• 114.

    הגיע הזמן..

    הדס, 04/01/12 12:27

    אני מכירה מישהי שההורים קראו לה אכזבה כי הם ציפו לבן.. הורים כאלה צריכים לשבת בכלא על התעללות נפשית בילד!!!

  • 113.

    דבש

    חנה ורשבסקי שמאע, 03/01/12 22:32

    קראתי לביתי דבש. בהתחלה כולם חשבו שזה מוזר והיום זה שם להיט!

  • 112.

    בהחלט הגיע הזמן לעשות סוף גם לשמות הפחות מוזרים הניתנים לילדים

    פקק תנועה , 03/01/12 11:54

    כפיטריות לאחר הגשם על תקן נורמליות

  • 111.

    המרה הוא בטח מארה mara שם יפייפה באנגלית (ל''ת)

    ללי, 02/01/12 21:26

  • 110.

    אכן הקירקסות בנושא הזה אכן צריכה להיפסק (ל''ת)

    פקק תנועה , 02/01/12 15:12

  • 109.

    מה זה השמות האלה?

    PPK, 01/01/12 16:18

    ההורים היו על סמים?
    ארנב ?
    מה קרה לשמות התנ''כים הנורמלים?

  • 108.

    זרובבל, יהואש וחולדה - הם שמות תנ''כיים

    יהודי, 01/01/12 10:59

    כנ''ל גם מפיבושת, מלכישוע, חמור (אבי שכם) וכלב (בן יפונה).

    אוי לעם המזניח את מורשתו!

    • מסכים איתך, אבל יש מספיק שמות יותר טובים בתנ''ך

      Z, 01/01/12 16:20

      יש משה, יוסף, יעקב, ראובן, דן, דוד, שלמה ועוד לא צריך ללכת לשמות כאלה.

    • גם מחלה הוא שם תנ''כי (ל''ת)

      פועה, 03/01/12 18:03

  • 107.

    שם זה כמו קעקוע

    דוד, 01/01/12 10:02

    שם חמוד-מגניב-פלצני זה נחמד עד גיל מסויים...תשאלו את סבתא סנאית וסבא שון..או דודה גחלילית-כמו קעקוע חדש וברור לדוגמא הצמיד בשריר היד(סקסי משו..)
    שעם השנים הופך לגדר עם יתדות עקומות.. בהצלחה!!!חה!חה!חה!

  • 106.

    נמרוד -בן למשפחת משיח

    דוד, 01/01/12 09:43

    מה יש לאבא שלך?! למה ככה?!אפילו פיסטוק קטנטוש לזיקה היהודית לא היה בנמצא?!שמשון !אני מתבייש כיהודי מהשם שנתת לבינך!!!ולא יעזרו שום מדליות!!!-תלמד יא שמשון-טוב שם משמן טוב...ואיזהו גיבור?!יא שמשון-לא אתה!!-הכובש את יצרו!!!!!!!

  • 105.

    סרובבל איש היסטורי מהתנ''ך. העם ארצות חוגגת!! (ל''ת)

    זרובבל, 01/01/12 07:57

  • 104.

    ע''פ דעתי הכנה

    שניצלית הבר, 31/12/11 15:23

    גחלילית זה דווקא נחמד ומגניב! :)

  • 103.

    ברוכים הבאים למשטרת המחשבות ! (ל''ת)

    אללה, 31/12/11 13:25

    • תגיד טמבל, אתה לא רואה בעיה בילד שחי בישראל ועונה לשם 'אדולף'?

      קובי, פתח תקווה, 31/12/11 14:32

      למה להרוס חייו של אדם בגלל שההורים שלו הם שני היפים?
      ילד כזה יסבול כל ילדותו וישא עימו צלקות נפשיות רק כי להוריו יש חולשה לבולשיט פוסטמודרני?

      • אדולף הוא שם לגיטימי לחלוטין. הוא שם.

        אמממ, 01/01/12 04:32

        שולחנה לא. גם מתוק לא.

        גם מרה, אגב - הוא שם לגיטימי לפחות כמו השם ימית או ים... רק בשפה אחרת.

        לא ברור לי מה הבעיה עם השם זרובבל, אבל אני בטוחה שחבר הכנסת זבולון (אורלב) העלה את השם הזה מנבכי הטראומה האישית...

  • 102.

    חלק מהשמות דווקא בסדר...

    אמא, 31/12/11 13:04

    לילדים שלי יש שמות ''סטנדרטים'' יחסית, אבל אני מסוגלת לכבד גם שמות שהם קצת מקוריים...
    נכון שלא סביר לקרוא לילד ''שולחן'' כי אין בזה שום מסר חיובי או מעצים.
    אבל חלק מהשמות בכתבה דווקא נושאים מסר חיובי ומעצים שכזה.
    - אתרוג (במיוחד בקהילה הדתית) נחשב יקר ומושלם
    - גחלילית היא דבר יפהפה שמאיר את הלילה החשוך
    - גוזל נשרים נשמע באותה רוח של ''כפיר אריות''
    - ו''זרם'' לא שונה בהרבה מ''יובל''

    • לקרוא לילד זרם במקום יובל או פלג זה כמו לקרוא לילד טוויל במקום רם

      אני, 31/12/11 16:48

      או תמיר.

  • 101.

    שמות חריגים

    מזורה, 31/12/11 12:28

    קבלו ''יצירתיות'':הורים שציפו לבן אחרי 7 בנות. כינו את ביתם ה-8 .אכזבה ! וכשהמכנה התבגרה. היא תבעה את ההורים שלה על העוול שגרמו לה, בכל תרגום השם הזה מזעזע.למשל בערבית.: באעסה...

    • אגדה אורבנית - מעולם לא הוגשה בקשה לרשום בת בארץ בשם זה (ל''ת)

      הייטקיסט, הרצליה קיפוח, 02/01/12 18:02

  • 100.

    הילד הזה בתמונה שקוראים לו שאטרסטוק נופל בקטגוריה זו (ל''ת)

    אלי, 31/12/11 09:06

  • 99.

    לכל יש הסבר

    אליו ד., 31/12/11 07:45

    מספרים על אחד שהגיע למשרד הפנים ורצה לקרוא לבן שלא ''נמל''.

    - אתה לא יכול לקרוא לילד שלך ''נמל'' - אומר לו הפקיד - זה לא הגיוני!

    - כן? - עונה לו האבא - אז למה השכן שלי יכול לקרוא לבת שלו ''מרינה'' ?

