• 102.

    חבר שלי היה שם ואמר ש...

    אבי, 28/10/12 00:34

    אני מצטט אותו:
    ''שברו עלינו שידריות עץ כדי לבחון את היציבות שלנו.
    לא התעללות ולא נעליים- הכל באוירה טובה.


    בקיצור מישהו הגיש תלונה, והצבא החלבי שלנו הכניס את המפקדים לכלא, פיזר את הפלוגה חודשיים לפני סוף ההכשרה, זרק עלינו סיכת לוחם והעלה אותנו לקו.
    ביזיון..''

  • 101.

    אני הייתי שם, ל-94 את מייצגת את כל הפלוגה

    מהחיילים שהוכו, 20/10/12 19:54

    אני הייתי שם ואני יודע מה קרה שם יותר מכל טוקבקיסט יפה נפש פה. תדעו לכם כולכם שכל העניין יצא מפרופורציות לגמרי. אין ספק לאף אחד מהפלוגה שלא היה שם שום מימד כלשהו של התעללות. נכון שאגרופים ושדריות וקצת הגזימו וקרה כאן משהו לא בסדר, אבל זה לא קרוב אפילו להתעללות. אנחנו אוהבים את המפקדים שלנו אהבת נפש, וכולנו המומים מהכיוון שאליו זה התפתח. אף אחד לא דמיין שזה יגיע למצב הזה, וכל הפלוגה עכשיו שבורה. חתכו לנו את המסלול חודש וקצת לפני הסוף, פרקו את הפלוגה, ''זרקו'' לנו סיכת לוחם באיזה טקס אומלל בלי הורים ובלי כלום. חלק חשבו בכלל שהטקס היה עוד חזרה. כל מי שהואיל בטובו לדאוג לנו ולערוף ראשים למפקדים שלנו, אז תודה, רק הזקתם יותר. קרעתם אותנו מהמפקדים שלנו שאנחנו כ''כ מעריכים. ובמוד''ש זה קריטי, כי אנחנו עולים בצוותים אורגניים לקו.
    אף אחד מהפלוגה לא הלשין בעצמו. כל אחד מאיתנו שסיפר לאמא/חברה/וכו' שם לב שכשמספרים את זה החוצה, זה נשמע מזעזע. אני אישית הרגעתי את אמא שלי ואמרתי לה שהכל בסדר גמור, אבל כנראה מישהו אחר נכשל במשימה. גורם חיצוני לנו הוציא את הסיפור לתקשורת, ובכך הרסתם אותנו. תודה לכולכם.

  • 100.

    התעללות? די לבכות

    ..., 20/10/12 17:30

    מפונקים.

  • 99.

    מעכבר הר

    עשינו צבא, 19/10/12 11:29

    למי שרוצה להיות לוחם שיבדוק קודם את פירוש המילה לוחם ושלא יהרוס את השם של הצבא שלנו בפניה בוכיה לעיתונות היכו אותי תחשבו מה עשיתם לעזאזל אגו מסריח

  • 98.

    עשר שנים בכלא ולא עשרה ימים כמו שקיבל המ''פ

    דורון, 17/10/12 20:26

    רק כך תיפסק התופעה המכוערת הזאת

    • נכון! כמה שנים טובות בכלא, כולל אגרופים (ל''ת)

      WTF, 18/10/12 12:09

  • 97.

    די לצה''ל רכרוכי

    יוני, 17/10/12 14:18

    קודם כל, מי קורא לחיילים רכרוכיים טועה- מדובר בלוחמים שלפי הכתבה אף אחד מהם לא הגיש תלונה ומותר להם לספר בבית מה קרה. גם אני הייתי בפלוגת גולן, אני מכיר את המפקדים והקצינים בחייל ואין לי ספר שמדובר בניפוח של הסיפור. נכון- מדובר באלימות, אבל עם כל הכבוד לחיל החינוך, צה''ל הוא צבא ולא בית ספר, ובמדינה שלנו חיילים רכרוכיים זה לא פחות מסכנה קיומית. המכות ברגליים ובבטן מחשלות חיילים וזו הדרך היחידה להפוך אותם לחיילים טובים וחזקים שיסתערו כשיגידו להם. הדבר היחיד שלא מתחבר לי בתור חייל לשעבר בבפלוגה הוא השבירה של שדריות. במקום לציית לתקשורת צה''ל היה צריך להעלות את הרס''פ מת''ש ולהתעלם מהעיתון, לא יתכן שהקצינים הבכירים שלנו מקבלים פקודות מעיתונאים רודפי רייטינג.

    • מזבוב פיל

      עשינו צבא, 19/10/12 11:19

      מילים כדורבנות

  • 96.

    ''הכצעקתה'' מחזקת את ידי המפקדים ביחידת גולן

    אמא של, 17/10/12 12:30

    כאמא של חייל ביחידה זו, הנושא חרג מכל פרופורציה.
    צריך להצדיע למפקדים ולקצינים שתורמים לצבא ולמדיה שומרים על ילדינו ומשקיעים בהם
    באופן אישי מורידה בפניכם את הכובע
    מעדיפה שירביצו לבני באימון (בצורה מבוקרת כמובן) מאשר יגיע לקרב ולא יידע מה לעשות

    חזקו ואמצו אנחנו איתכם

    • האמא של, את חולת נפש (ל''ת)

      לעיף את המפקדים, 18/10/12 00:15

      • מזבוב פיל

        עשינו צבא, 19/10/12 11:20

        אולי כשתתבגר תבין

    • לאמא של: חבל שאת לא עברת את המכות שתביני מה זה?אני מורידה בפנים של (ל''ת)

      החיילים את הכובה שלא שתקו, 18/10/12 12:13

    • אם את אמא צריך לשלול ממך את האמהות

      אבא של חייל, 22/10/12 09:49

      נורא קל להסתתר מאחורי שם..

  • 95.

    חרטה אחת גדולה

    מזועזעת מההורים, 17/10/12 12:02

    שדרית שנשברת, זה לא דבר כואב.
    לא שלחתם את הילד לחטוף מכות?! הילד בצבא, קצת חוסן נפשי זה דבר טוב , לפני שהוא נכנס לשטחים וכפרים ערבים, שלא ידועים בידידותיות שלהם.
    חוץ מזה, הילד ששברו עליו שדרית, הרגיש שצחקו עליו ונפגע לו האגו והוא החליט לקחת את זה הלאה ולנפח את זה. הילדים שלנו לא מטומטמים, הם יודעים מתי משהו לא בסדר, ואם כולם פרט לחייל שהרגיש שהושפל שתקו- כנראה שאין שם כלום! לכולם בצבא יש סימנים כחולים, מהנשק והמחסנית.
    התגובה של ההורים מוגזמת ומנופחת, לדמות תרגילים של שבי וחטיפת נשק זה נחוץ.
    ואיך שההורים מגיבים לזה , מזיק ולא מועיל לאף אחד

    • חרטה אחת גדולה

      אורית, 17/10/12 13:31

      צודקת ב100%

      מתי שצריך באמת, זו חובתם של ההורים להתערב אבל מתי שלא צריך זה רק גורם נזק

      • מפקדים מתעללים חיילים תמימים (ל''ת)

        דיייי לאלימות, 18/10/12 00:17

  • 94.

