 |
26.
תרבות הקמעות והמקובלים
ישראל,
25/06/04 11:00
|
תרבות הקמעות ,הסגולות למיניהן,תעשיית קברי הצדיקים השתלטה כבר מזמן על חלק ניכר מהציבור הדתי-לאומי. גם ההליכה אחר רבנים חרדיים דוגמת הרב אליהו תוך כדי נישוק ידיו (אפי איתם) היא זרה לרוח הציונות הדתית ברוח הרבנים מיימון,ריינס וממשיכיהם משה חיים שפירא,בורג .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
25.
פיסת בד קובעת לך הכל?
ירון,
חיפה,
25/06/04 09:47
|
או שסתם אתה רוצה פרסום ורייטינג במעריב NRG? הרי כיפתו של הרב קוק עשויה מבד שמגיע אחורה מגדולי החסידות ונעשתה ע''י אימו. המסורת הציונית דתית מספרת שהכיפה של משה רבינו היתה עשויה מהכיפה הסרוגה של יצחק אבינו שנעשתה ע''י שרה אימנו לאחר שנולד יעקב אבינו... הכיפה הסרוגה הראשונה נעשתה ע''י צמר עיזים וישר איך שחבשו אותה קמה לתחיה הציונות הדתית. שאר הדתיים או הציונים נשארו בחוץ והיו צריכים לבחור כיפה אחרת. הדתיים שברחו מהציונים החליטו שלא רוצים שחס וחלילה יחשבו שהם קרובים לאיזושהי ציונות למרות היותם שמחים לגור בארץ ישראל ולקבל כספים ממלכתה ולכן בחרו קובע ענק מימדים (שבמקומות קרים גידלו פרווה מחממת המכונה שטריימל). הציונים שנבהלו לאט לאט ובגלי החום השילו את כובעם שהצטמק ביחד עם תורתם הציונית עד שלא נשאר כיסוי לראשם. ללא הגנה לראש אבוי אף תורתם נשכחה והצורך להיות ''IN'' ופופולרי פלורליסטי ומילות מפוצצות חסרות שורש הביאו להפיכתם לאנטי ציונים במעשים ובדיבור. מזל שיש כיפה סרוגה שמאווררת את הראש וגם שומרת על תכולתה. מכיוון שהכיפה לא עמדה בדיוק במקום המתאים, אף בציבור הדתי ציוני נכנס חלודה במקומות מסוימים ונוצר מצב בו נשכחה התורה ונשמרה הכיפה. מזל שבהחלפת כיפה אפשר לתקן הכל! הרי לפי דעת הכותב כתבה זו במעריב NRG מספיק שכל הרבנים יחליפו כיפה והגאולה כאן... איזה שטות לחשוב שבד יותר חשוב מבן אדם. וכאן נסיים בדברי רבן גמליאל (שלבש כיפה סרוגה): כל ישראל מלאים מצוות כרימון אפילו עם הארץ. לרימון יש כיפה סרוגה. [מקווה שהציניות שלי הובהרה].
הגב לתגובה זו
|
|
 |
24.
הרב אליהו ציוני יותר ממני וממך
ערן,
בני ברק,
24/06/04 22:59
|
שלמה , הרב מרדכי אליהו שליט''א ציוני יותר משנינו גם יחד, וזה שהציבור שלנו מתייעץ איתו , שומע את שיעוריו , ומקבל את ברכתו הוא לא ''התרפסות'' ,אלא אדרבה . לכבוד הוא לנו שאדם ענק רוח זה הוא ממנהיגינו. ולגבי הכיפה - הרבה אנשים דתיים לאומיים (במיוחד מבוגרים)לובשים כיפה שהתרגלו אליה בעבר. בפעם הבאה עדיף שתבדוק את העובדות ...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
23.
שלמה המלך ממליך כיפה אדומה
פיני,
רמת גן,
24/06/04 18:44
|
הבנתי סוף סוף את הראש שלך . ובקיצור : בואו ניפטר מהרב ונמליך עלינו ''כיפה סרוגה''. רצוי אדומה כמו של ''אברום''
הגב לתגובה זו
|
|
 |
22.
