 |
39.
דויטש! מברוק
בניש,
קדומים,
21/08/04 22:26
|
ת'אמת ממך לא ציפיתי,,, אבל תשמע, נחמד. מקוה שנשמע קצת יותר על ''אילת השחר'' בכתבות הבאות. ות'אמת, בינינו, גבולות ההלכה הנוקשים עמדו די לטובתך הפעם כי היית צריך לכתוב הרבה עלינו ועל מה שאנחנו משחיתים את הקלאסיקות... אבל לא משנה, נתראה בע''ה מחר בערב, ומחרתיים, ואחרי מחרתיים.. שבוע טוב.
טוב נו , חנוך דאום 2, סתם כי כולם כתבו אז גם אני חייב. סתם, לא כולם, רובם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
38.
קול חי
שדרן,
בני ברק,
19/08/04 16:15
|
בקול חי תוכלו למצוא את כל סיגנונות המוסיקה גם העדכנית וגם החדישה ובא לציון גואל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
37.
כדאי לך לקרא
,תבין לבד,
מרכז,
16/08/04 14:45
|
דויטש היקר! אכן געגועיך במקומם אבל זכור שהיום הדור מחפש קצת דברים אחרים פחות מיינסטרימים ויותר עם מילים המביעות דברים פנימיים אכן כמוך אני אוהב את הגדולים ואמשיך לאהוב אותם אין לי מה להתגעגע יש גם חדשים כמו שהזכרת שווקי,ועוד ועל טעם ועל ריח אין להתווכח עדיין בחתונות ימשיכו כל השנים לשיר את אותם קלאסיקות שאתה אוהב אז אל דאגה כל טוב
הגב לתגובה זו
|
|
 |
36.
אין ספק בדבריך
יוסי זליקוביץ,
מושב מירון,
15/08/04 17:01
|
צודק גיסי אלעד בדבריו אין ספק כי בשנים האחרונות התוועדנו ל''מוזיקה חסידית'' אשר לה אין מקום בעולם הזמר החסידי האוטנטי הישן והמשובח מבית מדרשם של אברמל' פריד מרדכי בן דוד ושלמה קרליבך
הגב לתגובה זו
|
|
 |
35.
דויטש,אתה תמיד צודק
שמוליק,
15/08/04 11:38
|
|
 |
שמוליק פרי מה שלומך?
ל"ת
חיים,
23/09/04 12:27
|
|
 |
34.
חנוך דאום 2
נינט,
קריית גת,
14/08/04 22:01
|
דויטש יאללה יאללה
אתה כל כך כוכב נולד - חקיין עלוב, כיפה מוסתרת , ומעריצות סתומות
שי גבסו החתיךך!!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
33.
זו מוסיקה פשוט גרועה ומעצבנת
ל"ת
דני,
13/08/04 10:54
|
|
 |
32.
musika hasidit
abraham yeret,
brazil,
12/08/04 16:23
|
you forgat the gretes of all reb shelomo karlibach zl
הגב לתגובה זו
|
|
 |
31.
צודק בכל מילה
להב,
12/08/04 14:29
|
וצריך לציין פה שגם אברהם פריד ומורדכי בן דוד ודומיהם שעל אף שבעבר היו ראויים לשבח כבר מזמן קלקלו ועברו לחיקויים העכשווים של המוזיקה הרדודה
ממש חבל .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
30.
מוזיקת הגלות
טומי,
12/08/04 14:28
|
מסכים איתך לגבי נכסי צאן ברזל מעטים במוזיקה החסידית (למרות שגם הן בהפקה מוסיקלית קמצנית ברמת גנון,תופים מסונתזים, ומינימום השקעה) אבל רוב המוסיקה החסידית על הברותיה האשכנזיות-גלותיות נובעת מתוך צמצום המוח של הקהל החסידי שלא מבין שפשוט מוכרים לו זבל.. המוזיקה החסידית המקובלת בשונה מהמוזיקה היהודית המקורית זה פשוט תת רמה והיא גם תיכחד מין העולם לשימחתי הרבה..
