 |
47.
אנא פרסמו את תגובותיי !!
מיכאל דושינסקי,
פראג, צ'כיה,
05/06/05 06:02
|
שלום רב יקיריי ב-NRG, שלחתי הלילה תגובה זו וכן מס' תגובות-לתגובות. חלקן התארכו מעט. הן אינן מתלהמות. הן עונות דבר דבור על אופניו. אנא, בטובכם, פרסמו את כולן. כפי שכבר נוכחתם, איני מתחבא מאחורי שמות לא-מזוהים, ואיני משליך מררה וארס. אנא, בואו לבקר בפראג, אשתדל לעזור לכם, ואשמח אף להתראיין. מיכאל דושינסקי פראהא, הרפובליקה הצ'כית. נ''ב את דעותיי אני מביע דווקא מתוך היכרות אישית וידידותית רבת שנים עם כל הנוגעים בדבר, ואולי דווקא גם משום שאין לי כל נגיעה אישית: אין לי שום תפקיד באף אחת מן הקהילות או האירגונים והמוסדות כאן, אבל אני עוזר ונענה לכולן כשאני מתבקש להוסיף בתורה ובלימודה. גם משלמים לי על כך, לפעמים, כי זה מקצועי ומקור פרנסתי. אגב: לא רק ''קהילה VS חב''ד כאן! יש כאן מספר קהילות/אירגונים המנהלים הרבה פעילות יהודית-קהילתית: 1. הקהילה הראשית, אורטודוקסית. בראשה הרב סידאן וסגנו הרב מנחם קלכהיים. מייזלובה 18, פראג 1. כל התפילות, יום-יום, שבת וחול. 2. בית הכנסת ''היובל'' ברח' ירושלים (Jeruyalemska). אורטודוקסי. בראשות הרב ד''ר שמואל אברמסון. בליל שבת ובשבת בבוקר יש מניין+קידוש. הצ'ולנט הכי טעים בפראג! (מסונף לקהילה הראשית.) 3. הקהילה השייכת לאירגון: ''מסורתי-עולמי''. קונסרבטיבית. בראשה הרב ראובן (רון) הופברג. מתפללים בליל שבת במייזלובה 18, בקומה השנייה. 4. ''בית שמחה''. ארגון ''רפורמי-רֶה-קונסטרוקציוניסטי''. אין רב. יש לפעמים אורחים. בליל שבת מתפללים ברחוב מַאנֶסוֹבַה 8, פראג 2. פעם בחודש בשבת בבוקר יש תפילה עם הרב הופברג הנ''ל (!). 5. ''בית פְּרַאהַא''. ארגון ''מעין קונסרבטיבי''. אין רב, יש אורחים מדי פעם. מתפללים בלילות שבת ובחגים ב: בית הכנסת ה'ספרדי' (Spanelska synagoga.) 6. ZLU = Zidovske liberalni union, ''האיחוד הליברלי היהודי''. זהו אירגון הטוען שהוא ריפורמי/ליברלי. אין רב, יש אורחים. נפגשים (לא כל ליל שבת, אך לאחרונה ביתר תכיפות) ברח' דְלוֹאוּהַא 37, פראג 1. 7. מרכז חב''ד. רחוב פריז'סקה 3 (Pařířžská), פראג 1. יש 2 רבנים: הרב מאניס באראש והרב משה מייזליש. יש תפילות כל ליל שבת, שבת בבוקר ואחה''צ-מוצ''ש וכן בחגים. קידושים, ארוחות, הכנסת אורחים חמה. ל י ד י ע ת כ ם ולפירסום ! ! !
הגב לתגובה זו
|
|
 |
46.
הרב סידון -
משפחת לפקוביץ,,
מושב מזור,
03/05/05 00:23
|
לפני כמה חדשים ביקרנו בעיר פראג ןפגשנו את כבוד הרב סידון, התרשמנו שמדובר ברב מכובד ותלמיד חכם, בודאי שלא בריון שמכה בחורות בבית הכנסת בשבת..
אגב, אולי מישהו מן המעורים בעיר מכיר מורה בעל נסיון לעברית בעיר פראג? עבור קרוב משפחה בפראג, יהודי צ'כי רחוק מן היהדות ואדם נפלא.
lefko219@hotmail.com
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אכזריות אנשי הרב סידן
אליהו,
פראג,
03/05/05 11:34
|
נכחתי בתקרית, הרב סידן אמנם לא היכה בעצמו אך האנשים שלו היכו אותה באכזריות והוא עמד שם והסתכל, הוא לא עצר את זה. הוא גם לא התעניין בשלום הילדה שהיתה אחר כך בבית חולים.. ככה מתנהג רב?? ככה מתנהג יהודי?? ככה מתנהג גבר??
הגב לתגובה זו
|
|
 |
45.
בנים מרביצים לבנות?
יחזקאל,
אשדוד,
02/05/05 02:02
|
אתם רוצים להגיד לי שהיו שם בחורים שלא רק שלא עזרו לבחורה אלא עוד ממשיכים ליהיות בצידו של האדם המכה הנבזה הזה?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
44.
הרבצה לבחורה- דבר מזעזע
שרית ואלי,
ירושלים,
02/05/05 02:00
|
איך שזה לא יהיה, מאיזה צד שלא תקראו את זה, זה, שזה היגיע לאלימות, ועוד הרבצה לבחורה, זה דבר נורא ומזעזע!! אנשים צריכים לעשות פה ''חושבים'' ולקחת את עצמם לידיים. לא יתכן שככה פותרים ביני אנוש בעיות (לא משנה מאיזה סוג) להרביץ לבנות?? זה נורא. מזעזע.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
43.
שנאת חינם
בוריס קגן,
אשדוד,
21/04/05 00:52
|
אני קורא בתגובות שוב ושוב. דמעות בעיני. כל כך הרבה שנאת חינם, כל כך הרבה עולה, דיבה ונטר. כואב הלב.
מעניין, אגב, ככל שהתגובות פוגעת יותר, כוחניות יותר ומלבינות פנים יותר, כך העברית שבה הן כתובות עלובה יותר, רצופת שגיאות, עניה ומבישת את דובריה וכותביה.
עצוב.
פסח כשר, יהודים. הרבו באהבת חינם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
42.
הרב מני חזק ואמץ
יאיר ואביגיל,
עטרת,
20/04/05 13:10
|
חיזקו ואמצו, אל תרפו ידיכם מהעשייה למען עם ישראל בתפוצות! המשיכו לפעול למען האמת והשלום, כהרגלכם תמיד!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מני פועל למען השלום??הצחקתני
יעקב,
פראג,
27/04/05 11:32
|
|
 |
עצוב להודות בעובדה שמני מסכסך
סטודנט ישראלי,
פראג,
02/05/05 03:16
|
עצוב לומר שזה נכון, מני קלכהיים במקום ליהיות רב ניהיה פה תומך פוליטי, סכסכך, מסכסך ומסוכסך, אכן אולי זה לא אותו מני כמו שהכרתם אתם ,מעטרת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
41.
