוס שהוצאנו לגוש קטיף כולם שילמו בלי טרוניות 36 ש''ח לנפש.
אגב במגזר שלנו יותר חתונות ב''ה כך שההוצאה גדולה יותר, ואולי כאן מקור ה''קמצנות''.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
34.
מרוב בליינדייטים לא נשאר גרוש
ל"ת
דייטלוג,
הביצה הי-ם,
17/05/05 14:08
|
|
 |
33.
התימנים הכי קמצנים- לקרוא
שירי,
ים,
17/05/05 14:03
|
עוד לא נתקלתי בתימני שהקמצנות אינה נר לרגליו.תחשבו מתי בפעם האחרונה תימני או תמניה הזמינו אתכם לקפה,מסעדה או שהרימו תרומה כספית ולו זעומה ביותר? בדיבורים הם חזקים עוד תראו בהמשך את התגובות הנזעמות.אם לא זה פשוט שלא רכשו מחשב מטעמי קמצנות -אלא מה??
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הדתיים הכי גזענים בארץ
חילוני,
25/05/05 15:57
|
תראו איך אתם נשמעים? זה תימני, הוא קמצן, זה מרוקאי, לא, האשכנזים קמצנים.
אני נזכר בישיבה תיכונית שבמזל תפסתי מה קורה שם ועזבתי בגיל צעיר והעיקר לצאת מהמחנק הזה של הדתיים, רק גזענות ועדות כל הזמן.
איכס עליכם
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בולשיט
תימני אסלי,
22/05/05 16:25
|
אני תימני לארג', כל עוד יש לי כסף אני מפזר בכיף.
מה שכן... על אמא שלי אנחנו צוחקים שהיא תזמין פלאפל אבל לא תיקח קולה... מצד שני - היא תלך לקניון שלוש פעמים בשבוע ותגהץ את הויזה עד שתישרף.. או שתחיל פתאום באיזה בוקר סתווי/קייצי/חורפי/אביבי/ שהיא חייבת לעשות שיפוץ בבית, ואת המעט שחסכה (סדרך כלל זה קורה מיד אחרי שבאופן מפתיע באמת הצליחה לחסוך) תפוצץ על קבלן נחמד. כך שהדברים רחוקים מלהיות חד משמעיים.
גם במשפחה הרחבה שלי אני ממש לא מזהה קמצנות. מי שיש לו מוציא ומי שאין לא מוציא. זה דווקא הגיוני.
וחוצמזה, מה זה בעצם הגזענות הזאת??:)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יש משהו בדבריו
תימני,
יוצא צנעא,
19/05/05 17:24
|
כבן לעדה התימנית אני מוכרח להודות בחיוך שיש משהו בדברים. זו לא קמצנות כי אלא חסכנות תהומית. וצריך להבין את זה על רקע המצב בו הם היו חיים בתימן.
אבל מכאן ועד לא לשלם במסעדות נו... זה קצת מוגזם. אני יכול להעיד על בני משפחתי ועלי שאנחנו לא כאלה אבל לא נבזבז סתם דברים בטח לא מים וחשמל או דלק במכונית. מה שצריך עושים ואפילו טוב אבל אף פעם לא צריך להגזים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מי יענה לך בכלל
אורי,
17/05/05 16:22
|
לא מתיחסים לכל מתוסכל שכותב משהו רק בגלל שפעם הוא רב עם איזה שכן ואז החליט שבהכל אשם המוצא שלו.
זה החרא במדינת ''היהודים'' שממזמן היא כבר לא מדינה של עם אחד.
לידיעתך- יש לי ידידים ממוצא תימני והם הכי טובים בכל מה שקשור לתת ולהזמין ע''ח לארוחות ויציאות משותפות. אז דברייך חסרי בסיס.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הם לא חוסכים בכדורי דום-דום
ל"ת
סרק סרק,
22/05/05 16:42
|
|
 |
נו -נדיבים גדולים הם לא
ל"ת
הנתנייתי,
19/05/05 00:40
|
|
 |
שטויות, חברים שלי התימנים הכי
אשכנזי,
25/05/05 15:58
|
לארג'ים, באים אליהם הם מבשלים ומארחים ויוציאו עליך כסף יותר מכל האחרים. ממש שטויות אתם כותבים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
32.
