• 120.

    זו כן השתלטות וכן כפייה !

    טל, 31/07/10 02:47

    בתור אחד ששונא בדם מוזיקה מזרחית אני נאלץ לשמוע במינונים הרבה יותר גבוהים מהמוזיקה שאני אוהב , אז אל תגיד שזו לא השתלטות !!
    וחוץ מזה נתפסת לשיר אחד של אביב גפן, יש לו שירים יותר עמוקים ואם לא הוא אז קח את רוקפור וברי סחרוף, ותבין מה ההבדל האומנותי.
    אלק הגמוניה אשכנזית !!

  • 119.

    אביב גפן עורב פולני נודניק (ל''ת)

    איציק, 22/04/10 19:12

  • 118.

    יש כמה דברים

    רפי, 10/03/10 10:19

    טובים שיצאו מהמוזיקה המזרחית.
    יש כמה שירים טובים של אייל גולן ישי לוי זוהר ארגוב שרית חדד ואם נסכים שעמיר בניון עושה מוזיקה מזרחית אז גם לו יש הרבה דברים טובים! וכמובן גם לעמיר יש שירים פחות טובים כמו של אביב גפן יש שירים פחות טובים.אבל זו הבחנה נקודתית!!!
    אם מנסים לתפוס תמונה כללית על המוזיקה המזרחית,אין מה לעשות! היא לא כל כך אכותית בטקסטים בלחנים בעיבודים ובהפקה!
    וזה בדיוק המצב של המוזיקה הישראלית היום.
    בזה אביב חוטא!הוא תוקף את המוזיקה המזרחית במקום לתקוף את ''הזבל'' שמוציאים בעשור האחרון במוזיקה הישראלית.

  • 117.

    אם כל הסרטים הישראלים הם ערביים מה לכם כי תלינו על מוזיקה מיזרחית (ל''ת)

    שאבי, 09/03/10 11:47

  • 116.

    חוצפה שאין כדוגמתה

    אסי, 09/03/10 11:12

    המאמר כ''כ נכון וכ''כ מצער. ההגמוניה האשכנזית לא תכתיב איזו מוזיקה טובה ואיזו לא. ההדרה החברתית והתרבותית של המזרחים צריכה להיפסק!

  • 115.

    סוכריה שלי

    baba, 09/03/10 10:53

    שלא יגיד שלא הושפע מהמזרחית.
    אני חושב שכדאי לחפש מה מוצלח כל כך במזרחית. לא השקעתי בזה הרבה מחשבה, אך הרגש והפשטות ואלי גם הכנות והישירות מתבטאות בה יותר בניגוד לשירים כמו ''איתי'' וכדומה...

  • 114.

    תארו לעצמכם את התסריט הבא

    רון הכחול, 09/03/10 10:44

    זמר רוק אמריקני, הידוע בדעותיו הליברליות (מעריץ של אובמה ומתנגד קולני למלחמה בעירק), יוצא במתקפה שלוחת רסן נגד מוסיקת הראפ ומוסיקת הנשמה. ''האפרו-אמריקנים משתלטים לנו על התרבות!'', הוא זועק מעל מסוף התרבות של הניו-יורק טיימס.

    נשמע הזוי, לא? הרי באותו יום הוא יגמור את הקריירה.

    אבל בישראל, מותר לאבירי הפלורליזם והחופש לטעון, שפשוטי העם אין זכות לתרבות משלהם, ואם כבר אז בשום אופן לא בפומבי. רק לאליטות המדושנות, שתרבותן ממומנת מכספי משלם המיסים ,יש הזכות הזו.

    • אתה לגמרי צודק,הבעיה היא שגם אביב גפן צודק. שירים תת-רמה. קבל:

      מצביע ימין, אי שם בארץ, 09/03/10 22:41

      ''יפיופה,
      בואי נעופה,
      תני לי משיקה על השפתיים''

      ''אני עובר ברחוב הולך ישר בשקט
      במדרכה ממול עוברת חתיכה
      את שני הישבנים שלה היא מנדנדת
      חצתי את הכביש וכך אמרתי לה''

    • רון, בהמשך לתגובתי הקודמת, בבקשה קבל עוד:

      ימני, 09/03/10 22:43

      נשבע לך לא בוגד בחייאת עיוני
      לא בוגד

    • ל-114 , יש להם זכות לשמוע מה שהם רוצים אבל !!

      טל, 31/07/10 02:48

      הם עושים את זה בכפייה עלינו !
      בכוונה שאנחנו גם נשמע. אם זה מהמכוניות שלהם או מהמוניות או מהבית של השכנה, העיקר לדחוף לנו את זה בכוח לאוזניים.
      אז צר לי אין לי סולבנות לטעם שלהם ולמנהגי הצריכה שלהם ! ערסים !

  • 113.

    אני אוהב מוסיקה מזרחית, חומוס ושוארמה, כדורגל, האח הגדול, סיגריות (ל''ת)

    ועראק ובירה. ולפעמים קורא את מדור הספורט., 09/03/10 10:42

  • 112.

    כואב שמדינה אירופאית הופכת למדינת ערסים עם תרבות של מחנה בלאטה

    אבי, 09/03/10 10:37

    כמה שלא נהפוך את הדברים הרי הטקסטים ברמה נחותה ומצורפת אליהם מנגינה שמלהיבה אנשים לאגרסיביות וגסות ולערביות מהסוג הלא טוב.
    וכמה שאני הגיוני זה כואב

    • צודק ! (ל''ת)

      רענן, 31/07/10 02:48

  • 111.

    מדובר בקשת די רחבה של ציבור שרוצה רק לשמוח ...

    מעין, 09/03/10 10:36

    יש פה איזה שינוי עמוק ורציני בתפיסה הכוללת של המוזיקה והדרך בה אנשים רוצים שהיא תוגש להם, היום הם מסתפקים בבלדות פופ די דביקות ומה שחשוב להם זה שלאמן או הזמר יהיה קול נעים.
    ואני שואלת לאן נעלמו המילים- רבותי, שיר יכול לקום וליפול על מילים, כל הדבר הזה שנקרא שיר צריך לומר משהו, להיות בעל משמעות, אמירה , דחף כלשהו ליצור עולם שלם שהמאזין ירצה לקחת בו חלק..
    ולצערי המוזיקה הים תיכונית או שכמו שכמה מבקרי מוזיקה ישמחו לומר -מוזיקת הפופ לא שמה דגש על המילים ומשמעותן.
    לרוב מה שניתן למצוא בשירים הללו זה עומס של ביטויי רגשות בעיקר שמחים , מילים והבטחות נצחיות..
    אני חושבת שיש הרבה יותר משמעות למילה כשהיא לא מוגשת לנו על מגש של כסף ואנחנו צריכים ''לשבת'' על השיר קצת כדיי להבין את המשמעות ואת המסר שרצה המשורר להעביר לנו.
    אין לי שום בעיה אישית נגד המוזיקה הים תיכונית אני אפילו חושבת שזוהר באמת היה אמן נדיר ועמיר בניון מרגש ברמות, הם פשוט העבירו טקסט בצורה שונה מהיום- קול נוגע בשילוב מילים עמוקות..
    אביב לפעמים קצת מגזים אבל בגדול האמירה שלו די מדוייקת!!

    • ל-110 מה שעושים להם שמח עושה לי רע באוזן !

      טל, 31/07/10 02:49

      אז שישמעו את זה בביתם , או בווליום נמוך במכוינתם, שלא ישתפו אותי בערסיאדה שלהם !

  • 110.

    גם אלף שלום חנוך ואלפיים אביב גפן לא ירשמו טקסט אחד

    אבי עיברי, 09/03/10 09:39

    שמשתווה ברמתו ובעומקו של עמיר בניון

    • המקרה של בניון בודד מיני רבים שהם חרא של טקסטים..

      מעין, 10/03/10 08:07

      רוב זמרי המוזיקה הים תיכונית בוחרים בשירים שעושים שמח וקצב וממש לא משנה להם מה הם אומרים..ומה יוצא להם מהפה..
      אני גם לא הייתי ממהרת לזלזל כך בשיריו של שלום חנוך שהרי מוכר כאחד האמנים הפורים היצירתיים,המוערכים ואהובים במדינה..
      ובמקרה של אביב- הוא שיא המיינסטרים הישראלי-כולם אוהבים אותו ואל שיריו, יש כמה שהם קלילים וציניים ויש כאלה עם עומק..

    • מה אתה אומר???

      הילה, 10/03/10 10:05

      יכול להיות שאתה מתחבר יותר לשירים של עמיר בניון או לסיפור חיים שלו או לח' וע' והסלסולים שלו,וכמובן עמיר יוצר וזמר טוב מאד אבל לך תשמע את כל האלבומים של שלום ואביב ואז תסיק מסקנות.
      לא צריך להסחף אח שלי.מה ששלום ואביב עשו במוזיקה הישראלית אף אומן בארץ לא עשה.
      ושלושתם אנשים עמוקים כל אחד בדרכו,אז מן הסתם ,לשלושתם יש טקסטים עמוקים.

  • 109.

    מי שאוהב לאכול במ'קדונלנדס, שלא יבוא בטענות למוזיקה מזרחית

    זאת מוזיקה לצריכה חד פעמית, 09/03/10 08:48

    שניהם מזון מהיר, נכנס בקלות ויוצא בקלות!
    לאנשים אין היום זמן וכוח לשמוע שירים עמוקים כי פשוט אין את אותו זמן פנוי שהיה פעם כשישבו סביב המדורה ולכן השירה היית חייבת להכיל בתוכה רבדים שונים!

  • 108.

    אביב גפן הוא דלין וונאבי - לא הולך לו (ל''ת)

    מאמר מעולה, 09/03/10 07:58

  • 107.

    לא מסכים

    די, 09/03/10 07:55

    לרוב מוזיקה מזרחית היא תת רמה
    זה לא אומר שאין זמרים מזרחיים מעולים
    כדוגמא אמיר בניון

    • אל תסכים אבל עמיר בניון - ב - ע' (ל''ת)

      רפיק, 09/03/10 08:40

  • 106.

