 |
41.
למה לא?
מרים,
12/09/04 02:24
|
אמנם ראוי יותר לצנזר ולהקפיד על התוכן אבל באופן כולל הדבר מפרה את נושאי הדיון ופותח כיווני חשיבה שונים.אז מדוע לא?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
40.
יחי ההבדל
כושי,
בלגיה,
02/09/04 09:53
|
ההבדל בין עיתונאי לבין טוקבק הוא, הראשון מקבל משכורת ועליו למלא את רמון מעבידו, ואילו הטוקבקים משלמים סלע עבור כל מילה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
39.
הצעה טכנית
דניאלה,
30/08/04 17:04
|
יש לי רעיון מבריק. אולי תפצלו את התגובות לשתי קבוצות, נניח 'ענייני' - תגובות תרבותיות וענייניות, לעומת 'כסאח' - שיכיל תגובות פוגעניות. לשוחרי חופש הדבור והפגיעה החופשית תהיה אפשרות להשתלח כאוות נפשם, ואילו מהגולשים המתורבתים יותר ייחסך האיכסה. מעניין יהיה לבדוק איזה תגובות נצפות יותר.... ואגב, מדוע עורכי ערוץ היהדות הם אנונימים ? האם לא ראוי שנדע מי הם קובעי סדר היום במסגרת נצפית כל-כך ובעלת שם מחייב כזה?לפי בחירת הנושאים הקונטרווסאליים המעוררים הרבה רגשות עזים בקהל החרדי/דתי, ולפי כמות הכתבות העוסקות במחלוקות פנימיות בעולם הדתי, נוצר אצלי הרושם שמטרת המערכת אינה להרבות שלום בעולם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
38.
מוסיף טוק בק
ל"ת
יוס,
אילת,
29/08/04 02:13
|
|
 |
37.
כן. ולא.
ל"ת
hk,
26/08/04 10:43
|
|
 |
36.
ואולי לאנרג'י עצמה חלק בגועל?
פלוני,
26/08/04 09:04
|
הרהורים חולפים בי. הם אומרים שאנרג'י הפך להיות צהובון שמדשדש אי שם בתחתית הביצה הרכילותית החרדית. שהוא דווקא נהנה מתת-הרמה של התגובות, ודי נהנה לעורר פרובוקציות שיגררו תגובות גועליות. צנזורה? על מה אתם מדברים בכלל. אם התגובות שמתפרסמות מתפרסמות, כי אז דומני שמנגנון אישור התגובות של אנרג'י אינו כולל את המילה ''מחק''.
אבל, אתם יודעים, ההרהורים שלי ממשיכים לרוץ. הם טוענים שבמקום לטפל רק בשולי, כדאי שאנרג'י ינסו לעשות עיתון, ולא צהובון רדוד. בינינו, ''יהדות'' זה לא רכילות על אורך הזקן של בנימין ליפקין או יוסי אליטוב; יהדות היא גם לא בדיחה רדודה על עופר שכטר או על קעקועים בחזה (ואני מצטט אתכם). יהדות היא משהו יותר מזה. ומבחינה עיתונאית, יהדות היא מה שאבישי בן חיים עושה.
ואחר כך, אולי כדאי באמת שתתחילו לצנזר תגובות. ולפני שמעלים רעיונות על אורך תגובה (ומה יעשה מי שמתמצת את דבריו?) פשוט למחוק השמצות, קללות והטלות דופי שכ''כ נפוצים בערוץ יהדות.
לסיום: היה קצת מוזר לי לקרוא את הטור הזה מיד אחרי שאני קורא עוד-טור-חנפני על כך שהמתינות הפוליטית החרדית אינה באה בהכרח עם שנאת מתנחלים. באמת?
(הנה, תפרסמו. זה ארוך יותר מ-50 מילה...)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
35.
לצנזר, אבל רק במקרים קיצוניים
חיים,
מונטריאול,
26/08/04 02:04
|
חופש הביטוי הוא ערך מאוד חשוב ולכן לדעתי חשוב מאוד שלא יצנזרו להוציא ביטויים קיצוניים כמו קללות ודברי חירוף וגידוף
הגב לתגובה זו
|
|
 |
34.
הקץ לטוקבק
סנוב אינטלקטואל,
25/08/04 22:41
|
לדעתי צריך לבטל את הטוקבק. כל טמבל מקשקש משהו, בדרך כלל בוטה להחריד, ועילג שבעתיים. מיותר ומטופש
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כינוי נאות, ידידי
הראל,
26/08/04 18:32
|
בעיקר הראשון, הסנוב. לגבי ה''אינטלקטואל'', כל טמבל מקשקש משהו, בדרך כלל בוטה להחריד ועילג שבעתיים- וקורא לעצמו אינטלקטואל. אין לי שמץ של מושג מה מביא אנשים כמוך לא רק לירוק לבאר ממנה הם שותים, אלא גם להיכנס כמזוכיסטים לאתרים שהם לא סובלים. אומרים על סגמנט מסויים בישראל, שהוא אכול שינאה לעמו וגאה בזה. ובכן, ידידי, הוכח לנו שאתה טועה, בכך שתספר לכולם על שוטטות רוויית קללות שלך באתרים נאציים. אתה שונא נאצים, לא יהודים, נכון?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
33.