אהבתי. רוויטל עצה קטנה
אליס,
השרון,
17/05/05 13:59
|
מחילונית: את הכסף למנגל של יום עצמאות או לכל ארוע אחר לאסוף מראש ואז הטיעון 'אני אכלתי רק... ימנע.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
31.
אמת
אושרי,
ירושלים,
17/05/05 13:53
|
לצערי, הכל נכון. אולי בגלל שדתיים מתחנכים לשליטה עצמית שמובילה לקמצנות רגשית וכספית? אז נכון שיש לנו יותר ילדים ויותר צדקה, אבל ראבק, צריך להנות גם בעולם הזה ולא רק בעולם הבא.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
30.
חנונית מצטדקת
dan,
ירושלים,
17/05/05 13:34
|
מה חשבת שאחרי שורת הערכים המופלאה שהפולנים השמנים והמשופמים חינכו אותך עליהם עוד תוכלי להנות בלי להצטדק.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
29.
הכינור הקטן שמנגן.....
דני,
17/05/05 13:12
|
מי שראה את סרטו האלים של טרנטינו ''כלבי אשמורת'' ודאי יודע על מה אני מדבר. בפתיחה מופיע דיאלוג שנושאו הוא -הטיפ למלצרית- וכמו תמיד , גם שם הלחץ החברתי (והאקדחים) אילצו את המסרב לתת טיפ- ליתן בסופו של דבר. באמת ובתמים לא ברור לי מדוע על סועדים במסעדה בכלל , ובחתונה בפרט להשאיר טיפ למלצר/ית. ברור לכל , כי הסועד או האורח בחתונה, אינו המעסיק של המלצר/ית ולכן לא חלה עליו חובה כלשהי לשלם בגין עבודת המלצרות. החברה , מסיבותיה היא הנהיגה נוהג לפיו מפרשים ''תרומת מעשר'' (או 14%) למלצר/ית בסוף הערב- הנוהג הזה הוא לא מחייב! יכולים המלצרים לכעוס- אך זוהי עבודתם ועל כך הם מקבלים שכר מבעל המסעדה או אולם החתנוות ( התנאים השפלים להם זוכים חלק המלצרים אינם מענינה של תגובה זו, אך אני מצר על תנאים אלו ומקווה שאלו יכולו להתפרנס בכבוד)מגדילים לעשות אלו המלצרים, אשר קבלו טיפ נמוך מזה שציפו ומסננים בסמוך לעזיהת הסועדים איזה ''מי שברך'' או תעלולי אוכל בפעם הבאה שנתקלים באדם- האם הסועדים בבורגר ראנץ' או במקדולנד משאירם טיפ?! התשובה שלילית. לאחרונה אף החלו הבארים והפאבים להניח כוס להשארת טיפים עבור הברמנים- חובה להסכים - כל אחד יחליט לעצמו (לפני שהברמן/נית יחליט עבורך .....) על אף דברים אלו, ברצוני לציין כי אני אכן משאיר טיפ למלצרים - למה? וואלה לא יודע.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
28.
קמצנות היא לא שאלה של דת!
