 |
38.
אחמד!!!!!
ל"ת
אחמדשווילי,
20/12/04 00:31
|
|
 |
37.
מדובר באמצעי לחץ לסחיטת דמי
בני,
מרכז,
17/12/04 15:28
|
הכשרות, ולהוספת הסניף המדובר לרשימת בתי העסק המשלמים ''פרוטקשן'' לעסקני התורה. מה לא ברור כאן בדיוק?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
36.
רוב לא בודקים,רבנות מגנינה לנו
ל"ת
שוקי,
16/12/04 12:00
|
|
 |
35.
פיצה זה לא בריא ללב (גבנ''צ)
ל"ת
ד''ר קרדיולוג,
15/12/04 20:44
|
|
 |
34.
מאמר יפה
ל"ת
גולי,
15/12/04 20:37
|
|
 |
33.
עומק
זאביק,
מודיעין,
15/12/04 15:01
|
ראשית ברצוני לציין לשבח את העורך על הנושאים המעניינים והמגוונים שעולים לדיון במסגרת אתר יהדות הנ''ל. בנושא הנדון לצערי לא נעשה בירור מעמיק היות וכפי שהגיב מני (תגובה 26) יש טעם לאי מתן הכשרות. כמו כן הטעם כי אין מספיק מקומות כשרים בת''א לא אמור להוביל ל''הקלה'' בדרישות הכשרות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
32.
תפסיקו לבלבל ת'מוח
דוד,
ישראל,
15/12/04 13:12
|
תגובת הרבנות נכונה לחלוטין.. פשוט רעיון אדיר שלא להטעות את הציבור.. הכתובות של שני הסניפים דומות (67-167) השם אותו דבר הטעם אותו דבר.. מה כבר נשאר???
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תעשה לי טובה!
רחלי,
גבעת שמואל,
28/12/04 11:20
|
מי שחשוב לו לאכול כשר, גם יחפש את התעודה בפיצריה, ולא את הכתובת של הפיצירה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
31.
Pay, just pay...
Shafui,
15/12/04 13:05
|
Obviously he did not pay enough bribery to the Rabanut...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
30.
לא תיתן מכשול
לפני,
עיוור,
15/12/04 12:47
|
רועי שרון חושב שאפשר לעבוד על ציבור הסועדים, כמו שהוא עושה במדור שהוא עורך: שמים שלט ''יהדות'' ואלה שנופלים בפח ונכנסים כדי לקרוא דברי תורה מאכילים אותם טריפות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
29.
עזבו אותנו בשקט
יואב,
מרכז,
15/12/04 10:58
|
פשוט תוכלו איפא שתרצו ואל תציקו לנו. הרבה מאד מבין משגיחי הכשרות לוקחים שוחד ומושחתים עד שורשי שערותיהם. זה לא דת, לא יהדות ולא כלום- סתם תאוות כבוד ובצע.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
28.
הפרצוף הזה הוא ערב רב
ל"ת
לך לעזאזל,
עוכר ישראל,
15/12/04 10:55
|
|
 |
27.
רועי, מאמר סבבה!
ל"ת
גיא,
15/12/04 10:55
|
|
 |
26.
טעות בגוף המאמר !
מני,
15/12/04 10:53
|
הרבנות לא נותנת הכשרים לאותה רשת באותו שם באותה עיר !!! כאן מדובר באותו עיר באותו שם רשת.
מקדולנד בי-ם לא כשר ואין שם סניפים כשרים ברעננה יש סניף אחד כשר ואין שם סניף לא כשר - כי זה עיר אחרת.
אותו דבר תבדקו בכל עיר לא תמצאו סניפים בעלי אותו שם (בורגר קינג כו') שחלקם כשרים וחלקם לא.
בערים שונות אין בעיה. בירושלים פיצה מטר כשר ואין בעיר סניפים לא כשרים !
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ברעננה יש סניף באחוזה כשר, ואי
רעננית,
31/05/05 19:59
|
ואילו בקניון רננים הסניף איננו כשר- אותה עיר, אותו שם!
הוא צודק לחלטוין!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בקניון אלונים יש 2 סניפים של
מיטל,
15/12/04 12:16
|
מקדונלדס, אחד כשר ואחד לא כשר.
אז למה לא בתל אביב, במרחק חמישים בתים?