    התעללות בחיל איסוף קרבי - גולן

    אורית, 17/10/12 11:07

    גם הבן שלי שייך לפלוגה המדוברת

    מדבריו מצטייר אירוע שאינו חמור כ''כ כפי שנכתב בכתבה, לדעתו וממה שהבנתי גם לדעת חבריו הקרובים לא הייתה התעללות אלא חלק מאימון , הם לא רואים בכך פגיעה אישית אלא חלק מתרגולת של לוחמה בשטח בנוי.





    ברצוני לציין שהמפקדים של בני הוכיחו את עצמם עד היום כמפקדים מקצועיים מסורים ודואגים לטובת החיילים בכל התחומים והערכתי נתונה להם במלוא מובן המילה



    אני חושבת שהתגובה לאירוע יצאה מכל פרופורציה , הוטלו עונשים כבדים על הקצינים והמפקדים שנראים לי אישית מוגזמים ונראה שלצבא , במקרה הזה, היה חשוב יותר ''לרצות'' את התקשורת מאשר לבדוק לעומק ולתת גיבוי לאנשיו.



    ההכשרה של חיילים עם הרבה מוטיבציה הסתיימה באמצע , ללא מסע ''סיכה'' ללא טקס סיום וללא המפקדים שהיו ה''אבא'' וה''אמא'' של החיילים במשך 7 חודשים.



    אני משוכנעת שמה שקרה יכול לגרום לחיילי הפלוגה לרצות להישאר ''ראש קטן'' ולא לשאוף לתפקידי פיקוד והליכה לקצונה וזה חבל מכיוון שמדובר בחיילים איכותיים מאד.



    זו דעתי האישית בלבד , לא מייצגת אף אחד אחר



    מקווה שגם הצד הזה

    • בושה וחרפה לצהל שזה מה שקורה

      ריקי, 19/10/12 19:18

      הבן שלי נמצא בחיל איסוף קרבי ואמנם הוא מאשר שהאוכל גרוע ובאמת הוא ירד 5 קילו במשקל הוא חזר הביתה רזה וכחוש, הוא לא היה אוכל בבסיס כלום ולא פעם התלונן בפני מפקדיו שהוא לא יכול לאכול אוכל שאפילו חיה לא תנגע בו. הייתי שולחת לו עוגיות וחטיפים ומזה הוא חי בצבא בושה וחרפה לצהל שלו דואג ללוחמים לאוכל טוב. אים זה היה תלוי בי כבר לפני חצי שנה הייתי פונה לעיתונות. הגיע הזמן שיהיה כתבה.

  • 93.

    מדוע העלמתם את התגובות שלי האחרות לגבי המחדלים המזעזעים הללו

    פקק תנועה , 17/10/12 09:57

    שהגיע הזמן שיעברו ועדת חקירה ותוצאות בהתאם לבעיה איומה זו

  • 92.

    אנחנו לא צבא של חוליגנים וחורנים (ל''ת)

    פקק תנועה , 16/10/12 10:05

  • 91.

    לקבל מכות זה כבוד ? מסתבר שמגדלים דור של דפוקים אבל עם כבוד. (ל''ת)

    משה, 16/10/12 08:08

  • 90.

    המפקדים עשו פה עבודת קודש!!

    לוחם עבר בחיל, 16/10/12 00:56

    אני גם הייתי לוחם בחיל ועברתי את האימונים האלה בעצמי ואני מאמין שכל לוחם בצה''ל חייב לעבור את זה. צבא זה לא גן ילדים ולא הולכים ללטף שם אף אחד. מכינים את החיילים האלה למלחמה, וככל שמחשלים אותם יותר כך משתפרת חיילות הפרט שלהם והם נהיים לוחמים טובים יותר שיכולים לשרוד ולנצח בקרב. לא סתם איש צבא חכם אמר ''קשה באימונים, קל בקרב''.
    אז הורים יקרים לחיילים לוחמים, צר לי להודיע לכם את זה, אבל זה שאתם לא נותנים למפקדים ''לקרוע'' לבנים שלכם ''את התחת'', אתם בעקיפין מסכנים את חייהם בעימות הצבאי העתיד לבוא. כדאי שתפנימו את זה.
    להעניש את המפקדים האלה זה ביזיון לצה''ל, וזה כבר לא הביזיון הראשון שקרה.
    אז מפקדים וקצינים יקרים, תקבלו את העונש בראש מורם. הבעיה היא לא אצלכם. הבעיה היא בחברה שלנו שמזמן כבר איבדה את הצפון.

    • אם היית בחייל הזה היית אמור לדעת

      אם היית שם, 16/10/12 13:01

      שהם לא באמת יצטרכו את כל זה כי הם רק הולכים לעשות את התפקיד שלהם ולא נפגשים בשום אויב ושום דבר מסוכן שהם צריכים להיות ''מחושלים'' ככה בשבילו.
      תפסיק לדבר שטויות.

      • זה לא נכון, לא כדאי לפרט. (ל''ת)

        אני שם, 17/10/12 06:22

    • לוחם עבר בחיל: כמה אתה משלם היום לפסיכאטר שלך, מגדלים דורות של (ל''ת)

      חולי נפש בארץ, לא להיתגייס, 18/10/12 00:24

  • 89.

    איזה בכיינים!!

    Y.F., 15/10/12 18:54

    נמאס כבר מחיילים הנקבות האלה זה פשוט לא ייתכן שמקצת מכות יעשו כזה סיפור גדול!
    אין מה לעשות צבא זה לא פיקניק וגם עלי שברו לא מעט שידריות וחזרתי עם סימנים כחולים..
    עוד מעט גם יאסרו על זחילות כי זה עושה פצעים במרפקים!!
    וההורים האלה גם כן, מה הם חושבים שהילד שלהם יצא חייל אם לא יחשלו אותו??
    זה נשמע כמו אימון נורמאלי לכל דבר ולדעתי סתם עושים הר מכל עכבר מושתן של כרמלה מנשה הזאת... צריך לעשות על זה עצומה או משו שתתיר לחנך חיילים בצורה קרבית ולא כמו באיזה חוג באלט!!

  • 88.

    בושה וחרפה !! להעיף לאלתר את המפקדים (ל''ת)

    שיר, 15/10/12 15:22

  • 87.

    מה זה הקצינים האלו? זה לא קצינים זה עבריינים במדים!!!!!! (ל''ת)

    לא יאומן שהם עוד חלק מהצבא..........., 15/10/12 15:17

  • 86.

    הביריונות היא של התקשורת

    אבא לחייל, 15/10/12 15:16

    זה פרסום רשלני של עיתונאי שמחפש רייטינג. אין כאן אלימות או התעללות. סך הכל רצון של מפקדים לחשל את החיילים ולהכינם למצבים בהם יעמדו מול גורם עויין. כמובן שהפרופורציות משתנות כשמדובר בהורים. יש דרך לטפל ולבדוק ארועים - נציב קבילות חיילים ולא לרוץ לעיתונות.

    • הבריונות היא של התקשורת

      אורית, 17/10/12 12:24

      מסכימה ב100% חוסר אחריות לפרסם כזה דבר לפני שעושים בדיקה יסודית , רק על סמך איזה פניה של חייל ''רגיש''

  • 85.

