• 52.

    רדיפת הומואים היא עבודה זרה

    בן, 14/01/11 13:25

    סתם העתקה יהודית מהנצרות.
    כתוב בתנ''ך שמשכב זכר זה ''תועבה'', אבל כתוב במפורש כי מי שלא שומר שבת צריך למות, והמצווה הזאת קיימת גם בעשרת הדברות.
    ובכל זאת - רבנים מוכנים לקבל יהודי שלא שומר שבת ולא מוכנים לקבל הומואים.
    אפילו לסביות לא מתקבלות, כשאין בתנ''ך מילה וחצי מילה עליהן.

    בקיצור - הרבנים התנצרו.

  • 51.

    רדיפת הומואים ע (ל''ת)

    בן, 14/01/11 13:22

  • 50.

    אתה חמוד והכול, אבל....

    אחת שיודעת..., 04/01/11 14:21

    אני לא מבינה מה הכעס הגדול על קורס נתיב- הם בסך הכול עשו את המוטל עליהם.איך אתה מצפה שבית דין יעביר אותך גיור כשאתה אומר במפורש שתעבור על הלכה מהתורה?!
    וסליחה, כתב יקר, קורס נתיב הוא קורס בחירה לגמרי, אף אחד לא לוחץ ולא משכנע אף אחד לעבור גיור. הטלפונים שנעשים לחיילים נעשים כדי שלא יתפספס שום חייל שרוצה לעבור גיור ונמנע ממנו.
    וח', מאוד ברור שאתה לא רציני בתהליך, כי אם היית- היית מבין שהתהליך הוא מאוד נפשי ואי אפשר לנתק אותו מהחיים הפרטיים. להגיד ''מזה עיניינם של הרבנים החיים הפרטיים שלי'' זה לא להבין בכלל את המשמעות של הגיור.
    הערכתי אליך שעלית לארץ ושירתת בצבא, באמת! אבל יכול להיות שתהליך הגיור הוא פשוט לא לך ושאתה פשוט לא צריך לעבור אותו..
    תהיה חזק ח' יקר... ישמור אותך האל..

  • 49.

    הלכה.....מי המציא את ההלכה...בטוח לא אלוהים.

    חמורבי, 30/12/10 16:59

    אם יש אלוהים אז הוא רק נתן לנו את עשרת הדיברות.

    כל השאר מעשה ידי אדם. המשנה, שולחן ערוך, השטריימל, התפילות, הכל מעשה ידי אדם.

  • 48.

    בשבילי הוא יהודי יותר מהרבנים עצמם

    אסי, 30/12/10 12:54

    בשבילי הבחור הזה שעלה לארץ ומשרת בצבא הוא יהודי יותר מהרבנים עצמם.
    הם שעיוותו את היהדות אינם סמכות בעיני.
    השנאה מעוורת גם חכמים

    • אולי תפרסם את הכתובת. שיבוא להתגייר אצלך (ל''ת)

      מימי תמימי, 30/12/10 13:57

  • 47.

    האיש לא רוצה להיות עובד ה' לפי חוקי היהדות

    לכן אי אפשר לגיירו, 30/12/10 07:39

    רוב גייורי צה''ל פסולים לפי ההלכה
    מדובר לרוב מדובר בגויים שרוצים לקבל אישור יהדות לצרכי נישואין - בלי להתאמץ

    זה בכלל לא עניין דתי - והגיור פסול

    ועכשיו בכלל גיור כאלה שחוטאים בפרהסיה - זה הופך לבדיחה עצובה

  • 46.

    מספיק להיתמם

    פופיק, 30/12/10 07:00

    אני חילוני ואין לי בעיה עם הומואים כל עוד הם לא הופכים את נטיותיהם המיניות לדבר הכי חשוב בחברה שלנו. אבל לצפות מרבנים שיתעלמו? אפשר לרדת על הדתיים כמה שרוצים אבל מותר להם שיהיו להם הכללים שלהם. מה פשר ההיתממות כאילו מדובר במסגרת צבאית? (כאילו שאין שום בעיה עם הומו בצבא) זו קודם כל מסגרת דתית. מצד שני כדי למנוע עגמת נפש כזו - מוטב לו היו הרבנים מבררים עם כל מועמד לפרויקט שהוא עומד בדרישות מינימליות מבחינתם.

  • 45.

    כנסו תבינו

    יהודי, 30/12/10 04:06

    כמו שחייל לא יכול לבוא לבסיס באזרחי כי אלה חוקי הצבא ככה אי אפשר לגייר אדם שלא מאמין בחוקי התורה

    • לפי מה החלטת שהוא לא מאמין בחוקי התורה?

      טליה, 01/01/11 09:18

      הוא לא החליט להיות הומו,וגם לא אמרו אם הוא מקיים משכב זכר .בתורה האיסור הוא על משכב זכר ולא על להיות הומו.
      חוץ מזה אף אדם בעולם אבל אף אדם בעולם לא מקיים את כללל המצוות בתורה לפי הפרשנויות השונות .

