• 152.

    יהורם גאן

    אחת מהעם, 27/05/11 12:42

    ''מכות הלכתי בשבילך
    והסתכסכתי עם החוק,
    ואת אפילו לא חתמת לי על ערבות
    רק כל הזמן המשכת לצחוק.''
    בית מתוך השיר ''רוזה'' של יהורם גאון, מה אומר לכם.... ממש רמה גבוהה, מזכיר לי את מה שהילדים ביסודי היו אומרים
    יש שירים במוזיקה המזרחית שהרמה שלהם הרבה יותר גבוהה מהרמה של השיר הזה

  • 151.

    דברי יורם גאון על המוסיקה המזרחית

    אבנר ע., 22/03/11 16:13

    יורם גאון צודק בכל מילה. יש המון שירים ברמה נמוכה מאד,הגיע הזמן להפסיק להיפגע ולכנות כל דבר במילת הקסם של הבכיינים---גזענות.

  • 150.

    יש שירים ויש שירים

    רונן, 13/03/11 08:31

    כתימני גאה אוהב שירה,אני מבין ומזדהה אתו מאוד

  • 149.

    למי יש כבוד- לא לגאון

    דני, 12/03/11 23:01

    אולי פעם היה לך שיר לי מי יותר כבוד- אבל נראה שאת הכבוד השארת מאחור(ילדותך עברה בין הזמר המזרחי של שוק מחנה יהודה לשירי ארץ ישראל היפה אך הנך מוכיח כי הנך אדם ללא כבוד ''לטעות זו חולשה אנושית..לסלוח זו מעלה אלוהית''

  • 148.

    כל הכבוד

    אחד מכולם, 12/03/11 19:27

    אכן, קיימים שירים איכותיים בזמר המזרחי, אך אין להתעלם מן העובדה שקיים גם הרבה זבל.
    לא צריך לקפוץ ולהוציא את השד העדתי בכל פעם שמישהוא מעיר משהו על שיר מזרחי. מותר גם לומר שזה מכוער או קלוקל.

    • בגלל שנאת חינם ולגלוג לאחיינו המזרחים באה לנו הצרה רצח

      אסתר הודיה כהן, 12/03/11 23:27

      את תבדקי כמה שטויות שרים ואיזה מילים בוטאת יש בשירה הישראלית,אם אני לא טועה את היית שרת החינוך מטעם המערך,בש/ביל זה לא היהי חינוך,מי את שתשימי תג על המוזיקה המזרחית אתשמעת את כול השירים בטוח ?אישה אינטרסנטית שכמותך ,ומי שתומך בדעותייך,כול חייכם סגרתם את המוזיקה המזרחית בגאטו,אך היא פאצה כי העם רצה את שתלמדי לחנך את ילדי ישראל אני אתיחס לדיעות שלך,כהן אסתר

  • 147.

    אין כמו יוסי גיספן

    שמח, 12/03/11 17:26

    יודע לכתוב טקסטים ברמה גבוהה וגם פשוטים
    שזה הכי קשה נראה אתכם

  • 146.

    אביהו מדינה אתה גדול. עשית שירות ענק לעמיתיך.

    רותי נוריאלי, 12/03/11 16:43

    אי אפשר היה לנסח זאת טוב ממך. אתה פשוט גדול. אם יש מישהו שמגלם את איכות הטקסטים והמקורות עם המזרח אתה בליגה הנבחרת.
    זה כל כך מקסים שאתה לא נתפס לעלבון כאילו, אלא למהות של האמירה, שכל הבעייה היא אך ורק בדלות הטקסט, על האיכות הקולית המדהימה של זמרי המזרח אין שום ויכוח. יש מקום לכולם אך עם המון כבוד לשפה, ולעושר הלשוני.
    עלה והצלח בכל אשר אתה עושה ויוצר.

  • 145.

    אביהו מדינה ענק וגם יהורם גאון ובאמת יש שירים מזרחיים זבל מה לעשות

    רמי מתל אביב, 11/03/11 20:52

    יש זמרים מזרחים ששרים שירים יפים ויש זמרים ששרים זבל מה לעשות זו האמת

  • 144.

    כל הכבוד אביהו

    .., 11/03/11 17:28

    נמאס מהשירי זבל של הפרצים, דודו אהרון ושאר הכותבים ברמת גן טרום חובה.
    על מנת להציל את התרבות צריך להפסיק את הפוליטקלי קורקט ולהכריז בקול שפשוט נמאס לנו מהזבל הזה...

  • 143.

    גאון ואביהו ביטאו את תסכולם מרידתם מבימת הקונצנזוס! ותו לא!!!!!!! (ל''ת)

    ''יחי הדור החדש.יחי'' דודי פעיל חברתי., 11/03/11 12:06

  • 142.

    ההערות של יהורם אמיצות ואביהו אומר אשר על ליבו (ל''ת)

    TX1, 11/03/11 11:50

  • 141.

    100 פיזיקאים נגד איינשטיין

    מכלוף, 11/03/11 11:28

    100 פיזקאים נרתמו בראשית המאה הקודמת להוקיע את תורת היחסות של איינשטיין
    על כך השיב איינשטיין
    אילולא הייתי צודק אחד היה מספיק
    כך האשכנזים והמשכתכנזים....לא יעזור לכם!

  • 140.

    יהורם גאון צודק בכל מה שאמר..גם פח זבל הוא חלק מתרבות.מעטים מתקרבים. (ל''ת)

    רפאל., 11/03/11 11:28

  • 139.

    יהורם ''גאון''

    אילן, 11/03/11 10:57

    כאחד שהמוזיקה המזרחית וקזבלן הרימו אותו גבוה הוא כמו אחד שזורק אבן לבור ששתה ממנו עם כל הכבוד לקריירה המפוארת שלו מי שמך שופט לשפוט אם המוזיקה המזרחית טובה או לא אבל כמו שזה נראה 80 אחוז מהמדינה אוהת את המוזיקה הזאת אז תתנצל ותתבייש

  • 138.

    אלה המטורפים על הזמר המזרחי. רובם צ'חצ'חים ליכודניקים וכול הפריחות (ל''ת)

    וזה נכון., 11/03/11 10:53

    • נו עוד שמאלני מלא שנאה עצמית עד גועל (ל''ת)

      תל אביבי, 11/03/11 20:53

    • זה כולל את הצ'חצ'חים הליכודניקים משוק מחנה יהודה אוהדי בית''ר (ל''ת)

      גם זה נכון, 12/03/11 21:11

  • 137.

    אביהו ,יהורם גאון אולי צודק ,בטח שלא חכם ....

    עוזי, 11/03/11 10:30

    ''אל תיהיה צודק ,תיהיה חכם''

    גם אם יהורם גאון צודק לפי תפיסת עולמו וטעמו האישי והבנתו (הגדולה מאוד)בתחום המוסיקה.
    עדיין גאון צריך להיות חכם ,ולא לפגוע ולהעליב ולהכפיש אנשים אחרים ,רק מפני שהוא צודק.
    כל מי חושב שהצדק עם יהורם גאון ,שלא יצפה בערוץ 24 ,וכל פעם שמשדרים מוסיקה מזרחית והוא נמצא על הערוץ ,יעביר ערוץ יש היום המון ערוצים.מי שבטעות ברדין נמצא על רדיו לב המדינה ,או שומע שיר מזרחי בתחנה אחרת ,והוא חושב שהוא צודק וזו לא מוסיקה טובה ואיכותית ,שיחליף תחנה ,שיעבור לשמוע גל''צ שם בדרך כלל לא משדרים מוסיקה מיזרחית.
    אז במקום לפתוח פה באופן בוטה ומגעיל ,פשוט להעביר תחנה או ערוץ
    ותאזינו למה שאתם אוהבים .
    אני באופן אישי אין לי ביקורת ,על שום סוג של מוסיקה ,ואני שומע הכל,ומעביר ערוצים ותחנות בהתאם למה שאני רוצה להאזין באותו הרגע...
    העובדות מדברות על כך שבחתונות וארועים הקהל מצביע ברגליים על המוסיקה אותה הוא רוצה לשמוע

    • בגלל זה אני לא הולך לחתונות- פשוט גועל נפש

      הארי, 12/03/11 13:59

      רדידות וריקנות ואפשר לומר כן, הרבה טמטום שמוכרים חבורה של ערסים שלא גמרו בגרות וחיים את הרדידות ומעבירים אותה לכל האספסוף

  • 136.

    קנאי

    אופיר, 11/03/11 09:41

    מי ישמע רוזה רוזה זה שיר ברמב אינטלקטואלית גבוהה....מישהו אמר לו על זה משהו???

  • 135.

    ומי שם את מדינה כפטרונה של המוזיקה הישראלית?

    חד גדיא, 11/03/11 09:36

    סתם כך ( עקב דברי יהורם גאון ) נכנסתי ועיינתי בטקסטים של שירים שמבוצעים על ידי זמרים ישראליים ..או קיי ..אשכנזים.

    ושערות ראשי הלבינו באחת ..אני מציע לאביהו מדינה ויהורם גאון שיעיינו גם הם בטקסטים הללו..

    בכל סגנון מוזיקה יש שירים טובים, ויש שירים פחות טובים..

  • 134.

    אביהו הוא הדוגמא הטובה של הזמר המזרחי. (ל''ת)

    עינת, 11/03/11 09:04

  • 133.

    אביהו הוא דוגמה למוסיקה מזרחית מעולה! ישר כוחך! (ל''ת)

    ממני, 11/03/11 08:55

  • 132.

    אנשים לא קולטים שגיספן ושות' עושים הון מהטמטום והבורות שלהם

    טל, 11/03/11 08:13

    ומתיימרים לייצג את האיש הקטן. הם משאירים אותו למטהף בור ולא מתעמק. בדיוק כמו ש''ס

  • 131.

    שיר של אביהו בביצוע הגדול מכולם אבנר גדסי ....

    דניאל, 11/03/11 04:29

    יש לי נערה
    אבנר גדסי
    מילים ולחן: אביהו מדינה


    יש לי נערה קטנה, כה יפה ועדינה
    שערה זהוב גולש, ואישון עיניה אש
    היא איתי פתאום אינה, תרחף לעננה
    שואלת היא מתי ומה,
    ומה יהיה עם חלומה

    כל מה שאת חולמת, וכל שתבקשי
    את כל מה שאת עורגת, עורגת גם נפשי
    על כן חייכי אלי מלב,
    אותך אני אוהב

    לך אתפור שמלת כלולות, לך אנעים גם בלילות
    לך אהיה חומת מגן, גם כשאהיה זקן
    אכסך ברוח קר, את יותר מכל יקר
    יפה יותר מן היפות,
    טובה מכל האחרות

  • 130.

    יהורם גאון אתה צודק מאד

    נדין כהן, 11/03/11 02:22

    המוסיקה המזרחית פשוט גלשה יותר מדי. לא משמיעים שירים אחרים, רק סלסולים ושירים עם מילים שרצוי מאד שלא יושמעו ברדיו. ככל שיש יותר זמרים מזרחיים, השירים יואצים מן הפרופורציה. לפי דעתי צריך להשמיע גם מוסיקה הישראלית, גם כזו בשהיתה כאן לפני 20 שנים. יש מגוון רחב את מוסיקה ולא צריך להתביית רק על מזרחנות

  • 129.

    פני הדור כפני המוזיקה שלו.

    אין מה לעשות בנידון, 11/03/11 01:39

    המאזינים קובעים את הטעם וסוג המוזיקה שלה הם יאזינו. נקודה.

  • 128.

    yeoram

    yossi, 11/03/11 01:36

    114 you don't know what you are talking about Yeoram and Aviu have lots and lots of money. They happen to be right the languade of these singers sometimes is not correct.to number

  • 127.

    נו כן גם דקלון אמר אותם דברים פחות או יותר אולי בכל זאת יש אמת בדברי

    אברהם רינצקי, 11/03/11 01:19

    נו אם האריות של הזמר המזרחי לאיוצאים נגד יהורם גאון אז אוילי בכל זאת יש דברו בג'ו.
    הביקורת שלולמעשה התייחסה לתת ג'נר בתוך המוסיקה המיזרחית שזאת המזרחית הפופולארית ובפרט למוסיקה עם הטקסטים הסקסיסטים שובינסטים. אבל יש אחרים כמו אביהו מדינה שלמה בר דקלון תסכימו איתי שיש הבדל ולכך כיוון יהורם גאון אם כי הוא לא אמר זאת באופן מפורש.

