• 99.

    מיתוס.אגדה אותה מטפחת המדינה כדי להאציל מורשת זהה בקרבות

    , 20/02/16 19:13

    ראשית - דמעתי ממעשיו.מעשה מלאך.אך גם סותר את ערכי התורה האוסרת לקפוץ על רימון מתוך הנחה שהוא מראש יהרוג וללא אמונה שהשם יציל,וכך היה עם הרימון הראשון שהתפוצץ ליד רועי קליין,והנה - רועי לא נפגע מהרימון הראשון. על השני רועי קפץ כמו מלאך וגיבור לאומי,אך אין להנחיל לחיילים מורשת כזאת בסיטואציה דומה ,אסור להדוף רימון בגוף לפי דעת תורה!! גם בעניין הממייה יש הלכה מפורשת כששניים נמצאים במדבר עם ממייה - מי שמחזיק אותה חייב לשתות ממנה ראשון ולא להתנדב למסור את כולה. אני יודע שזה מקומם מה שאני רושם. אבל יש מיתוס,יש גבורה,יש מלאכים (רועי הוא דוגמא למלאך),ויחד עם זאת ההלכה מורה אחרת! אז מה עושים כשהרגש נפגש מול ההלכה? יש לנהוג לפי ההלכה - וזה חד משמעי!! אני כותב את הדברים ואני רוצה להדגיש - שקשה לי להאמין שיש כאן קורא שהזיל דמעות כפי שהזלתי בשעת הקריאה!!! תבינו,המדינה צריכה מיתוסים כאלה שיחסמו רימון בגופם,בשביל המורל והחינוך לחיילים.אם הרימון היה מפזר את הכדוריות בזמן שרועי היה נזרק לצד כלשהו - יש סיכוי של 90 אחוז (50 אחוז בטוח) שהיה חי היום ע''פ עדות תורג''מן שרועי חי דקה שלמה אחרי שהדף רימון בגופו.

    IP: 87.70.1.162דווח על תגובה זו

  • 98.

    אין עליו

    לא מיועד לכם לדעת איך קוראים לי, 23/11/15 20:14

    הוא באמת גיבור אני מצטערת שלא הכרתי אותו לפני

    IP: 109.65.214.190דווח על תגובה זו

  • 97.

    רועי קליין

    , 12/11/14 14:18

    גיבור ענק

    IP: 37.142.163.253דווח על תגובה זו

  • 96.

    הוא הפך למיתוס

    יואב, 14/08/12 12:26

    למרות הניסיון של התקשורת להעלים את העניין בשנים הראשונות.

    IP: 199.203.62.244דווח על תגובה זו

  • 95.

    רועי קליין

    רינה, 14/07/12 12:07

    מרגש לשמוע שיש עוד חיילים/מפקדים/בני אדם שמוכנים למסור את חייהם על הצלת חברים/חיילים/בני עמנו.
    שיהיה רק טוב למשפחה

    IP: 46.120.201.9דווח על תגובה זו

  • 94.

    פשוט מרגש (ל''ת)

    אורן, 10/07/12 15:54


    IP: 80.179.12.61דווח על תגובה זו

  • 93.

    לכל ''יפי הנפש'' וה''נאורים'' שמגיבים פה כנגד המעשה...

    אסף, 10/07/12 12:22

    כן רועי קליין ז''ל היה גיבור, וכן לקפוץ על רימון ולאבד את כל היקר לך לשם הצלת אחרים זו גבורה, וכן להציל את חיי החיילים שלך זה המעשה הכי צבאי שיכול להיות.

    אחד הערכים החשובים בצה''ל זו הצעקה ''אחרי'', אבל אוצנטרים שכמוכם לעולם לא יבינו למה או מהי מהות המילה ''הקרבה'', אתם גיבורי מקלדת שיושבים מול מסך וטובים בעיקר בלתת ציונים לעולם מנק' המבט הצרה להפליא שלכם,

    אין לכם את הכלים להבין מה היא גבורה כיון שלא נתקלתם בה, אין לכם יכולת להבין מה הוא ישראלי כיוון שחוץ מלגור בישראל אין לכם שום זיקה למילה או למהות ואין לכם שום מושג ברעות ואחווה בין יהודים, ישראלים ולוחמים כיון שהאדם היחידי שבאמת חשוב לכם הוא.... אתם עצמכם!

    אז זה מה שאתם יודעים לעשות, להתסיס מגיבים פה, כי אחרת מי באמת יתייחס לתפיסת העולם, כנראה עניין של חוסר תשומת לב או רצון להרגיש מיוחד, בסופו של יום אתם ''ערב רב'' היה אתכם בכל דור לאורך היהדות, אנשים קטנים וממורמרים שלא הצליחו להיטמע בציבור האמיתי שמרכיב את הישראלי ששרד במשך אלפי שנים, ולכן כל מה שנשאר זה לחפש תשומת לב עם אמירות שונות מכל דעה שהיא ''מיינסטרים''

    IP: 93.172.92.94

  • 92.

    בטירונות הצנחנים חינכו אותנו שלעולם לא לקפוץ על רימון

    חייל ח''יר, 10/07/12 08:46

    כי אם כולם שוכבים, אז לא נפגעים.
    לכן מעשהו של רועי נשמע תמוה

    IP: 195.110.40.7דווח על תגובה זו

    • כנראה בילית בתורנויות מטבח יותר מידי.. (ל''ת)

      במקום להיות חייל, 10/07/12 14:35


      IP: 85.65.178.147 דווח על תגובה זו

    • גם בשריון לימדו אותונו לצעוק אז''ר מלווה בקפיצה לשכיבה

      אלטע-זאכען, 10/07/12 21:57

      עם הרגליים לכיוון הרימון והראש הרחק ממנו כשהידיים מכסות את העורף.

      אף אחד לא ידע למה הוא קיבל את ההחלטה, זה לא מפחית כהוא זה מהאומץ לקבל את ההחלטה בשבריר שניה שמקריבה את חייו למען חיי חייליו

      IP: 87.69.234.218 דווח על תגובה זו

    • הוא התחיל בצנחנים . הכל רוחני אחי . (ל''ת)

      נ, 11/07/12 04:52


      IP: 188.64.204.79 דווח על תגובה זו

  • 91.

    לכל מי שמזכיר את נתן אלבז

    יהודה, 10/07/12 00:21

    מלבד נתן אלבז ורועי קליין היו גיבורים נוספים ששמו נפשם בכפם כדי להציל חיים של אחרים, לא לשכוח את דוד דלרוזה ז''ל שהציל אשה ושלושת ילדיה מאוטובוס שנשרף מבקבוקי תבערה על יד יריחו ומת מכך, הוא לא קפץ על רימון אבל נכנס לאש. גיבורים כולם. (אגב, הוא גם כן היה מבני עקיבא).

    IP: 95.86.70.136דווח על תגובה זו

  • 90.

    מרגש, עצוב אבל נותן אמון במפקדים בצבא (ל''ת)

    רינה, 09/07/12 23:49


    IP: 77.126.46.46דווח על תגובה זו

    • אבל כמה יש כמוהו? הרי לכן הוא מיתוס. נכון שלכאלו ייחל

      מודאגת, 10/07/12 06:05

      בן גוריון כאשר אמר: תדע כל אם עבריה כי היא מפקידה את בניה בידי מיטב...המפקדים..

      IP: 89.139.40.158 דווח על תגובה זו

  • 89.

    אלוהים אדירים (ל''ת)

    דותן, 09/07/12 23:44


    IP: 46.117.246.31דווח על תגובה זו

  • 88.

    גיבור אצילי ומאמין דגול (ל''ת)

    אמיר, 09/07/12 23:16


    IP: 79.177.110.2דווח על תגובה זו

  • 87.

    נותרתי ללא מילים - שרה תתחזקי (ל''ת)

    סתם יהודי, 09/07/12 23:10


    IP: 95.86.106.47דווח על תגובה זו

  • 86.

    Michal

    ריגש אותי יותר מכל המשפט, 09/07/12 21:22

    ריגש אותי יותר מכל המשפט
    שרה קליין משקיעה את כל המאמצים בגידול שני ילדיה בשמחה - המטרה שהציבה לעצמה

    אישה מדהימה.

    IP: 192.55.54.38דווח על תגובה זו

  • 85.

    אדם יקר

    אריה, 09/07/12 17:48

    יהיה זיכרו ברוך

    IP: 62.195.170.103דווח על תגובה זו

  • 84.

    סיפור עצוב ומעורר לתשובה (ל''ת)

    שרי, 09/07/12 16:28


    IP: 62.219.187.147דווח על תגובה זו

  • 83.

    משהו דפוק בכל העניין הזה

    א, 09/07/12 14:40

    זה יותר מידי מתאים למוטיב שהרבנים של הציבור הדתי מקנים לתלמידיהם: ''לתת את הלב והנשמה''. היה מי שתרגם את זה לפסים מעשיים. סוג של הגזמה שבין היתר מונע מאיתנו לחשוב פרקטי, איך לפתור בעיות. אני מקווה שאת המוטיבציה במלחמות הבאות יתרגמו לפסים אחרים. יותר מעשיים.

    IP: 207.232.27.5דווח על תגובה זו

  • 82.

    לראות את החיוך של המלאך,ולהתחיל לבכות.יהי זכרו ברוך! (ל''ת)

    אלכסנדר, 09/07/12 13:43


    IP: 217.251.228.15דווח על תגובה זו

  • 81.

    מקדשים את המתים במקום את החיים

    רונן, 09/07/12 12:39

    מדינה שהולכת לאבדון.

    IP: 76.91.52.92דווח על תגובה זו

    • אתה פשוט אידיוט

      ישראל, 09/07/12 14:39

      עצוב ומסכן.
      אני מרחם עליך.

      IP: 213.151.46.76 דווח על תגובה זו

    • רק אנטי שמי יכל להתבטא כך, אדיוט (ל''ת)

      משה מחדרה, 09/07/12 16:37


      IP: 109.64.202.180 דווח על תגובה זו

    • every country has its top idiot

      Gilead, 09/07/12 17:23

      Ronen you do not deserve to live.

      IP: 68.2.178.247 דווח על תגובה זו

    • תגובה של אדם שנולד מת. של פגר מהלך. (ל''ת)

      , 05/05/15 13:14


      IP: 192.117.13.78 דווח על תגובה זו

  • 80.

