• 37.

    ''כיתת יורים''

    פונטיוס, 28/12/09 22:15

    בחברה הישראלית מתרחשים תהליכים שחלקם
    הרסניים.

    גם מערכת המשפט לעשירים היא קטליזטור
    לתהליכים בחברה שלנו.

    בקרוב נצפה אנו, רובנו בהצגה ''כיתת יורים''.
    אנשי הפסיכולוגיה החברתית, ימצאו שם חומר
    חשוב, שיתרום להבנת העובר עלינו וגם,
    רמזים לצפוי לנו.

    אגב, מתנצל על בורותי ורק השבוע גיליתח
    שלגברת וילף אתר. יכולת החשיבה של
    הגב' וילף מרשימה.

    אינני נביא, אבל העתיד לא יחייך לישראל,
    לא לראש ממשלתה שמנותק מבעיות החברה כאן.

    ולא לחבורת העסקנים שאצלם כסאות הוא מקור
    לשכר והטבות מפליגות.

    ''ההסטוריה חוזרת'' היא לא אמירה תלושה.
    אבל אנחנו תמיד מופתעים.

  • 36.

    העיקרון נשבר מזמן

    יעקב ש., 21/12/09 08:40

    בן גוריון אולי היה דוחה עסקה על הסף מטעמים עקרוניים. אלא שהעיקרון הזה נשבר מזמן. היום הדיון הוא לא האם לשחרר אלא על עוד עשרה מחבלים או פחות עשרה מחבלים.
    בינתיים גלעד נמק בכלא כאשר כל יום נראה כמו נצח.
    הגיע הזמן שביבי יקבל החלטה להענות לעיסקה כי כאמור העיקרון נשבר מזמן והעשרה לפה או לשם לא ישנו שום דבר.

  • 35.

    בר-זוהר אינו פרופסור. די להתחזות!

    ד''ר יונינה שפייזר, 17/12/09 13:11

    בר-זןהר הוזמן לשמש מרצה אורח באוניברסיטת אמורי באטלנטה (ארה''ב) במשך קיץ אחד (3 חודשים). האמריקאים מכנים מרצה אורח ''פרופסור אורח'' (visiting professor). זו אינה פרופסורה, והאורח אינו רשאי להדביק לעצמו את התואר הפרופסור. מי שעושה כן הוא מתחזה.

  • 34.

    לדעתי זה לא נכון מה שאתה אומר

    ג'קסון , 17/12/09 00:30

    בתקופת המערך כן הלכו לשיטתו של בן גוריון וגם הצליחו מעבר לציפיות.אי אפשר לדעת איך בן גוריון היה מתנהג כיום.בשביל לעשות מבצע שחרור במציאות צריך לדעת היכן הוא נמצא.אם אין ברירה אחרת צריך להסכים לעסקת החילופין,להגיב על כל פגיעה בישראל ולדאוג שלא יחטפו חיילים.

  • 33.

    לא על חשבון גלעד

    אורי, 16/12/09 23:48

    הפגיעה החמורה והמתמשכת במורל הלאומי ובאמון האזרח בממשלה בשל אי שחרורו של שליט שקולים כנגד חשש תיאורטי עתידי. המוטיבציה של אויבנו לפגוע בנו לא משתנה בגלל שחרור אסירים ואנחנו חייבים להמשיך להגן על גבולותינו בכל מקרה.
    חיזוק הזהות הלאומית וחזרתנו לערכי בן גוריון חשובים הם - אך אסור שיעשו על גבו של חייל אחד בודד שנחטף. תהליך בניית לאום חייב להיות הדרגתי ומתמשך. שכחנו קצת היכן אנו חיים והרשנו לעצמנו לנוח על זרי דפנה וירטואליים מנורווגיה. במקום לחזק מיתוסים - ניפצנו אותם. כולל את זה שלא משאירים נפגעים מאחור. האתגר? חיזוק סמלים לאומיים חיוביים, ערכי יסוד יהודים וישראלים, עמידה איתנה מול איומים ו- חמלה גדולה לנפגעים. צריך להחזיר את גלעד הבייתה

  • 32.

