 |
26.
אני מחזר אחרי אשתי. כוכי נשמה
ל"ת
מישהו,
פ''ת,
27/11/04 13:06
|
|
 |
25.
עובדת סוציאלית?!?!?!
א,
25/11/04 00:21
|
לא נראה לי שהנשים המחוזרות של היום ישמחו לכינוי 'עובדת סוציאלית קטנה..'. לא חושבת שזה קשור לאהבה!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
24.
נשים הן לא רכוש
עמית,
כועסת,
24/11/04 23:23
|
נשים הן לא רכוש!! לא אבדנו ולא נמצאנו!!! נחזר אחרי מי שנרצה ונחוזר רק כאופציה ולא כאפשרות יחידה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
23.
אפשר לפנות כבר ביום ה'
תקציבאית,
24/11/04 23:05
|
למערכת באהבה ובאמונה בפרסומי ישראל ושות' המעולים - משרד הפרסום הכי הכי במגזר -כדי לקבל את הכתבה של שבוע הבא
הגב לתגובה זו
|
|
 |
22.
''המזרתי''
חבדניק+ליטאי,
בני ברק,
24/11/04 13:45
|
|
 |
חרד בגימטריה
משתמט+שודד קצבה,
24/11/04 15:58
|
|
 |
21.
לא יאומן
אבי,
24/11/04 00:08
|
הרב היחיד שמסוגל לכתוב כזה קטע בעלון תורני ולא לחטוף על הראש מכל הצינות הדתית הוא הרב אבינר. יישר כוח ואשרינו שזכינו... לחנך לתורה השלמה והמלאה!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
20.
וואי וואי איזה בושה
זלדה,
ירושלים,
23/11/04 21:17
|
|
 |
ממש לא נצחוני בני
שלמה המלך,
24/11/04 19:21
|
איפה שיר השירים שלי ואיפה זה! אפילו השירים שכתבתי בסודי סודות בכתה ח' היו יותר טובים. והאירוניה, מה התא עליה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
19.
לתלמידי הרב אבינר
יובל,
פתח תקוה,
23/11/04 19:37
|
אנא אימרו לו שהשירים שלו פתטיים. אולי לא נעים לכם להשמיע באוזניו ביקורת כי אתם תלמידים שלו, אבל אז הוא ממשיך וממשיך ושם את עצמו ללעג. אם באמת אכפת לכם מכבודו ומתורתו - בבקשה תגידו לו שיפסיק כבר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בושה לך!!!!!
josi,
י-ם,
24/11/04 09:29
|
אם יש לך הערות אז תשמור אותם לעצמך אם יש לך משהו טוב להגיד אז תכתוב אל תלכלך על אף אחד אם אתה דתי אז אתה לא לא האמת ככה.... ביי
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה הבעיה?
סבא מתושלח,
מקדם לעדן,
23/11/04 20:01
|
הוא רב שעוסק בכל עניני הקהילה ולאו דווקא במצוות יישוב הארץ, (שהיא מצווה חשובה מאד) עד ש''ישתבח שמו'' יש לנו רב כזה, אתה מלכלך סתם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הרב אבינר לוקח בחשבון שיכתבו..
הסבא מקלם,
24/11/04 09:13
|
הרב אבינר כתב שיר בעל מסר חברתי. יואיל נא כבוד הסבא מתושלח לבאר את פשר הקשר לישוב הארץ. נוסף על כך מדוע אתה סבור כי הכותב ב19 מלכלך על כבוד הרב אבינר? הרב אבינר מציג את שיריו לציבור - והוא מודע לאפשרות שתהיינה ביקורת על כך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
18.
אויש שזה שיר יפה יפה
אהובה ע..,
23/11/04 17:29
|
אכן אמן יהיה.
מצאתי גם דברי חכמים בספר שראיתי
לאחרונה בשם
על חכמת הילד -
דברי טעם ותבונה...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
17.
