• 61.

    השינוי עדיין לא מיושם בצה"ל - פגיעה בחיילים ובבטחון אזרחי המדינה (ל''ת)

    תומר, 02/01/15 10:21


    IP: 77.126.61.113דווח על תגובה זו

  • 60.

    מדברים על הנושא הזה כבר ה15 שנה ועדיין לא הגיעו למסקנה שצריך לישון

    פקק תנועה , 11/10/11 11:05

    בהחלט 6 שעות בתנאים שהם לא תנאים כשגם אדם מהיישוב צורך לפחות שבע שעות שינה ביממה

    IP: 132.68.4.132דווח על תגובה זו

  • 59.

    סוף סוף. הגיע הזמן

    תומר, 27/09/11 04:11

    לכל החיילים שישנים פחות מ6 שעות בלילה-
    יש בצה''ל פקודה מחייבת לגבי שעות שינה . ראו ערך שינה בצה''ל בויקיפדיה . לדעתי כדאי מאוד לדעת את תוכן הפקודה ולעמוד בכל תוקף שזכותכם המאוד בסיסית וחשובה לשינה נשמרת כפי שהפקודה ---מחייבת---. הרבה פעמים בשטח הצבא לא עומד בהנחיות לנושא הסופר חשוב הזה .

    IP: 109.186.25.138דווח על תגובה זו

  • 58.

    לא צריך להעלות ל7, פשוט להקפיד על ה6 (ל''ת)

    גולנצ'יק, 21/06/11 16:38


    IP: 84.109.26.159דווח על תגובה זו

  • 57.

    יש פקודת מטכ''ל לאמהות לתינוקות?

    משקי''ת ת''ש לכל יולדת, 21/06/11 12:21

    ולמרות שלא ישנים בכלל צריך להסיע את הגדולים לגן ולבית הספר, ולהחזיר אותם...
    ואח''כ כשהם בצבא - גם לא ישנים.

    IP: 93.172.68.125דווח על תגובה זו

  • 56.

    עד היום אני סובל מהפרעות שינה בגלל הצבא

    שלדג, 18/06/11 10:56

    בזמן השירות הצבאי נגרם לי נזק בלתי הפיך בשעות השינה ועד היום אני סובל מבעיות בשינה במקרה הטוב אני מצליח לישון 5 שעות רצוף אבל בדרך כלל פחות
    הייתי פראייר ילד בן 18 טיפש שחשב שהאמרה ''טוב למות בעד ארצנו'' נכונה הלכתי ליחידה מובחרת לחמתי בלבנון ושהשתחררתי קיבלתי סתירה מהמדינה ההיתי מובטל ולא רצו לקחת אותי כי אני עושה המון ימי מילאים והיום אני יודע שטעיתי ובגדול הטובים הולכים לשרת ליד הבית וחוזרים כל יום לישון במיטה הטיפשים הולכים לקרבי וכמעט לא ישנים ושהם משתחררים הם מקבלים מהמדינה בעיטה ענקית בתחת מניסיון אישי
    אני אוהב את החיילים אבל מתעב את המערכת הצבאית והאזרחית גם יחד.
    חרא על נתניהו!!!

    IP: 85.250.135.53דווח על תגובה זו

  • 55.

    בבוא יום הדין החייל יהיה -עייף ,צודק,נאור,הומני,אנושי,חושב

    מיתחשב. ממש חייל לתפארת שמסוגל להילחם בגדול ., 18/06/11 09:46

    מצחיקים עד בכי אתם .

    IP: 84.108.35.113דווח על תגובה זו

  • 54.

    חיילים ישנים 4 שעות בממוצע בגלל מחסור כוח אדם

    בן, 18/06/11 08:42

    אין טעם בהמלצה שאף אחד לא יישם.
    במקום זה, צריך לגייס את כל מי שיש לו זוג ידיים וזוג רגליים. ככה יהיה זמן לישון 6 שעות שינה ואפילו יותר.

    IP: 94.159.206.161דווח על תגובה זו

  • 53.

    היבטים בריאותיים בטווח הרחוק יותר

    רופא בכיר, 18/06/11 08:36

    מספר מחלות קשות שפורצות לפעמים שנים אחרי הצבא הן כתוצאה מחוסר שינה

    אומר ד''ר פוקס, ומוסיף כי לחוסר שעות שינה יש
    גם לא מעט היבטים בריאותיים בטווח הרחוק יותר.

    IP: 69.72.247.137דווח על תגובה זו

  • 52.

    לא מומלץ ללכת לקרבי מתייחסים רע לחיילים

    אלדד, 18/06/11 06:26

    בדר''כ גם בג'ובניקים אבל שם זה עוד ניסבל לרוב.

    צריך לישון 8 שעות בגיל 18-21
    לרוץ יותר מידי יכול להרוס בירכיים במיוחד למי שיש הטיה קלה ברגליים כלפי חוץ(הרגליים לא ישרות מספיק).

    בעוד הרבה דברים אחרים מתייחסים רע לחיילים הצעירים למעט מתי מעט מסודרים.

    IP: 46.117.137.11דווח על תגובה זו

  • 51.

