• 74.

    מבלי לטעות בתורת הגזע - מבחינה גנטית העם היהודי מוגדר כגזע

    החושב א., 20/03/13 17:18

    לטוב ולרע, העם היהודי הופרד במשך 2000 שנה מערבוב גנטי עם שאר העולם וכתוצאה מחזיק בשונות גנטית רחבה ( לטוב ולרע ) היכולות להגדיר אותו כגזע נפרד של המין האנושי.
    יש ספר נפלא ונשכח בשם "זרמת חכמים", רומן ישראלי שנכתב ע"י ביולוג ישראלי ששכחתי את שמו. שם תקבלו תשובה חדה יותר לשאלה בתוספת לקריאה מהנה...

    IP: 190.113.206.50דווח על תגובה זו

  • 73.

    7 פרסי נובל, לא עשרה. לא לספור את הבדיחות: בגין, רבין, פרס. (ל''ת)

    די לשטויות., 07/10/11 01:59


    IP: 84.228.75.151דווח על תגובה זו

  • 72.

    מה במוח היהודי יוצר מספר רב של זוכי נובל?

    אזרח, 06/10/11 22:33

    התשובה: שכיחות גבוהה של אוטיזם בתפקוד גבוה.

    IP: 86.164.248.156דווח על תגובה זו

  • 71.

    וזה אחרי שהשמידו 6 מיליון אשכנזים שרק הם הזוכים בפרסים.... (ל''ת)

    תימני מועמד לפרס נובל בפלאפל, 06/10/11 21:57


    IP: 85.250.189.233דווח על תגובה זו

  • 70.

    מה במוח ההישאלי

    אלון, 06/10/11 20:34

    3 לשלום
    מנחם בגין - יצחק רבין - שמעון פרס
    2 פרס נובל לכלכלה
    ישראל אומן (נולד גרמניה - ארה''ב)
    דניאל כהנמן (נןלד בישראל) - ישראלי אמיתי!!! נס
    1. ספרות
    שמואל יוסף עגנון - (נולד בפולין - גרמניה)
    4. כימיה
    עדה יונת, דן שכטמן,אהרן צ'חנובר, אברהם הרשקו..

    מה במוח הישראלי.. שקר החן והבל היופי

    IP: 85.64.130.216דווח על תגובה זו

    • יש גם יהודים לא ישראלים שזכו בפרס, ואלה הרוב (ל''ת)

      שרון, 20/03/13 16:12


      IP: 84.229.66.60 דווח על תגובה זו

  • 69.

    הערך העליון בכל הדורות היה לימוד תורה (ל''ת)

    הערך העליון בכל הדורות היה לימוד תורה, 06/10/11 19:48


    IP: 74.101.14.242דווח על תגובה זו

  • 68.

    טעם וירושה מהכתוב: ''כי זה חכמתכם ובינתכם לעיני העמים'' (ל''ת)

    =, 06/10/11 19:25


    IP: 93.172.244.44דווח על תגובה זו

  • 67.

    פרס נובל והישראלים

    אלכסנדר, 06/10/11 17:46

    אני עדיין מחכה שלעם שלנו יהיו חוץ ממדענים מצתינים גם מנהיגים ודיפלומטים טובים.

    IP: 93.203.243.15דווח על תגובה זו

    • אלכסנדר, מסכים איתך, זה שווה הרבה יותר. (ל''ת)

      גלעד, 06/10/11 19:57


      IP: 46.117.192.142 דווח על תגובה זו

  • 66.

    אים לא היו מערבים פוליטיקה בחלוקת הפרס, הרבה יותר ישראלים היו זוכים.

    אלי, 06/10/11 16:24

    לצערי זו האמת

    IP: 207.204.245.14דווח על תגובה זו

  • 65.

    איזה מח יהודי...

    הראל, 06/10/11 16:10

    תן את ספר התנ''ך לבושמן חמוד ונבער, הטמע בו את התובנות שלו, ותראה איך הוא מתחיל לחקור, להתפלפל ולהטיל ספק.
    זה התנ''ך, רבותי, שום דבר אחר, וגם חילוני כמוני לא יכול להתעלם מהעובדה הבסיסית הזאת.

    IP: 201.245.52.72דווח על תגובה זו

  • 64.

    מי שרואה את המצב באוניברסיטאות בעולם מבין שלא לעולם חוסן

    דיר באלכום, 06/10/11 14:46

    כיום ברב האוניבסיטות בעולם, המדעים המדויקים מאוכלסים ברובם המכריע בסטודנטים מאסיה. היהודים מהווים מיעוט, שלא כמו בעבר. מי שגם רואה את מצב החינוך בארץ מבין שהעתיד טומן בחובו ברוך גדול לעם ישראל. יש לכך השלכות מעבר למצב החינוך- שהוא המעמד המדיני של המדינה.

    IP: 99.235.111.98דווח על תגובה זו

    • היהודים תמיד היו מיעוט,יש בסה''כ 12-15 מליון יהודים

      מה אתה משווה למיליארדי אסייתים, 06/10/11 16:06

      היהודים אף פעם לא היו רוב,אבל המיעוט היה משובח

      IP: 89.138.118.101 דווח על תגובה זו

    • האסיאנים המדוברים הם ממזרח אסיה. (ל''ת)

      עמוס, 07/10/11 02:17


      IP: 109.160.187.145 דווח על תגובה זו

  • 63.

    שימו לב שרוב הפרופסורים היו בילדותם דוסים שחזרו בשאלה בגיל 25 (ל''ת)

    ואילו החילוניים בינוניים, 06/10/11 14:13


    IP: 84.108.148.28

    • הסקת מסקנות טיפשיות מאינפורמציה חלקית מחלה חשוכת מרפא (ל''ת)

      דעות ואמונות מסתירות אמת, 06/10/11 20:21


      IP: 89.138.26.103 דווח על תגובה זו

  • 62.

    למרות הסטטיסטיקות הקודרות אני מאמין בעתיד ההשכלה והמצויינות בישראל

    ראובן תושב הדרום, 06/10/11 13:47

    הנתונים הסטטיסטיים על רמת ההשכלה בישראל המתפרסמים מעת לעת, גורמים לנו לחשוב שרמת הלימודים וההשכלה בארץ הולכים ויורדים.
    זה נכון אם מתייחסים לממוצעים.
    הממוצעים יורדים מכיוון שבניגוד לעבר, כיום מכניסים לסטטיסטיקה את כל אוכלוסיית התלמידים בישראל.
    בשנות ה 60 מדינת ישראל היתה בצמרת העולמית. הסיבה: חלק גדול מאוכלוסיית הנוער לא נכללו בסטטיסטיקה, כיוון שרק חלק קטן המשיך ללמוד מעבר לכיתה י'.
    עדיין יש לנו שכבה עליונה ורחבה של תלמידים ברמה גבוהה ביותר, שכבה ההולכת ומתרחבת בעיקר בגלל העלייה הגדולה שהגיעה בשנות ה 90מרוסיה.
    הישגי המדינה במחקר, בטכנולוגיה ובהייטק לא מבוססים על ''הזקנים'' אלא על צעירים רבים חכמים ותוססים.
    יש לנו ''בעיה'' מבורכת של כמות גדולה במיוחד של מדענים, חוקרים וטכנולוגים בהשוואה לגודל האוכלוסיה בישראל. קשה לתקצב כמות כה גדולה, לכן חלק יוצא לחו''ל.
    אין בכך רע כיוון שחלק לא קטן חוזר לבסוף לישראל ומשדרג אותנו.
    אני אופטימי ומאמין שזרם מקבלי פרס נובל ישראליים מכל העדות יילך ויגבר בעתיד,

    IP: 212.179.239.194דווח על תגובה זו

    • כן יהי רצון. כל רואהם יכירום כי הם זרע ברך ה'. (ל''ת)

      תקווה, 06/10/11 14:10


      IP: 79.180.236.47 דווח על תגובה זו

  • 61.

    וכנגד עשר גאונים עומדים מיליונים של יהודים מופרעים נפשית

    אייל, 06/10/11 13:36

    נכון יש גאונות בעם היהודי אבל רוב העם סובל מבעיות נפשיות וזו עובדה ולאחר הכירות קרובה עם האוכלוסיה בארץ

    IP: 85.64.206.70דווח על תגובה זו

    • וואלה צודק, ואתה הראשון שבהם (ל''ת)

      שלמה, 06/10/11 17:06


      IP: 84.111.255.51 דווח על תגובה זו

      • האמת יש ביהודים הרבה פסיכים (ל''ת)

        אבי, 06/10/11 18:13


        IP: 85.64.206.70 דווח על תגובה זו

  • 60.

    זה לא עוזר אם אנחנו כאלה טפשים ומפסידים את הארץ שלנו... (ל''ת)

    פעם מרץ עובר לאיחוד הלאומי, 06/10/11 12:50


    IP: 85.250.181.115דווח על תגובה זו

  • 59.

    המוח היהודי גם המציא את הפרסומות עוקפות ה-pop up

    תסירו את זה כבר, 06/10/11 12:13

    שאני לעולם לא קורא והן סתם מעצבנות.

    IP: 212.143.138.55דווח על תגובה זו

    • 59: המפרסמים לא מבינים שהם רק מבזבזים כסף, כי אף אחד לא מסתכל (ל''ת)

      לא קורא, 06/10/11 12:46


      IP: 84.109.189.131 דווח על תגובה זו

  • 58.

    הכל מתחיל מה-''חדר'' בעיירה היהודית. משם הכל התחיל (ל''ת)

    חינוך לשינון ולזיכרון. פשוט. בלי חוכמות, 06/10/11 12:12


    IP: 62.219.138.208דווח על תגובה זו

    • רעיון נחמד, זה התחיל הרבה קודם

      גלעד, 06/10/11 12:39

      הרמב''ם, הרלב''ג, רבי אברהם זכותו, רבי אברהם חיא, רבי אברהם אבן עזרא ורבים אחרים, ולהבדיל מתפקרים כמו שפינוזה ובנימין ריקרדו, כולם הרימו תרומות בסדר גודל היסטורי למדע ולפילוסופיה (למשל רבי אברהם זכותו איפשר את גילוי אמריקה באמצעות הלוחות האסטרונומיים שחישב לקולומבוס מתוקף תפקידו כאסטרונום הראשי של ספרד, הרלב''ג נחשב כמי שהקדים את קופרניקוס, רבי אברהם חיא נחשב כאחד המשפיעים העיקריים על פיבונצ'י ובנימין ריקרדו הוא אחד משלושת האבות של מדע הכלכלה המודרני) ואף אחד מהם לא למד בחיידר של גטאות מזרח אירופה. רבן יוחנן בן גמליאל חי עוד קודם לגלות בכלל ולדעת היסטוריונים של המדע הוא זה שמכתביו הושפע אל קורמייזי, מי שנחשב לאבי האלגברה, יותר מכל-למעשה, הוא גנב את רעיונותיו מאות שנים לאחר פטירתו.