נחמד, אבל מה הקשר בין זה לתורה
נו באמת,
23/11/04 17:20
|
הרב אבינר, אם אתה רוצה לכתוב שירים רומנטיים זו זכותך המלאה, אבל תכתוב את זה בתור איש סתם (כלומר: לא רב- אלא כמו שיכול לכתוב מהנדס, שוטר וכו'). כולנו יודעים שהתורה היא שוביניסטית ולא פמיניסטית כפי שאתה מנסה להציג, ואפשר להביא לכך מיליון ציטוטים ואלפי פסקי הלכה. פתאום בדורות האחרונים כשהתעוררה התנועה הפמיניסטית יש רבנים הרוצים למצוא חן בעיני הנשים (וגם על זה צריך לחשוב פעם מדוע) ולשם כך מוכנים לעוות לגמרי את המקורות ואת כל רוח התורה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
השיר שלו לא פמניסטי
פנחס,
24/11/04 01:11
|
הפמניסטיות אינן מוכנות לראות עצמן כאובייקט של חיזורי הגבר. ובכלל צמד המושגים שובניסט פמניסט אינו כלול בתורה שכל המערכת היסודית שלה אחרת
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הפמיניסטיות
פוסט פמיניסטית,
26/11/04 23:35
|
הפמיניסטיות מטומטמות. מה רע במה שהוא כתב? מי לא רוצה להיות מחוזרת? מי לא רוצה שבעלה ימשיך ויחזר אחריה גם אחרי 20 שהות נישואין? חוץ מפמיניסטיות מטומטמות (שגם הן בסתר ליבן רוצות את זה) לא תהיה אישה שלא תרצה חיזור על בסיס יומיומי ועוד מאלוף נעוריה ואבי ילדיה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
דרך ארץ קדמה לתורה
ל"ת
33333,
24/11/04 00:56
|
|
 |
הקשר לתורה הוא הדוק ליודע תורה
אמת לאמיתה,
23/11/04 18:56
|
איני יודע אל אילו 'אלפי' פסקי הלכה 'ומיליוני' ציטוטים שמראים שהתורה היא שוביניסטית???, ובכלל מהו 'שוביניזם'??? מי שבאמת יודע תורה, יודע שהתורה מתיחסת אמנם לאיש ולאשה כאנשים שונים לחלוטין, ולכן גם הדינים וההלכות מבטאות את השוני, אבל בהחלט כאנשים המשלימים זה את זה. ועובדה היא שדרך התורה היא זאת שהוליכה את עם ישראל לאורך כל הדורות, בטהרה ובקדושה, וביחס מעולה וחם בין איש לאשתו. רק בדורות האחרונים עם המתירנות וההליכה בדרך זרה, גברו כל מעשי ההשפלה, האונס, האכזריות בין אנשים לנשים. אחוז הגירושין עלה דראסטית ללא כל יחס למה שהיה בדורות קודמים. מסקנה - אולי דוקא הגישה ה'שוביניסטית' לדבריך שמתווה לנו התורה, היא זאת שיצרה שלמות ביחסים בין איש לאשתו???
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה ממש לא יודע תורה...
אמת לאמיתה...חח,
23/11/04 21:24
|
מדבריך - גם מהתוכן ובטח מהסגנון ניכר שאתה עוד מתלהם חסר בינה שהרבנים שטפו לו את המוח, והוא לא טרח אפילו לבדוק במה הלעיטו אותו.
''יחס מעולה בין איש לאשתו''? הצחקת אותי. מאיפה אתה יודע? חיית שם? היית שם? האם אתה מכיר את ההלכה המפורשת שלגבר מותר לאנוס(!) את אשתו, ואין לה מה להלין על כך כי היא רכושו(כמו האוטו שלו למשל)? האם אתה מכיר את האמרה בגמרא שאדם חייב להיות אכזרי על אשתו כעורב? שלא לדבר על העובדה שהאשה היא רכושו של הגבר. כל הרומנטיקה של החיזור, שאני באופן אישי מאד אוהב, אינה קשורה כלל לתורה אלא התפתחה במאות האחרות בין הגויים - בעיקר בתרבות הצרפתית ואחריה גם בשאר מדינות המערב. למשל,המנהג להביא פרחים שהרב מדבר עליו כאן ודאי אינו לקוח ממקורותינו, אלא ממקומות אחרים לגמרי. הרי לפי ההלכה מותר לגבר לקחת מספר נשים- אז איפה פה הרומנטיקה, הא, תגיד לי? איזו אשה היתה היום מסכימה למערכת יחסים כזו? תנסה קצת יותר לחשוב ולבדוק ולא להגרר סתם אחרי ססמאות נבובות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יותר מאשר אתה שונא היהדות
פנחס,
24/11/04 01:17
|
אתה בור גמור. לפי כל החוקים במערב עד תחילת המאה ה20 לבעל היה מותר לאנוס את אשתו לקיים איתו יחסים כי זה חובתה בחיי הנשואין דבר זה נאסר לגמרי בגמרא ואדם חייב לרצות את אישתו לקיים עמו יחסים
הגב לתגובה זו
|
|
 |
קנראה קראת יותר מדי
יאיר,
24/11/04 00:13
|
באתר חופש. כל מה שכתבת מופרך ושיקרי. חוץ ממה שכתבו שאדם צריך להיות אכזרי על אשתו ובניו כעורב על מנת ללמוד תורה. כלומר בשביל לימוד תורה מותר לו להיעדר מהבית לתקופה ארוכה וזו נקראת אכזריות. חד משמעית לבעל אסור לאנוס את אשתו לפי ההלכה. די כבר עם ההשמצות העלובות שלכם
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שלא יודע לכתוב עברית
עלוב זה מי,
24/11/04 15:55
|
''קנראה''... חחחחחחח... אתה ושכמותך מבזים את התורה, החילונים פה עוד עלולים לחשוב(בטעות) שכל הדתיים עילגים וטיפשים כמוך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לך מחר למשרד הרישוי
ל"ת
אבי,
ירושלים,
23/11/04 23:22
|
|
 |
כמה שטויות אפשר לכתוב?