    אחח... געגועי לרובאית

    אלומיניום, 18/06/11 05:40

    מילא שבשנתיים הראשונות לשרות הינו מקבלים שש שעות שינה רק (וגם זה אולי) בשישבת, ובקו כבר לא זכרנו איך נראת הרגל מתחת לנעל, אבל הכי שוס היה שהיינו יורדים מקו לאימון או להפך. שבועיים רצופים של העמסה ופריקה של מכולות וציוד זיווד ואלוהים (והרס''פ) יודע מה עוד, בנוסף כמובן לשאר המסימות והמטלות.
    אם היינו מקבלים שש שעות שינה לשבוע היינו אומרים תודה.

    IP: 85.178.4.50דווח על תגובה זו

  • 50.

    כאילו שבאמת נותנים שעות מטכליות

    גולן, 17/06/11 23:26

    נו באמת איזה תמימות...במקום שבו אני שירתתי בתור מפקד טירונים היינו ישנים 3 שעות בלילה ועומדים כל היום על הרגליים. כמו מניאקים. עד שדיווחנו על זה, זה השתנה לשבוע ואחכ הכל חזר לקדמותו. ואחכ מתפלאים שחיילים לא מתפקדים...

    IP: 89.139.61.79דווח על תגובה זו

  • 49.

    בקיצור, כשתפרוץ מלחמה- תעירו אותנו... (ל''ת)

    שריונר, 17/06/11 22:32


    IP: 80.230.114.54דווח על תגובה זו

  • 48.

    סוף סוף! הגיע הזמן (ל''ת)

    סיון, 17/06/11 22:07


    IP: 79.182.229.43דווח על תגובה זו

  • 47.

    הרבה יותר מרופאים.ולהרבה פחות שנים. כיף לחילים. (ל''ת)

    נעמה, 17/06/11 21:38


    IP: 212.117.153.100דווח על תגובה זו

  • 46.

    מחקרים יפניים מוכיחים ששעות רציפות ומרובות של עבודה לא טובות

    גלעד, 17/06/11 19:06

    מעל 12 שעות התפוקה יורדת ביותר מחמישים אחוז. אם כך יש לא רק לדאוג לשעות שינה לחיילים אלא בכלל לכל העובדים לצמצם את מספר שעות העבודה בשבוע. גם אם זה אומר לצמצם בשכר זה שווה לבריאות לאורך זמן. בפנסיה לא מקבלים זכויות יתר על שעות מרובות ובצבא לא מקבלים תעודות הוקרה על פחות שעות שינה. אין כאן מסר של עצלנות או עידוד לחוסר מעש אלא מסר של שמירה על הבריאות ואורח חיים בריא ותקין.

    IP: 89.138.153.229דווח על תגובה זו

  • 45.

    מי שידרוש זאת זה אלו שבבית כל יום ומבלים כמו כלבים עד שעות הבוקר!!

    אדום חזק!!!, 17/06/11 18:35

    צבא בפשיטת רגל!!!!!

    IP: 109.186.28.222דווח על תגובה זו

  • 44.

    בולשיט

    תומכת לחימה בגולן, 17/06/11 18:20

    נוו באמת מי מקבל 6 שעות באמת אני ישנה את זה ביומיים במקרה הטוב..זה רלוונטי לטירונים...

    IP: 84.94.8.54דווח על תגובה זו

  • 43.

    גם כשיש 6 שעות בין שמירות זה תמיד יוצא 4 במידה ונרדמים מהר..

    סוף סוף, 17/06/11 18:10

    ויש לזה המון השלכות בריאותייות, המון

    IP: 46.117.71.60דווח על תגובה זו

  • 42.

    אזרחים- אל תאמינו- כדאי לקרוא!

    לוחם בצנחנים, 17/06/11 17:54

    מה שאתם רואים בו הוא גיבוב של שטויות. 7 שעות זה אולי לג'ובניקים לוחמים לא ישנים בכלל את ה 7 שעות האלה כי הם לא יכולים מבחינת הביטחון השוטף שהם מבצעים. לדוגמא: לוחם יורד מסיור 8 שעות כאשר הוא עולה ל 8 שעות לאחר מכן.. עד שמחליפים אותו כבר לוקח חצי שעה, נשארנו עם 7 וחצי שעות. תדריכים והעמדת הציוד במקום עוד רבע שעה, 7:15. לפני שאתה הולך לישון אתה צריך לאכול משהו כי אתה רעב מהסיור עוד חצי שעה, 6:45. עד שאתה נרדם עוד רבע שעה במקרה הטוב. 6:30. מאז אתה יכול לישון וזה במידה שאין הקפצה בלילה לשום כוננות כלשהי עד לשעה לפני הסיור שאז יש לך תדריך למשימה. סה''כ ויצאתי לארג' עם הצבא אני ישן לפני סיור 5:30 ופה הייתי לארג' בטירוף באמת שאין סיכוי לדבר הזה.. זה נחמד אם זה יקרה במקרים שאפשר אבל זה לא באמת יקרה כי הצבא לא משתנה כל כך מהר. הלוחמים ימשיכו להתאמן קשה לעבוד קשה ולישון מעט בזמן שהאחרים ישנו הרבה יעשו מאוד מעט ויצאו הביתה מוקדם מאוד בבוקר של יום חמישי במידה והם לא עושים יומיות. תבינו, הלוחמים מחזיקים את המדינה הזו.