לא להעיז לצנזר
הצופה,
25/08/04 22:04
|
|
 |
32.
להעלות רמת הדיון
קןראת,
חיפה,
25/08/04 17:53
|
כל הכבוד לעורך על המחשבה ותשומת הלב לנושא של התגובות, ולדעתי אכן ראוי להעלות באופן משמעותי את רמת התגובות, ולהפוך את מדור התגובות למדור בעל רמה שיתן אפשרות לדיון מעמיק ואינטליגנטי, ולא שוק של צעקות, גסות וניבולי פה.
לדוגמא, במגזין המקוון Slate (מומלץ מאד www.slate.com) קיימת במה לתגובות, רמת התגובות גבוהה ביותר, לפעמים אף יותר מהמאמר עצמו! ניכר שאנשים מקדישים מחשבה רבה בכתיבת התגובה שלפעמים אורכה מאות מילים, הדיון הוא מעמיק ולענין, ואין בכלל תגובות מתלהמות של שורה אחת בנוסח הבוטה שנמצא אצלנו. כמובן זהו שינוי של כללי המשחק, אבל אולי תהיו אתם חלוצים בנושא ותראו את הדרך גם לאחרים?
במיוחד המדור ששמו ''יהדות'' יש מקום לדיון מסוג אחר מזה שנראה עד כה, ואם אתה העורך תצליח להכניס סגנון אחר ורמה אחרת למדור, יהיה זה הישג מעין כמוהו לתרבות הרשת הישראלית, אשר עד כה מצטיינת בעיקר בבוטות וגסות רוח, לצערנו.
בהצלחה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
31.
לננזר קודם את הכתבים
רונן,
פת,
25/08/04 17:34
|
לפני שמצנזרים את העונים, כדאי לצנזר קודם את הכותבים שחלקם פשוט כותבים כדי להרגיז וגובלים בהשמצה ובביזיון בשם חופש העיתונות. הדבר היחיד שאולי כדאי הוא למנוע מאנשים לשלוח מסרים רבים בשמות בדויים, למרות שחלק ניתן לזהות על פי סגנונם. הרעיון של רישום מראש יכול להיות פה רעיון מעניין, מועיל ומרסן. מי שיודע ששמו רשום במקום כלשהוא, יזהר כבר לבד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
30.
יש כאן מקרה מיוחד
קורא הארץ,
25/08/04 17:05
|
תחילה, כדאי לכם לעלעל בכמה מאתרי העיתונים המובילים בעולם כדי לראות אם עיתונים רציניים מנהלים טוק-באק בגרסאות האינטרנט. מה לעשות, זה לא מקובל כל כך.
בישראל, משתקפת האווירה האלימה וחסרת הכבוד ההדדי גם בתגובות המקוונות, ובעיקר כאשר מדובר בנושא קונטרוברסלי פוליטי. אבל אין, ככל שאני מתרשם, נושאים שמעוררים את האלימות המילולית יותר מנושאים שיש בהם עימות דתי-חילוני. אחריהם, עומדים נושאי ההתנחלויות. משום מה, מנקזים אליהם המתנחלים והחרדים התבטאויות שקשה למצוא דומות להן בנושאים אחרים, ואני בטוח שהתגובות המצונזרות נוראות אף יותר.
אחרי כל האמור ולמרות זאת, מציע ערוץ כמו שלכם דווקא לציבור הדתי והחרדי שסובל ממחסור בערוצי ביטוי ''לגיטימיים'', כלי ביטוי דמוקרטי וחופשי, ולכן חשוב ביותר. הדבר דומה לפורומים כמו ''בחדרי חרדים'', אך בניגוד לפורומים, המצריכים רישום כלשהו (ואולי גם מידה של הזדהות - ממנה חוששים כל כך רבים מן המתבטאים החרדים) - הכל זורם כאן חופשי יותר.
לכן:
1. הייתי מציע לא להגביל את היקף התגובות. 2. על ה''ווב-מאסטרים'' להבין כי יש כאן הרבה שיח מגזרי ותת-מגזרי, והרבה קודים פנימיים שלא בהכרח מובנים לכל המשתתפים או למערכת עצמה: מתנחל מגוש עציון לא יבין את שיח נערי הגבעות מגזרת שומרון; חרד''לניק מקריית משה לא יבין תמיד את ההווי של דתיים צפוניים מתל-אביב; חרדי שמתגנב לאתר במקום העבודה, או באיזה אינטרנט קפה, בוודאי לא יבין אותו, אך יהיה מאוד מחובר לרכילויות בני ברקיות חמות.
לכן - עם השמירה על מידה של צנזורה, יש להיזהר מלפגוע בזרימת התגובות.
3. ההשוואה להארץ, או לאתרי חדשות רציניים אחרים, איננה רלוונטית. הטוק-באק הוא מוסד מקוון בפני עצמו, שאין לו קשר אימננטי עם חדשות. הוא דומה יותר לתוכניות ''יש עם מי לדבר'' לסוגיהן: הנושא עשוי להיות משהו מהחדשות, אך במהרה הוא מתפתח באופן עצמאי לגמרי.