תהיו רציניים קצת.
יוני,
24/06/04 17:40
|
רוח הדברים היא כמו של ילדים קטנים. בואו נהיה קצת יותר מעמיקים ורציניים!. דווקא חלק מהדוגמאות שהובאו במאמר הן הדוגמא לכך שלא הכיפה ביא המאפיינץ. הרב גורן, הרב קוק, וכמוהם לדוגמא הרב שאול ישראלי וכד' הם גדולי הרבנים הציוניים- דתיים, במובנים רבים. מעבר לכך, כדאי לצאת מהכיתתיות במובן הרע של המילה: מבחינת הלכה, גדולי תורה הם גדולים בתורה (גם אם לא ניכנס לדירוגים ומתן ציונים), בין אם הם חרדים ובין אם הם ציונים. מבחינה מחשבתית יילך כל אחד לרב שקרוב אליו, וגם אז, למי שראוי לכך מבחינת גדלותו התורנית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
21.
הדתי הלאומי הקלאסי חושף את
חיים,
ירושלים,
24/06/04 15:09
|
פרצופו האמיתי. דת ישראל היא חד משמעית ומוחלטת (כך התפיסה האורתודוקסית שהציבור הדתי הלאומי מתיימר להיכלל בהגדרה זו). נאמר בתורתינו ''לא תסור מכל אשר יורוך ימין ושמאל'' ומפרשת הגמרא כי הדברים אמורים כלפי גדולי ישראל שבכל הדורות, ואף מגדילה ללמוד מדברי הפסוק ''אפילו יאמר לך על ימין שהוא שמאל''. חובת הציות לגדולי ישראל היא חלק איטגרלי מהתפיסה היהודית כך אנו אמורים לחיות את חיינו.
מיהו גדול בישראל?? האם צבע כיפתו או אולי חומר הגלם ממנה היא מיוצרת הם קובעים את גדולתו של האדם??? הרב מרדכי אליהו שליט''א אינו זקוק להמלצתי בדבר רום אישיותו וגדלותו התורנית, הדברים ידועים ומפורסמים.
מאז פריצת האתר הזה לרשת קמו להם כל מיני כותבים ''הוגי דעות'' ששמו להם למטרה ליצור פרובוקציה בכדי לקבל הכרה עיתונאית, אז אם בדרך הם צריכים לרמוס את קדשי ישראל, לבזות ולהשמיץ, אין דבר זה לא יעמוד בדרכם. המדור הזה נקרא ''יהדות'' ואני שואל אם כותבי המאמרים כותבים בגנות הרבנים בגנות קדשי ישראל ומפארים ומאדירים את ה''דתי החדש'' שדומה יותר לחילוני הקלאסי למה לא תקראו למדור ''יהדות אחרת'' או ''יהדות חדשה'', לפחות כך לא תטעו אותנו בזהותכם האמיתית. אנשים יקרים היזהרו בגחלתם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הי תתחיל ללמוד
בוזי,
ירושלים,
24/06/04 15:35
|
ראשית יש גירסא נוספת בגמרא האומרת שאם יאמרו לך על ימין ימין תלמד מהם, כלומר אנחנו צריכים לחשוב ולהפסיק לפחד ולהתחיל להעיז וללמוד לעומק גמרא כדי שנוכל לדעת אם הרבנים דוברים נכונה. שנית, גישתך יכולה להתאים יופי לחסידי הטיבן כי גם הם אומרים שצריך להקשיב לקאדי שלהם ותראה לאן הם מובלים. אתה כנראה רואה בפעם הראשונה מה זה ויכוח פתוח בושא יהדות ונתקל בדתיים שומרי מצוות המקפדים לפחות כמוך ויודעים לפחות כמוך אך חושבים להיפך ממך, ובמחי יד אתה מסלק אותם מיהדותם כי זה לא עונה לסריאוטיפ השמרני שגיבשת. ואולי זו הבעיה של הרבנים הללו שהם אינם מוכנים להיפתח לוויכוח אמיתי אלא הם ספונים בביתהם או כישיבותהם ומשם פוסקים את פסיקותהם בלי להתיחס לתוצאות (ויש מקום לתוצאות בבפסיקת הלכה)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תגובה לבוזי מירושלים