    IP: 82.81.34.52דווח על תגובה זו

    • חחחחחחחחחח אתה עייף ולכן לא מסוגל לעשות חשבון

      לוחם פרקקטה, 17/06/11 20:44

      שאם היו יותר חברה ,המשימות היו מתחלקות בין יותר חיילים ואפשר היה לישון יותר. אאבל הצבא מתקמצן וסוחט את הלוחמים הפראיירים.
      מרוב שהם עייפים הם אפילו לא מסוגלים לעשות חשבון.......

      IP: 93.172.180.244 דווח על תגובה זו

    • בעיה חשבונית

      שים לב, 18/06/11 06:00

      8+8=16 ולא 24. כלומר פעם ביומים יוצא לך לישון 11 שעות אם לעשות ממוצע יוצא שכל יום אתה ישן בממוצע 8 שעות. זה יותר ממספיק.

      IP: 109.66.250.244 דווח על תגובה זו

    • אני איתך אחי הצעיר אני עושה את זה 22 שנים חי טוב ב''ה ... (ל''ת)

      ירון, 18/06/11 06:32


      IP: 77.126.252.48 דווח על תגובה זו

  • 41.

    מניעת השינה מחיילים מזכירה לי את משמעת המים המטופשת שהיתה נהוגה

    אזרחית, 17/06/11 17:32

    לא לתת לחיילים לישון מספיק, מטומטם באותה מידה כמו לא לתת להם לשתות מספיק מים.
    לקח לצה''ל למעלה מ-60 שנה כדי להבין ששינה חיונית ואי אפשר לקצץ בה.
    חיילים שלא מקבלים את שעות השינה המספיקות לפי הפקודות ואשר לא מתלוננים על כך לנציב קבילות חיילים, מסכנים את חייהם ואת חיי חבריהם. אסור לשתוק על זה.

    IP: 188.120.138.10דווח על תגובה זו

  • 40.

    דווקא כשאני משתחררת חחח =] (ל''ת)

    אייבי, 17/06/11 17:13


    IP: 85.64.117.218דווח על תגובה זו

  • 39.

    גם ככה לא מכבדים שש שעות מטכליות

    זה צהל זה?, 17/06/11 17:02

    אז שעות כן יכבדו???

    IP: 84.229.75.215דווח על תגובה זו

  • 38.

    חייל קרבי זקוק ל8 שעות שינה לפחות

    אב לחיילים, 17/06/11 16:13

    ואולי בשלב הבא יתחילולתת אוכל מזיןובריא לחיילים. צה''ל זקוק לטלטלה ולפיקוח הדוק של הדרג האזרחי הממונה.

    IP: 93.172.15.125דווח על תגובה זו

    • לפני 20 שנה החיילים אכלו מזון בריא. היום מאכילים אותם בזבל.

      רון הכחול, 18/06/11 11:44

      ישראל של היום הרבה יותר עשירה, אבל למזון ראוי לחיילים אין כסף, אז מנות הבשר שלהם הם קבב ונקניקיות סוג ז'.

      IP: 220.253.22.37 דווח על תגובה זו

  • 37.

    האם יחזרו לי שעות רטרואקטיבית?

    אורי, 17/06/11 15:51

    מבקש לקבל חזרה את כל שעות השינה על 5 שנים בסדיר ועוד 20 שנים במילואים!

    IP: 79.179.29.85דווח על תגובה זו

  • 36.

    טוב מאוד. וחובה לדאוג גם ליישום בשטח.

    עומר, 17/06/11 15:15

    אסור שהחיילים ייפגעו בריאותית בגלל השירות הצבאי, אלא אם חס וחלילה ייפצעו במלחמה או בתאונת אימונים שאין מקורה ברשלנות.

    צריך גם לומר שלהבנתי, מחסור ממושך בשעות שינה עלול לגרום גם לבעיות בריאותיות משמעותיות בעתיד (גם אם האדם יחזור למחזור סדיר ונכון של שעות שינה, לאחר השנים בהן שירת בצבא) - ולא תמיד יידעו לשייך את זה למחסור בשעות השינה (למעשה, סביר שלרוב לא יידעו לעשות זאת - וזה לא אומר שזה לא נגרם בגלל זה).

    IP: 93.172.110.111דווח על תגובה זו

  • 35.

    איך זה מסתדר?

    new sol, 17/06/11 15:02

    מקצצים כ''א, קיצצו כבר בימ''מ, ועכשיו יקצצו עוד שעה...מעניין מי ישמור? הילדים שלי לוחמים וטוחנים להם את הצורה בשמירות...גם שש שעות הם לא מקבלים..שיגייסו את הדוסים...!!!

    IP: 79.181.243.19דווח על תגובה זו

  • 34.