    מעורר השראה

    איתמר, 09/07/12 11:07

    הסיפור של רועי קליין ז''ל כפי שגולל כאן מרגש בעוצמות כל כך חזקות לא רק בגלל האופן בו הוא סיים את חייו, אלא בגלל הדרך ההרואית שבה הוא חי אותם. איש ערכי בצורה קיצונית כמעט, חבר אמת, איש משפחה למופת. בחור מוכשר וצנוע - שילוב תכונות נדיר בבן אנוש אחד. לעניות דעתי, אפשר ללמוד המון ממי שהיה גיבור בחייו ולא רק במותו בשדה הקרב.

    IP: 207.232.60.213דווח על תגובה זו

  • 79.

    לשרה קליין, רציתי רק לומר לך שתתקשי להבין איזו תחושה קשה זו

    אדם, 09/07/12 11:07

    לראות את בני משפחות ההרוגים... אחרי מלחמת לבנון הראשונה לא יכולתי לפגוש את דודתי שאיבדה שם את בנה קובי... בהלוויה נותרתי שם.. וכך גם היה עת נהרג בן כיתתי דורון שושני הי''ד ... תחושת הבושה וייסורי המצפון שאתה חזרת חי... אי אפשר לתאר כמה זה קשה... היום אחרי 30 שנים אני מבין שטעיתי... הלכתי, ועודני הולך, לבד לשם.. מתפלל וחוזר אחרי זמן מה... כמעט אף פעם לא בימי הזיכרון הרשמיים... ככה זה... כל סיפור עומד בפני עצמו... המתים הללו הם גיבורינו האמיתיים.

    IP: 212.235.88.46

  • 78.

    גיבורי ישראל (תקראו)

    ניר, 09/07/12 08:02

    הקרב בבינת ג'בל,היה אחד הקרבות הקשים ביותר במלחמת לבנון השנייה.
    הלוחמים הנפלאים,של חטיבת גולני,גילו מסירות נפש והקרבה עילאית ,אשר אין כדוגמתם:
    סמ''ר אביחי יעקב מ''כ בגדוד 51,אשר בנוסף לרועי קליין ז''ל, קיבל את עיטור העוז על חילוץ פצועים והרוגים תחת אש תופת,כאשר היה חשש גדול,כי החיזבאללה ינסה לחטוף את גופות חיילינו.
    סמ''ר שירן אמסילי,מאגיסט בגדוד 51,אשר טיפס על החומה במטע והרג לפחות חמישה מחבלים,תוך כדי סכנת חיים ממשית.
    בנוסף, קיבלו עיטורי מופת סרן אלכס שוורצמן ז''ל, סמ''פ בגדוד,אשר נהרג בקרב ועוד רבים נוספים.
    נזכור את כל גיבורי הקרב האהובים והנפלאים, את אלו שחזרו מהקרב ובעיקר את היקרים לנו מכל,שנפלו בקרב העקוב מדם,תוך חירוף נפשם על הגנת המולדת ועם ישראל.
    אתם מגש הכסף של עם ישראל.
    ''הצבי ישראל על במותייך חלל,איך נפלו גיבורים''
    יהי זכרם ברוך!

    IP: 84.108.142.43דווח על תגובה זו

    • נצח ישראל לא ישקר . גולני שלי (ל''ת)

      ננ, 11/07/12 04:57


      IP: 188.64.204.79 דווח על תגובה זו

  • 77.

    A hero

    Amir, 09/07/12 04:50

    A lion to the house of Israel

    IP: 108.132.23.198דווח על תגובה זו

  • 76.

    74 איך אתה לא מתבייש

    ערן מהעורב, 09/07/12 02:13

    מת אדם מיוחד, אצילי, אבא לילדים כאלה יפים, להגנת הארץ והעם.
    מי שמך להגיד שזה מוות מיותר.
    אני מנחש שאתה שמאלני ורוצה לקוות שמרבית השמאלנים לא היו מעיזים לכתוב דבר כזה.
    גם אם אתה חושב ככה (ואגב לדעתי אתה מאוד טועה) בשביל הכבוד למשפחה של הגיבור השם יקום דמו רס''ן קליין ז''ל היית צריך להתאפק.
    ואני הייתי צריך מאוד להתאפק לא לקלל אותך לאורך כל התגובה והנה הצלחתי.

    IP: 41.191.104.203דווח על תגובה זו

    • אתה צודק מאה אחוז 76

      moshe, 09/07/12 11:49

      אתה צודק מאה אחוז 76

      IP: 41.191.104.203 דווח על תגובה זו

  • 75.

    אין לי ספק שקליין חירף נפשו והיה חייל למופת. עם זאת, סיפור הרימון

    אובייקטיביסט, 09/07/12 01:56

    יכול להיות אמיתי, אך לפחות באותה מידה, גם יכול להיות מדומה. עדות של חייל אחד פצוע, לא מלמדת על כלום ובוודאי שלא תורמת לאמינות. מה שבטוח הוא שיש קהל מאוד ספציפי (ישיבות הסדר ומתנחלים) שמטעמים מובנים מנסה להפוך את המיתוס המפוקפק לאתוס.

    IP: 174.6.161.244דווח על תגובה זו

    • למה? אמינותך גבוהה משלו? אתה אדם עלוב נפש ונקלה שמטעמים

      שתיקת ברברן (כמותך) לחכמה תיחשב, 09/07/12 11:19

      פוליטיים נטפל לסיפור גבורה של אדם שנתן את חייו כדי שתועל כמותך תמשיך לנשום פה...

      IP: 212.235.88.46 דווח על תגובה זו

  • 74.

    גיבור ברמת המיקרו, אבל מוות מיותר ברמת המאקרו.

    אחד וחצי, 08/07/12 20:46

    אכן גיבור ישראל, אין מחלוקת על כך. הבעיה שהפחדנים הכי גדולים שולחים את הגיבורים למות בקרב.

    המדינה השתנתה. פעם הצליחו למכור לאמהות את הסיפור שהבנים מתו מות גיבורים, מה שנכון, אבל תוך התעלמות מהתנאים מסביב או מה גרם למוות (ראו מקרה בופור).

    התפכחנו. מספיק לטייח אותנו ולהמיס את ליבנו עם תמונות השכול. אני מצפה מהמנהיגים שיסתכלו לאמהות בעיניים ויגידו את האמת. אני מצפה שהמפקדים עם הפלזמות יזיזו את התחת וירדו לשטח. אז אולי הם יחשבו פעמיים לפני שהם שולחים את החיילים לעוד קרב מיותר.

    IP: 94.159.246.91דווח על תגובה זו

  • 73.

    ל16

    נדב כהן, 08/07/12 19:59

    יש אנשים שלא ראוים לתגובה, אבל בכל זאת בשביל אלה שאולי אתה משכנע קצת אותם...
    לא יודע איפה הייתם אותי דווקא כן חינכו שכשאין ברירה עדיף לך להיות על הרימון ולא לידו.
    אבל יש דברים שהם לאו דווקא מבצעיים. אני מאמין שרועי ראה את החיילים כמשפחה שלו או לפחות כחברים שלו מעבר להיותו מפקד ואחראי עליהם, וכמו שרבים מאיתנו היו מסכימים לחטוף כדור בשביל משפחה או חברים, ככה גם רועי לדעתי. אני משער שלמרות קוצר הזמן רועי כן עשה את השיקול המבצעי אם ניתן לברוח מהרימון הרי הוא התחמק מרימון אחד לפני כאמור. בנוסף, הוא לא מת ישר מהרימון וגם הרימון יכל להיות נפל, כך שאני לא מגדיר זאת התאבדות.

    בכל אופן אני בטוח שאם כל אחד מכם היה ניצל מחבר שחטף כדור חס וחלילה, הוא לא היה חושב שהוא טיפש, גם אם היו אופציות נוספות.

    בד''כ כלל אלא שמבלבלים את השכל הם לא אלה שעושים דברים, תנו להילחם בשקט, ולא צריך אנשים כאלה בצבא גם לא כמפעילי ממטרות.

    IP: 79.180.45.94דווח על תגובה זו

  • 72.

    )-:

    זוהר פרייברג, 08/07/12 19:50

    חבל על דאבדין ולא משתכחין...

    IP: 46.120.176.84דווח על תגובה זו

  • 71.

    עיתונאית דמיקולו, שאינה יודעת ההבדל בין ''מיתוס'' ל''אתוס''.

    פרס פוליצר, 08/07/12 19:12

    תת רמה.
    ולגבי הגיבור קליין ז''ל - גאווה וחוזק.

    IP: 84.109.138.50דווח על תגובה זו

  • 70.

    הדתיים הלאומיים הם התקווה של העם שלנו. (ל''ת)

    יהי זכרו ברוך., 08/07/12 18:49


    IP: 66.25.183.228דווח על תגובה זו

    • כנראה שאנחנו לא מאותו עם (ל''ת)

      אלוהים, 08/07/12 22:59


      IP: 79.182.9.236 דווח על תגובה זו

      • סביר שאתה לא מאותו עם, אבל העם שלך הולך ונעלם. (ל''ת)

        כץ, 09/07/12 12:25


        IP: 213.8.59.241 דווח על תגובה זו

  • 69.

    שנים שנפלו וההבדל הגדול

    עמי, 08/07/12 17:58

    רועי קליין נפל בלחימה , בתקופה של פיקוד בתנאים קשים ביותר, ובהגנה על חייליו. ערכים ללא סוף.
    לא הונצח בצורה ממלכתית.

    אילן רמון נפל בהתרסקות חללית, לאחר ששנים ישב בארה''ב, עם כל הכבוד, עם משפחתו, על סיר הבשר, תנאי שירות הכי טובים,ונפל בתקלת אימונים, מוכשר שאין כדוגמתו, אבל מצטער, נפל בגלל תקלה.
    הונצח ללא סוף, בכל עיר, ובאופן ממלכתי.

    כי זו ההתייחסות לחיל אויר, וזו התייחסות לגולני. זה לא אותו צבא. אבל לא משנה על שם מי תקראו כיכרות, בתי ספר, והיכלות. העם יודע מי מסר חייו מבחירה בהגנה על מולדתו וחילייו. והוא זה שישאר בזכרונות הרבים לדורי דורות.

    IP: 95.86.125.58דווח על תגובה זו

    • זה קפץ על רימון והציל אולי חייל או שניים, וזה הפציץ את הכור בעירק (ל''ת)

      והציל את כולנו :), 08/07/12 23:01


      IP: 79.182.9.236 דווח על תגובה זו

  • 68.

