• 89.

    הפרוייקט לא כשל. האמריקנים השתיקו אותו

    עובד תע''ש לשעבר, 24/04/15 10:05

    הפרוייקט של מטוס הלביא היה יכול להיות הצלחה מסחררת, אך האמריקנים מאוד חששו שלישראלים תהיה יכולת לייצר מטוס שהיה בזמנו משוכלל וטוב יותר ממה שהיה להם - והם דרשו מישראל להשליך את הפרוייקט לפח.
    בושה וחרפה. כתבה מטעה

    IP: 85.64.92.139דווח על תגובה זו

  • 88.

    העוול הגדול - אי-מינויו כמנכ"ל תעשייה אוירית לאחר פרישתו של קרת

    לבנה זמיר, 11/02/15 20:55

    עובדיה הררי, איש גדול מהחיים.
    העוול הגדול והאישי, לא היה הפסקת פרויקט הלביא, אלא אי-מינויו למנכ"ל תעשייה אווירית, לאחר פרישתו של קרת. לא היה ראוי ממנו. זה הרס אותו.

    IP: 84.108.23.249דווח על תגובה זו

  • 87.

    מפחדים לרשום בכתבה? - יצחק רבין היה שר הבטחון (ל''ת)

    טל, 08/11/14 09:50


    IP: 46.116.114.21דווח על תגובה זו

  • 86.

    מאיזה מכללה ערבית ואוניברסיטת חיפה יצאו אקדמאים לטובת המדינה ?? (ל''ת)

    הכספים הועברו לחנוך, 04/01/13 02:55


    IP: 76.214.7.254דווח על תגובה זו

  • 85.

    לא נורא

    ישראלי, 15/12/12 20:52

    לאף אחד בעולם כיום אין ספק, בתחום הנשק אנחנו למרות הכל, בין הטובים!

    IP: 87.68.80.158דווח על תגובה זו

  • 84.

    מהנדס גאון, אדם מדהים

    י. מ., 23/09/12 03:44

    זכות גדולה לאלו שהזדמן מזלם לעבוד במחיצתו

    IP: 76.95.124.190דווח על תגובה זו

  • 83.

    ארה''ב לא רצו תחרות מול הF16 והתעשיות המקומיות וכל השאר תירוצים (ל''ת)

    מישהו, 06/09/12 00:40


    IP: 87.69.171.57דווח על תגובה זו

  • 82.

    סיפרו לנו, שההכסף המושקע בלביא יועבר לחינוך! (ל''ת)

    קדחת! כל פעם שמדברים על חיסכון בביטחון מזכירים חינ, 04/09/12 22:12


    IP: 79.180.167.198דווח על תגובה זו

  • 81.

    תכלס לא עמדו במשימה

    ראש פרויקט, 03/09/12 08:34

    סיפורים יש לכולם

    IP: 62.0.34.136דווח על תגובה זו

    • תע''א עמדה במשימה- ממשלת ישראל סגרה את הפרוייקט (ל''ת)

      ישראל הירשברג, 15/09/15 16:13


      IP: 87.68.76.3 דווח על תגובה זו

  • 80.

    הייתי במשרד פרויקט לביא

    חיים, 03/09/12 00:07

    זאת היתה אחת מחוויות חיי הגדולות ביותר.
    עבדתי עם עובדיה, איש מדהים, גאון טכנולוגי, איש מלא כריזמה ומנהיגות, משוגע על כל הראש, אבל הלכנו אחריו באש ובמים.
    כולם היו אצלו ''דיקט'', כולל אני. זה העליב לפעמים, אבל לפחות ידענו שאנחנו חשובים לו ולפרויקט.
    המטוס היה מדהים עם יכולות שה-F16 יכל רק לחלום עליהם.
    הפסדנן מטוס אדיר, פיתוח טכנולוגיות חדשניות והרבה מוחות שעזבו את הארץ.

    IP: 85.250.71.246

  • 79.

    דרוש בדחיפות פרויקט לאומי

    בוגר לביא וותיק, 02/09/12 22:47

    לקח מרכזי מפרויקט הלביא שזכיתי להימנות עליו, ואף לעבוד לצידו של עובדיה המדהים: מדינה צריכה שיהיה לה בכל עת פרויקט לאומי, מושא ליצירה ולגאווה. כזה היה הלביא, כזו יכולה הייתה להיות תעלת הימים, ורעיונות אחרים. אך קטנות מנהיגינו מייצרת פרויקטים לפרקי זמן של עד 4 שנים (נחשו למה), ואין במנהיגינו אלו שיישאו את הנס. יהי זכרו של עובדיה ברוך.

    IP: 94.159.182.128דווח על תגובה זו

  • 78.

    המטוס היה כבר מיושן כשהוא יצא...

    לוחם, 02/09/12 21:28

    סתם עשקו את המדינה עם משכורות עתק. בזיון.

    IP: 46.210.158.32דווח על תגובה זו

    • המטוס הוא בן דורם של הראפל הצרפתי .וטוב גם לשנת 2020 (ל''ת)

      ישראל הירשברג, 15/09/15 16:18


      IP: 87.68.76.3 דווח על תגובה זו

  • 77.

    סתם מטוס קטן של מדינה קטנה עם תפיסה עצמית מגלומנית (ל''ת)

    הביתה ושלךןם, 02/09/12 16:42


    IP: 93.173.135.79דווח על תגובה זו

    • אידיוט זה מטוס מבריק

      אידיוט זה מטוס מבריק, 02/09/12 23:07

      זה מטוס שיוצר בשנות השמונים והוא גם היום בין המתקדמים בעולם יש לו יכולת טיסה מדהימה

      IP: 46.121.215.223 דווח על תגובה זו

  • 76.

    יהי זכרו ברוך- מלח הארץ אמיתי. מבניה הטובים של המדינה.

    צחי, 02/09/12 16:15

    ציוני אמיתי שלא שרד את אנשי ה''פוליטיקה''.

    IP: 213.57.78.218דווח על תגובה זו

  • 75.

    2 סיבות למה בוטל, ובצדק, פרוייקט הלביא

    זוכר את הוויכוחים, 02/09/12 15:43

    1. עם כל הרוח שעשו פה על ייצור עצמי של מטוסי קרב, המנוע היה אמור להיות אמריקאי, וגם הכנפיים ומשטחי ההיגוי כללו חמרים מרוכבים תוצרת ארה''ב, כך שהייצור ובוודאי הייצוא היו תלויים לחלוטין בארה''ב, וכשה''גאונים'' ממשהב''ט דיברו בגלוי על מכירת הלביא לארצות נוספות הודיעו האמריקאים שלא יאשרו זאת, ובצדק גמור מבחינתם. בלי סיכויי ייצוא הפך הלביא לבלתי כדאי לחלוטין מבחינה כלכלית. 2. חה''א גרס שעדיף מבחינת תחזוקתיות ותמיכה לרכוש מטוס (F16) שכבר יוצרו אלפים מסוגו ולא את הלביא שהיה עותק מדוייק של ה-F16 ובתיכנונים הכי מוגזמים דיברו על 300 יחידות. תזכורת: הרבה שנים לפני כן ניסו להכריח את חה''א לרכוש את מטוס ה''ערבה'' שהיטיב להתרסק, וזה לא הלך. להאשים את חה''א שהם העדיפו את ה-F16 כדי לטייל בחו''ל זה חוסר יושר על גבול המופרעות.

    אז נתנו לכם לשחק בקקה הרבה שנים, וגם ייתכן שהודות לכך למדתם הרבה ואולי זה עזר לתעשייה בארץ, אבל את שגעון הגדלות של ייצור מטוס קרב מקומי הוחלט להפסיק, ובצדק.

    IP: 93.172.44.5דווח על תגובה זו

    • כל אחד ''זוכר'' מה שנח לו...

      דורי, 02/09/12 17:50

      לא ברור מאיפה אתה שואב את ידיעותיך, או יותר נכון חוסר ידיעותיך.