רציתם לדעת מי זה דושיסנקי?
יעקב,
פראג,
15/04/05 14:13
|
http://www.nfc.co.il/ShowPeople.asp?docid=177&subjectID=6
אותו אדם שקורא לעצמו ''רב'' הופיע לפני כשנה בפרסומות בטלוויזיה הצ'כית ובשלטי חוצות מחופש לסנטה קלאוס!!!. אז לזה אתם קוראים רב???? חז''ל אמרו ''אמור לי מי חבריך, ואמור לך מי אתה'' אז חברם של סידאן וקלכהיים זה אותו אדם שקוראים לו דושינסקי. וכל אלה זה אותם אנשים שעושים ביזנס מהיהדות!!!.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
40.
על רבנות פראג
מיכאל,
פראג,
15/04/05 13:53
|
היות והרב סידאן אין לו מוסג בתפקידו הסוכנות שולחת לו סגן מהארץ. היות ועיקר עיסוקם בגיור מונה להם בית דין מיוחד מהארץ.היות והרב וסגנו לא מבינים בכשרות לקחו גוף יעוץ זר שלא יעץ ורק גבה כסף. היועץ והגופים בולעים 40 אחוז מהתקציב.הסגן מהסוכנות לא עושים דבר וגם אין להם הכלים לעשות הם דוברים עברית בלבד בכשרות מןסדית הוא לא מבין כי מעולם לא עסק בכך.למד חינוך אך אינו דובר צכית או אפילו אנגלית.בחנוכה הדליק בפומבי חנוכיה לא כשרה ובלבל את הילדים שלמדו על חנוכיות כשרות. בפורים לא הכין דבר בתיכון רק דיבר עם מתורגמן על החובה לעלות לישראל כל פעם מחדש בכיתה שאין ולו יהודי אחד לתלמידים ולהנהלה נמאס.הרב הצעיר מכונה בצכית תפוח אדמה לוהט מן אדם לא שימושי שכל אחד זורק אותו לשני ואף אחד לא יודע מה לעשות איתו והוא עולה הון.אז הוא מצא לו עיסוק פוליטיקה פנים קהילתית ותמיכה בצד שמפר בגסות ובאלימות פסק דין רבני מהארץ כשהדיין הוא לא אחר מאותו רב שהוא טוען להחזקת סמיכה רבנית ממנו שבועיים לפני שהיגיע לכאן.בינתיים הוא עסוק בהדפסת כרטיסי ביקור עם תארים כגון סגן נשיא פה ונסיך שם עם דושינסקי שהפך כאן לדוקטור ופרופסור ליועץ לעיניני אופרה ובלט ושיחק את סנטה קלאוס בשילטי חוצות וטלויזיה.אגב כל הרבנים הדיינים והיעצים הם כיפות סרוגות ושוללים את הלגיטימיות של כל מי שאינם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מי אתה מיכאל?
מיכאל דושינסקי,
פראג, צ'כיה,
05/06/05 04:24
|
בוא בבוקר ב-0700 ללמוד. לאחר הלימוד אענה ברגיעה על כל שאלותיך, שלא כ''כ מתאימות בסגנונן למי שנושא, כמדומני, בתואר רב... מיכאל דושינסקי
הגב לתגובה זו
|
|
 |
39.
אבלבל אתכם עם עובדות
מיכאל ירוחם,
פראג,
15/04/05 12:06
|
ראשית לא חלמתי כפי שמאן דהוא כתב.אישתי היא דור רביעי לחברי קהילת פראג.היגעתי לכאן לבקשת הקהילה היהודית על מנת לשדרג את רמת הכשרות בעיר ואשתי את רמת הוראת מקצועות היהדות ובעידודו של הראשון לציון הרב מרדכי אליהו שליטא לאחר שביקר בקהילה ובבית הספר.ואכן מספר אוכלי הכשר בעיר עלה ב300 אחוז בשנתיים למרות ניסיונות הפרעה מצד רבני הסוכנות הצעירים והילדים בבהס כבר יודעים על חגים ומנהגים ומכירים את התפילות. מאז הרב בראש מתפעל את האלט נוי מעולם לא חסר מנין ודברי התורה שבו ורמת התפילות מכבדות כל בית כנסת מרכזי בעולם להבדיל מהמצב הקודם שבו נאלצנו להיתבייש יום יום מהתיירים מהשטויות שנאמרו לחזור על קריאת התורה מאחר שמר סידאן לא הכים שיתקנו אותו אך מאידך לא איפשר לאיש זולתו לקרוא.הרב סידן הודך כדין על ידי ראש קהל שקיבל 85 אחוז מחברי הקהילה.כשהסיבה היא אי סדרים כספיים חמורים.ההנהלה הנוכחית לא נבחרה אלא השתלטה בכח על הקהילה ובפרשיית שוחד שנחקרת רשמה ראש קהילה אחר במשרד התרבות הצכי . בבית הכנסת הותקפה ביתי קשות עי גבר שהוא רופא נשים וגרם לה 12 שטפי דם וכל פשעה שדרשה לאפר להכנס לבית הכנסת לכל יהודי באשר הוא יהודי . שחררתי את ביתי מהתוקף ואדם נוף שבא לעזור לו נפגע ממתפללים ישראלים אחרים שחשו לעזרת הילדה הישראלית שסבתא שלה וסבתא רבה שלה היו מתפללי האלט נוי עד שנשלחו לטרזין.כל האלימות היתה יזומה עי הגבאי לשעבר יעקב שבאב והרבנים סידאן וקלכהיים וקריאות לכך החלו ליהיות מיום ה באינטרנט. הרב דושינסקי עבריין נמלט מפורסם מהארץ הוא מיזמיזמי הפעולה . כל התגרה תועדה במצלמות מערכת האאבטחה וכתבי אישום יוגשו כנגד אלה שתוארו בטעות בכתבה כקרבנות.כנגד הרב קלכהיים נשקלת הגשת תביעה משפטית בארץ היות ומדובר בתקיפת אזרחי תישראלית
הגב לתגובה זו
|
|
 |
38.
עדכון חשוב
אלי,
פראג,
15/04/05 11:05
|
אהבתי את הקטע: ''הרב סידאן קבע את מושבו ליד כיסאו הריק של המהר''ל ושנות הפריחה של הקהילה החלו''. כאחד שגר בפראג כ-10 שנים, פריחתה של הקהילה לא החלה, כמובן, מישבנותו של הרב סידון - אגב, לא ליד כסאו של המהר''ל, אבל לא משנה - כי אם מהחזרת המוזיאון היהודי לידי הקהילה. הפריחה התחוללה אך ורק בחשבונות הבנק של הקהילה. מבחינה יהודית אי אפשר להשוות את המצב שהיה בתחילת כהונתו של הרב סידון למצב שהוא הוביל אליו את הקהילה, לשלילה כמובן. והסיבה פשוטה - דרכם של זקנים למות, לדאבוננו, והם הם אלו שהיו מרכיבים את המניין באלטנוי. הרב סידון מעולם לא הצליח ואף לא ניסה להשלים את החסר. הוא גם מעולם לא נתן דוגמה אישית של אדם שמגיע לבית הכנסת בכל יום. מי שפרח, ומאוד, היו אך ורק חשבונות הבנק של הקהילה ושל הקרובים לצלחת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
37.
chabad is the best!!!
yosef,
new york,
15/04/05 04:39
|
|
 |
36.