חחח....,
23/11/04 22:24
|
לגבר אסור לאנוס את אשתו. זה כתוב בקיצור שולחן ערוך. האמרה בגמרא? לא שמעתי עליה, וגם אם היא קיימת ולא הוצאת אותה מהקשרה, מן הסתם היא מייצגת את דעתו של חכם ספציפי. לגבר אסור לקחת מספר נשים- לא שמעת על חרם דרבינו גרשום? גם לפניו זה לא היה רצוי כלל, אבל הותר כדי שלא יעברו על זה.
לגבי כל הרומנטיקה של החיזור- לא קראת מעולם את שיר השירים? ואני לא מהאנשים שבטוחים שבתורה יש את הכל, ואין שום דבר חדש.
אם כך, אתה המתלהם חסר הבינה שאולי שטפו לו את המוח, והוא אפילו לא טרח לבדוק במה הלעיטו אותו. תנסה קצת יותר לחשוב ולבדוק ולא להגרר סתם אחרי ססמאות נבובות.
(אם תהית, אני לא אותו אחד מקודם).
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אוסף תגובות של מתוסכלים
כמה שאתם טפשים,
24/11/04 15:52
|
''לא שמעתי'' , ''לא ידעתי'' - זו בדיוק הבעיה שלכם. אני ועוד רבים שכמותי חוקרים ולומדים ולא הולכים אחרי שקרים שבהם מלעיטים אותנו רבנים שקרנים וסלפנים. לא יעזור לכם כלום, אם הייתם קצת יודעי תורה הייתם מכירים את הגמרא שבה באה אשה לר' יוחנן והתלוננה שבעלה אנס אותה, והוא אמר לה שאין מה לעשות - היא רכושו ומותר לו. שלא לדבר על כך שלגבר מותר להתחתן עם כמה נשים. איך זה מסתדר עם התורה הרומנטית שלכם? מי היה בדיוק רומנטי בין חכמי הגמרא? כמה שירי אהבה יש שם? ומה הקשר שגם במדינות נוספות זה היה כך? להפך, זה מוכיח שהרבנים הולכים אחרי מה שקורה בעולם - כששם זה נהיה אסור גם פה זה פתאום אסור. נראה אותכם עונים ולו על שאלה אחת לעניין.
כללו של דבר, אתם אוסף של בורים מתלהמים שמאמינים לכל סיפור סבתא שמספרים לכם. ניכר גם שלא היה לכם יותר מדי קשר עם נשים בימי חייכם, וכל שנותר לכם הוא לשפוך את תסכולכם על הדף. כל שנותר לי הוא לרחם עליכם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
קודם תדע לפתוח דף גמרא
מוישה,
25/11/04 10:28
|
ממש לא נכון - אתה מדבר על גמרא אחת (שגם היא קיימת), והכותב שהגבת לו מדבר על גמרא אחרת לגמרי- תבדוק לפני שאתה מתלהם (ובשביל זה תלמד גם קצת פרקי אבות). לפני ש''תראה לי ולשאר הקוראים את הסילוף'' (איזה גיחוך עוררת פה בכולם), כדאי שתלמד בתור התחלה להתנסח בעברית ולכתוב בלי שגיאות - רק בתור התחלה, כדי לא להוציא שם רע לדתיים. בני אנוסה הם אולי פגומים, אבל זה עדיין מותר לחלוטין הלכתית. ומה לגבי זה שלגבר מותר לשכב עם כמה נשים שהוא רוצה? איפה הרומנטיקה פה? ומי שאסר על יותר מאשה אחת היה רב יחסית שולי - רבינו גרשום, ולא אחד הפוסקים המרכזיים שאותם לומדים בישיבות למשל. ועדיין, מדובר בחרם ומי שנשא יותר מאשה אחת - הדבר כשר למהדרין, שלא לדבר על פילגש שלפי כל הדעות מותר - תסתכל ברמב''ם וברמב''ן, ולכל הצדיקים בתנ''ך גם היו פילגשים. ולכותב שמעליך - גם ביהדות היה מותר לגבר לאנוס את אשתו, ואשה היא ועוד איך רכושו של הגבר - תסתכל בהלכות קניין הכתובות לגבי נשים ושאר רכוש בנשימה אחת. רק צריך ללמוד קצת משנה לשם כך, לא יותר. אמנם עוותו את התורה בימינו, אבל יש גבול גם לכמה שאפשר לעוות ולסלף אותה ואת מה שכתוב בה!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שוב אתה מוציא דברים מהקשרם
חחח....,
24/11/04 23:15
|
את הגמרא שהבאת הוצאת לגמרי מהקשרה. 'התורה הרומנטית שלנו' לא אמורה להיות רומנטית. בין חכמי הגמרא היחיד שאני יכול לחשוב עליו זה רבי עקיבא, שגם הוא לא בדיוק אמורא (יותר תנא; אבל אני חושב שזה מספיק בשבילך). זה לא מפני שהם לא היו רומנטיים, אלא פשוט כי אף אחד לא חשב שזה מה שאמור להיות כתוב בתלמוד ובמשנה. את שיר השירים נתתי כדוגמה להראות שהיה מצב כזה. ברור שהוא לא נכתב לשם הרומנטיקה, ומשום כך הוא יוצא דופן (אין כתיבה לשם הרומנטיקה בכלל- וזה יוצא דופן כי כאן לקחו את הרומנטיקה בהשאלה).