      מבחינה טכנולוגית הלביא דמה ל F16 בכך שהוא מזכיר אותו בצורתו מעצם העובדה של שימוש בכונס אוויר אוויר תחתון אחד.
      גם את הקנרדים של הלביא העתיקו מה F16..לא?

      רוב רובן של המערכות המערכות ובפרט מע' האוויוניקה, הדלק, המכ''מ והל''א היו על טהרת הפיתוח הישראלי.

      מנוע אמריקאי? אז מה?
      טנק המרכבה למשל גם הוא מצוייד במנוע גרמני-אמריקאי..זה לא הופך אותו לטנק אמריקאי או גרמני.
      מע' ''מעיל רוח'' של הטנק, היא בשיתוף רפאל וג'נרל דיינמיקס האמריקאית.
      ועוד לא הזכרנו את המאג והמקל''ר...נחש איפה הם מיוצרים? לא בישראל....

      פיתוחים ומערכות שפותחו והורכבו בישראל ניתן למצוא היום בשימושם של חברות רבות בכל העולם החל מההיטק דרך רפואה, תעשיית הרכב וכלה במערכות נשק.

      ישראל אינה שונה בכך ממדינות אחרות, ואין שום בעיה לרכוש וליישם ידע ופיתוחים שכבר קיימים ממקור אחר.

      בטוח שאין לך קשר לארבלי אלומזיננו...?
      שרת הבריאות שלא היה לה מושג לא בבריאות ובטח לא בבטחון ואוירונאוטיקה , היא זו שבקולה הכשילה את פרוייקט הלביא.

      IP: 91.205.155.49 דווח על תגובה זו

    • אמירה מגוחכת - גם האייפון מיוצר בסין ומכיל טונה של צ'יפים סיניים

      אבי אשר, 03/09/12 00:55

      אבל הוא אמריקאי

      IP: 79.180.141.25 דווח על תגובה זו

  • 74.

    האמריקאים שמו מקלות בגלגלים של המטוס מרוב פחד ושיגעון הגדלות (ל''ת)

    פקק תנועה , 02/09/12 14:10


    IP: 132.68.4.115דווח על תגובה זו

  • 73.

    הסיבה האמיתית לכישלון הפרוייקט - חילול שבת. (ל''ת)

    דורון, 02/09/12 13:21


    IP: 109.226.49.247דווח על תגובה זו

  • 72.

    הסיבה מאחורי הסגירה נעוצה בהשלכות של הפרויקט וההשפעה בעולם

    הנגיד, 02/09/12 12:35

    התעשייה הביטחונית של יצרני המטוסים בארצות הברית הטילו ווטו נחרץ להקמת פרויקט הלביא.

    ההשלכות הן תחרות עם הפצת מטוסים של האמריקאים ולקיחת נתח שוק במכירתם למדינות כאלו ואחרות.

    מספר 69 מדגיש ובצדק כי המניע המכרזי מבין שאר הבעיות שהיו ללביא הוא הרצון של ישראל להיכנס לשוק יצרני למול ארצות הברית.

    לנוכח זה ארצות הברית נתנה תנאי נחרץ למדינת ישראל
    תחליטו...כך נאמר לממש הישראלי - או פרויקט הלביא או מתן מענקים כספיים שעלייה ישראל מסתמכת מדי כל קדנציה.

    בנוסף החלטות ניהול של הררי כיזם וכמדען תמיד תמיד לשפר את מבנה המטוס ושדרוגו, גרמו להמשך הוצאות אדיר.

    בנוסף לעמוד השדרה הרעוע של קברניטי המדינה ללחצים פוליטים.

    בנוסף להקצאת הכספים שנלקחו ממשאבים המיועדים לחיילות אחרים.

    בנוסף למנוע מישראל מנתק והתקררות יחסים בין ארצות הברית לישראל.

    כל אלו ממחישים שעוד לפני תחילת הפרויקט היה ניתן לאמוד את הסיכוי להצלחת הפרויקט, אך מסיבה לא ברורה וכמו שישראל היא עם חוצפן במובן הטוב של המילה.
    הלכו על תרחיש ותקדים שכבר היה במדינת ישראל וזה בניית הקור הגרעיני. זה רבותי המהות הישראלית במיטבה

    IP: 213.57.78.115דווח על תגובה זו

  • 71.

    השקעה בלביא הייתה מרימה בעקיפין את כל תעשית ההיטק המקומית

    כה חבל, 02/09/12 11:50

    בנוסף, הסיפור על הררי ז''ל הוא סיפור שחוזר על עצמו בארגונים שונים. בכל אירגון יש תמיד את האחד או שניים שמרימים את כל הארגון, וכל השאר מבלי לזלזל מסייעים להם.
    במקרה הזה, הכוכבים הם זוג המובילים המצוינים בכתבה, אילו המשיך הפרויקט היינו זוכים לתעשיה מקומית מתפתחת בסדר גודל עצום יחסית לגודלנו. במקום תעשית אוויר כמו ענף ההון הישראלי שאינו מייצר מאומה אלא רק שכר מופרז לאנשיו, במקום תספורות לטייקונים כושלים, היינו זוכים למפעלים ברמה גבוהה, למקומות עבודה יצרניים, וכמובן לאין סוף פתרונות טכנולוגיים לשוק האזרחי שנגזרים מהיידע שהיה נצבר.
    כה חבל, ושאפו גדול למובילי הלביא ולמוסדות האקדמים שהכשירו מוצלחים שכמותם ובראשם הטכניון הישראלי. ציונות במיטבה.

    IP: 132.66.53.68דווח על תגובה זו

  • 70.

    1. פרס נלחם כאריה לסגור את הלביא וכעת מתבררת גודל האיוולת.

    אבי געזונט, 02/09/12 09:23

    לולא פעילותו הנמרצת להפלת הלביא, היום היה בידנו מטוס קרב מתקדם כחול לבן ובמחיר זול.
    הלביא בתקופתו היה מתחרה ל F-16 ולכן האמריקאים לחצו להפסקת הפרויקט.
    מה שלא מובן זה מה הניע את פרס להתגייס לטובתם ולהפעיל את כל כובד משקלו לעצירת הפרויקט .
    הנזק המיידי היה פיטורים של 6000 עובדים מהתעשייה האווירית ועוד עשרות אלפים בתעשיות הסמך. אבל בטווח הארוך, זה הוציא את ישראל מהמועדון היוקרתי של יצרניות מטוסי הקרב, לדורות.
    רק עכשיו, 20 שנה אחרי, כשצה''ל נערך לקראת הרכש הדור הבא של מטוסי הקרב, מתבהר גודל האסון. המטוס האמריקאי המוביל ה- 35F הוא כ''כ יקר שצהל יכול להצטייד רק בחלק קטן הכמות הנדרשת ובמעטים שיצטייד, אין האמריקאים מאפשרים להרכיב אוויוניקה ישראלית כדי להתאימו לצרכי צה''ל. לכן בהחלט יתכן שבזירת הקרב העתידית, צה''ל יאלץ להתמודד עם מטוסי קרב בעלי טכנולוגיה עדיפה ומבלי שתהיה לו תשובה מקורית. בשורה התחתונה מדובר באסון אסטרטגי: צה''ל נותר ללא מטוס קרב מתקדם לדור הבא של מטוסי הקרב.

    IP: 79.181.210.159דווח על תגובה זו

    • ממליץ (ל''ת)

      ממליץ, 06/09/12 00:42


      IP: 87.69.171.57 דווח על תגובה זו

    • מסקנותיך הפוכות

      דוד, 15/10/14 20:07

      6000 איש זה 6000 אוכלי חינם שמהמשכורת השנתית שלהם שווה לטייסת F-35.
      הלביא היה מטוס של דור מיושן ולא מתקרב בביצועיו ל F-16וה F-15.
      כיום ידוע שצריך מטוסים עם משקל תחמושת עצום וטווחים של אלפי ק"מ (ראה אירן) והלביא היה מטוס קרב קל שאין צורך בו.
      מזל שסגרו את הפרויקט. במילא לעולןם לא היה מגיע לבשלות כי הישראלים לא מסוגלים לעשות משהו טוב עד הסוף.