      הגאונות היהודית התחילה עם העם היהודי..

      IP: 46.117.192.142 דווח על תגובה זו

  • 57.

    המספר גדול מאוד גם בלי קשר למספר תושבים

    זו תופעה מדהימה בכל קנה מידה, 06/10/11 12:09

    כשיש לך ב-30 שנה 7 זוכים (בלי פרס נובל לשלום, כי זו צחוק מעבודה, בטח כשקברניטי אוסלו קיבלו אותו יחד עם ''הפרטנר'' ערפאת) זה לא משנה מה גודל האוכלוסיה. זה הישג מדהים בכל קנה מידה.

    IP: 62.219.138.208דווח על תגובה זו

  • 56.

    הכל קישקושים: יותר יהודים זוכים בנובל כי ככה אלוקים רוצה

    והוא מוביל לכך., 06/10/11 11:59

    כי אנחנו העם שלו וכך ה' מקדש את שמו: ''רק עם חכם ונבון הגוי הגדול הזה''

    IP: 132.77.4.129דווח על תגובה זו

  • 55.

    ס''ה 7 נובל ששייכים למח היהודי + אולי של בגין שהיה יוזם וגבר. (ל''ת)

    פרס + רבין זה בושה לאנושות (יחד עם הרוצח ערפאת), 06/10/11 11:50


    IP: 93.172.36.227דווח על תגובה זו

    • היהודים וצאצאיהם זכו ב-177 פרסי נובל (נכון לשנת 2009)

      dracula the impaler, 06/10/11 12:50

      היהודים וצאצאיהם זכו ב-177 פרסי נובל (נכון לשנת 2009) מתוך 804 זכיות (לא כולל מוסדות), והם מהווים 21.9% מהזוכים בפרסי נובל. השנה שבה זכו הכי הרבה יהודים בפרס נובל הייתה שנת 2004 ובה זכו שבעה יהודים. היהודי הראשון אשר זכה בפרס נובל ב1905 היה אדולף פון באייר והאחרונים הם דן שכטמן, רלף מ. שטיינמן, ברוס בויטלר, סול פרלמוטר, אדם ריס אשר זכו בשנת 2011. התחום שבו יחס הזוכים היהודים הכי גבוה הוא בפרס הנובל לכלכלה, בו יותר מ-40% מהזוכים הם יהודים. התחום שבו זכו הכי הרבה יהודים הוא פרס נובל לפיזיולוגיה או רפואה, בו יהודים זכו בכ-51 פרסים מתוך 195 פרסים שחולקו בסך הכל.

      IP: 84.229.228.29 דווח על תגובה זו

  • 54.

    היום הערבים הישראלים הולכים על השכלה יותר מהדתיים וחרדים (ל''ת)

    שחיים כטפילים ומוחם נשלט בידי רבנים., 06/10/11 11:47


    IP: 213.8.95.228דווח על תגובה זו

  • 53.

    מישהו אמר לי פעם שעם שמרגיש שהוא נירדף ובאמת נירדף זהו עם שמנסה

    פקק תנועה , 06/10/11 11:46

    להוכיח לעצמו ולסביבה שלו שהוא לא כזה וגם לא עם רע כפי שכולם מנסים להוכיח זאת עצמו ועבור כולם

    IP: 132.68.4.132דווח על תגובה זו

  • 52.

    פעם היתה אמא יהודיה, היום יש פרחה בת ערס

    צ'ימפנזי, 06/10/11 11:45

    במקום שיש אידיש מאמה, יש שכל.

    IP: 99.237.148.107דווח על תגובה זו

  • 51.

    ערוץ 2

    ציון, 06/10/11 11:40

    כדי להציל את המוח היהודי העתידי
    יש לסגור מיד את ערוץ 2 על כל תוכניות הזבל
    שלו.
    צריך להציל את הנוער מחלום הריקנות

    IP: 81.218.70.130דווח על תגובה זו

  • 50.

    לכל יפי הנפש שמקשרים לגזענות..אל תשכחו שאנו העם הנרדף

    פנינה, 06/10/11 11:30

    אם זה רדיפות פרעות או שואה תמיד העם היהודי סבל אז מה נורא בזה שאנחנו על המפה בעניין פרס נובל? קשה לכם להודות שיש משהו במוח היהודי שזה מעל הכל? אין בזה שום אמירה גזענית, להיפך כל תגלית כזו מקדמת את המחקרים וזו פריצת דרך משמעותית ומועילה בתחומים רבים...יש לכם פה טעות חמורה גזען זה אחד שחושב שהוא מעל אחרים וגם פועל לשם כך...ברור שהעם היהודי לא רודף אף אחד

    IP: 132.68.8.182דווח על תגובה זו

    • תפתחי מילון ותבדקי מהי גזענות

      ניקי, 06/10/11 11:44

      ויש המון עמים נרדפים. בכל תקופה יש עמים אחרים שנרדפים, אבל אנחנו זוכרים רק את הרדיפות שלנו, אולי כי אנחנו כל כך מרוכזים ועסוקים רק בעצמנו.
      אין שום דבר ב''מוח'' היהודי שאין במוח אחר, יש עניין של חינוך, של תרבות ושל סדרי עדיפויות. אין ספק שעם מערכת החינוך של ימינו, ועם הבורות הפושה (שאת כנראה חלק ממנה), הרבה פרסי נובל לא יצאו מישראל בעתיד.

      IP: 85.64.252.10 דווח על תגובה זו

      • קשה להתווכח עם עובדות אז עברת לדמגוגיה? (ל''ת)

        מציאותית, 06/10/11 16:09


        IP: 89.138.118.101 דווח על תגובה זו

  • 49.

    רק פרס נובל לשלום לא מצריך מח יהודי

    מיכל, 06/10/11 11:27

    אלא מוח ששכח להיות יהודי.

    IP: 31.44.134.135דווח על תגובה זו

  • 48.

    אותו גן שעושה מהם שחקני כדורגל גרועים (ל''ת)

    יושבים בבית, אז או שהופכים בטטה או פרופסור, 06/10/11 11:09


    IP: 212.143.177.67דווח על תגובה זו

  • 47.

    זו לא גזענות מכיוון שיש כאן נתון סטטיסטי חריג ביותר דבר שמחייב הסבר

    ימני אתאיסט, 06/10/11 11:05

    אני הייתי מביא כאחד ההסברים האפשריים את העובדה שיהודי הגלות היו עסוקים כל היום בלימוד (אמנם לימוד תורה שזה משול ללימוד כיפה אדומה או סינדרלה) אך בכל זאת מי שהיה נחשב לשידוך הטוב ביותר היה התלמיד החכם, העילוי בעל המח המבריק ביותר.

    וכך נוצר מצב בו המוחות המבריקים מבין היהודים היו אלה שזוכים בשידוכים הטובים יותר.

    לעומת זאת אצל העמים האחרים היה קיים המצב ה''נורמלי'' בו האדם הנראה טוב פיזית, העשיר, הלוחם, השייך לאצולה, החזק, הבריא ורק לעתים גם החכם, היה זה שזוכה להעמיד יותר צאצאים.

    בוודאי יש גורמים נוספים, אבל בהחלט ניתן לצין את הגורם שהבאתי כאחד המשפיעים על חריפותו היחסית של המח היהודי (לא אצל כל היהודים כמובן יש גם יהודים טיפשים מאוד, אבל באופן כללי על אותם ''עילויים'' הנפוצים בעם שלנו).

    גנטיקה היא עובדה מדעית, כאשר משתמשים בגנטיקה כדי להכפיש קבוצות מסוימות אז זו גזענות.

    אולם כאן לא מכפישים אף אחד וגם לא טוענים שבאופן כללי כל היהודים חכמים יותר, דבר שבוודאי הוא לא נכון. אלא רק מסבירים חריגות סטטיסטית עובדתית גם ע''י גנטיקה.

    IP: 79.182.229.241דווח על תגובה זו

  • 46.

    לכול המוסלמים החכמים לא לנסות לפוצץ בניין בעזרת גבישים (ל''ת)

    קובי, 06/10/11 10:50


    IP: 87.68.166.147דווח על תגובה זו

  • 45.

    ''משהו בסוג החינוך של שנות ה60- שגרם ליהודים להיות כל כך סקרנים''

    רציונל, 06/10/11 10:47

    לא הייתי מצפה מנשיא הטכניון לכזאת אמירה...

    IP: 94.159.253.228דווח על תגובה זו

    • אז הם היו הורים - היום הם סוכנים ויחצנים! (הסוד הוא כסף ורק כסף) (ל''ת)

      יאיר, 06/10/11 11:26


      IP: 212.235.124.74 דווח על תגובה זו

  • 44.

    מזכיר את הדיבורים על ''מדע גרמני'' בגרמניה הנאצית. לאן הגענו?!

    ענת כהן, 06/10/11 10:17

    אפשר להסביר את התופעה בנסיבות סוציולוגיות ותרבותיות אבל מוח יהודי הוא כמו מוח גרמני וכמו מוח של אבוריג'יני. את זה המדע יכול להוכיח.

    לא המדע היהודי , המדע האוניברסלי.

    IP: 128.139.17.231דווח על תגובה זו

    • אבל הם אכן תלו את הדברים בנסיבות סוציולוגיות ותרבותיות

      א.ב., 06/10/11 10:36

      את מתפרצת לדלת פתוחה במילים ''מוח יהודי'' הם מתכוונים לרקע התרבותי יהודי, כפי שתביני אם תקראי בעיון את הכתבה.