אגב, סתם בשביל הקוריוז- גם בבואנוס איירס יש קניון גדול, שבקומת הקרקע יש מקדונלדס לא כשר, ובקומה העליונה- כן כן, מקדונלדס כשר. ביום ראשון הסניף הכשר מלאאאאאא אנשים... ולא זכור לי על מישהו שהתבלבל...
:-)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בואנוס איירס -- ישראל
ל"ת
ש,
15/12/04 18:37
|
|
 |
25.
פתרון אפשרי
ירושלמית,
15/12/04 07:32
|
לדעתי אם היו מוסיפים מילה אחת ללוגו של הסניף זה היה פותר את הבעיה. כלומר: ''פיצה מטר הכשרה'' - כך לא היו ספקות. בהלכה יש הרבה משמעות ל''מראית עין''. ולואי ואנשים היו כל כך בטוחים בעצמם לשאול בכל מקום אם ישנה תעודת כשרות. בסניפים שרוב רובם טרפה ואחדים כשרים אי אפשר להסתפק בתעודה שתלויה על הקיר בפנים. הצדק במקרה הזה צריך להראות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אולי פשוט לכתוב ''לא כשרה''
ל"ת
טל,
ת''א,
15/12/04 18:58
|
|
 |
24.
איזו תמימות
ללי,
גן צל,
15/12/04 05:03
|
מפקפק ביושרם של הרבנים?... ממש שערוריה... מאין עלה רעיון שטני כזה במוחך, לפקפק ביושרם של הרבנים...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
23.
ידידי היקר
דן,
15/12/04 01:12
|
עם כל הכבוד לך ואינני אדם דתי אני חושב שהדעה שלך בנושא זה די עקומה. אכן, צודקים ברבנות. 1. אין עניין להשוות לסניפים כמו האט ומקדונלדס, שכן אצלם אין את הבעיתיות שלבלבול הלקוחות (מספרים זהים, מקומות מקורבים ביותר..! אין את זה באף חברה אחרת !)
אבל הדבר החמור ביותר בדבריך הוא שאתה מפקפק ביושרם של הרבנים וזו האשמה חמורה מאוד שכן אחרת, מדוע כיצד אתה מסביר את התנהגותם. אני מציע לך לא להיסחף אחר הסחף של החילוניות שרואה ברבנים גורם מאיים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שקוף שאתה דתי, יא ליצן!
ל"ת
חחחחח,
15/12/04 10:54
|
|
 |
You are wrong!!!
Josh,
NYC,
15/12/04 05:12
|
All that Piza Meter needs to do is give to the Rabanoot couple of Thousand of Dollars and the case will be close.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
22.
מדובר ברווחה פיננסית של הרבנות
חוזר בשאלה,
15/12/04 00:49
|
הרבנות פשוט מנסים להרויח עוד כסף . תעודת הכשר לכל הרשת עולה הרבה יותר מאשר לחנות בודדת. היהדות במיטבה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
21.
אין כמעט מסעדות כשרות בארץ.
אסנת,
15/12/04 00:23
|
אני, והרבה מחברותיי, עבדנו הרבה שנים במלצרות כשהיינו סטודנטיות. חלקנו, גם במקומות בירושלים עם אישור ''גלעאט''.
ממה שראינו שם, אני יכולה להגיד שחוץ ממה שאולי יש בעומק השכונות החרדיות אותן אני לא מכירה, אין מסעדה שלא עושים בה לפחות עבירה אחת בשבוע, אם לא ביום.
אה, וגם אין כזה דבר ''משגיח כשרות ישר''.
ושיהיה לכם בתיאבון, ותמשיכו לקנות מה שמוכרים לכם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
20.
גם הוא צודק וגם הוא
נס די-נור,
דרום,
15/12/04 00:03
|
זה כמו בבדיחה הזאת על שלשה אנשים איש א'' מתלונן לרב על איש ב. הרב אומר-אתה צודק! אז איש ב' קופץ ושוטח טענותיו והרב אומר - נכון אתה צודק. איש ג' מקשיב ואומר: אבל אמרת גם לא' שהוא צודק וגם ל-ב' ? הקשיב הרב לג' ולאחר מחשבה אמר- אתה צודק ב100% ! לגבי הכתבה: ישנה בעיה. הפיצה כשרה.אולם הרבנות חוששת שתהיה טעות. פתרון: יש לרשום את שם הרשת שונה: ''פיצה כשרה מטר''! (ולא כרגיל ''פיצה מטר''). כך לא תהיה הטעיה כי שם החנות יהיה שונה, אם כי הצבעים והאופי של הרשת ישאר ובעקבות ההצלחה המסחררת של פיצה כשרה מטר אי''ה גם הלא כשרה תסגור בשבת .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
19.