    טיפשות

    לא מבין, 17/06/11 14:54

    בתור חייל ומפקד במיל' אני יכול להגיד שהפקודה גובלת בטמטום. הצבא יוצא קירח מכאן ומכאן הרי כל לוחם יכול לספר שבלי קשר לטחינת צעירות ופז''מ לוחם שמשתתף בפעילות ישן במצב טוב 4 שעות בלילה ומפקדים סוגרים לפעמים 48 או 72 שעות על הרגליים.
    מסלול ההכשרה הפך לבדיחה חיילים מגיעים לפלוגות המבצעיות כשאין להם מושג קלוש איך להתנהל במשימות בט''ש ממחסומים ועד סיורים. נוסיף לזה את כל ההורים שמנהלים קשר רצוף עם מ''פ וקיבלתם צבא קקמייקה.

    IP: 109.66.37.47דווח על תגובה זו

    • כן, אתה יודע מצויין לתפעל מחסומים. מה תעשה כשתצטרך להלחם בחיילים ממש??

      צבאדמיקולו, 17/06/11 20:41

      לבנון 3??

      IP: 93.172.180.244 דווח על תגובה זו

  • 33.

    אני בבסיס ישן 12 שעות ועדיין עייף. (ל''ת)

    בה''ד שינה, 17/06/11 14:54


    IP: 79.180.200.144דווח על תגובה זו

  • 32.

    הכיבוש אכן משחית

    the special one, 17/06/11 14:41

    ''החיילים צריכים שיהיה להם קשה''...
    ''צבא של כוסיות''...
    ''חייל קרבי ישן 10 שעות בשבוע''...
    ''חייל לא צריך לישון, חייל צריך להתאמן''...


    אנחנו המדינה הכי מיליטריסטית בעולם.

    IP: 89.139.7.11דווח על תגובה זו

    • ובזכות זה אנחנו שורדים.

      נדב, 17/06/11 16:49

      לך לאירופה, מחלקים שם אמנציפציה ל50 שנה.

      IP: 87.68.9.44 דווח על תגובה זו

    • אתה כל כך מיוחד שאפילו לבתי ספר של חינוך מיוחד אתה לא מתאים. (ל''ת)

      1234567890, 17/06/11 17:49


      IP: 89.138.247.228 דווח על תגובה זו

  • 31.

    האם מדובר בשעות רציפות או שאפשר שעה פה ושעתיים שם?

    אודי, 17/06/11 14:36

    חשוב שההנחיה החדשה תכלול שעות רצופות. בלילה אי אפשר להתחייב אך אחת ל-24 שעות לפחות שיתנו זאת למעט במקרים חריגים מאוד ומסיבות מבצעיות ולא סיבות של ענישה, שררה וסיפורים.

    IP: 89.138.234.86דווח על תגובה זו

  • 30.

    בסוף יתנו גם 8 שעות.

    צחי, 17/06/11 14:25

    חיילים שישנו טוב יתפקדו יותר טוב

    IP: 93.173.53.129דווח על תגובה זו

  • 29.

    נו באמת... זה ממש משנה ללוחמים שבקווים או באימונים..

    לוחם שהשתחרר...., 17/06/11 14:23

    זה חוק רק לג'ובניקים, בכל השלוש שנים ששירתתי אני יכול לזכור רק את ה-4 החודשים הראשונים(טירונות) שהיא 6 שעות מטכליות, אבל בתכלס לרוב הם היו פחות מדיי פעם היה באמת 6 שעות מטכליות אחרי הטירונות, איזה מטכלי ואיזה בטיח.

    IP: 109.67.47.79דווח על תגובה זו

  • 28.

    גם למילואים ? (ל''ת)

    עידו, 17/06/11 14:02


    IP: 84.109.23.166דווח על תגובה זו

  • 27.

    took them long enough (ל''ת)

    Elad, 17/06/11 13:12


    IP: 220.233.116.246דווח על תגובה זו

  • 26.

    תפסיקו להתבכיין

    אוריה, 17/06/11 12:57

    יאללה אתם! תפסיקו להתפנק!!! בצבא באים לתת את כל מה שיש לך! לא לישון!! בבית אתה לא ישן שבע שעות!!!!!!תחשבו שזה כמעט שליש מהיממה! לחייל בצה''ל מותר ''לסבול'' קצת!

    IP: 83.130.118.76דווח על תגובה זו

    • עוד טמבל עם ראש בקיר

      יוסי, 18/06/11 15:29

      שחושב שאם יסחט יותר את הלימון יצא מיץ

      IP: 84.111.93.188 דווח על תגובה זו

  • 25.

    צודקים,הבן שלי נרדם לפני הגיוס,לא הערתי אותו ,שיישן בבית יותר טוב . (ל''ת)

    לנוח, 17/06/11 12:42


    IP: 79.180.200.144דווח על תגובה זו

  • 24.

    סוף סוף קלטו בצה''ל שעייפות לא תורמת להכשרת החיילים במאום. (ל''ת)

    אלון, 17/06/11 12:36


    IP: 87.69.165.161דווח על תגובה זו

  • 23.

    טוב מאוד!