הגב לתגובה זו
|
|
 |
29.
תגובה מספר 40
תגובה,
12/08/04 00:59
|
טור מוצלח, איכותי, כתוב בצורה משעשעת וקולחת. איזה כיף לקרא
הגב לתגובה זו
|
|
 |
28.
אתה כל כך צעיר
ותיק,
12/08/04 00:12
|
הרי נולדת על אוף שימחאס ואודי אולמן, למה בדיוק אתה מתגעגע?..
הגב לתגובה זו
|
|
 |
27.
מה הענין עם המשקפיים?
אופטימטריסט,
11/08/04 21:02
|
למה לא פותחים דיון מסודר על המשקפיים של פריד הרי למרות היותו חרדי אין שום איסור בתורה ללכת עם משקפיים אופנתיות יותר. בכלל אולי מתאים לו יותר בלי משקפיים שינסה עדשות, ניתוח עניים מאוד פופולרי היום ואולי אז תחזור גם האוירה הנחמדה של השירים של פעם...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
טמבל.. הוא החליף אותם מזמןןןןן
איציק,
ירושלים,
01/09/04 00:29
|
תעשה חיפוש.. אולי בגוגל ותראה תמונות עדכניות שלו במקום ישר להסתלבט על חרדים.. יאללה.. אנשים הורגים אותי.. כותבים כאלו תגובות בלי לדעת מה שהם מדברים! בושה וחרפה (בושה = תתבייש, חרפה = תתחרפן!)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זה לשון הרע!!! תתביש!!
ל"ת
סתם,
אפשהו,
15/08/04 09:36
|
|
 |
משקפיים וחתיכים
אשרת,
11/08/04 21:56
|
צודק לגמרי, צריך בכלל לעשות מדד יופי לכל הזמרים, הרי לא רק המוסיקה נעשית שטוחה, אלא גם אנחנו ומי שלא יפה, לא עובר..
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתם מדברים שטויות בקצף
ל"ת
איתמר,
12/08/04 01:44
|
|
 |
26.
אתה גדול
הדס,
י-ם,
11/08/04 20:53
|
אתה גדול הכתבה מענינת וגורמת להירהורים על השירים הנוסטלגים של פעם ת פעם הסתפקנו במועט היום אנחנו רוצים חידושים ומודרניזציה גם במוזיקה שאנחנו שומעים אז אם אתה מוכן בבקשה להכין לנו שירים יותר מעודכנים בלההקה שלך דרך אגב אתה פנוי כי אתה נראה מאוד טוב בתמונה ??
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ונא לא לעורר פרובוקציות!
לא פנוי!,
11/08/04 21:57
|
|
 |
הבן אדם נשוי - בנות להירגע!!!
ל"ת
לחוצה...,
11/08/04 21:08
|
|
 |
הנושא מוצה בטור קודם!
ל"ת
נדוש נדוש,
11/08/04 23:27
|
|
 |
25.
אחלה טור!!!!
מה קורה?,
11/08/04 16:21
|
|
 |
24.
רק חיים ישראל
עליבבא,
תחנת קמח,
11/08/04 12:40
|
יש בשיריו הכל 1} לחנים נהדרים 2} מילים על רמה { לא קובי פרץ וגם לא פסוק נדוש { ביחס למוסיקה כמובן}}
הגב לתגובה זו
|
|
 |
23.
אין חדש תחת השמש
שאול,
ר''ג,
11/08/04 12:05
|
בכל דור יש יוצרים מוכשרים ויש סתם זייפנים וגרפומנים. גם לפני 20 שנה על כל להקה חסידית אותנטית אחת היו צצות עשרות ''פרחי..'' נטולי כישרון.
כך ששום דבר לא השתנה. מבחינה טכנית היום קל יותר להפיק תקליט, אבל בסופו של דבר הציבור שופט את היוצרים ובוחר את הטובים שבהם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
22.