אם לא הבנת, לגבר היה מותר לאנוס את אשתו במדינות אחרות, וביהדות לא. זה אומר שהיהדות לא נגררה בתחום הזה, אלא הובילה. לגבי תחומים אחרים, ודאי שיש לפעמים מקרים שהיהדות נגררת, אבל אין עם זה בעיה מבחינתי- כי יש דברים שהותרו רק משום שאחרת הם היו מופרים בקביעות. כשהעולם נהיה מתוקן, אפשר לאסור את זה הלכתית. כך למשל כמה נשים לאיש אחד. (גם הסיבה להקרבת קורבנות עפ''י הרמב''ם). ועוד נקודה חשובה: אשה היא לא רכושו של הגבר. אמנם יש כאן ענין משפטי של קנין, אבל זה קנין שונה לגמרי מקנין על רכוש- ואין לגבר זכויות על אשתו כמו על רכושו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה?
שלומי,
צפון,
24/11/04 22:55
|
הגמרא שהבאת לא מדברת על אונס! היא מדברת על התנוחה בעת קיום יחסי האישות! אם היית לומד עוד קצת גמרא היית נתקל ב''בני תשע המדות'' שהם פגומים ואחד מהם הוא ''בני אנוסה'' - כששם הכוונה היא למי שלא הסכימה בלב שלם! כדאי שתביא עוד סימוכין'' לדבריך, ואם יצא לי לקרוא אותם (לא תמיד אני נכנס לאתר הזה) אשמח להראות לך בעז''ה ובעיקר לשאר הקוראים, את הסיךוף שבהם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
16.
הלאה הציניות!!!
הראל,
23/11/04 16:57
|
די כבר, די כבר עם הציניות. מה פה בכלל קשור לשוויון?... לא ברור לכם שיש הבדלים מהותיים במבנה הנפשי בין גברים לנשים? לא ברור לכם שמבנה נפשי שונה מחייב התייחסות שונה? ודאי, יש תחומים בהם להבדלים הללו אין משמעות אבל בתחום האהבה ודאי ודאי שיש לזה השלכות. אין תחליף לאהבה הפשוטה והקלאסית, בה הגבר הוא גבר והאשה היא אשה. מי שרוצה לערוך ניסויים, שיבושם לו. אבל החיים קצרים מדי בשביל לערוך ניסויים חדשניים במערכת הזוגיות. כל אלה שמדברים על ''שוויון'' יכולים עד מחר לקשקש, מאושרים, רבותי וזה מה שחשוב, הם לא יהיו חוץ מזה, כל הכבוד לרב אבינר שלא מפחד להחשה באינפנטיליות אבל קולע בול..
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כל מילה בסלע!!!!!!!!!!!!!
ל"ת
כלמילה,
26/11/04 23:37
|
|
 |
ההיפך מציניות
שאול,
25/11/04 15:51
|
יש כמה הבדלים מהותיים נכון. גברים ונשים באופן עקרוני גם מדברים אחרת, מגיבים אחרת לסיטואציות ובעלי ציפיות שונות. אז מה? כל השאר הוא עניין של איך הסביבה מגיל אפס מצפה לראות אותך כגבר קטן - לוחם, קשוח, מפנים רגשות, מדחיק, ממעט בביטויי אהבה, ואת האשה ככנועה, צייתנית, רגשנית וכו.
מילת המפתח היא רגישות - נדמה לי שמי שרגיש לשוויון - לא מוחלט ושרירותי כמובן - אלא במקום שבו הוא מתבקש - הוא גם רגיש לזולת באופן כללי, ובודאי למשפחתו באופן פרטי.
אף אשה לא תאהב לשמוע שלדעת הרב אבינר היא מתפקדת כעובדת סוציאלית קטנה (!! מזל שלא אמר טפשה ובלונדינית!) עבור בעלה, הנמסה בזרועות האורנג-אוטן הקשוח והפרימיטיבי שלה רק בגלל ששיחרר איזו נהמת מחמאה או אקט חיצוני נלעג ומגושם של חיזור על-פי הרומן הצרפתי.
מי שרגיש לביטויים השוביניסטיים של הרב אבינר ודומיו, במיוחד אם הוא גבר, הוא הפוך מציני, הוא רגיש וקשוב באמת לזולת הנשי, ולא לאיזה סטריאוטיפ של אישה כנועה ואינפנטילית סטייל שנות החמישים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מצויין!