ישראל,
גבעת שמואל,
17/05/05 13:12
|
רויטל התרשמתי מאוד מסגנון הכתיבה שלך ומהביקורת אך לצערי הבעייה היא לא קשורה לרמה דתית כזו או אחרת אלא לתפיסה ישראלית יהודית שקיימת בכל המגזרים . בתור מלצר לשעבר אגלה לך סוד מלצריות מקבלות טיפים ולא בגלל יכולת השירות שלהם וזה כמובן רק בד''כ מגברים שגם היו שמחים לקחת את אותה מלצרית אם היא הייתה עוצרת טרמפים . לגבי המנגל המשותף שמתמלא בעלוקות אז כדאי שתפני את הביקורת לעצמך - מי אלו חברייך שאת כל כך נהנת להיות בחברתם ? ואם הם כל כך גרועים מדוע ניזכרת השנה להתלונן או שזו הפעם הראשונה שאת הפראיירית ולא הטפילה אז תעודדי , פראיירים לא מתים הם רק מתחלפים . אין אני יכול להכחיש שחלק מהסיטואציות שתיארת בצבעים עזים מלאכותיים לא היו מוכרות לי אבל הבנתי והחלפתי חברים . לסיכום גברת ויטלזון תסתכלי במראה וכבר אמרו חכמים קשוט עצמך ...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
27.
אמור לי מי חבריך..ההמשך ידוע
ל"ת
יולי,
כפר הרואה,
17/05/05 12:59
|
|
 |
אין לכם שם בביצה חבר''ה מרוקאי
דויד,
17/05/05 15:03
|
מרוקאים לרג'ים שיפנקו אותך?? את פשוט לא בחברה הנכונה.... תמצאי חברה אלטרטיבית,יהיה לך כיף בחיים... (תשאלי את אישתי -היא יודעת על מה אני מדבר!!!!)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
26.
ככה זה כל הישראלים, נשמה
ל"ת
ישראלי,
ישראל,
17/05/05 12:21
|
|
 |
25.
מכיר את הדתי האחר
אריק,
פ''ת,
17/05/05 12:04
|
אחותי את חיה בסרט, צאי מביצת הקמצנות ותגלי הרבה דתיים שיודעים לחיות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
24.
ככה זה כשמתחברים לחברים כאלו !
ez,
17/05/05 12:03
|
תמשיכי להתחבר לסנובים שאוהבים את עצמם מגבעת שמואל, ואל תתפלאי שזה קורה לך
הגב לתגובה זו
|
|
 |
23.
טיפ למלצר בחתונה
מאן דהוא,
17/05/05 11:59
|
הם יודעים שהערב אין מצב לטיפ, גם אם יחייכו עד שיקרעו לסתותיהם לגזרים? תקשיבי טוב טוב חתונה זה לא מסעדה המלצרים מקבלים כסף מראש וכפי שאת יודעת הטיפ משולם להם מראש בהסכם עם בעל האולם לכן לא חייבים לתת להם טיפ גם אם הם ילעסו את האוכל בשבילנו בחתונה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
התגובה שלך היא בדיוק ההוכחה
אלון,
מרכז,
18/05/05 01:56
|
לזה שהיא צודקת. לא יודע אם יצא לך להיות בחתונה של חילונים אבל הטיפ הוא ללא קשר לכיסו של הממלצר ולאירוע בו הוא ממלצר. כן, גם בחתונה נהוג לשים טיפים, במיוחד אם אתה מודיע למלצר מראש שיפנק אותך ביינות ובירות ושתיה חריפה ומה לא..... בקיצור, תפנים. גם בחתונות יש מצב לשים טיפ. לא בכל חתונה- שוב תלוי בשירות...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אין מלצרים בחתונות החרדים.
דדי,
17/05/05 15:27
|
בעלי האולמות הללו מעסיקים בני נוער מכל הבא ליד מבלי שיהיה להם מושג איך ממלצרים. אם חרדי יוצא מאירוע כזה מבלי שנשפך רוטב על ראשו או בגדו הרי זה נס גלוי. צריך ל''היכנס'' בבעלי האולמות הללו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
על זה בדיוק הכתבה
אורי,
17/05/05 13:43
|
גם מלצרים בבתי קפה אמורים לקבל משכורת. אני בכל ארוע אם יש מלצר שצמוד לשולחן שלי משאיר לו טיפ
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נו... ואתה זה רק דוגמא קטנה
ל"ת
מירב,
17/05/05 12:18
|
|
 |
22.
אשרי,
דתי עם כיפה,
17/05/05 11:54
|
שחברי הם לא חברייך
מעולם לא נתקלתי באיזשהי קמצנות מיוחדת שקשורה לרמת הדתיות של המעורב.
