 |
41.
כשנאמין בנו ובריבונו של עולם..
אמא טריה,
אלון מורה,
06/12/04 00:15
|
עשה רצונו -רצונך, כדיי שייעשה רצונך- רצונו! ומדהים איך שזה עובד! מנסיון... באהבה רבה והצלחה! ותבטיחי לנו שתזמיני אותנו לחתונה!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
40.
כותרת מושכת
בילבו באגינס,
11/09/04 23:29
|
אחלה בחלה. הראת להם ועשית את זה בשיא השנינות והתחכום. אבל איפשהו נראה לי שדי שיחקת להם [ערוץ 2,התקשורת,העוילם] עכשיו לידיים. מאיפה הבקיאות הזאת בכל מכמני ונבכי סדרות הפריים טיים הללו? למה בכלל לצרוך את ה(סוג הזה של ה)תרבות הזו? זה מוסיף לנו נקודות או משהו כזה?. יותר מכל האייטמים ,כתבות העומק,וסדרות המקור עומד עכשיו אותו מ''מ בגולני באיזה ג'נין ומעביר תדריך לחיילים שלו. את השבת ,דרך אגב, הוא קיבל בקומנדקר. איש בלי פנים. אבל עם כיפה גדולה. ועוד איש בלי פנים- ועכשיו 2 בלילה והוא מסיים עכשיו את סיבוב איסוף המזון שלו בירושליים,בזכותו, פחות עניים ירעבו מחר בבירה. ועוד דמות בלי פנים,אבל עם כסוי ראש והיא עובדת סוציאלית והיא נותנת שם את הנשמה שלה. ותהיו בטוחים שאף אילנה דיין לא תראיין אותם. אה, ועוד משהו :אף אחד משלושת האנשים שציינתי לא שמע על אף אחת מהדמויות ששפרה כתבה עליהן. פשוט מאוד. להתרכז כ''הז בעשיה החיובית שלנו. זה היצוג הטוב ביותר שלנו. עשיה שקטה,לא מתבלטת, ולא צועקת את עצמה. ובנוסף- לבחון מחדש את היחס שלנו למדיה וסניפיה. ליצור. ולהפסיק להיות צרכני תרבות שכ''הז שותים את אותם מי ים, וכה''ז מתלוננים שזה מצמיא אותם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
39.
סוף סוף מישהי שאומרת תאמת!!!
תמר,
פתח תקוה,
15/08/04 23:06
|
כל הכבוד על אומץ הלב,בלי חישובים של מה תגיד השכנה שהבן שלה חבר טוב של ההוא מסוף הדרך..ככ נכון,כל מילה,שפשוט בא להדפיס על שלטי חוצות ולמלא את נתיבי איילון!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
38.
מדברי רב שלום שבדרון
ש,
15/08/04 10:13
|
מסופר על דרשה של רב שלום שבדרון שאמר על רבקה אמנו שהיתה לחוצה כשהיתה בהריון שהעובר רצה לצאת גם כשעברה ליד בית מדרש וגם כשעברה ליד בית של עבודה זרה והיא נרגעה רק אחרי שאמרו לה שני גויים בבטנך. מה פתאום היא נרגעה הרי אם זה שתים כנראה שאחד רשע כי הוא נמשך לעבודה זרה? אז עונה על זה רב שלום רק שלא יהיה מזרחי שלא יהיה תערובת של חילוני וחרדי ביחד עכשיו אפשר לראות עד כמה הוא צדק
הגב לתגובה זו
|
|
 |
דרך אגב החרדי היה עשיו
יעקב ישב אוהלים,
17/08/04 03:02
|
היה אפילו עושה עצמו חסיד, לעיני רואיו, אבל אם לא רואים ולא יודעים אז הכל מותר
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תשובה לענין
ל"ת
בר,
07/03/05 18:09
|
|
 |
37.
שיח עצוב
דניאל החילוני,
15/08/04 09:25
|
אני סבור כי עצם האמירה של רבים כאן כי מי שנוגע, מסתחבק וכו' אינו רשאי להקרא דתי/דתית היא איומה. זהות היא עניין של הגדרה עצמית ואין איש זכאי לשלול זאת. פתיטי עוד יותר לראות במשתתפים הדתיים הנהדרים ו''היפים'' בכל מובן של סוף הדרך אנשי שוליים חפיפניקים. ככל שהם אנשים מיוחדים כשלעצם הם מייצגים ציבור גדול של אנשים דתיים(יש לי הרבה חברים כאלה)בעלי פתיחות וערכיות שרואים בלחיצת יד ובחיבוק חברי עניין שבשיגרה המבורכת. בעלי החומרות למיניהם עושים שרות רע בעיקר לעצמם. יש לקוות כי בעלי החומרות הנאחזים בהבל יתמעטו לטובת ולתועלת ה''מיגזר'' וכן גם לתועלת עם ישראל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ואני סבור כי אדם שמחליט
יאיר,
15/08/04 17:44
|
בעצמו מה מותר ומה אסור וזאת על פי מה שנוח לו, נכנס להגדרה של ''עבדא בהפקרא ניחא ליה'' והוא בעצם מרוקן מתוכן את כל המשמעות של קבלת עול תורה ומצוות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא חכם מחלם
יש לנו תורה,
17/08/04 02:54
|
והמשמעות של קבלת עול תורה ומצוות, זה קבלת עול התורה והמצוות שציוה לנו משה לא קבלת עול מצוות ותורת ''חכמים'' שהם בדו מליבם
הגב לתגובה זו
|
|
 |
36.
מילים כדורבנות
צבי (אח של...),
15/08/04 02:19
|
כל הכבוד שפרה על הכתיבה המעולה. אכן, הציבור הדתי שמתיימר להיות ציבור איכותי ומוביל בכל שטחי החיים בחברה הישראלית,לא צריך להוביל ואף לא להשתתף בתחום זה. כבוד זה לא מוסיף. (אם כי יש לציין שפרה שאת בעצמך נהיית 'סלב' במובן מסוים... ;) ) בהצלחה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
35.
הם מ פ ח ד י ם ! ! !