יפתח,
23/11/04 17:53
|
|
 |
15.
אוי לאומה שאלו רבניה!
אלי,
רחובות,
23/11/04 16:05
|
|
 |
אתה שפוי?
עמית,
פלץ,
23/11/04 17:29
|
כן, זו תורה! תורה שמחנכת לאהבה בין בני זוג, לשיפור תמידי ולעבודה מתמדת על האופי הפרטי ועל כל מערכת יחסים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
14.
חבל שזה לא רלוונטי לאף גבר
רותי,
23/11/04 16:01
|
|
 |
כנראה לא פגשת את הנכון...
המאושרת,
24/11/04 13:54
|
ואולי כדאי שתשלחי את בן זוגך ל'סדרת חינוך' (ולא בציניות) אצל רבנים שמתמחים בכך ויש הרבה בניהם הרב שמחה הכהן וכו' רק טוב יוצא מזה אם מתכוונים באמת לשפר את הזוגיות. אנחנו ניסינו - זה עובד !
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אף גבר לא חיזר
מרלין מונרו,
24/11/04 10:38
|
גם אני,אחרי כמה עשרות שלא ממש חיזרו, הגעתי למסכנה בלתי נמנעת ,אף גבר לא חיזר, כולם ניגשו ישר לעניין.תתביישו לכם כל הגברים.חיזור עכשיו...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
13.
לא ''פוליטיקלי קורקט'' - אבל...
אריאל,
חיפה,
23/11/04 15:42
|
דבריו של הרב נכונים אך לא מספיקים. כפי שכבר הגיבו לפני (במלים אחרות), לאהבה צריך שניים. לפני הרבה עשרות שנים, היתה הגישה החד צדדית - גם הגישה החילונית. אז גם קראתי את ההסבר מדוע הגברים מחזרים אחר נשים ולא להיפך: ''וכי ראית מלכודת רצה אחרי עכבר?''
היום משתרשת גישת השוויון, ולדעתי, טוב שכך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
רק לא שיוויון...
ד''ר גילה,
קרדיולוגיה,
23/11/04 21:10
|
אני אמנם ידועה כפמיניסטית דגולה אבל כדאי שלא תתרשם יותר מדי ממה שאנחנו הפמניסטיות מזבלות לכם במח על שוויון ואל תלך רחוק מדי. גם אני פמנסטית משכילה וקרייריסטית חבל''ז ובכל זאת עוד לא פגשתי אשה שלא נמסה ממחוות רומנטיות מנרות פרחים מימי הולדת וממחמאות על העגילים החדשים.. ואתה ממש לא צריך לספר לי מה דעתם של גברים בנושאים הללו, אני נשואה ולצערי, יודעת... תהיה קצת אנכרוניסטי בענינים האלו ותראה איך שהנשים בסביבתך תתעוררנה לחיים. אם הצעות של רבנים זה לא כוס התה שלך, אז לך לסרט הנרקוד ותסתכל איך ריצ'ארד נותן פרח לאשתו ושתי הבנות עומדות בצד ומזילות דמעות ביחד עם כל הנשים באולם, או קח בוידאו את הסרט קייט ולאופולד. זהו, השיעור נגמר להיום טייק איט אור ליב איט
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אין האחד מוציא את חבר(ת)ו
אריאל,
חיפה,
24/11/04 02:09
|
קרדיולוגית נכבדה, קראתי את דברייך, ומיד חזרתי לקרוא את דברי. לא כתבתי שאין הגברים אמורים להיות נחמדים ורומנטיים ומחזרים ומה לא. כתבתי שלאהבה צריכים שניים, ושמשתרשת כיום גישת השוויון, כלומר, גם האישה יכולה לחזר וכו'. בקיצור - לא ששני המינים יתנכרו זה לזו, אלא ששניהם יחזרו. מה רע?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
12.
יישר כוח עצום לרב אבינר!!
ל"ת
שיינקין,
23/11/04 15:04
|
|
 |
11.