    את צודקת וגם גפן צודק. (ל''ת)

    מוטי, 09/03/10 07:31

  • 105.

    כמה קל לקטול את האליטות

    אינטלקטואל עברי גאה, 09/03/10 07:21

    בדיוק כמו שקל לקטול את ישראל ולהצדיק כל מעשה אלימות נגדה, כך קל לקטול את האליטות ולהצדיק כל תת-רמה בישראל, כל עוד היא מהצד השני. לכל מוזיקאי יש שירים שאפשר לשים ללעג (גם פיטר סלרס קטל את she loves you), אבל לרמת הטקסטים של ''לא בוגד, לא בוגד'' או ''תלך כפרה עליי ותנשק כפות רגליי'' אין שום מקבילה. וכן, קובי פרץ, הערס עם הגורמט ומכונית הפאר, הוא ממש נציג אותנטי של הפרןלטריון וישראל השנייה. איך אמר פעם יוני רואה: ''כל מי שיש לו גורמט על היד קורא לעצמו זמר מזרחי''.

    • לא יוני רואה אלא יוני רועה..........

      נדב, 09/03/10 08:40

      ...אתה אינטלקטואל עברי גאה אבל לא מושלם, בדיוק כמו כל אמנות, זו של אביב גפן וזו של המוסיקה ה''מזרחית''.

    • מי אמר שזה אליטה- וחוץ מזה -מי אמר שמוסיקה העברית שייכת לכם? אולי האיד

      מהנדס, 09/03/10 10:56

      אולי האידיש

      • לידיעתך, אני בן עדות המזרח

        אינטלקטואל עברי גאה, 10/03/10 00:07

        ומי אמר שבגלל עובדה זו אני צריך להזדהות עם תופעה בהמית ונחותה כמו קובי פרץ ושות'? מה הקשר לעדה? זמרים שנודו בזמנם כמו אריס סאן וזוהר ארגוב שרו מילים כמו ''מול קרני הסהר את לבבי השחתי'' או ''לא ידעתי על מה רחקה נעלמה''. מישהו מוצא טקסטים כאלו כיום ב''מוסיקה הים תיכונית''?
        ולנדב - אני גאה בך שמצאת טעות הקלדה בדבריי, ומייד הזדרזת לגזור גזרה שווה ביניהם לבין ''האומנים'' הדגולים של המוסיקה המזרחית. לא יכולתי למצוא דוגמה טובה יותר לרידוד התרבות הישראלית, שבה הכול שווה להכול ובמקום סופרמרקט של דעות יש חנות הכול בדולר.
        מעניין שרק ל''מקופחים'' שמקבלים על שעה הופעה בחתונה משכורת שעבד הייטק (לא עובד, עבד) לא יקבל בחודש מותר לזעוק חמס על קיפוחם בידי הממסד. מי שרוצה לצפות בערוץ מוסיקה ישראלית שמקרין משהו אחר פרט למשה פרץ וקובי פרץ מייד צריך להיכנס למגננה.

  • 104.

    השתלטות היא חוסר היכולת לפתוח רדיו

    ור, 09/03/10 07:19

    מבלי לשמוע יום ולילה את הגועל המזרחי הזה כולל טלויזיה .עד לא מזמן אפשר היה לראות ערוץ 24 ועכשיו המזרחי השתלט עליו.כן זו השתלטות ברוטלית של זבל.

  • 103.

    דמגוגיה זולה. בסוף נחייה כולנו בתרבות של עזה (ל''ת)

    גיא, 09/03/10 07:12

  • 102.

    נסחפת אחותייייי

    עמי, 09/03/10 06:44

    הבאת דוגמא אחת(הו אילנה).נכון,לאביב יש כמה שירים דביקים אבל נסחפת לגמרי!!!!!!!!!
    מה את משווה בכלל???
    קודם כל ,ברמה של הלחנים,אביב הביא שירים גדולים.
    וגם שירים עם טקסטים טובים.

    יומן מסע,האם להיות בך מאוהב,מיליארד טועים,אור הירח,שיר עצוב,לבכות לך,ועוד ועוד ועו.אביב מוכשר מאד אולי גאון אפילו.
    אביב צודק,יש שירים בודדים טובים במוזיקה המזרחית.אביב רואה את הכתבה הזאת ונקרע מצחוק.יצאת פיתה !!!!!!!!

  • 101.

    אז אמר.מי בכלל מקשיב לו? (ל''ת)

    ד.ט., 09/03/10 06:43

  • 100.

    בעיה היא לא עם המוסיקה

    ירון, 09/03/10 06:37

    המוסיקה הנקראת ''ים-תיכונית'' ברובה נמוכה כמו כל ז'אנר טראשי אחר.

    הבעיה היא התרבות. תרבות האליקו-מלון-הנסיכה. תרבות המכוניות השחורות והשרשרים. תרבות השיער-המחומצן-עם-בגדי-המטרוקוקסינגל-מקסטרו. תרבות השפה הנמוכה והנלעגת. תרבות המקדשת בורות וכסף על פני שאר הערכים. תרבות שהפכה מוסיקה מסוג של אומנות לצלצול של טלפון. תרבות ההפקה המוסיקלית בשקל-שלושים.

    בשוליים יש את קובי אוז, ובניון ודלאל...אבל המרכז - איך נאמר ''תרבות היכל התרבוש''

  • 99.

    קראתי את הכתבה

    תימני, 09/03/10 06:21

    ולמרות אני לא שומע מוזיקה מזרחית עכשוית לא יוכלתי שלא לסלוד מאביב גפן יציאות המתנשאות שלו במיוחד לצד התגבות הבוגרות של שלום חנוך לכול ליציאות הללו.
    וכשאני חושב על זה מוזיקה מזרחית זה לא כול כך נורא לעמות היפ הופ המגוכך ששלט פה לפני חמש שנים או חבורת רימון המרדימה

  • 98.

    אני לא שרה כל היום שירים בנעימה הונגרית...

    גולאש, 09/03/10 06:04

    אני לא שרה כל היום שירים בנעימה הונגרית, למה המזרחים מתעקשים להיות מזרחים לנצח, מה, הם לא ישראלים? וחוץ מזה,יש מוזיקה טובה או לא טובה.

    • כי מהיום שהגיעו לארץ טרחו להזכיר להם שהם לא ישראלים (ל''ת)

      פנדה, 09/03/10 11:48

  • 97.

    ערן

    לא נוהג להגיב אבל טור..., 09/03/10 05:52

    בתור תסריטאית אני מצפה שתבחיני בין תסריט אידיוטי לתסריט טוב ,אותו הדבר במוזיקה מי שמתעסק בתחום יכול להבחין, והמוזיקה ''הים תיכונית'' היא בדיחה.
    היא כ''כ מצליחה בגלל שמה לעשות העם שלנו נהיה מפגר עם השנים .
    כמות הערסים וערסים לייט שיש פה היא לא תאמן .אפילו גיבור העם והתרבות ,אלירז,הוא כולה ערס קטן עם פתיל קצר בעל יכולת דמגוגיה גבוהה מהמוצע שבסביבה הטיבעית שלו היה דופק ברזים בתורכיה.
    קיצר אין עתיד מזהיר למדינה .

  • 96.

    המוזיקה שמצליחה היום היא אכן רדודה, לא משנה כמה תנסי ליפות את המצב

    אחד שמקשיב, 09/03/10 03:26

    ואולי גפן הוא לא הדובר הנכון למחאה שצריכה לקום, אבל חליק, איך אפשר להשוות את הפופ הרדוד של אייל גולן לשירים המדהימים של שלום ואריק, נו בחייאת

    תתקדמייי

  • 95.

    כולם אותו ___ (ל''ת)

    --, 09/03/10 01:16

  • 94.

    הרוק הישראלי הרבה יותר גרוע מהמוסיקה המזרחית

    יוסי, 09/03/10 01:09

    כולו חיקוי נחות של רוק אמריקאי, שגם הוא עלוב. אז ברור שיש להעדיף את שירי ארץ ישראל הישנה על הזבל של היום, מזרחי או מערבי.
    יש לרדת במיוחד על הראפ הישראלי שהוא בכלל תת-רמה ולא קשור למוסיקה.

  • 93.

    כתבה יפה. בשוק חופשי אין מקום להשתלטות, אלא היצע וביקוש

    יודע-דבר , 09/03/10 01:00

    את התלונות על ''השתלטות מוזיקה'' זו או אחרת אם כן צריך להפנות ללקוחות. אבל מה, מי הוא אותו זמר ששר על ''דור מחורבן'' שילמד את הציבור בישראל מה טוב לו ומה לא?
    כבודו של מר חנוך במקומו מונח, למרות שאני לא מסכים עם עמדותיו בנושא זה. אבל הוא לפחות יצר כאן מוזיקה משמעותית, כך שביקורת ממנו חשובה, גם אם לא נכונה לטעמי.

  • 92.

    השתלטות : כלומר שומעים רק את זה ולא שום דבר אחר

    reuvenholzer , 09/03/10 00:53

    אביב גפן לא אוהב מוזיקה מזרחית.
    גם אני לא אוהב מוזיקה מזרחית.
    ואת יכולה להתווכח עם זה כמה שאת רוצה אבל העובדה היא שמי שלא אוהב מוזיקה מזרחית , עדיף שלא ישמע רדיו כי זה מה ששומעים ברדיו, (פרט לשירים באנגלית). לזה קוראים השתלטות.

    • כמה זמן לא שמעתי רדיו! ...שנים!!

