 |
33.
המדור החשוב ביותר
א. ג,
02/02/05 18:41
|
בתולדות האינטרנט העברי. ברצינות גמורה. ולמה רק 5 שאלות בשבוע, אם רק ממוסף השבת של 'ידיעות' או מכל אינץ' אקראי ב'הארץ' אפשר להוציא 500. כה לחי.
מחילוני, סמול-עיוור-בדימוס, מתפרנס בתשקורת ומתעב אותה בה בעת...
בהצלחה ושהטובים ינצחו
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה חי בעולם משלך!
דורי,
03/02/05 15:05
|
צא, צא מהבועה, ואולי קצת תנסה להימנע מלהאשים כל הזמן את הסביבה במקום לבחון את עצמך (אתה יודע מה? - לא נראה לי שזה יקרה)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
32.
חמש תשובות. שלוש נקודות...
תקן,
השרון,
02/02/05 03:56
|
ועיקרן תחילה: 1. לא, בטח סבתא שלי עקרה רבבות עצי זית של פלסטינים... 2. אלקטרוניקה וסין טובים לצעצועים הפועלים שעות אחדות. אמונה היא עניין רציני הרבה יותר. תפילה יאמר המתפלל ולא הטמגוצ'י. ככה אני מאמין... 3. הרי מה שמפריע לכם זו הרמיזה לשואה ולא חלילה גזענות. התופעה קיימת, אבל כשהיא לא כנגדנו, למי איכפת? אולי לחלק מאיתנו... 4. שוב הפארנויה, שוב הקטנוניות, שוב המסכנות. אז דימוי שובב אחד הזכיר חרדי. ג'יזס קרייסט, אולי תרגיעו... 5. אם צה''ל היה יודע מי ירה, הוא היה מוריד עליו כמה חצאי טון חומר נפץ תיקני. מה תיקני? תן לי בבקשה מזה ומזה...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
31.
לסעיף 3
אחד,
01/02/05 18:36
|
מה לא בסדר כאן? דוקא בתור מדור דתי הייתי מצפה שתוקיעו את המגמה לתת קצבאות רק ליהודים. וכדאי לעיין בפרשת קדושים ופרשנויותיה בנושא. ואם כבר טרחת ופתחת ספר עיין בבקשה בירושלמי גיטין פ''ה ה''ט ''ומפרנסין עניי גויים ועניי ישראל ... מפני דרכי שלום'' אבל כמו שנאמר כאן אלף פעמים לפניי - אתם מדור התנחלות ואין לכם שום אמירה דתית אמיתית, להוציא פה ושם ה''ה שרלו ולאו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
30.
לא ייאמן - כמה התבכיינות!
איתי,
01/02/05 13:50
|
תגידו, הבדיקה נעשית רק בתקשורת החילונית או שמא בדקתם גם ב''המודיע'', ''יתד נאמן'', ''הצופה'' , ערוץ 7 ועוד? ועל מה התלונות? - על תוכנית סאטירית, על מבקר טלויזיה, על ניסוח כמו ''קסאם שוגר לעבר שדרות'', על מוצר שבאמת יש בו משהו מוזר - ממש תקשורת אנטי - ימנית מובהקת. אז בואו אתן לכם דוגמא הפוכה: אתמול (30.1.05), הביאו נערה בת 14 מגוש קטיף להתראיין ב''ערב חדש'' על הקשיים שלה ב''עזיבת הבית'', אבל לא הביאו כנגדה ילד ממשפחה שכולה שאביו נרצח בעת שמירה על ה''בית'' של הנערה, לא - הביאו רק אותה במעין סיפור צהוב ואמוציונאלי (ונשבע לכם שדן מרגלית כמעט הציע לה לאמץ אותה מרוב אהבה). אבל, תמשיכו לבכות וליילל, כי גם ככה חוץ מבעלי נטייה אידיאולוגית מובהקת אף אחד כבר לא לוקח את המסכנות שלכם ברצינות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
קצת ניסחפנו...
עומר,
02/02/05 03:24
|
אתה לוקח את זה יותר מידי ברצינות. מדובר בטור בידורי שלא מתיימר להיות רציני יותר ממה שהוא.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
איזה בידורי ואיזה בטיח
ציונות שפויה,
02/02/05 12:19
|
המדור בא להציג את ''עוינות התקשורת נגד הימין''. לא בצורה בידורית, אלא בצורה ביקורתית. ואני מסכים עם איתי - זה נראה יותר כהבלטת המסכנות מאשר טענות אמיתיות. ואם אפשר להציג דוגמא נוספת של עוינות התקשורת נגד השמאל: ישנו אתר הקורא לעצמו ''יהדות'' ושם הוא מציג נושאים ימניים ללא שום קשר לדת היהודית - מסקנה: יהודי=ימני.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
29.
יש לי רעיון לפטנט חדש - שבתומט
י,
31/01/05 10:55
|
שבתומט - מכשיר חכם ששומר שבת בשבילך. יותר לא צריך לשמור שבת. השבתומט ישמור במקומך, ואתה תוכל לעשות כל מה שתרצה. היות ובשבת לא צריך לעשות כלום, גם השבתומט לא יעשה כלום, ולכן מחירו נמוך במיוחד. שבתומט!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
פטנט מפגר!