  • 98.

    אני בעד החוק הזה

    שאנל, 31/12/11 03:21

    משפחה חרדית קראה לבת שלהם בהמה בנימוק שזה ראשי תיבות של ברוך הבא מלך המשיח ,זאת ממש התעללות

  • 97.

    לי נתנו שם הכי מעאפן בארץ!!!!

    נתן דטנר( אחרי ששיניתי במשרד הפנים), 31/12/11 02:42

    כשהייתי קטן קראו לי '' החתול שמיל''

  • 96.

    גם זיוה נשמע כמו שם של מחלה (ל''ת)

    פוליאנה, 31/12/11 02:30

    • לא. זה סוג של מלוואח עם ביצה. (ל''ת)

      הפלאפליה, 03/01/12 08:18

  • 95.

    הרגו אותי מצחוק.. מי האדיוט שקורא לילד שלו ''גחלילית'' או ''גוזל נשרים''

    ירון, 31/12/11 02:25

    תארו לכם שכשגוזל נשרים יהיה גדול הוא ילך לפסיכולוג לספר לו שהוא ממש לא שלם עם עצמו , שהוא מרגיש שכולם לועגים לו ושבא לו פשוט למות!!!!!
    הפסיכולוג ישאל אותו את השאלה המתבקשת:'' ממתי אתה מרגיש כך'' וגוזל נשרים יענה לו : ''ממש מזמן .. עוד כשהייתי אפרוח''

  • 94.

    יש ברשימה כמה שמות מקסימים

    רוי, 31/12/11 01:41

    שיכולים דווקא להוסיף ולתת תדמית חיובית לילד או ילדה סנאית למשל אחד השמות היותר חמודים לילדה.

    • אם כבר סנאית לבת

      זמנית בארה״ב, 03/01/12 08:24

      אז למה לא צ'יפמנק לבן?
      יש לנו כאן בחצר גם במאיות וגם צ׳יפמנקים, והם מסתדרים מצוין יחד, וחמודים באותה מידה...

  • 93.

    שכחתם את הכי גרוע

    חוזב, 31/12/11 01:23

    הרצל

    • בנימין זאב היה האשכנזי האחרון

      אמממ, 01/01/12 04:35

      בשם הזה...

      • בערך

        חוזה, 01/01/12 18:10

        יש פה ושם, אבל מה שכן, מוזר לתת לילד שם פרטי, שהוא למעשה שם משפחה. מה רע בבנימין, בזאב, או אפילו בתאודור? ועוד שם משפחה גרמני, לא עלינו, עם משמעות מוזרה.

  • 92.

    מה עם-שבע? (ל''ת)

    ג'ורג' קונסטנזה, 30/12/11 23:39

  • 91.

    מעניין שהדתיים הם שמעלים את ההצעה (ל''ת)

    צנזורה הלכתית? פיקוח מיותר?, 30/12/11 23:21

  • 90.

    אני מבין ש''שולחנה'' קצת מוזר. אבל זרובבל? (ל''ת)

    זרובבל גלעד (ובן שאלתיאל), 30/12/11 23:18

  • 89.

    מוחמד וערפאת אלו שמות של רוצחי המונים פדופילים ויש להוציאם מחוץ לחוק (ל''ת)

    זברה, 30/12/11 22:55

  • 88.

    המשך דריסת חירויות הפרט והתערבות גסה של הימין שלא מבין דמוקרטיה (ל''ת)

    מי ישמע לילדים קוראים פה אחמדיניגאד.., 30/12/11 22:49

  • 87.

    מה רע בשם שלי?!

    כינור, 30/12/11 22:01

    הורי אהבו מאוד מוסיקה וקראו לי ולארבעת אחי על שמות כלי נגינה :
    לאחי הגדול קראו חצוצרה,
    לאחי השני קראו פסנתר
    ולאחותי הקטנה קראו ויולה.
    בעיני ובעיני אחי אלה שמות יפים מאוד ומיתנגנים על הלשון.
    כמו כך לא לעגו לנו בכלל במהלך החיים וכיום כולנו נשואים עם ילדים.

    • בטח גדלתם בשנות ה-70

      S, 01/01/12 16:30

      בשנות ה-90 הילדים צוחקים על כל אחד אין להם כבוד

  • 86.

    מתה על השם שלי ועל השמות של אחי

    פרעושית, 30/12/11 21:49

    ההורים שלי חובבי טבע ומקוריות. לאחותי הבכורה קראו צרעה על שם סבתא שלי, לאחי קוראים כרוב על שם מלאכי השרת, לאחות השלישית קוראים שפירית. ולאחי הצעיר קוראים סגול כי הורי רצו בת שיקראו לה לילך אבל יצא בן. תודו שאלה שמות מקסימיםםםם+

    • את צודקת השמות האלה מקסימים! (ל''ת)

      צרעה, 01/01/12 06:58

  • 85.

    אתם אזרחי מדינת ישראל צריכים להיות מאושרים , אם

    נח, 30/12/11 21:11

    נתינת שם לילד מהוה הבעיה שוועדת שרים לעניני חקיקה מתעסקת בהם כיום ,ואלה הן הבעיות ''הבוערות''של מדינת ישראל.ולא הסכסוך עם הפלשתינים,והמצב החברתי בארץ,או מעשה החרדים.
    יותר מיזה אין לי מה להוסיף

    • לכן לא מתעסקים בזה רוב הזמן אבל

      בוסטון, 03/01/12 20:18

      לכל בעיה יש את הזמן שלה.

  • 84.

    חזק! אה רגע... זו לא בדיחה?

    מיאו מיצי, 30/12/11 21:07

    מה שהכי הורג אותי זה המשפט הבא:
    ''על פי ההצעה, פקידי רישום השמות במשרד הפנים יוכלו לעכב בקשה של הורים לרשום את ילדיהם, אם השם שבחרו עלול לפגוע בטובת הילד, ברגשותיו ובתדמיתו בעיני עצמו ובעיני סביבתו.''

    זאת אומרת ההורים יהיו נתונים לשיקול הדעת של איזה פקיד מסכן?? חחחחחחחחחח
    קשה לי להתחיל להסביר למה הצעת החוק הזאת כל כך מטומטמת והזויה אבל זה בלט...

    • שים לב- הפקיד יכול *לעכב* בקשה,

      הייטקיסט, הרצליה קיפוח, 02/01/12 18:05

      ולהעביר אותה לועדה שתדבר עם ההורים - אף אחד לא יכול למנוע את הרישום.