    מה שלא הורג אותך מחשל אותך (ל''ת)

    מירי, 15/10/12 14:01

  • 84.

    ביזיון

    חברה של.., 15/10/12 13:35

    זה גועל נפש החיילים האלה מוציאים את הנשמה שלהם בהכשרה הכל כך ארוכה הזאת עם חוסר אוכל בסיירים כי לא מספיק דואגים להם עם לחם עם עובש ועם מכות.
    בימים שהם בבית שזה יומיים אחת לשבועיים הם צריכים להנות ולבלות ולא לא לרצות ללכת לים למשל כי יש לו כחולים בגב.
    צריך להוריד בפניהם את הכובע על מה שהם עושים שם !
    פשוט מזעזע איך שמתייחסים אליהם ואיך שמזלזלים בהם ומשחקים איתם !
    כל אחד ואחד שם יותר איכותי מהשני וכולם משקיעים את הנשמה שלהם כל שניה ושניה וכולם פשוט אומרים שככה זה ושהם סתם בוכים.
    כולם שוכחים שהם רק בני 19 והם גם צריכים קצת יחס חם ואוהב והערכה על מה שהם עושים ושהם לא בורחים מזה והולכים להיות ג'ובניקים שלא עושים כלום כל היום בקריה.
    פשוט ביזיון למדינה שלנו שככה מתייחסים ללוחמים שלנו!

  • 83.

    כשהבריונים צועדים בסך..הקורבנות מתחלפים ,והתחפושות גם כן

    שלטון הרשעות, 15/10/12 12:54

    במסווה של כל מיני משימות, נופלות מסיכות הרשעות מנערים שקבלו סמכות על אחרים.
    מקומם של כל מפקדי הפלוגה מאחורי הסורגים, עם פרסום שמם בכל צה''ל, כדי לוודא שהבא בתור, יחשוב פעמיים לפני שיפעיל רשעות על חיליו.

  • 82.

    ואולי הפעם יעיפו את כל הקצינים והמפקדים הבכירים שיודעים ושותקים (ל''ת)

    הגיע הזמן. בכפיר לא עשו כלום, 15/10/12 11:55

  • 81.

    אם זה מה שקורה בצהל אז אסור להתגייס ליחידות קרביות (ל''ת)

    פקק תנועה , 15/10/12 11:16

  • 80.

    הייתי בחיל עוד במתכונת קצת שונה שלו וגם אני עברתי את זה, די לבכות!

    אלון, 15/10/12 09:38

    לי ולבנמחים שלי זה לא היה 40 דקות, אלא 4 ימים של אימון לו''ז, ששברו עלינו שידריות וקיבלנו קצת מכות, כמו כל לוחם שהיה צריך להגיע ליחידה מסויימת בחיל הזה.
    די לבכות, זה היה אחד השבועות הכי מחשלים שהיו לי, והפכו אותי ללוחם טוב יותר, למי שלא מבין את הקשר בין חישול ללוחם טוב יותר כנראה שלא היה לוחם.
    מה אתם רוצים שנגיע למלחמות וכל פעם שחייל יקבל מכה ברגל הוא יעצור ויתקשר לאמא? מספיק להיות במילואים היום ולראות את ההבדלים בין המחזורים הוותיקים לחדשים, והמצב נהיה רע משנה לשנה כי החיילים נהיים מפונקים.
    הבעיה היחידה פה היא שהם עשו את זה בבא''ח ולא חיכו לשלב של האימון האחרון של החיילים שמגיעים לפלוגה מסויימת בחיל

    • אלון, בושה שלא התלוננת על כך. במה אתה מתגאה? באלימות? (ל''ת)

      בושה לצבא שאלה מפקדיו, 15/10/12 11:54

      • זה נעשה בצורה מבוקרת

        אלון, 15/10/12 12:14

        חייל יכול להיפגע במסע בדיוק כמו שהוא יכול להיפגע מסדנת חישול, אם עושים את הדברים בצורה מבוקרת ככל שאפשר.
        לפי התדהמה של אנשים פה, אני לא יודע איך הצבא אמור להיראות.
        אני לא אומר שצריך להרוג במכות חיילים כל הזמן, אבל שבועות שבהם מגיעים לפיקים ודרגת עצימות גבוהה זו חובה כדי שיחידות לוחמות יוכלו לעשות את עבודתם.
        שוב לא מצדיק אלימות סתמית כמו פז''ם, וסתם למען שעשוע,זה גועל נפש. אבל כשזה נעשה במסגרת אימון, כמו המקרה פה, למטרת חישול ויצירת לוחמים שיהיו טובים יותר מהאויבים שלנו, זאת חובה.

        • צודק!!!! חיילים קרביים עוברים את זה במסגרת אימון וזה לגיטימי.

          חיילי שוקולד לא מתאימים לקרבי!!!, 15/10/12 17:18

          וחייל שמקטר, מקומו בקרייה ולא בחיל קרבי.

          • ממתי מיתנהגים בצורה כזו במיסגרת של גוף ציבורי וביחוד בגוף ציבורי

            פקק תנועה , 16/10/12 10:03

            שהאלימות שבו היא המיקצוע הראשי שלו זה לא מספיק לכם אתם עם על מזוכזיסטים ואגואיסטים או בני אדם שפויים יש גבול לכל דבר גם באלימות ובטח זה לא מגיע לחילים בצבא וביחוד כשמגיע להם קוד היתנהגות חברתי נורמלי ושפוי ולא של חיות אדם ושל חוסר נומליות חברתי אתם לא ילדים קטנים וגם שם זה אסור אחר כך כולם מיתלוננים על מוסר וחינוך ציבורי ואישי ירוד וכושל בחברה הישראלית על כול גווניו המגוונים

          • אנשים כמוך שאומרים שיתעללות זה לגיטימי = אנשים מכים=חולי נפש (ל''ת)

            לעיף כל המתעלילים מהצבא, 18/10/12 00:29

  • 79.

    חיילים בכיינים- צבא כוסיות (ל''ת)

    גד, 15/10/12 08:26

  • 78.

    רק גברים יכולים להרביץ אחד לשני

    ליאת, 15/10/12 07:47

    ולחשוב שזה עושה אותם חזקים וגבריים.

    חבל שהם לוקחים את זה צעד קדימה וגורמים לכל המלחמות באנושות. תישארו בנינג'גו ובמונסונו (למי שלא מכיר, זה סדרות מלחמה לילדים) ותנו לנשים לנהל את העולם, הוא יראה הרבה יותר טוב.

  • 77.

    קוראים לזה ''סדנת שבי'', לפחות בזמננו.

    דורון, 15/10/12 07:46

    ולפי איך שצה''ל נראה היום, כדאי שכל הלוחמים יעברו סדנה כזו.

  • 76.

    זה צבא ולא קייטנה

    עמיר חלבי, 15/10/12 07:35

    תגידו מה יהיה בשבי, כרמלה תעזור??????????????

  • 75.

    המפקד מכה אותך- תחזיר לו !!! (ל''ת)

    אמא לחייל, 15/10/12 07:13

    • צודקת 100% תחזירו!