הרעיון האולטמטי,
05/02/05 01:07
|
אין לך מה לחפש,משום שאת הרעיון האולטמטיבי כבר המציאו והוא כבר שניייייייייי......ם בשימוש. אתה ממציא אלהים תואם צרכים ושיודע גם איפה לא דוחפים את האף.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא הבנת!
אריה,
פ''ת,
31/01/05 16:34
|
אין הכוונה שלא צריך להגיד תפילת הדרך, הכוונה היא שמי שלא זוכר בע''פ את התפילה יכול ללחוץ ולומר ביחד עם הקריין את התפילה בזמן הנסיעה באוטו!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
28.
אני דווקא
רונן,
פת,
30/01/05 20:57
|
הייתי מצפה מאנשים המתמיירים להיות שומרי תורה ומצוות דווקא להתנגד למכשיר שמשמיע תפילת הדרך... מי שרוצה להתפלל, שיתפלל לו, מכשיר כזה פשוט שם ללעג ולקלב את כל התפילה... מעניין ''פצצה נורתה...'' מאמתי לשיגור פצצה אחת, או אפילו כמה, צריכים את כל הפלשתינאים? נראה לי כי בפעם החאורנה שהכרזנו שעם רוצה להשמידנו היה זה עמלק וגם אז הפקודה לא תמיד הובנה כיאות (ראה סיפור אגג) אז אני מציא למדור להפסיק לחקות את יהודה עציון ונעם פדרמן...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
27.
נמאסתם כבר דוסים בכיינים!
ל"ת
ככג,
30/01/05 17:55
|
|
 |
הגב לתגובה
מוסא קארף,
דרוזילנד,
30/01/05 19:15
|
|
 |
26.
קולע. פשוט קולע.- חזק ומבסוט !
ל"ת
יוני,
30/01/05 17:44
|
|
 |
25.
מדור מצויין, קורא כל שבוע,
redgrass,
br7,
30/01/05 17:27
|
כל מילה אמת. אפשר להכניס עוד עשרות שאלות לתיקשורת המשרת את השמאל. חבל שאת המדינה שלנו בנו סצאליסטים שמאלנים שמנהלים אותה עד היום,בטח בגלל זה היא ניראת ככה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
24.
טיפשים...
עע,
30/01/05 15:31
|
צריך להוריד את הסגמנט הזה בNRG. במקום יהדות יש לנו כאן לאומנות קיצונית, של חובשי כיפה עאלק-ליברלים, כשלמעשה הם רק מוכיחים את בורותם, החושך ממנו באו ואומנתם הפוליטית ההרסנית. אחמד טיבי, להסכים אתו או לא, הוא חבר כנסת במדינה שלכם (שכולי תקווה שכבר תנתק עצמה מתמהונים שכמותכם)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
טיפשים????
אא,
30/01/05 21:47
|
התעלמות מדעות שונות ואי קבלת שונים זה בהחלט מעיד על חוכמתך.
נרא כי אין בדעותיך שום אידאולוגיה אלא רק שנאה.
קח כדור ותרגע.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
התלהמות היא לא נימוק
אלעד,
אונ' ת''א,
30/01/05 17:07
|
|
 |
במדינה שלכם(????!!)- ברור למה
דניאל,
רשל''צ,
30/01/05 16:13
|
|
 |
לא המדור מרגיז אלא..
מרווין,
30/01/05 16:58
|
הטפשות מרגיזה. כל שבוע אני נכנס לפה ורואה שעל כל שאלה של המדור יש 20 תשובות שפויות, אבל מה זה מעניין אותכם? אתם לא רוצים לשמוע באמת רק להרגיז את ה'סמולנים' (ביטוי מכוער)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא חבל על העצבים? המדור מבריק!
ל"ת
עיינה,
באר שבע,
30/01/05 20:12
|
|
 |
23.
שנייה אחת ב''חדר מלחמה''
דוגמא מאמש,
30/01/05 15:22
|
בחורה: מאיפה בא הביטוי מתנחלים גבאי: זה מספר במדבר פרק...פסוק... דובר על בני גד וראובן שרצו להתנחל מעבר לגבול להישאר מחוץ לארץ מעבר לגבול. הבחורה - מה נשתנה? כלומר המבין האנין מסיק שהמתנחלים שבאו לארץ יהודה והושמרון זה בעיניי שמאלני שפלת יהודה ארץ זרה. תודה לאל שבן גוריון לא ויתר על השטחים הכבושים מ - 48'. תודה בי.ג'י. כי אז הם היו קוראים לבית גוברין חו''ל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בעיניהם גם שדרות זה חו''ל
שי,
30/01/05 16:39
|
השמאלני הממוצע מגדיר את גוש דן כ''ישראל'' וכל דבר אחר זה ''חור''... שדרות זה ''חור'', באר שבע זה ''חור'', ירושלים זה ''חור'', ומודיעין זה ''חור'' מבחינתם. גם אם יפלו קסאמים על מודיעין או באר שבע, השמאלן המטומטמם ממתחם צפון ת''א-כפר שמריהו-רמת השרון יגיב באדישות אופיינית. הפלסטינים לא יגיעו לשום הסכם מדיני עם ישראל ללא מה שהם קוראים ''פתרון בעיית הפליטים'' או ''זכות השיבה לתחומי ישראל'', ואת זה לא אני המצאתי - עראפת אמר את זה, אבו-מאזן אומר את זה, וכל מנהיג פלסטיני אחר יגיד את זה ! ללא ויתור שלנו על הריבונות היהודית לא ייכון שלום לעולם והפלסטינים ימשיכו להילחם בנו בין אם ''נפנה'' התנחלויות ובין אם לאו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
22.