      אני נגד חקיקה פולשנית לחיי הפרט, אבל זה נשמע לי בהחלט סביר.

  • 83.

    הגיע הזמן.

    אזרח-1, 30/12/11 20:33

    נמאס שכל כלומניק+כלומניקית - מנסים להתבלט בכוח, על חשבון הילד המסכן.

  • 82.

    קוראים לי שיוויונה ואני אוהבת את השם שלי

    שיוויונה, 30/12/11 20:24

    גם המשפחה והחברים אוהבים את השם שלי.
    אם חסרה לחברי הכנסת תעסוקה, שיתנדבו באיזה מקום ויעזבו אותנו בשקט.

  • 81.

    בקרוב רק שמות מהתנ''ך אנחנו יהודים לא?! (ל''ת)

    ביבי המלך, 30/12/11 20:09

  • 80.

    חוק טיפשי. אפשר למנוע רישום כזה בתעודת הזהות אך לא למנוע מההורים לקרוא (ל''ת)

    אך לא למנוע מההורים לקרוא לילדיהם כך בפועל., 30/12/11 19:40

  • 79.

    עוד ניסיון של הימין לשלוט על התרבות

    אילנה, 30/12/11 18:49

    כשלעצמו אפשר לומר, מה רע? זה מגן על ילדים. אבל כששמים את החוק הזה לצד עוד חקיקה נוספת, רואים שזה לא בא ממקום אמיתי של דאגה, אלא מתוך תפיסת עולם שמרנית, שמנסה לתת עוד ועוד כוח לממשלה לשלוט על המחשבות של האזרחים. בנוסף, סביר להניח שגם תהיה שליטה תרבותית ופחות קבלה של שמות ''לא עבריים''.

    • הלוואי שלנכד שלך יקראו אדולף, ואז תתחרטי על התגובה הטיפשית שלך. (ל''ת)

      אני, 31/12/11 16:50

  • 78.

    רעיון דומה: אורלב ורגב יוכלו למנוע מהורים ללדת ילדים (ל''ת)

    פטרנליזם בולשוויקי, 30/12/11 18:36

  • 77.

    שם הוא קוד הנשמה, חישבו היטב לפני בחירת שם (ל''ת)

    הורים טפשים, 30/12/11 18:00

  • 76.

    ומה עם כל השמות הסניאסיים שהחבר'ה מחליפים בהודו

    עזיזה, 30/12/11 17:59

    אלפי ישראלים תלמידיו של אושו החליפו שמות

  • 75.

    פעם הכרתי מישהו שנקרא אחאב, אמנם שם תנכי אבל שלילי

    יש גם יהוא, 30/12/11 17:55

    הורים לפעמים רוצים להיות מקוריים ובוחרים לילד שם שהוא עונש לכל החיים

    • גם אתה הפלגת על הספינה Pequod כדי לצוד את מובי דיק? אחאב היה הקפטן שלנ (ל''ת)

      קוראים לי ישמעאל, 30/12/11 23:20

    • יהוא זה שם מצויין! ..

      דן, 31/12/11 02:28

      מלך ישראל שמלך 4 דורות.. היה מלך עוצמתי מאוד .

      • 4 דורות הוא מלך???

        שאול, 31/12/11 18:44

        אתה מתכוון שגם נינו מלך.

    • ויואב יותר טוב?

      אמממ, 01/01/12 04:42

      שם מקסים במיוחד - אבל יואב היה, בסופו של יום, רוצח...

      גם דוד (כן, המלך) היה פושטק ולא אדם חיובי בכלל

      ומי קורא לילד שלו איוב?

  • 74.

    שולחנה=על שם סבתה שולה +סבתא חנה

    מזעזע, 30/12/11 17:53

    כאשר נולדה הילדה שתי הסבתות רבו, כל אחת מהן רצתה שהילדה תיקרא על שמה. מאחר ולא הצליחו להגיע להחלטה חיברו את שני השמות ויצא: ''שולחנה'' יש להניח שבגיל 16 היא רצה למשרד הפנים להחליף שם.

  • 73.

    הידעתם ? אלה השמות שאסורים ליהודים עפ''י ההלכה

    ישראלי, 30/12/11 17:42

    עמרי, ישמעאל, הגר, ירובעם, אחאב, איזבל, נמרוד.

    אגב, שמי עמרי ולילדי קוראים נמרוד והגר.
    עכשיו החרדים צריכים ךתפוס עלינו טרמפ וזהו, אני אקבר מחוץ לגדר.
    סבבה !

    • ואני נועל סנדלים של ''נמרוד''. אוי ואבוי! (ל''ת)

      געוואלד, 30/12/11 23:21

  • 72.

    ובצרפת הנאורה

    יואב, 30/12/11 17:05

    בצרפת היה מאגר שמות ממנו הייתה חובה לבחור שם לילוד. במרגר היו שמותיהם של כ-1200 קדושים מהכנסיה הקתולית [3 ביום כפול 365] ושמות מהתנ''ך. לבן-דודי נולדה ב-1968 בת והוא ואשתו החליטו, בלהט פטריוטי [מלחמת ששת הימים] לקרוא לה יעל. אלא שפקיד הרישום טען שבתנ''ך בצרפתית מופיע השם ג'על JAEL וסירב לרשום אותה. מאחר שבן-דודי יודע גם עברית [בנוסף ללטינית, יוונית, צרפתית, אנגלית] הוא הביא תנ''ך בעברית והוכיח לפקיד שהמתרגם לצרפתית טעה. הילדה, אגב, היא כיום זמרת, ובין היתר שרה במקהלת הקתדרלה של העיר נאנט. אחותו של בן-דודי, לעומת זאת, זכתה בנכד בשם בלתזר, הלא הוא בלשצר מספר דניאל.

  • 71.

    my name is unique - call me Eggy (ל''ת)

    eggyolk, 30/12/11 16:29

  • 70.

    שמות מוזרים

    מהר שלל חש בז, 30/12/11 16:15

    לא רוחמה, לא עמי, מחלון, כליון, שאר ישוב, מהר שלל חש בז. טוב שהצנזורה לא שינתה את התנ''ך. לפחות בעבר היה ליהודים שכל.

  • 69.

    צריך מאד להזהר איפה כן ואיפה לא להתערב. גם השם רבקה, פעם היה מאד מוזר.