זאב [אח של...],
15/08/04 02:01
|
רבותיי, הגברת שפרה צודקת בהחלט, וכל דבריה נכוחים וישרים. מדוע אינכם מסוגלים לקבל את האמת [המרה] ולנסות להשתפר. האם אתם מפחדים...?! אכן, אני ''דוסי'' ''חרדי'' ''פנאטי'' וכל שאר הכינויים שכולכם אוהבים לזעוק בלעג, אך הולך אני בדרך המסורה לנו מדורי דורות, הולך ''על בטוח''. לא מנסה להתחכם ולהתברבר ולפזול לכיוונים אחרים [ולא שלא חשבתי עליהם שעות רבות, אך דעתי קטנה למול דעות ענקי הרוח היהודים]. תהיו בריאים חבר'ה, וכן, לא יזיק קצת תוכחה [לכם, ולי, ובעצם, לכולנו].
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בדרך המסורה לנו מדורי דורות
בכלל לא בטוח,
15/08/04 06:15
|
בדרך המסורה שאתה הולך בה יש הרבה דעות חולקות זו על זו, ולא רק זה כי אם המסורה הזאת קימת אך ורק מאז 400 שנה לאחר חורבן בית שני, לפני כן ההוספות של חכמים פשוט לא היו קימים, למשל בישול עוף עם חלבי, כלים נפרדים לאכילה ולבשול, כתובה, מוקצה, וכו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בדרך המסורה לנו מדורי דורות
בכלל לא בטוח,
15/08/04 05:06
|
בדרך המסורה שאתה הולך בה יש הרבה דעות חולקות זו על זו, ולא רק זס כי אם המסורב הזאת קימת אך ורק מאז 400 שנה לאחר חורבן בית שני, לפני כן רב ההוספות של חכמים פשוט לא היו קימים, למשל בישול עוף עם חלבי, כתובה, מוקצה, וכו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
34.
כתבה מעצבנת
דתיה,
12/08/04 14:15
|
מה את מקנאה או משהו? כבחורה מ''המגזר'' תמיד מפריע לי שיש אנשים שחושבים שכל בן אדם דתי צריך לדפוק להם חשבון על כל דבר שהוא עושה. גם לי מפריע שלוקחים את החבר'ה האלה כמייצגים את החברה הדתית ולא כבני אדם פרטיים, אבל זאת בעיה של כל מי שעושה הכללות, כמוך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
33.
ממתי בחורה דתית עם מכנסיים?
שני,
10/08/04 22:02
|
|
 |
מכנסיים מותרות, מהתורה ומדרבנן
קריאה פשוטה,
בספרות,
15/08/04 08:10
|
מספיק כבר עם השטויות. תסתכלו בספרי הצניעות המונחים על שולחנכן. מותר ללבוש מכנסיים. אין איסור ''לא ילבש'' כיוון שהיום מכנסיים אינם כלי גבר, כשם ששמלה אינה כיום כלי גבר (אברהם לבש שמלה או לבוש דומה, הלא כן?). אינני מדבר על מכנסיים שהן בכוונה בניויות על מנת להבליט איברים שונים (הן לזכרים והן לנקבות). העניין הוא חברתי בלבד. כמו שיש מנהג (כןף לא דין אלא מנהג) ללבוש כיפה, כך יש מנהג ללבוש חצאית. לא פחות ולא יותר. אנא, אל תענו לפני שתפתחו את ספר הצניעות המונח כרגע על שולחנכן.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
איפה זה כתוב?
ל"ת
יש לי שאלה,
.,
07/11/04 22:25
|
|
 |
ממתי בחורה דתיה מדברת לשון הרע
יוסי,
12/08/04 10:28
|
ובגסות? זה לעין ערוך יותר גרוע מללכת עם מכנסיים... שלא לדבר על המלבין פני חבירו ברבים שזה שקול לרצח לפי ההלכה...
איזו דתיה ואיזו נעליים - ''שני''?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
פתאום כולם בקיאים בהלכות -בור
שני,
16/08/04 06:10
|
מה הקשר ללשון הרע ומי התכוין לכך? סך הכל תגובה .......... סך הכל התבדרות הרוח מה לך יוסי? מה אתה מבין בהלכות? ומי אתה מחליט מה גרוע ממה ?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
על מה אתה מדבר?
יורם,
15/08/04 01:34
|
הם העמידו את עצמם למשפט הציבור. ולגבי המכנסיים - יש איסור ''לא ילבש''. זה מהתורה וזה לא חומרה. גם לגבר אסור ללבוש חצאית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ממתי לבחורה דתית
אסור מהתורה,
11/08/04 14:52
|
|
 |
תתפלא
טל,
המרכז,
12/08/04 21:10
|
במחנה בני עקובא מותר לבנות הקיבוצים ללכת עם מכנסים כי זה הנוהג לשאר לא
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נוהג שמנוהג, מן התורה
אין שום איסור,
13/08/04 07:39
|
על בחורה או בחור ללבוש מכנסיים, מדובר פה במנהגים וחומרות, שלא חובה על כל יהודי לקבל, מי שרוצה שיקבל על עצמו כמה חומרות שהוא רק רוצה, אבל לחיב אחרים אין לאף אחד רשות, ואם זה על מנת להראות כאילו את\אתה צדיק ירא שמים ולעשות מהשני פחות ירא שמים או אפילו רשע, זהו כעד זומם ויצא שכרו בהפסדו
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מנהג בישראל -תורה היא
ל"ת
שני,
16/08/04 06:11
|
|
 |
מה זה המצאה דרבנן ,לא נעים לך?
ל"ת
שני,
19/08/04 17:19
|
|
 |
לפי התורה חייב לנהוג מנהג המקו
ל"ת
שני,
19/08/04 17:19
|
|
 |
מנהג בחלק קטן מישראל
לא תורה היא ולא,
17/08/04 03:45
|
כלום, כשהמינהגים האלו הונהגו רב עם ישראל לא היו בארץ ישראל רק המעוט דמעוטא משבט יהודה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
וגם זה לא מן התורה כי אם
ל"ת
המצאה דרבנן,
17/08/04 03:27
|
|
 |
32.
'צלילי המוזיקה' באמת סרט נהדר.
אבי,
10/08/04 21:54
|
אני מסכים שיש צורך גדול מדי אצלנו להתקבל אצל החילונים. מצד שני, בין השחור והלבן יש הרבה אפור. כי להשתלבות בכל תחומי החיים 'החילונים', כולל שעשועוני טלוויזיה טיפשיים, יש הרבה צדדים חיוביים, לחברה הדתית ולחברה הישראלית כולה. בכל מקרה, הטור שלך משובח. יופי!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
31.