יש קמצנים ויש לארג'ים. זה לא קשור לרמת הדתיות, זה יותר קשור לאופי של הבנאדם.
אז את החברים שלך הרגילו להתקמצן. את שלי - לא.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מסכים
אריק,
פ''ת,
17/05/05 12:06
|
|
 |
והיכן זה החור הדלוח??
ל"ת
גלעד,
18/05/05 16:54
|
|
 |
21.
לגמרי צודקת
בן ציון,
י-ם,
17/05/05 11:40
|
אבל רק טעות אחת: בועלי השפנים ואוכלי הנדות הם אנחנו הדתיים הקמצנים. שדרך אגב ככל שאנו נהיים יותר דוסים אנחנו יותר קמצנים וככל שאנחנו יותר חובבי דת ומסורת אנחנו מוכנים לשתות קצת מים במסעדה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
20.
מתנות של דתיים
תני,
רחובות,
17/05/05 11:38
|
צודקת. כיוון שאצלי בחתונה היו גם דתיים וגם חילונים אז אני מעיד: חילונים - צ'קים סבירים בגודלם. דתיים - 3 כוסות מכוערות של דודה פרומה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
דתיים חילונים וקמצנות
מוטרדת מהחומרנו,
17/05/05 14:06
|
כותב יקר אי פעם עשית חישוב כמה חתונות וארועים יש למשפחה דתי לעומת משפחה חילונית ממוצעת , כמה עולה חינוך אצל משפחה דתית לעומת משפחה חילונית , אני דתית ואחי חילוני שנינו נקראים מעמד בינוני כשלי בממוצע יש כ15 חתונות בשנה בערך ומסוגי קרבה שונים , בנוסף בר מצוות בריתות וכו' ולאחי (ואנחנו בקשר טוב כך שאני יודעת מה קורה) 3 חתנות זה הרבה , חינוך לילדים במשפחות שלנו כשיש כבר שלשה בגיל חטיב ומעלה עולה כ40000 שקל , עוד לפני חוגים נגינה וכו' ואצל החילונים שלשה ילדים שלומדים לפעמים במסלולי אקסטרה בבתי הספר שלהם עולה 1500 לילד מעשר כספים , כשאני יושבת בחברת החברה של אחי וחברותי החלוניות מימי נעורי , מעט מאוד בכלל מבינים מהו המושג וששומעים שיש כזה דבר מה 10 אחוז מהנטו הולך לצדקה , הם פוקחים עניים בהשתאות ואפילו נראה להם שזה מוגזם אני לא מאלה שמביאים 3 כוסות לחתונה ומתנותי ברוך ה' עומדים גם בקו החילוני , אבל חברי מסביב שמגדלים ילדים רבים , שעלות חינוכם גבוה , ונותנים היכן שצריך באמת , לא תמיד יכולים כלכלית לעמוד גם בסכומים שאני נותנת . גם אני נשאתי בשנים האחרונות ויחסית ליכולות הכלכליות של האנשים , קיבלתי בהחלט סכומים יפים מאוד , כ 25 אחוז היו חילונים ובאופן יחסי לא ראיתי הבדל. אז חביבי בשביל מה להשמיץ , תשמח שמצאת בת זוג ואתה מקים משפחה ואנשים מצאו זמן מזמנם היקר לבוא לשמח אותך ותאמין לי גם לשל כוסות יש שימוש.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
את קמצנית,תפסיקי לעשות מזהאדא
מישה השובב,
17/05/05 15:00
|
בוא י אני אגיד לך משהו.. מי שבא לחתונה ולא מכסה את העלות של המנה שלו הוא קמצן-נקודה.... כל חילוני עם שכל מבין את זה. וכל דתי קמצן ממציא אדאולוגיה בכדי לנסות ולהתעלם מזה.. אתה לא יכול לכסות את מנתך?אל תבוא,תישאר בבית,קמצן,
הגב לתגובה זו
|
|
 |
המציאות עולה על כל דמיון
קלייר,
ליד רחובות,
17/05/05 11:52
|
אכן, אין שום הגזמה בכתבה. אני מעידה אישית על חברה טובה שלי בעלת אמצעים, שאף פעם לא מזמינה כלום כי 'היא לא רעבה', רק מים בבקשה, ולא, לא מינרליים, וכשמגיעות המנות היא טועמת מכולם, ואוכלת יותר מכל אחד אחר!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זה הסיבה שהיא בעלת אמצעים.....
