• 30.

    עצוב מאוד

    גולנצ'יק לשעבר, 23/12/09 08:57

    צר לי לשמוע אני מאחל למשפחה שתנחמו מן השמים ושלא תדעו עוד צער
    אוהבים עם ישראל

  • 29.

    דוד מיתגעגעים

    שרון, 23/12/09 00:50

    דוד אוהבים יהיי זכרו ברוך יש לנו מדינה של זונות מדינה של אנשים חסרי מוח

  • 28.

    שמתם לב לריבוי הטרגדיות בגולני? משהו מקולל שם... (ל''ת)

    מיסיפ, 22/12/09 22:57

  • 27.

    .לבדוק תרגילי דמה למחשב וגם לבדוק התכנות כזאת.

    my story , 22/12/09 18:24

    .
    לעשות נוהלים חדשים בתרגול עם תחמושת חיה בשטח בנוי-ולוודא בטחונות וסיכונים.

  • 26.

    מור כהן

    חסוי, 22/12/09 18:22

    איזה מסכן הכרתי אותי אמנם ראינו אותו רק לפרק זמן קצר אבל ראינו שהוא היה בן אדם זהב

  • 25.

    תנחומי הכנים למשפחה היקרה ולחברים, שלא תדעו עוד צער (ל''ת)

    נעמי, 22/12/09 15:29

  • 24.

    מדוע לא בדקו את מצבו של המיתקן ליפני הפעולה המבוקשת (ל''ת)

    פקק תנועה , 22/12/09 15:14

  • 23.

    עוד ועדת חקירה אחת בישראל צריך להוציא חוק בישראל שכול דבר שזז בישראל

    פקק תנועה , 22/12/09 13:55

    יהיה נתון תחת איום של ועדת חקירה

  • 22.

    תלוי ממה ה''בטון'' מה החומרים שהיה עשוי ממנו, וכמה רימו בכמויות (ל''ת)

    דגכדגכ, 22/12/09 10:13

  • 21.

    כואב לאבד כך ילד- יהי זכרו ברוך. (ל''ת)

    צחי, 22/12/09 09:39

  • 20.

    ======ת.נ.צ.ב.ה ואימרו כולם אמן====== (ל''ת)

    יהי זכרך ברוך אחינו היקר, 22/12/09 07:36

  • 19.

    כדור לא חודר קיר בטון, אלא אם היה שם חלון

    אבנר, 22/12/09 07:30

    ברור שאין צורך להשתמש בתחמושת חיה, יש תחליפים.

  • 18.

    יהה זכרו של חייל גולני זה ברוך .תנחומים למשפחה. (ל''ת)

    נפיח, 22/12/09 05:34

  • 17.

    קליע חודר בטון ?

    כסתח, 22/12/09 05:34

    אני היחיד שהרעיון הזה נשמע לו הזוי לחלוטין ?

    • כן, הקליע בטח חדר את הבטון

      איתי, 22/12/09 10:27

      רק שהבטון היה כבר דק דק לאחר שניכתש ונישבר ע''י פגיעות חוזרות של קליעים, אולי עד שלב שכבר לא היה שם בטון אלא חור בקיר באותו חלק של הקיר שכורסם עם השנים והאימונים.
      בטח החיילים שירו לא ראו את זה {את החור} בגלל שהסתיר אותו קלט''ז ולא נראה לי שיש לקליעים בעיה לעבור קלט''ז...

    • זה באמת נשמע קצת מופרך... אולי מישהו ירה בו מבחוץ?

      אילנית, 22/12/09 19:49

      נשמע יותר הגיוני.

  • 16.

    כואב הלב על הילד הזה

    משה, 22/12/09 01:53

    תנחומי להוריו ואחיו

  • 15.

