• 16.

    עברית בלי ניקוד מציגה את רובנו טפשים כביום היוולדנו (ל''ת)

    , 20/06/15 14:23


    IP: 62.226.245.233דווח על תגובה זו

  • 15.

    המורות מנקדות ניקוד רצוף טעויות ותכופות גם בטקסטים הנקראים -ניקוד שגוי (ל''ת)

    אחת, 20/06/15 11:22


    IP: 93.172.121.183דווח על תגובה זו

  • 14.

    ''אישתי קורה(במקום ''קוראת''), ''זה בעיה'', ''העיקר היא''

    קודם תלמד לדבר, 19/06/15 14:53

    אדוני הנכבד
    אולי למדת ניקוד בארצך בילדותך. אבל אתה לא יודע להטות פועל פשוט כמו ''קורא'',(או לא יודע לקרוא את הניקוד תחת ה'ר'), לא יודע להגיד ''זאת בעיה'' ו''העיקר הוא'' וכולי.
    אנא קרא את תגובתו של אלי פרידמן למעלה. הוא ירחיב את נקודת המבט שלך לגבי הניקוד. בנוסף, כדאי שתזכור שיש מרכיבים נוספים לשפה כמו דקדוק ותחביר. לא כל מה שמוריך בבית הספר האמריקאי למדו אותך הוא העיקר, או בסדר העדיפות הנכון,או בכלל מדויק, או רלוונטי לשפה היום.

    IP: 209.6.152.188דווח על תגובה זו

  • 13.

    תירגע, פרופ' אומן. לשרת התרבות שלך יש 30 מנדטים.

    , 19/06/15 13:03

    אתה באמת לא מבין באיזה סוג של מנדטים מדובר? אולי אתה רוצה שננקד לך את זה בכדי שתבין?

    IP: 109.64.61.228דווח על תגובה זו

  • 12.

    בקרוב הרוב לא צבא, לא עבודה, לא מתמטיקה, לא אנגלית, לא כימיה, ...

    , 19/06/15 12:02

    לא פיסיקה, לא ביולוגיה...

    רק קיצבאות וזיונים אבל הכסף יגמר ויהיה פה רעב.

    IP: 194.209.171.222דווח על תגובה זו

    • רואי שחורות מסוגך יש בכל דור ודור ובכל זאת המדינה רק מתקדמת עם הזמן

      ,, 19/06/15 14:06

      יש איזו נטייה לעשות אידיאליזציה של זמנים בעבר, שבינה לבין המציאות אין הרבה קשר.

      אם המדדים האובייקטיביים מראים דברים חיוביים והסובייקטיביים שליליים אז הבעיה היא בסובייקט.

      IP: 213.57.51.38 דווח על תגובה זו

  • 11.

    הניקוד מיותר, צריך לשפר את האיות ולסלק את הניקוד המגוחך הזה שנשען על

    , 19/06/15 11:07

    מסורת דתית היסטורית (וכמו הדת, מיותרת לגמרי)

    IP: 87.69.144.152דווח על תגובה זו

    • הדת היא חיים וממקור זה החכמים לומדים חכמה והכסילים כסילות (ל''ת)

      האדם בוחר מה לקבל מהדת, 19/06/15 11:56


      IP: 199.217.118.201 דווח על תגובה זו

    • טוב שחשפת עצמך כחזיר אדום, שנדע להתעלם גם מההצעה לגבי האיות

      ,, 19/06/15 14:08

      אם הדת מיותרת לגמרי מבחינתך אתה יכול לעזוב לאירופה ''הנהדרת''.

      IP: 213.57.51.38 דווח על תגובה זו

    • הניקוד אינו מיותר

      , 19/06/15 14:11

      ככל הנראה, לא רכשת מיומנות וידע בניקוד ובכלליו בצעירותך ולכן אינך מבין את חשיבותו (וככל הנראה, גם היסטורי לא למדת).