    רינה, 30/12/11 16:14

    אילה כן וסנאית לא?

  • 68.

    איך זרובבל נכנס לרשימה? (ל''ת)

    אוהד, 30/12/11 15:35

  • 67.

    הצעה מדהימה והראויה לאור הנסיבות המפורטות

    ymar, 30/12/11 15:30

    איך לא חשבו על זה קודם? ימי המשיח הגיעו החרדים הפכנו לאזרחי שווי זכויות וחובות, הערבים החלו עושים שרות לאומי שלוש שנים, הבנו כי בעיות דמגורפיות אם הן קימות לא צריך לממן אותן בתשלומי ביטוח לאומי למשפחות מרובות ילדים, הסכנה שהמיעוט ימשיך לסחוב על גבו את הרוב המשתמט שיביא לחורבן המדינה חלפה ,כי גם לאחר האביב הערבי נשאר הדמוקרטיה היחידה ונווה המדבר היחיד במזרח התיכון. כעט כל שנותר זה להתפלמס האם שמו של הילד ראוי או לא. בקרוב תצא רשימת שמות מחיבת לרכים הנולדים אם זה המצב אז מה אנו מצפים לשיפור ימי המשיח כבר כאן- שנה אזרחית טובה לכולם.

  • 66.

    זרובבל זה שמו של בונה בית המקדש השני!!!

    עופר, 30/12/11 15:28

    ואדולף, חברים, זה שם נפוץ בארצות דוברות גרמנית והילד כנראה קרוי על שם סבא שלו ויקראו לו ''אדי'' ביומ-יום.
    בכל מקרה, לא חייבים לערב חקיקה בנושא כזה

  • 65.

    אלה נבחרינו השיויון הושג החרדים הפכו לאזרחים מהשורה

    ymar, 30/12/11 15:22

    ימי המשיח הגיעו החרדים הפכו לאזרחי שווי זכויות וחובות, הערבים החלו עושים שרות לאומי שלוש שנים, הבנו כי בעיות דמגורפיות אם הן קימות לא צריך לממן אותן בתשלוןצי ביטח לאומי למשפחותץ מרובות ילדים, הסכנה שהמיעוט ימשיך לסחוב על גבו את הרוב המשתמט שיביא לחורבן המדינה חלפה ,כי גם לאחר האביב הערבי נשאר הדמוקרטיה היחידה ונווה המדבר היחיד במזרח התיכון. כעט כל שנותר זה להתפלמס האם השם לידל ראוי או לא ובקרוב תצא רשימת שמות מחיבת לרכים הנולדים אם זה המצב אז מה אנו מצפים לשיפור.

  • 64.

    צאו לנו מהתחת !

    קול האמת, 30/12/11 14:52

    אם יבוא לי אני אקרא לילד שלי גם עכוז - פאק איט - עד כמה יכולים חברי כנסת לנבור במבושים ולקבל על זה משכורת ???!!!

  • 63.

    נדרשים חוקים כדי למלא את החלל שנוצר מהעדר הגיון בריא ושכל ישר.

    אייל, תל אביב-יפו, 30/12/11 14:49

    עוביו של ספר החוקים הוא ביחס ישר לגודל הטמטום של העם שממשלתו נאלצת לחוקק אותם. שמאלנים הזויים נפגעים עמוקות מחוק כזה, שנתפס בעיניהם כפגיעה בחירותם האישית. אלה שהשמאלן הממוצע רואה לנגד עיניו רק את ''זכויותיו'' ומתעלם לחלוטין מהאחריות האישית והלאומית שמתחייבת כתוצאה מחירות אישית.

    אם אדם הוא מספיק אנוכי ומטומטם כדי לקרוא לבתו ''שולחנית'', סימן שדרוש חוק כדי לחפות על כך ולהגן על צאצאיו מפניו.

    • צודק, אי אפשר לכפות חוכמה על טפשים (ל''ת)

      שלומית, 30/12/11 17:43

  • 62.

    מה רע בסנאית וגחלילית? (ל''ת)

    דן, 30/12/11 14:46

    • גחלילית זה ג'וק. (ל''ת)

      ., 30/12/11 15:45

      • זה גוק מיוחד! גוק עם פנס מחובר לישבן. (ל''ת)

        ניר, 31/12/11 02:37

    • נכון. חיות מסויימות זה לגיטימי וחיות אחרות לא?

      זאב, דב, אריה, צבי, יעל, 30/12/11 18:52

      לפי מה קובעים? לפי אם החיה חמודה או לא?

      • אז אולי תקרא לילד שלך תיקן? או יותר טוב: חמור. גם היא חיה חמודה. (ל''ת)

        אני, 31/12/11 16:52

  • 61.

    זבולון אורלב- זבולון זה בסדר, וזרובבל לא??? (ל''ת)

    אתרוג זה שם יפה דווקא, 30/12/11 14:45

  • 60.

    מה אתם אומרים... (ל''ת)

    מפיבושת, 30/12/11 14:32

  • 59.

    למה מי שגר בבית מזכוכית מתעקש לזרוק אבנים?

    גואל, 30/12/11 14:30

    אתה יכול להסביר לי את זה, מיסטר זבולון?

  • 58.

    שרים, אולי תחוקקו סופסוף חוקים שנועדו להיטיב עם האזרחים?

    נעמה, 30/12/11 13:15

    למשל להגביל את המחיר שאזרחים משלמים על מים, חשמל, מוצרי יסוד בסיסיים? חוק המגביל שכ''ד באיזורים מסויימים? יש כל כך הרבה חוקים לחוקק, והשרים שלנו עסוקים במשחקי ילדים ...
    נתראה בקלפי!

  • 57.

    מזעזע! לי אגב, קוראים זרובבל. כמובן שאף אחד מעולם לא קרא

    זרובבל, 30/12/11 13:00

    לי ככה, וזה רק השם המלא שרשום בת''ז (קוראים לי זוריק), אבל זו חוצפה מהמעלה הראשונה!
    השם שלי לא חוקי עכשיו?!

    מאוד מאוד מאוכזב מהאנשים האלו ומודה שהצבעתי עבור אחת מהמפלגות הנ''ל ותמכתי גם באחרת. מקווה מאוד שיעיפו את האנשים האלו משם.

    • ''זרובבל '' זה בסדר. זה שם תנכי. (ל''ת)

      הרגע, 30/12/11 14:28

      • אני מניח שבסוף באמת השם שלי יעבור, אבל חוץ ממני יש עוד אנשים.