חה, חה, גם את המהר''ל פיטרו...
שליח ynet,
בפראג,
15/04/05 02:06
|
חוששני שמקרה זה (של פיטורי סידון) יש להשוות יותר לתום שירותו של הגולם, ע''פ דעת תורה כמובן.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
35.
הייתי בשבת בפראג
שמואל,
14/04/05 23:47
|
כאחד שמתגורר כאן, אבל חטאי ופשעי הוא שגם אבי וגם אימי הם יהודים מבטן ומלידה, שעברו את אושוויץ, כך שכאן כמובן לא יכולתי להכנס לבית הכנסת. גם אין לי אשה גיורת, או יותר טוב - גויה למהדרין. ועד כדי כך המצב דפוק, שגם סבא וסבתא שלי היו יהודים. מה לעשות. אני מודע לכך שעם נתוני פתיחה כאלו לא יהיה לי הרבה סיכויים להכנס לאלטנוי גם בעתיד, שלא לדבר על השתלבות בקהילה היהודית - אלא אם כן באמת יקרה כאן משהו, שכבר התחיל לקרות, ב''ה, ושאותו באו הצלבנים מהצד השני של הרחוב לעצור, בדאגתם כי רבה לאלטנוי, לפתע פתאום.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
34.
הבעת דעה
מנחם,
חשמונאים,
14/04/05 23:07
|
כאיש עסקים המרבה בנסיעות בקו תל אביב פראג יצא לי להכיר את הנפשות הפועלות בתסריט הזה ובעוד שמר סידאן ושותפיו הגלויים והסמויים כמו מר קלכהיים וכדו' מעניין אותם רק תפקידים ותוארים וכו' את חב''ד שם מעניין גם נשמות יהודיות שזקוקות לעזרה אנשי חב''ד חיזקו ואמצו !!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
33.
תצלום השעון -מאתר אחר בפראג
א.ב,
14/04/05 20:10
|
למיטב זכרוני - הייחוד של השעון באתר, שהשעות כתובות באותיות עבריות במקום ספרות. תצלום השעון ,דומני, הוא של השעון שבבית העירייה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
32.
הייתי שם וראיתי
יוסי,
באר שבע,
14/04/05 19:40
|
אמנם לא השבת הזו... אבל היחידי שאירח אותנו שלא על מנת לקבל פרס היה הרב באראש כמו כל חסידי חב''ד שבכל מקום שהם נמצאים האווירה היהודית חיה ותוססת.... תודה מכל הלב הרב באראש
הגב לתגובה זו
|
|
 |
חב''ד
משה ישר,
פתח תקווה,
14/04/05 20:20
|
הרב לובוויץ צדיק יסוד עולם.אבל שלוחי חב''ד הם רודפי בצע .כך באיטליה ליטא רוסיה הם גורמים לסיכסוכים וריצה אחרי הממון בגיבויו של הרב מצגר ''עוד צדיק''
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כזה שקר עוד לא שמעתי!!!
ארי,
15/04/05 03:03
|
אני מקיר אישית הרבה שלוחים ורובו ככולם הם בעחי מסירות נפש כפשוטו 1) מי רוצה לעזוב את שכונה דתית למקום שאין שם דתי אחד חוץ מחב''ד? 2)רובו ככולם אין להם כסף בכלל והם חיים בעניות כפשוטו ומי רוצה את זה חוץ מחב''ד?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
31.
Habad good for the Jews??
ל"ת
probably NOT,
14/04/05 19:38
|
|
 |
30.
האמת לאמיתה של כל הסיפור
יעקב,
פראג,
14/04/05 17:01
|
לפני כחצי שנה הודח הרב סידאן מתפקידו כרב ביה''כ לאחר שנעלמו מס' ספרי תורה עתיקים בני מאות שנים (בחשד שמכרם)ואי סידורים כספיים. במשך 12 שנות רבנותו בפראג הוא גייר (הוא עצמו גם גר) למעלה מ85 אנשים כשאפילו מניין מאותם גרים לא היו מסוגלים ללכת לביה''כ וכל המניינים שלו התבססו על תיירים ולא על מקומיים. אבל מצד שני כל אותם הגרים (מלבד הבודדים שעלו ארצה) קיבלו גו'בים בקהילה, ואוכל מסובסד כל יום בקהילה. (ארוחה לחברי קהילה עולה דולר שמתיירים לוקחים 25 דולר). הקהילה בפראג היא הקהילה העשירה בעולם!!! כל קיץ נכנסים למוזיאון היהודי כמה מליוני תיירים שכל כרטיס עולה 20 דולר!!! אם תבוא לפראג ותרצה להתפלל על מצבתו של המהר''ל תצטרך לשלם 20 דולר!. מלבד זאת כמעט כל הבניינים שנמצאים ברובע היהודי, הוחזרו לקהילה לאחר המהפיכה וחלקם מושכרים לבנקים וכו'.(הרובע היהודי זה מרכז פראג והרובע היקר בפראג). אז נמשיך לסיפור בביה''כ. לאחר המחלוקת החליטו שילכו לדין תורה אצל הרב גולדברג מירושלים. לאחר ששני הצדדים חתמו שיקבלו עליהם את הדין הלכו לדין, והרב פסק שהרב באראש ימונה לרב. אלא, שהרב סידאן החליט לפתע שהוא לא מקבל עליון את הדין!. אבל לאחר לחצים מפה ומשם הוא החליט לארגן מניין בביה''כ הגבוה, כך זה נמשך במשך חצי שנה, השבת לפתע הם החליטו שהם חוזרים לאלטנוי והחליטו והזמינו 50 בני נוער של הקהילה (רק 15 אחוז מהם יהודים) ודחפו בכח את החזן מהעמוד. למחרת בשבת כשהרב באראש רצה להתחיל בקריאה, הרב סידאן ואדון יעקב שואב לא נתנו לא לקרוא בתורה . הרב באראש הציע שייקראו חצי חצי והם לא הסכימו. לפתע יעקב שוואב לקח את ספרי התורה, החזירם לארון ויצא מביה''כ עם המפתחות וטלטלם בשבת!!!(אין עירוב). באותו רגע הרבנית באראש בדיוק התכוונה להכנס לביה''כ עם ילדיה, אלא שבחורה אחת אמרה לשומרים שלא יכניסו אותה, באותו רגע ילדה בשם צילה ירוחים אמרה לה שכך יהודים לא מתנהגים וכך עשו הנאצים לסבתה בשואה. אותה בחורה קראה לחבר שלה איש בן 30 בשם מרטין רהורצ'ק והוא החל להכות את הילדה בחוזקה רבה, אביה של הילדה הוציא ממנה את האיש ועוד מס' ישראלים עזרו להפריד, מי שסיים פה בביה''ח זאת הילדה עם 12 שתפי דם בכל חלקי גופה, אציין עוד שהאיש המכה הוא רופא נשים!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
29.