    מ, 17/06/11 12:34

    מספיק כבר עם כל ה''חיילי שוקולד'' האלה כל אחד מעלה נוסטלגיות איך הוא בצבא אכל חצץ. בסדר הבנו פעם לא היתה אחריות על חיילים והיום יש. מה קשה להבין שבתור מכונת מלחמה גם אותם צריכים לשמן ולטפח ולא רק את המא''ג?
    חייל עייף יכול לכבוש גם את החרמון הסורי אם יצטרך, אבל חייל ערני יעשה זאת בלי למות בדרך.הלוואי שזה היה קורה לפני 4 שנים.

    IP: 87.69.140.77דווח על תגובה זו

  • 22.

    גם בקרב הם יגידו ''פוס'', עכשיו אנחנו הולכים לישון... (ל''ת)

    ישנוני, 17/06/11 12:32


    IP: 93.173.63.222דווח על תגובה זו

  • 21.

    טוב מאוד , זה באמת טימטום הקטע

    לוחם לשעבר, 17/06/11 12:24

    שלא לתת לאדם לישון כמו שצריך , טוב שלא הרעיבו אותנו.

    אם אני זוכר משהו בטירונות שלי שהיה בין הקשים , זה חוסר שעות השינה.

    IP: 85.64.243.227דווח על תגובה זו

  • 20.

    חשבתי שההמלצות האלו התקבלו מזמן

    המום, 17/06/11 11:52

    זה פשוט לא הגיוני .
    כבר לפני עשר שנים קבעו שחייל חייב לישון 7 שעות...חוסר שעות שינה גורם לשברי מאמץ.
    מוכח מחקרית.!אני חושב שמישהו בצבע פישל.
    אדון ממשלה נא לחקור מה קורה שם ...ויפה שעה אחת קודם.
    לחסרי הבינה שקובעים שלא צריך להתפנק ..זו טיפשות לשמה. חייל עייף נוטה לטעויות שיכולות לגרום לתאונות שיגבו חיי אדם .דוגמא..נהג עייף עושה תאונה אם אוטובוס והורג 50 חיילים...

    IP: 89.139.185.187דווח על תגובה זו

  • 19.

    לכל הסתומים שטוענים ש''צריך שלחיילים יהיה קשה''

    מילואימניק, 17/06/11 11:44

    נכון, הצבא הוא לא קייטנה ולא צריכים לשחק שם דוקים - אבל זו לא סיבה לפגוע בבריאות של החיילים, ואולי אפילו להרוס אותה בטווח הארוך.

    זו לא סיבה לצאת לאימונים כשחיילים ברתק נרדמים על נשק דרוך. (ואל תחשבו שביחידה שלכם זה מעולם לא קרה - זה קורה בכל מקום).

    חוץ מזה, שבפעילות מבצעית, הסיבה שחיילים ישנים רק 4 שעות, וגם את זה עברתי, לא קשורה לפעילות - אלא למנהג הדוחה של ''טחינת צעירות'' (עם משפטים מפגרים כמו ''צעיר נח צעיר מוזנח'') - כשנותנית ללוחם שעושה 8-8 בעמדה לצבוע אבנים ב-2 בלילה, לטאטא כביש ב-3, לנכש עשבים ב-4, לצבוע מכולות ב-5 ולעלות לשמור ב-6 וכשהוא יורד, הוא הולך לשטוף כלים, לנקות שירותים, או סתם לפרוק מכולות 5-6 פעמים בשביל הכיף של הסרס''פ המפגר שלא מבין שהוא משחק בחיי אדם.

    במלחמה - מדובר במצב שנמשך פרק זמן מסוים, כך שהנזק מחוסר שינה הוא זניח, במיוחד ביחס לנזקים אחרים שעלולים להיגרם לחייל במלחמה... מצב שבו כל החוקים בטלים ועושים מה שצריך, כי אין ברירה.
    אבל כשיש ברירה אין סיבה לשחק עם בריאות וחיי אדם.

    IP: 85.65.156.100דווח על תגובה זו

    • תגובה מנומקת ואינטליגנטית (ל''ת)

      כל הכבוד, 19/06/11 19:12


      IP: 217.132.195.137 דווח על תגובה זו

  • 18.

    6 שעות מטכ''ליות? חייל קרבי ישן במצטבר 10 שעות בשבוע... (ל''ת)

    חייל קרבי, 17/06/11 11:22


    IP: 81.218.190.26דווח על תגובה זו

    • שקרן

      דודו, 17/06/11 14:34

      פחות משעתיים שינה ביום אה?

      מה נהיה מהחיילים שלנו...

      IP: 89.139.7.11 דווח על תגובה זו

      • שקרן? ספר את זה למפקד שלי (ל''ת)

        חייל, 17/06/11 23:13


        IP: 81.218.190.26 דווח על תגובה זו

  • 17.

    סוף סוף!

    חייל לשעבר, 17/06/11 11:05

    האם זה לא היה ברור ש 6 שעות זה לא מספיק עוד מאז שצה''ל הוקם? אבל סוף סוף קיבלו שכל רק חבל שזה לא היה בתקופתי.

    IP: 132.72.208.167דווח על תגובה זו

  • 16.