      IP: 85.65.9.110 דווח על תגובה זו

      • אינך מבין במטוסים- דבר! (ל''ת)

        ישראל הירשברג, 15/09/15 16:22


        IP: 87.68.76.3 דווח על תגובה זו

  • 69.

    הכל שטויות - עבדתי בפיתוח הלביא

    דוד, 02/09/12 07:02

    הלביא בוטל משום שארה''ב החלה לדאוג מהרוח שעשתה ישראל עם הלביא. המגמה הייתה למכור מטוסים למדינות העולם השלישי וארה''ב החליטה שזה לא ייצא לפועל. ארה''ב שילמה סכומי עתק על מנת לקבור את הלביא. עבדתי בראדא תעשיות אלקטרוניות ופיתחתי מחשבי קרב למטוס. עבדנו ימים כלילות. מס' השעות הנוספות היה יותר ממספר השעות הרגילות. לאחר ביטול הפרוייקט פוטרו 40,000 מהנדסים בתעשיות השונות. חלקם, כולל אנוכי, עזבנו את ישראל על מנת להמשיך את העבודה בארצות אחרות.

    IP: 107.4.107.49דווח על תגובה זו

  • 68.

    The F-404 will make the Lavi roar (ל''ת)

    הבן של רמי, 02/09/12 04:42


    IP: 68.33.71.75דווח על תגובה זו

  • 67.

    בדיעבד- טוב שבוטל

    מאור, 02/09/12 03:00

    איפה בדיוק ב-25 השנים שעברו הלביא היה תורם לנו?
    הוא היה מוסיף משהו למלחמת המפרץ? לאינתיפאדות? ללבנון השניה? מרתיע מישהו יותר צי ה- F16 שלנו? מסיר מגבלה כלשהיא שיש עלינו (כניראה שלא- הרי לייצור ''לביא'' היינו תלויים בארה''ב בדיוק כמו לייצור F16). אולי אולי הוא היה הצלחה כלכלית; גם כאן אני בספק- מקביליו (גריפן וראפאל) לא מצליחים במיוחד. נראה שאין שוק גדול למטוסי-קרב- שמחייבים-אישור-אמריקאי-אך-אינם-אמריקאים-לחלוטין.

    IP: 93.172.92.209דווח על תגובה זו

  • 66.

    39 צודק זה כל הסיבה

    עובד תע''א, 02/09/12 01:55

    אם הפרויקט לא היה מתנהל באופן בזבזני עיין ערך מנהרה התת קרקעית ועוד) היה יותר קל להעביר אותו בממשלה גם מול לחץ אמריקאי.
    בסה''כ היה חסר רק קול אחד בממשלה.
    וכל אלו שמשווים לכפיר ונשר זה ממש לא מתקרב.
    הלביא היה סיפור הצלחה ולא סתם האמריקאים חששו ממנו.
    זה היה מקפיץ את תע''א כיתה ולטווח הרחוק משתלם אבל לא בוכים על חלב שנשפך.

    IP: 109.226.48.253דווח על תגובה זו

  • 65.

    הייתי אז ילד אבל אני עדיין זוכר את הסיפור הזה (ל''ת)

    א, 02/09/12 01:19


    IP: 84.108.77.104דווח על תגובה זו

  • 64.

    עם ועדי (כאילו) עובדים לא מפתחים מטוסים ולא בונים מדינה (ל''ת)

    קודם תבנו רכבת נורמלית, 02/09/12 00:45


    IP: 12.178.240.34דווח על תגובה זו

  • 63.

    סיפור היה יותר פשוט. כנסו!

    שלמה, 02/09/12 00:20

    היו כמה בעיות.
    1. אמריקנים לחצו על ביטול הפרויקט, כמו שלחצו על ביטול ''מרכבה'', רק זה לא הלך להם. הם עושים כל הזמן אותו תרגיל: בהתחלה לא נותנים לצה''ל לקנות ציוד שלהם שהוא רוצה אלא נחות בהרבה, ישראל מתחילה לפתח ציוד משלה ולקרת הצלחה אמריקנים פתאום מאשרים לך לקנות מה שרצית. אז ישראל סוגרת את הפרויקט, כי כבר לא צריך אותו...

    2. רבין כל הזמן לצה לחסל תעשיות הצבאיות של ישראל ולקנות כל הציוד בארה''ב. זה היה אלצו ממש מוטו. הוא הגיש לשמיר תחשים כוזב שמראה שה-F16 יהיה זול בהרבה מ''לביא'' בהצטיידות. זה היה שקר, אל שמיר סמך על רבין וקיבל את המספרים. ו''לביא'' בוטל. שקר של רבין התגלה מאוחר יותר, אך היה כבר מאוחר. הפרויקט פורק.

    3. ניהול טכני וכספי היה רשלני ופיתוח עלה יותר מדי כסף. היה לחץ של קצונה בכירה לבטל ''לביא'' ולהפנות תקציבים למטרות אחרות.

    כך שבכתבה יש הרבה מילים, אך הסיופר האמיתי לא מסופר.

    IP: 109.64.192.40דווח על תגובה זו

    • מאין הידע? לפי העברית שלך קשה להאמין שהיית בארץ בתקופת פרוייקט הלביא (ל''ת)

      סקרן, 02/09/12 15:46


      IP: 93.172.44.5 דווח על תגובה זו

    • זה נכון

      בן כנען, 02/09/12 16:02

      המדיניות של האמריקאים היא לא למכור לנו טכנולוגיה עד שאנכנו מוכחים שאנחנו יודעים לעשות אותה לבד, ככה זה עם מטוסי דתלוק וכך זה חוזר על עצמו כל הזמן. נשמע מפגר אבל יש כוחמה מאחורי המדיניות הזו, ברגע שמוחרים לך טכנולוגיה אתה מפסיק להתפתח בתכום (הלביא הוא דוגמא) וכך אתה גם מפתח תלות בהם וגם לא מהווה תחרות. אבל לא הכל שחור, לישראל יש קבלות בייצור לוויני ריגול קטנים ולתעשייה האווירית יש פרנסה מזה, נושא המטוסים ללא טייס שליישראל יש יכולות לא מבוטלות. נכון פעם חלמנו גבוהה יותר

      IP: 46.116.105.161 דווח על תגובה זו

    • וגם אני עם עברית שלי

      בשביל להיות מהנדס מוכשר לא צריך עברית, 02/09/12 17:24

      יותר יודע מעורכת דין בישראל שאומרת רק ״ מגניב, מגניב ״ - גמרה אוניברסיטה ולא יודעת לקרוא ספר.

      IP: 109.64.33.166 דווח על תגובה זו

  • 62.

    52: זה היה או פרס, או הלביא (ל''ת)

    כצפוי, הפרס - המריא, 02/09/12 00:08


    IP: 93.173.29.26דווח על תגובה זו

  • 61.

    יותר כייף לקרוא כתבות שיסוי נגד מתנחלים, פשעי הכיבוש... (ל''ת)

    איפה המדינה שהיתה פעם, 01/09/12 23:58


    IP: 93.173.29.26דווח על תגובה זו

  • 60.

    אין לנו יכולת לפתח מטוס ברמה של המטוסים המתחרים

    רז, 01/09/12 23:40

    פשוט לא. אין לנו כסף , משאבים, כח אדם וניסיון מצטבר. שלא לומר מנועים; אפילו המנוע של הלביא היה אמריקאי.

    IP: 79.177.221.57דווח על תגובה זו

    • מזל שלא מקשיבים לאנשים כמוך

      אייל, 02/09/12 00:52

      אחרת לא היינו מובילים בעולם במל''טים מבצעיים,
      בלוויינים זעירים, בל''א, בטילים נגד טילים ובשו''ב ועוד ועוד.

      מה שצריך זה אנשים גאונים ומעט כסף.
      הגאונים כבר יוצרים את הכסף, את המשאבים, את הטכנולוגיה והם מדלגים על השלב של הניסיון, כי נבון צופה מראש את הבור שחכם כבר למד איך לצאת ממנו.