      IP: 79.176.205.157 דווח על תגובה זו

  • 43.

    שמי שלומד היום תורה הוא האחרון ש''שואל שאלות'' (ל''ת)

    מהפכה מדעית, 06/10/11 10:00


    IP: 217.132.165.50דווח על תגובה זו

  • 42.

    מאמאר גזעני

    מהרהר, 06/10/11 09:56

    אם כבר מסתמכים על ''גזע'' ואומרים שהמוח היהודי הוא מעל המוחות של גזעים אחרים אז נראה שכולם חילונים אשכנזים. עכשיו תגידו לי איך זה נראה? יותר טוב? זה לא קצת דומה לגרמנים שראו את עצמם טובים יותר משאר בני האדם? ממה המאמר הזה שונה ממה שהגרמנים חשבו פעם על עצמם?

    IP: 79.181.34.90דווח על תגובה זו

    • לא נותן לעובדות לבלבל אותך

      ישראלי, 06/10/11 11:40

      תמיד ימצא ציניקן זורק רפש.
      שלא נותן לעובדות לבלבל אותו.
      כן, ישראל היא מס' 2 בעולם לזוכי פרסי נובל ביחס למספר תושביה.
      ומה לעשות? גם אחוז היהודים בין הזוכים ראוי לציון לשבח.
      אז אם אתה שייך לאלו שתוקעים נפיחה באמצע המסיבה - שתהיה בריא, תתענג בעצמך מהסירחון.
      אני מאחל לך שנה טובה, ויכולת להסתכל על הדברים בלב מפרגן ואוהב.
      GOD BLESS YOU

      IP: 87.68.156.243 דווח על תגובה זו

    • ומה יש לך להגיד לגבי העובדות? מדובר על אחוזים, אבנת? (ל''ת)

      דני, 06/10/11 12:10


      IP: 85.250.147.169 דווח על תגובה זו

  • 41.

    This is not true any more. Not in Israel.

    Ron, 06/10/11 09:49

    Education is top priority? Maybe for overseas Jews, not for Israelis

    Overseas, Jews pay thousands of dollars every years in order to send them to the best schools and universities. Middle-class families take loans for that.

    And in Israel? Even the wealthy send their kids to the poor public education system. Morever, they arrange fake documents so they are considered as ''Lekuyei Lemida'' and can have easier time at school.

    IP: 203.34.63.1דווח על תגובה זו

    • נכון מאוד (ל''ת)

      וראוי לתשומת לב החלק האחרון בתגובה, 06/10/11 11:07


      IP: 80.179.225.230 דווח על תגובה זו

  • 40.

    מדובר בד''כ בעבודות שבוצעו בחו''ל ע''י ישראלים

    שי, 06/10/11 09:36

    אז עם כל הכבוד למדענים הישראלים - עדיין צריך לטפח את התשתית של מכוני המחקר הישראליים ולהזרים אליהם תקציב, כך שיותר תגליות חשובות יתגלו כאן אצלנו. ולמי שעוד לא קלט - יש לזה השלכות על הכלכלה והביטחון - זה לא רק עניין של יוקרה

    IP: 46.116.78.59דווח על תגובה זו

  • 39.

    ויהודים מובילים לא רק בתחום המדעים:

    שרון, 06/10/11 09:35

    בתחום הקולנוע/טלויזיה: שחקנים במאים וקומיקאים גדולים - בילי וילדר ז''ל, וודי אלן, בילי קריסטל, סיינפלד ועוד רבים וטובים (הרבה מעבר למספרם היחסי באוכלוסיה הכללית).
    בתחום ההייטק - מייסדי גוגל, מייסד אורקל, מייסד פייסבוק

    IP: 147.234.56.57דווח על תגובה זו

  • 38.

    כיהודי, הדיון הגזעני מביך אותי (ל''ת)

    דניאל איש חמודות, 06/10/11 09:35


    IP: 31.210.178.5דווח על תגובה זו

    • כיהודי, אתה מביך אותי (ל''ת)

      דניאל המתחנגל, 06/10/11 18:18


      IP: 84.111.249.115 דווח על תגובה זו

  • 37.

    f*ckn hate these ''feel good'' racist titles

    gabi, 06/10/11 09:32

    It takes away from those individuals who truly worked hard, took risks, made sacrifices, were mocked by their peers as geeks--and gives partial credit to their work to the masses...like ''of course he 's a genius, he's a jew [i.e. didnt have to work hard for it]

    On the flip side, the mediocre masses also feel good about semelves--they can get Cs in math at school but pat themselves on the back going ''hey, i don't need to work, being smart is in my genes''

    And it gives credence to racism going back to the Nazis...that some people are just genetically programmed a certain way, and it will never change...so Jews are smart but genetically predisposed to be cheaters, liars, immoral etc...and no number of generations will change that, It's time to put all racist theories to rest and celebrate people who achieve and societies who do well, and not get carried away in racist bragging.

    IP: 99.167.192.24דווח על תגובה זו

    • It is not about race and genes - it is about culture.

      Ron, 06/10/11 09:50

      You cannot deny that some cultures give a higher priority to education than other ones.

      Used to be the Jews, and now the Asians.

      IP: 203.34.63.1 דווח על תגובה זו

    • כ''כ נכון!!

      מישהו שגם מבין, 06/10/11 09:57

      כ''כ נכון!! מילה במילה.

      IP: 79.181.34.90 דווח על תגובה זו

  • 36.

    עכשיו כשהדתיים והחרדים מחזירים את היהדות לימי הבניים שבהם היהודים היו (ל''ת)

    שם נרדף ל''עם מטונף''צפו לחזרה למצב שלפני ההשכלה., 06/10/11 09:32


    IP: 79.183.110.123דווח על תגובה זו

    • תגיד גאון הדור, ומאיפה באו היהודים של ההשכלה?

      גלעד, 06/10/11 09:45

      חלק ניכר מזוכי הנובל היהודים היו דור ראשון או שני להתבוללות ולפי כן היו בנים או נכדים של רבנים. באו ממשפחות סופר דתיות.

      עכשיו תסביר לי אתה, איפה צמחו כל החממות האלו? במסעדה עם בשר חזיר? לא. אלא בתוך העם היהודי. למעשה המחקר הצליח להוכיח באופן חלקי שזה עניין יהודי גנטי שראשיתו הרבה קודם להשכלה.

      שנית, להסתכל על פרסי הנובל מגביל את הגאונות היהודית לקצת יותר ממאה שנים. בתור הזהב בספרד היהודים תרמו תרומה מדעית שהכריעה את הכף והביאה לגילוי אמריקה והובילו לשורה של מהפיכות ענק. אחד מיהודי ספרד, ריקרדו, הוא אחד משלושת האבות של מדע הכלכלה.

      ועוד קודם יש ראיות. אז נכון, המדע אינטנסיבי במיוחד ב200 השנים האחרונות, אבל גאונות יהודית הייתה תמיד.

      IP: 46.117.192.142 דווח על תגובה זו

    • המדינה משקיעה היום בעשרות אלפי רבנים ומאות אלפי תלמידי ישיבה שיחזירו (ל''ת)

      את היהדות לחשכת ימי הבניים=עצוב אבל אמיתי., 06/10/11 09:45


      IP: 79.183.110.123 דווח על תגובה זו

      • היהדות פרחה בימי הביניים (ל''ת)

        היסטוריקו, 06/10/11 12:30


        IP: 46.117.192.142 דווח על תגובה זו

  • 35.

    והשמאלנים במדעי הרוח והעננים עסוקים בשנאה עצמית.

    אזרח, 06/10/11 09:31

    נובל לשלום של רבין פרס וערפת לא נחשב. ערכו כנובל של אובמה = זילטש.

    IP: 212.199.104.198דווח על תגובה זו

  • 34.

    אבל גיבורי תרבות היום הן דוגמניות ו''כוכבי'' ראליטי

    העתיד העגום, 06/10/11 09:25

    וכן לתקשורת יש אחריות למצב בו בלוני יחצ ריקים מתוכן מואדרים בלי שום פרופורציה

    IP: 91.197.103.1דווח על תגובה זו

  • 33.

    התשובה: התעסקות בחיים ולא במוות היא הסיבה. (ל''ת)

    zamir hadad, 06/10/11 09:25


    IP: 132.77.4.129דווח על תגובה זו

  • 32.

    וה''נאורים'' כל הזמן מכפישים את היהדות

    יהודיה, 06/10/11 09:22

    ברגע שהוצאתם את היהדות מעם ישראל- אז יצרתם עם ככל העמים. היום התחושה היא שאני אמריקאית באמריקה כי כולם סביבי נהיו אמריקאים. כולם רוצים להיות מפורסמים- זו השאיפה החדשה.

    שוכחים שהיהדות הביאה עימה ערכים כמו דמוקרטיה (סנהדרין, אחאב וכו'), צער בעלי חיים, לא תרצח, לא תגנוב, בל תשחיט ועוד ועוד.

    שנה טובה וגמר חתימה טובה.

    IP: 79.179.24.104דווח על תגובה זו

  • 31.

    מה במוח היהודי יוצר כיבוש גזענות ואפרטהייד ?

    EXTRA-שמאל , 06/10/11 09:17

    את פרסי הנובל ניתן למנות על כפות הידים, את הגזענים הנבערים במליונים.

    IP: 46.120.82.43דווח על תגובה זו

    • מה במוח היהודי יוצר שינאה עצמית פתולוגית? (ל''ת)

      פסיכיאטר, 06/10/11 10:06


      IP: 147.236.238.39 דווח על תגובה זו

      • 'אקסטרה' לגמרי צודק (ל''ת)

        מה לעשות, 06/10/11 11:09


        IP: 80.179.225.230 דווח על תגובה זו

        • הגיזענים והניבערים הם השמאלנים למיניהם ולסוגיהם. הם פשוט

          רונית, 06/10/11 13:40

          לא מתביישים בגיזענות ובניבערות שלהם.

          IP: 87.69.65.36 דווח על תגובה זו

    • אמר התומך בשולל שואה אבו ''ימח שמו'' מאזן (ל''ת)

      דימה, 06/10/11 11:55


      IP: 82.102.135.46 דווח על תגובה זו

    • מה במוח היהודי, גורם לו לבגוד בעמו? קאפו שכמותך

      דניאל, 06/10/11 12:17

      השואה לא לימדה אותך דבר אה??..