הייתי, ראיתי, רואיינתי
רפי אוחנה,
מורהדרך פראג,
14/04/05 16:42
|
אני מוכן להעיד. כל החורף סידון ואנשיו, בניגוד לפסק הרב הדיין זלמן נחמיה גולדברג, התפללו בשבתות ובמנחה של ימי חול ( לא בימי ראשון) בביה''כ הגבוה שבתוך בנין הקהילה הסמוך לאלטנוישול. כניסתם ההפגנתית שטלטנית לפתע דווקא בשבת זו כשעונת התיירות מתחילה, תמוהה. מישהו דיבר כאן על כסף?!. הרב סידאן אמנם הוא נשיא הרבנים של צ'כיה רבתי, אף אחד לא לוקח ממנו את התואר בו הכתירו הרב גולדברג. אך ברור לכל, שהרב גולדברג הגדיר את הרב באראש כרב בית הכנסת, לאחר ששני הצדדים חתמו שיקבלו כל מה שיפסוק הרב!!!. האלימות החלה דווקא ע''י תומכי סידאן שעזבו את ביה''כ הגבוה....עצם זה שהגבאי המתפטר יעקב שוואב ניהל מהלך נלוז זה, ואף גזל את מפתחות ארון הקודש וטלטלו בשבת באומרו: ''אם הרב סידאן התיר לי לטלטל אז מותר לי'' והאלימות החלה 10 דקות לאחר זה. יתרה מזאת נתנו בכתב לשומרים הוראה לסגור את ביה''כ לתפילות. הייתכן???
הגב לתגובה זו
|
|
 |
28.
דושינסקי, מצאת תעסוקה, הא?
ל"ת
עלה לכותרות,
14/04/05 15:32
|
|
 |
27.
מיהו הכתב של NRG בפראג?
מיכאל דושינסקי,
פראג, צ'כיה,
14/04/05 13:26
|
מיהו: שליח NRG יהדות לפראג 13/4/2005 11:59
הכותב הוא תושב מזרח אירופה המעורה בחיי הקהילות באזור.
אני דורש במפגיע שיראיין אותי, כאן בפראג. הרב ד''ר מיכאל דושינסקי אחראי על הצד העברי (ניקוד, דקדוק, נוסח ומנהג) ועל הטרנסליטרציה הצ'כית בסידור הצ'כי-העברי החדש, שמתורגם כעת ונערך ע''י מו''ר, רבה הראשי של הרפובליקה הצ'כית ושל בי''כ ''אלט-נוי'' בפראג, הרב הגדול והדגול, המחזאי והסופר הצ'כי המפורסם: הרב אפרים קארול סִידֹאן שליט''א.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
דושינסקי רק רוצה פרסום
שאול,
נווה שלום,
02/05/05 03:23
|
דושינסקי רק מחפש דרכים להתפרסם, לא איכפת לו במה ולא באיזו דרך, לכן לא היה איכפת לו ליהיות הסנטה קלאוס ולכן לא איכפת לו לפרסם שהוא דורש שיראיינו אותו, לכן הוא מעיד על עצמו שהוא ה''the best'' היינו בפראג, ראינו אותו והוא הטריד אותנו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מי אתה דושינסקי?
ןמי אתה?,
ישראל,
21/04/05 00:46
|
אולי תספר לנו מה תפקידך בפראג. מי מינה אותך ? ובמה אתה תורם לישוב ההדורים? מדוע אינך חוזר לארץ הקודש?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
קח כדורים, איש
ל"ת
הכתב,
14/04/05 15:30
|
|
 |
26.
הרב מיכאל דושינסקי -רב מהאגדות
יהודי נודד,
14/04/05 12:40
|
בפעם הבאה שתיקפצו לפראג - דושי הוא הכתובת. רב אמיתי - אם כל ההומור והחן שרב יהודי תמיד ייצג. שלא כמו כמרים - רבנים גדולים תמיד היו צבעוניים ומשעשעים. הוא גם ת''ח גדול שבאמת יודע וגם אוהב ללמוד תורה. החברותא הכי טובה בעיר! כן, בארץ הוא קצת הסתבך - אבל זה היה ניפוח של אילנה דיין (טלעד ז''ל) שניצלה את אישיותו הצבעונית בכדי לעבור מסך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
דושי אתה כ''כ משועמם שאתה מתכתב
יעקב,
פראג,
15/04/05 13:58
|
עם עצמך????תשאלו כל בן אדם בפראג שמכיר את דושי לא מתייחס אליו ברצינות זה אדם נוכל שנשוי לגרה חילונית!!!. הוא אסיר נמלט שברח מהארץ לפני 8 שנים בגלל שמכר גיורים תמורת סכומי עתק
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תודה מדושי בפראג יע''א
ל"ת
מיכאל דושינסקי,
פראג,
14/04/05 14:17
|
|
 |
הרב הטוב שעזר לאלפי גרים
משה ישר,
פתח תקווה,
14/04/05 20:32
|
הרב דושינסקי עזר לייהודים .גם עורך דין עוזר ולוקח שכר. רב יקר תודה שעזרתה לאלפי גרים צדיק .אני מיצטער ששפכו את דמך צבועים חילונים שהיום מבכים ומחפשים אנשים כמוך שיעזרו.אבל ייש את הגביר מצגר שהוא בישביל איזה מלון יכול לעזור .''זה לא שוחד'' תצלייח הצדיק דושינסקי תהייה חזק והשם הטוב יצלייח דרכך
הגב לתגובה זו
|
|
 |
25.
הייתי שם בשבת וגם היום
צבי גרינגליק,
גוש קטיף,
14/04/05 12:23
|
את הסטירה קבלה הבת של ירוחים ממחנה באראש שקראה לאחד הגרים בבית הכנסת ולחברתו גויים חזירים. עבירה מדאורייתא לכל הדעות. הרב באראש שאמור לאחד את הקהילה מפלג אותה ואף זרק אתמול את הילדים של הרב קלכהיים מהגן. הרב בראש הפך להיות רב מפלג רבם של יורדים ותיירים. זאת חב''ד? כך חב''ד בבולגריה בוילנא ובעוד מקומות באירופה. יש לחב''ד אחראי על השליחים? זה יהיה תחקיר עיתונאי ולא רכילות
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ולא להכניס אשה יהודיה לביה''כ??
יעקב,
פראג,
15/04/05 14:30
|
אותה ילדה סה''כ אמרה לבחורה שחסמה את הרבנית באראש מלהכנס לביה''כ שכך יהודים לא צריכים להתנהג, ושכך עשו הנאצים לסבתא שלה בשואה. אותה בחורה חוצפנית היא אחת מני רבים מהגרים המפורסמים של סידאן. והילדה שחטפה מכות היא דור רביעי ליהדות פראג. אותו צבי הוא גיס של קלכהיים ובגלל זה הוא כותב כך! מאז שהרב באראש באלטנוי שול ביה''כ עלה ברמתו הקידושים הדרשות וכו'.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
האחד בא לטייל וישפוט שפוט...