ייתכן, לפיכך, שיש מקום - גם מבחינת האריזה הגראפית - לבטא זאת. כלומר - הכתבה או המאמר ישמשו כקטליזטור לדיון שמתפתח, אבל התגובות תהיינה בפונט גדול יותר. ''תגובה לתגובה'' הייתי מציב לצד התגובה המקורית ולא מתחתיה, וכן הלאה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מילים, מילים.
נשמה טובה,
26/08/04 00:16
|
גרפומן נפוח. קודם כל צריך להגביל אותך. אתה בוודאי מאותם כותבים בלתי נלאים למערכת שזורקים את מכתביהם לסל האשפה. כל כך הרבה מילים ולא אמרת כלום.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
''נשמה טובה'' - דוגמא מצויינת
אריאל,
חיפה,
28/08/04 14:53
|
תגובת הנשמה הטובה היא בדיוק נושא הדיון. בכל התגובה אין מלבד דברי גידוף, זלזול ודברי עלבון.
לו דעתי נשמעת, הייתי מצנזר, בכל האתרים, את תגובות השנאה, והייתי מפעיל שיקול דעת רב יותר טרם שהייתי מאשר תגובות עולבות ומזלזלות כגון זו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
29.
לא לצנזר כלום
יוסי בן,
25/08/04 10:46
|
|
 |
אתה מבין עניין!!!!!
ל"ת
פה אחד,
25/08/04 15:27
|
|
 |
28.
לצנזר כל תגובה על כותבים שאינה
טובה,
כפר סבא,
25/08/04 10:25
|
|
 |
מעוררת פיהוק
פוקוהנטס,
25/08/04 15:26
|
|
 |
27.
דעתי בנושא
איתי,
25/08/04 09:44
|
לפי דעתי הכתבה הזו היא רק עבודה בעיניים, ורמאות אחת גדולה. מפני שהמערכת רצתה בסך הכל להעלות את רמת התגובות ולראות מה התגובות על זה וזהו! כל השאר סיפור מעניין בהצלחה!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
פוצדקת
גר צדק או מעלה,
25/08/04 15:25
|
|
 |
26.
לצנזר כל תגובה על מגיבים
שלא שייך לתגובה,
25/08/04 04:30
|
זה ימנע את השימוש במילים כגון, מטומטם, אידיוט, חמור, כופר, וכו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה באמת דביל מחונן
ל"ת
יוחנן ההמטביל,
25/08/04 15:23
|
|
 |
25.
אני בעד רישום לאתר
המגיב לענין,
ירושלים,
25/08/04 00:30
|
אמנם אפשר להרשם בכמה שמות וכולי, אבל זה עדין מטריח ומעכב מי שרוצה לרשום תגובה מרושעת. רצוי שהרישום יהיה עם ססמא שתשלח לאימייל, ז''א חובה שהאימייל שלך יופיע בארכיון האתר. זה יסנן עוד יותר.
תגובות מעל 50 מילה? אף אחד לא יקרא.
לצנזר רק תגובות שהן לשון הרע והכפשה חמורה, כי זה בכל זאת אתר יהדות. מצד שני יש פה מדור רכילות, כך שאני לא יודע אם אתם על פי ההלכה...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אחרים קוראים
אריאל,
חיפה,
28/08/04 14:59
|
מי שקורא מאמר של 500 מלים, יכול שיקרא גם תגובה של 50 מילה. כאשר אתה כותב ''אף אחד לא יקרא'' - סביר שלא עשית סקר (במדגם מייצג...) שבו 100% מן הנשאלים ענו לך שלא יקראו.
בהזדמנות, ספור את מלות תגובתך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
24.
רק תגובות ענייניות. אבל רק !!!
ד.,
25/08/04 00:11
|
רבות מהתגובות המתפרסמות, הן בליל רדוד של שטויות, המלמדות שהמגיב לא קרא כלל את הכתבה. את כל אלה יש לטרנספר למחוזות אחרים. אחרת לא אטרח להקדיש אף לא רגע מזמני.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
23.
הערה טכנית
נדב,
צוללת צהובה,
24/08/04 23:37
|
רציתי להעיר בעניין טכני קטן, של סדר התגובות. יש לדעתי שתי בעיות: 1. סדר התגובות בתוך ''דיון'' הוא מבלבל: כשכמה אנשים מגיבים לתגובה של מישהו, התגובות מופיעות בסדר הפוך: הראשונה הכי למטה, והאחרונה הכי למעלה. זה מבלבל, משום שזה הפוך לסדר שבין תגובה לתגובה לה (שם הראשונה מופיעה מעל השניה). טוב שסדר הדיונים הוא מלמטה למעלה (כדי לאפשר חשיפה לדיונים חדשים), אבל הסדר בתוך הדיון עצמו צריך להיות תמיד מלמעלה למטה. 2. אחרי מספר רמות (בערך שש) של תגובות לתגובות, נעלם העימוד המדורג, וכל התגובות מופיעות באותו סדר. זה מקשה על דיונים ארוכים. עדיף, לדעתי, להמשיך את העימוד המדורג, ואם יש צורך - להוסיף scroll-bar אופקי.