    ממש קשקוש

    ההסטוריה, 17/06/11 10:59

    הבעיה עם שעות השינה של החיילים היתה ועודנה, כי הפקודה לא קויימה נקודה. פקודה לחוד והוראות מפקד (החל מרב''ט, סמל וכד') לחוד, וכמו שלא קויימה הפקודה בקשר ל-6 שעות שינה לא תקויים זו של 7 שעות.

    IP: 77.126.62.87דווח על תגובה זו

  • 15.

    הייתי ישן 4 שעות בלילה.

    בוריס, 17/06/11 10:59

    ואני מקווה בשבילכם שגם האוייב מתבכיין על שעות שינה !!!

    IP: 79.179.209.148דווח על תגובה זו

  • 14.

    זה מסביר את לבנון 2?

    שפוי, 17/06/11 10:53

    בגלל חוסר שעות שינה צה''ל לא הצליח להתמודד עם כנופיית מחבלים?
    עכשיו הכל ברור.

    IP: 192.117.153.224דווח על תגובה זו

    • יש לי תחושה משונה שלא יצא לך להיות בלבנון

      לא שפוי, 17/06/11 13:31

      אני מקווה שישנת טוב בזמן הזה

      IP: 217.132.128.191 דווח על תגובה זו

  • 13.

    עכשיו פתאום נזכרו....

    צה''ל לומד לאט מדי, 17/06/11 10:35

    כחודש אחרי הגיוס, הודיע הסמ''פ כי פקודות המטכ''ל מחייבות 6 שעות שינה. זה היה שינוי מהותי לעומת 5 שעות השינה ( ברוטו ) שקיבלנו, אשר כללו שעת שמירה.
    שינה הייתה הדבר החשוב ביותר. יותר מאוכל. חיילים נרדמו בעמידה, בשיעור הדרכה, בהסעה של הטיולית 20 דקות לשטח וחזרה.
    חיילים אפילו נרדמו בהליכה.
    אגב, החוק תפס רק 5 לילות בשבוע.... בלילה בין חמישי לשישי, היה פק''ל לילה לבן, עם מסדרים כל שעה. היינו יוצאים באינתיפאדה הראשונה הבייתה, מתים בעייפות תופסים טרמפים הביתה עם כל רכב מזדמן העיקר להגיע כבר לישון. לא פעם נרדמנו ברכבת, באוטובוס, אפילו בטרמפ עצמו.
    אם נשארנו שבת.... התיזוזים החלו מיד אחרי יציאת השבת ונמשכו כמעט כל הלילה. ביום ראשון היינו סמרטוטים.
    בלי שינה אנשים היו לא מרוכזים, עצבניים, לא הקפידו על הוראות בטיחות.
    העיקר.... חייל לא ישן, חייל מתאמן...

    IP: 79.180.32.253דווח על תגובה זו

    • ובפשטות:

      המטיף בשער, 17/06/11 15:54

      כשהפקודה היתה 6 שעות שינה, קרביים ישני 6 שעות? זובי.

      IP: 87.69.171.35 דווח על תגובה זו

  • 12.

    ''צבא הפינוק לישראל'' (ל''ת)

    אבישלום, 17/06/11 10:05


    IP: 77.127.83.214דווח על תגובה זו

  • 11.

    עשרות אלפי חיילים נשפטו עד עתה בגלל מחדל השינה (ל''ת)

    אמא, 17/06/11 09:53


    IP: 87.68.23.235דווח על תגובה זו

  • 10.

    (לא) ינום ו(לא) יישן שומר ישראל

    אבי, 17/06/11 09:42

    מתחילים להיות צבא של כוסיות, אני מוטרד.

    IP: 77.127.134.91דווח על תגובה זו

    • עדיף מצבא של טיפשים מצואיסטים (ל''ת)

      גבר גבר, 17/06/11 12:37


      IP: 77.184.19.211 דווח על תגובה זו

    • לא ינום ולא יישן הכוונה לקדוש ברוך הוא

      עמית, 17/06/11 12:40

      לא לחיילים...החיילים הם בני אדם

      IP: 79.177.37.112 דווח על תגובה זו

      • תגובה על הקדוש ברוך

        שלומי, 17/06/11 17:04

        מה@!!@ שלי לפה של הקדוש שלך

        IP: 192.114.150.50 דווח על תגובה זו

    • גם אני מוטרד שאנשים כמוך שירתו בצבא

      רון, 17/06/11 12:56

      ואולי היו מפקדים של ילדים טובים בני 18.
      אני מתאר לעצמי שבתור מפקד היית מתעלל בחיילים שלך, אולי מגביל להם את שתיית המים, אולי עוד מעללים, די,די, די למיליטריזם

      IP: 89.139.7.11 דווח על תגובה זו

  • 9.

    טפשים, ממשיכים להרוס את ''צבא הפינוק לישראל''

    אבישלום, 17/06/11 09:37

    חייל צריך שיהיה לו קשה, להפסיק מיידית עם הפינוק הזה. כשהם יוצאים הביתה הם ישנים 7 שעותרצוף? קדחת, הם יוצאים לבלות!
    מה זה בית מלון, בית זונות או צבא???