    בלי לפגוע בקליין ז''ל

    תומר, 08/07/12 17:42

    הסמג''ד היה אמור להוציא את החיילים מהתופת, לא לקפוץ על רימון. מסמג''ד בגדוד חי''ר בצה''ל אני מצפה לחשוב כמו מפקד. לחשוב איך מנצחים את הקרב. זאת הגבורה האמיתית. חבל שהוא מת בצורה כזאת.

    IP: 176.12.128.181דווח על תגובה זו

    • חכמינו אמרו: ''אל תדון את חברך עד שתגיע למקומו'' מה שכניראה טרם למדת (ל''ת)

      אלי כהן, 08/07/12 18:58


      IP: 213.113.52.220 דווח על תגובה זו

      • לא כל מה שאמרו חכמינו נכון

        אני, 10/07/12 08:46

        זו אמרה שנועדה לסתום פיות ולעודד ציות עיוור. אם אסור לדון אז אין ביקורת ואין חשיבה ואין דמוקרטיה כמובן. אולי טוב לדתיים אך לא לחילוניים.

        IP: 79.180.150.42 דווח על תגובה זו

    • תומר אתה טועה

      איתן, 08/07/12 22:23

      צבא לא נועד להוציא חיילים מהתופת, צבא נועד לבצע משימות בכל מחיר.
      הסמג''ד היה צריך לשאוף לבצע את המשימה. המשימה היא מסוכנת וההקרבה זה מהות ההבנה שהמשימה חשובה יותר מחיי הפרט. רועי בעוז בחר להציל את חייליו מתוך הבנה שזה יעזור יותר לביצוע המשימה.

      יהי זכרו ברוך

      IP: 79.180.210.130 דווח על תגובה זו

      • אני לא יודע מה עבר לו בראש, (ל''ת)

        אלעד, 17/07/12 13:04


        IP: 80.250.154.227 דווח על תגובה זו

      • לאיתן - איך בדיוק זה עזר לביצוע המשימה?

        אריק, 17/07/12 13:06

        הרי הוא הציל חייל אחד. ומה עם שאר החיילים?
        בקפיצה על הרימון הוא וויתר על ביצוע המשימה.

        IP: 80.250.154.227 דווח על תגובה זו

    • תזהר, זה לא מקום לרשום בו דברים שהם לא שחור/לבן (ל''ת)

      בסוף תסתבך עם הדת''לים, שממש רוצים אותו בתור קדוש, 08/07/12 22:58


      IP: 79.182.9.236 דווח על תגובה זו

  • 67.

    למעשהו ההירואי של רועי קליין ז''ל קדם נתן אלבז ז''ל שנשאר אלמוני

    אזרח, 08/07/12 16:37

    אולי זו הזדמנות להזכיר כי מעשה הגבורה הבלתי נתפס של רועי קליין ז''ל ה.י.ד שהציל את חייליו ממות בטוח בסערת המלחמה, קדם המעשה של נתן אלבז ז''ל (שעל שמו נקרא ''מחנה נתן'') שנעשה לא בעת מלחמה אלא בזמן שחיילים ישבו באוהל ופרקו את מרעום רימוני היד שנערמו לפניהם, כשלפתע נשמט רימון חי ללא נצרה מידי אחד החיילים, ונתן ז''ל שהבין את ההולך לקרות באלפית השניה קפץ ונשכב על הרימון שאילו התפוצץ היה גורם לאסון נוראי. יהי זכרם של רועי ונתן ברוך.

    IP: 213.113.52.220דווח על תגובה זו

    • ועל שמו מחנה נתן ליד באר שבע. (ל''ת)

      עמי, 08/07/12 17:50


      IP: 95.86.125.58 דווח על תגובה זו

    • נשאר אלמוני כי אף מגזר לא רצה אותו בתור קדוש (ל''ת)

      קדוש קדוש קדוש הרוג מלכות, 08/07/12 23:00


      IP: 79.182.9.236 דווח על תגובה זו

    • זה היה לפני שנים ארוכות אבל עד היום זוכרים את נתן אלבז

      סתם יהודי, 09/07/12 23:14

      נדמה לי שגם אחד מהמשוררים הדגולים של אותה תקופה (שנות ה-50) כתב שיר לזכרו

      IP: 95.86.106.47 דווח על תגובה זו

  • 66.

    יהי זכרו ברוך - אלו הבנים שלנו ועליהם תודתנו (ל''ת)

    רעננה, 08/07/12 15:51


    IP: 77.124.3.124דווח על תגובה זו

  • 65.

    אדם אציל!חבל שהפסיד את חייו,הוא תמיד יחסר לנו.יהי זכרו ברוך. (ל''ת)

    אלכסנדר, 08/07/12 15:43


    IP: 217.251.245.166דווח על תגובה זו

  • 64.

    ויאיר לפיד חזק כמו שור.. התחמק משרות בנ.מ...והיום מטיף ל ''שוויון בנטל'' (ל''ת)

    רונן, 08/07/12 14:47


    IP: 89.139.213.27דווח על תגובה זו

  • 63.

    ללא הגיבורים של עם ישראל לאורך כל ההיסטוריה שלו לא היינו זוכים לכזו

    פקק תנועה , 08/07/12 14:43

    זכות לחיות במדינת ישראל

    IP: 132.68.4.132דווח על תגובה זו

  • 62.

    אדם גדול. יהי זכרו ברוך!! ולכל השאר, תשתדלו להיות ראויים (ל''ת)

    לגיבורים כאלה, 08/07/12 14:25


    IP: 46.116.54.176דווח על תגובה זו

  • 61.

    לכותרת יש קונוטציה שלילית וזה בכלל לא משתקף בכתבה. איפה העורך?? (ל''ת)

    yotam e., 08/07/12 10:09


    IP: 46.116.110.177דווח על תגובה זו

  • 60.

    תהיו ראויים למוות שלו... הוא הקריב את עצמו למען עם ישראל

    לוחם מקרב אחר, 08/07/12 09:54

    אנחנו צריכים להיות ראויים לכך- נהיה אנשים טובים יותר בכל מובן.
    תודה לרועי ולכל הלוחמים הנוספים-על הגבורה וההקרבה.

    לוחם מקרב אחר

    IP: 77.125.151.187דווח על תגובה זו

  • 59.

    כל כך מרגש !!! איזה איש מיוחד- גיבור ישראל !!! (ל''ת)

    איתי, 08/07/12 07:53


    IP: 89.138.1.9דווח על תגובה זו

  • 58.

    גיבור ישראל

    ilana, 08/07/12 07:35

    לפני מספר שנים הוזמנתי על ידי הרב אלי סדן הוא מייסד וראש מכינה קדם צבאית בני דוד, שמטרתה להכין בחורים דתיים לשירות מלא בצה''ל, תוך עידודם לשירות מקסימלי ביחידות לוחמות וכקצינים. מסלול זה לא היה קיים לפני כן בישיבות ההסדר. הרב סדן הגה גם את הרעיון להקים מכינה קדם צבאית חילונית. מכינה ראשונה מסוג זה, ''נחשון'', בסיור שערך לי בישוב, לקח אותי לביתו של רס''ן רועי קליין שקפץ על רימון במטרה להציל את חייליו, וקיבל אות גבורה על מעשה נעלה זה..
    ובחדר הלימוד על הקיר היתה תמונה של סא''ל עמנואל מורנו, מורנו נהרג במלחמת לבנון השנייה, השר אבי דיכטר, תיאר אותו כמי שהיה בחוד החנית של הסיירת או בלשונו ''בסיירת של הסיירת..במהלך השנים הוכשר לתפקידים ייחודיים, שדרשו מיומנות וסיכון מעל ומעבר לאלו של לוחם יחידה ''רגיל''. בין השאר השתתף במבצעים רבים שנכנסו להסטוריה של צה''ל ומדינת ישראל ..יהי זכרם ברוך....

    IP: 98.149.75.241דווח על תגובה זו

  • 57.

    איפה ישנ עוד אנשים... (ל''ת)

    מירית, 08/07/12 04:36


    IP: 189.135.44.156דווח על תגובה זו

  • 56.

    חוצפה ששמעון דהן לא מוזכר פה

    חבר של שמעון דהן זל, 08/07/12 04:18

    כתבה כה גדולה ויפה נורא ... אבל מה עם החלק של שאר הלוחמים כמו שמעון דהן שנהרג גם כשניסה לחלץ את מרחביה ?? עוד לפני שהגיעו הכותבים פה ??

    IP: 199.203.55.52דווח על תגובה זו

    • ומה עם החלק של מרחביה עצמו לפני שנפגע?

      משה, 08/07/12 13:28

      בתור אחד שזכה להכיר אותו ציפית שיהיה כאן. אבל א' - הכתבה מגמתית ומנסה ליטול את העוקץ מסיפור הגבורה לא להוסיף עוד סיפורי גבורה (לראיה הריאיון עם הפסיכולוג המתיימר) . ב' - היא מתמקדת בעיקר במעשה של קליין ולא בכל גיבורי בינת ג'בל. יהי זיכרם ברוך הי''ד.

      IP: 213.8.59.241 דווח על תגובה זו

  • 55.

    גיבור ישראל. (ל''ת)

    גולני, 08/07/12 02:31


    IP: 84.111.208.40דווח על תגובה זו

  • 54.

    גיבור קדוש. יהי זכרו ברוך

    Galileo, 08/07/12 01:41

    אדם מדהים.

    IP: 199.203.55.52דווח על תגובה זו

  • 53.

    כל הכבוד. כתבה יפה ומרגשת!!!! (ל''ת)

    אביב כהן, 08/07/12 00:23


    IP: 212.179.87.185דווח על תגובה זו

  • 52.

    עם ישראל חי !

    חייזר, 08/07/12 00:02

    לא רוצים צל''שים!
    רוצים מדליות?
    תקפצו באולמפידה,לרוחק, לגובה,ולא על רימונים!
    האם התופעה של קפיצה על רימונים מוכרת בעולם ? או שזוהי תופעה יחודית המתפתחת רק כאן ?
    אשמח אם לפחות ישוכלל המינהג ויקפצו על רימונים עם שכפץ,או בכל צורה אחרת בכדי לצאת שלם מהמפגש,כך יהיה הגיון בספורט,
    לוחם שוורים בספרד לא עושה זאת בכדי למות מקרני השור, הלוחם מכשיר עצמו לצאת בריא מהמפגש !
    עם ישראל חי [טוב] !

    IP: 93.172.187.0דווח על תגובה זו

  • 51.

    ובתמורה, השמאלנים רצו להרוס לו את הבית.

    נמרוד, 07/07/12 23:45

    לא נשכח ולא נסלח לאולמרט, ששלח חיילים למות ובעודם מקריבים את חייהם, אמר שהמלחמה תסייע לו בפינוי יהודה ושומרון.
    הם נהרגו והמנוול ישב בכלא עד שימות מהסרטן שחטף.