חיים,
ירושלים,
24/06/04 16:31
|
1. אשמח אם תתן לי את מראה המקום לגמרא שהזכרת (לא הכל אני יודע, בניגוד אליך). 2. הקאדי של חסידי הטאליבאן מורה להם בפסיקותיו לרצוח נפש חפה מפשע, רבותינו עדיין לא הורו לנו לעשות כך. 3. כתבת על יהודים המקפידים לפחות כמוני (לצערי אני לא מגדולי המקפידים) השאלה היא מהי הקפדה ועד היכן היא מגיעה, בגמרא מובאים סיפורים על גדולי ישראל (תנאים ואמוראים) שעשו מעשי קנאות אשר כמעט בלתי נתפסים בהגיונינו בשם ההקפדה (עולה ברוחי הסיפור המפורסם על אותו תנא שאמר לביתו ''שובי לעפרך'' רק בגלל שראה מישהו מתבונן ביופיה) מצד שני אנו יכולים להתייחס לציוויי התורה כפשוטם ולהמנע כלל מגדרים והקפדות. הלא ברור לשנינו שאת מתווה הדרך אנו אמורים לסלול על פי דברי התורה (בכתב ועל פה), אז איפה עובר הגבול? לך יש תשובה? כי לי אין! ולכן אני הולך לשמוע בעצת החכמים הספונים בישיבות אשר רק שם הם מסוגלים לקבל את מה שאנו קוראים ''דעת תורה''. 4. הרבנים בהחלט כן מתייחסים לתוצאות פסיקותיהם הלא לא דבר חדש הוא המושג שנקבע כבר בגמרא ''גזירה שאין הציבור יכול לעמוד בה'', די אם תעיין קצת בספרי שו''ת ותראה כמה פרגמטיות קיימת בעולם הפסיקה על פי ההלכה, גם אצל רבנים המזוהים כחרדים (ראה למשל את פסיקותיו של הרב עובדיה יוסף בענין העגונות ממלחמת יום כיפור איך הגדיל לעשות בכיפוף ההלכה היבשה לטובת העגונות כי כמו שאמרתי יש התייחסות לתוצאות. אינני מזלזל ח''ו באף אדם באשר הוא (גם חילוניים) אני מוחה נגד תופעה של אנשים קטנים (ביחס לגודל הדת היהודית) המנסים ליצוק תוכן חדש לדת היהודית שניתנה במעמד הר סיני, המעמד הכי משמעותי בתולדות העם היהודי לדורותיו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תגובה לחיים מירושלים
אמציה,
קרני שומרון,
25/06/04 02:16
|
הרמב''ם בהקדמתו למשנה תורה כותב, שכל ישראל מחוייבים לקיים את מה שנאמר בתלמוד, מכיוון שהוא פשט בכל ישראל, אבל לאחר התלמוד כל גאון שיפרש את דברי התלמוד יש אפשרות לחלוק עליו, ואין שומעים אלא למי שהדעת נוטה כדבריו. כמו כן כתב הרמב''ם בהלכות סנהדרין ובהלכות ממרים שיש חובה לשמוע לדברי הסנהדרין. ובהלכות תלמוד תורה כתב הרמב''ם שתלמיד שלא הגיע להוראה אסור לו להורות, ואילו תלמיד שהגיע להוראה מותר לו להורות. אמור מעתה- שיש 3 כללים אימתי מחוייבים לשמוע לדברי חכמים. 1. פשט הדבר בכל ישראל. 2. ההוראה יצאה מהסנהדרין. 3. אם הוא תלמיד שלא הגיע להוראה.