שימו לב ל14 !
ז'אקו,
11/08/04 11:34
|
|
 |
21.
נדוש
איתן,
מרכז,
11/08/04 09:08
|
הנושא כבר נדון מכל הכיוונים. לצערנו בשנים האחרונות קיימת מגמה של רטרו במוסיקה בישראל ובשנה האחרונה היא גם נכנסה חזק אל תוך המוסיקה ה''חסידית''. ''קומזיץ'' של מב''ד הוא הדוגמה הבולטת למגמת החידושים שרצה. מזכיר לכולם שגם תניא, שמחם ומשיח היהו פעם משהו חדשני שאף אחד לא ידע אם יתפסו או לא. צריך לתת ליוצרים לצור לחנים חדשים ויצירות חדשות, ולא לפחד מקבעון. המוסיקה שנקראת ''אלטרנטיבית'' או '' מקורית'' היא בכיוון הנכון. והחברה שם בבית היוצר של ההפקות, נועם וגל פז, צריכים להבין שמוסיקה היא לא רק מסחר אלא בעיקר נשמה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אה, זה רק איתן
ל"ת
מעיין קרת,
11/08/04 10:58
|
|
 |
20.
הכל התחיל
יצחק,
ירושלים,
11/08/04 08:53
|
מבן דוד ופריד, או בעצם באלה שהחליפו מוזיקה בקיטש זול. היהדות הדתית היום, ובזה צריכים להודות, היא חברה וולגרית המחקה בהצלחה את החברה סביבה, ואין לה עצמה מה לומר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
19.
דברים מפתיעים
חזן,
קרנ''ש,
11/08/04 07:56
|
אכן נעים לשמוע גם מנציג דור צעיר כמוך אמירות מעין אלו. יש להבדיל אמנם בין השירים השונים, אפילו אצל מב''ד ופריד המיתולוגיים, שחלק משיריהם הם חיבור בכוונה של שמאלץ עם מודרנה, אך החכמה לייצר לחן מהיר וסוחף ועדיין מלא רגש, וכיום כמעט ולא נתקלים בבריות מעין אלו. ישנם שירים שאני שומע אותם או שר אותם בסעודה שלישית כבר כמעט 30 שנים ועדיין מצליחים לחלח את עיני. מגיעה לך עליה לתורה בשבת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
18.
שילחו את זה לפריד!!!
ל"ת
צחי,
ת''א,
11/08/04 04:17
|
|
 |
17.
ישן וחדש
אביגדור,
שומרון,
11/08/04 03:31
|
אתה אלעד, מתגעגע לשירים שהולחנו בימי נעורך. בני 16 היום, בעוד עשור יגידו: איפה השירים החסידיים שחוברו כשהיינו בכיתה... וכך בערך אמרתי גם אני לפני חצי יובל, כשהייתי כבן שלושים. יש קווי דימיון רבים במה שעבר על הזמר העיברי והזמר החסידי. בתמצית הקיצור, בגלל טעמם האישי והאפשרות לשדר ברדיו שירים ע''פ בחירתם, הפכו השדרנים בשנות השישים והשיבעים את שירי הזמר המלודיים ושניתן ושנחמד לשיר אותם בחבורה- לאאוט, ואת השירים הלועזיים והמקומיים שאינם ''שירי חבורה'', ל IN. ומשירה שנושאיה היו מגוונים (אדמה, פרח, אהבה, פוליטיקה, הומור, ציונות ערכים אנושיים ועוד...) מצאנו ש''אנו אוהבים אותך מולדת'' זה פאסה ו''אני אוהב אותך ילדה'' למוטו של רובם הגדול של השירים. איזו רדידות ועליבות! מאז אותה תקופה, השירים מולחנים ומעובדים באופן שיתאימו להופעה בימתית והאזנה פסיבית. בשירה החסידית, התוכן, המילים עומדים בזוהרם אך חלק מהמנגינות של בן דוד פריד ואחרים, מושפעים מהרוח הכללית ברשת. אבל, אלעד, ניתן למצוא הרבה שירים וניגונים ישנים וחדשים שכיף לשיר אותם בלי ליווי כלי נגינה או פליי בק. (לפעמים ניתן לשלב מחיאות כפיים או הקשה בסכו''ם על השולחן).