    IP: 77.127.93.83דווח על תגובה זו

    • זה שהוא גיבור לא אומר שצריך בדיעבד לרמוס את החוק אתה יודע.. (ל''ת)

      מה הקשר?, 08/07/12 23:02


      IP: 79.182.9.236 דווח על תגובה זו

  • 50.

    איפה ישנם עוד אנשים כמו האיש ההוא (ל''ת)

    טומי, 07/07/12 23:39


    IP: 199.203.55.52דווח על תגובה זו

    • היו כבר קודם

      נתן אלבז, 08/07/12 00:01

      אבל אפילו במוות יש כנראה שווים ושווים יותר. איך זה שכל מי שמפאר את רועי קליין לא זוכר את נתן אלבז. גם לא קראו על שמו בית ספר ולא בנו כיכר. אז אם אתם מחפשים אנשים כמו האיש ההוא - חפשו את נתן אלבז. נכון הוא לא מלח הארץ, בסך הכל בן למשפחה מרוקאית ולכן השכיחו אותו, אבל הוא קדם לרועי קליין בכמה עשורים

      IP: 46.117.240.217 דווח על תגובה זו

      • אתה פשוט דורש את זה.

        משה, 08/07/12 11:35

        את נתן אלבז זכרו וכן הנציחו (מחנה אלבז) במשך יותר מחמישים שנה. המקרה שלו כך או כך שונה לחלוטין כיוון שהיה טירון שעסק בפירוק רימונים ואחד מהם הופעל (איש לא יודע למה ואיך הופעל) למרות שעשה מעשה גבורה כלל לא בטוח שלא היה פיתרון אחר (כיוון שהבחור היה טירון וחסר ניסיון ויתכן שפשוט היה יכול לפתור את הבעיה בצורה אחרת). הצורך במעשה הגבורה היה כך או כך תוצאה של רשלנות. כאן מדובר על אדם שהקריב את עצמו עבור חייליו באמצע מלחמה תחת אש במצב אין ברירה בין שתי חומות תוך שהוא הולך לחלץ חייל פצוע ותוך צעקת שמע ישראל. אם אתה לא מבין את ההבדל, הגזענות שלך (כן גזענות!) מערפלת לך את המוח.

        IP: 213.8.59.241 דווח על תגובה זו

      • אתה כזה מתוסבך נחיתות

        אלי, 08/07/12 13:38

        אולי תטרח לקרוא בוויקיפדיה לפני שאתה מתקפח כמו גזען קטן? - ''...מעשהו זה של אלבז הועלה על נס ואלבז הפך לסמל. על שמו נקראו רחובות בערי ישראל וכן מחנה צבאי ליד באר שבע, ''מחנה נתן''...'' אתה רואה פה מישהו מתלונן על זה שאין ''מחנה קליין''? יצאת חומוס בזיפת.

        IP: 213.8.59.241 דווח על תגובה זו

  • 49.

    איזה מסריח שקובצה של אנשים אחרי מקלדת משווים אותו למתאבד שרוצח ילדים,ז (ל''ת)

    שקד,ירושלים, 07/07/12 23:29


    IP: 85.65.88.16דווח על תגובה זו

  • 48.

    בשביל מה לנתח וכל השטויות האלו? זה מזכיר לי הפירוש של רש''י

    על הפסוק''אנשי סדום היו רעים וגו'...'', 07/07/12 23:23

    הוא אומר: מקטינים את שהיה ארוך ומאריכים את שהיה קצר. ככה התשקורת שלנו פועלת. מקטינה בערכו דבר גדול או קדוש, ומגדילה ערכו של דבר עווילי או שפל ( דוגמה? הכתבה הזאת כולל תגודבות הנשמות הטהורות, או כתבה על חנין זעבי ודומיה להבדיל אלף הבדלות.

    IP: 81.218.200.232דווח על תגובה זו

  • 47.

    נשמה יהודית (ל''ת)

    שמוליק, 07/07/12 23:08


    IP: 31.44.135.49דווח על תגובה זו

    • חבר שלי מפינלנד נמצא לידי,

      דל דעת, 07/07/12 23:38

      הוא לא מבין מה זה נשמה יהודית,
      איך אני מסביר לו ?

      IP: 93.172.187.0 דווח על תגובה זו

      • חבר שלך מפינלנד יושב וקורה איתך טוקבקים? קח אותו לים (ל''ת)

        דימה, 08/07/12 09:01


        IP: 91.199.69.254 דווח על תגובה זו

        • תודה דימה

          דל דעת, 09/07/12 01:03

          הוא נהנה בים,
          אבל יש דברים שבעניו מוזרים,ואפילו מטופשים,
          עם חלק מהדברים אני מתמודד ומסביר, וחלק ,משום שאני מתקשה להסביר,הוא מבקש הסברים אוטנטיים,
          יש הרבה דברים:לא מבין הסיפור עם הברית מילה,לא מבין איך אנשים באים לחוף הים לשכב על ליכלוך,ראה סרט על בגין,והוא נראה לו מטורף [המוזיקה שלו,תנועות הידיים...].....אנחנו בעניו וואריאנט של התרבות המערבית,אבל משהו שונה...

          IP: 93.172.187.0 דווח על תגובה זו

          • בטוחה שגם כשאני אגיע לפינלנד אני לא אבין הרבה דברים

            סיון, 10/07/12 12:07

            יאללה שחרר.
            מה זה הפרובנציונליות הזאת? למה אנחנו צריכים להצטדק בפני כל העולם? אז שלא יבין. BFD.

            IP: 109.160.250.211 דווח על תגובה זו

  • 46.

    יש בעם הזה אנשים מדהימים. הם לא צריכים למות בגלל טמטום ש פוליטיקאים!

    ז'בוטינסקי, 07/07/12 22:58

    סיפורי הגבורה ומורשת הקרב נראים אכן נראים מדהימים מנקודת מבטם של הלוחמים בשטח, והם כחיילים עושים את המקסימום הנדרש.

    אולם נשאלת תמיד השאלה האם זה היה מוצדק? כמו בסיפור הבופור: החיילים לחמו בעוז ובחרוף נפש. אבל למה?! אותו דבר עם בינת ג'ביל. למה הכניסו כוחות רגליים??

    מעדיף להפציץ מלמעלה. בלי חיילים הרוגים, בלי שכול, בלי מורשת קרב ובלי סיפורי גבורה.
    לילדים הקטנים מגיע לגדול עם אבא!

    IP: 94.159.246.91דווח על תגובה זו

    • בתור תותחן במלחמה - מסכים.

      אליהו, 07/07/12 23:39

      ההנהגה הרופסת שפחדה מארגוני השמאל לא נתנה לנו להפציץ את הכפרים רק לידם, ותמיד נתנה התראה למחבלים מראש. מזל שבעופרת יצוקה הפיקו לקחים. אין מה לעשות - מוסריות יתר כלפי האויב עלולה להיות אכזריות כלפי חייליך ועמך. נפנים את זה - ננצח. לא נפנים - נפסיד.

      IP: 213.8.59.241 דווח על תגובה זו

    • כואב כמה שזה נכון... (ל''ת)

      אמא, 08/07/12 10:54


      IP: 193.47.165.251 דווח על תגובה זו

  • 45.

    גיבור ואדם משיכמו ומעלה

    ש., 07/07/12 22:48

    זאת גאווה אמיתית לדעת ששבעם שלנו יש גם אנשים ברמתו של רועי קליין, זאת גם תעודת הוקרה לרקע שממנו צמח והאופן שבו חונך - הערכתי למגזר הדתי בהחלט גדלה בהרבה בעיקבות הכתבה ואני דווקא חילוני לחלוטין.

    יהי זיכרו ברוך.

    IP: 41.56.74.71דווח על תגובה זו

  • 44.

    קליין הוא פשוט אגדה ואחד מהנפילים

    נדהם ומשתאה, 07/07/12 22:22

    וגורם לי לצביטה בלב בכל פעם שאני שומע על כך

    IP: 84.110.2.171דווח על תגובה זו

  • 43.

    הוא גיבור. אבל האדרת מוות זה פסול...

    ר, 07/07/12 22:14

    מה שחסר זה חיילים פשוטים שמבחינה ערכית לא מגיעים לקרסוליים שלו, ינסו לעשות דברים כביכול הרואיים..
    פרופורציות אנשים, פרופורציות...

    IP: 212.150.65.108דווח על תגובה זו

  • 42.

    כל הכבוד.

    משה, 07/07/12 22:03

    זכרונו לברכה. הי''ד.

    IP: 213.8.59.241דווח על תגובה זו

  • 41.

    מונצח גם ביסודי ברעננה (נראה לי שבטעות כתבו יסודי נתניה) (ל''ת)

    מיכל, 07/07/12 20:18


    IP: 109.64.148.141דווח על תגובה זו

    • לא טעות, מונצח גם ברעננה וגם בנתניה. (ל''ת)

      נתי, 07/07/12 21:05


      IP: 212.179.87.185 דווח על תגובה זו

  • 40.

    יהי זיכרו ברוך. (ל''ת)

    גיבור אמיתי, 07/07/12 19:39


    IP: 77.127.255.225דווח על תגובה זו

  • 39.

    אני היחידי שחש לא בנוח מהפיכת קצין שהרג את עצמו למופת?

    אכן מעשה גבורה.. אך האם יש ללמוד ממנו?, 07/07/12 19:13

    האם זאת הדוגמא עליה אנחנו רוצים לחנך את הנוער? חסרים מעשי גבורה שבהם אנשים סיכנו את עצמם מבלי לעשות מעשה כל כך קיצוני כמו הריגת עצמך?

    IP: 79.182.9.236דווח על תגובה זו

    • אתה אדיוט

      אריק הויקינג, 07/07/12 19:50

      האיש גיבור ישראל. אתה מכיר עוד הרבה אנשים שהיו מוכנים למות למען אנשים אחרים?! אתה רשע וטיפש!