      IP: 94.230.82.31 דווח על תגובה זו

  • 59.

    לאן גלש הלביא בסופו של דבר

    עמוס, 01/09/12 23:23

    אולי הוא לא נבנה בתעשייה האווירית שלנו. אבל בהחלט טס בדמותו של מטוס הקרב הסיני J-10. ואפילו יש פיתוח של המטוס הסיני בדמותו של מטוס ה''צעיקה'' (ברק) האיראני. אז אולי סגירת הפרויקט הייתה החלטה נכונה מבחינה כלכלית, אך טעות אומללה מבחינה בטחונית. פיתוח ידע וטכנולוגיה שנמשך יותר מעשור ומתפרק בהחלטה אומללה. כיום, כדי לתכנן ולבנות מטוס קרב חדש, במקום להמשיך להתפתח, צריכה התעשייה האווירית לצבור את הידע, הטכנולוגיה והמיומנות מחדש ומאפס כמעט, כאילו לחזור לימים של יצירת מטוס הסער השתלת ה J-52 בגופו של הסמב''ד (בלייברג). פשוט להתחיל הכל מההתחלה.

    IP: 94.159.212.243דווח על תגובה זו

  • 58.

    37: התשקורת עובדת 24/7 לשטוף לנו את המוח שבלי ארה''ב אנחנו כלום (ל''ת)

    ובלי כסף ונשק אמריקאי לא נשרוד - והנבלות מצליחים, 01/09/12 23:23


    IP: 93.173.29.26דווח על תגובה זו

  • 57.

    לולא ארה''ב החזירית והפרזיטית ישראל מזמן היתה מעצמה קטנה. (ל''ת)

    היום ארה''ב חפורה עמוק בתקשורת הישראלית., 01/09/12 23:13


    IP: 212.150.214.130דווח על תגובה זו

  • 56.

    עובדיה ז''ל היה מהנדס מבריק אבל מנהל פרויקט גרוע ביותר (ל''ת)

    עוד אחד שהיה שם, 01/09/12 21:15


    IP: 109.186.253.11דווח על תגובה זו

  • 55.

    חיסול הלביא=אות אזעקה להשתעבדות של ישראל (ל''ת)

    לאינטרסים של התאגידים האמריקאים, 01/09/12 21:13


    IP: 93.172.171.247דווח על תגובה זו

  • 54.

    הפרוייקט בוטל אז בגלל לחץ אמריקאי כבד. הם פחדו שהוא

    רונן, 01/09/12 20:50

    יגרום נזק דיר לתעשיית המטוסים שלהם, כי הוא טוב בהרבה מהאף 15 והאף 16.
    הערה נוספת: גם אם רבים תמך, באופן כללי הוא תמיד היה ידוע כאחד שתומך בחימוש אמריקאי וטען כי אם יש על המדף, מדוע לפתח פה?
    ודבר אחרון: ארנס היה התומך הכי נלהב של המטוס.

    IP: 213.57.50.118דווח על תגובה זו

    • עם כל הכבוד לרבין הוא לא היה אדם מלומד

      הרשקוביץ, 02/09/12 16:35

      הוא לא הבין כי ידע וגאונות מולידים ידע וגאונות וגם מולידים כסף. צריך יותר אקדמיה גבוהה בממשלה ובכנסת. עם רמת האקדמיה שכרגע יש בממשלה ובכנסת ... נצטרך עוד מעט לקנות פטיש ומסמרים באמריקה. אני מכיר בכירים עם תואר בהתכתבות מאוניברסיטת לטביה. מזעזע.

      IP: 109.64.33.166 דווח על תגובה זו

    • איזה יותר טוב? המטוס היה כישלון וזה מה שלא מספרים לנו.

      לוחם, 02/09/12 21:31

      מטוס שהיה מיושן כבר כשיצא. היה מיועד להמכר למדינות עולם שלישי כשהחלקים החשובים כמו מנוע וכנפיים באים מארה''ב ולא היה מהם אישור. לפחות עובדי תע''ש הרויחו משכורות עתק והמשפחות שלהם התעשרו יפה יפה.

      IP: 46.210.158.32 דווח על תגובה זו

  • 53.

    למה היה צריך לביא קטן לקרבות אויר אויר אם כבר הזמינו F-15 ?

    אחד שזוכר חלקית, 01/09/12 20:49

    בנוסף הבנתי שאת המנועים שלו יצרו בארה''ב
    וגם את הכנפים שלו התכוונו לייצר בארה''ב,
    אז המטוס הישראלי היה בעצם ''גוף המטוס'' בלבד וכל השאר אמריקאי.
    נכון, לא כל מדינה יכולה אבל זה לא היה ''מטוס ישראלי'' אלא מטוס חצי ישראלי חצי אמריקאי.

    IP: 79.183.205.41דווח על תגובה זו

  • 52.

    האמריקנים בעזזרת שימון פרס רצחו את הפרוייקט (ל''ת)

    אחד שיודע, 01/09/12 20:19


    IP: 84.229.217.150דווח על תגובה זו

  • 51.

    אנשים כאלה, גאווה לאומית, יותר חסיפה בשיעורי אזרחות לנוער שילמד ויפנים (ל''ת)

    דוד נגב, 01/09/12 19:57


    IP: 84.94.121.87דווח על תגובה זו

  • 50.

    מזכיר נשכחות

    סנדו, 01/09/12 19:48

    כתבה שגורמת צמרמורת למי שהיה שם
    מוטו כמו תמיד כתבה מצוינת

    IP: 67.82.91.71דווח על תגובה זו

  • 49.

    הררי

    מנשה, 01/09/12 18:56

    כסטודנט בטכניון היה שנה מעלי אך גרנו באותו בנין במעונות במרחק של כמה חדרים . כבר אז היה ידוע שהוא מוציא 4(למי שזוכר) בכל המקצועות ושעתידו לפניו.
    היה לו משטר לימודים מיוחד-עם הגיעו אחה''צ הצהרים מהשיעורים מיד החליף לפיז'מה וכך עבד עד שסיים -וישר לישון-נראה שזה הוכיח את עצמו

    IP: 109.186.116.68דווח על תגובה זו

  • 48.

    חשבתי שנשארנו עם גבורי השרדות וכוכב נולד (ל''ת)

    נשארו לנו אנשים רציניים במדינה, 01/09/12 18:56


    IP: 93.172.171.247דווח על תגובה זו

  • 47.

    איש גדול הררי, היה שקול, מבריק נחרץ ומהיר בהחלטותיו

    Avi Ecuador, 01/09/12 18:50

    כל הכבוד שלי אליו.
    הבעיה בחיים, שלפעמים מהיר החלטה זה גם יכול להביא אדם לטעויות קריטיות, אולי הטעות הקריטית שעשה הררי והיא דווקא לגבי עצמו היא היום שהודיעו לו על הסרטן והוא נתן אור ירוק לטיפולים כמטרופיים מידיים וללכת במלוא הקצב.
    ידידי, הרופאים והרפואה לפעמים מובילים הרבה אנשים למנהרה שאין איך לצאת ממנה, יש להם יותר כישלונות מהצלחות, הכימותרפיה יש מאחוריה הרבה כישלונות והרעלה שלרוב מדובר באי הצלחה והרג הפציינט יותר מהר מאשר המחלה עושה זאת באופן טבעי.
    מי שיש לו חולי סרטן במשפחה חובה לבדוק!!!
    Baking soda for cancer
    Dr. Simoncini Baking Soda
    Transfer Factor Plus
    תוכלו למצוא לחפש עם מילות המפתח באנגלית את הקישורים ב Youtube
    וכנראה תוכלו להציל קרוב משפחה שלכם או את עצמכם פעם, מבטיח לכם לא להתאכזב!!!
    מבטיח לכם שהסרטים האלה יעבירו הרבה שעות מעניינות בחייכם, אל תזלזלו ואל תפסחו על התגובה הזאת בבקשה!