    חבר יקר

    אייל מימון, 22/12/09 01:22

    איך ששמעתי נזכרתי בחיוך התמידי שהיה על שפתיך כמה אהבת את החיים את החידון על יום ירושלים לקחנו בהליכה תמיד השראת רוגע בטוח שהיית חייל מצטיין אוהב אותך שמך חקוק על לוחות ליבי לנצח .מור היה מסכים איתי שאם לא אנו נצא להילחם אז אף אחד לא ילחם למען ארצינו ומדינתנו מה נשכור תאילדנים שילחמו לנו נמשיך להתגייס רק לקרבי כי זוהי ארצנו ונחלתנו אין מץד ארץ אחרת ולא צבא אחר אוהב אותך חבר יקר

    • אייל יקירי,ריגשת.

      חוני, 22/12/09 02:17

      גם אני כמוך,שותף לחוויות האלה ב3 שנים שלו איתנו. והלב נקרע לגזרים. יהי זכרו ברוך. :(

    • מסירה את הכובע בפניך (ל''ת)

      רעות, 22/12/09 14:07

  • 14.

    כמה עצוב, תנחומיי למשפחה ולחברים, יהיה זכרו ברוך (ל''ת)

    מישהי, 22/12/09 01:06

  • 13.

    תיאור טיפוסי לעיתונאי ''מתרחש בחטיבה מקרה דומה''? מה דומה כאן? שום דבר!

    Eחד, 22/12/09 00:58

    נכון, שני המקרים היו ברמה''ג, אבל כאן פחות או יותר נעצר הדימיון. לפי המידע בתחתית הכתבה מדובר באירוע חריג ומוזר, שנובע מכשל טכני של המבנה ולא מפליטת כדור או משחק בנשק.
    מאחל למשפחת ההרוג שלא ידעו עוד צער.

  • 12.

    רק מטומטמים שולחים את בניהם לשרת בקרבי...

    קצין גולני במיל..., 22/12/09 00:36

    הזילות בחיי אדם במדינה הפכה הפקרות, גם אני בתור ילד-קצין איבדתי חייל בתאונת אימונים, הפלוגה והמחלקה איבדו אדם ולוחם נפלא, אבל מי שבאמת איבד אותו הם המשפחה הנפלאה שלו, הצבא והפולטיקאים משתינים על חיי אדם, רק כשבא להם ''פנדל'' בצורת שיחרור מאות מרצחים בתמורה לחייל חטוף כולם באים לקטוף את הבונוס הפוליטי (גם אנשי צבא חושבים היום רק פוליטיקה...שטרן לדוגמא), וזה בדיוק אותו צבא שמפעיל נוהל חניבעל ומצווה להרוג כל חייל שיש חשש שנחטף, רק לא לעמוד בלחץ ''ציבורי'' של משפחות גולדווסר, שליט וכו'...אף אחד לא מענין אותו מה ההשלכות ארוכות הטווח על טעויות טרגיות, כמו אלו של השבוע האחרון של לבנון 2, שם שילמו עשרות חיילי סדיר ומילואים בחייהם בגלל קפריזה וחוסר החלטיות של הפוליטיקאים, אלה שכל מה שמענין אותם זה הכיסא, הרווח הפוליטי, ועתיד ילדיהם שנשלחים לשרת בקריה ומדי אחר כך ללמוד בחו''ל.

    • וזו המסקנה שלך? עדיף שתעוף מפה, ויפה שעה קודם. (ל''ת)

      Eחד, 22/12/09 01:25

    • אז בוא נעביר את המפתחות לחמאס... נפלת על הראש?! (ל''ת)

      ירון-רב סרן במיל, 22/12/09 08:20

    • אני לא מאמין שאתה קצין מילואים, ואתה נשמע דמגוג ולא חכם (ל''ת)

      בן ימין, 22/12/09 11:17

  • 11.

    מעניין כמה כסף מקבל עיתונאי על הסיקור (ל''ת)

    צרלי, 22/12/09 00:32

    • מה זה משנה עכשיו? מה הקשר? (ל''ת)

      בן ימין, 22/12/09 11:17

  • 10.