      אני צריך לשמוע רדיו, 09/03/10 09:21

      שמעת על מכשיר קטן ונחמד הנקרא MP3? בו ואיתו משתמשים רוב הצעירים בני שלושים ומטה!
      רדיו זה מיושן כמעט כמו תקליטים !
      לא נראה לי שאתה משקף את האמת, אני די בטוח שאם אפתח רדיו (כאן באינטרנט) אשמע עוד מוזיקה חוץ מהמוזיקה המזרחית!
      כמה תחנות רדיו יש היום? 20 או 30 ? בכולם משמיעים מזרחית או אנגלית כל היום?
      הרגע הפעלתי רדיו (88) ומייד אחרי החדשות השיר הראשון שמשמיעים הוא של שלום חנוך מילים לא אומרות מאום או איך שהוא נקרא!(לא יודע איך לומר לך)?
      השיר השני..ממתין..''ראש'' (סמטינג פור נטינג) להקה קנדית נשמע באמת כמו טראש מוזיקלי (מהסוג שאני אוהב)..מזכירים את סגול כהה..ממתין לשלישי..''פלסיבו'' (לני)עוד להקה מחו''ל הפעם זאת סולנית עם שיר יותר מלודי אבל לא עייף, טוב!!
      והשיר ה4 ...ביטלס, רק לפי הקול (מקרתני) !
      הלכתי להתקלח..אגב הוכחתי כי הגזמת !

      • הוא מגזים בענק. פשוט השירים המזרחיים החליפו את השירים של רוני סופרסטאר

        פנדה, 09/03/10 11:50

        הזבל ה''לבן'' התחלף בזבל ''שחור''... זה הכל. ועדיין משמיעים מוזיקה טובה בכל התחנות, אולי חוץ מערוץ 24 ורדיו 90FM שהם בפירוש פונים לקהל מזרחי.

  • 91.

    דמגוגיה בגרוש

    נועה, 09/03/10 00:39

    אפשר להגיד הכל כדי להבהיר את הנקודה, גם אם זה לא ממש משקף את המציאות, אבל אז זו סתם דמגוגיה זולה.
    כפי שאת יודעת, אביב גפן אינו העורך של מוסף ''7 ימים'' כך שאם יש לך בעיה עם הביטוי ''ההשתלטות המזרחית'', שנכתב בשער העיתון, כדאי שתבואי בטענות לעורך העיתון. גפן לא השתמש במושג הזה. אופס, כל התאוריה שלך על זה שגפן המתנשא חושב שהמוזיקה המזרחית משתלטת בכוח קורסת כי הוא פשוט לא השתמש במושג הזה.
    שנית,באמת אפשר להשוות בין הטקסטים של גפן לבין מרבית (לא כולם) הטקסטים במוזיקה המזרחית של ימינו? גם הטקסט היחסית שטחי של ''הו, אילנה'' הוא יצירת מופת מול טקסטים עלובים, מביכים וירודים כמו ''בלבלי אותו'', ''יפיופה'',''אני לא זמין'', ''יאללה לך הביתה מוטי'' ועוד.

  • 90.

    פוריה...מה באמת הבעיה שלך.....?

    ביל בול, 09/03/10 00:30

    את חוטאת לאמת....אפילו שנעזרת במילון...שאומרים 'להשתלט' לא מתכוונים לאקט כוחני....ואחרי שגמרת לטפל באמירתו של גפן...עברת לטפל בגפן עצמו...מורד....לא מורד.....מה מפריע לך ?

  • 89.

    השירה המזרחית, ברובה, פשטנית, חוזרת על משפט או בית וניגון יחיד שוב (ל''ת)

    טכסט בסיסי, מה יש להגיד זה לא אריק ברמן, 09/03/10 00:17

  • 88.

    אביב גפן הפך בדיחה אחרי האלבום השני שלו,זה ההוא שרצה למחוק מילים...

    יאק, 09/03/10 00:09

    של ראפר ערבי שעשה איתו דואט רק כדי ש...''נעבור את גלגל''צ''...ככה נראית ה-''אומנות'' שלו.

    ואכן כותב רדוד ומטה ומוסיקאי של שלושה אקורדים...ומיטלמן אחד !

    יאללה תקמפיין את עצמך !

  • 87.

    לא מבין כאילו יש תוכן בשירה של גפן ? (הלא מתורגמת) (ל''ת)

    sarkozy, 08/03/10 23:58

  • 86.

    נגעלתי מהכותרות של שני המתנשאים ולא קראתי את הכתבה

    צליל, 08/03/10 23:57

    למרות שאני סולד מהשוק שבו מתנהלת המוסיקה המזרחית

  • 85.

    השמאלנים אוהבים ערבים ושונאים יהודים מזרחים

    חוק טבע- חייבים לשנוא מישהו, 08/03/10 23:52

    נזהרים בכבודם על ערבים לא יגידו מילה רעה עליהם גם כשהם רוצחים ברחובות.
    אבל נגד המזרחים מותר לומר הכל מכל וכל. הם הקורבן האולטימטיבי לשינאת אדם של השמאלנים.
    בלי קשר למוסיקה אם היא טובה או רעה אם אני אוהבת או לא.

    • על המזרחיים מותר לומר הכל? ומה אתה עושה על השמאלנים? (ל''ת)

      אתה שוטה, 09/03/10 06:57

      • ובנוסף לכל השמאלנים גם מקללים כשאמת כואבת ואין תשובה הולמת (ל''ת)

        סטאלין, 09/03/10 08:48

  • 84.

    אין דבר כזה מוסיקה ''אשכנזית'' אלא מוסיקה מערבית, רוק, פופ...

    מיכה, 08/03/10 23:22

    כך שאין פה ענין עדתי אלא העדפה מוסיקלית.
    דווקא המזרחיים הם אלה שלוקחים את המוסיקה לכוון עדתי שנשמע מגוכך לפעמים.

  • 83.

    מסכימה עם כל מילה. לצערי.

    אורה, 08/03/10 23:19

    האם העובדה שאביב גפן לא מסוגל למצוא שום יופי במוזיקה אחרת מזו שהוא 'רגיל' לה כנכונה וטובה מספיק, לא מעידה על איזו צרות ראייה שלו עצמו?
    אחת שנהנית מהרבה סוגי מוזיקה, כולל זו המזרחית.

  • 82.

    אביב גפן צודק, המוזיקה המזרחית - תת רמה! (ל''ת)

    ימנית, 08/03/10 23:06

  • 81.

    נרטיב אשכנזי

    שד אשכנזי, 08/03/10 22:56

    הבכינות של השבט האשכנזי,היא חלק מהבכינות האשכנזית
    אכלו לי,שתו לי,גירשו אותי מאירופה,ועכשיו גנבו להם את הזמר הרוסי

    • אנחנו לא בוכים... כי אין מוזיקה אשכנזית, יש תרבות מערבית

      השבט האשכנזי, 09/03/10 07:25

      ויש מוזיקה ערבית של ''רוב'' העם בניכר, ויש מוזיקה טורקית ברמה ומוזיקה ערבית ברמה, רק שהיא לא פה, פה השתלטה תרבות ה''כלום''

  • 80.

    תגובה 64 פוגעת בול. יאיר דלאל, אהוד בנאי

    כל מילה דורבן, 08/03/10 22:55

    ואתי אנקרי כעורכים בתוכניות רדיו וטלוויזיה שמנגנות את מוסיקת המזרח.

  • 79.

    ''בוכה על הקבר'', ממש ניטשה

    ניטשה, 08/03/10 22:54

    אם מזרחי היה שר את השיר ''בוכה על הקבר'' של אביב גפן, היו צוחקים עליו
    אבל בגלל שאביב גפן הוא אשכנזי מיוחס
    אז המילים של השיר המטופש הזה נחשבות לאומנות.
    בשלוש מילים: די להגמוניה האשכזנית

  • 78.

    התגובה של שלום חנוך הייתה בוגרת ואיכותית!

    Nגיב נאור, 08/03/10 22:47

    לעומת אביב גפן שהיה ילדותי ומשעמם.

  • 77.

    תני לי לנחש

    אביב, 08/03/10 22:38

    אין לך שום הכשרה מוזיקלית ומעולם לא למדת לנגן על אף כלי נגינה - נכון?

    כי רק זה יכול להסביר את העיוורון שלך כלפי התת-רמה שאת מסנגרת עליה. טוב, לפחות יש לך תירוץ...

  • 76.

    הנה דואט טיפוסי

    המחתרת הסגולה, 08/03/10 22:31

    התחלה מזרחית :
    אני עובר ברחוב הולך ישר בשקט
    במדרכה ממול עוברת חתיכה
    את שני הישבנים שלה היא מנדנדת
    חצתי את הכביש וכך אמרתי לה

    המשך אשכנזי:
    אינך יכולה ככה סתם ללכת
    אינך יכולה לעזוב אותי
    אינך יכולה כי עכשיו שלכת
    יש גשם בחוץ ואת נשארת איתי.

    מזרחי:
    חייכה אלי ואז אמרה לי בנחת
    חבוב אתה יכול לקפוץ לי עד מחר
    אני אוהבת לנדנד כך את התחת
    אז אם אינך יכול לראות אז אין דבר

    אשכנזי:
    אפילו אם תגידי זה לא כדי
    אפילו אם תגידי לא אין לי פנאי
    אפילו אם תגידי לך לך מעליי
    אם רק תבקשי להרגיש בבית
    את שחור צמתך חרש אלטף
    ואם תבקשי פה לבכות הליל
    אשב לידך וגם אתן לך כתף.
    ==========================

    בסופו של דבר הם שוכבים ויוצאים להם ילדים ישראלים יפים. לא מזרחי ולא אשכנזי.

    • א שיינה מיידלע, אחלא (ל''ת)

      יפה!, 08/03/10 23:27

    • חמוד, למרות שאולארצ'יק זה לא ממש מזרחי... (ל''ת)

      פנדה, 09/03/10 11:52

  • 75.

    חומד של מאמר (ל''ת)

    הראל, 08/03/10 22:25

  • 74.

    אם ראית את התוכנית על אליקו אצל אמנון לוי, את בטח עוד יותר

    ליקוקית, 08/03/10 22:16

    גאה בעצמך. הנה , ככה פועלים גלגלי התעשייה של האיכות המוזיקלית החדשה.

  • 73.

    האם זו ההשתלטות האחרונה???

    עירית, 08/03/10 22:14

    ואולי הפחד הגדול יותר הוא הפחד שמי שמצליחים במוסיקה, גם יצליחו להגדיר את התרבות מחדש... וגם יצליחו להגדיר מחדש (ובאופן מוסרי יותר) תפישות שהיו מובנות מאליהן... וגם יצליחו (אולי) לשנות פה משהו... מחדש.. שעלול לא למצוא חן בעיני מי שיפסידו מההגדרות החדשות האלה.........