רשת מזון שחלקה כשר וחלקה אינה.
שלא יעבדו עליכם,
14/12/04 22:42
|
טענת הרבנות: ''רשת מזון שחלקה כשר וחלקה אינה כשרה אינה יכולה לקבל תעודת מחשש להטעיית הציבור''. אף מילה על כך שזה באותו רחוב.... אז אם זה נכון, מדוע לחלק מסניפי מקדונלד יש הכשר? כי הם שילמו למי שצריך... ומי שראה את כולבוטק, ראה איך קונים הכשר בד''צ למסעדה שאינה קיימת... אז... שלא יעבדו עליכם...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מר גינת היקר
שלמה,
15/12/04 18:36
|
העניין הזה אכן טעון בדיקה. לא נראה לי הגיוני שכך קבעה הרבנות, אם כן מדובר בקטנוניות
מצד שני אני סומך על הרבנים שיש להם איזשהי מידת יושר ולכן צריך לבדוק את זה לפני שמשמיצים
הגב לתגובה זו
|
|
 |
18.
ללמוד מהגולה
עינת,
מעבר לאגם,
14/12/04 22:16
|
אנשי הרבנות היקרים, לצערנו, לוקחים את קיומה של מדינת היהודים כמובן מעליו. עוד יבוא היום, חלילה ותישאר לנו מדינה אבל יהודים בה- אין, אלא אסופה של אנשים ללא איחוד. חבל, חבל שאין לרבנות כמה ג'ובות לבוא ולראות מה עושים רבנים בגולה בכדי שיהודים ירגישו יהודים בשמחה ולא בחבלי לידה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
17.
an article full of prejudice!
mrs.m,
california,
14/12/04 22:09
|
an article full of prejudice! you forgot that there are 2 sides to every story
הגב לתגובה זו
|
|
 |
Not to this story Mrs M
Marvin,
14/12/04 22:56
|
to this story, there are no 2 sides , only one stupid one .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
16.
בגלל שיש שני סניפים באותו רחוב
יוסי,
תשובה,
14/12/04 19:27
|
ואילו האחרים הם באזורים או ברחובות שונים זה מזה : הם מופרדים האחד מהשני
ודבר זה יכול להביא לידי עבירה
הבנתה את זה ''יחתיכת פושטק''
הגב לתגובה זו
|
|
 |
15.
יאממי בא לי פיצה
ל"ת
נטלי,
14/12/04 19:05
|
|
 |
14.
קודם תגידו אם שווה לריב על זה
ניר,
14/12/04 19:04
|
|
 |
13.
גם לפיצה האט היה סניף כשר
נעמי,
אבן ג',
14/12/04 19:03
|
באמת למה הם סגרו באבן גבירול? מתגעגעת. איך פיצה מטר? טעים? בצק דק או עבה?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
טעים מאוד
ד,
15/12/04 11:08
|
|
 |
12.
בעיתיות
חובב פיצה כשרה,
חלב ישראל פת,
14/12/04 19:00
|
היא ששני הסניפים נמצאים בקירוב משמעותי מאוד והמספרים דומים 67 ו 167. מה גם שבעקבות בקירוב יש חשש שסניפים יחליפו בניהם סחורה.
אם היה מרחק של 2-3 ק''מ בין הסניפים אז לא הייתה בעיה להעניק כשרות
הגב לתגובה זו
|
|
 |
11.
עוד סיבה להפריד את הדת מהמדינה
ל"ת
אורי,
14/12/04 18:51
|
|
 |
להפריד את החילוניות מן המדינה
ל"ת
פנחס,
14/12/04 21:51
|
|
 |
10.
למה גם במוסף על יהדות
אאא,
14/12/04 18:30
|
כותבים אשכנזים סמולנים שכל קשר בינם ליהדות או לעם היהודי,מקרי בלבד? למה לא יכולה להיות פינה אחת קטנה בתקשורת,שתהיה נקייה מסמולנים ובה יכתבו יהודים על מה שחשוב ליהודים? למה הסמולנים מכניסים את האף שלהם לעניינים של עם אחר?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה הקשר לס(?ש)מאלנים - דביל!!