הגב לתגובה זו
|
|
 |
16.
כ''כ נכון!!
עדי,
קיבוץ בצפון,
11/08/04 01:24
|
איזה שירים משעממים יש היום!! הכל אותו דבר!! משעמם!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
15.
אבל ''וכולם מקבלים''
שוב אן,
מהעמק הירוק,
10/08/04 23:52
|
|
 |
14.
הזמר בתמונה נראה כמו נסראללה.
ל"ת
סינבאד,
10/08/04 23:38
|
|
 |
מפגר!!!זה אברהם פריד
איתמר,
12/08/04 01:43
|
|
 |
13.
כמה שאתה צודק
יצחק,
מרכז,
10/08/04 23:20
|
יקירי, כותב נכבד! אינני מרבה בשליחת אימלים, אך אומר לך כי נושא זה ושכמותו (לצערי זה לא מתבטא רק בשירה, ראה גם כלל הציבור ''החרדי'' כיצד השתנה)...- מצערים מאוד! כנראה שהביטוי לשינוי העובר על ציבור גדול במדינה כמו הציבור החרדי הוא בצורה של שירה, אך השורש הוא עמוק לתופעה זו...ודי למבין... כואב וכואב מאוד! אני למשל שומע מוזיקה של לפני 20 ו-30 שנה ואינני הולך בתלם של.... מאן דהוא...והכל לפי העניין... מקווה שהערת תשומת לב לרבבות קוראים ולא רק בתחום המוזיקה... יישר כוח!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
12.
כל מילה...בטון יצוק
יהודה,
רחובות,
10/08/04 23:03
|
תענוג לקרוא מאמר זה......כל כך צודק...נקווה שכל המקורבים לתעשית הזמר החסידי גם כן יקראו מאמר חביב זה..ואולי יחול שינוי שכל כך נדרש.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
11.
תמשיך תמשיך להתגעגע..
ל"ת
מוני,
10/08/04 22:54
|
|
 |
10.
יש תקווה
ציף ציף,
10/08/04 22:48
|
אני לא מבינה במוסיקה אבל אני חושבת שיש כן שירים נחמדים היום. אמנם פריד וחבריו הם נוסטלגיה אבל צריך להתקדם הלאה... בכל מקרה הכתב הייתה מעניינית --- נפרגן לך. למרות שאני לא מסכימה לחזור לימי פריד כי היום צריך שירים פרידים עדכניים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
עורגת לשיר
הצלע,
10/08/04 22:47
|
...'' רחם נא, נה נה נה , נה נה נה, ה' אלוקיינו..על ישראל עמךךך, על ישראל עמךךך''.. אח אח, איפה יש ביצועים כאלה בימנו..
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
מי אמר שצריך רק חסידי?
נעמה,
ירושלים,
10/08/04 22:37
|
אולי הגיע הזמן שהמוסיקה החסידית תדעך אט אט, (כמו קהילות חסידיות שכמעט ונעלמות), ובמקומה תפרח מוסיקה ישראלית יהודית חדשה?
תחשבו על זה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הלוואי
שמעון,
טבריה,
16/08/04 13:13
|
נמאס לשמוע את המוזיקה המרובעת שבחלקה גנובה ובחלקה צוענית, רוצים מוזיקה מקורית אמיתית ובלי ניואנסים של אוי אוי אוי
הגב לתגובה זו
|
|
 |
את כמעט אנטישמית
ל"ת
מרים,
11/08/04 14:21
|
|
 |
7.
אתה אשם!
