 |
16.
פילוג בתוך המרכזניקים
אבישו,
01/03/05 11:59
|
פיספסת את הנק' החשובה באמת. במקום למחזר נושאים מעבר. הגוש לא במשחק המרכזי פה. העניין המרכזי הוא הפלגנות והאטימות של המרכזניקים בתוך עצמם שהגיעו למצב כזה שאפילו את הרב אבינר, בשר מבשרם, הם תוקפים בחריפות ומנדים אותו מישיבותים ומפרסמים נגדו פשקווילים...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
15.
אחרי 6 שנות הכרות,אבישי
אלי,
י-ם,
03/11/04 23:41
|
ציפיתי ממך ליותר. זה שהנושא קיים בהלכה, כולם יודעים בודאי אתה, (אפי' שהתנהגת והתבטאת כמי שפעם ראשונה שומע על זה.) מפה ועד לדבר בצורה כזאת, ואני מדבר גם עליך וגם על הרב יוסף, יש הבדל. זה שלא זה הזמן והמקום,(רדיו) בשביל נושאים כגון אלה, כמו שזה לא מקום לנושאים אחרים שצניעות יפה להם וד''ל, מוסכם. זה שישנם רבנים , בפרט ממפלגה מסוימת שיש להם בעיה עם שמירת הלשון, גם זה מוסכם. הצורה שאתה מלגלג על כל הנושא ולא רק על הנשוא, מכוערת מאד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
14.
ההתנתקות של הציונות הדתית
ציוני דתי מתפקח,
יש''ע,
03/11/04 21:25
|
שימו לב למאמר של שי לביא שמפורסמת באתר: www.tzionut.org במדור מאמרים/מאמרי חוץ
הגב לתגובה זו
|
|
 |
13.
די לשחורלבן!!!
חגי,
ירושלים,
31/10/04 12:35
|
להגדיר את שאלת (???) הסירוב בתור מחלוקת מרכז-גוש או יותר גרוע-הרב קוק-הרב סולוביצ'יק היא דבר שמוכיח עד כמה הכותב חסר ידע בגרוש לגבי תפיסות עולמם. הרי הרב קוק כתב בפירוש שהחטא הגדול ביותר של ציבור הוא ה פ י ר ו ד!!!(עין אי''ה ברכות) ובפינוי ימית למעט רב אחד כל הרבנים התנגדו לסירוב!!! בתור עיתונאי,שמקבל כסף אבישי, אתה צריך לחקור.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
חגי תרגע, זה לא הרב קוק
כויפר,
01/11/04 18:45
|
הכתב התכוון לאלה המתיימרים לייצג את עמדתו
הכתב חכם יותר ממה שאתה חושב חביבי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לחגי ב שערות
גם חגי,
31/10/04 16:11
|
|
 |
טענתך היא לרב שפירא
מוריס,
31/10/04 16:09
|
את זה שהרב קוק נגד פירוד ספר לרב שפירא ולרבנים האחרים יוצאי מרכז הרב שתמכו בסירוב, או לא העזו לצאת נגדו. בניגוד לרבנים יוצאי הגוש.
אולי רבני מרכז, בניגוד אליך לא מבינים את הרב קוק
הגב לתגובה זו
|
|
 |
12.
אנחנו שמאל????? קשקוש!!!
גושניק,
הר עציון,
31/10/04 08:50
|
ממתי ישיבת הר עציון היא מרכז השמאל הדתי???
רוב חברי בישיבה הם ימין רובם המכריע וכך היה גם בעבר.
נכון לא תשמע אצלנו הרבה דבורים על סרבנות (אם כי יש גם כאלה)
אבל שמאל??? מאיפה לקחת את הקשקוש הזה? נכון ראשי הישיבה לא בדיוק מזוהים עם הימין וכולנו חולקים להם כבוד אבל עמדתם הפוליטית היא לא זו ששורה בין ספסלי הישיבה.
בואו ותבדקו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
11.
מה החידוש?
מתן,
31/10/04 01:23
|
מה החידוש? זה ידוע שמצד אחד מובילים הגוש מצד שני מרכז. מה פה העבודה העיתונאית?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
10.
פשטנות מוטעית
איש יהודי,
ירושלים,
30/10/04 23:09
|
הניתוח כאן פשטני ומוטעה. א.מבין ראשי הישיבות החתומים על העצומה נגד סירוב אין רוב לבוגרי הגוש.