      נעם, 19/10/12 14:07

      ביזיון איך שהמפקדים מתנהגים, זה לא היה חלק מ''סדנת שבי'' ולא נעליים.
      המעשה הזה בוצע בלי קשר ללו''ז ובאופן מודע, המ''פ אפילו לא היה ביחידה בזמן האירוע.

      חיילים, תתחילו להתעורר - מפקדים מרביצים לכם - תרביצו בחזרה!
      ביזיון בצה''ל.

  • 74.

    צבא של בכיינים וכיסוי תחת

    Bk, 15/10/12 07:12

    אני עוקב אחר מה שקורה ביחידה הזו כבר מעל שנתיים.... מקרוב. כחייל קרבי במיל עם הרבה שנים של וותק , מה שיש לי לאמר זה שזה הפך להיות צבא של בכיינים...ה״ילדים״ מפונקים... המפקדים לא יכולים לפקד... והאמהות שומרות שהילד לא ישרט חלילה.... וביום פקודה כולם יכנסו מתחת לפוך.... וניתן לאמהות שילחמו בשבילנו.... ביזיון שאין כדוגמתו... הסחף הזה חייב להיעצר.... הצבא הפך לקייטנה... עוד מעט גם יבקשו שוקו ולחמניה בהפסקות.... ליבי עם החיילים והמפקדים..... חפשו הכותרות והבכיינות המתמשכת משתקים אותנו, יוצרים סטנדרטים חדשים ויוצאים מכלל פרופורציה.... אני תקווה שלמישהו בצבא יהיו ביצים מספיק גדולות לעצור את זה.... פשוט ביזיון מתמשך ובכיינות לשמה

    • להתגאות באלימות זו טפשות, איוולת וטמטום גמור. גם אותך צריך לזרוק מהצבא (ל''ת)

      בכיין אתה וגם טיפש, 15/10/12 11:56

  • 73.

    איזה אפסים החיילים המוכים, יש להם רובים, שיחסלו את המפקדים שבגדו בהם (ל''ת)

    הגיע הזמן למעשה, 15/10/12 07:11

  • 72.

    בושה גדולה (ל''ת)

    אור, 15/10/12 07:06

  • 71.

    הצבא מתעלם מהאלימות, והמפקדים לא נענשים וזו התוצאה (ל''ת)

    עדיף לא להתגייס, 15/10/12 06:58

  • 70.

    כשמפקד צהוב חייל כוסון אמא הסטרית וכתב משועמם נפגשים (ל''ת)

    אבא של, 15/10/12 06:12

  • 69.

    לא אתן לבני להתגייס (ל''ת)

    עד כאן!, 15/10/12 06:12

    • איך תתן לו? אתה בן 15.... (ל''ת)

      דורון, 15/10/12 07:46

    • צודק בהחלט. (ל''ת)

      לאה, 15/10/12 07:46

  • 68.

    חייל נשבר מנטאלית ובתור נקמה על שנכשל רץ לעיתונות ולכל העולם

    נראה לי שזה המצב כאן, 15/10/12 06:03

    ככה נדמה לי
    החיילים ביחידות מיוחדות עוברים לחצים עצומים בכדי לדעת כיצד יגיבו בלחצי האמת היותר עצומים!!

    יש שנשברים וזה טבעי מאד -- אבל לא מקובל לרוץ לעיתון ולעשות בלגנים על גאווה שנשברה!!!

  • 67.

    יש שלבים של שבירה מנטאלית - חייל נשבר ובוכה לכל העולם

    אמא אמא כואב לי, 15/10/12 06:00

    חיילי יחידות מיוחדות עומדים במצבים קשים ביותר - ומכינים אותם לכך ע''י העמדגה במצבים קשים ביותר בעיקר מנטאלית וגם פיזית

    השלבים הללו קשים מאד ותמיד יש אנשים שנשברים ! ואין בכלל טענה על כך וכל הכבוד לחייל שהגיע לאן שהגיע במסלול!!!

    הבעיה שהוא רצץ לעיתון לבכות - זה מתוך נקמנות! וזה ממש לא לעניין!

  • 66.

    מה זה קיבינימט שדרית,ולמה עושים עניין מכל שטות?אנחנו לא גרים בשוויץ

    קוקולוקו, 15/10/12 05:58

    לא מכיר את היחידה הזו אבל יש אימוני קרב מגע ויש סדרת שבי ועוד...סיטואציות שבהם אוכלים קצת מכות כחלק מהאימון והחישול של החייל הקרבי.אם למישהו מהתיפיפים שבגובות יש ספק שחיילי יחידות מסוימות לא אמורים לאכול קצת מכות כחלק מהאימון שילך לגור בשוויץ.כל אחד מוזמן לקרוא ספר על בוגרי השבי המצרי או הסורי ולהסיק מסקנות.

  • 65.

    הרמטכל אתם נרדמתם בשמירה קדימה לעשות סדר

    זה צבא ההגנה לישראל, 15/10/12 05:48

    בושה וחרפה להעניש את הערסים לאלתר

  • 64.

    מזה הכו באכזריות? כיווצו חזק את העיניים ועשו בהה! (ל''ת)

    חיילים חייבים בטוהר. רק לראש ממשלה מותר לשדוד., 15/10/12 05:25

  • 63.

    אין חדש תחת השמש

    דור חדש, 15/10/12 05:13

    קצת חטפו לא קרה כלום! אין כמו אימון ספיגה על הבוקר... עכשיו הם חשו כאב ''סטרילי'' שום דבר לא יזיז להם כשהמציאות אליה הם נכנסים תפתיע אותם! הם לוחמים לא ילדות עם נשק בהצלב...

  • 62.

    ואחר כך שואלים למה עולה % המשתמטים (ל''ת)

    פשוט ביזיון, 15/10/12 04:44

  • 61.

    בחיים לא שולחת את הילדים שלי לצבא

    עדי, 15/10/12 01:55

    חבורה יש ילדים מטומטמים שחיים בסרט שצה״ל מעניק תעודת גבריות על טמטום

  • 60.

    למה ההורים לא תובעים את צה''ל בתביעה אזרחית?

    ביזיון, 15/10/12 01:55

    יש כאן עילה לתביעה במיליונים. ההורים צריכים לשכור עורך דין ולקרוע את צה''ל בבית משפט. ולתבוע אישית את המפקדים המתעללים!

  • 59.

    חבורה של כוסיות. אח''כ מתפלאים איך איבדנו את ההרתעה. (ל''ת)

    לוחם, 15/10/12 01:34

  • 58.

    כמה עצוב!!!

    sad, 15/10/12 01:10

    אח''כ מתפלאים למה אחוז האזרחים שמתגייסים יורד!

  • 57.

    מעריב תסגרו תבסטה כבר.... די לחפש לכלוך זול ...סדרת חינוך כמו שצריך (ל''ת)

    דודו, 15/10/12 00:53

  • 56.