ל"ת
אחיק,
15/12/04 20:39
|
|
 |
אאא- נמאסת
אשכנזי,
סמולן,
15/12/04 01:25
|
תשמע אדוני. אני עוקב אחר התגובות שלך זה זמן מה, וכולן עוסקות בהשמצות גורפות בסגנון יוזף גבלס אודות ה''אשכנזי הסמולני'', אז שני דברים לי אליך: 1, ניכר שאתה ספרדי-ימני-דתי האכול רגשי נחיתות. דע לך שרגשות אלו מוצדקים ביותר. 2. גם לנו ה''אשכנזים הסמולנים'' נמאס מהספרדים-דתיים-ימנים, דהיינו ש''ס, שקובעים לנו כל דבר במדינה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
טיפש !
סמולני גאה.,
15/12/04 00:16
|
אם הוא היה שמאלני, מה אכפת לו מכשרות ?
הוא בחור דתי כמוך, שרוצה מקומות כשרים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
Mutav smolan sheyodeya
Marvin,
14/12/04 22:59
|
likhtov 'al evil shetoen shehu shomer mitzvot akh einenu yode'a likhtov ! o
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שמאלנים ב-ש לא ב-ס
ל"ת
משה,
14/12/04 22:56
|
|
 |
מלשון small
יעקב,
15/12/04 10:36
|
|
 |
מעצבן, הא?
צפוני עצבני,
14/12/04 20:24
|
תאר לעצמך. גם אשכנזים, גם שמאלנים (טפו טפו טפו) וגם מרשים לעצמם לכתוב על יהדות... נורא ואיום. שיממנו את הפרזיטים וישתקו
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
הפסילה במקום וטוב עשו הרבנים
ל"ת
דני,
14/12/04 18:26
|
|
 |
צר לי, לא השתכנעתי
ל"ת
גולן,
ת''א,
14/12/04 19:02
|
|
 |
8.
אני בד''כ לטובת המיקלים
נתי,
14/12/04 18:06
|
|
 |
זה לא נקרא מיקלים
גיל,
14/12/04 19:00
|
זה נקרא לקחת אחריות. אנשים רוצים שאחרים יעשו להם את העבודה והם ישארו ראש קטן. מה הבעיה לבדוק טוב טוב תעודת כשרות לפני שמכניסים משהו לפה?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
למה בחו''ל זה עובד?
אילנה,
חו''ל,
14/12/04 17:56
|
לא ברור לי הקטע. אני - ועוד יהודים רבים שגרים בחו''ל (כולל אנשים שבארץ הייתם מגדירים אותם כ''כיפות סרוגות) - קונים עם קצת מחשבה.
יש חוברת שהרבנות המקומית פה חיברה, שאומרת איזה מאכלים הם כשרים (גם אם לא מודפס עליהם ''כשר''). יותר מזה - הם כותבים איזה תוספי מזון/צבעי מאכל וכו' הם כשרים (ולא פחות חשוב, מה לא כשר), כדי שנוכל גם לחשוב בעצמנו: האבקת מרק הזו מכילה B90998 - זה לא כשר ולכן האבקה לא כשרה, סוף סיפור ובלי פילוסופיות.
למה הרב החרדי שלנו סומך עלינו שאנחנו לא מפגרים, ודווקא בארץ - איפה שברור שהבשר שנקנה, נקנה מתנובה (ולכן כשר), וכו' - ורק צריך לדעת חוקים שאנחנו יודעים גם ככה - אנשים מטפחים ''ראש קטן''. ליהודי לא צריך להיות ראש קטן וחוקי הכשרות לא קיימים כדי שאנחנו נלך כמו עיוורים בלי לחשוב.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא כי בחו''ל אנשים יותר חכמים
שלומי,
חיפה,
14/12/04 23:27
|
בתור אחד שגר בחו''ל כמה שנים, והכיר את אותן רשימות וכו', אני יכול לומר שאין מה להשוות. יהודי שגר בחו''ל יוצא מתוך נקודת הנחה שהכל לא כשר, ולכן יש פחות חשש שיכשל. אם יש מידע מהימן שמוצרים מסוימים כשרים ניתן לומר לו, וברור שהוא לא יסיק מכך מסקנות לגבי כל מוצרי אותה רשת או כל סניפיה, כי אין שום סיבה שהם יהיו כשרים. בארץ יש הרבה מקומות, רשתות ומוצרים שהם כשרים באופן גורף, ולכן נקודת המוצא של אנשים היא אחרת, וטבעי הרבה פעמים שהם יסיקו מסקנות (בייחוד במקומות כל כך קרובים). זה נכון שעל כל אדם מוטלת האחריות לבדוק בכל מקום שהוא אוכל אם יש תעודת כשרות בתוקף, ולא להניח הנחות, דבר שאני מקפיד עליו על מנת שלא יקרו לי מקרים מצערים כמו שקרו לאבי וחן (תגובה 5), אבל עקב כך שקיימת מנטליות כזאת, וזה לא בלתי סביר להניח הנחות כאלה ולטעות בטעויות כאלה, הרבנות צריכה לגלות אחריות, ולא להכשיל את הציבור.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
It's working here only because
France,
15/12/04 11:57
|
In order to have a ''teoudat kasherut'' the restaurant must take a worker who is a ''mashgiah kasherut'' it's also can be a very good solution in Israel for the ''AVTALA'' . That is the why the ''Bait Din'' give an autorisation for kasher food
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
צודק חבל''ז!!!