ב. מרבית חותמי העצומה, כשהם אומרים 'הרב', מתכוונים לרב קוק ולא לרב סולובייצ'יק [כך למשל, הרב שג''ר, דרייפוס, עמיטל, בן נון ועוד]
ג. מרבית חותמי העצומה רואים במדינת ישראל 'אתחלתא דגאולה' ולא מכשיר בלבד. ד. ההבדל הוא במידת הדוגמטיות, במידת הכבוד האמיתי לעמדת הזולת [ולא רק 'אהבת ישראל' שופעת] ובמידת ההפנמה של כללי המשחק הדמוקרטיים כבסיס לקיום המדינה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תגובה שמצריכה בדיקה נוספת
לאיש יהודי,
30/10/04 23:47
|
כמה מתוך שבעים השמות בעצומה נגד סרבנות הם של רבנים לא מהגוש? תתחיל לחפש שמות ותגלה הרוב המכריע שהעזו להתייצב נגד ר' אברום הם באמת בוגרי הגוש. האחרים פחדנים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כך עולה מבדיקת השמות הבולטים
איש יהודי,
ירושלים,
31/10/04 01:21
|
איני מכיר את כל שבעים השמות, אך מבדיקת רשימת ראשי ישיבות גבוהות והסדר שבראש הרשימה - מרביתם אינם תלמידי הגוש [הרבנים בן-נון, שג''ר, ריסקין, דרייפוס, ריינר, ואגב גם הרב עמיטל אינו תלמיד הרב סולובייצ'יק אלא תלמידו של הרי''מ חרל''פ, תלמידו המובהק של הראי''ה קוק [לא פחות מבנו הרצי''ה....].
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זה עדיין הגוש נגד מרכז
בכל זאת,
31/10/04 12:30
|
נקבת בשישה שמות מתוך שבעים וגם הם בחלקם קשורים לגוש. חפש עוד...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
אבישי, הפעם באמת
נרדמת,
בשמירה,
30/10/04 22:09
|
ב''דף קשר'' של הגוש יש השבוע מאמר (יותר נכון דעה) בעד הסירוב. כמו כל דבר בגוש, זה נתון לדיון, למרות שדי ברור מה חושבים האנשים החשובים - הם פירסמו את זה בעיתון.
כמו כן, שוב צריך לציין את ההבדל בין הרבנים: הרב שפירא יצא בפסק הלכה לסרב, ואילו הרב ליכטנשטיין והרב עמיטל יצאו ב ק ר י א ה לא לסרב, נאמנים לדרכם שזו לא שאלה הלכתית. מעט עיתונאים שמו לב להבדל הקריטי: סביר שגושניקים רבים ייעלמו מהסד''כ בעת הפינוי - על דעת עצמם, ללא קשר לרב כלהו. דרך אגב - איפה ''יציאת השבת''?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
גוש? מרכז?
נ,
ירושלים,
30/10/04 20:01
|
שוב אבישי בן חיים הוכיח שאינו מבין דבר וחצי דבר על הלך הרוח בעולם הישיבות או זה או שגם הוא חניך של אסכולת מרכז הרב על פלגיה רבניה ותלמידיה. אנשים כדוגמת בן חיים לא מסוגלים לקבל שאנשים בעלי דעות שונות יגורו בכפיפה אחת- בישיבה אחת. ישיבת הר עציון- ''הגוש'' בפי העם אינה (ויש לציין כי מעולם לא הייתה) חממה לדעה אחת רביניה ותלמידיה מחזיקים מגוון רחב של דעות, שכולם לגיטימיות וכולם מקובלות (בגבול הטעם הטוב). אבל לטובת הסקופ מסתבר שבן חיים שוב החליט שהעולם הינו שחור ולבן והרבנים כולם פלקטים. אין לנו אלא לטעון שיערב לו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
90% מהעצומה נגד סרבנות היא של
גיל,
30/10/04 20:17
|
90 אחוז מהעצומה נגד הסרבנות היא של רבנים יוצאי הגוש, לא יעזור, זו עובדה. הם באמת אלו שהתייצבו בחזית המאבק
הגב לתגובה זו
|
|
 |
דווקא אתה טועה
אתה טועה,
30/10/04 20:14
|
קודם כל הוא כותב שזה בהכללה
וזה מתאים לעצומה נגד סרבנות שרוב רובה בוגרי הגוש.