meir,
usa,
22/05/05 06:45
|
|
 |
מה הקשר?
ענת,
17/05/05 21:19
|
|
 |
19.
כל מילה בסלע
ל"ת
חגית,
ירושלים,
17/05/05 11:26
|
|
 |
18.
החילונים הקימו את תעשית החסד
מציאותי,
17/05/05 11:21
|
זה בכלל לא הדתיים. זה חילונים שמתחפשים לדתיים כדי שהדתיים לא ירגישו שלא בנוח עם זה שהם בעצם לא נותנים. כולנו לא יודעים מה באמת קורה ורק רויטל עם עיניים פתוחות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מי הקים את מדינת הרוחה ?
הנתנייתי,
19/05/05 00:43
|
חילונים - מה לעשות, לא שאני מזלזל בגמ''חים ובסיוע בחברה הדתית אולם אל תשכח שבקרב ה''חילונים'' למעשה אתה אמור לשלם מס אמת למדינה (לא שחילונים או דתיים עומדים בזה ) וזו אמורה לדאוג לאזרחיה כולל החלשים הזקנים החולים - מה יותר נאצל מזה ? לא שנור אלא תמיכה ממוסדת
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תתפלא...
מציאותי מאד,
ת''א.,
18/05/05 01:59
|
זה ממש לא קשור. כמו שחילונים תרמו ב''יום-טוב'' ובשירותרום, ולאגודה למלחמה בסרטן, אז נכון שגם הדתיים תורמים לכל אלה ולעוד קצת אבל זה ממש לא קשרו. בכל מה שהיא כתבה היא צדקה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
17.
שטיות
מזכירה,
מרכז,
17/05/05 11:14
|
כשיש על מי להוציא כסף וכל אגורה מחושבת ובמקום הופעה נקנה לילד אוכל מזין וטוב יותר או בגד להחליף אז הופעה היא מיותרת אין כסף אין כוח ואין זמן אים זה בחינם אז אולי נשקלת האפשרות כלב דורש פחות מילד
הגב לתגובה זו
|
|
 |
את חצופה.
ענת.,
23/05/05 05:23
|
יש לי לא מעט ילדים (תתפלאי יש כמוני, אולי תשתי קצת מיים זה יעזור לך להלם) חילונית גמורה אני. לא נוהגת לצאת למסעדות, סרטים או הופעות אך בכל מה שקשור לילדי - אני לא אחסוך. במידה וחוגגים חג מסויים עם חברים,זה ברור וטריוויאלי שאני, בתור בת אדם הוגן - צריכה לעזור כלכלית לאלה שאירחו אותי. אתם רבים על 15 ש''ח בחלוקה של תשלום ואת באה ומסתכלת על כל העסק ככלב עולה פחות מילד ? קצת הומור עצמי לא יזיק לך גברת, ואם נעלבת תודי שנעלבת ותמחי בצורה קצת יותר נורמלית. לא כל התקפה היא הגנה טובה, במיוחד כשהטיעון המרכזי בה מצוץ מהאצבע.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
16.
ענק!!!!!!!!
אחת,
17/05/05 11:08
|
את הקטע עם המחשבון, חוויתי בזעזוע לפני שבועיים, אחד מהזוגות התווכחו על 15 ש''ח חסרים הוציאו מחשבון והתחילו לערוך רשימה מפורטת....בכל ימי חיי לא התביישתי כך, הוצאתי את הכסף שהיה חסר כדי שנוכל לברוח משם מהר....(סתם אגב, אני סטודנטית תפרנית ולהם בלי עין הרע לא ממש חסר...)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
15.