    ילדי היוגלי ,הדני, הפרילי והבמבה

    לגיונר, 15/10/12 00:45

    נדמה שהתגובות של ההורים ושל כמה ממשרתי הקריה קצת מוגזמות.ביחידות מסויימות ישנו שלב של סדרת שבי ובמסגרתו יש גם קצת אלימות חובה.מי שלא רוצה לעבור זאת שלא יגיע ליחידות כאלה , או שיבקש סדרה של קוסיות בבה''ד 4.בקרוב נשמע תלונות שבתרגולת אב''כ אנשים נשמו מעט גזים כשנידרשו להוריד המסכות.אם כך לא נעשה סדרת אב''כ ולא נעשה סדרת שבי ולא נעשה סדרת ים וגם לא ניצנח מפני שאמא אומרת שזה מסוכן וגם הרוח תקלקל את הפן ממסיבת יום שישי.התוצאה תהיה שנישלח את האמהות להגן עלינו.חבל שכל הצפצפנים כאן אינם יודעים מה עושים לחייל בצבא האיטלקי, הצרפתי,הרוסי,האמריקאי,או הבריטי כדי לחשל אותם.בהשוואה לצבאות אחרים אנחנו צבא של קוקסינלים שהאמהות בו מסיימות את מסע הכומתה עם ''הילדים''במשיכת האלונקות. ....בושה וחרפה.

  • 55.

    חיילים קוקסינלים!

    הגבר, 15/10/12 00:40

    נו אז מה? אז הרביצו להם ו'השפילו' אותם כביכול? אתה חייל ובאת להיות לוחם אז תהיה גבר ואל תלך לבכות להורים על כל שטות קטנה שהמפקד שלך עושה..מוד''ש גם כן

  • 54.

    ל- 36

    יודעת, 14/10/12 23:55

    איזה שטויות את מדברת. אני משרת ביחידה 3 שנים, אין אלימות והכל ניפוח של חייל אחד. כמה שהעיתונות אוהבת סקופים שנופלים אחרי שעה! בכל אופן- במקרה הנוכחי אין שחר לטענות.

  • 53.

    כל זבלן באזרחי הופך להיות מפקד בצ''הל אבוי לצבא שכזה (ל''ת)

    אאא, 14/10/12 23:55

  • 52.

    לא מרשה לבני להתגייס קצין שמרביץ מקומו בכלא מה הרמתכל נרדם

    אזרחית, 14/10/12 23:52

    הרמתכל הזה ישן יחד עם שר הבטחון שברח זה הפך להיות צבא של חולגנים פעם היה כבוד להיות בצבא היום רק פריירים הולכים לצבא או חולגנים
    שאין להם מה לעשות באזרחי

  • 51.

    עתונאי שמחפש כותרת

    ר.צ, 14/10/12 23:46

    כאם לקצין מצטיין ,מוסרי,ערכי -חסר לי האיזון בין סיפורי החיילים לעדותם של הקצינים.אין בכתבה אפילו לא שאלה או בקשת תגובה מן הצד המושמץ.הכי קל להפריח השמצות ללא הוכחות.וזו נקראת עיתונות במיטבה.אולי באמת יהיה טוב אם יפטרו את העיתונאי ויסגרו את מעריב.אני בטוחה שהסיפור מצוץ ברובו מן האצבע.סתם חייל חסר מוטיבציה ובכיין הוציא דיבתם של קציני צ.ה.ל ומפקדיו .

  • 50.

    חברה זה לא צבא זה פלוגות חולגנים אני מקוה שהבן שלי לא ילך לצבא

    אזרח שזוכר, 14/10/12 23:40

    כל מפקד שנתן מכה לחייל צריך לעוף ישר לכמה ימי מחבוש ולעוף מהצבא אולי באמת הגיע הזמן לצבא בתשלום כי מי שהיום נשאר בקבע לדאבוני
    ובאמת קשה להגיד אבל זה הזבל שבחברה כך זה נראה

  • 49.

    החיילים שהפרו את קוד השתיקה לא ראויים לשרת בצה''ל

    ירון, 14/10/12 23:34

    ישנם קודים ביחידות לוחמן של אימונים שנראה בהם לכאורה התעללות פיזית אבל המדובר בחישול הלוחם לתגובה בזמן אמת ויכולת הכלה של כאב בעת תקיפת פתע - מי שלא חווה אגרוף לבטן בפתאומיות לא יודע מה זה לחטוף התקפת פתע מהולך רגל פלשתינאי תמים שהחליט להשתגע. לתת אופציה לחיילים לבקש סליחה , לשפוט אותם ומי שלא יודה להדיח באופן מיידי. להעביר הצעת חוק להכניס הורים שמדליפים מידע מאימונים לתקשורת לחצי שנה בכלא.

    • אתה שוכח דבר אחד

      המורה להסטוריה, 15/10/12 06:35

      לא מדובר בחיילי או מפקדי לוט''ר ( שאצלם ביחידה אולי יש מקום ''לחישול'') מדובר בחיילים חלשים ולא קרביים שמיועדים לאסוף מודיעין.

      • טעות גדולה בידך

        דורי, 15/10/12 08:11

        גדוד גולן הוא הסיירת של המוד''ש.
        חיילים קרביים לכל דבר שמקבלים בסיום האימון רובאי 05 .

      • לא נכון

        דניאל, 15/10/12 09:07

        מדובר בחיילי חיל האיסוף הקרבי (מודיעין שדה לשעבר), חיילים קרביים לכל דבר...אולי יחידה פחות נחשבת, לא יותר מזה.
        וחוץ מזה, מה, ג'ובניקים לא יכולים ליפול בשבי?

  • 48.

    ביזיון

    ענת, 14/10/12 23:13

    נורא שנותנים לחולי נפש סדיסטים עם הפרעות נפשיות מהבית להיות ''מפקדים'' ככה בונים צבא של חיילים מושפלים שאמורים ''לשמור ולהגן על המדינה'' ביזיון לצבא הגנה לישראל

    • יש לבדוק מאין באו ''חולי הנפש'' (ל''ת)

      אחת, 15/10/12 06:03

  • 47.

    צריך להרוג את החיילים המתעללים (ל''ת)

    אשר, 14/10/12 22:45

  • 46.

    לא הייתה התעללות!! אלו חיילים לוחמים וזה חלק מההכשרה

    אבא לחייל מהפלוגה, 14/10/12 22:36

    בני הוא חייל מהפלוגה. בשבוע שזה קרה הוא התקשר וסיפר על החוויה (כל אחד יקרא לזה כרצונו). הוא לא התלונן כלל למרות שזו הייתה חוויה פחות נעימה עבורו. אולם הוא ראה זאת כחלק ממערך ההכשרה וקיבל זאת בהבנה. גם לדעתי התנסות כזאת הינה הכרחית ללוחמים איכותיים. כל עוד זה נעשה בגבולות הסביר וללא גרימת נזק פיזי.

    • תסמונת שטוקהולם (ל''ת)

      הנקניק מהמבורג, 15/10/12 00:40

    • אולי , אך ראוי שהצצדים יתודרכו ויבדקו ע''י צד שלישי מבקר/פסיכולוג לוודא (ל''ת)

      שלא יהיו חריגות התנהגות., 15/10/12 07:05

  • 45.

    אם הדבר נכון, אנו בשבר גדול (ל''ת)

    פרי, 14/10/12 22:28

  • 44.

    אילו המפקדים שלנו היום בצה''ל ??? עצוב ומזעזע !!! דור רקוב מהיסוד !!!! (ל''ת)

    מ''פ בגולני בשנות ה - 90., 14/10/12 22:27

  • 43.

