• 87.

    ...

    מפעילה, 24/06/11 23:25

    תפסיקו להיתבכיין על האוכל ותגידו תודה שזה מה שאתן מקבלות ולא טונה כל היום עם המתאמנים! זאת תקשורת תמיד מקצינים דברים.
    כל השאר הוא נכון המצב הבריאותי שלנו לא מעניין אף אחד והרופאים מקבלים הוראה לא לתת פטורים רק כי צריך בנות גם אם יש לה משהו. אני לא מאשימה את הסגל הקטן שלנו כי אני יודעת כמה עבודה הוא עושה למעננו זה פשוט משהוא ביחידה הזאת שלא מתנהל כמו שצריך וצריך לשנות את זה והכתבה זה כי נמאס לנו. אנחנו כבר לא יודעות מה לעשות וניסינו המון דרכים וכנראה שגם הדרך הזו לא עובדת אז תודה לכל מעבירי הביקורת היפי נפש שרק אוהבים להגיד ולהגיד בלי לדעת בכלל מה הולך באמת.ולכל המפעילות אנחנו עושות תפקיד חשוב ואנחנו חזקות אוהבת אתכן:)

  • 86.

    ..

    מפעילה, 23/06/11 10:16

    אני אומנם לא מסכימה עם חלק מהתגובות אבל באמת שהמצב ביחידה על הפנים וכנראה שמה שצה''ל צריך זה עוד מקרה נוסח צח''מ 401 אם אני לא טועה שהיה ב2007 שהמפעילות פשוט לא הסכימו לעלות על ההגה עד שסיפקו להם את הציוד והתנאים הדרושים. שלא תבינו לא נכון אני ממש לא מעודדת למרד אבל כשכל כל הרבה זמן יש את אותה הבעיה אז חייבים לעשות משהו קיצוני.
    דבר אחד שאני ממש לא מסכימה איתו זה אשמת הסגל בבעיות הרפואיות של החיילות. הסגל שלנו עושה את המקסימום כדי שהבנות יראו רופא בזמן הבעיה היא עם המרפאה שלא מספקת לנו מספיק תורים וגם כשאת כבר מגיעה אל הרופא הוא נותן לך אקמול ושולח אותך חזרה לשטח כי משום מה כל רופא שמגיע לצאלים פשוט לא סובל את המפעילות. זה עצוב שבשביל לקבל טיפול רפואי נורמלי (עד כמה שאפשר בצה''ל) את צריכה להוריד את השרוך שלך ולהתכחש לעבודה שאת מפעילת האמר קרבי!!
    היום אני כבר משוחררת וכל מקום שאני הולכת ומדברת על הצבא כולם בהלם עד כמה אני אוהבת את היחידה אחרי כל הדברים שעברתי שם.
    מפעילות יקרות שעדיין בסדיר - קחו נשימה ארוכה ותזכרו שעם כל החרא זה בסך הכל חוויה של פעם בחיים ושאתן עושות תפקיד כלכך חשוב!

  • 85.

    כלכך נכון (ל''ת)

    מפעילה במילואים, 23/06/11 10:08

  • 84.

    פשוט שטויות

    מפעילה וגאה בזה, 19/06/11 07:18

    זה פשוט שטויות המפעילות מאז ומתמיד חיפשו על מה לבכות.
    אנחנו יודעות יפה מאוד לבכות לאחרים כמה רע וכמה היחידה במצב גרוע אבל בתכלס אף אחת לא באמת פונה לסגל עם רעיונות הגיוניים לשיפור, כי הרי להקטין את כמות האימונים לא באמת תלוי בסגל שלנו ולהגדיל את כמות הבנות גם לא תלוי בסגל כל אלה זה בעצם החלטות של גורמים הרבה הרבה יותר גדולים מהסגל שבאמת אבל באמת עושה מעל ומעבר בשביל החיילות שלו. ולא אני לא מכ''ית או קצינה אני פשוט חיילת שנמאס לה מהבכי חסר הטעם ביחידה הזאת!!!!

  • 83.

    פשוט שטויות (ל''ת)

    מפעילה וגאה בזה, 19/06/11 07:14

  • 82.

    למספר 80 ''מפעילה''

    מפעילה, 18/06/11 22:39

    את בטח צעירה בגלל זה אין לך מושג מהחיים חכי תעברי קצת משהו בתפקיד הזה אם לא תתחילי להתבכיין ולבכות כמו כולם !

  • 81.

    בושה וחפרה

    גיא, 18/06/11 19:51

    הבנות האלה עושות מעל ומעבר יותר מהרבה חיילות בצבא ומגיעים להם כל התנאים המינימליים הדרושים ולצערם ולצערי הם לא מקבלות אותו. הגיע הזמן שיפקחו תעיניים.

  • 80.

    פשוט ביזיון של כתבה הכל שטויות

    מפעילה, 18/06/11 19:41

    כל מי שאומרת שהיא לא התגייסה להיות לוחמת מזיינת את השכל כי ידעתן שהתפקיד הזה תומך לחימה והוא דורש מכן קצת יותר אז תפסיקו להתבכיין על שטויות ותבינו שאתן בצבא ולא בקייטנה

    • חצופה

      מפעילה בהווה, 18/06/11 21:43

      אני חושבת שכמפעילה את יודעת טוב מאוד מה אנחנו עוברות שם, אנחנו לא לוחמות אפילו לא תומכות לחימה, תומכת לחימה לא מקבלת משכורת של -430 משכורת של גובניק פלוס רמת סיכון, זה מצחיק אם את חושבת ככה!!!! איזה מין מפעילה את שזה לא מציק לך שאת נותנת כל יום את הנשמה שלך ושלא יודעים להעריך אותך אלא אם כן היית מפעילה ועכשיו את חלק מדבר מאוד מגעיל שהוא ''סגל''!!!!!!

    • לפני שאתה מדבר מילים מגעילות תברר מה הולך באמת

      מפעילה, 24/06/11 23:15

      אל תגיד שטויות לפני שאתה יודע משהו! נכון שהכתבה בכיינית ויש דברים שאני לא מסכימה שכתוב פה. אבל יש דברים נורא נכנונים. ורק שתדע כשאתה מתגייס לכאן אתה חושב שאת הולכת להדריך ולא להפעיל ! ! !

  • 79.

    השתחררתי לפני 10 שנים והכל אותו דבר

    הדר מפעילה לשעבר, 18/06/11 17:14

    זה מדהים אותי כל פעם מחדש , כל פעם שאני עושה מילואים!!!!! אני כבר בת 30 משוחררת כבר 10 שנים ועדין קוראים לי כל שנה לשבועיים של מילואים בשביל לנהוג על האמר עבור חברות פלצנים שוביניסטים שכמוכם שבלעדינו כנראה רמת האימון שלכם כנראה לא הייתה קיימת. האינטנסיביות שהבנות האלה עושות את תפקידן, אין עוד תפקיד כזה בצה''ל אפילו חיילים קרביים עושים קו ואימון ויש להם שינוי שיגרה בהתאם לסבב בין היחידות, למפעילות אין את זה !!! שבוע אחרי שבוע התחלת תרגיל ב2 בלילה להתחיל לנהוג עד 12 בצהריים בשיא החום ועוד ב-14:00 בצהריים פוקדים עליה לכי לישון בשטח בשיא החום בתת תנאים אחרי שקיבלה 2 פרוסות לחם עם גבינה!!! לעיתים אפילו אין אספקת מים!!!! ועל מפעילה לדאוג לעצמה מכספה לצרכים מינימאליים כמו מים!!!!
    ואחרי כל זה המפעילה צריכה להתחיל שוב לנהוג בלילה עד ליום המחרת בגשם בעומס חום 4-5 בלי מנוחה אחת ריאלית בכל השבוע הזה,בשבילכם חיילים יקרים.
    אז האם זה הגיוני לשרת ככה שנתיים ?
    מפעילות יקרות שלי ולמתאמנים התומכים שלהם, המצב הוא לא פשוט , אבל על כתפינו מונח הרבה אז על אף הזלזול של השוביניסטים, תאמינו בעצמכן !!!!

  • 78.

    לכל העילגים (ל''ת)

    ב''מפעילת האמר קרבי'', ה''קרבי''- הוא על ההאמר!!!!!!!!, 18/06/11 02:46

  • 77.

    תתחילו

    מפעילה, 18/06/11 02:18

    להביא לנו תוספת במשכורת לקנות אוכל כי כל שבוע אנחנו קונות המון אוכל ומוציאות הרבה כסף כדי לכסות על החלל הזה שצהל גורם לנו! אין לנו אוכל! לחם וגבינה זה לא אוכל! אפילו מנות קרב אנחנו לא מקבלות כי זה ''יקר מדיי'' אנחנו גם חיילות בצהל מספיק להתעלם מהתנאים שלנו

  • 76.

    לכל אלו שלא מבינים על מה המהומה!