    • מישהו (אני) קרא כמה פעמים (שתיים) משהו (תגובתך) (ל''ת)

      ולא הבין כלום (כלום), 09/03/10 06:59

  • 72.

    מוזיקה מזרחית זה חרא שמסריח לאוזנים

    המחתרת הסגולה, 08/03/10 22:10

    וזה מה שמגיע לנו כי אנחנו דור מ-ז-ו-י-ן!!!

  • 71.

    הגמל לא רואה את הדבשת שלו.

    קרן גרמניה, 08/03/10 22:08

    אומנם אני לא חסידה גדולה של מוזיקה מזרחית-אבל למכוער הזה יש קול של צרצר.
    איך דווקא הוא מעז לקטול קולגות חסרות כישרון כמוהו.
    אגב, הוא לא מצליח בשום מקום באירופה ואף אחד לא מכיר אותו חוץ מהישראלים.

  • 70.

    גיבוב של שטויות

    אורי, 08/03/10 21:53

    המוסיקה המזרחית המודרנית היא שילוב של לחנים משעממים עם מילים של ילד בן 10. אביב גפן, שלא תמיד הצטיין במילים, תמיד הפתיע וחידש בלחנים שלו.

    קובי פרץ ודומיו הם עלבון למושג ''מוסיקה''. מה שהם ''יוצרים'' זה הג'אנק פוד של המוסיקה.

  • 69.

    כל הכבוד לכתבת על הניסוח-ועל הגישה לרוב האנשים (ל''ת)

    מעולה, 08/03/10 21:33

  • 68.

    מוזיקה מזרחית מחברת ביננו לבין עמים אחרים!

    שגיב א., 08/03/10 21:32

    פעם היה לי ויכוח עם בחור צעיר ממוצא ערבי- בריטי ביוטיוב על כך שישראל דוחה את התרבות של שכניה ומתנשאת, אחת הטענות שלו הייתה המוזיקה. אני כמובן הפנתי אותו לסירטונים של אייל גולן ומשה פרץ והבן אדם היה בהלם. הוא חשב שאנחנו כולנו אשכנזים, שכולנו לבנים ששומעים מוצרט ושרים ביידיש עם קלרינט ביד. לא רק שזה זיעזע אותו הוא גם מאוד אהב את המוזיקה והזמרים, ולא רק הוא אנשים מכל העולם נמסים שהם שומעים את השירים האלה.

    לעומת זאת ואני לא מזלזל כי אני מת על מוזיקה ישראלית, רוק ישראלי נשמע להרבה אנשים זרים מגוכך בדיוק כמו שרוק בערבית ישמע לנו.

    • צודק צודק צודק-אבל אני אוהב רוק ישראלי כמה שהוא מגוחך (ל''ת)

      תימני, 08/03/10 21:56

  • 67.

    קיטש מתיפיף או פשטנות? (ל''ת)

    זאת השאלה, 08/03/10 21:30

  • 66.

    פשוט צודקת. כל הכבוד. (ל''ת)

    הוצאת לי את המילים, 08/03/10 21:20

  • 65.

    אביב גפן הבור העילג לא מגיע לבהונות רגליו של כישרון כמו קובי אוז (ל''ת)

    דני, 08/03/10 21:07

  • 64.

    כתבה יפה מאוד למרות שבאמת, לעיתים קרובות מדי, מוזיקה עם אלמנטים...

    יצחק, 08/03/10 20:52

    מזרחיים נשמעת מביך כשהכותב או הזמר לא ממש התברכו ביכולות מוזיקליות יוצאות דופן. בדיוק כמו שהמוזיקה של שלמה ארצי או גפן האמור נשמעת לעיתים קרובות מדי, רדודה או אפילו אינפנטילית. ההכללה של כלל המזרחית כ''מביכה''היא שורש הרע שכנגדו יש לצאת. עורכים מוזיקלים עם הבנה טובה יותר במרכיבי המוזיקה המזרחית יוכלו לחשוף את המאזינים למוסיקה מזרחית משובחת שאולי תגרום גם לשכנינו במרחבי המזרח הקרוב להאזין לה ודרכה אולי גם לחבב אותנו קצת יותר אבל זה כבר חזון למועד.

    • יצחק, למה לצאת כנגד אם אפשר לצאת נגד? (ל''ת)

      מישמיש, 09/03/10 22:42

  • 63.

    כן או לא זאת לא השאלה, אלא איזו מוזיקה מזרחית

    מזרחית, 08/03/10 20:45

    בלי טעם ובלי תוכן יכול להיות נחמד
    אבל החברה האלו טוחנים את זה מכל כיוון ועושים גם לי רע.

  • 62.

    יא גיזענים מוזיקה מזרחית היא מוזיקה ערבית נראה אם תגידו משהו רע עליה (ל''ת)

    כאן השמאל בג''ץ ובצלם יגידו עליכם למישטרת המוחות, 08/03/10 20:44

  • 61.

    נהנתי אבל לא ככ אוהב מיזרחי

    שי כנען, 08/03/10 20:41

    נהנתי אבל לא ככ אוהב מיזרחי לא גר בישראל עשוריים אבל לא ככ אוהב חדשות על בריונות של ארסים


    אבל נהנתי

  • 60.

    מסכים איתך...

    רועי, 08/03/10 20:19

    ברעיון.

    אבל אין פחד מהשתלטות של ז'אנר אלא בינוניות.
    יש שירים ''מזרחיים'' עם טקסט יוצא מין הכלל ויש רדודים.

    באותו אופן ניתן לתאר את שיריו של אביב, יש מדהימים ומרשימים ויש ''פושטיים''.

    הבעיה היא בנו שהתחלנו לחפש מכנה משותף נמוך, נמוך מאוד.

  • 59.

    עכשו אנחנו מפינים למה הוא מצליח בגרמניה שם אוהבים מוזיקה ארית צרצרית (ל''ת)

    בר גוטי רפי, 08/03/10 20:14

  • 58.

    גזענות של פלצן מתנשא שלא היה מעז לאמר זאת על מוסיקה ערבית... (ל''ת)

    יהיר לפיד, 08/03/10 19:51

  • 57.

    לכל האשכנזים שלא הבינו עד היום

    אורן, 08/03/10 19:48

    מה לעשות שישראל נמצאת במזרח התיכון ולא על יד וינה או פראג ולכן תרבותה ומאפייני התרבות שלה מתאימים ובכל דור יתאימו יותר, למאפיינים התרבותים באזור הגאוגרפי הזה. למי שיש ציפיות אחרות יואיל נא לשוב לסביבתו התרבותית האירופאית.
    בישראל יש ותהיה תרבות אחת - מזרחית ים תיכונית ותכניסו את זה טוב טוב בין האוזניים.
    גפן, שלום חנוך וכל דומיהם הפרהיסטוריים פשוט יתאדו מהזיכרון הציבורי כי לא תהיה אוזן כרויה למלודיה שלהם. לטקסט כבר נאמר שאין כל חשיבות. 

    • יפה אמרת יא פושטק

      יאנוש, 08/03/10 22:15

      זו אכן ארץ של פושטקים והגיע הזמן להודות בכך. קדימה, אשתי כחולת העיניים, טסים הביתה לזלצבורג לאכול קצת שוקולדים לא כשרים ולעשות אהבה ליד הבריכה המחוממת שלנו שם.

  • 56.

    פוריה התיפיפת, יעני עיתונאית אוביקטיבית, אבל באמת

    נבוזרדן, 08/03/10 19:38

    באחד על אחד את חשה בדיוק אותו זילזול ותחושת מבוכה מ''הזבל'' שבני עמך, לכאורה, מציפים את המדיה. נכון או לא?

  • 55.

    אלה באמת מילים יפות!

    אחד שיש לו טעם, 08/03/10 19:16

    לא יכולת לבחור מילים מביכות של אביב גפן?
    האמת, הוא באמת כותב מוכשר ולכן את לא ממש משכנעת. לרדת על המילים של המוזיקה המזרחית לעומת זאת, הרבה יותר קל:
    נשבע לך לא בוגד בחייאת עיוני
    לא בוגד
    אכן, חריזה, משקל ומצלול, אמנות לשמה...

  • 54.

    חלאס להתייפייף. המוסיקה המזרחית היא תת רמה

    ניקי, 08/03/10 19:14

    והיא בהחלט משתלטת, ללא כל מרכאות. כשהפכו את ערוץ 24 ללא כל סיבה ל''ערוץ ים תיכוני''- כשערסים עלובים כמו קובי פרץ מופיעים בהיכל התרבות, כשערסים דוהרים בחוצות הערים עם איל גולן בפול ווליום- מדובר בהשתלטות עוינת לכל דבר. לא מדובר ב''ז'אנר'' אלא במלחמה. וזכותו של אביב גפן לא לאהוב את התת רמה הזאת.

    • כל מילה

      אורן, 08/03/10 20:47

      נכונההההההההההההההההההההההההההההההה

    • העם איתך ניקי- חלאס עם הבזיון!!! (ל''ת)

      מזרחית עלק, 09/03/10 01:00

  • 53.

    סיפורו של ניגון

    סטמפניו, 08/03/10 19:12

    נו, מותק, אז ירדת על אביב גפן, על מפא''י ועל מי לא . שאלה: זה מוסיף גרם אחד לאיכות המוסיקה הנקראת (בטעות נוראה) ''מזרחית''? סיפורה של המוסיקה המבוצעת ע''י מבצעים ממוצא מזרחי (וזו הגדרתה הנכונה, כי כמעט כולה מאג'ור ומינור מערביים לחלוטין, לא מזרח ולא בטיח) הוא לא סיפורה של מלחמת תרבות אלא סיפורה של המלחמה על הכסף הנמצא בשואו-ביזנס, זה ותו לא. מי שלא מבין את זה - לא מבין כלום. פעם הכסף היה אצל אריק ושלום, היום הוא אצל שרית וקובי.אז מה את מפליגה למרחקים עם כל מיני תיאוריות פסאודו-אנתרופולוגיות-תרבותיות, וזה אמר ככה וזה אמר ככה. וכדי לנצח במלחמה על משהו כמו כסף אתה חייב להיות אגרסיבי, וחבל לפתח את הנושא כדי לא להישמע גזעני. אני מאחל לך חיים ארוכים, עד 120, במהלכם תשמענה אוזניך (אם תרצי או לא) רק מוסיקה ''מזרחית''.ולהשומע ינעם.