    להעמיד לדין את כל הקצינים - עד המג''ד. להוריד בדרגה ולאסור! (ל''ת)

    חוצפה, 14/10/12 22:25

  • 42.

    התגובות כאן מלמדות שזו ככל הנראה נורמה

    יעקב, 14/10/12 22:22

    כשתת אלוף מכה מפגין בקת של רובה וזוכה לתשבוחות, אין להתפלא על כך שחיילים הופכים לקורבן של אלימות חסרת רסן. האלימות והשחיתות הופכים לכרטיס כניסה לחברה הישראלית.

    • הלוואי שכל הצבא היה ככה - כמו התת אלוף וכמו לוחמים אלו ה''מכים'' (ל''ת)

      בינתיים צבא של כוסיות עם ליפסטיק, 15/10/12 06:05

  • 41.

    מכות לחיילי האיסוף הקרבי

    אמא של חייל, 14/10/12 22:11

    בני משרת ביחידה הזו... ומתחילת השירות אני טוענת שמשהו שם לא התקין... זה לא הבן הראשון שלי שמשרת בצה''ל ועל דברים כאלה אף פעם לא שמענו. אנחנו בשלב הלחכות איך יגיבו...

  • 40.

    קצת חישול לא מזיק!

    לא מאמין, 14/10/12 21:58

    חברים עומדים מולינו אוייבים, ואנחנו צריכים לוחמים. אני מאמין שזה כמו שרונן תגובה 27 אמר, ואם זה באמת המקרה אז החיילים קבוצה בכיינית ובטוח לא כולם מסכימים עם זה אלא רק אחד שניים שניפחו.

  • 39.

    קצינים יותר רעיים מטרוריסטים של gilad shalit (ל''ת)

    זו היתעללות, זה לא אימון רגיל, 14/10/12 21:50

  • 38.

    read this

    Yuval, 14/10/12 21:49

    1970- Gdud 50

    Before every training session they asked if anyone does not feel good and can not train. There are always people who wanted to ''le'Hitparper''.
    I never raised my hand until one night in Imun Hativa I really felt weak and asked to rest. Not only my request was denied, they lough, berated, and abused me. It got to a point that in my mind I already decided to shoot one of them dead. The main abuser saw the decision to pull the trigger at him in my eyes. He was the luckiest bastard in the world.
    TO THIS DAY I REGRET NOT PULLING THE TRIGGER

  • 37.

    לשבור להם את הידיים והרגליים ולהשליכם לכלא

    מושון הגדול, 14/10/12 21:49

    פשוט חלאות אדם ! מקומם בכלא מיד

  • 36.

    חוצפה!!!! להעניש בכל חומרת הדין!!! שלא יישנו מקרים כאלה (ל''ת)

    אני, 14/10/12 21:44

  • 35.

    התעללות בצה''ל

    פרי פוקס, 14/10/12 21:41

    חיילים מפחדים להעיד ?

    מה יש לפחד ריבונו של עולם ?
    אני הייתי מקצצת את ידיהם של המפקדים , או לסירוגין עושה להם את אותו תרגיל . שמא הם עצמם שכחו , אז למה לא להזכיר להם כיצד פועלת המערכת הצבאית ?


    בושה וחרפה !

  • 34.

    לשמוע שקרוב משפחה שלך קיבל מכות זה עושה צמרמורת.

    אני, 14/10/12 21:39

    הבן אדם מתנדב לצבא, אוכל חרא, בקושי כסף. תורם למדינה. ומה הוא מקבל? מכות.
    רציני שברגע ששמעתי על זה קיבלתי צמרמורות והתחלתי לבכות. זה רק מפחיד אותי. לחשוב שאני מפחדת עליו על שהוא ילך לי במלחמה חס וחלילה ואז לשמוע שמתעללים בו בצבא, המפקדים שלו (!) זה קשה.
    וכל היפי נפש, שפוט תהיו בשקט. אתם לא יודעים איך זה מרגיש, אז אל תדברו, פשוט אל!!!

  • 33.

    אחשב שאלה רציני מי הגזים המפקדים או החיילים שסתם ניפחו סיפור (ל''ת)

    חפ''ש עד החפש''ש, 14/10/12 21:25

  • 32.

    הבהרה מהשטח

    רונן, 14/10/12 21:25

    לתשומת ליבכם,

    ממקור ראשון הובהר לי שלא היתה התעללות אלא אימון בסגנון דומה ל''קרב מגע'' שהמדריך נותן מכות לחניכים לחזק ולבחון את עמידותם. החיילים היו במצב היכון לירי ומפקדים עברו ונתנו מכות אגרןף בבטן כדי שהחייל ישאר בהיכון ולא יתקפל וזאת במטרה לחשל את החיילים. כנ''ל עם המקלות קיפלו על השריר כדי להעמיד במבחן את חוזקו של החייל.
    אני מקווה שזה רוח הדברים באמת ולא ''יפיפו את זה''. זה היה גם במחזורים קודמים וחיילים הרגישו טוב שעמדו בזה.

    • חצוף

      לילוש, 14/10/12 23:17

      דחוף את ההבהרה שלך מהשטח לאיבר עליו אתה יושב(וזה בטח לא המוח)
      בריונות ואלימות כלפי חיילים ע''י מפקדיהם אינה משהו שלא ידוע עליו בצבא.
      גם מפקד היה פעם חייל ואף אחד לא רוצה שיתייחסו אליו כך.
      הדברים האלו כמו אגרופים בחזה ובצלעות יכולים להיגמר באסון.

  • 31.

    אני בחייל הזה כבר זמן מה ולא זכור לי שהיה דבר כזה

    מפקד בצהל, 14/10/12 21:23

    היה סיפור דומה ובסוף היתגלה שהחייל והאמא הגזימו ובהרבה וסתם שלחו מפקד לכלא ..אז השאלה הגדולה מי הגזים?

    • אתה יותר טוב תשתוק!

      רונן, 14/10/12 23:45

      במקום לעסוק ביחסי ציבור תעסוק בתחקירים כיצד דבר כזה קורה עד לא מזמן היית מפקד ביהס בו התרחש האירוע

  • 30.

    שמישהו יסביר לדבילים הללו שזה לא פיקוד וזה לא צבא (ל''ת)

    אורי. ט. כרמל, 14/10/12 21:03

  • 29.

    תרגעו

    צנחן, 14/10/12 20:57

    נכון,יכול להיות שקצת הגזימו אבל לא הגיוני שהחיילים שלנו הפכו להיות כאלה בכיינים!
    אמנם אף פעם לא שברתי שדרית על חייל אבל זה לא סוף העולם ולפעמים גם קצת מחשל.
    אנחנו ציכים חיילים לוחמים ולא חיילי צעצוע של כרמלה מנשה..היא לא תהיה באחד על אחד מול המחבל...

  • 28.

    הייתי לפני 10 שנים במחזור מרץ 02 כבוד ולא היו לנו דברים כאלה

    היו כמובן השפלות מסוג אחר-אבל לא מכות של מפקדים, 14/10/12 20:51

    המ''פ בזמנו טיפל בחומרה במעשים כאלה של המפקדים

    • כלום לא ישתנה

      גם אני מחזור מרץ 02, 14/10/12 22:43

      במחזור שלנו היה חייל מיחידת דובדבן שלצערי שחכתי את שמו שהיתמוטט ומת בזמן תיזוז מוגזם...אני בכלל גולנצ'יק אבל לא אשכח כי היה עוצר אימונים בכל הצבא בעיקבות מקרה המוות.
      תיזוזים ואימונים שנויים במחלוקת כניראה תמיד היו וכניראה גם תמיד יהיו בצה''ל.