כתבה מעוררת חלחלה
ל"ת
סתוית,
תל אביב,
10/08/04 15:16
|
|
 |
לסתוית מסתיו: מה שלום אוהד, אח
ך,
13/08/04 00:41
|
|
 |
30.
מפסידים משני העולמות
יואב,
10/08/04 12:42
|
זו בדיוק הבעיה של הדתיים הלאומיים...כעקרון מטרתם היתה להרויח משני העולמות: גם ללמוד תורה ולחיות באמונה, וגם להנות מהעולם החילוני. בפועל מה שקורה הוא שיותד מדי תורה הם לא יודעים ובטח שלא חיים לפיה, וגם מהעולם החילוני הם לא נהנים כמו החילונים עצמם: קחו לדוגמא את שני החבר'ה המוזכרים כאן מסוף הדרך: אריאל פרקש וחיים וכמן. שניהם רווקים מזדקנים (לפחות פרקש כבר עבר את ה-30) שאולי ''מחבקים בנות'' אבל לא הרבה יותר מזה, וגם אשה קבועה לצורך חיי מין אין להם. שני חבר'ה כאלו (נראים טוב ואיכותיים)- אם היו חילוניים - היו מתקתקים בחורות בלי סוף. וזאת בדיוק הבעיה של רוב רובו של ציבור הכיפות הסרוגות: מרוב רצון לתפוס את שני העולמות הם נשארים קרחים מכאן ומכאן.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לתקתק בחורות - למה לא לז...
חילוני מתבולל,
11/08/04 07:02
|
למה לא לד.... בחורות (הצינזור מראש. דווקא גישת חיים או לחילופין שיפרה, זה מה שיפה בכיפות הסרוגות. הגאווה הלאומית והאתוס הציוני (אצל כמעט כולם) והסייגים שמונעים מהם להתמוסס/להתבולל כמו שקורה לרבים מהחילונים, שכמו שהגדירו אותם יפה הם גויים דוברי עברית. אני כחילוני לאומי איני רואה עצמי כגוי. אך אני חש קירבה ליהודים האמיתיים בעיניי - הסרוגים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שטופי מוח
מסכנים,
11/08/04 13:38
|
וצרי מוח, בגלל שצינתי כמה דברים שלא פחות חשובים מ''לתקתק'' או להדפיס בחורות, החכם ממה נשתנה הגיע למסקנה שאני אישה, פשוט רחמנות
הגב לתגובה זו
|
|
 |
התסכול זועק ממכתבך!
דן,
12/08/04 10:18
|
אין לך אפילו את השכל להסוות אותו...והוא מוכיח כאלף עדים את מה שאמרתי, זה מה קשורה לרווקים בתולים ומזדקנים...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הוא אשר אמרתי ד''ל כמו חזיר
שני,
10/08/04 21:59
|
מושיט את הרגליים להראות שמפריס פרסה אך אינו טהור גם אלה יענו לומדים קצת תורה וקצת אמונה ומאידך מתקתקים בחורות, וכיוצ'
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תיק-תק, תיק-תק!
אבי,
10/08/04 21:47
|
זה מה שחילונים עושים? מתקתקים בחורות? האם אחר כך אתם גם מדפיסים ושולחים אותן בפקס? המחשבה כאילו הדתיים לא נהנים כמו החילונים היא שטחית - סדרי העדיפויות שלנו כוללים דברים אחרים, אולי לא חשובים כמו תקתוק בחורות אבל די חשובים, ואפילו מהנים. חלקנו, תאמין או לא, מסוגל ללמוד תורה וגם לנגוע בבחורות, וגם להאמין שזאת דרך החיים הנכונה. וגבי חיי הרווקות - בוא נגיד שעולמם (המתוקתק) של הרווקים החילונים הוא לא בדיוק שיא האושר הפנימי, שלא לדבר על הרווקות. ואתה, לך תתקתק את החברות שלך!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה מוכיח שמה שנכתב לעיל...
חיים,
12/08/04 10:20
|
הוא הנכון! מה זה ''ללמוד תורה ולנגוע בבחורות''? אתה שומע מה שאתה אומר? רואה מה שאתה כותב? הרי זו ההוכחה עצמה לטעות הגדולה שלך! רק לומד תורה אבל לא עד הסוף...רק נוגע בבחורות אבל לא עד הסוף...ובסוף יוצא בלי כלום מכל הצדדים...מסכן!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
עזות פנים
עוברת כל גבול,
10/08/04 15:49
|
שיותר מדי תורה הם לא יודעים ובטח שלא חיים לפיה, איזה תורה אתה יודע שהם לא יודעים, ועל איזה מצוות מן התורה הם עוברים? אתה כניראה עדיין ילד אם אתה חושב שגיל שלשים זה גיל זקנה, וזה גם מסביר למה אתה חושב ''שלתקתק בחורות בלי סוף'' זה העיקר בחיים, כשתגדל תבין שעד גיל שלשים אתה מטומטם בריבוע, ושאומנם חיי מן בין בני זוג חשובים, ישנם דברים כגון תקשורת, הבנה, אמונה, והיזדהות שחשובים לא פחות, וגם כשתגדל לא תהיה פתי ולא תאמין לכל דבר שחכמים אמרו, כמו שמחלת הסרטן באה בגלל שמבזים חכמים, או שכינים נולדים מזיע, כשתגדל תבין שהעיקר זה השלום שנולד מזיווגם של אל תעשה לחברך את השנוא עליך ואהבת הבריות, ובלי שלום אין לא לתורה ולא למצוות שום ערך
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כזה אוסף של דברי הבל עוד לא...
יואב,
10/08/04 18:33
|
ראיתי! אני לא רוצה להעליב - אבל נראה לי שהמטומטמת בריבוע זו את, בלי קשר לזה שאת זקנה (שנים לא בהכרח מעניקות חכמה). אני אמרתי שסרטן בא בגלל החילונים? מאיפה הבאת את גיבובי השטויות האלה? אני סך הכל אמרתי שחבר'ה ''סרוגים'' כמו המוזכרים פה ודאי לא יודעים תורה כמו בחור בגילם שלומד בפוניביז' למשל, וגם לא ''מתקתקים בחורות'' כמו בחור חילוני בגילם, למרות שמבחינת הנתונים הם היו יכולים להיות כל אחד מהדברים. מסקנה: חרדים מרויחים מצד אחד, חילונים מצד אחר והדתיים (שוב - הרוב המכריע, לא כולם) מפסידים משני הצדדים. לגבי הנקודה השניה: גיל 30 זו כמובן לא זקנה, אבל רווק שעבר את גיל ה-30 נחשב ל''רווק זקן'' כביטוי - בטח בחברה הדתית.