      להסביר לך מה אשמתם של היהודים בשואה לפרטי פרטים ולמה המלחמה על הדמוגרפיה המזרח אירופאית הייתה לגיטימית ובזכותה העולם נראה הרבה יותר טוב ממה שהוא היה נראה אילו המלחמה לא הייתה מתרחשת?

      IP: 109.253.253.1 דווח על תגובה זו

  • 30.

    The reason for so many Jewish researchers

    Sophia, 06/10/11 09:13

    is to resolve (may be even subconsciously) the contradiction, why REALLY have we been suffering so unfairly and so inhumanely for more than 2000 years if there REALLY is a G_d ?

    IP: 213.123.230.148דווח על תגובה זו

  • 29.

    לא לעולם חוסן

    זביב, 06/10/11 09:06

    פעם ליהודים היה יתרון. בשונה מעמים אחרים הלימוד החל בגיל צעיר ולימודיפרשנות הקודש דומים לאופן הניתוח המדעי.
    בסוף המאה העשרים העולם השתנה. במזרח אסיה הלימוד והמחקר זוכים לעדנה. ובכל העולם החינוך נמצא בעדיפות לעומת העבר. ולכן אין לנו שהניח שגם בעתיד נהייה במקום כה גבוהה .
    הזוכים היום הם בגיל הפנסיה ופרסי הנובל מייצגים את מה שהייה ולא מה שיהייה.
    אם ישראל לא תציב את שינוי החינוך כערך עליון היתרון המדומה יעלם.

    IP: 194.29.16.2דווח על תגובה זו

  • 28.

    ההזדקקות שלנו למונחים גזעניים כמו מוח יהודי מראה כמה אנחנו

    מסמר חלוד, 06/10/11 08:59

    קטנים עלובים שפלים ומושפלים אם אתם רוצים לדעת למה תסתכלו במראה אני חושש שלא תבינו מה אתם רואים במראה קחו אתכם אדם שאינו יהודי והוא יסביר לכם מה אתם רואים במראה . לסיכום אתם ההוכחה שהיהדות היא חרפה למין האנושי.

    IP: 85.64.168.70דווח על תגובה זו

    • מי חרפה למין האנושי?עדה יונת?דן שכטמן? אינשטיין?

      שרון, 06/10/11 09:37

      או שאולי ש''י עגנון היה חרפה למין האנושי?
      או כהנמן וטברסקי? אולי צוקרברג מייסד פייסבוק חרפה למין האנושי? חתיכת אידיוט רפה שכל שכמוך !!

      IP: 147.234.56.57 דווח על תגובה זו

      • שרון ידידי האנשים האלו שהזכרת הם לא עשו עניין מזה שהם יהודים מי

        מסמר חלוד, 06/10/11 12:34

        שעושה מזה עניין הם כל היהודים הגזענים שבטוחים שאלוהים בחר בנו החשיבה הזאת היא אם כל האסונות שפקדו את היהודים כל אדם הגון יסלוד מדרך חשיבה זאת.ועל כך אני מוחה.

        IP: 85.64.168.70 דווח על תגובה זו

      • שרון ידידי ברצוני להשלים את תגובתי הראשונה לא טענתי שהיהודים

        מסמר חלוד, 06/10/11 13:02

        הם חרפה מה שאמרתי זה שהיהדות היא חרפה כל האישים שהזכרת כפי שכבר ציינתי לא עשו עניין מיהדותם ולא יחסו חשיבות לזה ובהחלט אני רואה בהם מדענים דגולים אם כי אני מזכיר לך שהיו בעולם לא מעט מדענים ואומנים גדולים בתחומם וקטנים באישיותם . בנוסף היהדות הרי מתנגדת להשכלה מהסוג הזה ואני בספק אם היהודים שמובילים היום את המדינה כולל רבנים היו רואים בכל מי שהזכרת יהודים כשרים אז איך אפשר לייחס את כשרונם ועבודתם הקשה ליהדות. ודבר נוסף לבוא לכל האישים הדגולים שהזכרת ולהגיד להם שזה בזכות המוח היהודי שלהם ולא בזכות כשרונם ועבודתם הקשה זה פשוט מעליב. לגבי הערות שלך אלי אישית יש מצב שאתה צודק. שישיש לך גמר חתימה טובה.

        IP: 85.64.168.70 דווח על תגובה זו

        • to mr. masmer

          eli, 06/10/11 21:45

          someone already said that you are entitled to your opinions but not to your facts. your opinions are known and, so be it. as for your ''facts'' regarding what these people you have much to learn. start with s. y. agnon who credited all his sucsess and use of language to his jewish background [see his noble prize acceptance speach] and end with einstein who said that if he was not born jewish he would've chosen to be one. your lack of pride in who your people are and their achievements is pathetic, indeed

          IP: 98.154.255.122 דווח על תגובה זו

    • אוי אוי אוי

      NA, 06/10/11 12:10

      HONEY
      אתה לחלוטין חלוד
      GET WELL

      IP: 62.219.181.187 דווח על תגובה זו

  • 27.

    בעיקר יהודים אשכנזים ממוצא אירופי גלותי: זה לא אומר כלום על הישראלים!

    המדען החובב, 06/10/11 08:54

    ומכאן המסקנה שלי היא שאין גן יהודי שמעלה האוכלוסיה היהודית מעל השאר.

    החינוך אירופי של יהודים תחת מצוקה או רדיפה או אנטישמיות הוא שמוביל להשגים מדעיים.

    מתוך כ 170 זוכים יהודים (כתוב 177 אבל חלק אולי לא בדיוק יהודים לפי ההלכה)
    נולדו בישראל רק 3:
    עדה יונת
    דן שכטמן
    דניאל כהנמן

    ממש ממש ממש לא הייתי בונה על הישגים עתידיים של ישראלים שגדלו במערכת החינוך ובתרבות הישראלית!

    זה לא גן אלא תוצאה של תרבות מצב חברתי וערכים מהבית.

    כל אלו לא קיימים בישראל היום - ולכן לעניות דעתי זהו נס שיוצאים זוכי פרס נובל ישראלים - וכנראה שאצלם בבית עדיין תרבות גלותית.

    התרבות הישראלית ששואפת למזרחיות ולגלובליזציה היא מתכון לבינוניות אינטלקטואלית
    אני חושב שכמות הישראלים זוכי פרס נובל בעוד 30 שנה (כשתחוסל התרבות הגלותית לגמרי) תהיה בערך כמו אצל מדינות ערב ... כלומר כמעט כלום!

    יש רק ערבי אחד שזכה בפרס נובל בכימיה אחמד זוויל
    כל השאר בשלום (בעיקר יאסר ערפת איש השלום) וספרות

    IP: 217.132.127.37דווח על תגובה זו

    • אתה לא מדען, אפילו לא חובב

      גלעד, 06/10/11 09:50

      עדויות על גאונות היהודים נמצאים עוד בכתבים מימי היוונים ואין מחלוקת על התרומה האדירה של היהודים בתקופת תור הזהב שנמשכה מאוד שנים, תרומה ששינתה את האנושות לנצח. על אסטרונומים כמו רבי אברהם זכות והרלב''ג בטח לא שמעת.

      שנית, בארץ אין זוכה נובל מזרחי או ספרדי אחד. לעומת זאת, קהילת יהודי צרפת יוצאי צפון אפריקה היא בת פחות מ300 אלף נפשות והיא הוציאה מתוכה זוכה לנובל בפיזיקה, זוכה ברפואה, מועמד מאוד מוביל לפרס בכלכלה ושני פילוסופים ענקיים (דרידה (דרעי) ז''ל וברנר הנרי לוי) -מכובד מאוד לקהילה כזאת קטנה.

      אם היית בודק היית יודע שבארץ יש 30 מדענים שנחשבים לפי כל קריטריון ראויים ביותר לנובל. הם לא קיבלו אותו כי ועדת הפרס מוטה נגד ישראלים ורק בשנים האחרונות החלה לשחרר פרסים לישראלים בזרם איטי במיוחד ותוך הימנעות ממתן פרסים בקטגוריות הכי יוקרתיות: פיזיקה ורפואה.

      IP: 46.117.192.142 דווח על תגובה זו

    • עדיין איך אפשר להסביר מס' גדול כ''כ של זוכי פרס נובל יהודיים?

      שרון, 06/10/11 09:59

      דרך אגב - גם פרופ' עמוס טברסקי היה אמור לזכות ביחד עם פרופ' כהנמן בפרס אבל הוא נפטר לפני כן (אז למעשה אפשר להחשיב אותו גם כזוכה בפרס נובל לכלכלה). לא יודעת אם זה ענין גנטי, או ענין של מי שאוכל גפילטע פיש ורגל קרושה יותר אינטליגנטי או הסופגניות שאנחנו אוכלים בכל שנה טובות למוח, אבל יש מקבץ גבוה יחסית של יהודים אינטליגנטים.
      איך? למה? אולי יגלו פעם ואולי לא....

      IP: 147.234.56.57 דווח על תגובה זו

  • 26.

    זה לא המח

    ., 06/10/11 08:49

    זה החלק אלוקה ממעל ממש שיש בכל יהודי.
    לכל יהודי יש נשמה אלוקית. כאשר אנחנו חושבים ולומדים אנחנו לומדים גם עם כוחות הנפש הזו. זה כל העיניין.
    לפרטים נוספים לכו תלמדו תניא.

    IP: 109.160.181.35דווח על תגובה זו

    • בסדר, עכשיו תחזור למערה שלך.

      דני, 06/10/11 12:05

      ואל תשכח ללכת לקבל את קצבת האברך והקצבה השנייה מהביטוח הלאומי, הכל על חשבוני.
      שנה טובה לך, גם השנה הבן שלי ישרת בצבא במקום הבן שלך.

      IP: 85.250.147.169 דווח על תגובה זו

  • 25.