  • 126.

    גם בזמר האשכנזי יש הרבה זבל תכתוב את זה יורם ... (ל''ת)

    יוסף, 11/03/11 01:11

  • 125.

    So true

    Ron, 11/03/11 01:00

    I miss the Oriental music that was at the time when Avihu Medina was a major figure in this type of music. Both the lyrics and the music were much much better

  • 124.

    פני השירים כפני הדור (ל''ת)

    הביטו בעצמכם במראה, 11/03/11 00:50

  • 123.

    הצטרפו אל קבוצת תמיכה ביהורם בפייסבוק! (ל''ת)

    חפשו אותנו ב''יהורם גאון אנחנו איתך'', 11/03/11 00:47

  • 122.

    הוא צודק בכל מילה ומילה שלו

    סיון, 11/03/11 00:44

    אמני המוזיקה המזרחית לא יכולים לחשוב על טקסט מתוחכם, עשיר ואיכותי. יש להם קושי ביכולת המילולית וביכולת התבטאות בשפה גבוהה - וזוהי עובדה, לא דעה. הם גוררים אחריהם נוער שלם אל תוך ביצה מעופשת ונותנים לדור הבא של המדינה לטבוע בה. המילים שהוא אמר עברו בראשנו יותר מפעם אחת והיו צריכות להישמע כבר לפני הרבה זמן, אבל עדיף מאוחר מלעולם לא.

  • 121.

    יהורם גאון צודק. נקודה

    אוהב מוזיקה מזרחית משובחת, 10/03/11 23:42

    יהורם גאון צודק. ולכל העלובים והרדודים שנעלבים, המוזיקה המזרחית של היום זו אכן זבל פסולת, אשפה. איפה דור הנפילים? זוהר ארגוב, אביהו מדינה, אלה שידעו לשיר ולהרטיט את הנשמה עם מילים יפות ותוכן, ומה שצמח מהם לצערנו זה זמרים עלובים כמו קובי פרץ, אייל גולן, שרית חדד העלובה (תלך כפרה עליי....נו באמת...).צודק יהורם גאון וצודק אביהו מדינה. אלה לא שירים, אלה קובלנות..בוכים , בואי אליי מותק, תני לי נשיקה על השפתיים, לך הביתה מוטי, אני לא בן של מלך...רק טענות יש להם בשירים הרדודים שלהם, אהה שכחתי גם ברכות,,,ערב טוב לך, את מושלמת. באמת, זמר מנומס. ודודו אהרון, מה הוא רוצה בכלל???. אהה ושכחתי את הגדול מכולם, מושיק עפיה יקיר מכון ויצמן למדע שבצורה מטאפורית מדהימה ונשגבת משווה עצמו לטלפון נייד דור אפס.
    אז באמת? תגידו אתם. יהורם לא צודק?
    מדובר בזבל, נקודה. אבל מה לעשות? יש אנשים שאוהבים זבל וזו זכותם המלאה.ולכן יש להשמיע את המוזיקה הזאת. אם אין סטייק אנטריקוט, אז שיאכלו זבל. ואם הם אוהבים לאכול חרא, בבקשה...בתאבון.

  • 120.

    השירים המזרחיים עליהם אמר גאון הינם שירים ערביים בלתי משופרים

    צ'ימפנזי, 10/03/11 23:34

    הרס של שתי שפות שמיות, הערבית והעברית

  • 119.

    כשיש יותר תוצרת- יש הרבה יותר זבל

    גם במוסיקה התל אביבית, 10/03/11 23:25

    תרבות הצריכה משטיחה מילים ולחנים, במקום הרהורים על מה החיים- כולם יעני יודעים ודוחפים, למה מה...

  • 118.

    אביהו=טוב שאתה משמיע קולך=אתה היית צריך להיות מורה נבוכים שלהם=לחנך או (ל''ת)

    נ.כהן ממך הם לא היו נפגעים=לשון רכה תשבר גרם=תתחיל, 10/03/11 22:38

  • 117.

    הגם אתה אביהו???!!!שכחתה איך בכיתה על הפליית הזמר המזרחי...

    דודי.פעיל חברתי., 10/03/11 22:35

    אביהו,גאון לא צודק כמו שאתה לא צודק!!השירים של זוהר בשנות השמונים שחלק מהם אתה כתבת לא שונים מהשירים אותם מכנה גאון''זבל''
    ואתה מצדיק אותו!!!
    בשנות השמונים זעקת לאפלייה מתקנת!!ולהכרת המימסד בשירי ה''זבל''כהגדרת גאון!!!
    מה קרה אביהו??!!זהו, שכחת מאין באת??!! קצת מרוויחים ונהיים סלב וכבר שוכחים...נהיית צנעני שבכתה על קיפוח אך רגע שעלתה על הגל שכחה מאין באה??!!
    השירים המזרחיים של היום לא שונים מהשירים המזרחיים של פעם!!!כמו שהשירים המזרחיים לא שונים מהשירים הפרנקיים אשכנזים!המוזיקה!!היא מוזיקה!לי היא תנעים ולאחר תנעים אחרת!!
    אביהו!!אתה מוזיקאי גדול!!אבל קטן!!בפירגון לדור הזמרים החדש. חבל...

    • לא לעניין

      מ.א., 11/03/11 01:13

      אחי התגובה שלך כ''כ לא עניינית ולא קשורה לדברים הנכוחים והנכונים של אביהו..לקט מוזיקלי של לאחרונה:''לכי תספרי לכולם שאת מאוהבת ואת מתחתנת עם מישהו עבדאי'' ''בלבלי אותו אל תעשי לו חשבון..בלה בלה בלה בלבלי ילדה בלבלי'' ''תלך כפרה עלי ותנשק כפות רגלי אתה נראה לי עבדאי אז תסתלק מחיי'' אכן מילים כ''כ עמוקות אם הייתי קופץ לתוכן ראש הייתי צריך קסדת פלדה מרוב עומק.תגיד איפה אתה חי?ראני מזרחי מעיר פיתוח,פעיל חברתי אם תרצה ואני מתבייש שמילים כאלה מייצגות מזרחי.תתעורר אח שלי,אין פה שום גזענות רק בכי על רדידות סגנונית מתמשכת...שעוד מעיזה להתבכיין על קיפוח כשהמובילים אותה מגלגלים מליונים מקיסריות היכלי תרבות נוקיות ושאר מופעים נוצצים..פעיל חברתי אתה קורא לעצמך אני ואתה הרי יכולנו לחיות יפה מ ימאוד לכמה שנים עם החודשית של משה קובי ליאור ושות' אז על מה לעזאזל אתה מדבר???

      • של נעלך=אביהו לא חקיין=רוב מילות השיר לקוחים מהמקורות=משם הוא שואב השר (ל''ת)

        נ.כהן המנגינות מקוריות=רק שלו=לא חיקויים עלובים!!!, 11/03/11 19:40

    • זוהר ארגוב שר איכות. לא הזבל של היום....כנס

      דניאל, 11/03/11 04:08

      להלן אחד משיריו של זוהר- יחי ההיבדל!

      דד, במשעול אל האין
      בדד, בנתיב ללא כלום
      בדד, עם הזמן הבורח
      והזמן לא שוכח להציב את הגבול

      בדד, בלי כף יד מלטפת
      בדד, ללא שכם ידיד
      בדד, כמה טוב לא לדעת
      שידך כבר נוגעת
      בידו של אחר

      בדד אלך גם תפילה אין לי
      בדד בלי עתיד בלי תקווה בלי חלום
      בדד אלך גם תפילה אין לי
      בדד בלי עתיד בלי תקווה בלי חלום

      בדד, כמו השמש אנדודה
      בדד, במדבר הלוהט
      בדד, גם דמעות הן רק הבל
      שיר מזמור אין לסבל
      שיר מזמור של אילמים.

    • כך שרו פעם זמרים כמו אבנר גדסי, זוהר ארגוב - זה לא בלבלי אותו...

      דניאל, 11/03/11 04:35

      כשקראתי לה סיפור, שכתבתי בשבילה
      הביטה בי נוגות שתקה בלי מילה.
      שניסיתי לחייך ואמרת לא בשבילך,
      צחקה ואמרה: שכבר מאוחר.
      וביקשתי אל תלכי והיא כבר נעלמה
      ובים הדמעות נותר רק שמה,
      אז בכי בלי קול אודליה, אודליה.

      אודליה, אם נלחש אהבה
      אודליה אם ישיב לי אותה את אודליה.
      אודליה, אם ישיב לי אותה,
      את חיוכה את לבבה של אודליה.

      שזימרתי לה שירים עם גיטרה עצובה,
      צל הערב שירד, לחש אהבה.
      היא הרכינה את ראשה וחייכה מתוך בושה
      והבינה שהכל, נכתב בשבילה.
      המילים לא נאמרו לא ידענו לקוות
      שתי ידיה של אודליה היו זרות.
      אז הבנתי הכל אודליה, אודליה.

      אודליה אם נלחש אהבה...

      • תגובה למ.א וכותב דניאל

        דודי, 11/03/11 11:53

        שניכם מפספסים דבר אחד מהותי!!!! מה שניראה לכם רדוד ובלה בלה ניראה ונישמע אצל האחר יפה ומושך!!!מה רע בזה??!!! האחד אוהב מוזיקת רגאיי השני רוקנרול מה רע בזה??!!שניהם מוזיקות וכל אחד יהנה ממה שהוא רוצה!!!
        דניאל יכול להביא עשרות שירים כמו שאני יכול להביא מאה שירים!!אז מה??!!מה הופך אותי או אותו להגיד ''זבל של שירים''אחלה של שירים!!!
        מ.א מה הקשר לעובדת היותי פעיל חברתי לכסף שעושים זמרי החתונות וממלאי האולמות???
        אים יש קהל שאוהב אותם ומוכן לשלם בעבור זה אז למה לא??!!!קצת פירגון!!!מה רע??!!
        אגלה לכם סוד...גאון ואביהו לא זעקו מתוך ביקורתיות על סיגנון השירים אלא זעקו את זעקת התיסכול שזמנם עבר...הם כבר לא במרכז הקונצנזוס!!של הזמר הישראלי!הם בצדדיו!!הדור הצעיר תפס את מקומם!!!וזה שורש הבעיה!!!התסכול!!אור הזרקורים חסר להם כסם לנרקומן!!הלוואי והייתם מבינים עד כמה!!!!
        שבת שלום לשניכם.

  • 116.

    הדיסקו המזרחי עדיף על מוסיקה לועזית ומונע חדירתה

    רק כשהוזמנתי לחתונה בה ניגנו מוסיקה זו הבנתי., 10/03/11 22:32

    מה עדיף? שהנוער ירקוד לצלילי ליידי גאגא המתועבת? הדיסקו המזרחי מונע את השתלטות המוסיקה הלועזית. עלינו להודות לזמרים אלו גם אם אינם ''אניני טעם''. אשכנזיה

    • את אמיתית? (ל''ת)

      אחד שלא יודע כלום, 11/03/11 00:38

    • ?

      kopite, 11/03/11 09:51

      בטח זה עדיף על ABBA מדונה ואחרים?
      מה שתגידי.
      הטקסטים עלובים . יש להם קולות מצויינים לרבים מהם אבל שום אמיה אין להם רק כסף.
      אמנים צרכים גם להביא דעה. ככה תמיד היה
      והם? רק צק

  • 115.

    כל הכבוד אביהו...אני ועוד רבים איתך ועם יהורם!! (ל''ת)

    תימני שאוהב את השפה העברית, 10/03/11 21:35

  • 114.

    הכל עיניין של טעם ,והרבה מאוד כסף ......

    מוסיקאי, 10/03/11 20:40

    כנראה שאביהו מדינה שאותו אני מעריץ נמצא ביובש כלכלי מבחינה מוסיקלית....
    אותו הדבר לגבי יהורם גאון שהוא אליל ילדות שלי ,גאון שכח מזמן מה זה להיות מוזמן להופיע.
    ולכן שניהם מדברים ממקום שכואב להם ,הכסף....

  • 113.

    יהורם, אתה תותח. אין אין עליך, מתה עליך. (ל''ת)

    הרצל הגבר, 10/03/11 20:39

  • 112.