על פי האמור נלמד כמה דברים- אין לחכמי ההוראה סמכות להורות, אלא בדברים שנוגעים לאיסור והיתר, אבל להתייעץ איתם בכל דבר שעושה, זו תופעה של הדורות האחרונים, אבל אדם עצמאי ובוגר יכול לסמוך על שכלו ולעשות כהבנתו. גם בענייני הלכה, מכיוון שהפסיקות שבימינו לא יוצאות מהסנהדרין, ושום הוראה לא פשטה בכל ישראל אלא יש פוסקים חולקים, אדם שלמד תלמוד והלכה ויודע לישא ולתת, יכול לחלוק על כל חכמי ישראל בהבנת ההלכה, כי הוא תלמיד שהגיע להוראה.
בחזרה לכתבה- נדמה לי שחיים מדבר על הכנסת הפוליטיקה להלכה, ושם צריכים חכמי ישראל לקבוע לו מה לעשות, אז על פי האמור אין לדבר זה כל בסיס. נראה לי שהוא גם מדבר על גדולי ישראל שקובעים היכן ללמוד, איך להתלבש, ומהי שיטת הלימוד, וגם לדבר זה אין בסיס כלל. בנוגע לשיטת הלימוד השלטת כיום בישיבות, זו שיטה שמגדלת דורות של עמי ארצות, התנ''ך נמחק בה מהלקסיקון, התלמוד נלמד בה בתפזורת, וההלכה נלמדת בה בשעות הפנאי, התוצאות בשטח בהתאם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
20.
המקובל האלקי
בוזי,
ירושלים,
24/06/04 15:02
|
מדהים איך דתים מודרנים עדין דבקים בברכותיו של הרב ושומעים לדעותיו הפוליטיות בלי ביקורת על הנזק שיתכן שיגרמו (ויתכן שלהפך אך צריך לחשוב קודם). חברה תתחילו ללמוד תורה ולחשוב, לגמרא יש אופי של ידע פתוח ומאופינת כתרבות של מחלוקות. תתצטרפו ללימוד ותפסיקו להיות עצלים ופחדנים ולהשען כביכול על גדולתם של אחרים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
19.
כ''א בוחר רב שרוצה.הכיפה לא משנ
וכיפת הרב?!מה?!,
24/06/04 13:57
|
לא חושב שכיפת הרב צריכה להיות כמו אצל התלמיד או מי שבא לשואלו. חשובה לו השקפה באופן כללי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
18.
whatever kippa
jojo,
24/06/04 13:55
|
|
 |
17.
הרבנים המעשיים
דוד,
24/06/04 13:10
|
הרב שלי הוא הרב שלמה אבינר שהוא בהחלט לובש כיפה סרוגה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
16.
איכס.
נתן,
24/06/04 12:02
|
''נמאס לי מההתרפסות שלנו על גדולי תורה חרדיים''- אבל אף פעם לא נמאס לי מההתרפסות שלנו על החילוניים!!!!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
חזק ואמץ
רמי202,
גוש עציון,
24/06/04 15:26
|
על זה היה דווה ליבינו, על אלה חשכו עינינו, אוי מה היה לנו
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נתן- צודק 100%!
ל"ת
יעקב,
24/06/04 12:44
|
|
 |
15.
מחאה על זלזול בענקי רוח
דוד,
24/06/04 11:47
|
אני מוחה ומקיים בזאת את מצוות ה'. אתה מזלזל בכבודן של גדולים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אינך ''מקיים את מצוות ה'''
ל"ת
תגובה לדוד,
24/06/04 12:43
|
|
 |
14.