מנחם,
בני ברק,
10/08/04 22:22
|
אתה ושכמותך! איך לא תקבול על ''עיבודים שבלונים ושטוחים'' כאשר אתה במו ידך, ערב ערב, מנגן שירים שירים חסידיים בעלי עיבוד מוסיקלי עשיר ומורכב בחתונות, ובעצם הורס אותם ומשטיח אותם לעובי של דף נייר??
אז אל תתבכיין!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שטויות.
מירי,
בני ברק,
11/08/04 13:09
|
תזמורות חסידיות דווקא מביאותלחתונות עיבודים נורא מעניינים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אין לך בושה?
אין לך בושה?,
אין לךבושה?,
11/08/04 13:08
|
|
 |
6.
חוצפה שכזאת!
ירון,
לונדון,
10/08/04 22:13
|
ככה במחי יד להרוס כל חלקה טובה?! איזו אמירה שטותית וגורפת יש לך דויטש. המוזיקה רק הולכת ומשתבחת עם השנים, וקצרה היריעה מלכתוב כאן את כל השירים האיכותיים שטויות!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
צודק
ל"ת
אריק,
סיני,
23/09/04 12:25
|
|
 |
5.
לא צודק
אבי,
10/08/04 21:36
|
לצערי, אלעד נופל במלכודת הנוסטלגיה המתוקה. אבל אין זה מקרה שהוא מזכיר כאן רק שני זמרים ותיקים - זה פשוט מה שהיה לנו עד לפני שנים אחדות (עם כל הכבוד לאחרים שניסו). וגם פריד וורדיגר עשו הרבה חארטבונה ופה ושם שירים מרגשים באמת. (אבל גם היום יש פה ושם שירים מצוינים - אלעד עצמו הזכיר אותם בטור הראשון שלו). ועוד כמה הערות: א. המוסיקה החסידית הקלאסית היא מוסיקת חצרות החסידים. המוסיקה של ורדיגר ופריד היא פופ אמריקני בהברה אשכנזית, וקשה לקרוא לה 'קלאסית'. ב. נכון שהלחן חשוב מהעיבוד, אבל בהתחשב בעובדה שהעיבודים של פעם היו כל כך איומים, טוב שהיום מקפידים על זה יותר (ולא מספיק). ג. באופן כללי, דווקא המוסיקה הוותיקה יותר היא הפשוטה יותר, חוזרת על עצמה ובדרך כלל חסרת השראה ומשעממת. וזאת הסיבה שהיא גם שורדת בבתי כנסיות, בחתונות ועל שולחן השבת. אחרי הכול, הרבה יותר קל לשיר את הפופ הקליל של בן-דוד מאשר איזה רגאיי של אהרון רזאל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
צודק, וזה הרבה יותר עמוק
מנה,
מרכז,
10/08/04 21:33
|
אני מסכים עם טענותיך מר דויטש הנכבד, אך במידה רבה אף אתה טועה. כל ''המוזיקה החסידית'' מתחילתה. אולי, בעבר היא הייתה נכנסת לקירטיריון של ''מוזיקה'', אבל בהחלט שכמעט ולא להגדרה ''חסידית''. בכדי לשמוע מוזיקה כזו, אני מזמין אותך לבקר בחסידויות, בטישים וכו', בכדי לחוש מהי מוזיקה חסידית אמיתית. כמי שמבין בכך, אני מוצא לנחוץ להעיר, שבזה עצמו, המוזיקה של חסידות חב''ד היא פשוט מליגה אחרת. נפלאה, מרגשת, אפילו - נשגבה. אז שתמשעו (בשורות) טובות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
צודק לחלוטין
ל"ת
יצחק,
ירושלים,
11/08/04 08:54
|
|
 |
3.
מאוחר מידי
דוד,
י-ם,
10/08/04 21:22
|
אוף שימחעס נכנסו חזק למוזיקה החסידית ולא מתכוונים לצאת משם בזמן הקרוב.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
ובכל זאת נסית לעורר פרובוקציה
אן,
העמק הירוק,
10/08/04 20:11
|
ע''י זריקת המשפט הבלתי צפוי: אני מתגעגע לאברהם פריד!! על כן, אל תלעג למחפשי הפרובוקציות...