    תת תרבות

    ישראל, 10/03/11 20:35

    המוסיקה הנקראת מזרחית היא תת תרבות.חבל שאת הדיון הזה התחיל דוקא מי ששר את רוזה רוזה....

    • רב תרבותיות

      מכלוף, 11/03/11 06:55

      היא הנותנת...כאן מתחילה הבעיה
      אין תרבות ותת תרבות,יש תרבויות שונות

  • 111.

    הוא הכליל הרבה יוצרים איכותיים

    טלי, 10/03/11 20:01

    בזה שתקף את ה''מוזיקה המזרחית''
    יוצרים מכושרים עם מסר.


    ובינינו, מה כל-כך טוב ב''רוזה- רוזה-רוזה-רוזה את אהובה שלי''?
    העיברית חיה ונושמת, זו שפה שמתפתחת, והעיברית של אז, אינה העיברית של היום.

  • 110.

    יפה ונכון (ל''ת)

    לא להרוג את השליח, 10/03/11 19:24

  • 109.

    אביהו מדינה-זו מוסיקה איכותית.איפה הוא ואיפה כל הפרצים

    רוני, 10/03/11 19:20

    מי שזוכר את המוסיקה של אביהו,או את הזמרים שהיו לפני 20 שנה כמו שימי תבורי,זהר ארגוב,חיים משה להגיד אותם בנשימה אחת עם כל הפרצים זה פשוט בדיחה גרועה

    • כי אלו שהזכרת מהעבר היו... תימנים- הפרצים הם שלופים

      יוני, 11/03/11 11:28

      וההבדל בין האנליגנצייה של עדות המזרח [תימנים, עירקים, הודים פרסים והשאר] ביחס לצפון אפריקאים השלופים היא שמים וארץ

  • 108.

    כל הכבוד לאביהו שמגן על יורם למרות שזה לא פופוליסטי (ל''ת)

    אודי, 10/03/11 18:54

  • 107.

    ההשתלחות בזמרים המזרחיים לא הוגנת

    בן, 10/03/11 18:54

    נכון שהם מייצרים זבל, אבל כמעט כל ה''אמנים'' שלנו מייצרים זבל.
    כוכב נולד זה לא זבל?

  • 106.

    המשורר אביהו היקר!

    יהונתן, 10/03/11 18:36

    אני מקבל את טענתך כי יהורם אמר את דבריו מתוך כאב. אך צורת ההתבטאות והמילים שהוא בחר לומר, פשוט לא מתאימים ולא הוגנים. יותר מזה, הם משרתים את המגנים והמלעיזים של המוזיקה המזרחית, שכעת ישתמשו בדבריו להצדקת טענותיהם ההזויות. ברור שיהורם לא גזען, אבל מדבריו נודף ריח מסריח של קנאה. חוצמזה, ההוכחה הגדולה ביותר לכך שכל הדברים הללו נאמרים מקנאה, היא עצם העובדה שאתה, אביהו, לא מקבל את התהודה והכבוד להם אתה ראוי. אז אני אומר, שיאכלו את הכובע!!!

  • 105.

    יהורם צודק

    מתי, 10/03/11 18:16

    כל מלה שלך בסלע.
    הטרנד החדש מכה גלים בכל מקום גם כשאתה נוכח באירוע משפחתי.הקהל שכנראה לא ידע את יוסף ולא שמע גםעל סשה ארגוב ווילנסקי וזעירא ואחרים נסחף אל תוך המוזיקה בצורה בלתי הגיונית ולא עוזב את רחבת הריקודים ולא אכפת לו מהקקפוניה ומהמונוטיות של המוזיקה המתיימרת להיקרא מזרחית.ואני אומ ר את זה בתור מרוקאי .מה שהעז לבטאיהורם גאון אומנם בבוטות יגרום לכך אולי לשים את הטרנד החדש הזה שאולי מתאים לאולמי חתונות אם כיעם קצת פרופורציה זה לא יפיופ נפש זו דאגה...הטלויזיה בצרפת לצד הפופ והטרנדים החדשים שומרת בקנאות על המוזיקה הצרפתית המקורית כשהיא משדרת לעיתים קרובות תוכניות בבידור תחת הכותרת''שנות האושר ''....

  • 104.

    מוזיקה מזרחית

    גלעד מנחם, 10/03/11 18:00

    יהורם יקירי. יצאת בזול מכל הרעש הזה.
    אילו שמך היה יהורם גהונוביץ'היו סוקלים אותך באבנים

    • איזוד? זה אתה? (ל''ת)

      השמות שלך לא הפוכים במקרה?, 10/03/11 20:23

  • 103.

    בושה שגיספן וכו' חושבים שהם מייצגים את המזרחים

    אילן, הדרום, 10/03/11 17:29

    הם עושים אבל למזרחים יותר מלאשכנזים... מוציאים שם רע למזרחים שהם רדודים ושמעניין אותם רק כסף. הגיע הזמן שכמו אביהו, גם מזרחים יצאו נגדם, ודווקא בגלל שהם מזרחים, הרי הם לא צריכים להגן על מישהו שהוא מזרחי רק כי המם מזרחיים. אסור לעשות את ההפרדה הזאת. אם מישהו הוא פחות טוב, אז עושה משהו לא טוב, אז זה לא משנה המוזיקה. כנ''ל לגבי הרוק והפופ, יש שם שירים גרועים ונוראים. זה שגיספן כל פעם שמאשימים אותו ברדידות, מדגים שיר רדוד מז'אנר אחר, זו בדיחה. במקום שיעשה מוזיקה טובה, הוא מראה כמה המוזיקה שלו ושל אחרים רדודה. הדור של פעם +עמיר בניון ישי לוי אייל גולן, הוא משהו מצוין. וכמובן הדור של פעם, שאין מה להשוות. חבל שגם לא משמיעים מוזיקה קלאסית אנרמלוסית וכאלה. התרבות הזמרחית תרבות, עמוקה ועתיקת יומין.

  • 102.

    בוודאי שיהורם צודק, אינני מבין על מה המהומה. (ל''ת)

    EXTRA-שמאל , 10/03/11 17:25

    • אתה תככן, גזען וימנוני עלוב, הכל חוץ משמאל. (ל''ת)

      מרוך ברזל, 11/03/11 07:22

  • 101.

    כל הכבוד לאביהו מדינה! מאחרוני הזמרי המזרחיים האמיתיים!

    נרדף לא אשכנזי, 10/03/11 17:14

    די לרדיפה! המלל הילדותי והצעקות של קובי פרץ משה פרץ ודומיהם אינם ''שירה'' או ''תרבות'', גם אם יש לידם חמש פקאצות חצי-ערומות!
    וה''תופעה'' המתכנה ''דנה אינטרנש'' לא פחות זבל! תפסיקו כבר להרעיל את העם הזה, נמאסתם.

  • 100.

    למעלה מ-80% מיוצאי עדות המזרח. מצדיקים את יהורם גאון.

    אזרח הארץ, 10/03/11 16:29

    וזה נכון שרוב שירי הזמר המזרחי הם זבל שבזבל והגועל נפש בהתגלמותו. . אבל יש גם הרבה פסיכים שאוהבים את הגועל הנפש ומזדהים עם השירים המגעילים . לא לחינם אומרים על השירים המזרחיים שהם שירי הערסים והצ'חצ'חים.
    כל הכבוד ליהורם גאון שהעלה את הנושא . ותודה מקרב הלב לאביהו מדינה שתומך בהצהרה החשובה הזאת.

    • 79% (ל''ת)

      koko ha makak, 10/03/11 17:52

    • אתה טועה או סתם גזען קטן וזה לא היתה כוונו של יהורם גאון

      אברהם רינצקי, 11/03/11 01:27

      יהורם גאון יצא נגד חלק מסויים הגרוע בזמר המזרחי לא באופן גורף נגד כולם אם עפ''י דבר לצערו יוצא הרבה הרבה מידי זבל. יחד עם זאת הוא ידע לעשות הבחנה ברורה בין זמר ממזרחי-ים תיכוני איכותי ויש גם לא מעט כאלה לבין המוסיקה הגרוע השבלונית למעשה התקת פורמטית עם טקסטים עלגים עברית נוראית נגד זה הוא יצא לדעתי מרבית הזמרים המזרחים יסכימו איתו אבל הלגנתם הם יאמרו תראה זאת לא זירה / זאת מוסיקה מסחרית וזאת מטרתה היחדה וכך צריך להתיחס אליה אולי כך יהיה יותר קל גם ליורם להבין שלצד המסיקה המזרחית האיכותית קיים ז'נר מסחרי גרוע שהוא רק לק מספקטרום רחב גדול שיש גם יצירה איכותית

  • 99.

    יהורם

    רחל, 10/03/11 16:28

    אני איתך לאורך כל הדרך אתה אכן צודק במאת האחוזים תודה על שיש אותך כדי לתקן את המוסיקה שאתה הנחלתה לנו בהרבה אהבה יהורם יקר

  • 98.

    יהורם צודק!!

    איציק, 10/03/11 16:18

    יהורם גאון אמר את הדברים מתוך דאגה.. לא בגלל שהוא אנטי לזמר המזרחי..
    היום לצערנו השירים - המילים שלהם ללא תוכן...
    אמנם הזמר המזרחי הכי מקפיץ באירועים אך מבחינת התוכן הוא ריק וחבל.
    הייתי מאזין שנים לזוהר ארגוב - רוב שיריו שייכים לגדול מכולם אביהו מדינה.
    ראו את הטקסטים של השירים - המילים פשוט מדהימות ונותנות אפקט מצוין לשיר עצמו.
    מצטרף לדבריו של אביהו

  • 97.

    כולם לקרוא את תגובה 67 ואז תבינו.....

    שי, 10/03/11 16:16

    איך המוסיקה המזרחים הורסת ומקלקלת את השפה.
    ואני לא מדבר על כל המוסיקה המזרחית, אלה רק על חלק ממנה, החלק השולט כיום לצערי.

  • 96.

    קריינים,שדרים,מגישי חדשות,עיתונאים וזמרים

    לבקר את כל מעוותי השפה העברית, 10/03/11 16:08

    המילים הבוטות של יהורם גאון היו מתקבלות בהבנה,אם היה מבקר את כל השירים הלא ראויים ממזרח וממערב,את כל שירי הזבל שמייצגים אותנו באירוויזיון דרך שירים של ארצי חסרי המשמעות,ו''הכלבלב א..די..בי..דם..דם'' של מתי כספי,ועוד מספר זמרות בוגרות ''רימון'',יהורם גאון כשל בלשונו וחבל.בכל מקרה אף לא אחד מכל אלה שנקראים זמרים,לא מגיע לקרסולי רגליו של יהורם גאון,גדול זמרי ישראל בכל הזמנים

  • 95.

    אחיקם היקר, בפעם הבאה: לשכתב!

    יואב, 10/03/11 16:07

    ראיינת את מדינה, והפכת את זה לטור, בהסכמתו. אבל בפעם הבאה, שכתב לשפה כתובה!

  • 94.

    אתה לקקן ששיך לדור הישן לך עם יורם לבית אבות למעפנים..

    ממ, 10/03/11 16:07

    אן מה לעשות אתם כבר פסה עברו הימיים של הפרח בגני ,ורוזה רוזה ..
    יש זמרים חדשים צעירים ורעננים וכן עושים הרבה כסף אן מה לעשות זה דרך העולם תלמדו לקבל זאת באהבה ופירגון.
    אביהו בזמנים שטענת לקיפוח ויללת בכל במה מי שפרגן לך זה לא יורם הס''ט אז עדיף שתקשיב למושיק עפיה ולמשה פרץ הם דור ההמשך ביחד עם גיספן אז אתה בא''מי בזכות ולא בחסד זקוף את קומתך ותהיה גאה באחך ממשיכי הדרך שסללת.
    נ.ב.מה דעתך על השיר ''אין סוסים שמדברים עיברית''

  • 93.

    עזבו הכל- שיר חדש של שלמה

    שירי ויצמן, 10/03/11 16:06

    נסעתי במכונית בדרך לירושלים
    היה לי חור בג'ינס פתאום ראיתי ציפור
    אמרת לי שאת חוזרת נכבה לי האוטו
    למה כולם נוסעים ברוורס?
    (הומאז' ליעקב כהן הנפלא!!!!!)

    • איך נעלבתי עד עומקי נשמתי,כבודי נרמס אלפי רומנים יוצאים לרחובות

      סלמן ארדי, 10/03/11 18:34

      ודורשים כנוס של הכנסת.