מעריב?
אפי,
בארץ,
30/01/05 15:21
|
הלו, זה מעריב או ''יתד נאמן''?
מי שרוצה לעיין בשטויות של הימין-הקצוני-המקופח-תמיד לא עושה זאת במעריב.
ושיהיה לכולכם שבוע טוב בלי טלאי כתום / לפידים בצמתים / תנוקות מפגינים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
21.
אני ישראלי ואוהב את המדור...
ב.ק.,
30/01/05 15:07
|
|
 |
20.
למה הכותב אנונימי ??
ל"ת
חיים,
30/01/05 14:56
|
|
 |
19.
תענוגגגגגגגגג
כרמית,
י-ם,
30/01/05 14:20
|
השאלות אחלה, חלק יותר ממוקדת וחלק פחות, אבל איזה כיף לראות סוף סוף חילופי תפקידים ואת השמאלנים בטוקבקים נובחים בחוסר שקט. אח, ימות המשיח! אני מצדיעה לכותבי המדור החשוב הזה ולהנהלת מעריב שנותנת להם את הבמה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
18.
צערו של הכותב
נוכח לראות,
30/01/05 14:05
|
מחבר עלום השם של מדור 5 שאלות מסווה את צערו העמוק על השקט הכמעט מוחלט ששורר בשטח מאז בחירתו של אבו מאזן בכלל ובשבוע שעבר בפרט. או אז הוא מוסיף את הסעיף מספר 5 לארבע הסעיפים הקודמים שבינם ובין מדור יהדות הקשר הוא מקרי בהחלט. מה תכתוב עלום שם אם וכאשר יבוא שלום ותקוותיך המשיחיות יתנפצו לרסיסים. לו יהי רצון.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
17.
המדור מעולה אבל...
שי,
30/01/05 13:44
|
טוחן מים. ברור שהתקשורת נוטה לכיוון אחד : שמאלני, אשכנזי (אירופאי), מערבי, חילוני. זה בגלל שמדינת ישראל הפכה מזמן להיות אסקופה נדרסת של העולם המערבי ובעיקר של אירופה. הרי רוב האנשים במדינה המחורבנת הזאת לא מצפה לראות דתיים, ימנים או ספרדים בראש המדינה. זה לא מצטלם יפה, זה לא מספיק אירופאי והתקשורת דואגת לצייר את זה בצורה מכוערת. מה גם שטראומת השואה גורמת לנו להוריד מכה אינסטינקטיבית בראש של כל דבר שמצטייר כלאומני או יהודי מדי... אנשי התקשורת בסך הכל מיישרים קו עם המגמה המתמשכת הזאת כי זאת הפרנסה שלהם : אם אבנר ברנהיימר היה מביא דימוי שפוגע בשמאל האשכנזי-חילוני הוא היה יכול להיפרד לשלום מהקריירה התקשורתית שלו. לכן זה לא נכון לתקוף אישית אנשי תקשורת מסוימים - הם פשוט לא אשמים ! אני השלמתי עם זה - אני כבר לא מצפה מהמדינה הזאת לכלום. אני הפסקתי לצפות ב''סאטירות'' המטומטמות שבהן השמאלנים מדושני העונג שמנהלים את המדינה דרך בג''צ והפרקליטות (וכמובן דרך כלי התקשורת) מנסים להקנות ''ערכים'' לצופה הטיפש שלא מבין שמדובר בתעמולה זולה (דוגמאות: ההסתה נגד המתנחלים, הסתה נגד ליכודניקים, הנצחת הדימוי של המזרחי הערס והמפגר וכו'). שיהיה להם לבריאות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
השד העדתי
מרוקאי גאה,
30/01/05 16:51
|
אין שום קשר לעדות. מעניין שאילו הקוראים לאפלייה וגזענות מיישמים גזענות גדולה כלפי מיעוט אחר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
16.