לגופו של עניין: המוסיקה של אברהם פריד ומרדכי בן דוד איננה חפה ממאכעריזם, הרבה משיריהם נשמעים דומים מאוד אחד לשני, כי בכולם בעצם, שולטים הסגנון הקליט והקופצני (או לחילופין המייבב והרגשני...), הם אינם טורחים אפילו לנסות לעבד את השירים שלהם בצורה שונה משיר לשיר (כמעט כל שיר נפתח בתרועה רמה של חצוצרות ..) ולשניהם כאחד יש קול דומה עד להפתיע, וזאת משום ששניהם שרים בדיוק באותה הצורה: שילוב של פאתוס ויבבה גם יחד. (דבר היוצר תחושה קשה של שירה מעושה ולא אמיתית)
דווקא המוסיקה הנעשת כיום, מורכבת מסגנונות שונים, (כמו רוק ישראלי, ג'אז, קצת רגאיי, קאנטרי, מוסיקת נשמה יהודית וכו') ע''י יוצרים הנשמעים שונה, ובקולם גוון אמיתי, ולא פאטוס מעושה. ברור שלא כולם טובים, וישנם כאלה שחוזרים על עצמם או על סביבתם, אבל בסה''כ - המוסיקה היהודית החדשה טובה בהרבה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
חסרים לי שירים חסידיים אמיתיים
עליזה,
השרון,
17/08/04 15:25
|
ממש מגעיל לעשות ממוסיקה חסידית ג'אז וריגאי. חסר לי למשל שיר כמו גלות של משה וינטראוב, רחם של פריד ועוד כאלה. אני שונאת את המוסיקה של רזאל ועדי רן- ממש זוועה!!! בלי שום רגש!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בליל סגנונות הגויים.
ש.ר.,
10/08/04 21:35
|
הלזאת ייקרא מוסיקה יהודית ? מה כאן יהודי ? אישית, אני נהנה לשמוע את הפינק פלויד, את הביטלס, את להקת אבא ועוד . אבל לדידי מוזיקה יהודית, זו אך ורק המוסיקה האותנטית השורשית, ללא שום אלמנטים זרים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נכון
איילת,
10/08/04 21:01
|
אמת דיברת. בכלל, כל הגעגועים האלה ל''פעם...'' מה היה כל כך טוב פעם? העובדה שהיו בדיוק שני זמרים חסידיים ששרו בדיוק באותו הסגנון ואם זה לא מצא חן בעיניך אז אבדה תקוותך לחוויה מוזיקלית מהנה ומאמינה??? מה היה כל כך טוב אז? נכון שיש להם כמה שירים שלעד ישארו נכסי צאן ברזל, אבל אין כל רע בכך שקמו יוצרים שהחליטו לחדש, לחתור תחת בלעדיותה של מוזיקת הפופ החסידית ולעשות מוזיקה יותר מגוונת, עשירה וכו וכו. [וכן, כן, שלא יהיה לכם שום ספק. גם אם היא מתכסה באיצטלה של מוזיקה ''חסידית'' זוהי מוזיקת פופ. מוזיקה שמטרתה להיות פופולרית...] אני יודעת שהביטוי הבא אולי קצת שחוק ואף פלצני, אבל ההצלחה של המוזיקה האלטרנטיבית מראה שזהו רצון העם. קצת חידוש, קצת גיוון, לבחור במה שהוא אוהב וקצת ''להתחבר''.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
צודק!
אחת,
10/08/04 19:57
|
כמוני כמוך!אוהבת אך ורק את השינים הישנים והקלאסיים.. ואני עוד מקווה שזה כן יחזור ,שפריד יוציא איזה דיסק עם שירים קלאסיים וטובים. הלואי!
הגב לתגובה זו
|
|