כוונתך רצויה, המעשה אנכרוניסטי
שאול,
23/11/04 14:45
|
זה יפה מאד ואפילו נכון שלשמירת האהבה ו''תחזוק הזוגיות'' יש לחזר כל החיים. אלא שאבד הכלח על הגישה החד-צדדית והשובינסטית הזאת. כל אחד אוהב לשמוע מילה טובה, מחמאה. להרגיש רצוי, אהוב, מוערך זהו צורך בסיסי של כל אדם! גם גבר צריך שיחזרו אחריו - אחרת יאבד וירעה חלילה בשדות זרים. האשה המוצגת ב''מזמור'' היא כמעט חסרת בינה לחלוטין. אם אתה מתייחס אליה גרוע - היא אולי עצובה אבל תישאר לנצח נאמנה. תן לה מחמאה ותראה איך היא מתמוגגת לחלוטין ושוכחת מהכל. תיאור קצת מקומם ואף מופרך של אשה אינפנטילית. השיר היה נפלא לו היה מכוון הדדית לנשים ולגברים כאחד. כמובן שאפשר להשתיק את הדיון ולומר: כך אמרו חז''ל ואל תתווכח אתם! זו תשובה חלשה מאד, ואף היא אנכרוניסטית בימינו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שאול, אני פמניסטית ובכל זאת
ד''ר גילה,
קרדיולוגיה,
23/11/04 19:02
|
כדאי מותק שלא תתרשם יותר מדי ממה שאנחנו הפמניסטיות מזבלות לכם במח על שוויון ואל תלך רחוק מדי. גם אני פמנסטית משכילה וקרייריסטית חבל''ז ובכל זאת עוד לא פגשתי אשה שלא נמסה ממחוות רומנטיות מנרות פרחים מימי הולדת וממחמאות על העגילים החדשים.. ואתה ממש לא צריך לספר לי מה דעתם של גברים בנושאים הללו, אני נשואה ולצערי, יודעת... תהיה קצת אנכרוניסטי בענינים האלו ותראה איך שהנשים בסביבתך תתעוררנה לחיים. אם הצעות של רבנים זה לא כוס התה שלך, אז לך לסרט הנרקוד ותסתכל איך ריצ'ארד נותן פרח לאשתו ושתי הבנות עומדות בצד ומזילות דמעות ביחד עם כל הנשים באולם, או קח בוידאו את הסרט קייט ולאופולד. זהו, השיעור נגמר להיום טייק איט אור ליב איט.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
פמיניזם
שאול,
25/11/04 15:31
|
לא יודע מי את ולמה את ממחזרת את אותה תגובה בדיוק לשני כותבים כאן, מה שבטוח פמיניסטית את לא. לא צריך להיות פמיניסטי/ת כדי להרגיש אי-נוחות ממשפטים כמו ''עובדת סוציאלית קטנה(!) פרטית שלך'' ''כל כולה נתונה לך'' וכו' זה בכלל לא קשור לטבע האדם, ובטח לא קשור ל''הדרכה'' שלך לחיי האישיים. שכן רעייתי היא במקרה אחת מבנות המזל שבעלה מחזר אחריה בלהט ופינוק רב כבר הרבה מאד שנים. בודאי שיש הבדלים מהותיים בין גברים ונשים (מה שפמיניסטיות חדשות נוסח באטלר לא יסכימו לו) וכבר אמרתי שמה שהרב אומר זו עצה טובה ונכונה. אלא שהחד-צדדיות היא כל כך זועקת וכתובה בסגנון מקומם, גם אותי כגבר, ובודאי כל אישה מודעת לעצמה. חוץ מזה - הייתי מציע לרב אבינר קצת להתרחק מהנושאים האלה, הוא כבר נכווה מסםפיק, ולא בכדי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא אנכרוניסטי
קובי,
23/11/04 17:26
|
שאול, כרבים אחרים אתה סבור שכיום לאחר כמה אלפי שנים בני האדם שונים באופיים ממה שהיו בזמנם של חז''ל. אך לא כך הוא. כדברי שלמה המלך החכם באדם - ''אין חדש תחת השמש''. התורה נכתבה כך שתתאים לנו בכל גיל ובכל תקופה. גם בימינו דרך גבר לחזר אחר אשה. נכון, גם גברים אוהבים לשמוע מילה טובה פה ושם, אך באופן גורף אנו בנויים אחרת. האשה במזמור לחלוטין איננה מוצגת כחסרת בינה ואינפטילית. מדוע להכניס משמעויות היכן שלא צריך? אני בטוח שהרב יכתוב מזמור דומה (עם תוכן מעט שונה) עבור הנשים ביחס לבעליהם, ואז תראה עד כמה הנשים חזקות ועד כמה מצופה מהן.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תגובה
שאול,
25/11/04 15:36
|
נא לא להסביר לי מה אני סבור. בודאי אני לא סבור שאופיים הבסיסי של בני האדם השתנה. אבל הציפיות שלהם מהעולם בודאי השתנו. בעבר, אנשים שנולדו בצבע עור מסוים ובמקום מסוים לא יכלו לצפות ליותר מאשר להיות עבד-בכיר אחרי עשרות שנות עבדות זוטרה. אנשים גם לא ציפו לעבור את גיל שישים. ולא ציפו שייתכן לחשוב אחרת ממה שהכומר אמר, או לנהוג אחרת ממה שהמלך הכתיב וכו וכו. אתה מרבה בספקולציות, לא רק מה אני סבור, אלא גם מה הרב אולי יכתוב בעתיד. לי לא נתנה נבואה, ואין לי אלא מה שעיניי רואות. ומה שבטוח שהכתיבה הזאת היא במקרה הטוב אנכרוניסטית, ובמקרה הרע- פוגעת ומעליבה, גם את כותבה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
10.