    IP: 190.155.204.88דווח על תגובה זו

    • אם התגובה הקודמת תרמה לכם משהו

      Avi Ecuador, 02/09/12 02:45

      תבדקו

      ויטמים B17
      Resveratrol

      IP: 190.155.204.88 דווח על תגובה זו

  • 46.

    שלא כמו הערבה, הנשר והכפיר, בלביא לא היה צורך קיומי

    המחתרת הסגולה, 01/09/12 18:32

    הסיפור על הלביא מעניין מאוד אבל יותר מעניין יהיה לקרוא על ייצור הנשר והכפיר בשנות ה 60 וה 70 כשלישראל לא היו הרבה ברירות אחרות, אמברגו, מלחמות קשות ומצב כלכלי עגום.

    IP: 193.226.239.172דווח על תגובה זו

    • על מה אתה מדבר בכלל ?

      עמוס, 02/09/12 00:45

      כשפיתחו את הערבה בשנות השישים היינו יכולים לרכוש מטוסי נורד צרפתיים במקום. למטוס הכפיר והנשר היה יכול להיות תחליף בדמותם של מטוסי הסקיהוק לתקיפה (הגיעו החל מסוף 1967) מטוסי הפנטום לקרבות אוויר ותקיפה (החל מ 1969) ומטוסי ה f15 לקרבות אוויר (1976). כך שתמיד יכול היה להיות תחליף. הבעיה היא אמברגו פתאומי שארה''ב יכולה להטיל עלינו. ואז אנו עומדים שוב בפני בעיה כמו שעמדנו אחרי מלחמת ששת הימים עם הצרפתים. ולכן מטרת פיתוח הערבה הנשר והכפיר הייתה בראשונה, פיתוח תעשייה ויכולת עצמאית לייצור מטוסי קרב. וכשבוטל פרויקט הלביא איבדנו את זה.

      IP: 94.159.212.243 דווח על תגובה זו

  • 45.

    שם

    a.p, 01/09/12 18:24

    כשאתם כותבים שם. אני מבקש מימכם לכתוב אותו מלא. עובדיה הררי זל.. ולא הררי בילבד ..או עובדיה בלבד

    IP: 78.192.20.3דווח על תגובה זו

  • 44.

    כתבה מעולה

    קובי, 01/09/12 18:21

    טוב שיש מקום בעיתונות לאיזכור של אנשים ציונים חרוצים חכמים שתרמו למדינה הרבה יותר מאשר בוגרי הישרדות הטיפשים האפסים והלא מעניינים

    IP: 189.178.32.26דווח על תגובה זו

    • היא לפחות אסטרונאוטית ופרופ׳ לכימיה

      נכון,היית חושב ש בר רפאלי, 02/09/12 17:16

      לאן הגענו?????????

      IP: 109.64.33.166 דווח על תגובה זו

  • 43.

    כל הבעיה של פרוייקט הלביא זה שלא קראו למטוס על שם רבין או פרס

    משה, 01/09/12 18:13

    יש כביש רבין, דרך רבין, רחוב רבין, בית ספר רבין מרכז פרס לשלום ולהתראות וכו כו.
    אם מטוס הלביא היה נקרא מטוס רבין, לעולם לא היה נסגר והיינו מקבלים רבין 1 רבין 2 ורבין 3.

    IP: 37.142.154.21דווח על תגובה זו

  • 42.

    כותרת סנסציונית שלא תואמת לכתבה

    רוני, 01/09/12 18:07

    לא ניתן שום הסבר חדש למה בוטל הלביא.

    IP: 71.210.204.12דווח על תגובה זו

  • 41.

    בגין ראש ממשלה דגול.

    כבוד., 01/09/12 17:49

    ישן טוב וכשהוא מתעורר (עם מרפק בצלעות כמובן) הוא מחליט על המקום וחותך. כל הכבוד

    IP: 46.120.49.168דווח על תגובה זו

  • 40.

    מקום של כבוד בהיסטוריה של מדינת ישראל

    א.ב, 01/09/12 17:39

    הייתי מתלמידיו של עובדיה הררי. הוא היה מנהל דגול, כעסן אבל ממוקד מטרה. איש דגול שלולא הוא לא היה פרויקט לביא ולא פרויקט ERP ולא פרויקט חץ בתעשייה אווירית.

    המדינה והתעשייה האווירית צריכה למצוא דרך מכובדת להנצחתו של מנהיג טכנולוגי דגול.

    IP: 87.69.163.56דווח על תגובה זו

  • 39.

    כל מובטלי התע''א, העמיסו ''פקודת-עבודה'' על פיתוח המטוס. ולכן קרס הפרויקט

    חשב., 01/09/12 17:29

    בעיני התע''ע, פרויקט מטוס הלביא שימש מעין חבית תקציבית ללא תחתית. וברור שעלויות כאלו המדינה לא יכלה להעמיס על תקציבה.

    IP: 80.230.42.166דווח על תגובה זו

  • 38.

    עובדיה הררי איש ארץ ישראל שאיננה... (ל''ת)

    הפנתר, 01/09/12 17:10


    IP: 84.109.165.223דווח על תגובה זו

  • 37.

    ישראל היתה בדרך להיות מעצמה אמנם קטנה אבל מעצמה

    אבי, 01/09/12 16:46

    הלביא היה אבן הדרך שלה,
    כשהוחלט ש''ישראל חוששת שלא תוכל לממן לבדה את ייצורו'' וש''הפרויקט גם עלול לגרום להתנגשות עם ארצות הברית''
    למעשה דנו קברניטי המדינה את המדינה לעתיד להיות עבד כלכלי נרצע או שטח שיפוט של ארה''ב,
    ולא כמדינה המאמינה בקיומה, תעשיית הייטק מוכרת את רעיונותיה במקום ליצור בסיס תעשייתי.
    מזל שבן גוריון לא שמע לעצת יועציו והחליט
    על הקמת המדינה למרות החששות.

    IP: 84.111.164.246דווח על תגובה זו

    • למה לא פיתחו את הלביא בחשאי?

      שמרן, 01/09/12 23:12

      כל דבר העולם צריך לדעת?

      IP: 109.186.70.85 דווח על תגובה זו

      • תגיד לי,מטוס קרב זה הפתעת יום הולדת ?

        עמוס, 02/09/12 00:48

        פיתוח וייצור מטוס קרב זה פרויקט מורכב מאוד, אי אפשר להסתיר את זה. מה גם שהמנוע של הלביא היה מנוע אמריקני.

        IP: 94.159.212.243 דווח על תגובה זו

    • החליט ולא שינה את דעתו אחרי יומיים

      נכון,החליט על הקמת המדינה, 02/09/12 17:14

      כמו נתניהו. איזה מזל.
      יש מדינה.
      אבל כל החלטה, למחרת אתה קם ואין החלטה.
      הילד שלי בן שלוש.
      לימדתי אותו מה שאתה מבטיח - אתה מקיים.
      והוא בגיל שלוש , אם מבטיח - אז מקיים.
      אני ממליץ עליו להחליף את ראש הממשלה.

      IP: 109.64.33.166 דווח על תגובה זו

  • 36.

    יופי של כתבה. יהיו עוד כמוהו בארץ הזאת רק צריך לגדל אותם (ל''ת)

    יונת קרב, 01/09/12 16:29


    IP: 79.177.28.60דווח על תגובה זו

    • ועל אייפונים

      לגדל אותם על טרקטורונים, 02/09/12 17:07

      ועל בירה ואלכוהול והישרדות.
      ומותגים.
      ו בולשיט.

      IP: 109.64.33.166 דווח על תגובה זו

  • 35.

    מן הסתם ארה''ב לא תתרום כסף למטוס שנראה כמו ה-F16 וגם יתחרה בו

    אייל, 01/09/12 16:24

    ובישראל היו צריכים לחשוב מה הטעם לפתח מטוס קרב כשלאויב יש טילים שמכוונים על בסיסי חיל-האוויר ועל-כן מבטלים את היתרון האווירי של ישראל.

    המדינה הייתה צריכה להשקיע בטיל נגד טילים וטילי ארטילרייה מדוייקים (מה שהMLRS תוכנן להיות מלכתחילה אבל רק בשנים האחרונות מגיע לכך).