  • 92.

    לאן נעלמה המוזיקה המזרחית האמיתית?

    כל הכבוד לאביהו שיודע את האמת, 10/03/11 16:03

    זמרים כמו משה פרץ קובי פרץאייל גולן ליאור נרקיס מושיק עפיה דודו אהרון וחבורתם העלובה
    די אי אפשר לשמוע אתכם את עלובים
    תפנו מקום למוזיקה איכותית

    יהורם את ממש גאון חבל שחברייך למקצוע לא אומרים את האמת ועושים סוף לבושה הנ''ל

  • 91.

    שלחתי לכם כמה שירים...

    ירון, 10/03/11 15:58

    מקווה שתבינו איפה הבעיה.

    (אגב, אם לא הבנתם, אז היא בנו)

  • 90.

    השיר תפוס של...

    ירון, 10/03/11 15:55

    תפוס תפוס תפוס, תסובב לה את הראש
    תנסה אותה לכבוש, קח אותה לזרועותיך ותראה לה מי הבוס.
    תפוס אותה חזק, כמו שהיא אוהבת, ככה היא נגנבת,
    ותיראה שהיא נותנת את הנשמה

    על רחבה תמיד תמיד לבד מחכה לך
    שרק תבוא אליה, היא חולמת שתושיט לה את היד
    ותראה כל מה שאתה יודע

    תפוס תפוס תפוס, תסובב לה את הראש
    תנסה אותה לכבוש, קח אותה לזרועותיך ותראה לה מי הבוס.
    תפוס אותה חזק, כמו שהיא אוהבת, ככה היא נגנבת,
    ותיראה שהיא נותנת את הנשמה

    קח את ידה לרקוד להסתובב,
    ואליך תשדר לה המסר,
    תן לה להרגיש את פעימות הלב,
    ותיראה שכל השאר יהיה בסדר.

    תפוס תפוס תפוס, תסובב לה את הראש
    תנסה אותה לכבוש, קח אותה לזרועותיך ותראה לה מי הבוס.
    תפוס אותה חזק, כמו שהיא אוהבת, ככה היא נגנבת,
    ותיראה שהיא נותנת את הנשמה

    • שיר שמראה לאשה מי שולט בה!!

      אני, 11/03/11 03:27

      לא פלא שיש כ''כ הרבה אלימות נגד נשים!!

  • 89.

    השיר של זהר - בדד

    ירון, 10/03/11 15:54

    בדד, במשעול אל האין
    בדד, בנתיב ללא כלום
    בדד, עם הזמן הבורח
    והזמן לא שוכח להציב את הגבול

    בדד, בלי כף יד מלטפת
    בדד, ללא שכם ידיד
    בדד, כמה טוב לא לדעת
    שידך כבר נוגעת
    בידו של אחר

    בדד אלך גם תפילה אין לי
    בדד בלי עתיד בלי תקווה בלי חלום
    בדד אלך גם תפילה אין לי
    בדד בלי עתיד בלי תקווה בלי חלום

    בדד, כמו השמש אנדודה
    בדד, במדבר הלוהט
    בדד, גם דמעות הן רק הבל
    שיר מזמור אין לסבל
    שיר מזמור של אילמים.

    • גם הטקסט. וההגשה של זהר

      פשוט יצירה קלאסית, 10/03/11 16:05

      פשוט חודר יש ללב...באמת אין דברים כאלה יותר.
      הטקסט הכי חזק בעברית שקראתי

    • יאללה לך הביתה מוטי

      יוסי גיספן, 10/03/11 16:24

      שלום ותודה...
      ואל תתקשר אלי
      אני לא עונה

    • לעומת בלבלי אותו (ל''ת)

      אודי, 10/03/11 18:57

    • אני מאוד אהבתי את השיר גם כשיוהרם גאון שר אותו!

      ציון שוחט, 11/03/11 18:09

      יוהרם גאון הוא זמר נפלא, הוא שר שירים של אביהו מדינה ואחרים, הוא פשוט רוצה לשמוע טקסטים טובים. מה רע בזה?

  • 88.

    עוד אחד של יהודה הלוי

    ירון, 10/03/11 15:50

    ''לִבִּי בַּמִּזְרָח וַאֲנֹכִי בְּסוֹף מַעֲרָב
    אֵיךְ אֶטְעֲמָה אֶת אֲשֶׁר אֹכַל וְאֵיךְ יֶעֱרַב
    אֵיכָה אֲשַׁלֵּם נְדָרַי וֶאֱסָרַי, בְּעוֹד
    צִיּוֹן בְּחֶבֶל אֱדוֹם וַאֲנִי בְּכֶבֶל עֲרָב
    יֵקַל בְּעֵינַי עֲזוֹב כָּל טוּב סְפָרַד, כְּמוֹ
    יֵקַר בְּעֵינַי רְאוֹת עַפְרוֹת דְּבִיר נֶחֱרָב.''

    • מצאת עם מי להשוות..אנחנו רחוקים שנות אור מהדור הנפלא ההוא. (ל''ת)

      נוני, 10/03/11 16:08

  • 87.

    שיר של רבי יהודה הלוי

    ירון, 10/03/11 15:45

    זה שנקרא על שם של רחוב בת''א...

    צִיּוֹן, הֲלֹא תִּשְׁאֲלִי לִשְׁלוֹם אֲסִירַיִךְ / דּוֹרְשֵׁי שְׁלוֹמֵךְ וְהֵם יֶתֶר עֲדָרָיִךְ.
    מִיָּם וּמִזְרָח וּמִצָּפוֹן וְתֵימָן, שְׁלוֹם / רָחוֹק וְקָרוֹב שְׂאִי מִכֹּל עֲבָרָיִךְ.
    וּשְׁלוֹם אֲסִיר תַּאֲוָה, נוֹתֵן דְּמָעָיו כְּטַל / חֶרְמוֹן וְנִכְסָף לְרִדְתָּם עַל הֲרָרָיִךְ.
    לִבְכּוֹת עֱנוּתֵךְ אֲנִי תַנִּים, וְעֵת אֶחֱלֹם / שִׁיבַת שְׁבוּתֵךְ אֲנִי כִנּוֹר לְשִׁירָיִךְ.

    • Today I understand that beautiful poem (ל''ת)

      Arik from New York, 10/03/11 16:36

  • 86.

    המזל שגאון הוא ספרדי טהור כך שלא יכולים להגיד

    אריק, 10/03/11 15:41

    שהוא נגד ספרדים.ויש לו הרבה שירים ספרדים בלדינו.

    • יגידו שהוא מחניף לאשכנזים וזה גרוע יותר מסתם גזען (ל''ת)

      אומרים, 10/03/11 18:40

      • אויש לך לישון,ילד קטן

        אני, 11/03/11 23:37

        תכף תגיד גם שהאשכנזים הכריחו אותו להגיד את זה.
        זכותו של בן אדם להגיד דעה שלילית,בלי קשר אם היא נכונה או לא-זאת הדעה האישית שלו!

  • 85.

    אביהו גם אתה זמר תיחכוני מיזרחי (ל''ת)

    עמיתוש, 10/03/11 15:39

  • 84.

    אביהו מדינה זה סוס מת שקיבל מחמאה מסוס מת אחר

    אוהב מהכל, 10/03/11 15:37

    אביהו היה אחד הכותבים הקבועים לפני 30 שנה. היום פשוט אין לו עבודה, ואין לו דרישה, כמו ליהורם גאון.אז הקנאה מדברת.
    נכון, חלק גדול מהמילים של הז'אנר הם לא פאר היצירה. אבל הז'אנר לא בא להתפאר במילותיו, אלא בקיצבו. המוזיקה הזו באה מראש להרקיד בחתונות, לעשות שמח, ולא להילמד בשיעורי ספרות.וכך צריך להסתכל עליה.

    אם מפשפשים במילותיהם של זמרים לא מהז'אנר, גם שם לא מוצאים את ביאליק או עגנון, וזה בלשון המעטה. אז תוסיפו להם יכולת ווקאלית מוגבלת, ולחנים סתמיים, ותגיעו למסקנה למה הם לא מצליחים.

    • כן,אבל חשבת על זה שהדור הצעיר מדקלם אותה בעילגותה. (ל''ת)

      נוני, 10/03/11 16:11

    • מבחינתי אביהו מדינה צריך לקבל את פרס ישראל, תענוג לשמוע את שירתו

      אילן, 10/03/11 16:57

      השואבת את מקורותיה מהמקורות. אני סבור שיהורם גאון צודק , גם אני מתרפק על השירים והזמרים הישנים של הזמר הים תיכוני כדוגמת אביהו מדינה, דקלון, שימי תבורי, חיים משה . אני מקווה שהסערה הציבורית שהתעוררה בעקבות הדברים כדורבנות שאמר יהורם גאון ישפרו את המצב הנוכחי כיום בזמר המזרחי ויכניסו תוכן הולם לשירים אלו.

  • 83.

    מת על מוזיקה מזרחית

    אליטיסט, 10/03/11 15:37

    עמיר בניון, אהוד בנאי, בועז שרעבי,ועוד המון זמרים מזרחיים הם אומנים יוצאים מן הכלל.

    דודו אהרון, קובי פרץ משה פרץ אמו פרץ וזובי פרץ זה לא מוזיקה ולא מזרחית. זה יבבות חסרות כישרון לטקסטים אינפנטיליים,

    גיספן תחזור לרפדיה. שם מקומך.

    • צביעות ,בשנות ה70 בועז שרעבי התחנן שישמיעו שיר שלו בגל''צ

      אזרח שזוכר, 10/03/11 20:36

      היום אתה מהלל את בועז שרעבי ....
      בשנות ה70 בועז שרעבי היה בתחילת דרכו והיה זמר יוצא מן הכלל ,אבל לא השמיעו אותו ברדיו בשל מוצאו התימני .בועז התקשר לרדיו וסיפר ששמו בועז שרעבי ושהוא זמר,וביקש אם הם יכולים להשמיע אותו כי היום יש לו יום הולדת ...
      אז עשו לו טובה והשמיעו אותו פעם אחת לכבוד יום ההולדת שלו .......
      אתה הבנת את זה ,כל פעם אתם מחפשים זמר אחר לפסול ,והכל ממניע של גזענות מסריחה....

      • ואני זוכר שהשמיעו ללא סוף את ''פמלה'' אז אל תמכור לנו שקרים (ל''ת)

        זכרון של פיל, 10/03/11 23:12

  • 82.

    מה שכואב לגאון זה כאב הכיס.

    מתן, 10/03/11 15:36

    גאון פסה ואף אחד לא רוצה לשמוע אותו.
    התוצאה,אפס תמלוגים.
    וזה מה שכואב לו.

    • מתן, גאון ממשפחה של מולטי מליונרים

      ירון, 10/03/11 16:08

      הוא עשה מספיק כסף להטביע אותך וכשכמותך במטבעות זהב.

      הוא לא מחפש לא תמלוגים ולא הכרה, הוא כואב על השירה והעברית שחומקת לעם הזה מבין האצבעות.

      סוף סוף קם הילד לומר את שהרבה רואים והוא ש: ''המלך הוא עירום''.

  • 81.

    אביהו מדינה מלחין גדול ואצלו גם הטקסטים ברמה (ל''ת)

    אורן, 10/03/11 15:35

  • 80.

    יורם גאון - אבל ההערות שלו לא גאוניות (ל''ת)

    אני חכם, 10/03/11 15:27

  • 79.

    כמה אני אוהב את אביהו מדינה

    דני, 10/03/11 15:23

    אביהו מוכיח בשנים של יצירה שאפשר לעשות מוזיקה מזרחית איכותית. אביהו אתה יוצר ענק ואיש כנה ואמיתי.יישר כוח!!!

  • 78.

    אביהו, המלצתי עליך בכתבה שלי (ל''ת)

    מנחם כהן, 10/03/11 15:23

  • 77.

    יוסי גיספן הרס את המוזיקה המזרחית נקודה! (ל''ת)

    שירים של פעם, 10/03/11 15:21

  • 76.

    שיר שכתב...

    ירון, 10/03/11 15:19

    בלבלי אותו אל תעשי לו חשבון,
    בלבלי אותו עד שלא יוכל לישון,
    בלבלי אותו כמו שבילבלת אותי,
    בלבלי אותו בלבלי.