      לא כל היהודים הם דתיים .יש יהודים חילוניים והרבה פחות מאמינים ממנו,אז מה?הם עדיין יהודים .

  • 44.

    גיור מחייב את האדם לשמור את התורה והמצוות (ל''ת)

    אתה במוצהר עובר איסור מהתורה אז למה שתגוייר????, 30/12/10 03:18

  • 43.

    Judaism does not ban homosexuality as a orientation

    Eran, 30/12/10 01:06

    Only the act of penetration between two men is explicitly banned

  • 42.

    מי שהולך לישון עם כלבים שלא יתפלא כשיקום עם פרעושים

    אלי, 29/12/10 23:41

    התרעומת של החייל וההתבטלות העצמית בפני כהני הדת אינה מובנת לי,וזאת אני אומר כהומו.
    מה לעשות, והדת האורטודוקסית הזו היא אכן חשוכה ואפלה? אלו הם אכן חוקיה (ויש אף גרועים ובזויים מהם) וכל אדם שפוי, קל וחומר הומו ששלם עם מי שהוא ויש לו מינימום כבוד עצמי, צריך להדיר רגליו ממנה.

    הנקודה היחידה שבה אני מצדיק את החייל היא זו שמדובר בקורס ממלכתי של הצבא, היינו קורס שממומן גם בכספי המיסים שלו. רוצים הרבנים הנכבדים לדקדק במצוות דתם הקדושה? מעולה, שיעשו זאת על חשבונם. מי שרוצה להתחמם בכספי המדינה, יואיל נא, ולו למראית עין, שלא להפלות על בסיס נטיה מינית.

  • 41.

    אהוב את המלאכה (לימוד תורה) ושנא את הרבנות (שררה).

    סיזיפוס, 29/12/10 22:17

    זאת אמר שמעיה שגם נאלץ להתגייר. אני כיהודי חופשי לא הייתי מעז להתגייר ליהדות רבנית קנאית וגזענית כמו שיש לנו!

  • 40.

    העובדה שאנשים כאלה יכולים להיות רבנים היא הוכחה לזה שאין אלוהים (ל''ת)

    עובדיה קיים ואלוהים שותק!, 29/12/10 22:01

  • 39.

    הגיוני לא לקבל לעם היהודי חולי נפש כמו שגם כשכנים לא ההינו רוצים אותם (ל''ת)

    רמי, 29/12/10 21:40

  • 38.

    השלב הבא :

    מינוי רב ראשי חילוני, 29/12/10 14:45

    מה אתם צריכים את הדתיים האלה עם ההלכה שלהם...
    תמנו איזה פוליטיקאי חילוני לרב ראשי, והכל יהיה יותר פשוט. יהיה מותר לחלל שבת, להיות הומו. יהיה אפשר אפילו לגייר חתולים, ואז יהיו חתולים יהודים, ובעוד 20 שנה יהיה אפשר למנות חתול לרב ראשי...

    שאני אמשיך, או שהפואנטה ברורה ?!

    את התורה, על כל האמור בה, קיבלנו מהקב''ה בסיני. אם אדם מחליט לבטל על דעת עצמו אפילו מצווה אחת, זו ההוכחה שאינו מאמין שהתורה ניתנה ע''י הקב''ה. אז איך הוא רוצה להצטרף לדת שהוא לא מאמין בה ?! והוא עוד כועס על המאמינים. לא יאמן!

    • ומה קורה עכשיו?

      בן, 29/12/10 15:54

      יש כל כך הרבה זרמים ביהדות, כולם מסכימים עם כולם על מה מותר ומה אסור?
      אפילו על דבר פשוט כמו לא לאכול גדי בחלב אימו יש מיליון ואחד פירושים.

      אני פשוט לא מצליח להבין, מי נתן לאותו מיעוט של רבנים מונופול על היהדות?

      יהדות זה לא רק של אשכנזים/ספרדים חרדים/דתיים לאומיים/שומרי מסורת/ חילוניים (מחק את המיותר).

      יהודי זה מי שמרגיש כך, ואין אף אדם (או אל) שיוכל להגיד לו אחרת.

      • יש לי חתול שמרגיש יהודי

        אחד, 30/12/10 05:27

        חבל שאין לו שכל להבין מה זה אומר חחחח

        • אבל תעשה לו לפחות ברית מילה, מה זה ההפקרות הזו ?.. (ל''ת)

          דוס, 30/12/10 10:50

    • אתה טועה!!

      יהודי, 29/12/10 23:49

      יהודי זה מי שיודע לנגב חומוס.
      ומרגיש בלב שחומוס זה טעים.
      מה דעתך על ההגדרה שלי?

    • בייקון זה טעים (ל''ת)

      Bacon, 30/12/10 08:33

    • ומה איתך ?

      טליה, 01/01/11 09:25

      אתה שומר כל מצווה בתורה ? אתה שומר נגיעה מנשים ?אתה שומר שבת?הולך כלללל יום לבית הכנסת ? האם אתה לא מוציא זרע לבטלה ?
      אני מאמינה שלא כל התשובות לשאלות יהיו כן ,אף אדם בעולם לא שומר את כל מצוות ה' .
      מלבד זה,יש כ''כ הרבה יהודים שהם חילוניים ,והם בכל זאת יהודים .

