 |
15.
איזה אוירת קדושה ואיזה נעלים
אפי,
07/08/04 22:22
|
אנחנו זוכרים היטב בספר שופטים למה קשורים המחולות בכרמים שם. אז למי ששכח או שלא למד, מדובר שם על אנשי שבט בנימין שכמעט הוכחדו במלחמה עקובה מדם, בגלל שחיפו על מעשה אונס קבוצתי בעיר גבעה של םלגש של אדם שהתארח שם. סיפור הידוע בשם פלגש בגבעה.
אז בבקשה אל תמציא מהרהורי ליבך המצאות ואל תקטרג בדרך אגב על הדור הזה. הדורות הקודמים לא היו יותר טובים. ואולי פעם בשנה הבנות היו לובשות לבן אבל זה לא אומר שבמשך כל השנה, הם לא היו מוציאות את מיטב כספן על מחלצות מפוארות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
14.
מדוע הרבנים מתיראים?
אדם,
ת''א,
05/08/04 04:26
|
מדוע הרבנים תמיד מתיראים ממיניות מפורשת? על מה זה מאיים? הם שותקים למראה פורנוגרפיה קשה של מלחמה שמתנהלת לנגד עינינו, אך אינם יכולים להוריד את עיניהם ממראה נשים חילוניות. למה נשים חילוניות כל כך מטרידים את מנוחתם של הרבנים המכובדים? האם ההאהבה שורה בשורותיהם עד כי הם רואים לעצמם זכות להטיף לחילונים על אהבה? על תבלבלו בין כורח קיומי ובין בחירה חופשית!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
13.
מתחסד או בור
אדם,
ת''א,
05/08/04 04:20
|
האם הכותב באמת מאמין ל''אמת'' ההיסטורית שהוא מספר? האם הוא באמת חושב שאונס, זנות וסחר בנשים הם מסימני העת המודרנית בלבד? האם מעמד האישה בחברה הדתית מסורתית הוא כה טוב? נראה שהכותב אמון על טקסטים יהודיים מסויימים בלבד שיוצרים מציאות וירטואלית ולעתים גם מתחסדת, אבל רחוק מלדעת דבר וחצי דבר על היסטוריה כללית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
12.
ערך חיי וכבוד אישה ???
רותם,
תל אביב,
04/08/04 15:52
|
השבוע הבנתי בפעם הראשונה שלחוג את ט''ו באב יהיה מבחינתי לחוג את ביזוי כבודן של בנות ישראל בימי קדם. לחוג את ט''ו באב יהיה לחוג את שמחת הגברים בני הבליעל אשר חטפו ואנסו את בנות ישראל התמות והבתולות אשר נשלחו על ידי בני עמן ל''רקוד'' בכרמים. רב יקר - אולי נדבר קודם על ערך חייהן וזכויותהן של בנות ישראל - אז והיום - לפני שנבדוק מה הן לובשות. אולי נדבר קודם על הבחירה המוזרה שלנו לחוג את ה''אהבה'' בט''ו באב, כאשר ביום זה עלינו לבכות את רמ גורלן של בנות ישראל שנשלחו לכרמים כדי להיחטף ולהיאנס בידי בני בנימין כדי להתגבר על הנדר שנדרו אבותיהן....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
11.
איזה כבוד? ואיזה רב?
מוריד המסכות,
הלאומי,
04/08/04 12:45
|
''במחזמר ''גבירתי הנאווה'' שרה ריטה ''רק עם טיפ טיפה מזל…'' עם זה מתחיל ''כבוד הרב'' את מילותיו וכבר בגרשיים הראשונות, הסתלק כבוד הרב, ונשאר עוד איזה כנון שמדבר על נשים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אכן יש לו פרצוף של כ נ ו ן.
ל"ת
סימו,
05/08/04 14:49
|
|
 |
דווקא אתם מה זה יפים
ל"ת
מיכל,
06/08/04 00:11
|
|
 |
10.