לילך,
14/12/04 17:24
|
דתייםזה לא אומר מפגרים אז תנו קרדיט לאנשים שיקחו אחריות על הכשרות שלהם ותפסיקו לשחק אותה ראש קטן. יש גבול!!! כשיש כיום סניפים כשרים ולא , אנחנו יודעים לעשות הבחנה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
הרבנות צודקת מאה אחוז!
אבי,
ירושלים,
14/12/04 17:05
|
בוא, רועי, תעשה הכרות עם רף-שכל. נעים מאוד. לפני כמה שנים טובות אכלתי בבורגר ראנץ' באילת כי הנחתי, על סמך נסיוני הירושלמי המוגבל, ש''בורגר ראנץ' זה כשר''. עד היום אני זוכר את ההרגשה שלי כשהמוכר, אליו פניתי בעקבות חשד עמום שהתעורר בי, ענה לי באדישות שהבשר טרף, ואת הכעס שעלה בי על הרבנות שמבלבלת כך את הציבור.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מי צודק?
רפה שכל,
לא ירושלים,
14/12/04 18:56
|
אכן רפה-שכל. אתם הירושלמים שטובעים בתוך הבועה של עצמכם
הגב לתגובה זו
|
|
 |
סליחה אבי אבל אתה באמת
נריה,
ירושלים,
14/12/04 18:48
|
רף שכל... כבר שמעתי גם על מטומטמים שקונים למשל לחם ארז כי ''מה פירוש לחם זה הרי כשר לא?'' ואני יכול לתת לך רשימת דוגמאות על כאלה שטעו טועים ויטעו מכל מיני סיבות. בקיצור, תתחיל לקחת אחריות על מה שאתה מכניס לפה ואל תאשים אחרים. ואם כשרות חשובה לך מאד, תאכל רק בבית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בוא תסביר לי, חכם שלי
אבי,
ירושלים,
14/12/04 22:44
|
מה לא הגיוני בהנחה שהכשרות היא לרשת? הרי מה בכלל פירושה של רשת מזון? פירושה שכל המסעדות נמצאים באותה הנהלה ופועלים לפי אותם עקרונות ואותם כללים, החל מאופן הכנת המזון ועד לצבע של המפיות. אז דווקא בנושא הקרדינלי של הכשרות אני אמור להניח שכל סניף הוא ישות נפרדת? ואל תענה לי שככה המציאות, מכל מיני סיבות. השאלה היא מה עם מי שלא יודע את זה ובאופן הגיוני לגמרי מניח אחרת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה קשה?
חכם שלך,
לא ירושלים,
14/12/04 23:30
|
הכשרות היא לא לרשת אלא לחנות ספציפית. בכל הארץ תמיד זה היה כך. אגב אם פיצה מטר תפנה לבג''ץ - הוא יקבל את העתירה וכבר היו מקרים מעולם
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ראה פס''ד מקדונלד פ''ת
מוטי,
ירושלים,
15/12/04 15:38
|
ממש לא ! בג''צ לא מתערב בענייני כשרות ובודאי שאינו יכול לחייב את הרבנות ליתן כשרות. אילו דברי הכותב היו נכונים הרי שבג''צ יפסוק הלכות וישנה דיני תורה ... דבר שאינו נתון כלל ועיקר לסמכותו. ראה בעניין זה את מאבקן של הנשים הרפורמיות וכיוצ''ב.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
באמת ראה...