    מפעילת האמר בהווה עומדת להשתחרר, 18/06/11 02:15

    לאף אחד לא איכפת כי כולם חושבים שאנחנו בקרבי, אז לא! לא התגייסנו לקרבי אז באותה מידה הציפיות מאיתנו צריכות להשתנות וכן גם היחס ובדחיפות! אין לנו בעיה לבצע את התפקיד הזה בצורה הכי טובה שיש ואנחנו עושות את זה. בלעדינו כל המרכז לא היה מתפקד ואימון אחד לא היה יוצא לפועל איפה כל ההערכה שמגיעה לנו?? אנחנו עושות הכל בשביל האימונים הללו ואף משלמות על זה מחיר כבר- מחיר הבריאות שלנו! דלקות חריפות בשתן פטריות ומחזור במשך שבוע שלם ללא מקלחת זה לא הגיוני!!! עצירויות ושלשולים באופן קבוע לכל הבנות זה פשוט מזעזע וכשצריך רופא אז הנשמה יוצאת! האוכל הוא אוכל לילד בן 3 בטח לא לבחורה בת 20 שצריכה להתפתח! צהל סומך עלינו? הגדלתם את האימונים? את מספר הכלים?זה יפה אבל איך תעמדו בזה כשאין לכם מספיק מפעילות??העומס הזה הוא יותר מדיי בשביל כל אחד כל מילואימניק שעבר אצלי בהאמר ועברו הרבה היו בשוק מכך שכל שבוע אנחנו עוברות את אותו הסרט! ושאר המילואימניקים תפסיקו להתלונן אתם חוזרים הביתה ביום רביעי הסיוט שלי ממשיך כל שבוע! לא התגייסתי להיות זונה של קצינים בכירים בצהל תשנו את היחס הזה כבר!!!!!!!

  • 75.

    .

    מפעיל האמר במילוים., 17/06/11 17:25

    בכתבה דברי אמת ואפילו לא מתואר כל הקושי להיות בשירות הזה במשך שנים. הייתי מפעיל האמר בסדיר , ברחתי מפלוגה אחרי חצי שנה כמו הרבה חברים שלי, עם הזמן נשארו רק בנות.
    אישה אולי לא יכולה לרוץ 20 ק''ם ולהרים פגזים ,אבל הן יודעות להסתדר בתנאים קשים במשך הזמן ואת זה מנצלים בצאלים בתפקיד מפעילת האמר ,ואני מצדיע להן וכמובן למפעילים שממשיכים לבוא למילויים.

  • 74.

    לכל המזלזלים שלום רב!

    מפעילת האמר, 17/06/11 12:50

    יחידת המפעילות היא יחידה של תומכות לחימה. אנחנו לא קרביות וגם המשכורת מעידה על כך
    העובדה שאנחנו עובדות נונ סטופ ומגיעות למצב שבגיל הזה אנחנו לא מסוגלות להתכופף להרים משהו מבלי שיכאב לנו הגב הוכחה לכך שאין דאגה מצד הצבא לבריאות שלנו.
    אנחנו מסכנות לא רק את חיינו אלא גם את חיי האנשים שאנו מתאמנות איתם.
    יש את האפשרות לשנות את דרך הניהול הלא מקצועית ומסוכנת הזו ולא להרים ידיים!
    ודרך אגב לכל אלה שאומרים שאסור לבנות לנהוג . הסטטיסטיקה מראה שרוב התאונות ובעיות משמעת באזרחות או בצבא היא של נהגים
    אז לכל השובניסטים שבינכם תחשבו לפני שאתם פותחים את הפה ...

  • 73.

    מפעילות ! לא נהגות ! (ל''ת)

    50, 17/06/11 08:36

  • 72.

    זו אכן תופעה- תלונות זהות מלפני שנתיים

    יעל, 16/06/11 20:17

    בתור אחות של מדריכה האמר לשעבר- הכתבה מציגה תמונה ''ורודה'' לעומת המציאות היותר מזעזעת שהבנות מתנהלות בה. בושה וחרפה לצבא שלנו

  • 71.

    נשארתי בגלל החברים ונדפקתי בגלל הצבא!

    ששש, 16/06/11 07:04

    מודה, שאין על התפקיד הזה והגיבוש החברתי שהוא יוצר. אבל אחרי 5 שנים אני יכולה להגיד לכן בנות שהוא לא שווה את הבעיות הבריאותיות שהוא יוצר. אני בת 25 עם כולסטרול מאוד גבוהה שלא יורד לי מאז תקופת הצבא, וגדולים וטובים אמרו שזה בגלל לחץ נפשי!
    תחשבו רק על עצמכן ועל מה שטוב לכן, כי הצבא יגמר ואף אחד לא יקח עליכן אחריות...ואני יגלה לכן סוד: החיים באזרחות גם ככה יקרים, חבל להוציא גם עם בעיות רפואיות עוד כסף!!!!

  • 70.

    לצערי אלו ליקויים שלא יעלמו כ''כ מהר- מניסיון

    מיטל, 15/06/11 18:11

    הצבא לא יודע איך להתמודד, הוא מגייס בנות לתפקידי שטח ולא יודע איך להתמודד איתן.
    כמילואימניקית וכמפעילה לשעבר הליקויים הללו היו עוד בזמני ורואים אותם גם במילואים.
    חוסר שינה, חוסר באוכל, חוסר בציוד, והכי חשוב חוסר ארגון בנושאי תקלות בטיחות.
    במידה ומשהו לא ישתנה שם בקרוב, לצערי אסון נוסף יהיה בצאלים...

  • 69.

    רק תלונות על הטרדה מינית יפתרו את הבעיה! (ל''ת)

    ליזום פרובוקציה ולהתלונן, 14/06/11 14:35

  • 68.

    זו התלונה השניה בחודש האחרון על זלזול בבנות (ל''ת)

    צה''ל התחיל לזלזל בנשים?, 13/06/11 20:48

  • 67.

    בעיות בריאות

    זהבה, 13/06/11 13:13

    אכן כן הבנות מתגייסות בריאות לחלוטין אחרי בדיקות שנעשות לפני הגיוס ובדיוק אחרי חצי שנה הן מאבדות את הראיה שלהן בגלל נהיגה בלילה וכן יש להן בעיות גב משעות מרובות כמו כן הן טוענות שביחידה הזאת אין עם מי לדבר טורים לרופא נדחים בגלל תרגילים והן פשוט סובלות ושותקות היחס מהסגל משפיל ופוגע
    הבנות מתגיסות עם הרבה מוטיבציה ומהר מאוד היא נעלמת להן ולדברי דובר צה''ל זה לא נכון שהנושא טופל כי עדיין יש הרבה בעיות שיפתחו את הצדניות המעופשות ששם שמים את האוכל לנהגות ויראו איזה מחלות הבנות יכולות לקבל חבל שאין ביקורת על הדברים האלו צריכה לקום קבוצה של הורים ופשוט לפנות לרמטכ''ל ולהתלונן על העוול שעושים עם המפעילות
    וכל זה מאמ של מפעילת המר

  • 66.

    מה הבעיה? ככה זה בצה''ל.

    דויד, 13/06/11 12:46

    לא משהו חדש.

  • 65.

    49

    מפעילת האמר קרבי, 13/06/11 11:25

    אז זאת התשובה שיש לדובר צה''ל?!
    כל שנתיים (עפ''י האינטרנט) עולה כתבה חדשה על תנאי השירות המכפירים של מפעילות ההאמר הקרבי.
    ממיטב ידעתי כאשר בעיה לא נפתרת היא עולה כל פעם מחדש...
    מה בנוגע לעובדה שאנחנו אמורות להיות תומכות לחימה???
    למה המשכורות שלנו הן של ג'ובניקיות שיושבות במשרד בשלישות בזמן שאנחנו ישנות בשטח ואוכלות לחם גבינה וחול???
    עושות מטלות ומחזיקות את כל מרכז האימונים שלנו-מטבח,סיורים ולפעמים עובדות רס''ר נהדרות...הרי יש לנו כל כך הרבה לו''ז פנוי...
    ממחר אני בשלישות. לא אוכלת חול,לא מפחדת על העתיד ועל היום בו ארצה להביא ילדים וגופי יבגוד בי,בלי מטלות קשות של קונטיינרים ששוקלים המון והורסים לי את הבריאות,בלי אבק,יציאות מעולות אחלה סגל ובעיקר-משכורת ששווה את העבודה שלי במזגן :)

  • 64.

    49

    מפעילת האמר קרבי, 13/06/11 11:17

    אז זאת התשובה שיש לדובר צה''ל?!
    כל שנתיים (עפ''י האינטרנט) עולה כתבה חדשה על תנאי השירות המכפירים של מפעילות ההאמר הקרבי.
    ממיטב ידעתי כאשר בעיה לא נפתרת היא עולה כל פעם מחדש...
    מה בנוגע לעובדה שאנחנו אמורות להיות תומכות לחימה???
    למה המשכורות שלנו הן של ג'ובניקיות שיושבות במשרד בשלישות בזמן שאנחנו ישנות בשטח ואוכלות לחם גבינה וחול???
    עושות מטלות ומחזיקות את כל מרכז האימונים שלנו-מטבח,סיורים ולפעמים עובדות רס''ר נהדרות...הרי יש לנו כל כך הרבה לו''ז פנוי...
    ממחר אני בשלישות. לא אוכלת חול,לא מפחדת על העתיד ועל היום בו ארצה להביא ילדים וגופי יבגוד בי,בלי מטלות קשות של קונטיינרים ששוקלים המון והורסים לי את הבריאות,בלי אבק,יציאות מעולות אחלה סגל ובעיקר-משכורת ששווה את העבודה שלי במזגן :)

  • 63.