אתם מוציאים את השמאלנים מדעתם
יפעת,
תל-אביב,
30/01/05 13:43
|
כל שבוע, ממש צער בעלי חיים. ראו תגובות12,11,10,9,8,6,1. כואב להם שיש איזה שהיא פינה בעיתון, איזה נווה מדבר שמראה את ההטיה השמאלנית של התקשורת וגם אותו הם מתים לחסל. הם מנסים לאיים ברייטינג :''הפסקנו לקנות מעריב אחרי שהבנו שהוא לא מנסה להיות אופוזיציה אמיתית שתערער על ההנחות המקובלות של ידיעות אחרונות...'' ומוכנים להסביר באותות ובמופתים הכל, אפילו את הגזענות הברורה כלפי חרדים , ולא ברור לי יותר מה יותר גזעני ודוחה, האייטם שהובא כאן או הניסיון המגעיל להסביר אותו... לשיפוטכם: ..''כל דימוי של אדם סקרן הנחשף למשהו שמגעיל אותו אך מרתק אותו יהיה גזעני וסטיגמטי, אין דרך לברוח מזה. בגלל שיש את הסטיגמה, משתמשים בה, והפעם בחרו באדם החרדי'' (תגובה 11 סעיף 4)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אני שמאלנית ואוהבת את המדור
עושה טוב על הלב,
הטור הזה,
30/01/05 14:13
|
כל שבוע מחדש - זה שעשוע נפלא ומאוד מרגיע לראות את הרמה של מיטב המוחות בתקשורת הימנית . מרגיע למצוא שעם כל התקציב והאפליה לטובה לאורך השנים - היבול שלכם בתחום האמנות תקשרות מוסיקה וכו' הוא ירוד . רוצים עיצה - אם תמשיכו לנדות אנשים כמו סידר ולהוציא אותו מהמחנה - תשארו נבערים ולכודים במי האפסיים .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שיהיה לך לבריאות
גובה דשא,
31/01/05 02:55
|
סודו- מזוכיסטית אומללה. אפשר לחשוב שה''סאטירה'' הגזענית של השמאל עולה על הביקורת בפינה זו. מה כואב לכם, אלוהים?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
עוד שמות
מונה על,
ת''א,
30/01/05 17:06
|
נעמי שמר חיים טופול אורי ליפשיץ אריאל זילבר
ועוד ועוד, מבכירי האמנים בארץ.
מי נשאר בשמאל? מוחמד בכרי, ג'וליאנו וענת גוב!
חה, חה, חה..........
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לגבי ''היבול שלנו''-רק אתמול מת
יפעת,
30/01/05 14:57
|
גדול הסטיריקנים הישראלי בארץ ובעולם , אפריים קישון, שהיה, מה לעשות? - ימני! זאת הסיבה שרדפו אותו כאן ולא פירגנו לו. זאת הסיבה שלקח כל כך הרבה זמן עד שקיבל פרס ישראל.
אבל אתם המשיכו בשלכם, המשיכו להתבוסס באותה ביצה תקשורתית אחידה שבה אין כמעט לימין אפשרות לביטוי - ותהיו מבסוטים מעצמכם. הניתוק הזה אף פעם לא עשה לכם טוב.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
היום הבן סיפר על מכתב לרבין
הוא חי בגרמניה,
וצחק מאלוהים,
30/01/05 16:06
|
אפרים קישון שלח מכתב תמיכה לרבין בזמן הסכמי השלום. אז לא לנכס לכם את קישון. אין מי שרחוק ממדור יהדות כמו אפרים קישון
הגב לתגובה זו
|
|
 |
קישון כתב מאמר תמיכה במתנחלים
אפרת,
30/01/05 18:06
|
וזה הפך אותו למוקצה מחמת מיאוס אצל החונטה השמאלנית במוקדי העריכה של העיתונות והתקשורת האלקטרונית. עכשיו הם ברוב צביעותם כותבים בשבחו, למה לא נתנו לו לכתוב מאמרי דעות לאחר שהיתה ברורה עמדתו הפוליטית? היום הם מהללים אותו ומרימים אותו לדרגת מורה הדור, אבל לתת לו להשפיע? לאמר את דעתו בטור אישי קבוע? מה פתאום? אנשים עוד יכולים להשתכנע רחמנא ליצלן. בדיוק מה שקורה לכל ההיסטרים השמאלנים המגיבים כאן. אם זה היה תלוי בהם, המדור הזה היה נמחק ואף ימיני לא היה משמיע דעתו בעיתונות הכתובה והאלקטרונית. ובאשר למכתב התמיכה ב''תכנית השלום'', היו אנשי ימין רבים שקנו את אשליית אוסלו. היה נוח לקנות אותה, היה נוח לתת צ'אנס ולבדוק מה קורה. היום אחרי שנתנו צ'אנס וראינו מה קורה היינו אמורים להיות יותר חכמים- וזה לא קורה לשמאל ......
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זה מדר יהדות- הוא היה אתיאיסט
ל"ת
ויורד שחי בחו''ל,
30/01/05 16:04
|
|
 |
15.
שוב: דתי = גזעני טיפש !
ל"ת
אור,
30/01/05 13:31
|
|
 |
חילוני=מסוממם דבילי ובור
בני,
30/01/05 16:47
|
|
 |
14.
טור מעולה, כרגיל
דוקטורנט,
מכון ויצמן,
30/01/05 13:21
|
לגבי טיבי, אכן המערכון היה מכוער, משפיל ובעיקר מביך לצופה. תוכנית שגישתה היא פארודית ומלגלגת, הופכת לבימה פוליטית לתועמלן ערבי גס רוח. מוזר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
13.
למה אני צריך לפרנס ילדי אחרים?