    עסקת שליט מסוכנת לישראל

    לשחרר רק אסיר אחד, 16/12/09 17:19

    אנחנו לא חייבים לקבל את המשוואה של חמאס שתמורת חייל ישראלי אחד צריך לשחרר אלף אסירים. העסקה היחידה שהגיונית היא לתת לחמאס לשחרר אסיר אחד ויחיד שהם יבחרו, לא משנה כמה דם יש לו על הידיים ותמורתו לשחרר את שליט

  • 31.

    ההגדרה הנכונה-קשיחות! (ל''ת)

    טעות-לא אכזריות אלא קשיחות!, 16/12/09 17:15

  • 30.

    לא להיכנע לסחטנות!''אין פודין את השבויים יותר מכדי דמיהן''

    דניאל, 16/12/09 17:05

    (משנה בקידושין)-הסיבה: הגברת התאבון להם ועידוד חטיפת חיילים נוספים.

    ''אנחנו נחטוף שליט ועוד שליט ועוד שליט עד לשיחרור כל אסירנו''(חמאס)

  • 29.

    נו ומה היה עושה הרצל? ומה היה עושה משה רבנו?

    ינוחו כולם בשלום על משכבם, 16/12/09 17:01

    אף אחד לא יודע מה היה עושה בן גוריון כיום. בן גוריון חי בתקופה אחרת של חברה מגויסת, של נשיכת שפתיים, של חברה ספרטנית וסטואית שהיתה מחויבת למיתוסים הירואים לפעמים מחוסרי בסיס. זו אותה חברה שהתייחסה לניצולי השואה בחוסר רגישות ובפטרונות באה אליהם בטענות על מה שעשו או לא עשו בשואה. זו היתה חברה שלא הבינה והצמידה סטיגמות ללוחמים שחזרו מהקרבות עם הלם קרב ובאופן כללי לאינדיבידואלים שהיו שונים או ששילמו מחיר כבד מאחרים בשל אובדון יקיריהם והתקשו להתייחס לכך בשלווה הסטואית המתבקשת. כדאי לחזור ולהדגיש שלא הציבור משלם את המחיר של כל ההחלטות אלא יחידים שנפגעים מכך. ולתחושת הערבות ההדדית שמגולמת בעסקת שליט יש גם חשיבות לאומית. בן גוריון שחרר שבויים גם ב1948 וגם ב1956 ולמרות שנראה שההבדל בין שחרור שבויים לשחרור טרוריסטים הוא יום ולילה ההבדל יותר קטן ממה שנדמה.

  • 28.

    בן גוריון לא היה אכזר- הוא היה חכם, יותר מביבי, רבין וברק גם יחד. (ל''ת)

    רעמסס, 16/12/09 17:00

  • 27.

    שטויות במיץ ! ב 2010 העולם לא כמו בימי ב.ג, -להזכירך שב.ג. לא היה צדיק (ל''ת)

    בצלאל, 16/12/09 16:58

  • 26.

    לשחרר מבלי להכנע לסחטנות!

    דיפני, 16/12/09 16:56

    איש אינו יודע ''מה היה עושה בן גוריון''.מספיק להפעיל את ''השכל הישר''.אסור לשחרר אסירים בטחונים רוצחים עד אשר יהיה הסכם שלום. כן לשחרר את שליט אך ללא סחטנות!

  • 25.

    גם אשכול,גולדה,ובגין היו שולחים את החמאס לעזאזל ,זה העם שהיתחרפן

    יי, 16/12/09 16:51

    הישראלים (ברובם) איבדו את חוש הכיוון ועם זאת איפה הם חיים , עד מלחמת יוה''כ ישבו טייסים ישראלים בכלא הסורי בתנאים נוראיים ,אף אחד לא הכיר את משפחותיהם ,חבריהם או שירים שחיברו , כולם שתקו ! במבצע נועז נחטפו בלבנון קצינים סוריים שהוחלפו תמורת אותם טייסים , בשקט ,בחוכמה ,בלי פניקה , בלי ''סוחטן דמעות'' של ערוץ 10 על מש,שליט כדי למכור עוד פרסומות ובלי השגותיו המלומדות של איזה גיא מרוז שבחייו לא החזיק נשק והעביר את כל חייו ברדיוס של 10 ק''מ מכיכר רבין .... עם עסקת שליט תצא לפועל זו סופה של המדינה מסיבה פשוטה , ישראל ,סופית נותנת לערבים להבין שעיקום-יד קטנטנה ואנחנו מוותרים על הכל ! אבל על הככככל....