לא הכיפה אלא המהות
ששי,
ירושלים,
24/06/04 11:46
|
הרב אליהו לא שייך לזרם הדתי לאומי. במערכות הבחירות לא הורה אף פעם להצביע למפד''ל, להיפך הביע תמיכה במפלגה שתפעל למען הגדלת הקצבות לתלמידי ישיבה שתורתם אומנותם - בניגוד לרוח תורה ועבודה. החצר של הרב אליהו מורכבת מחרדים שאין להם קשר לציונות הדתית. ולצערנו זה כולל גם מינויים בסיוע המפד''ל. בסידור של הרב אליהו לא תמצאו תפילה לשלום המדינה ולא תפילות ליום העצמאות ויום ירושלים. רק במהדורות האחרונות של הסידור מצויין כי ''יש נוהגים'' לא לומר תחנון בימים אלו. האם תמיכה בארץ ישראל השלמה היא מהות הציונות הדתית? לי ברור שלא ולכן אי אפשר לשייך את הרב אליהו לציונות הדתית רק לפי מדד זה. הפניה אליו ע''י ח''כים היא שיוצרת את ''מנהיגותו'' לתנועה שכלל אינו שייך אליה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
צודק
אורי,
24/06/04 15:05
|
אלו הסיבות הנכונות יותר לכך שהרב אליהו לא ציוני במלוא מובן המילה (הוא ציוני בערך כמו שהרבי מליובאוויטש היה ציוני).
אדרבה, אני מאוד מעריך את זה שיש גם רבנים חרדים שתומכים באידיאל ארץ ישראל השלמה. אבל זה לא מה שיהפוך אותם לציונים-דתיים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
13.
מה זה משנה?
ח,
24/06/04 11:41
|
הכיפה הסרוגה הינה פריט אופנתי נוכחי. אבות האומה לא הלכו עם כיפה כזו ואין הכרח שבניהם עד סוף כל הדורות יכתובבו איתה. לדעתי, מה שמסתתר מתחת לכיפה חשוב יותר מהאביזר עצמו שישמש ככסוי ראש.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
12.
הוא בעד רבנים שמתירים לרקוד
yeshurun,
24/06/04 11:29
|
SLOV עם בחורות. אבל מה לעשות שאין להם גדולי תורה, כי הם חצי דוקטור וחצי רב.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
11.
כתבה שטחית ורדודה
שי,
ת''א,
24/06/04 11:07
|
הרי הכיפה הסרוגה נכנסה כסמל רק לפני עשרות שנים, וגדולי ישראל של הציבור שלנו נולדו לפני הכיפה הסרוגה - לכן אין להם כיפה סרוגה.
זו התשובה הפשוטה לשאלה שלך.
ותפסיק להצמקד בחיצוניות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
10.
זו הכתבה הכי רדודה שקראתי...
אלעד,
קרית גת,
24/06/04 11:02
|
מי זה שלמה לוין? הוא בוגר יסודי? אני לא זוכר כתבה כל כך רדודה כבר שנים. אם סגנון הכיפה הוא מה שהופך את דעותיך לכאלו האחרות אזי רבים מהערבים האדוקים יכולים להצטרף לציונות הדתית (והם כבר גרים בישע...) אם למעריב חסר כתבים שיכולים לכתוב בנושאים דתיים בצורה מכובדת - כבר עדיף לתת ליוסי שריד לכתוב, לפחות אצלו אנחנו יודעים מאיפה זה בא.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
מוזר...
תוהה,
24/06/04 10:40
|
אכן הרבה מהרבנים חובשים כיפה שחורה - אך אפשר להתבונן (מעבר למשקפיים הכהות של שלמה לוין) ולשים לב שרבנים כגון הרבנים אליהו ואבינר הינם דתיים ציונים (גם עם הכיפה השחורה) כאשר הרב לאו , הרב יונה מצגר והרב עמר אינם ''הרבנים הגדולים ביותר של ציבור הכיפות הסרוגות'' ולא אליהם פונה ציבור הכיפות הסרוגות. אז, אנא ממך, שלמה לוין, בפעם הבא שאתה מתחיל כתבה על התחרדות ציבור הכיפות הסרוגות אל תעבור לנושאים המשניים והטפלים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
אולי בגלל שאין גדולי תורה??