עכשיו אני חושב שהוא אפילו כותב שזה בהכללה גסה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
צדדים רבים ליהדות
אני חילוני,
30/10/04 19:25
|
צד הקיצוניות, צד הפשרנות, צד הכבוד וצד החיטוט.
אנחנו החילוניים צריכים לקבל את כל הצדדים- באהבה את הכבוד והפשרנות, בראיה אנתרופולוגית את צד החיטוט והקיצוניות
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ומה עם המשיחיות החילונית
פנחס,
31/10/04 03:51
|
הקיצונית. עיין בספרו של איש השמאל גולן להט 'הפיתוי המשיחי'. בו הוא מראה שכל עניין התנהלות אוסלו היה משיחיות חילונית כפי שתיארה בזמנו ההיסטוריון יעקב טלמון בספריו
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
פלא על ציטוט דברי הרב אלישיב
אברהם ישעי',
בני ברק,
30/10/04 19:24
|
אני לא מאמין שמפיו של הרב אלישיב יצאו מילים כמו שאבישי בן חיים מצטט. אם הרב אלישיב מייחס סכנה עכשיו לאנשי גוש קטיף מה שמצריך פינויים, היה צריך הרב אליישיב לפי אותו הגיון לעזוב את ירושלים במלחמת השחרור ובמלחמת ששת הימים. גם היום ירושלים יותר מסוכנת מבני ברק וצפת. לא שמעתי שהרב אלישיב התפנה מירושלים, או העלה הצעת גירוש של יהודים מירושלים עקב הסכנה הקרובה והמוחשית. לכן, אני מאמין שדברי הרב אלישיב סולפו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
באמת לא נשמע הגיוני
צודק,
30/10/04 19:35
|
|
 |
5.
הקטע האחרון מביא יחס שלילי ודח
בן 13,
חגגתי בר מצו,
30/10/04 18:40
|
ודחיה. אבישי, תפסיק לחפש איזה הלכה (???) או מי יודע מה כדי ללעוג
חגגתי בר מצוה לא מזמן ואתה מביך אותי, יע מגעיל!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
המגעילות היא בעיני הקורא
שלום על ישראל,
31/10/04 08:45
|
|
 |
4.
הלכה ומפרשיה
אריאל,
חיפה,
30/10/04 13:42
|
הבעיה כיום אינה חוסר מידע אלא עודף. באלפי שנות היהדות נפסקו קביעות לאין מספר. את הפחות (הכניסו מילה מתאימה) מביניהן, השכילה ההלכה להטביע בשכחה ברוכה. כיום הכל ממוחשב וכל פסק הלכה שנפסק אי פעם עומד לרשות הרבים. כך יכול כל בן של רב להעלות הלכה שאולי היתה רלוונטית אי פעם ואולי לא - ולתת לה גדולה שמעולם לא היתה בה. נראה לי שבמצב זה, גם ליהודי ירא השמים והחרד ביותר, אין מנוס מהעדפת שכלו הוא.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
מי מממן למאיר פורוש נהג?
ל"ת
=,
29/10/04 18:21
|
|
 |
מה הבעיה להפריש קצת מהמשכורת?
ל"ת
שמערל חשין,
בתי נייטין,
31/10/04 12:52
|
|
 |
די..לטיפשות ולבורות
נחמן,
רעננה,
02/11/04 15:01
|
אם אתם לא יודעים הרי שהכנסת היא הממננת את כל הנהגים של כל חברי הכנסת והרב מאיר פרוש בכללם
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
הרבה מתלמידי הרב צבי יהודה
היה גם אתה,
ישראל היפה,
29/10/04 11:23
|
הם נגד סירוב פקודה, ודאי לא הצהרתי כמו זה של הרב שפירא. תלמידיו המובהקים של הרב צב''י אינם חתומים על הקריאה לסירוב. מתן קדושה למדינה וראייתה כאתחלתא דגאולה נותנים דווקא תוקף להחלטות המדינה ומדגישים את הצורך לא לגרום לפירוקה. גם ישיבת ה'גוש' קמה לאורו של הרב קוק, והיא בהחלט לא המעוז של השמאל הדתי, ובקיצור הניתוח שלך, אבישי, לא רציני.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
גם מי שלא חתם תומך...