    • תגובה

      משה, 16/12/09 17:03

      חביבי אני לא יודע באיזה מלחמה נלחמת
      אבל תאמין לי שכבר היינו במצבים גרועים יותר
      אם כבר איבדת את האמונה והאומץ לגור פה
      עלה על מטוס לשוויץ.

  • 24.

    י מממן את משפחת שליט בעשרות מליוני שקלים ??????

    משה ארצי, 16/12/09 16:45

    אולי זה כספים שמקורם בחמס ?

    אולי דורמים עוינים באירופה ?

    מי יודע ?

    אנו מבקשים שקיפות !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 23.

    בן גוריון היה עובר לישוב קטן בשומרון כפי שירד בשנות החמישים לנגב (ל''ת)

    יהודי מקומי, 16/12/09 16:24

    • מאיפה לך מה בן גוריון היה עושה? (ל''ת)

      צ'פוקו, 16/12/09 16:58

    • ב.ג. לא היה חולם להקים רבע התנחלות! הבעיה איתכם זה הTIMING !

      שומרונים נמאסתם, 16/12/09 17:06

      הבעיה הכי קשה שיש בימין זו חוסר הבנת המציאות העכשוית.כשהיה צריך להקים ישובים ,הם הקימו 4-5 קיבוצים וזהו , כשהיה צריך להתגייס לסיירות ולטייס בקושי ראו אותם עם זכוכית מגדלת , כשמפלגת העבודה בנתה יישובים ,הם תמיד, אבל תמיד היו מרוחקים ממרכזי אוכלוסיה פלשתינית, היום , כשלרוב העם יצא מכל החורים הצבא והמלחמות , באים אלה שהתישבו לערבים על הראש , בתוך חברון ,על שכם ,מסביב לרמאללה ,ממלאים את הצבא ברובוטים שהם מגדלים במכינות ועוד מעיזים להיתלות בבן-גוריון ובזה שהם קרביים עלאק ...כמו ז''בוטינסקי ובגין כך צאצאיהם ,תמיד לא רלונטים תמיד עושים את הדבר הכי לא נכון למציאות.

      • תיאור מדויק של הימין (ל''ת)

        גידי, 16/12/09 17:39

    • לידיעתך - לאחר ששת הימים בן גוריון צידד בהחזרת כל השטחים (ל''ת)

      גידי, 16/12/09 17:36

      • לגידי, אתה משקר, בן גוריון דרש להישאר בכל מצב בירושלים, גוש עציון ורמת

        איציק מהמרכז, 16/12/09 18:26

        הגולן.

        וחנוכה שמח לך.

  • 22.

    הצרטיפיקטים, הסיזון, אלטלנה, גניבת שילומים מניצולי שואה לטובת ההסתדרות

    אכזריות פושעת!, 16/12/09 16:23

    וממשיכיו: אוסלו, חינוך לאנטי ציונות ואנטי יהדות וכו' וכו' וכו'

  • 21.

    טעות בכותרת: בן גוריון לא היה אכזר - הוא היה תקיף

    יצחק, 16/12/09 16:21

    וזה תפקידו של מנהיג - לא להיות ''שק רוח'' שמתנהג לפי איך שנראה לו שהציבור רוצה, אלא לפי מה שטוב למדינה ולעם. אילו אולמרט היה מודיע בפומבי שלא תהיה שום עסקה, אלא רק ''חייל'' של החמאס ישוחרר תמורת החייל גלעד שליט - הייתי מוחא לו כפיים. אלא שגם אולמרט בסך הכל התמקח עם החמאס, והמחיר נראה לו (כנראה, כי אני לא הייתי שם, בממשלה) גבוה מדי.

  • 20.

    גלעד ידע כבוגר סיכוניו, כמוני בעברי, ואביו רק מזיק ברעש ו:

    כתבה נפלאה, 16/12/09 16:20

    הנסיון המר בשערוריות כפי שהיה עם רון ארד לצערנו הוכיח שזה לא עובד.
    חיכיתי כבר לכתבה כזו. טוב שהופיע.

    • צריך גברים ולא נשים מקוננות.

      כל הכבוד!, 16/12/09 16:37

      בגלל ההיסטריה הבכיינית גלעד לא חוזר הביתה, ובגלל ''שלום עכשיו'' יש רק שלום אך שוא.