אבי,
ירושלים,
24/06/04 10:36
|
חשבת על זה? אולי בגלל שאנחנו מתפרסים על המון דברים, אין אצלנו אנשים בעלי שיעור קומה שמה שמעניין אותם בחיים זה למלא את כרסם ש''ס ופוסקים? סתם אם אני חושב על כמה אנשים שאני מכיר... הרב אבינר - אדם גדול מאוד - מתרכז במתן שיעורים, עצות והדרכה לאנשים, בעיקר בענייני אמונה וחינוך ופחות בהלכה נטו. רבנים גדולים כמו הרב דרוקמן - מתעסקים הרבה בפוליטיקה ובענייני ציבור. הרב סבתו - בודאי אדם גדול - נהיה סופר. (חשוב מאוד בלי שום ספק). אפשר להמשיך ככה בלי סוף. אבל, כמו שאומרים, תורה מה תהא עליה? עובדה אחת אומרת הכל: מי ה''משיב'' הבולט ביותר כיום בציבור הדתי לאומי? הרב שרלו. הרב שרלו! שהוא בודאי עושה עבודה חשובה מאוד בייעוץ לאנשים וביחוד לבני נוער, אבל תורה? התשובות שלו נעדרות לחלוטין התייחסות למקורות, שלא לדבר על דיון הלכתי. גם מעט המשיבים אצלנו, שכותבים תשובות הלכתיות יותר קונוונציונליות, רחוקים שנות אור מהגדלות בתורה של אדם כמו הרב עובדיה יוסף. נו, אז איך אנחנו יכולים לבוא ולתבוע לעצמנו מקום בעולם התורה? בשביל כבוד צריך לעבוד. אי אפשר לטמון את הראש בחול, יש בעיה מבנית בציבור שלנו - שהוא לא בנוי להצמחת גדולי תורה. זו אחת הבעיות הקשות ביותר של הציבור הדתי לאומי, ואם הוא לא ישכיל לפתור אותה התוצאות יהיו טרגיות. צריך להקדיש לזה את כל המחשבה והמאמצים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
טעות בהבנה התשובות של הרב שרלו
איתמר,
24/06/04 13:58
|
יש טעות גדולה בהתייחסות לתשובות של הרב שרלו. אם תקראו את התשובות אז תוכלו לראות כי הנימוק כן מופיע. הרבה פעמים זה נימוקים של תלמיד חכם ענקי ! הוא לא כותב עם כל המקורות בגלל הקצב של השאלות. אבל אם אתם תסכלו יותר טוב תמיד אפשר לדעת את השיקול ההלכתי שלו. אני דווקא חושב שהוא ענק
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תקופת המקרא
אמציה,
קרני שומרון,
24/06/04 13:48
|
אבי אתה צודק, והדבר נובע כי הציבור דתי לאומי ביסודו אוחז בהשקפה התנכית, של צבא התנחלות אורח חיים בריא, וכך מן הסתם הדגש הוא לא רק על לימוד תורה. ואילו הציבור החרדי אוחז ביסודו בהשקפה התלמודית של לימוד תורה, וזה הערך היחיד הקיים. כמובן שגם ההשקפה התלמודית המקורית דגלה בצבא עבודה ארץ ישראל וכו', אבל כוונתי לאווירה הכללית הקיימת בציבור. אין לנו רצון להרוס את הנורמליות שלנו, את אורח החיים הבריא, את יחסי האנוש התקינים. כל בעיה תטופל בהתאם, יש כיום ישיבות תיכוניות וגבוהות שהם מעולות, החברה שם לומדים חלקים נכבדים מהתלמוד, הזמן לטובתינו כי אנחנו חיים בצורה בריאה. אני אישית לא מסמפט אורח חיים של בטלה, כי הבטלה היא אם כל חטאת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יפה, אתה צודק ו...