      IP: 199.203.55.52 דווח על תגובה זו

      • כן אני מכיר. כל המחבלים המתאבדים למשל... (ל''ת)

        לא שאני משווה, אבל למות זאת לא חוכמה, 07/07/12 20:21


        IP: 79.182.9.236 דווח על תגובה זו

        • להתאבד כדי להציל אחרים, זה כל ההבדל. יחי ההבדל הקטן. (ל''ת)

          ההבדל הקטן, 07/07/12 20:48


          IP: 217.132.82.144 דווח על תגובה זו

          • הוא שאל אם אני מכיר עוד אנשים שמוכנים למות למען אחרים, והתשובה- מחבלים (ל''ת)

            זה לא אומר שהמקרים זהים אתה יודע..., 07/07/12 21:29


            IP: 79.182.9.236 דווח על תגובה זו

            • הם לא מתים בשביל אחרים...רק לתועלת עצמם (ל''ת)

              yoya, 07/07/12 23:17


              IP: 81.218.200.232 דווח על תגובה זו

        • ומחבלים צועקים מה שרבי עקיבא אמר כאשר שרקו את בשרו במשרקות של ברזל?

          רועי קליין הציל את חייליו! בשם ה'. לא רצח בשם אללא, 07/07/12 23:16

          מה יהיה עם מנת המשכל, והמוסר של המגיבים? בטח גם מפגינים עם לפיד ודיסקין עכשיו..

          IP: 81.218.200.232 דווח על תגובה זו

          • אה... אז הוא גיבור כי הוא צעק מה שרבי עקיבא צעק?? (ל''ת)

            אז הכל עניין דתי? הבנתי עכשיו..., 08/07/12 07:01


            IP: 79.182.9.236 דווח על תגובה זו

            • עניין היסטורי כלל יהודי.

              משה, 08/07/12 13:30

              אם אתה לא מרגיש חלק. אתה מוזמן להתחפף מכאן כי זו אותה היסטוריה יהודית שנותנת לך את הזכות על הארץ הזו. אבל נודניק שמגיב כמוך ממילא עבר כבר לצד הערבי.

              IP: 213.8.59.241 דווח על תגובה זו

        • מחבלים מתים בשביל 72 בתולות (ל''ת)

          דימה, 08/07/12 09:02


          IP: 91.199.69.254 דווח על תגובה זו

      • ע''פ תגובת הויקינג

        פבריציו, 07/07/12 21:07

        שנחרד כי לוקחים לו משהו,
        אני חרד כי כמה התמכרו לרעיון,
        וכמו בכל התמכרות,יש פה מעט רציונל,והרבה היסחפות.

        IP: 93.172.187.0 דווח על תגובה זו

    • אתה לא יחיד, חן קוסט-בר חושבת כמוך, ראה סעיף אחרון בכתבה (ל''ת)

      אלכס, 07/07/12 20:35


      IP: 213.57.199.8 דווח על תגובה זו

    • כן בהחלט,אם במותך ציוות לאחרים חיים (ל''ת)

      שקד,ירושלים, 07/07/12 23:13


      IP: 85.65.88.16 דווח על תגובה זו

    • בוא נגיד שאם שמוק כמוך היה חייל שלי, הייתי זורק אותך על הרימון

      Juses , 07/07/12 23:42

      דורך עליך, ומוודא שלא תקום לפני הפיצוץ.?
      בשביל מה להרוג את עצמי אם יש אידיוטים כמוך בעולם, לא תחסר לאיש חתיכת אימבציל שכמותך.

      IP: 109.253.155.129 דווח על תגובה זו

      • juses

        ', 08/07/12 00:11

        שאל עצמך בשביל מה אתה כותב,אם אי אפשר להבין למי אתה מתיחס.

        IP: 93.172.187.0 דווח על תגובה זו

      • בוא נגיד שלגופן של הטענות לא התייחסת (ל''ת)

        העיקר הוצאת קיטור, 08/07/12 07:02


        IP: 79.182.9.236 דווח על תגובה זו

    • 39, אתה ממש סותר את עצמך...

      אלעד, 08/07/12 12:30

      ''חסרים מעשי גבורה שבהם אנשים סיכנו את עצמם מבלי לעשות מעשה כל כך קיצוני כמו הריגת עצמך?''

      מצד אחד אתה טוען שלסכן את עצמך זו גבורה, ומצד שני שלהרוג את עצמך זה קיצוני. הרי אם לסכן את חייך למען אחרים זו גבורה בודאי שמעשה שכזה בידיעה מוחלטת שאתה תמות הוא מעשה של גבורה עילאית. אחרת יוצא שהגבורה לדבריך היא כשאתה מסכן את עצמך אבל לא ממש.
      וגם הזכרת המחבלים היתה מעשה אומלל, ואל תסנגר על עצמך ותאמר שלא התכוונת שהמקרים זהים. לא רק שהם אינם זהים, לא ברור איפה בעולם יש ניגוד יותר ברור בין שני דברים. אור וחושך, קדושת החיים, ובמיוחד קדושת חיי הזולת אל מול קדושת המוות ובמיוחד מוות של האויבים שלך.
      בדיוק הניגוד שמראה את טיב המאבק בין עם ישראל לבין הפלשתינאים מהללי השאהידים.

      IP: 212.76.115.220 דווח על תגובה זו

    • אתה לא היחיד שחש לו בנוח (ל''ת)

      אבל אתה הטיפש היחיד שכותב על זה, 08/07/12 16:03


      IP: 93.172.9.20 דווח על תגובה זו

  • 38.

    הי, שכחתם שאני הוא זה שעובד כדובר צה''ל בתקשורת?

    רוני דניאל, 07/07/12 18:31

    נא לא לתפוס לי את המקום...

    IP: 94.230.86.201דווח על תגובה זו

  • 37.

    סיפור מצמרר על גיבור אמיתי. גיבור ישראל (ל''ת)

    אפרת, 07/07/12 18:25


    IP: 85.64.183.125דווח על תגובה זו

  • 36.

    מלאך עם כיפה סרוגה (ל''ת)

    שי, 07/07/12 17:50


    IP: 79.183.112.24דווח על תגובה זו

  • 35.

    חן=בושי לך=חייבת להרוס באותם רגעים הוא לא חשב על הפרסום בניגוד לך /כם (ל''ת)

    כשאדם מקריב עצמו בצורה כזאת היתה לו רק כוונה טהורה, 07/07/12 17:48


    IP: 85.250.158.45דווח על תגובה זו

  • 34.

    רס''ן רועי קליין ז''ל הוא גיבור ישראל לא פחות (ל''ת)

    חן, 07/07/12 17:47


    IP: 109.64.208.246דווח על תגובה זו

  • 33.

    לא שוכחים אותך. גיבור ישראל (ל''ת)

    תל אביבית, 07/07/12 17:20


    IP: 87.69.72.205דווח על תגובה זו

  • 32.

    רועי קליין זצ''ל היה עילוי, בחוכמתו הרבה,

    pini, 07/07/12 17:06

    באהבתו את הזולת ובאומץ ליבו הנדיר, על כן הוא ניצב בשורה אחת עם האנשים הדגולים שהיו בכל דור ודור בישראל ואשר שמם מוזכר לתהילת עד,לדוגמה ולמופת. יהי זכרו ברוך לעד.

    IP: 79.183.175.201דווח על תגובה זו

  • 31.

    תתחילו לחנך לשלום ולא לסיפורי גבורה

    קן לציפור, 07/07/12 16:40

    אם היה פה שלום אף אחד לא היה מת, קשה לבקש מחן קוטס בר, דוברת צה''ל במעריב, להבין את העניין, אבל איפה העורכים?

    IP: 94.230.86.201דווח על תגובה זו

    • כן בטח לחנך לשלום...

      מנתץ, 08/07/12 05:36

      הערבים ימשיכו לחנך למלחמה ואז נראה מה יהיו התוצאות...שמאלנים רפי שכל ויפי נפש אנחנו לא חיים בשוויץ!!!!

      IP: 207.232.41.2 דווח על תגובה זו

    • נכון. בואו נביא עוד כנופיית רוצחים מתוניסיה ונחלק לה רובים (ל''ת)

      דימה, 08/07/12 09:03


      IP: 91.199.69.254 דווח על תגובה זו

  • 30.

    סדנאות 'שמע ישראל' הן שטיפת מוח מבישה ופרימיטיבת (ל''ת)

    מורה שהתנסתה: ניצול נלוז של אדם מיוחד, 07/07/12 16:13


    IP: 217.132.26.21דווח על תגובה זו

  • 29.

    he is not the only one

    david, 07/07/12 16:06

    what about moshe ben david NAHAL

    IP: 89.212.211.157דווח על תגובה זו

  • 28.

    אילו רק לא הייתה דת,לא אמונה שיש אלוהים,לא יהדות,איסלם,או

    אבו עלי, 07/07/12 15:52

    נצרות,הרימון הזה,ומליוני רימונים,וסיפורי
    גבורה אחרים לא היו קורים,

    IP: 178.230.185.96דווח על תגובה זו

    • תגובה מטופשת, היסטוריה מכיר?

      אלון, 07/07/12 17:11

      המלחמות הגדולות במאה העשרים לא היו בגלל דת.
      גרמניה הנאצית היתה אנטי דת, רוסיה של סטאלין היתה חילונית. וגם איטליה הפאשיסטית היתה חילונית.
      כמו כן גם מלחמת העולם הראשונה היתה מלחמה חילונית לחלוטין.
      ועוד לא הזכרתי את מלחמות המפרץ ומלחמת איראן עיראק שסדאם פתח בה בגלל האגו שלו ולא בגלל מאבקים סונים ושיעים.
      אני בעצמי אתאיסט רק שלהגיד שהדת אשמה במלחמות זה פשוט להסיר אחריות מעצמך.

      IP: 79.180.148.136 דווח על תגובה זו

      • חבל אלון שאתה,כמו רבים,רק רואים את השיכבה העליונה,הנצרות

        אבו עלי, 07/07/12 19:09

        שרואה עצמה ''נדחקת'' למקום שני על ידי האיסלם
        לא תודה שהסיבות העיקריות ליציאה למלחמות,
        לרורי דורות,הן סיבות דת,
        אירן-עירק= נפט+ שיעים נגד,,,,,,
        מלחמות המפרץ= נצרות נגד איסלם (שאל משפחת בוש) ואחר כך נפט,
        סטלין=ניסה וכמעט הצליח לסלק את הדת
        הייתי רושם לך מספר ספרים,מאמרים,והרצאות
        בנושא דת שאני בטוח היו מאירים עניך,
        מכל מקום,תתחיל בקריאה מתוך אתר ''אמת אחרת''
        בנשאי דת,
        סוף שבוע נעים,

        IP: 178.230.185.96 דווח על תגובה זו

        • חבל שאתה דמגוג.