אני כמובן מסכים עם מה שכתבת לגבי אהבת הבריות וכו', אבל איך זה קשור למה שכתבתי?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מי אמר
למי,
10/08/04 21:33
|
אני אמרתי שסרטן בא בגלל החילונים? מאיפה הבאת את גיבובי השטויות האלה? לא, אתה לא אמרת אבל הרב אלישיב כן אמר את גיבובי השטויות האלה, ואת גיבובי השטויות על הכינים שנולדים מזיע, ותולעים מפירות, וששדים גורמים לשיגעון, וכו' אמרו חכמים, וכרגיל כשאין לכם תשובה לעיניין, אתם תוקפים את האישיות כאילו זה ישנה את אמיתות הדברים, שגיעות כתיב אפשר לתקן, אבל לפגוע באדם בכונת תחילה אי אפשר לתקן
הגב לתגובה זו
|
|
 |
חרדים מרויחים מצד אחד
חילונים מצד אחר,
10/08/04 19:20
|
תלמיד פונוויץ אף על פי שיודע יותר מסכתות אבל תנ''ך לא יודע בכלל, לא ''מתקתקים בחורות'' אבל משמשים זונות. ומי בדיוק קבע את הכלל המטופש הזה שחרדים מרויחים מצד אחד, וחילונים מצד אחר? כל יהודי בלי יוצא מהכלל מרויח ממצוות שעושה, וכן כל יהודי בלי יוצא מהכלל מפסיד מכל עברה שעושה. אבל רווק שעבר את גיל ה-30 נחשב ל''רווק זקן'' כביטוי, אולי אצל מטומטמים בריבוע אבל בעני רב העולם זה בהחלט נורמלי ואפילו רצוי, ומי אמר לכם שאתם קובעים את הסטנדרטים, ואת מי בדיוק אתם מסוגלים לחיב לקבל אותם
הגב לתגובה זו
|
|
 |
גיבובי שטויות לא ממוקדים
אמיר,
10/08/04 20:20
|
''הפוסל במומו פוסל'' כמו שאומרים חכמים'' ואת מוכיחה שאת ראויה לביטוי האוילי שטבעת ''מטומטם בריבוע.'' תלמידי פוניבז' בטח לא משמשים זונות יותר מאשר במקומות אחרים, וחלקם הגדול בקיא בתנ''ך בצורה מדהימה. תלמדי להתמקד בנקודה הנכונה שהועלתה כאן, והיא שאנשי הכיפה הסרוגה מפסידים משני העולמות למרות שמנסים לתפס את שניהם, בלי קשר לשכר מצוות או עבירות - זו בכלל לא הנקודה.
דרך אגב, רווק דתי שעבר את גיל 30 ובטח רווקה נחשבים לרווקים זקנים וזה לעולם לא מבחירתם (''מותר ואף רצוי'' - אל תנסי לשכנע את עצמך) אלא פשוט כי לא הצליחו למצוא.
אבל זה בסדר, עם העילגות ושגיאות הכתיב שזועקות מתגובתך, אין פלא שאת לא מצליחה להבין כלום.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
העולם העלוב שלכם
ל"ת
בכלל לא הפסד,
12/08/04 12:10
|
|
 |
עילגים - נא לא לכתוב!
אורית,
12/08/04 10:15
|
אח''כ חושבים שכל הדתיים טפשים שלא יודעים מה הם מדברים וכותבים בשגיאות כתיב!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תלמד קודם לצטט...
אמיר,
12/08/04 10:14
|
''באמו פוסל''? האם זוהי רק בורות או תסכול מיני שמתבטא בגידופים (אפרופו תסכולי הדתיים)? או אולי כעס פרודיאני מהילדות? אני מהמר על תשובה 4: כל התשובות נכונות.
לגבי חיים בה וכו'- אני מסכים, אבל עדיין טוען שהם מפסידים מ-2 העולמות - זה הרי כ''כ ברור...ומה הקשר למה שכתבתי?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הטפשות מופיע בתגובתך..
אמיר,
12/08/04 09:11
|
במלוא הדרה. אני בכלל לא דתי - אלא דתל''ש (ובטח לא חרדי...) כך שיותר מדי יכולת ניתוח אין לך, כך שאתה הפאטתי כאן... אין מה לעשות - מה שאמרתי הוא האמת, בלי קשר למה שאני, ואני מבין את התסכול מהיותך דתי, והרצון לעשות באמת חיים שלא מתממש...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
עצוב
אור,
10/08/04 23:53
|
היוהרה החרדית הפאטתית מופיעה בתגובתך במלוא הדרה.
האם זאת תורה?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כשתגדל
תבין,
10/08/04 21:06
|
|
 |
תמשיך לחיות
ל"ת
בהשליות,
10/08/04 20:31
|
|
 |
29.
חזק ונתחזק בעד עמנו
שלום,
מרכז,
10/08/04 12:06
|
זה הבעי'ה לעניות דעתי אצלנו(לדעת עוד כמה רבנים) (אני לא רב) יש כ''כ הרבה שמות אצלנו כ''כ הרבה חילוקים: ימנים, שמאלנים ימנים דתי'ים ימנים חילונים וימנים מסורתי'ים שמאלנים דתי'ים שמאלנים חילונים ושמאלנים מסורתי'ים וכו' (אני בטוח שתמצאו עוד כמה)
צריך להכניס לראש אנחנו י ה ו ד י ם אנחנו אחים אנחנו צריכים אחדות ולא קרע בעם אנחו עם סגולה אנחנו צריכים אחדות ולא שנאת חינם!!! זה לא אומר שאסור שי'הי'ה לך דעה שונה ממישהו אחר וזה לא אומר שצריכם להסכים עם כל האנשים אבל אסור לשכוח שאנחנו כלונו אחים הבנים של אותו אחד(שהוא אחד)!! (מה שכתבתי אולי לא קשור לכתבה עצמה אבל זה ממש בעי'ה יסודית וחמורה שאם נפתור אותה ונגיע לאהבת חינם ואחדות יפתרו לנו כל הבעיות)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתם לא יודעים איזה
לשלום!,
שמוליק,
10/08/04 16:47
|
זיהום אויר יש בגוש דן! זה ממש מזעזע! בעלי חיים תמימים נושמים את האויר המזוהם ומתים בהמוניהם! וגם אנחנו, בלי ידיעתנו, מגבירים את הסיכויים שלנו למות מוקדם,ללא עוול בכפינו! וגם הזרמת מי הביוב לים! נורא!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
28.