    כמה פעמים אני אומר לך,
    שזה הבחור לא בשבילך,
    כמה רגעים אני אזכיר לך,
    שבכית לו עד צאת נשמת.
    בנשים הוא נשבע לך שהוא מרגיש כך בגללך,
    כל הזמן הוא מבטיח שלא יפגע בך או בליבך.

    בלבלי אותו אל תעשי לו חשבון,
    בלבלי אותו עד שלא יוכל לישון,
    בלבלי אותו כמו שבילבלת אותי,
    בלבלי אותו בלבלי.
    בלבלי אותו אל תעשי לו חשבון,
    בלבלי אותו עד שלא יוכל לישון,
    בלבלי אותו כמו שבילבלת אותי,
    בלבלי אותו בלבלי.

    לסיפורים שלך אני שמעתי,
    וכל מעלליו ידעתי,
    לא האמנתי ולא הבנתי,
    איך פתאום בך אני חשקתי.

    בלבלי אותו אל תעשי לו חשבון,
    בלבלי אותו עד שלא יוכל לישון,
    בלבלי אותו כמו שבילבלת אותי,
    בלבלי אותו בלבלי. 4x)
    בלבלי אותו אל תעשי לו חשבון,
    בלבלי אותו עד שלא יוכל לישון,
    בלבלי אותו כמו שבילבלת אותי,
    בלבלי אותו בלבלי.

  • 75.

    שיר של אבן עזרא

    ירון, 10/03/11 15:17

    לך אלי תשוקתי
    בך חשקי ואהבתי
    לך ליבי וכליותי
    לך רוחי ונשמתי

    השיבני ואשובה
    ותרצה את תשובתי

    לך אזעק בך אדבק
    עדי שובי לאדמתי
    לך אני בעודי חי
    ואף כי אחרי מותי

    השיבני ואשובה
    ותרצה את תשובתי

    לך ידי לך רגלי
    וממך היא תכונתי
    לך עצמי לך דמי
    ועורי עם גויתי

    השיבני ואשובה
    ותרצה את תשובתי

  • 74.

    שיר של איבן גבירול

    ירון, 10/03/11 15:12

    בשנת 1038, בהיותו כבן שש עשרה שנה:

    אני השר, והשיר לי לעבד
    אני כנור לכל שירים ונוגנים
    ושירי הוא עטרה למלכים
    ומגבעות בראשי הסגנים
    והנני בשש עשרה שנותי
    ובי שכל כמו בן השמונים.

  • 73.

    התגובות של האנשים נגד גאון הן השתקפות השירים שהם אוהבי (ל''ת)

    מזרחים נגד הטרנד החדש שירה מזרחית לא שירה, 10/03/11 15:04

  • 72.

    כבר נאמר : זבל ,זבל, זבל. (ל''ת)

    cinege, 10/03/11 15:01

  • 71.

    מוזיקה מזרחית = מוזיקה ערבית (ל''ת)

    בשורה התחתונה, 10/03/11 14:57

    • וכל דבר ערבי פסול בעינך האירופאיות מתקדמות. (ל''ת)

      יאצק, 10/03/11 18:42

      • כן!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (ל''ת)

        יוסף, 11/03/11 03:08

  • 70.

    צודק!!! שניכם צודקים ולא מחפשים לשנוא (ל''ת)

    מדינה, 10/03/11 14:57

  • 69.

    גאון ומדינה צודקים!!!!!! מה שקרוי מוסיקה מזרחית זה זבל!!!!!! (ל''ת)

    צודקים, 10/03/11 14:54

  • 68.

    אתה תותח אין אין עליך (ל''ת)

    קרן, 10/03/11 14:54

  • 67.

    אביהו יקוקסניל

    אחד שמבין, 10/03/11 14:53

    מה קרה בגלל שהוא אמר שאותך הוא אוהב אז אתה מגן עליו הוא שאתה מקנה זמרים שהיום מרווחים טוב ובתקופה שלך היתה מקבל שקל וחצי להופעה אז חפש אתה ויורם גאון שהוא לא כל כך גאון הפוך לגמרי טיפש לשרוף עם שלם גם אים המילים לא נשמעות לך אל תשמע לנו טוב ואני שונא קנידלך האוכל הכי מגיעיל אז תחיה ותן לחיות שחרררררררררררררררררררר

    • אחד שמבין, קראת את מה שכתבת, כולך שגיאות כתיב ודיקדוק

      אז לעצמך אתה קורא אחד שמבין???, 10/03/11 15:22

      וחוץ מזה פה לא מקללים ומנבלים את הפה, ברור?!

    • אחד שעילג, לא אחד שמבין... (ל''ת)

      אחד שעילג, 10/03/11 15:32

      • לפי הניסוח, זה נשמע כמו תגובה של יוסי גיספן, לא? :P (ל''ת)

        אחד שמעניין לו את ה*** כל העניין, 10/03/11 16:22

      • הוא צודק, הוא באמת מבין

        Surfers Logic, 10/03/11 17:59

        מה אתם רוצים ממנו?
        מה, הוא אשם שהוא לא יודע שהוא לא יודע?
        הוא אשם שאין סלקטור בכניסה לאינטרנט?
        הוא אשם שלא האכילו אותו בקניידלך הנכונים?
        תהיו בני אדם, תראו קצט יחס, תנו כבוד לרוב.
        מספיק עם ההתנשאות הזו !
        מה יקרה לכם אם תתחשבו טיפה ?
        מה הוא אשם שהמראה במקלחת שלו אינה מדפיסה
        דיפלומות למשתקף בה ?
        איזו ברירה יש לו מלבד להציג את עצמו בפני הגולשים כנדרש מכל גולש?

        מר אחד שמבין, קבל את התנצלות מעומק הלב
        על הבאסות והפאדיחות שמסבות לך כאב.

        אתה לא אשם שנולדת עם גן פגום
        מי שהמציא אותך אשם שאתה מבין בלא כלום
        מותר לך להאמין שאתה לא תמות משיעמום
        ההנהלה בדקה ומצאה שאתה ראוי לפרס הטמטום
        ומצ''ב הזמנה למסיבה שתערך לכבודך כבל עם
        עם תזמורת ועמבה ואמאייט וכיבוד כמו שצריך
        מרק עוף עם קניידלך וגעפילטה פיש
        ואנו מבטיחים לך שאם תחנק, בחסרונך איש לא ירגיש.
        חשוב לנו שתדע שאתה לא אשם
        אנחנו אשמים שייצור כמוך קיים
        אנחנו לא בורחים מאחריות
        ומשתדלים לא לחזור פעמיים על אותה טעות
        וכה חשוב לנו שתאמין שאנו מתכוונים בכנות
        עד כי אנו מבקשים:אנא תן לנו עוד הזדמנות.

        • הרגת אותי מצחוק!! כל הכבוד!! סוף סוף יש אנשים שאומרים את האמת. (ל''ת)

          אנוכי, 11/03/11 03:35

    • כמה טמטום בתגובה אחת

      אחד שלא מבין, 10/03/11 19:13

      והנה ההסבר לדבריו של יהורם גאון!!!

    • עילג פרמיטיוי (ל''ת)

      נרי, 10/03/11 19:19

    • תאכל מנה של קניידלך ואולי סוף סוף תתחיל להבין (ל''ת)

      מנה חמה לאחד שמבין, 10/03/11 20:38

    • בושה!!!

      סתם אחד, 10/03/11 21:44

      אחד שמבין, אתה עילג ובור ועם הארץ. האמת היא, שבגלל השפה הגבוהה בה כתבת את התגובה, היה לי קצת קשה להבין. אתה מבין על מה יהורם גאון דיבר? רמת השפה שלך, וברוב השירים שווה, וחבל....

  • 66.

    אביהו מדינה משכמו ומעלה

    יפה שניידר, 10/03/11 14:52

    אני אשכנזיה ואת ההופעה של אביהו מדינה אני רואה מהתחלה ועד הסוף איזה קול איזה תוכן של שירים ואיזה מוסיקה, אם היא נחשבת למזרחית אז תענוג לשמוע אותו, אבל את כל השאר משרית חדד ועד כל הפרצים ואייל גולן וכו' מוסיקה מגעילה ושטחית רמה נמוכה ביותר

  • 65.

    הפסיקו עם מכבסת המילים - זו מוסיקה ערבית.

    איצ'לה הגדול, 10/03/11 14:52

    מה הקשקוש הזה על מוסיקה ''מזרחית'', ''ים תיכונית'' - אין חיה כזו - זו מוסיקה ערבית ותו לא.

    • דבריך הם עלבון למוזיקה הערבית הקלאסית. צא ולמד. (ל''ת)

      יהודי וישראלי, 10/03/11 15:26

    • היו מתים...

      אליטיסט, 10/03/11 15:34

      מוזיקה ערבית זו מוזיקה לא רעה בכלל. מוזיקה מזרחתי זה זבל... בלבלי אותו... כמו שהמוא מתבלבל עם המילים... לכל הקופים שלא יודעים מה זה עילגות... תסתכלו במילון, לכל מי שלא יודע מה זה מילון, תסתכלו בספר הזה שמסביר מילים, יאללה. וואללה. אחלה... בחלה...

  • 64.

    תקשיבו ליהורם גאון כל שישי ב1 בצהריים מילים כדורבנות ברשת ב' (ל''ת)

    תוכנית מצויינת יום שישי 13:00-15:00 רשת ב', 10/03/11 14:52

    • תוכנית מצויינת לא מפסידה - כל שישי (ל''ת)

      מומלץ !!!, 10/03/11 15:13

  • 63.

    טור מעולה אביהו !! כל מילה זהב . (ל''ת)

    עידן, 10/03/11 14:52

  • 62.

    ירון אילן למתמודדת בתוכנית אתמול ''השיר שלך מעליב את האינטילנציה שלנו''

    שלומי, 10/03/11 14:48

    ירון אילן וגיספן צבועים. עלו על עץ, שירדו ממנו, ומהר, כי בקרוב יחטפו סתירת לחי. מי הם בכלל? שיראו איך הם מדברים שני עילגים האלה כשופטים בתוכנית של גולן, ואומרים ביקורת לאנשים, שאם היו מעבירים אותה לעצמם, לא יכלו להמשיך עוד לעשות מה שהם עושים. מצד שני אייל גולן ואודי לאון שני שופטים רציניים, אמייתים, כנים, שלא אומרים דברים רק על מנת לצאת ''חכמים''. אייל גולן קצת נחמד מדי, אבל מותר לו. חוץ מזה בקשר למוזיקה המזרחית, אביהו צודק. אהרון וכל הפרצים האלה זה בושה וחרפה. ראשית כל הם לא צנועים, והם כולה חמש שנים בתעשייה, שיחכו עוד עשרים שנה. במיוחד מאיפה שהם באו, ככה להשוויץ בכסף ובנוצץ ברהבה? מצד שני שלא יתלהבו שהם מלחינים וכותבים בעצמם. גם אני יכול לצייר מחר ציור, או לשיר מחר, או לעשות קסמים. השאלה באיזה רמה? מצד שני ישי לוי אייל גולן עמיר בניון הם משהו אחר. ישי לוי מבצע ברמה הגבוה ביותר (בשורה אחת עם איינשטין אלברשטיין, זוהר ארגוב, רבקה זוהר וכו'). עמיר בניון הכותב ומהלחין הכי מיוחד ואמיתי היום.

    • חותמת על כל מילה! (ל''ת)

      אני, 10/03/11 15:39

  • 61.

    אביהו אתה נהדר. כל הכבוד. (ל''ת)

    שי, 10/03/11 14:36

  • 60.

    לכל מי שענין הגיל של גאון ומדינה משמש להם כתרוץ

    אזרחית, 10/03/11 14:34

    בזמר המזרחי היה זמר נערץ גם על ספרדים וגם על אשכנזים ושמו ג'ו עמר ז''ל.
    אהבנו להאזין לשירתו גם אשכנזים כי הוא היה מדהים ושיריו היו חלק מנוף ילדותנו.
    זמר טוב הוא זמר טוב ושיר טוב הוא שיר טוב וזבל זה זבל וזה שוק בדיוק כמו שאמר גאון.