    בן ששון מדבר שטויות. המצויינים גם היום מאותגרים. הבעיה היא הבינוניים

    הבעיה היא מדעי הרוח והחברה ולא מדעי הטבע !!!, 06/10/11 08:46

    מי שמיילל על הנוער של היום שיך לאלו שהרסו את מדעי הרוח והחברה כשהפכו אותם לפוליטיים ולא למדעיים, כשהפכו אותם לפקולטות שמחייבות חשיבה אחידה ולא נתנו למוח לחשוב אחרת. לצעירים יש שכל והם לא הולכים לשם יותר.
    מדעי הטבע עדיין מושכים את הכשרוניים. מי שנמצא בכנסים בינלאומיים רואה זאת בצורה בולטת ואפילו בקרב הנשים. הישראליות על הגובה ועוד עם ילדים !!!

    IP: 109.186.121.46דווח על תגובה זו

  • 24.

    כי בורכנו מהקדוש ברוך הוא..ברוכים אתם למה כי אנחנו העם המובחר (ל''ת)

    קובי, 06/10/11 08:42


    IP: 87.68.166.147דווח על תגובה זו

  • 23.

    להשקיע במדע אמיתי ולהפסיק את התמיכה במדעי החברה

    בני, 06/10/11 08:41

    מדעי החברה הם מדעי הקשקושים והשקר. סוציולוגיה, מדעי המדינה, ושאר שטויות אינם תורמים דבר לחברה אלא שטופי מוח שמאלניים מנותקים מהמציאות.
    יש להשקיע את הכסף במדעי הטבע, פיזיקה, ביולוגיה, כימיה, וכדומה.
    מי שלומד כלכלה, מנהל עסקים, משפטים ורפואה - זה יפה אבל הם יסתדרו לבדם בחיים, לא צריך לסייע להם.

    IP: 147.237.70.107דווח על תגובה זו

    • אתה מתכוון למדעי הרוח (ל''ת)

      1, 06/10/11 09:15


      IP: 46.116.198.48 דווח על תגובה זו

    • תקשיב , אתה אדיוט והזוי

      אילן/, 06/10/11 09:18

      מדעי החברה הם התשתית האזרחית בכל מדינה.
      יכולת של פיתוח מחשבתי, הבנת ההיסטוריה , פילוסופיה ואפילו דת .

      IP: 62.219.179.70 דווח על תגובה זו

      • פילוסופיה היא מזמן מיותרת כי היום יש מדעים מדוייקים

        ריאליסט, 06/10/11 12:20

        והדת בכלל מיותרת ויוצרת מלחמות בעולם.

        והעובדים הסוציאלים לא תורמים לכלום, סתם שותים את הכסף שיכול להועיל הרבה יותר אם היה במחקר ופיתוח

        IP: 109.253.253.1 דווח על תגובה זו

    • טעות בסיסית ואנטי אנושית

      התוהה, 06/10/11 12:48

      הטכנולוגיה והמדע הם לא המטרה אלא האמצעי.
      והאמצעי למה?!
      לאדם ולרוחו!

      IP: 82.81.144.73 דווח על תגובה זו

  • 22.

    תפסיקו לחפש נושאים לריב עליהם במקום זה תלמדו לכבד אחד את השני

    שי, 06/10/11 08:39

    חבל ששירות צבאי לא ממשיך כל החיים כך לא הייתי שומע את הזיוני שכל שלכם לגבי אשכנזי/ספרדי לכו לקיבינימט. בצבא במיוחד בטירונות כולם שווים ללא הבדל מוצא ומעמד.
    במיוחד שלשונאי ישראל לא חשוב המעמד או המוצא שלך רק העובדה שהנך יהודי חשובה לכל שונאי ישראל.
    בכל אופן יישר כוח לזוכה פרס הנובל הטרי.

    IP: 80.179.62.165דווח על תגובה זו

  • 21.

    השאלה המעניינת איך הנחנו למערך החינוך שלנו לרדת פלאים

    צו השעה -חינוך להשכלה איכותית מגיל גן, 06/10/11 08:38

    גננות ומורים ברמה גבוהה
    חומר נלמד ברמה גבוהה
    פיקוח נאות על הנ''ל

    IP: 80.179.225.230דווח על תגובה זו

  • 20.

    המוסלמים קיבלו לא מעט פרסי נובל לשלום

    רק בתחום השלום הם מצטינים, 06/10/11 08:26

    תבדקו ברשימות ותיראו. זו לא בדיחה.

    IP: 62.219.165.185דווח על תגובה זו

  • 19.

    בדור הבא נהיה אלופים בריאלטי, בדוגמנות, בשחיתות, ב..רק לא במדע

    פני הדור כפני הכלב, 06/10/11 08:25

    מי שיתבונן באצולה המקומית- באלה שמקבלים האדרה תקשורתית ימצא שם פליטי ריאלטי, זמרים מזרחיים, כוכבי כדורגל, דוגמניות סוג ב שהצליחו לתפוס עשיר או בן של עשיר וטייקונים למיניהם- חתך מייצג נמוך כים המלח.

    כשמנופאי מרוויח יותר מרופא, ומציל יותר ממדען, כשהידוענים המפומפמים ע''י התקשורת דלים כלכך מבחינה רוחנית, כשסופרים נמעכים בין סטימצקי צומת ו4 ספרים ב100, כשהמורים של היסודי לחשבון נכשלים בבחינות של כיתה ו, כשישראל נדחקה מהמקום הראשון בעולם במת' לאחרון (את סומליה לא סופרים) כשכל אלה קורים- הסכוי לחתני נובל בדורות הבאים הולך ופוחת.

    IP: 87.69.249.7דווח על תגובה זו

    • אתה צודק וזה עצוב (ל''ת)

      שרון, 06/10/11 09:38


      IP: 147.234.56.57 דווח על תגובה זו

    • לצערי אתה צודק לגמרי. הלוואי שיכולתי להתווכח אתך. (ל''ת)

      דני, 06/10/11 12:00


      IP: 85.250.147.169 דווח על תגובה זו

  • 18.

    עכשיו משקיעים בהתנחלויות ושמור בורות החרדים, (ל''ת)

    פני המדינה תחת שלטון ביבליברמן, 06/10/11 08:23


    IP: 89.206.4.19דווח על תגובה זו

  • 17.

    אנחנו לא עם סגולה .רוב האנשים שנבחרו הם מבוגרים

    עמי מקסימוס, 06/10/11 08:21

    שרוב משפחתם היו מיעוט בארצות נכר והם דור שני לאותם משפחות ואןלי דור ראשון כמיעוט היה עליהם להתבדל בלימודים ולהיות טובים יותר בגולה .בישראל של אחרי 60 שנה יש יותר אנלפבטים מחכמים .והחכמים הולכים ומתמעטים

    IP: 84.229.27.157דווח על תגובה זו

  • 16.

    לא להתרברב עוד אנו עלולים להתנצל בפני... ערב-רב{צניעות-מעלה יהודית} (ל''ת)

    הכהן, 06/10/11 08:11


    IP: 109.66.32.121דווח על תגובה זו

  • 15.

    כמה ערבים זכו בפרס חוץמערפאת ואובמה? (ל''ת)

    מלח הארץ, 06/10/11 07:40


    IP: 109.160.156.68דווח על תגובה זו

    • וכמה יהודים מזרחיים? (ל''ת)

      אם אתה כבר גזען, אז עד הסוף, 06/10/11 08:51


      IP: 212.199.123.178 דווח על תגובה זו

      • 5 יהודים מזרחיים, 30 יהודים מפולין

        סופר, 06/10/11 12:32

        גם המספר של זוכים פולנים לא גבוה במיוחד בהתחשב במספר הכללי של זוכי הנובל היהודים ובהתחשב בכך שהם הקהילה היהודית השניה בגודלה בעולם ולפני השואה הגדולה ביותר (כמעט 1 מכל חמישה יהודים בעולם נולד בפולין).

        IP: 46.117.192.142 דווח על תגובה זו

      • רוב מוחלט של היהודים שזכו הם מגרמניה ולא מפולין (ל''ת)

        -, 06/10/11 18:04


        IP: 81.218.12.67 דווח על תגובה זו

    • אם אני לא טועה, אנואר סאדאת (שהיום 30 שנה להירצחו) (ל''ת)

      שרון, 06/10/11 09:38


      IP: 147.234.56.57 דווח על תגובה זו

  • 14.

    אל תוותרו על מדעי הרוח באונ'!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (ל''ת)

    מנחם, 06/10/11 07:31


    IP: 93.172.187.106דווח על תגובה זו

  • 13.

    שום דבר מיוחד במוח. זה הרעב להיות הכי טוב, הרעב להצליח

    לילי, 06/10/11 07:25

    והרעב להישגים.

    IP: 89.139.41.31דווח על תגובה זו

    • צריך גם כשרון (ל''ת)

      שרון, 06/10/11 09:39


      IP: 147.234.56.57 דווח על תגובה זו

  • 12.

    לא סגור מה יש ,מה שבטוח זה שככל שחסר לך אתה נוטה (ל''ת)

    להיות שמאלן ,חובב ערבים,חסר שורשים,ועיוור למציאות., 06/10/11 07:25


    IP: 84.108.35.113דווח על תגובה זו

    • You are confused - its the other way around

      Monty, 06/10/11 07:53

      You are confused - its the other way around.

      Show us one right wing Noble prize winner and I will eat my hat...

      IP: 80.213.244.195 דווח על תגובה זו

      • פרופסור ישראל אומן (ל''ת)

        מצאתי!, 06/10/11 08:41


        IP: 129.98.156.47 דווח על תגובה זו

      • פרופ' אומן הוא ימני ואפילו חובש כיפה. אתה אוכל את הכובע עם מלח או בלי? (ל''ת)

        אמיר ש, 06/10/11 08:46


        IP: 199.203.230.148 דווח על תגובה זו

      • It is my pleasure to present Professor Israel Oman.

        יאיר מוטס, 06/10/11 09:03

        Don't worry about the hat, i'll supply it, you just eat it.
        Yair Mottes
        Hakarmel 68 B
        Kfar-Saba
        Israel

        IP: 109.66.16.109 דווח על תגובה זו

      • גם מנחם בגין - זוכה פרס נובל לשלום, וימני!