זוהי עצה טובה גם לנשים!
ל"ת
יפה,
מרכז,
23/11/04 14:33
|
|
 |
נכון, לשני הצדדים, אבל
ל"ת
נשים בד''כ,
יודעות כבר,
23/11/04 15:00
|
|
 |
איזה מילים, ואיזה יכולת.....
*גבר גבר,
גוש דנס,
23/11/04 16:20
|
מי היה קודם, ביצה או תרנגולת??? כבעל בעמיו וקצת נסיון, צריך תמיד,שיהיה גם רצון, וזה גם כשאין מצב רוח, לחבק לנשק, ואולי קצת ......לשוח! כי אין כמו אויר טרי ונעים, לחדש זוגיות, מלאת מחמדים!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
קרובים רחוקים
צילציל,
23/11/04 14:29
|
כל כך הרבה קרבה למי שמדבר כל היום על הרחקות. לא מוזר לכם קצת?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תלוי במצב
יעל,
פ''ת,
23/11/04 17:16
|
לא מוזר כלל.
לפני החתונה כאשר יש הרבה פיתויים אז אנו משתדלים להתרחק מאיסור.
לאחר החתונה זה סיפור שונה לגמרי והקרבה לא רק מותרת אלא אף מומלצת כדברי השיר.
ההבדל הוא כאמור במצב. צריך להבין שהתורה אינה נגד קרבה בין גבר לאשה, נהפוך הוא. היא מאד מאד בעד, אך כל זאת במסגרת נישואים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
אבינר מגדולי הדור
ל"ת
דתי לאומי,
23/11/04 14:25
|
|
 |
7.
מן הסתם רק נשים קראו את זה
ל"ת
איפה הגברים,
מה הטעם?,
23/11/04 14:09
|
|
 |
6.
חזק וברוך
אברהם דיין,
בת ים,
23/11/04 13:32
|
חזק וברוך הרב אבינר על מילותיך שיוצאות מן הלב ואף נכנסות ללב, הייתי ממליץ להפיץ את השיר הזה בכל מקום בעולם. א' כדי שידעו באמת להעריך ולכבד את האישה ופעולותיה. ב' לדעת שאנו הדתיים ההיפך הגמור ממה שחושבים כי כביכול כבוד הגבר קודם לאישה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
איזה יופי,הלוואי שבעלי יועיל
לקרוא את התפילה,
23/11/04 13:23
|
|
 |
4.
שירבו רבנים כמותו
ש.,
מרכז,
23/11/04 13:11
|
הרב אבינר באופן עקבי מתייחס לנושאים שנתפסים משום מה בעיניי רבים כפחות חשובים מענייני שלמות הארץ, ופסיקות הלכתיות ברומו של עולם. דווקא רבנים כמוהו מחזקים את חוט השדרה הרוחני של העם הרבה יותר בעיניי!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
יפה מאוד, וכל הכבוד. אבל...
עופר,
ראש העין,
23/11/04 12:32
|
חבל שמבלבלים את הציבור בדיסוננס כזה : מצד אחד הפרדה בין בנים לבנות כאילו שמדור בחיות נפרדות, וכך שהגבר שנוצר לא יודע איך מדברים עם היצור הנחשק... ומצד שני - חזר אחריה גבר... יש כאן בעיתיות מסויימת, שהיתה נפתרת אם הרב היה גם מעודד חזרה למתינות דתית (בתחום האישות/ יחסי בנים-בנות), כפי שהיה בשלושים השנים הראשונות למדינה בקרב הציונות הדתית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זו הטעות וזו התשובה
ארי,
23/11/04 14:55
|
התורה בעד חיזור אחרי החתונה כשיש מציאות של בעל ואישה וקשרניצחי ולא לפני החתונה שזו בעיה של צניעות וזה משהו רגעי
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זה בדיוק ההבדל!
לעופר,
תקרא,
23/11/04 13:44
|
כל עוד מדובר בפנוי ובפנויה- יש הגבלות וסייגים, השומרים מלהגיע לאיסור.
ברגע שהאישה מקודשת לבעלה- הסוויץ' הוא של 180 מעלות! בצורת חיים כזו היא יודעת שיש לה מישהו נאמן, שהוא רק שלה, ולא של אף אחת אחרת.
כדי לדעת לאהוב את אישתו- אין לגבר צורך בשפנות ניסיון נוספות. אם הוא חווה אהבה אמיתית ויפה בין הוריו, כבר למד זאת בבית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
למגיב/ה האלמוני/ת
עופר,
ראש העין,
23/11/04 14:26
|
כן ...בטח... ואיך בדיוק הבחור שכל חייו אהב רק ספרים עבים וחונך שבנות זה איכסה, פתאום יפתח לחיים עם אשתו כאילו כל חייו נבנו בשבילה. מה שיוצא זה אנשים שחיים סגנון חרדי, שמוציאים איזה משפט ביידיש פעם ביומיים אחד לשני ובשאר חיים בתסכול (הנשים לפחות, אלא אם כן יש להן איזה נהג מונית סודי לבילויים...)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תגובה...