      האדם דיבר על זה שיש לו חבר ולא על זה שהוא מקיים''משכב זכר''משמע הוא לא הפר אף מצווה.

  • 37.

    מיהו יהודי? - אנא, כנסו!!!

    הכל פשוט מאוד, 29/12/10 12:42

    שלב א: לפני עשרות שנים היה ויכוח נוקב בין החילונים לדתיים בפרשיית מיהו יהודי שזכאי לחוק השבות.
    הדתיים הזהירו שהעלאת גויים לארץ תיצור בעיות בנישואין וגיור, החילונים לא הקשיבו וכפו את דעתם. אלפי גויים עלו לארץ.

    שלב ב: לפני כעשרים שנה התחילה העלייה מבריה''מ לשעבר. הדתיים הזהירו שהעלאת גויים תיצור בעיות וכו'. החילונים לא הקשיבו. מאות אלפי גויים עלו לארץ.

    שלב ג: בשנים האחרונה עולה שוב סוגית חוק הגיור, והגיור הרפורמי. הדתיים מזהירים שגיור שלא ע''פ ההלכה ייצור בעיות בנישואין ופסילת גיורים (אינני נכנס כרגע לסוגיית גיורי הרב דרוקמן שהיא עניין צדדי בפרשה). החילונים לא רוצים להקשיב אלא לכפות את דעתם.

    ומה החילונים רוצים מהדתיים? אתם (החילונים) הגדרתם גוי כזכאי לחוק השבות, אתם העלתם מאות אלפי גויים, אתם רוצים לחתן אותם עם יהודיות, אתם רוצים לגייר אותם בגיורים פקטיביים. ואל מי אתם באים בטענות? נכון, לדתיים - אלה שהזהירו אתכם במשך עשרות שנים מהתוצאות של מה שעשיתם.

    • כל מילה בסלע. כנסו וקיראו (ל''ת)

      הוא צודק, 29/12/10 12:52

    • מנומק ומדויק (ל''ת)

      כל הכבוד, 29/12/10 17:08

    • מאד פשוט

      חילוני, 30/12/10 01:47

      יש להפריד את הדת מן המדינה. מי שרוצה להיות יהודי כשר יבושם לו. ישראלי לא בהכרח חייב להיות יהודי

    • הבעייה היא רק בראש שלך (ל''ת)

      אביתר, 30/12/10 12:56

  • 36.

    דת היא לא תכנית כבקשתך

    אלון, 29/12/10 12:18

    אם אתה מאמין רק בחלקים שנוחים לך, אז לך תקים דת משלך.

    • דת היא כן תוכנית כבקשתך. כל רב מעקם אותה איך שנוח לו. (ל''ת)

      עיין ערך הפלשמורה שש''ס מיבאים בתור מצביעים, 29/12/10 22:03

      • לא צריך יותר מהמשפט הזה כדי לסכם את הדיון (ל''ת)

        טליה, 01/01/11 09:30

  • 35.

    אם יש כבר בנימצא בעלי נטיות מיניות שונים והם יהודים מראש

    פקק תנועה, 29/12/10 11:54

    אז אן שום סיבה לקבל עוד אנשים לחיק היהדות וכן ירבו כמה שרק יותר

  • 34.

    עיתונאים חצופים - זו הדת שלנו. מקובל ? סבבה. לא מתאים לכם? אחלה !!!!!

    יקירמרכז, 29/12/10 11:37

    לא מבין את כל ה''חדשות'' האינפינטיליות האלו בזמן האחרון:
    ''חיילים דתיים יצאו מהאולם כשחיילות שרו''
    ''רבנים לא רוצים לגייר הומואים''

    עוד מעט נראה גם כתבות כמו:

    ''התעללו מינית בבנם בגיל שבעה ימים וכרתו לו .....''
    ''רב עיר שמקבל משכורת מהממשלה סירב לחתן זוג גברים ועוד העז לומר להם שהם חוטאים''

    • אם זה המקרה, צריך לספר מראש ולא לבזבז לבן אדם שלושה חודשי מילואים (ל''ת)

      שהרבנים ישלמו לו שכר טירחה על שלושה חודשים, 29/12/10 22:04

      • אל תיתמם - החייל היה צריך לספר את זה בעצמו

        דתי, 30/12/10 10:39

        אי בטוח שהוא לא עד כדי כך מטומטם לחשוב שזה לא יהווה בעיה.

  • 33.

    הגזענים הגדולים ביותר הם העיתונאים

    מאיר, 29/12/10 11:13

    שחושבים שכל מי שבא לכאן לעשות צבא חייב להיות יהודי.
    אפשר לאהוב גם גוים שעושים צבא ולתת להם זכויות.