        שרון, 06/10/11 09:43

        אף אחד לא יגדיר את מנחם בגין כשמאלני... והנה - הוא זכה בפרס נובל לשלום
        אז אידיוט - יש לך לפחות שני זוכי פרסי נובל לשלום ישראליים וימניים
        מה תעשה? תאכל שני כובעים?

        IP: 147.234.56.57 דווח על תגובה זו

      • לגבי דן שכטמן - דעותיו הפוליטיות אינן ידועות אך הוא ציוני

        שרון, 06/10/11 09:44

        בניגוד כמובן לפרופ' עדה יונת שהיא שמאלנית קיצונית, כנראה.

        IP: 147.234.56.57 דווח על תגובה זו

        • Oh well.. 4 out of 240 (?) Jews? (ל''ת)

          Monty, 06/10/11 16:21


          IP: 80.213.244.195 דווח על תגובה זו

  • 11.

    רבותינו אמרו לפני מאות שנים ש..

    אלדד, 06/10/11 07:25

    אוויר דארץ ישראל מחכים !
    ואנחנו עם סגולה ואין מה לעשות נגד זה ולא יעזור מה תכתבו פה וכמה תשנאו את הדת העצומה שלנו זה מה שיש , מי שממש רוצה להתנתק מהעם הנבחר שילך ויהיה גוי או כל דבר אחר .
    הרי אם הייתם הולכים ובודקים באמת הייתם מגלים זאת מזמן רק חבל שאין לכם את האומץ הנדרש להיות אמיתי עם עצמך ורק ללכת אחר תאוות שונות ומשונות .
    ועכשיו כל המלעיגים יתחילו לנבל פיהם וידברו עד כמה הדתיים הם כך וכך אבל '' כאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ ''!!!

    IP: 192.115.248.2דווח על תגובה זו

    • מילים בסלע ! (ל''ת)

      זאב, 06/10/11 08:03


      IP: 192.115.248.2 דווח על תגובה זו

    • צודק , איני איתך

      גבריאל, 06/10/11 08:03

      אין לנו מקום אחר אלה פה !

      IP: 192.115.248.2 דווח על תגובה זו

    • הדת שלנו מדהימה .

      אירית ( כפר אזר ), 06/10/11 08:04

      לאחר תהיות רבות ובדיקה מעמיקה גם אני מתחילה לחזור בתשובה אל אבא שבשמים .

      IP: 192.115.248.2 דווח על תגובה זו

    • אלדד, הבעיה עם התיאוריה שלך היא

      עומר,, 06/10/11 08:33

      שרוב היהודים שזכו בפרס נובל לא עשו את עבודותיהם בארץ ישראל. מסתבר כשזה קשור לפרסי נובל ''אוויר דאמריקה מחכים יותר''...

      IP: 85.65.87.29 דווח על תגובה זו

    • לאלדד: האוויר מחכים??! זה הגנים. ואסור לבזבז אותם בישיבות.

      אדם, 06/10/11 08:44

      תחשבו מה היה יכל להיות פה אם בחורינו המצוינים מהישיבות היו הולכים לטכניון או למכון ויצמן או לאחת האוניברסיטות הטובות ועוסקים שם במחקר שתוצאותיו יכולות להציל חיים. איזה בזבוז משווע של פוטנציאל אנושי יש פה. לא מספיק ה''מקום''וה''אוויר''. צריך לעשות עם זה משהו.

      IP: 216.15.115.128 דווח על תגובה זו

      • ומחקר של התורה לא מספק אותך ?

        אלדד, 06/10/11 10:03

        בוודאי שלא כי אתה רחוק ממנה .
        אבל גם משפטים רפואה מדע רחוק ממני אז אני לא הולך ללמוד את זה .
        למה אתם רק משחקים אותה נאורים תדעו לקבל את האחר ממכם ! אתם צבועים ומתנהגים כמו עדר ! אם באמת היית הולך לראות ולהבין מה זאת תורה לא היית זז משם מטר .

        IP: 192.115.248.2 דווח על תגובה זו

        • כן, זה בהחלט הספיקו לנו, הישג בולט אחד - השואה (ל''ת)

          כזה מטומטם אתה..., 06/10/11 12:25


          IP: 109.253.253.1 דווח על תגובה זו

      • דווקא שם הפילוסופיה מתה- זה הכל יוריסטיקה יבשה (ל''ת)

        שינוי, 06/10/11 10:05


        IP: 217.132.165.50 דווח על תגובה זו

    • רבותינו גם אמרו שכינים נוצרות יש מאין, ושהעולם שטוח, ושיש שדים ורוחות. (ל''ת)

      רבותינו היו אהבלים פרמיטיבים, 06/10/11 11:43


      IP: 212.235.73.37 דווח על תגובה זו

      • הם לא אמרו שהעולם שטוח ולא שכינים נוצרות יש מאין

        גלעד, 06/10/11 14:18

        ההפך, בגמרא יש הרבה אינדיקציות לעולם עגול וזה אפילו הוסבר בכמה מאמרים מדעיים. אלא שמתעקשים להציג כאילו הגמרא לא התכוונה לעולם עגול או פעם כן ופעם לא-מבלבלים במוח.

        לגבי כינים, הדיון היה אם הם נראות או לא. סיפור ארוך ולא לכאן. אנשים מסוגך בכלל לא מכירים את הכתובים, שמעת את זה מחבר ששמע מחבר ששמע מחבר שאולי שמע ממישהו שהיה פעם דתי ולמד גמרא, התפקר לגמרי והתחיל לזרוק חרא ולקוות שהוא יידבק.

        אני בטוח שאם בעל מוח מבריק כמו שלך היה חי לפני 2000 שנה הוא קודם כל היה ישר עולה על זה שהעולם עגול, מחשב את שטחו, בונה לעצמו גג עם לוחות סולאריים לחימום מים, מנוע קיטור לשאיבתם, מרפא את אנשי האזור ממחלות שהיו חשוכות מרפא אז, מגלה ומסביר לכולם את הפיזיקה הניוטונית ומעט מאוחר יותר את המודרנית ולפני מותך עוד היית מספיק להמציא את האייפון.

        IP: 46.117.192.142 דווח על תגובה זו

  • 10.

    חרטא ברטא ובלבול ביצים (ל''ת)

    השקעה בחינוך ובמחקר, זה כל העניין, 06/10/11 07:21


    IP: 89.138.77.212דווח על תגובה זו

    • אולי אם היו משקיעים בך, הייתי יודע סטטיסטיקה (ל''ת)

      עוגי, 06/10/11 08:05


      IP: 77.125.5.224 דווח על תגובה זו

  • 9.

    המוח של רוב בני הנוער היום מנוון מתוכניות הריאליטי שגרמו לנזק מוחי ! (ל''ת)

    ברווז ושמו געגוע , 06/10/11 07:15


    IP: 188.64.201.11דווח על תגובה זו

  • 8.

    הכפה היא לא מתכון לחכמה

    טובה, 06/10/11 07:04

    אומן אוהב לשווק את הדת כמתכון לגניוס היהודי,אך עובדה היא שכל עוד היהודים חיו בדלת אמות של הקהילה הדתית(עד סוף המאה ה-19) תרומתם למדע הייתה אפסית. רק שחרור מכבלי הדת(לא מהאמונה,אלא מהבלעדיות של אורח החיים הדתי)הביא לידי ביטוי את אותן תכונות שאופייניות ליהודים לא כל כך בשל הדת,אלא בשל נסיבות החיים: חיים בסכנה,הסתגלות שהולידה יצירתיות קיומית,למצוא פתרונות יום יומיים לקיום אנושי וגם כמובן הערך של לימוד תורה,למרות שרק מעטים באמת למדו,אך ההערכה ללומד הייתה עצומה.כל הגאונים היהודים שזכו להכרה היו בעלי השכלה כללית רחבה ורבים מהם נטשו את אורח החיים הדתי. אם הדת הייתה המתכון מדוע אין כבר מאות שנים גאונים מבני עדות המזרח ששמרו על דתם? לכן זה לא המוח אלא הפתיחות לסביבה והרצון להצטיין שמאפיין קהילות שחיות בחוסר בטחון קיומי כמו יהודי אירופה.

    IP: 80.230.103.167דווח על תגובה זו

    • רק שכחת שמי שיצא מן הדת היה בן לשרשרת דורות שכל מעיניה היו לימוד תורה (ל''ת)

      ובלי לימוד תורה לא היה נובל, 06/10/11 07:50


      IP: 77.125.82.230 דווח על תגובה זו

      • ואתה בטח מומחה לגנטיקה ולחקר המוח

        נו באמת..., 06/10/11 12:27

        אתה עוד נבער שלפי תהליכים אבולוציונים, צריך להעלם מהעולם

        IP: 109.253.253.1 דווח על תגובה זו

    • טובה, את טועה

      דני חילוני לגמרי, 06/10/11 08:59

      טובה, את טועה: גדולי הרבנים בימי הביניים -בניגוד גמור לאלה של היום- עסקו גם במדעים מדוייקים והגיעו להשגים מפליאים. הרשימה ארוכה, אתן לך דוגמא קטנה: הרלב''ג (רבי לוי בן גרשון) והראב''ע (רבי אברהם איבן עזרא) היו מתמטיקאים ואסטרונומים מן הגדולים שקמו. שניהם זכו לכך שמכתשים בירח ייקראו על שמם. תבררי. הראשון אף המציא שני מכשירים פורצי דרך והאפיפיור שלח לתרגם את כל מחקריו ללטינית. אם היה חי היום היה מקבל לפחות שני פרסי נובל.
      הבעיה שלך ושל רבים היא שטועים וחושבים שלאורך כל שנות הגלות היהיודים התנהגו כמו החרדים של היום שמפחדים ומתרחקים ממדעים.
      טעות קשה. ההיפך הוא הנכון.
      שנה טובה וגמר חתימה טובה.