        זרובבל (לא רגוע), 30/12/11 20:11

        כנראה שיהיה מספיק לחץ בשביל ששמות תנ''כיים יעברו אבל העיקרון עדיין נשאר.
        כל שם- לא משנה עד כמה מגוחך הוא נשמע ל 99.9999% מהאוכלוסיה הוא מהות רוחנית ותרבותית בשביל החלק שנשאר.
        ומניעה של התפתחות האדם למי שהוא היה מגיע ללוא ההתערבות הזו. אני מתכוון לכך שיש לא מעט אנשים עם חריגויות, אבל הם לא היו מוותרים עליהן בשום פנים ואופן. למשל כמוני, גם זוריק זה לא בדיוק שם נפוץ, אבל אני מאוד אוהב אותו ולוא הייתי מקבל אותו לא הייתי מי שאני עכשיו. (כמובן שיש גם אנשים שלא אוהבים את החריגויות שלהם, אבל כו כל דבר בחיים, לא יודעים עם לא מנסים).

  • 56.

    וזו הוכחה שח''כים ממלאים לפעמים את תפקידם.....

    חיים, 30/12/11 12:54

    ושלא תמיד הם עסוקים רק בפוליטיקה ומדון....

    • חיים, תגיד אחי, אתה לייצן ?

      קול האמת, 30/12/11 14:53

      החכי''ם האלה מקבלים משכורות עתק ומיתעסקים בשטויות האלה ואתה יושב ומצדיק אותם ? על מה ? מחר תיבחר לילד שלך שם ויפסלו אותו כי לא מיתחשק להם שתיקרא לו ככה, זו דמוקרטיה, תגיד לי אתה.

  • 55.

    A BOY NAMED SUE

    טלסקופ, 30/12/11 12:48

    הפתרון: לכל ילד הזכות בהגיעו לגיל שבו הוא יכול להבין במה מדובר, לבחור שם לעצמו.

    ו, אהה, הזכות לתבוע פיצוי מההורים בבגרותו.

  • 54.

    במבט ראשון זאת נראית הצעת חוק שמנוגדת לחופש האישי

    אריה הגבר, 30/12/11 12:22

    אבל כשחושבים על זה מבינים שכן יש אחריות של המדינה להגן על ילדים מפני ההורים שלהם, ואנחנו רואים את זה בחוקים שאוסרים על התעללות או הזנחה של הילדים. זה דבר שהוא מקובל ולגיטימי. אז גם הצעת חוק כזאת, שנועדה להגן על הילדים מפני סוג של התעללות ע''י ההורים, היא בהחלט ראויה לדיון.

  • 53.

    ואם אקרא לילד - ימנים לכו לכל הרוחות - זה בסדר? (ל''ת)

    רני, 30/12/11 12:08

  • 52.

    שמות מכובדים - דוגמאות (ל''ת)

    ל', 30/12/11 12:07

  • 51.

    הגזמתם תכים נחמדים עד כאן .רק במיקרא חריג תתערבו .צאו לנו מהוריד. (ל''ת)

    גדי, 30/12/11 12:06

  • 50.

    גם לי יש הצעת חוק. להוציא את מירי רגב ויתר 99 המטומטמים (ל''ת)

    שבכנסת, אל מחוץ לחוק., 30/12/11 11:57

    • ואני מציע שתספור שוב (ל''ת)

      שיעור באזרחות, 31/12/11 02:27

  • 49.

    והכי חשוב....

    א, 30/12/11 11:29

    1, לא לקרוא לילדים בשמות שנשמעים רע בשפות זרות:

    אנגלית ==
    נימרוד (טמבל), מורן (טמבל), אסנת (נזלת),
    ענת (מטורף אחד), דיקלה (...), אסא (ישבן).

    שפות לטיניות ==
    מור (מוות).

    2. פעם היה אופנה לתת שמות יוניסקס. היום
    כולם כבר השתגעו לגמרי, ונותנים לבנות
    שמות של בנים. דייייי כבררר!! נמאס!
    מה זה הבורות והעילגות הזו, לתת לילדות
    שמות כמו עמית?, שחר?, שי?, דורון?,
    עומר?.
    זה כבר עובר כל גבול.

    • איך הגעת לזה?

      @, 01/01/12 16:26

      moran בכלל לא נשמע כמו moron

    • בכל ההיסטוריה שמות של בנים הפכו לשמות של בנות עם השנים

      הייטקיסט, הרצליה קיפוח, 02/01/12 18:14

      TRACEY וCHRIS היו שמות גבריים נטו והיום הם נחשבים אפילו קצת יותר נשיים.

      JOE, JAMES ניתנים היום להרבה בנות, תוך דור-שניים גם הם יהיו שמות נשיים.

      וגם בארץ שמות כמו מעין ומורן הפכו משמות גברים לנשיים, וכן - עמית, שחר שי ודורון גם הם בדרך.

      אולי בעוד דור גם רועי וזרובבל יהיו נשיים, מי יודע.

      • גם Shirley, Kim, Pat, Beverly, Ashley ואפילו ויויאן (!)

        סטודנט, 02/01/12 18:29

        היו כולם שמות סטנדרטיים של בנים פעם - והיום הפכו לשמות של בנות.

  • 48.

    אני מכיר זוג הורים שקראו לבן שלהם נתיב (ל''ת)

    אייל, 30/12/11 11:25

    • וכביש? כביש דו סטרי? מעגל תנועה? רואה למה צריך את החוק הזה (ל''ת)

      זובור זה שם יפה???, 30/12/11 13:40

      • ומה עם טל? ומעין? ועוד הרבה שמות אחרים שפעם לא היו שיגרתיים?

        דיקלה, 30/12/11 15:32

        איזו שטות.
        זרם? למה לפסול את זה?
        כל שם מומצא נראה הזוי בהתחלה.
        באופן הזה, מאגר השמות הסתיים במה שנוצר עד עכשיו!

        • צודק (ל''ת)

          צודק, 30/12/11 22:05

    • ''נתיב'' - שם יפה מאוד (ל''ת)

      מה רע, 30/12/11 17:44

    • אוי........ לבן שלי קוראים נתיב. (ל''ת)

      מיסיז רובינזון, 30/12/11 18:43

  • 47.