מעבר לכך, עצם מתן האפשרות מצד nrg, לתת תגובות לתגובות הוא מבורך, וגרם לי להפוך אותו לאתר הראשי שלי, במקום ynet.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
22.
אנרג'י רעיון מחוכם!!!!!!!!!11
חגי,
24/08/04 22:34
|
אתם מבקשים מכותבי תגובות להביע דעתם כשאחת האופציות היא צנזור מלא.
הצחקתם אותי , אתם הרי יודעים היטב שאף אחד לא יגיד לך ''בבקשה תסתמו לי את הפה'' אבל ככה משיגים הרבה תגובות לכתבה ומראים שיש לכם הרבה רייטינג.
מצוין! רעיון טוב מאד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
21.
טוקבק זה חיים!
עגבניה עם נשמה,
24/08/04 22:26
|
פעמים רבות הטוקבק חשוב ומענין יותר מהכתבה עצמה ועל כן אין להסיר את הטוקבקים. יתרה מכך האדם מעונין להגיב ולהשמיע את דעתו ולהשתתף בדיון. כך אתם נותנים לו תחושת חשיבות והשפעה כלשהי.
יחד עם זאת אין לאפשר בשום פנים קללות, השפלות, או הסתה ובזה יהיה יחודכם מול אתרים אחרים שדומה שהם מאפשרים כמעט הכל.
לא יתכן שיהיה מאמר של רב או דמות אחרת אבל במיוחד רב שבתגובות יכתבו עליו שהוא נואף, חרמן, גנב ואתמול ראית אותו ממציץ בחלון של השכנה.
כמו כן לא יתכן שמישהו באתר יכתוב מוות למתנחלים או מוות לערבים או צריך לירות בשר האוצר.
חוץ מדברים אלה יש לאפשר באמת כמעט את הכל.
דעו לכם שיש אנשים שנכנסים לאתרים רק כדי להגיב גם אם הם לא תמיד קוראים את הכתבה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תגיד לי את אחותו של המלפפון?
ארגז ירקות,
24/08/04 22:37
|
יש כאן באתר מישהו שקורא לעצמו ''מלפפון עם כח רצון'' ועכשיו אני רואה ''עגבניה עם נשמה'' באמת כל הכבוד על היצירתיות המוזרה של השמות רק תהיתי האם אתם אותו אדם? אולי את העגבניה אחותו של המלפפון?
שככה יהיה לי טוב. אתם רואים אנרג'י? רק בשביל זה צריך טוקבקים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
20.
להשאיר מה שיותר טוקבקים
יוד יוד,
24/08/04 20:23
|
זה מה שהופך את כתבות האינטרנט לכ''כ מעניינות, ומוסיף חיות וצבע שלא ניתן למצוא בעיתון המודפס.
צנזורה, רק במקרים קיצוניים שעשויים לפגוע בקוראים רבים או ברבנים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה מותר הרבי מהבהמה?
האיש שיודע,
25/08/04 10:59
|
למה לצנזר רק במקרים של פגיעה בקוראים **רבים** או ברבנים (מן הסתם יחידים)?
האם הרבנים הם אנשים טובים יותר או שווים יותר? לא! הם בני אדם כמו כל האחרים. אסור לצנזר פגיעה סבירה באזרחים בודדים כמו שאסור לצנזר פגיעה סבירה ברבנים בודדים.
כמובן שפגיעה סבירה אינה כוללת קריאות כלליות כמו ''מוות לכל הרבנים/ ערבים/ סוסים/ יהודים'' וכו'
הגב לתגובה זו
|
|
 |
19.
להגביל ברמת הסבירות
רות,
ירושלים,
24/08/04 19:58
|
רמת הטוקבקים בפורומי מעריב-יהדות היא מתחת לכל ביקורת. כמי שמשוטטת שעות רבות כחלק מהעבודה עם אינטרנט, אני די בהלם לפעמים מהתגובות. אני חושבת שצריך לצנזר תגובות פוגעניות, תגובות עם מילים לא יפות, ביטויים צורמים ושגיאות כתיב ברמה של כותב אינפנטילי. יחד עם זאת, בשום אופן לא לצנזר טוקבקים שמעלים ביקורת על הכתבות. המטרה: להשאיר את תוכן הטוקבקים, להעלות את רמת הכתיבה וסגנון הדיבור בהם. בנוסף, קצת פחות כתבות רכילותיות וניסיון לעורר שערוריות מלא-כלום, יובילו להפחתה בתגובות הקיצוניות. כתבות לא רציניות גוררות תגובות מאוד לא רציניות. נסו בתור התחלה לשפר את הכתיבה. ואפשר גם לנקוט בקו של אהבת אחים ואהבת ישראל. זה בטח לא יזיק. מה דעתכם? בהצלחה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מסכימה עם כל מילה. לפעמים יש
רחל,
קרית מוצקין,
25/08/04 10:34
|
באמת הרגשה שהמגיבים מנצלים את האנונימיות לבטא את כל תיסכוליהם ולשפוך מררתם בלי קשר לתוכן הכתבות.אתר זה אינו צריך לאפשר זאת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
18.
הלו?! מה זה התמונה של הזבל ???