          משה, 07/07/12 21:56

          ברור שרוב המלחמות בהיסטוריה נגרמו בגלל דת. גם רוב החתונות. רוב ההתפתחות האנושית. רוב הסכמי השלום. רוב הלידות ורוב השמחות. פשוט כי עד לפני 200 שנה פחות או יותר הדת הייתה הכוח המרכזי שהניע את האנושות. לכן לומר שרוב המלחמות בהיסטוריה נגרמו בגלל דת הוא טיעון דמגוגי שלא מחזיק מים לרגע. ורוב הטיעונים ב-''ספרים על דת'' שכל יוצמך עם תואר במדעי החרטא כותב בימינו בדיוק כאלו.

          IP: 213.8.59.241 דווח על תגובה זו

    • מה הפאונטה??? (ל''ת)

      אריק הויקינג, 07/07/12 19:58


      IP: 46.120.251.69 דווח על תגובה זו

  • 27.

    מחשבה ביקורתית

    שלו, 07/07/12 15:47

    סיפורי גבורה מדומיינים הם הכוח המניע את תעשיית שטיפת המוח.
    אינני מכיר את הסיפור האמתי,אבל אני מכיר היטב את סיפורם של אחרים
    לדוגמה סיפורי של קן דרור שהוצא להורג על ידי מפקדיו,ואחר כך המציאו סיפור גבורה.
    או מיודענו אריק שרון שסתרך מאחור ,אך הוצג כגיבור וכמוביל
    אני מציע לבני ה-18 החשופים לשטיפות מוח,לעבור למחשבה ביקורתית בטרם יוקרבו גם הם לעולה

    IP: 79.183.161.217דווח על תגובה זו

    • אתה צודק אבל..

      יעל, 07/07/12 17:13

      הדוגמאות שנתת לא רלוונטיות למקרה של רועי קליין ז''ל שברור לגמריי שלא מדובר בבדיה.
      היה ראוי מצידך לציין זאת בתגובתך, לא הוגן שתיאוריית קונפירציה תתפתח במקרה הנ''ל.
      קצת כבוד ורגישות רק יועילו לך.

      IP: 79.180.148.136 דווח על תגובה זו

    • זבל

      אריק הויקינג, 07/07/12 19:59

      אתה זבל בן זבל. טיפש בן טיפש. בגלל אנשים כמו רועי קליין אנחנו לא מסתובבים באירופה כמו הצוענים. אדיוט!

      IP: 46.120.251.69 דווח על תגובה זו

      • אריק הויקינג,

        עם ישראל חי, 07/07/12 21:17

        אתה זבל-טיפש [את אביך אינני מכיר] , אנשים כמוך מורידים אותנו נמוך נמוך, מתחת לצועני אירפה.

        IP: 93.172.187.0 דווח על תגובה זו

        • תקרא את פרוייקט הגמר שלו

          דני, 08/07/12 02:33

          תראה שזה לא שטויות

          IP: 199.203.55.52 דווח על תגובה זו

  • 26.

    מחשבה ביקורתית (ל''ת)

    שלו, 07/07/12 15:41


    IP: 79.183.161.217דווח על תגובה זו

  • 25.

    רועי קליין

    רונן, 07/07/12 15:14

    יש רשימה גדולה של גיבורים במדינה אבל רשימה מצומצמת של גיבורי על כמו קליין יוני נתניהו ואילן מורנו

    IP: 199.203.55.52דווח על תגובה זו

    • תיקון טעות קלה: עמנואל מורנו (ל''ת)

      נתי, 07/07/12 21:01


      IP: 212.179.87.185 דווח על תגובה זו

    • לגיבורי העל

      חנטרישעל, 07/07/12 22:26

      יש אפילו סיכוי טוב אם נתמודד ביורוליג מול הטובים שבגיבורי אירפה

      IP: 93.172.187.0 דווח על תגובה זו

  • 24.

    ספר גבורה השני שאנו קראים היום במעריב ממש מרגש

    שמחה שיש אנשים כאלה בעם ישראל, 07/07/12 15:13

    לדעתי צריך להעביר לבני הנוער במגזר החרדי שיקראו את ספורי הגבורה הללו ודרך כך הם יתגיסו לצה''ל, צבא הגנה לישראל כולה.

    IP: 85.64.120.162דווח על תגובה זו

  • 23.

    גיבור אמיתי. מרגש מאוד

    רועי, 07/07/12 14:56

    איזה אנשים. איזה חינוך

    IP: 83.34.9.192דווח על תגובה זו

  • 22.

    צריך לקרוא בתי ספר על שמו ולחנך את הדור הצעיר על גבורתו (ל''ת)

    צ'ומפי, 07/07/12 14:20


    IP: 217.132.41.140דווח על תגובה זו

  • 21.

    רועי קליין. הרוג מלכות. זצ''ל. (ל''ת)

    מרגש כל פעם מחדש, 07/07/12 14:19


    IP: 46.116.14.57דווח על תגובה זו

  • 20.

    למספר 16

    גולנצ׳יק, 07/07/12 13:59

    אני באמת מקווה ומאמין שיום אחד תיפול לך התובנה הזו שאתה כ״כ צריך, מובן פה שערכים זה לא הצד החזק אצלך ועל כך צר לי מאוד.

    IP: 84.228.210.12דווח על תגובה זו

  • 19.

    יש מעט מאוד אנשים כאלה בעולם ולא רק בישראל (ל''ת)

    סטודנט, טכניון, 07/07/12 13:53


    IP: 109.67.215.214דווח על תגובה זו

  • 18.

    גיבור...

    יוסי, 07/07/12 13:44

    אין לי מה להוסיף חוץ מגיבור. הלוואי שאני יהיה חצי ממנו.

    IP: 199.203.55.52דווח על תגובה זו

  • 17.

    עדיף שהמדינה לא תכניס אותו לחומר הלימוד כך הוא ידבר יותר לבני נוער! (ל''ת)

    אנשים כמו רועי קליין הם שמחזיקים את המדינה, 07/07/12 13:28


    IP: 37.46.32.44דווח על תגובה זו

  • 16.

    לא ברור לי למה סיפור התאבדות הופך לאגדה. מצטער לקלקל.

    מקווה שזה לא יצונזר, 07/07/12 13:24

    אין גבורה במעשה כזה. רק טיפשות, אין ציפיה ממפקד בכיר שיהרוג את עצמו בכדי למנוע פגיעה בשניים שלושה חיילים. זאת האמת, סביר להניח שלו היה עושה מעשה אחר (מנסה לדחוק את הרימון, צועק שנפל רימון ועושה שני צעדים ומשתטח) היה ניצל. ייתכן שהיה נהרג חייל אחר, ייתכן גם שלא.
    מה שבטוח, סמג''ד שהורג את עצמו במכוון תוך כדי קרב הוא אולי חסר פחד, אבל הוא לא גיבור. במעשה כזה אין גבורה אלא רק טיפשות.

    מצטער לקלקל אבל אלה לא הערכים שעליהם צבא מקצועי צריך לחנך. אנחנו לא צריכים צבא חמאס/משמרות המהפכה או חיזבאללה, אנחנו לא צריכים צבא מתאבדים. אנחנו צריכים צבא מקצועי.

    IP: 79.182.9.236דווח על תגובה זו

    • אתה תת אדם, זה למה לא ברור לך (ל''ת)

      ורועי קליין הוא דוגמה ומופת לבריות, 07/07/12 15:52


      IP: 46.117.60.131 דווח על תגובה זו

      • דוגמא ומופת? הבן אדם הרג את עצמו, למה זאת דוגמא? (ל''ת)

        זה מה שמצפים מחייל צה''ל לעשות?, 07/07/12 17:35


        IP: 79.182.9.236 דווח על תגובה זו

        • כמה מטומטם!!

          אריק הויקינג, 07/07/12 20:02

          הוא דוגמא ומופת ואם אתה לא מהים זאת כנראה שאתה טיפש!!

          IP: 46.120.251.69 דווח על תגובה זו

          • באמת טיעון חזק (ל''ת)

            משועשע מחוסר היכולת לחשוב ולהתמודד עם רעיון אחר, 07/07/12 20:26


            IP: 79.182.9.236 דווח על תגובה זו

        • כן. בדיוק את זה.

          משה, 07/07/12 21:57

          מי שלא מוכן להיהרג בשביל מטרה גדולה יותר וחושב שחייו האגואיסטיים והקטנים בראש הפירמידה תמיד. שלא יתגייס.

          IP: 213.8.59.241 דווח על תגובה זו

        • הוא העדיף למות כדי להציל את חייליו שאותם הוביל. זו גבורה (ל''ת)

          דימה, 08/07/12 09:05


          IP: 91.199.69.254 דווח על תגובה זו

        • אתה בטח רוצה שיחנכו את החיילים לברוח ברגע שיש סכנת חיים (ל''ת)

          דימה, 08/07/12 09:06


          IP: 91.199.69.254 דווח על תגובה זו

    • אתה באמת לא מבין או שעושה את עצמך?

      אהרן, 07/07/12 15:55

      אין כאן מקרה של התאבדות! הוא היה הכי קרוב לרימון. הבררה היתה אם הוא ייפגע לבד, או שייפגעו עוד חיילים יחד אתו. יתכן מאד גם שהוא ניסה להרחיק את הרימון עם הרגל. הוא צעק שמע ישראל, א ח ר י שנפצע קשה וידע שאין לו סיכוי לחיות.
      מכל מקום השוואתו עם המחבלים המתאבדים היא לא רק מוטעית, אלא גם טיפשית מאד.

      IP: 69.224.57.191 דווח על תגובה זו

    • טיפש

      סיון, 07/07/12 16:10

      אתה מבין שמדובר בעשירית שנייה שבקרב אפילו השנייה הזאת מתקצרת. איך אתה בכלל מסוגל להשוות דבר כזה להתאבדות? הרי ברור שהוא לא עשה את זה כדי להשליך את נפשו אלא בגלל שלא הייתה ברירה אחרת, והוא העדיף למות מאשר מהפקודים שלו יהרגו. אתה מבין בכלל איזה תעצומות נפש, איזה אומץ, איזה הקרבה זה דורש?! כנראה שלא. אז אם אתה לא מבין עדיף שתסתום. טיפת כבוד אין לך להשוות מעשה כזה הירואי לצבא חמאס או חיזבאללה. התגובה שלך העלתה לי דמעות בעיניים, באמת. שיש אנשים כמוך בקרבנו. רועי קליין הוא גיבור במלוא מובן המילה.תנצבה.

      IP: 84.111.19.61 דווח על תגובה זו

      • סליחה, אבל להרוג את עצמך לא צריך תעצומות נפש. והמעשה שהוא עשה אכן טיפש (ל''ת)

        השאיר גדוד בלי סמג''ד, 07/07/12 17:33


        IP: 79.182.9.236 דווח על תגובה זו

        • רואים שאתה אפס קטן.