  • 19.

    אכזריותו היתה גם כנגד יהודים: הצרטיפיקטים, הסיזון, אלטלנה וכיו''ב (ל''ת)

    גם את זה אסור לשכוח, 16/12/09 16:19

  • 18.

    זה לא נכון!!!

    תום, 16/12/09 16:13

    גיבוב של שטויות...
    אתם משויים את זמנו של בן גוריון לזמננו.
    בן גוריון מעולם לא עמד בהחלטה שכזאת
    אני מעריך את בן גוריון ואת מורשתו אבל יש לו כמה כתמים כמו לכל מנהיג, פרשת אלטלנה שכמעט והדרדרה למלחמת אחים ופרשת הסרג'נטים הבריטים שבה בן גוריון ''וההגנה'' בצורה עקיפה עזרו לבריטים בכך שהלשינו דרך צד שלישי על מקום הימצאם. לא ניתן לדעת האם בן גוריון וגלילי אכן ידעו את מיקומם האמיתי ורק הטעו את הבריטים או שהאצ''ל הטעה דווקא את ''ההגנה''.
    בכל אופן בן גוריון מעולם לא עמד
    במבחן שכזה ולכן המאמר שלכם מיותר ולא תורם לשום דבר

    • באווילות ובורות כזו עוד לא ניתקלתי אפילו בטוקבקים (ל''ת)

      גידי, 16/12/09 17:42

  • 17.

    כשיש100000תלמידי ישיבה שסניקים,חרדים ודתיים אחרים בגילים18-25לא משרתים

    ולא עובדים אז מצידי שיחזירו גם את ירושלים כי היא.., 16/12/09 16:12

    לא של ישראל היא של החרדים ודתיים.

  • 16.

    במאמר הזה מבצבצים שרידי הפילוג בין רפ''י ו'הקיבוץ המאוחד'

    לא מפא''יניק, 16/12/09 16:12

    מי שחי די שנים בארץ הזאת כדי לזכור את ימי הפילוגים הפוליטיים ב''תנועת-העבודה'' לסיעותיה, 'יריח' במאמרו של מיכאל בר-זוהר את שרידי-ריחן של המחלוקות מאז. לא סתם הוא מציין שרבין(הנוטה לקיבוץ המאוחד) היה מהנוטים להסכים ל'עיסקה' גם למען שחרורם של חטופי מטוס איר-פראנס לאנטבה, בעוד שמעון פרס מרפ''י (שגם בר-זוהר נמנה עליה, כמו גם בן-גוריון מושא הערצתו) נטה למבצע צבאי לשחרורם. חשוב לזכור את הנסיבות ואת הדיונים שהתנהלו אז מאחורי-הקלעים, עד שהסתברו הסיכויים הטובים להצלחת 'מבצע אנטבה'. לעניינו של גלעד שליט, שנגד שחרורו (כן ! זאת תהיה התוצאה אם לא ישוחררו במקביל לגלעד שליט גם אסירים פלשתינים !) מגייס בר-זוהר אפילו את 'הזקן' משדה בוקר, כדאי שנתייחס לא כבולים למושגי-העבר אלא תוך למידת הנסיון ממנו (פעולתה של מרים גרוף שהצליחה-!-לשחרר את בנה + עוד שבוי + ''נעדר'' שעל שביו בכלל לא ידענו במשך שנתיים וחצי, כמשל) לגבי ההווה, על נסיבותיו העכשוויות. שיהיה ברור: אין אופציה של מבצע צבאי לשחרור גלעד שליט ! הברירה היא בין 'הרמת-ידיים' והמשך זניחתו בשבי (את רון ארד כבר שכחנו?),להליכה להסכמות שיחזירו אותו חי !

  • 15.

    לא צריך להיות בן גוריון בשביל זה, צריך רק שכל ישר (ל''ת)

    יוסי, 16/12/09 16:04

  • 14.

    No enefti to Israel!

    Al, 16/12/09 16:00

    Did anyone ask: ''What is the benefit to the state of Israel in this deal????? None what so ever! The benefit is only to the poor family

  • 13.