    ל 45 למה הלכת לקרבי יכולת לבקש להיות פקידה אל תתלונני ואל תקטרי . (ל''ת)

    נוני, 13/06/11 10:28

    • נוני- למה את סתומה?! התפקיד הזה הוא מספק!

      מורן, 14/06/11 02:01

      ואת לא מבינה איזה חוויה זאת ואת לעולם לא תדעי אבל אני יודעת ואת בנתיים לכי תחפשי את עצמך יא בן אדם מסכן!

  • 62.

    זה לא הבנות או התפקיד - זה צהלים.

    רוני, 13/06/11 10:06

    שם של מחנה שכאילו אמור להיות שמח. אבל בפועל זה בסיס מחריד בתנאים שלו לא מאורגן אחוז נפקדים גבוה. גם אני הייתי נפקד הכל כדי לעוף משם. תנאי מחייה גרועים אבק בכל מקום אוכל על הפנים. חור באמצע המדבר עם יכולת גישה מוגבלת.
    זה היה כאשר שרתתי שם לפני המון שנים. ואני בטוח שלא השתנה מאומה מאז. המון סופות נשבו מאז. זה מחנה עם המון יחידות שיוצרות המון בעיות ועד כמה שאני זוכר היו שם הכי הרבה תאונות אימונים שזה אומר דרשני.
    לגבי הבנות הנהגות, כל הכבוד.
    רק שאלה איך מסתדרים עם השלפוחית הלוחצת, זה לא כמו בנים שיכולים בעמידה להשתין על עץ (אם מוצאים עץ)
    צריך לעשות בדק בית עם הבסיס הזה.

    • סוף סוף קצת הומור

      אסתר - מפעילה גאה, 17/06/11 01:12

      קצת הומור לשם שינוי, עושים בכול מקום ...אם זה שיח, אבן או מישור גם אם הדבר דורש לקחת את דלת ההאר לסיבוב ( לנתק אותה מגוף ההאמר) כןכן זה קורה.
      צודק הבסיס בהחלט חורגם דרכי הגישה אבל האוכל בחדר האוכל לא ספציפית של המפעילות עלה מרמת גועל נפש לנסבל.
      תודה על התמיכה [=

  • 61.

    אני לא טוען שאין חארות בצה''ל.יש לא מעט, אבל.

    קציו מילואים בחת''ם, 13/06/11 09:29

    להפסיק עם הגימיק -בנות לוחמות- ואני לא מזלזל בהן, חס וחלילה, כבודן מונח במקום של כבוד,אבל יש תפקידים שאינם מתאימים לנשים, אתה הבנת את זה.!!!בני גנץ

    • אמא גאה של מפעילת האמר

      רוני, 13/06/11 14:45

      נהפוך הוא אדוני קצין המילואים בחת''ם.. בנות צריכות לתמוך לוחמים ולמלא תפקידים ראויים ומועילים... אני מבינה שאתה לא מזלזל... אך דיעותיך מיושנות... אין תפקיד מוגדר לנשים ולגברים אלא בראשו של המגדיר... משניתנו מעט תפקידים לנשים שהוגדרו בראש המגדיר כתפקידי נשים... זה לא אומר שהנשים תבצענה אותן בתנאים מחפירים ובמקום לתמוך בנשים ולעודד ולפנות גברים לתפקידים אחרים אתה מבטל במחי יד הישגים של שנים...

  • 60.

    מפעילות אמרים\\לוחמות

    אמא גאה ומודאגת, 13/06/11 09:28

    כאשר קראתי את הכתבה שמחתי שסוף סוף העלו את המפעילות לכותרות. כאמא של מפעילה כבר שמעתי כל כך הרבה פעמים את אשר כתוב בכתבה. מה שברצוני להוסיף זה, שלצערנו ההורים רוב הדברים הכתובים בכתבה נכונים ועצוב לדעת שכך הדבר.
    המפעילות\\הלוחמות הגיעו לתפקיד זה מרצון לשרת בתפקיד משמעותי,בלי פינוקים ובלי תרוצים והן עושות את תפקיד על הצד הטוב ביותר ובגאווה ולכן עליהן לקבל את היחס המגיע להן כמו שמקבלים כל יחידות הלוחמים בצה''ל משמע, תזונה נכונה ומסודרת, שעות שינה סבירות, הערכה ומשכורת של לוחמות.
    אני גאה מאוד בילדתי וחברותיה וכך גם כל חייל שמגיע לאימונים בהדרכתן ומן הראוי שצה''ל יעריך, ידאג ויתייחס אליהן ברמה שהן ראויות לה.
    יישר כח לוחמות יקרות שלנו.

  • 59.

    ביטול התפקיד של קצינת חן יחידתית היה שגיאה גדולה (ל''ת)

    קצינה בדימוס, 13/06/11 05:42

    • במקום זה חידשו תפקיד רב יחידתי.. (ל''ת)

      קצין דתי מישיבת הסדר, 13/06/11 12:20

  • 58.

    התנדבות

    אולי, 13/06/11 02:31

    אולי בנות יקרות תשקולנה מחדש את ענין התנדסותכןלקרבי?
    בעיות הגיינה עקב נהיגה זהו דבר שלא קיים אצל המין הגברי החזק והיפה אז אנא מכן בנות יקרות שימרו על המולדת בתפקידי משרד נהגות בוס עובדות מטבח ועוד היד נטויה

    • אמא גאה של מפעילת האמר

      רוני, 13/06/11 14:39

      כאמא גאה של מפעילת האמר ברצוני לומר שתגובתך המעליבה משהו והמצביעה על דעותיך הפרימיטיביות, השובניסטיות והעלובות... ברצוני להעיר אותך אל תוך מציאות של שנות ה-2000 המאוחרות בהן נשים מבצעות מזמן את תפקידיו של המין ''הגברי החזק והיפה'' עאלק... ובצורה הטובה ביותר שאפשר... הן באויר, הן בים והן ביבשה... לך תישן עוד שנות אלפיים נוספות ותתעורררררר...
      מי ששומרות על המולדת ואינן מקטרות הן אלה בנותינו היקרות... עד כה נשמע רק הקול הגברי המקטר ומתלונן...ומשנפתח צוהר קטן של בקשות לשיפור והתייחסות... ההנהגה הצבאית מתעלמת, משקרת ומתנקרת... מוטב שתשתוק עוד אלפיים שנה כדי שלא נשמע קולך שוב...
      לגופו של עניין, הבנות שלנו עושות תפקיד נכבד שלא יסולא בפז... סובלות בשקט וכדאי היה לו רק משום כך, להתייחס לטענותיהן ולנסות ולשפר... אני פונה להנהגה הצבאית שלנו לשבת ולהקשיב לבנות ולנסות לשפר תנאים בהתאם...

    • חוצפן

      מפעילה, 16/06/11 21:11

      לך תהיה אתה פקידה נהגת בוס או עובד מטבח יא שוביניסט

  • 57.

    זה ממש מעניין שכל הגברים קופצים פה בראש

    מפעילה זה אופי!, 12/06/11 21:44

    כי לפי מיטב ידיעתי גברים היו פעם בתפקיד שלנו ו...אממ...הוצאו ממנו.ויש לזה סיבה. אי אפשר לסמוך עליכם לעשות עבודה כמו שלנו,להיות מפעילה זה אופי-אחרי כמה זמן בתפקיד את מבינה שאין לך למה להתלונן כי שומדבר לא ישתנה,זה תפקיד נדיר ופשוט צריך לשמוח שהתמזל מזלך לשרת בו.כי הוא פשוט הופך את כל שאר הדברים בחיים לקלים מאוד לביצוע :).אז בנות,כל הכבוד לכן,תחשקו שיניים ותיהנו כי באמת שיש הרבה ממה!.ולכל הגברים-טנקים משוריינים הולמים אתכם יותר,ככה רק אתם שומעים את עצמכם כשאתם מדברים.

  • 56.

    לכל המזלזלים למינהם

    רותם, 12/06/11 21:07

    זה שצריך להתאמן לחרום ולוחמים לפעמים מתאמנים לכך, לא אומר שהמפעילות שהאמון הוא כל עבודתן צריכות להעביר שנתיים שלמות, כאשר הפניות שלהן מבוטלות בגלל חוסר סד''כ, הרופאים בבסיס אומרים להם בפנים שהם לא יכולים לתת להם מנוחה שהן צריכות בגלל בעיה רפואית בגלל שלא יהיה מספיק בנות לאימון.... אני לא יודעת מה איתכם אבל לנהוג 24 שעות ברצף (דבר שיצא לי בתפקיד) בלי לקבל אוכל... זה לא תנאים.... ואכן מדובר בתופעה ולא באירוע מסויים.....

  • 55.