    • ושכחת גם את פילפל אל-מסרי - אלבר מוגרבי ז''ל

      יהודה בא-שלום , 10/03/11 14:58

      שני הענקים המנוחים הללו, ג'ו עמר ופילפל אל-מסרי, איש איש בסגנונו, עשו מוזיקה מזרחית אמיתית וברמה גבוהה.
      שירתו של ג'ו עמר ז''ל, בליווי תזמורת אנדלוסית (תזמורת המשתווה ברמתה לתזמורת סימפונית) ומקהלה, מהדהדת במוחי בעת שאני כותב שורות אלה.

  • 59.

    אביהו מדינה צודק

    יהודה בא-שלום , 10/03/11 14:31

    אביהו מדינה שייך לדור שבתקופתו, המוזיקה המזרחית הייתה איכותית. אביהו מדינה ''אחראי'' ללא מעט שירים שהפכו לקלאסיקות האהובות על כל הגוונים העדתיים במדינה. הן מזרחיים והן אחרים ותקצר היריעה מלמנות אותן. חלק מאותן קלאסיקות, עשה אביהו מדינה לבדו וחלק, ביחד עם חברו הטוב יהודה בדיחי. שניהם יוצרים מוכשרים ביותר, איכותיים ומעל לכל, מצניעי לכת.
    אודה ואתוודה. לא את כל יצירותיו של אביהו מדינה אני אוהב, אולם כולן ללא יוצא מן הכלל, גם אלה שאינן אהובות עלי מסיבה של טעם אישי בלבד, הן יצרות פאר.
    אמנם יהורם גאון איננו זקוק לסניגור, אולם כאשר הסניגור מגיע, אזי אביהו מדינה עתיר הזכויות, הוא ראשון בעלי הזכות לכך.

  • 58.

    גם יוני רועה התראיין והצדיק את יהורם גאון -תחשבו אולי יש בזה משהו (ל''ת)

    ברור שיש הרבה שמה שיהורם גאון אמר, 10/03/11 14:30

  • 57.

    ''יורד אל הים'' - מילים: יוסי גיספן

    דובי הלבן, 10/03/11 14:29

    נקפוץ ישר לבית ב':

    מסדר לי כוס של בירה,
    בין לבין גם שולח מבט.
    כל אחת מטיילת עם חוט,
    זה כאילו נגמר שם הבד.

    אגסים, אגסים, יש גם פומלות,
    ואני אוהב מהכל...
    כאן שום דבר אותי לא מפחיד,
    אפילו תחת גדול....


    אולי בכל זאת יש בעיה, אם שיר כזה מצא את דרכו אל הרדיו?

    • זה לא יורד אל הים. זה יורד אל מעמקי המדמנה

      יהודה בא-שלום , 10/03/11 15:02

      ואינני זוכר, היכן שמעתי ומי זה היה שהגדיר את יוסי גיספן בתואר ''המשורר של הזמר הים תיכוני''. לא ידעתי אם לצחוק או לבכות. גם עכשיו אני עוד לא יודע...

    • דווקא אחלה מילים. אמנם בוטה, אבל יצירתי לשם שינוי

      דניאל, 10/03/11 15:05

      הבעייה בדרך כלל היא לא בוטות אלה מילים מטומטמות.

    • וזה עוד מהשירים הטובים שלו!! (ל''ת)

      בנצור, 10/03/11 15:26

      • הוא צוחק כל הדרך אל הבנק בזמן שאתם נתחנים (ל''ת)

        אא, 10/03/11 16:13

        • כתוב בעברית (ל''ת)

          ?, 12/03/11 03:26

    • שירי חרמנות יש גם באנגלית מה רע בכך? (ל''ת)

      יאצק, 10/03/11 18:46

  • 56.

    אשמח אם תקראו את תגובתי בנוגע לדברי גאון ומדינה

    רון הפרסי, 10/03/11 14:28

    תמיד לא נעים לשמוע ביקורת על דברים שאנחנו אוהבים ביומיום...

    אבל, אין מה לעשות: יפיופיה, תלך כפארה עליי, בסבוסה די וכל מיני טקסטים ירודים ביותר לא יכולים להיקרא איכות... מקסימום מוסיקה זולה להמונים.

    לא כל אחד חייב לאהוב את יצחק קלפטר, יהורם גאון, אריק אינשטיין וחווה אלברשטיין אבל תסכימו שכל שיר שלהם הפך לנכס צאן ברזל בתרבות הישראלית בעוד שזמר מצליח כמו אייל גולן לא זכר (באיזשהו ראיון טלוויזיוני) אילו שירים היו באחד הדיסקים שלו, מה שמוכיח עוד יותר מה יכולת ההישרדות של השירים הללו לאורך השנים והאם השיקול בהוצאת השיר הוא מסחרי או קידום התרבות הישראלית...

    מספיק כבר לקחת כל דבר למקום של גזענות וההיעלבות. במקום להגיד ''מפלים אותי'' תנסו לחשוב על איזו תרבות הילדים שלכם מתחנכים כיום: שירים ירודים, האח הגדול, אלימות ברחובות.

    אני מעדיף את חוה אלברשטיין שחינכה אותנו על אהבת הארץ על פני ישי לוי שייתכן ומרגיש מקופח בין כניסה למעצר כזה או אחר על עבירות סמים...

    • לרון הפרסי

      דובי הרומני, 10/03/11 15:07

      מה אתה חושב על הטקסטים שלומי שבן או אפרת גוש ויש עוד הרבה אומנים שעושים מוזיקת פופ שאין בה עומק
      אז אתה צריך להבין שגם בסוג המזרחית הזה שזה פופ מזרחי אין מה לחפש עומק אלא רק קצב
      וזהו

      וגם שאנשים אומרים את הדעה שלהם יש דרך להגיד אותה

      אתה יודע גם על מוזיקת רוק אמרו פעם שזו מוזיקת השטן

    • תיחו ותנו לחיות גם אמי זל השירה הזאת הציקה לה (ל''ת)

      טריפולי לוב, 10/03/11 15:12

    • ''שלום אני נוסעת...'' ככה חינכה אותך חווה אלברשטיין לאהבת הארץ? (ל''ת)

      בטח אתה גם משתמט מצה''ל, 10/03/11 22:36

      • פעם היא היתה כזאת. לפני שהתחרפן לה השכל

        רמי וונה, 11/03/11 09:00

        מאד כואב לי שזמרת גדולה כמוה שהיתה
        ממש סמל לאהבת הארץ חלתה במחלה הממארת הזאת
        ששמה שמאלנות. לא רק היא , הרבה מעמיתיה אנשי הרוח כביכול פשוט הפכו למתנשאים ומכאן הדרך קצרה להיות שמאלן.וחבל. ההפסד הוא של כולנו.

  • 55.

    הבעיה היא רק בהגדרת הזמר הזה...הרי,יש מוסיקה מזרחית

    עמיר בן עיון המלך., 10/03/11 14:28

    מצויינת. שירים אלו לא אמורים להיקרא ''מזרחי'',כי אז ההגדרה הזו פוגעת ובצדק בשירים היפים של בן עיון,מדינה,דקלון ועוד....אולי:''שירי חתונות שמחים'' ואז,יבוא לציון גואל,אין כאן הגדרה פוגעת ,והכל נכון,המוסיקה הזו,אכן זבל,אין מה לעשות.

  • 54.

    שירים כמו ''אני לא זמין אני לא פנוי'' ביזוי הזמר המזרחי האמיתי (ל''ת)

    יש שירים עם טקסטים שהם מתחת לכל בקורת, 10/03/11 14:26

  • 53.

    אין ספק שמדינה וגאון צודקים

    גיל אזולאי, 10/03/11 14:07

    מדובר פה בביקורת לגיטימת וצודקת על איכות הטקסטים של המוזיקה המזרחית כיום. במקום להתחיל ליילל על גזענות צריך פשוט לדחו טקסטים עלובים ועילגים ולסנן אתם לפני שיגיעו לאוזן הציבורית

  • 52.

    אני איתך !!! (ל''ת)

    בת-שבע, 10/03/11 14:05

  • 51.

    צודק הגאון

    דוד, 10/03/11 14:04

    התבטאויותיו של גאון עדינות מדי הטקסטים העלובים העברית הקלוקלת תבנית השירה והמוטיבים הספרותיים אם יש כאלה בכלל מתחת לכל רמה וכל נסיון לתת להם ציון נועד מראש לכשלון זוהי למעשה טעותו היחידה של גאון והתבטאויותיו בעניין רק מטיבות עם הז'אנר הים תיכוני החדש השירה היא אמצעי לחינוך ואם ב''זמר ים תיכוני'' החדש אנו רוצים לחנך את ילדינו הרי שמראש אנו מצעידים אותם לכשלון.
    אך החמור מכל הוא כשלונה של התקשורת שנותנת חשיפה לפגע רע הזה וחושפת את קהל המאזינים והצופים ל''תרבות הרעה והקלוקלת'' הזו.
    תרבות אנשים רעים וחטאים

  • 50.

    שניהם צודקים, רק איו קשר ספציפי למזרחיות:

    מזרחי מפוקח, 10/03/11 14:00

    דהיינו, כל הדור קלוקל, ולכן גם ז'אנרים אחרים לוקים ומנוונים.

    הרעיון של יורם צודק, ואכן נובע מכאב, אבל ברגע שהוא שרבב את ה''שד העדתי'', הוא הפך לגזען!!!

    אם שיר כמו ''לו יכולתי לפחות להחיף ת'כיסאות...היי יו יה...'' היה מתנגן במקאם, ומסתלסל במהוואל, היו לועגים לכותביו ומלחיניו, ובטח שאין פה שום רמה אחידה עם:''ענני נוצה ממעל והשלף לרגליי ודנדון פעמון הפלא השומר תמיד עליי''.

    מה שכן, אביהו, דקלון, בר, חיים משה ועוד כמה יחידי סגולה הם ב-7000 רמות מעל ''בלבלי אותו''.

    • כוורת נפלאים יש בהם חן ושנינות. (ל''ת)

      הי יויה אני שואל, 10/03/11 18:50

  • 49.

    אביהו אחד הזמרים שהוציא שירים איכותיים וטובים והוא צודק (ל''ת)

    כי שירי הזבל יצדיקו את האפליה שהייתה בעבר, 10/03/11 13:59

    • התרחקתם מהענין

      יוצר, 10/03/11 15:00

      אני ממשיך לכתוב כתגובה על דברים שאינם נכונים לדעתי כי שום כתיבה פחות טובה לא תצדיק את האפליה ואי ההתיחסות שהיתה אז
      כי אז היא לא ענינית
      היא הייתה גזענית חד משמעית
      ואני הילד לפני חמישים שנה מחכה בכאב עצור ובגעגוע ליום שישי לשמוע שלושה שירים בלבד בתוכנית ''פעמי המזרח'' שלושה שירים בלבד
      את גו' עמר ז''ל צלילי הכרם ובהמשך אחרים שאחד הגדולים בהם הוא אביהו מדינה
      והנה עם הזמן קיבלנו העלאה לשעתיים רצופות פשוט לא יאומן שעתיים ביום שישי וכך התנגנה לה מחלונות הבתים שהכינו את השבת
      אבל מה לעשות זה לא מספיק והתחילה להתפתח מוסיקת הקסטות שעשתה את המהפכה המופלאה והיום מלבד התחנה היחודית שעוד לא פיצחתי את העקרון על פיו היא מחליטה וזוהי גל''ץ זו שהייתה צריכה להיות יותר מקיפה את שכבות הציבור לפחות על פי מתגייסיה
      יש הרבה תחנות ברדיו ובטלויזיה שמשדרות עשרות שעות ביממה של מוסיקה מזרחית ים תיכונית יוונית טורקית או איך שתרצו לקרוא לזה בסופו של דבר אנו חיים סביב הים התיכון
      אז מה הבעייה?צריך שהזמרים שעוסקים במוסיקה המזרחית שירימו את הכפפה ויתאימו מילים יפות כמו פעם ויש משוררים טובים שיסיעו בכך בהצלחה!

  • 48.

    חבר'ה. בואו לא נהיה צבועים,הדברים נכונים.הדרך לא כל כך (ל''ת)

    נתי, 10/03/11 13:56

  • 47.

    אביהו אתה מדבר כך כי יורם פירגם לך (ל''ת)

    סימה, 10/03/11 13:50

    • יש לך בעיה עם ''פרגום\\פרגון'' תרתי משמע. (ל''ת)

      נועה., 10/03/11 18:53

    • תגובה ל 47

      ניו יורקית, 11/03/11 03:19

      תגובה ל47 את גדולה גם אני בטוחה בזה ..