רבקה יפה,
NRG,
24/08/04 19:55
|
מציעה לתת כבוד לטוקבקיסטים ולצנזר את התמונה הזו (-:
הגב לתגובה זו
|
|
 |
This mazbela ironit seems
JJ,
USA,
25/08/04 00:55
|
to be the reaction of the Censorers @ Ma'arechet how they value the substance of the responders at their mercy. **Ki hineh kachomer beyad Hayotzer, birtzoto marchiv, ubirtzoto mekatzer, ken anachnu beyado**!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
17.
בטח שלצנזר. רק השיקולים
מיכל,
24/08/04 19:17
|
לא ברורים לי - כנסו בבקשה לכתבה על יהודה עזרד, לתגובה 41. אם אפשר לפרסם את הדברים שכתובים שם אפשר כנראה לפרסם הכל. נטיות מיניות וסטיות של כותבים ורבנים הם הרי דברים שאתם מפרסמים כל הזמן - הרייטינג קובע? מידת הצדקנות של העורך התורן? לא ברור (זה לפעמים מתפרסם ופתאום נעלם).
השוואה בין אחד המגיבים ההגונים כאן לבין ''דר שטירמר'' היתה ראויה בעיניכם. כשכתבתי על ראש אולפנא שהיה מסתובב במרכז מסחרי ועוקב אחרי הבנות (מי התחבקה? התנשקה? דיברה עם חבר?) ומתחקר ילדות בנות 14 על החבר שלהן זה נראה לכם לא הגון דיו. אז מה בדיוק השיקולים שלכם?
ולמ זה קורה? אנחנו חברה אלימה ואצל דתיים האלימות מוסווית יותר אז מתפרצת כאן בגדול. החינוך שלנו הדתיים זה לא בדיוק מופת של פלורליזם - כל דעה שונה משלנו ''מקלקלת'' את הנוער. פתאום המגיבים נתקלים במבול של דעות שונות ומגיבים בדרך שלימדו אותם - כל מי שלא חושב כמוני הוא לא רק נגדי, אלא הוא גם אויב היהדות, הערכים ''הנכונים'' ומכאן שהוא גם סוטה מין, טיפש ומכוערת (במקרה של אישה)
מעניין אם תפרסמו אתזה....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
16.
אני בעד חופש הטוקבק
רבקה יפה,
NRG,
24/08/04 19:08
|
1. תגובות, מגנות ומחמיאות כאחד, תורמות לדיאלוג ובזה כחו של האינטרנט 2. ככותבת למדתי מהטוקבקיסטים הרבה מאד על הפער בין כוונת הכותב לפרשנות הקורא וזה שיעור שלא יסולא בפז 3. גם לי נדמה שבאנרג'י יהדות התוקפנות מוגזמת אבל ממש יכול להיות שזה בגלל הציפיות הגבוהות שיש לי מדתיים 4. כללית, הטוקבקיסטים מעניקים לאתר עוצמה וענין לא פחות מהכותבים, בכמותם באנרגיות שלהם באיכפתיות ובמגוון הדעות 5. כשחושבים על זה, טבעי שרוב התגובות עצבניות כי אלה שמרוצים מהכתבה עוברים הלאה.. 6. אם צנזורה אז זהירה ביותר, לא על דעות אלא על גסויות ומתחזים
יישר כח על הרעיון לברר את הנושא
הגב לתגובה זו
|
|
 |
To Rivka Yaffeh
Participant,
Iy Sham,
25/08/04 00:40
|
Hi Rivka, I do express my feelings regarding your articles. It is of great satisfaction and pleasure, having the ability to express ourselves freely, responding in intelligent manner, actually having a group discussion and debate, on controversial issues. I do understand that many responses are not worthwhile to see the light of day, for various understandable reasons, However, please if you can explain me why at times, It is being censored just to skew the statisics against the Datiyim, while I can bring a black and white testament against a particular wishful invented thought of some ill mannered prejudiced entity, it will not be published, in the best of scenarios, it will after the the traffic is gone. In the familiar slang it is called ** Esrogim nuch Sukkot**. I am sure it is not you involved of all this, since my same experience had been with tguvot on other segments of the paper, at times as printing less then 5% of tguvot. Such actions, destort the true gist of the debate, and who scored how, as to result of arguments to the benefit of all. PLease briong it to attention of the proper authorities. Thank you, veHatzlacha.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
15.
לתת תעודת כשרות לטוקבק!
רס''ב שמעון,
חצר ברנוצה,
24/08/04 17:13
|
אם אפשר לתת תעודת כשרות לאוכל, לחומרי ניקוי ולחיות מחמד, אז בטח אפשר לתת תעודת כשרות לטוקבעק. הצדיק ר' ברנוצה שליט''א מעניק תעודות כשרות לאתרי אינטערנעט. אולי אפשר לבקש ממנו, במחילה, שייתן תו כשרות גם לטוקבעק?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
14.
לצנזר רק גידופים
חיפאי,
חיפה,
24/08/04 17:04
|
אען מקום לצנזורה אלא אם כן מדובר רק בגידופים ללא ערך מוסף.