גם אני הייתי,
14/04/05 12:51
|
אחד הדברים שמנויים בחכם - וחילופיהן בגולם - שעל מה שלא שמע אומר לא שמעתי. מוטב תנהג כך, ולא תושפע מהגולם.
עם כל הכבוד לגוש קטיף ולחברך בפראג - מי שמנסה ללכת בין הטיפות, נרטב בדרך כלל, ועוד איך.
לא יכול מצב שמצד אחד באים, אחרי חדשים ארוכים של שקט, להפריע לתפילות השבת באלטנוי ולשפוך את דמו של הרב באראש, שבמחילה, קוטנו עבה ממתניך, ומן הצד השני מגלגלים עיניים למרום.
תחזרו לגוש קטיף, במחילה. תתעסקו במחלוקות שלכם בארץ, ואל תתנו כאן עצות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
the children of rabi meny
zvi greenglick,
gush katif,
14/04/05 20:23
|
what did they do? what do i care about the Machloket of the rabbais let them fight for houner dont harm the children
הגב לתגובה זו
|
|
 |
באמת לא איכפת לך מהמחלוקת?
גם כן,
14/04/05 23:32
|
נסה לנחש מי כתב את הציטוטים האלו: ''הרב באראש שאמור לאחד את הקהילה מפלג אותה'' ''הרב בראש הפך להיות רב מפלג רבם של יורדים ותיירים'' ''כך חב''ד בבולגריה בוילנא ובעוד מקומות באירופה'' אובייקטיבי, הא? דאגה נטו לילדים? מספיק עם ההיתממות!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
צבי ג' אינו תייר
דושינסקי,
פראג,
14/04/05 14:30
|
הוא בא לכאן רק בענייני עבודה, ואעפ''כ, אינו מחסיר את קביעות הלימוד. שירבו כמוהו בישראל, אמן. מ''ד, פראהא, צ'כיה יע''א
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בוא ללמוד דף יומי
מיכאל דושינסקי,
פראג,
14/04/05 14:28
|
איני יודע מי אתה. בפעם הבאה, הצטרף בבקשה, בבניין הקהילה, הסמוך לביה''כ ''אלט-נוי'', ב-0700 בבוקר, ללימוד הדף היומי, עם מר צבי גרינגליק (שאינו מחסיר) ואתי. גם הרב באראש לומד דף יומי. זה נכון. אך את ''קטנו עבה וכו''', תראה כשתבוא ללמוד. בוא בשמחה, מיכאל דושינסקי
הגב לתגובה זו
|
|
 |
24.
מלחמות יהודים
ש,
פראג,
14/04/05 12:23
|
|
 |
23.
מה זאת אומרת ''הגולם לא יעזור''
סוניה,
מרכז פרס,
14/04/05 10:54
|
מה זאת אומרת ? איש שתרם כה רבות למדינת ישראל , איש שהקים את דימונה , איש שהמציא את ה''מזרח התיכון חדש'' , איש שמוערך ומכובד ע''י כל שועי עולם ועשיריו - לאיש כזה אתם קוראים ''גולם'' ? תתביישו !
הגב לתגובה זו
|
|
 |
22.
הרב מני חזק ואמץ
אריאל ליבוביץ,
לוד,
14/04/05 10:16
|
כמה קל במחי קולמוס לזלזל ולפגוע,להשמיץ ולהכפיש מי שלא מכיר את האנשים והעובדות שלא יכתוב ויגיב משפחת קלכהיים חיזקו ואמצו אל תיראו ואל תחתו המשיכו בפעילותכם המקיפה למען חיזוק היהדות בפראג
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אני אתך, הוא צדיק ות''ח עצום
ל"ת
DUSHINSKY,
PRAG,
14/04/05 13:27
|
|
 |
21.
שמו סטירה לרבנית ?
סודרי,
רח' הקבלן,
14/04/05 09:20
|
אבוי. למדו להתנהג כמו עובדיה יוסף שנותן כאפות , סטירות ובאנות למי שהוא מחבב.... ונקלעו לאי הבנה. לך תסמוך על אשכנזים...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
20.
חילול ה'
אריה סלומון,
אפרת,
14/04/05 09:19
|
מרכז חב''ד הוא ב-770 ניו יורק שם יעשו מה שהם רוצים בשאר קהילות אל יחרחרו ריב ומדון כיום הם עסוקים בהגדלת הגולה ובהאדרתה עם כל הכבוד למטיילים ולאנשי העסקים הנהנים מהכנסת אורחים של חב''ד זה לא צריך להיות המניע להקמתן מחדש של קהילות יהודיות שחרבו בגולה ''גדיים שהשארתם נעשו תיישים'' המרכז הוא בישראל ויש לחסל את הגולה ויפה שעה אחת קודם
הגב לתגובה זו
|
|
 |
גולה?
שי,
תל אביב,
14/04/05 20:27
|
אחרי שיתנו את אפרת לערבים, אז תבין שכאן עדיין לא גאולה. הצחקת אותי עם המינוחים הקטנונים שיש שעדיין מאמינים בהם. אנחנו כבר פוסט ציונים, הבנו שמכאן לא תצא גאולה. ואיך שלא יהיה, הקב''ה עדיין מחליט כנראה שיהודים צריכים לגור בחו''ל. כל קשר לחב''ד אין לזה ולמקום מגורים של יהודים ברחבי ארה''ב למשל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא נכון: קידוש השם
Dushinsky,
Prag,
14/04/05 13:30
|
בשבת, כשבני פראג, החליטו לפעול, היה זה הרב באראש שהיה צריך להודות שטעה שלקח דבר לא לו. הם, בני פראג רק קידשו את השם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
סוף סוף התגלה:
מלאך גבריאל,
14/04/05 15:58
|
הנה דוברו של האל לענייני קידוש וחילול ה'. ברכות על המינוי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הפתרון הסופי
ניצול שואה,
14/04/05 12:42
|
אדון סלומון הנכבד, אתה אולי לא מעודכן, אבל כבר היה מישהו שהחל בעבר ליישם את תכניתך לחיסול הגולה. הוא כמעט הצליח.
תנועת חב''ד מודה לך על ההדרכה מה לעשות ולאן ללכת, ומה לא. באפרת לא מחרחרים ריב ומדון? אתם שם ממש בתוך הקונצנזוס הישראלי?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
19.
השעון המצולם הוא שעון אחר .
יוזף שוויק,
14/04/05 08:13
|
השעון המצולם הוא שעון אחר , ולא השעון האלפאביתי , שתנועתו הפוכה ושנמצא ברובע היהודי. כדאי לתקן את הטעות כי בנאדם לא יכול לדעת אף פעם למה תוביל טעותו ומה יכול לקרות כתוצאה מאי הבנה , כמו שהיה אומר הרס''ר הזקן וויטק , מהגדוד ה91 בצ'סקה בודיוביצה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
18.