    • אתה טועה

      אורן, 08/03/10 21:25

      אריק, שלום ואחרים כוכבים בתקופה ההיא מעולם לא היו ''בעלי כסף''. הם היו מרוויחים לא רע כמובן, אבל בטח ובטח לא ''בעלי כסף'' כמו הזמרים המזרחים שעושים הרבה יותר כסף מסיבה פשוטה: הופעות בחתונות וכו' (ואני לא אומר שזה רע או טוב, רק מציין עובדה)

      • אריק ושלום כמשל

        סטמפניו, 09/03/10 06:57

        אריק ושלום הם כמשל בלבד. הכסף האמיתי היה בידי חברות התקליטים, שאריק ושלום היו חוט השדרה הרפרטוארי שלהן. היום , אחרי מלחמה בחברות התקליטים (שהביאה אותן לשפל) הכסף הגדול נמצא אצל האמנים עצמם ומנהליהם.ואכן, הופעה בחתונות ומוסיקת חתונות היא חלק מקוויה המאפיינים של המוסיקה ''המזרחית''.

  • 52.

    טור דמגוגי ומטופש

    שי, 08/03/10 19:11

    אביב גפן הוא אחד המשוררים הגדולים של זמננו. גם השיר שהזכרת ''אילנה'' היא שיר יפהפה בעל מלודיה נעימה. בניגוד לאביב גפן אשר ידוע גם כמלחין מעולה, זמרי המזרחית מקבלים טקסטים מוכנים ומולחנים. לא שמעתי שיר אחד של שרית חדד ושל אייל גולן שנכתב על ידם. המוזיקה המזרחית של פעם היתה בעלת משמעות, המוזיקה המזרחית של היום היא אווילית ןמטופשת...
    לסיום אצטט משירה הגאוני של שריד חדד ''יאללה לך הביתה מוטי, שלום ותודה...''

    • דמגוג טיפש בעצמך,

      שי כנען, 08/03/10 20:56

      דמגוג טיפש בעצמך, מי שקורא לאגפן משורר החליק במידרון המטאפורות המתחרזות. נסה להפריך את תענתה בדבר ''השתלטות''.
      זה קל ללעוג על שחדד, גם אתה קל.

  • 51.

    פוריה האמיצה

    צריך ביצים, 08/03/10 19:05

    להתעסק עם משפחת גפן הרואה עצמה כמשפחת קנדי ומתנהלת כמשפחת קורליאונה

  • 50.

    הכותבת

    א.ב.ג.ד.ה.ו.ז יהשוע, 08/03/10 19:01

    מתייחסת בכתבה לצד הטכני של ניהול המאבק במוזיקה המזרחית,אך לא מתייחסת מהותית ולגופו של עניין האם המוזיקה המזרחית אכן נחותה יותר.
    בראש ובראשונה נשאלת השאלה האם ניתן למדוד
    מדעית,מתמטית את האיכות ו/או לערוך השוואה כל שהיא לסוגי מוזיקה אחרים ולהבדלי האיכות בינהם.
    התשובה לשאלה הזאת מורכבת כשלעצמה:
    ניתן לעשות השוואה טקסטואלית ומוזיקלית בין סוגי מוזיקה שונים,אך זאת לא תהיה השוואה אמפירית מובהקת מהסוג שמוכר לנו במדע.
    אלא השוואת איכות שקיימת אך אין ל כללים כתובים.
    מכל מקום,אובייקטיבית המוסיקה המזרחית אכן נחותה יותר מהמוזיקה העברית ''של פעם'' או מה שמכונה שירי ארץ ישראל שבהם השתמשו בשפה הרבה יותר גבוהה ומפותחת,ובטקסטים הרבה יותר עמוקים מ ''תלך כפרה עליי ותנשק כפות רגליי'' וכו'...

  • 49.

    למה יש לי הרגשה שפוריה קצת מקנאה...כמה יצירות גאוניות היא יצרה (ל''ת)

    אלפינו, 08/03/10 19:00

  • 48.

    המוזיקה הזו הפכה לעוד מקום להעליב אנשים- אבלאם נשווה לBEATLES

    חנוך, 08/03/10 18:58

    הדיון הזה מוזר- משום שנוצרה ההרגשה שאם אומרים שהמוזיקה המזרחית לא טובה - כאילו אמרנו שאלו שאוהבים אותה פגומים... האמת היא כי האנשים שגדלו על מוזיקה קלאסית- מוזיקה מזרחית לא נחשבת מוזיקה, אז מה?
    אפשר כמובן לדון על איכות השירים- ויש קריטריונים ל''שיר איכותי'', למשל
    א. האם השיר צריך להיות כל כך פשוט ומספר הכל שלא משאיר לך מקום לטיפת דמיון או חומר למחשבה- בהשוואה ל LET IT BE שמשאיר טעם מר בפה.
    ב. ''איכות המנגינה'' מסתלסלת וחוזרת על עצמה ומסתלסלת- נשווה ל ALL NEED IS LOVE של החיפושיות שם יש חזרה על סיסמא פילוסופית והוספת טמפו.
    ג. האם יש בעיה שהשיר רוצה להעלות בהשוואה ל- ELINOR RIGBY האישה הבודדת
    אז יש מוזיקה מזרחית והיא כאן- יש שנהנינם ממנה ויש ש...ממנה

  • 47.

    אני שמח על התגובה שלך - קצת נמאס מהחונטה הכוחנית (ל''ת)

    אמיר, 08/03/10 18:50

  • 46.

    דפקה אני אוהף מוסיקה כזה

    יוסוף, 08/03/10 18:47

    זה אומר שאנחנו דומים ואחים בנשמה כפרה למה לאליף מוזיקה בערבית זה יופי
    חוץ מזה מה הבאת לנו תרגומים של מילון את הרי מבינה למה התכוון המשורר והוא (גפן) צודק לחלוטין, מאיפה הבאת מפאי ילדה קטנה מה את מבינה כלום, מוזיקה מיזרחית של היום היא באמת תחתית הבור של יצירה כל שהיא זה חירטוט ותו לא סתם לעשות כסף

  • 45.

    כששומעים את המוזיקה האשכנזית בוכים והמוזיקה המזרחית רוקדים. (ל''ת)

    ללא שמחה, 08/03/10 18:18

  • 44.

    שיריה של אום כלתום היא שירה אמיתית הממשיכה את מסורת משוררי ימי הביניים

    דובר ערבית, 08/03/10 18:16

    הערביים, השירה המזרחית הישראלית ברובה אינה אלא שעטנז מחריד של קצת יוונית, טורקית, ערבית, ספרדית עם מלים שטחיות ומחרידות לא פחות- בושה לכל המזרח התיכון. זו לא מוזיקה מזרחית- זו פשוט מוזיקה גרועה.

    • שכחת איטלקית צרפתית ורומנית...מי שומע את אום כולתום?

      שיראל זה ישראל, 09/03/10 08:28

      ומה הקשר בין מחט לתחת? למה קיומה של מוזיקה אחת צריך לשלול או לבטל מוזיקה אחרת!!
      מדובר פה על עיקרון החופש המוזיקלי בו כולם שווים בפני אוזן המאזינים והם אלה שיקבעו מי מעניין אותם ומי לא!
      ניקח לדוגמא את התחרות של מלכת היופי מאתמול, ההפקה היית חופשית להביא כל זמר שבא לה והחליטה מה שהחליטה על משה פרץ, מיה בוסקילה שלומי שבת והראל סקעת, כולם שייכים לז'אנר המזרחי!
      אולי הם הציעו מחירים יותר זולים? או שזמרים אחרים לא מוכנים להופיע בכזאת תחרות (למשל סחרוף או גפן), או שפשוט הקהל היה חושב שההפקה השתגעה אם היית מביאה את אביב גפן לתחרות אופנה! נכון קצת הקצנתי, אבל בתכלס יש את טעם הקהל וכנראה עוד שיקולים משיקולים שונים!
      לי אישית לא היה מפריע אם היית מופיעה פלס או מסיקה או גוש או שלושתן בתחרות מלכות היופי..אולי להן זה מפריע!

  • 43.

    את לא מבינה כלום

    ניר, 08/03/10 18:15

    כשמשמיעים זמר כמו קובי פרץ בכל חור
    ואמן כמו ברי סחרוף מוציא דיסק מופת שבקובי משמיעים ברדיו אז יש פה משהו לא בסדר
    כל חיי שמעתי מזרחית אבל המוזיקה שיש היום היא ממש לא מזרחית, אי אפשר לשים באותו צד את זוהר ארגוב ובעז שרעבי יחד עם קובי פרץ ומושיק עפייה.
    הטקסטים באמת מביכים ומתאימים בעיקר לחתונות.

  • 42.

    איך שמתחילה יבבת החתולים המיוחמים אני מעביר תחנה או סוגר את הרדיו. (ל''ת)

    רעמסס, 08/03/10 18:14

  • 41.

    u are simply right

    sara, 08/03/10 18:04

    u wrote it so nicely, and its simply right.

  • 40.

    אנחנו מכירים את זעקות ה''חמס'' של הקוזאק האשכנזי הנגזל.