    IP: 77.127.83.214דווח על תגובה זו

    • אולי גם נחזור למשמעת מים? חייל צריך שיהיה לו קשה... מטומטם (ל''ת)

      לוחם במיל', 17/06/11 11:45


      IP: 85.65.156.100 דווח על תגובה זו

    • אני ישנתי 7 שעות כל לילה

      מ, 17/06/11 12:32

      מכיוון שהייתי הנהג של הצוות שלי ישנתי תמיד יותר מכולם ולי זה עזר מאוד. תמיד הייתי הכי אנרגטי הייתי שומר יותר מכולם ותמיד נשאר הכי ערני. באיזשהו שלב התרגלתי כבר לנהוג לבד כשכולם ישנים אחרי לילה שלם שלא ישנתי בלי שום בעיה. הם צודקים השעה הנוספת הזאת באמת תורמת המון.

      IP: 87.69.140.77 דווח על תגובה זו

    • מי אמר שלחייל צריך שיהיה קשה???????

      עמית, 17/06/11 12:40

      מי אמר שאיך שהצבא מתנהל כיום זה הכי טוב שיש??

      IP: 79.177.37.112 דווח על תגובה זו

    • אבישלום? אבימלחמה

      רודי, 17/06/11 12:51

      אתה נשמע מיליטריסט להפליא, מרחם על מי שהיה או יהיה, אם בכלל, תחת הפיקוד שלך מצ'ואיסט עלוב

      IP: 89.139.7.11 דווח על תגובה זו

    • חייל לא צריך שיהיה לו קשה, הוא חייב שיהיה לו קשה.

      נדב, 17/06/11 16:50

      מי שלא מבין את זה חי בסרט, אני לא הייתי רוצה להילחם לצד אחד כזה

      IP: 87.68.9.44 דווח על תגובה זו

  • 8.

    טוב מאד, אבל זה היה אמור לקרות כבר מזמן

    איש צוות רפואי, צה''ל, 17/06/11 09:35

    סליחה על ''הקטנוניות'', אבל ההמלצה הרפואית בנוגע למס' שעות השינה הרצוי לאדם (=7) ניתנה כבר לפני שנים רבות, ולכן הנוהל הצה''לי היה צריך להשתנות כבר מזמן!

    אני מברך על כך שלבסוף השינוי נעשה, אבל מאוכזב מכך שפעמים רבות צה''ל פועל ע''פ הנחות מדעיות שכבר אינן רלוונטיות.

    כך למשל, אני עד לכך שההדרכה בבה''ד 10 (בית הספר לרפואה צבאית) מבוססת פעמים רבות על הנחיות רפואיות ישנות ובלתי-עדכניות.

    אני מצטער להגיד את זה, אבל בכירי צה''ל חייבים לשנות באופן קיצוני את דרך החשיבה והעבודה שלהם.

    IP: 84.229.35.188דווח על תגובה זו

  • 7.

    חשבתי בבמטכ''ל ישנים שבע שנים מטכ''ליות :-) (ל''ת)

    משועשע, 17/06/11 09:16


    IP: 79.178.114.87דווח על תגובה זו

  • 6.

    מצוין

    שי, 17/06/11 09:08

    גם את האוכל צריך לבדוק
    (מלא שמן וחסר וויטמינים )
    גם את המיטות ואת המיזרנים צריך לבדוק
    גם את שירותים ומקלחות

    בקיצור צבה הורס והרס את הבריאות של הרבה אנשים כולל אותי

    IP: 213.57.167.226דווח על תגובה זו

    • אוי המפונקים

      אוריה, 17/06/11 12:58

      עוד בכיין! קצת נתינה לא תזיק לך!

      IP: 83.130.118.76 דווח על תגובה זו

      • 5 שנים כחייל קרבי הייתי

        שי, 17/06/11 16:10

        אתה מדבר איתי על נתינה

        ומה אתה הייתה ? פקידה ?

        IP: 213.57.128.199 דווח על תגובה זו

      • יש הבדל בין נתינה ל

        שי, 17/06/11 16:11

        שמירה על בריאותו של החייל !

        IP: 213.57.128.199 דווח על תגובה זו

  • 5.

    שמור על בריאותך וחירותך - אל תתגייס לצבא! (ל''ת)

    אורי וייס, 17/06/11 09:00


    IP: 79.177.201.124דווח על תגובה זו

  • 4.

    סוף סוף קיבלו שכל

    עופר, 17/06/11 08:43

    בדור שלי היינו ישנים 3 שעות פעם ביומיים.
    זה היה סיוט ולא הועיל בשום דבר.
    היינו נרדמים בכל מקום - לא היינו מצליחים להתרכז בכלום.
    כל שיעור של 5 דקות היה הופך ל3 דקות שינה.
    שלא נדבר על כך שהיינו נרדמים עם כדור בקנה בתרגילים.
    לא פעם חייל היה נרדם באמצע תרגיל רטוב - סכנת נפשות.
    אולי אם יתחילו להתייחס לחיילים כמו אל בני אדם ולא כמו לעבדים הרמה תעלה.