      כיתבי הקודש (תורה, תלמוד ועוד) הינם נעדרי ניקוד היות שהלומדים בהם רכשו את היידע בניקוד והגייה בצעירותם ואינם זקקוקים לא בהגיעם ללימוד כיתבי הקודש.

      לעומתם, ''צברינו החמודים'' (ברובם) אינם מסוגלים לקרוא חומר בצורה שוטפת ורהוטה וכתוצאה מכך רבים לוקים בהבנת הנקרא וקריאתם ודיבורם עילגים ודלים.
      הם לא את היידע בניקוד והגייה בצעירותם.

      IP: 79.179.186.91 דווח על תגובה זו

      • אז? אולי נלמד אנגלית באלפבת רוני? או שעזוב ניקוד בכלל

        מוש השור, 20/06/15 04:37

        למה שלא נחזור לעברית קדומה (כתב דעץ) או אולי אלפבת ארמי הרי אלה הם הכתבים שבהם נכתבו רוב כתבי הקודש.

        הניקוד ''הומצא'' או לייתר דיוק הוכנס לשימוש בכתבים עבריים רק במאה התשיעית לספירה. מקורו בכלל בניקוד השומרוני, וגם הוא עבר מיליון ואחת ווריאציות, הניקוד המודרני איננו הניקוד הטברני או הניקוד הבבלי של ספרות חז''ל.

        מטרתו של הניקוד הייתה שימור הגיה של השפה העברית כאשר השפה שימשה כשפת קודש בעיקר ולא כשפת הארץ.

        כיוון שהיום השפה העברית הינה שפה מדוברת הדבר הנכון לעשות הוא להסדיר את ההגהיה ולעשות שימוש באם קריאה ועיצורים כמו שנעשה בה במקור, כיוון שגם אם אתה מאמין בדבר כמו מתן תורה אז את התורה שלך קיבלת בלי ניקוד, את התנ''ך הראשון סגרו הקראים בלי ניקוד, והשימוש הראשון בניקוד בארץ ישראל היה ע''י השומרנים אשר בפניך הם גויי.

        IP: 86.183.12.241 דווח על תגובה זו

  • 10.

    להשכלה כללית-פרופסור ישראל אומן ,הוא איש רוח (ל''ת)

    , 19/06/15 10:53


    IP: 84.94.17.118דווח על תגובה זו

  • 9.

    נמאס.עלינו להגיב

    אאליפז וגמלאי צהל, 19/06/15 10:40

    אתה יי בעולם אוטופי אדוני...זה מה שמפריע לך? יש עבריינין בכנסצ ולא מפריע לך? יש ערימת דיירים בכנסת שאלוהים יעדע מה עושה ועולה מאוצ מליונים בשנה.. וזה לא מפריע לך?.....מעניין...אתה משכיל...יעני...במקום תתקוף מנגנון עובש זה ששיבש את חיי המדינה..

    IP: 37.26.147.180דווח על תגובה זו

  • 8.

    ''עם כוח'' או ''בלי כוח''

    , 19/06/15 10:18

    במקום ללמד את הילדים את סימני הניקוד,מלמדים אותם קשקושי ''עם כוח'' (כל התנועות פרט לשווא) ו''בלי כוח'' (שווא). הילדים לא לומדים את שמות סימני הניקוד.
    הם מתחילים ללמוד לכתוב בגן בשגיאות גרפיות, והטעויות מתקבעות. ולא חסרים מורים לשפה (למה לא לקרוא לזה ''עברית'' כמן פעם?) שמדברים בשגיאות מחרידות בעצמם.

    IP: 79.183.163.204דווח על תגובה זו

  • 7.

    פרופ' אמן יותר צודק מצודק

    , 19/06/15 10:17

    גם בכתיב השתרשו שגיאות גסות ביותר

    IP: 89.139.189.186דווח על תגובה זו

  • 6.