יש תמונה?
יודע לשאול,
10/08/04 10:25
|
תזכירי לי מי שם את תמונתו בראש הכתבה.. היא לא נראית רע.. ''הפוסל במומו פוסל''? אולי
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מי שאחראי לשים את התמונות זה
דוד,
באר שבע,
10/08/04 11:39
|
עורכי האתר - הם מצלמים ובוחרים ולכותב אין כ''כ אפשרות בחירה בנושא...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לדוד
תם,
10/08/04 12:15
|
אם חשוב כל כך, הכותבת יכלה להגביל את העורך,ואף לא מזיק לשים תמונה של בחורה נאה באתר
הגב לתגובה זו
|
|
 |
27.
look this up
dorit,
tsafon,
10/08/04 09:41
|
anachnu tsrichim lilmod meaharon hakohen shekirev et talmidav latora velo et hatore letalmidav... tafsiku lihiyot kaele nechitim. im atem gam mechabkim bachurot vegam...... atem shochchim et haikar.. ze mezaazea oti lachashov shemi shekatva et hanal koret leatsma datia... hashem yaasor
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אכן, ה' ישמור
נורית,
תל אביב,
10/08/04 13:54
|
דורית היקרה, לא הבנת את המאמר. כותבת המאמר מגיעה מהצד שלך... היא בעצם כתבה פחות או יותר מה שאת כותבת, אבל בצורה יותר צינית. קראי שנית!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
26.
אם מחבקים בחורות מה לכם כיפה?
שני,
10/08/04 02:36
|
זה איסור נידה אז במה אתם דתיים? אל תביישו את הדת , יש לכם דת משלכם ואתם המחליטים מה מותר ומה משתלם אז אל תנופפו בדת האמיתית כי היא איננה חלקכם, אתם אכן פטתים ולא מבינים בכלום!!!!!!!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה הקשר?
דן,
10/08/04 18:41
|
לשון הרע למשל זו עבירה ללא ספק חמורה יותר מ''חיבוק בחורה'' (אם את קצת מבינה בהלכה), ואף פעם לא שמעתי מישהו אומר ''אם אתה מדבר לשון הרע תוריד את הכיפה''. החיים מורכבים והצהרות כמו שלך מתאימות לאנשים רדודים. חוץ מזה, גם יעקב אבינו, שכנראה היה לא פחות צדיק ממגלגלי העיניים של ימינו, חיבק ונישק את רחל עוד לפני שהיתה אשתו...אז כנראה שזה לא כל כך נורא. וכדי למנוע את התגובות של כל הצדיקים אומר שאני מכיר את כל התשובות והתרוצים שלכם על כך, אבל הן כולן מאולצות ובעייתיות...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
להכשיר שרץ בק''נ טעמים
מאיר,
15/08/04 01:39
|
על מי אתה עובד פה? תוריד את הכיפה ורוץ למועדון לילה לחפש **** ,יותר קל ויותר ישר בשבילך מאשר לעקם את הדעת בתרוצים מטופשים
הגב לתגובה זו
|
|
 |
דן הוא עוד קטן....
שני,
10/08/04 21:47
|
אין סתירה , אסור לדבר לשוה''ר ואסור נגיעה בנידה ( כל בחורה שלא טבלה) ומי ששומר זה חייב גם בזה לגבי יעקב אבינו- רחל היתה בת 3 בלבד בזמנו עוד לא ניתנה תורה( למרות שנהגו לפי דרך התורה''ק ואחרון חביב- כשתיהיה בדרגת יעקב אבינו בקדושה וכוונות או אז נדבר!!! וחלילה אל תוריד את הכיפה ,אבל אל תנופף בה כדתי ,כי ביהדות אין הנחות!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
דן הוא עוד קטן...
שני,
10/08/04 21:39
|
מה כאן לשון הרע ? ומי מדבר על דברים אחרים? שפרה כתבה על דתי ומחבק בחורה ועל כך הבעתי את דעתי , בדת אין הנחות , צריך שמירת לשון כמו שמירת הצניעות והלכות נידה ואחד לא סותר את השני ובנוסף , רחל היתה בת 3 כשיעקב נישק אותה עדיין לא ניתנה תורה בזמנו (אומנם שהאבות נהגו לפי התורה''ק) ואחרון חביב, כשתיהיה בדרגת יעקב אבינו - נדבר!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
Take it easy
Avi,
10/08/04 16:30
|
What is with all of you angry people? This article was writen in good humor and should be funny. where did the sense of humor go...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
צודקת ב-100%,את גרה ברעננה???
ל"ת
דוד הכי-טוב,
תל-אביב,
10/08/04 12:57
|
|
 |
25.
למי אכפת מה החילונים חושבים על
שני,
10/08/04 02:27
|
עלינו מה הנחיתות הזו ? ואם הם מצטלמים אז הם יפים יותר? דווקא הצניעות יפה ושיחשבו מה בא להם , על הכיפאק מי שרוצה להרשים ,אבל אל תרגישו נחיתים , כל המפגיזים מבליטים את טיפשותם וחוסר הרמה החילונית ! לא מחפשים להידמות לחילונים חבל''ז
הגב לתגובה זו
|
|
 |
למה נחיתים ולא נחותים? עברית !
ל"ת
עברית !!!!!!!!!,
12/08/04 16:51
|
|
 |
24.
שפרה...גדול ונכון...
קרן - 106FM,
היקום,
09/08/04 23:10
|
והאתר הזה של מעריב, יש לציין , רק מחזק זאת עם ''אזור היהדות'' שבו.. בכל אופן שלום רב שובך...וכו' {ביאליק...}
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שם הרי גולן
שלום גם לך,
10/08/04 13:45
|
|
 |
23.
נכון, אבל...
צופה קבועה של ס,
09/08/04 22:33
|
את צודקת אבל בגדול כל המשתתפים הדתיים בתוכנית סוף הדרך ממש היו ''סוף הדרך'' מבחינת ההתנהגות שלהם , היחס שלהם לבן הזוג, פה נקי וכו'. באחת התוכניות של יאיר לפיד העלו את נדב שאמר שמטרתו בתוכנית היא יחצון הקדוש ברוך הוא. נראה לי שכל החברה הדתיים עשו את זה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בטח. הכל לשם שמים
ל"ת
א',
צפון,
10/08/04 16:42
|
|
 |
22.