    שיתאמנו בכדורי צבע

    זוועה, 22/12/09 00:16

    למה אש חיה? צריך להרוג את המטרות מקרטון? די לחלמאות ולסבל התהומי של המשפחות לדורות !

    • אי אפשר לתרגל לוחמים לא באש חיה מה יהיה במלחמה כשיכנסו למבנה

      אין ברירה, 22/12/09 01:55

      בשטח אוייב בלי קולטי נתזים ויעופו עליהם ריקושטים או חלילה כדור חוזר? צריך לתרגל לתת ביטחון הכניסה באש חיה רועשת ברעש אימים בתוך חדר זה לא רעש של רובה צבע בקיצור אין ברירה חייבים להתאמן במתארים הקרובים ביותר למציאות הקשה בשטח בנוי ולהפנים שכניסה למיבנים מסוכנת באימונים ובקרב

      • קיימים קליעי קרמיקה שבירים עם יכולת חדירה אפסית.

        אלון, 22/12/09 09:39

        הם מתאימים לכל נשק רגיל ומחסנית רגילה ללא שום צורך בהתאמה מיוחדת.

        צה''ל לא משתמש בהם לאימונים פשוט כי הם יקרים יותר.

    • למה אש חיה? מה זה לא ברור? צריך להתאמן

      שש, 22/12/09 11:19

      אין שום קשר בין אימוני צבע לאימונים באש.

  • 9.

    האם הקיר היה בתקן ללשביה

    לבדוק איזה סוג תחמושת נורתה, 22/12/09 00:16

    הלשביות אמורות להיות בנויות מקירות בטון מלא קולטי נתזים עבים מכסים את הקירות אולי היה בעבר חלון היכן שהכדור נורה וסגרו אותו עם בלוקים כדור בטווח כזה עובר קיר בלוקים

  • 8.

    כמה עצוב ...

    אמא מודאגת, 22/12/09 00:13

    יהי זכרו ברוך. איזה ילד חמוד.הלב כואב.
    תנחומי למשפחתו...

  • 7.

    השם ישמור, יהי זכרו ברוך (ל''ת)

    אודי מאשקלון, 22/12/09 00:07

  • 6.

    יהי זכרו ברוך (ל''ת)

    אנונימית, 22/12/09 00:06

  • 5.

    משתתף בצער המשפחה (ל''ת)

    עמרי, 22/12/09 00:02

  • 4.

    ממש כואב הלב

    אור, 21/12/09 23:54

    חבל על המשפחה

  • 3.

    אלוהים ישמור!

    אור, 21/12/09 23:51

    תנצב''ה

  • 2.

    פשוט מחדל!

    רפאל חגאג, 21/12/09 23:49

    איך קורה דבר כזה אני מבין שיש טעויות בצבא אך בזמן האחרון יש יותר מידי טעויות בשנתיים האחרונות אם אני לא טועה 6 חיילים אז אני קורא לצבא להפסיק לאלתר את האימונים בצבא באש חיה אלא להתאמן אך ורק ב'יבש'

    • בוא ונניח למומחים בשתח(מפקדי הצבא) לקבוע מה לעשות! (ל''ת)

      ת, 22/12/09 00:23

    • מה כבר קפצת? תגובה כל כך טיפוסית והיסטרית.

      Eחד, 22/12/09 01:03

      ''יותר מדי טעויות''? לידיעתך מספר תאונות האימונים נמצא בירידה מתמדת, וקטן במידה משמעותית ממה שהיה לפני 10 ו- 20 שנה.
      להפסיק להתאמן באש? אולי נפרק את הצבא וזהו?
      נהרג חייל. זה כואב ועצוב, אבל אי אפשר למנוע זאת ב 100% במערכת בה עשרות אלפי אנשים מתאמנים באש חיה.
      צריך לבדוק למה זה קרה, לתקן ולהמשיך הלאה.
      בלי לחפף וגם בלי היסטריה.