ישראל,
30/01/05 12:58
|
פעם ולתמיד צריך לחשוף את הכזב מאחורי הטיעון של הצורך בקיצבת ילדים גדולה למשפחות עם הרבה ילדים. כל ילד מבורך, בתנאי שהוריו יכולים לפרנסו ולדאוג לצרכיו כדי לגדל אזרח ישר ומועיל לחברה. מה שקורה היום זה שכל אדם ממעמד הביניים מחזיק בכספי המיסים שלו 3-4 ילדים שמשפםחות חסרות אחריות (בלי קשר לדת ולאום) מביאים לעולם כדי שהזולת יפרנס אותם. למה שלא ישאר לי כסף פנוי כדי להביא עוד 2 ילדים לעולם?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
דווקא הילד הראשון הוא היקר
מדינה אפליה,
ופרזיטים,
30/01/05 13:41
|
הרי ככל שיש יותר ילדים ההוצאה לילד נמוכה יותר . מעבירים בגדים וספרים מאחד לשני , אין צורך בבייביסיטר הגדולים שומרים על הקטנים , קונים קנייה מרוכזת שהיא זולה יותר ,מקבלים הנחות בשכר לימוד .......אבל רק בישראל עבור הילד הראשון והשני מקבלים פחות וככל שיש יותר ילדים הקצבה קופצת לכל ילד . זו רמאות וגזילה. ועוד לא דיברנו על היחס בין אלו שמשלמים מיסים ובין גודל העזרה שמקבלים מהמדינה - יחס הפוך כמובן .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
12.
נו באמת...
סמולני מתנשא,
הרצליה פיתוח,
30/01/05 12:34
|
גם ימנים יודו שטיבי דיבר 100% אמת, שיש פי אלף גזענות ודעות קדומות נגד ערבים מאשר כנגד כל ציבור אחר בישראל. האמת מציקה לכם ? בשביל זה בדיוק יש סאטירה, לא בשביל לשיר פזמוני עידוד למופע הביריונות הציבורית הנפוחה של הנדל וליברמן. אגב, מעריב טועה ציבורית בדרך בה הוא הולך. כמנשר של הימין הוא לא יצליח כי יש כבר עיתונות אחרת שם (מקור ראשון). אנחנו לעומת זאת, הפסקנו לקנות מעריב אחרי שהבנו שהוא לא מנסה להיות אופוזיציה אמיתית שתערער על ההנחות המקובלות של ידיעות אחרונות, אלא צהובון שקורץ גם לימין החרד''לי וגם לימין הפורנו-ברברי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
צודק!
מגיב למגיב,
30/01/05 14:04
|
ניתוח הנטיה הפוליטית של ''מעריב'' מבריק ונכון. הנה הוא שוב: ''אגב, מעריב טועה ציבורית בדרך בה הוא הולך. כמנשר של הימין הוא לא יצליח כי יש כבר עיתונות אחרת שם (מקור ראשון). אנחנו לעומת זאת, הפסקנו לקנות מעריב אחרי שהבנו שהוא לא מנסה להיות אופוזיציה אמיתית שתערער על ההנחות המקובלות של ידיעות אחרונות, אלא צהובון שקורץ גם לימין החרד''לי וגם לימין הפורנו-ברברי. ''
הגב לתגובה זו
|
|
 |
11.
5 תשובות
מש,
פלג,
30/01/05 12:31
|
1. זה היה מערכון סאטירי. להראות איך נראה היחס בין ערביי ישראל, הפלשתינאים והישראלים. לא נאמר שכל המתנחלים עוקרים עצי זית, אלא שחלקם. הדמות אודטה מייצגת את האטימות הישראלית (של חלק מהישראלים. שוב, לא כולם), והיא אומרת שזה שיטה טובה למסיק ולא מתייחסת לזה כהתעללות. ליברמן והנדל פורסים את משנתם בכל מקום אפשרי בטלוויזיה, והם נראים כמו סאטירה גם בתוכניות רגילות. אני בטוח, אגב, שאם הם יפנו למולי שגב ויבק'ו יפה, הוא בשמחה יצרף אותם למערכון. מישהו אמר שהם ניסו בכלל או שאתם החלטתם שהם לא? ומה זה ''לשם איזון''? זו תוכנית חדשות או סאטירה? אני ארמוז - זו סאטירה, שם מתייחסים למה שאקטואלי ולא בהכרח לפי איזון. בכל מקרה, אם תצפו בכל התוכניות צוחקים שם מספיק גם על יוסי ביילין, ברק וכל החברים, אבל נוח להתקטנן על מערכון אחד.
2. כן, זה מוצר מוזר. קול מוקלט מקריא תפילה זה עניין מוזר, קודם כל כי יש כבר דיסקים וקלטות ואם ממש רוצים אפשר גם שירות סלולרי שיקריא את זה. או שאתם אומרים ''ומה הלאה, תפילת הדרך ב-SMS?''. זה מטופש שתפילה מוקראת אוטומטית. אם אין משמעות בלקרוא אותה בעצמך, למה לקרוא אותה בכלל בהקלטה? זה מה שישמור על אנשים? לחיצת כפתור? אנשים נהיו עצלנים שמצד אחד הם מצפים שאלוהים ישמור עליהם, אך מצד שני שהם לא יצטרכו להשקיע דקה וחצי ולקרוא?