מאמר שנון וחד!
ל"ת
אמנון,
תמר,
09/08/04 22:29
|
|
 |
21.
עדיפה כיפה בלב מכיפה על הראש
ל"ת
לשרה ארליך,
09/08/04 16:20
|
|
 |
ל21 גם אני חייל בלב
ל"ת
שי,
10/08/04 02:19
|
|
 |
שי, אתה גדול!! תעשה לי ילד!!!
ל"ת
מעיין קרת,
הביצה,
11/08/04 11:00
|
|
 |
מה את לסבית?
ל"ת
שי=קיצור שילת,
16/08/04 06:18
|
|
 |
20.
הדתיים לא מחפשים יצוג.
דתי לאומי.,
09/08/04 13:33
|
הדתיים מחפשים חיבור עם החילונים,זה לא אומר שצריך להפר את ההלכות של הרבנים. אחד שהולך ומחבק בחורה,או מקלל בחופשיות ,אז הוא מייצג אותנו,בתור אנשים שלא מחזיקים את מה ששמרו לדורות. אנחנו לא מחפשים יצוג,אלא שמירת הדת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
19.
לא הבנתי את הפואנטה
יחזקאל,
09/08/04 13:29
|
לא הבנתי את הפואנטה של המאמר הזה. מה רצתה המחברת להגיד לנו? האם זה טוב, רק, יפה, מכוער? האם היא רוצה שנעשה חשבון נפש? על מה בדיוק? למערכת מעריב, גם אני יכול לכתוב שטויות. כמה אתם משלמים?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ליחזקאל
איילת,
10/08/04 15:04
|
|
 |
זוג מטומטמים
ל"ת
עכעכ,
10/08/04 16:43
|
|
 |
אילו היית דתי היית מבין
ל"ת
אבי,
חיפה,
09/08/04 13:59
|
|
 |
גם אני
יוסף,
10/08/04 17:34
|
לא מבין מה הכתבה הזו באה להביע. חוץ מאיזה תיסכול עמוק ונחיתות גבוהה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
18.
למספר 14
אביהו,
09/08/04 13:22
|
זה לא דתיים לאומיים, זה מסורתיים.
לא לערב בין המגזרים !!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
חזק ונתחזק בעד עמנו
שלום,
מרכז,
10/08/04 12:01
|
זה הבעי'ה לעניות דעתי אצלנו(לדעת עוד כמה רבנים) (אני לא רב) יש כ''כ הרבה שמות אצלנו כ''כ הרבה חילוקים: ימנים, שמאלנים ימנים דתי'ים ימנים חילונים וימנים מסורתי'ים שמאלנים דתי'ים שמאלנים חילונים ושמאלנים מסורתי'ים וכו' (אני בטוח שתמצאו עוד כמה)
צריך להכניס לראש אנחנו י ה ו ד י ם אנחנו אחים אנחנו צריכים אחדות ולא קרע בעם אנחו עם סגולה אנחנו צריכים אחדות ולא שנאת חינם!!! זה לא אומר שאסור שי'הי'ה לך דעה שונה ממישהו אחר וזה לא אומר שצריכם להסכים עם כל האנשים אבל אסור לשכוח שאנחנו כלונו אחים הבנים של אותו אחד(שהוא אחד)!! (מה שכתבתי אולי לא קשור לכתבה עצמה אבל זה ממש בעי'ה יסודית וחמורה שאם נפתור אותה ונגיע לאהבת חינם ואחדות יפתרו לנו כל הבעיות)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
17.
חפיפניקי כל העולם התאחדו
מיכל,
09/08/04 13:12
|
הגיע הזמן להגיד בקול רם וצלול: הגודל לא קובע. וגם האורך לא - הכוונה כמובן לכיפה ולחצאית.
המשיכו לגלגל עיניים לשמיים - בטח זה יאפשר לכם לדעת בדיוק כמה צדקה נותן שי גבסו וכמה מתן בסתר נותן חיים מיבנה.
אוי - כמה כיף להתחסד... תענוג... מה זה לעומת ללחוץ יד לאיזו נערה... אין בכלל להשוות... ככה אנחנו מרגישים את עומק צדיקותנו ואת רוחב אהבת ישראל שבנו... פשוט נפלא.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
16.
מסכים עם ישי מ-6
מוריד המסכות,
הלאומי,
09/08/04 13:11
|
התמונה חדה וברורה, אבל לאיזה אלבום נשבץ אותה? מה הם הגורמים שהצמיחו את התופעה? מי עוד רואה כך את פני הדברים? האם ההתפכחות וראיית המציאות, תגרום לחיפוש פתרונות? כמה זמן ידרש כדי לתקן את המעוות אם בכלל? וכן הלאה על זה הדרך. אין ספק שהעלמה החשובה נוגעת בדברים שרק לב רגיש עם יראת שמים חש בהם, יש עדיין עומק רבדים עצום נוסף, מעבר לקצה הקרחון בו נגעת. אע''פ שלעניות דעתי הקלקול והסרחון נובעים מהנהגה מסואבת ומושחתת, התיקון יבוא מהעם שימאס ויאלץ שינוי, אשרייך שזהו כיוונך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
15.
ההסתחבקות מגיע גם לרבנים חנפני
ציוני נטו,
09/08/04 13:10
|
כדוגמת שרלו שנהנה להתחנף למכנה העקום המשותף לתשחורת הישראלית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
14.
חבל שהיא כל כך צודקת...
יעל,
ירושלים,
09/08/04 12:59
|
כמה צודקת שפרה ארליך כשהיא כותבת על אותם ''יפים''; וכמה חבל שהיא כל כך צודקת! חבל שהדתי הלאומי מאבד את צביונו הותיק השורשי; את מאבדי הזהות שלו, את החן והטוהר; את המקור התורני ההלכתי ממנו חוצבה אמונת כולנו. חבל שהוא לא מבין שניסיון התערות אינטנסיבי כל כך, מצטלם, אולי, יפה וחינני, אבל אינו שווה את הסכנות שהוא טומן בחובו!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
13.
שלום שירה\שפרה
דוד,
ירושלים,
09/08/04 12:45
|
חשבתי שיהיה נחמד להמשיך את ההתכתבות ה''תגובתית'' ארוכת המסורת שלנו במסגרת הרשימה של שפרה ארליך. מה את חושבת? נראה לי שכך נוסיף תוכן לחיים שלנו ובכך יצאנו ידי חובת כל הדעות.