תגובה בה נטען כי אלמוני כי הוא אידיוט יש לצנזר, להגיב כי אמונתו של פלוני משולה לעבודת אלילים היא תגובה לגיטימית.
טענה כי כל החרדים הם עלוקות או כל החילונים (מופקריםף בועלי נידות, אוכלי שפנים וכיוצא באלה) אין מקום להשאיר.
תגובה הטוענת כי תנאי להשתתפות בשיח הציבורי בישראל היא שרות צבאי או כי החרדים חיים על הקופה הציבורית יש מקום להשאיר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
13.
טוקבקים ויהודים
שלום,
24/08/04 16:40
|
הרהורים שיש לי לגבי השאלה שעלתה לגבי חריפות הטוקבקים המודגשת בערוץ יהדות:
יכול להיות שזה עצם הנושא שמביא לתגובות חריפות.
הרבה דתיים מרגישים שבנושא דת כל דיון פתוח שמעלה טיעונים שלא עולים בקנה אחד עם דעת הרב שאחריו הם הולכים הוא ברמה של ''יהרג ובל יעבור'', ''עבודה זרה'', ''כפירה'' וכו'.
דת זה פשוט נושא רגיש.
כמובן שהמתח בין דתיים-חילונים-חרדים-חרד''לים-מזרחניקים רק מוסיף לרגישות. אף אחד לא רוצה ''להפסיד'' בויכוח שבעיניו מייצג את זירת ההתגוששות של המחנות האלה זמן ארוך כל כך.
עושה שלום במרומיו הוא יעשה שלום עלינו ועל כל ישראל ואמרו אמן.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
Hi
ל"ת
Nettah,
29/08/04 07:33
|
|
 |
12.
יש עניין שהתעלמתם ממנו
דנית,
חיפה,
24/08/04 15:36
|
הכותב, בא ממקום, כאילו גבוה מזה של המגיב. הוא כותב את דעתו במקום מכובד, עם תמונה וכו'.
הגולש, ממורמר ולכן לעתים מנצל את יתרונו היחסי מול הכותב ומשתלח.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
11.
לא לצנזר!
אן שרלי,
החווה הירוקה,
24/08/04 15:15
|
רק במקרים קיצוניים מאוד, כמו קללות מוגזמות, נאצות וגידופים שיצאו לגמרי מפרופורציה..
הרי זהו מהותו של האינטרנט!! - ומי שקשה לו עם זה, יתכבד ויעבור לעיתונות הכתובה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
10.
שום צנזורה!!!
אבי,
ירושלים,
24/08/04 15:10
|
חופש הביטוי והבעת הדעה הוא ערך חשוב מעין כמותו, וחיוני לחיזוק הדמוקרטיה, ואין מקום שבו הוא מתקיים כיום כמו ב NRG. האתר השני הדומה באופיו - YNET - מצנזר חופשי, על ימין ועל שמאל, בלי שום סיבה נראית לעין (וגם בלי סיבות סמויות מהעין - רק לפי מצב רוחו של הצנזור באותו רגע). התופעה הזו מזיקה מאוד לדמוקרטיה מכיוון שהיא גורמת (על ידי צינזור מגמתי) לכך שרק דעות מסוימות נשמעות ומתקבל רושם מסולף על הלך הרוחות בציבור. נכון שיש בטוקבקים הרבה תופעות שליליות, אך אף אחת מהן וגם לא כולם ביחד לא מתקרבות אפילו להצדקה של הפגיעה החמורה בערך חופש הביטוי שתיגרם אם יתחילו לצנזר את התגובות. מבחינה זו ערוץ יהדות אינו שונה מאחרים - גם שערותי סומרות לעיתים כשאני קורא מה נכתב על רבנים - אך בשביל זה יש אלוהים בשמים, שיעניש את מי שהוא מוצא לנכון. ''אם אלוהים הוא ירב לו''. אין זה תפקידם של עורכי האתר למלא את מקומו בעניין זה. בקיצור, הניחו למצב כמו שהוא.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
השימוש במילה ''סמאל'' פסול
שמאל,
24/08/04 13:58
|
לי מפריע שבחלק זה של היהדות, יד הכותבים את המילה ''סמאל'' קלה, בטענה שבסה''כ משתמשים בכינוי הזה בכדי לתאר חלק גדול מהאוכלוסיה כ - SMALL. לא כך הדבר - ''סמאל'' ביהדות הוא המלאך המורד, מושל הרע או בעצם השטן. כלומר, שוב ושוב מכנים אוכלוסיה גדולה באחד מכינויי הגנאי החמורים ביותר ואין פוצה פה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
השימוש במילה סמאל
Right is always,
Right,
24/08/04 23:24
|
Al ימין ימין ואל שמאל ''סמאל'' SMALL) תלתא משמע All three are true. they are the symbol of the המלאך המורד, מושל הרע או בעצם השטן SMALL, and last but not least leftists.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
בדיוק בשביל הטוקבק נוצר nrg
רבקה שמעון,
ירושלים,
24/08/04 13:44
|
בתור כותבת שקבלה תגובות, אני מאד אוהבת את ה''קטע'' הזה. גם כש''מלכלכים'' עלי - שיהיה לכפרת עוונות. התגובות מעוררות לפעמים לחשוב פעם שניה כשמנסחים משהו, והכי אהובות עלי תגובות מחו''ל, ידידים בלונדון ובארה''ב יכולים לקרוא ולהגיב. יחי הכפר הגלובלי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
Yagati velo matzati, ta'amini
Reader,
Chu'l,
24/08/04 23:11
|
Hi Rivka, I do read your interesting articles, and you do seem to come through as a fine person, excellent values, and very mild mannered. Why is it that from time time, in between your articles, I can't find you there as opposed to the other Yahadut authors?. Tell me where I should seek to find. Thank you and keep up the good work!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