    כדאי שזבולון אורלב יתעסק ברמת החינוך שהגיעה לתחתית

    הקורא האקראי, 30/12/11 11:14

    ולא בשטויות, ומה עם שמות מהתנ''ך כמו ''למך'' ''מתושלח'' ''שם'' ''חם'' ''גוליית פלישתי'' ישארו? או שמות יהודים קלאסים כמו ''זלמן'' או ''פסח'' ''פסיה''''פרומה'' ישארו? ומה אם מי שירצה לתת לילד השם של הסבא ולזה קוראים בשם שיאסר?

  • 46.

    הכרתי אשה בשם שיוויונה, בת קבוץ, שהוריה נתנו לה את

    אתי, 30/12/11 11:08

    שמה מתוך אידיאליזם. היא תמיד נשארה ייחודית ומיוחדת ,לחיוב כמובן.

    • גם אני.

      רינה, 30/12/11 16:19

      גם אני הכרתי אותה. היא היתה מורה שלי, מאד נחמדה.

    • אבל עד היום היא שונאת את השם שלה

      כלנית, 30/12/11 17:46

      אבל עד היום היא שונאת את השם שלה (מכירה אותה)

  • 45.

    שמות מוזרים, לילדים מקסימים

    נעמה, 30/12/11 10:52

    ההורים עושים עוול ליקיריהם, שנותנים להם שמות, של חפצים, או חיות, ועוד, זה עוול נוראי,,,,,,,,

  • 44.

    יש לי גם הצעת חוק- לאסור על הורים לתת משקפיים לילדים עד גיל 18

    הרי עלולים לצחוק עליהם., 30/12/11 10:35

    נו באמת ועליי צחקו כי הייתי ילדה מהעיר בבי''ס של קיבוצניקים אז מה? זה לא פגע בי רק חישל אותי לבגרות.
    וכמו שאמרו פה אז גם יעל, אריה וצבי (חיות...) זה פסול כי עלולים לצחוק עליהם.

    • צריך לנקות אורוות ולפטר את רוב החכים פחחחח (ל''ת)

      יעל, 30/12/11 18:13

  • 43.

    ואם אקרא לבן שיוולד שמוק?זה בסדר? (ל''ת)

    יניב, 30/12/11 10:31

  • 42.

    יש לי רעיון להצעת חוק אחרת

    אריה פרלמן, 30/12/11 10:27

    הצעת חוק שתמנע משרים וחברי כנסת להעלות הצעות חוק מטופשות ומגוחכות, כל עוד לא הוכיחו מעבר לכל ספק שהם כבר מילאו את תפקידם ולא נותר להם מה לעשות.

    למשל: אם שר התחבורה יוכיח שבזכותו אין יותר תאונות דרכים ופקקי-תנועה - יותר לו להציע הצעות חוק כגון ניקוי חלונות האוטו במטלית צהובה באורך 8 ס''מ לפחות, או התקנת זמזם-שיעמום בתחנות אוטובוס נידחות...

  • 41.

    כלי זין- של אלקין-יקוצר!אי,קיו-רגב+דדון+ביבי-יעורבב בתמצית מוח שרקנים! (ל''ת)

    אני הצעה אחרונה, 30/12/11 10:22

    • הייתי מנסה לעזור לך בכוח, אבל חוק זכויות החולה אוסר עליי (ל''ת)

      תבין שאתה חייב לרצות לקבל עזרה, 30/12/11 12:19

  • 40.

    Thank you - It's about time

    me, 30/12/11 10:06

    These parents that call their children names that will get them ganged up on and beat up in school later are actually in practice child abusers if you think about it

  • 39.

    ומה לגבי השם המזעזע ''שונטל'' ושאר שמות שלא נדע מצרות (ל''ת)

    אבי, 30/12/11 09:45

  • 38.

    השם המלא של רגב הוא ''תת אלוף במילואים חברת הכנסת מירי רגב'' (ל''ת)

    זה מה שכתוב לה בת.ז. (את תקראי לי חברת הכנסת@), 30/12/11 09:36

  • 37.

    מה רע בזרובבל? הוא חזר עם יהודים מבבל לא ?

    מרה-MARA שם די נפוץ בחול, 30/12/11 09:34

    כנראה שMARA נתנו לא צברים

  • 36.

    טוטאליטריזם חוגג (ל''ת)

    אסף בן דור, 30/12/11 09:29

  • 35.

    שיגידו לנו איזה שם מותר.מה ללבוש.מה לחשוב. אופס, גרמניה כבר ניסתה (ל''ת)

    שי, 30/12/11 09:17

  • 34.

    המחוקקים האלה מערבים מין בשאינו מינו

    שם חם ויפת, 30/12/11 09:15

    זרובבל - מנהיג תנ''כי, לא נורא אם כי אולי לא הכי יפה. סנאית - ברוך השם יש בתל אביב אחת בת 67 בשם סנאית, פרופסורית. זרם - כבר וודאי בן 70 ועדיין זורם. כך שאם שמות צברו וותק - הם כבר על דרך המלך. מרה הוא שם כששר למהדרין בשפות אחרות, מה לעשות. לעומת זאת הכרתי ילד קטן בשם פלא, ואחר בשם קסם, וילדה מכוערת בשם אושר, שלא נדע.

  • 33.

    האם דמויות שליליות בתנ''ך כמו נמרוד ומתן יאושרו ?

    יריב, 30/12/11 09:15

    ומה לגבי השם שלי ?

    • לא כל מי שקראו לו נמרוד ...

      אולי נפסול גם את משה (בגלל הנשיא קצב), 30/12/11 10:34

      לא כל מי שקראו לו נמרודבתקופת התנ''ך היה שלילי (אני מניחה שהיו אז עוד כמה כאלו שקראו להם באותו השם)אז למה לפסול שם בגלל אדם ספציפי אחד????
      גם משה קצב הוא אדם שלילי, אולי נאסור מעכשיו את השם משה?!!!

      • צ'מע, הבאת פה רעיון!

        גורג, 30/12/11 15:49

        אני מוכן להצביע בבחירות הבאות למי שיוציא את השם ''משה קצב'' מהחוק

        • יותר קריטי לפסול את אהוד! (ל''ת)

          אני, 31/12/11 16:55

  • 32.

    מה הבעיה בשם סנאית? (ל''ת)

    מה?, 30/12/11 09:12

    • מישהו עוד עלול לכנותה שנאית... (ל''ת)

      אהובאל, 30/12/11 11:43

    • למה לא לקרוא לילדים בשמות מגוחכים

      נדב, 30/12/11 14:24

      היית רוצה שיקראו לך או לילדייך בשם מגוחך ומוזר כזה ברור שכל אחד אוהב את השם שלו אך השם הזה כבר מגוחך בצורה מעליבה (היית רוצה ל היקרא בשם של חיה).