מנהל גוי???????
מוטי,
חיפה,
14/04/05 07:34
|
בית ספר יהודי שמנוהל בידי גויים? לאן הגענו. יהודים שמתבוללים בין הגויים. בושה. יהודים צריכים לחיות בישראל. מה יש להם לחפש שם?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הוא לא המנהל
חיים,
פראג,
14/04/05 10:54
|
|
 |
17.
חב''ד שווה שבתאי צבי..
עכבר העיר,
ליד בית הכנס,
14/04/05 03:43
|
סופה של חב''ד החמדנית להעלם מן העולם, כמו כל התנועות המשיחיות, אין לחב''ד כל זכות קיום לאחר שמינו לעצמם משיח. כפי שנאמר בכתבה חב''ד נדבקה לכ.. לכס... לכסף, כסף, כסף, כסף(קדוש, קדוש, קדוש)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לעכבר
חתול,
14/04/05 10:23
|
מזל שלא מפיך אנו חיים. אולי כדאי שבתור עכבר תצא מהחור ותברר מה קורה מחוץ למאורה לפני שאתה עושה את צרכיך בפומבי... מה נלחצת על המשיח? - קנית זכויות בלעדיות על משיח אחר, שככה ביטלת את זכות הקיום של חב''ד? השנאה הטהורה בולטת מתוך תגובתך. שנאה שנאה שנאה (קדוש קדוש קדוש).
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לחתול השומר על גבינת חב''ד(כסף)
עכבר העיר,
ליד בית הכנס,
14/04/05 18:41
|
אינני שונא אדם ואינני שונא דבר, אני ציינתי עובדות ברורות ומובהקות, אתם תעסקו בתורה, מלאכה וגמילות חסדים, את הפוליטיקה תשאירו לאחרים, את הכסף תשאירו לבנקאים אתם לא תמנו משיחים כמו שאינכם בוראים דבר. כמה ממנהיגכם רודפי כבוד וכסף במסואה הדת, ויש בניכם המון יהודים נפלאים. תלמד לקבל בקורת ויותר חשוב שתלמד תורה ודרך ארץ, ולא את הדרך לבנקים. חב''ד תעלם כמו שנוסדה והיהודים הטובים לעולם ועד. (קדוש קדוש קדוש)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה בראת את העולם?
חתול,
14/04/05 19:57
|
שתחליט למי יש זכות קיום ולמי לא? מישהו דרך עליך? מה קרה?
על תנועת חב''ד להודות לך מקרב לב שלפחות התרת להם לעסוק בתורה ובגמילות חסדים. קודם בכלל לא איפשרת שום זכות קיום!
רק שלא נשכח: מה הסיכום? בסוף אתה מרשה להם לחיות, רק שלא יגעו לך בפוליטיקה ובכסף?
למזלה הטוב של תנועת חב''ד, היא שורדת כבר עשרות שנים, למרות שמדי פעם עכברים כמוך יוצאים מהמאורה ומצייצים, וסביר להניח, כפי שההיסטוריה שלה מלמדת, שכשאתה ושכמותך תהיו שייכים להיסטוריה - חב''ד עוד תחיה בגאוה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
16.
חבדניקים נמאסתם!
שלום,
14/04/05 01:03
|
תחזרו למקום שממנו הגעתם.
אף אחד לא צריך ולא רוצה אתכם!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אוי שלום , כמה שאתה עצבני...
להתראות,
14/04/05 10:56
|
|
 |
כמה שאתה טועה יא מגעיל
אושרי,
ניו יורק,
14/04/05 05:08
|
עושים עבודה נפלאה עוזרים לפול ישראלים וסת נזקקים יא מגעיל מתי עזרת למישהו לאחרונה?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
גם פה חבד עושים עבודה טובה
Dushinsky,
Prag,
14/04/05 13:48
|
הרב באראש בפראג עושה עבודה טובה ונפלאה. גם אני נהנה משירותיו הטובים, ואף תורם מכספי ומכישוריי. אולם איני מסכים שייקח תפקיד שלא שייך לו. שימשיך, בהצלחה, להפיץ יהדות בין היהודים הישראלים, האמריקניים והתיירים, שמסיבות ידועות, קשה להם להשתלב טוטאלית בקהילה (בעיקר: שפה, מנטאליות, ורקע שונה לגמרי), יחזירם להכרת התורה ולשמירת מצוותיה, שהראשונה שבה, שעליה עומדת כל התורה כולה היא: ''דְּסָנֵי עֲלָךְ, לְחַבְרָךְ לָא תַּעֲבֵד'' = השנוא עליך - אל תעשה לחברך. זה מה שהוא עשה ועושה לרב סידאן. לדעת רבים, גם מאלה שתומכים בצעדיו, היה ראוי שיחזור בו מכל המהלך שהחל בו בקיץ שעבר, הכניסה ל''אלט-נוי'' כ ר ב ו. אני אישית, מעולם לא הסתרתי דעתי המבוססת, גם הלכתית, שכדאי שיעשה זאת, וכמה שיותר מוקדם. בכל שבוע-שבועיים דאגתי לומר לו מפורשות: צעדך שגוי, חזור למרכז-חב''ד ברח' פאר'יז'סקה 4. עדיף ונכון, לך ולקהילה. ועדיין לא מאוחר... !
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אם אתה לא מסכים...
שלמה,
14/04/05 15:35
|
|
 |
שמענו עליך, דושינסקי...
סנטה קלאוס,
14/04/05 15:28
|
מוטב תייעץ לרקדניות. אגב - לא במקרה טעית, וכתבת את המספר ברחוב שאליו אתה רגיל מן הסתם ללכת - פריזסקה 4, במקום הכתובת הנכונה של מרכז חב''ד. חזור לשם, עדיף ונכון, לך ולקהילה. ועדיין לא מאוחר...! מפעל ללשון הרע ורכילות עם שתי רגליים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שכנעת אותנו!
יהודה,
14/04/05 03:15
|
סגנון הכתיבה המתלהם, משכנע מאוד וגם הגיוני, כמובן. החבדניקים מיד חוזרים. עם כזאת תגובה - היית צריך לשקול להשתמש בשם אחר...
אגב - ממי נתמנית לדבר בשם כל העדה?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
15.
הרב דושינסקי?