אכן טעות
נעמה,
17/05/05 11:00
|
נכון. בטוחה כי הכותבת התכוונה הפוך: בועלי הנידות ואוכלי השפנים.... אנא תקנו סה''ב קטע נחמד
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נעמה - קצת הומור לא יזיק
ל"ת
השפן הנבעל,
17/05/05 18:36
|
|
 |
הלווו? זה אמור להצחיק, כאילו?
ל"ת
דן חסכן,
פולניה,
17/05/05 14:19
|
|
 |
14.
כל כך נכון...
מרים,
מרכז,
17/05/05 11:00
|
זה לא יאמן... אף פעם לא חשבתי על האבחנה הזו בין דתיים לחילונים בעניין הזה, אבל זו האמת...הם הרבה יותר קלילים...מישהו יכול להגיד לי למה?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
13.
בינתיים הדתיים תורמים הכי הרבה
נורית,
ב''ב,
17/05/05 10:51
|
סדרי עדיפויות. חילונים מבזבזים על שוסי ודתיים תורמים לצדקה. זה לא אני המצאתי זה ממחקר שנעשה בבר אילן. חרדים הם התורמים הכיי גדולים אוביקטיבית, בלי קשר למצב ההכנסה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אגב האם בחנו במקביל
הנתנייתי,
19/05/05 00:46
|
האם למשל חרדים מעלימים מס הרבה יותר מחילונים שהרי מתנהלת שם תעשית כסף שחור מכאן ועד הודעה חדשה :- אז בטח שנשאר כסף לתרומות ,שישלמו כל 15 בחודש מע''מ מבס הכנסה וביטוח לאומי (שזו תמיכה ממוסדת בחלשים או לפחות אמור להיות) ואז נראה כמה ישאר לתרומות ולהשכלה כללית חילונים תורמים (אם כי דואגים שלא יחתכו קופונים בדרך כל מיני מגייסי כספים)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
סושי - ולא שוסי ! וזו השקעה.
ל"ת
חילוייני,
17/05/05 11:51
|
|
 |
12.
כמה שאת צודקת..
HH,
גבעתשמואל,
17/05/05 10:46
|
סוף סוף, מישהו אומר זאת בגלוי. בגלל זה, אף בר/מסעדה/פאב של דתיים לא יכול להתקיים לאורך זמן, כי מה לעשות ככה הם, גלותיים וינטיים ...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
11.
קצת התבלבלת לא?
הצופה,
17/05/05 10:46
|
עד כמה שידוע לי שומרי התורה והמצוות הם גולי חסדים ותורמי הכספים הגדולים ביותר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
10.
למען הדיוק!!!
בן מלך,
17/05/05 10:43
|
ישנם כאלו שהיו חייבים לצאת מוקדםת ושבאמת לא אכלו כלום !!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בן 1000
ל"ת
לאנס ארמסטרונג,
17/05/05 19:42
|
|
 |
בן 2000
ל"ת
לואי ארמסטרונג,
17/05/05 20:19
|
|
 |
9.
חפשי כותרות אחרות
גילגיל,
ההתנתקות הבא,
17/05/05 10:36
|
למה ללכלך ועוד בהכללות. זה קורה לכולנו . וגם לחלוניים לא חסרה הקמצנות רק חלקם קוראים לזה ''חסכנות'', במיוחד חברה שגדלו בבית שמוצאם מארץ שמתחילה ב -פ........ גם היקים.......... אהבתי את המשפט האחרון ....שביל הזהב לא באמת עשוי מזהב, לא לא ידענו!!! אז ממה....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
צודקת לחלוטין
סטודנט,
17/05/05 10:03
|
אני מזדהה לחלוטין עם כל טיעוניה של הכותבת. זהו אכן המצב במגזר שלנו ועלינו להשתדל לשים לב לדברים הללו ולשפר אותם
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
אולי צריך חברים יותר טובים?