נ.ב.
אני לא זוכר מה היתה ההחלטה הסופית: את שירה או שפרה?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ובכן דוד...
שירה,
ירושלים,
09/08/04 13:46
|
1. אני שמחה שההתכתבות התגובתית שלנו עדיין זכורה לך, ועוד לטוב... 2. האם אתה חושב שכתבותיה של שפרה הינן הבימה המתאימה לתכתובת זו? 2. אני שירה, ולא שפרה. חד משמעית.
יום טוב!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אודות התכתבות זו
דוד,
ירושלים,
09/08/04 23:17
|
שלום שירה. (את רוצה לוותר על שפרה באופן סופי?)
עקביות היא תכונה חשובה מאוד.
רשימותיה של שפרה מקום מכובד יש להן באג'נדה התרבותית שלנו. מדוע שנגדע קול שופר זה באיבו...
אך מכיוון ששרשרת התכתבות זו מצאה חן בעיני עד מאוד, ראוי להן שיהיו כתובות במימד אחר.
dbenoved@yahoo.com
לילה טוב
כתובת זו נועדה רק לקבל ממך את כתובתך
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שיט, איזה זוג. תקימו התנחלות
ל"ת
חתיכים וחכמים,
לדוסידייט,
12/08/04 16:55
|
|
 |
דוד, מה קורה?
סקרנית,
09/08/04 16:36
|
האם תימשך ההתכתבות? אולי ייצא מזה משהו? שניכם כבר בירושלים...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ענק!
מיכל,
09/08/04 17:33
|
|
 |
חבר'ה, תתחתנו.
ל"ת
לדוד ושירה,
09/08/04 15:18
|
|
 |
מזל טוב!
משפ' שירה ודוד,
אוקלהומה,
09/08/04 17:18
|
אנו נשואים באושר, ומגדלים פרות ברמות אוקלהומה. לחמשת ילדינו המתוקים קראנו שיפרה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
סוף הדרך
מה קורה?,
משפחת,
10/08/04 11:54
|
|
 |
מה יהיה?
ל"ת
דוד,
ירושלים,
12/08/04 16:44
|
|
 |
12.
1 צודק ב100%- הם מסורתיים.
ל"ת
דליה,
09/08/04 12:34
|
|
 |
11.
רחמנות
עופר פליישמן,
חדרה,
09/08/04 12:33
|
רחמנות על שפרה ארליך שכל כך רע לה כל הזמן שכולם כל כך ריקניים. אל תהיי עצובה. תחייכי קצת, יהיה בסדר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תנחומים של הבל
חובב חוטר ישי,
צפנת,
09/08/04 21:27
|
איני חושב שיהיה בסדר כל עוד נמשכת תרבות התגובות הציניות המתחמקות מהתיחסות לנושא המדובר והכאוב
אלול בפתח! הבה נתחזק במצוות בין אדם לחברו!! הכוונה אליך מר פלישמן!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אל תהיו בטוחים שיהיה בסדר...
יוסי ערמון,
נוף אילון,
11/08/04 08:33
|
צודק עופר פליישמן על כך שיש על מה להיות שבוז, כל מי שטעם מעץ הדעת מבין מצוקה זו... במיוחד שאתה רווקה בת 27 שלא עושה לה את זה לשבת עם בחורים על כוס קפה, והמשפחה, או המשפחה לוחצת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
10.
הקשר בין שפרה ארליך לצור ארליך
ל"ת
אחים, דודים?,
קרובי משפחה?,
09/08/04 12:20
|
|
 |
נשואים
ל"ת
רכלן,
09/08/04 12:53
|
|
 |
בני דודים
ל"ת
מישהו,
שמכיר,
09/08/04 12:38
|
|
 |
גיסים
ל"ת
יודע,
09/08/04 14:40
|
|
 |
הכישרון הארליכי. יש עוד ארליך
ל"ת
בקיראון.כולם שם,
גאונים.,
09/08/04 13:35
|
|
 |
9.
כואב כמה שאת צודקת
הצופה,
09/08/04 12:14
|
הציבור הדתי לאומי בחלקו רוצה להראות שהוא לא פחות חילוני מהחילונים אפילו שהוא שומר תורה ומצוות. וזה חבל מאוד
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
כל מילה - זהב!
רווק,
רחביה,
09/08/04 11:24
|
שפרה, קלעת לתחושות של רבים בזמן האחרון. התגעגעתי לכתיבה שלך, ייבשת אותנו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תירשם בדוסידייט
ל"ת
ט,
09/08/04 12:21
|
|
 |
7.
במילה אחת-התקלקלתם
מוטי,
חיפה,
09/08/04 11:17
|
אוי ליהדות אם היא שואבת דפוסים חילוניים. זה בגלל שלמדתם בבתי ספר ממלכתיים דתיים. לו הייתם מבתי ספר תורניים אז היהדות היתה הרבה יותר יפה. אתם מתחילים להיות חילוניים ויש מהם הרבה אז למה לא לשמוא על הצביון הדתי? למה אתם מתחנפים לחילוניות. תהיו מקוריים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מוטי מחיפה מעוניין....
דני,
צפון,
13/10/04 16:14
|
שהילדים שלנו ילמדו בבתי ספר תורניים וכשיגדלו לא ישרתו בצבא , כמו שכולם עושים 3 שנים , ''עת לעשות לה' הפרו תורתך'' ...צריך עכשיו הרבה מאוד חיילים שיגנו עליך ועל משפחתך אז תן לילדים שלך להחליט אם הם מעוניינים להיות כפויי טובה...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
וחיתה
בה,
09/08/04 16:03
|
אוי ליהדות ששואפת לדכא את האדם להעמיס ולהמאיס את התורה על עם ישראל, התורה היתה אמורה להיות דרך ליהודים לחיות בה, הרעבנים הפכו והפכו בה עד שהוסיפו להעמיס עליה מצוות מדעתם המוגבלת והמאיסה על כלל ישראל, מה גודל עוונם קר השם יודע
הגב לתגובה זו
|
|
 |
במילה אחת - בוקר טוב אליהו
שי,
09/08/04 11:58
|
אתה לא יודע שהציבור המסורתי (לא הדתי, המסורתי !) שואב הרבה ערכים מהחילונים ?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
יופי של מאמר- אבל
ישי,
09/08/04 11:08
|
את צריכה לתת את הפאנצ' ליין באופן ברור. אי אפשר רק לכתוב ציני, בלי טיפת רצינות בסוף! צריך להסביר למה התופעה הזו כואבת לך, אחרת זה נראה כמו איזה טלגרף בסגנון מתקדם. אני מקווה שהבנת את הפואנטה שלי. בכל אופן אני איתך, נגד התופעה הזו של ההתפשרות וההסתחבקות הרדודה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
צינית?!