  • 46.

    נו, מי חשבתם שינקה את השולחן לגזענים ? (ל''ת)

    מדינה הפיקולו, 10/03/11 13:48

  • 45.

    אם יש מי שנהנה משירי הזבל למה זה מפריע לך גאון??? (ל''ת)

    גאון לא צודק, 10/03/11 13:45

  • 44.

    אביהו מדינה צודק בכל מילה (ל''ת)

    המזרחי, 10/03/11 13:41

  • 43.

    יאללה מוטי לך הביתה. -- לא הבנתם את השיר, זה פרודיה!!!

    שוקי, 10/03/11 13:37

    להלן המילים הנשגבות של השיר:
    === לקרוא ולהתפלץ =========
    צא החוצה תתייבש בשמש
    לא רוצה אותך כאן בדירה
    כל מה שהיה בינינו אמש
    התהפך להיות פתאום נורא.
    אני חשבתי שיהיה גן עדן
    אתה חשבת שתפסת גל
    וצריך לקשור אותך בחבל
    אחרת אתה לא נאמן בכלל.
    היתה לנו אהבה קצרה
    אבל אתה הפכת לצרה.
    וכן הלאה וכן הלאה...

    • שיר עם מסר פמיניסטי ברור . הבחורה מנפנפת את ה''מוטי'' שלה (ל''ת)

      יאצק, 10/03/11 18:53

  • 42.

    הבוטות של גאון ראויה לגינוי, לא תהייה תפארתו בהמשך הדרך,

    גורגיאס, 10/03/11 13:33

    אם לא יתנצל מיידית בפני עובדי הזבל, ואת הזבל שלו ישמור לעצמו עד שיסריח..אנחנו המעריצים שלך בעבר נדאג לקחת מרחק בטוח ממך ליתר בטחון ! לאביהו,איני שולל את ביקורתו על הסף,וכמוך גם אני מצפה לשירים שיבטאו טבע ונוף בנוסף לבלבלי ואני לא זמין.ולגאון התורן יש לומר, ברור מילותיך בטרם תשחררם לאוויר העולם,כשם שאתה בוררם בתוכניתך בימי שישי,שמנעימים את כל שומעם באמיתותם הכנה והגשתם הנכונה !!

  • 41.

    תגובה ל 1

    menashe, 10/03/11 13:32

    אתה אידיוט אם זה מה שיש לך להגיד על מי שהחדיר כמעט לבד את הז'אנר הישראלי/ים תיכוני לכל בית בישראל.
    אביהו-המשך להשתבח בכל מעשה ידיך

  • 40.

    ועוד איך יהורם גאון צודק (ל''ת)

    י.חממי, 10/03/11 13:26

  • 39.

    אביהו מדינה

    חץ-מזרחי, 10/03/11 13:26

    הופה,,,הופה,,ואפשר לחשוב שיצירותך מערביים ורחוקים מהצליל המזרחי,,,די לצביעות ,,,עוד מתאשכנז פופוליסטי שיוצא בהצהרות למען שלמונים,,,,מוסיקה,,היא מוסיקה,,ולא משנה מהי השפה או תוכן המילים,,,לא חייבים להלחין את מילותיו של ביאליק או טשרנחובסקי,,,ומי מהמוסיקה המזרחית לא ערבה לאוזניו הלבנות והמפונקות שיחליף ערוץ,אין פשוט מזה.
    באופן מצער,אני חושש ששינאת המוסיקה המזרחית משקפת את השינאה והיהירות האשכנזית שלא חלפה ממחוזותינו המורעלים.

    • תגובה הגיונית ולעניין (ל''ת)

      תודה, 10/03/11 13:49

    • אין ספק שלאביהו מדינה יש אוזניים לבנבנות ומפונקות....

      פנדה, 10/03/11 15:16

      או בקיצור - WTF????

  • 38.

    אביהו צודק באלף אחוז, וגם כותב וזמר ענק (ל''ת)

    אחד שיודע, 10/03/11 13:24

  • 37.

    אין כבוד

    דניאלה, 10/03/11 13:22

    מר אביהו מדינה, אני לא מבינה כיצד הדברים שרשמת כאן בטור שלך בכלל שייכים לצורת ההתבטאות של מר יורם גאון.ממש גאון.... יש דרך להתבטא גם אם הרציונל שעומד מאחורי דבריו המכוערים הם נכונים. וזה שמעמדך מתכבד על ידי אלה בז'אנר המזרחי ואלה בז'אנר האשכנזי לא נותן לך זכות לבוא ולהגיד לציבור להרגע. דבריו של יורם גאון אינם חריפים כפי שכינית זאת, אלה נמוכים מאד ובתור אחד שדואג לטקסטים בשירים הייתי ממליצה לו לדאוג לטקסטים שיוצאים לו מהפה. כאשכנזייה שיודעת להעריך מוסיקה, לא משנה לי מי שר מאיפה הוא או מה השם משפחה שלו/שלה,העיקר שהיא נעימה לאוזניי. בא נכיר בעובדות, בכל סוגי הז'אנרים כמעט בכל השפות בכל העולם יהיו שירים וטקסטים טובים יותר וטובים פחות וכל אחד בוחר מה הוא או היא אוהבים, הבעיה של גאון שהוא דיבר מתוך המקום החשוך ןהמכוער והאליטיסטי שבו ולא מתוך אהבה ודאגה או כאב, לא כך נשמע כאב.אך יחד עם זאת צדקת לגבי דבר אחד והוא שזו אכן האמת שלו.

  • 36.

    אביהו, יש כפפה שמחכה שתרים אותה!

    אביהו מדינה מלחין יפה, 10/03/11 13:18

    יש הרבה מאד שירי-משוררים נפלאים שמצפים שילחינו אותם. המילים היפות בעברית נהדרת כבר ישנן - מה דעתך להלחין אותן? זה יהיה שילוב מצויין של נעימות מזרחיות עם תוכן מילולי משובח בעברית יפה. אז קדימה, אתה יכול!

  • 35.

    בגלל שגאון שיבח אותו אז מדינה אומר שהוא צודק~~~~~ (ל''ת)

    שערבי 2, 10/03/11 13:18

  • 34.

    אכן חלק מהזמרים נשארו ברמת להקת חתונות ולא מנסים לעלות מעל זה

    העם רוצה מילים פשוטות בשני אקורדים, 10/03/11 13:13

    שפת הרחוב הפכה היום לשפת הטקסטים בשירים

  • 33.

    שבחי ירושלים!!! כל הכבוד!!! (ל''ת)

    מ., 10/03/11 13:12

    • מילים: דוד המלך, תהילים. (ל''ת)

      א., 10/03/11 19:54

  • 32.

    צודק! כל הכבוד שנתת לו גיבוי. מסכימה איתך! (ל''ת)

    הלוואי ויפנימו, 10/03/11 13:11

  • 31.

    אין שום הצדקה לשמוש בביטויי שוק

    רונה, 10/03/11 13:07

    אף אחד לא יגיד לאף אחד מה לשמוע
    כמה ולמה מדינה חופשית
    זה לא עניין לדיונים
    חופש בכל דבר
    מי שרוצה לבקר שלא יזלזל
    ביצירתו של האחר
    בושה ליורם ולך

  • 30.

    סוף סוף מישהו אומר אמת (ל''ת)

    תומר, 10/03/11 13:01

  • 29.

    המזרחי של העשור האחרון-בית שימוש לנכים (ל''ת)

    יהורם צודק-אביהו מלך ומוכשר, 10/03/11 13:00

  • 28.

    beer sheva

    shoss, 10/03/11 12:59

    מר אביהו מדינה היקר
    גדלתי על שיריך ויצירותיך, השתתפתי בערבי שירה שלך, ואני מאוד מזדהה עם שכתבת
    לדעתי, יהורם גאון ואתה, הנכם שניים מבין עמודי התווך של השירה הישראלית והציונית, שירה שתמיד, ללא יוצא מן הכלל מעוררת בי צמרמורת ולחלוחית בעיניים, כי אלה ה, מצד המשמיעים אותושירים שהכי שווים והכי ראויים
    גם לבת של הורים יוצאי צפון אפריקה אבל ציוניים ממדרגה ראשונה, וילידת באר שבע , אף פעם לא יכולתי להאזין לשירה ה''תרבותית'' המזרחית ''הזאת'',שעוררה בי תמיד מחשבה על הזלזול הגדול ווהעמוק לציבור השומעים אותו, או לפחות לחלקו של הציבור, מצד המשמיעים אותו
    מה לעשות וזו הרגשתי האמיתית
    בכל מקרה זוהי הזדמנות פז להודות לך על פועלך
    מעריצה אותך עד אין סוף

    • כן גם אני לא יכולתי לשמוע את השיר, אם אדם נופל ממטוס באמצע הלילה

      שלומי, 10/03/11 13:45

      אשר הזמר הארחי - שוק, כספי שר,

      שיפול לו הבולבול שלו !!

      זה וודאי שייל לשירת הג'וקים
      שזה מחוץ לאסלה !
      אלק שיר ! פחחח,

      • אם אדם נופל ממטוס באמצע הלילה שיפול על שלומי אמן! (ל''ת)

        שלומי אתה משורר מבוזבז, 10/03/11 18:57

  • 27.

    מילת הקסם היא ''חיה ותן לחיות''

    עלי באבא, 10/03/11 12:54

    זהו שוק חופשי. כל אדם יבחר את השירים והקצב שעושה לו טוב. מה הבעיה עם זה?
    למה צריך להתבטא בחריפות כנגד העדפתם המוסיקלית של חלק גדול מהציבור?
    אתה חושב שהבחירה שלהם היא בעלת טעם רע? זכותך לחשוב כך, רק אל תעליב אותם ותשמור את דעתך לעצמך.

  • 26.

    אבל טקסטים גרועים יש גם בז'אנרים אחרים....

    manu, 10/03/11 12:52

    ובכמויות לא פחותות!!!!!!

    אז אביהו שקוף שאתה רוצה להתבדל, אבל אל תעשה זאת על גבם של חבריך!

    • גם את הטקסטים הגרועים בז'אנרים האחרים יש להוקיע!

      ג'אנגו, 10/03/11 14:49

      אין גושפנקא לטיפשות. אפשר למצא אותה בכל מקום, בזמר שמכונה מזרחי/ים תיכוני/מיינסטרים/גלגלצ''י/שוליים וכל השאר.

      כל מה שזבל מקומו בפח האשפה ורחוק מבני אדם. פעם ידעו מה טוב, היום חושבים שיודעים מה טוב.

  • 25.

    אביהו מדינה - אני מצדיע

    אשגנזי, 10/03/11 12:48

    כל הכבוד למילים אמיצות

    אני אשכנזי, מנגן בגלמה שומע הרבה מוזיקה מהמזרח, נהנה מהברירה הטבעית, קובי אוז, בוסתן אברהם, עמיר בן עיון ועוד שורה גדולה של אומנים עם מקורות מזרחיים מובהקים
    לזבל שיהורם גאון מדבר אליו אין עדה -= הוא פשוט מכוון אל המכנה הנמוך ביותר של האוזן השומעת. בין ''יפיופה'' המזרחי ו''דינג דונג'' האשכנזי יש מכנה משותף - וצדק משה פרץ שגם אלף נשיקות שייך לאותה קבוצה כמו גם בין מוזיקה קלאסית ןמןזיקה אנדלוסית...

    יאללה בכפיים.... פול ווליום חפלה....

  • 24.

    כל הכבוד לאביהו מדינה.ויש כבוד.

    זהב אשכנזיה לגמרי., 10/03/11 12:48

    אבל הגרסה הרכה שאביהו נוקט שמחליקה את האמת הנוקבת עליה דיבר גאון.אינה נכונה ואינה משיגה את המטרה.
    כשגלי צה"ל והתחנות האמונות על בריאותו התרבותית של הציבור סרבו להעלות את הזבל הזה לתחנה האשימו אותם באשכנזיות מפלה וגזענית.מאז הכל הפך פרוץ ונותנים לציבור להחליט מה לשמוע. פלורליזם זה דבר טוב.אבל מעצבי תרבות נחוצים בכל זאת.
    טוב שאת גאון אי אפשר להאשים בגזענות אשכנזית.אבל גם לו מנסים לסתום את הפה.