    שקר שלישי השבוע של דובר צה''ל - משהו מטריד מאוד קורה

    דורון, 12/06/11 20:54

    דובר צה,ל לא מפסיק לשקר
    א. בנושא התצפיתניות
    ב. בנושא הכתבה על ההומאים ששודרה בערוץ 10
    ג. עכשיו

    יש מקום לבדק בית מהיר

    • תפקידו של דובר צהל הוא להיות עלה התאנה של האידיוטים בצהל

      אזרח לשעבר, 13/06/11 11:03

      ויש הרבה

  • 54.

    לכל יפי הנפש למיניהן שלום רב

    אדוה- מפעילת האמר לשעבר, 12/06/11 20:48

    מאכזב אך לא מפתיע שבחרתם לקחת את הצד הקל בסיפור ולהגיד שהבנות מתלוננות והן לא בסדר. אך אני רוצה להפנות את האצבע המאשימה לגוף שמפחדים להאשים- צהל, על כך שהוא מעמיד את אותן בנות במצבים בלתי אפשריים.

    בתור מפעילת האמר לשעבר אני לא יכולה שלא לתהות מה היה קורה אם הייתי נרדמת על ההגה לאחר לילה ללא שינה. זה ממש נס שעוד לא קרה אסון, כאשר מפעילות ההאמר הן האחראיות הבלעדיות על חיי החיילים שנבחרו להיות איתן באותו האמר.
    שיקום המילואימניק שיסכים לנסוע עם מפעילת האמר שישנה בקושי שעתיים בלילה וצריכה לנהוג
    שעות רבות וארוכות. עליה להישאר עירנית, לשים לב לתנאי הדרך הקשים, כל זאת כששדה הראיה שלה מוגבל ומסורבל מאוד.
    באופן אישי כבר הפסקתי לספור את הפעמים בהם כמעט התדרדרתי לתהום בגלל חוסר תשומת לב.

    אם הייתי מבינה אז מה שאני יודעת היום, הייתי מקימה קול צעקה. אני, בתור חיילת בת 19 הייתי אחראית על חייהם של עוד 3 חיילים שדרכיהם נקרו אל ההאמר בו נהגתי.
    אם חס וחלילה היה קורה משהו- הבלעדיות על האשמה הייתה נופלת על כתפיי הצעירות.
    האחריות היא של צהל- לדאוג לחיילותיו שמשרתות בנאמנות ובתנאים לא פשוטים!

    • מה ההבדל בינך לבין חייל נהג האמר. שלא ישן מספיק שעות ? (ל''ת)

      סווטלנה, 13/06/11 12:18

      • פרה-פרה

        אדוה- מפעילת האמר לשעבר, 13/06/11 15:29

        אין צורך להצדיק מחדל אחד באחר..

  • 53.

    ישראל 2011 עדיין מפלה נשים בכל תחום גם בצבא וגם (ל''ת)

    ברחוב, עצוב., 12/06/11 20:46

  • 52.

    יחס משפיל ומזלזל גם אחרי השיחרור

    יעקב, 12/06/11 20:38

    ...הצבא מתעלם מפגיעות גב ומנפנף אותן בזילזול!
    ביתי סיפרה שנהגה מתוך שינה. הכל אמת בכתבה.

  • 51.

    כואב הלב לשמוע שכך החיילות מרגישות בצבא..

    ה, 12/06/11 19:59

    באמת בושה וחרפה שהצבא לא מטפל בשורש הבעיה שהוא הסגל.(מה שהיה לפני 10 שנים נשאר אותו דבר, זו השפלה) גרוע מאוד. גם ביתי היא מפעילת האמר קרבי ובאמת לא מקטרת אבל יש גם רגעי שבירה שהם בלתי נסבלים.כמו הפניות רפואיות....שאת זה הן לא מקבלות.
    אני מכירה חלק די גדול מהחיילות ביחידה הזו שהן ''מלח הארץ'' שהגיעו ליחידה הזו מתוך רצון לתרום למען המולדת. מגיע להם יחס הוגן וכבוד על העבודה הקדושה שהן עושות.ולא יחס כזה משפיל... מה שמענין שבמהלך השירות של ביתי התחלפו כבר כמה קצינות והכל נשאר אותו הדבר... גרוע ביותר.
    אם הדרגים הבכירים ביותר בצבא לא יתערבו בנושא של היחידה הזו הדברים לא ישתנו עוד הרבה שנים. וחבל... כי בצורה כזו השירות הופך לבלתי נסבל במקום להינות ממנו.
    ולחיילות האמיצות חיזקו ואימצו...

  • 50.

    צבא זה לא פיקניק ....בתנאי מלחמה אמיתים ישנים פחות וצריך להתאמן לכך .. (ל''ת)

    סא'ל שריון בדימוס, 12/06/11 19:37

    • למה אכלתי אמא?!?!

      מפעילה בהווה, 12/06/11 20:56

      אבל אני לא התגייסתי כדי להיות לוחמת..ולכן אני לא צריכה להתכונן לתנאי מלחמה.!!ולכן יש לדאוג לתנאים בסיסיים שאנו צריכות לקבל כנשים!!

      • זיבולי שכל .... מלחמה אמיתית היא לא בית הבראה גם לא לחיילות (ל''ת)

        תגובה למפעילה מפונקת, 13/06/11 12:16

      • את צודקת רק אם את מדברת על תנאי היגיינה חודשית ! (ל''ת)

        תגובה למפעילה מפונקת, 13/06/11 12:22

    • תבינו שאנחנו לא לוחמותת

      מפעילה, 17/06/11 08:31

      אבל נכון שאני לא לוחמתתתתתמע

  • 49.

    יש לאפשר לחיילות ולחיילים לישון ככתוב בפקודות.

    לא ישן בשקט, 12/06/11 19:19

    מזכיר את השטויות שעשו בשנות ה50 עם ''משמעת המים'' שגרמה לקרבנות מיותרים.

    • פקודות נכתבו בדם!ולכן צריך למלא אחריהן!! (ל''ת)

      מפעילה בהווה, 12/06/11 20:57

  • 48.

    עד לתאונה הבאה שיכולה להימנע (ל''ת)

    דן ה, 12/06/11 19:05

  • 47.

    בעיות לנהגות האמר בצאלים

    יהודה מימון, 12/06/11 18:50

    אני מתייחס לכתוב ואין לי נתונים מהצד השני. אבל יש מפקדים בצה''ל ! יש מ פ ק ד בצאלים ! ויש פקודות מטכ''ל ! אם יש כשל בצאלים ובכל מקום אחר בצה''ל, ויתברר זאת לאחר בדיקה ! אז צריך לעוף מי שאחראי! ובכל מקרה , צריך מידית לעבוד לפי הפקודות, עוד לפני ברור על מה שהיה ! אגב שמעת כבר מכמה חיילים שהגישה לרופא, היא קשה והמפקדים קובעים לפי המצב החשוב להם בשטח !

  • 46.

    כאב לקצין צה''ל בשירות חובה , אני חייב להודות שחוסר בשעות שינה ...

    יושקו, 12/06/11 18:03

    ..לכל המשרתים בקרבי , גברים ונשים כאחד ,מסתבר ,הינה תופעה רווחת בעלת השלכות קשות משום מה , בעיה חמורה זאת לא זוכה להתייחסות ראויה של הפיקוד הבכיר.
    ואני מתכוון לתופעה שאיננה מתחייבת בזמני שגרה.
    כדאי לתקן את אופן ההתיחסות לבעיה , ומהר.

  • 45.

    כן אני חיילת מפונקת ותקפצו לי!

    מפעילת האמר לשעבר, 12/06/11 17:57

    מרתיח לקרוא ששום דבר לא השתנה אחרי 10 שנים בבסיס המחורבן הזה, ועוד יותר מרתיח לקרוא תגובות של אנשים שחושבים שאם הם היו בתרגיל אחד עם המפעילות אז הם פיצחו את האטום.
    אז חברים יקרים/ מילואימניקים מזדמנים או סתם שוביניסטים בורים, כן אנחנו נשים ואנחנו מתבכיינות.
    לא כיף לנו לשבש לעצמנו את כל המערכות בגוף בגלל שהתפקיד מצריך מאיתנו ללכת לישון מתי שצריך (וזה יכול להיות בכל שעה ביום) גם אם מדובר ב7 שעות מטכ''ליות. אגב לרוב בתרגילים ארוכים אפשר רק לחלום על ה7 שעות האלו! וכן אנחנו ישנות מלא בשטח עם האמר מונע וארמברקס שתקוע בצלעות (חוויה מומלצת בפני עצמה) ואנחנו עושות את זה כי פשוט לפני זה ישנו מצויין את ה7 שעות המטכ''ליות. וכן אצלנו שבוע שטח נמשך שנתיים רצופות הכולל דלקות בדרכי השתן בגלל בזבוז הזמן על עליה לבסיס פעם ב3 ימים למקלחת, וגם בכלל אין לנו פריצות דיסק לכל החיים בגלל הכיסא הסופר אורטופדי בהאמר באותו שבוע שטח (הנמשך שנתיים) והתזונה שלנו מלאה ומאוזנת שגורמת לכם לקרוא לנו האמרים (כי זה נורא בריא לאכול כל יום בשטח לחם לבן וגבינה) ולא כוסיות בנות 19 לשטוף בהן את העיניים כי האמר יש בבית- האישה!