רועי,
13/04/05 23:25
|
שמעתם פעם על חיה כזאת? רב מצד אחד ויועץ לענייני אופרה ובלט מצד שני? כביסה מלוכלכת מצד שלישי? הרב של הרקדניות? איך אומרים הגששים - דוקטור למחול...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא מתבייש, כן יועץ לבלט
Dushinsky,
Prague,
14/04/05 13:56
|
מדובר על בלט המבוסס על ספרו ''הגולם'' של גוסטאב מֵיירִינק. במוסיקה שמושמעת ברקע, ושחוברה ע''י אחד המלחינים הידועים כאן זְבִּיניֶיק מַאתְיֶייוּ (שאגב גם עבד בארץ...), אני אומר, בעברית, אשר סיגננתי לפי טקסט בצ'כית, שחובר ע''י מחזאי ובמאי מפורסם כאן: דניאל וויזנר מספר משפטים, וכן שר מספר פסוקים. אתם כולכם מוזמנים, בתיאטרון הלאומי כאן (NARODNI DIVADLO) למופע. הצגת הבכורה ב-12 במאי 2005. אודה אם תפרסמו תגובה מיושבת ולא מתלהמת זו, סוף סוף....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
14.
ממי שחי בפראג עד לא מזמן
תושב זמני בפראג,
ישראל,
13/04/05 22:58
|
כמי שחיי בפראג עד לא מזמן כמה תיקונים. א. ''הרב'' דושינסקי ברך לפראג לאחר שהואשם במכירת תעודות גיור בארץ. בפראג הוא מתפרנס בחג כשמתחפש ל''סנטה קלאוס''. ב. ''הרב'' ירוחין ראה בחלומו רב שאומר לו להוציא את ילדיו מבית הספר בארץ ולעבור לפראג. הוא בסה''כ איש מסכן שעושה עוול למשפחתו. ג. מי שעושה את כל העבודה הוא חד משמעי הרב באראש. לבאראש מגיע להיות גם הרב הראשי והדבר האחרון שניתן להגיד על סידון הוא שהוא רב. כמי שהגיע לפראג מישראל והתקבל ע''י הרב מאנאש ורק הוא בזרועות פתוחות וללא תמורות מצדי, מצדיע לרב מאנאש ואומר לו חזק ואמץ.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
13.
בושה חרפה וכלימה!
אבי,
13/04/05 22:01
|
ביקרתי בפראג והזדעזעתי לראות שעולה כסף להיכנס לבית הקברות, לבית הכנסת ולאנדרטה לזכר הנספים בשואה!
גועל נפש!
היטלר חלם להקים שם מוזיאון לעם היהודי שנכחד והצליח - תיירים מכל אירופה משלמים כסף כדי לראות בית כנסת.
גויים התגיירו ובצדק כדי להיות חלק מהקהילה ולהשתלט על המכונה להדפסת כסף.
הקהילה היהודית של פראג נרצחה בשואה, השרידים עלו לארץ והנותרים התבוללו ב50 שנות קומוניזם.
מה שיש זה רק חמדנים וגזלנים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
גם באמסטרדם עולה לראות בי''כ
תיירת מישראל,
14/04/05 18:28
|
|
 |
12.
מי הכותב?
joesf,
13/04/05 20:23
|
מעניין באיזה מחנה הכותב מעמיד את עצמו.
הרי הוא לא כתב את משכתב לצורך ידיעת הציבור.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא זיהית? אז אולי אין...
ד. שלי,
חף ממחנאות,
13/04/05 23:37
|
לא מתאים לך שעתונאי כותב רק משום שזה תפקידו?
אם יש משהו שגוי בכתבה תגיד!
זריקת הבוץ מעידה משהו עליך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בוץ זה עניין מסוכן.
יוזף שוויק,
''הגביע'',
14/04/05 11:05
|
בזמן האימונים הקייסרים של הגדוד ה91 ליד צ'סקה בודיוביצ'ה , הגנראל הזקן שלנו לכלך את המגפיים שלו בבוץ. הוא כל כך כעס , עד שהפליק למשרת האישי שלו שתי סטירות מצלצלות , ירה בשבוי רוסי , וטרטר את כולנו שלוש שעות במגרש המסדרים. ''אני אראה לכם , בהמות מטומטמות , כלבי ים מפוטמים , מה זה שהמפקד שלכם מקלקל בגללכם את הופעתו הצבאית '' צעק עלינו במבט מזרה אימים ,ונפנף בחרבו בעודו עובר בין הטורים המתוחים בדום. שבועיים אח''כ קברו אותו על יד וושניצ'ה אחרי שפגז רוסי ערף לא את הראש בבית המרזח שליד תחנת הרכבת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
11.
הרב באראש - חזק ואמץ
רוני,
כפר סבא,
13/04/05 20:22
|
כאיש עסקים הנע על ציר ישראל - צ'כיה, אני חייב להחזיק טובה לרב הנוכחי של פראג הרב באראש שנותן את כולו עבורנו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
10.
מי שהרס את קהילת פראג
דני,
פראג,
13/04/05 19:31
|
אינם אלא המתגיירים. זה יותר בית זונות מאשר קהילה יהודית. תסתכלו על משפחת הרב סידון. אין לכם מושג מה קורה עם גיורים בערים אחרות בצ'כיה שם זה ממש בדיחה. יש לבטל את כל הגיורים בצ'כיה לאלתר. ומי שהיכה ועשה שם סקנדל היו אמריקאים וישראלים- חיות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מזל שלא מאשימים את החילונים פה
ל"ת
דודינקה,
13/04/05 20:55
|
|
 |
9.
מסתבר שלגולם יש צאצאים
ל"ת
ציון,
13/04/05 19:17
|
|
 |
אתה תותח!
ל"ת
המגיב,
13/04/05 23:55
|
|
 |
8.
דוסי מגעילים
רשף,
חיפה,
13/04/05 19:04
|
כל הצרות בעולם מקורם בדתות. 'היהודים' האלה בפראג ממיטים קלון ובושה על העם היהודי. הם וכמוהם המתנחלים הסהרורים במדינת ישראל והחרדים העלוקות על חשבון הציבור החילוני.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
דאג על פשע ורצח חילוני ועזוב
את העם החרדי...,
לב לבייב דוס,
13/04/05 23:09
|
חשוב על בתי הסוהר המפוצצים בתוצרת חילונית רקובה.ולא על העם החרדי שרוצח 1 לא הצליח להצמיח מקום המדינה..
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אז למה אין רוצח חרדי ?........
ל"ת
אלי פימשטיין,
גיבור תרבות,
13/04/05 23:03
|
|
 |
7.
חב''ד מנסים להשיתלט על קהילות
אבנר,
13/04/05 15:57
|
השליחים של חב''ד זה נחמד מאוד לתיירים שמגיעים, אבל חברי הקהילה לא מחבבים אותם, וזה דבר שנכון להרבה קהילות קטנות וקהילות מזרח אירופה. מה לשליח חב''ד ולבית כנסת אל-תנוי? קהילת פראג ידועה בתור קהילה של מתנגדים ונוסח אשכנז, מרגש מאוד להתפלל שם, למה להישתלט? למה לא להמשיך את מסורת המקום בת מאות השנים? חב''ד רומסים כל חלקה טובה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה צודק, גם אני מכיר את זה!