עוז,
מבשרת ציון,
31/10/04 12:58
|
תלמידי הרצי''ה תומכים בפסקו של הרב שפירא למרות שלא כולם חתמו . אל לנו להיות אנשים מתחסדים ולהציג מחזה שוא בשעה שגדולי ישראל הרב אליהו והרב שפירא פוסקים את פסקיהם אין זה שליפה מהמותן אלו דברים בעומקה של תורה מכוח האחריות הכללית שלהם והנהגתם הציבורית וברור שלא מכוח אי חשיבה על עצם קיומה של ישראל
הגב לתגובה זו
|
|
 |
גם מי שלא חתום תומך...
עוז,
מבשרת,
31/10/04 12:54
|
תלמידי הרצי''ה תומכים בפסקו של הרב שפירא למרות שלא כולם חתמו . אל לנו להיות אנשים מתחסדים ולהציג מחזה שוא בשעה שגדולי ישראל הרב אליהו והרב שפירא פוסקים את פסקיהם אין זה שליפה מהמותן אלו דברים בעומקה של תורה מכוח האחריות הכללית שלהם והנהגתם הציבורית וברור שלא מכוח אי חשיבה על עצם קיומה של ישראל
הגב לתגובה זו
|
|
 |
גם מי שלא חתום תומך...
עוז,
מבשרת,
31/10/04 12:54
|
תלמידי הרצי''ה תומכים בפסקו של הרב שפירא למרות שלא כולם חתמו . אל לנו להיות אנשים מתחסדים ולהציג מחזה שוא בשעה שגדולי ישראל הרב אליהו והרב שפירא פוסקים את פסקיהם אין זה שליפה מהמותן אלו דברים בעומקה של תורה מכוח האחריות הכללית שלהם והנהגתם הציבורית וברור שלא מכוח אי חשיבה על עצם קיומה של ישראל
הגב לתגובה זו
|
|
 |
גם אם הם לא חתמו הם תומכים ...
עוז,
מבשרת,
31/10/04 12:45
|
זה שהם לא חתמו נבע משיקולים שיש לדון בהם בנפרד. אך בראש ובראשונה תלמידי הרצי''ה זצ''ל תמכו בפסקו של הרה''ג שפירא ואל לנו ליצור מחזה שוא של אנשים מתחסדים כנגד פסקם של גדולי ישראל תלמידי חכמים אשר אינם ''שולפים מהמותן'' אלא שוקלים דבריהם בעומקה של תורה והתוצאות שיצאו מדבריהם. אנו צריכים להיזהר מכבוד חכמים
הגב לתגובה זו
|
|
 |
וגם הרב שרלו שחתום...
מישו,
29/10/04 16:19
|
על העצומה נגד, ושלמד בגוש, סובר שהמדינה היא אכן אתחלתא דגאולה (וכמובן שצריך לפעול שאכן כך יהיה).
הגב לתגובה זו
|
|
 |
צודקים
עוד מישו,
30/10/04 18:41
|
וגם הרב יואל בן נון והרב עמיטל, והרבנים דרייפוס ושג''ר ועוד. גם הרב ליכטנשטיין , לענ''ד, רואה במדינה התגשמות חזון הנביאים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
אבישי! הפעם הגדלת לעשות
כויפר,
29/10/04 09:40
|
|
 |
ואיזה סימניה? אה? אה?
גפילטע,
29/10/04 16:16
|
משיעלה הקמט תחת הדד? או, משיטו הדדים? או אולי משתשחיר הפיטומת?
רבי יוסי אומר:
כדי שיהא נותן ידו על העוקץ והוא שוקע ושוהא לחזור!
איזה יופי? אה? אה?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כויפר, ומה עם בת עשרים שנה?
דניאלה -,
29/10/04 16:14
|
שלא הביאה שתי שערות: תביא ראיה שהיא בת עשרים שנה והיא איילונית לא חולצת ולא מתייבמת...
אה? מה תגיד על המסכנה?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שישימו את המשגיחים של ש''ס
חיימקע,
מרכז,
29/10/04 12:08
|
לבדוק את הענין של השני שערות בטוח שיהיה על זה הרבה מתנדבים המשגיח או המטביע?????
הגב לתגובה זו
|
|