    • הקטע המצחיק הוא

      49, 13/06/11 11:25

      שדובר צה''ל מרשה לעצמו לומר שכל ''הליקויים והפגמים בתנאי השירות תוקנו מיידית''
      אני עודני מפעילה,אני רואה כתבות משנת 2005,2006,2007 כל אחת נוסח שונה אך אותו רעיון,ויכולה לומר לך בפה מלא ששום דבר לא השתנה. הכעס עובר בין הקמהקים בירושה עם השרוכים שאנחנו עובדות קשה מאוד בשבילם.
      אני כבר איבדתי את הנקודת התחלה שלי.למה התחלתי בתפקיד הזה.

  • 44.

    תגובת דובר צה''ל מוכיחה כי מדובר בפשע מטוייח. מספיק לטייח. לפתור את (ל''ת)

    הבעיה לפני התרחשות אסון. מתי המוח יעבוד גם בצה''ל?, 12/06/11 17:08

  • 43.

    מתלהבות מטיולי ג'יפים , בנות ישראל הקדושות לא בצבא (ל''ת)

    ג'יפ ברמה, 12/06/11 16:32

  • 42.

    גם אני הייתי שם קמהק 15

    מפעילת האמר לשעבר, 12/06/11 16:14

    לא יאומן שעוד מאז עדיין המצב לא השתנה מה שקורה בצאלים לא ניתן לתאר בכתבה אחת
    מדובר במחדלים !!
    היחס אל מפעילות ההאמר בסדיר הוא ממש יחס מכפיר וההרגשה היא לאורך כל השירות כאילו עדיין לא סיימו טירונות.
    והיום 8 שנים אחרי שיחרורי עדיין עושה מילואים וחווה את אותם התנאים והיחס הגרוע.
    הם מומחים בלטייח דברים.מאז ומתמיד הסגל כ''כ גרוע כי אין מה לעשות זה מה שקורה שמדובר בפלוגה של בנות והמפקדות הן בנות גם כן.

    • like!!!!!

      מפעילה בהווה, 12/06/11 21:02

      כל כך עצוב לשמוע שלא השתנה כלום..
      ושסגל במקום לדאוג לחיילות שלו עסוק בלהפיל אותו,לבאס ולקיים מלחמות אגו ללא הפסקה!!

  • 41.

    מה שמקומם זה חוסר ההתקוממות

    טל, 12/06/11 15:42

    מה שמקומם זה חוסר ההתקוממות

    • זה כל העניין!! חיילים לא יכולים להתקומם נגד צה''ל!! (ל''ת)

      טל היקר, אתה ככל הנראה טרם גיוס., 12/06/11 18:19

  • 40.

    מספיק לבכות (ל''ת)

    אלכס, 12/06/11 14:37

  • 39.

    מה הבעיה ?? תחליפו לגברים (ל''ת)

    משה, 12/06/11 14:31

    • ישוביניסט!

      משה, 12/06/11 20:14

      אולי תחליפו לחרדים?????..שגם הם יתרמו מעט למדינה

  • 38.

    בושה לצבא שמתיחס כך לבנותיו במקום לפנק אותן!

    לוחם קרבי לשעבר, 12/06/11 13:46

    נהפוך הוא צריך לפנק את כל החיילות שמשרתות בצהל.
    הגיע הזמן שגם החרדים האוכלי חינם יתחילו לשאת בעול של שמירה על המדינה.
    החרדיים יכולים להתפלל וללמוד כאוות נפשם בישיבות.
    אך קודם כל תשרתו את כל השלוש שנים בשרות חובה
    למען מדינת ישראל.
    תקציבים רק לישיבות של בוגרי צהל.

  • 37.

    חסרים נתונים

    פלוני, 12/06/11 13:42

    מי שמתלונן בלי לתת נתונים לא מאפשר תגובה או תיקון ראויים למצב.

  • 36.

    ל-30

    מוטי, 12/06/11 13:41

    אני לא יודע היכן היית בצבא אם בכלל, זה מאוד נוח לתקוף כשאתה יושב בחדר ממוזג וישן את כמות השעות הדרושה לך. הבנות ביחידה עושות עבודת קודש, נקרעות, לא מקטרות, לא מקבלות אפשרות להגיע לרופא מיד כאשר הן צריכות ונאלצות לחכות לפעמים חודשים אז איך אתה מעז להגיד שזה לא תיכון ושהן בכיניות, באיזה זכות ?, לך תתחלף איתן ל-24 שעות ונראה אותך מבקר אותן, חצוף.

  • 35.

    לקורא מהצד לא ברור אם אתן במקום מתאים לקרבי (ל''ת)

    האמת, 12/06/11 13:36

  • 34.

    ניסיון עם נהגות.

    אריאל, 12/06/11 13:24

    באחד הקווים שלי במילואים היו לנו נהגות. היו איתן בעיות כל בקו (בעיות שלא היו עולות עם נהגים). הנהגות היו מסרבות למלא דלק (תפקיד של נהג) מכניסות רדיו לג'יפ (אסור) ובכלל מצפות שהכללים לגביהן יהיו אחרים. לדעתי, הפמיניזם יורה לעצמו ברגל בכך שהוא רואה בפסגת השאיפות של אישה תפקידים גבריים. אם יש ספק שתפקידים קרביים הם גבריים - אנא קראו את הכתבה ונסו לדמיין איך הייתה התגובה לו במקום נהגות היו נהגים...

    • מפעילה!!!

      מאיה, 13/06/11 11:15

      כנראה לא ברור לך מהכתבה שאנחנו ממש לא נהגות בקו אלא מפעילות האמר קרבי. מי שלא יודע על מה הוא מדבר רצוי שישמור את דעותיו לעצמו

      • או שיחפש בגוגל

        י, 14/06/11 20:48

        !

  • 33.

    מכיר אחת שעושה את זה במילואים

    שי, 12/06/11 13:15

    ואומרת שמתייחסים אליהן אותו דבר בדיוק כמו שהתייחסו בסדיר, זלזול, התעללות נפשית.
    והן קבוצה של 5-6 בנות ממשיכות לבוא גם כי הן אוהבות את המדינה, וגם כי אחת הוציאה פטור והצבא שלח אליה הבייתה אנשים שיעקבו אחריה. אז תעשו לי טובה, אין לי ספק הקל שבקלים שכל מה שנאמר בכתבה אמת.

  • 32.

    למפעילות,

    יואב, 12/06/11 12:35

    אתן אדירות. עובדות קשה ומקצועניות. זכיתי להתאמן איתכן מספר פעמים בקורס קצינים וקורס מ''פים, ראיתי אתכן משקיעות באימון שלנו, ומעולם לא שמעתי מישהי ממכן מתלוננת.
    אנא אל תתיחסו לתגובות של שוביניסטים או סתם מטומטמים.
    תודה רבה, בשמי ובשם לוחמי.

    • כל הכבוד לחיילות האמיצות. שוברים אתכן, אך אתן אל תישברו.

      גאה בכן , בנות, ומצטרפת לברכות מאת יואב., 12/06/11 18:35

      לפני כ- 30 שנים שירתתי בתפקיד הגברי היחידי שהיה אז לבנות. ואח''כ גם באזרחות.
      בצבא כמו גם באזרחות גברים לא אוהבים נשים במקצועות שנחשבו לגבריים באותו הזמן.
      (גם נשים לא אוהבות נשים במקצועות שנחשבים לגבריים באותו הזמן).
      כך אז, כך גם היום, המאבק הוא מתמיד ולכן אסור להישבר. רק לפעמים.
      אין דבר כזה מקצוע גברי.
      לכל מקצוע יש כל הצדדים ולכן יכול להיעשות ע''י כל אדם ללא הבדל מין (דת גזע וכו'), וכל אחד תורם למקצוע ממהותו.

    • תודה בשם כל המפעילות

      מפעילה בהווה, 13/06/11 23:09

      תודה רבה על הערכה הרבה :)
      ולגבי התלונות -הם נכונות לגמרי פשוט בטח התאמנת בתרגילים גדולים וחשובים כמו קורס מ''פים מבליגים על הכל בכל מקרה נקווה שהכל יסתדר ויטפלו בכל הבעיות
      שוב תודה על הערכה והלוואי ונזכה לעוד תגובות כמו שלך ולהערכה כזו.

  • 31.

    אתן אמיצות חיזקו ואימצו למרות זאת.

    י. יהוד, 12/06/11 12:34

    יש לי בת שמשרתת שם ואני גאה בה מאוד היא קרבית אמיתית אינה מפונקת כלל נהפוך הוא, התנאים שם הם בהחלט בלתי נסבלים. היחס אכן משפיל. האוכל מתחת לכל ביקורת אני מציידת את בתי באוכל מהבית.ובכלל לראות רופא זה בלתי אפשרי , בקושי נמצא בכלל והטיפול רע מאוד, בתי מחכה להפנייה כבר כחודשיים לבדיקה מסויימת.
    זילזול בחיי אדם ממש.הגורמים הרלוונטים חייבים להתערב ולתת את הדין ולמצותו. לא להזניח את הבנות כולן איכותיות.
    אני מאחלת לבנות תהיינה אמיצות והציגו כל תלונה חשפו הכללללללל. אתן נהדרות חיזקו ואימצו.