מתיתיהו,
24/06/04 11:59
|
הסוף שלך-''בציבור לא בנוי להצמחת גדולי תורה''- למה?כי זה פחות חשוב מאשר אנשים שעוסקים בענייני בנים- בנות,כמו הרב שרלו? אתה חושב שאפשר לפתור את הבעיה זהו, כשחלק מהציבור הדתי לאומי הולך ומתפקר, או שהולך לכיוון השני?הציבור הדתי לאומי לא יישאר הרבה זמן. הוא יתפלג לקבוצות. דתיים חרדים- שמהם יצמחו גדולי תורה ויקהילו קהילות ברבים, ו-דתיים- חילונים-שאתה יודע מה יהיה בסופם. זה שאין גדולי תורה אמיתיים - מראה על הדרדרות ברמת היהדות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה טועה, גם אצל החרדים לא קמו
אבי,
חיפה,
24/06/04 11:41
|
מאז שהציונות הדתית קמה גדולי תורה.
מאז קום המדינה אין לא אצל הציבור שלנו ולא אצל הציבור שלהם גדולי תורה בסדר גודל של זקני הדור.
וזקני הדוק לא ציוניים דתיים כי הם נולדו לפני הציונות.
חכה עוד 30 שנה ותראה שה''גדולים'' אצלם שווים ל''גדולים'' אצלנו.
חוץ מזה שמאז ומתמיד החרדים בזו לכל גדול בתורה שדבק בציונות הדתית. וזה ממקור אישי, ואני לא אוסיף כדי לא להרבות שנאה...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לאבי, חיפה
מתיתיהו,
24/06/04 15:05
|
אין זקני הדור אצל החרדים? אין את הרב ש''י אליישיב? את את הרב קנייבסקי, ומה עם הרב שך זצ''ל? אנשים בסדר גודל כזה אתה משווה לאנשים בסדר גודל של הרב שרלו? (הרי גם עוד 30 שנה גדולי הדור בציבור הדתי לאומי ידמו לרב שרלו.לא?) כיצד אתה מעז! והחרדים לא בזים לגדולי הציונות הדתית. כי אין כאלה!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
חצוף ומגעיל !!
יוני,
24/06/04 17:14
|
בגלל שאין לך גדולמטר אגיד לך רק דבר אחד: הרב שרלו הוא עוד צעיר (במושגים רבניים) אבל מי שקורא את הפסקים הכן מנומקים שלו יודע שלפנינו אחד שכל קבוצה תשמח שיהיה מישהו כזה בתוכה עוד שלושים שנה. בכל מקרה, אני לא הייתי משתמש בביטויים המזלזלים שלך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
על פי אתה מודד את גדולתם?
אורי,
24/06/04 16:11
|
|
 |
7.
הבעיה לא בכיפה אלא בפנייה לרב
יואל,
24/06/04 10:28
|
הבעיה של הציבור הדתי לאומי אינה בסוג הכיפה המעטרת את רבניו אלא בעצם העובדה שמציבור שלקח אחריות אישית על חייו הוא הפך לציבור שפונה לרבנים שהופכים כל דבר לפסק הלכה כולל ענייני השקפה. כך איבד הציבור את האחריות העצמית על מעשיו ונוח לו להפקידה בידי אחרים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
zioni dati=dvash chamutz
ZE' LO A'KIPA,
24/06/04 10:06
|
|
 |
5.
לא דתי ולא לאומי
שאול,
ר''ג,
24/06/04 09:49
|
מאמר מוזר של כותב הזוי, שכל רצונו הוא להפוך יהדות למשהו יבש ו''מדעי'', בלי אמונת חכמים ורבנים, בלי ברכות, בלי מנהגים, בלי סמלים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
כמה אמת במאמר כל כך קצר
ל"ת
יואב,
מרכז, לא הרב,
24/06/04 09:43
|
|
 |
3.