3. איש תרבותי, או לא איש תרבותי, שימו לב שהתחמקתם מהעובדות. כלפי חוץ, מדינת ישראל נתפשת כגזענית. היא מחזיקה בשטחים האום הכריז שהם לא שלה, והיא מנסה לא למכור קרקעות או לשלם קצבאות לערבים בדרכים אלו או אחרות. גם אם העולם טועה, והשטחים שלנו וזו זכותנו והכל, ככה המדינה נתפסת בפני העולם, ובמיוחד כשר חוץ של מדינה מזכיר לעולם מה נעשה לפני 60 שנה ליהודים (ובגרמניה הנאצית היה יחס משפיל ליהודים עוד הרבה לפני שהתחיל ההרג ההמוני). נראה כאילו ישנה גזענות ויחס מגעיל כלפי אוכלוסיה פה, והעולם חושש (אולי טועה, אבל עדיין חושש) שתהליך דומה עלול לקרות פה. זה אדם תרבותי, כן. שמנסה להראות לנו איך אנחנו נראים.
4. כל דימוי של אדם סקרן הנחשף למשהו שמגעיל אותו אך מרתק אותו יהיה גזעני וסטיגמטי, אין דרך לברוח מזה. בגלל שיש את הסטיגמה, משתמשים בה, והפעם בחרו באדם החרדי.
5. ומה זה ''פלשתינים מצאו את מותם''? איפה הם מצאו, בגוגל? מה זה ''פלשתיני נהרג בעת חילופי אש? מי החליף? ילדים שרצו קלפים של יוגיהו? המינוחים הולכים לכל הכיוונים ודי ברור מאיפה נורתה האש או הקסאם. וב-1 טענתם שטיבי גזען כלפי כל מתנחלי יש''ע, בעוד בשאלה זו אמרתם '' הפלשתינים מנסים להתנקש בחיינו''. זה לא קצת סותר?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תגובה מעולה - ובקשר לשאלה 3
רן,
ירושלים,
30/01/05 14:26
|
דיי חוצפה להעלות בכלל את נושא ההשוואה לנאצים אחרי הטלאי הכתום והכרוזים על המרכבות לאושויץ. אני מייחל ליום שהימין (ה''יהודי'') יוכל להטיף לנו מוסר באמת, בלי שיהיה לנו על מה לתוקפו חזרה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
10.
כבשת הרש
שמעון,
30/01/05 12:28
|
המדינה באופן כללי, אכן נוהגת באפליה ולפעמים בגזענות כלפי ערבים. המתנחלים הם בחוד החנית של גישה זו, לפיכך הסאטירה במקומה. עכשיו חסידי הנישול והסיפוח נזכרים בזכויות האדם (כאשר זה נוגע לאפשרות פינוים) מונח שהיה זר להם לגמרי עד לפני כמה חודשים...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
5 תשובות
אוהד,
תל אביב,
30/01/05 12:05
|
1. מתנחלים וצהל עוקרים אלפי עצי זית, שבחלקם הגדול נשתלו לפני שהמתנחלים התנחלו בשטחים, אין צורך לאזן עובדות, רק דעות. 2. אם מהות המכשיר הנה תפילה, אני אמציא רובוט שישלים לי מניין בבית כנסת ויתפלל במקומי ביום כיפור. אם מהות המכשיר הנה להזכיר לי את התפילה, הרי מי שמתפלל יודע אותה בד''כ בע''פ. 3. בני ציפר הגזים, אבל בכל גזענות יש אלמנט נאצי. 4. קצת הומור 5. ומי חשבתם שירה, צה''ל. 6. שאלות 2 ו4 קשורות ליהדות, זו טעות?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נסה שוב
ל"ת
המורה שלך,
30/01/05 12:53
|
|
 |
8.
דנקנר, די לכתוב אינקוגניטו
יובל,
תל אביב,
30/01/05 11:54
|
אם יש עיתונאי דביל מספיק כדי להעלות את הדברים באכסניה ''מכובדת'' כזו - יתכבד נא ויחתום את שמו בראש הרשימה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נראה לך שדנקנר עורך NRGיהדות?
גולשת חכמה,
אינטרנט,
30/01/05 14:26
|
|
 |
7.
למגיבים 1 ו 2 בקשר לשאלה חמש .
דני,
30/01/05 11:51
|
נכון , כולנו יודעים מי יורה עלינו , אבל זהו אמצעי תקשורתי לא חדש לשנות את השיח הציבורי ובתוך כך לנסות לשנות חשיבה . יש על כך מחקרים אקדמאים רבים וכל אמצעי התקשורת נוקטים בטקטיקה זו . צריך רק לדעת לשים לכך לב . הנושא הזה בכלל מרתק ולמי שיש אפשרות אני ממליץ לקחת סמינר בשם ''אסטרטגיות של עובדתיות'' שבו נלמדות ומודגמות שיטות רבות ליצירת תמונת המציאות המועדפת אצל צרכן התקשורת . זה באמת נושא מרתק .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
חוזר בי במידה מסוימת
איל, תגובה 1,
ירושלים,
31/01/05 11:17
|
במחשבה שניה, יש משהו בדבריך, מאחר וזוהי בדיוק ההטיה שקשה לשים את האצבע עליה, שדיברתי עליה בתחילת דברי. עם זאת, אני לא חוזר בי מההשוואה עם גדעון לוי.