  • 30.

    שבוע שעבר גם היתה כתבה בסגנון..זה נהיה טרנד לבכות? זה צבא לא תיכון (ל''ת)

    ב, 12/06/11 12:27

    • ב., כמה שאת/ה גיבור/ה (ל''ת)

      יוסוף, 12/06/11 13:09

  • 29.

    בשביל הצבא חייל הוא גוש בשר שאפשר לטחון חופשי 3 שנים (ל''ת)

    קובי, 12/06/11 12:20

  • 28.

    אם זה באמת כך אז מצבו של צהל בכי רע (ל''ת)

    פקק תנועה , 12/06/11 12:15

  • 27.

    הרבה כבוד לילדות הנוהגות כמו גם למדריכות בבהדים.

    יעקב, 12/06/11 12:12

    נהגות היא מלאכה שאסור לגמגם בה.
    מי שעברה את הקורס בהצלחה היא עשר.
    רק מי שיש לה סיפוק מעיסוקה נשארת בתפקיד.

  • 26.

    שטויות

    מילואימניק, 12/06/11 12:07

    לפני שבוע חזרתי מאימון עם הבנות האלו. התרגיל הגדודי שלנו לקח לילה שלם. הנהגת אמרה שישנה 12 שעות לפני והיא הולכת לישון 12 שעות אחרי!!
    17 שעות זה תרגיל ממוצע, מה גם שהם מביאית מיטות לשטח וישנות חצי תרגיל.
    כשהיינו איתם בשטח ביקשנו מהם קצת לחם וגבינה כי זו ארוחת מלאכים בשטח!!!! ( לנו הייתה מנת קרב)
    זו חוצפה לבקש יותר כשאתה בשטח באמצע תרגיל בקרבי!!
    איפה כל הארגונים הפימניסטיים שיקומו נגד הבנות הללו. הרי הם נוסעות עם מילואימניקים- איל יכול להיות שמילואימניק בן 38 יכול וצעירה בת 19 לא?

    • אני אסביר מילואימניק יקר.... (ל''ת)

      ליאור, 12/06/11 15:44

    • שטויות

      מוטי, 12/06/11 16:02

      אתה כזה חכם בא ל-24 שעות ואולי לשבוע ואוכל מנות קרב, הבנות נמצאות שם כמעט שנתיים ואוכלות לחם וגבינה כמעט כל יום, נראה לך שזה בסדר? למה אי אפשר לספק להן אוכל חם לשטח הרי הן נמצאות שם כל יום, אתם המתאמנים חוזרים הבייתה ומתפעלים מזה שהן אוכלות לחם וגבינה ''ארוחת מלכים של ממש''
      ובנוגע לשעות השינה, אולי חיילת מסויימת ישנה 12 שעות אבל זה יוצא מהכלל, הן מקבלות 7 שעות שינה בפקודה אבל אף פעם זה לא ממש 7 שעות, כאשר הן מתחילות את שעות השינה בצהריים ויש רעש במגורים הן לא ממש ישנות 7 שעות. לפני שאת מבקר תבדוק את הפרטים ואל תבלבל את המוח בשטויות
      כל הכבוד לבנות, עבודה חשובה שחבל שלא כולם מעריכים

    • תודה למפרגנים ובושה לכל המילואימניקים השוביניסטים כאן.

      מפעילת האמר שברחה מהתפקיד, 12/06/11 17:45

      מילואימניק יקר,
      קודם כל אני מברכת אותך על זה שנפלת על בחורה שישנה ''מלא'' שעות ואכלה ארוחת מלכים! מזל טוב- חייך ניצלו.
      תחשוב מה היה קורה אם היית נופל על בחורה כמוני (שעשתה את התפקיד לפני 9 שנים ונראה שדבר לא השתנה) שלא ישנה ''מלא'' לפני, ופיתחה הפרעות שינה ואי סבילות לחום וקור, וירדה 15 קילו בגלל התת תנאים ושמחשבות כמו לדרדר את ההאמר על כל מתאמניו לתהום אקראי רק כדי שיחזירו אותה לבסיס ו''ישללו זכויות'' נהיגה לאיזו תקופה? אני נוטה להאמין שאז לא היית כל כך מבסוט על שבוע השטח שאתה עושה פעם בשנה ומבסוט על עצמך אש כי ברחת מהאישה והילדים אל ילדה בת 19.
      אז תתחדש על המידע, אלו מחשבות ובעיות רפואיות שמלוות כל ילדה שבאה בשיא המוטיבציה להיות קרבית, אחרי 3 חודשים בתפקיד, אגב הבעיות הרפואיות לא נעלמות ולעיתים מלוות אותנו גם 10 שנים אחרי.
      אז אני בטוחה שזה כיף גדול להתפנק על לחם וגבינה בשטח אבל אולי תחשוב מה היה קורה אם זו הייתה הבת שלך שמתפנקת כך בשטח עם 4 גברברים חרמנים כשאין לה מקום נורמלי להשתין בו אפילו שלא לדבר על רחצה אינטימית בסיסית, שינה או אוכל!

    • ..

      ....., 14/06/11 11:39

      א5תה חוצפן נראה אם הבת שלך הייתה משרתת התפקיד הזה היית אומר את אותו הדבר..

    • ל-26

      מפעילה בהווה, 16/06/11 21:17

      אני זוכרת בדיוק את התרג''ד שהיינו בו וחוץ מי זה המפעילות לא ישנו 12 שעות לפני תחילת התרגיל אנחנו מקבלות רק 7 שעות שינה מטכל''י אחרי שכל השבוע אנחנו עובדות נונ סטופ בטפשים וסידורי משטח מטורפים וגם לאחר התרגיל עוד דורשים מאיתנו לחזור לסידור משטח לתרגיל הבא אז בבקשה קצת כבוד!!!! ולגבי האוכל רק שתדע שזה הגיע רק לאחרונה לפני הצידניות היינו מקבלות בדיוק כמוך מנת קרב מסריחה

  • 25.

    יש לבדוק מי דחף את הדרישה לשוויון בין המינים בצבא

    רון הכחול, 12/06/11 11:53

    תגלו שמדובר בארגוני שמאל שלא השוויון גרידא עמד לנגד עיניהם, אלא החלשתו של צה''ל.
    יוחזרו הנשים להכנת קפה ותה למפקדים בעורף, והתפקידים הקשים - לגברים, שמסוגלים לבצע אותם.

    • וואו רון, אתה כזה טיפש. (ל''ת)

      שי, 12/06/11 13:11

  • 24.

    מס' 9 צודק, אבל...

    נוב, 12/06/11 11:42

    נכון שכל מי ששירת כלוחם ישן מעט, אכל גרוע וסבל מבעיות היגיינה קשות (אני עדיין זוכר את הצרחות בערב עת הפונגי-צרח נשפך כמים על השפשפות), אבל... כמי שמתאמן שם די הרבה, עומס האימונים בשנים האחרונות גדל מאוד, וכל יחידה שמגיעה לוקחת האימון לקצה, מה שמותיר מילואימניקים ממוטטים שחוזרים אחרי שבוע לחיים רגילים, ואת הבנות הללו לאותו סיוט שבוע אחרי.
    אגב, בזכות ההקפדה על שעות שינה שלהן, זוכים חלק מהמילואימניקים למנוחה מסויימת.

  • 23.

    נראה לי שהם עושים להם בכוונה שיתייאשו, כי נהגים מסתלבטים כל היום!

    אחר כך יבכו שאין להם מספיק חיילים, 12/06/11 11:40

    מזמן הפסקתי ללכת למילואים אבל ממה שאני זוכר הנהגים אלה החבר'ה שעושים הכי פחות ורוב היום עסוקים בלשחק ששבש ולהרים את המכנסיים הקצרים..אז איך קורה שפתאום כאשר מדובר בנהגות מפילים עליהם הכל?
    להזכיר לכולם לא חסרים נהגים ונהגות זה המקצוע הכי מאויש בצבא , לכן המסקנה שלי שהמפקדים מעדיפים שלא יהיו נהגות אז מטרטרים אותן שייתייאשו ויעזבו !
    אגב גם לחרדים עשו בעיות דומות כדי שיעזבו ולא עשו שום מאמץ לבוא לקראתם !

    • .....

      ...., 02/07/11 16:46

      יאוו אתה מזה טועה בכל מה שאתה אומר!
      קודם כל חסרים כ-30% נהגים מהכמות שצריך בצה''ל!
      ודבר שני הכתבה מדברת על מפעילות האמר קרבי! לא על נהגות! יש הבדל עצוווום!

      פעם הבאה שאתה מרשה לעצמך להגיד משהו תבדוק את השטויות שאתה אומר ואז תגיב...

  • 22.