          משה, 07/07/12 21:59

          אתה יודע אילו תעצומות נפש צריך בשביל להקריב את החיים שלך? ואני לא מדבר על חיים חלולים וריקנים כמו שיש לאנשים שמדברים כמוך שלהם כנראה באמת לא היה משנה למות מחר. אלא על חיים מלאים ושמחים שאתה מקריב אך ורק מתוך שיקול אמיתי של הצלת הכלל בקרב.

          IP: 213.8.59.241 דווח על תגובה זו

          • איזה תעצומות נפש צריך בשביל להתאבד? צריך רק חוסר בשיקול דעת. (ל''ת)

            למה כל כך כואב לדבר על זה שהוא עשה שטות?, 07/07/12 22:26


            IP: 79.182.9.236 דווח על תגובה זו

            • לרוב מעשי הגבורה אפשר לקרוא ''שטות''.

              משה, 07/07/12 23:28

              הוא עשה שיקול והעדיף להציל את חייליו במודע. אם השיקול נכון או לא. לא לך לשפוט.. זה כואב כי לקרוא לזה ''התאבדות'' זה מבזה ומקטין. וזה לא מכובד מצדך.

              IP: 213.8.59.241 דווח על תגובה זו

    • זו לא התאבדות!

      ירון, 07/07/12 17:05

      ואתה לא באמת יודע מה היו האופציות שלו באותן עשיריות שנייה שבהן צריך לקחת החלטה כל כך קשה. מעבר לכך שאני חושב שהתגובה שלך רצופת טעויות והשערות בלי סימוכין, אני חושב שהיית יכול לנסח את תגובתך בצורה פחות בוטה ויותר רגישה. בכל זאת מדובר כאן באדם שהקריב את חייו למען אחרים, גם אם לדעתך זו היתה טעות מצידו.
      מעבר לכך להגיד שזו התאבדות זה פשוט לא לדעת מה פירוש המילה.

      IP: 79.180.148.136 דווח על תגובה זו

      • התאבדות היא פעולה שבה אדם שם קץ לחייו ומביא למותו בכוונה תחילה.

        מתוך ויקיפדיה., 07/07/12 17:34

        אז מסתבר שהוא אכן ביצע פעולת התאבדות.

        IP: 79.182.9.236 דווח על תגובה זו

        • טפשות היא לחשוב שוויקיפדיה היא מקור אובייקטיבי למשהו

          מתוך וויקיפדיה, 08/07/12 13:40

          או שהעולם פועל על פי ערכים בוויקיפדיה ושטחיות של אנשים רדודים.

          IP: 213.8.59.241 דווח על תגובה זו

    • חוסר הבנה

      איתן, 07/07/12 17:10

      הבחור גיבור בזמן שהיה לו שזה בשברירי שניות , 3 שניות לידיעתך לא היה יכול להרחיק את חייליו לכן עשה את פעולת הגבורה הזאת

      IP: 95.35.62.45 דווח על תגובה זו

    • הבהרות של כותב התגובה

      חזי בן-ארי, 07/07/12 17:51

      1. לכל מי שהבין מאיזו שהיא סיבה שאני מאשים את רס''ן קליין שהוא רצה למות- זה כמובן לא מה שאני אומר. בוודאי שהוא רצה לחזור חי ובשלום מהקרב למשפחתו.

      2. מצד שני, הוא עשה (לדעתי) טעות מקצועית. להביא למותו הוודאי בשעה שהוא בתפקיד סמג''ד זו בוודאי לא בחירה נבונה.

      3. סביר להניח שלו כל מי שהיה בסביבת הרימון היה לוקח שני צעדים ונשכב שאף אחד לא היה נהרג, ובוודאי שהגדוד לא היה נשאר ללא המפקד השני הכי בכיר בגדוד.

      4. לחנך את חיילי צה''ל על מורשת כזו זה בעייתי, אף אחד לא מצפה אף פעם מחייל צה''ל להביא למותו הוודאי. להסתכן כן, להתאבד לו.

      5. כל מי שחש שהתגובה פוגעת בו באופן אישי מוזמן לשתות כוס מים ולהרגע.

      IP: 79.182.9.236 דווח על תגובה זו

    • קליין נהרג כדי לאפשר לפקודיו לחיות! לטרוריסטים מתאבדים או לא מתאבדים

      הסבר פשוט לבור, 07/07/12 18:43

      החיים חשובים כקליפת השום! אתה מבין את ההבדל הערכי, הזוי?....

      IP: 71.225.224.214 דווח על תגובה זו

      • זה עדיין לא משנה את העובדה שהוא ביצע מעשה לא צבאי בעליל (ל''ת)

        ולמה הוא הזוי?, 07/07/12 19:35


        IP: 79.182.9.236 דווח על תגובה זו

    • לא מצפים מתל אביבי להבין (ל''ת)

      יהודי, 07/07/12 19:22


      IP: 67.49.62.239 דווח על תגובה זו

    • אתה שפל

      אריק הויקינג, 07/07/12 20:01

      אתה בן אדם זבל שחבל על האוויר שאתה נושם.
      רועי קליין הוא גיבור בכל רמ''ח אבריו ואתה חתיכת כלום ושום דבר.
      טיפש בן טיפש.

      IP: 46.120.251.69 דווח על תגובה זו

    • כדאי שתכיר את פרטי המכרה לפני שתצא בהצהרות

      למדתי את המקרה, 07/07/12 22:19

      המקרה קרה לאחר שרועי קליין נפצע,והמשיך לתפקד תוך כדי הפציעה..הרימון נזרק לעבר הכוח שהם היו בתוך מארב ולכודים בין שתי חומות יחסית גבוהות,לא היה מקום לגלגל את הרימון הצידה..רועי ז''ל ראה את הרימון כשהוא היה במצב כריעה(בגלל פציעתו) והוא הפיל את עצמו על הרימון כי זה גרם להצלתם של חיילו.
      סתם כדרך אגב אני חושב שכוחו של מפקד טוב זה שחיילו מאמינים בו בהכל ויודעים שהמפקד ייתן את חייו למען חיילו.

      IP: 89.139.35.97 דווח על תגובה זו

      • כוחו של מפקד טוב שחייליו יאמינו שיביא להם את הניצחון. (ל''ת)

        לא שיתאבד בשבילם, 07/07/12 23:09


        IP: 79.182.9.236 דווח על תגובה זו

      • תיקון טעות קלה - הוא היה במצב כריעה כי...

        נתי, 07/07/12 23:19

        ...הוא ניסה לחלץ את עמיחי מרחביה ז''ל שהושכב על גבי אלונקה. רועי היה במצב כריעה כשהוא מחזיק באלונקה.

        IP: 212.179.87.185 דווח על תגובה זו

  • 15.

    אם הסיפור מרגש אותך סימן שגם בך יש משהו כזה

    יואב, 07/07/12 13:24

    אותי הסיפור ריגש. תודה לכותבת המאמר.

    IP: 85.250.109.54דווח על תגובה זו

  • 14.

    טוב לראות שיש כמה יראי שמיים שגם מוכנים לשרת ולהילחם, כי השאר

    חילוני שני, 07/07/12 13:24

    כמו שאנחנו רואים במלא העוצמה בימים אלו הם אנשים:
    עלובים, חמדנים, חזירים, גנבים, פחדנים, נצלנים, מנוולים, ועלובים, שבעינהם; החילונים פה לשרת אותם, לההרג עבורם, להאכיל אותם להיות עבדים לקיומם העלוב עלי אדמות.

    IP: 79.179.155.81דווח על תגובה זו

    • אתה חולה נפש, שצריך לסגור בחדר מרופד

      ל''חילוני שני'', 07/07/12 15:43

      שיעור הדתיים לאומיים המשרת ביחידות קרביות כפול מזה של חילונים.

      שיעור המשתמטים מיחידות קרביות בת''א גם הוא גדול מאוד, האנטישמיות שעולה מהדברים שלך מזכירה שאתה צאצא של הקאפויים.

      IP: 77.127.33.211 דווח על תגובה זו

      • קישקוש, הרבה מהומה על מאומה. (ל''ת)

        בני, 07/07/12 18:35


        IP: 79.180.147.208 דווח על תגובה זו

    • אוי, חילוני שני, כמה שאתה טיפש ואומלל... (ל''ת)

      אחת העם, 07/07/12 17:26


      IP: 46.116.30.64 דווח על תגובה זו

    • אין לי מושג אם שירתת ביחידה קרבית בצה''ל

      דתי שמשרת בצה''ל, 07/07/12 22:11

      אם היית משרת ביחידה קרבית בצה''ל היית שם לב להרבה אנשים יראי שמיים שמוכנים להקריב את עצמם למען המדינה והעם.

      IP: 89.139.35.97 דווח על תגובה זו

  • 13.

    גיבורים !!! התקשורת עשתה לכם עוול אז בקרב ! (ל''ת)

    איתי, 07/07/12 13:17


    IP: 109.64.5.74דווח על תגובה זו

  • 12.

    מצדיע לרועי קליין ולכל החיילים אשר נלחמו בגבורה למען המדינה

    עופר, 07/07/12 13:17

    מצדיע לאשתו אשר מקבלת את הבא אליה באמונה ובהכנעה. מאחל לילדים שמורשת אביהם תחמם את ליבם ברגעים שבהם ירגישו בודדים וחסרים.

    ממש תמצית כוחו וקיומו של עם ישראל.

    IP: 77.127.56.183דווח על תגובה זו

  • 11.

    גיבור

    יואל גביזון, 07/07/12 13:16

    ממש גיבור .
    צריך לעשות צל׳׳ש אל שמו.
    ממש דוגמה לכל עם ישראל .

    IP: 27.55.10.135דווח על תגובה זו

  • 10.

    יש גיבורים בעמנו (ל''ת)

    יובל, 07/07/12 12:56


    IP: 132.69.231.252דווח על תגובה זו

  • 9.