    בוב, 08/03/10 18:02

    ריטואל קבוע. מדי פעם עוד אשכנזי ''פולט'' משהו גזעני ש''לא מייצג'' ''לא מעיד על גזענות ודיכוי אשכנזים'', ששולטים פה בכיפה במשך שנים. קול ההגמוניה מסרב לשחרר את הרסן ולתת מקום גם לאחרים במרחב הציבורי- רק פריקים הזויים, ובלבד שהם אשכנזים, רשאים לעצב את הישראליות. תקופת הצבא חלפה לה מזמן, הסרבנות ''המצפונית'' כבר לא מוכרת, אז אולי קצת גזענות תקבץ את השבט סביב מדורתו, ותגביר את המכירות. אביב, אתה לא רק נראה פאתטי, הוכחת שאתה באמת כזה, יא ילד כאפות מתוסכל.

  • 39.

    ה''מוזיקה'' המזרחית אינה מוזיקה ואינה מזרחית היא בושה מסולסלת.והמילים! ז

    איינור דוגאן, 08/03/10 17:49

    זה כבר בזיון לאומי על גבול הבינלאומי.
    לו אני מצרית,לו חברתי עירקית,לו רעי תורכי
    ואימו אירנית-היינו תובעים כולנו ביחד וכל אחד לחוד את מדינת ישראל בגין בבוניזציה של המוזיקה המזרחית!
    במקום שממנו אני באה,גולן+פרץ+עפיה+ומרגו
    היו נכלאים עוד בנערותם!

    • והמוזיקה של אביב גפן ראויה לקונצרט באלברט הול, נכון? (ל''ת)

      לוצ'יאנו פאברוטי, 08/03/10 18:41

    • איינור את האחת והיחידה (כורדית אגב!),מישהי ברמה צריך לומר לבבונים שהם

      כולתום ז'ל, 08/03/10 21:02

      כולה בבונים מזרחים ולא זמרים ולא נעלים!

    • איינור מהמקום ממנו את באה, אנשים מחוסלים בפיגועים חסרי רחמים!

      פרסי גולן, 09/03/10 08:13

      כך שלא נראה שהיום המוסיקה היא הדבר הכי חשוב ב''חייהם'' אלא החיים עצמם שעוד מעט לא יהיו!
      חוץ מזה מרגול שרה ג'ז נפלא, הביצועים שלה מעולים מדוייקים ונכונים..אולי יש לך בעיה עם מרגול האישה?
      עדיין יש חופש שירה וזימרה למרות איך שאביב גפן הפופוליסט מציג את הדברים, ומי שאינו טוב כלומר אין לו קהל מתנפה אוטומטית, כך שאת סתם מחנטרשת כאילו יש באותן מדינות איזושהיא מועצה ראשית המחליטה מי נחשב לזמר ומי לא !

  • 38.

    זמר עם קול של חתול ששכחו בכביסה וטקסטים של ניצול לובוטומיה (ל''ת)

    ., 08/03/10 17:45

  • 37.

    זאת לא מוסיקה מזרחית אלא ישראלית

    עבדי דנינו, 08/03/10 17:43

    משקפת ומציגה את הישראליות שלרוב התקשורת מתעלמת ממנה.אם זה עובד כנראה זה נכון אומנם המושג מזרחית רחוק מהאמת כאן מוסיקה מזרחית מעלה קונטוציה שלילית להמון אנשים,מבלי לדעת מהי ולדוגמא ראו או שמעו Mohammed Abdel Wahab
    Haig Yazdjian Said Chraibi Nour eddine

    • תתבייש להזכיר את עבד אל ווהאב ביחד עם ה''מוזיקה'' המזרחית הישראלית שהיא

      דובר ערבית, 08/03/10 18:18

      קקפוניה מרוכזת.

      • עבד אל ווהב זה מוסיקה קלאסית

        עבדי דנינו, 08/03/10 19:09

        כמו כן אסמהן אום קולסום ליילה מורד
        מומלץ לשמוע בפסח

  • 36.

    בחורה צלולה (ל''ת)

    ., 08/03/10 17:43

  • 35.

    אביב גפן תמיד הביא לי ת'חררה. (ל''ת)

    גונזו, 08/03/10 17:42

  • 34.

    כרופא אזניים אני אומר שהמוסיקה של גפן היא מטרד קשה לאזניים (ל''ת)

    ד''ר הנס הורגרט, 08/03/10 17:33

  • 33.

    אפשר לחשוב שאביב גפן שווה לפחות לנעמי שמר

    כזה כאילו, 08/03/10 17:09

    הוא כותב טקסטים גרועים, בלתי חריזים ובעברית מזעזעת. הוא האדם האחרון שיכול למחות נגד כל כותב שירים אחר.
    גם המנגינות שלו אינן שיא המקוריות (בלשון המעטה)...

    • אין קשר משמעותי בין מחט לתחת......

      מוזס, 09/03/10 01:14

      אפילו לי יש רשיון להעביר ביקורת על מוזיקה.....לא חשוב מי אומר... חשוב מה אומר.....

  • 32.

    מה לעשות....המוזיקה באמת ירדה לזנות

    אדם, 08/03/10 17:04

    מזרחית עאלק,יותר כמו מוסיקת רינגטונים

  • 31.

    פוריה גל יקרה המוזיקה המזרחית גונבת לו זמן שידור

    עטרה שגב קלימי, 08/03/10 17:03

    הכל אינטרסנטי ולא לעניין העובדה שמשמיעים מוזיקה מזרחית זמן השידור מתקצר ופחות ופחות משמיעים את שיריו של אביב גפן וזה כל הענין.
    לדעתי גם השירה המזרחית רלוונטית וגם השירה של אביב, העניין שאביב רוצה לבלוע את כל זמן השידור ולא לאפשר למוזיקה אחרת ביטוי.

    ברוך שובך למרחב התקשורתי חסרת לנו

    • עוד פרשנית....

      ד''ר כלום, 09/03/10 01:10

      בסה''כ הוא ביטא את טעמו המוזיקלי.....

  • 30.

    אביב גפן - לא ניסה מעולם לרקוד למוסיקה שהוא כותב ושר !!

    מוריה, 08/03/10 17:00

    אם הוא יעשה את זה ,,, ינסה לרקוד ,,, הוא יבין כמה מביכה המוסיקה שלו , למעשה עם המוסיקה של אביב אי אפשר לעשות כלום ,,, זו מוסיקה שלכל היותר , טובה בשביל לתת קצב - כשמחטטים באף !!!

    • ניסת לרקוד פעם לצלילי אום כולתום או בטהובן? (ל''ת)

      האם זה אומר שהמוסיקה שלהם מביכה?, 09/03/10 07:22

  • 29.

    מבקרי המוסיקה המזרחית שוכחים דבר חשוב:

    האסטרטג, 08/03/10 16:59

    והוא שגם המוסיקה שאינה מזרחית מוצפת באשפה. מספיק להזכיר את שלמה ארצי כדי להוכיח שזבל יש בכל מקום.

  • 28.

    הקרפד שוב מקרקר בקולו המזוייף לכל האילנות שלא שמות עליו!

    נרקיס חולה, 08/03/10 16:56

    אביב העמים הקומוניסטי מדבר על מוזיקה חופשית? מה הדפוק מסטול הזה מבין בחופש מוזיקלי?
    תחזור לגרמניה שם ''מבינים'' אותך ואת המוזיקה שלך !

  • 27.

    לא מכיר את פוריה, אבל היא פשוט כתבה את זה באופן מושלם

    ליאור, 08/03/10 16:52

    אף אחד לא משתלט. אלו הם כוחות השוק וזה מה שהאנשים אוהבים.

    מה גם שהסיום שבו היא מביאה את מילותיו של אביב גפן מוכיחות כי הקיטלוג של האמנות לאיכותי ולא איכותי הוא לגמרי עניין סובייקטיבי.

    • כוחות השוק מביאים להשתלטות

      אורלי, 09/03/10 01:05

      כששומעים יותר ממוזיקה מסוימת....פירושו הבלתי מתחכם...כי המוזיקה משתלטת....

    • זה לא מה שהיא אמרה. היא לא דיברה על כוחות שוק אלא על מאבק אידאולוגי (ל''ת)

      אז תחליט: צדקה או לא?, 09/03/10 07:04

  • 26.

    its only part of the peace process

    david masica, 08/03/10 16:41

    again meat head you are not in n.y

  • 25.

    אחלה כתבה, לא חסרות דוגמאות לטקסטים מביכים של גפן

    שימי, 08/03/10 16:40

    תארו לכם שזמר מזרחי ישיר
    ''קבעתי עם האושר והוא לא בא, זה לא נורא''
    או למשל
    ''רציתי להגיד לך שבכל מקום את איתי, בליבי, לא הספקתי לומר לך שלום''
    או כמובן
    ''האם להיות בך מאוהב, זה כשאני עצוב עכשיו
    והחלון מראה לי סתיו''
    שלא לדבר בכלל על הטקסטים הפוליטיים המגושמים והפלקטים.
    הצביעות והיהירות שלו אפילו גרועות יותר מהטקסטים.

    • לעומת שירים מזרחיים שאין בהם טקסטים מביכים בכלל? (ל''ת)

      ''כיף זה היה, עכשיו עצוב לי נורא''?, 09/03/10 07:05

  • 24.

    אביב גפן מגעיל. למה לכתוב עליו? (ל''ת)

    כמובן שסירב לשרת בצבא. ככה זה שמאל., 08/03/10 16:40

    • מגיבים כמוך

      איתר, 09/03/10 01:00

      מסכנים את יתרוננו האיכותי על שכננו....
      וגם עם אביב יתגיס...אנחנו בבעיה....

  • 23.

    למה לכפות על אדם מוזיקה שהוא לא אוהב?

    מאזין למוזיקה קלאסית, 08/03/10 16:39

    אני אישית לא שומע מוסיקה מזרחית.
    אבל אתם אלו שצועקים כל היום ''פלורליזם..פלורליזם..''. ושזה מגיע למגרש הביתי שלכם אתם מאשימים את כל העולם , או במקרה הזה את המוזיקה המזרחית.

    מי זה אביב גפן? אותו אחד שיצא בגלוי נגד המדינה ונגד צה''ל? סרבן הגיוס הכי גדול שהמדינה ידעה! האם התקשורת התרעשה? לא , מעניין מה היה קורה אילו מתנחל\\זמר היה מתנהג בדיוק באותה צורה רק מהצד השני של המפה הפוליטית. כן כן את יכולה לנחש לבד.