      IP: 85.250.147.169 דווח על תגובה זו

      • שכחתם את ברוך שפינוזה (ל''ת)

        ב.ל, 06/10/11 10:49


        IP: 77.126.61.227 דווח על תגובה זו

      • אז היו שניים שלושה רבנים כאלה.. ממש מיצג (ל''ת)

        אתה לא חילוני, אתה פשוט מושפע, 06/10/11 12:28


        IP: 109.253.253.1 דווח על תגובה זו

    • בדרום צרפת, יש עיר 'קטנה' ושמה מונפלייה. האוניברסיטה המקומית קרויה

      יאיר מוטס, 06/10/11 09:06

      מימונידיס.
      את יכולה לפענח בעצמך על שם מי היא קרויה?
      וכן הפקולטה לרפואה באותה אוניברסיטה, קיימת כמעט אלף שנים.
      יאיר מוטס

      IP: 109.66.16.109 דווח על תגובה זו

    • לטובה הגאונה-חלק ב

      גלעד, 06/10/11 10:00

      בנוסף, הרלב''ג פיתח מכשיר למדידת המרחק באמצעות הכוכבים, ימאים השתמשו בו בכל הציים, וגם בצי הבריטי בשיא תפארתו עד לפני 100 שנים.

      הרמב''ם נחשב לאחד מגדולי הפילוסופים בכל הזמנים. מי שהשפיע עמוקות על לייבניץ (שהוא גם מגדולי המתמטיקאים בכל הזמנים), אקווינס, שפינוזה (עוד פרענק שהקדים בהרבה את המאה ה19), ורבים אחרים. עיתון גרמני נכבד ביותר הגדיר את ניוטון ''המעריץ מס 1 של הרמב''ם'', וזה כנראה נכון בקרב הגויים. ביוגרפים של ניוטון מצאו שמהספריה העצומה שהייתה לו הכי הרבה הוא קרא בספרי הרמב''ם, הם היו מרוטים מרוב שימוש והוא צוטט אותם בלי הרף ובלי השוואה לאף אחד אחר. הרמב''ם נבחר על ידי כתב העת ''לנצט'' כתב העת החשוב ביותר בעולם הרפואה, כאחד מ20 הרופאים החשובים בכל הזמנים.

      ויש עוד הרבה דוגמאות. למשל בנימין ריקרדו שייסד את מדע הכלכלה המודרנית יחד עם אדם סמית וקיינס ורבים אחרים. מאיפה הם הגיעו טובה?

      IP: 46.117.192.142 דווח על תגובה זו

    • לטובה הפנומנלית-חלק ג

      גלעד, 06/10/11 10:05

      עכשיו, את טוענת שבהווה אין ''מזרחיים'' (מצטער חביבתי מפולניה, ספרד מכירה ביוצאי צפון אפריקה כצאצאי יוצאי מגורשיה הזכאים לדרכון בחמישית מהזמן שמהגר רגיל נדרש להמתין אליו, מחקרים גנטיים אוששו לחלוטין את היותם מגורשי צאצאי ספרד-30% מהספרדים חולקים קירבה גנטית גדולה ליהודים מצפון אפריקה) שהגיעו להישגים. אבל מה? 300 אלף יהודים עפו מצפון אפריקה לצרפת ומה הם עשו שם? הוציאו 18 חברי כנסת, 3 שרים, עשרה מיליארדרים בהווה, אחד מהם אחד משלושת האנשים העשירים בצרפת, הם ממלאים את האוניברסיטאות כחברי סגל והם הוציאו מתוכם זוכה נובל לרפואה (ברוך בנאסרף) זוכה לפיזיקה (קלוד טנוג'י כהן) ומועמד כמעט בטוח לנובל בכלכלה (ז'אן פול פיטוסי, ולא שהשם הזה יותר מגוכח מיהודי אשכנזי שמכנה עצמו גרהארד) ושני פילוסופים עצומים כמו דרידה וברנר הנרי לוי. מה גם שאם היית חיה מחוץ לבועה שלך היית מבינה שתוך עשור או שניים זוכי נובל יהודים לא אשכנזים יהיו בכמות גדולה.

      אני פשוט נמצא באקדמיה ויודע גם מה המצב בחו''ל.

      טובה, ממך לא יצא נובל אבל יוצא ממך הרבה רעל וחבל כי גנטית יהודים מזרחים ואשכנזים זהים פי 9 אלו לאלו מאשר לשכניהם הגויים.

      IP: 46.117.192.142 דווח על תגובה זו

      • תגובה

        צנחן, 06/10/11 14:33

        כל הכבוד גלעד ידידי:''ואתה הכהה את שיניו''...

        IP: 87.70.201.181 דווח על תגובה זו

  • 7.

    כתבה המצדיקה אנטישמיות

    שפוי, 06/10/11 06:33

    המוח שלנו יותר מוצלח משלהם (רק חבל שהם חותר מהירים ולכן קשה לנו לברוח...)

    IP: 84.109.208.149דווח על תגובה זו

    • אז?

      מה חדש ?, 06/10/11 07:26

      כל מה שאתה אומר לא חדש וגם נכון .

      IP: 84.108.35.113 דווח על תגובה זו

    • שום דבר לא מצדיק אנטישמיות או כל פשעי שנאה אחרים (ל''ת)

      אריה, 06/10/11 07:28


      IP: 93.173.144.0 דווח על תגובה זו

    • אז כדאי שכולנו נעבור ניתוח לכריתת האונה הימנית. אז לא תהיה אנטישמיות (ל''ת)

      ובא לציון גואל, 06/10/11 08:48


      IP: 199.203.230.148 דווח על תגובה זו

      • או שתפסיק לחשוב שאתה יותר חכם מכולם... (ל''ת)

        שפוי, 06/10/11 11:20


        IP: 192.117.153.224 דווח על תגובה זו

  • 6.

    כתבה טובה. אבל פספסת את הנקודה.

    אילן צפון, 06/10/11 06:25

    לא הזכיה בפרס חשובה. זו רק אינדיקציה.

    מה שחשוב, הוא שאותם יהודים שזכו בפרס, קידמו את התרבות האנושית בצורה ברורה ומובהקת!!!

    IP: 84.109.179.17דווח על תגובה זו

  • 5.

    נפלא - כן יירבו. איחולי וכל הכבוד. (ל''ת)

    שוש, 06/10/11 05:54


    IP: 74.68.119.32דווח על תגובה זו

  • 4.

    לא קשור למוח קשור לרמה המוסרית.השאיפה לאלוהות (ל''ת)

    והפנמת הערך העליון של הרוח.החנונים של העולם., 06/10/11 05:41


    IP: 84.229.8.75דווח על תגובה זו

    • יפה כתבת אני מסכימה. הכל מהקב''ה (ל''ת)

      עץ הלימון, 06/10/11 07:30


      IP: 93.172.187.106 דווח על תגובה זו

  • 3.

    שטויות, תקציב החינוך הציבורי בישראל היום הוא החמישי בעולם

    אלון, 06/10/11 05:30

    ביחס לתוצר וגם בין הגבוהים בעולם אבסולוטית.

    הבעיה היא לא תקציב, אלא הצורך להיפטר מוועדי העובדים ומבעלי הכוח שהשתלטו על הענף ומדכאים אותו באמצעות בירוקרטיה.

    צריך להפריט את מערכת החינוך וההשכלה, ולחלק את כל תקציב החינוך ישירות להורים.

    IP: 109.67.27.231דווח על תגובה זו

    • תעשה ביחס למספר תלמידים, הפתעה מעבר לפינה (ל''ת)

      עכגד, 06/10/11 07:22


      IP: 84.108.150.47 דווח על תגובה זו

  • 2.

    מה אחוז המזרחיים בקרב מקבלי פרס נובל היהודים?.נושא חשוב למחקר (ל''ת)

    זהבה, 06/10/11 05:23


    IP: 89.138.9.141דווח על תגובה זו

    • אמיר או עמיר פרץ ,הוא ערבי בן דת משה , מה לו וליהודי אשכנז העילאיים..?

      דני ליפיץ, 06/10/11 07:22

      כלום...!
      רק הצורך של דוד בן גוריון בעובדי רס''ר, איי שם בשנות ה60..!

      IP: 110.49.248.44 דווח על תגובה זו

      • ליפשיץ ,דע לך, האלגברה, אסטרונומיה , שחמט , המצאת הקשת בבניין

        ===============.......מרקו פה לא, 06/10/11 08:06

        מוסיקה ..וכו'...
        כל זה האירופאים לקחו מהמזרח .
        הם לא המציאו זאת .
        נכון , הם המשיכו הלאה
        והמזרח איפשהו נתקע - אבל מסיבות שונות .
        סיבות חברתיות , מנטליות , דתיות וכו'
        אפילו את הגלידה , הפיצה והפסטה הם גנבו .

        IP: 79.178.96.42 דווח על תגובה זו

        • מרקו, הערבים סך הכל תירגמו מיוונית לערבית.

          יאיר מוטס - כפר סבא, 06/10/11 08:55

          את הקשת בבניין המציאו הרומאים,חלק נכבד מהרפואה בתקופת ימי קדם התבססה על רופאי רומא הדגולים,את הטלסקופ המציא/פיתח גלילאו, כך שכלל תרומת הערבים למדע ולאנושות זעומה בימי קדם ואינה קיימת (אם אינך מחשיב שאיבת נפט כגילוי/המצאה/תרומה לאנושות) בימינו.
          לגבי יהודי עדות המזרח, זהבה צריכה ללכת לגוגל ולחפש את ה'בן איש חי', הרב עובדיה יוסף ושאר רבני הספרדים הדגולים לדורתם.
          אסתפק אם אומר כי במונפלייה אשר בדרום צרפת, נקראת האוניברסיטה 'מימוניידיס', כולי תקוה שזהבה תצליח לאתר על שם מי היא קרויה. (רמז:הוא אומנם חי תקופה מסויימת באירופה, אך לא היה א''ט (אשכנזי טהור))
          יאיר מוטס
          אשכנזי מכפר-סבא
          הנשוי לעירקית.
          מה הם ילדי?, אשכנזים, עירקים? לא, הם יהודים.