    אנשים כמו רועי קליין ז''ל-

    חילוני אחד, 07/07/12 12:55

    מבהירים את גדולתם ועוצמתם של אנשי המחנה הלאומי. אני יהודי (כלאום, לא כדת) אתיאיסט. בעולמי אין ולו מעט מדריסת רגלו של אלוהים, ואין לי ספק שאין אלוהים. אבל יש בי המון לב ומקום לאנשים כבירים, גדולים מהחיים, כמו רועי קליין ז''ל. במעשהו הוא הציל את חייהם של רבים אחרים, ולכן, הוא יחיה לנצח נצחים בקרב כל מי שיודע לזכור ולנצור מעשי גבורה כאלו, שרק דחף פנימי מלא באמונה יכול להוביל אותך אליהם. למרות הפער האידאולוגי העצום בינינו, אתה, רועי קליין, מסוג האנשים שהייתי רוצה שהארץ שלנו תהיה מלאה בהם. אדם שבא מטוב, ומעוניין לעשות רק טוב, לעמו, למולדתו, לסביבה. זכרך יהיה ברוך (בהבטחה!) לעולם ועד. אמן!

    IP: 84.111.179.156דווח על תגובה זו

    • ריגשת! (ל''ת)

      יונתן, 07/07/12 14:46


      IP: 79.183.43.159 דווח על תגובה זו

  • 8.

    שכחנו את הטוראי נתן אלבז

    שלמה, 07/07/12 12:51

    תיאור המעשה: ביום ה-11 בפברואר 1954, עסק טוראי נתן אלבז ז''ל בפירוק רימונים ותוך כדי כך הופעל אחד מהם. בהשגיחו בסכנה הצפויה לחבריו, שנמצאו בקרבת מקום, התרחק מהם בריצה, כשהרימון בידיו, והשליך עצמו על הרימון. על מעשה זה הוענק לו : עיטור המופת ניסן תשל''ג אפריל 1973, דוד אלעזר, רב אלוף, ראש המטה הכללי

    IP: 37.142.128.76דווח על תגובה זו

    • אבל יש לי הרגשה שרועי זכר אותו

      אכן שכחנו, 07/07/12 13:38

      וכעת גם אנו בזכותך נזכור
      תודה

      IP: 217.132.164.88 דווח על תגובה זו

    • זה בגלל שהוא לא היה מתנחל אשכנזי

      חיים מירושלים, 07/07/12 22:46

      עם מערכת יחסי ציבור

      IP: 37.142.128.76 דווח על תגובה זו

      • במוסף סוף שבוע שממנו הובאה הכתבה הוקדש חלק מיוחד גם לנתן אלבז

        א.א, 07/07/12 23:32

        ז.ל ולעוד נופלים נוספים

        IP: 85.250.131.80 דווח על תגובה זו

      • יאללה חיים. דחוף גרביים.

        משה, 07/07/12 23:35

        זכרנו את נתן אלבז במשך הרבה מאד שנים. אבל אדיוטים כמוך ואת הגזענות שלכם אף אחד לא יטרח לזכור.

        IP: 213.8.59.241 דווח על תגובה זו

      • ועוד איך שזוכרים את אלבז

        נתן אלתרמן, 08/07/12 09:45

        יש שיר נפלא של אלתרמן שמתאר את גבורתו של נתן אלבז. ההבדל המרכזי הוא שאלבז נהרג במלחמה שבה כולם היו גיבורים מסוגו, אחרי הכל זו הייתה מלחמת העצמאות. ולמרת זאת שים לב שאתה ואחרים זוכרים את שמו של אלבז עד היום. אתה זוכר שמות של הרוגים נוספים מאותה מלחמה?

        IP: 192.115.116.24 דווח על תגובה זו

        • ל''נתן אלתרמן'', אלבז לא נהרג במלחמה

          אלעד, 08/07/12 12:38

          אני אפילו לא חושב שהוא היה קרבי. הוא נהיה גיבור ברגע אחד, שמלמד על אופיו האמיתי

          IP: 212.76.115.220 דווח על תגובה זו

    • אף אחד לא שכח ולא ישכח אותו

      אלעד, 08/07/12 12:37

      שמו מוזכר שנשימה אחת עם רועי קליין מאז ומתמיד.
      כל טירון כמעט עובר במחנה נתן ויודע על שם מי הוא נקרא.
      אמנם אצל רועי קליין מסתבר שיש יותר מה ללמד על מהלך חייו בתור אדם לוחם ומפקד, כיוון שאצל נתן אלבז הוא היה חייל בודד, עולה חדש ממרוקו, ללא הסטוריה ידועה.

      IP: 212.76.115.220 דווח על תגובה זו

    • בשביל מה לפרק רימונים? (ל''ת)

      נץ, 08/07/12 19:31


      IP: 62.0.44.101 דווח על תגובה זו

  • 7.

    מדהים (ל''ת)

    רון, 07/07/12 12:47


    IP: 109.160.138.136דווח על תגובה זו

  • 6.

    רוצה להתייחס לסעיף האחרון הנבזה במיוחד בכתבה

    אלכס, 07/07/12 12:42

    גב' קוטס-בר האם היית שואלת את לאה רבין את אותה שאלה על יצחק רבין - לו היה יודע מה עושים ממנו ולאיזה מיתוס הפך.

    IP: 213.57.199.8דווח על תגובה זו

  • 5.

    יהי זכרו ברוך (ל''ת)

    יפה, הרצליה, 07/07/12 12:37


    IP: 85.64.195.191דווח על תגובה זו

  • 4.

    כשדפני ליף וחזירוניה ליקקו יוגורט - רועי קפץ על רימון (ל''ת)

    זה כל ההבדל, 07/07/12 12:33


    IP: 77.125.136.234דווח על תגובה זו

    • כל מילה אמת

      אזרח, 07/07/12 14:07

      אמת.

      IP: 109.65.209.50 דווח על תגובה זו

      • לאבירי המקלדת

        פופ אי, 07/07/12 15:01

        רועי לא השחית זמנו בהטלת רפש

        IP: 93.172.187.0 דווח על תגובה זו

        • לא צריך להשמיץ אחרים בשביל לזכור את רועי.

          ירון, 07/07/12 17:06

          תגובה מגעילה שמחללת את כבודו של רועי ז''ל

          IP: 79.180.148.136 דווח על תגובה זו

          • דווקא תגובה עיניינית ונכונה. גיבור כמו קליין מול בוגדת כמו דפני (ל''ת)

            טליה, 07/07/12 18:47


            IP: 85.250.140.154 דווח על תגובה זו

            • לטליה חובבת ההשוואות,

              פינטו, 07/07/12 20:56

              כשרועי הקדיש עצמו למען המדינה,כנגזרת מאופיו הטוב,
              את התעסקת בקיטלוג אנשים ,כנגזרת מאופיך הרע.

              IP: 93.172.187.0 דווח על תגובה זו

              • ודפני התעסקה בחתימה על מכתב סרבנים.

                משה, 07/07/12 22:02

                כניגזר מאופיה ה-תחליט בעצמך...

                IP: 213.8.59.241 דווח על תגובה זו

                • שומו שמים ! חתמה על מכתב סרבנים !

                  מיצי, 07/07/12 22:40

                  כל בן אדם מחויב להביע דעתו,
                  אם זו דעתה ,צריך לכבדה, ואפשר גם להתפלמס איתה בלי לפסול האדם בעל הדיעה,אלא ההיפך להעריך אדם שבניגוד לחיית עדר, יש לו יכולת לחשוב ולבקר,
                  מי שכותב מכתב סירוב, פירושו כי אכפת לו מה שקורה פה,ולעתים משלם על כך מחיר,
                  מי שמוחה כפיים ,בביתו ,לחיילי צה''ל ,הינו בסה''כ מעודד בקהל,ולא שחקן במגרש האמיתי.

                  IP: 93.172.187.0 דווח על תגובה זו

                  • ומי שטוען לאחר מעשה שלא חתם על מכתב כזה

                    משה, 08/07/12 13:43

                    ומנסה למחוק הוכחות מהאינטרנט? וגם לא טרח לעשות שרות לאומי. מה זה מראה? חבל שפציפיסט = שקרן. הרי ברגע שמישהו יאיים על בני המשפחה של הפציפיסט ויהיה לו נשק הוא יגן עליהם. מכאן שפציפיזם = צביעות אגואיסטית וחוסר נכונות לעשות למען הכלל מה שהיית עושה למען עצמך. בדיוק כמו לסרב להתגייס לצה''ל שלחייליו חייבים אותם סרבני שמנת את הביטחון בו חיו וגדלו כל חייהם.

                    IP: 213.8.59.241 דווח על תגובה זו

                    • למשה,

                      מיצי, 09/07/12 01:22

                      ראשית לשקר זו תכונה מגונה,
                      אבל כאן נותנים כבוד לרועי קליין,
                      וגם כאן מופיעים צעקנים,ודוחפים את בעיותיהם עם אנשים שונים....זוהי הפרעה,בדיוק כמו שקהל רציני בהרצאה על רועי קליין לא היה רוצה לשמוע הגיגים על דפני,
                      אין אני מסכים עם כל דבר של דפני,
                      אך כשבדיון הציבורי ממהרים לשלוף מהארסנל את המילה 'בוגדת',זה נמוך זה רע, זה חרב פיפיות.

                      IP: 93.172.187.0 דווח על תגובה זו

                      • מסכים לגבי המילה בוגדת.

                        משה, 09/07/12 11:12

                        נראה לי שהמטרה הראשונים של המגיב הייתה להשוות בין שני סוגי בני נוער אלו שהסיפור שלהם דומה יותר לקליין למול אנרכיסטים ואנטי-ציונים מאלו שמסתובבים עם דפני ולא טרחו לעשות צבא אפילו, אבל להתלונן שמגיע להם הם יודעים מצוין. וגם אני מסכים שזה לא המקום לערוך בו את ההשוואה. אבל כדאי שמישהו יתחיל להסיק מסקנות מההשוואה הזו. 52% ציון גיוס בתל אביב זה נתון רע.

                        IP: 213.8.59.241 דווח על תגובה זו

  • 3.

    כל הכבוד, תודה, ושירבו כמותו בישראל ! (ל''ת)

    ישראל ישראלי, 07/07/12 12:19


    IP: 77.127.4.110דווח על תגובה זו

  • 2.

    אם הסיפור עובדתי, למה הכותבת מתעקשת להשתמש כל הזמן ב''אגדה'' ו''מיתוס''?

    Eחד, 07/07/12 12:10

    אולי כי במדינת ת''א אף אחד לא מאמין שמישהו מוכן להקריב את חייו עבור אחרים? שיש אנשים שעושים, לא מדברים. שחייהם לא סובבים סביב בתי קפה ופייסבוק?

    IP: 84.229.162.249דווח על תגובה זו

  • 1.

    מצופה ממי שכותב במעריב שידע את ההבדל בין אגדה להגדה. (ל''ת)

    יאיר, 07/07/12 12:01


    IP: 2.55.129.65דווח על תגובה זו