יחד עם זאת, בתור אדם שוחר שלום (סמולני, על פי כותבי המדור) אני אישית סבור שעדיף להמשיך בטרמינולוגיה הניטרלית הזאת. לומר תמיד - הפלסטינים ירו, זוהי הכללה בעייתית, שרואה בכל הפלסטינים מקשה אחת. הגישה הזאת הביאה לסיכול ההודנה הקודמת על ידינו ולנפילת ממשלתו הראשונה של אבו מאזן.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ל 1 החוזר בו במידה מסויימת
ברוך,
שדה יעקב,
03/02/05 11:44
|
העדפת הטרמינולוגיה הניטרלית (כדבריך) , הינה : ''אמצעי תקשורתי לא חדש לשנות את השיח הציבורי ובתוך כך לנסות לשנות חשיבה .''
על כן ועל מנת להמנע מ ''הכללה בעייתית'', כדבריך - מה דעתך שעל התקשורת היה לציין : מחבלים פלסטינים ירו ... '' ?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה ממשיך בבדיחה ?
ל"ת
לא יכול להיות,
שאתה רציני,
30/01/05 12:41
|
|
 |
דני שלום!מדבר המרצה שלך באונ'
דני קשיי הבנה,
וריכוז ?,
30/01/05 13:21
|
אתה מתבקש לסור לחדרי ולעבור את המבחן על הקורס שנית , ניכר שלא הבנת את החומר , או שאתה מעשן איזה חומר טוב .....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הפוסל במומו פוסל
דני,
01/02/05 16:14
|
|
 |
למגיבים החכמים בעיני עצמם
אלעד,
רמת -גן,
30/01/05 20:39
|
אתם צריכים הרבה ידע והבנה כדי לרדת לסוף דעתו של דני. שאלו כל פירסומאי מתחיל , כל דמגוג וכל מומחה בניתוח טקסטים.
ישנן אלף ואחת דרכים להטות דעות ולשתול מסרים. אחת מהן היא הימנעות מאיזכור שמו של התקפן אפילו אם ברור מיהו. אם הייתם שומעים כל מהדורת חדשות: ''הפלסטינאים ירו פצצת מרגמה על שדרות, הפלסטינאים רצחו את הנערה איילה משדרות ופצעו קשה את אחיה, הפלסטינאים ירו על מכונית עוברת...זה היה מתקבע במח והיה לכך אפקט מצטבר. אנשים לא היו מדחיקים. כאשר ''הפצצה משוגרת'' ו''האש נורית'' וכד' האפקט הוא שונה, אין את הכתובת שאליה מופנית אצבע מאשימה. ומכיוון שהפצצה לא נורית מעצמה'' והאש מכוונת כדי לפגוע ולהרוג- מי שלא מציין את המכוון והיורה לא עושה מלכתו נאמנה .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
ברכות- הפעם התעליתם על עצמכם
אות הצטיינות,
לאהבליות-על,
30/01/05 11:42
|
אם עד השבוע הטור הזה היה מגוחך ופתטי - היום הגעתפ לרמה של אהבלים עם הצטיינות . קרעתם אותי משמחה - אלו הכותבים הטובים של המתנחלים ? ואתם מתפלאים למה אתם לא מקבלים הרבה משרות בתקשורת ? אולי כי אתם לא מבריקים ? אולי כי מרוב אידיאולגיה אתם הופכים מטופשים ועיוורים ? אבל כיף לפגוש את זה כל פעם מחדש
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
כל שבוע תענוג מחודש
מוטי,
חיפה,
30/01/05 11:37
|
כל השמאלנים יכולים לקפוץ, כרגיל. המדור מדוייק, חד, שנון ודווקא ההיטפלות לדברים קטנים כביכול כמו מדור בעכבר העיר עושה אתו למעניין ולא חדגוני. כל הכבוד!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ידעתי שאתם אכזריים ,אבל תענוג
ל"ת
מחדש לדעת שאתם,
מטופשים,
30/01/05 12:43
|
|
 |
4.
אתה צודק ,אבל מי שומע???
ל"ת
שיר,
30/01/05 11:33
|
|
 |
3.
ביום שהנדל יהיה מקופח.......