    לאחר מכן להמשיך לפיתוח טילי שיוט ארוכי טווח שיותר מהירים מהטומהוק ומסוגלים להגיע יותר רחוק.

    ממילא כל אלו תואמים למדיניות הישראלית של סטטוס-קוו.

    IP: 94.230.82.31דווח על תגובה זו

    • כל כך הרבה שטויות במשפט אחד

      קסנדרה, 01/09/12 20:24

      ''
      35.

      מן הסתם ארה''ב לא תתרום כסף למטוס שנראה כמו ה-F16 וגם יתחרה בו

      ובישראל היו צריכים לחשוב מה הטעם לפתח מטוס קרב כשלאויב יש טילים שמכוונים על בסיסי חיל-האוויר ועל-כן מבטלים את היתרון האווירי של ישראל''

      IP: 79.181.150.71 דווח על תגובה זו

      • קסנדרה, יש לך טיעונים של ברזל... אבל קבל מידע נוסף בנתיים

        אייל, 02/09/12 00:47

        1) בארה''ב פותח באותו זמן שיפור של ה-F16 למכרז של צבא ארה''ב לחיפוש מטוס קרב הפצצה (הוא התחרה מול הF15 דגם E, שבסוף נבחר).
        ה-F16 המשופר הזה נראה בול כמו הלביא וגם הוא היה דו-מושבי. הF16 המשופר הזה הוצא לישראל במקום הלביא (ובין השאר הציעו לישראל מטוסי F16 רגילים בהנחה ניכרת, גם זה ידוע).

        2) ישראל החלה באותו זמן את פרוייקט טיל החץ, אחרי שהבינו ששיגור הסקאדים ב-73' וטילי הפרוג הסוריים יחזור שוב במלחמה הבאה, ובצורה חמורה יותר.

        3) יש דגם של ה-F35 שמסוגל להמריא ולנחות אנכית. חיל-האוויר הביע בו עניין רב, מתוך הבנה שבסיסי-חיל האוויר יחטפו טילים בוודאות ונחוץ מטוס שלא יהיה תלוי במסלול המראה.

        4) לאחר הלביא, ישראל החלה להשקיע יותר בתחומים שאני ציינתי ובנוסף לכך, גדלה ההשקעה בלוויינים ומל''טים.

        5) לא אמרתי שישראל לא הייתה מסוגלת לפתח מטוס כמו הלביא. היא מסוגלת לפתח אפילו F-22 (כיום, לא אז). אבל בזמנו היה חכם יותר להתמקד בתחומים אחרים מאשר מטוס-קרב הפצצה.

        IP: 94.230.82.31 דווח על תגובה זו

    • HEY! ITS CAPTAIN HINDSIGHT (ל''ת)

      HE'S ON THE WAYYYY, 01/09/12 23:02


      IP: 46.116.42.133 דווח על תגובה זו

    • אתה מן הממשלה עם החכמה שלך ?

      אתה מן הממשלה עם החכמה שלך ?, 02/09/12 17:05

      או רק

      IP: 109.64.33.166 דווח על תגובה זו

  • 34.

    חבל (ל''ת)

    שלמה, 01/09/12 16:22


    IP: 2.55.113.130דווח על תגובה זו

  • 33.

    ישראל צריכה לפתח מל''ט חמקן

    1, 01/09/12 16:19

    ואז לא להשתמש בו, כי זה לא ''מידתי''

    IP: 89.139.162.233דווח על תגובה זו

  • 32.

    ארצות הברית לא רצתה מתחרים,לא היתה ברירה לממשלה. (ל''ת)

    אייזיק - פ''ת, 01/09/12 16:18


    IP: 77.124.92.87דווח על תגובה זו

  • 31.

    אבי צנעני מדינת ישראל יכולה להקים תעשיית רכב ברמה עולמית (לא סוסיתא !

    אבי צנעני, 01/09/12 16:11

    אבי צנעני מדינת ישראל יכולה להקים תעשיית רכב ברמה עולמית (לא סוסיתא !! חוזר שנית- לא סוסיתא !!) תעשיית רכב משגשגת היתה יכולה להגן על מדינת ישראל יותר מכל חיל האוויר שלה. מדינה שיכולה לבנות מטוס כמו הלביא יכולה גם לייצר מכוניות מצוינות. זה יכול לייצר המון מקומות עבודה, גם לכאלה שאינם מוהנדסים אשכנזים, וגם לפלשתינאים, באופן שישאיר אותם בשטחים שלהם אבל יעזור להם לבנות כלכלה. וזו יכולה להיות גם הנקמה הכי מתוקה בגרמנים. תארו לכם מכונית ישראלית שמביסה את מרצדס וב.מ.וו בשווקי העולם. זה אפשרי. אם תרצו אין זו אגדה. וכן, גם החרדים יכולים למצוא שם עבודה...בתור....טוב, על זה צריך לחשוב ...אבל זה אפשרי ...זה אפשרי...רק צריך להשתחרר מהראש תחת הבטחוני פרנואידי...

    IP: 61.90.112.221דווח על תגובה זו

    • לא מעשי (ל''ת)

      מהנדס רכב, 01/09/12 22:29


      IP: 109.186.95.171 דווח על תגובה זו

      • למה?! (ל''ת)

        אחד, 02/09/12 02:55


        IP: 190.155.204.88 דווח על תגובה זו

        • מעשי ועוד איך . צריך רק להתגבר על הפחד מגרמנים ולא להכנע לחמדנות

          אבי צנעני, 02/09/12 04:32

          צריך רק להתגבר על הפחד מגרמנים ולא להכנע לחמדנות האמריקאית.
          תראו את הקוריאנים והיפנים.
          אם הם יכולים גם אנחנו יכולים.
          מתחילים בהעתקה ואחר כך מתקדמים לפיתוח.
          זה בסך הכל מכוניות. רק צריכים לשנות את הדיסקט הגלותי בראש. להחליט ולהבין שאנחנו נשארים במדינה הזאת לנצח, כמו הקוריאנים, כמו היפנים, ולא סתם נשארים אלא הופכים למנהיגים הכלכליים של כל המידל עיסט הזה. כמו יפן לאסיה. הערבים ילכו אחרינו ברגע שנראה להם כיוון ברור. כרגע המערב מתאמץ לשמור את כל האיזור למטה. לא לפחד. לא להכנע לחרדים הגלותיים והבטלנים. אפשר להקים כאן תעשיית רכב מנצחת.

          IP: 115.87.204.227 דווח על תגובה זו

          • רק תשים לב ששר יפני שנתפס ברמאות מתאבד

            אבי, 02/09/12 17:01

            קוריאני שעשה שגיאה - לפחות מתפטר.
            אבל אצלנו הרבה בכירים העורך דין מדבר במקומם.
            ומציל אותם.
            אז אין סיכוי.
            יש פה גאונות מדהימה - אבל כל זמן שהרמאות נדבקת בכל מקום, אין מצב בישראל אפילו להמציא מיקסר.

            IP: 109.64.33.166 דווח על תגובה זו

  • 30.

    צריך לקרוא על שמו רחובות, בתי ספר, בניינים בטכניון ובתע''א (ל''ת)

    נפיל שכולנו חייבים לו, 01/09/12 16:04


    IP: 93.172.24.183דווח על תגובה זו

    • נכון אבל יש רחוב עוזי חוטמן

      אבי, 02/09/12 16:55

      ועד חורבן בית 3 גם יהיה רחוב צביקה פיק ( שייבדל לחיים ארוכים, כמובן).

      IP: 109.64.33.166 דווח על תגובה זו

  • 29.

    בסופו של דבר הפרויקט הזה היה טעות אחת גדולה.