not my responsibility, sorry
רבקה שמעון,
ירושלים,
26/08/04 08:00
|
you know, i keep writing, but i depend completely on the editor. what they choose to publish , is their own decision. i write to ''hazofe'' , the daily paper, on the subject of marriage in the national-religious circles. i also have a regular column in my neighborhood-paper. do you want me to send you some by e-mail? o.k. i can write, maybe , also in english, thank you. a happy good year.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
Thank you Rivka for your reply
Avid Reader,
Chu'l,
27/08/04 07:28
|
I do want to wish you too and your family B'A'H' a Shana Tovah Umvurechet. Again I want to tell you, that your fine character comes through in the way you express yourself, and it is a pleasure to read as well as your english. You have talent putting things in very simple manner, tell it as it is, and a straight shooter (Dugri Bela'az) . However, what I meant is that those articles of yours already published in Ma'ariv, I would like to find it on Monday's as well as Tuesday's as well as24/6, just like all the others in the group. For some reason, your Editor, puts it on vacation in between articles, and many times I have unfinished busines there. Thank You and hava a Shabbat Shalom. If you can give us a little glimpse of your background, it will be interesting. Toda Rabba.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
i know how
rivkah,
jerusalem,
28/08/04 23:08
|
you have to look at בחר כותב, put my name - רבקה שמעון and then all my articles ever will be found for you. my daughter told me.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
send me your e-mail
rivkah,
jerusalem,
28/08/04 22:48
|
my e-mail is y_shimon@intermail.co.il or rivkash5@walla.co send me yours and i'll send you my articles. you know, more than the calf wants t o be fed , the cow wants to feed.// yours, rivka. where do you live?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
OK, I give up
ל"ת
nothing to,
read,
28/11/04 16:36
|
|
 |
I did, why don't you write me
ל"ת
back?,
21/09/04 06:47
|
|
 |
Rivka
Avid reader,
Chu'l,
05/09/04 09:14
|
Now that i did several times over, where is the goods? You promised mountains, indeed Eretz zavat chalav, and here I am thirsting all over.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כל הכבוד על הספורטיביות
מיכל,
24/08/04 16:57
|
לא יודעת איך את עומדת בזה - כל הכבוד לך. לפני יום כיפור רציתי לבקש ממך סליחה - נדמה לי שחלק מהתגובות שלי כלפייך היו חריפות הרבה יותר מדי. טוב שאת מצליחה לקחת דברים בפרופורציות. שנה טובה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
בYNET מצנזרים חופשי
שלמנאסר לוי,
נינוה,
24/08/04 13:25
|
הפסקתי לכתוב שם. שם נראה כאילו הסמול והימין שווים בגדלם.
מי קורא תגובות עם יותר מ50 מילים??
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ובגלל ששם מצנזרים אני גולשת פה
ל"ת
!!!!!!!!!!!!!!!,
25/08/04 04:09
|
|
 |
6.
הפרסום הוא דו כווני!
לא סלב,
שרון,
24/08/04 13:06
|
אני לא מבין את העניין. מי שכותב ומקבל פרסום על כך, ולעתים קרובות גם כסף, חייב להבין שחלק מהסיכון המקצועי שלו הוא התגובות השליליות.דווקא חשוב שכותבים ידעו שיש להם מבקרים מיידים שיכולים קצת לאזן את דבריהם. הממלכה השביעית זקוקה לאיזונים, והטוקבקים הם האיזון שלה. אתר שיצנזר תגובות סופו להינמק!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אבל אפשר להתייחס לתוכן
יוני,
מעלה אדומים,
24/08/04 13:12
|
לא הבנת. אם המגיב מתייחס לתוכן, אז הכל בסדר. אבל אם יש מאמר של רב כלשהו, או אפילו כתבה על מישהו, צריך להגיב על התוכן שנכתב ולא על אחותו של הבנאדם או על פרק בהיסטוריה שלו
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
עיקר שכחתם
נתן,
קדומים,
24/08/04 12:59
|
להבדיל מאתרים אחרים, פה כותבים, בין השאר, גם רבנים. כידוע, חייבים להיזהר בכבודם של תלמידי חכמים. אין לי מושג מה גורם לגולשים לעבור על החוק הזה, אבל בהחלט חשוב שלא תגובה תראה אור מסך, ובעיקר אם היא מבזה תלמיד חכם
הגב לתגובה זו
|
|
 |
וכבודם של מי שאינם רבנים?