למוטי,
לא ירושלים,
15/12/04 22:56
|
מה שקרה בפ''ת זה משהו אחר לגמרי. העתירה היתה שתינתן תעודה למקום פתוח בשבת. בג''צ לא קיבל את העתירה מהסיבה הברורה שלא ייתכן אדם משגיח שגם עובד בשבת.. חוץ מזה לא ידעתי שכשרות לפיצה מטר באותו רחוב היא דין תורה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
גם לי היה ניסיון דומה
חן,
תל אביב,
14/12/04 18:43
|
ביטבתה. בעזריאלי - שהייתי בטוחה, אבל ממש בטוחה שהוא כשר. עד שהתברר שבת''א אין להם תעודה... כאן המקרה מבלבל עוד יותר. אותה עיר. אותו רחוב, ומספרים קרובים. טוב שהרבנות מסרבת לתת להם תעודה. ואגב, זה בהחלט המקום והזמן לבדוק כמה כח כלכלי (ותיקשורתי) יש לדורשי תעודות הכשרות בתל אביב...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אבי היקר, על הסניף הכשר יש
י,
14/12/04 17:48
|
|
 |
אז מה? פה לא מדובר
אבי,
ירושלים,
14/12/04 18:50
|
על ירושלים ואילת, אלא על אותה עיר, אותו רחוב ואפילו כמעט אותו מספר!!! ורועי שרון עוד מגדיר את הטענה הזו ''מגוחכת''? הדבר היחיד שמגוחך פה הוא הכתבה שלו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
ל-1 ו-2 בגלל אנשים כמוכם
קוקו,
14/12/04 17:03
|
בגלל אנשים כמוכם הדתיים תקועים 30 שנה אחרי שאר המדינה. את הראש אתם מסוגלים להפעיל? מה, אתם טמבלים? אם חשובה לך הכשרות, אתה תבדוק כל פעם שאתה נכנס למקום חדש. זה מסובך? רועי צודק במאה אחוז. הרבנות הפכה לגוף מסואב ומושחת. לכו תתעניינו קצת במסעדות כשרות ותוציאו את הראש שלכם מעכוזכם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הדתיים הרבה לפני המדינה
אלי,
14/12/04 18:28
|
בעוד פחות מ 100 שנים,כשישראל לא תתקיים,מה יהיה עם כל החילונים ה''מתקדמים''? כולם יתבוללו ויטמעו בחברה הנוצרית לאן שהם היו שייכים מלכתחילה. מה ישאר מהעם היהודי? החרדים וחלק מהדתיים. קצת כבוד לעתיד של העם היהודי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
איזו קלות ראש...
צפוני עצבני,
14/12/04 20:21
|
באיזו קלות אתה מוותר על 75 אחוז מהעם היהודי... אולי זו באמת מטרת הרבנות? להמאיס את היהדות על כל מי שלא דתי, עד שממש יהיה לו נוח להתבולל בלי נקיפות מצפון.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הוא לא מוותר ,חלק מהחילונים
נעמה,
י-ם,
15/12/04 14:10
|
מוותרים בעצמם על להיות חלק מהעם היהודי ,שיבושם להם אם הם לא דואגים לעצמם למה שאנו נדאג להם?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
צודק
רונן,
מודיעין,
14/12/04 16:35
|
וזו לא הפעם הראשונה ובטח שלא האחרונה. הבעייה המרכזית היא כיצד נותנים כשרות אלטרנטיבית?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אין כזה דבר עדיף לך בלי כלום!!
ל"ת
??,
hp,
16/12/04 22:37
|
|
 |
אתה יכול לעשות
אלי,
14/12/04 18:27
|
כשרות,גיור,קבורה,נישואים ''אלטרנטיביים'' רק אל תבוא בטענות שתהיה לך פה מדינה רב לאומית (נוצרים,ערבים,יהודים,יהודים ע''פ בג''צ). ניסו את זה בלבנון ויוגוסלביה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
נדהם מחוסר ההבנה
דוד,
פ''ת,
14/12/04 16:27
|
לי זה נשמע ברור לחלוטין. תאר לעצמך דו-שיח: - יוסי, אכלתי עכשיו אחלה פיצה בפיצה מטר - אחלה. רגע, איפה? חלק מהסניפים שלהם לא כשרים - נו, מה איתך? הסניף בתל-אביב, באבן גבירול. - יופי, אני בדיוק עובר שם מחר, איזה תוספות שווה לקחת?