  • 27.

    לכל החוששים

    מהמתלוננים, 14/10/12 20:42

    אני מכיר את הסיפור מקרוב והוא לא הגיע לתקשורת כדי שאנשים יפחדו לשלוח את הבנים שלהם לצבא. הוא הגיע לתקשורת בגלל שאנחנו מנסים לתקן את הצבא. ואכן, צה''ל היום הוא צבא שמעריך יותר את חייליו ומתייחס אליהם בכבוד. המקרים הקשים שמגיעים לתקשורת הם החריגים והם העשבים השוטים שצריך לעקור.

    אני אשלח את בני לצבא בגאווה ואלווה אותם כך שלא ייפגעו. צה''ל מטפל היטב בחייליו בדרך כלל.

    • עד כדי כך אתה שונא את בנך? (ל''ת)

      אב חרד, 15/10/12 06:16

  • 26.

    קצינים ומפקדים הם חבר'ה איכותיים ורגישים ולא יעשו דבר כזה.

    אמא, 14/10/12 20:41

    לכן כדאי לבדוק טוב טוב את טענותיהם של החיילים....
    גם הקצינים היו חיילים פשוטים לכן אף קצין/מפקד בר דעת לא יעז לעשות דבר כזה, גם כי מצפונו לא יתן לו, וגם כי הוא יודע שאסור.
    אז אל תשפטו סתם לפני בדיקה.

  • 25.

    בכיינים

    סיירת כלשהי, 14/10/12 20:41

    בכל היחידות המיוחדות בתקופה שלי (אוג' 01) היה נהוג לנקוט באלימות מהסוג הזה וברמה הרבה יותר רצינית, קראו לזה ''חישול'' אנחנו נשכנו שפתיים ועמדנו בזה, כמו שעשו לפנינו דורות של לוחמים, לא נותר אלה לקבוע חד משמעית צה''ל התרכך! אנימאוד מקווה שאנשי הסיירות של היום עומדים בקשיים ולא בוכים כמו חיילי איסוף קרבי כוסיות. והייתי מציע למי שלא מכיר את המכשולים והדרישות הפיזיות המטורפות במצבי אמת להגיב

  • 24.

    חיילים מטומטמים. הבעיה שגם כשאוייב יורה עליהם הם לא מגיבים.

    אלון, 14/10/12 20:37

    זה אותו סימפטום של טמטום.

  • 23.

    מה זה הביטוי הבזיוני ''עבר את גבול הטעם הטוב''?

    דני, 14/10/12 20:36

    זאת אומרת להרביץ פחות חזק זה לגיטימי? בושה וחרפה. ברגע שמפקד נותן מכה עם הזרת לחייל זה מחוץ לגבול הטעם הטוב ומקומו מחוץ לצה''ל

    • צריך להבין שזה חלק מהאימון, הם לא מרביצים להם בשביל הכיף

      אבי צנעני, 14/10/12 21:08

      ולא מתוך רוע או אגו. גם ההשפלות כביכול הם חלק מהחישול הנפשי. יש מצבים של קרב פנים מול פנים וחייל שלא יודע לספוג מכות עלול להכנס להלם ולחזור הביתה בארון.

  • 22.

    להוריד את כולם לדרגת טוראי ולשלוח אותם לכלא להרבה שנים (ל''ת)

    זה מה שצריך לעשות:, 14/10/12 20:36

  • 21.

    מפקדים מנוולים, חיילים טפשים. מדוע לא הגבתם?! איזה כבוד יש פה??

    יואל, 14/10/12 20:32

    אני כחייל מיד אחרי המכה הראשונה הייתי מסיר את החולצה מהעיניים וקם. אם מפקד היה מעיז להמשיך לתקוף אותי פיזית הייתי מגיב בכח ולא עושה חשבון.

    • ואז היתה יושב בכלא עם המפקד יופי כול הכבוד חכמולוג (ל''ת)

      מפקד בצהל, 14/10/12 21:20

      • אוי לצבא

        אבישג, 14/10/12 23:18

        אוי לצבא אם אתה מפקד בצה''ל וזה מה שהגבת.

  • 20.

    ככה בדיוק צריכים להתאמן בצבא קרבי. זה צבא לא תיכון

    אבי צנעני,, 14/10/12 20:30

    ולא מועדון של הומואים. כשאני התאמנתי בקראטה בגיל 12 ו13 היינו מקבלים בסוף כל אימון בעיטה חזקה לבטן מהמאמן.
    בשלב מתקדם יותר קיבלנו בעיטות לרגליים סטירות ואגרופים. ככה מתחשלים. מה יש לכתוב על זה בעיתון? מה החדשות פה? איך אתם רוצים לנצח את האירנים והמצרים והפלסתיזים עם חיילי שוקולד? אלה החיים האמיתיים, לא משחק בקקי בצופים.

    • מסכים איתך. הנה עוד כמה רעיונות טובים:

      Agent J, 14/10/12 20:59

      בפעם הבאה, רצוי שסגל הפיקוד פשוט יביא מקלע ויתחיל לרסס אותם. זאת תהיה חוויה מחשלת ממדרגה ראשונה.

      הא? איך אני?

      • אתה אדיוט. לא נורא. זה קורה. (ל''ת)

        אבי צנעני, 14/10/12 21:14

        • לא צנעני אתה האדיוט!!! (ל''ת)

          לא צעיר, 14/10/12 22:14

        • תתחיל לחשוב קצת...

          Agent J, 15/10/12 09:34

          איך לעזאזל אתה חושב שקבוצה של תצפיתנים שחטפה 40 דקות של מכות תעזור לנו להלחם באירן? למה בדיוק זה אימן אותם?

    • אתה באמת מאמין שמכריעים את שדה קרב בבעיטות והתעללויות? (ל''ת)

      אז אני באמת חושש, 14/10/12 23:58

    • רואים שהבעיטות והסטירות שקיבלת השפיעו עליך קשות (ל''ת)

      פסיכולוג, 15/10/12 06:17

  • 19.

    מספיק כבר...ככה מתאמנים...קשה באימון וקשה גם בקרב... (ל''ת)

    צבא זה לא פיקניק, 14/10/12 20:29

  • 18.

    ללמוד להרוג זה ענין של תנופה (ל''ת)

    מתחיל בקטן, ואחר כך זה בא..., 14/10/12 20:28

  • 17.

    בכיינים

    ירון, 14/10/12 20:26

    חיילי שוקולד...מגיב 5 אני שירתתי בגולני וספגתי בשקט, כי למרות שידעתי שזה לא בסדר, ידעתי שזה יעשה אותי חייל יותר חזק וממושמע. תכונות שיעזרו לי לשמור על חיי ועל חיי חברי בשטח... חיילי משי נהיו לנו! 7 שעות שינה ואסור ככה ואסור ככה ונא ללטף אותם לפני שינה כדי שלא יהיה קשה... בכיינים

  • 16.