תשובה לקובי
רונן,
פת,
02/08/04 21:59
|
לא יכולתי לענות בשרשור. אבל לדעתי יש קשר ברור. אם זה חג האהבה, אז בואו נדבר על הצורך באהבה ונפסיק לבוז ולבזות לאנשים שאנו לא מכירים. בוז כזה הוא בעצם הוצאת דיבה ולשון הרע. לדבר על ''החברה בימינו, אשר בראשם מתנוסס לדראון היחס לנשים: אונס, זנות, סחר בנשים, הכאת נשים ולצערנו הרשימה עוד ארוכה...'' זאת פשוט הטחת רפש בכל הציבור החילוני. חבל לעשות זאת במסווה של חג האהבה, יש במדור זה מספיק כותבים שעושים זאת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תגובה לרונן
yael,
03/08/04 12:59
|
מה לעשות שאכן המצב היום מאוד אגום מבחינת אלימות ושאר עניינים..שלצערנו לא קשורים דווקא לחברה החילונית בלבד {אף שאי אפשר להכחיש שהם מצויים בה יותר} בכל אופן לא נראה לי שהיתה כוונה להכפיש ציבור אחד על פני האחר כי אם לשרטט מציאות עגומה המתקיימת בחברתנו ומשפיעה על כל חלקיה... ציון עובדה זו לא מעורר לשינאת חינם כי אם אולי מעורר את מחשבת כל אחד מאיתנו לגבי המציאות....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
האישה בישראל
מעמד,
02/08/04 21:21
|
מתמיד היה למרר לבעלה את החיים, זה לא ישתנה למרות חג האהבה, אז מה אתה דואג
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
כבוד הרב, אל נהיה מצטדקים ...
נעמה,
02/08/04 18:54
|
גם בימי אבותינו היו נשים נאנסות, מושפלות (להזכיר את פרשת אישה סוטה?), קורבנות לאלימות מצד גברים ... ובכלל, קשה לומר שמעמד האישה היה טוב יותר באותה עת ...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
במקום להפיץ שנאת אחים
רונן,
פת,
02/08/04 17:00
|
כדאי אולי שכבוד הרב ינצל את הבמה שניתנה לו לדבר על אהבת החינם שאנו מחוייבים מין התורה לגר,] ליתום ולאלמנה? את האהבה למשפט, לצדק ולאמת, ומעל לכל את האהבה לחיים? ומכל זאת את האהבה לאלוהים? זה חג האהבה האמיתי,
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה הקשר?
קובי,
חדרה,
02/08/04 19:06
|
מדוע אתה מצפה מכבוד הרב לדבר על נושאים שלא קשורים לט''ו באב?
נכון, אהבת הגר היתום והאלמנה, וכמובן אהבת החיים כולם נושאים חשובים מן המעלה הראשונה, אבל הם לא קשורים לט''ו באב!
רונן, אין צורך להגיב לא לעניין אך ורק על מנת שקולך ישמע ברבים.
הרב כתב דברים על ענייני דיומא והביקורת שלך אינה רלוונטית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
מסכים עם התוכן, אבל...
יונתן,
02/08/04 16:36
|
יש כאן קמצוץ של דמגוגיה, שהרי ניתן היה לצטט גם את המקור הבא (תענית לא,א): ''תנו רבנן יפיפיות שבהן מה היו אומרות תנו עיניכם ליופי שאין האשה אלא ליופי מיוחסות שבהן מה היו אומרות תנו עיניכם למשפחה לפי שאין האשה אלא לבנים מכוערות שבהם מה היו אומרות קחו מקחכם לשום שמים ובלבד שתעטרונו בזהובים''
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
יש במדינה הזאת הרבה זונות
תסלח לי,
02/08/04 15:27
|
מעט מאוד מהן ''נסחרות''. הן פשוט מאוד עובדות כזונות - ומרוויחות 15,000 ש''ח ויותר לחודש.
זה שכבוד הרב מוצא לנכון להתחנף ללובי הנשי זה אולי בגלל שכבוד הרב רוצה מהלובי הזה משהו. אז למה לא לכתוב מאמר ב-NRG על כמה שהגברים הישראליים אלימים ורעים, ואילו נשות ישראל מלאכיות זכות שאינן מסוגלות להכאיב לזבוב (המעון של נעמ''ת, זוכר?), שאינן עובדות בזנות אלא אם הגברים הרעים מכריחים אותן וכו' וכו'? מה זה יכול להזיק?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
.
רוני,
ךלח,
02/08/04 17:06
|
זה שנשים עובדות בזנות מרצונן לא מטהר את הזנות. לא נראה לך שיש משהו מעוות בזנות?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יש משהו מעוות אבל
תסלח לי,
02/08/04 17:43
|
ארגוני הנשים לא מוכנים לקחת אחריות על עניין הזנות, ולא מוכנים בכלל להכיר בתופעה של זנות מרצון.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
סוף סוף האמת בפרצוף !