    סליחה, בחיים צריך לכתוב מכתבים, לא לחפור בהיסטוריה המאובקת של המפיק

    , 19/06/15 10:04

    סליחה, הילדות שלי לא צריכות לבזבז את ילדותן על ההיסטוריה המאובקת של המפיק ושל החטף-פתח. הן צריכות הכנה לחיים: לנסח מכתב, לקרוא יצירה בשעות הפנאי.

    יש לאפשר התמחות למי *שמעוניין* בכך, למשל מי שרוצה להיות עורך ספרותי או חוקר מקרא.
    אבל אין סיבה לענות בכח את מי שחולם להיות מהנדס אוירונאוטיקה או לעסוק ביבוא צעצועים. אם המורה הנכבדת י' מזדעזעת מהבורות - שתתכבד ותסביר מהם מרחבי הילברט, נראה אותה.

    נוצרת תחושה לא נוחה שהשוק מוצף במורים בעלי ידע מאובק ולא רלוונטי, שמחפשים פרנסה בכח - על גבם של ילדים.

    IP: 109.66.195.175דווח על תגובה זו

    • ורצוי שהם יהיו באנגלית. הנה חסכתי לך עוד מעמסה תרבותית

      , 19/06/15 11:28

      מי כותב מכתבים?! מזמינים בסמון X.

      IP: 77.126.186.188 דווח על תגובה זו

  • 5.

    בכיתות הנמוכות קוראים עם ניקוד ,אבל אין הבחנה בין פתח לקמץ

    מוטי, 19/06/15 10:04

    אפילו המורים שמלמדים בכיתות האלה לא מנקדים נכון . למשל הם כותבים את המילה פרה בשני פתח במקום קמץ או אחד פתח ואחד קמץ. או המילה ספר בשני סגול או בשני צירה. במקום צירה וסגול . סֵפֶר

    IP: 84.94.75.218דווח על תגובה זו

    • מוטי כמה אתה מרוויח? 90% מהמורים מרוויחים מינימום ומפוטרים כל שנה (ל''ת)

      מה אתה מצפה משכר מינימום ו 0 בטחון תעסוקתי, 19/06/15 11:54


      IP: 199.217.118.201 דווח על תגובה זו

  • 4.

    אלף קמץ אה.בית קמץ בה.גימל קמץ גה.דלת קמץ דה.מי שמע?מי ידע?

    , 19/06/15 10:00

    כל חוקרי הלשון והוראת הקריאה חושבים כי הם המציאו את הגלגל.בסוף יגיעו שוב להוראת הקריאה של המורי הזקן.

    IP: 95.86.74.23דווח על תגובה זו

  • 3.

    רשת ב הורסת את השפה העברית! (ל''ת)

    , 19/06/15 09:55


    IP: 192.117.13.30דווח על תגובה זו

  • 2.

    אני תמיד נבוכה מלשמוע את הדור הצעיר קורא בהגדה של פסח (ל''ת)

    צודק, 19/06/15 09:49


    IP: 84.111.5.155דווח על תגובה זו

    • בדיוק ומדובר בסטודנטים מצטיינים בעברית ירושלים - לא סתם (ל''ת)

      0 לימוד, 19/06/15 11:59


      IP: 199.217.118.201 דווח על תגובה זו

    • חשבת שאולי דור ההורים שלך היה נבוך כשאת קראת בהגדה בזמנו?

      , 19/06/15 14:10

      חכמה גדולה על ילדים

      IP: 213.57.51.38 דווח על תגובה זו

  • 1.

    חכמים האדם

    , 19/06/15 09:31

    מי מי אתה בכלל טפש מנשק מזוזות. כך בכול אופן החכמים באדם טוענ. אומרים. אז חבל על הזמן להתייחס למה שאתה אומר

    IP: 2.54.169.175דווח על תגובה זו

    • בגלל זה פרוסור אומן זכה בפרס נובל ואתה לא (ל''ת)

      , 19/06/15 11:25


      IP: 37.26.147.224 דווח על תגובה זו