    • והגזענים השניים הכי גדולים הם פועלי דת מכל הדתות (ל''ת)

      צריך להקשיב לעובדיה כדי להבין מיהו גזען ומהי הדת, 29/12/10 22:05

  • 32.

    מזכיר את הסיפור על הגוי שרצה להתגייר על מנת שיהיה כהן גדול

    מאיר, 29/12/10 10:44

    היהדות היא לא דת כבקשתך. מי שלא רוצה להתחייב לכל מצוות התורה לא יכול להיות יהודי.
    אח''כ מתלוננים על צביעות של אנשים דתיים מסויימים שמקיימים מה שנוח להם.

    אתם הופכים את היהדות לנצרות. הרבנים רק צריכים לשרת את הרצונות שלכם?!

    • הללואי שנגיע לכזאת דרגה (ל''ת)

      yoya, 29/12/10 23:27

    • סכל,

      תיאולוג, 30/12/10 07:00

      הנצרות היא דת עם מצוות מאד קשות. חירוף נפש ממש למי שרוצה לקיים אותה באמת. זו דת שדורשת מהמאמין באל להילחם עד ההקרבה המוחלטת, עד הצלב אם אין ברירה, למען האמת והצדק ולמען כבוד האל. נקודה וסימן-קריאה !

    • סליחה, מאיר

      תיאולוג, 30/12/10 08:01

      נסחפתי קצת עם כותרת תגובתי הקודמת. מצטער שכיניתי אותך כך.
      אני פשוט מוחה על כך שלא יודעים כאן שהנצרות היא אמנם דת בעלת פולחן ומנהגים מינימאליים יחסית ליהדות האורתודוקסית, אך מאד תובענית לאדם שמרגיש את קריאתה לקדושה ולתיקון העולם.

  • 31.

    אני לא מבין את פתוס הכתבה. גיור משמע שאדם מקבל על עצמו את עול המצוות

    אזרח, 29/12/10 10:33

    להתגייר ולהיות הומו זה בדיוק כמו להתגייר ולאכול חזיר. גיור כזה אינו שווה שום דבר, ושום רב המיושב בדעתו לא יעשה גיור שכזה.

    • תתפלא, אבל נתיב כן מגיירים גם כאלו שלא שומרים מצוות (ל''ת)

      הומו ספיינס, 29/12/10 18:33

  • 30.

    זה ממש מביש

    אורן, 29/12/10 10:25

    אם זו ''יהדות'', עדיף להישאר ''גוי''.

    • התורה אוסרת הומוסקסואליות. מביש? טוב מאד, תשאר גוי (ל''ת)

      להיות יהודי זה חיים של מחויבות, לידיעתך, 29/12/10 11:16

      • מחוייבות לאפליה וגזענות

        ronentat , 29/12/10 11:35

        קחו את יהדותי ממני אני מאסתי בה.

  • 29.

    אף אחד לא מונע ממנו להיות ישראלי למה הוא רוצה להיות יהודי?

    נתנאל, 29/12/10 10:23

    צריך להפריד את הדת מהמדינה,
    חייל ששומר על חיינו ראוי לו להחשב כישראלי,
    אבל אם הוא רוצה להצטרף ללאום היהודי, עליו לקבל על עצמו את הדת היהודית.
    זה לא אומר שלא מעריכים אותו, אלא פשוט שהוא לא יהודי, זה הכל.

    כמובן, ע''מ למנוע בעיות כאלו, וע''מ לשמור על ישראל כמדינת הלאום היהודי, יש להשתדל להימנע מלהעלות ארצה אינם-יהודים.

    • מסכים אתך. שיתנו לו להתחתן עם יהודיות בחתונה אזרחית. (ל''ת)

      דמוסתנס, 29/12/10 10:55

      • שיתנו לו להתחתן עם יהודי בחתונה אזרחית - מי צריך את הגיורים האלו (ל''ת)

        צודק, 30/12/10 12:57

  • 28.

    היהדות כל הזמן נמצאת במדרון להפוך לנצרות.

    גיא, 29/12/10 10:19

    משכב זכר? למי שזה מתאים - זה נהדר. ולמי שלא - אף אחד לא מכריח אותו.

    נא לא לדחוף את האף לעניינים שלא שלכם. כולל החוזרים בתשובה פה, שבכלל חושבים שהם המציאו את אלוהים מחדש.

    • מילא נצרות, היא מדביקה את האיסלאם בקנאות (ל''ת)

      דמוסתנס, 29/12/10 10:54

      • טעות אופטית: האיסלם מדביק את היהדות כמו קוף בפני אדם. (ל''ת)

        yoya, 29/12/10 23:29

  • 27.

    מה אתם אומרים? אנחנו בהלם.

    אני, 29/12/10 10:16

    חברים, זה העסק. מי שלא רוצה לא חייב.
    אי אפשר להתגייר וגם לגור עם החבר. זה פשוט לא הולך ביחד.
    בימים כתיקונם לא היה צריך להסביר את זה בכלל.

    • גם אני מתגעגע לפעם, שכולם היו בורים יותר ושנאו הומואים (ל''ת)

      דמוסתנס, 29/12/10 11:06

  • 26.