אביב,
תל-אביב,
02/08/04 14:51
|
יישר כח הרב סגל על הדברים שכתבת ! ירבו רבנים כמוך בישראל ! הם מפרשים לעצמם את ט''ו באב כחג הפריצות ההוללות וההזדווגות תחת כל עץ רענן ,ומשווים עצמם לטהורים והקדושים שהיו נזהרים בנגיעה לפני נישואין.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
הלאה ההתחסדות
תנא בדימוס,
נציבין.,
02/08/04 12:36
|
פעם הכל היה אחלה וכולם היו צדיקים, והיום המצב בקאנטים.
שמענו.
הדבר האחרון שאנחנו צריכים זה איזה רב מתחסד שיקלקל את המצב רוח.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
היום בציבור הדתי
david,
ת''א,
02/08/04 15:30
|
לא פעם, היום ישנם מקומות בהם יש יחס של כבוד לאשה ולא התייחסות מופ]קרת אליה כמו אצלכם. אחוז הגרושין הגבוה אצלכם לא מעלה אצלך שאלות? חיי המשפחה הרקובים אצלכם, החינוך הקלוקל , כדאי שתעשו חשבון נפש , דבר שבדרך כלל אינכם יודעים לעשות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מי זה ''אצלכם'' ומשהו על נשים.
תנא בדימוס,
נציבין.,
02/08/04 16:36
|
אולי אני מהמגזר שלך? מהמגזר הכופה על נשים לשבת כמצורעות בבית הכנסת, בחתונות ובעוד מקומות? המגזר שאינו מתיר לנשים לעלות לתורה ''מפאת כבוד הציבור'' והמכריח אותן ללכת עם סמרטוטים על הראש בגלל פירוש אדיוטי של ''ופרע הכהן את שיער ראשה''??
המגזר המחזיק בדיעה שהמלמד תורה לבתו כאילו מלמדה תפלות?
טול קורה ואל תבלבל את המח.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אם אתה מהמגזר אז צא מהארון
אבי,
ירושלים,
02/08/04 17:04
|
מי כופה עליך לחיות כאנוס בעולם שאתה לא מאמין בו ובערכיו?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
איני חי כאנוס
תנא בדימוס,
נציבין,
02/08/04 17:46
|
לוגיקה אינה צד חזק אצלך.
אני מהמגזר של אלו המפעילים את המח מדי פעם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הלאה אנשים כמוך, תנא בדימוס.
אשכולית,
02/08/04 14:49
|
כן, נכון, בואו נשאיר את המצב הזנותי הזה שבו כל הפרחות שהשומן נוטף להן מהאוזניים מתלבשות בחתיכת בד שעולה מאות שקלים רק בשביל ה''סטייל''. אני לא חושבת שצריך להחזיק את האווירה של הכרמים, אבל בטח ובטח לא להשאיר את האווירה המגעילה של היום, של חוסר טעם, זולות ומותגים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
עיני אינה צרה באף אחד
תנא בדימוס,
נציבין,
02/08/04 15:28
|
גם אפנת האינסטלטורים אינה לטעמי, מצד שני לשים שועלים על הראש זה לא הרבה יותר טוב.
כל אחד ילבש מה שהוא רוצה ויפסיק להטיף ולהתרפק על זכרונות העבר כאילו הוא יודע בדיוק מה היה שם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תנא בדימוס, אתה סותר
שמוליק,
02/08/04 16:47
|
את עצמך. תחליט איפה אתה באחת משתי התגובות האחרונות, בבקשה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אין פה שום סתירה
תנא בדימוס,
נציבין,
02/08/04 18:03
|
|
 |
עופר פלישמן, האם זה אתה??
ל"ת
מעריצים חמים,
גבעת הדגן,
03/08/04 12:25
|
|
 |
2.
לראיין את הרב בכלי התקשורת!
דולפין,
כפר סבא,
02/08/04 11:17
|
חשוב שדברי הרב הנ''ל יושמעו כמה שיותר בכלי התקשורת האלקטרוניים עוד הערב. סיון רהב ושות' מוכנים להרים את הכפפה?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
כבוד הרב - מילים כדרבנות
תהילה,
02/08/04 10:43
|
|
 |
משובח
אהוד ע.,
בוסטון,
02/08/04 18:47
|
|