אהבה טהורה,
23/11/04 15:21
|
בתור בת אולפנה אני לא לומדת שבנים זה אסור ואחים שלי לא למדו שבנות זה איכסה! אנחנו כן לומדים שבנים זה טוב אבל אחרי החתונה...לא להפנות עכשיו את האבה שלנו למישהו שבסוף יפגע בנו או סתם לא יצא מזה כלום אלא האהבה שלנו תהיה מופנת לבעל בכל העוצמה וכנ''ל לגביו....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זה לא משנה מה את לומדת
מיכאל,
23/11/04 17:14
|
בסופו של דבר גבר שכל חייו נורחק מנשים לא יכול פתאום לדעת להתנהג איתן בטבעיות, גם הם הוא לא למד שזה ''איחסה''. לא מדובר כאן על מילים אלא על הטמעה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אפשר, גם אפשר
שרון,
פתח תקוה,
24/11/04 00:41
|
בוא ותראה בציבור הדתי/חרדי כמה זוגות מאושרים יש. כשמגיעה הנכונה הגבר למד מהר מאד איך מתנהגים עם אישה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
חיים באושר רב כל הימים
המגיב,
האלמוני,
23/11/04 15:11
|
מי שלא טעם זוגיות משפחתית, שלא ידבר על חיים בתיסכול. הבילויים שנראים בעיניך כטעם החיים- הם אושר רגעי ומזוייף.
מסתבר, שאפשר ''פתאום'' להיפתח לחיים, ודווקא הקשר הייחודי הזה הוא אושר שאין שני לו. יש דברים שאדם נולד איתם, וכאמור גם ראה בבית הוריו, ואולי גם למד עליהם בספרים העבים... הוא חונך לצניעות בקשר עם בנות (בהחלט לא איכסה) אבל אותה בת אחת שהיא שלו תהיה מאושרת מאד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
צימצום !!!!!!!!!!!!!
חרדי גאה,
23/11/04 14:58
|
לפי מה שכתבת מבינים שאין לך מושג מה זה חרדי ואתה לא מכיר חרדים בכלל! זה פשוט צימצום
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
למי שלא היה בשבת בבית הכסנת
רוני,
23/11/04 10:45
|
כנראה שמדור היהדות דואג לכל אלו שנבצר מהם להגיע לבית הכנסת בשבת ולקרוא בזמן התפילה ובקריאת התורה את דברי השירה של הרב אבינר. האם אפשר להרחיב את המדור באופן שיחסוך מאיתנו להגיע לבי''כ בשבת בוקר ע''י סיכם התפילה ''מי שברך'' וכו' הכי פשוט תשלחו לינק לאתר התפילות....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
I can send you a link to your
Just me,
24/11/04 13:20
|
|
 |
איזה חכם אתה...איזה שנון ...
אבנר,
23/11/04 14:22
|
פשוט הגאון מווילנא. ואיך הכנסת בקטנה, ווואאאווו פשוט להעריץ את הכלומניק שבך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הוא חכם ואתה??
איילת,
23/11/04 14:40
|
|
 |
1.
ברוך השם שיש לנו רבנים כאלה
אסי,
חיפה,
23/11/04 09:27
|
רבנים הדואגים לשלום בית, רבנים שרואים את הטיפול בנושאים שאף אחד לא מדבר עליהם כאחריותם. אחרי למעלה מחמישים אחוז גירושין במדינת ישראל, מאמר זה הדומים לו הוא מים קרים לנפש עיפה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אחוזי הגירושין
הסטטיסטיקאית,
הלשכה המרכזי,
24/11/04 16:40
|
לא שאני לא מסכימה איתך, אבל לא צריך סתם לזרוק עובדות. אחוזי הגירושין בישראל בקרב היהודים עומדים על כשלושים אחוז מן הזוגות הנישאים כל שנה בישראל, לא כולל הזוגות שעלו הנה נשואים או אלה שנישאים בקפריסין. כלומר, האחוז קטן בהרבה ממספר הנשואים בפועל. בעית הגירושין חמורה ומחמירה עם השנים מסיבות שונות ויוצרת בעיות שונות, אבל לא צריך סתם לזרוק מספרים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ברוך לא אשם בכלום!
ל"ת
*עזרא(ת) אשם,
23/11/04 16:24
|
|
 |
חזר אחרי אשתך
מ.ה,
פ''ת,
24/11/04 07:22
|
עצתו של הרב אבינר היא מאוד נכונה ומאוד מאוד מעשית לשמירת קשר נשואין טוב - אבל לדעתי בנשואין גם לאשה מותר וראוי מאוד לחזר אחרי בעלה - בהצלחה לכולנו ויישר כוחו של הרב אבינר.
הגב לתגובה זו
|
|