    כל אדם שפוי היה דוחה הזמנה לרצח 1000 ישראלים

    לואיס קרול, 16/12/09 15:55

    כאשר רבין החליף את חיילי הנחל וחזי שי ב 1150 מחבלי גיבריל, הוא העביר את המזרח התיכון לטירור מוגבר. האינתיפאדה נולדה ממנו, כאשר המחבלים המורשעים ששחרר הפכו לקציני המבצעים.

    הטיפש שיבצע חחילופין חוזר, יגביר להילוך לא מוכר לנו, ויסחרר את המזרח התיכון. לאהוד ברק אין אומץ אף פעם לעצור, הוא מומחה בלברוח, תוך הסתתרות אחרי החלטות של אחרים. זה מה שיהיה , והסיבוב הבא של טירור יבוא עם ריבית . גם ריבית דריבית. על שיעור שקיבלנ מהמורה של מורשת הטירור.

  • 12.

    כמה שאתה צודק (ל''ת)

    עובד ניר, 16/12/09 15:41

  • 11.

    כמה שאתה צודק (ל''ת)

    עובד ניר, 16/12/09 15:40

  • 10.

    בן גוריון ידע שהאתוס מייצג את ערכי היסוד

    עמי, 16/12/09 15:33

    האתוס שלא מפקירים פצוע ושבוי יש לפדות הינו יסוד מוצק בתשתית הערכית עליו נשען השרות הצבאי במהותו ועליה מושתתת רוח האחווה וההתנדבות של צה''ל כולו. בן גוריון המציא את זה..

  • 9.

    מה אתה משווה סמרטוט כמו נתניהו לענק משדה בוקר

    יוסקה מרום-לשעבר העבודה -היום קדימה, 16/12/09 15:32

    רק לשם השוואה. בן דוריון הלך באופן סמלי ובאופן אמיתי לקיבוץ שדה בוקר. בעל המקטרת הלך לקסריה. תסבירו לי מאיפה היה לו כסף לשני בתים יוקרתיים?
    שותפו ברק הלך מהקיבוץ למגדלי אקירוב. שניהם שפוטי תקשורת ומתנהלים לפי הקמפיינריסטים.
    ברק ברח מבון וביב משלם תמיד יותר מכל אנשי השמאל שהיו לפניו. סתם נוד נפוח!
    לשמאל אין מה להתבייש עם ציפי לבני שעמדה לידו של אולמרט מול הקמפיין-הארסי ולא נכנעו . שאפו לקידמה שאפו לקדימה.

  • 8.

    ללא ספק, העסקה הזאת היא בזיון למדינת ישראל ולמוסר היהודי

    יהודי מיואש, 16/12/09 15:28

    פשטנו רגל מבחינה ערכית, מוכנים להקריב את הכלל למען הפרט, זה פשוט נוגד כל היגיון ומוסר אנושי-ראו איך רצונם העז לשיחרור מרצחים ארורים של מעצבי דעת הקהל הציבורית המשתייכים לצד השמאלי ביותר של המפה הפוליטית משפיע בצורה קשה על השלטון הישראלי, זהו קשר מסוכן, קשר המטשטש את הגבולות בין בחירת העם לרצון העם ע''פ התקשורת.
    העם לא הצביע למען העסקה הבזויה, על מנהיגנו להחליט את ההחלטה הטובה לעם ישראל.

    עם כל הצער שבדבר, משפחת שליט אמנם נלחמת למען מטרה ראויה, שיחרור בנם החטוף שמדינת ישראל אכן מחויבת לו, אך אל לה למדינה ישראל ליפול להחלטות המושפעות מהרגש, בטחון כלל הציבור חשוב יותר.

  • 7.

    שני אידיוטים

    תומר, 16/12/09 15:28

    אלה אנשי אקדמיה? הם מנסים לנחש מה היה עושה בן גוריון..אתם קולטים? היש מעשה אווילי מזה? רק באקדמיה הישראלית יש אידיוטים כאלה...

  • 6.