    קודם כל, תבקש שחרור ממילואים, כי המדינה לא שווה את חייך

    גיא הירשפלד, 29/12/10 10:16

    רק מרי אזרחי

  • 25.

    גיור

    korol, 29/12/10 10:10

    לדעתי זה לא הומופוביה או חיים פרטים של הבן אדם,באת גוי רוצה להתגייר אין שום בעיה אבל אם כל קורס יקבלו הומואים לסביות זה אומר פגיעה בדת גם רבנים מבין אותם אם יקבלו אותם אז אחרי זה יבקשו נישואים זכויות כל דבר זה לא הומופוביה יש גבול מסויים גיי יגיד או קיי סטרייט יכול להביא גויה להתגייר אותה להיות איתה אבל אני לא?אז מביאים כל מיני ''גואים'' חושבים עושים צבא זהו חיים קלים תשובה היא לא להתגייר אותו תפסיקו עם המחשבה זאת הומופוביה תאליך פשוט לא ליפול בקלות עם נוכלים גואים מנצלים מצב מיני שלהם כדי לקבל תמיכה מכולם

    • הומואים הם 10 מהאוכלוסיה - גם אצל יהודים

      פבלו, 29/12/10 11:09

      אף אחד לא מבקש לפתוח קורס גיור להומואים - רק לקבל את אלה שרוצים להיות יהודים. אם 10% מהיהודים הם הומואים גם ככה - למה אסור לגייר הומואים אחרים שרוצים להיות יהודים? הרי כבר ביטלנו את המצווה לסקול אותם באבנים. או שמא אתה רק מחכה להזדמנות טובה?

  • 24.

    מה לעזאזל אתם רוצים? להפוך את הדת לגחמות שלכם?

    אדי, 29/12/10 10:03

    חלק מתהליך הגיור הוא התנתקות מכל התועבות שכתובות בתורה והתחברות למצוות השם....
    למה שיגיירו מישהו שבמוצהר לא מוכן להתנתק ממה שנכתב במפורש כתועבה בתורה,
    העניין הוא לגייר את התורה לצרכים של האדם או לגייר את האדם למצוות התורה?

  • 23.

    האם רב יגייר חייל סטרייט שבא אליו עם סנדביץ' של חזיר וגבינה צהובה ??? (ל''ת)

    ...והוא חייל קרבי , לא סתם חייל ......., 29/12/10 09:59

  • 22.

    הסיבה היחידה להתגייר היא כי אין נישואים אזרחיים בארץ. אבל מכיוון שבלאו

    עמנואל, 29/12/10 09:59

    הכי זה לא רלוונטי לגביו, אני לא מבין למה מלחתכילה הוא הכניס את ראשו למיטה החולה הזו.

  • 21.

    למה להכריח אנשים להתגייר?

    ר', 29/12/10 09:58

    מה זה נותן להם ולמציעים? מי שלא רוצה לשמור מצוות, לא חייב! אין חובה להיות יהודי. תמשיך להיות אזרח טוב וזה הכל.

  • 20.

    בדיוק בגלל זה אנשים הופכים להיות אנטי-דתיים!!!

    יניב, 29/12/10 09:57

    בושה בשביל עם ישראל.

    • לא נכון, אנשים נהיים אנטי דתיים בגלל ההצגה התקשורתית של העניין

      אלי, 29/12/10 10:34

      על קצה המזלג - ליהדות האורתודוכסית יש חוקים מסוימים. הכותב נותן טון של עוול שנעשה לבחור, למרות שהוא היה יכול להציג את הסיפור כבחור שניסה לעבור גיור אורתודוכסי במרמה.

      נגיד 10 כתבות כאלה בשבוע, לא כולל שערוריות, אחרי 20 שנה אתה מקבל 10000 כאלה לוריד, עכשיו לך תוכיח שלדתיים אין אחות.

  • 19.

    אף אחד לא קובע עם מי לשכב!! וגם אף אחד לא יקבע לבית דין דתי את מי לגיי

    דימה, 29/12/10 09:54

    גיור זה הליך דתי. אם אינך מכיר בתורה שאוסרת על קיום על משכב זכר אז למה את צריך גיור.

  • 18.

    גם אם היה גר עם בכורה היו מבקשים ממנו לפרוש, וגם אם היה מחלל שבת. אלא

    yoyo, 29/12/10 09:51

    מה? בגלל שאתם קובעים שזה בסדר אז זה בסדר?

  • 17.

    בודאי שאי אפשר לגייר מי שבמודע לא

    אישיהודי, 29/12/10 09:47

    שומר מצוות
    ולמי שמקשרים בין יהדות לצבא, אפשר לספר להם (אם עדיין לא גילו זאת) שיש חיילים בדואים ונוצרים (וגם כמה מוסלמים) שמשרתים בצה''ל כמו שכל ישראלי צריך לעשות

  • 16.

    לכל המגיבים שקופצים להגן על ההלכה...