    ניתנת האמת להאמר.מדובר בשירה ירודה שהטקסטים שלה לרוב מטומטמים ומהוים בושה לאינטליגנציה. חברת הכנסת המתחסדת והמיותרת תירוש עשתה לעצמה כותרת רעשנית פופוליסטית ומנסה לקנות את לב המצביעים המזרחיים .הדבר מעיד עליה ולכן נדלג על הפרסונה.
    לגופו של ענין הזמר המזרחי חלקו הגדול מעליב ומכאיב לאוזן .ומדרדר את הרף התרבותי לעברי פי פחת.טוב יעשה אביהו מדינה אם יגנה בקול רם ונוקב את הז'אנר.יש למדינה תפקיד בעיצוב האוזן המוסיקלית וזו חובתו.לא בקול ענות חלושה.אלא באופן נוקב כפי שעשה גאון.

  • 23.

    למדינה היוצר

    מוטי יעקב, 10/03/11 12:47

    מה,אתה רוצה שהאשכנזים יבחרו בך ליוב ראש האמנים???

  • 22.

    זיקנתכם וקנאתכם העבירה אתכם על דעתכם, אתם כר לא!!!!!!!!!!לא (ל''ת)

    שלומי, 10/03/11 12:44

    • שלומי - לך לך לשלןם (ל''ת)

      shosh, 10/03/11 13:45

  • 21.

    אמירתו של יהורם.

    חווה, 10/03/11 12:43

    מסכימה עם כל מילה!!!!
    אכן, המוזיקה המזרחית (שאגב גם אני ממוצא מזרחי). פשטה את הרגל בתכנים שלה.
    כדאי ורצוי לתת את הדעת לתכנים.

  • 20.

    הזבל האמיתי הוא לא המוזיקה המזרחית, אלא אילו שמאזינים לה

    צפוני, 10/03/11 12:40

    חוקי הכלכלה בפעולה: לזבל של אנשים מייצרים זבל של מוזיקה.

    פשוט ביקוש והיצע.

  • 19.

    אביהו ויורם,תבינו שהזדקנתם מאד,המוזיקה שלכם פאסה,נקודה. (ל''ת)

    דיקלה, 10/03/11 12:38

    • בצרפת הזמר שארל אזנבור כבר בן מאה, ועדיין נלחמים על הכרטיסים למופעים

      shosh, 10/03/11 13:47

      שלו, מה אתה אומר?
      תנסה לשמוע את השירה שלו, ושל יתר הזקנים, ורק תרוויח תרבות

    • דקלה (בלי י') גם ההורים שלך פאסה...

      ג'אנגו, 10/03/11 14:45

      שימי אותם על קרחון בכדי שיאכלו אותם הנשרים.

      מדהימה ההתיחסות למבוגרים וותיקים וזקנים בישראל. כל מי שהוא לא בין 20 - 30 כמוהו כקליפת השום.

      מדהים!

    • מה את אומרת? אני עוד לא נולדתי כשמדינה הלחין את ''למען לא נבוש ולא ניכל

      ואני שרה את החלק הזה בתפילה כל בוקר, 10/03/11 14:49

      הכי אני אוהבת את ה''נקודה'' ששמת בסוף. אני מבינה את הפחד כשאת מדברת שטויות ועמוק למטה יודעת שרק צרות המוחין שלך מדברת, ואולי אנשים ישלחו אותך לישון. אבל ממי, להוסיף ''נקודה'' בסוף לא ימנע את זה. תצטרכי לחיות במציאות.

    • גם דקלה תהיה פסה או 25 שנה, כל כלב בא יומו (ל''ת)

      בת 45, 10/03/11 15:44

  • 18.

    צודק אביהו וכולם יודעים רק מכסים תחת (ל''ת)

    אבי, 10/03/11 12:35

  • 17.

    יאללה יאללה, שב בשקט (ל''ת)

    גוגו, 10/03/11 12:35

  • 16.

    כבר מיציתי הכל כסף ואלכוהול=פשוט תת רמה!

    שור, 10/03/11 12:32

    אין שום קשר לגזענות הטקסטים ברובם עלובים ביותר כמובן שיש יוצאים מן הכלל כמו אייל גולן ,ישי לוי.

    • תרגע אייל גולן שייך לכלל (ל''ת)

      אני, 10/03/11 14:12

  • 15.

    אביהו מדינה - איפה עמוד השדרה שלך? חנפנות לאשכזים לא תעזור לך (ל''ת)

    יונתן, 10/03/11 12:32

    • איזה דפוק אתה, כולם יודעם שגאון לא אשכנזי בכלל (ל''ת)

      תוצרת הארץ, 10/03/11 15:45

  • 14.

    עוד אחד שהשתן עלה לו לראש ומקנא להצלחתם של פזמונאים אחרים...

    יאללה עוד אחד..., 10/03/11 12:31

    מה לעשות, מר מדינה, אתה היית אולי כותב פופולרי ומצליח בעשור הקודם אבל היום מקומך, אם כי לא נשכח, אבל בהחלט נדחק קצת הצידה.

    אתה אוהב את אור הזרקורים, אחרת אין לי היכולת להבין למה החלטת לפצוח בעצמך בקריירת שירה? היית צריך להשאיר את השירה לאלה שיודעים ויכולים לשיר. אצלך, לא הטקטס הוא ''זבל שלא ברא השטן'' אלא השירה!

    איך זה נשמע? פוגע? מגעיל? אתה עדיין חושב שיהורם גאון הוא איש אמיץ?

    • אתה הדוגמא לקלקול, איך אתה מדבר אל מדינה??

      ישי, 10/03/11 13:42

      של נעליך ובלום פיך, האיש חתן פרס ישראל וישמעו אותו עוד הרבה דורות , בניגוד לזבל שמושמע כיום.

    • מילים דוחות, איך אתה מדבר לאביהו מדינה? (ל''ת)

      דניאלה, 10/03/11 15:46

  • 13.

    יהורם אתה מחוק. (ל''ת)

    eli, 10/03/11 12:31

  • 12.

    צבוע על מה אתה מדבר

    משה ממעלות, 10/03/11 12:27

    מוסיקה היא להמונים .מי אתם שתיקבעו מהו טקסט מתאים ומה לא .עים ההצלחה לא מתווכחים.אתה קיבלתה הכרה בזכות אותם זמרים.שירים לא מחנכים אלה עושים טוב לשומעים.כן צריך לכעוס על מר גאון דבריו הם דברי בלע וצרות עין.דברך הוא קלוקל .מי שמך לקבוע מהי רמה גבוהה תתביש במה שכתבתה.

    • לדוגמה הטוקבק שלך הוא ברמה נמוכה מאוד

      פנדה, 10/03/11 15:24

      זה לא אומר שאתה אדם רע או טיפש, אבל מה לעשות שכתבת תגובה בעברית לא תקנית, רצופה שגיאות כתיב ותחביר. כך גם לגבי שירי החתונות הזולים, שעליהם מדברים גאון ומדינה. עובדה שאת המלודיה הערבית אוהבים הרבה מאוד אנשים, מכל העדות, ותמיד עשו כבוד לאמנים שידעו לשלב בין תרבות עברית לבין הסגנון המוזיקלי של המזה''ת, אבל כשהמלודיות ירודות וגם העברית לא משהו - יש תחושה של זלזול, גם בתרבות העברית ואפילו בתרבות הערבית.

  • 11.

    מדינה הזה סתם עוד אשכנזי גזען (ל''ת)

    שרעבי, 10/03/11 12:26

    • מדינה צודק במאה אחוז! תקשיב למילים של השירים

      גאון צדק ומדינה רואה את האמת!!, 10/03/11 12:39

      טוב טוב תוך כדי ריקוד...ותראה מה זה טקסטים..זה הולך ומחריף, והמילים נהיות יותר ויותר ברמה הכי נמוכה שיש...זאת המציאות ותפסיקו לצעוק גזעני גזעני כי אין שום קשר, אני מאמינה כמו מדינה, שזה בא מתוך כאב..כי זה רק מחמיר ולא נעשה יותר טוב מצב השירים...

    • אני שחורה ואני חושבת כמוהו-

      iris, 10/03/11 13:10

      אז איך תקרא לי? שחורה גזענית? נגד מי בדיוק?

      • חחח אני בטוח שהוא התכוון באירוניה ;) (ל''ת)

        פנדה, 10/03/11 15:25

    • אז מה אם הוא יוצא לובלין הוא צודק (ל''ת)

      משה בדיה, 10/03/11 13:14

  • 10.

    מדינה מבין עניין - גם אני מזרחית וסולדת מהשירה של היום. (ל''ת)

    שרית, 10/03/11 12:23

  • 9.

    אביהו מדינה לא מתבכיין?

    אאא, 10/03/11 12:19

    זמנים טובים

  • 8.

    תודה רבה לאביהו מדינה מקרב לב!

    דני, 10/03/11 12:17

    כולם יודעים שיהורם גאון צודק במאת האחוזים. גם ה''נעלבים'' בע''מ.
    קבלו את הביקורת כביקורת בונה ותתקנו. רוב השירים המזרחיים היום הם עלבון לשפה העברית.

  • 7.

    הזמר ב''עברית'' כבר מזמן ברמת 3 יחידות בגרות . (ל''ת)

    דוד מלכי, 10/03/11 12:14

  • 6.

    לא צריך להיות גאון כדי להבין שיורם צודק

    אלי, 10/03/11 12:07

    וכל הכבוד לאביהו מדינה על אמירת האמת שלו ללא פחד.
    לחלק גדול מכותבי המוזיקה ה''ים תיכונית'' החדשים של היום אני ממליץ ללמוד ממנו ומרבים מהכותבים בתקופתו.

  • 5.

    קצת התבלבלנו,לא?

    איילת, 10/03/11 12:04

    הזמר המזרחי הוא מגוון ויש בו חלקים נהדרים שהם חלק מהתרבות הישראלית .
    אבל -ישנו זרם המיוצג בעיקר באמצעות אנשים כמו גיספן,ואחרים שנכתב ע''י נגרים,רפדים וסנדלרים והוא רבותיי-זבל טהור
    ''ערב טוב לך -את מושלמת'' הוא לא יצירה מוסיקלית
    באותה מידה אפשר היה להלחין רשימת מכולת.
    יהורם גאון צודק 100% די להתבזות ולהשמעות של הסחי הזה

    • רפדים נגרים וסנדלרים בעלי מקצוע מכובדים,פרסומאים,יחצנים

      שרברב, 10/03/11 13:45

      ועוד שאר ירקות הם בעלי מקצוע מאוסים על אותו מישור של זונות צמרת

      • כל עבודה מכבדת את בעליה, אבל היית קונה כסא משרברב? (ל''ת)

        פנדה, 10/03/11 15:25

        • כן אבל לא הייתי קונה דבר מפרסומאי ,יחצ''ן ודומיהם! (ל''ת)

          שרברב, 10/03/11 19:04

  • 4.

    רק שהדיכאונות של האשכנזים האלה לא יחשבו להתנשאות

    אלי, 10/03/11 12:02

    אז מה עם עבר זמנכם את ההתנשאות הזאת תשאירו בבתים שלכם

    • אלי אתה יודע

      אני, 10/03/11 14:14

      שאומרים שירי ''דיכאון'' מתכוונים לזמר מזרחי...

    • לא רק שהעברית קלוקלת, גם אי אפשר להבין בכלל מה רצית להגיד (ל''ת)

      אורן האתאיסט, 10/03/11 14:49

  • 3.

    צודק צודק צודק !

    אהובה, 10/03/11 12:01

    נכון שמוסיקה זה עיניין של טעם כמו סרט כמו ספר אבל יש גבול לכמה מוסיקה רדודה ותפלה שאפשר לשמוע.נכון שיש דור חדש שמנסה את מזלו ,אבל דיי כמה אפשר לשמוע ברדיו את נשבע לך לא בוגד,,,, פויה מגעיל .ויהורם גאון צודק !

  • 2.

    סוף סוף משהו שאומר את האמת (ל''ת)

    אוסנת, 10/03/11 12:01

  • 1.

    יורם טמבל

    איציק, 10/03/11 11:58

    גם אם יורם צודק והוא לא צודק .בטוח שהוא רחוק מאד מלהיות חכם.בחוכמתו ובקולו הוא לא אריק איינשטיין בטוח.

    • הוא לא גאון ולא איינשטיין אבל הוא צודק

      אני, 10/03/11 14:15

      חייבים לשים סוף לרעש הזה