    בעד נשים בצה''ל

    טל, 12/06/11 11:31

    בניגוד לתגובות חסרות כל תבונה שנרשמו כאן אני דווקא בעד נשים בצבא. חברים תתעוררו אתם בשנות האלפיים. גם אני הייתי קרבי ביחידה מובחרת ואני בטוח שהשירות שלי היה הרבה יותר קשה מכל הגברים המאצ'ואים שהגיבו לכתבה זו. החיילות עשו בחכמה שהן הוציאו לאור את אשר קורה בבסיס וטוב לתקן את הדברים מוקדם לפני שהייתה מתרחשת תאונה שבה היו נהרגים חיילים ועל מה.
    אז לכל אלו שחושבים שהבנות הן מפונקות או בכייניות תפסיקו לשחק אותה גברים אני בטוח שכל אחד ואחד מכם בכה בבאקום כשהתגייסתם ורק ייחלתם לרגע בו תהפכו לג'ובניקים. אז אל תשחקו אותה. אתם שובינסטים חסרי כל בינה והגיע הזמן שתסתכלו על לוח השנה. נשים הן טייסות וקרביות והן עושות הכול לא פחות טוב מהגברים. ואת זה אני אומר כגבר.

    • אתן תותחיות שימרו על עצמכן

      י. ע, 12/06/11 12:31

      יפה כתבת.
      יש לי בת שמשרתת שם ואני גאה בה מאוד היא קרבית אמיתית אינה מפונקת כלל נהפוך הוא, התנאים שם הם בהחלט בלתי נסבלים. היחס אכן משפיל. האוכל מתחת לכל ביקורת אני מציידת את בתי באוכל מהבית.ובכלל לראות רופא זה בלתי אפשרי , בקושי נמצא בכלל והטיפול רע מאוד, בתי מחכה להפנייה כבר כחודשיים לבדיקה מסויימת.
      זילזול בחיי אדם ממש.
      אני מאחלת לבנות תהיינה אמיצות והציגו כל תלונה חשפו הכללללללל. אתן נהדרות חיזקו ואימצו.

  • 21.

    דור בכיין!!! (ל''ת)

    רועי, 12/06/11 11:30

  • 20.

    לכל אלה....

    מפעילה בגאווה!!!, 12/06/11 11:30

    לכל אלה שמזלזלים פה ומלכלכים!!!
    קל לכם מאוד מאוד להגיד ולהגיב כמו שאתם מגיבים יש מצבים בחיים שעד שאתה לא שם אתה לא מבין...
    וכל מי שקרא את הכתבה הזאת לא מבין מזה להיות שם ולחוות את כל הנאמר...ויש דברים שלא נאמרו עוד.

    המפעילות עושות עבודת קודש למערך הלוחם! ואין הערכה ואין תגמול על כך. בפרט ובכלל...

    מפעילות האמר הקרבי, היישר כוח!!!
    תהיו חזקות!!!
    אתן תשתחררו וזה עדיין יישר כך, דברים לא משתנים בצה''ל!!!

  • 19.

    לכל המגיבים ''יודעי הדבר''

    קצין קרבי במילואים, 12/06/11 11:20

    אתם מוזמנים לרדת דרומה ולבלות יממה אחת עם החיילות האלה. העבודה שלהן הי פי כמה קשה יותר מעבודתם של חיילים קרביים.
    תחשבו על מצב בו הייתם צריכים לנהוג בכל יום כמות שעות שוות ערך לחציית מדינת ישראל מצפונה ועד דרומה ואף יותר מכך. האוכל שלכם יהיה לחם עם גבינה במקרה הטוב ומנות קרב במקרה היותר שכיח, הרכב שלכם - ג'יפ פתוח (בלי מזגן), תוואי השטח - עקלקל ומלא חול ואבק (שניכנס לכל חור אפשרי בגוף).
    ואז בלילה כשהייתם מגיעים מותשים לביתכם הייתם ישנים ארבע-חמש שעות וחוזרים בחזרה למסלול דומה ליום הקודם.
    וכמעט שכחתי מהדיסטנס עם המפקדים\\מפקדות, ההשפלות והיחס הלא הוגן.
    אז כל מי שחושב כאן שככה זה כשהולכים לקרבי- טועה.
    אני בספק אם קיימים חיילים קרביים שהיו מוכנים להתחלף עם אותן נהגות.

    • בקיצור,הן לא מתאימות לתפקיד !!! כל שאר הבבל''ת לא רלוונטי

      קרבי במיל', 12/06/11 14:02

      לשבץ אותן איפוא שההייגינה הנשית מאפשרת זאת

  • 18.

    ליקויים

    אבא, 12/06/11 11:13

    נדהמת לקרא את התגובות השוביניסטיות. גם חיילים שישנים שעתיים כל לילה בגלל פעילויות שונות מתקשים לתפקד. זה גם מסוכן, גם פוגע בחיילים וגם לא תקין. אין לתלונות כל קשר לפינוק אלא לזלזול בוטה בחיי אדם ובפקודות הצבא.

    • התכוונת לאמר, אמא (ל''ת)

      דודה, 12/06/11 16:13

  • 17.

    להיות מורעל על הצבא לא מחייב להיות אידיוט כמו מי שכתב כאן את (ל''ת)

    התגובות האלה, 12/06/11 11:07

  • 16.

    אכלו לי שתו לי לעגו לי

    dhk rubi, 12/06/11 10:58

    ח

  • 15.

    אפילו צבא סוריה פחות שוביניסטי

    מילואימניק, 12/06/11 10:54

    בנות, תתארגנו בשקט, וכאילו כל אחת בנפרד הגישו טופסי 55, עם העתק לnrg. הכל פתאום יתקתק.

    • חכם גדול

      מפעילה, 17/06/11 08:16

      אין טופס 55 בתפקיד הזה גאון

  • 14.

    אוי אוי אויייי (ל''ת)

    שרגא.ד, 12/06/11 10:53

  • 13.

    כחייל מילואים שמתאמן פעמיים בשנה עם בנות אלו הכתבה מגמתית

    עידו, 12/06/11 10:40

    פשוט גיבוב של שטויות...
    הייתי עם מעל 10 נהגות, ורק נהגת אחרת התלוננה והזכירה את מה שכתוב בכתבה, אציין שנהגת זו נזרקה מכל האמר שנהגה בו בגלל שלא הפסיקה להתבכיין ולא עשתה את התפקיד כמו שצריך
    , כמובן שגם אני ויתרתי עליה וביקשתי מחליפה ברגע הראשון שהזדמן.
    כל שאר הנהגות נהנו מהתפקיד, נהנו מהממסלולים, והיה להם רק דברים טובים להגיד (כמובן שגם קצת רכילויות רעות, אבל זה טבעי, אנחנו אנשים:))
    באשר לשעות השינה, אם היה זלזול כמו שכתוב בכתבה, היינו מבצעים כמות תרגילים כפולה, הדבר היחידי שמעקב לנו תרגילים הוא שעות השינה של הבנות\\מקלחות של הבנות (עליה לבסיס + מקלחת), מה שמיותר לציין, לנו אין...

    אכן הנהגות נרדמות על ההגה המון, כל עצירה (ויש הרבה עצירות של מעל רבע שעה בתרגיל) הן תופסות שינה טובה, מה שמאוד לגיטימי...

    בקיצור, לדעתי יש מאות חיילות בסדרי ועוד כמה אלפים במילואים, והכתב בחר להאימן ל כ5-10 חיילות בעייתיות...

    • חייל מילואים יקר

      מפעילת האמר, 12/06/11 12:30

      כחייל מילואים אולי נשכח מזכרונך כמה שירות הסדיר הינו מתיש ומעייף .

      אתה דוגמא טובה ביותר להצגת מראה כללית לגבי יחס המילואמינקים למפעילות . גם כאן ישנה בעיה חמורה לא פחות משאר הבעיות המוצגות הנ''ל .
      חיילי המילואים לרוב נוטים לזלזל במפעילות . רובם מגיעים במצב רוח סחבקי ונוטים להתבדח על חשבונן של המפעילות . לא פעם שמעתי הערות גזעניות מצד המילואמניקים . והרי ההסבר לתפועה זו הוא ברור - הם יכולים לעשות ככל העולה על רוחם , אינם מחוייבים לאף אחד .

      חבל שאתה סותר את אשר נאמר בכתבה ומלבה את היחס הכושל למפעילות . הרי מדובר גם בחיים שלך , 'התעפצות' הינה דבר מסוכן ביותר ואין משנה הנסיבות .

      בתור אחת ששירתה כמפעילת האמרים אני מתנגדת בתוקף לדברים שכתבת . כולן בלי יוצא מן הכלל סובלות לפחות פעם אחת מהירדמות על ההגה . אתה כנראה שמעת דברים טובים מהמפעילות כי לפעמים זה מייגע להתלונן וחשוב לשמור על המורל . על הרעל . אך מאחורי הקלעים כמו שנאמר בכתבה , קשה לנו מאוד .

      אהייה גסה וארשום -
      אל תתערב בדברים שאינך מבין אותם לעומק . הבורות הורגת .

      • מה שנקרא התבכיינות ברמות.... (ל''ת)

        manu, 12/06/11 14:56

    • ...

      ???, 12/06/11 19:49

      אני מזכירה לך שאתה בא לשבוע מילואים אז זה עוד איךשהוא בסדר לא להתקלח, אבל הנות משרתות שם שנתיים לא נראה לי שאפשר לא להתקלח שנתיים!