    מלה טובה, 29/12/10 09:40

    ... אתם עדר מיתממים. בכל תהליך גיור (בין אם דרך הרבנות, או צה''ל או בחו''ל) מנחילים למתגיירים את מצוות ההלכה, אבל לא הולכים ובודקים בכזו דקדקנות עד כמה הם שומרים שבת או אוכלים כשר. משאירים להם את הזכות לשמור את ההלכה בינם לבין עצמם. בדיוק כשם שאף אחד לא נכנס עם זוגות לחדר השינה על מנת לבדוק עד כמה הם באמת מקפידים על הלכות נידה, כך אין מקום לחדירה הגסה הזו לפרטיותו של החייל, ובטח לא להשפלה שעליו לעבור.

    העניין ההלכתי כאן הוא רק תירוץ. הרי אם הוא היה אומר להם שהוא ובן זוגו לא מקיימים משכב זכר (להזכירכם, הרמב''ם מגדיר אך ורק מעשה ''מכחול בשפופרת'' כמשכב זכר) אבל מקיימים חיי זוגיות בכל המובנים האחרים (אהבה, מגע, חיבה, תמיכה...)- נראה לכם שצוות הקורס היה אומר ''אה, אז בסדר'' ומרפה? הרשו לי לגחך. הרבנים לא רוצים הומואים בקורס? זבש''ם.

    • וחייבים לבדוק

      דן, 29/12/10 22:48

      ולא להיתמם, כמו שעושים הרבה רבנים מחוגים ידועים

  • 15.

    נו מה לעשות והדת היהודית לא מקבלת אורח חיים כזה?

    חילונית, 29/12/10 09:32

    הדת איננה נגד הומוסקסואליות, אלא נגד אורח חיים שכזה.
    כלומר, יש הומוסקסואלים שאינם חיים לפי נטייתם, ואז אין בעיה מבחינת היהדות.
    ברור שזה לא המקרה כאן, ועל כן - מה הרבנים אמורים לעשות?

  • 14.

    רבנים חצופים -עושים אפליה של ממש

    אבי כהן, 29/12/10 09:32

    רבנים חצופים!
    איפה החוקה שצריך אותה?

    • מה זה חוקה ? המצאה של שמאלנים רודנים שקוראים לעצמם דימוקרטים .. (ל''ת)

      התורה הוכיחה את עצמה ., 29/12/10 10:34

      • אכן התורה הוכיחה את עצמה

        ronentat , 29/12/10 11:43

        ככלי יעיל שניתן לתמרן כדי להצדיק עוולות בלתי מוסריות בשם מוסריות מפוקפקת שמתירה ומקדשת עבדות, רצח עם, אפלית נשים, גזענות, ושאר רעות חולות שהאנושות השכילה להפטר מהם ב200 שנים האחרונות.

  • 13.

    יש הלכה מי יכול להיות יהודי רוצה להיות ישראלי ...

    ניר, 29/12/10 09:30

    אין בעיה תשרת בצה''ל תאכל פלאפל וחומוס תמע גלג''צ ואתה ישראלי כשר למהדרין ערבים אפילו לא מחויבים לשרת בצה''ל והם ישראלים

  • 12.

    כל הכבוד! אסור לעודד צמחיה של ההומאים בארץ. כנסו..

    יעקב, 29/12/10 09:13

    יש לנו בארץ מספיק אנשים מבולבלים ככה שעוד אנחנו לא צריכים ובטח ובטח כאלה שהם גויים שלא ידוע למה הם רוצים להתגייר. יש עם זה עוד בעיה שלפי ההלכה צריך לקבל על עצמך מצוות והם לא יעשו את זה אז למה לגרום להם לשקר כזה שאז יש איתם הרבה בעיות! וכן צריך להסביר להם (להומאים ) שזה לא הכל בסדר ואז אוי הם יחשבו שוב עם הם הומאים!

  • 11.

    הרבנים קובעים מה תאכל, עם מי תשכב ואפילו אם תתרום איברים או לא.... (ל''ת)

    ערן, 29/12/10 09:04

    • זה לא הרבנים . זאת התורה שקיבלנו בסיני . (ל''ת)

      מדינת היהודים ., 29/12/10 09:45

    • אם הוא רוצה להתגייר על פי ההלכה . הוא צריך ללכת לפי חוקי ההלכה . (ל''ת)

      מה הבעיה ? אף אחד לא חייב אותו להתגייר, 29/12/10 09:51

    • לא הרבנים,נו, הדבר הזה שהם מייצגים, נו...

      אריה, 29/12/10 10:16

      אה! הדת!

      • מיסכן אריה . אתה בטח מת לנסוע בשבת, לאכול חזיר .אבל אתה פוחד מהדת. (ל''ת)

        יותם, 29/12/10 11:03

        • אתה יודע מה? יכול מאד להיות שכן.

          אריה, 29/12/10 11:37

          אבל קיבלתי על צעמי את הדת, וזה אומר שנאי ל-א יכול לעשות את הדברים האלו. מבחירה.

  • 10.