    רון, 01/09/12 15:50

    לא היה שום הגיון לפתח מטוס כזה בארץ כאשר יש לך המון אפשרויות לרכוש מוצר מדף מוכן.
    זה היה טוב לתעשיה האווירית אבל ממש לא למדינה.
    דבר נוסף,חיל האוויר שקלט את הכפיר באמצע שנות השבעים הוציא אותו משרות למעשה אחרי פחות מעשר שנים. זו היתה מערכת נשק שבסופו של דבר נכשלה.
    אני מניח שלא רצו לחזור על זה שוב.
    זה לא מוריד מגדולת האנשים שעבדו על הפרויקט וחבל שלא הפנו את הידע והמאמץ למשהו מועיל יותר.

    IP: 87.69.234.217דווח על תגובה זו

  • 28.

    התעש''א לא ידעה לכבד את עובדיה הררי ז''ל,

    כש לא מנתה אותו למנכ''ל, 01/09/12 15:20

    לא היה ואולי לא יהיה עוד איש ברמתו של האיש.
    עובדיה נתן את כל כולו לפרוייקט וניהל אותו ביד רמה, במקצועיות רבה.
    לא היה איש בין המתכננים שיכל ''לעבוד'' עליו בכל מכלול הקשור ללביא.
    לפי דעתי הפרויקט נפל לא רק בגלל ''טיפשותם של פוליטיקאים, אילה ובמיוחד כאשר ''פתחו'' בפני האמריקאים את הפרטים הסודיים שבמטוס.
    הדבר הזה הדאיג אותם באוד מבחינה ההתקדמות הטכנולוגית.
    פיטורי העובדים המעולים והוצאת אחרים לגמלאות עלתה לפי דעתי יותר מאשר בהמשך פיתוחו של הלביא.
    שמיל יכול להעיד על רמת ביצועיו של המטוס שבשליו זה היו עדיין חסרים בו מערכות ייחודיות!
    יכול להיות שהפגיעה האישית בעובדיה הררי גרמה גם למחלתו, ואף אחד אינו יכול לבטל או לאשר עובדה זו!
    המדינה שלנו, ובמקרה זה התעש''א נוקטים בשיטה של ה ''נייר טואלט''.

    IP: 79.180.167.70דווח על תגובה זו

  • 27.

    במקום התוכניות המטופשות בערוץ 10/2, בכוכבים כאלה צריך להשקיע (ל''ת)

    הפטיש, 01/09/12 15:17


    IP: 79.182.206.171דווח על תגובה זו

  • 26.

    תודו: ארה״ב חסמה אותנו לטובת התעשיה שלה

    לילית, 01/09/12 15:11

    פחדה שהג׳ניוס היהודי ימציא משהו שעלול לערער את עליונותה האוירית ו/או להתחרות בתעשיה הבטחונית שלה.
    אז אחד מיועצי שמיר ״נמרח״ בחופן דולרים וכך התקבלה אותה החלטה אומללה.
    והכי עצוב: ישראל אמורה לקבל אפים חדשים לקראת 2015, וגם שם יש כשלים שכרוכים בשחרור גז מעלף בתא הטייס...

    IP: 46.116.99.143דווח על תגובה זו

  • 25.

    נפילת ה''לביא''

    העד, 01/09/12 15:08

    ה''לביא'' נפל בעיקר משום שהאמריקאים לא רצו במטוס מתחרה לשלהם (כמו ה- F16). התנהלות התעשיה האוירית בפרוייקט (פיגורים בלוחות זמנים, ובעיקר בזבזנות שיצאה מכל פרופורציה), התנהגות חובבנית ורשלנית מצד מנהלי הפרוייקט בח''א שבמקום להקפיא גירסה, הכניסו במטוס שינויים השכם והערב, ובכך גרמו להצטברות גרעונות תקציביים ופיגורים אדירים - כל אלה בעצם ''עזרו'' לאמריקאים בלחץ שהם הפעילו על ממשלת ישראל ובעיקר יצחק רבין ז''ל (שכידוע לכולנו לא היה אלוף העמידה בלחצים...).
    אני מציע ללמוד על מקרה דומה של פיתוח מטוס קרב אחר, ה- Avro Arrow מתוצרת קנדה - גם שם הפרוייקט חוסל בלחץ האמריקאים, אבל שם היה לראש הממשלה ג'ון דיפנבייקר מספיק עמוד שדרה ע''מ להתפטר כתוצאה מכך.

    IP: 109.65.233.207דווח על תגובה זו

    • קנדי יתפטר אבל לא יבזבז כסף, ובוודאי לא שלו

      הרשקוביץ, 02/09/12 16:51

      מזעזע לדעת ש:
      בוזבז כסף כה רב.
      מנחם בגין נרדם.
      למה לא בדקו קודם מה צפוי בסוף ?
      בוזבזה גאוניות כה מדהימה.

      ומחשבה : אולי גם עכשו מתרחש סיפור דומה ואנחנו לא יודעים עליו.
      ו

      IP: 109.64.33.166 דווח על תגובה זו

  • 24.

    שמעון פרס התנגד לפרויקט אבל עדיין קיבל תמונה בכתבה כאילו היה בעדו.

    ''קלאב מד בחופי עזה''- שמעון פרס., 01/09/12 15:03

    החתרן כמובן היה נגד הפרויקט שעלול היה לפגוע בתלותנו בארה''ב חלילה.
    מדינאי כושל ו''חתרן בלתי נלאה'' (יצחק רבין, ''פנקס שירות'') היה ונשאר.

    IP: 46.120.35.52דווח על תגובה זו

  • 23.

    מדהים! (ל''ת)

    ע.ס., 01/09/12 14:54


    IP: 82.166.224.213דווח על תגובה זו

  • 22.

    תהליך קבלת החלטות רע ומספר מסקנות

    אזרחי1, 01/09/12 14:46

    האלוף בן אליהו טוען שההחלטה על ביטול הלביא הייתה נכונה כי איפשרה הפנית המשאבים הלאומיים לפרויקטים חיוניים שלא ניתן לרכוש בחו''ל, שלא כמו מטוסי קרב. אני חושב שהוא צודק, אבל:
    1. בנימוק הזה היה צריך לא לאשר מלכתחילה את פיתוח הלביא
    2. ח''א הביא לביטול הפרויקט בדרך עקומה, ע''י שינוי המפרט ההתחלתי, מה שגרם לביזבוז נוראי של משאבים עד ליום ביטולו
    ומספר מסקנות באשר לממשל:
    א. ראש הממשלה ושרי הביטחון חייבים להבין במאטריה הביטחונית ולהיות דומיננטיים מול עמדות הצבא והתעשיה. בגין, אולמרט ועמיר פרץ הם דוגמאות רעות.
    ב. יש למצוא דרך נאותה להביא להחלפתו של שר ובודאי ראש ממשלה, או שר ביטחון תשושים וחולים. מצבו הבריאותי של בגין גרם להרבה תקלות
    למנכ''ל משה קרת הייתה תרומה מכרעת בהצלת התעשיה האווירית לאחר ביטול הלביא- ממליץ לראיין אותו בהזדמנות, אם יסכים.

    IP: 79.183.178.1דווח על תגובה זו

  • 21.

    מרתק. כתבה מרגשת ומאלפת. (ל''ת)

    כיף לקרוא אותך חיימוביץ', 01/09/12 14:18


    IP: 85.65.203.174דווח על תגובה זו

  • 20.

    היתי שם

    הצופה הנאמן, 01/09/12 14:16

    הלביא נולד פגר מת. מצד אחד היה ההיבריס. מדינת ישראל לא יכולה ולא יכלה לממן פיתוח מטוס קרב שיתחרה בהצלחה במה שיכלה לרכוש בזול יותר בארהב. מצד שני הביזבוז שנקטו מנהלי התעא (לא הררי אלא מעליו) שפיתוח מטוס נוסעים על חשבון עלויות הלביא גבל בשחיתות ניהולית ובודאי שלא תרם להוזלת עלויות הלביא.

    IP: 89.139.192.239דווח על תגובה זו

  • 19.

    עובדיה הררי ושאר האנשים המוזכרים - מאותם המעטים שבזכותם

    מוטק'ה, 01/09/12 14:13

    אנו מצליחים לשרוד כאן.
    מדוע אין תמונה של הררי?