    מדוע התבייש דוד גרין במוצאו

    הגמד מפלונסק, 16/12/09 15:26

    דוד גרין ויצחק בן צבי,פעלו ללא ליאות לטשטש את מוצאם
    כידוע יהודי פולנייה היו צאצאי האימפריה העתיקה שקרסה
    אותה אימפריה שבחרה להתייהד הצמיחה את יהודי מזרח אירופה אך אלו מסים לגלגל את מורשתם ליהודי בית שני
    דוד גרין היה הראשון לגנוב את שמו של יוסף בן גוריון ממנהיגי המרד של 66 לספירה

    • מהות הציונות היא יצירת יהודי חדש מנוגד ליהוד הגלותי ! ועכשיו צא ולמד

      יהב עצמון, 16/12/09 16:42

      למד מה היא דמותו של היהודי הגלותי וכיצד דמות בזויה זו שנוצרה בלחץ הדיכוי המתמיד של אדוני הארץ הזמינה בתורה השפלה ודיכוי עד כדי יצירת מעגל סגור
      מהות הציונות היתה ועודנה שבירת המעגל הסגור ע''י עלייה לארץ מוצאינו ובניית יהודי חדש מהמסד ועד הטפחות יהודי חופשי, גאה, אומן סייפה לא פחות מספרה אינו מוחל על כבוד וזכויותיו גם במחיר חייו !
      בן גוריון בן צבי ובני דורם בהם נוצר המפנה הלכה למעשה מיהודים גלותיים בזויים ללוחמי חופש גאים שעומק השינוי שחל בהכרתם חייב גם את שינוי שמם !

  • 5.

    טעות בסיסית-בן גוריון היה דוחה העיסקה על הסף -אבל...

    נפיח, 16/12/09 15:22

    היה לו עם אחר לגמרי.מי שפשט את הרגל באופן מוחלט זה העם שלנו.אני אומר זאת בצער רב.שתו את דמו של אולמרט המסכן .תאר לצמך מה היה קורא אם לא היה מנהל מו'מ.אבל היה בו מספיק עוז רוח לא חקבל התכתיב.

  • 4.

    דויד בין גריון עשה תעויות מדיניות הרות גורל לעם היהודי וכניראה

    פקק תנועה , 16/12/09 15:20

    שהוא גם לא הבין איזה תעויות הוא עשה ואיזה הם ולא רק הוא עד שנת 77 ולא רק מדיניות פוליטיות גאוגרפיות וביטחוניות אלה גם חברתיות והכול רשום בסיפרות שונה ובתיעוד וכניראה שתעויות אלו החלו עוד בגולה וגם כן לא רק שלו באופן אישי ומה שקורה לנו היום כולל הסכמים שונים ותוצאתייהם הקשות זה חלק מטעויות אלו

    • כל התאויות שרשמת קשורים רק בעברית העילגת שלך

      חקלאי דרומי , 16/12/09 16:43

      לך תלמד קצת. קודם עברית ואח''כ הסטוריה.

  • 3.

    אכזריות?

    אליקו, 16/12/09 15:06

    איך מיכאל בר זוהר שעבד בצמידות לבן גוריון משתמש במילה ''אכזריות'' בקשר לבן גוריון? אולי מילה אחרת כמו ''נחישות'' היתה עדיפה? בן גוריון היה ממלכתי וחכם. מיקי! תקן את הבטוי. לא מתאים לך.

  • 2.

    ובן גוריון היה צודק ,טרוף לשחרר 1000 רוצחים לארגון טרור

    bjni kt ah, 16/12/09 14:59

    יביא עוד חטיפות של ישראלים וחיילים

  • 1.

    עדיף ערכים ללא מדינה ממדינה ללא ערכים, להעיף את השמאל או לפרק את המדינ (ל''ת)

    פרנץ ק. , 16/12/09 14:20

    • ילד

      חכמוב, 16/12/09 15:27

      ילד לך תלמד היסטוריה ואיך להתנהג כמו בן אדם ואז ההורים שלך אולייתחילו לאהוב אותך.

    • בתי העלמין הצבאיים מלאים בפי מאה יותר שמלאנים שנהרגו כאן כדי לאפשר

      לאפס כמוך להגיב.כל מיני הדתיים וחרדים לא עשו אלפית, 16/12/09 15:34

      ממה שההתישבות ואחרים המכונים שמלאנים עשו למען הבית הזה שמיני המינים של דתיים חרדים ושסניקים מחריבים לנגד עינינו בעודנו בחיים.

      • ומי שמחריב את העם זה שמאלנים שבוכים שלקחו להם

        השמאלנים של היום זה לא השמאלנים של פעם!, 16/12/09 16:15

        את המדינה ''שלהם''.