      • מממ זוכר את צבי? זאב? יעל? אריה? ממש שמות מבישים, נכון? (ל''ת)

        דיקלה, 30/12/11 15:35

      • יש המון שמות של חיות:

        עפרה, 30/12/11 15:40

        יש המון שמות של חיות: אריה, זאב, דב, יעל, רחל, איילה, צבי, דבורה, צביה, עפר, עפרה, אייל, איילת, וכו.

      • יש הורים מטומטמים שמחפשים שם ייחודי שאין כמוהו בעולם (ל''ת)

        שולחנה, 30/12/11 17:46

    • סנאית זה שם מגוחך.. (ל''ת)

      ארמאדילו, 31/12/11 02:33

  • 31.

    סנאית

    שני, 30/12/11 09:06

    הכרתי מישהי שקראו לה סנאית ולמרבה הפלא אהבה את שמה!!!

    • אני מכירה שתי סנאיות ומרה אחת. מי מחליט שזה בעייתי? הפקיד במשרד הפנים? (ל''ת)

      הגזמה, 30/12/11 22:49

    • אני מכירה מישהי בשם סנאית

      נ, 31/12/11 02:15

      וחוחית, ותלתל, ומתת, ואנית, ויוגב, ומה לא.

  • 30.

    הפתרון: ללדת בחו''ל ולקרוא לילד איך שרוצים (ל''ת)

    זה לא דמוקרטיה, 30/12/11 08:57

  • 29.

    לחברי הכנסת האלה משעמם בחיים

    רחל, 30/12/11 08:54

    ומזמן לא שמעו את השם שלהם מתנוסס על דפי העיתון, אז זהו....זאת המטרה שלהם. שת זה שהם קיימים. מי יגיד לי איך לקרוא לבן שלי או לבת שלי? איזה פקיד קטן ומושתן במשרד הפנים?
    תגידו נפלתם על הראש?? אין לכם יותר מה לעשות אלא להמציא כל מיני חוקים מטומטמים?
    תתתעסקו עם מה שבאמת צריך לעשות!

    • את רוצה שהילד שלך יסבול בבית ספר?

      @, 01/01/12 16:23

      תקראי לו בשם מוזר

  • 28.

    צריך גם לעשות משהו נגד הורים ערסים....

    מושיקו, 30/12/11 08:52

    בחייאת רבאק זה לא הולך....

    כל משפחות בוסקילה ובוזגלו למינהם שקראו לילד שלהם שון או דין או שמות אמריקאים מגניבים כאלה.

    תשארו עם דודי קובי ומשה.

    • תגובה 28

      סנאית, 04/01/12 12:47

      גועל נפש של גזענות מזרחיים הם נחותים?? אסור להם לקרוא בשמות אמרקאיים?
      אני מכירה מרוקאית שקוראים לה מרסדס ועקנין אז מה??? חייבין להית ליבוביץ?????????? איכס מדינה דוחה

  • 27.

    מה רע ב'מתוק'? וזרובבל זה בכלל שם תנכי חיובי! (ל''ת)

    זוסיא וזיסלה, 30/12/11 08:48

  • 26.

    זבולון שם יפה !!!!

    ספיסה מגולפיסה, 30/12/11 08:45

    אחד מעשרת השבטים מה רע ?

    • הם כתבו זורבבל (ל''ת)

      מישהי, 30/12/11 09:25

  • 25.

    אתרוג - לא ? זה המשובח מבין 4 המינים

    לולב, 30/12/11 08:43

    הדס זה שם נפוץ אך יש לו ריח ואין לו טעם,
    וגם מערבה לא היו עושים עניין שזה בלי טעם ובלי ריח

    • אם יש אלמוג - למה לא אתרוג? (ל''ת)

      אריה פרלמן, 30/12/11 15:11

  • 24.

    יותר חשוב שידאגו לחינוך

    שפוי, 30/12/11 08:39

    ויוודאו שכל ילד מקבל השכלת ליבה

  • 23.

    זה לא מספיק

    יוסי מ, 30/12/11 08:32

    צריך להוסיף טיפול פסיכיאטרי בכפיה, להורים החריגים האלה.

  • 22.

    שמות יצירתיים שיכולים לגרום נזק לילד

    g, 30/12/11 08:27

    זבולון - זבלן
    רגב - גרב

    נא להודיע להורים למחוק את השמות

  • 21.

    עוד צעד לכיוון שלטון ''האח הגדול''... (ל''ת)

    פרדי בן-זאב , 30/12/11 08:22

  • 20.

    בטח זבולון אורלב יכול להעיד כמה זה נורא השמות המוזרים האלה...

    רן, 30/12/11 08:19

    ובטח רשם בהצעת החוק משהו בסגנון, ''פוגע בילד והוא עלול להדרדר למצב שהוא ירצה ויהפוך לחבר כנסת, שזוהי פגיעה קשה מאוד...''
    :-)

  • 19.

    למעט מרה לא היה אף שם שלילי ברשימת הדוגמאות (ל''ת)

    מה קרה?, 30/12/11 08:17

  • 18.

    לבן של רחבעם זאבי ז''ל קוראים ''פלמח''. (ל''ת)

    א.ג., 30/12/11 08:12

  • 17.

    תומך בהצעה מכל לב

    עוזי יער, 30/12/11 08:05

    אין ספק שיש הורים שלא מבינים מהי טובת הילד

  • 16.

    העילאי הבא חוטף ממני כאפה. כל אחד נהיה משהו עילאי. יאללה עופו . (ל''ת)

    טל, 30/12/11 08:00

  • 15.

    דווקא בעיני זבולון הוא שם נוראי ופוגעני. מסכן אורלב.

    שי, 30/12/11 07:58

    ומה רע בשם סנאית? מה זה שונה מהשם ''אייל'', ''יעל'', ''איילת'', ''כפיר'', וכדומה?

  • 14.