    גיור- רק ע''פ ההלכה

    נו באמת, 29/12/10 09:04

    ההלכה די ברורה, אם נודע לרבנים שהמתגייר לא עתיד לשמור תורה ומצוות אסור להם לגיירו, הם לא צריכים לחקור אותו אבל ברגע שהם יודעים על זה פשוט אסור להם לגייר אותו! אם המצב הוא כמו שהחייל מתאר שמגיירים אנשים שבטוח שלא שומרים שבת וכשרות אז סופסוף אני מבין את ש''ס שמתנגדת לגיור הצה''לי

  • 9.

    מה הקשר בין גיוס לבין גיור?

    יונתן, 29/12/10 09:02

    אם אני סודאני ומשרת בצבא זה אומר שאני יכול להיות יהודי? הגיור מיועד לגוי שרוצה לשמור את המצוות, אם הוא לא רוצה למה לו להיות יהודי? להיות גוי זו לא מחלה, היהפך להיות יהודי זה אומר שבכל דור ודור יקום מישהו שירצה להשמיד אותנו, זה היה נכון אתמול זה נכון היום וזה תמיד יהיה. להיות יהודי זה לקבל על עצמו שירצו להרוג אותי ואם אני שורד ירצו להרוג את בני ואת נכדי וכו.

  • 8.

    גיור זה כולל קבלת מצוות-משכב זכר זה אחד מהחטאים הגדולים

    הגיון בריא, 29/12/10 09:00

    בן אדם רוצה להיות יהודי וגם לקבל עליו את היהדות
    אבל ממשיך במקביל לעשות את אחד החטאים הגדולים ביותר שיש ביהדות
    זה מעיד עליו שכל כוונתו מן הפה ולחוץ
    הגיוני מאוד.

  • 7.

    די לשלטון הדת החשוכה

    גזענות מגעילה, 29/12/10 09:00

    תארו לכם היו מפלים במשהו, לא משנה במה, יהודים? היינו מזדעקים כולנו.

    אני סטרייט והחושך של הרבנים דוחה אותי כל-כך שבא לי להקיא

  • 6.

    למה ההומו רוצה להתגייר - הוא רוצה לשמור מצוות היהדות?

    כל הגיור פסול לחלוטין, 29/12/10 08:58

    מה זה גיור?
    זה מישהו שרוצה להחליף דתו בדת היהודית
    זה אקט דתי לחלוטין - אין לו שום קשר למדינת ישראל ולשירות בצה''ל במד''א ואפילו לא בזכ''א

    מדובר באדם לא דתי כלל, שרוצה להתגייר בשביל איזו סיבה אזרחית כלשהי

    ברור שלפי ההלכה יש לדחותו מיד.

    • אין לו שום סיבה אזרחית

      מלה טובה, 29/12/10 09:41

      אם היית קורא, היית מבין שהבחור אזרח, שעלה מארגנטינה כילד, ושאביו יהודי. הוא ממש לא צריך את הגיור הזה כדי להיות אזרח.

  • 5.

    הגיע הזמן לברר את זה אחת ולתמיד

    מבין אותם, 29/12/10 08:47

    אם גוי רוצה להתגייר, זה אומר שהוא רוצה להיות יהודי. הגיע הזמן שנברר מה זה יהודי.....
    מי שרוצה להיות ישראלי, שיקבל אזרחות.
    מי שרוצה להיות יהודי, צריך להתנהג כמו שיהודי מתנהג...
    מה לעשות שיש שיש יהודים שהעצמם שכחו מה זה להיות יהודים.

    • אבל הוא רוצה להתנהג כמו יהודי

      דרור, 29/12/10 10:01

      הוא רוצה להתנהג בדיוק כמוני ולחיות עם בן הזוג שלו בלי שאף אחד יחליט בשבילו אם הבית צריך להיות כשר או אם הוא מותר לו או אסור לו ללכת למסיבה ביום שישי ולים בשבת.

      לא כל יהודי שייך לדת היהודית, הגיע הזמן שתפנים שהיהדות החילונית היא הזרם הגדול ביותר ביהדות.

      מי שרוצה להתנהג כמו יהודי צריך להיות חילוני. מי שרוצה להתנהג כמו שיהודים התנהגו פעם יכול להיות דתי.............

      • ''היהדות החילונית היא הזרם הגדול ביותר ביהדות'' - הזוי!

        החילונים הם החלק הגדול מהיהודים - נכון, אבל לקרוא, 29/12/10 13:04

        לחילוניות ''יהדות''? ? ?
        היהדות בהגדרתה היא דת (כן, מה לעשות...), חילוניות בהגדרתה היא לא לקיים את מצוות הדת היהודית. אז איך חילוניות היא זרם ביהדות???

        אשמח להסברים...

        • חגים, ארוחות שישי וכו'

          בן, 29/12/10 15:42

          זה מאוד פשוט להיות חילוני יהודי.
          לא צריך לשמור כשרות, לא צריך לשמור שבת, ואפילו אפשר גם משכב זכר.