יובל,
11/08/04 11:31
|
כשיש ציניות נטו אתה כבר לא בטוח באיזה צד נמצאת הכותבת... אתה כבר לאיודע אם היא צינית או לא. בתור קורא חדש, לקח לי כמה דקות לקלוט מי נגד מי פה. בסופו של דבר כשהבנתי שאת צינית(ואני מקווה שהבנתי נכון) אני אתך לגמרי!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
מטומטמים בריבוע
מנחם,
09/08/04 11:02
|
בדת היהודית כמו בכל דת ישנם הרבה זרמים ותנועות שונות בהשקפותיהם כלפי הדת, וכמו כל דת אין לזרם או תנועה אחת מונופול על הדת כלה, חוץ ממדינת ישראל
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
יש סלבריטאות דתית
תגובה 1,
:),
09/08/04 10:37
|
תמיד הייתה...לא היינו צריכים טלוויזיה. אצלינו, היו ''סלבריטאים'' במובן שכווולם מכירים. כי ככה זה דתיים, יש להם בועה קטנה...וכולם מכירים את כולם. פשוט הוספנו מדיה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
כן ויש לנו גם סלב יפה במעריב
רונן,
09/08/04 10:26
|
ולא סתם, היא כותבת ביהדות ויש לה שם של דוסים - ארליך והיא מה זה...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
מעולה
ל"ת
gilda,
09/08/04 10:25
|
|
 |
1.
לא כל חובש כיפה הוא דתי
אנחנו לא שייכים,
לציבור שלהם,
09/08/04 10:04
|
המסורתיים שחובשים כיפה אינם דתיים אלא מסורתיים,
הדתיים האמיתיים לא שייכים אליהם, נמאס כבר לכלול אותנו עם הציבור החפיפניקי הזה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
עם אחד בלב אחד
אריאל,
כפר פינס,
09/08/04 11:09
|
זה נכון שאי אפשר שלא לעשות הכללות והפרדות, אבל דווקא פה אנחנו צריכים להבין שהקשת היא רחבה מאוד, וגם אדם ''דתי'' יכול להיות חפיפניק. אולי פשוט נגיד ש''דתי'' זה בוגר 10 שנים ב''מרכז'', הרי כל השאר חפיפניקים!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הבדלים
תבין,
09/08/04 20:07
|
ישנן תכונות המבדילות בין קבוצות דתיות ואין להן חשיבות לטוב או לרע. ישנן תכונות שהן שליליות אבל אינן מפקיעות את בעליהן משם יהודי דתי. וישנן דיעות והתנהגויות המפקיעות את בעליהן משם יהודי מאמין. הקביעה מה הן התכונות צריכה להיות מתוך הגמרא ואביזריה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זהו שלא
1,
09/08/04 11:25
|
ברור שעם אחד בלב אחד ואחדות האומה וכו',
אבל כשבאים לסווג מי הוא דתי - צריך לומר בפה מלא - לפני כל הגדרה אחרת, דתי זה אדם שמקבל על עצמו את כל סעיפי השולחן ערוך, זה לפני הכל.
אדם שנוגע בבנות הוא מסורתי, לא דתי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ומה עם אדם שמעלים מס - מסורתי?
ותורם לישיבות?,
09/08/04 12:40
|
ומה עם אדם שמעתיק תכנה אבל לובש כיפה שחורה ולא נוגע בבנות ? מסורתי? ומה עם אדם שתורם לישיבות ונוסע לבלות בחו''ל חרדי מסורתי? לומד בישיבה חרדית ועוסק בפוליטיקה האם הוא מסורתי? לא נוגע בבנות אבל מבזה את אשתו - חרדי או חפיפניק?
מרוב מגירות והגדרות כדאי שנשתדל אנחנו לקיים מה שיותר סעיפים מהשולחן ערוך ולא לסווג את זולתנו וקל וחומר לא ציבורים שלמים
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא! אבל לא להצדיק את זה!
איציק,
ירושלים,
15/08/04 11:22
|
לא כולם צדיקים גמורים.. אבל מפה ועד להצדיק את המעשים של הציבור שנוגע בבנות ומתבייש בדתיות שלו! הדרך ארוכה..!
יש דבר אחד שהציבור הדתי לאומי אוהב יותר מאשר ארץ הקודש - להראות יפה בעיניי הציבור החילוני!
בושה וחרפה!
השולחן ערוך לא סתם מתחיל במילים: ''ואל יבוש בפני המעליגים עליו בעבודת ה'''
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מישהו פה פירסם דוסומטר
איתי,
ירושלים,
09/08/04 13:23
|
ממתי התחלנו לחלק ציונים מי דתי ומי מסורתי - מי אתם שתחליטו בשביל אחרים מה הם????
אם כבר המציאו את הדוסומטר שבודק עד כמה כל אחד דתי בבקשה תפרסמו אותו שנדע גם אנחנו
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מאי, מה זה גטו קוגניטיבי?
ל"ת
אחמד,
12/08/04 16:56
|
|
 |
פופולריות
א,
10/08/04 22:51
|
וודאי שאסור להתרחק ולהפרד אף אחד, אבל כאדם דתי תמיד צריכה להיות השאיפה לקיום מצוות ברמה מקסימלית. ללא כל קשר למה שאחרים עושים
הגב לתגובה זו
|
|
 |
דוסומטר להמונים
מאי,
10/08/04 15:17
|
חלאס עם ההתחסדות וההפרדה בין גודל הכיפה ואורך החצאית. ישנם דתיים שהכריזו מזמן על תוכנית הנתקות מהמסורתיים ובכך הם עושים טעות מרה...בתוך ציבור ה''מסורתיים'' יש מגוון רחב של אנשים, דעות וכו'. אל תנסו להכניס אותם לגטו קוגניטיבי אחרת תמצאו עצמכם(הדוגמטים למינהם) בין 4 קירות, מבודלים ללא לגיטמיות חברתית
הגב לתגובה זו
|
|