    ומה עם ''אוחזת ענף עץ השקד'' ו''אכזבה''? (ל''ת)

    raquel, 30/12/11 07:33

    • השם אכזבה לא אמיתי, אוחזת ענף השקד או בשמה ''אוחזי''

      מכירה הרבה בעלי שמות ייחודיים שמאד מרוצים, 30/12/11 08:21

      מאד מרוצה משמה הייחודי

      לא כל מה שנשמע לנו מוזר הוא כלכך נוראי
      לפעמים להיות מיוחד מתוך אהבה זה כייף גדול ונותן נושא לשיחה

    • שמה המלא הוא ''ניצת-הדס אוחזת ענף עץ השקד'' הכרתי את אחותה (ל''ת)

      גם אני בעד הצעת החוק, 30/12/11 10:18

      • למדה איתי באוניברסיטה המוצה לא ידעה איך לקרוא לה ובסוף החליטה ניצה (ל''ת)

        שנות התשעים..., 30/12/11 22:29

    • קשקשנים

      אל תאמינו לכל דבר שכותבים ברשת, 31/12/11 15:20

      http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%90%D7%95%D7%97%D7%96%D7%AA_%D7%A2%D7%A0%D7%A3_%D7%A2%D7%A5_%D7%94%D7%A9%D7%A7%D7%93

    • ומה עם: ''רועה בשדות זרים''? (ל''ת)

      אני, 31/12/11 16:57

  • 13.

    מה הבעיה בשם זבולון? (ל''ת)

    סנאית, 30/12/11 07:31

  • 12.

    מכירה מישהי בשם מנוחה...מה הם חשבו?על אמה המנוחה? (ל''ת)

    רותי, 30/12/11 07:24

    • זה שם מקובל באידיש (ל''ת)

      אני, 30/12/11 09:58

  • 11.

    שמעתי על מישהי,אומנם לפני עשורים, שקיבלה את השם ''אכזבה'' (ל''ת)

    יכול להיות יותר גרוע, 30/12/11 07:14

    • זה לא שם אמיתי, כבר עשו על זה כתבות אלף פעמים

      גוגל it, 30/12/11 08:20

      אומרים שהיה אב שנולדו לו רק בנות, נולדו בעצם 6 בנות
      וכאשר גילה שגם השביעית היא בת החליט לקרוא לה אכזבה

      בעיתונות עשו מהסיפור הזה חגיגה אבל מעולם לא מצאו אדם בשם אכזבה ברשומות במשרד הפנים

  • 10.

    מכיר כמה בחורות עם שם נהנה (לא ישראליות)

    אנדריי, 30/12/11 07:12

    חלק מהשמות לא נוראים.

  • 9.

    לא יאומן נכנסים לאנשים לורידים...גם כן זבולון איזה שם זה (ל''ת)

    זרובבלה, 30/12/11 06:55

  • 8.

    סיפור אמיתי

    יעלה, 30/12/11 06:45

    היכנשהו בארץ ישנם תאומים ששמם בישראל אמנון ותמר.אין לי ספק שהאם בורה לחלוטין וחבל מאוד שגם הסובבים אותה.מעניין אותי כמה טוקבקיסטים מבינים מה הבעיתיות ...

    • אוי ואבוי... מסכנים

      יוסי, 30/12/11 08:14

      חיפוש קצר בויקיפדיה בטח היה משנה את רוע הגזרה

    • וענת היא אלה כנענית, ומרית זה שפחטל, אז זה יותר טוב?

      דליה, 30/12/11 09:21

      ונטלי זה על שם הנטל, הוא יום הולדתו של ישו, אז כן טוב לבנות ישראל? והמורה צעירה שנפטרה בשיבה טובה בגיל 88? ולמה מתוק זה לא טוב? אז למה השכנה שלי מתוקה כן הייתה בסדר? ויעל זו עז הרים, רחל כבשה, לאה עייפה נעבך, וכהנה וכהנה. תמיד היו שמות משונים, גם אם לא נזכיר את מהר שלל חש בז. וגם - מה שמשונה לאחד הוא ההרגל של השני, בפרט י בארץ מיליון תרבויות שונות. היו אלפי ניסים ורחמים, משל, והיום אין אחד מתחת לגיל זיקנה. האופנה מתחלפת.

      • אילנית היא צפרדע העצים (ל''ת)

        דוגמאות, 30/12/11 17:49

    • האם לא בורה בכלל.

      אמנון., 30/12/11 22:06

      מכירה אותם. שניהם מוצלחים ומקסימים.אגב לתמר בבית קוראים ''תמי'', ולאמנון בבית קוראים ''נונה''. משפחה מקסימה ומוצלחת ומגיבים שלא מכירי, שלא יעלו השערות על מה שהם לא יודעי.

  • 7.

    וזבולון יודע מניסיון על מה הוא מדבר... (ל''ת)

    אלון, 30/12/11 06:36

  • 6.

    למה זרובבל לא וזבולון כן?

    אלי ברמן, 30/12/11 06:27

    גם זבולון הוא שם לא מדהם ונעים
    ואם מותר לקרוא לילד זבולון אז למה לא נבוכדנצר

  • 5.

    אחלה שם

    ולי קוראים שבע, 30/12/11 06:06

    שהמציא לי הדוד ג'ורג' קוסטנזה

    • באמת אחלה שם

      סודה, 30/12/11 09:08

      אבל לי הדוד ג'ורג' בחר שם יותר טוב.

      • צריך לתבוע לדין את יוצרי ''זהו זה''

        אריה פרלמן, 30/12/11 15:14

        על שהמציאו את השם רבע'לה, קיצור של ''רבע לתשע''...

  • 4.

    מירי .. תעשי לי ילד !!

    תל אביבי, 30/12/11 06:01

    ונביא אותה בשם אקסטרימי

  • 3.

    מה הבעיה בשם זרובבל ? (ל''ת)

    א., 30/12/11 05:45

    • ******************** זרובבל - אחלה שם ********************

      יוסל'ה, 30/12/11 06:10

      ולבת - זרובבלה - ממש מדליק

    • קראי לבן שלך זרובבל ותראי אם הוא יודה לך כל כך בעתיד (ל''ת)

      ז, 30/12/11 06:39

    • זה שם של דמות מצויירת

      זז, 01/01/12 16:21

      פעם הייתה תוכנית בשם זרבובים

  • 2.

    האם ''מהר שלל חש בז'' בסדר? (ל''ת)

    ישעיהו, 30/12/11 05:29

  • 1.

    לא, זבולון זה אחלה שם (ל''ת)

    מירי, 30/12/11 04:47

    • חחחחח...גדול (ל''ת)

      אלכס, 30/12/11 07:38

    • חח.. הרגת אותי.. (ל''ת)

      ז''ל, 30/12/11 07:41