    • ואני קורא לך

      טוסטר משולשים, 22/12/09 01:03

      להפסיק להגיב בפרהסיה.
      אתה חושף בפני כולם את רמת החוכמה שלך.
      חבל.

  • 1.

    בסך הכל ילד, עצוב וכואב, יהי זכרך ברוך - ישראל מצדיעה לך - מור (ל''ת)

    ירושלמי, 21/12/09 23:49

    • כי הצבא חוסך ולא מחליף את קולטי הנתזים המחוררים !!

      יוסי, 22/12/09 06:44

      בטח הכדור שנורה, עבר דרך ''מסננת'' קולט הנתזים, עבר דרך הקיר שתוכנן לספוג קליע שחלק מהאנרגיה אמורה להיבלם ע''י קולט הנתזים ולא תוכנן לספוג פגיעת קליעה ישירה ולצער כולנו פגע בחייל.

      תרבות הסמוך ממשיכה בצבא כמו באזרחות

      מה שמוזר שלאחר כל הדרך שהקליע עבר, נשארה לו מספיק אנרגיה לחדור את הקסדה?!!

      נראה שלא היו קולטי נתזים כלל והיו חלונות נמוכים

      • להיפך, אני חושב זה קשור לעובדה שכן היו קלט''זים

        איתי, 22/12/09 10:34

        קלט''ז עד כמה שידוע לי מונע חזרה של רסיסים לאחר שהקליע פגע בקיר שמאחוריו. כלומר, הקיר הוא בסוף זה שעוצר באמת את הקליע ולא הקלט''ז {זה בכלל לא נראה הגיוני שהוא יכול לעצור 5.56, הוא בסה''כ שטיחון גומי}.
        הקיר מאחורי הקלט''ז עבר כירסום מתמשך מפגיעות הקליעים והחיילים לא ראו את זה בגלל הקלט''ז.

      • שטויות, יוסי! קולט נתזים עוצר נתזים ולא כדורים.

        בן ימין, 22/12/09 11:24

        לא ברור מה היה שם, אבל בטח לא אחד כמוך יודע, ובטח לא טוקבק שמעיד על חוסר השכלה בתחום יפתור את זה.
        עשיתי עשרות אימונים בזעורה והמקום נראה בטוח לחלוטין, וכשהתאמנתי נהלי הבטיחות נראו לי אז מוקפדים עד כדי הגזמה. אין לי מושג מה קרה שם ולכן אני לא מעלה השערות טיפשיות. הדבר היחיד שנשמע זה כמו בתגובה למעלה שכתב שאולי סגרו חלון או פרצה בקיר עם בלוקים, ובמקרה הזה כדור חודר בלוקים (ולא בטון)
        בכל מקרה, חבל כל כך על החייל. פשוט מצער. יהי זכרו ברוך, תנחומים למשפחה האומללה ושלא נדע עוד צער

      • קולטי הנתזים לא סופגים פגיעת קליע

        למגיב יוסי, 23/12/09 23:19

        אלא נועדו למנוע מנתזים (ריקושטים) לעוף מאידך הקירות כמו שכתבתי למעלה בנויים בתקן בטון מלא (מזוין) ההשערה שהעלתי בדבר כשל בסתימת חלון עם בלוקים נפלה היות וראיתי הבוקר את החור שנפער בקיר ובהגדלה רואים בברור שקיר הבטון פשוט התפורר כנראה שחיפפו בבניה ושמו יותר חול ממלט או שפגעי מזג האוויר ובעיקר הירי המסיבי פוררו את הקיר בנקודה מסויימת דבר הגיוני בגלל שהמטרות תמיד ממוקמות במקומות קבועים בחדר והקיר מאחורי המטרה שסופג את הקליעים נחלש ומתפורר המסקנה היחידה שעולה שיש לחזק אזורי תורפה (מאחורי המטרות) סופגי אנרגיה ולשמור על תקן חמור שנבדק היטב מתהליך הבניה ועד לרמת בדיקה לפני אימון באש חיה