טלי כהן,
ירושלים,
17/05/05 09:55
|
כל אחד בוחר להקיף את עצמו עם סוג מסויים של חברים ואולי שלך לא מוכנים לתת מעצמם (ומכיסם) בשביל אחרים, חבל זה לא צריך להיות ככה!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
מדוייק להפליא
שוריק,
17/05/05 09:48
|
הגיע הזמן להודות על האמת: רוב הדוסים קמצנים
(אולי זה בגלל שיש להם מיליון בליינדייטים לפני החתונה?)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
מהקמצנית הראשית
אני שניה,
בתגובות!!,
17/05/05 09:41
|
א. הטור מעולה!! צודקת בכל מילה. ב. לפעמים באמת חבל סתם לפרוט סכף, זה לא מקמצנות... ג.תמיד טוב לחסוך. ככה יש כסף ליסוע לחו''ל כל קיץ ד. בפעם הבאה אני אדרוש זכויות יוצרים על הסיפורים שאני מספרת לך (ע''ע הספר מהבוידעם. אגב, הוא היה חדש לגמרי. אז מה אם הוא מתאים יותר לילד באוניברסיטה...)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
גדול מהחיים! מצחיק לאללה
עיתונאי,
17/05/05 09:37
|
למרות שאנחנו לגמרי לא צריכים ללמוד מהחילונים כי שם יש בזבוז נורא והוצאת כסף והרבה רק כדי שיראו!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
האם אכן ''חילונים'' אקסטרבגנטים
הנתניתי,
19/05/05 00:39
|
אף בחורה חילונית שאני מכיר לא יוצאת מהבית עדויה מיטב מחלצותיה ועדייה כפי שיוצאות בנות המגזר בשבת להראות כמה תכשיטים יש עליהן וכמה יקרים בגדיהם
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
אין לי מושג על מה את מדברת
איתמר,
17/05/05 09:32
|
כנראה יש לך מיליה חברי מאוד מוגבל ומאוד אומלל אם כך נראים ימייך. על כל פנים, אם הרעיון היה לשעשע ולהצחיק- אז הצלחת בכל זאת, איך שהוא... לסתותי לא נקרעו לגזרים
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
הקטע הטוב ביותר בכתבה ....
דתילוני,
קופיפי,
17/05/05 09:29
|
שורה שמונה מהסוף. בעלי השפנים ואוכלי הנידות... נראה לי שהתהפכו היוצרות. או שאני לא יודע על מה חשבה הכותבת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
חנוך דאום קדם לה
היא לא הראשונה,
19/05/05 13:33
|
השתמש ב''מילה האחרונה'' בביטוי ''אוכלי נידות ובועלי טרפות''.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ג'קי לוי במופעו הראשון
ל"ת
קדם לה,
31/05/05 16:12
|
|
 |
תתפלא :)
ל"ת
דן,
17/05/05 11:18
|
|
 |
1.
לשון הרע
דתי,
גאה,
17/05/05 09:23
|
מאיפה את לוקחת את זה? אם את קמצנית אל תלכלכי על כולם. הדתיים שאני מכיר לארג'ים וגומלי חסדים. טענות של אנטישמיים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מצחיק וגם צודקת
איציק,
17/05/05 16:36
|
|
 |
צודקת
שילה,
אילת,
17/05/05 16:32
|
|
 |
צודק
דתיה גאה,
רמת גן,
17/05/05 12:03
|
אתה ממש צודק ולכותבת: אם את באמת כזאת אז המצב שלך באמת עצוב אבל אל תכללי אותנו
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שפיכות דמים
אקסטרא לארג',
ר''ג תובב''א,
17/05/05 11:11
|
כותבת יקרה! אם אינך אוהבת לשפוך דמים במסעדה או בחתונה, מדוע תשפכי דמים של אחייך למגזר, החפים מכל פשע?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אולי. אבל חסרי חוש הומור זה
ל"ת
בהחלט אתם,
17/05/05 10:53
|
|