אריאל,
חיפה,
28/08/04 15:12
|
האמנם רק בכבודם של רבנים יש להיזהר? לתומי חשבתי שיש להיזהר בכבודו של כל אדם. מנסיון חיי, החוכמה מתחלקת בין האנשים בצורה אקראית לחלוטין. פגשתי פועלים בשוק והם חכמים, ופגשתי פרופסורים ורבנים...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
Mora rabach kemora
ל"ת
shamayim,
28/11/04 16:38
|
|
 |
4.
התעוררתם? באמת הגיע הזמן
עמית,
רמת השרון,
24/08/04 12:56
|
העניין הוא די פשוט. גולשים מנצלים את העובדה שהם יישארו אנונימיים ומרשים לעצמם להשתולל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נו, ומה הבעייה בזה?
עמית,
רמת השרון,
24/08/04 13:04
|
זה בדיוק מה שהמדיום נותן, ולמה לקרוא לזה ניצול. אלה המגבלות שלו. וחוץ מזה, מי שכותב עם שמו ותמונתו צריך לדעת שהוא חשוף לצדדים הטובים והפחות טובים של הפרסום. יכל גוף יש צל. זה מה יש.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
נראה לכם??
רונית,
י-ם,
24/08/04 12:51
|
שלא תעזו לצנזר לנו תגובות. מי שיש לו בעייה עם תגובה, מוזמן לתבוע תביעת דיבה. כל מה שלא מגיע לזה, חייב להתפרסם. ואתם יודעים מה? אין שום סיבה שלא יפרסמו לכלוכים. מספיק שנים קברנו אותם מתחת לשטיח!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
חשוב ביותר
יוני,
גבעת שמואל,
24/08/04 12:49
|
הפולמוס הזה חשוב ואני ממש שמח שערוץ יהדות פתח בו. אין לי תשובה ברורה, אבל אני נוטה לומר שזה הציבור שלנו, ככה הוא ולכן צריך לתת חופש ביטוי, חוץ ממקרים ממש ממש קיצוניים, כאלה שהחוק לא מתיר. הגבול שלי, החוק הפלילי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
זה מצונזר בכלל?
מאיה,
הביצה, מרכז,
24/08/04 12:36
|
כל פעם שאני שולחת תגובה כתוב שהיא עוברת צינזור, אבל בכל פעם מחדש אני מופתעת לראות תגובות גסות ולא מתאימות עוברות את הצנזור הנ''ל. ישן הרבה לאחרונה, רועי שרון?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בדיוק מה שרציתי לכתוב!
לתשומת לבכם,
24/08/04 13:04
|
הרבה פעמים פוסלים לי דיעה נזעמת ואני בטוח שהגזמתי והנה דיעה אחרת, בדרך כלל הפוכה משלי, מופיעה במלוא עליבותה וכוללת גם מילים כמו ''לדרוס את הדוס'' ו''כל החרדים הומואים'' ועוד ועוד. ההרגשה האישית שלי היא, שישנה איזושהיא הכוונה לכיוונים מסויימים. אני מתכוון אידיאולוגית. מצד שני, יש לי גם הרגשה שבאתרים אחרים (ואני מתכוון גם לז'אנרים אחרים מיהדות במעריב אינטרנט...) המצב יותר גרוע.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אכן כך
מיכל,
אפרת,
25/08/04 11:26
|
הכותב צודק. זו לא הרגשה אלא עובדה. מגיבים כמו אדם מסוים ב- MSN ,שמביע שנאה טהורה (''מתנחבלים'' ) מתפרסמת יותר מתגובה אחת שלו על כתבה אחת. וכמובן כל תגובה של אותו אדם היא שנאה טהורה.
כמובן, התגובות שלי היותר מתונות בהרבה, כמעט שאינן מתפרסמות שם, אלא אם כן הן הומוריסטיות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מתנחבלים לא מביע שנאה טהורה...
היהודי החכם!,
25/08/04 11:41
|
...בטח שלא יותר מהמושג ''סמול'' שקוראים אנשי הימין לשמאל הישראלי.
המושג מחבל מתאים למי שמחבל במאמצי האזרחים לחיות בשלום ובשלווה. המתנחלים עושים בדיוק את זה, ועוד דברים נוראים אחרים, ולכן הכינוי מתנחבלים מתאים להם מאוד.
לא מתאים לך? לכי תקראי ספרי גמרא!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
קרא את ר' נחמן מברסלב
תם ולא חכם,
ירושלים,
26/08/04 10:44
|
חכמים, הזהרו בדבריכם. בכינוי ''מתנחבל'' אתם מביאים לשפיכות דמים מצד הערבים, כי אתם נותנים להם ככה לגיטימציה. לקרוא לשמאלנים - סמול, לא מביא לאותה ריאקציה. דרך אגב, במספרים אלקטוריאלים, השמאל הוא אכן ''קטן'', ועוד יתמעט. בטח, אתה גר על אדמת איזה כפר ערבי לשעבר. זה תמיד ככה. צחוק הגורל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ליהודי החכם
מיכל,
אפרת,
25/08/04 12:29
|
סליחה, תוכל בלמדנותך לצטט לי את הגמרא, שמדברת על המתנחלים? ולפרט לי את ההדברים הנוראים, שעושים המתנחלים עם תאריכים?
הגב לתגובה זו
|
|