    IP: 79.178.39.134דווח על תגובה זו

    • הפלמ''ח כבר פורק לפני 65 שנה - לידיעתך בלבד (ל''ת)

      ציון, 17/06/11 10:29


      IP: 85.250.145.170 דווח על תגובה זו

    • צודק - חיילים ישנו בתרגילים ובשיעורים

      לוג, 17/06/11 13:01

      ולא זה לא היה בפלמח, אני מדבר על שנת 77. וחשבתי שמאז רפול מנהגי חוסר שנה פחות מ6 שעות נעלמו. מי צריך צבא של מסטולים מעייפות. אי אפשר לתרגל חוסר שינה - מכסימום אפשר לקבל הפרעות שינה כפי שיש לי מאז הצבא - 4-3 שעות שינה בלילה.

      IP: 89.139.140.172 דווח על תגובה זו

  • 3.

    מה עם קשה באימונים קל בקרב??

    חגי, 17/06/11 08:28

    איזה כוסיות! שהייתי בצבא, ישנו מעט (כ 4 שעות), והעמידו אותנו בלחצים שונים, אבל זה חישל.
    בהרבה יחידות בתעסוקה מבצעית, אין סיכוי לישון 7 שעות!
    חייל לא צריך לישון, חייל צריך להתאמן

    IP: 85.65.140.45דווח על תגובה זו

    • אצלנו בצבא היינו ישנים עם סכין בין השיניים כדי שלא יתקפו אותנו בשינה

      דני, 17/06/11 10:34

      די עם הסיפורים האלה. גם אני הייתי בצבא לפני שנים רבות. אז נכון שבזמן תרגילים או קו ישנים פחות אבל תמיד הייתה אפשרות להשלים שעה פה ושעה שם ויש שעות של היעדר פעילות גם באמצע היום, לא כל היום העין בכוונת מתצפתת. מי שרצה והעדיף להסתובב בחוסר מעש בין הפעילויות - פשוט פספס שינה.

      IP: 85.250.145.170 דווח על תגובה זו

    • לא רלוונטי למקרה זה !

      חיים, 17/06/11 12:17

      הגוף צריך מים, אוכל, ושעות שינה בכמות נאותה שלא הוגבלה בכוונה.

      אי אפשר להרגיל את החמור לעבוד ללא אוכל, ללא מנוחה, ללא שינה.

      ''קשה באימונים - קל בקרב'' מדובר בפשטות על אימונים. אימוני שדאות, אימוני כושר, אימוני תאום ברמת החוליה, הכיתה, המחלקה, הגדוד, החטיבה והאוגדה. זה קשה באמון וקל בקרב. כשחוזרים כל פעולות שוב ושוב - מגיעים למיומנות גבוהה.

      נראה לי שצריך להבהיר את הפקודה ולוודא שיש לחיילים 7 שעות נטו, לא כולל מקלחת- תגלחת (תוספת חצי שעה ברוטו להפסקת הלילה).

      IP: 78.133.37.39 דווח על תגובה זו

    • בולשיט , חוסר שינה הוא כמו חוסר באוכל

      לוחם לשעבר, 17/06/11 12:27

      אין שום סיבה שחיילים יסבלו כמו שאנחנו סבלנו.

      אני זוכר שפעם אחת בכל הטירונות שלי ישנתי 7 שעות ופשוט בבוקר הייתי שור ביחס לכל שאר הימים בטירונות.

      IP: 85.64.243.227 דווח על תגובה זו

    • צודק, אפשר גם להרעיב אותם, שיתרגלו.

      השריר התלת שינתי, 17/06/11 14:44

      ג'וחה ניסה להתייעל ולהרעיב את חמורו.
      בסוף החמור מת.
      בכה ג'וחה: עד שהצלחתי להרגיל אותו לא לאכול, בדיוק הוא מת.

      IP: 84.229.253.45 דווח על תגובה זו

  • 2.

    6 שעות זה מספיק

    חייל של שוקולד, 17/06/11 08:25

    במלחמה לא ישנים בכלל...

    IP: 189.132.114.199דווח על תגובה זו

  • 1.

    כן, ועוד איזו שינה ''נהדרת''... קום! אתה עולה לשמור!

    פסיכו, 17/06/11 08:25

    7 שעות במצטבר מה שנקרא...
    שעה פה... שעה שם... שעתיים פה... קום! אתה עולה לשמור!... חמש דקות לעליית משמר... אבל חזרתי ממטבח! לא משנה חסרים צעירים אז אתה עולה לשמור...
    ממש עבודה בעיניים.
    7 שעות מטכ''ליות... הצחקתם אותי צה''ל.

    IP: 77.127.151.71דווח על תגובה זו

    • לא מדובר על פעילות מבצעית

      ירוק, 17/06/11 10:47

      בפעילות מבצעית לא חיבים לך כלום. מדובר על אימונים. בפועל זה נאכף בעיקר בבסיסי הדרכה

      IP: 132.72.19.50 דווח על תגובה זו

    • חחחח - אין כמו החיים בצבא, הכל פשוט... יש חיילים, יש אוייבים, יש מדינה

      משועשע, 17/06/11 10:47

      וצריך לשמור עליה...

      אח''כ החיים מסתבכים ומגלים שהחיים זה לא הכל :)

      IP: 79.178.114.87 דווח על תגובה זו