    אחד המפקדים באירוע

    א, 14/10/12 20:25

    פשוט ביזיון כל דבר שאומרים ישר מנפחים.
    שקר וכזב כל הכתבה הזאת
    אין בכלל שמץ של אמת
    פשוט חייל שצריך להעיף מפלוגה של לוחמים
    ולא מתאים לשם

  • 15.

    לזרוק את החילים המכים ואת המפקדים

    שוש, 14/10/12 20:06

    מה קורה בצהל מה קורה עם ההתבהמות של המפקדים כדאי מאוד לתת להם עונש מרתיע כדי שהמפקדים החוליגנים הבאים יחשבו פעמיים

  • 14.

    אני לא שולח את הבן שלי לצבא

    אבא, 14/10/12 19:57

    מדינה בזויה

    • לפאפא של בן

      מי שבזוי זה אתה, 14/10/12 20:46

      הינך חושב שכלא 4 יותר טוב משרות צבאי מסודר?

      • כשתהיה פאפא. תבין (ל''ת)

        פאפא, 15/10/12 05:47

    • אני מבטיחה לך כאמא לחיילים וקצינים בצה''ל

      רונית, 14/10/12 20:50

      שאם אכן הייתה אלימות מצד המפקדים הם יקבלו את עונשם,צה''ל לא יעבור לסדר היום.תפסיק לכנות את המדינה בכינויי גנאי זה לא יאה.

  • 13.

    את החבר שלי ישראל מקרית מוצקין הנרג עי מכ

    כפי שאני יודעה, 14/10/12 19:52

    ליפני 41 שנה הערך

  • 12.

    בתור אמא לחייל בקרבי אני יותר חוששת לפגיעת בני ע''י

    אסתר, 14/10/12 19:47

    מפקדים וחיילים בוגרים מאשר מפגיעה ע''י האויב

    • קצת הגזמת....את לא חושבת??? הבן שלך בידיים טובות.

      אני, 14/10/12 20:48

      חיילי צה''ל הם הטובים והאנושיים ביותר.
      יש לפחד מהאוייב המוסלמי האכזר ולא מחיילים, ילדים טובים בני 18-20 שתורמים את שנותיהם היפות לצבא, עם הרבה מוטיבציה.

      • לא הגזמתי . רק בפלוגה שלו מפקדים שברו ל2 חברה צלעות. כל שבוע שומעים

        אסתר, 14/10/12 21:21

        על התעללות נגד חיילים צעירים. בנוסף, יש התאבדות של חייל קרבי בממוצע כל שבועיים. במקום להתעלם מהתופעה ולהסתיר אותה מעיני הציבור צריכים לחקור אותה ולבחון מדוע זה קורהץ חייל לא מתאבד בגלל התמודדות פיזית קשה. חייל מתאבד בגלל מצקה נפשית ובד''כ כזו שנגרמת על-השפלות מצד מפקדים או חברים

        • אסתר - '' התאבדות של חייל קרבי בממוצע כל שבועיים.''

          דימה, 15/10/12 01:06

          בממוצע מתאבד חייל כל שבועיים, לא קרבי אלא כל חייל כולל אנשי קבע וסגל מנהלה. בד''כ המתאבד הוא חייל לא קרבי.
          הנתונים שאת מציגה הם לא נכונים כלל.

        • נתונים מצוצים מהאצבע

          rubi, 15/10/12 08:13

          1. אין מתאבד כל שבועיים!!! מאיפה נתון המומצא הזה שלך?
          2. מרבית המתאבדים אינם מיחידות קרביות!!!
          שוב המצאת נתון להצדיק את הפנטזיות שלך
          3. מרבית ההתאבדויות על רקע בעיות מהבית ולא מהצבא!!!

  • 11.

    40 דקות??

    דג, 14/10/12 19:42

    הם כנראה נהנו.. אחרת אי אפשר להסביר את זה שהם הוכו 40 דקות ואף אחד לא העלה על דעתו להוריד את כיסוי העיינים.

    • בדיחה

      צרוף של סדיסטים ומזוכיסטים, 14/10/12 20:28

      המזוחיסט מבקש מהסדיסט: תרביץ לי 40 דקות?
      המזוכיסט משיב: דוקר ארביץ לך רק 20 דקות..
      בית משוגעים הצבא הזה.

  • 10.

    להכניס לכלא לשלוש שנים מינימום את המתעללים (ל''ת)

    צפוני, 14/10/12 19:42

  • 9.

    לא להתגייס.הצבא הזה לא מסוגל לשמור על בנינו (ל''ת)

    אבא זועם, 14/10/12 19:39

    • שתוק ותחשוב מה עם לא יתגסו יותר חילים

      מפקד בצהל, 14/10/12 21:17

      אני רוצה ליראות את המילואים עושים משהו עוד 10 שנים כולם כבר יהיו זקנים

      • אם אתה מפקד אני צנצנת

        הורה לחייל אחר, 14/10/12 21:50

        ואם כאן אז בושה לך ולצה''ל שאלו מפקדיו.

  • 8.

    חמנאי ניצח ללא יריה אחת (ל''ת)

    יוסף, 14/10/12 19:30

  • 7.

    הקצין: לכלא. הורדה לדרגת טוראי. שחרור מהצבא ללא תנאים בסוף הכלא (ל''ת)

    רחל, 14/10/12 19:28

  • 6.

    לו זה היה בגולני, החיילים היו מכים אותם חזרה...בושה וחרפה. (ל''ת)

    דלית, 14/10/12 19:24

  • 5.

    לא צריך להתגייס

    טל, 14/10/12 19:24

    לא צריכים לעשות צבא במדינה המגילה הזאת משפילים חיילים , משכורת שהיא לא נקראת אפילו בדיחה , אוכל שגורם למחלות ורופאים שגם שאתה בא להם עם 41 מעלות חום חושבים שזו הצגה לגימלים , כדאי להשתמט

  • 4.

    חיילים תהיו חזקים

    יוני, 14/10/12 19:24

    בושה מה שקרה שם אני לא הייתי מוותר על זה להרביץ ולא להגיד מראש זה בושה מה שקרה !!!

  • 3.

    חבל שככה ניראים הקצינים הזוטרים בצה''ל ..ולמזלינו מולינו ערבים .לא ארופ (ל''ת)

    גדי, 14/10/12 19:22

  • 2.

    שאלה עקרונית.האים מישהוא ניפגע פיזית? (לא מדבר על כחולים וכו.) (ל''ת)

    או שזו סתם בכיינות?, 14/10/12 19:20

    • אם ירביצו לך 40 דקות?

      שאלה עקרונית, 14/10/12 20:25

      יהיו לך כחולים ולא תבכה? אף אחד לא בכה.

    • זו אכן בכיינות...אף אחד לא נפגע פיזית מדבר כזה. (ל''ת)

      גם הבן שלי עבר את זה., 14/10/12 20:50

      • הבן שלך עבר את זה? כנירא שהוא כבר רגיל מהבית שאבא שלו אלים (ל''ת)

        לא להצדיק אלימות, 18/10/12 19:14

  • 1.

    עברה על החוק מחייב טיפול משפטי ולא פירסומי (ל''ת)

    אזרח מודעג, 14/10/12 19:16