תקשיב חבר יקר
שוקי,
24/06/04 09:10
|
מה יש לך נגד ברכות גם ברכת הדיוט אל תהיה קלה בעינך על אחת כמה טכמה ברכת רב עאכו''כ צדיק עאכו''כ צדיק כמורנו הרב שליט''א. אני בהחלט מבין לליבך בנוגע לסמליות של הכפה סרוגה אבל בא ואתן לך כלל אני בודק לא כיצד אדם נראה בחיצוניות (כי לעיתים הוא נראה כמות שנראה מסיבות שאינן ידועות לך כמו עברו) אע''פ שיש בכך סמליות אלא במשהו מהותי יותר היכן שולח אדם את בניו ובנותיו להתחנך האם במוסדות דתיים לאומיים או לא. הדבר נכון גם לגבי מחנכים ומחנכות בבתי הספר שלנו. ובנוסף לכך הרב אף פעם לא הכתיר את עצמו לרב של מגזר מסויים הוא למיטב ידיעתי מתפלל עבור כלל ישראל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
חוצפן!!!!
אשר,
גבעת שאול,
24/06/04 08:59
|
|
 |
1.
הגיע הזמן לשינוי בציונות הדתית
ציוני דתי ריאלי,
ירושלים,
24/06/04 08:28
|
שלמה, אתה מצביע על אחת הבעיות הקשות בחברה הציונית-דתית - ההתחרדלות שהולכת ומעמיקה. רבנים מאמצים מאפייני התנהגות חרדיים וקהל מרעיתם שמטופח בשקידה במסגרות הישיבתיות השונות גדל אל תוך ההוויה הסמי-חרדית. בקצב הזה בעוד עשור החברה הציונית-דתית תתפורר לחלוטין חרדלים מכאן ודתל''שים מכאן, היות ורוב ההנהגה הרוחנית והפוליטית שלה מטפחת את התופעה הנ''ל. כצעד ראשון אני מציע לכותב לבקר באתר התנועה החדשה - ציונות דתית ריאלית, תנועה זו רואה בצער את התופעה הזו ומנסה לגרום לשינוי -. www.tzionut.org
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נבדק! דתי-?ציוני-לא,ריאלי-לא!
יעקב,
עפרה,
24/06/04 16:00
|
נציג התנועה המוזרה הזו היה בעפרה יחד עם עמי אילון----היה זה בחור עלוב נפש הרוקד מה יפית לפני עמי אילון (להזכירכם--הואהציע אלטלנה נגד המתנחלים-כלומר רצח !)איני בוחן כליות ולדעת אם הוא דתי-אבל מי שמוותר על ציון-אינו ציוני.!.!.! ומי שאחרי אסון אוסלו מאמין בפיסל חוסייני--אינו ריאלי !!! בודאי שלא הייתי מגדירו כהומני---מכסימום קלאסי---כמו רוב האנטישמים(והאוטו-אנטישמים)באירופה הקלאסית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ואללה, איזה אובייקטיבי אתה
ציוני דתי ריאלי,
מרכז הארץ,
24/06/04 19:48
|
המעשה הציוני ההולם הוא להפסיק ולשלוט על הפלשתינאים, זוהי הציונות בהתגלמותה, לעומת זאת מעשיך כמתנחל צריכים עיון מעמיק האם הם בגדר ציונות בכלל ויהדות בפרט! אין לי מושג מי זה נציג התנועה שביקר בעופרה, אך במקום להשמיץ פרטים תגיב לתוכן, או שאולי אין לך יותר מדי מה להגיד על התוכן. בניגוד לדבריך, תנועת ציונות-דתית ריאלית אינה מאמינה באשליית השלום, היא לא עוסקת בצד ההומני או בצד הפלשתיני - אנו דואגים לעתיד עם ישראל ולציונות הדתית שאתם כל כך עומלים לפרק בתקופה הזו. הגיע הזמן שנתנתק מהקיצוניות המשיחית שהרעילה אותנו בשלושים שנה האחרונות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
איך מצטרפים לציונות דתית ריאלי
ל"ת
רונית,
רעננה,
24/06/04 09:59
|
|
 |
ניתן להצטרף דרך האתר שלהם
רוני,
בר-אילן,
24/06/04 10:37
|
כנס לאתר של התנועה WWW.TZIONUT.ORG בראש העמוד מופיע קישור להצטרפות, בהצלחה.
הגב לתגובה זו
|
|