    IP: 77.127.5.14דווח על תגובה זו

    • ציונות במיטבה. (ל''ת)

      אמת לאמיתה, 02/09/12 11:52


      IP: 132.66.53.68 דווח על תגובה זו

  • 18.

    חיה''א הישראלי=הפרזנטור הכי טוב למטוסי קרב (ל''ת)

    האמריקאים עשו ללביא סיכול ממוקד, 01/09/12 14:10


    IP: 109.186.61.33דווח על תגובה זו

  • 17.

    המטוס החדש של סינים דומה ללביא (ל''ת)

    איתי, 01/09/12 14:00


    IP: 109.64.164.126דווח על תגובה זו

    • זה הלביא .... (ל''ת)

      ש, 01/09/12 20:18


      IP: 46.121.253.194 דווח על תגובה זו

  • 16.

    בכל צומת החלטות כושלות ורעות תמצאו את שימון פרס (ל''ת)

    ב.ל, 01/09/12 13:37


    IP: 84.229.210.208דווח על תגובה זו

    • אחד שיודע

      א חיפה, 02/09/12 07:37

      הנזקים הגדולים של פרס ל לא תדעו אבל ישנם נזקים ענקיים שפרס גרם

      IP: 84.111.68.36 דווח על תגובה זו

  • 15.

    מדוע אנחנו הציבור שומעים על אנשים כאלה רק לאחר מותם

    חבל מאד, 01/09/12 13:36

    מדוע לא בחייהם שיוכלו להנות מקצת כבוד לאחר הקרבה של שנים רבות

    IP: 98.231.140.16דווח על תגובה זו

  • 14.

    החלטה אומללה וטעות איומה (ל''ת)

    אין חזון, 01/09/12 13:32


    IP: 84.109.179.84דווח על תגובה זו

  • 13.

    במקרה היום החלטתי לקרוא על הלביא בויקיפדיה - והנה הכתבה מפתיעה מהיום.

    חי, 01/09/12 13:30

    כל כך מרגש. עובדיה הררי בקלות יכול להיכנס לקטגוריה של גיבור ישראל. כולי תקוה שיש בתעשיה עוד אנשים כמותו בעלי חזון שיוכלו לשפר את היכולות של הצבא הישראלי, בפרט בתחום הטילים התעופה והמלטי''ם

    IP: 85.64.68.198דווח על תגובה זו

  • 12.

    זה בגנים, הדוד של הררי עבד אצלי בעסק בLA היה אדם חכם

    חיפאי, 01/09/12 13:15

    והיה דומה לו במראה.

    IP: 213.57.245.162דווח על תגובה זו

    • Thank you for your support

      Leon, 02/09/12 05:03

      And for the good words
      Regards, Leon

      IP: 99.41.1.243 דווח על תגובה זו

  • 11.

    החלום ושברו עצוב ומרגש (ל''ת)

    סיגל, 01/09/12 13:12


    IP: 85.65.5.50דווח על תגובה זו

  • 10.

    וואו של בן אדם בזכות כמותו המדינה קיימת ושורדת

    אלמוג, 01/09/12 12:47

    לפעמים שואלים איך המדינה הפלא הזה במזרח התיכון התפתחה הנה דוגמה מופתית

    IP: 89.139.174.239דווח על תגובה זו

  • 9.

    פרוייקט מגאלומני וטב שנעצר, הידע הוסב לתעשיית המזלטים המעולה (ל''ת)

    אסור לתת למהנדסים לנהל - אין להם ראיה אקו-סיסטמית, 01/09/12 12:45


    IP: 89.138.29.55דווח על תגובה זו

    • אפשר לתת לאחותך לנהל, בטוח ילך יותר טוב (ל''ת)

      מהנדס, 01/09/12 21:59


      IP: 109.160.183.249 דווח על תגובה זו

    • לאפסים של שוק ההון שסיימו כלכלה? או מדעיי הדשא? חחח (ל''ת)

      ולמי ניתן?, 02/09/12 11:53


      IP: 132.66.53.68 דווח על תגובה זו

  • 8.

    מאז ומתמיד היו הדגנרלים המהוללים שלנו נהנתנים

    תפרן, 01/09/12 12:36

    יהירים וחמדנים,תאבי שררה ומגדלי יוקרה

    IP: 109.65.108.54דווח על תגובה זו

  • 7.

    לכותב הכתבה

    אלמוני, 01/09/12 12:28

    אני לא מתיימר להבין כמוך אבל הנה כמה דברים למחשבה: במקור הלביא תוכנן להיות יותר פשוט,וזה לפי עדות וייצמן שבסך הכל רצה ''מטוס קטן וחוצפן''.לאט לאט גדל הלביא ובסופו הגיע להיות כמעט f-16.במתכונתו החדשה הוא היה די מיותר כי המטוס האמריקני היה קיים ולתעשיה קטנה כמו של ישראל הפרוייקט היה גדול מדי ולא היה סיכוי להתחרות מבחינה מסחרית עם ארה''ב.ההחלטה לסגור את הפרוייקט היתה כלכלית ולא שום דבר אחר.

    IP: 84.110.236.2דווח על תגובה זו

    • לביא קטן או קטן גדול

      גרשון, 02/09/12 08:30

      לר קראת את תחילת הכתבה בעיון.

      IP: 62.0.34.136 דווח על תגובה זו

  • 6.

    עוד פרוייקט שפרס הרס. אה... והיתה גם ארבלי אלמוזלינו. (ל''ת)

    מראה מראה שעל הקיר, 01/09/12 12:24


    IP: 89.139.8.17דווח על תגובה זו

  • 5.

    מה זה השטויות האלה??

    שם, 01/09/12 12:08

    בטח שכיף לאכול חומוס ביהוד!!!

    IP: 79.179.219.24דווח על תגובה זו

  • 4.

    נפלא,מלח הארץ. (ל''ת)

    נפלא,מלח הארץ., 01/09/12 11:50


    IP: 62.0.35.34דווח על תגובה זו

  • 3.

    אין שיעור לנזק שהביא שימון פרס על מדינת ישראל והעם היהודי. (ל''ת)

    דורות של יהודים ייבכו בגללו., 01/09/12 11:50


    IP: 109.65.205.233דווח על תגובה זו

    • כמה אתה צודק את אפילו לא מבין

      ארז אחד שיודע, 02/09/12 07:35

      שמעון פרס הינו אחראי לנזק אדיר שיבוא על מדינת ישראל הרבה זכויות לקח לעצמו בשעה שהוא לא המניע

      IP: 84.111.68.36 דווח על תגובה זו

      • שמעון בן 90 צלול. נראה אותך בן 50 בצלילות שלו

        דוד, 15/10/14 19:58

        ביטול הפרויקט הציל את המדינה מבזבוז ושחיתות חסרי תקדים.
        ובמילא F16 הרבה יותר טוב ממנו.

        IP: 85.65.9.110 דווח על תגובה זו

  • 2.

    זו הייתה ממשלת אחדות לאומית ופרס ורבין לחצו לביטול הפרויקט

    אתה משקר את הקוראים! כנסו.., 01/09/12 11:49

    ב-30 באוגוסט 1987, בעצתם של שר הביטחון יצחק רבין ושר החוץ שמעון פרס, לעצור את הפרויקט. ההחלטה התקבלה לאחר שהתברר שישראל לא תוכל לממן את יצורו לבדה, ושהפרויקט מעלה אותה למסלול התנגשות עם האמריקנים, אשר סירבו בתוקף להסב אליו את כספי הסיוע האמריקני, במיוחד לאור העובדה שהוא מתחרה ביצרני המטוסים שלהם. אחת מהתוצאות לעצירת הפרויקט הייתה תחילת הליך פיטורין של כ-6,000 עובדי תעשיות ביטחוניות בישראל.

    IP: 109.67.225.121דווח על תגובה זו

  • 1.

    זן הולך ונעלם, וכך גם אנחנו.....ישראל ז''ל.... (ל''ת)

    שמואל, 01/09/12 11:37


    IP: 87.69.53.48דווח על תגובה זו