ברוך,
30/01/05 10:57
|
האם עורך המדור האידיוט טוען שהציבור של צבי הנדל מקופח במדינה הזו ? יש ישוב של הנדל וצאן מרעיו שאין לו מים חשמל , שהילדים לא מקבלים את החינוך הכי משופר שיש במדינה ? הלוואי שיגיע היום שהערבים יהיו תנאים כמו למתנחלים או שלמתנחלים יהיו תנאים ויחס כמו שמקבלים הערבים .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ארנונה
צחוקים,
30/01/05 13:52
|
|
 |
ההבדל בין התשתיות במגזר הערבי
ישראל,
30/01/05 12:52
|
אמת, התשתיות במגזר הערבי מפגרות בעשרים שנה אחרי המגזר היהודי. אדם סביר גם מבין כי אין להשוות תשתית של כפר הקיים כבר 200 שנה עם מקום הקיים 25 שנה. אבל ההבדל העיקרי נעוץ בעובדה שצעיר ערבי לא עושה צבא, כלומר לא תורם למדינה שאח''כ צריכה להשקיע עבורו. מספיק עם התירוץ של קיפוח. למה שצעיר ערבי לא יעבוד לטובת הקהילה שלו ויעשה תשתית מים או ביוב משך 3 שנים? הבדל השני הוא שאני בעיר גדולה משלם 3500 ש''ח ארנונה על דירת 3 חדרים. בכפר ערבי משלמים 1000 ש''ח עבור 9 חדרים בשני מפלסים. קחו את ההפרש משך 55 שנה ותקבלו את ההבדל בין התשתיות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בעמנואל וירושלים כולם בצבא
ירשת וגם שיקרת,
30/01/05 14:16
|
כמה חול אתם תזרו בעיננו ? הרי אצל היהודים יש יחס הפוך בין שירות בצבא לבין תמיכת המדינה באזרח. המגזרים ששירות בצבא לא קיים אצלם (חרדים) או שהשירות חלקי ולא כולם משרתים בצבא (דתיים סרוגים) - הם אלו שמקבלים הכי הרבה מנמדינה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
עובדות
בני,
ירושלים,
30/01/05 15:16
|
40% ממערך הפיקוד הזוטר בצבא-עד רמת סא''ל הם כיפות סרוגות
הגב לתגובה זו
|
|
 |
צודק מאוד!
יעקובו,
30/01/05 13:40
|
בדיוק בגלל סיבה זו גם ביישובים החרדיים עדיין הביוב זורם ברחובות ולא בכולם יש מים זורמים בברזים! רגע, בעצם, לא...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
40% מחיילי צה''ל כיפות סרוגות ?
בוגי,
30/01/05 16:08
|
נו באמת , אתם מאמינים לשטויות האלו ? אתם מלמדים את הילדים את ה''עובדות'' האלו ? בהתחשב שרבים משרתים חצי שירות ובגודל השנתונים - זו בדיחה חצופה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
באמת מי ירה את הקאסם -האנגלים?
אוי וויי - אין,
גבול לטפשות,
30/01/05 10:52
|
זו בדיחה או שזו שאלה רצינית ? יש צורך לציין מי ירה את הקאסם לשדרות ? האם תושבי תל אביב יורים לעבר מתנחלים ? אולי האנגלים חזרו לארץ והחלו לירות על חיילים ישראליים שוב . באמת ילדים בוא נגלה מה התקשורת השמאלנית, הזונה של הערבים מסתירה מאיתנו ? למה לא מספרים לנו בכל פעם מחדש שהפעם היו אלו ערבים שירו קאסם על שדרות ? כולם בוגדים , שמאלנים עוכרי ישראל , מי יודע איזה עוד מידע מסתירה התקשורת העויינת מעם ישראל שחי במלחמה רק שישים שנים .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הבעייה היא:
יהודי ציוני,
30/01/05 16:23
|
שמורידים לפלשתינים את הפרופיל והם לא אחראיים לכלום.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
המדור המטופש מכה שנית
איל,
ירושלים,
30/01/05 10:31
|
כותבי המדור לא מבינים שהמדור הפרובוקטיבי משרת, בסופו של דבר, רק את הצד השני. זאת, מאחר ומרבית הדוגמאות שמביאים, הן על פי רוב קטנוניות, מטופשות ומעידות על תחושת רדיפה הראויה לטיפול פסיכולוגי. הדבר טראגי מאחר והטענות לגבי הטיה של מרבית כלי התקשורת לשמאל ונגד הימין והמתנחלים הן נכונות במידה רבה, אולם הדבר בא לידי ביטוי בעיקר בהטיה בלתי מודעת ופחות בדוגמאות קונקרטיות.
לגבי שאלות השבוע: 1. קשה לעורכים להכיר בכך שהמערכון עם טיבי היה מצחיק ושיקף את היחס הרווח לערבים. אני לא רואה שום בעיה בכך שליברמן והנדל ישתתפו במערכון, אולם יש לי תחושה שהומור עצמי הוא לא תכונה חזקה שלהם.
2. תגידו באמת - מוצר שמשמיע את תפילת הדרך באוטו לא נשמע לכם ביזארי? תפילה זה לא אמור להיות דבר שעושים בעצמך, או ע''י שליח ציבור?
3. לגבי בני ציפר - בתור קורא ''הארץ'', קשה לי להבין מה הוא עושה שם. קשה גם להבין מי בדיוק קורא את הגיגיו המטופשים. אכן תמוה, אבל לא רק בהקשר הפוליטי.
4. אכן דימוי רדוד, מכוער וסטיגמטי.
5. מה צריך לכתוב - הפלסטינים מנסים להתנקש בחיינו? או החמא''ס מנסה? האם יתכן שאצל הפלסטינים לא כולם מקשה אחת? כך או כך, הטיעון די מגוחך - זוהי צורת ביטוי ששומעיה, הציבור היהודי, יודעים בדיוק לאיזה לאום משתייכים היורים. אגב, יש דמיון משעשע בין הטענה הזאת לבין טיעון שעלה במאמרו הנורא האחרון של גדעון לוי בהארץ, בו הוא מקונן, בין היתר, על כך שבחדשות אומרים - ''בתקרית שהיתה בשכם לא היו נפגעים; מחבל נהרג'', ולא סופרים את המחבל כנפגע.
הגב לתגובה זו
|
|