למחרת יוסי מגיע לסניף באבן-גבירול וקונה פיצה. הוא סומך על החבר ולא בודק את התעודה. חידה לקוראים: באיזה סניף אכל יוסי? אבן גבירול 67 או 167 ? בין הפותרים תוגרל פיצה משפחתית
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יש גם לזה פתרון-
.,
15/12/04 16:08
|
הרבנות יכולה למשל לדרוש מהרשת, שבמקרים שקיים חשש לבלבול, כמו הדוגמה שאתה נותן, הם יסמנו לא רק את הסניף הכשר ככשר, אלא גם את הלא כשר כלא כשר, ויציינו באופן ברור איפה נמצא הסניף הכשר הקרוב להם.
זה נראה לי פייר אינאף.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מסכימה עם כל מילה שלך.
אחת,
14/12/04 19:57
|
לא אמורה להיות תעודת הכשר לסניף השני. אפילו אם 'רק' יהודי אחד יטעה בגלל זה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה אתה נדהם
אוהו אהה,
פיצה טובה,
14/12/04 18:54
|
|
 |
גם אני נדהמת מהטמטום
אלינור,
ת''א,
14/12/04 18:52
|
אין סוף לטעויות שאנשים יכולים לעשות. אותו סיפור אתה יכול לספר גם על שתי חנויות צמודות שאחת כשרה והשניה לא, וזה עלול לגרום לטעות. אז מה המסקנה? שאנשים יקחו אחריות ויבדקו מה הם מכניסים לפה ויפסיקו לחפף בנושאים שחשובים להם. אם אתה מתעקש לעזור לאנשים להיות ראש קטן אז הרבנות יכולה לחשוב על פתרונות יצירתיים כמו דרישה לשילוט מאיר עיניים לא כשר . הסניף הכשר - חץ. וכדומה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
רועי, לא הבנת כלום
חנן,
14/12/04 16:24
|
שתי חנויות במרחק 100 בתים זו מזו. יש חשש סביר שמוצרים יעברו מהחנות שאין בה השגחה לחנות ה''כשרה'' . היות ובחנות הפועלת בשבת ללא השגחה יכולים להיכנס מוצרים טרפים ובישולים טרפים (בשבת ובחול), אתה תקבל אותם בחנות ה''כשרה'' ללא ידיעתך. אז תפסיק לכתוב כמו טווס ותתחיל לחשוב.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
חנן מה אתה מבלבל ת'מוח
דניאל,
כפ''ס,
14/12/04 19:29
|
אל תדבר על טווסים. שלא נחשוב שאתה יותר מידי חכם. יש כל הזמן ביקורות של הרבנות וכנראה שהם ימצאו אם יש משהו לא כשר. חוצמזה, למה שהמסעדה תתן לך אוכל מהמסעדה הלא כשרה?? בכוונה?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לחנן המבין הגדול
יובל גולד,
רעננה,
14/12/04 18:58
|
מה שאתה אומר קרה ויקרה בכל מקום שבו יש רמאים. נדמה לך שבכל מקום עם כשרות המשגיח נמצא כל הזמן ושומר? הצחקת אותי. לא צריך סניף במרחק 100 מטר כדי להתפתות לרמות, מספיק אופי מתאים. אני עבדתי במלצרות ומה שהספקתי לראות בחיים שלי, תאמין לי שאתה לא רוצה לדעת. גם בגלאט יש רמאויות ושטיקים מכאן ועד להודעה חדשה. מי שמקפיד , שיאכל בבית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא כותב כמו טווס
אוריה,
מרכז,
14/12/04 18:53
|
כן, אבל לא זאת היתה הסיבה שנתנו ברבות של תל-אביב. הם לעומתך, לא חששו להעברת מוצאים או כלים לא כשרים אלא פחדו מטמטומו של הציבור שלא ידע איפה כשר ואיפה לא
הגב לתגובה זו
|
|
 |
חנן האטימות סימאה את עיניך
יובל,
ירושלים,
14/12/04 18:47
|
למה לכתוב החנות ה''כשרה'' במרכאות? לפי חשבוני היא כשרה ללא שום סימני פיסוק. אלא שהאטימות סימאה את עיניך, ובמחיר הצדק אתה מוכן לקשקש לכולנו שטויות בלי לשים לב אפילו לעובדות שששיפצת.
הגב לתגובה זו
|
|