אברהם,
י-ם,
14/04/05 01:01
|
חברי הקהילות לא רוצים אותם, והם נדחפים בכוח ויש להם גם הרבה כוח פוליטי שעוזר להם (העיקר שהם יצעקו בראש חוצות ש''חבד לא מתערבת בפוליטיקה)
אותו דבר גם בבולגריה חברי הקהילה אומרים שהם לא מבינים מה החבדניקים רוצים מהם, ושהכל היה בסדר גמור עד שהם הגיעו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כן, הוא גם מכיר
יונתן,
פראג,
14/04/05 03:31
|
יושב בירושלים ויודע מה רוצים חברי הקהילות בפראג ובבולגריה ומה לא, מי נדחף בכוח ומי לא, מה היה בסדר ומה לא...
פעם, בעבר הלא רחוק, היתה עוד קבוצה של אנשים, שבמדינה מסויימת באירופה אמרו עליהם שהכל היה בסדר עד שהם הגיעו. זה מזכיר משהו שמריח לא טוב.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כפויי טובה
יעל,
13/04/05 19:20
|
תסלח לי מאוד ,אבל מדברייך נשמע שמאוד נחמד לנצל את חב''ד שצריך לינה טארוחה בחינם . אבל שהם יתערבו במוסדות ובבתי כנסיות חלילה ! אתה נצלן וחסר בושה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מי מנצל אותם?
אבנר,
13/04/05 19:55
|
תשאלי חברים בקהילות באירופה, מה הם חושבים על חב''ד, למה לכל מקום שהם מגיעים הם מעוררים עליהם כעס? כנראה שיש סיבה. וזה שמישהו עוזר לתיירים (ואני ממש לא מזלזל בזה) זה לא אומר שמגיע לו להתערב בקהילה. אין בעיה להישתלב במקום, אבל למה לנסות להישתלט על חיים של אנשים? אבל את שבויה במתקתקות שפתיים של החבדניקי''ם אהבת ישראל וכדו', אז האמת שחב''ד זה לא רק זה!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לאבנר
דוד,
13/04/05 23:21
|
אתה אפילו לא יודע איך כותבים את שם בית הכנסת נכון - וכבר יש לך מה להגיד? קהילת פראג ידועה בתור קהילה של מתנגדים ונוסח אשכנז? קהילת פראג כיום ידועה בתור דבר אחד: קהילה של גרים שזה מקרוב באו, שלוטשים עיניים על הנכסים הרבים והכסף שהקהילה מחזיקה. ותו לא. עוד לא יודעים מה הם כן - אבל כבר יודעים שהם מתנגדים...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
החבדניקים נלחמים נגד הסיאוב
יוסי,
אירופה,
13/04/05 23:20
|
נכון שה''קהילות'' הכאילו מאורגנות לוחמות נגד אנשי חב''ד.
בגלל שמדובר באנשים שבחרו את עצמם, העמידו את עצמם במשרות, מקבלים שכר מכספי הקהילות - ולא עושים דבר למען העם היהודי והאיש הפשוט.
אז כל ה''אירגונים'' המסואבים, תאבי הממון השררה והכבוד, כמו הארגון של ועידת רבני אירופה ושאר אירגונים אינפנטיליים כמו הג'וינט, נלחמים נגד החבדניקים. כי...
החבדניקים עושים, ומלאי אנרגיה ושמחת חיים, ותחושת שליחות וכסף וכבוד לא בראש מעייניהם.
וה''קהילות'' - שוממות, ריקות, ללא פעילויות וציבור מזדקן.
אז שהם צריכים להזיז את הישבן ולעשות משהו - בגלל שהחבדניק כבר פתח בית כנסת או גן ילדים או שיעורים ופעילויות, מה שנשאר להם זה לצעוק ולכתוב הודעות לעיתונות.
אבל העתיד רבותי, העתיד היהודי באירופה הוא בידים של החבדניקים.
תרצו או לא - אין זו אגדה, זו מציאות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יוסי חזק ביותר חב''ד תנצח
ל"ת
ידיד בית חב''ד,
תאילנד,
14/04/05 05:17
|
|
 |
6.
מזל שחבד בעסק
ל"ת
ישראל,
ארופה,
13/04/05 15:45
|
|
 |
5.
משפחת קלכהיים - חיזקו ואימצו
חברים,
עטרת,
13/04/05 15:42
|
|
 |
אז מה קורה שם?
בני,
בית אל,
14/04/05 08:48
|
תגידו, קלכהיימים יקרים, לאיזה בית משוגעים (לכאורה,לכאורה) נסעתם? עושה רושם שהצימעס המקומיים באיזור בנימין הם כאין וכאפס לעומת הסכסכנות המקצועית שמתוארת כאן, שרק יהודים בגלות יכולים לחשוב עליה, ושלעומתה המאבק נגד שרון נראה כמו מסיבת תה של קשישות בריטיות מאופקות. לא נורא - יסורים ממרקים. מחזיק לכם אצבעות!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
יש פתרון
אברום,
13/04/05 14:11
|
|
 |
3.
המחלוקת בפראג
מבקר בפראג,
חולון ישראל,
13/04/05 14:09
|
כאיש עסקים הנני מבקר בעיר ייחודית זו פעמיים שלוש בשנה ואני נפעם כל פעם מחדש מבחורי חמד ומעוד אנשי חב''ד בעיר אני ועוד רבים נעזרים בשירותיו של הרב בארש. רציתי לציין שישנם כמה גורמים ש''לא כ''כ אוהבים את הרב בארש'' ושנאה זו היא מקנאה בלבד לו יאה ולו נאה לשמש כרב בית הכנסת ''אלט נוי שול'' .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
חב''ד טובים לתיירים ולא לקהילות
ל"ת
מקומיות,
13/04/05 23:48
|
|
 |
חב''ד טובים לכולם
שלומי,
מכבים רעות,
14/04/05 05:14
|
תראו הרב באראש עזב משפחה וכן מאות שליחים של חב''ד עזבו משפחה בשביל שלך יהיה טוב ואתם עוד מקטרות???
הגב לתגובה זו
|
|
 |
דיי תפתחו קצת את השכל!!!
יאיר,
תל אביב,
14/04/05 05:13
|
תקלטו מה אתם כותבים. מה חב''ד לא עוזרת לנזקקים אני גר בתל אביב ואנשי חב''ד עושרים לי ואני מקומי וכן בעוד מאות ואלפי מקומות דייייייייייייתפרגנו גועליים
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
אישור ותיקון
ישראלי מפראג,
זמנית בצ'כיה,
13/04/05 13:19
|
הכל נכון וזה לא הכל. רק תיקון קטן - התמונה של השעון שגויה. פרסמתם את השעון האסטרונומי של העיריה הכללית ולא את השעון העברי שקבוע בכותל העיריה היהודית 500 מטר משם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
הרב קלכהיים ת''ח עצום!
חבר,
קרן רוטשילד,
13/04/05 13:09
|
מני, המשך להלך בין הטיפות כדרכם של בני תורה המשרתים את קונם באמונה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מהלך בין הטיפות????
גל,
18/04/05 14:52
|
מני לא מהלך בין הטיפות הוא שייך לקהילה ועוזר להם ומלכלך על חב''ד.
הגב לתגובה זו
|
|