    מוזיקה מזרחית במגוון של צורות , לפעמיים הטקסט נהדר והמוזיקה גרועה , ולפעמיים הפוך.
    ולפעמיים גם הטקסט נהדר וגם הלחן.
    הזירה התרבותית מאז ומעולם הייתה זירת ניגוח של עדות , של יריבויות בין ימין ושמאל , מזרחי ואשכנזי. המוזיקה המזרחית שולטת כעט? אז נזכיר לך שבמשך 50+ שנים המצב היה הפוך לגמרי.

    אביב גפן? שישאר בלונדון.

    • בסה''כ האיש אמר את טעמו בקשר למוזיקה...

      מנדי, 09/03/10 00:57

      ומה זה מוציא מכם.....
      איך אמר מוברק...תאכלו פול...זה יעשה אתכם רגועים....

  • 22.

    אחיי האשכנזים! אל פחד תמיד תהיה לכם התחנה המרכזית..... (ל''ת)

    אופיר, 08/03/10 16:37

  • 21.

    אוהבת את כל סוגי המוסיקה !!!

    אוהבת, 08/03/10 16:33

    מה עכשיו אביב גפן מה יהי איתך??
    אני שומעת גם מזרחית גם רוק, גם שלום חנוך ועוד....ואשמע מה וכמה שבא לי בלי תיוגים ואין לי כל בעיה! כי מוסיקה עושה כייף לנשמה, אז תהנווווווווווווווווווווווו!!!!!

  • 20.

    חחח... אין כמו לראות איך דקירה קטנה מפוצצת בלון נפוח! (ל''ת)

    עמנואל, 08/03/10 16:30

  • 19.

    מעולה כתבת ממש יפה (ל''ת)

    עידו, 08/03/10 16:29

  • 18.

    אני פשוט סוגר את הרדיו בכל פעם שמנגנים את יבבות החולים המיוחמים האלה. (ל''ת)

    רעמסס, 08/03/10 16:22

    • אוי לא! אתה בטח גם מאלו שמאיימים ''אני אורז רת המזוודות ועף מכאן'' (ל''ת)

      פתאטי, 09/03/10 00:25

    • כחולה המרותק למיטתו

      יוסף, 09/03/10 00:53

      אומר לך כי אין דבר כזה חולה מיוחם....הלואי עלי.....

  • 17.

    גם זוהר ארגוב מזרחי אבל המוזיקה שלו טובה- זה ההבדל, בין מוזיקה גרועה

    המטיף, 08/03/10 16:21

    לטובה, ולא כל השירים האשכנזיים טובים לידיעתך.

  • 16.

    חביב ביותר! (ל''ת)

    רויטל, 08/03/10 16:11

  • 15.

    חביב ביותר! (ל''ת)

    רויטל, 08/03/10 16:11

  • 14.

    התחכמת קצת פה ושם, ציטטת שורות בינוניות מגפן (שכתב גם שורות

    קורא, 08/03/10 16:10

    מצוינות) אבל העובדה הפשוטה היא שהמוזיקה המזרחית הממוסחרת (בניגוד לזמר הישראלי העמוק והמצוין, שכולל גם זמרים ממוצא מזרחי - אבל שם זה לא האישיו בכלל) - בוקעת מכל ערוץ ותחנה, כולל גלגל''צ וערוץ 24, שהפכו לתחנות בית של המסחרה הזאת. על מה בדיוק את נלחמת? בעד הטעם השטוח והממוסחר? מה בדיוק לא ברור לך? זה ממש לא עניין של אשכנזים/מזרחיים, כמו שמנסים להציג את זה הבכיינים המקצועיים מהזמר המזרחי, אלא של טעם טוב טעם רע. מה, אין לך טעם?

    • היא גם בטח טוענת שהאח הגדול זה דוקו... (ל''ת)

      ניר, 08/03/10 19:05

  • 13.

    טור יפה, הצגת את כל הסיפור בצורה הכי יפה ופשוטה

    עמרי כהן, 08/03/10 16:08

    דעתי היא שהמוזיקה הזאת אכן נחותה, זאת מוסיקה אינסטנט שנועדה לגרום לאנשים לזמזם ותו לא. אבל זאת גם ההגדרה של כל ''להיט'' שיוצא בכוונה להיות להיט. גם השירים של רוני וחבריה, ואפילו של כל מיני קשקשנים שנחשבים איכותיים יותר היא כזאת בהגדרה.
    לכן, כל הטענות האלה הן גזעניות ופסולות.

    • אתה דווקא טועה, לא מדובר בגזענות

      רוני, 08/03/10 18:09

      מוזיקה מזרחית היא מוזיקת פופ לכל דבר, אבל... גם פופ צריך לדעת לעשות.
      אז נכון שבפופ הטקסט לא אמור להיות עמוק ורציני מדי, אבל עדיין לא ייתכן שבמוזיקה המזרחית ישברו את כל השיאים בטקסטים נחותים מאין כמוהם שלהגיד עליהם שהם טקסט זה בעצם לבייש את המושג, מדובר בשירבוטים אקראיים ונוסחתיים שכל ילד מגיל 5 ומעלה יכול לכתוב.
      כמו כן פופ טוב בא לידי ביטוי באלמנטים הפקתיים חדשנים ומעניינים, ולעומת זאת ההפקות המזרחיות לא השתנו ב-20 שנה האחרונות, מדובר באותם עיבודים, אותם כלי נגינה ואותה אווירה, ולא, זה לא אותנטי, זה פשוט מביש!

      מי שמצפה ממוזיקה לאיזשהו בסיס מינימלי של איכות (ממש מינימלי) מזדעק כששומע את הגועל נפש של המוזיקה המזרחית המודרנית, ואין שום קשר לגזענות

  • 12.

    שלום חנוך בכיין

    אלי, 08/03/10 16:06

    נמאס מהבכיינות של זמרי העבר. הם היו פעם ונגמר. אף אחד כבר לא שומע אותם או מוכן להוציא כסף על דיסק שלהם. כל עוד סיבסדו את המוסיקה שלה, אז הם היו על הגג. אבל די, לפעמים החגיגה נגמרת - היום יפתי עובר. ומה שנשאר זה גטו של ימי זיכרון.

    • אלי צר לי לאכזב אבל שלום הוא לא זמר עבר ועדיין ממלא כל הופעה (ל''ת)

      יובל, 08/03/10 18:45

    • שלום לא התבכיין- תקרא את הכתבה לעומק...

      דודו, 08/03/10 19:03

      שלום אמר לאביב שלא מפריע לו בכלל שיש פריחה של המוזיקה ''המזרחית'' ושהוא משלים עם זה שחלק מהציבור מעדיף סוג מסוים של מוזיקה שהמטרה העיקרית שלה היא להרקיד. ועצה לחיים - אל תשמיץ סתם לפני שעברת על כל העובדות.

  • 11.

    עקרונית אני מסכים

    אלעד, 08/03/10 16:04

    אבל הפסקה האחרונה היא מיותרת.
    כי בינינו, הטקסטים של המוזיקה המזרחית (רובה, לא כולה) הם עלבון לאינטילגנציה. מ-''את מתוקה, כל מה שתעשי עדיין מתוקה, רוצה רק להגיד לך כמה כמה כמה מתוקה'', דרך ''יפיופה בואי אליי, תני לי נשיקה על השפתיים, יפיופה בואי נעוף הלילה לשמיים'' וכלה ב-''ערב טוב לך את מושלמת. לך יש יופי לי יש פרח, תני לי הזדמנות אותו לתת לך''.

    לעומת זאת, אביב גפן דווקא ידוע כאחד המוזיקאים שיותר מקפידים על המילים בשירים וזה באמת לא הוגן לקחת שיר אחד שהוא שיר שבכלל לא מייתמר להיות עמוק או לא קיטשי כמדגם מייצג.

    כשאני אומר שהמילים במוזיקה המזרחית הן עלבון לאיטיליגנציה אני לא מדבר על בועז שרעבי או עמיר בניון, חלילה. גם לא על חיים משה וכו'...

    אני מדבר על דודו אהרון, משה פרץ, אייל גולן וכל הזבל (כן, זבל) ששולט היום. אוקיי, הוא לא משתלט, הוא שולט. כי הוא הרוב. שום דבר לא נכפה. אבל מה זה אומר על הרוב?

  • 10.

    שניכם צודקים

    פנדה, 08/03/10 16:00

    את צודקת כי ברור שהבעיה של אותם שניים וחצי עיתונאים היא הקהל שאוהד את המוזיקה ולא המוזיקה עצמה, ויש כאן גם פרוקציוניזם ברור - יותר קהל ששומע מזרחית, פחות קהל לאביב גפן ודומיו.

    אבל גם גפן צודק כשהוא אומר שהטקסטים מביכים ונלעגים. אני מאוד אוהב את זוהר ארגוב, אביהו מדינה - כל הישנים והטובים - ופשוט לא מסוגל לשמוע את כל הקובי פרץ למיניהם. תחת המותג של מוזיקה מזרחית מוכרים לנו פופ ערבי זול, עם טקסט שילד בכיתה ג' לא יכול למסור בתור חיבור.

    מה שבטוח, על טעם וריח אין טעם להתווכח, אבל זה מאוד כיף :)

  • 9.

    ועוד בנושא

    יוסי, 08/03/10 15:57

    לשורות שכתבת תוסיפי גם מילים כמו ''מתוקה של, הו אילנה, סוכריה שלי, הו אילנה''.
    אומנות במיטבה...

    • טוב הוא נסה להיות ג'ון לנון ששר שיר ליוקו אונו (ל''ת)

      בולס שקמים, 08/03/10 21:26

  • 8.