          IP: 109.66.16.109 דווח על תגובה זו

          • צודק בהרבה דברים ( אך לא בעניין הקשת).....ומה זה חשוב ? (ל''ת)

            איך בגין צעק ??? יהודייייים, 06/10/11 10:40


            IP: 79.178.96.42 דווח על תגובה זו

      • להזכירך, אם אתה יהודי אתה שייך לגזע השמי וגנטית קרוב מאוד לערבים (ל''ת)

        כמה שתנסה לשייך את עצמך לאירופה לא תצליח!, 06/10/11 12:24


        IP: 194.56.215.66 דווח על תגובה זו

    • הם מרוויחים מליונים בכדורגל (ל''ת)

      יוסי אבוקסיס, 06/10/11 07:25


      IP: 109.66.2.39 דווח על תגובה זו

      • וגם בזמר המזרחי (ל''ת)

        זמרת, 06/10/11 07:46


        IP: 109.67.201.59 דווח על תגובה זו

      • המזרחיים סוחרים ואנשי עסקים ממולחים...

        בוזגלו, 06/10/11 08:18

        אותי מעניין מזומנים לא ריבוזומים את זה אני משאיר לך הרשלה

        IP: 67.49.62.239 דווח על תגובה זו

      • ...צודק...אייל ברקוביץ ורוני רוזנטל... (ל''ת)

        מוריניו, 06/10/11 10:59


        IP: 77.73.191.234 דווח על תגובה זו

    • מזרחי או אשכנזי אני גאה להיות יהודי! ולך יש רגשי נחיתות X (ל''ת)

      מהנדס, 06/10/11 07:33


      IP: 199.203.51.134 דווח על תגובה זו

    • רשימה קטנה לכך יש להוסף את שפינוזה, הרמב''ם, הרי''ף, קארו ,יהודה הלןי,

      דני, 06/10/11 07:35

      יהודי צפון אפריקה מקורם ביהדות ספרד. יהדות ספרד תרמה לעולם את אברהם זכותו, האסטרונום הראשי של ספרד שתרם לקולומבוס ודה גמה את לוחות המסע שחישב, לולא אלו אמריקה לא הייתה מתגלה במאה ה15 למשל.

      את רבי יחזקאל מקרקשא שיובל נאמן, יהודי אשכנזי שנחשב לאחד מגדולי הפיזיקאים הגדולים במאה ה20, מחשיב לאבי היציאה מימי הביניים.

      300 אלף יהודים מצפון אפריקה היגרו לצרפת, הם נחשבים שם לשכבה הכלכלית המצליחה ביותר, הם השתלבו בתרבות, בפוליטיקה, בטח שבעסקים ואפילו, שויין, הוציאו את קלוד טנוג'י כהן, זוכה נובל בפיזיקה (אני מניח שזה קטן על ניצול שואה כמוך) את ברוך בנאסרף (זוכה נובל ברפואה) ואת ז'אק דרידה (אחד מגדולי הפילוסופים במאה ה20).

      באיטליה יש קהילה יהודית ספרדית וקהילה יהודית אשכנזית, הקהילה הספרדית באיטליה כוללת 20 אלף יהודים שהוציאו מתוכם 5 זוכי נובל למדעים-בממוצע, ביחס לנפש, יותר מיהודי גרמניה.

      באיטליה יש גם קהילה חדשה של יהודים מלוב, הם נחשבים לאנשי עסקים מהעשירים בעולם. יהודי סוריה הם הקהילה היהודית העשירה בעולם והקהילה העשירה בעולם בכלל. מתוך 500 מיליארדרים הגדולים בעולם יותר מ6 הם ממוצא יהוד

      IP: 84.108.228.247 דווח על תגובה זו

    • למה ללכלכך? במדינות ערב ששקעו לא היתה נגישות למדע. וזו הסיבה הפשוטה.

      מזרח פולין, 06/10/11 07:58

      הראש היהודי הוא טוב בכל מקום. עוד יבואו ימים וגם מזרחי כאן בארץ יזכה בפרס.

      IP: 132.68.248.119 דווח על תגובה זו

    • מזרחיים זו המצאה ישראלית, אין דבר כזה (ל''ת)

      אמיר, 06/10/11 08:43


      IP: 147.237.70.107 דווח על תגובה זו

    • האחוז נמוך כי 80% מהיהודים בעולם אשכנזים

      בני, 06/10/11 08:45

      ולפני השואה זה היה 90%.
      חוץ מזה, היהודים הספרדיים והמזרחיים חיו בעולם השלישי, אפילו שיגיעו לפסגה במדינה שלהם, זה לא היה עוזר.

      אגב, בצרפת למשל, אחוז גדול של זוכי פרס נובל היהודיים שם ספרדיים.

      IP: 147.237.70.107 דווח על תגובה זו

    • זהבה, מה הסיכוי שמישהו שקשור אליך גנטית יזכה בנובל? (ל''ת)

      שאלה פרקטית יותר, 06/10/11 10:10


      IP: 46.117.192.142 דווח על תגובה זו

    • 3%, כבר חקרו את זה

      תגובה למפגרים שלא יזכו בנובל, 06/10/11 10:16

      באופן עכשווי יש 6 יהודים ''מזרחים'', כלומר ספרדים -כי הם מזרחים כמו שאת, צאצאית ליוצאי גטאות, ש92% מהגנום שלהם, לפי המחקרים הגנטיים הכי עדכניים לגבי יוצאי אשכנז, מקורם במזרח התיכון, צאצאית לדוברי יידיש, מנודים מהערים, נפגעי פוגרומים ודיירי החור הגיאוגרפי המוגדר כמזרח אירופה ''אירופאית''.

      המספר הזה כולל בתוכו את קלוד טנוג'י כהן וברוך בנאסרף, יהודים ממרוקו ואלג'יר שזכו בנובל בפיזיקה וברפואה-הם למדו בצרפת ובארה''ב.

      זה כולל את אליאס קנטי, זוכה נובל בספרות, בן ליוצאי טורקיה.

      זה כולל את סלבדור לוריא זוכה הנובל לפיזיקה, יליד הקהילה הספרדית (לא האיטליאנית , לובית או האשכנזית) באיטליה שנוסדה ממגורשי ספרד שהיגרו לאיטליה לאחר ששהו בצפון אפריקה במשך כמה דורות.

      זה כולל עוד 2 שאת שמם איני זוכר.

      זה לא כולל 2 מועמדים נוכחיים לנובל בכלכלה, אחד יהודי פרסי שכל העולם מכיר את שמו (רוביני) ואחד נוסף מרוקאי מצרפת.

      את מבינה-הכל עניין של גישה למוסדות מחקר. אם היית עוסקת במחקר או בהייטק וכן הלאה היית אולי מצליחה להבין, למרות מוחך הקטן וחסר האובייקטיביות בשיט, שהמצב הזה של יתרון מובהק הוא זמני.

      IP: 46.117.192.142 דווח על תגובה זו

    • זהבה, מה אחוז הפולנים מבין הנובליסטים?

      שאלה רטורית רצינית, 06/10/11 10:21

      אז ככה, מי שבוחן את העניין מגלה שעד היום זכו בנובל בערך 30 יהודים צאצאים ליוצאי פולין. בהחלט מכובד, אבל זה לא מהווה את הרוב.

      אם בוחנים את המצב עד למלחמת העולם השניה, אז מתוך בערך 40 זוכי נובל יהודים, בודדים ביותר היו יהודים שהגיעו מפולין.

      עכשיו, השאלה היא כזאת-יהודי פולין היוו את הקהילה היהודית הגדולה בעולם אז וגם היום הם אולי העדה השניה בגודלה בעם היהודי. הם היו אמורים לזכות הרבה יותר.

      אלא מה? ש600 אלף יהודים מגרמניה הוציאו יותר זוכי נובל מהם, למעשה פי שניים.

      יהודים פולנים שכן זכו בנובל הם כאלו שהיגרו לארה''ב, גרמניה או ישראל בדר''כ.

      בארה''ב רוב היהודים הם כאלו שהיגרו מרוסיה ולא מפולין, לכן יש ייצוג ניכר יותר ליהודים מרוסיה ברשימת הזוכים-וכמעט כולם אזרחים אמריקנים.

      בפולין לא היה ליהודים הרבה סיכוי להתפתח-המדינה היא חור, וכך היה.

      אי אפשר היה להוציא נובל ממרוקו, אבל ברגע שכמה מאות אלפי יהודים עברו משם לצרפת הם הוציאו מהר מאוד שני נובליסטים במדע ויש להם עוד כמה בקנה.

      IP: 46.117.192.142 דווח על תגובה זו

      • יותר ממחצית מיהודי גרמניה הם יהודים מפולין במקור

        צא ולמד, 07/10/11 00:47

        מי הקים בתי ספר ''אורט'' במרוקו?
        יהודי פולני

        IP: 217.132.150.244 דווח על תגובה זו

    • אין כאן עניין למחקר. שישים שנה האשכנזים שמרו ושומרים על השמנת (ל''ת)

      ברור שיהיה להם יתרון אקדמאי, 06/10/11 12:22


      IP: 194.56.215.66 דווח על תגובה זו

    • קלפטע, היהודי המזרחיים שלא עלו לארץ המקוללת הזאת מצליחים מאוד בחו''ל (ל''ת)

      באנו לכאן להלחם את המלחמות שלכם, 06/10/11 12:25


      IP: 194.56.215.66 דווח על תגובה זו

  • 1.

    גישה הרסנית

    אגו טריפ, 06/10/11 05:20

    הזכיה בפרס נובל מכובדת כשלעצמה אבל משם לשים משאבים רבים בתחום המחקר המדעי על חשבון המחקר המעשי זה כבר דבר אחר. מה עם זכיה של ישראל כמדינה עם פער כלכלי הכי נמוך? זה פחות סקסי..

    IP: 79.179.21.157דווח על תגובה זו

    • המחאה של דפני ליפשיץ מתה ,נקברה קבורת חמור ואתם מתעסקים בזוטות..!

      דונה פיי, 06/10/11 07:23

      מה שווה פרס נובל , כאשר רוב העם לא גומר את החצי חודש..?

      IP: 110.49.248.44 דווח על תגובה זו

    • צודק! קדימה לקומוניזם.

      ?, 06/10/11 07:56

      ככה כולנו נהיה עניים, אבל לא יהיה פער!

      IP: 80.74.105.82 דווח על תגובה זו

    • המדינה עם הפער הכלכלי הכי נמוך - קובה

      טל, 06/10/11 11:27

      ולא נראה לי שאתה רוצה להתחרות בה בזה

      IP: 109.66.20.180 דווח על תגובה זו