          רוב האנשים שמגדירים את עצמם יהודים חילוניים אכן לא מקפידים (או אפילו מפרים) המון מחוקי התורה.

          אבל הרוב המוחלט מקיים ארוחות שישי (במתכונת כזו או אחרת של קבלת שבת) חוגגים חגים, ואפילו עורכים לייל סדר עם ערמה של פיתות על השולחן.

          יהדות זה לא רק ''עשה ואל תעשה'' זה אווירה, זה אורך חיים.

          מבחינתי מספיק שהוא מציין את לייל הסדר וראש השנה.

          • שטויות. זאת מסורת, לא יהדות. באותה מידה אתה יכול לחגוג את הכריסמס. (ל''ת)

            ואת הסילבסטר אתה מן הסתם באמת חוגג, 30/12/10 08:26

  • 4.

    אני מאוד אוהבת לשחות אבל שונאת מים... (ל''ת)

    יש בעיה?!, 29/12/10 08:47

  • 3.

    אז עכשיו הומואים גם לא יכולים להתגייר?

    עידו, תל אביב, 29/12/10 08:40

    בתור מי שנתקל בגילויי הומופוביה בתחום השכירות אני מזדעזע כל פעם מחדש מהבורות והחשכה שהמדינה הזאת מתבוססת בה. תתקדמו כבר!

    • בוודאי הומו יכול להתגייר - אם יקבל מצוות התורה כולל איסור ''משכב זכר'' (ל''ת)

      מיכל, 29/12/10 09:06

    • וגם אם הוא יחלל שבת ,יאכל חזיר ...לא יגיירו אותו ... (ל''ת)

      מי שרוצה להתאסלם לא הולך לכנסייה ......., 29/12/10 09:48

  • 2.

    נראה לי שאתם פשוט לא מבינים מה זה גיור....

    עמיחי, 29/12/10 08:40

    גיור זה להפוך ליהודי. אז מה הופך אדם שעובר על חוקי התורה ליהודי - אם הוא נולד גוי?
    אף אחד לא רוצה לגרש אותו או לשלול אזרחות. פשוט אומרים לו יפה מאוד: אדוני - אם אתה לא מעוניין לשמור על התורה - זו זכותך, אך זה לא הופך אותך ליהודי! גיור זה לא התאזרחות, אלא זה כניסה תחת כנפי היהדות על כל המשתמע נכך. הכתבה הזו דווקא מדגישה את הבעיות שבקורס נתיב ושבגיור הצבאי. לא מספיק להיות אזרח ולשרת בצבא בשביל להיות יהודי - עם כל הכבוד וההערכה.


    אם הוא אומר שיש בקורס אנשים שלא אוכלים כשר או לא שומרים שבת ולא מבין מה רוצים ממנו - כולנו בבעיה מאוד גדולה, ואולי החרדים צודקים.

    (ואני כותב את כל זה בתור אדם דתי לאומי ששירת בצבא בתור לוחם).

    וכן, יכול להיות הומו חילוני - כי הוא נולד יהודי, ויהודי שנולד יהודי - לא יכול להמיר את דתו גם אם חטא (רמב''ם מפורש).

    • ואתה בטח גם גדול בתורה בנוסף לזה שאתה דתי לאומי וגם לוחם

      יוני, מודיעין, 29/12/10 10:19

      ברגע שאף אחד לא ירצה להתגייר, אתה תראה צ'יק צ'ק שינויים במדיניות הגיור.

      • אתה טועה

        נץ, 29/12/10 19:28

        מבחינת היהדות עדיף ללא גרים כלל.

  • 1.

    חוצפנים..הוא שומר על המדינה ורוצה להתגייר

    מודאג, 29/12/10 08:27

    אז מה הבעיה שלהם ?

    • אין קשר בין שמירה - לבין יהדות ...

      זה מעצבן שקושרים בין השירות בצה''ל ליהדות, 29/12/10 08:37

      מה הקשר בין שירות בצה''ל לבין יהדות?
      רוצים לתת לו אזרחות? תתנו לו כמו שאפשר לתת לפליט מאריתראה, לחסיד אומות העולם וכו'.

      אם הוא רוצה לשרת זה עניין שלו - אבל להגיד שהוא המיר דתו בגלל השירות בצה''ל ?
      פשוט מגוכח!

    • לא צריך . תודה .שישמור על התחת שלו .... (ל''ת)

      עדיף, 29/12/10 09:03

    • איזה דבר שולי שנקרא הלכה

      נו באמת, 29/12/10 09:07

      זה ה'בעייה' שלהם. ההלכה אומרת שאם נודע לרבנים שהוא לא עתיד לשמור תורה ומצוות, אסור לגיירו! אני בטוח שהוא אדם יקר מאוד, ומעריך את שמירתו על המדינה. יהודי הוא לא, וכל עוד הוא מצהיר בפהרסיה שהוא לא שומר מצוות הוא גם לא יהיה!

    • שיהיה ישראלי יהודי זה סיפור אחר (ל''ת)

      יוגב, 29/12/10 09:40