    שמי גיל כותב שירים לכל סגנון

    גיל שבת, 08/03/10 15:57

    אהבתי את הטור מה דעתך על הטקסט שלי
    מזרחי?רוק?
    מרחק נגיעה / מאת : גיל שבת

    פזמון
    למקום הזה,
    מרחק נגיעה ממך
    אני בא והולך
    רק תגידי לי איך

    במקום הזה,
    מרחק נגיעה ממך
    אני עכשיו דורך
    קרוב לליבך

    בית א
    מרחק נגיעה מהעיניים שבך
    מרחק נגיעה מהשפתיים שלך

    כל כך קרוב
    מהתחלה עד הסוף
    שבו יש מצב
    להרגיש בך
    כמו עכשיו
    את מגע גופך שרוצה

    פזמון
    למקום הזה..........

    בית ב
    מרחק נגיעה מהעיניים שבך
    מרחק נגיעה מהשפתיים שלך

    כל כך טוב
    מעכשיו עד אינסוף
    פשוט אין מצב
    לאבד אותך
    כמו בקרב
    את סוד מבטך שרוצה

    פזמון
    למקום הזה...........


    *** כל הזכויות שמורות למחבר

    • זה קיטשי, משעמם, עם מילים מטופשות ולא הגיוניות. בקיצור,

      יובל, 08/03/10 17:50

      זה יכול להיות להיט.

    • ממש יפה ומרגש

      יש לך עתיד, 08/03/10 18:15

      תלחין ותעלה ליוטוב

      • תודה יש לי עוד המון ואני לא מלחין רק כותב (ל''ת)

        גיל שבת, 09/03/10 08:20

    • בוא נשווה את זה רגע לפזמון אחר ונראה

      בוא נראה, 08/03/10 19:59

      ''לו הייתי פירט,
      בת-מלכה לו היית
      שהמלח יבש בעיניה
      בספינה מזהב
      לרוזן הרשע
      מפליגה במצוות אדוניה

      לו הייתי פירט על שבעת הימים
      לבקשך בספינה אז יצאתי
      ובקו-המשווה, באיים החמים
      לך מיטה של פרחי-בר הצעתי

      פזמון:
      אך אני לא פירט, ילדתי, לא שודד
      ורק גבר אחד הניצב בשערך
      ואין חרב לו על הירך


      לו הייתי פירט,
      לו הייתי פירט,
      בספינה אדומת-ירכתיים
      לו הייתי פירט, אז עיני האחת
      לראותך היא תיטיב מן השתיים

      במשקפת-מלח, ארוכת הקנה
      כמו שחף אשקיף אל האופק
      וחרטום אז אשלח בעקבות הרוחות
      ודמי יתנפץ אל הדופק

      (פזמון)

      (וכולי)

      עכשיו תשווה למשל ''בא והולך / תגידי לי איך'' ל-''אדומת ירכתיים / תיטיב מן השתיים'' ותגיד לנו מה אתה באמת חושב?

      • ל''בא ונראה''-אכן,אתה צודק בהחלט.אין בכלל מה להשוות.

        מבקר שירה אירי, 08/03/10 22:32

        השיר שהצגת יפה,עדין,מרחיב אופקים,רומנטי באמת.
        השיר של גיל שבת הינו שטנץ שהמזרחים לא מצליחים לצאת ממנו.קיבעון קופסתי מקפד וכולא.צריך לחפש עבורם את המפתח שיוציא אותם ממנה.

        • מרחיב אופקים תפסיקו להצחיק.

          גוליבר, 08/03/10 23:15

          בעלי מאוד אוהב את השלושרים ותמיד אומר לנו ש''פעם ידעו לכתוב שירים''.

          למשל השיר הבא:

          ''איזבל, מה-בל, בואי ונשים זומם
          זום לפה וזום לשם, איזבל
          איזבל, מה-בל, בואי ונשים זומם
          זום לפה וזום לשם, איזבל מה-בל. ''

          -ממש עמוק ומרחיב אופקים השיר הזה...

          וגם
          ''
          מי היו שם? היא והוא,
          עם ההיא וההוא והנונינו
          בשדה לבד הלכו
          והציפורים סביב
          מזמרות בקול עדינג:
          דינגה דינגה דינג,
          דינגה דינגה דינג
          לאוהבים האוהבים את האביב.''

          -הנונינו או לולילו או מה שזה לא יהיה גם
          זה מאוד עמוק ומרגש.........
          (אבל הלחנים של שלום חנוך באמת יפים)


          או השיר ה''אשכנזי'' של אביב גפן:

          ''בואי אלי תהיי בעדי
          את אף לא אהבת אותי

          עזרי לי עכשיו שכולם כבר נגדי
          את פעם לא ראית אותי לא

          יש לי בית פרטי עם גינה
          אך את לא איתי
          לפחות תתקשרי
          אך את נעלמת מהר
          אז אני מתעורר מדבר אל הקיר
          את לא היית בדיוק בן אדם
          אז אני שוב נרדם וחולם בהקיץ
          לחלום קצת מציץ ''

          -מאוד עמוק גם כן ובודאי איכותי.....

          יחסית אליהם השיר של גיל שבת בכלל לא רע.

          בפעם הבאה תביא שירים של רחל שפירא ואולי אשתכנע.....

        • ואיך השיר הזה גם שטנץ מזרחי?

          גיל שבת, 09/03/10 08:25

          מעדיף את הסתיו / מאת : גיל שבת

          לשיר הזה שרק נכתב
          את מעיפה חצי מבט
          מתוך הרגל שקצת כאב
          כבר נמאס לו לאט-לאט
          והאור שחוזר אליך מהעבר
          חוזר לבוקר שכזה
          לבוקר שכזה כל כך מוזר

          אולי תתעוררי לפניו
          אולי תלטפי את פניו
          גם בגשם, גם בשרב
          בלעדיך עכשיו
          הוא מעדיף,
          מעדיף את הסתיו

          אולי תלכי אחריו
          אולי תפלי לרגליו
          גם בשלג, גם בשרב
          בלעדיך עכשיו
          הוא מעדיף,
          מעדיף את הסתיו

          לערפל הזה של בוקר
          את מזיזה את הוילון
          עם כוס קפה שעלה לך ביוקר
          כבר נמאס לו לישון
          והזיכרון שחוזר אליך מהעבר
          חוזר ליום שכזה
          ליום שכזה כל כך מוזר

          אולי תתעוררי לפניו.........

          לסיכוי הזה שלו איתך
          כבר אין הסבר
          על הנוף שבמבט שלך
          כבר נמאס לו לוותר
          והחיוך שחוזר אליך מהעבר
          חוזר ללילה שכזה
          ללילה שכזה כל כך מוזר

          אולי תתעוררי לפניו.........



          *** כל הזכויות שמורות למחבר

      • לא משווה אני מקורי ולא מלחין (ל''ת)

        גיל שבת, 09/03/10 08:19

  • 7.

    מה עם הרדידות של כל הזמרים הישראלים?

    ארי, 08/03/10 15:55

    למה אביב לא תוקף את קרן פלס, או את כל בוגרי כוכב נולד למינהם שמוצאים דיסקים שהמטרה שלהם היא קודם כל לעשות כסף ?

    יש לציין ששלום חנוך לא נגרר אחרי המניפולציה של גפן, כל הכבוד שלום

  • 6.

    אביב גפן הוא בער וטמבל (ל''ת)

    טוב נו, 08/03/10 15:53

    • טוב נו...

      ו, 09/03/10 00:40

      אותי לא שכנעת....
      אם אתה מרוגז על משהו....תלמד להסביר עצמך....ככה עדיף....מאשר סתם לשחרר מילים....

  • 5.

    כל הכבוד לאביב גפן ושלום חנוך!

    עזריאל קרליבך החמישי, 08/03/10 15:52

    המוזיקה המזרחית באמת משתלטת על כל חלקה טובה והיא באמת מוזיקה מחורבנת! כבוד לאביב שמעז לומר מה שרבים חושבים.וכן, הטקסט של הו אילנה, טוב, מה לעשות, מהטקסט של יפיופה.

    • צודק (ל''ת)

      עידו, 08/03/10 17:27

    • אביב צודק!!!!!!!!!!!פשוט יותר מפשוט.נקודה (ל''ת)

      עוילם גוילם, 08/03/10 22:24

  • 4.

    מצטער נשמה עד מקסימה אבל אני לא מסכים

    אריק, 08/03/10 15:49

    המוזיקה המזרחית רדודה ונמוכה מוזיקה של רינגטונים מוזיקה מסחרית ותו לא אבל אני עדיין חושב שאת מאוד יפה .

    • אבל מדוע היפה הזו

      דל דעת, 09/03/10 00:37

      עושה כאן סלט מכל מיני רעיונות...
      בסה''כ האיש חיווה דעתו על מוזיקה....

  • 3.

    יפה כתבת

    ארז, 08/03/10 15:48

    מה לעשות שאביב גפן הוא אשכנזי טהרן מתנשא ?
    שמאלן כבר אמרנו ?
    ההרגשה כי יש פה חבורת ''נפוחים מעצמם '' הקובעים בתקשורת אמירות שוליים המנסות להפוך אותם לעובדות ? המוסיקה המזרחית משתלטת ? אולי זה בגלל שהיא פשיסטית וסותמת פיות ומקרתיזית.העובדה שנותנים בכלל ביטוי לחבורת השחורים הימנים ועוכרי התרבות הללו -גלגל עיניים פישר קטן ותגיד את המנטרה ''אויאוי אוי זה ממש פגיעה בחופש הביטוי '' .

    • הוא שמאלן....אוהב מכנסי עור....ומעדיף ברונטיות....

      ביל בול, 09/03/10 00:35

      איך כל זה מתקשר לטעמו המוזיקלי...ולדעתו על מוזיקה מזרחית....

  • 2.

    האמת שלמרות שאני לא אוהבת מזרחית גם אני תהיתי איך דווקא אביב גפן

    ק., 08/03/10 15:48

    מתחונן על טקסטים מביכים.גפן חיבר לחנים מלודיים יפהפיים אבל המילים? אוי ואבוי... סלוגנים מביכים ופשטניים.

    • חחחחח......

      פינטו, 09/03/10 00:32

      מה הבעיה שלכם...לכל אחד יש טעם משלו....כולל לגפן....

  • 1.

    טור נחמד. (ל''ת)

    אליהו, 08/03/10 12:08