    • שעות שינה ומקלחות

      מפעילה, 17/06/11 14:27

      בקשר לשעות שינה אתה מדבר שטויות!
      רק השבוע בקורס מפ''ים ישנו בשטח בזמן שהמתאמנים שכבודם במקומם מונח הלכו לישון בצימרים לא רחוק משם... זאת ממש לא תלונה אבל בוא נבהיר כמה עובדות!!!

  • 12.

    הברירה - רק גברים

    אורי, 12/06/11 10:37

    עוד הוכחה שנשים לא יכולות לתפקד בתנאי שדה

  • 11.

    לא נהגות, מפעילות (ל''ת)

    חשוב מאוד לזכור, 12/06/11 10:23

  • 10.

    החיילות צודקות, יש להבטיח להן תנאים נאותים

    חייל קרבי, 12/06/11 10:14

    הצבא אינו מקום לחיילות ! ובוודאי לא בבסיס צאלים, ובוודאי לא כנהגות ! הטיפשות היא בדרישה לשיוויון- כאילו האשה שווה לגבר- ולא כך - ובצבא פי 100 !

    • תזכיר לנו מה חיילים עושים בצאלים?

      צאלים זה מקום מדכא גם בלי לעשות כלום, 12/06/11 12:00

      יומיים מחפשים למי הם שייכים ואח''כ בעיקר רוב הזמן מתבטלים עד שמתפנה זה וההוא בתכלס בפועל בצבא התאמצתי הכי פחות בחיים ביחס לאזרחות !
      ואני מדבר על תקופה בה לא היו מזגנים, אז חדל קשקשת ברשת... בחיילות האלה מישהו מתעלל בכוונה ויש להעמיד אותו לדין!

  • 9.

    הן מתארות בכתבה את הסיבות שמצדיקות את טענות השובניסטים.

    אייל, תל אביב-יפו, 12/06/11 10:07

    היינו בצבא. אכלנו את זה. את מי בכלל עניין נושא שעות השינה שלנו? תזונה ירודה? חחח. אוכלים את מה שיש. לא מתים מזה. צורך בפרטיות? סימן שהן במקום הלא נכון. אין דבר כזה בצבא. לא עומדות בלחץ הנפשי? עוד סיבה שהן לא אמורות להיות שם.

    אין בחילות הקרביים מקום לאנשים שלא מסוגלים לעמוד בלחץ. מי שלא מסוגל, שלא יהיה שם. הוא רק מסכן את עצמו ואת החברים שלו. כל ההתעקשות הזו להכניס נשים, מתוך עיקרון, לתפקידים שדורשים כוח פיזי רב, קשיחות ואמידות בקשיים מכל הסוגים, מתגלה כרעיון שפשט כאן את הרגל.

    • אוי נו

      שכחתי כבר שיש עוד שובינסטים בעולם, 12/06/11 17:22

      תעשה לי טובה ..
      המערכת בנויה בצורה כושלת . אם נניח היו מוסיפים עוד כוח אדם אני בטוחה שהיה ניתן לעמוד בלחץ .
      תנסה לנהוג במשך 14 שעות ברציפות על בסיס שבועי ונראה אותך מדבר .
      יפה לך כל המילים שכתבת , מילים של גבר גבר ..
      בנות יכולות לשרת בתפקידים כאלה . העיניין הוא שניצבים להם מכשולים שאין להם הצדקה ומפה מגיעה ההתמרמרות . הניסיון להכניס בנות לתפקידים קרביים הוא יפה וצריך לתת לו יד , לא לשים לו רגל .
      ועוד משהו ,
      התפקיד הזה לא דורש כוח פיזי רב וזה בכלל לא הנושא של הכתבה . הייתי ממליצה לך לקרוא שנית את הכתוב

    • החילות לא קרביות.

      צפוני, 12/06/11 19:36

      החילות משרתות בבה''ד. כמי שהיה בסדיר לפני יובל שנים ובמילואים עד לפני 20 שנה ידוע שתנאי השרות בבהדים הם הגרועים ביותר ץ לרות עשרות השנים שחלפו דבר לא השתנה . אם החילות משוכנעות שנגרם להן עוול הן יכולות לפנות לקצין הקבילות , או לפנות לחברי ועדת חוץ וביטחון. והכי טיוב לפנות לכרמלה

    • אם אתה לא יודע עדיף שלא תדבר

      מפעילה, 12/06/11 19:43

      א. התפקיד שלנו הוא לא קרבי! הוא לא מוגדר כקרבי ובטח שאין לנו משכות של קרבי!
      ב. כשהיחידה הוקמה היא הייתה יחידה של בנים הם פשוט לא הצליחו להתמודד עם התפקיד ולכן היום יש רק בנות שפיציות בתפקיד!

      • תגובה

        תגובה, 13/06/11 00:02

        צודקת!!!!!!!!!!!!!

    • כבר היו בנית בתפקיד הזה

      גילי, 24/06/11 17:33

      רק שתדע לך מר אייל שכבר היו בנים בתפקיד הזה והם פשוט לא שרדו בו..חלד יצאו להיות טבחים וחלק עבר להיות נהגי בוס... למה? כי הם לא עמדו בלחץ והתעצבנו ממה שקורה ביחידה הזאת!!... ורק לידעתך זה לא כל כך פשוט לצאת משם בתקופה שלי שהייתה לא מזמן היו לפחות 4 מקרים שבנות מרוב ייאוש ניסו לפגוע בעצמן נכנסו לנוהל התאבדות רק כי זאת הדרך היחידה לצאת משם ולעתים גם זה לא עזר!...

  • 8.

    חיילת שהיא מפונקת ולא יכולה להיות בקרבי שתצהיר בפניי המפקדים

    רוני, 12/06/11 10:04

    להיות נהגת על האמר חיילת צריכה המון מוטיבציה נכונות לעשות זאת אחת שלא מתאימה שתעשה עבודה פקידותית או משהו אחר במקום לקטר ולהתלונן.

    • אמא אני לא אוהבת את החוג הזה!!!

      מפעילות ממורמרות, 12/06/11 20:52

      כאילו שמישהו שואל אותנו..מכניסים לכאן בנות בכוח..גם בנות עם מחלות ופרופיל 64! את אף אחד זה לא מעניין העיקר שיהיה סד''כ.ואם למישהו יש ספק בעניין הכוחניות והזלזול מוזמן לפנות למור גרוס!

  • 7.

    ורופאים מנתחים אחרי 30 שעות

    דרגיל, 12/06/11 10:01

    הגיוני.

  • 6.

    מכירה חיילת שנוהגת על האמר ואין לה תלונות שמוזכרות בכתבה (ל''ת)

    רוני, 12/06/11 09:59

    • נעים מאוד עכשיו את מכירה שתיים

      מורן, 14/06/11 02:07

      ושתדעי שהכל נכון והכל אמת והם צודקות!
      אני לא יודעת מה את עשית וממש לא מעניין אבל המפעילות האלו הם תותחניות ונהדרות ובגדול זה תפקיד נהדר לכל בת שרוצה לעשות משהו שונה אבל יש דברים שלא עוברים איתם על סדר היום

  • 5.

    אני בטוחה שהמתלוננות הן חיילות להורים שמאלנים שעושים מזבוב פיל (ל''ת)

    אורלי, 12/06/11 09:57

    • האם את בת להורים המאושפזים באברבנל

      דעות ואמונות מסתירות אמת, 12/06/11 10:25

      אין את ממלאת את התפקיד שנתנו לך הוריך
      אור-לי ותגובתך דומה יותר לחושך-לי או פסכי-לי

      • באמת שאין קשר לדבריך!

        מפעילה לשעבר-ימנית!, 12/06/11 19:38

        מה הקשר לשמאלנים את לא מבינה כלום מהכתבה הזאת תאמיני לי!

    • משתמטת כנראה

      מאיה, 13/06/11 10:59

      אני בטוחה אורלי היקרה שאת לא תרמת את חלקך לצהל אפילו לא לרגע אז מה את יודעת על צבא בכלל?!

  • 4.

    נמאס לשמוע את החיילות מתלוננות!

    manu, 12/06/11 09:49

    לפני שבוע שמענו על התצפיתניות, עכשיו תורן של הנהגות.
    צבע זה לא מחנה קיץ, רציתן שוויון הזדמנויות עכשיו שקיבלתן אתן מתלוננות: קשה לי, כאוב לי וכו'.....

    • תגובה

      תגובה, 12/06/11 23:57

      בשבילך *צבא...
      ודבר שני תבוא תהיה שבוע אחד עם הבנות ואז ניראה מה תגיד. חצוף

  • 3.

    בנות בצבא..., (ל''ת)

    אין שם, 12/06/11 09:46

  • 2.

    למה נותנים בכלל לאשה לנהוג על כלי כזה!? בקושי על פיאט פונטו הן מסתדרות (ל''ת)

    א, 12/06/11 09:39

    • אתה אפס בוודאות (ל''ת)

      מיצי, 14/06/11 02:04

  • 1.

    נהגות

    jos, 12/06/11 09:33

    וכבר אמר החכם
    כל כבורה.....

    • החכם

      ז'וס, 12/06/11 14:12

      ואתה בטח מואזין רק לקול החזן.,